NB: 'Godts bracht met zijn snelheid en creativiteit iets wat Ajax echt heeft gemist'

door BadembaBarrie 205

Bron Ajax Showtime

NB: 'Godts bracht met zijn snelheid en creativiteit iets wat Ajax echt heeft gemist'

door BadembaBarrie 205

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax weet de rug in Rotterdam niet te rechten en loopt ook bij Sparta averij op. Ditmaal met adjunct-hoofdredacteur Reinand Visscher. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: de hamstringblessure van Brian Brobbey is het logische gevolg van het 5-4-1-systeem waarin Ajax de laatste weken speelt.

‘Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat het daar één op één door komt. Zo’n blessure kan altijd ontstaan. Het zijn de afgelopen weken zware wedstrijden geweest en Brobbey heeft het daarin ook zwaar gehad. En misschien dat hij daar wat meer energie in heeft moeten leggen, omdat hij als enige voorin speelde. Ik vind het echter te makkelijk om te zeggen dat je, zodra je dat systeem speelt, weet dat je spits een blessure gaat krijgen. Laten we vooral hopen dat het meevalt.’

Welke Ajacied maakte tegen Sparta Rotterdam de beste indruk op jou?

‘Dat was Mika Godts. Niet omdat ik hem er nou bijzonder veel bovenuit vond steken, maar vooral omdat ik het fijn vond om op die positie een nieuw smaakje te hebben. Hij bracht met zijn creativiteit en dreiging iets wat Ajax hoger op het veld de laatste weken echt gemist heeft. Hij straalde lef en zelfvertrouwen uit aan de bal en dat maakte het verfrissend om naar te kijken. Hij kan buitenom en binnendoor, heeft een explosieve versnelling en snelle voetjes. Ik hoop dat hij fit blijft en dat we hem dit seizoen nog wat vaker gaan zien, zodat we volgend seizoen écht van hem kunnen gaan genieten.’

John van ’t Schip moest door veel absenties flink puzzelen. Hij koos er uiteindelijk voor om aan het systeem vast te houden en met poppetjes te gaan schuiven. Wat vond je van de gemaakte keuzes?

‘Hij moest sowieso veel schuiven en hij is blij met het systeem, dus vanuit zijn perspectief snap ik ook dat hij dat schuiven dan binnen dat systeem wil doen. Ik ben zelf niet zo'n fan van het systeem. Ik snap dat Van ’t Schip zo is gaan spelen, omdat we op Forbs na geen buitenspelers hadden. Maar als je nu naast Forbs ook nog Godts en later in de wedstrijd Bergwijn terugkrijgt, zou ik liever 4-3-3 met echte buitenspelers gaan spelen. Dan kunnen meer mensen op hun eigen posities spelen en dat is voor Brobbey voorin ook fijner.

‘Henderson speelde nu centraal achterin en zag er verdedigend op moment niet lekker uit. Als middenvelder kom je echter even goed in dat soort momenten. Van ’t Schip had ook niet veel opties. Taylor op linksback snapte ik ook wel. Hij is comfortabel aan de bal en had best een goede wisselwerking met Godts op die flank. Hij speelde geen denderende wedstrijd, maar snapte tactisch wel wat hij moest doen. Ik vond het dus geen hele gekke keuzes, maar had zelf wel voor een ander systeem gekozen.’

Ajax had de wedstrijd zeker voor rust grotendeels onder controle, maar creëerde weinig. Waar wijt je dat aan?

‘Ajax had het onder controle, maar ze tikten de bal wel grotendeels risicoloos rond. Ze hadden balbezit, maar creëerden niks. Er werden een aantal vroege voorzetten op het doel van Sparta afgevuurd, maar er zat op de kopbal van Brobbey na eigenlijk geen enkel echt gevaar bij. Door de as werd er niets gecreëerd. Er werd maar eindeloos gebreid en uiteindelijk kwam er dan dus vaak zo’n voorzet. Dat is met alleen Brobbey voorin vrij nutteloos, zeker tegen verdedigers zo groot als die van Sparta.

‘Ajax heeft te weinig mensen die sterk zijn aan de bal, het spel kunnen versnellen en iets kunnen creëren. Er is geen creativiteit. Het gevaar dat er wel was, kwam door een paar goede acties van eigenlijk je enige creatieve speler voorin: Godts.’

Hoe kon het voor Ajax ondanks de ogenschijnlijke controle over de wedstrijd toch zo mis gaan?

‘Dat Ajax de bal zo traag rond tikte maakte het voor Sparta makkelijk om het veld klein te houden en ervoor te zorgen dat Ajax niet gevaarlijk werd. Dan lijkt het alsof je controle hebt, maar dan hoeft de tegenstander er maar één keer uit te komen en dan hang je. Dat zag je tegen Sparta ook gebeuren. Ik heb daarbij het idee dat het breien afdoet aan de scherpte. Daardoor te weten te veel spelers niet op tijd weten om te schakelen, als het spel ineens versnelt. Nu ligt het tempo zó laag dat het wel lijkt alsof je controle hebt, maar de tegenstander dat vaak prima vindt. Dan heb je balbezit, maar dat is het ook wel.’

Chuba Akpom was als invaller weer belangrijk voor Ajax. Ervan uitgaande dat Brobbey er een paar weken uitligt, hoeveel vertrouwen heb jij in Akpom als zijn vervanger?

‘Als Akpom er als invaller inkomt, brengt hij bijna altijd wel iets. Dat is vaak een zekere urgentie, die Ajax op dat moment dan mist. Hij kan energie in een wedstrijd brengen, ook door te sleuren en trekken. Dat zag je bijvoorbeeld bij zijn assist op Bergwijn. Daarin vind ik hem dus echt goed. Als je hem echter langer ziet, valt hij bijna altijd tegen. Aan de bal is het vaak helemaal niks. Je moet hem eigenlijk hebben op het moment dat er veel gaande is in de zestien van de tegenstander. Dan is hij écht van waarde. Ik zou qua type liever met Rijkhoff dan Akpom aan een wedstrijd beginnen. Ik weet echter niet of Rijkhoff al klaar is voor het grote werk.’

Steven Bergwijn keerde weer terug bij Ajax en scoorde ook gelijk weer. Wat voor impact gaat hij nog hebben op dit seizoen?

‘Ik vond dat hij tegen Sparta wel meteen weer wat goede dingen liet zien. Overall vind ik dat hij sinds zijn komst naar Ajax niet genoeg heeft laten zien. Dat kan door meerdere dingen komen en hoeft niet alleen aan hemzelf te liggen. Op basis van wat hij tot nu toe heeft laten zien bij Ajax, verwacht ik echter niet dat hij een hele grote impact gaat hebben. Hij is echter wel iemand waarvan je erop aan kunt dat hij minimaal een bepaald niveau aantikt. En buiten Brobbey, Hato en Ramaj zijn er denk ik weinig spelers waarvan je dat kunt zeggen.

‘Vandaag maakte Bergwijn een goede goal. Het is geen typische Bergwijn-goal, dus het was mooi om te zien dat hij zo gretig was. Ik hoop dat hij nog een positieve impact op het seizoen gaat hebben, maar er valt niet veel meer te halen voor Ajax. Het lijkt vooral een kwestie van de schade beperken. Ik hoop dat hij daar belangrijk in kan zijn. Als hij nu fit blijft, zal hij ongetwijfeld weer één van de betere spelers van Ajax worden. Hopelijk kan hij daarin wat spelers op sleeptouw nemen en beter maken.’

Ook plek vier raakt steeds verder uit zicht, maar Ajax blijft voorlopig wel vijfde. Als het daar eindigt, hoe tevreden/ontevreden moeten we daar dan mee zijn, in de context van de beroerde seizoenstart?

‘Het valt voor Ajax inderdaad te hopen dat ze nog vijfde worden en dat die plek aan het seizoen inderdaad recht geeft op de voorronde van de Europa League. Daar mogen we echter, ook naar omstandigheden, niet tevreden mee zijn. Je stond relatief snel na het ontslag van Steijn weer vijfde en verder is er niets meer uit gehaald. En natuurlijk zat het Ajax op verschillende vlakken niet mee, maar er is onderaan de streep gewoon verschrikkelijk slecht gepresteerd in de Eredivisie. Je kunt dus op geen enkele manier tevreden zijn met een vijfde plaats. Je kunt, als je vijfde eindigt, hooguit opgelucht zijn dat je nog Europees voetbal haalt.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: b.barrie@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajaher: 'Brobbey speelde prima, maar het is goed als er een concurrent komt'
#excaja: 'Ajax moet de jongens die zich niet volledig op de club richting zo snel mogelijk van de hand doen'
#ludaja: 'Berghuis is de beste nummer tien die Ajax nu in de selectie heeft
#ajalud: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'
#foraja: 'We moeten accepteren dat Ajax op dit moment in een traject zit'
#tweaja: 'Steijn lijkt nog geen idee te hebben hoe hij Ajax wil laten spelen'
#ajaom: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'
#ajafey: 'Het is wel erg makkelijk om de positie van Steijn nu zó ter discussie te stellen'
#ajafey (restant): 'Er moet in alle geledingen van de club meer Ajax-DNA komen'
#aekaja: 'Dit Ajax lijdt aan een gebrek aan tactiek, houvast en vertrouwen'
#ajaaz: 'Dit seizoen is niet meer te redden en moet functioneren als een tussenjaar'
#utraja: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'
#briaja: 'Totaal onrealistisch om van dit Ajax resultaat te verwachten tegen Brighton’
#psvaja: 'Cruciaal dat Maduro onder Van 't Schip voldoende inspraak houdt'
#ajavol: 'Martha deed als back een beetje aan Mazraoui denken'
#ajahee: 'Van 't Schip coacht meer langs de lijn en geeft de spelers echt vertrouwen'
#ajabri: 'Dit Ajax is kwalitatief nog niet goed genoeg om van Brighton te winnen'
#almaja: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'
#ajavit: 'Taylor is zeer terecht tot Man of the Match verkozen'
#omaja: 'Veel van Mislintats aankopen renderen niet; de selectie is totaal niet in balans'
#necaja: 'Als Ajax 3-5-2 gaat spelen, komen de meeste spelers het beste tot hun recht'
#ajaspa: 'Taylor is echt van toegevoegde waarde voor dit Ajax'
#ajaaek: 'Conference League kan belangrijk zijn voor Ajax’ zelfvertrouwen’
#ajapec: 'Kreeg een brok in mijn keel van het eerbetoon aan Van 't Schip'
#heraja: 'Als Ajacied vraag je je af wanneer deze nachtmerrie voorbij is'
#gaeaja: 'Ajax lijdt aan een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen aan de bal'
#ajarkc: 'Goede hoop dat Ajax onder Van 't Schip derde kan worden'
#heraja: 'Hlynsson voegt ook zonder bal zóveel toe aan het spel van Ajax'
#ajapsv: 'Henderson stond negentig minuten aan, een geweldige aankoop'
#heeaja: 'Er kwam zonder Bergwijn geen enkele dreiging vanaf de linkerkant'
#ajabod: 'Van den Boomen gaat nog heel belangrijk zijn in Ajax' opbouw’
#ajanec: 'Ajax heeft behoefte aan een voetbalfreak die het tactisch goed neerzet'
#bodaja: 'Ajax is over twee wedstrijden feitelijk weggespeeld door Bodø/Glimt'
#azaja: 'Ajax moet de komende wedstrijden met Kaplan en Hato in het centrum starten'
#ajautr: 'Mannsverk heeft de potentie om vaste basisspeler in Ajax 1 te worden'
#ajavil: 'Ajax heeft met Kaplan een potentiële topper in huis'
#ajafor: 'Ajax heeft momenteel totaal geen tactisch plan'
#vilaja: 'Van 't Schip had Mannsverk in bescherming moeten nemen door hem te wisselen'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jutter1 +4328

Leuke speler, heeft dreiging en lijkt rijp voor een basisplaats als Bergwijn gaat vertrekken. Kwam er tegen Sparta nog niet helemaal uit, maar deze jongen heeft veel voetbaltechnische potentie. En dat is juist iets wat veel te veel spelers in de Ajax selectie momenteel NIET hebben:: Ben dus wel gecharmeerd van deze jongen!.

19-03-2024 09:41

brullie +7063

Aankomende weken mee laten spelen, basis of invallen. En dan invallen niet een 10 minuten maar minimaal een helft.

19-03-2024 06:42

Eurysaces +29586

Het is de grootste uitdaging van de komende transferperiode, spelers aantrekken met voetballend vermogen en creativiteit. Mislintat is deze uitdaging volledig uit de weg gegaan met alle gevolgen van dien.

18-03-2024 19:13

Betuwe85 +21312

Godts kan gewoon Bergwijn vervangen

18-03-2024 16:15

chriseverhard +3646

We zijn onderhand wel tot de conclusie gekomen dat er gewoon niet meer in zit en dat we geluk hebben dat zowel Utrecht go ahead en nec punten laten liggen.
Daarom blijf ik zeggen dat deze spelers sutalo, gaaie,forbs akpom,Taylor, rensch, bergwijn, tahirovic,sosa mikautadze, baas conceicao,unuvar,rasmussen sanchez,en niet te vergeten de vest linksback van Europa wijndal.
Dat we van deze spelers af moeten komen.
Deze spelers die raak je 100% wel ergens kwijt
Voor deze spelers krijg je 150 miljoen voor

18-03-2024 16:02

Noxin +15673

Niet te veel op hopen. Met Brobs loopt het nu ook niet meer zo lekker na een wervelende periode. Hato maakt foutjes nadat hij als een soort voetbalgodheid werd neergezet door half Nederland. Kaplan werd zondag simpel uitgespeeld tijdens de 1-0 van Verschueren en stond aan het einde helemaal verkeerd met een rode kaart tot gevolg.

Ik snap dat velen zich willen vasthouden aan iets positiefs, maar in dit elftal kan je nergens op bouwen. Niet op individuele kwaliteiten, maar ook niet op teamprestaties. Tegen PSV en Aston Villa thuis 'stond' het weer een beetje, om vervolgens weer als een kaartenhuis in elkaar te zakken. Toch blijf ik het vreemd vinden, want het zijn toch allemaal voetballers met bepaalde kwaliteiten. Ik vraag me of Bosz deze selectie wel aan het voetballen had gekregen.

18-03-2024 15:15

peterVKV +6493

De vraag is hoe je Bergwijn en Godts samen in de basis kan brengen. In een 4-3-3 met echte buitenspelers spelen beiden niet graag op rechts. Ze zijn allebei ook duidelijk minder op rechtsbuiten. In een 3-4-2-1 met Godts (linksbinnen) en Bergwijn (rechtsbinnen) achter Brobbey gaat het denk ik wel goed werken en kan het aanvallend nog wel eens heel leuk gaan worden.

18-03-2024 15:11

Heldhaftig +11503

Bergwijn komend seizoen raus en Godts op de linksbuiten.

18-03-2024 15:56

peterVKV +6493

ik heb het over dit seizoen

18-03-2024 17:37

Spielmacher +10863

Ja, daar is er weer een, zo'n heerlijke AS-volzin met meerdere taalfouten achter elkaar, zeg maar een dubbele Mannsverk. (Dit bekt gewoon lekker, heb niets tegen die jongen, gaat het vast wel redden):

"Daardoor te weten te veel spelers niet op tijd weten om te schakelen, als het spel ineens versnelt."

Veel simpeler: Daardoor schakelen teveel spelers niet op tijd om als het spel ineens versnelt.

18-03-2024 14:32

DankzijCruijff +48731

Tikkeltje gênant om betweterig te komen doen over taalfouten, om vervolgens zelf “te veel” foutief aan elkaar te schrijven.

18-03-2024 15:04

WantAmsterdam +116453

Ja, maar hij is dan ook een “simpele” ASer die een reactie plaats en daarbij één (relatief kleine) fout maakt. Die zin die hij als voorbeeld geeft, dat is toch pas gênant? Als je die zin ook maar een keer leest dan zie je toch dat dit bizar slecht “genederlandst” is?

18-03-2024 16:02

DankzijCruijff +48731

Zit ook wat in.

18-03-2024 16:15

delphiero +939

Toppunt van bord-op-schoot scouting maar is die Hadj Mousa van Vitesse niet iets voor ons? Kapt en draait elke tegenstander dol, van wat ik heb gezien kan hij nog wel een stuk doelgerichter spelen en meer loopacties in de diepte maken maar het gemak hoe hij spelers voorbij speelt is echt van hele grote klasse.

18-03-2024 13:36

Wobbo +11619

Helemaal met in het achterhoofd dat je deze zomer weinig te besteden hebt. Ik zou afscheid nemen van deze spelers:

Rulli, Gorter, Medic, Avila, Sosa, Sutalo, Gaaei, Rensch, Martha, Taylor, Tahirovic, Forbs, Akpom, Gaaei, Banel.

Dan Hadj-Moussa voor rechtsbuiten, transfervrije Tete voor rechtsback, Philip Sandler voor centraal rechts en Tagliafico voor linksback.

Bergwijn - Brobbey - HadjMoussa
----------- Berghuis
---- Mannsverk - Henderson
Nico -- Hato -- Sandler -- Tete
------------ Ramaj

Bank met huurlingen die weer terug komen:

Pasveer, Jong Ajax GK, Kaplan, Wijndal, Gooijer, Baas, Vos, Fitz-Jim, Hlynnson, Unuvar, Godts, Van Axel-Dongen, Rijkhoff. En misschien moet je Conçeicao er weer bij halen als extra optie op rechtsbuiten en een nieuwe pinchhitter. Wellicht nog een extra verdediger.

18-03-2024 14:12

Ajaxfanz +328

Sandler de voorkeur boven Kaplan? Die gozer is nu al een topper

18-03-2024 14:49

Wobbo +11619

Ja weet ik veel moet iig een rechter centrale verdediger erbij.

18-03-2024 14:55

delphiero +939

Ik denk eerlijk gezegd dat Brobbey, Berghuis en Bergwijn weggaan. Verder vind ik Tete een heerlijke verdediger maar denk ik niet echt dat hij past in hoe Ajax moet gaan willen spelen.

18-03-2024 15:14

Heldhaftig +11503

Kaplan gewoon basis natuurlijk, en Godts het liefst ook.

18-03-2024 15:57

leeke +10414

Je moet ook af van Berghuis, Bergwijn en Henderson. Zijn gewoon te dure spelers ,gezien dat ze te weinig toevoegen.

18-03-2024 16:05

Lazell +17018

Verkopen eens, als zou ik Rensch/Taylor alleen laten gaan bij 20 miljoen. Multifunctioneel, altijd goed om achter de hand te houden en je moet toch iemand op de bank zetten.

Maar die aankopen... Tete, Sandler en Nico hebben niet (meer) het niveau om ons omhoog te stuwen. Wellicht dat ze het niet slechter doen dan wat er nu staat, maar we hebben een kwaliteitsinjectie nodig. Die van Vitesse brengt ons ook niet direct verder.

18-03-2024 16:26

leeke +10414

Die gast hadden ze al een gesprek mee moeten hebben,gezien we geen rechtsbuiten hebben en hij niet veel zal kosten. Maar hij zal liever CL spelen denk ik,al zou hij bij Ajax meer kans op speeltijd hebben dan bij de top 2

18-03-2024 16:03

Cosey2 +7253

Is volgens mij bij onze vrienden aan de Maas in beeld, en zelfs daar leg je het nu tegen af.

01-04-2024 08:54

Oliesjeik +0

Met Godts op links, Bergwijn verkopen en van dat geld een goede rechtsbuiten halen lijkt mij de beste oplossing.

18-03-2024 12:41

Lucianos +238

Gefeliciteerd AJACIEDEN!

18-03-2024 10:21

Schip +23639

Ik denk dat Schip in zijn 4-3-3 niet minder punten heeft gepakt, integendeel zelfs, en dat het voetbal tig keer beter was. Was het meer billenknijpen? 100%. Maar de aanvallen waren vaak weer des Ajax.

De klad is erin gekomen door blessures van belangrijke spelers. Dat viel met deze middenmoot aankopen niet meer op te vangen en dus ga je zwaar door de ondergrens. Waarop de vijfde colonne weer begon te gillen om een systeemwijziging, want dan zouden de backs tot hun recht komen, de geweldige Sosa en Gaaei.

Wat niet gebeurt wegens niet goed genoeg. Schip wil niet nog eens wijzigen kennelijk, maar ook met dit systeem hoeft hij maar de kleedkamer uit te komen, of ze laten er voor de leuk een paar door.

Ik zou 4-3-3 gaan spelen met een dubbele zes. Dan ben je kwetsbaar, maar zo kwijnt Brobbey weer weg. Dat is geen spits die er klinisch eentje inlegt bij een kans per wedstrijd. Die moet veel aan de bal zijn en (loop)acties maken. Zoals een spits op die leeftijd ook hoort te zijn.

18-03-2024 10:20

leeke +10414

Tja de Klad is er ook ingekomen toen Henderson kwam.hik moest alles neerzetten voor dik 20 milj ,maar hangt de spelverdeler uit . Hopelijk kan hij terug naar Engeland volgend seizoen.is totaal geen Meerwaarde voor dit Ajax

18-03-2024 16:07

RJB1979 +26148

Zie zojuist de beelden van Trabsonspor - Fenerbahçe. Als dat in Nederland zou gebeuren zou het 2 weken nergens anders over gaan in alle opinieprogramma's.

18-03-2024 10:03

Dude125 +1277

Opinieprogramma's?

18-03-2024 11:42

GAjax31 +16451

Sutalo heeft geluk dat hij gister niet mee kon doen, anders had hij ongetwijfeld weer de schuld gekregen van de tegengoals.

Overigens vond ik Tahirovic wel sterk invallen. Net zoals hij begin van het jaar het best goed deed. Wat dat betreft snap ik de komst van Henderson ook niet zo. Ja hij brengt meer leiderschap en dat kan zeker nuttig zijn, maar ik had liever gezien dat Ajax een speler had gehaald van die paar centen die we konden uitgeven aan een speler met meer creativiteit.

18-03-2024 09:21

Stijn.L +367

Nou precies tegenwoordig krijgen ze de tijd niet meer. Ik weet Martinez en Alvarez helemaal in het begin was ook niks. Nou dat zijn uiteindelijk toppers geworden.
Ik denk dat Tahirovic nog wel een goeie kan worden en Sutalo heeft zijn niveau nog niet laten zien.
Ajax moet die rechts buiten kopen van Vitesse. Hadj moussa!!!!! Wordt wakker Ajax dit is de beste optie op de rechtsbuiten positie

18-03-2024 13:11

GAjax31 +16451

Yep, toen Neres wel gehaald kreeg ie zelfs nog de tijd om te wennen in Jong Ajax. Nu worden jonge spelers na een paar wedstrijden afgeschreven lijkt 't wel.

18-03-2024 13:25

Ron403 +6522

Martinez in het begin is echt nooit 'helemaal niks' geweest. Wat praat iedereen elkaar hierover toch na. Je kon echt vanaf het begin zien dat dat een echte Ajax-voetballer was, geweldig.

18-03-2024 14:05

Wobbo +11619

Sutalo laat al het hele seizoen zijn niveau zien en dat is dat hij er niet zoveel van kan en dat we zo snel mogelijk afscheid moeten nemen van die zenuwenlijer omdat hij zelfs in een 541 systeem veels te slecht is voor het niveau waar Ajax naar streeft. Het is totaal geen centrale verdediger voor een 433 systeem en hij is daarnaast ook gewoon te slecht dus opdonderen met die gozer.

18-03-2024 14:17

GAjax31 +16451

Dat ben ik met je eens. Martinez stond er wel vanaf het begin, net zoals Nico, maar dat geldt lang niet voor alle aankopen. Sommige spelers hebben nou eenmaal wat langer de tijd nodig om te wennen. Als je dan ziet hoe zo'n Mannsverk in eerste instantie op basis van 45 min werd afgeschreven.. dat vind ik gewoon bizar.

18-03-2024 14:18

Wobbo +11619

Tahirovic viel helemaal niet "sterk" in. Hij deed gewoon doodnormale dingen die je van iedere betaald voetballer mag verwachten.

18-03-2024 14:16

Ajax '69 +3868

Dat is het punt, daar zijn we dus al blij mee omdat de aankopen, behalve Ramaj, allemaal stuk voor stuk tegenvallen en niet brengen wat je mocht verwachten. Ook de jeugd, behalve Hato en Godts, brengt het niet dus ligt de lat een stuk lager dan we bij Ajax gewend zijn. Met Godts, Hato, Henderson, Ramaj, Kaplan, Taylor, Brobbey, hopelijk Rijkhoff, heb je een paar Ajax waardige spelers, de rest verkopen of banken (Rensch en Wijndal als backup bijvoorbeeld) wat mij betreft. Ook zeker Berghuis en Bergwijn en gericht aanvullen met aankopen. Logisch, maar de afgelopen jaren is desondanks zonder enig beleid aangekocht, wat een zooitje.

18-03-2024 22:51

leeke +10414

Leiderschap heeft totaal niks opgeleverd tot nu toe,sinds zijn komst is het alleen bergafwaarts gegaan. Henderson is gewoon een 8,alle andere posities kan je beter invullen.Klopp had het dus beter gezien dan Ajax om hem op de bank te zetten

18-03-2024 16:09

LukaLitmanen +82622

Waar is ‘ProfessorHlynsson’ eigenlijk?

Heeft ie de galavoorstelling van zijn speler gemist?

18-03-2024 08:58

DeWijsneus +25818

Even onzichtbaar als Hlysson zelf...

18-03-2024 10:15

Web +178830

Iemand op AS is verantwoordelijk als een speler uit vorm is of slecht speelt?
Deze professor is altijd correct en netjes in zijn posten

18-03-2024 11:06

ajaxfan1972 +2528

Ik heb wel hoop voor volgend seizoen
Een typisch iets voor de hele top 3 in nl is dat het fout gaat zodra ze geld te besteden hebben nou fey en psv hebben dat vant zomer

18-03-2024 08:33

Web +178830

Met de juiste trainer en het benutten van de talenten kan het ook weer snel de goede kant op gaan

18-03-2024 11:07

ajaxfan1972 +2528

Ik heb de persconferentie niet gezien ben overgeschakeld op unitid liverpool
Is het schip nog gelukt om.de mislintat aankopen die het prima deden voor de bus te gooien?

Brian is heilig hier kreeg minstens 3 opgelegde kansen maakte er niet één
Akpom valt in goal en assist maar die kan er niks van

En verder wel grappig om.te lezen hoe mensen door een bril kijken en hier zeggen dat kaplan geen rood was

18-03-2024 08:21

Hwb +1550

Kaplan is sowieso de nieuwe geweldenaar. Ziet er bij de 2-0 van AZ en de 1-0 van Sparta allebei niet echt lekker uit. Zijn al 2 goals in 325 minuten Eredivisie.
Nou ben ik ook gecharmeerd van hem en zie ik zeker kwaliteit. Maar laten we de polonaise nog niet lopen.

19-03-2024 06:23

Web +178830

En Godts is nu de speler waar wij al twee jaar opwachten,
Lef een tegenstander opzoeken, verspeel maar eens bal, en dan gewoon weer voor een actie, dan creëer je meerderheid en moet de tegenstander uit stappen, en komt er ruimte voor anderen
Deze Belg is nu een typische Ajax speler
Laten staan van af nu, beetje doseren met fitheid enz

18-03-2024 08:20

Schip +23639

Conceicao was er ook zo een, Misehouy op een andere manier ook. Ze zijn er wel, maar het is in alle opzichten een ramp seizoen.

18-03-2024 10:12

Web +178830

Precies, creativiteit is er niet
En heb je een rechtsbuiten doen ze die weg

18-03-2024 11:04

Web +178830

En wat dacht ik toen ze Conceicao weg deden
Er komt een betere
Tot mijn grote verbazing kwam er helemaal geen rechtsbuiten
Sorry hoor maar dan snap je er niets van

18-03-2024 11:40

Schip +23639

'Sorry hoor maar dan snapt MISLINTAT er niets van'.

En dat geldt ook voor de positie van 10. Daarvoor heeft hij Akpom gehaald. Die in niets een 10 is. Dat is een centrumspits of tweede spits die om de eerste heen speelt.

Maar goed, het is duidelijk dat de frustratie bij de voormalige Mislintat kliek over hun ongelijk zo groot is, dat alle gifpijlen nu op Schip worden gericht. Die kampt met een chronisch gebrek aan klasse en creativiteit in zijn groep. Zeker zonder Berghuis. Wel vreemd dat die pauzes averechts werken. Ik weet niet hoe zijn praatjes zijn, maar het helpt niet echt. schip is geen topcoaach, dat kun je ook niet van hem verwachten.

En ook een Jans heeft iets van een half seizoen nodig gehad om Utrecht aan de praat te krijgen, terwijl er best een aardige selectie stond. We moeten het hier mee doen. Ik denk alleen wel dat hij door had moeten gaan met de 4-3-3, dat leek tenminste op voetbal. Dat je anders gaat spelen zonder vleugels is logisch.

Maar dit is zulk armoedig gedoe.

18-03-2024 12:02

DankzijCruijff +48731

Oreren over de zogenaamde frustraties van de “voormalige Mislintat kliek”, terwijl je zelf geen gelegenheid onbenut laat om Mislintat erbij te halen. Volgens mij zit je zelf nogal met frustraties en projecteer je die graag op anderen.

Mislintat was een kut AD en Schip is een kut trainer. De één wordt niet minder slecht door continu te zaniken over de ander.

18-03-2024 15:11

Web +178830

Blij zijn dat het jaar snel voor bij is
In alle rangen heeft Ajax enorm gefaald
En hopen dat ze eindelijk eens goede beslissingen gaan nemen
Zware tijden voor Ajax supporters

18-03-2024 16:13

Schip +23639

Omdat je constant de nogal doorzichtige pogingen ziet om de aankopen omhoog te praten door diezelfde lui. En wie is er nu overduidelijk gefrustreerd? Ontstellende zielepiet.

18-03-2024 16:15

Web +178830

Ik ben zo klaar met die systemen, er is geen touw aan vast te knopen
Ga lekker des Ajax 4 -3-3 spelen met durf en lef
Iedereen weet precies wat zijn tegenstander is, niet elkaar aan kijken, is dit nu jou of mijn man?
Met dode spelmomenten tegen, lengte tegen lengte, want dan moet je afwijken van je persoonlijke tegen stander
En dan goed staffelen en rugdekking, aan sluiten de ruimtes klein houden
Dit is toch niet moeilijk?
Bizar

En als je het dan anders wil doen, moet de trainer het tot in de perfectie trainen en uit leggen
Met alle respect voor onze bank
Ik heb een hart oordeel ik denk dat de staf ook zwaar te kort komt
Dat John er in stapt niets dan waardering, maar hij heeft het niet klaar.

En dan Henderson
Ik weet het niet, ik had hem aan de bal toch wel iets beter willen zien
Het valt mij nog niet mee
En wat zal die jongen denken?
Klopp zat er altijd boven op, dat ik wel eens dacht
Het mag ook wel iets minder hoor, dat gehijg langs de kant

Maar nu deze staf
Gisteren een blessure bij Sparta
Dan roept een trainer zijn spelers bij elkaar ( normaal )
Gaat ze inspireren en corrigeren
NEE ze blijven ( alle 4 ) als dode vogeltjes op de bank zitten

Oprecht ik wou wel een lange slaap doen tot aan de zomer tot de ellende voorbij is
Ik trek het bijna niet meer, mijn club zo gigantisch in het verval zien en al twee jaar lang

18-03-2024 08:12

Omar +17193

Erge is, het seizoen is gespeeld. Niet alleen qua prijzen maar zelfs Europese tickets. 8 punten afstand op de nummer 4, vergeet het maar. Rest van het seizoen is feitelijk een vroege voorbereiding voor het komende seizoen, het zijn veredelde oefenwedstrijden waarin je kunt kijken welke spelers potentie hebben om komend jaar in Ajax 1 te spelen. Dus stop maar met die 5-4-1 onzin en ga voetballen, het maakt toch allemaal geen fuck meer uit

18-03-2024 08:04

Web +178830

Je moet vijfde worden en hopen dat Feijenoord de beker wint
Na competitie moet je niet aan denken

18-03-2024 08:16

Dolblij +45842

Van die zeldzame momenten dat je 010 iets gunt......😊

18-03-2024 12:27

Okocha078 +14288

Godts moet vanaf nu gewoon basis staan, zet Bergwijn maar op 10. Als iedereen fit en beschikbaar is:

Godts,Brobbey,Berghuis
Bergwijn
Taylor,Henderson
Hato,Kaplan,Mannsverk,Rensch
Ramaj

Mannsverk schuif op naar de 6 in de opbouw en de backs knijpen, soort 343 met ruit dus. Als Taylor niet levert, eens Fitz-Jim daar uitproberen.Godts en Bergwijn kunnen afwisselen in de wedstrijd

18-03-2024 07:53

Web +178830

Geen gekke opstelling
Maar ik waag mij er niet meer aan, geen speler haalt een hoog nivaue meer

18-03-2024 08:17

Okocha078 +14288

Ik weet het ook niet meer haha, maar denk dat je zo de beste spelers allemaal in de basis hebt. Sutalo en Sosa zetten zich maar voor 50% in. Godts is een toptalent, moet ruimte voor gemaakt worden vind ik.

18-03-2024 08:44

Henk de Vries +11176

Goede analyse, helemaal eens.

Henderson, Mannsverk, vd Boomen, Hlynsson op 1 veld... Zoveel non-creativiteit, kom je nooit mee aan het voetballen.

18-03-2024 05:04

Web +178830

Ajax heeft nul creativiteit
Daarom MOET je Fitz- Jim een kans geven
Vooraf zeggen hij kan het niet aan, vind ik te makkelijk
Minder kan toch niet

18-03-2024 08:18

Dude125 +1277

5-3-2 4-3-3 blablabla....de realiteit is.....je bent weer terug op het nivo van die haagse clown, ze weten niet eens wie hun man is!!! En als ze dat al weten staan ze op 3 meter te "verdedigen"!!! Van 't Schip kan beter (niet ontslaan) terugtreden en Maduro seizoen laten afmaken, dit lijkt weer he-le-ma-al nergens op!!!

18-03-2024 02:56

Bruno04 +15863

Godts zou ook nog uit de as kunnen spelen als Bergwijn en berghuis fit zijn. Hij heeft daar ook genoeg versnelling en zachte voetjes voor. Sterk in de combinatie ook

18-03-2024 02:39

Met10 +211

Wat een heerlijke speler is Godts, wat heb ik dat gemist! Eindelijk een speler met branie en lef!

18-03-2024 02:20

Johan4ever +10914

´Mijn respect voor Gaaei is groot. Die jongen is mentaal echt enorm sterk.´

Vreemde topreactie, ik vindt Gaaei een voetballende Don Quichot ! Hij is meer in strijd met zichzelf en de bal, ipv de tegenstander...😇

18-03-2024 00:44

daslogisch1 +10199

Kroes zou zich onvergetelijk maken en een droomstart hebben als hij vandaag Schip het laantje uit stuurt en daar Dave Vos op die plek zet tot einde seizoen. Er moet gewoon Europees voetbal gehaald worden, punt. Nog meer gestuntel kunnen we niet permitteren.
Kroes had zo'n grote bek in dat boek van hem, laat het ook maar zien dan!

18-03-2024 00:14

Danielson +50667

Dit lijkt me de meest domme beslissing die hij zou kunnen nemen.

18-03-2024 00:22

daslogisch1 +10199

Nee totaal niet!

18-03-2024 00:26

Arjuna +3732

dasnietlogisch

18-03-2024 01:16

daslogisch1 +10199

Zo logisch als de pest.

18-03-2024 02:12

DEELM +11891

Wat is er logisch aan de pest?

18-03-2024 08:12

Lazell +17018

Wat is er onlogisch aan de pest?

18-03-2024 09:24

Pep01 +935

Je hebt al maanden eigenlijk maar één speler die echt voldoet, en dat is Brobbey.
Hoe kun je dan als trainer vasthouden aan een systeem waarin juiste die ene speler bijna nooit aan de bal komt?

18-03-2024 00:06

Mijnclub33x +10167

Laten we niet gelijk na een wedstrijd roepen hoe goed bepaalde spelers zijn. De volgende wedstrijd bakken ze er weer niets van. Heeft alles te maken met de tegenstander. Sparta stelde niet veel voor, dan kun je er bovenuit steken maar tegen Villa haalde niemand een voldoende.

17-03-2024 23:22

Dude125 +1277

Ja, maar, AS moet "content" maken over 4--3-3 en 5-3-2 en de "6" en de "8" terwijl hier (weer) gewoon basisdingen die je als 10-jarige leert, mis gaan!!!

18-03-2024 03:00

JanBiesbos +29458

Zoveel blesures al jaren bij Ajax en bij twente niet eens last van

17-03-2024 22:57

Mijnclub33x +10167

Laat die Mika en Godtsgeschenk zijn🤫

17-03-2024 22:53

JanBiesbos +29458

Eerst was aanval prima verdediging kut.. toen kwam eindelijk kaplan mansverk erbij ging dat goed en was de aanval ineens gebleseerd , nu weer de verdediging gebleseerd en rode kaarten het houd niet op

17-03-2024 22:39

Brooklyn +4161

Spelers gaan niet met plezier naar hun werk. Dan krijg je dat.

18-03-2024 08:26

JanBiesbos +29458

Heel simpel, als brobbey berghuis bergwijn fit zijn en we kunnen met mansverk , hendo , boomen , kaplan , hato , rensch, sosa , ramaj spelen speel je sparta weg

17-03-2024 22:37

Danielson +50667

Denk je?

18-03-2024 00:23

C14 +22544

Nu nog creativiteit vanuit en op het middenveld, in plaats van alleen lopers en passers/controleurs.
Fitz-Jim dus.

17-03-2024 22:37

The Future +5667

😂😂 Als je denkt dat Fitz-Jim de verlosser is... 😂😂😂

17-03-2024 22:58

DatKanNiet +2128

Voetballende sws beter dan mannsverk, op z'n minst kans verdiend.

17-03-2024 23:04

C14 +22544

Je maakt jezelf alleen maar belachelijk hoor door dat belachelijk te maken.

Niemand kan in deze bende en onder deze trainers een verlosser zijn, maar net als Godts wat positiefs en creatiefs brengt voorin, zou Fitz-Jim dat op het middenveld doen.

Iedereen praat hem puur naar beneden door een heel vreemd vooroordeel; dat hij fysiek te licht zou zijn. Helemaal nergens op gebaseerd. Verdedigend zelfde en geregeld betere stats dan Alvarez, fel in de duels, strak erop. Daarnaast is voetbal geen rugby, en moet je bij Ajax sowieso juist uit de duels blijven.

18-03-2024 01:08

Mijnclub33x +10167

Laat die jongen eerst eens een kans krijgen in het eerste en dan pas oordelen!

18-03-2024 01:20

Henkje +3643

Schip is nu een paar maanden aan het roer, maar heeft er nog geen eens een tactiek of een visie ingekregen. Het is gewoon helemaal niks echt niks. Dit is verreweg het meest droevige Ajax wat ik in m’n leven heb gezien. John is al weken af en totaal ingeschikt voor deze rol. Er moet ingeregepen worden om in ieder geval nog Europees voetbal te halen voor volgend seizoen. Wat mij betreft John en de hele staf ontslaan en verder gaan met vos. Volgend seizoen een buitenlandse trainer. Het lijkt helemaal niet meer goed te komen met Ajax

17-03-2024 22:34

JanBiesbos +29458

Kon dat dan? Verdediging lek dan aanval gebleseerd omschakelen naar ander systeem ? Rode kaarten nieuwe blesures

17-03-2024 22:42

Henkje +3643

Je hebt toch tijd om iets te bedenken? ze doen allemaal maar wat. Je kunt toch een tactiek of een visie trainen? Teambuilding? Dit Ajax is op individueel niveau nog steeds sterker dan Sparta alleen het is allemaal los zand.

17-03-2024 22:48

wijzijndebeste123 +166878

Spijker op de kop. Schip is al ruim 5 maanden bezig btw.

17-03-2024 22:57

Mijnclub33x +10167

Tja, het is een zinkend Schip die wal niet meer gaat halen.

18-03-2024 01:25

Geus +4779

Al die blessures hebben volgens mij twee redenen. Aan het begin van het seizoen is er te weinig in de fysieke gesteldheid geïnvesteerd en gedurende het seizoen heeft het ontbroken aan een echt topsportklimaat. Daar plukken we nu de wrange vruchten van.

17-03-2024 22:33

JanBiesbos +29458

Met dank aan steijn

17-03-2024 22:42

Geus +4779

Precies ….!

17-03-2024 23:54

Bergkampinho32 +560

Zou ook verstandig zijn om spelers met een contract tot 2025 in kaart te brengen. Pavlidis en Sugawara bijvoorbeeld.

17-03-2024 22:31

DUDE92 +3035

Allebei niet goed genoeg. Sugawara zou leuk zijn als bankzitter, maar dat gaat hij denk ik niet willen. Pavlidis is echt niet zo goed als hij lijkt, imo

17-03-2024 23:09

MarcelvTol1971 +15582

In ieder geval ff rust voor Brobbey, neem aan dat ie niet naar Noordwijk gaat

17-03-2024 22:26

MVG +16480

Toch wel respect voor degenen die hier die rubrieken als NB, Branie en kweekvijver nog schrijven.
Ik zelf ben wel volledig klaar met Ajax voor dit seizoen.

17-03-2024 22:11

GNBL +90773 moderator

Mijn respect voor Gaaei is groot. Die jongen is mentaal echt enorm sterk.

17-03-2024 22:00

MVG +16480

Leuk en goed voor die jongen. Hij zal het da ook vooral van zijn mentaliteit en fysiek moeten hebben want voetballend houdt het mild gezegd niet over.

17-03-2024 22:14

El Pacino +3609

Hij heeft wel aardige voorzetten.

17-03-2024 23:32

Lucianos +238

Is er 1 aangekomen?

18-03-2024 00:02

WantAmsterdam +116453

Ook voetballend is het lang niet zo erg als velen hier doen. Ja, niet wat willen zien, lang geen Mazraoui, maar zijn passing en balcontrole waren gisteren gewoon dik in orde. Tagliafico was ook een matige voetballer. Die had dan wel het geluk dat die (vooral 18/19) in een team vol met voetballers stond.
Ook al komen ze niet altijd aan, ze zijn tenminste wel gevaarlijk, heb je die “voorzetten” van Gooijer gezien?

18-03-2024 15:56

dp92 +11301

Hij gaf volgens mij 2x precies een bal strak tussen verdediging en keeper. Dat daar een spits niet op anticipeert kan Gaaei niets aan doen.

18-03-2024 16:01

JanBiesbos +29458

Daar zijn ze ook op geselecteerd

17-03-2024 22:44

Rolo +13854

Gaaie is een jonge jongen met een enorme drive. Als je die weet te kneden.....

18-03-2024 15:41

hendo +4769

Eens, had dit niet verwacht respect, respect en nog een keer respect voor hem

18-03-2024 16:42

delphiero +939

Het technisch hart is de kern van iedere BVO. Afgelopen twee jaar was er gewoon geen beleid, plotselinge vertrek van Overmars, Sar, ten Hag en Ouali die vertrekken. Er was gewoon een gigantisch vacuüm. Met Mislintat nog een poging gedaan om te herstellen, maar net als zowat iedere speler op het veld bij 1 verzoop hij ook in de chaos en druk (neemt niet weg dat hij daar zelf ook verantwoordelijk voor is). Hopelijk staat er in de zomer eindelijk weer een hecht technisch team, want dan kan er pas echt gebouwd worden aan een nieuw Ajax.

17-03-2024 22:00

C14 +22544

Dat gigantisch vacuüm is ontstaan doordat Overmars juist het Technisch Hart, zoals neergezet door Cruijff, heeft laten klappen, en de technische alleenmacht greep, die hij deelde met zijn bevriende trainer, een passant. Dat was een crisis waiting to happen, en zo geschiedde.

Dat moet in de toekomst ten allen tijde voorkomen zien te worden, dat een enkele de technische alleenmacht grijpt.

Maar laat nu Beuker die alleenmacht van meet af aan in zijn schoot geworpen krijgen; de Hoofd Jeugdopleiding en nieuwe TD worden niet meer dan regelaars, zo is gecommuniceerd, en Beukers gaat over de opleiding, speelwijze, etc, het hele technische verhaal.

Dus iemand van buitenaf zonder echt bewezen trackrecord, volledig alles naar de hand laten zetten...

Alleen Johan Cruijff zou dat moeten mogen, verder niemand.

17-03-2024 22:24

Petterson +25319

Eens met stelling over Godts. Wat veel JA kijkers al wisten. Maar Bergwijn viel ook aardig in. Dus grote kans dat we Godts weer weinig gaan zien.

17-03-2024 21:58

j0rnnn +5111

Er MOET toch gewoon plaats gemaakt gaan worden voor deze jongen. Desnoods op rechts.

17-03-2024 22:06

Flaco +19597

Gods desnoods op 10 ipv Hlynsson de Onzichtbare.

17-03-2024 22:14

Eurysaces +29586

Blijft echt onbegrijpelijk dat er niet 1 speler is aangetrokken door Mislintat met deze kwaliteit. Creativiteit en überhaupt kwaliteit aan de bal, lijkt volledig genegeerd te zijn.

17-03-2024 21:40

DUDE92 +3035

Opzich heeft Mikautadze dat juist wel, maar bij hem ontbreekt dan weer alles anders.

17-03-2024 23:10

Eurysaces +29586

Mikaudatze is daarvoor gehaald, maar op voorhand zag je al dat dit onvoldoende was. Dat is geen speler die zich redt in de kleine ruime en dat bleek ook wel.

18-03-2024 11:57

Dolblij +45842

Brobs kan beter thuis blijven en herstellen.

17-03-2024 21:35

Robertini +40150

Ik vond het heel fijn om eindelijk een speler met een passeerbeweging te zien in Ajax 1, die heb ik dit seizoen gemist sinds het vertrek van Kudus.

17-03-2024 21:30

Bobje99 +7312

Hato was in het begin van het seizoen een verademing, krijgt nu voldoende kritiek. Daarna was was notabene Martha een vondst op links achter. We weten hoe dat is afgelopen. Gooijer was ook nog een positieve verbetering en kan er inmiddels ook al niks meer van. Dan nog Mansverk, een verademing. Henderson niet de oplossing voor alles, maar wel een enorme grote pleister op een hoop wonden. Krijgt nu ook al kritiek. Kaplan, enorm verfrissend maar gaat vandaag ook gewoon twee keer behoorlijk in de fout. Dit had Sutalo niet hoeven doen. Nu is Godts het, maar ben benieuwd hoe lang dat zal duren. Ook hij zal in dit team inkakken en slechte potten gaan spelen en is alles behalve de oplossing. Laten we hem vooral niet onterecht zo wegzetten.

17-03-2024 21:28

Robertini +40150

Ik vind het overhypen en gelijk daarna afschrijven van grote talenten ook erg storend. Godts was leuk om te zien, maar we hoeven niet te doen alsof hij Messi is.

17-03-2024 21:31

Bobje99 +7312

Inderdaad. Sterker nog, ik denk dat als je ze individueel bij Twente, psv, of Feyenoord mee laat doen het uitstekende spelers blijken. Niemand rendeert in deze chaos. Dwars knapper is het dat een Hato en in zekere mate Brobbey zo staande houdt.

17-03-2024 21:35

Robertini +40150

Martha denk ik niet, Godts en Mannsverk bijvoorbeeld wel.

17-03-2024 21:43

Bravoure +2260

Pfff dit is zo erg de spijker op zijn kop.

17-03-2024 21:35

Tommyshelby +130591

Eindelijk iemand die een mannetje kan passeren. Dat is alvast 1. Nu nog een rechtsbuiten vinden die dat ook kan. En 1 of 2 middenvelders.

17-03-2024 21:26

FanAB +1130

Einde van seizoen ook afscheid nemen van Henderson. Voegt niets toe voor wat je betaald.

17-03-2024 21:19

Aram +18296

Ja. Anderzijds, hij is overduidelijk een 8 en we gebruiken hem als spelverdeler. Dat is hij niet.

17-03-2024 21:28

C14 +22544

Een 8 is hij bij Ajax al helemaal niet, daar zijn de ruimtes nog veel kleiner, en laat hij daar nou niks in kunnen. Op de 8 bij Ajax wordt heel wat meer gevraagd, Fitz-Jim is de ideale man daarvoor, kan tussen de linies spelen en daar wegdraaien en dergelijke, fijnde dribbel om op te komen.

17-03-2024 22:27

ck69 +13221

Ik kan het gemist hebben hoor, maar wanneer heeft FJ iets gepresteerd? Ook bij JA nog wel eens wisselvallig. Ben het met je eens dat hij wel mag invallen, maar we moeten niet doen alsof we de nieuwe Frenkie verguisen.

17-03-2024 23:25

FanAB +1130

FJ is geen talent die je verder brengt. Veel te licht en gewoon niet goed genoeg. Lat moet veel hoger.

18-03-2024 07:03

insectenverdelg +23629

eindelijk een speler die een mannetje op zoekt en er langs durft te gaan. Moet nu nog wat meer rendement uit komen.

17-03-2024 21:10

Aurelius1 +19736

Gauw een nieuwe TD aanstellen die de juiste spelers haalt. Ook de Lange heeft het niet. Henderson is geen Ajax speler. Het is al 1000 x gezegd: een top TD maakt je kampioen. Zie PSV met Brandts en Stewart.

17-03-2024 21:08

Robertini +40150

De Lang is natuurlijk ook een scout, en geen TD, net als Mislintat. Dat zijn verwante, maar andere kwaliteiten.

17-03-2024 21:38

C14 +22544

Een TD moet in principe ook een topscout zijn, want die bepaalt uiteindelijk of een speler wel of niet binnenkomt. Dat is de belangrijkste taak van een TD en kwaliteit, talentherkenning en inschattingsvermogen.

17-03-2024 22:28

Robertini +40150

In de praktijk komt dat vaak op hetzelfde bordje, maar in een ideale organisatie doet de TD de contracten, onderhandelingen en selectiesamenstelling en de scout de individuele evaluaties. Dan moet je organisatie natuurlijk wel een stuk beter op orde zijn, ons scoutingssysteem is echt schandalig voor een topclub.

Waar scouts De Lang en Mislintat fout gingen is door spelers te halen met misschien wel kwaliteiten, maar totaal niet wat we we nodig hadden. Noem een Henderson, op zich een kwaliteitsspeler, maar Ajax had op die positie eigenlijk niemand nodig, en ook niet iemand met zijn specifieke kwaliteiten.

17-03-2024 22:51

Bobje99 +7312

Ben het niet met je eens Robertini. De scouting is zo gek nog niet. In principe kun je er als eredivisie club vanuitgaan dat alles wat je koopt minder is dan dat je verkocht hebt. Je koopt als Ajax zijnde geen gelijke of betere Frenkie, Matthijs of Hakim. Dat is onmogelijk. In potentie misschien, maar nooit direct dat niveau. Dat betekent dat je dus van iedere verkoop in principe minder wordt. Dat je er een aantal seizoenen in geslaagd bent om vrij naadloos bepaalde transfers op te vangen is bizar knap en kan niet alleen aan Overmars toegeschreven worden, daar moet scouting bij gezeten hebben. Niet alles is natuurlijk raak, maar Davison Sanchez, Martinez, Alvarez, Neres, Antony, tagliafico, kudus, milik allemaal prima gescout. En het kan niet zo zijn dat iedere idioot deze spelers had kunnen halen. Dat heeft de afgelopen twee jaar wel uitgewezen.

Dan Henderson.. Ajax leek juist leiderschap en topsport mentaliteit te missen en juist een type Henderson nodig te hebben. Dat je het type Henderson dan in de persoon van Henderson zelf weet te halen is groot gedacht en knap gehandeld. Helaas blijkt de wond groter dan de pleister Henderson kan bedekken maar denk dat het voor velen volstrekt duidelijk was waar behoefte aan was.

17-03-2024 23:48

Robertini +40150

Ik denk dat de transfer Henderson totaal overbodig was. We zijn er niks beter van geworden. Een creatieve middenvelder of rechtsbuiten had ons veel meer geholpen.

Wat betreft de scouting, het is enorm amateuristisch, er zijn twee scouts die nog steeds niet eens met elkaar praten, bizar. Ze hebben individueel best wat aardige spelers gehaald, maar organisatorisch is het een enorm drama.

18-03-2024 07:08

cl=5! +5388

Ja want in eindje rijgen ze de titels aaneen de laatste jaren

17-03-2024 21:53

ajaxfan1972 +2528

Ja en soms werkt het op de één of andere manier niet brands is denk ik een goeie maar die werd bij everton ook gewoon het stadion uitgejaagd he

18-03-2024 07:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.