'Voetbal kan juist onderdeel zijn van oplossing om uit coronacrisis te komen'

door NickOoms 9

Bron Ajax Life

'Voetbal kan juist onderdeel zijn van oplossing om uit coronacrisis te komen'

door NickOoms 9

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Fabian Nagtzaam is het niet eens met de recente uitspraken van demissionair minister Hugo de Jonge, zo legt de directeur van de Supportersvereniging Ajax op de website van Ajax Life uit. Nagtzaam is van mening dat voetbal juist dé oplossing kan zijn om uit de coronacrisis te komen.

'Volgens mij gaat het relatief goed als je kijkt hoe Ajaxsupporters zich gedragen in de stadions', begint de directeur van de supportersvereniging zijn verhaal. 'Als je alle onderzoeken ziet en hoort, zijn er ook verhoudingsgewijs weinig nieuwe besmettingen te relateren aan stadionbezoek.'

Demissionair minister De Jonge gaf onlangs aan dat de kans aanwezig is dat er - voor de voetbalfans in de stadions - wederom strengere maatregelen aan zitten te komen. Nagtzaam is het daar niet mee eens. 'We horen de kritiek van Hugo de Jonge, maar we begrijpen het niet. Voetbal is emotie en je gaat naar het stadion om je club aan te moedigen. Hij gaat zelf ook naar De Kuip. Daar zie je natuurlijk ook mensen opstaan en juichen.'

'Voetbal kan juist onderdeel zijn van de oplossing om uit de coronacrisis te komen', vervolgt de directeur van de supportersvereniging zijn verhaal. 'Door op een juiste manier het stadionbezoek te monitoren, kunnen we goed in kaart helpen brengen waar besmettingen zijn. Dat gebeurt nu helaas niet.'

Onlangs werden diverse evenementen tot nader order in Nederland geannuleerd, maar als het aan Nagtzaam ligt, moet dit op korte termijn weer mogelijk zijn. 'Met de juiste aanpak zijn er weinig tot geen besmettingen en dat zou tevens in de entertainmentbranche moeten kunnen. Buiten dan, want stadions zijn open. De Johan Cruijff Arena heeft een dak, maar die is meestal niet dicht. We zijn voor de boel - mits goed gecontroleerd - open te gooien. Uiteindelijk moeten we met z’n allen weer van het slot en normaal gaan leven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DeMeer1976 +3095

Ik ben ook voor sfeer maken in hopelijk een vol stadion snel. Maar Fabian praat echt onzin. Kijk maar naar EK halve finales en finales. En vorig jaar toen die corona shit begon. In welke steden waren de meeste besmettingen ? Juist bij de steden die fans het langst toelieten. Liverpool, Madrid, Bergamo, Valencia. Toeval ? Lijkt me niet.

Elke stadion bezoeker volledig gevaccineerd en daar 100% controle op. Dan ben je onderdeel van de oplossing. Of dat wenselijk is is een andere discussie.

25-08-2021 17:17

Hutsniffauw +501

Das niet waar! Hahahahaha

25-08-2021 18:08

EuforischeRealist +15633

Was de meerderheid van de bevolking al gevaccineerd tijdens de CL-wedstrijden waaraan je refereert?

Was iedere bezoeker aan de EK-finale gevaccineerd en getest?

Maakt nogal een verschil ten opzichte van de Nederlandse stadions

25-08-2021 18:23

Jeugd +24909

@Hutnisffnauw, geef dan ook een argument ipv deze zinloze opmerking

25-08-2021 18:37

Jeugd +24909

De vergelijking met het EK is onzorgvuldig. Ik heb al heel wat EK's bezocht en dat draait om het feest van te voren. Zo'n wedstrijd is haast bijzaak. Omdat iemand in een stadion zit wil dat nog niet zeggen dat je het daar opgelopen hebt als je al de hele dag hebt lopen schreeuwen en zuipen in de stad.
Iedereen vergelijkt appels met peren, dom geroep.
Zo ook een festival vergelijken met met een stadion, slaat nergens op.
Ik denk dat stadions prima kunnen met een vaccinatiebewijs. Ja als je gevaccineerd bent kun je ook besmet raken maar je belast het ziekenhuis systeem nihil en als iedereen gevaccineerd is geldt dat ook voor anderen. Vaccineren en anders opdonderen of voor lief nemen dat je op en neer blijft golven. Ook stoppen met dat testen voor toegang.

25-08-2021 18:42

DeMeer1976 +3095

Volgens mij zeggen wij niet eens zoveel anders. Vooral jouw laatste gedeelte.

25-08-2021 21:35

Edwin Oud +2327

Ik ga alleen met ongevaccineerden om en ik ken niemand die ziek geweest is of een ander heeft ziek gemaakt. De vaccins zijn er niet gekomen om corona te bestrijden, Corona is ontwikkelt om iedereen te vaccineren dat is een heel verschil. Geen oversterfte, niet meer ic opnames (betrouwbare bron) dan voor Corona. Het is puur een verdienmodel. Sta op man! Straks worden er mensen uitgesloten (ook medesupporters). Uitsluiting is facisme!

26-08-2021 08:51

HulshofD +717

Gevaccineerd zegt niks.

26-08-2021 17:16

Michael 1974 +22035

Helemaal eens. Met de huidige vaccinatiegraad en controle bij stadions kun je de maatschappij toch niet meer dicht houden…..alternatief is er tenslotte niet meer toch.

25-08-2021 12:05

Edwin Oud +2327

STOP MET VACCINEREN!

26-08-2021 08:51

Michael 1974 +22035

Je wordt oud edwin, en je caps lock staat aan.

26-08-2021 08:57

GeorgeAdamski +3583

Zonder het verbale geweld van groepen over coronafascisme, coronanazi's, dictatuur etc., en daarbij al het complotdenken, zou de kritiek op en geluid tegen het overheidsbeleid ondertussen wel eens veel breder gedragen kunnen zijn. Het tolereren van soms onduidelijke en zeker niet altijd consistente regels zie ik in mijn omgeving afnemen. Doordat er slechts keuze lijkt te zijn tussen twee kampen, wappies of schapen, is er koudwatervrees om die kritiek te laten horen. Zo werkt het extreme geluid als een soort vaccinatie voor breder gedragen en daardoor voor de overheid meer lastige kritiek. Een ironisch bewijs dat vaccinatie kan lonen.

25-08-2021 11:00

Nr.10 +111573

Ik dacht eerst ook: als je gewoon goed toegangsbeleid doet, moet het toch volle bak kunnen? Maar ik snap het wel, dat ze nog even wachten (het slaat natuurlijk nergens op om te doen alsof een Hugo de Jonge dat besluit neemt, daar zijn een heleboel mensen bij betrokken). Het onderwijs is vanaf september weer helemaal open, op alle niveau’s, en je weet dat je vorig jaar in de herfst een piek hebt gekregen. Ik snap wel dat je dan nog even een paar maanden wil wachten, om te kijken of dit allemaal goed gaat. Het zou een ramp zijn als je onderwijs weer tijdelijk online zou moeten doen omdat je niet kan wachten om weer een voetbalwedstrijd te bezoeken, met alle respect, maar voetbal is dan relatief gezien totaal onbelangrijk. En ja, wij die langs de kant staan kunnen makkelijk zeggen dat het te lang duurt, maar als het gewicht van die beslissingen mede op jouw eigen schouders rust, dan word je daar wel wat voorzichtiger van hoor. Ik denk dat het goed zal gaan de komende maanden, met het onderwijs, en hoop het vooral van ganser harte, en denk dat dan in november ofzo de regels met het voetbal ook wat soepeler kunnen weer.
Het ziet er ook naar uit alsof de vaccins toch wel een vrij grote werking hebben tegen besmetting, want van de mensen die nu positief testen is 66% (!) volledig ongevaccineerd, en 18% nog deels ongevaccineerd (1 vaccin vd 2 gehad of nog geen 2 weken na vaccinatie). Slechts 16% van de positieve besmettingen is van mensen die volledig gevaccineerd zijn, en dat terwijl al meer dan 75% van de volwassen bevolking volledig gevaccineerd is. Kan je nagaan hoe klein het probleem nu zou zijn als je een vaccinatiegraad van bijvoorbeeld 95% zou hebben. Dan zaten de stadions gewoon vol nu.
Ook zal straks het aantal ziekenhuisopnamen leidend zijn voor de maatregelen, ipv het aantal besmettingen, en dat is al heel lang stabiel, er komen zeer weinig volledig gevaccineerden in het ziekenhuis (in NL zijn die cijfers nog niet naar buiten gebracht, maar in andere landen is dat steeds minder dan 5%, en soms maar 2%). Toont allemaal aan: die vaccins helpen echt, en als je het nog niet gedaan hebt, is dat je ticket naar een normaal leven voor iedereen.

25-08-2021 10:47

Juan62 +46447

We doen niet aan cijfers en feiten
We luistern naar de grootste bek
Bepaalde groepen kijken jaloers naar het voetbal
Dus moet er ingegrepen worden, om die grote bek tevreden te houden

25-08-2021 10:37

Indy073 +8967

Gelukkig woon ik in brabant, en ben ik zo bij onze zuiderburen voor de festivals. Het is toch te gek voor woorden dat we een stel idioten in de 2e kamer hebben zitten die er voor niks anders dan eigen gewin zitten? Ps respect naar feyenoord voor het belachelijk maken van de jongen “in zijn eigen” kuip!

25-08-2021 10:31

Nr.10 +111573

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met Rutte (en de gehele vvd) of Hugo de Jonge (en de gehele cda), maar ik vind het wel erg kort door de bocht om te denken dat zij er alleen voor eigen gewin zitten. Dat soort mensen is er wel van overtuigd dat ze dit werk ook doen in het algemeen belang, dat is onderdeel van hun motivatie. Anders hou je het ook nooit lang vol, want die werken gemiddeld 15 uur per dag hoor, met een hoop stress en verantwoordelijkheid. Nogmaals, het zijn niet mijn partijen en niet mijn politici, maar ik heb wel een soort basis respect voor mensen die dat jarenlang op kunnen brengen. Zo rijk word je er ook niet van, die gasten kunnen in het bedrijfsleven tien keer zoveel geld verdienen.

25-08-2021 12:17

Indy073 +8967

Ik geloof het niet zo. Lijkt ook vaak alsof de vvd meer selectief bezig is om hun eigen baantjes carroucel draaiende te houden dan objectief te beslissen tussen verschillende sectoren. Ik geloof niet meer in die poppenkast, al helemaal de heer rutte niet die verantwoordelijk is voor de belastingsaffaire en waarvan het bewezen is dat hij belangrijke stukken achterhoud om zijn eigen hagje te redden. Over de jonge hoef ik het helemaal niet te hebben en hun cda, de enige die daadwerkelijk echt zijn hart op de goede plek leek te hebben ( omzigt) is de partij uit gepest ten faveure van deze schoenen verkoper. Ze houden allemaal bij de vriendjes de hand boven het hoofd en stellen bij voorbaat al mensen uit, van mij mogen er flink wat koppen gaan rollen. Want uiteindelijk zijn wij, het volk , de dupe van hun machtspelletjes.

25-08-2021 12:29

Nr.10 +111573

Mee eens dat er een hoop mis is met beide partijen, en dat Omtzigt een positieve uitzondering is, die hopelijk zijn eigen oppositie partij gaat opzetten.

25-08-2021 12:50

Koningtoto +60663

Alleen al die field lab experimenten, in Duitsland en België gebruiken ze gvd het model wat in Nederland is gebruikt om de boel open te gooien en wij kappen met de field lab events.

Ze zijn helemaal de weg kwijt hier.

25-08-2021 09:46

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25455

Rutte Grappenhuis de Jonge allemaal leugenaars en lopen met oogkleppen op.

25-08-2021 10:03

mgtow +22319

Je zal zien dat in de winter het aantal besmettingen keihard gaat oplopen en dan breekt hier de pleuris weer uit. Ik verheug me er nu al niet op met Hugo de Jankjong. Toevallig familie van die malloten bij knvb en psv? 🤡

25-08-2021 10:24

Koningtoto +60663

Je kan het zo uitstippelen. Over een week lopen de besmettingen weer harder op, want vakantiegangers terug. Dan gaan de kids weer met zijn allen naar school, meeste niet gevaccineerd, dus die gaan elkaar lopen besmetten en de ouders en broertjes en zusjes thuis. Er komen 400 mensen op de IC te liggen en dan komen de maatregelen weer terug.

25-08-2021 10:29

wijzijndebeste123 +165340

volg je het nieuws niet? gevaccineerden zijn even besmettelijk en dragen evenveel viral load mee als ongevaccineerden. oftewel de besmettingen zullen met name door gevaccineerden komen omdat ongevaccineerden steeds getest dienen te worden terwijl gevaccineerden zonder test overal binnenkomen.

25-08-2021 10:32

mgtow +22319

Vergeet ook het ADE verhaal niet. Nee is geen festival. 😅

25-08-2021 10:39

wijzijndebeste123 +165340

haha helaas geen festival idd. ik hou me hart vast voor de gevaccineerden de komende jaren. zij zullen door een gemodificeerd immuunsysteem ipv mutaties van het virus buiten de cellen te houden de deur juist wagenwijd openzetten. t treurige is dat ik als ongevaccineerde daar de schuld van ga krijgen.

25-08-2021 10:40

mgtow +22319

Precies. Dat bedoelde ik. Je hebt je goed ingelezen dus.

25-08-2021 10:41

wijzijndebeste123 +165340

goed ingelezen heet toch wappie tegenwoordig? aldus de reactie van het establishment en de blinde volgelingen op mensen die met wetenschappelijk onderbouwde stellingen komen. haha!

25-08-2021 10:49

Nr.10 +111573

@wijzijndebeste, dit is gewoon compleet onwaar wat je zegt, zie mijn bericht boven.

25-08-2021 10:51

AjaxDordt +14107

Hugo de Jonge heeft dit alleen geroepen om zich te kunnen verantwoorden richting de evenementen business. Voor de bühne, ik verwacht dat er helemaal niets gaat worden teruggedraaid en dat we gewoon lekker met z'n allen naar de stadions kunnen blijven gaan!

25-08-2021 09:37

Dennis129 +11893

Na dit weekend een interlandperiode, dus het zal inderdaad wel overwaaien.

25-08-2021 09:45

mgtow +22319

Pff. Interlands. Zitten we ook echt op te wachten....

25-08-2021 10:26

GeorgeAdamski +3583

Laat die inderdaad liever overwaaien... of wegwaaien.

25-08-2021 10:39

Dennis129 +11893

Zo is het. In Duitsland kan er weer veel meer, omdat ze de resultaten van de Nederlandse field lab experimenten gebruiken. Maar Hugo kijkt in zijn glazen bol en doet het wel weer eens helemaal anders. Achterlijke symboolpolitiek.

25-08-2021 09:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.