Ajax-jeugd beleeft slechte dag: O15 en O16 verliezen, O18 speelt gelijk

door NielsOpdam 31

Bron AS

Ajax-jeugd beleeft slechte dag: O15 en O16 verliezen, O18 speelt gelijk

door NielsOpdam 31

Bron AS

Laatst geüpdatet

Het was geen beste dag voor de jeugdelftallen van Ajax. De Onder 15 en Onder 16 verloren hun wedstrijden. De O15 ging met maar liefst 2-6 onderuit in de mini-Klassieker, ze O16 kreeg met 2-3 slaag van Vitesse O16. De Onder 18 kwam nog wel terug van een 0-2 achterstand, maar meer dan een 2-2 gelijkspel tegen de leeftijdsgenoten van PEC Zwolle zat er ook niet in.

FT | Ajax O15 - Feyenoord O15 (2-6)

Vrijwel direct na het eerste fluitsignaal kreeg Feyenoord O15 al een grote kans. Het was aan doelman Valentijn van der Velde te danken dat Ajax niet al vanaf het begin tegen een achterstand aankeek.

De kans bleek wel de opmaat naar een leuke eerste helft, waarin beide ploegen gevaar stichtten. Jahyendrow Amour zag zijn gevaarlijke voorzet bijvoorbeeld onderschept worden en een schot van Sean Steur werd gepakt door de Rotterdamse doelman.

Ondanks enkele grote kansen over en weer, onder meer voor Lyfe Oldenstam, leken beide ploegen toch met de brilstand nog op het bord de kleedkamers op te zoeken. Kort voor rust werd er echter in één klap twee keer gescoord. Eerst kwam Feyenoord op voorsprong via Ayoub Ouarghi, maar de Rotterdamse feestvreugde was kan kort duur, want binnen enkele minuten had Haniel Pereira da Gama de stand alweer gelijkgetrokken.

Het duel leek zodoende alles in zich te hebben voor een doelpuntrijke en spannende tweede helft. Na rust vielen er uiteindelijk ook nog genoeg doelpunten, zes om precies te zijn, maar de spanning was er binnen een kwartier wel vanaf. In het tijdsbestek van zeven minuten scoorde Feyenoord namelijk drie keer, waardoor er na 54 minuten (de wedstrijd werd in twee helften van veertig minuten gespeeld) een 1-4 stand op het bord stond. De doelpunten bleken logischerwijs een flinke klap voor Ajax, dat in de minuten die volgden niet meer in staat bleek het de Rotterdamse defensie erg lastig te maken.

Een klein kwartier voor tijd bracht invaller Ihab Guermat toch nog wat hoop terug in de Amsterdamse harten, door de 2-4 te maken. Meteen daarna ging het echter weer bijna en daarna ook helemaal fout voor Ajax. Eerst bezorgde Mylo van der Lans Feyenoord een strafschop na een overtreding in eigen zestien. Ouarghi wilde dat echter iets te mooi doen en pankenka'de de bal over het doel. Toch stond het nog voor de zeventigste minuut alsnog 2-5, nadat Kelvin Neijenhuis alleen voor Van der Velde opdook, die het antwoord schuldig moest blijven. De gifbeker moest echter helemaal leeg voor Ajax en dus werd het diep in blessuretijd ook nog 2-6.

Opstelling Ajax O15:

Van der Velde; Beekman, Van der Lans, Bouwman, Amour, Luijer, Oldenstam, Streur, Ünüvar, Acheampong, Pereira da Gama

Wissels Ajax O15:

El Hani, Onstein, Veltman, Johnson, Guermat

Doelpunten:

0-1 Feyenoord O15 (40')
1-1 Haniel Pereira da Gama (40+3')
1-2 Feyenoord O15 (47')
1-3 Feyenoord O15 (51')
1-4 Feyenoord O15 (54')
2-4 Ihab Guernat (67')
2-5 Feyenoord O15 (69')
2-6 Feyenoord O15 (80+4')

FT | Ajax O18 - PEC Zwolle O18 (2-2)

Ajax Onder 18 en PEC Zwolle Onder 18 begonnen rommelig. De Amsterdammers hadden in de openingsfase meer balbezit, maar ze slaagden er niet in om de wedstrijd onder controle te krijgen. Na 11 minuten kreeg Ajax O18 de eerste kans. Stanis Idumbo kapte zich vrij, maar schoot vanaf de rand van het strafschopgebied ruim naast. Even later kwam de uitploeg op voorsprong. Bas Broekhuizen werkte een voorzet op knappe wijze, met de buitenkant van zijn voet, binnen.

Een aantal minuten later was Ajax via Idumbo dichtbij de gelijkmaker. Hij schoot rakelings naast vanuit een kansrijke positie. De Amsterdammers kregen even later een dubbele kans. Na goed terugleggen van Jay Enem schoot Prince Aning op de keeper. In de rebound knalde Julian Brandes over. Direct daarna strafte PEC Zwolle defensief geklungel van Ajax af. Olivier Aertssen speelde Sten Kremers in met een lastige bal en de doelman verwerkte dit op zijn beurt ook moeizaam. Broekhuizen profiteerde en maakte zijn tweede van de wedstrijd.

Rond de veertigste minuut kwam Ajax terug in de wedstrijd. Spits Enem kopte vanuit een hoekschop raak, waardoor de Amsterdammers terugkwamen in de wedstrijd. In de tweede helft kopte Aertssen na een corner van Idumbo in de handen van de PEC-doelman. Even daarna zorgde Kremers ervoor dat Ajax in de wedstrijd bleef, want hij redde knap op een goede kopbal van PEC Zwolle. Een kwartier voor tijd had Ajax O18 een kansrijke uitbraak. Enem ging echter voor eigen succes, hij knalde vanuit een moeilijke hoek over.

Na 80 minuten kwamen de Amsterdammers op gelijke hoogte. Dat doelpunt kwam grotendeels op het conto van Diyae Jermoumi. De rechtsback passeerde twee man langs de lijn en leverde een perfecte voorzet af. Voor een nagenoeg leeg doel tikte Enem de gelijkmaker binnen. In de blessuretijd maakte Ajax O18 nog bijna de winnende goal. Enem kopte net naast vanuit een hoekschop. Uiteindelijk spelen Ajax O18 en PEC Zwolle O18 met 2-2 gelijk.

Opstelling Ajax O18:

Kremers; Jermoumi, Oughcha (Viereck 54'), Aertssen, Aning (Van Bohemen 76'); Brandes, Idumbo Muzambo, Agougil (Chourak 65'); Kjaer (Sarfo 54'), Enem, Banel (Boerhout 76')

Wissels Ajax O18:

Alegoz, Van Bohemen, Chourak, Sarfo, Viereck, Boerhout

Doelpunten:

0-1 PEC Zwolle O18 (14')
0-2 PEC Zwolle O18 (21')
1-2 Jay Enem (38')
2-2 Jay Enem (80')

Bijzonderheden:

Jay Enem en Jaydon Banel vielen vrijdagavond nog in bij Jong Ajax. Voor Enem betekende dat zijn debuut in het profvoetbal.

FT | Ajax O16 - Vitesse O16 (2-3)

Vitesse Onder 16 kwam al vroeg op voorsprong op Sportpark de Toekomst. Na 7 minuten kon een voorzet vanaf de rechterkant simpel binnengetikt worden. Zes minuten later kwam Ajax Onder 16 bijna met een antwoord op de achterstand. Yasser el Aissati schoot een vrije trap vanaf ongeveer 25 meter op de lat. Even later kreeg Ajax O16 opnieuw een mogelijkheid. Deze keer schoot Tijn Peters van dichtbij over het doel van Vitesse.

Rond de twintigste minuut begon Ajax O16 aan te zetten en kreeg het meer kansen. Een inzet van El Aissati werd van de lijn gehaald door een speler van Vitesse. Even later kreeg Ajax opnieuw een grote kans. Precious Ugwu kon de bal net binnen houden en gaf Peters daarna een vrij schietkans, maar hij schoot enkele meters naast het doel. In de veertigste minuut kreeg Skye Vink een schietkans na een prima aanval. Hij schoot de bal net over het doel van Vitesse.

Na de rust kwam Vitesse O16 binnen een minuut op een 0-2 voorsprong. Keeper Timo Schreuder was kansloos op een schot vanaf de rand van het strafschopgebied. Zo'n vijf minuten later kwamen de Arnhemmers zelfs op 0-3. Na een fantastische aanval werd de bal van dichtbij binnen geschoten door een Vitesse-speler.

In de zestigste minuut deed Ajax O16 iets terug. Een hoekschop vanaf de rechterkant ging over alles en iedereen heen en kwam voor de voeten van Don-Angelo Konadu terecht. Hij kon de bal vervolgens makkelijk in het open doel lopen. In de blessuretijd kwam Ajax nog terug tot 2-3. Een mooie aanval werd opnieuw afgerond door Konadu. Hij liet de keeper kansloos en maakte zijn tweede doelpunt van de wedstrijd. De 2-3 was gelijk het laatste moment van de wedstrijd.

Opstelling Ajax O16:

Schreuder; Van de Pavert, Van der Graaf, Ugwu, Jetten; Peters, Appiah, El Aissati; Sambo, Konadu, Vink

Doelpunten:

0-1 Vitesse O16 (7')
0-2 Vitesse O16 (41')
0-3 Vitesse O16 (47')
1-3 Don-Angelo Konadu (60')
2-3 Don-Angelo Konadu (80+4')

Lees meer over:
Plaats reactie

ToekomstTalent +9550

Slechte dag of slechte jaren?

12-03-2022 19:08

Benleiden +7280

Inderdaad, zo van buitenaf gezien draait het voor geen meter in de jeugdopleiding. Eindresultaat is natuurlijk het aantal kwalitatieve doorgebroken spelers in het eerste elftal, maar Ajax hoort ook gewoon 95% van hun wedstrijden te winnen als grootste club van het land. Ik denk dus ook dat het erg ondermaats is allemaal.

13-03-2022 09:17

ajaciedje90 +60449

Hoezo hoort dat zo? Heeft Jan olde Riekerink je dat verteld?

13-03-2022 09:49

Benleiden +7280

Als je dat niet begrijpt dan heeft een discussie daarover geen zin. Niet kwaad bedoeld, maar dan snap je het gewoon niet.

13-03-2022 11:24

Pirsig +519

Let op; verliezen is WINNEN!. Zou Ajax in elke lichting het "leeftijd sterkste" team opstellen dan zou er meer gewonnen worden, maar niet meer opgeleid. Als je beter bent dan de tegenstander worden fouten niet afgestraft. Dan maak je fouten en kom je er mee weg. Als je gewonnen hebt is het veel moeilijker om in de nabespreking de aandacht op fouten te leggen. Verliezen is dus winnen bij de jeugd.

12-03-2022 18:17

Benleiden +7280

Ik volg de jeugd niet goed genoeg, maar wat ik wel zie zijn de uitslagen zo nu en dan en dan kan je niet echt zeggen dat je naar Ajax aan het kijken bent. Verliespartijen, minimale scores etc.

Maar zoals ik al eerder heb gezegd: Ajax scout veel te weinig in de Randstad heb ik het idee. Als ik trainers en HJO’s spreek van amateurclubs dan hoor ik nooit de naam Ajax vallen voor spelers die gescout zijn/worden of op stage mogen komen. Het is Sparta, Feyenoord (heel veel), Ado etc. Ajax één keer iemand, een keeper en die was niet eens goed.

12-03-2022 17:07

AFCA-pride +17432

Sparta scout ook voor Ajax he

12-03-2022 18:52

ToekomstTalent +9550

Dat is allang niet meer hoor.

12-03-2022 19:09

AFCA-pride +17432

Hoe kom je daar nou bij? Nu van Stee weg is (wat een obstakel was in de samenwerking) en ook Dolf Roks bij Ajax werkt, zullen de banden weer strakker zijn.

12-03-2022 21:09

willieovertoom +570

Bedroevend niveau bij allebei de wedstrijden. Geen lijn en heel veel ‘ik schiet ‘m maar weg omdat ik geen andere oplossing zie-ballen.’

Probleem zit ‘m ook een beetje in dat de creatieve jongens op de bank zitten en veel brandhout speelt. Agougil is niet bijzonder, dan zou ik liever eens Chourak zien die meer kan toevoegen in de opbouw. Idem dito met Don O’Niel. Prachtige voetballer waarvan je aan de eerste balcontact kan zien dat het een Ajax-speler is. Zo’n El Aisatti totaal niet.

En Enem, ondanks twee doelpunten, oh my goodness wat slecht.

12-03-2022 16:58

ajaciedje90 +60449

Soms zou je willen dat Football Manager nooit zo populair was geworden.

12-03-2022 16:42

ajaciedje90 +60449

Omdat sinds Football Manager mensen denken dat een jeugdopleiding opzetten en onderhouden hetzelfde werkt als op het spel. Net als het fixen van transfers in-en out.

12-03-2022 16:46

Benleiden +7280

Geldt dit niet voor alle clubs? Ajax zou ook gewoon met kop en schouders erbovenuit moet steken, niet? Heeft niks met FM te maken, maar met realisme en geen naïviteit. Dat laatste geldt wel voor jou misschien.

13-03-2022 09:22

ajaciedje90 +60449

Meer voor jou. Hoe denk jij als buitenstaander de gehele jeugdopleiding van een BVO te kunnen beoordelen zonder daar alleen voor jezelf herkenbare kaders voor te gebruiken? De meest simpele dingen als stand van de ranglijsten en aantal toptalenten zie ik hiervoorbij komen. Maar alle definities van die zaken zijn zelf bedachte kaders. Hou toch op.

13-03-2022 09:51

Slappe +4548

Kan iemand mij vertellen of er nu in de elftallen meer jongere spelers zitten en dat ze tegen wat oudere spelers voetballen ivm doorgroei proces??

12-03-2022 16:25

trodat4030 +97188

Zijn er een aantal waarvan ik het zeker weet: bij o15 speelt Unuvar mee van o14, bij o16 speelt Ugwu mee van o15 en bij o18 spelen Idumbo Muzambo en Agougil mee van o17 en valt ook o17 speler Boerhout in. Bij o16 zie ik wel Vink die is teruggehaald van o17, waarschijnlijk omdat o17 vrij is.

Maar het kan heel goed dat ik er 1 of 2 over het hoofd zie, dat wil ik er wel bij zeggen.

12-03-2022 16:37

Pirsig +519

Ook Jetten is O15 maar speelt O16.

12-03-2022 18:09

ToekomstTalent +9550

De jeugdafdeling holt achteruit en is een proces wat al jaren loopt. Maar hier is iedereen extreem naïef en wijzen naar Mazra, Timber en Gravenberch maar die lichtingen zijn opgeleid toen Jonk er nog was. Momenteel is er in de gehele jeugd ook geen enkel supertalent.

12-03-2022 16:12

Ozymandias +159568

Jonk vertrok toen Timber er pas één seizoen was...

Tell me you haven't seen Kalokoh play without telling me you haven't seen Kalokoh play: "Momenteel is er in de gehele jeugd ook geen enkel supertalent."

12-03-2022 16:15

Champy95 +1516

Kalokoh is ook geen supertalent.

12-03-2022 16:30

Ozymandias +159568

Grootste aanvallende talent sinds Kishna (voor zijn eerste knieblessure).

12-03-2022 16:33

Johan4ever +10914

@Champy95 Kalokoh is wel degelijk een groot talent!Alleen hij staat wel de laatste tijd een beetje stil in zijn ontwikkeling.Maar dat komt volgens mij ook door blesures.

12-03-2022 16:59

KBouter +4122

Kishna was ook ellende.

12-03-2022 20:04

Ozymandias +159568

Kishna was fenomenaal voordat hij zijn eerste knieblessure opliep. Daarna was hij veel van zijn explosiviteit kwijt maar kon hij op techniek nog steeds veelvuldig zijn tegenstander voorbij. Nadat hij ook het kraakbeen in zijn andere knie kwijt raakte (dit allen voordat hij in het eerste doorbrak) werd het stukken minder maar had hij alsnog voldoende kwaliteit om het eerste van Ajax te halen. Dat alleen al zegt veel over wat een enorm talent hij was.

12-03-2022 20:05

Adam24 +39227

Dat "Jonk adapt van Cruijff/messias" verhaal mag van mij wel een keer afgelopen zijn. Aardige trainer met een interessante visie maar zeker niet de enige op de wereld met verstand van voetbal. Alsof Ajax is gebouwd op de visie van Jonk.

12-03-2022 16:17

ToekomstTalent +9550

Het gaat er meer om dat er nu een onbekwame amateur hoofd opleidingen is.

12-03-2022 16:23

Ozymandias +159568

Ouaali doet het fantastisch. De visie van Cruijff wordt extremer doorgevoerd in de jeugdopleiding dan onder Jonk. Onder zijn leiding lopen er steeds meer rasvoetballers in de jeugdopleiding rond. Ünüvar, Fitz-Jim, Hlynsson, Hansen, Idumbo, Misehouy, Kalokoh, Van Axel Dongen, Regeer, Aertssen, Brandes, Aning, etc.. Dit is de jeugdopleiding zoals Cruijff die voor ogen had, eentje met een obsessie voor voetballend vermogen.

12-03-2022 16:25

Adam24 +39227

Ouaali is toch op voorspraak van Jonk gekomen?

12-03-2022 16:30

Ozymandias +159568

Inderdaad, Ouaali en Jonk zijn al heel lang vrienden. Jonk werkte bij FC Lisse toen Ouaali daar trainer was. Jonk heeft hem vervolgens naar FC Volendam gehaald om daar de o19 en o21 te trainen. Nadat Jonk bij Ajax hoofd jeugdopleiding werd heeft hij hem naar Ajax gehaald en uiteindelijk aangesteld als hoofd bovenbouw.

12-03-2022 16:35

El Pistolero +4932

"Ouaali doet het fantastisch. De visie van Cruijff wordt extremer doorgevoerd in de jeugdopleiding dan onder Jonk".

Je had het niet beter kunnen verwoorden. De Jonk mythe bekwaam doorgeprikt als een volwaardig mythbuster. Waarvoor mijn complimenten. Als je het niet wilt zien, ga je het ook nooit zien en het komt wel vaker voor dat kritiekloze heldenverering tot periodieke blindheid leidt. Dat zie je ook op deze site nog wel eens gebeuren. Het grappige is daarbij dat destijds het vooraf ondenkbaar geachte gebeurde en zelfs Jonk en Bergkamp van elkaar vervreemdden omdat laatstgenoemde vond dat de jeugdopleiding onder Jonk te ver van het voetbal af dreef. Ik denk dat Bergkamp als hij op dit moment nog bij Ajax zou werken, dat bezwaar in ieder geval niet meer zou hebben.

12-03-2022 16:49

Ozymandias +159568

Timber, Gravenberch, Rensch, Salah-Eddine, Taylor, Hansen, Rasmussen, Hillen, Baas, Ünüvar, Fitz-Jim, Regeer, Martha, Hlynsson, Van Axel Dongen, Milovanovic, Aning, Brandes, Jermoumi, Aertssen, Vos, Boerhout, Idumbo, Misehouy, Agougil, Speksnijder, Kalokoh, Hato, Vink, Stronk...

Ajax barst momenteel van het talent. Natuurlijk zullen er uiteindelijk zoals altijd maar enkele spelers slagen maar het gemiddelde niveau van talent is momenteel enorm.

12-03-2022 16:52

Ozymandias +159568

Wat een zwak argument. De spelers die ik noem zijn maximaal 20 jaar oud. Frenkie de Jong brak ook pas op zijn twintigste door. Was hij ook geen toptalent? Trouwens brak Timber vorig seizoen door en Gravenberch het seizoen daarvoor met ook Dest die toen doorbrak.

"Gestopt met lezen na Timber en Gravenberch."

Grappig hoe de mensen met het meest kritiek op de jeugdopleiding altijd het minst hun mening kunnen onderbouwen met argumenten.

12-03-2022 19:41

Ozymandias +159568

"Op Timber en Gravenberch na, zie ik geen spelers die barsten van het talent."

Talenten als Van Axel Dongen, Misehouy, Idumbo en Kalokoh niet zien spelen? Over Timber schreven veel mensen twee jaar geleden nog dat hij middelmaat was omdat Jong Ajax heel veel tegendoelpunten kreeg.

"Heb je Rensch de laatste weken zien spelen, die barsten volgens jou ook van het talent."

Rensch speelt slecht op een positie waarop hij slecht is... Wat een verrassing...

"Sontje Hansen staat er ook weer tussen. De perfecte Ajax spits roep je al jaren. Tsja."

Niet gevolgd dat hij een jaar heeft gemist door een slepende knieblessure?

Frenkie brak pas onder Keizer door in het seizoen die hij als 20 jarige begon en als 21 jarige eindigde. Was dat ook geen groot talent doordat Bosz hem nog niet door had laten breken? Een talent als Fitz-Jim wordt pas in de zomer NA het seizoen 2023/24 21 en Regeer pas in de eerste seizoenshelft van het seizoen 2024/25. Hansen en Taylor zijn volgend seizoen de leeftijd waarop Frenkie doorbrak. Rensch en Ünüvar pas het seizoen daarna.

12-03-2022 19:58

ajaciedje90 +60449

En toen werd het weer stil vanuit spuit11 a.k.a. duif

13-03-2022 08:40

Squadron11 +2436

Ja dan ga je weer klagen over andere dingen. Typische internet helden

13-03-2022 11:52

trodat4030 +97188

Ja, die hadden in de D1 en C2 zóveel aan Jonk... Jonk was HJO, maar verder vooral als coordinator betrokken bij de bovenbouw (B en A jeugd), de middenbouw (waar de D en C onder vallen) werden aangestuurd door een coordinator middenbouw, ik dacht Casimir Westerveld in die tijd, maar misschien Ladru, ik weet het niet heel precies meer. Maar zij hadden weinig tot niets direct met Jonk te maken..

Nous is een heel apart verhaal, die begon pas door te breken in de A2 in de periode dat Jonk juist vertrok.. Onder? Jawel, Ouaali, de huidige HJO.....

12-03-2022 16:29

Ozymandias +159568

"ik dacht Casimir Westerveld in die tijd, maar misschien Ladru"

Westerveld inderdaad. Dat was nadat Ladru was vertrokken en voordat hij weer even terugkwam.

12-03-2022 16:31

trodat4030 +97188

Ah ja, dan was Ladru rond die periode hoofd jeugdscouting (na zijn terugkeer) denk ik, wat Casimir nu doet ;-)

O en heb je de comments op je Vos-brainfart gezien? :p

12-03-2022 16:39

ToekomstTalent +9550

We zien het hoe het nu structureel gaat. Bar en boos. Als dit zo twee jaar doorgaat halen PSV en ook Feyenoord ons bij omdat de kas leegraakt.

12-03-2022 16:46

ajaciedje90 +60449

Wat zie je precies structureel misgaan?

12-03-2022 16:47

Ozymandias +159568

"O en heb je de comments op je Vos-brainfart gezien? :p"

Haha, ja. Nouri in plaats van Ünüvar schrijven... Denken dat je het over Silvano had terwijl je duidelijk Dave Vos schreef... Het gaat lekker vandaag. ;-)

12-03-2022 17:01

ToekomstTalent +9550

Alle resultaten en niveau van de individuen. Fitz Jim wordt al een talent genoemd. Vreselijk die kan er geen reet van.

12-03-2022 19:03

Ozymandias +159568

Vraag: "Wat zie je precies structureel misgaan?"
Antwoord: "Alle resultaten en niveau van de individuen."
Conclusie: Iemand weet niet wat precies betekent en geeft het minst precieze antwoord mogelijk.

12-03-2022 19:44

ajaciedje90 +60449

Jij brand gewoon alles af want het is makkelijk om je fout toe te geven als ze wel slagen dan je fout toe te geven als ze niet slagen. Zelfde zielige gedrag als mensen die op voorhand voorspellen dat Ajax er niks van kan en gaat verliezen en dan achteraf roepen, nou gelukkig had ik deze keer niet gelijk. Reminder to yourself: je hebt eigenlijk nooit gelijk.

13-03-2022 08:43

Artemio +32206

Toekomsttalent is gewoon iemand die aan de ene kant angst zaait en aan de andere kant zegt dat Ajax tot de wereldtop behoort.
Die denkt echt dat hij/zij de wijsheid in pacht heeft.

13-03-2022 08:58

ajaciedje90 +60449

Het Ajax van Duitsland staat ook weer achter

12-03-2022 16:09

Ozymandias +159568

Hoeneß (de zoon en kleinzoon van) is momenteel trainer bij Hoffenheim en is FANTASTISCH!! Ik denk dat Ten Hag nu al kansloos is om Nagelsmann op te volgen bij Bayern.

12-03-2022 16:11

Juichtoon +32768

Iets voor Ajax dus ..

12-03-2022 16:30

ajaciedje90 +60449

Werd al keer kampioen ook met Bayern II dus dat is een ABC-tje.

12-03-2022 16:39

Ozymandias +159568

Ik denk van wel. Zijn huidige speelstijl bij Hoffenheim is niet des' Ajax maar zijn speelstijl bij Bayern II was dat veel meer. Hij lijkt tactisch flexibel te zijn en zich aan te passen aan de club waar hij is en de spelers die hij ter beschikking krijgt.

Tactisch hoort Hoeneß nu al bij de absolute toptrainers. Alleen Nagelsmann heeft hem dit seizoen een keer 'out coached' maar verder heeft Hoeneß veel van de tactisch geweldige trainers in de Bundesliga al 'out coached'.

12-03-2022 16:42

ajaciedje90 +60449

Het zou wellicht wat voor Ajax zijn maar ik denk dat Bayern zo gek niet is om dat te laten gebeuren toch. Natuurlijk kan Nagelsmann daar nog wel een tijdje rond lopen.

12-03-2022 16:43

Web +178830

Niet leuk dat je op dit moment veel verliest met de jeugd
Maar waar hem om gaat, is de pareltjes die doorbreken
Een of twee per lichting is voldoende
Liever 2 exceptionele spelers
Dan wat een goed team, zonder uitblinkers

12-03-2022 16:05

Adam24 +39227

Dat is wel wat ingewikkelder dan dat je het stelt. Je moet binnen de jeugd een cultuur ontwikkelen waarbinnen iedereen excelleert, ook de "mindere" spelers. Het gaat natuurlijk niet om de eindstand maar het winnen van wedstrijden is wel degelijk een kwaliteit die jeugdspelers moeten ontwikkelen.
Ik maak me overigens totaal geen zorgen om de jeugd bij Ajax. Ik krijg niet de indruk dat Ajax zijn jeugd aan het verwaarlozen is. Er lijkt wel degelijk een plan sinds het opschuiven van de jeugdteams. Daarnaast vind ik Jong Ajax enorm aantrekkelijk op het moment. Alleen het opleiden van buitenspelers zit een beetje in een dip. Het blijven toch vaak middenvelders op de buitenpositie. Wellicht dat Van Axel Dongen daar verandering in kan brengen, of zelfs Martha kan verrassen, die ik steeds volwassener begin te vinden (speelt wel te weinig).

12-03-2022 16:12

El Pistolero +4932

"Het gaat natuurlijk niet om de eindstand maar het winnen van wedstrijden is wel degelijk een kwaliteit die jeugdspelers moeten ontwikkelen".

Daar ben ik het op zich volledig mee eens, een talent dat een winnaarsmentaliteit ontbeert, gaat het natuurlijk heel moeilijk krijgen als het ineens in een omgeving terecht komt waar verliezen geen optie is. Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg dat een team wat minder vaak wedstrijden wint als de grootste talenten vervroegd worden door geschoven en de kwaliteit daarmee omlaag gaat. Ajax zou in principe in staat moeten zijn om een O18 samen te stellen dat ongeslagen kampioen zou kunnen worden, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen de ontwikkelingsmogelijkheden die spelers van die leeftijd in de KKD hebben. Daar heeft de O 18 nu nadeel van, maar gaat de A selectie op een later tijdstip ongetwijfeld de vruchten van plukken.

12-03-2022 17:01

ToekomstTalent +9550

En dat gebeurt dus niet.

12-03-2022 16:14

Spelverdeler +4658

Doet zoveel pijn dat Ajax niet vol voor Eriksen is gegaan. Wat kan je die toch goed gebruiken. Vorige week gewoon 90 min volgemaakt. Had tegen Benfica van waarde kunnen zijn. Hoe mooi was dat geweest. Eriksen, Blind en Vertonghen op één veld samen.

12-03-2022 16:03

trodat4030 +97188

Ok, maar het gaat hier om jeugd! Eriksen is 30 geloof ik...

12-03-2022 16:04

Ozymandias +159568

ERIKSEN WILDE TERUG NAAR LONDEN OMDAT ZIJN VROUW EN HIJ DAAR VRIENDEN EN FAMILIE HEBBEN EN ZIJN ZAAKWAARNEMER HEEFT DAT MEERDERE KEREN OP TV GEZEGD!! Ik gebruik de caps omdat je het blijkbaar hebt gemist de vele keren dat het zonder caps hier op AjaxShowtime heeft gestaan.

12-03-2022 16:04

HendrikAjax +16899

Over een week reageert hij gewoon weer hetzelfde

12-03-2022 16:13

El Pistolero +4932

Is niet ter zake doende. In de eerste plaats is een speler die een hartstilstand heeft gehad schier onverzekerbaar, terwijl een goede verzekering in NL verplicht is. Is ook logisch omdat een verzekeraar miljoenen moet uitbetalen als er iets gebeurt en dat risico alleen kan worden afgedekt middels een extreem hoge premie. Ik weet niet hoe het in Engeland met dat soort zaken zit, maar zelfs de rode lantaarndrager krijgt in Engeland alleen al meer aan tv geld binnen dan de hele begroting van Ajax bedraagt en kan zich dus wellicht ook wat meer permitteren. Daarbij heeft Eriksen maar een contract tot het einde van het seizoen gekregen.

De belangrijkste reden dat Ajax het niet heeft aangedurfd, heeft echter te maken met Nouri. In het meningsverschil met de familie heeft Ajax zich op het standpunt gesteld dat de voetbalcarrière van Nouri vanwege die hartstilstand sowieso ten einde zou zijn geweest, ook als de dokter geen fout zou hebben gemaakt bij de reanimatie. Je kunt inhoudelijk natuurlijk van mening verschillen over dat standpunt, maar het lijkt me niet heel moeilijk te begrijpen dat je na het innemen van een dergelijk standpunt niet meer terug kunt en jezelf volstrekt ongeloofwaardig zou maken door doodleuk iemand een contract aan te bieden die dat ook overkomen is. Buiten dat is het publicitair ook niet handig om dat te doen na wat er allemaal gebeurd is en dat nog altijd zijn sporen nalaat. Ajax heeft in mijn ogen dan ook de enige juiste beslissing genomen, je moet er niet aan denken dat er weer een speler in het Ajax shirt naar de grond gaat. Het is bovendien natuurlijk niet zomaar dat je in Italië niet met zo'n kastje mag spelen, dat is omdat het allesbehalve zonder risico is. De vergelijking die er met Blind wordt gemaakt gaat ook niet op omdat hij geen hartstilstand heeft gehad en nooit in acuut levensgevaar is geweest. Het probleem van Blind kan leiden tot hartritmestoornissen en dat kan een hartstilstand veroorzaken, maar de kans daarop is marginaal vergeleken bij hartfalen.

12-03-2022 17:24

Spelverdeler +4658

Ik stop wel haha

12-03-2022 22:13

Oxxer +164925 moderator

Kom jij net uit een tijdcapsule?

Het komt heel onnozel over steeds te herhalen waarom Ajax niet vol voor Eriksen is gegaan. De reden waarom is heel vaak op AS besproken. Ik zie dat een andere reaguurder duidelijk en helder uit 1 legt waarom Eriksen in de PL speelt en niet bij Ajax.

12-03-2022 16:12

Spelverdeler +4658

Ik blijf wat in het verleden hangen. Bij deze beloofd dat ik het accepteer en loslaat.

12-03-2022 22:14

Ozymandias +159568

Er loopt nu veel meer talent bij Jong Ajax en in de bovenbouw van de jeugdopleiding rond dan een aantal jaar geleden (toen bijna al het toptalent was weggeplukt door voornamelijk Engelse topclubs) maar de prestaties waren toen beter doordat atletisch sterkere middelmaat overbleef. Toen was de kritiek hier op AS veel minder dan nu... Blijkbaar willen sommige mensen terug naar die tijd.

12-03-2022 15:49

Sampaoli +39328

Deze discussie zal voor altijd blijven bestaan, toch? We zijn pas tevreden als we elke jeugdcompetitie domineren én dat doen met alleen maar geweldig positiespel en uitzonderlijke talenten. Anders is er altijd iets te zeuren. ;)

12-03-2022 15:52

Ozymandias +159568

Ik denk dat mensen onderchatten dat ze een negatieve invloed op de talenten hebben doordat veel talenten meekrijgen wat er over hun wordt gezegd/geschreven (ook als ze expliciet geen voetbalsites lezen wordt dan wel door hun vriendjes op school verteld).

12-03-2022 15:53

Raymond.V +2732

Ik hou me maar aan jou vast. Maar zie toch ook graag de jeugdelftallen winnen. Ook toen dat zo was braken de talenten door.

12-03-2022 15:57

DrFootball +15188

Persoonlijk ben ik niet zo van vroeger was alles beter. Dat er meer kritiek is, valt misschien wel te verklaren doordat Ajax meer jeugdwedstrijden uitzendt. Dan valt er altijd wel wat te zeiken natuurlijk. Ben zelf op zich nog wel positief over de jeugdopleiding, maar zeer kritisch als het gaat om het opleiden van aanvallers. Die vertrekken te makkelijk, terwijl er enorme bedragen worden besteed aan nummers 10. Ook worden veel nummers 10 misbruikt als flankspeler. En dat is mij een doorn in het oog. En soms kan het best eens goed zijn om eens wat te vernieuwen in een jeugdopleiding. Een nieuw hoofd brengt weer nieuwe inzichten mee. Dat kan ook wel eens verfrissend werken.

12-03-2022 15:57

Ozymandias +159568

"Ook worden veel nummers 10 misbruikt als flankspeler."

Jij ziet het als "misbruik" Guardiola ziet het als "you can't have too many midfielders in your team" en als "I want a team full of midfielders". Hij speelde zelfs een wedstrijd met zeven middenvelders in zijn basiselftal (alleen de doelman, de twee centrale verdedigers en rechtsback waren geen middenvelder).

12-03-2022 15:58

DrFootball +15188

Man City is op dit moment het leukste team om naar te kijken in mijn ogen. Echter dan hebben we het wel over echt kwalitatieve middenvelders, in de bloei van hun voetballeven en niet over jonge talenten in een opleiding.

12-03-2022 16:04

BackInBlack +14591

Zoiets haalde Cruijff als coach ook uit in zijn tijd bij Barca

12-03-2022 16:04

Ozymandias +159568

Maar als het in het moderne voetbal nodig is om met "middenvelders" als "buitenspelers" te spelen om Totaalvoetbal te kunnen spelen (iets wat City wel doet maar Ajax niet) is het toch onlogisch om in de jeugdopleiding daar alleen "buitenspelers" te gebruiken?

12-03-2022 16:08

DrFootball +15188

Jij vergelijkt absolute topspelers met jeugdspelers. Die topspelers kan je overal opstellen. Een talent kan je niet op de flank zetten als hij daar niet alle capaciteiten voor heeft.

12-03-2022 16:38

Ozymandias +159568

Die talenten hebben misschien niet alle capacititeiten van een traditionele flankspeler maar ze spelen dan ook niet als traditionele flankspelers of zelfs maar als moderne flankspelers (als Antony). Ze spelen als de "ouderwetse binnenspeler". Kijk maar naar de heatmappen van Ünüvar*** bij Jong Ajax: https://www.sofascore.com/player/naci-unuvar/954317

12-03-2022 16:41

DrFootball +15188

Nouri? Je stuurt een link van Unuvar... Waar is de scherpte vandaag Ozy? Dave Vos en Silvano Vos kon je ook al niet uit elkaar houden ;) Alles wel?

12-03-2022 16:43

Ozymandias +159568

Haha, namen zijn nooit mijn ding geweest. ;-)

12-03-2022 16:56

Artemio +32206

Ik vestig mijn hoop op Van Axel Dongen.

12-03-2022 17:02

Ajaxadam1 +31670

Heel eerlijk. Tegen Feyenoord o18 vorige week hebben we niet op fysiek verloren maar echt puur op techniek (en kwaliteit). Dat middenveld van hun met Kleijn, Milambo, die jongen met een bos krullen en Slory was echt heel begaafd en fysiek ook allemaal spillebeentjes.

Tegen PSV is het vaak het wel geval dat ze fysiek al erg sterk zijn.

12-03-2022 16:11

AFCA-pride +17432

Feyenoord onder 18 heeft interessante spelers, maar geen KKD elftal om de overbrugging naar 1 te maken.

12-03-2022 19:07

Therealist2021 +2698

Denk dat het minimaal uitmaakt als je ziet wat er bij feyenoord door komt is dat niet perse veel minder dan bij ons.

13-03-2022 02:45

Raymond.V +2732

Waar we de laatste jaren goed presteerden bij bijna alle jeugdelftallen zie je toch wel een neergaande spiraal. Maak me daar toch wat zorgen over.

12-03-2022 15:34

Sampaoli +39328

Feyenoord o15 is overigens wel de beste ploeg uit die competitie, dus verliezen geen schande. 2-6 is alleen wel pijnlijk. Ajax o15 met 3 doorgeschoven spelers en echt nog een paar lichtgewichten in de ploeg.

12-03-2022 15:30

Ozymandias +159568

Je ziet sowieso dat er steeds meer vlieggewichten bij Ajax rondlopen. Dat komt voornamelijk door het profiel wat Cruijff, Jonk en Bergkamp na de Fluwelen Revolutie hebben ingevoerd en wat recent door Haesaert is aangevuld. Ik ben daar een groot voorstander van. Ik ben blij dat er nu steeds minder spelers als De Wit op De Toekomst rondlopen.

12-03-2022 15:32

Sampaoli +39328

Als je ziet dat Acheampong, Steur, Pereira da Gama en Luijer bij de voorste 6 staan bij o15 dan snap je wel dat de tank leeg was tweede helft. Veel technisch vermogen, weinig loopvermogen. Oldenstam en de doorgeschoven Ünuvar vind ik fysiek verder, maar ook alles behalve superieur aan tegenstander.

Over het algemeen wel te spreken over technische lichtgewichten ja, dat die gasten de kans blijven krijgen ten faveure van grotere spelers is een prima ontwikkeling.

12-03-2022 15:37

Soccerskins v2 +43474

Het nadeel daarvan is wel dat die jongens vaak pas rond hun 20ste doorbreken. Dan zijn ze in de media al 6x afgeschreven.

12-03-2022 15:44

Ozymandias +159568

En hier op AjaxShowtime zelfs allang begraven. ;-) Een van de paniekzaaiers hier is blijkbaar vergeten wat hij twee jaar geleden allemaal over Timber schreef...

12-03-2022 15:45

Juichtoon +32768

Ook de lichting van De Ligt werd vaak niet herkend...

12-03-2022 15:49

Soccerskins v2 +43474

Haha hier op AS kunnen ze er ook wat van inderdaad. Het is aan die jongens om de bullshit buiten te houden. Al zou dat soms wel moeilijk zijn. Social media kan enorm veel invloed hebben.

12-03-2022 15:53

Ozymandias +159568

"Ja, jij ziet liever vlieggewichten zonder body en loopvermogen als Pasquali, Antonucci, Jensen, Johnsen, Hansen etc."

Liever dan een De Wit ja want er zal vaker zo'n vlieggewicht bij Ajax slagen dan een speler als De Wit.

"Ik zie liever spelers die technisch en tactisch inzicht combineren met fysiek en technisch vermogen."

Dat ziet iedereen maar dat soort spelers komen nou eenmaal zelden voor.

12-03-2022 16:13

DrFootball +15188

Ik kijk ook niet zo naar de uitslagen. Echter je kan er ook niet helemaal aan voorbij gaan. De onder 18 kreeg vorige week al op zijn kloten van een beter Feyenoord. In dat team zag ik een paar jongens lopen waarvan ik dacht die zijn beter dan de talenten bij Ajax. Qua leeftijd was Feyenoord volgens mij ook jonger. Slory bijvoorbeeld. Weet dat Ajax daar ook mee bezig is geweest, maar vind eigenlijk dat wij die zelf moeten kunnen opleiden. Vooral aanvallend hield het de afgelopen jaren niet echt over. Veel 10-en die als buitenspelers werden opgesteld of centrumspitsen die voor een betere aanbieding naar het buitenland gingen. Terwijl omkomen in heel duur betaalde 10-en in de jeugd. Ik maak me nog geen zorgen, maar ik vind dat we wel kritisch mogen meekijken.

12-03-2022 15:41

Sampaoli +39328

Kan het alleen maar met je eens zijn, zeker wat betreft de laatste zin. We moeten niet ten koste van alles op resultaat willen spelen in de jeugd. Dat zit 'm dan in spelprincipes, selectiebeleid etc.

Maar eigenlijk moet Ajax gezien het aantal jeugdinternationals en gezien de investeringen de opleiding in elke leeftijdscategorie top-3 spelen. Uitzonderingen daar gelaten. In mijn ogen is het moeilijk te accepteren dat clubs als AZ, Utrecht, Vitesse (ruim) boven Ajax staan in de competitie.

Vorige week o18 ook gekeken, vond het van beide ploegen bijzonder pover. Ik heb het idee dat Dave Vos erg gemist wordt bij Ajax o18. Slory, Kleijn, Milambo, Breinburg en Elmensdorp bij Feyenoord allemaal jaar jonger idd. Met Zouan en Hokke ook twee spelers die dispensatie spelen overigens. Van die jongere spelers van Feyenoord zijn Slory en Kleijn imo de beste, die teren niet zoals Elmensdorp (en Milambo ook wel een beetje) veel op fysiek.

12-03-2022 15:45

Ozymandias +159568

"Ik heb het idee dat Dave Vos erg gemist wordt bij Ajax o18."

Vos speelde goed voor Jong Ajax. Ik had niet verwacht dat hij direct zo makkelijk mee zou draaien.

12-03-2022 15:57

trodat4030 +97188

Dat is niet Dave Vos, dat is Silvano Vos XD

Dave Vos is nu assistent trainer van van Bronkhorst bij Rangers.. ;-)

12-03-2022 16:01

DrFootball +15188

Silvano Vos speelt en Dave Vos trainde ;)

12-03-2022 16:01

HendrikAjax +16899

Hahaha, niet scherp ozy

12-03-2022 16:25

Ozymandias +159568

Haha, woeps... In dat geval ben ik het trouwens niet met je eens. Ik vond de o18 als team onder Vos al tegenvallen relatief aan het individuele kwaliteit van de spelers.

12-03-2022 16:58

Ajaxadam1 +31670

Feyenoord o15 speelde ook met 3 doorgeschoven spelers

12-03-2022 16:27

Sampaoli +39328

Resultaten houden tot nu toe niet over. Kan allemaal nog omgebogen worden, maar op zijn minst opmerkelijk te noemen deze tussenstanden. Het zijn ook geen wedstrijden tegen hoogvliegers.

12-03-2022 15:29

Ajaxhartt +10760

Wordt er nog wat gewonnen vandaag?

12-03-2022 15:20

ajaciedje90 +60449

Misschien in de laatste minuut?:)

12-03-2022 15:26

ajaxamst1 +864

015 eraf, o18 achter, o16 achter. Ik weet dat het niet om resultaat gaat maar alles verliezen lijkt me ook niet de bedoeling....

12-03-2022 15:19

MelleAfca +14328

Is Boerhout zo ver terug gevallen dat Enem de voorkeur krijgt?

12-03-2022 15:08

Soccerskins v2 +43474

Dat is wel apart te noemen ja. Bij Heerenveen heeft hij als 15 jarige wel eens bij het eerste meegedaan, maar bij de o18 van Ajax zit hij op de bank. Nog altijd pas 16 jaar dus hij heeft tijd zat.

12-03-2022 15:11

DrFootball +15188

Ik zou altijd kiezen voor Boerhout. Die heeft tenminste nog een kans om te slagen Enem is niet een talent wat het gaat redden bij Ajax.

12-03-2022 15:30

Ajaxisart +18781

Noem dan eens een groot talent die tegen de A-selectie aan zit

12-03-2022 15:07

Ajaxisart +18781

Is inderdaad een goede voetballer, maar natuurlijk geen wereldtalent.

12-03-2022 15:11

Ozymandias +159568

Waarom leg je de lat opeens op "wereldtalent"? Je had het eerst over toptalenten en vroeg vervolgens naar een talent wat dicht tegen het eerste aanzit.

12-03-2022 15:11

Soccerskins v2 +43474

Wereldtalenten die het ook daadwerkelijk waarmaken kom je ook 1x in de 10 jaar tegen. Anders zouden het geen wereldtalenten zijn.

12-03-2022 15:12

Ozymandias +159568

Inderdaad, wereldtalenten worden sowieso niet opgeleid maar geboren. Trouwens denk ik dat Ünüvar een wereldtalent is.

12-03-2022 15:12

Ozymandias +159568

Niemand heeft het over de categorie Lukoki/De Cler. We hebben het over Regeer die nu al beter is dan die twee ooit zijn geweest.

"Waarom leg jij de lat omlaag?"

Dat deed ik niet. Ik antwoorde de vraag die Ajaxisart stelde. Als hij direct naar wereldtalenten had gevraagd had ik direct Ünüvar geantwoord. Die is een groter talent dan Regeer maar Regeer is degene die het dichst bij het eerste staat. Een ander wereldtalent wat ik had genoemd was Van Axel Dongen. Alleen vind ik persoonlijk het opleiden van talenten als Ünüvar en Van Axel Dongen een stuk minder indrukwekkend dan het opleiden van talenten als Vd Beek en Regeer. Ünüvar en Van Axel Dongen waren ook in de jeugdopleiding van een club als Willem II fantastische spelers (voor hun leeftijd) geworden (kijk naar Frenkie).

12-03-2022 15:14

Ozymandias +159568

Uhm... dan zou hij er niet dicht tegenaan zitten maar er onderdeel van zijn Vlieske... Zoals Taylor en Rensch onderdeel van de a selectie zijn.

12-03-2022 15:42

3sterren +20205

Alle twee Ünüvars eigenlijk wel ...

12-03-2022 16:08

Ajaxadam1 +31670

Ik denk dat Fitz-Jim in een goed draaiend Ajax, dus niet in deze vorm, mee zou kunnen in het eerste.

12-03-2022 15:11

Ajaxisart +18781

Waar zijn dan de zogenaamde talenten? In Jong Ajax zie ik ze niet. We moeten zelfs een jochie uit België halen.

12-03-2022 15:01

koenos1 +7968

Troll alert? Jij volgt duidelijk geen JA

12-03-2022 15:06

Ozymandias +159568

Volgende keer niet achterste voren zitten wanneer je naar Jong Ajax kijkt. Dan kan je zien dat er met onder andere Ünüvar, Fitz-Jim, Regeer en Van Axel Dongen heel wat toptalent bij Jong Ajax rondloopt.

12-03-2022 15:06

AlexIbarra +19330

Moeten we dat?
Of kunnen we dat?

12-03-2022 15:13

trodat4030 +97188

Achterstand, sommigen hier zullen wel weer in de stress schieten..

12-03-2022 14:48

trodat4030 +97188

Geen de Graaff, die viel vorige week in de rust uit, blijkbaar een blessure opgelopen dus. Hopelijk valt het mee, we zitten al niet heel ruim in de keepers de laatste tijd. Mazzel dat o17 vrij is vandaag, anders had je een probleempje gehad..

12-03-2022 14:45

trodat4030 +97188

Grr. Geen stream een een moeder die positief test en bijna door dr sigaretten heen is.. GVD!

12-03-2022 14:43

DrFootball +15188

Rook je nog steeds van je moeder dan? ;)

12-03-2022 15:27

trodat4030 +97188

Nee, maar ik ben wel zo'n schatje die nu 1 uur en 20 min op en neer reist met het ov om voor haar boodschappen te doen. Had ze genoeg peuken gehad, had dat vanavond gewoon gekund, maar nu slaat de paniek natuurlijk toe in het ouderlijk huis van trodat ;-)

12-03-2022 15:38

HendrikAjax +16899

Wat een kut dag

12-03-2022 16:10

Oxxer +164925 moderator

Thuiswedstrijden van o18 werden via YT uitgezonden vandaag ook?

12-03-2022 14:20

RayJordaan +6862

Geen stream van O18?

12-03-2022 14:06

ajaciedje90 +60449

Ik denk dat je de juiste balans wel moet hebben tussen resultaten van de jeugdelftallen en de ontwikkeling van individuele spelers maar het is niet zo zwart-wit als dat de stand van de ranglijst bepaalt of wij de nieuwe Messi of de nieuwe Castillion aan het opleiden zijn. Als het zo makkelijk zou zijn dan hoef je alleen maar elk jaar met een grote zak geld te zwaaien en alle grote talent bij elkaar in 1 team te stoppen, wordt je vrijwel zeker kampioen en is je jeugdopleiding de beste.

Laat ze maar leren dat ze er ook voor moeten knokken als het maar niet ten koste gaat van de spelopvatting. Dus niet in eens andere formaties gaan spelen niet ineens simpele balletjes terug gaan spelen i.p.v. risico ballen spelen etc ter wille van een betere positie op de ranglijst. Natuurlijk moet er nog steeds resultaat behaald worden op zaterdag maar het einddoel van al deze teams is opleiden voor Ajax 1. Zal mij echt aan mijn reet roesten of ze 3e of 4e worden. Enige die dat leuk vinden is de "jury" die de prijs uitreikt voor beste jeugdopleiding. Oja en supporters van andere clubs die een kampioenschap van een jeugdelftal kapen om trots op te zijn en de draak met je steken, who cares.

12-03-2022 13:43

Ajaxisart +18781

Gaat echt lekker met de jeugdopleiding. Alle toppers worden verloren, in geen enkele competitie staat Ajax bovenaan.

12-03-2022 12:38

AFCA-pride +17432

Daar meet jij aan af dat het goed of slecht gaat met de jeugdopleiding…. Ok en door.

12-03-2022 13:06

Ajax The Best +16639

Door de herkansing staat O18 gedeeld 1e 😉

12-03-2022 13:13

Johan4ever +10914

@Ajaxisart jij zegt precies het tegenovergestelde van de man die jij als profielfoto heb,en dat vind jij logisch!🤔

12-03-2022 13:41

Ozymandias +159568

@Johan4ever
Inderdaad, al die mensen die met Cruijff pronken maar tegen zijn visie ingaan...

12-03-2022 15:29

koenos1 +7968

Kan mij tijden herinneren dat Ajax zowat iedere in competitie bovenaan stond, maar dat er toch niet zoveel door kwam. Zegt helemaal niks

12-03-2022 13:56

Ajaxadam1 +31670

Is al 1-1 toch bij Ajax 015?

12-03-2022 12:17

fascino +1294

Yep, binnen 2 min gelijkmaker. Pereira.

12-03-2022 12:23

Ajaxadam1 +31670

1-3 ondertussen helaas zie ik.

Edit 1-4 zelfs..

12-03-2022 12:36

trodat4030 +97188

Hopelijk plannen ze straks nog een stream van o18, dan ga ik lekker naar o16 kijken en kijk ik o18 vanavond op mn gemakkie terug. Het eredivisieprogramma houdt namelijk niet echt over vanavond.

12-03-2022 11:23

3*stars*3 +23575

Internationaal valt het vandaag ook tegen.
Alleen United-Spurs spreekt aan, voor strijd om een mogelijke CL ticket.
Al staat Arsenal er heel goed voor, met 3 potjes minder gespeeld.

12-03-2022 12:01

trodat4030 +97188

Ik heb geen ziggo, dus buitenlands voetbal valt sws voor mij voor het overgrote deel af (ik ben niet zo vd illegale streams). Sws heb ik weinig met buitenlands voetbal overigens, ik wil nog wel eens een potje van Donny meepikken, maar dat moet ik wel weer in mn systeem krijgen, want dat is er bij MU wel een beetje uit geslopen. Je wist voor 99% zeker, geen basis, 80% zeker geen invalbeurt.. Nou, dan ga ik niet voor mn lol MU kijken hoor :p

12-03-2022 12:20

3*stars*3 +23575

Haha begrijpelijk.
Ook begrijpelijk dat mensen het vertikken om ESPN, Ziggo en viaplay (Bundesliga) te nemen.

12-03-2022 12:54

Koningtoto +60663

Is er een nieuw virus wat zich richt op kakkerlakken?

12-03-2022 11:21

WantAmsterdam +116219

Pereira da gama, schitterende naam, verder ken ik allen Ünüvar en acheapong een klein beetje, talentvol team?

12-03-2022 11:21

Ajax.A +0

komt er nog iets op ytb?

12-03-2022 09:59

trodat4030 +97188

Zijn nog geen streams ingepland op hun kanaal op het moment van schrijven. Dat gezegd hebbende, de enige kans is o18 om 14.30, want de club zend dit seizoen alleen (thuis)wedstrijden uit van o17 en o18 en o17 is vrij.

12-03-2022 11:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.