Ajax reist met 22 spelers naar Brighton; Mikautadze, Gorter en Rensch ontbreken

door Timo Suur 453

Bron Ajax.nl

Ajax reist met 22 spelers naar Brighton; Mikautadze, Gorter en Rensch ontbreken

door Timo Suur 453

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax reist met 22 spelers af naar Engeland voor het duel met Brighton & Hove Albion in de groepsfase van de Europa League, zo is te lezen op Ajax.nl. Bij de Amsterdammers ontbreekt Georges Mikautadze wegens ziekte. Jay Gorter en Devyne Rensch zijn geblesseerd en zij zijn zodoende ook niet beschikbaar voor Hedwiges Maduro.

Silvano Vos ontbrak in het vorige Europese duel met AEK Athene (1-1 gelijkspel) in verband met een schorsing, maar de jongeling behoort nu weer tot de selectie. Er werd in de poulefase ook al gespeeld tegen Olympique Marseille. Deze wedstrijd eindigde in een 3-3 gelijkspel en zodoende heeft Ajax op dit moment twee punten. Aankomende donderdagavond treffen Brighton & Hove Albion en Ajax elkaar om 21.00 uur in een belangrijk duel en de fluit wordt daarbij gehanteerd door de Pool Bartosz Frankowski.

Woensdagavond wordt er ook nog een persmoment belegd in Brighton voor de aanwezige pers. Maduro zal samen met Benjamin Tahirović aanschuiven om vragen van de media over deze aanstaande ontmoeting te beantwoorden. Deze persconferentie is live te volgen via deze site, Ajax.nl, de Ajax-app en de Youtube-pagina van de Amsterdammers.

De volledige selectie van Ajax:

Remko Pasveer
Diant Ramaj
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Anass Salah-Eddine
Jakov Medić
Borna Sosa
Gaston Ávila
Josip Šutalo
Kenneth Taylor
Branco van den Boomen
Silvano Vos
Benjamin Tahirović
Steven Bergwijn
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Carlos Forbs
Steven Berghuis
Charlie Setford
Kristian Hlynsson
Mika Godts
Tristan Gooijer

Lees meer over:
Plaats reactie

PaulEast +7927

Mijn geduld met Sutalo begint op te raken.

26-10-2023 22:12

debetweter +10110

Ik zou toch misschien we met een verkapte 5-3-2 gaan spelen

--------- Ramaj ---------
Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa
----- Medic ---Vos--------
------- Hlysson ----------
Berghuis - Akpom - Bergwijn

Medic is een verdediger. Berghuis mag zweven. Bergwijn en Akpom als spitsen. Akpom als afmaker

Ik denk dat dit genoeg aanspeelpunt geeft. Voor Gaaei en Sutalo. Bij de basis houden en 3 hoekjes vormen. Liggen mooie combinaties/sterke 3 hoekjes op deze manier volgens mij. Medic mag van mij ook minimaal 1 keer van afstand schieten van afstand in de eerste 20 min.

Je kan ook Branco ipv medic doen, maar ik denk dat je dan verdedigend te kort komt. Terwijl Branco in het korte spel niet veel meer brengt dan Medic geloof ik.

25-10-2023 22:03

debetweter +10110

Waar is Misehouy? Ik denk toch een leuke speler voor Maduro om vaker op te stellen.

25-10-2023 21:55

Vik86 +42397

Waar moet hij staan dan, het is niet echt het moment ervoor

26-10-2023 00:10

debetweter +10110

Ik vind juist wel dat het het moment ervoor is. We missen creativiteit in de ploeg. Een speler waar die de snelheid in het spel kan brengen die leuke acties maakt. Het is idd een risico als het allemaal niet lukt, maar als het wel lukt zal hij zichzelf en ajax vleugels geven. Het is bijzonder wat een positief en negatief momentum kunnen doen met een team.

26-10-2023 06:40

Michael 1974 +22030

Geblesseerd

26-10-2023 08:05

debetweter +10110

Hier heb ik wat aan. Kon ik niet vinden op AS.

26-10-2023 13:13

rvs +116

Ramaj

Gaaei - hato - satulo -- sosa
vos - tahirovic
Berghuis
Forbs brobbey Bergwijn

25-10-2023 20:56

debetweter +10110

Dit is prima. Combinatie Branco en akpom lijkt mij ook wel ipv tahi brobbey

25-10-2023 21:53

Jariiii +22212

Het ontbreken van Gorter kan een zegen zijn. Al;s een van andere twee keepers een goede pot speelt heb je vanaf zondag een sterke(re) doelman.

25-10-2023 20:55

!AJAX1 +1109

Maduro; Ajax is het belangrijkste, maar da's logisch!

25-10-2023 19:23

ck69 +13126

Benieuwd of het team nu ook gelijk een beetje anders voetbalt, ik ben dat angsthazen- en lange bal-voetbal na een jaar spuugbeu

25-10-2023 18:57

Tommyshelby +129683

Ajax heeft de meeste spelers opgeleid voor de grootste competities ter wereld. Dit is onderzocht door onderzoeksbureau CIES, dat jaarlijks de grote opleidingsclubs op een rijtje zet.

Op basis van die criteria spelen 86 spelers met zo'n verleden bij Ajax in de 48 grootste hoofdcompetities van de wereld. Daarmee blijven de Amsterdammers als opleidingsclub Benfica (85) en Sporting Portugal (83) nipt voor.

25-10-2023 18:20

Bobje99 +7174

Ik zie de wedstrijd tegen brighton gek genoeg nog wel als pot waar je enig resultaat zou kunnen halen. Ik vrees met grote vrezen voor aanstaande zondag..

25-10-2023 18:06

vandenhaas4 +15105

Nog steeds vinden mensen de selectie prima. Ik vind het echt onbegrijpelijk.

25-10-2023 17:53

Odysseus +14334

Nog steeds oordelen er mensen zonder spelers daadwerkelijk onder een goede trainer te zien acclimatiseren. Dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.

25-10-2023 17:57

Balgevoel +30951

Er is een gedeelte dat simpelweg hoopt dat alle aankopen daadwerkelijk zo slecht zijn als ze hebben gelezen in de geschriften van hun profeet Mike Verweij. Dat vind ik eigenlijk nog het meest merkwaardig. Het zijn nu Ajax-spelers, wie ze ook gekocht heeft. Dan hoop je toch dat ze slagen?

25-10-2023 18:01

Odysseus +14334

Ik begrijp daar inderdaad helemaal niets van, gewaardeerde ASer Balgevoel.

25-10-2023 18:13

Vik86 +42397

Jaaa omdat mensen snel hun oordeel hebben klaar staan.

25-10-2023 18:19

vandenhaas4 +15105

Sterker nog, al groeien ALLE aankopen uit tot goede spelers in Ajax 1 (wat niet gaat gebeuren), dan nog is er wanbeleid gevoerd.

25-10-2023 19:16

vandenhaas4 +15105

Ik weet niet of je op mij doelt, Balgevoel, maar in dat geval ben je een leugenaar.

25-10-2023 19:17

Odysseus +14334

Als er wanbeleid is gevoerd, dan ligt de oorsprong ver voor de komst van Mislintat.

25-10-2023 20:14

vandenhaas4 +15105

Het is inderdaad niet alleen de schuld van Mislintat. Maar Mislintat heeft er een enorme puinhoop van gemaakt.

25-10-2023 20:32

Odysseus +14334

@vandenhaas4: ik vind van niet. En ik vind het te vroeg om daarover te oordelen. Ik vind wel dat hij 3 zaken beter had kunnen:
- handiger en vooral bewuster omspringen met de mogelijkheid van belangenverstrengeling;
- iets meer in samenspel met anderen zijn plannen uitvoeren. In een politieke club als Ajax is zijn aanpak zelfmoord;
- 2 directe versterkingen moeten halen: 1 middenvelder (6/10 en een spelmaker/7)

25-10-2023 21:20

MVG +16475

Als je ergens binnen drie maanden weer buiten staat heb je er hoe dan ook een potje van gemaakt ongeacht wat voor werk je hebt geleverd.
Buiten dat is er nog nul bewijs dat er kwaliteit aangekocht is en een evenwichtige selectie staat. Steijn is een droplul maar elke trainer zou moeite hebben om hier een geoliede machine van te maken.

26-10-2023 00:40

Odysseus +14334

Wat is dat nou voor kortzichtige redenatie? Dan heb je nog weinig gezien van de wereld.

26-10-2023 05:43

GDSR +2862

Ramaj

Gaaei sutalo. Hato. Sosa

Tahirovic. Avila

Berghuis

Forbs. Brobbey. Bergwijn

25-10-2023 17:20

mickey2602 +4790

Ik denk dat Vos wel speelt en dat zou dan zijn ipv Avila of Tahirovic. Voor de rest denk ik dat je opstelling aardig klopt met wat we morgen gaan zien. Maduro zal niet nu het hele elftal omgooien.

25-10-2023 17:34

PH2BOT +40494

Ik zou sowieso Sosa van positie laten wisselen met Avila

25-10-2023 17:53

WZAWZDB14 +4620

Misschien 5-3-2 met Medic erbij in het centrum en iemand voorin eruit.
Daarnaast altijd Vos opstellen.

25-10-2023 19:08

Sense of.H +5463

Diant Ramaj Eintracht Frankfurt €5 miljoen

Oorspronkelijke transfer waarde €700.000

Huidge waarde €5,6 miljoen




Anton Gaaei Viborg FF €4,5 miljoen

Oorspronkelijke waarde €1,7 miljoen

Huidige waarde €3,5 miljoen



Jakov Medic St. Pauli €3 miljoen

Oorspronkelijke waarde €800.000

Huidige waarde €2,6 miljoen


Josip Sutalo Dinamo Zagreb €20,5 miljoen

Oorspronkelijke waarde €15 miljoen

Huidige waarde €16,5 miljoen






Gastón Ávila Royal Antwerp €12,5 miljoen

Oorspronkelijke waarde €8,2 miljoen

Huidige waarde €10.5 miljoen




Borna Sosa VfB Stuttgart €8 miljoen

€9,2 miljoen

€10,8 miljoen


Branco van den Boomen 28 Toulouse Transfervrij

€ 5.7miljoen

€ 3 miljoen


Benjamin Tahirovic AS Roma €7,5 miljoen

€2,4 miljoen


€6,9 miljoen




Sivert Mannsverk Molde FK €6 miljoen

€5,9 miljoen

€9,2 miljoen


Georges Mikautadze 22 FC Metz €16 miljoen

€2,9 miljoen

€9 miljoen


Chuba Akpom Middlesbrough €12,3 miljoen

€4,4 miljoen

€11,9 miljoen



Carlos Forbs Manchester City €14 miljoen

€600.000

€10.2 miljoen


Bron :football transfers

Lekker verdampen van waardes

25-10-2023 17:19

PH2BOT +40494

Zolang je ze niet verkoopt of hoeft te verkopen verdampt er helemaal niets aan waarde. Net als met aandelen. De waarde wordt pas effectief wanneer je verkoopt of koopt. Huizen die niet verkocht worden hebben hooguit een pos/neg indirect rendement dat pas direct wordt op moment van verkoop. De roverheid graait zo giga veel belastinggeld binnen op het heffen van belastingen op indirect rendement= belasting betalen over geld wat helemaal niet bestaat. Dat gaat nu hopelijk in 2028 anders worden. Resumé: op de Ajax spelers die je niet verkoopt maak je netzomin winst als verlies. Je maakt mogelijk winst in hoe ze spelen...en als dat goed gaat maak je zeer waarschijnlijk ook winst wanneer je ze dan verkoopt. As simple as that.

25-10-2023 18:02

supporter sinds +7891

Slaat helemaal nergens op dit lijstje.

25-10-2023 20:41

Sense of.H +5463

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/10/de-opstelling-van-ajax-als-mislintat-had-voldaan-aan-de-wensen-van-steijn

25-10-2023 21:28

supporter sinds +7891

ja ik had het gelezen.. maar slaat nergens op. Het is wat de gek ervoor geeft en niet wat footballtransfers zegt. Kijk maar naar Antonhy.
Stel dat Brobbey gaat scoren ... en er dit jaar 20 maakt dan is er altijd wel een club die de gok gaat nemen en 30 miljoen+ overmaakt. Dat heb ik ook tegen het beleid dat Ajax met name de laatste twee voert.. Als er van de 12 aangetrokken spelers toch 1 of 2 gaan voldoen en 100+ bij elkaar gaan opleveren dan spreken ze toch over een geslaagde transferperiode.

26-10-2023 12:08

Rockpotje +9607

Ik zou de komende twee wedstrijden toch een keer met vijf verdedigers gaan spelen. De beschikbare spelers passen het beste bij dat systeem en je bent niet echt in de positie om eens lekker veel ruimte weg te gaan geven. Bovendien moet er vertrouwen getankt worden en is er haast geen tijd om opeens een speelwijze in het team te gaan slijpen. Kom je deze week door met minimaal gezichtsverlies en misschien een gestolen puntje of meer, dan komt je misschien wat uit de negatieve spiraal en kan je weer vooruit kijken. Zowel Brighton als PSV speelt ver naar voren, dus de meeste simpele oplossing is de ruimtes klein maken en snelheid voorin zoeken achter hun laatste linie.

We hebben al twee typische wingbacks die de flanken kunnen bestrijken, zet daar twee spelers achter met snelheid die ook in de opbouw in kunnen dribbelen en dan heb je een vrij dynamische laatste lijn. Hato is daar geknipt voor. Bij afwezigheid van Rensch zou ik Gooier voor de leeuwen gooien, die snapt tenminste hoe je moet doordekken. Met Medic of Avila er in en Sutalo naar rechts laat je laatstgenoemde te veel zwemmen. Vos er bij voor de controle en Van den Boomen als spelverdeler is een complementair blok op het middenveld. Berghuis hangend van rechts kan ook veel in de bal komen. En met Brobbey en Forbs heb je twee jongens die constant diep moeten gaan voor ballen van Berghuis en Van den Boomen. Bovendien trekken ze gaten voor de opstomende backs. Het is geen typisch Ajax voetbal, maar je speelt de tegenstander tenminste niet in de kaart.

Ramaj

Gaaei - Gorter - Sutalo - Hato - Sosa

Vos - Van den Boomen

Berghuis - Brobbey - Forbs

25-10-2023 17:18

Jan.B74 +54

Gedurfd, om met een geblesseerde keeper centraal achterin te spelen 😉🤪

25-10-2023 17:37

Rockpotje +9607

Oeps, geen idee of dat een autocorrect is, of een gebrek aan scherpte bij mij.

26-10-2023 02:50

trodat4030 +97100

Jij wil een extra keeper opstellen? 1 die geblesseerd is? Of bedoel je Olaf Gorter, de middenvelder van o18? ;-)

(Je bedoelt Gooijer neem ik aan...?)

25-10-2023 17:40

MarkAFCA +1161

Quotering van 9 bij de toto voor winst Ajax. Gokje waard mensen? Ik kan me nog de eerste wedstrijd van FdB (geloof ik?) herinneren waar we opeens wonnen bij AC Milan.

25-10-2023 16:24

burwatti +14349

Zeker een gokje waard, Aek kon ook winnen in Brighton.

25-10-2023 16:59

afca1985 +21460

En laat Ramaj vervolgens ff een wedstrijd of 10 staan graag.

25-10-2023 16:21

champhead +14459

Wat zien ze er blij uit op de filmpjes op schiphol. Steijn out is voor iedereen goed!!!

25-10-2023 15:41

Breuk +25325

Viel mij ook al op.

25-10-2023 15:44

KJHuntelaar +3679

Haha wat een verschil he als je dat tegen die andere filmpjes in Steijn tijd afzet

25-10-2023 16:26

champhead +14459

Instagram

25-10-2023 17:39

PvdB +874

https://twitter.com/AFCAjax/status/1717130006097244278?s=20

Or X formerly known as twitter

25-10-2023 18:21

Vik86 +42397

Oja en daarbij ook dat gezeur over Sutalo.. Elke persoon wie beetje verstand heeft van voetbal kan zien dat hato en Sutalo amper de bal kwijt konden door dat de middenveld niet goed stond...

Steijn heeft de hele selectie om zeep geholpen met zin rare tactieken en wisselbeleid..

Het waren ook niet echt de ideale omstandigheden.. Sutalo wie lekker in zijn vel zit en met vetrouwen speelt is ongetwijfeld de beste speler van de eredivisie..

Het zijn de spelers zoals bergwijn, Taylor, rensch en berghuis die wel eens de nodige kritiek mogen krijgen met hun laffe inzet.. Brobbey laat tenminste inzet zien..

25-10-2023 15:30

Turbo +42112

Ze kunnen de bal niet kwijt omdat Ajax geen enkele middenvelder in de selectie heeft bij wie een medespeler een bal kwijt kan. Dat is niet zozeer de schuld van desbetreffende spelers maar vooral van degene die de selectie heeft samengesteld.

25-10-2023 15:36

GNBL +90154 moderator

Als 2 van de 3 middenvelders al sinds het begin van het seizoen dermate hoog staan dat de 6 er alleen voor staat in de opbouw dan ligt dat aan de opstelling en tactiek. Blijkbaar moesten ze zo staan van Steijn.

25-10-2023 15:38

Turbo +42112

Die gasten staan altijd hoog omdat het geen types zijn die in de drukte uitzakken en hooi op de vork nemen.

Alles draait om types. Taylor is een pendelende half, geen opbouwende mid. Tahirovic is een potentieel degelijke mid, maar geen speler met opbouwend vermogen of handelingssnelheid. Van de Boomen heeft nooit handelingssnelheid of korte passing gehad. Vos is geen opbouwende mid. Niemand in onze selectie is een opbouwende, press-bestendige mid met handelingssnelheid. Dat type had gehaald moeten worden. In plaats daarvan hebben we 3 trage spelers van 1.90 gekregen die niet op kunnen bouwen onder druk en onderling niet complementair zijn. En dat is niet hun schuld. Dat is de schuld van degene die ze koopt.

25-10-2023 15:45

GNBL +90154 moderator

Zou ik ook doen als de trainer de opbouw liever via de backs laat lopen.

25-10-2023 15:57

Turbo +42112

Zijn dat dezelfde backs die volgens de kritiek ook altijd te diep staan? Hoe kunnen ze tegelijkertijd opbouwen en te diep staan?

Nee. We bouwen niet op via de backs. We spelen de bal een beetje rond in de typische schijterige U vorm omdat we niemand hoger op het veld aan de bal kunnen krijgen. Ons middenveld kan niet opbouwen omdat we geen spelers hebben die dat beheersen. Die hadden, nogmaals, gehaald moeten worden.

25-10-2023 16:00

GNBL +90154 moderator

Nogmaals, dat twee van de drie middenvelders al sinds het begin van het seizoen hoog staan in balbezit is een keuze van de trainer. Dat er dan achterin rond wordt gespeeld en vaak via de back wordt opgebouwd is een logisch gevolg van die keuze.

25-10-2023 16:04

Gaza +4413

De selectie is totaal uit balans.
We hebben geen echte buitenspelers op Forbs na.

25-10-2023 16:04

Turbo +42112

Ok. We proberen het op een andere manier. Welke Ajax middenvelders hebben een hoge handelingssnelheid en/of opbouwend vermogen, ook als de ruimtes wat kleiner zijn of er sprake is van lichte pressing?

25-10-2023 16:09

Sunny +9566

die is uitgeleend en heet FJ ;-)

25-10-2023 16:46

Balgevoel +30951

Taylor is een tien, die altijd al de neiging heeft gehad te diep te staan. Ontbeert ook de dynamiek die ik een acht bij Ajax graag zie hebben. Het is doodzonde dat hij handelingssnelheid en overzicht mist om als enkele zes te spelen, gezien z'n tweebenigheid. Zou Taylor alleen op tien opstellen, of niet.

Verder totaal oneens met betrekking tot de oorzaak van het diep staan, dat is niets anders dan tactiek. Steijn heeft het zelf ook gezegd, kort na z'n aanstelling, dat-ie 'directer' wilde spelen. Van den Boomen heeft wel degelijk handelingssnelheid en ook een korte pass, dat heeft-ie in Frankrijk echt wel laten zien. Mist wel de dynamiek om bij Ajax op acht te spelen. Zie in hem wel iemand die, bijvoorbeeld met Vos of Tahirovic, goed zou kunnen functioneren als dubbele zes. Of als 'hangende' tien, een beetje in een vrije rol.

Als ik Ajax was, en ik ben serieus, zou ik informeren of Halilovic van Fortuna geen zin heeft om in de winter deze kant op te komen en of hij er heil in ziet eventueel wat lager op het middenveld te spelen, want ik ben het met je eens dat het ontbreekt aan een speler die echt 'schijt heeft' en altijd die bal wel wil hebben.

Daarnaast weet ik niet of we helemaal geen spelers hebben die niet onder druk kunnen opbouwen. Ik heb het Ajax onder Steijn nog nooit een serieuze poging tot opbouwen zien wagen. Ja, Vos, tegen Olympique, maar die had ook snel door dat-ie in z'n eentje stond en speelde al professioneel verstoppertje tegen AZ.

Het middenveld moet hoe dan ook compacter.

25-10-2023 17:34

Turbo +42112

Diep staan of niet, de spelers die we hebben gaan geen van allen onder druk aanspeelbaar zijn of opbouwen. Jongens als Taylor en Berghuis hebben altijd de neiging te diep te staan omdat ze simpelweg de kwaliteit missen om in de drukte te voetballen of op te bouwen. Van de Boomen en Tahirovic hebben 0,0 handelingssnelheid. Mannsverk kan - denk ik - redelijk opbouwen, maar heb sterke twijfels bij zijn handelingssnelheid en motoriek.
Vos is door zn wendbaarheid redelijk press-bestendig maar is geen bovengemiddelde opbouwer.

Met dit materiaal is opbouwen onder druk of in beperkte ruimtes onmogelijk.

25-10-2023 17:42

Henk de Vries +11137

Dus gewoon bij de tegenstander in de voeten schuiven en zien hoe ze scoren! Alle aankopen kunnen er helemaal niks aan doen he, die hebben gewoon geen niveau..

25-10-2023 15:41

cantharel +3526

81 keer de bal naar elkaar gespeeld is werkelijk onvoorstelbaar. Als het morgen weer zo gaat dan haak ik voorlopig af en ga lekker sjoelen.

25-10-2023 15:59

trodat4030 +97100

Dus omdat hij geen afspeelmogelijkheden heeft op het middenveld bukt hij in een kopduel met Vida bij een corner? Ok, stomme Taylor ook, waarom laat je Sutalo nou bukken?

............

25-10-2023 17:51

Balgevoel +30951

Haha, dat zou ik geen bukken willen noemen. Hij staat daar slecht, Vida timet een stuk beter, Sutalo heeft door dat-ie geklopt wordt en verdwijnt richting gras, maar bukken is toch wat anders. En eens hoor, dat zag er niet uit. Hij had een meter dichterbij Vida moeten zijn en moeten blijven staan, dan had-ie voordeel kunnen halen uit z'n lengte. Dit was zonder meer heel matig verdedigd.

25-10-2023 17:59

Musica Merlo +8213

Mikautadze heeft last van braakneigingen. Het schijnt dat ook Berghuis ziek is, heeft een virus .....het anti Steijn virus.

25-10-2023 15:21

AlexIbarra +19293

Latijnse naam Maurices Simplex.

25-10-2023 16:24

brancoo +6228

Hoezo kaplan er niet bij!??

25-10-2023 15:20

Sluk +2593

Omdat hij net 1x heeft ingevallen in jong Ajax. Je gaat hem niet direct weer bij de selectie zetten na zo'n zware blessure.

25-10-2023 15:24

gi0vanni +7317

Kaplan is niet wedstrijdfit. Rustig brengen en pas hij 100% hersteld is. De vorige keer ging het daardoor ook mis.

25-10-2023 15:25

JoeBlow +8220

🤷🏼‍♂️

25-10-2023 15:56

komopajax777 +13309

Jammer dat Georges ziek is.Ik had hem graag gezien in deze wedstrijd.Ik denk dat we hem ook goed hadden kunnen gebruiken.

25-10-2023 15:13

1Zlatan +5188

eens en ik vind Brobbey beter als super-sub dan als basisklant

25-10-2023 15:14

Amsjes +169

5-3-2

Forbs Brobbey
Bergwijn
Van den Boomen Vos
Sosa Hato Medic Sutalo Gaaei
Pasveer

25-10-2023 15:11

Vik86 +42397

Van den boomen is teangzaam voor de tempo van brighton

25-10-2023 15:21

Amsjes +169

Van den boomen erin voor de diepe steekpassjes op de snelle voorhoede

25-10-2023 17:08

gi0vanni +7317

Als Hato even Kroatisch leert kan een groot deel van de verdediging elkaar verstaan. 😂

25-10-2023 15:28

Hersenspinsel +8212

2 man op het middenveld.
Juist daar moet Ajax veel beter.

25-10-2023 15:38

cantharel +3526

Ik blijf Forbs gewoon niet goed genoeg vinden met zijn blind op de tegenstander lopen.

25-10-2023 16:02

ajacied93 +927

Wel veel zieken dit seizoen....elke week wel weer iemand zwak ziek of misselijk. Kan toeval zijn maar lijkt meer een symptoom van spelers die niet staan te springen te strijden voor ons shirt

25-10-2023 15:06

Vik86 +42397

Het is de tijd van het jaar..

25-10-2023 15:10

komopajax777 +13309

Het is ook het griepseizoen.

25-10-2023 15:13

B2tob4 +12084

ajacied93@ zegt: elke week wel weer iemand zwak ziek of misselijk. Kan toeval zijn

Had wss grotendeels te maken met de heersende onvrede binnen het elftal over de Steijn-aanpak. Laten we hopen dat het inmiddels gestarte nieuwe begin een einde aan die onvrede betekend...!

25-10-2023 15:13

Robocop5 +2065

4-3-3 met twee controleurs heeft mijn voorkeur. Of desnoods 5-3-2/ 5-2-3. Niet bepaald mijn systeem, maar vertrouwen opbouwen is hard nodig nu.
Vanuit daar weer bouwen naar het echte Ajax voetbal.
Benieuwd waar Maduro en Vos mee komen. Misschien hebben ze schijt aan de mening van ene Robo en kletsen we er ouderwets (georganiseerd) aanvallend op, ook goed!
Vreemd genoeg heb ik er voor het eerst dit seizoen een klein beetje vertrouwen in. Gewoon zin om weer naar Ajax te kijken. Dat is bizar, dat ik die laatste zin ooit zou schrijven...bedankt Steijn...

En helemaal eens met de topreactie trouwens...

25-10-2023 15:04

Balgevoel +30951

Ja, twee 'controleurs' lijkt mij ook het beste voor nu. Dat hoeven helemaal geen controleurs a la Alvarez te zijn, maar met controleurs bedoel ik meer: een middenveld met de punt naar voren en een 'acht' die achterblijft, wat me zeker met Sosa geen overbodige luxe lijkt. Van den Boomen met Vos lijkt mij een mooi duo omdat ze allebei hele andere kwaliteiten hebben. Tahirovic-Vos kan natuurlijk ook. Heel veel meer smaken hebben we momenteel niet.

25-10-2023 15:07

cantharel +3526

Vos toch wat slimmer gaan spelen want al die kaarten schiet ook niet op.

25-10-2023 16:03

1Zlatan +5188

Ik zou korte termijn 5-3-2 gaan spelen en dan proberen in de winterstop 1 gerichte topaankoop te doen (creatieve 10) waardoor je indien de Tahirovic en backs zich redelijk doorontwikkelen weer naar 4-3-3 kan.

Dus voor nu
Bergwijn - Brobbey
Berghuis
Vos - Tahirovic/Boomen
Sosa - Avila - Hato - Sutalo - Gaai

En dan
Godts/Bergwijn - Mikau/Brobbey - Forbs/Berghuis
Creatieve 10
Vos - Tahirovic
Sosa - Hato - Sutalo - Gaai

Daarmee kun/moet je echt wel top 4 eindigen dit jaar. Volgend jaar selectie wat kleiner maken en enkel aanvullen met spelers die er echt boven uit steken.

25-10-2023 14:58

Vik86 +42397

Almada heeft niks aan een ajax wie positioneel niet goed staat, dan krijgt hij nooit de bal..

25-10-2023 15:22

Balgevoel +30951

Haha, Almada zou onder Steijn rond de zestien op de bal staan te wachten terwijl Brobbey achter hem steeds probeert die door te koppen en ook als dat lukt, kon-ie er nog steeds niet bij, wat een absurde gedachte dat hij het Ajax van Steijn beter had gemaakt. Sterker nog: een coach als Steijn een voetballer als Almada 'geven', beschouw ik als parels voor de zwijnen.

25-10-2023 15:26

1Zlatan +5188

Steijn is gelukkig permanent in Ibiza

25-10-2023 15:39

Freddy +11490

Ik heb ook nog wel vertrouwen in die Noorse middenvelder

25-10-2023 15:33

1Zlatan +5188

Ja klopt die was ik alweer vergeten. Aankopen zijn zeker niet top, maar behalve Akpom en vd Boomen heb ik er eigenlijk nog geen 1 afgeschreven. Zijn er wel een hoop te duur aangekocht.

25-10-2023 15:37

DebesteclubvanNL +988

Je kan me opvegen als die Maduro(dam) het wel voor elkaar krijgt dat Ajax 3 punten pakt op Europees niveau. Wat zal dat die selectie een shot aan vertrouwen geven, precies wat ze nodig hebben.

25-10-2023 14:57

RepoocElad +9940

Als Maduro en Vos morgen beginnen met een logische opstelling en er ook maar iets van lijn in het spel lijkt te zitten, een idee van hoe je wilt spelen dat meer behelst dan bal naar voren janken en wie weet scoren we, ben ik al blij.

Een dubbele zes, vooruit verdedigen, en een middenveld dat ook daadwerkelijk op het middenveld te vinden is zodat het niet steeds volledig open ligt. Een mens mag dromen.

25-10-2023 14:55

gi0vanni +7317

Casemiro wil weg, die mag best komen. 🤣🤣🤣

25-10-2023 15:30

Schip +23578

Vos en Tahirovic zou je als 6en kunnen opstellen. Eigenlijk zie ik VdB liever naast Vos, die vind ik opbouwend en creatief veel beter dan Tahirovic. En hoe eerder de opbouwers aan de bal komen, hoe beter.

Verder is het aan Maduro om zoveel mogelijk vertrouwen te herstellen bij de spelers. Frisse start, opnieuw bewijzen en vooral een beetje uitstralen dat je graag voor Ajax uitkomt. Frank wist destijds met een super goedkope selectie uit bij United te winnen, vrij onverwacht. Hopelijk krijgen we weer een stunt, maar ik voel em nog niet echt.

25-10-2023 14:53

DankzijCruijff +48731

Ben je niet bang voor de handelingssnelheid van Branco, zeker tegen dit soort teams? Die verzuipt onder druk als een van de eersten, ben ik bang. Als je wat meer tijd en ruimte krijgt dan kun je zijn kwaliteiten zeker goed gebruiken, maar dit lijkt me typisch een potje waarin hij tekort zal schieten.

25-10-2023 14:55

Schip +23578

Of ik daar bang voor ben? Honderd procent.... Zo'n speler kan op inzicht en vertrouwen dat stapje hoger zeker aan, maar dat ontbreekt. Zou het ook zeker begrijpen als Maduro Tahirovic ernaast zet. Die speelde een beetje vlak, maar met aardige momenten begin seizoen. Dus wie weet gaan we iets van herstel zien. En Brighton worstelt ook, dus wie weet.

Ik vrees alleen voor een afstraffing. Dit Ajax is niet normaal kwetsbaar.

25-10-2023 14:58

DankzijCruijff +48731

Eens. Laten we hopen op een positieve impuls van Maduro, maar het is zoals je zegt vooral hopen dat je niet weer een enorme domper te verwerken krijgt.

25-10-2023 15:01

Balgevoel +30951

Een (groot) deel van die kwetsbaarheid kun je wegnemen met a) kappen met die lange bal en b) een middenveld dat (veel) dichter bij elkaar staat en blijft. Je kunt ook met een compacter middenveld overal op het veld makkelijker 'driehoekjes' vormen om passlijnen te creëren, maar inderdaad: ook dan gaat Ajax echt niet zomaar géén volstrekt debiele ballen inleveren vooralsnog... Dat zal echt wel even duren.

25-10-2023 15:02

gi0vanni +7317

Moet hij dus eigenlijk als de keeper de bal heeft inzakken om de opbouw te regelen. En oefenen om de bal snel door te spelen.

25-10-2023 15:35

Schip +23578

Brighton gaan er gewoon super kort opzitten. Dan kun je compact staan wat je wilt, maar dan wordt je weggespeeld omdat je de bal na 2 passes al weer kwijt bent. En dan komt de lange bal weer.

25-10-2023 15:49

gi0vanni +7317

VdB is in balbezit meestal goed als hij de bal tijdig kwijt kan. Maar bij hoge druk en bij balverlies in grote ruimtes is hij niet top.

25-10-2023 15:32

Schip +23578

Ik neem aan dat met een dubbele zes en andere instructies we niet meer van die ruimtes zullen zien. Althans een stuk minder. Betekent wel dat je een stuk meer naar achteren komt te spelen. En Tahirovic is nou ook niet echt een omschakelmonster....Is geen echte 6.

25-10-2023 15:48

gi0vanni +7317

We hebben te veel problemen. Deze selectie is inderdaad zelfs met spelers op logische plaatsen niet goed genoeg. Normaal ben ik er vies van maar er moeten punten bij dus eventueel zou 5-3-2 in nood een oplossing kunnen zijn. Als het tot aan de winterstop slecht blijft gaan zijn er misschien aankopen nodig. Het liefst een goede rv erbij. En anders talent meer testen. Misehouy en Godts bijvoorbeeld.

25-10-2023 17:13

Schip +23578

Denk er hetzelfde over vrees ik. De selectie klopt gewoon niet qua balans. Je zat maar te wachten op die kwaliteitsspelmaker en dan haalt hij ....Akpom.

Zoals Adriaanse de berlijnse muur neerzette zou ik dat best kunnen billijken. Dat was nog steeds attractief. Kan ook niet anders als uitvinder van het kerstboomsysteem, waarmee hij zijn tijd ver vooruit was.

Onze spitsen zijn ook best geschikt voor meer van achteren te spelen. Tja. Onwerkelijk in welke situatie we zijn beland.

25-10-2023 17:29

gi0vanni +7317

Akpom kan niet veel kwa voetbal maar zou heel goed zijn in koppen en redelijk snel zijn. Als Sosa en Gaaei als vleugelverdedigers worden gebruikt heb je twee spelers die in ieder geval voorzetten kunnen geven. Misschien kan Akpom dan nuttig zijn als wissel.

25-10-2023 17:37

Balgevoel +30951

Voor alle duidelijkheid: Akpom zou ik zelf niet gehaald hebben. Maar hij doet technisch zeker niet onder voor Brobbey, is een stuk klinischer in de afwerking en een véél betere kopper. We hebben Akpom alleen maar gezien als 'verkapte' rechtsbuiten tegen Twente en een paar keer als invaller, waar hij a la Brobbey in de middencirkel lange ballen mocht afwachten. Tegen Feyenoord heeft hij ook omhoog mogen kijken naar alle ballen die niet aankwamen, dus ik ben vooral heel benieuwd hoe hij het doet als hij een keertje als centrumspits mag spelen in een Ajax dat op z'n minst eens combineert op de helft van de tegenstander. Natuurlijk speelde hij vorig jaar het seizoen van z'n leven, maar bij PAOK was hij ook een gewaardeerde kracht en dat is toch echt wel een niveau waarop je normaliter een beetje kan meehobbelen in de Eredivisie...

25-10-2023 17:47

Schip +23578

Tig spitsen kunnen meehobbelen in de eredivisie, maar je haalt bij Ajax toch enkel een spits die een plafond heeft dat hoger dan Ajax ligt? En we hebben hem ook op beelden gezien en daarop is hij geen andere spits. Hij is ook niet gehaald als stand in voor Brobbey, maar als 10 / schaduwspits.

Brobbey wordt hier onderschat. Die kan namelijk ook combineren, maar wordt daarin veel te weinig gebruikt. Van der Gaag gebruikte hem beter in Jong.

Die Georgiër kwam als 2e spits. Lijkt me op zich best een aardige aankoop, maar een 2e spits zal niet snel spelen. Het probleem zit hem ook meer in de opbouw en organisatie.

25-10-2023 18:13

stopperspil +11203

Benieuwd naar de wissels in de rust of toch weer wachten tot minuut 75

25-10-2023 14:51

champhead +14459

Ik ben 100% zeker dat Manssverk uiteindelijk 1 van onze 6'en zal gaan worden. Verdedigend en opbouwend iemand die we nodig hebben.

25-10-2023 14:50

Vik86 +42397

Goede speler, heeft ff tijd nodig.. De afgelopen maanden waren niet de ideale omstandigheden

25-10-2023 14:51

BRR59 +356

Ook maar even naar Jong. Wennen aan Ajax en wonen in Amsterdam.

25-10-2023 14:52

Vik86 +42397

Nja wat ze de afgelopen maanden hebben mee gemaakt is wel een hele grote leer moment voor hun carrière haha

25-10-2023 14:53

werner86 +311

De afgelopen periode was hij geblesseerd. Benieuwd over welke omstandigheden jij het hebt.
Overigens vreemd dat hij niet bij de afwezigen wordt genoemd.

25-10-2023 14:54

Vik86 +42397

De algemene omstandigheden zijn niet ideaal sinds dat hij er is..

25-10-2023 14:55

Turbo +42112

Vind het wel grappig om te zien dat mensen vast de loopgraven induiken voor het geval de aankopen ook onder de komende trainer(s) te weinig brengen.

Als er vanavond 1 een goede wedstrijd speelt dan is het "zie je wel, lag aan Steijn". Als ze vervolgens weer een slechte wedstrijd spelen dan is desbetreffend trainer toch maar weer de schuldige.
Als de toekomstige leiding diezelfde insteek heeft gaan we de komende jaren geen stappen zetten qua selectiebeleid. Essentieel onderdeel voor hoe we verder gaan.

Met de huidige selectie is geen fatsoenlijk Ajax elftal op papier te zetten op korte termijn. Ik ben vooral benieuwd in welke optie de nieuwe trainer(s) gaan volharden: 1) Ajax voetbal trachten te spelen en daar de beste spelers voor gaan zoeken en gebruiken binnen de huidige selectie + Jong Ajax. Resultaat staat dan op korte termijn op de 2e plaats. Of 2) resultaat voetbal gaan spelen en een passend systeem en speelwijze gaan zoeken om de huidige Ajax 1 selectie + alle aankopen te gaan faciliteren. De lange termijn visie gaat dan in de prullenbak en attractiviteit zal niet hoog in het vaandel staan.

In beide gevallen gaat het een moeizaam restant van het seizoen worden en beide gevallen hebben grote gevolgen voor de toekomst.

25-10-2023 14:36

DankzijCruijff +48731

“Mensen vast de loopgraven induiken voor het geval dat…”

Kinderachtig gedoe. Focus je svp gewoon op de toekomst zonder dit soort onnodige strijdjes, zou echt niemand meer wat moeten boeien.

25-10-2023 14:38

Turbo +42112

Iets verder lezen. Ik stel dat we in de problemen blijven als onze leiding dat gedrag overneemt.

Niet gelijk makkelijk proberen te scoren als je een zin leest die je niet aan staat.

25-10-2023 14:39

DankzijCruijff +48731

Niet gelijk gepikeerd doen als iemand niet mee wil in jouw hooghartige gezwets. Niemand heeft er wat aan om geforceerd zijn gelijk te halen over de aankopen. De selectie is niet top; dat weten we nu wel. Dit is het materiaal en daar moeten we het voorlopig mee doen. Het is volgens mij voor iedereen veel interessanter en relevanter om te kijken hoe we de rest van het seizoen kunnen gaan bouwen aan iets voor het seizoen erop, ook met dit materiaal en met de jeugd die hopelijk door zal komen. Je probeert een “aankopen vs. jeugd” tegenstelling te schetsen die er helemaal niet hoeft te zijn. Althans, niet meer. De situatie is nu zoals die is. Hadden we het afgelopen zomer over kunnen hebben.

En ja, ik ga in op jouw eerste zin omdat het jouw eerste zin is die nogal verraadt met welke intentie je zo’n post plaatst.

25-10-2023 14:43

Turbo +42112

Ik doe niet gepikeerd? Ik praat op dezelfde manier tegen jou als jij tegen mij.

Verder snap ik weinig van je inhoud. Je bent het eens dat de selectie niet goed is en geeft toe dat je alleen effe wou scoren op basis van de eerste zin?

Mijn intentie is leren van fouten en niet jezelf in de voet blijven schieten.

Edit: Je hebt je reactie aangepast en "hooghartig gezwets" toegevoegd. Denk dat je een beetje aan het projecteren bent qua "intentie" en "gepikeerd" doen. Onnodig. Wat is er überhaupt "hooghartig" aan?

25-10-2023 14:47

DankzijCruijff +48731

Ik geef toe dat ik “alleen effe wou scoren op basis van de eerste zin”? Typerend voor jouw manier van posten; is oprecht niet eens een serieuze reactie waard, dus ik laat je verder wat betreft dit punt.

Qua inhoud: ik ben het ermee eens dat er fouten zijn gemaakt en de selectie niet goed is. Dat er geleerd moet worden van de fouten. Waar ik het niet mee eens ben is om nu te blijven hangen in het verleden en energie te verspillen aan het halen van jouw gelijk. Dat is niet hetzelfde als leren van fouten. Kennelijk houdt het je allemaal erg bezig wie wat vindt en wie in welk scenario wat zou zeggen over de aankopen oid. Kinderachtig gedoe, zoals ik al zei.

25-10-2023 14:51

B2tob4 +12084

Turbo@ zegt: Niet gelijk makkelijk proberen te scoren als je een zin leest die je niet aan staat.

DankzijCruijff heeft volkomen gelijk. Hoezo 'de loopgraven induiken" ! Dat zijn juist negatieve en opgeblazen teksten. Dat eindeloze geleuter over de huidige selectie is op een bepaald moment klaar. Steijn (misbruikte het om zijn eigen falen te verdoezelen, maar geen mens weet wat voor potentie er werkelijk schuilt in de gedane aankopen. Wacht daarom eerst af wat een volgende coach WEL kan met deze gasten , voor je met "je loopgraven verhaal" wederom op de proppen komt...!

25-10-2023 14:52

Turbo +42112

Ik: "Niet gelijk makkelijk proberen te scoren als je een zin leest die je niet aan staat."

Jij: "En ja, ik ga in op jouw eerste zin omdat het jouw eerste zin is die nogal verraadt met welke intentie je zo’n post plaatst."

"Kinderachtig", "hooghartig gezwets", "gepikeerd", "geen reactie waard". Roep dat soort dingen dan niet als je gelijk op je pik getrapt bent als iemand het terug zegt.

"Waar ik het niet mee eens ben is om nu te blijven hangen in het verleden en energie te verspillen aan het halen van jouw gelijk"

En je hebt nog steeds mijn daadwerkelijke reactie niet gelezen. Alleen de zin waar je effe op wilde scoren. Ik zeg dat onze leiding dit gedrag in de nabije toekomst niet moet herhalen en schets vervolgens de 2 opties waar ik benieuwd naar ben hoe onze toekomstige trainers het gaan doen. Alles wat je me verwijt staat gewoon in die eerste reactie. Dus nogmaals: lees voorbij de eerste zin.

Kijk bijvoorbeeld naar mijn laatste alinea: "In beide gevallen gaat het een moeizaam restant van het seizoen worden en beide gevallen hebben grote gevolgen voor de toekomst." Hoezo blijven hangen?

25-10-2023 15:02

DankzijCruijff +48731

Vooropgesteld ben ik niet op m’n pik getrapt, maar dien ik je slechts van repliek op dezelfde pedante toon die jij vaak hanteert richting mensen die het niet met jou eens zijn. Daar lijk je niet lekker op te gaan, maar dan nog hoef je niet de rollen om te draaien.

En je doet nog steeds alsof ik alleen heb gereageerd op jouw eerste zin, maar dat is niet zo. Ook voordat ik reageerde op jou had ik jouw post in z’n geheel gelezen. Ik heb al gezegd dat ik het daar niet me eens ben. Je doet alsof die twee scenario’s de enige mogelijk denkbare scenario’s zijn en dat is simpelweg onwaar. Het kan ook prima zo zijn dat er vast gehouden zal worden aan Ajax-voetbal met jeugd en de huidige aankopen, waarbij een deel van de huidige aankopen veel beter uit de verf zal komen dan tot nu toe het geval is geweest. Spelers zoals Sosa, Mikautadze, Tahirovic, Forbs, Ramaj en Sutalo zouden prima spelers voor Ajax 1 kunnen zijn, ook binnen een 4-3-3. Vandaar al mijn eerdere opmerking dat ik vind dat je een voorbarige (schijn)tegenstelling schetst waarvan we nog lang niet weten of dat daadwerkelijk een tegenstelling hoeft te zijn.

Neemt niet weg dat er fouten zijn gemaakt en er grote miskopen tussen zitten.

Edit: hierboven zeg jij in een “edit” dat ik “hooghartig gezwets” zou hebben toegevoegd, maar dat stond er al vanaf het begin. Wellicht zelf beter lezen dus, ipv mij te verwijten dat ik niet goed lees.

25-10-2023 15:22

Orangesoul +5988

Waarom wordt je geen trainer van Ajax als je t zo goed weet?

25-10-2023 16:49

AjaxPassion +3899

Ah jij bent er ook zo een. Kut he om te moeten bekennen dat je er de ballen verstand van hebt. Het is natuurlijk ook wel zuur dat je jezelf zo belachelijk hebt gemaakt om Steijn door het slijk te halen en Mislintat en zijn aankopen met hand en tand te verdedigen. Maar ach, je komt er wel weer bovenop

25-10-2023 20:03

DankzijCruijff +48731

Haha, wat? xD

25-10-2023 21:08

Pakschaal40 +2732

Jij hebt je zo te horen ook in een loopgraaf ingegraven, en hoopt dat spelers mislukken om overal te verkondigen dat Mislintat een charlatan was, en dat je altijd al gezegd had dat het waardeloze troep is geweest wat die data Duitser heeft aangekocht. Laten we dan voor Ajax hopen dat de glas halfvol types gelijk krijgen en dat de nieuwe jongens gaan vlammen!

25-10-2023 14:40

Turbo +42112

Nope. Totaal niet. Ik hoop dat ze slagen en ben vooral kritisch op het werk van de TD.

25-10-2023 14:41

Vik86 +42397

Tot dat het blijkt dat de spelers hun ware potentie tonen.. Ik vind het grappig dat veel supporters net doen of de nieuwe spelers te slecht zijn voor het grote ajax... Ze hebben geen voorbereiding gehad , chaos in de club en een trainer die niet weet wat ie doet en moet doen... Ideale omstandigheden om te exceleren, zelfs de spelers wie er langer zitten laten het niet zien..

Als ik psv gisteren zie, is het ook niks bijzonder. Wij hebben een selectie met genoeg potentie en die zich kan ontwikkelen.. Er zijn wel 2 aankopen nodig voor deze selectie.. Ik hou er vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt, als het dit jaar niet is dan is het volgend jaar wel..

25-10-2023 14:46

Pakschaal40 +2732

Zoals altijd in een transferperiode worden er hits and misses gekocht. Ook onder Mislintat zijn er potentiële toppers aangekocht, laten we met zijn allen hopen dat ze het gaan laten zien. Het zou toch erg zuur zijn als Mikautadze of Sutalo met verlies verkocht worden en bij hun nieuwe werkgever gaan uitgroeien tot wereldtoppers. Wacht nu eens af, voordat je voorbarige conclusies gaat trekken.

25-10-2023 14:48

Turbo +42112

Alle 12 aankopen zijn spelers die er niet direct staan of hadden kunnen staan.

Dat maakt het aankoopbeleid van afgelopen zomer per definitie al "mislukt".

Ajax kan niet effe een jaartje in de subtop/middenmoot bungelen om het jaar erop de vruchten te plukken. We zijn geen Stuttgart.

En ja, spelers als Medic, vdBoomen en Akpom zijn inderdaad "te slecht voor het grote Ajax".

25-10-2023 14:52

Orangesoul +5988

Waarom heb je 2 aankopen nodig?? Je 12 nieuwe spelers gehaald dat is echt een unicum voor Ajax. Alleen Feyenoord kan dit overtreffen.. door 12 spelers te halen en in de winterstop nog eens 11 spelers te halen in de tijd van Ruud Gullit als trainer. Je zegt 2 aankopen dan heb je geen vertrouwen in deze selectie. Als je t lijstje zag wie Steijn wou halen. Die spelen nu allemaal bij PSV, Galatasary en Sparta. Beter dan 12 B garnituur spelers en of het maar de vraag is of ze t gaan redden tot volwaardige Ajax spelers. Ajax had nooit 12 nieuwe spelers moeten halen dat is totaal niet Ajax. Eigen jeugd eerst aangevuld met 3 of 4 sterkhouders spelers met ervaring die boel kunnen aansturen..

25-10-2023 17:07

1Zlatan +5188

Ik zou korte termijn 5-3-2 gaan spelen en dan proberen in de winterstop 1 gerichte topaankoop te doen (creatieve 10) waardoor je indien de Tahirovic en backs zich redelijk doorontwikkelen weer naar 4-3-3 kan.

Dus voor nu
Bergwijn - Brobbey
Berghuis
Vos - Tahirovic/Boomen
Sosa - Avila - Hato - Sutalo - Gaai

En dan
Godts/Bergwijn - Brobbey - Forbs/Berghuis
Creatieve 10
Vos - Tahirovic
Sosa - Hato - Sutalo - Gaai

25-10-2023 14:55

Turbo +42112

Zeker een optie om je systeem aan te passen. Het vervelende daaraan is alleen dat je dan in de winter én waarschijnlijk volgend seizoen weer op 0 moet beginnen en niet echt kunt voorsorteren op volgend jaar dmv het beheersen van de Ajax stijl. Aangezien ik meer mutaties verwacht zodra er wat aankopen afvloeien.

Lastige keuze voor de nieuwe trainer. Zeker als er druk is om te presteren.

25-10-2023 15:06

Balgevoel +30951

Absoluut lastig, maar aan de andere kant... Ik heb dit seizoen nog geen Ajax-spelletje gezien, of iets dat daarop lijkt. Sterker nog, vanaf januari '22 zijn we al bezig met van alles en nog wat en op een paar potjes na, hebben we van alles geprobeerd, behalve voetballen vanuit een goed georganiseerde 4-3-3. Met Steijnball (lange ballen, een targetman, twee tienen, twee 'vleugelspitsen' die eigenlijk centraal staan en een soort droge woestijn op het middenveld) zijn we zeventiende geworden vooralsnog... Persoonlijk zou ik teruggrijpen naar wat het gros van je spelers kent: een voorzichtige 4-3-3 om op voort te borduren, ook met de transferperiode in januari in het achterhoofd.

25-10-2023 15:09

Turbo +42112

Ik ook. Alleen mijn vraag en zorg indeze is dan: hoeveel van de 12 aankopen beheersen dat (in potentie) en zijn er überhaupt voor geschikt? In mijn beleving vrij weinig. Waardoor je denk ik toch een veredeld jeugdelftal gaat krijgen. Daar heb ik persoonlijk geen moeite mee voor nu. Maar een hoop anderen gaan dat zeker wel hebben.

25-10-2023 15:20

JoeBlow +8220

Hahaha Steijnball.

Met Ajax voetbal had het in ieder geval weinig te maken.

25-10-2023 16:03

Orangesoul +5988

Ja uiteindelijk beter er staat genoeg jeugd te trappelen. Aangevuld met ervaren spelers moet t wel goed komen. Je zit nu met de gekochte spelers in je maag en hopelijk onder leiding van Kroes worden een aantal spelers van deze aankopen verpatst naar t midden Oosten.. Schoon schip maken en echte Ajax voetballers halen!

25-10-2023 17:10

linksbinnen +8202

Denk ook dat op dit moment 5 3 2 voor deze selectie het beste past. Backs die veel weg zijn met een dubbele 6. Op termijn zie ik het liever anders, maar nu zou ik het zo doen.

25-10-2023 17:40

Schip +23578

Ik denk wel dat je redelijk voetbal moet kunnen produceren, maar voor 115 mj verwacht je een topteam.

Als je kijkt naar de voorbereiding was er best wat van te maken. En daar zijn er nog een paar bijgekomen. Alleen zit je dan wel op Conference league niveau. Het is wat het is. Ik zou vooral graag de jeugd een kans zien krijgen. Dus jongens als Hlynsson, Misehouy. Jammer dat Hansen weg is, Van Axel Dongen, Godts etc.

25-10-2023 14:55

Turbo +42112

Eens. Het is bij lange na niet zo slecht als Steijn's werk doet vermoeden, maar je gaat met dit materiaal geen kampioen worden of iets noemenswaardigs bereiken. Al helemaal niet in combinatie met goed Ajax-voetbal.

De kans om deze selectie tot iets moois te laten groeien hangt imo ook vooral af hoe goed de jonge jongens uit de opleiding gaan worden, want dragende spelers hebben we in ieder geval niet binnengehaald.

25-10-2023 15:22

JoeBlow +8220

Met 115 miljoen voor 2 spelers, verwacht je 2 topspelers.

Met 115 miljoen voor 12 spelers (en dus een gemiddelde van 9.5 miljoen) met 20 miljoen als duurste speler, zit je qua kwaliteit in de top 3 in Nederland en speel je een paar rondjes Europa league. Het hangt dus maar net van jouw definitie van “top team” af.

Het noemen van 115 miljoen is volslagen nutteloos als je er ook niet bijzet hoeveel spelers je er voor hebt moeten halen om je selectie weer aan te vullen.

Er kan VEEL meer uit deze groep worden gehaald, maar het idee dat je met 12 nieuwe spelers voor 115 miljoen kwartfinale CL speelt is echt lariekoek.

25-10-2023 16:15

Schip +23578

Het niet eens ter discussie stellen van het halen van 12 spelers is pas lariekoek. Het is allemaal kritiekloos en krampachtig verdedigen van een als TD volslagen onverantwoord en hysterisch te werk gaan van onbewezen directeur.

Je had geen 12 spelers nodig. Dat die vent Akpom - volkomen ongeschikt voor het Ajax systeem - haalt bewijst dat al. Hoeveel linksbacks hebben we nu?

Je had spelers als Vos, Hlynsson, Misehouy, Godts gewoon door moeten schuiven, Hansen en Van Axel Dongen idem.

Koop je dan een paar spelers met directe meerwaarde, dan kunnen daarachter jeugdspelers worden opgelijnd.

En waar je het vandaan haalt dat voor 115 miljoen je twee topspelers haalt weet ik niet, maar niet uit grijze cellen. Buitenlandse clubs betalen 67,5 mj voor topspelers. Ajax niet, al misschien wel als jij het voor het zeggen zou hebben. Die 32 mj voor Bergwijn was al belachelijk.

Je vist uit een andere vijver en met topspelers doel ik op wat voor Ajax topspelers zouden zijn zoals Blind, Tadic en Antony dat waren.

Ziyech en Lang zet ik in die categorie. Reijnders meer in de categorie Antony en Malacia teert weg op de bank van United. Die wil dolgraag weer bij oranje en had je voor minder dan de aankoopprijs ongetwijfeld kunnen ophalen. Toen. Of zulke spelers nu nog naar Ajax willen na de catastrophe van Mislintat betwijfel ik.

Met zo'n geraamte van 4 internationals had het team nu al zoveel beter gepresteerd.

Lang kostte 12,5 mj (met 2 mj aan mogelijke bonussen). Daarvoor hebben wij Akpom. Een A international, bijna voetballer van het jaar in België en dragende speler bij PSV voor een onbehouwen Championship speler die het technisch vermogen mist op 10 of op de vleugels te spelen.

Malacia? Mislukt bij United. Kostte 15mj. Zelfs al zou je dat bedrag betalen, dan zou dat de moeite waard zijn. Ziyech? Zonder transfersom naar Gala. Voor een salaris minder dan hij hier ontving. Reijnders zou de grootste investering zijn geweest vermoedelijk, maar je ziet zijn groeimarge. Ik ken geen enkele Nederlandse middenvelder die onder druk zo makkelijk weg en opendraait op Frenkie na.

En dan kom jij met je legioen middelmaatjes aanzetten en de mythe dat je daar naar kwaliteit voor hebt betaald.

25-10-2023 16:33

Sunny +9566

Zo de spijker op z'n kop Schip.
Zulke logica zat er blijkbaar niet bij de verantwoordelijken.

25-10-2023 16:56

AjaxPassion +3899

Het blijft lelijk stil na zo'n topreactie.

25-10-2023 20:18

AFCACruijff14 +162330

Lekker makkelijk Turbo, alle andere meningen afdoen als onzin.

25-10-2023 14:56

Turbo +42112

Zijn geen meningen. Puur hoop. En daarop kun je geen club leiden.

25-10-2023 15:09

RepoocElad +9940

Turbo, je onderschat de invloed van trainers. Een goede trainer maakt een groep goede voetballers tot een goed team. Een slechte trainer maakt een groep goede voetballers tot een slecht team. Ajax heeft genoeg goede voetballers. Als Ajax de komende tijd even kut presteert als onder Steijn, dan ligt dat inderdaad voor het grootste deel aan de nieuwe trainer. Dat is geen loopgraaf, dat is de realiteit.

25-10-2023 15:00

Turbo +42112

Met een fatsoenlijke trainer hadden we nu 7e gestaan ipv 17e. Dat is nog steeds dramatisch.

Ook een goede trainer gaat met deze selectie geen Ajax voetbal op semi-hoog niveau op korte termijn kunnen spelen.

Als je Guardiola een selectie geeft met Medic, Akpom, Van de Boomen, Tahirovic, Sosa, Gaaei etc + spelers die (nog) niet basiswaardig zijn die we al hadden als Rensch, Taylor, de matig presterende Bergwijn en Berghuis, gaat hij er ook geen attractieve voetbalmachine van maken die prijzen pakt op ook maar enigzins korte termijn, if ever.

25-10-2023 15:13

komopajax777 +13309

Jij hebt er echt geen verstand van!De echte kwaliteit van de selectie zal de komende maanden pas blijken onder een goede coach.Met zo'n veredelde amateur trainer als
Steijn viel geen eer te behalen.

25-10-2023 15:16

AjaxPassion +3899

Haha. Je zult van een koude kermis thuis komen gappie.

25-10-2023 20:20

DankzijCruijff +48731

Ik zou het graag een keer zo zien:

Godts - Brobbey - Forbs
———— Bergwijn ————
—-Vos—————-Tahirovic
Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei
————— Ramaj —————

Ik denk echter dat Berghuis op 10 zal staan en Bergwijn op linksbuiten. Godts dus bank. Zou ik ook mee kunnen leven.

25-10-2023 14:34

1Zlatan +5188

Dit is helaas gewoon veel te aanvallend. De backs verdedigen niet. De buitenspelers lopen niet met hun man mee en ook Vos / Tahirovic kun je niet echt als een verdedigend blok zien.

25-10-2023 14:48

DankzijCruijff +48731

Met deze backs is het idd niet stabiel. Ben ik met je eens. Ik zie alleen niet echt alternatieven, jij wel?

25-10-2023 14:54

Balgevoel +30951

Sosa zou ik altijd combineren met Rensch als 'sobere', naar binnen trekkende back (aansluiten bij de 'zes') en Sosa altijd en Gaaei altijd met Avila (vanaf links). Misschien zou ik wel spelen met de gedachte om Sutalo op rechts te zetten, natuurlijk niet als wing back, maar als 'brede centrale verdediger', naast Medic, zoiets.

25-10-2023 14:59

1Zlatan +5188

zie mijn suggesties hierboven.

25-10-2023 14:59

Suavimani +12061

-- Bergwijn -------- Brobbey ------------ Forbs --
-----------------------------------------------------
--------------------- Hlynsson ---------------------
-----------------------------------------------------
----------- Tahirovic ---------- Vos ----------------
-----------------------------------------------------
-- Sosa ----------------------------------- Gaaei --
------------- Hato ----------- Sutalo --------------
-----------------------------------------------------
--------------------- Ramaj ------------------------

25-10-2023 14:30

Hersenspinsel +8212

Ik wil dat Ajax de sterren uit de hemel speelt en tegen elke tegenstander de juiste tactiek kiest en dit seizoen nooit meer verliest.
En toen werd ik wakker.

Laat het nieuwe technische hart eerst zorgen dat ze de spelwrs en team leren samenwerken en vervolgens ze de spelers ook nog leren om de Ajax spelwijze op de mat te leggen. Dan ben ik voorlopig al heel blij.

Al dat ik wil, en als, en indien moeten we eens vanaf. Ga toch lekker achter onze fantastische club staan.

25-10-2023 14:29

036AFCA97 +146682

Ramaj
Gaaei Sutalo Hato Sosa
Vos Tahirovic
Berghuis
Forbs Brobbey Bergwijn

Ik hoop dat Maduro het zo neerzet. Godts voor Berghuis zou van mij ook nog mogen, maar ik wil “revange op Steijn” Berghuis weleens zien.

25-10-2023 14:19

Balgevoel +30951

Haha, yes, we gaan het weer over voetbal hebben!

Ik zou Tahirovic inwisselen voor Van den Boomen, verder niks. Afstappen van die afschuwelijke lange bal en dat belachelijk hoog staande middenveld en kijken of Brobbey het ook kan ín de zestien, in plaats van in de middencirkel. Anders heb je Akpom achter de hand, die natuurlijk niet overtuigde, maar nog nooit in een Ajax gespeeld heeft dat het even volhield in balbezit op de helft van de tegenstander...

25-10-2023 14:22

Hersenspinsel +8212

Gaan we het over voetbal hebben?
Hoe kan je dan Tahirović vervangen voor van den Boomen en hopen dat we afstappen van die afschuwelijke lange bal.😅

25-10-2023 14:32

Balgevoel +30951

Haha, ik denk dat Van den Boomen het dichtst in de buurt komt van Schöne, als ik kijk naar onze huidige selectie en wie er fit zijn. Ik zie altijd graag een passer, een loper en een speler met diepgang en heel veel beter hebben we momenteel niet... Die lange ballen waren echt wel een opdracht van Steijn, zoals we allemaal hebben kunnen zien. Van den Boomen kan in een compacter middenveld echt wel het spel versnellen en Vos heeft de dynamiek die hoort bij een 'acht'.

25-10-2023 14:36

Slang3 +46057

van den Boomen tegen Brighton hahah

25-10-2023 14:49

Balgevoel +30951

Ja, ik zie in Van den Boomen-Vos een logischer duo dan in Tahirovic-Vos, om meerdere redenen, al denk ik dat het tegen Brighton niet zo heel veel uitmaakt wie we neerzetten...

25-10-2023 14:51

Ajaxadam1 +31670

Ik vind Taylor ook niet goed. Maar wat heect Tahirovic laten zien wat Taylor niet heeft?

25-10-2023 16:05

Oeroeboeroe +18449

Ik vraag me trouwens af hoe lang Brobbey nog de idioot mag uithangen in het eerste

25-10-2023 14:18

Balgevoel +30951

Haha, vooral die laatste foto, met een breed grijnzende Berghuis, spreekt boekdelen...

25-10-2023 14:16

036AFCA97 +146682

Ik wil onze spelers zien onder een toptrainer, zoals Slot of Bosz. Waar ze in hun kracht worden gezet, in een goed team met een tactiek die ergens op slaat. Met vertrouwen. Dan pas ga ik oordelen. Zelfs als ook Van ‘t Schip faalt weiger ik de spelers af te schrijven. Ook hij is geen geweldige trainer.

25-10-2023 14:14

Balgevoel +30951

Inmiddels beschouw ik iedereen die Ajax kan neerzetten met iets van een compact middenveld en afstapt van die lange ballen, als 'toptrainer'. Ik hoop vooral dat - wie er ook voor de groep komt te staan - de focus ligt op het vinden van aansluiting bij wat vooral Feyenoord, maar ook PSV inmiddels zijn gaan doen: voetballen. Het is echt geen toeval dat PSV eerste staat en ook niet dat hun hele doel deze zomer was: méér op Ajax lijken. Als we in ieder geval 'ons eigen' spelletje gaan spelen, wordt duidelijk wat er op de transfermarkt moet gebeuren en kunnen we gericht gaan versterken.

25-10-2023 14:19

036AFCA97 +146682

Ja helemaal mee eens. In de Eredivisie vooral moet je gewoon gaan voetballen. Ajax heeft genoeg kwaliteit. Ook met dit team kan je gewoon kampioen worden, indien er een plan ligt.

25-10-2023 14:20

Balgevoel +30951

We hebben wel te maken met het sterkste Feyenoord en PSV in jaren, die de voorbereiding wél gebruikt hebben voor het inslijpen en perfectioneren van hun respectievelijke spelletjes, maar ik wil onze selectie gewoon eens 10 wedstrijden zien in een Ajax-waardig tactisch plan. Daarna kunnen we misschien iets gaan roepen over kwaliteit. Hoeveel sterspelers zijn in de Premier League wel niet mislukt met dat vooral op snelheid en kracht gebaseerde voetbal daar? Dat zegt ook niet dat ze niet kunnen voetballen...

25-10-2023 14:27

driehoekjes +3422

Bosz had een topelftal bij ajax (en halve ruzie). En Slot heeft alleen zonder druk gepresteerd. Hoe bedoel je toptrainers?

25-10-2023 14:31

Omar +17186

3 spelers brak van de champagne na ontslag Steijn en de rest loopt met een glimlach rond op het vliegveld, we weten genoeg

25-10-2023 14:11

ajaxwestland09 +29038

Pappa Rensch is geblesseerd door het steeds bukken en verzorgen van zijn zoon.

25-10-2023 14:10

Ajaxmentalitaaa +1643

Als Maduro serieus genomen wil worden moet die sowieso niet met de zelfde namen als Steijn het veld betreden, dat zou alleen maar aangeven dat hij zelf ook verantwoordelijk is hij gaf die zelfde namen die het verkloot hebben het “tactisch” plan mee.

25-10-2023 14:08

GeleenAjax +1665

Dus? Wie dan?

25-10-2023 14:19

Kruising +732

Goed zo laat Gorter maar thuis dan krijgt Diant Ramaj eindelijk een kans!

25-10-2023 13:57

Danielson +50581

Gorter is zeer geschikt als vierde keeper.

25-10-2023 14:14

Kruising +732

Precies niks meer aan doen

25-10-2023 18:46

AjaxHato +4612

Nou ik zie zomaar lachende gezichten op de fotos van het vliegveld.
Voorheen was er een uitvaart stemming.
Ik denk dat er een last van vele schouders is gevallen.

25-10-2023 13:55

mokum007 +6523

Is te hopen, en ik hoop op 1-5-3-2 opstelling

25-10-2023 13:59

Balgevoel +30951

Ik begrijp nog steeds niet dat je na vier maanden niet ziet dat het niet werkt met twee van die diep staande middenvelders en die lange ballen en dat je dat niet gewoon anders neerzet. Zou er nou niet één speler zijn geweest die heeft gezegd: Maurice, luister. Ja, ik liep niet mee en dat moet ik inderdaad eigenlijk wél doen, maar heb je ook ogen? Bij iedere makkelijk afgeslagen lange bal zijn we met jouw tactiek praktisch kansloos, tenzij we wél massaal inschuiven. Maar dan staan Sutalo en Hato met veertig meter in hun rug... Dus zullen we dit gewoon anders doen? Hoe moeilijk kan zoiets zijn...

25-10-2023 14:01

AjaxPositivo +6962

Berghuis die loopt altijd te smilen op die filmpjes. Ondanks alles.

25-10-2023 14:28

Ajaxadam1 +31670

Die krijgt zn 5 miljoen wel gestort elke maand ja. Ondanks zn sabotage.

25-10-2023 16:06

Ajax95Duivendrecht +24166

Rensch is ook altijd ziek, zwak en misselijk hè. Speler waar je totaal niet van op aan kunt.

25-10-2023 13:51

tmvde +2891

Mooi weer voetballer.

25-10-2023 14:09

onderkantlat +1768

Zo gaan we het doen Hedwiges:
Forbs Akpom Godts
Berghuis Vos Tahirovic
Sosa Hato Sutalo Gaaei
Ramaj

Nu nog de mannen met een tactiek het veld insturen.

25-10-2023 13:50

Danielson +50581

Godts? Akpom? Sosa en Gaaei met 4 achterin? Bergwijn en Brobbey passeren?
Als je als coach harikiri wilt plegen in je eerste wedstrijd moet je zo beginnen.

25-10-2023 14:16

onderkantlat +1768

Bergwijn en Brobs laten het afweten,
ik had graag Mikautadze zien beginnen maar de bes is ziek.
Betere backs hebben we niet,
misschien Godts uit mijn opstelling en Avila als extra verdediger!?

25-10-2023 14:29

Danielson +50581

Je bent Bergwijn en Brobbey meteen kwijt als je ze nu passeert. Dat doet geen beginnend coach en zeker niet een interim interim coach die volgende week weer assistent wordt.

25-10-2023 14:31

onderkantlat +1768

Heb je helemaal gelijk in. Heb dat niet meegewogen in de opstelling.
Zeker Bergwijn staat er natuurlijk in morgen.

Ik hoop dat Bergwijn in de winter vertrekt zodat Forbs op links kan, en dat er een goede rechtsbuiten voor in de plaats komt.

25-10-2023 14:36

Hersenspinsel +8212

Vos en Tahirović op het middenveld?
Dat is wel heel erg verdedigend!
@OnderkantLat
Gewoon achter je verhaal blijven staan.

25-10-2023 14:40

Sunny +9566

Als Maduro ballen heeft zet hij om te beginnen Sutalo er naast.
Genoeg is genoeg want deze speler heeft in werkelijk niets laten zien een meerwaarde te kunnen zijn. Integendeel was hij al vaker verantwoordelijk voor verliespunten
Excuses zijn op en als hij werkelijk zo goed is als je op basis van zijn "international" status mag verwachten moet hij dat maar op de trainingen laten zien en zich zo terug knokken.
Zo diep zijn we gezakt dat zelfs een speler van 22 miljoen niet voldoet!

25-10-2023 13:48

Ajacied1981 +17412

Lekker je duurste aankoop afbreken, goed management!
Zullen we dan Medic de boel laten leiden de komende seizoenen?
Of Kaplan gelijk volle bak laten spelen?
Of lekker een jeugdspeler erin??

Wat een gezwets

25-10-2023 14:16

trodat4030 +97100

Een speler die in 6 wedstrijden 7 individuele fouten maakt en 6 tegengoals kost blijven opstellen is wel goed management wil je zeggen? Als die gozer niet snapt dat hij terecht naar de bank verwezen wordt, heeft hij een ernstig gebrek aan zelfkennis.

25-10-2023 14:24

Ajacied1981 +17412

Zeker! We maken een nieuwe start, dan ga je hem , 1 van de potentiele leiders, juist niet nu laten vallen en ernaast zetten.

Helemaal omdat er gewoonweg niemand anders is voor die plek

Medic is een veredelde amateur
Kaplan heeft een eeuw niet gespeeld
Jeugdspelers zijn er nog niet klaar voor

25-10-2023 14:32

Hersenspinsel +8212

Misschien heb ik me vergist maar ik dacht juist dat de tegendoelpunten aan een gezamenlijke gebrek aan samenwerking te wijten was.

NIEUWE TRAINER 😁 🦊nieuwe kansen.

25-10-2023 14:49

Sunny +9566

Zwetsen nog wel.
Als een dure aankoop maar liefst 7 wedstrijden lang gewoon slecht speelt, fout op fout stapelt wat je punten kost, dan komt er een moment dat hij er naast komt te staan. Dat zijn de sportieve wetten.

Maar jij blijft dus hopen en erop rekenen dat Sosa straks onder Maduro ineens wel
voetballend goed is, snel op de 1e meters, soepel in de heupen, kopsterk, dynamisch, sterk passend, leiding gevend?

Wat een amateurisme

25-10-2023 16:44

Danielson +50581

Juist niet passeren. Is in potentie je beste speler.

25-10-2023 14:17

driehoekjes +3422

Christian Chivu stond er ook niet in 1 keer

25-10-2023 14:33

Ajacied1981 +17412

Exact, die zou ook afgemaakt worden hier op AS destijds

Roepen, dat kunnen ze hier goed

25-10-2023 14:36

AjaxHato +4612

Jammer dat Mikautadze dan net nu ziek is.
Hopelijk zondag van de partij.
Gorter missen we niet Ramaj veel rustiger

25-10-2023 13:46

mokum007 +6523

Voor mij mag Pasveer ook in de doel, want pasveer coach zijn verdedigers en dat moet je hebben.....

25-10-2023 14:03

LukaLitmanen +82165

Vreemd dat Sutalo zoveel kansen krijgt hier

Van alle aankopen deze zomer is hij by far de grootste teleurstelling.

Zeker met transfersom in het achterhoofd.

25-10-2023 13:42

trodat4030 +97100

Ah gelukkig, ik ben tóch niet de enige die het ziet. Hopelijk ziet Hedje het ook..

25-10-2023 13:44

Ajacied1981 +17412

Hij valt zeker tegen maar we hebben nogal veel betere opties achterin...
Daarnaast maak je deze jongen kapot als je hem er nu naast zet...
Laten we hem even de kans geven, hij heeft zich als 1 van de weinigen in het verleden al bewezen

25-10-2023 13:46

LukaLitmanen +82165

De enige reden om hem op te stellen is om zo de hoge transfersom ooit terug te verdienen want sportief gezien is er geen reden.

Hetzelfde kan je zeggen over Bergwijn qua transfersom. (Oke, penals doet ie goed)

25-10-2023 13:46

Pakschaal40 +2732

Het lijkt wel of je hier blij mee bent, gelukkig Mislintat aankoop doet het slecht, dus mijn mening klopt. Laten we hopen dat alle aankopen een succes worden, maar supporters hebben zich al zover ingegraven dat het belang van hun gelijk boven het belang van Ajax wordt geplaatst, misselijkmakend gewoon.

25-10-2023 13:56

Ajacied1981 +17412

Ja velen zijn hier vooral voor hun eigen belang

25-10-2023 14:32

Sjaakvaak +26608

Transfersom moet je niet in het achterhoofd houden. Spelers moet je oordelen op hoe goed ze spelen, niet meer niet minder. Je ziet dat hoge transferbedragen bij veel spelers als een blok aan hun been hangt.

25-10-2023 13:59

Heldhaftig +11459

Zeg ik ook de heletijd

25-10-2023 14:35

Ajaxhartt +10743

Met onze non-scoring spits, heb ik er weinig vertrouwen in.

25-10-2023 13:30

trodat4030 +97100

Maar die is toch ziek?

25-10-2023 13:30

Ajaxhartt +10743

Goeie 😏

25-10-2023 13:42

Web +178830

Ik heb nog wel vertrouwen in hem
Maar je moet er wel als Ajax individueel mee bezig

25-10-2023 13:31

Ajaxhartt +10743

Dat zal zeker kunnen helpen. Leren afronden, kalm blijven voor de keeper, een hoek uitzoeken, niet per sé hard schieten maar wel zuiver....
Maar heb je enig idee of dat ook daadwerkelijk gebeurt? Mijn gut-feeling is: njet.

25-10-2023 14:00

driehoekjes +3422

Hij is nog jong en Haaland was te duur

25-10-2023 13:37

Web +178830

Nu word Ramaj echt getest en weet je gelijk hoe goed hij echt is
Mee voetballend en de rust is wel ok

25-10-2023 13:28

AlexLitmanen10 +14429

Rulli -> Ramaj -> Pasveer ————> Gorter
Als ik het zo mag inschatten.

Echter heb ik echt nog te weinig gezien van Ramaj, toch maak ik me daar geen zorgen over

25-10-2023 13:30

jorn_de_smet +1791

Helemaal eens,

25-10-2023 13:41

donkerblauw +2877

Rench is elk seizoen wel eens geblesseerd.

25-10-2023 13:24

w86 +9467

Komt ook door zijn felle manier van verdedigen, dan ligt een blessure altijd op de loer..

25-10-2023 13:25

IndoorNinja +1856

Hahahaha 😂😂

25-10-2023 13:41

FlyingDutchMan +17316

Felle manier van dromen bedoel je

25-10-2023 14:07

MarkP +21769

Waarschijnlijk koudje gevat, ligt nu in zn pyamaatje in bed met glaasje warme melk.

25-10-2023 13:49

Oeroeboeroe +18449

Maar dan wel anijsmelk

25-10-2023 14:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.