Ajax moet Kaplan missen tegen PEC Zwolle

door Robin Ridder 98

Ajax moet Kaplan missen tegen PEC Zwolle

door Robin Ridder 98

Laatst geüpdatet

Ahmetcan Kaplan heeft een wedstrijd schorsing gekregen van de KNVB. De Turkse verdediger kreeg afgelopen zondag een directe rode kaart tijdens het 2-2 gelijkspel tegen Sparta Rotterdam. Kaplan mist hierdoor de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle op 31 maart.

De KNVB maakt op hun website bekend dat Kaplan een schorsing van een wedstrijd krijgt. In de slotfase van het duel met Sparta Rotterdam drong Ajax aan en ging het vol voor de overwinning. De Rotterdammers kwamen de eigen helft bijna niet meer af en Ajax stond met elf man over de middenlijn. In de slotfase dreigde de thuisploeg er nog een keer uit te komen via invaller Charles-Andreas Brym. Kaplan trok aan de noodrem en kreeg daarvoor een rode kaart van Serdar Gözübüyük.

De rode kaart van de Turkse verdediger is alweer de vijfde rode kaart in de laatste zeven duels voor Ajax. De donderdag voor Sparta-uit schreef Ajax al negatieve geschiedenis door de rode kaart van Sivert Mannsverk tegen Aston Villa. Dat was namelijk al de vijfde rode kaart in één Europees seizoen en dat was nog nooit gebeurd. John van 't Schip zei na afloop van die wedstrijd dat het 'ook met ervaring heeft te maken.'

Tegen PEC Zwolle wordt het een aardige puzzel voor Van 't Schip. Josip Šutalo heeft zich met een blessure afgemeld bij de nationale ploeg. Rensch is dan wel weer beschikbaar maar de achterhoede is momenteel dun bezet.

Kaplan kende een moeizame wedstrijd tegen Sparta

Kaplan kende na zijn lange blessure een prima start in het eerste van Ajax. Na de thuiswedstrijd tegen Aston Villa waren veel analisten te spreken over de centrale verdediger. Tegen Sparta Rotterdam had Kaplan het echter lastig. De Turk won de helft van zijn grondduels (3/6) en won maar 38% van zijn luchtduels (3/8). Daarnaast kon de verdediger niet voorkomen dat Verschueren de 1-0 binnenschoot.

Lees meer over:
Plaats reactie

Rob1706 +1695

Van geschiedenis kun je leren en voorkomen dat dezelfde fouten weer worden gemaakt. Maar geschiedenis kun je niet veranderen alleen de toekomst. Dus niet meer praten over Overmars en Bosz want dat is nutteloos. Vooruit kijken en zorgen dat Ajax weer het Ajax wordt waarvoor ik in 1969 fan van ben geworden.

19-03-2024 06:40

PH2BOT +40509

Japio je slaat een beetje door. Met 1-manszaak Overmars is de shitzooi bij Ajax juist in gang gezet: jeugdopleiding naar de gallemiezen geholpen, jeugdcontracten laten versloffen, spelers gratis de deur uit laten lopen en andere voor een habbekrats van de hand doen.

Dat kon allemaal omdat hij AD Edje als 'puppet on a string' had. Toen mr Dickpic zijn gulp z.n. moest overspelen dacht Edje "...maar nu ik!" en traineerde 14 mnd lang(!!!) het aanstellen van een nieuwe capabele TD omdat hij zichzelf ook wel geschikt achtte als AD annex interim TD. Omdat er helemaal geen schot in zat heeft Hendriks toen maar een extern bureau ingeroepen om een geschikte TD kandidaat binnen te halen ...maar er zat wel enige haast bij.

Vervolgens kreeg Mislintat van AD Edje de expliciete opdracht om een NL coach aan te stellen....maar niet Peter Bosz want daar had Edje onmin mee. Eerder al had Edje aangedrongen op het aantrekken van de dure Rulli waarmee de naam van Olij kon worden doorgestreept. 3 jaar geleden had Ajax trouwens voor 3M Unnerstall kunnen contracteren maar dat werd ook door Edje afgewimpeld.

En tot slot: Schippie ontslaan levert natuurlijk helemaal niks op wanneer je halve selectie niet topfit is en van blessure naar blessure hobbelt. Je kunt het de 2 Bergpijntjes echter stevig aanrekenen dat zij steeds maar weer niet wedstrijdfit blijken te zijn en daardoor bijna 50% van de wedstrijden (waaronder zeer belangrijke!) niet hebben kunnen spelen.

En ondertussen wèl vele miljoenen incasseren als basissalaris. Dan ben je niet bepaald een professional. Tadic was dat dus wèl!..meer dan 4 seizoenen nagenoeg ÀLLE wedstrijden spelen!!! Onze 2 Bergpijntjes hebben er duidelijke niks van opgestoken. Dat mag je Van 't Schip natuurlijk niet aanrekenen.

Schippie roeit met riemen van nat krantenpapier in een roeiboot zonder bodem. Dan kun je nog maar één kant op en dat is zinken. Brobbey nu mogelijk ook een hamstringblessure en mocht de MRI een spierscheuring ipv spierverrekking uitwijzen dan is hij 6-8 wkn out en mag hij blij zijn voor het EK weer topfit te zijn.

Dus eh Japio....met veel uitroeptekens krijgen we Ajax echt niet terug op de rit. Kroes ziet het scherp: reken maar op 2-3 seizoenen want wij moeten het nu juist van onze jeugdopleiding hebben.....en precies die heeft Overmars om zeep geholpen met zijn heilige graal van 'individuele ontwikkeling'. JA levert vrijwel niks meer dat 20 min mee kan op het gewenste niveau van Ajax 1.

Geen spitsen, geen buitenspelers die domineren in de KKD. Een groot gemis aan wedstrijdmentaliteit en teamspirit waar Dave Vos vanuit de jeugd mee te maken heeft. Dat krijg je echt niet zomaar weer even rechtgetrokken. Exemplarisch is bv F-J: hij is 20 jr maar zegt JA = KKD inmiddels te zijn ontgroeit.

Meneertje kwam op de bank bij Excelsior omdat hij er maar niet achter kwam dat het in de kleredivisie i.e.i. om punten sprokkelen gaat en niet om lekker een wedstrijdje te ballen. Er wordt iets van je verwacht zeg maar. Daar kon hij zelfs bij Excelsior niet aan voldoen en dus haalde Ajax hem terug voor JA omdat in het huurcontract met Excelsior juist was afgesproken dat F-J daar redelijk wat speeltijd in het 1e zou krijgen. Op de bank bij Excelsior wordt een door Ajax verhuurde speler echter niet beter. En nu hoor je F-J zeggen dat hij de KKD is ontgroeid.....tja dan heb je het nog steeds niet door. Wie zei dat ook al weer F-J? "Je gaat 't pas zien als je het doorhebt".

19-03-2024 00:21

Simpelishetmoeilijkst +25370

10, 20, 10 Rode kaarten moet het doel nu zijn. Daar hoeven we, Ajax zijnde echt niet eens ërg veel voor doen met de scheidsrechters in Nederland. Kunnen weer een record pakken.

18-03-2024 23:31

AjaxDeBesteClub +18786

Overigens over Kroes. Er is ontzettend veel heisa gemaakt dat Sosa destijds is overgestapt naar het zaakwaarnemerskantoor van een hele kleine zakenpartner van Mislintat.

Kroes is technisch directeur en algemeen directeur geworden. En Sosa is opeens naar zijn oud zaakwaarnemers kantoor overgestapt. Dat kantoor wat hem in de krant nog succes wenste (met geld voor hun binnen harken). Waarom hoor ik hier nog niemand over?

18-03-2024 22:39

PH2BOT +40509

Wat zou je er allemaal over willen horen dan?

19-03-2024 00:28

AjaxDeBesteClub +18786

Dat het in elk geval benoemd wordt. Het lijkt er toch sterk op dat zijn functie bij Ajax ervoor heeft gezorgd dat zijn oude bedrijf (waar hij ongetwijfeld nog lijntjes mee heeft lopen) er een nieuwe klant bij heeft.

19-03-2024 22:01

DankzijCruijff +48731

Sterk interview met Kroes, maar uiteindelijk valt er weinig over te zeggen totdat we zijn eerste grote beslissingen meemaken.

Waar ik niet gerust op ben is dat KdL blijkbaar toch een grote stem krijgt ohgv transfers. Als we de verhalen moeten geloven was hij degene die met Forbs aan kwam zetten en een bizarre transfersom voor een buitenspeler zonder techniek wel verantwoord vond. Enfin, zo’n interview met een eloquente en gepassioneerde AD die uitstraalt dat hij de mouwen op zal stropen geeft de burger toch moed.

18-03-2024 22:23

wijzijndebeste123 +165090

Ook Schip krijgt n belangrijke stem helaas.

18-03-2024 22:25

DankzijCruijff +48731

Ja, ik hoop toch ten zeerste dat dat vooral uit beleefdheid is en Kroes niet daadwerkelijk denkt dat Schip inhoudelijk veel te bieden heeft.

18-03-2024 22:27

Indy2 +15254

Schip zei elders al dat hij gisteren uitgebreid allerlei zaken met Kroes had besproken ... Als je op je eerste werkdag met Schip gaat zitten bomen, dan snap je er niet veel van vrees ik, dan ben je niet iemand die een Graham Potter gaat aanstellen.

18-03-2024 22:56

DankzijCruijff +48731

Zou bijzonder teleurstellend zijn als dat allemaal klopt.

18-03-2024 22:57

PH2BOT +40509

Vergeet Graham Potter....die komt niet naar een Ajax dat zonder geld in de touwen hangt en eerst de jeugdopleiding weer vol op de rit moet zien te krijgen.

19-03-2024 00:30

Jarikoning +7327

Wie is Graham Potter dan wel? Alsof het Alex Ferguson is.
Man is werkloos en zal een reden hebben

19-03-2024 03:34

Balou +1830

Het lijkt me logisch dat Kroes uitvoerig met van t Schip heeft gesproken, want Kroes is nu AD en van t Schip op dit moment nog trainer van het eerste elftal dus horen ze daar even goed van gedachten over wisselen wat er goed en niet goed gaat en wat er dient te veranderen

19-03-2024 21:32

AjaxDeBesteClub +18786

Ik vind breed draagvlak altijd zo een onzin. Je moet gewoon kundige mensen hebben. Uiteindelijk is het toch altijd 1 iemand die de knoop doorhakt. Dat gaat Kroes dus zelf worden als AD en TD. In die constructie is het wel heel belangrijk dat er een onafhankelijke en sterke trainer komt. Anders kunnen we naam van de club veranderen in FC Kroes.

18-03-2024 22:41

DankzijCruijff +48731

Hoe kun je dat in godsnaam zeggen na afgelopen zomer? Breed draagvlak hoeft ook niet te betekenen dat de materiaalman en de 100 mensen op het hoofdkantoor het over elke beslissing eens moeten zijn, maar meer dat op technisch gebied door de belangrijkste personen goed overlegd wordt over bijvoorbeeld de samenstelling van de selectie. Inclusief overwegingen mbt de korte en lange termijn, dus consensus tussen Kroes, Beuker, KdL en de nieuwe trainer. Zo voorkom je iig dat er door één man een vermogen wordt uitgegeven aan spelers die de trainer helemaal niet ziet zitten.

18-03-2024 22:44

AjaxDeBesteClub +18786

Je moet altijd advies vragen aan de mensen die er verstand van hebben. Uit de carrières van Schip, Beuker, Blind, Van Gaal en Van Praag is dat volgens mij niet gebleken dat ze verstand hebben van transferzaken.

En uiteindelijk moet er toch 1 iemand zijn die de knoop doorhakt. Bij ons was dat Overmars. Bij Feyenoord is dat De Kloeze. En bij PSV is dat Brandts. De enige persoon met wie een TD wel actief moet overleggen is een sterke, onafhankelijk en goed functionerende trainer. En laat die nou juist net ontbreken tot het einde van het seizoen.

Dus als Kroes echt overleg wilt, stelt hij een aparte TD aan en goede trainer voor de zomerstap. Dan zijn er 3 menen die op redelijk gelijkwaardige basis met elkaar overleggen. Nu mogen we alleen maar hopen dat het een soort schijn inspraak en overleg is.

18-03-2024 22:48

DankzijCruijff +48731

Dat één iemand de knoop doorhakt sluit een klimaat waarin beslissingen door de belangrijke personen doorgaans breed worden gedragen niet uit. Sterker nog, het komt heel vaak voor binnen organisaties.

18-03-2024 22:50

AjaxDeBesteClub +18786

Alleen meestal wordt dat naar buitenuit niet zo vaak benoemd. Zijn het kundige mensen. En wordt er niemand apart voor aangesteld. Althans, niet bij voetbalclubs. Als Kroes Schip serieus neemt over transferzaken, dan hebben we een probleem. En als hij hem niet serieus neemt, moet hij hem niet aanstellen.

18-03-2024 22:54

DankzijCruijff +48731

Eens. Als Schip een serieuze stem krijgt in technische zaken dan is Kroes voor mij al redelijk af. Laten we hopen dat hij dat meer uit beleefdheid en respect richting Schip deed dan dat hij dat meende, haha.

18-03-2024 22:56

Simpelishetmoeilijkst +25370

Overmars deed bijna alles zelf, en deed dat, op een paar miskopen na, echt fantastisch.

18-03-2024 23:35

PH2BOT +40509

...en wanneer die trainer dan weer faalt zit een volgende trainer weer opgescheept met de shitzooi van de voorgaande trainer. Nee..zo werkt het dus niet. Een coach die wil komen moet het ook willen met de spelers en talenten die er aanwezig zijn bij de club. Geen coaches meer die 'spelers meenemen' want een dergelijke koppelverkoop leidt vrijwel altijd tot negatieve resultaten op langere termijn. Ajax is een club met de jeugdopleiding als levensader en we zijn geen koopclub omdat we simpelweg nooit op kunnen tegen de financieel machtige Europese topclubs. 2019 was het echte tussenjaar met voldoende geluk en relatief weinig langdurige blessures. Wanneer we toen een echte wedstrijdcoach hadden gehad i.p.v. een puzzelaar hadden we de finale CL 100% zeker gehaald.

19-03-2024 00:37

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is ook weer waar. Ik denk dat het in samenspraak moet gebeuren met elkaar. Zeker met de grotere aankopen, moet de trainer er op zijn minst tevreden mee zijn. Kroes zei dit ook in zijn intervieuw. Maar dan moet er wel een sterke, onafhankelijke en kundige coach zijn voor dat de transferperiode begint.

Over de jeugd ben ik het met je eens. Aan de andere kant moeten ze er wel zijn. Er is ook het verwachtingspatroon dat je in elk geval mee doet om het kampioenschap. Als dat niet lukt met jeugdspelers, moet er toch wat bij worden gehaald.

19-03-2024 22:04

Dennisvm +1761

Zie hieronder de uitleg van Kelvin zelf over de transfer. Als ik dat stukje zo lees krijg ik meer het idee dat hij het er minder mee eens was. Maar je kan het op verschillende manieren interpreteren.

“Ik werkte nog bij Manchester City toen Ajax al in een vergevorderd stadium was met hem. Mislintat heeft mij gevraagd wat ik van hem vond en ik vertelde dat ik hem heel talentvol vind. Maar ik ben niet betrokken geweest bij de transfer. Ik begrijp de link, maar de interesse was er al langer”, vertelt geboren Amsterdammer De Lang over Forbs.

19-03-2024 13:07

RadheAjax2021 +17926

Het was weer ouderwets balverlies voorin dat de hele braadworsten brigade voor de bal stond en te beroerd waren op z’n minst goed te staan. Kaplan kon niet anders maar hulde aan de technische staf hoor voor het goed positioneel laten staan van de spelers.

18-03-2024 22:22

AFCA-1983 +17750

Hier het volledige interview met Kroes:

https://www.youtube.com/watch?v=Td6cv2kWsHo

18-03-2024 22:17

Juichtoon +32720

Kaplans opbouw was gisteren prima...veel ballen een linie naar voren die bijna allemaal aankwamen.

18-03-2024 22:06

wijzijndebeste123 +165090

Kroes interview op Ziggo. Twee opvallende opmerkingen:
1. Geen TD deze zomer maar Kroes die de transferzomer zelf gaat doen.
2. Van t Schip krijgt n belangrijke stem bij t meepraten over de selectie van volgend seizoen. Ook Van Gaal en Blind praten mee.

Word er helaas totaal niet enthousiast van.

18-03-2024 21:48

AFCACruijff14 +162505

Ik vind het juist vrij logisch klinken. Kroes heeft een groot netwerk en kan ook nog eens input krijgen van tig mensen binnen Ajax. Dat is veel logischer dan een soloactie van Mislintat.

18-03-2024 22:00

DeKenner +9378

Ik heb het niet gezien, maar zou hier wel vrede mee hebben. Ik kan zo snel namelijk geen geschikte TD bedenken, en dan is het logisch om het voorlopig te doen met de mensen die je hebt. Kroes gaat het natuurlijk hoe dan ook niet in zijn eentje doen (met o.a. Beuker, Van Gaal, Blind, van ‘t Schip voor wie het allemaal hun ‘eerste’ transferzomer met Ajax wordt).

Dat Van ‘t Schip een stem krijgt lijkt me ook logisch. Normaal gesproken blijft hij in een voetbaltechnische rol werken bij Ajax. Dat denk je dus sowieso al mee. Dat hij uit eerste hand informatie heeft van het dagelijks met onze spelers werken, is dan alleen maar een plus.

18-03-2024 22:01

wijzijndebeste123 +165090

Van t Schip die meebeslist n plus?

Van t Schip is n prutser zonder weerga. Die moet absoluut geen belangrijke stem krijgen in de selectie van volgend seizoen.

18-03-2024 22:03

DeKenner +9378

Al is het alleen maar om meer te vertellen over de karakters van de spelers. Het vrijblijvende moet er vanaf, dus daar horen jongens bij die er echt voor willen gaan. Ik denk dat hij prima kan inschatten wie de ‘rotte appels’ zijn, en daarmee is zijn stem dus wel degelijk waardevol voor Ajax.

18-03-2024 22:09

Simpelishetmoeilijkst +25370

Waarom je hem nu met Steijn verward is moeilijk te begrijpen.

18-03-2024 23:37

Juichtoon +32720

Nou we wachten maar weer af maar dit is niet de verandering die je zou wensen...

18-03-2024 22:08

Indy2 +15254

Kroes maakte op mij een uitgesproken domme indruk. Hopelijk zie ik dat helemaal verkeerd. Het interview maakt me niet vrolijk.

18-03-2024 22:17

Juichtoon +32720

Ik was er al bang voor ..

19-03-2024 08:17

DankzijCruijff +48731

Deel jouw zorgen. Wat ik in elk geval positief vind is dat hij vaak benadrukt dat belangrijke beslissingen breed gedragen moeten worden. Dan voorkom je iig tot op bepaalde hoogte een debacle zoals afgelopen zomer.

18-03-2024 22:26

Simpelishetmoeilijkst +25370

Ben bang dat een “breed dragvlwk” voor belabberde middelmaat gaat zorgen. Geef mij maar Overmars, die wel risico durfde te nemen.

18-03-2024 23:39

AjaxDeBesteClub +18786

Dit eigenlijk wel een beetje te verwachten. Het voordeel is dat er geen excuus meer is om Schip door te laten gaan.

En ik denk dat het heel belangrijk is dat er een sterke onafhankelijke trainer komt. Nu verzamelt hij toch veel incapabele mensen en lichtgewichten om zich heen. Kroes zal wellicht best wel wat kunnen, maar ik denk dat zijn handicap is dat hij alles zelf wil beslissen en teveel macht naar zich toe wil trekken. Er moet in elk geval 1 persoon zijn in de organisatie die (bijna) net zoveel macht heeft en een gelijkwaardige gesprekspartner is

18-03-2024 22:37

Jarikoning +7327

Blind heeft zich er ook weer tussen gewerkt. Na Steijn de slechtste coach ooit. En ook zn aankopen waren waardeloos. Scholletje heet die niet voor niks al zo een 25 jr

19-03-2024 03:36

HertogH +15926

Off, en wellicht eerder gemeld hier: exclusief interview met Kroes vanavond bij Rondo.

18-03-2024 20:15

Ajax14AMS +25205

Hoelaat en welk net

18-03-2024 21:15

Laurens +623

Ziggo sport 20.30, net afgelopen denk ik en ik lees net dat elke rondo-aflevering dinsdagochtend ook op spotify als podcast verschijnt.

18-03-2024 21:26

Altijdindestraat +40264

En terecht was niks ernstigs

18-03-2024 19:47

michaellaudrup +4660

Het begint bij het bestuur en het resultaat zie je op het veld.

18-03-2024 19:35

Ajaxlee +5568

Hopelijk zijn Bergwijn en Berghuis weer dit. Dan gewoon lekker 433 spelen.

18-03-2024 19:21

thepower1990 +35726

Kunnen we niet tot Augustus interland break doen?

18-03-2024 19:20

Suavimani +12073

Geluk bij een ongeluk misschien. Want we moeten echt wel een beetje oppassen met hem. Komt terug van een zware blessure. Dan is hier en daar wat extra rust helemaal zo slecht niet. Heb liever dat hij volgend seizoen op volle kracht kan beginnen.

18-03-2024 19:18

DeKenner +9378

Dat was ook mijn eerste gedachte, ware het niet dat er toch al een interlandperiode tussen zit.

18-03-2024 21:55

Schippersson +2479

Ik verwacht bij afwezigheid Brobbey, Sutalo en Kaplan:

Akpom
Bergwijn, Godts
Sosa, Van den Boomen, Henderson, Gaaei
Hato, Mannsverk, Rensch
Ramaj

Hoop stiekem liever op Rijkhoff en Fitz-Jim.

18-03-2024 19:15

Juupie +2585

Prima bijnaam.

18-03-2024 19:51

Luuks2 +347

Belachelijke opmerking

18-03-2024 20:04

ovopiet +1505

walgelijk van jou

18-03-2024 19:53

AFCAHoorn +22726

🤡🤡🤡

18-03-2024 20:12

Delaney +14838

Geen Kaplan én geen Brobbey tegen PEC Zwolle, ik zie de bui alweer hangen. 😢

18-03-2024 18:39

Betuwe85 +20965

Sutalo ? Gooijer ? Berghuis ? Wat houd je over
Gaai rench Hato sosa ( als die niet geblesseerd is )
Mansvkerk

Taylor. Vd bomen

Berwijn Akpom godts

18-03-2024 18:46

Betuwe85 +20965

Schip speelt nog liever zelf heb ik het idee

18-03-2024 19:19

PH2BOT +40509

...en er zullen er komende 2 weken op de training ook nog wel meer geblesseerd raken. Bergpijn raakte ook op de training geblesseerd met een 6-8 wkn hamstringblessure. Lang niet zo gek van Schippie om ze dan maar liever wat rust te geven...kunnen ze in elk geval niet op de training geblesseerd raken. Deze selectie is allesbehalve topfit en ze lijken er zelf niet veel extra tijd in te willen steken ook. Wàt een contrast met Tadic.

19-03-2024 00:43

Breuk +25340

OT : Lazio Roma binnen een week een nieuwe trainer. Waarom moet dat bij Ajax zo lang duren.

18-03-2024 18:37

Web +178830

Misschien wel trainers benaderd
Die willen investeren en er anders niet instappen?
Ik weet het ook niet?
Hopen op een voltreffer

18-03-2024 18:41

Betuwe85 +20965

Lazio heeft iets meer geld voor salaris en Italië is interessanter dan nl

18-03-2024 18:46

Web +178830

Ook dit

18-03-2024 18:54

JaapStam +137631

Onzin!!! Bij Rode Ster Belgrado, Panathinaikos en Olympiakos Pireaus hebben ook hun trainers van dit jaar ontslagen en per direct een nieuwe trainer aangesteld!!! Dus, Italië met je mooi weer kan ook weer gauw de prullenbak in!!!

Ajax heeft te maken met slappe ruggengraat organisatie in het bestuur!!! Ze durven geen beslissingen te maken!!! Een echte directeur had John van 't Schip al lang op straat gezet met een leuke salaris strookje!!! Ben persoonlijk niet zo kapot wat Louis van Gaal en Michael van Praag laten zien tot dusver!!! Daarvoor Edwin Van der Sar met Schreuder aanstellen en Mauries Steijn!!! Peter Bosz wilde komen, maar de telefoon ging maar niet af!!! Wat een sukkels!!! Als we Marc Overmars nog hadden dan was dit nooit gebeurd waar we nu zitten!!!

18-03-2024 19:12

Betuwe85 +20965

Italië is niet interessanter ivm het weer natuurlijk. Maar hoe hadden wij zonder directeur al een trainer aan moeten stellen. Kreis is net gestart wat is zijn pad eerst een td of toch een trainer

18-03-2024 19:14

JaapStam +137631

Olympique Lyon heeft al 4 trainers gehad dit jaar!!! Het is daar ook nooit echt prachtige weer in industrie stad van Lyon!!! 😉

Olympique Marseille ook 2 a 3 van trainer gewisseld!!!

18-03-2024 19:15

KarimB +11736

Zoals altijd helemaal eens met je Jaap

18-03-2024 19:29

Litmanen95 +1087

Maar hoeveel geld heeft dat ze gekost, Jaap? En hoeveel beter gaat het nu, daar in Lyon? Steijn was een drama en had totaal geen band met de spelers. Dat is nu anders. Uitzingen dit seizoen, en een trainer aanstellen die gewoon kan starten in de voorbereiding op een nieuw seizoen.

18-03-2024 19:40

Belnaarhuis +5074

Dacht dat jij een tik op de vingers had voor die uitroeptekens 😅

18-03-2024 19:41

ovopiet +1505

En ik ben persoonlijk niet zo kapot van al jou negatief getier.
Kun je daar niet mee ophouden?

18-03-2024 19:55

Balou +1830

Ja en die hebben ook 3/4 keer geld voor een afkoopsom denk ik, maar noem mij dan maar eens een trainer die er nu nog instapt bij Ajax 8 wedstrijden voor het eind om er daarna weer uitgegooid te worden want met deze Mislintat selectie krijgt geen enkele trainer ze aan het voetballen. En volgens mij mag Ajax blij zijn dat van t Schip dit wel gedaan heeft als echte Ajacied

18-03-2024 20:57

WantAmsterdam +116219

Eens, op de laatste zin na, ook Overmars heeft erg veel fout gedaan. Korte termijn beleid, dat is helaas ook de reden dat we nu in deze situatie.

18-03-2024 21:03

Dolblij +45507

Wordt lachen in Zwolle. Befaamde lek zit dan mogelijkerwijs niet bij PEC.

18-03-2024 18:22

appiehappie +3100

Zsm werk maken van Hadj Moussa. Loopt in de Gelredome

18-03-2024 18:17

Marcw1972 +16772

Op basis van een paar leuke wedstrijdjes bij Vitesse? Die jongen zat op de bank bij een onbeduidend Belgisch clubje.

18-03-2024 18:33

Danielson +50598

Waan van de dag. Die jongen heeft na 26 wedstrijden geloof ik 1 of 2 keer gescoord.

18-03-2024 18:33

burwatti +14380

Echt wel een fantastische voetballer, maar wel aardig egoïstische ingesteld.
Vitesse gaat degraderen, dus is het wss een goedkoop gokje.

Of je moet kiezen tussen Banel of Hadj Moussa in laten vallen dan had ik het wel geweten idd 🤣

18-03-2024 19:10

Aram +18183

Dit komt net iets te vroeg voor Dies Janse.
Mannsverk vond ik achterin niet slecht.

18-03-2024 18:14

trodat4030 +97174

Volgend seizoen komt zelfs nog te vroeg voor Janse, laat die jongen lekker een jaartje in Jong spelen en ervaring opdoen tegen volwassen mannen. Kijken hoe hij het doet tegen spelers die zijn fysiek wel aankunnen. Das vaak toch net even een ander spelletje...

18-03-2024 18:29

Mv9494 +16652

Laat aub het seizoen voorbij zijn.

18-03-2024 18:00

Noam +4122

Voor mij is het seizoen al voorbij

18-03-2024 18:08

Ricoteb +53174

Oké dus Sutalo is dan nog niet fit (lijkt me), Rensch en Kaplan zijn geschorst. Henderson als cv kon echt niet (verrassend, want het is een 8). Schip zou Medic niet eens een pionnetje op de training laten verdedigen. Dat wordt nog een interessante opstelling over 2 weken.

18-03-2024 17:57

Sjaakvaak +26608

Van 5-4-1 naar 1-4-5. Met Schip kan het zomaar.

18-03-2024 17:58

daslogisch1 +10199

Hopelijk is Schip dan vervangen door Dave Vos voor the time being.

18-03-2024 17:59

LukaLitmanen +82233

Ook hij lijdt aan het 'eigen jeugd bias'

18-03-2024 18:22

DankzijCruijff +48731

@daslogisch
De immer betrouwbare KlerryHunstra hint hier redelijk sterk naar op X. Hopelijk heeft hij het weer eens bij het juiste eind.

18-03-2024 18:27

HendrikAjax +16899

@luka, ga jij nou serieus anderen van een bias beschuldigen?

18-03-2024 18:32

Betuwe85 +20965

Hoop voor vos zelf niet . Er valt niks te halen voor vos of hij moet ook volgend jaar blijven anders zet je zn hele carrière op het spel

18-03-2024 18:48

Ajaxsupporter02 +14295

Hoe weet je dat Luka?

18-03-2024 19:05

wijzijndebeste123 +165090

Dave Vos die t seizoen afmaakt? Wat zegt Klerry dan?

18-03-2024 20:47

WouterB +915

Rensch geschorst?

18-03-2024 18:25

Danielson +50598

Niet meer dan

18-03-2024 18:34

WouterB +915

Hij was 2 wedstrijden geschorst

18-03-2024 19:31

Betuwe85 +20965

Rench had er 3 waarvan 1 voorwaardelijk dacht ik dus die heeft Sittard en Sparta gemist

18-03-2024 18:47

Schippersson +2479

Rensch zijn schorsing zit erop toch? Hij mag gewoon opgesteld worden. Maar ik snap je verwarring. We moeten Rensch van te voren wel even zeggen dat hij ook daadwerkelijk mag meeverdedigen.

18-03-2024 19:10

Wouter.H +11163

Jong ajax achterin

18-03-2024 17:56

Tadic020 +1905

Lekkere stabiele verdediging dan weer

18-03-2024 17:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.