Aning verlaat Ajax en rondt overgang naar Borussia Dortmund definitief af

door Thijs Zwagerman 131

Bron Ajax

Aning verlaat Ajax en rondt overgang naar Borussia Dortmund definitief af

door Thijs Zwagerman 131

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Prince Aning verruilt Ajax definitief voor Borussia Dortmund. De veelbelovende linksachter gaat in Duitsland een vierjarig contract tekenen. Donderdag werd een definitief akkoord bereikt tussen Aning en Borussia Dortmund.

De Duitse topclub is al meerdere jaren geïnteresseerd in Aning, maar de belangstelling werd pas écht concreet na de sterke optredens van de linksback voor Ajax O18 in de Youth League. Onder meer in de twee duels tegen Borussia Dortmund maakte Aning veel indruk.

De Duitsers wilden vervolgens snel zaken doen en waren hier ook toe in staat doordat Aning bij Ajax nog geen contract had. Toch heeft het nog maanden geduurd voordat de overgang van Aning naar Borussia Dortmund uiteindelijk is afgerond. De verdediger heeft namelijk ook nog langdurig onderhandeld met Ajax, dat na de interesse van Borussia Dortmund alsnog met een goede contractaanbieding over de brug kwam.

Tot een akkoord tussen Ajax en Aning is het in de maanden die volgden echter niet meer gekomen. Bij Borussia Dortmund zal de aanvallend ingestelde linksachter beginnen in het O23-elftal en is er een concreet perspectief met doorgroeimogelijkheden geschetst. Aning speelde al vanaf de F1 voor Ajax en volgt nu het spoor van Sebastién Haller, die op korte termijn ook een transfer van Ajax naar Borussia Dortmund maakt.

Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: t.zwagerman@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

YRGI +32977

Belachelijk dat dit de topreactie is. Waarom zou dat met hun huidskleur te maken hebben?

24-06-2022 21:11

Gooseman +11887

Als een koe in de wei staat tussen de appelbomen en perenbomen en de grond voor 90% bezaaid ligt met peren, denk je dan ook niet dat de koe waarschijnlijk de appels lekkerder vind?

Verder hieronder van Henkjanklaas wel een logische verklaring.

24-06-2022 21:24

036AFCA97 +146682

Grote vriend, wat loop je nou te miepen?

Ik vraag het me alleen hardop af. Klopt er feitelijk iets niet aan wat ik zeg? Ik geef aan wat me opvalt en probeer met een verklaring te komen (meer atletische bouw) etc. Daarnaast geef ik aan dat ik het zonde vind en al die jongens het liefst bij Ajax groot zie worden.

Ik verwoord het al zo subtiel mogelijk, om typjes zoals jij niet te kwetsen en te triggeren. Mooi dat je ook reageert dat je het bizar vind dat deze reactie mag “blijven staan”. Ben je zo’n persoon die wil dat alles wat hem niet aanstaat verdwijnt?

24-06-2022 21:54

YRGI +32977

@036AFCA97. Aangezien je het niet kunt staven met wetenschappelijk onderzoek, denk ik niet dat er een feitelijk verband is tussen huidskleur en de keuze van spelers om naar het buitenland te trekken. Er is geen correlatie tussen de twee. Je noemt dit puur op basis van onderbuikgevoel. Heeft weinig te maken met kwetsen en triggeren. Het is gewoon een heel vreemd verband dat je trekt. Maar als je dat niet door hebt, zegt dat meer over jou. Je had met betere verklaringen kunnen komen.

24-06-2022 22:03

036AFCA97 +146682

Een heel vreemd verband? Kijk eens naar de namen die ik noem. En nee, dit is geen wetenschappelijk bewijs, maar dit is gewoon top of mind wie ik kan noemen. Ik wist trouwens niet dat je alleen maar verbanden of iets dat je opvalt mag benoemen als deze wetenschappelijk te onderbouwen zijn.

Misschien zit ik er wel helemaal naast en zijn er ook veel witte jongens die voor grotere contracten naar grotere competities vertrekken. Misschien is die correlatie minder groot als dat het in mijn optiek nu lijkt, daarom zeg ik ook “voor mijn gevoel” in mijn reactie.

Ik beschrijf alleen het verband dat ik zie. Vertel me eens hoe jij het ziet dan? Je zegt namelijk alleen maar hoe erg je het vind, maar ik zie niets dat wat ik zie weerlegt. Ik ben oprecht benieuwd!

24-06-2022 22:10

YRGI +32977

Het probleem is dat er geen verband is tussen huidskleur en de overstap maken naar het buitenland. Hij is zwart, dus er is een grotere kans dat hij naar Engeland gaat. Dat is wat je in feite zegt nu. Dat is geen causaal verband. Geen oorzaak-gevolg. Er gaan heel veel jonge voetballers, overal ter wereld, naar een ander land. En dat heeft niets met huidskleur te maken. Wel met heel veel geld verdienen. Het probleem is dat het hele verband dat je ziet op niets gebaseerd is.

24-06-2022 22:17

036AFCA97 +146682

“ Hij is zwart, dus er is een grotere kans dat hij naar Engeland gaat”

Dit zeg ik dus nergens. Ik benoem alleen maar wat ik zie. En ik zou nooit zeggen dat de kans dat Misehouy of Kalokoh vroegtijdig vertrekt naar een grotere competitie groter is dan dat Regeer of Warmerdam vertrekt. Dat is namelijk per persoon anders. Ik zeg alleen dat het me opvalt dat het vaker zwarte spelers zijn in mijn ogen die die keuze maken en dat kan zijn omdat er meer zwarte spelers zijn, ze meer atletisch zijn op jonge leeftijd etc etc.

Ik benoem alleen wat ik tot nu toe heb gezien. Inderdaad, overal stappen spelers over, maar als je vertrekt van Nederland naar Spanje, Duitsland of Engeland is dat in mijn ogen voor het geld en niet omdat je kiest voor ontwikkeling. Dat het veelal om geld verdienen gaat zijn we dus met elkaar eens.

Het viel me alleen op toen ik erover nadacht en daarom vroeg ik het. Er zat totaal geen vervelende bedoeling achter en ik zeg zelfs “verbeter me als ik fout zit”. Als iemand wat ik zeg/zie kan debunken ben ik de eerste die toegeeft dat ik het dan verkeerd heb gezien.

24-06-2022 22:27

Brakkenelis +3528

Minder bedeeld gezin = sneller naar het grote geld graaien. Dit is overigens ook bij de blanken het geval, echter is percentueel gezien de kans groter in Nederland dat een niet-blank gezin er financieel minder goed voor staat.

Kortom de keuze heeft niks met huidskleur te maken, maar de kans is wel groter dat zij die keuze maken i.v.m. hoe de families er financieel voor staan.

Er zal hier een daar vast ook iemand tussen zitten die geen binding heeft met Nederland en denkt "blij dat ik uit dit kut land weg kan" maar dat zal maar een kleiner deel zijn.

25-06-2022 09:56

Sneijdertje +2379

Dit is dus de reden dat je je NOOIT vooraf moet verontschuldigen en indekken tegen die linkse sekte en hun intimidatie en indoctrinatie. Je zei absoluut niets verkeerds en deed inderdaad heel erg je best, wat je dus niet moet doen, om het zo subtiel mogelijk te verwoorden. Maar die sekte neemt NOOIT genoegen en zal NOOIT water bij de wijn doen. Laat jezelf niet gek maken en niets aanpraten, en gaat al helemaal niet in discussie met dit soort lui. Je ziet dat het echt geen enkele nut heeft, fok 'de dialoog aangaan' met die 'slachtoffers' en deugdmensen

25-06-2022 21:22

YRGI +32977

'Losertje' heeft moeite met lezen. Maar wat verwacht je ook van een extreemrechtse tokkie.

28-06-2022 22:36

3sterren +20205

Duitse clubs starten een nieuwe trend:

2 halen 1 betalen.

Is het toeval dat Ajax en Aldi beiden met en A beginnen ? ...

24-06-2022 19:59

Henkjanklaas +20673

Reactie op 36AF :

Er spelen gewoon meer donkere jongens en Marokkanen in de jeugd. Heeft sterk te maken met de wijken waar ze wonen en er nog veel op straat en pleintjes wordt gevoetbald en zoals in mijn jeugd iedere dag van vroeg tot donker.
Heeft ook met geld te maken. Ook wij hadden vroeger niet veel anders dan voetbal. Daarom nog wel een super jeugd gehad met een super conditie. Toen ik vervolgens op een club ging voetballen kwam ik meteen in het hoogste elftal (C1) terecht vanwege de enorme basis van vele uren op straat en veel weerstand met ouderen uit de buurt.

24-06-2022 18:36

Udenaar +5963

Off: Florian Wirtz verlengt zijn contract bij Bayer 04 tot 2027. Deden onze talenten maar eens hetzelfde. Spelers van tegenwoordig denken alleen maar aan zichzelf en hun eigen bankrekening.

24-06-2022 18:20

Suarez16_ +9359

Is er uberhaupt 1 talent wat geworden? Een Fosu-Mensah krijgt dan nog wel een paar leuke clubs, maar speelt zelden. Die redan wordt alweer voor de 4de keer verhuurd aan een middenmoter. Famillia-Castillio hoor je ook nooit meer wat van. Hoogewerf ook alweer weg bij ManU. Alleen malen is dan nog echt wat geworden, maar dat is gewoon puur omdat hij op zijn 18de weer terug kwam naar Nederland en niet voor Southampton of Werder Bremen koos.

24-06-2022 16:48

Freddy +11504

Malen leuk gedaan in Eindhoven maar kan ook geen indruk maken bij Dortmund. Die hebben nu twee nieuwe spitsen gekocht.

24-06-2022 17:06

wladimir +3059

Is die Malen geen betere optie dan die Zirkzee? Ook een donkere jongen die op jonge leeftijd voor de poen koos en bij Feyenoord is vertrokken.

25-06-2022 12:58

Freddy +11504

Zirkzee is meer een spits. Malen ideaal voor een counter ploeg. Nee laat Malen maar lekker in Duitsland. Die zou bij Ajax alleen in een vrije rol van de zijkant kunnen spelen.

25-06-2022 15:18

NipeB +15850

Rijkhoff loopt 1 op 1 in Duitsland. Super zonde dat hij niet bij ons speelt. Had dit jaar kunnen debuteren. Prince Aning ook erg zonde.

24-06-2022 17:59

Suarez16_ +9359

Tja maar die gaan daar natuurlijk nog 3 jaar in de o23 voetballen om vervolgens op hun 21ste 2 keer uitgeleend te worden aan Greuter Furth bijvoorbeeld. Via Ajax had het best wat kunnen worden, maar die gaan daar waarschijnlijk net zo verpieteren.

25-06-2022 13:44

Velibor30370 +4158

Jammer, die paar keer dat ik m heb zien spelen waren best veelbelovend. Op zich wel begrijpelijke move zonder contract bij Ajax en SE voor zich (die ik nog wel een stuk getalenteerder acht). Anyway, wens m succes en hoop dat ie t haalt

24-06-2022 16:46

YungInternet +3867

Jullie hebben echt geen idee hoe hypocriet sommigen hier overkomen. Als Ajax niet de gewenste miljarden voor uitgaande transfers krijgt zijn de penningmeesters hier een paar dagen zuur. Maar als een jonge kerel voor het geld kiest is het een waardeloze verrader.

😂

Lekker voor jullie, ik hoop dat Aning een toffe carrière heeft en wens hem veel geluk in zijn verdere loopbaan.

24-06-2022 16:44

Dennis129 +11893

Anning heeft een jaar of 12 gratis mogen studeren aan misschien wel de allerbeste voetbaluniversiteit. Een opleiding war de club Ajax jaarlijks een godsvermogen in investeert. Heeft de jeugd gehad waar ieder voetballend kind van droomt. Dan ben je gewoon een ondankbare hond als je zo de deur dichttrekt. Maar goed respect waar dat soort jochies het altijd over hebben werkt vaak maar 1 kant op...

24-06-2022 17:46

YungInternet +3867

Hij heeft Ajax toch niet gegijzeld en om die opleiding gevraagd? Dat heeft Ajax met vol verstand aangeboden, en daarna met vol verstand niet op tijd een contract gegeven.

Dan mag je verder kijken.

💁🏾‍♂️

24-06-2022 18:05

Dennis129 +11893

Ajax heeftbhem lang voor hij bij Dortmund heeft getekend een contract aangeboden. Staat letterlijk in de tekst dat ze nog maanden onderhandelt hebben. Uiteindelijk gewoon schijt aan Ajax en voor een paar euro’s meer naar Duitsland.

24-06-2022 18:08

YungInternet +3867

“dat na de interesse van Borussia Dortmund alsnog met een goede contractaanbieding over de brug kwam.”

Te laat dus.

24-06-2022 18:38

Dennis129 +11893

Omdat het te laat was hebben ze nog maanden onderhandelt… gewoon uit verveling om de tijd te doden ofzo…

24-06-2022 19:10

3sterren +20205

Waarom aarzelt Ajax, zoals zo vaak al het geval was, met het aanbieden van een goed contract aan (uitzonderlijke) talenten ?
Pas in actie komen als er serieuze belangstelling wordt getoond door een topclub, maakt je op voorhand kansloos ...

24-06-2022 20:05

noppenkoning +41541

Beetje zelfde als Haller , twee keer pieken tegen Dortmund maar ook een hoop slechte potten die ze niet gezien hebben.

24-06-2022 16:27

Jan Doedel +4313

Al vanaf de F-jes bij Ajax..........wat een ondankbaar stuk stront!

24-06-2022 15:54

AjaxDUde123hk +595

ik zeg veel plezier en tot nooit meer zien iedergeval niet bij Ajax

24-06-2022 15:25

Babangida83 +23963

Voor de jeugdkenners onder ons. Was dit zo'n groot talent? Hadden we met Salah Edinne & Baas niet gewoon al 2 andere linksbacks van dezelfde leeftijd die wij beter achtten?

24-06-2022 15:22

DonQ +6030

In mijn optiek is Aning getalenteerder dan beide heren, zeker t.o.v. Baas. Echt een super complete back voor zijn leeftijd. Hij heeft de felheid en verdedigende instincten van een type Malacia, de dribbels en snelheid van Dest, maar een beter eindproduct en overzicht.

24-06-2022 15:55

Babangida83 +23963

Dan klinkt het raar dat hij op zn 18de nog geen contract had.

24-06-2022 21:22

Jarivanheumen +5684

Weer iemand op de scoutingslijst erbij in Eindhoven

24-06-2022 15:15

BillSplate +9739

Ken deze jongen niet, maar is dit een gemis? Wel weer de tweede die van Ajax naar Dortmund gaat. Straks met Haller komt er zelfs een derde bij. Ze weten de spelers wel bij ons te vinden. Vroegâh ook met Pienaar, maar dat is echt een langere tijd geleden.

24-06-2022 15:01

rafael32 +982

Voor iedere jonge donkere speler welke vertrekt hebben wij zo'n beetje een jonge blanke Deen, Tsjech, Sloveen, IJslander, of welke nationaliteit ze ook hebben, etc, aangetrokken.Lees al dat dit met cultuur te maken zou hebben, dus welke overeenkomsten hebben de Deense cultuur met bv de Surinaams-Nederlands cultuur dat dit gedrag kan verklaren?

Volgens mij heeft het geen zak met ras te maken maar alles met onze waarden dat je gaat voor beste vooruitzichten voor je eigen loopbaan en de meest poen, en dat moeten de meesten toch herkennen, gok ik zo.

24-06-2022 14:59

YungInternet +3867

Hehe eindelijk iemand hier die er gewoon met nuance en redelijkheid naar kijkt. 👌🏾

24-06-2022 15:04

Dennis129 +11893

Voor al die Denen, Tsjechen etc is de opleiding en het niveau van Ajax een enorme verbetering. Heel apart dat je dat onderdeel in je gehele beschouwing weglaat.
Het is dan toch veel logischer om alle spelers die Ajax verlaten hebben eens op een rijtje te zetten en dan eens te kijken naar afkomst? Als je dat zo een interessant onderwerp vindt..
Daarbij staat de opleiding van Dortmund staat echt niet hoger aangeschreven dan die van Ajax en de kansen op een doorbraak zijn er ook zeker niet groter. Dit is gewoon een puur financiele keuze.

24-06-2022 15:13

TheMunichChinese +47

Heeft ras of afkomst te maken met keuzes ? Zoals jij zegt, kennen de meeste voetballers geen loyaliteit naar de club toe (helaas begrijp ik dat ergens ook nog wel) en verder gaat het toch om het spel, kwaliteiten en het inpassen in een groter geheel ?
Dat Ajax een behoorlijke Nederlandse inbreng nastreeft lijkt me ook van groot belang maar ondergeschikt aan de kwaliteit ? Moet er niet aan denken om 5-11 Chinezen te zien rondhuppelen, los van het zeer waarschijnlijk abominabele niveau (en ja, ik mag discrimineren want ik ben zelf geel en neem racisme/discriminatie gematigd serieus: pas je aan waar je ook bent en dan kom je vanzelf bovendrijven. Dus kleur, cultuur etc lijkt me in de voetbalwereld van minder belang. Ik ken deze speler totaal niet dus weet ook niet of het een gemis is maar op kleur, cultuur etc selecteren lijkt me heel gevaarlijk, we zijn toch een voetbalclub en geen politieke partij ? :-)

24-06-2022 15:50

FelixGassenlicht +8986

Kan op de lijst in Eindhoven

24-06-2022 14:38

Harrier Du Bois +39053

Ik denk dat hij geen vaste waarde voor Ajax 1 zou worden in de toekomst, ik vind het een talent, maar niet heel groots vind ik, had geweldige acties, maar ook kwetsbaar, ik zie vooralsnog meer in Baas en Salah-Eddine. 2 situaties kunnen nu komen, of hij redt het en we hebben een jeugdproduct rondlopen, leuk voor de statistieken. Of 2, je ziet hem na een paar jaar ergens terug bij een middenmotor, of lager.

24-06-2022 14:25

Dennis129 +11893

Ook weer zo een ondankbare weggooier die voor het snelle geld kiest. Oprotten en nooit meer terugkomen

24-06-2022 14:21

AFCA020! +6130

Jep. Nu vraag ik mij af of dit Ajax 1 materiaal was hoor. Maar dat neemt niet weg dat dit type jongens vaak die domme/ondankbare keuze maakt

24-06-2022 14:34

Strawb Choco +1643

🤣 Blind als linksback is toch allang al klaar.. man man hoe vaak die er uit is gelopen.

24-06-2022 14:20

Tinus +10430

Weer zo’n figuur die alleen naar de minpunten kijkt van een speler. Bij mij staat Blind altijd als eerste op het wedstrijdformulier, samen met Tadic. Compenseren snelheid met extreem veel voetbalvernuft.

24-06-2022 14:56

Strawb Choco +1643

Voor de back positie zoals wij willen spelen is blind geen optie meer joh. Leuk en aardig voetbalvernuft, dan liever op het middenveld. Je hebt hoopt ik zelf toch wel gezien dat zelfs met zijn voetbalvernuft, als linksback geen optie meer is.

24-06-2022 15:26

Tinus +10430

Nee, het is mij kennelijk totaal ontgaan dat hij geen optie meer is als linksback. Ajax en NL elftal, beide basis linksback. Strooit met mooie passes en vaak ook goeie voorzetten vanaf links. Overigens mag hij van mij ook op het middenveld hoor, maar als back ook fantastisch.

24-06-2022 21:02

Catenaccio +2761

Hoor je niks meer van. Later terug bij AZ of zo

24-06-2022 14:18

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25453

In de oorlog jatte ze de fiets van mijn overgrootvader nu jatte ze onze spelers

24-06-2022 14:10

Jan Doedel +4313

Nee hoor ze kiezen zelf voor een vertrek.

24-06-2022 15:08

behangdelul +32850

Eerst onze fietsen nu onze jeugd!!

**foute grappen modus off**

24-06-2022 14:10

Rasmussen +25823

Alles naar Duitsland heeft een nare bijsmaak. Rijkhof, Kluivert, Haller, Brobbey, Mazraoui, Aning, Bazoer, Gravenberch ga zo maar door.

24-06-2022 14:08

Jeugd +24909

Snap je niet. Duitsland is toch aantrekkelijk voor spelers? We kunnen niet iedereen houden hè.
Wij kapen de Denen weg, zo is het overal iets.
Relax.

24-06-2022 14:20

Been +12564

De enige conclusie die ik kan trekken uit de gebeurtenissen van de afgelopen 1,5 jaar is dat wij Dortmund inmiddels voorbij zijn als club. Op naar Bayern!

24-06-2022 14:07

036AFCA97 +146682

Zonde man. Mooie speler.

Misschien mag ik dit niet zeggen en valt het alleen op omdat het de grotere talenten zijn, maar voor m’n gevoel zijn het bijna altijd donkere jongens die vroegtijdig vertrekken naar andere grote clubs.

Maar misschien komt dat ook alleen omdat die jongens vaak atletischer zijn en daarom als grotere talenten gezien worden.

Nogmaals, verbeter me als ik fout zit, maar met Redan, Dilrosun, Aning, Familia-Castillo, Fosu-Mensah, Brobbey, Malen, Hoogewerf, Bonnah, maar ook Jayden Braaf, Ian Maatsen en Tahit Chong zie je toch een patroon.

En ja, je hebt ook Rijkhoff en Mink Peeters maar dat lijkt toch minder. Ik zou zulke spelers gewoon bij Ajax groot willen zien worden.

24-06-2022 14:05

behangdelul +32850

Tuurlijk mag je dat zeggen want het is ook gewoon zo. Vaak ook omdat ze uit een wat armer milieu komen kiezen ze ook eerder voor de poen. En degenen die dat racistisch vinden oid: toedeledokie!

24-06-2022 14:07

trodat4030 +97192

Malen is miljonairszoon. Toedeledokie!

24-06-2022 16:00

behangdelul +32850

De uitzondering die de regel bevestigd

25-06-2022 02:06

Been +12564

Ik denk eerder dat zij de grootste talenten zijn, en dus op meer interesse kunnen rekenen vanuit het buitenland.

24-06-2022 14:08

Ozymandias +159568

Zoals behangdelul schrijft komt dat inderdaad omdat de zwarte spelers gemiddeld uit een armere socio-economische klasse komen. Iemand als Fosu-Mensah heeft toen hij naar United vertrok aangegeven dat aangezien zijn familie geen zekerheid had dat thuis de lichten aan zouden blijven ze het zich niet kon veroorloven om United af te wijzen als er geen contract bij Ajax tegenover stond. Jammer genoeg heeft Overmars toen te laat ingegrepen (door hem tegen de wil van Jonk in toch een contract aan te bieden) maar toen had Fosu-Mensah al een mondeling akkoord met United.

24-06-2022 14:12

El Pistolero +4932

"Zoals behangdelul schrijft komt dat inderdaad omdat de zwarte spelers gemiddeld uit een armere socio-economische klasse komen".

Dat is inderdaad ook een reden, maar het heeft ook te maken met de cultuur. In sommige culturen wordt iemands status afgemeten aan zijn geld en bezittingen. En hebben materiële zaken als een grote auto, een zware gouden ketting en dure horloges vaak een andere betekenis dan bij ons. Je leest en hoort als spelers uit een andere cultuur een contractaanbieding krijgen die ze niet bevalt, vaak dat ze vinden dat er niet genoeg waardering uit die aanbieding spreekt. Omdat zij die waardering meestal vooral afmeten aan het salaris dat ze wordt geboden, terwijl daar bij ons ook immateriële zaken soms een rol in spelen. Daarom gaan spelers uit onze cultuur niet per definitie naar de hoogst biedende club, waar je dat bij spelers uit een andere cultuur veel vaker ziet.

24-06-2022 14:31

Ozymandias +159568

“Omdat zij die waardering meestal vooral afmeten aan het salaris dat ze wordt geboden, terwijl daar bij ons ook immateriële zaken soms een rol in spelen.”

Mijn ervaring met mensen uit verschillende socio-economische klassen staat daar juist haaks op. Hoe hoger de socio-economische klassen hoe meer materialistisch mensen over het algemeen zijn, is mijn ervaring.

24-06-2022 14:33

Matzet +5421

Ik kan me heel goed voorstellen dat de sociaal-economische klasse een rol speelt. Het is (helaas) vaak zo dat donkere mensen meer vertegenwoordigd zijn in die klasse. Ik snap ook dat deze spelers sneller voor het geld kiezen en neem ze dat ook niet kwalijk. Toch vind ik dat je daar als Ajax zijnde ook rekening mee moet houden, voor zover dat kan. Biedt ze op een of andere manier net even wat meer perspectief.

Heel jammer dat Aning ons verlaten heeft, maar ik gun hem een mooie carrière.

24-06-2022 15:33

Lagasj +2905

Zometeen ga je nog zeggen dat dat stamt uit de tijd dat we spiegeltjes en kralen kettingen uitdeelden.

24-06-2022 16:12

MrIvez +3516

Hey Ozy - ja en nee, denk dat het meer een parabool functie is.

24-06-2022 16:14

stefanwillem +12178

Eens. Heeft niks met rascisme te maken maar is gewoon feitelijk juist.

24-06-2022 14:12

YRGI +32977

Is dat wetenschappelijk bewezen dan?

24-06-2022 21:14

Catenaccio +2761

Op Dilrosun na speelt niemand regelmatig of überhaupt in het 1e!!!
Maw net niet.
Brobbey zou nog kunnen . Als hij minder gaat kosten. Ajax gaat echt niet 18 betalen

24-06-2022 14:21

YRGI +32977

Echt belachelijk dat deze reactie mag blijven staan. Je zoekt een vreemd direct verband met huidskleur.

24-06-2022 21:16

BackInBlack +14605

Jammer

NEXT

24-06-2022 14:05

Nr.10 +111573

Pff sommigen doen alsof Tadic weg is gegaan… deze jongen had alles nog te bewijzen, je moet maar zien wat het wordt. Bovendien had hij gewoon kunnen blijven, je zult altijd jongens hebben die al in de jeugd willen vertrekken, als buitenstaander kan je niet zien waar dat aan ligt, en je moet ook niet te panisch gaan doen over zo’n jeugdspelertje. Iedereen weet wat Ajax is en waar Ajax voor staat, als je het dan elders wil proberen dan is dat je goed recht.

24-06-2022 14:04

36 +8725

Succes op de bank

24-06-2022 14:03

Telamon +9192

Ben héél benieuwd waarom deze, duidelijk voor Ajax 1 bestemde speler, niet eerder een contract voorgeschoteld heeft gekregen. Ik lees hieronder dat Overmars hem niet onder de toptalenten zou scharen. Dat zou een van zijn toch wel vele inschattingsfouten zijn geweest.
En de rol van Ouaali hierin? Heeft hij er nog wat over te zeggen? Het is bekend dat, nadat Overmars de technische alleenmacht had gegrepen en zich sneaky naar boven had gewerkt, ook regelde dat hij als TD volledige zeggenschap over de jeugd kreeg. Extreem tegen de wensen van Cruijff in, maar daar had Overmars van meet af aan schijt aan.

Maar doodzonde dit, duidelijk heel groot talent voor op linksback; atletisch, fel, snel, technisch en handig aan de bal, maakt goede keuzes.

En begrijp het wel, als Ajax jou niet op waarde schat, en Dortmund is al jaren erg gecharmeerd van je en laat dat blijken, en wil jou ook sneller klaarstomen door meteen in de U23 te gaan spelen, dan laat men blijken hem heel graag te willen en veel in hem te zien, écht plannen met hem te hebben.

Dus geld is vast niet de enige reden.

24-06-2022 13:58

Dennis129 +11893

Geld is absoluut de enige reden

24-06-2022 14:18

Telamon +9192

Denk jij, dat weet je niet

24-06-2022 17:05

Ozymandias +159568

"Maar doodzonde dit, duidelijk heel groot talent voor op linksback; atletisch, fel, snel, technisch en handig aan de bal, maakt goede keuzes."

Vreemd dat jij de back die duidelijk een minder voetballend vermogen heeft dan Salah-Eddine toch een groter talent vindt. Dat is niet erg des' Cruijff's van je...

24-06-2022 14:19

Telamon +9192

Waar zeg ik dat?

24-06-2022 16:58

Ozymandias +159568

Mijn excusses, had het mislezen.

24-06-2022 17:24

Telamon +9192

Geen probleem ;)

24-06-2022 19:09

Ozymandias +159568

Ik was al verbaast, Salah-Eddine lijkt me nou juist precies het type back wat bij jou voorkeuren past.

24-06-2022 19:11

Telamon +9192

Zeker, al vind ik Baas ook meer dan prima, meer middenvelder/inverted back type. Beetje afhankelijk van wie de buitenspeler voor hen is.

24-06-2022 19:19

trodat4030 +97192

Ik schaarde hem ook niet onder de toptalenten voor corona. Pas dit seizoen is hij me echt positief opgevallen. Nou hebben we allemaal lange tijd niets meegekregen, maar kan me voorstellen dat het heel lastig is om spelers op waarde te schatten als ze geen wedstrijden kunnen spelen of alleen wedstrijden tegen hun eigen clubgenoten (ze speelden bijv heel vaak met 2 o17/o18 mix teams tegen elkaar, na een paar potjes weet je dan wel hoe je alle mogelijke rechtsbuitens aan moet pakken). Tot de coronastop schaarde niemand hem echt onder de toppers volgens mij. Als ze hem uberhaupt al kenden.

Verder is het aanbieden van contracten voor de jeugd de laatste tijd juist het pakkie an geweest van Hamstra, niet van Overmars. Snap jouw opmerking over 'de volledige zeggenschap over de jeugd' dan ook totáál niet. Hoe kom je daar bij? Marc was zelden bij jeugd te vinden, had best wel een broertje dood aan het aanbieden van contracten voor jeugd en heeft specifiek daarvoor Hamstra binnen gehengeld. Alle feiten spreken jouw uitspraak volledig tegen.

24-06-2022 15:47

Telamon +9192

Ajax kent hem natuurlijk al vele jaren, en wat betreft corona en lastig inschatten, dat geldt uiteraard wel voor alle talenten.

De laatste tijd door Hamstra inderdaad, met de nadruk op 'de laatste tijd'. Ajax heeft enkele jaren geleden kenbaar gemaakt dat Overmars' zeggenschap over de opleiding ging krijgen, en zo de opleiding en diens mensen nóg minder leidend zou maken, totaal haaks op Plan Cruijff.

Al had Overmars van meet af aan al teveel macht daarover, met Jonk die verschillende talenten wilde vastleggen, en Overmars die dat weigerde.

24-06-2022 17:04

trodat4030 +97192

Ik kan echt helemaal nergens vinden dat Overmars ook maar íets over jeugd te zeggen had. Lijkt me heel raar dat Ajax zoiets communiceert, maar het niet terug te vinden is. Volgens mij ben je in de war met 'Overmars krijgt volledige zeggenschap over het aan- en verkoopbeleid'. Wat het gevolg was van het ontmantelen van het Technische Hart, maar dat is dus vérre van hetzelfde.

24-06-2022 18:11

Telamon +9192

@trodat

Ik verzin dat niet, is ook wel in lijn met 'opwerken' van Technisch Manager naar Technisch Directeur en opheffen Technisch Hart, al heeft deze feitelijk nooit bestaan, alleen op papier. En zo dus nóg meer een stempel kunnen drukken.

Misschien dat dat een onderdeel was van die volledige zeggenschap over het aan- en verkoopbeleid, maar ik heb het zeker weten voorbij zien komen en gelezen.

Waar Cruijff de opleiding leidend wilde hebben, is dat natuurlijk nadien steeds meer het betaald voebalgedeelte geworden.

24-06-2022 19:15

Oxxer +164956 moderator

Aning staat vanaf vandaag in het boekje van de geweldige scouting van PSV.

24-06-2022 13:58

Nr.10 +111573

Tja er zullen er altijd zijn die denken dat ze het elders beter zullen hebben. En Dortmund is niet eens een slechte keuze, die geven vaak jonge spelers wel kansen, hoewel er natuurlijk ook veel zijn die het niet redden.

24-06-2022 13:57

EuforischeRealist +15633

Dubbel gevoel, hij kwam op mij over als een speler met potentie maar met salah-eddine en baas voor hem was het maar de vraag hoeveel kansen hij ging krijgen.

24-06-2022 13:56

martijn1 +680

Valt me op dat de laatste tijd veel toptalenten ons verlaten, wellicht een frisse nieuwe route volgen?

24-06-2022 13:56

Rasmussen +25823

Jep net als in het eerste louter bekende spelers uit de Eredivisie halen van clubs als Utrecht, Feyenoord of Vitesse.

24-06-2022 13:57

Nr.10 +111573

Volgens mij is dat niet meer dan anders, er gaan er altijd wel een paar weg. Aan wie dacht jij dan?

24-06-2022 13:58

Patrick78 +52738

Seizoen 2024/2025: Aning per direct naar ADO Den Haag.

24-06-2022 13:53

Rasmussen +25823

Denk eerder dat Ajax hem over een jaar terughuurt en daarna over wil kopen.

24-06-2022 13:54

ajax4ever001 +18652

Seizoen 2024/2025: PSV is zeer gecharmeerd van Aning en onderneemt actie.

24-06-2022 14:03

Ajaxadam1 +31671

Dat kan ook als hij wel bij Ajax bkijft. Zoals Llansana, Kemper, Douglas en nog veel meer.

24-06-2022 14:16

AFCA-Driebergen +22293

Tot over 3 jaar bij Zwolle 😘

24-06-2022 13:48

DrFootball +15189

Jammer en doorrrrr....

24-06-2022 13:47

ajaxcied4life +26091

Eerder las ik ook dat Overmars hem niet onder de toptalenten schaarde en hem liet wachten voor een contractverlenging. Hier las ik juist dat het een speciale speler zou zijn. Niet echt handig van Marcie, want hij gaf volgens mij net zoals Mazraoui ook ooit al vrij vroeg aan open te staan voor een verbintenis met Ajax. Maar goed. Helaas is hij weg.

24-06-2022 13:46

Ozymandias +159568

Overmars was de afgelopen jaren vreemd zuinig met jeugdcontracten. Misschien had hij alle kleine beetjes nodig om de te hoge salarissen van spelers als Klaassen en Haller te betalen.

24-06-2022 13:52

ajaxcied4life +26091

We kunnen helaas niet doen alsof die gedachte geheel uit de lucht is gegrepen.

24-06-2022 14:04

Oxxer +164956 moderator

Ajax is een club die jonge spelers kansen
geeft in het profvoetbal als opstap naar grotere competities, dit lijkt een keuze puur voor het geld.

24-06-2022 13:46

fc Barcelona_ke +19255

Als je laatst jaren bij dortmund kijkt, doe ze ook. Sancho gomez enz

24-06-2022 13:47

Oxxer +164956 moderator

Niet met elkaar te vergelijken, zij kwamen van Engelse clubs die bij wijze van spreken € 100M investeren in spelers als de koe ongesteld is.

24-06-2022 13:49

YungInternet +3867

Die jongen die naar het 3de niveau van Duitsland gaat en die kerel die naar Amerika vertrekt. Hebben die een kans gehad?

24-06-2022 15:30

Oxxer +164956 moderator

Die jongens zijn door Ajax te licht bevonden, zoals ieder jaar met de groep afvallers. Normaal blijven de de besten over als zij niet te snel kiezen voor het geld.Moeten de afvallers plekken bezet houden in de opleiding?

Wat is jouw punt?

24-06-2022 15:39

YungInternet +3867

Het punt is dat Ajax een keuze mag maken wie weg moet en mag blijven, en dat mogen deze jongens ook doen voor zichzelf. Ze zijn Ajax niets verschuldigd.

24-06-2022 16:04

Oxxer +164956 moderator

Schrijf ik dat ergens? Dat is jouw interpretatie van mijn reactie. Ajax maakt een keuze op basis van inschatting of een speler het gaat redden. Het verdienmodel van Ajax is zeer talentvolle jeugd naar Ajax 1 brengen om die te verkopen waarom zouden zij zeer talentvolle jeugd geen kansen geven als dat geld oplevert?

Begrijp nog steeds jouw punt niet.

24-06-2022 16:16

YungInternet +3867

Je doet erg je best om het niet te begrijpen.

Als die jongens ergens anders geld kunnen verdienen en een avontuur aan willen gaan, dan staat het ze vrij. Zoals het Ajax ook vrij staat om hun talent te beoordelen.

24-06-2022 16:38

Oxxer +164956 moderator

Doei, wat ben jij vermoeiend en dan beginnen ik doe mijn best het niet te begrijpen.

24-06-2022 16:41

YungInternet +3867

Een passend hypocriet einde voor je hypocriete begin. 👋🏼

24-06-2022 16:45

Oxxer +164956 moderator

Jij bent een echte noob, reageer aub de volgende keer niet.

24-06-2022 16:47

MV3 +2669

Dit is heel zonde.. was een veelbelovende back

24-06-2022 13:46

strakkevoorzet +4196

Ik vind dit echt heel zonde, met afstand grootste talent op linksback wat er rondloopt.

24-06-2022 13:46

Maxwell_5 +6979

Kan zijn. Maar deze jongen mag aansluiten bij O23. Was Aning zo een groot talent dat hij zowel Salah Edinne en Baas achter zich zou laten in de pikorde bij Jong ?

24-06-2022 14:00

strakkevoorzet +4196

Ik denk dat als ze hem voor de leeuwen hadden gegooid in Jong Ajax dat hij zeker niet onder doet, al maakt SDE nu ook een mooie ontwikkeling door.

24-06-2022 14:02

Maxwell_5 +6979

Ja dat is het nu juist: ‘als’. Als dat hetzelfde plaatje is dat Ajax hem heeft voorgeschetst, begrijp ik zijn keuze wel.

24-06-2022 14:28

afca1985 +21514

Hij tekent voor 4 jaar? Mag dat in Duitsland dan wel voor je 18e

24-06-2022 13:45

Ozymandias +159568

Hij is 18.

24-06-2022 13:46

afca1985 +21514

Oh oke dacht dat ie jonger was, zelfde leeftijd als Baas dus een beetje, tsjah dan had ik eerder voor Aning gekozen persoonlijk. Ben niet zo kapot van Baas de laatste maanden

24-06-2022 13:48

trodat4030 +97192

Nee, want dat is een FIFA regel. Hij is echter in april 18 geworden.

24-06-2022 13:47

Robuust +2068

Zo jammer dit. Leek een groter talent dan Baas en SA.

24-06-2022 13:44

Ozymandias +159568

Van de drie lijkt Salah-Eddine mij het grootste talent. Aning heeft een groter atletisch vermogen maar Salah-Eddine heeft een groter voetballend vermogen.

24-06-2022 13:46

Rasmussen +25823

Goed werk weer H2!

24-06-2022 13:44

Capocapo +12001

Want jij kent de aanbieding(en) die ze hebben gedaan?

24-06-2022 13:47

fc Barcelona_ke +19255

Ajax heeft hem paar biedingen, maar aning kiest voor dortmund

24-06-2022 13:44

ajaxcied4life +26091

Als ik hier lees over zijn talent, dan denk ik dat het een aderlating is. Tegelijkertijd zag ik hem weleens spelen in de Youth League en kwam hij op mij over als een wingback en dan kom je bij Ajax denk ik minder uit de verf. Alhoewel Dortmund 1 geloof ik ook niet echt met wing-backs speelt. Daarnaast heeft hij Salah-Eddine en Baas ook nog eens voor hem, al zijn deze jongens natuurlijk wat ouder. Ik vind het wel jammer, maar ben er niet kapot van.

24-06-2022 13:44

Ozymandias +159568

Volgens mij is het juist geen aderlating. Ajax heeft met Salah-Eddine en Baas twee talentvolle linksbacks in huis en als het zich konden veroorloven om op een positie een talent in die lichting te verliezen dan was dat op linksback.

24-06-2022 13:47

FlyingDutchMan +17318

Dat klopt, qua positie is het daar druk. Maar blijft wel zonde want aanvallend gezien vind ik hem het sterkste

24-06-2022 13:50

Oxxer +164956 moderator

“ De verdediger heeft namelijk ook nog langdurig onderhandeld met Ajax, dat na de interesse van Borussia Dortmund alsnog met een goede contractaanbieding over de brug kwam “ ……………………...

24-06-2022 13:44

Rasmussen +25823

Jammer. Groot talent en kind van de club, echte Amsterdammer.

24-06-2022 13:43

behangdelul +32850

Blijkbaar niet

24-06-2022 14:06

koenos1 +7968

Waardeloze beslissing ;)

24-06-2022 13:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.