Verweij over spel rond Brobbey-deal: 'Hoogste baas van Leipzig belde'

door Jesse ter Haar 89

Bron De Telegraaf

Verweij over spel rond Brobbey-deal: 'Hoogste baas van Leipzig belde'

door Jesse ter Haar 89

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Mike Verweij, Ajax-watcher van beroep, heeft zijn bedenkingen bij de manier waarop de transfer van Brian Brobbey naar RB Leipzig tot stand is gekomen. Aanvankelijk leek de jeugdspits terug te komen op zijn besluit en in Amsterdam te blijven, totdat andere partijen in actie kwamen.

'Er is een heel dubieus spel gespeeld', aldus Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. 'Brobbey heeft op een gegeven moment tegen José Fortes Rodriguez, zijn zaakwaarnemer, gezegd: maak het maar rond met Ajax. Op dezelfde avond werd hij door de hoogste baas van RB Leipzig gebeld en hij beloofde hem zo ongeveer een basisplaats. Hij is transfervrij en als een zaakwaarnemer een speler transfervrij wegbrengt, dan komt er ook flink tekengeld in de zak van de zaakwaarnemer.'

Ondanks dat is de verslaggever van mening dat Ajax wellicht in een eerder stadium serieus toe had moeten slaan bij Brobbey. 'Als Overmars in het begin met een miljoen was gekomen… Het is de kunst om de potentie van een speler te zien. Naarmate Brobbey uitstekend ging invallen en veel ging scoren, werd het steeds moeilijker om hem te behouden. Elke keer kwam er een miljoentje bovenop.'

Collega Valentijn Driessen vindt een jaarlijks bedrag van rond de één miljoen euro sowieso te laag in de onderhandelingen met Brobbey. 'Hij is een potentiële spits voor het Nederlands elftal. Je ziet dat hij een bepaalde ontwikkeling doormaakt. Overmars zegt dat Ajax er alles aan heeft gedaan om hem te behouden. Als ik dit soort bedragen hoor, dan ben je helemaal niet ver gegaan.'

Verwacht jij dat Ajax met 0-3 wint op bezoek bij PEC Zwolle? Zet dan in en krijg 7,70 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bobspaak +9

Financieel tot het uiterste gaan. Waar hebben we het over.
Een amper 19-jarige die zoals meerderen hier opmerken inderdaad conditioneel nog niet eens in staat is om 90 minuten overtuigend vol te maken in de veelal tragere Nederlandse competitie. Maar die in de rol van supersub dan wel mooi keer op keer de kans krijgt (en eerlijk is eerlijk ook grijpt) om zich te kunnen onderscheiden en in zijn rol te kunnen groeien.
Ik wens Brobbey, zoals dat hoort, gewoon succes in zijn verdere loopbaan en bedank hem oprecht voor de welkome doelpunten die hij dit seizoen al heeft gescoord als invaller en hopelijk nog gaat scoren. Dit soort ‘supertalenten’ hebben we door de jaren heen echter genoeg zien komen en veel te snel weer vertrekken en het merendeel heeft de overspannen verwachtingen niet waargemaakt.
Los hiervan is het tekenend voor hem dat hij in samenspraak met Raiola de club aan wie hij zijn huidige status te danken heeft maanden- en maandenlang met valse motieven aan het lijntje heeft gehouden. En niet eens een kortlopend (al was het maar een 1-jarig) contract heeft willen tekenen, zodat hij in ieder geval nog wat transfer-rendement zou opleveren. Met zo’n mentaliteit red je het denk ik niet, maar wie weet word ik ingehaald door de feiten en sta ik over een paar jaar wel als een malle te juichen als hij de winnende scoort in de WK-finale. Zo ben ik dan ook wel weer.

14-03-2021 02:12

KudusHaller +109

Ik wordt echt niet goed van de uitspraken van die V. Driessen. Wat een ontzettende irritante man is dat, hoe kan zo iemand, waar dan ook, een podium krijgen. Hij weet ALTIJD achteraf precies hoe het werkt en hoe er gehandeld had moeten worden. Toen de onderhandelingen tussen Overmars en Brobbey plaatsvonden, speelde die niet eens in AJAX 1. Hem toen een miljoen salaris te geven was buiten alle proporties. Maar V. Driessen wist het allemaal wel. Wat een sukkel.

13-03-2021 22:32

FissaDeGekste +3403

Als ze hem echt een miljoen geboden hebben vind ik dat eigenlijk zelfs te veel. Enige wat ik vind dat Ajax niet goed gedaan heeft is Traore aa het begin van het seizoen veel kansen geven een Brobbey niet. Dat had de zaak kunnen veranderen en had ie misschien wel al in Oktober getekend.
Maar uiteindelijk is het graag of niet. Had graag jaren voor deze gozer willen juichen maar het is uiteindelijk vooral jammer voor de carriere van deze jongen zelf.

13-03-2021 21:03

Tabbink +1535

Jongens met deze mentaliteit redden het nooit! Hoeveel voorbeelden hebben we al niet gehad Krishna, Afellay, el Ghazi, Bazoer de gebroeders Gudelj etc. Allemaal potentiële toppers, allemaal veel te vroeg weggegaan en allemaal geflopt!

13-03-2021 20:44

Sampaoli +39261

Kishna had kapotte knieën, dat belemmerde zijn potentie en dus moest hij voor snel geld kiezen wilde hij financieel onafhankelijk worden met voetballen.

El Ghazi kreeg ruzie met Bosz, Bazoer was onder Bosz ook zijn basisplaats kwijt, net als Gudelj. Die gasten waren klaar bij Ajax en moesten wel een nieuwe club zoeken. Overigens vind ik van jouw lijstje alleen een topfitte Kishna en een mentaal niet gestoorde Bazoer toevoegingen aan het huidige Ajax en zelfs dan staan ze er misschien niet in.

14-03-2021 09:44

mokumnorth82 +2362

Hij is helemaal geen potentiële spits voor het Nederlands elftal, wat een gelul.

13-03-2021 16:12

vanreenen +10321

Volgens mij is dit artikel opgetekend uit de mond van Mike Verweij, Ajax-watcher. Ik zie nergens de naam van de hond Driessen staan.

13-03-2021 15:28

SereroT +10

In de laatste alinea is te lezen dat Driessen het bedrag van 1 miljoen euro te laag vindt.

14-03-2021 20:57

Lello +1026

Ja ja paar weken geleden werd er nog getwijfeld of hij het uberhaupt wel bij Ajax zou redden, en nu ben je toekomstige spits van oranje kwijt. Ze hebben echt geen schaamte he bij de Telegraaf?

13-03-2021 14:32

DiAngelo +2410

Ajax was vh begin af aan kansloos tegen de geboden miljoenen, de cashgrage zaakwaarnemers, de besluitloze Brobbey; zeker toen Brobbey bij z'n invalbeurten ook nog eens volop scoorde. Gelukkig geldt dat niet voor een ieder, maar geld kan de doorslag geven.

13-03-2021 14:06

godlike +3810

'Hij is een potentiële spits voor het Nederlands elftal. Je ziet dat hij een bepaalde ontwikkeling doormaakt. Overmars zegt dat Ajax er alles aan heeft gedaan om hem te behouden. Als ik dit soort bedragen hoor, dan ben je helemaal niet ver gegaan.'

Sorry Valentijn. Hoe ver wil je inderdaad gaan voor een 19 jarige die zich nog niet structureel heeft bewezen. Wat voor teken geef je af richting de rest van de jeugd die in contractonderhandeling met je gaat? Lekker makkelijk Valentijn, je mag wel bij VI aan tafel zitten maar nuanceer zo'n uitspraak. Of om het maar in Louis van Gaal uitspraken te houden: Ben ik nou zo slim of jij nou zo dom Valentijn?

13-03-2021 13:35

Web +178830

1 miljoen euro voor een talent die alles nog moet laten zien
Ik zal wel niet van deze tijd zijn
Belachelijk

13-03-2021 13:18

7172AFCA7395 +10344

Ik ben ook niet van deze tijd en ben het desalniettemin
roerend met je eens. Je moet een grens trekken.

13-03-2021 18:40

atalantanio +539

Wat is dit weer opgeblazen zeg, sjonge jonge. Een miljoen voor een talent in Jong Ajax? Overmars was gek geweest als hij dat destijds had gedaan. Nu maakt Brobbey als invaller een belangrijk doelpunt Europees (Elvis Manu deed dat ook eens bij 010, kent iemand hem überhaupt nog?) en ineens had Ajax beter moeten weten en is hij de toekomstige nummer 1 spits van Oranje. Iemand zou die vreselijke Valentijn eens moeten confronteren met al zijn onzin die nooit is uitgekomen.

13-03-2021 12:46

AFCA. +3283

Maar één oplossing: Raiola gewoon boycotten als Ajax zijnde. Je hebt altijd gedonder met zijn spelers. Je hebt aan zijn spelers sowieso erg weinig. Het zijn allemaal jonge gasten die, op een paar uitzonderingen na, al weg gaan voordat ze überhaupt iets voor Ajax 1 betekent hebben. Qua sportieve prestaties mis je er dus vrij weinig aan. De salariseisen zijn absurd en staan totaal niet in verhouding tot de rest van de selectie.
Je haalt gewoon altijd de ellende in huis. Kap met die vent. Wil er een speler toch Raiola als zaakwaarnemer? Prima, mag hij meteen een nieuwe club voor die speler zoeken.

Alle tijd en energie kun je beter stoppen in spelers en zaakwaarnemers die wel willen.

Ajax is groter dan welke speler dan ook en Ajax heeft nog nooit misgegrepen op een paar jeugdspelers die vroeg vertrekken. Ajax bestaat straks ook nog gewoon zonder Brobbey.

13-03-2021 10:49

Nr.10 +111510

Voor de duidelijkheid, uit dit verhaal blijkt dus ook duidelijk dat Brobbey genaaid wordt door zijn zaakwaarnemers. Hij zegt tegen die Fortes: ‘regel het maar met Ajax’, en dan belt die Fortes, of Mino, dus meteen naar Leipzig: ‘ja jongens hij wil toch bij Ajax blijven, doe er wat aan.’ Zelfde avond belt Leipzig met zwaar geschut en belooft hem gouden bergen. Lekkere zaakwaarnemer heb je dan.

13-03-2021 10:38

Redrum +96213

Als dat inderdaad zo is dan hebben de zaakwaarnemers een grotere vinger in de pap dan menigeen denkt. Kan me ook nog herinneren dat Kishna een keer een blauw oog had toen hij nog bij Ajax zat. Zijn verklaring was toen dat hij in de achtertuin van Raiola samen met die dikke calzone een balletje aan het trappen was en dat hij toen tegen een steiger ofzoiets opliep. Ik heb dat altijd al verdacht gevonden. Zou me niets verbazen als er ooit allemaal verhalen aan het licht komen over hoe Raiola bepaalde spelers gewoon bedreigd heeft. Het is duidelijk dat die vent geen fatsoen heeft en alleen maar aan zichzelf denkt.

13-03-2021 10:48

Redrum +96213

Het lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat Raiola een speler een beuk voor zijn kanus heeft gegeven omdat hij niet naar hem luistert dan dat hij een balletje met een speler heeft getrapt in de achtertuin. Heeft niets met conspiracy denken te maken. Gelukkig voor mensen als Raiola zijn er ook altijd die goedgeloverige rakkertjes die zich zulk soort zaken absoluut niet voor kunnen stellen. Maar goed, misschien heb ik het totaal verkeerd hoor en was het inderdaad een ongelukje. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik vond het wel een verdachte situatie.

13-03-2021 12:10

Babangida83 +23951

Dit slaat natuurlijk nergens op. Dat zou allang uitgekomen zijn. En zo'n speler is echt wel sterker dan Mino.

14-03-2021 08:54

Bals +3772

Rustig Beachboy het is Falentijn maar. De rioolrat zijn beroep is het om over lijken zijn boterham te verdienen. Zelf nooit iets gepresteerd en zeker geen verstand van het spelletje.

13-03-2021 10:26

Juichtoon +32678

Gravenberch loopt in 22 uit z'n contract. Je ziet een gedwongen verkoop deze zomer al aankomen.

13-03-2021 10:00

arigold +7870

Het is dat of 3 mln salaris bieden...

13-03-2021 10:06

RuffRhythim +24837

Contract Gravenberch loopt tot medio 2023

13-03-2021 10:19

Nr.10 +111510

Inderdaad, 2023. En Gravenberch heeft op Tadic na het meest gespeeld van iedereen dit seizoen, hij is gewoon uitgegroeid tot een hele belangrijke speler. Die kan je in de zomer best een verbeterd contract voorleggen a drie miljoen per jaar inclusief jaar verlengen tot 2024.

13-03-2021 10:34

RuffRhythim +24837

Dat zou de juiste route zijn ja

13-03-2021 10:36

RuffRhythim +24837

Ik vraag mij af hoe Ajax hier nu instaat nu we dit weten.
Dat hij zelf uitmaakt wat hij doet is zijn goed recht ook al vind ik dat goed waardeloos. Maar het is dus eigenlijk duidelijk dat Brobbey Ajax zwaar genaaid heeft. En nu heeft Ten Hag daarvoor al wel gezegd dat ze hem gewoon blijven inzetten en klaarstomen voor volgend seizoen, maar is dat nog steeds zo nu dit bekend is? Was dit al bij Ajax zo bekend of lezen ze dat ook nu pas?

Ik zou het in ieder geval niet gek vinden als Ajax nu een ander standpunt gaat innemen als het om zijn speelminuten gaat.

13-03-2021 09:58

Juichtoon +32678

Valentijn, de man met 20/20 vision, achteraf.

13-03-2021 09:56

Redrum +96213

Captain Hindsight

13-03-2021 09:58

Spectre +2306

Je bent opgegroeid bij Ajax, hebt vele elftallen doorlopen, er is in je geinvesteerd met als doel het eerste halen. Dat Brobbey dan twijfelt na het aantrekken van Haller snap ik best maar als je vanaf dat moment invalbeurten gaat krijgen en gaat ook nog gaat scoren moet je gewoon die kans grijpen want je staat er dan ineens heel goed voor. Brobbey zegt dan dus zelf maak het maar in orde, dan beld s'avonds die pipo van RB en dan draai je ineens 90 graden om en wil je alles achter je gaat laten en teken je gelijk een contract terwijl je nog een half jaar speler van Ajax bent, dan heb je gewoon geen ruggegraat

13-03-2021 09:52

Ajax1969 +4166

Wie zegt dat hij niet allang getekend had? Toch raar dat Brobbey naar Leipzig mocht vliegen terwijl de rest een uitloop training had....
Misschien is het gisteren bekend gemaakt omdat Brobbey dat gevraag van die journalisten niet meer aan kon.

13-03-2021 10:31

Redrum +96213

Dit was achter de schermen al maanden geleden geregeld. Brobbey weet waarschijnlijk al heel lang dat hij naar Leipzig gaat en juist daarom voelt het gewoon als oplichterij. Ajax heeft zelfs nog extra pogingen gedaan hem alsnog te laten blijven, terwijl hij al lang wist dat hij naar Duitsland ging. Het voelt gewoon heel smerig aan dit.

13-03-2021 10:44

Babangida83 +23951

Wederom een hoog guessinggehalte, waarbij je het zelf al ziet als waarheid. Nu ben ik echt compleet tegen Raiola, maar dit weet je niet.

14-03-2021 08:56

Redrum +96213

Dan begint het eigenlijk nog goed dit stukje en wordt er aangegeven dat er een dubieus spel is gespeeld, maar uiteindelijk wordt de schuld toch gewoon weer bij Ajax gelegd. Classic Valentijn.

13-03-2021 09:26

arigold +7870

5 jaar geleden was 1 miljoen zo ongeveer het salarisplafond. Vergeet nooit waar je vandaan komt Valentijn.

Wat ik wel vind:
Stop met die onzin transfers zoals Klaiber, Kristensen en Labyad. Investeer dat geld in je talenten, door de pareltjes in jong Ajax in een vroeg stadium te verlengen.

13-03-2021 09:17

Juichtoon +32678

Die zullen er altijd tussen zitten...

13-03-2021 09:57

DeMeervanweleer +7588

Precies, daarbij een salarishuishouding hoort in balans te zijn. Dat mannen als Tadic en Blind 3-4 miljoen pakken is gerechtvaardigd, dat jongens als Timber en Gravenberch dadelijk bij Overmars op z`n kantoortje zitten op basis van hun prestaties is ook logisch, maar een jongen, wat voor product het van de eigen jeugdopleiding het ook moge zijn, laten starten met zulke bedragen, is vragen om problemen. Het is heel jammer, Ik had graag een echte Amsterdamse spits in het eerste gezien, dus dat Raiola maar snel met pensioen mag gaan, zulke zaakwaarnemers maken het voetbal stuk.

13-03-2021 08:43

Nr.10 +111510

100 procent eens. Ik vind 1 miljoen voor Brobbey echt al behoorlijk, eerst in het elftal spelen, dan komen de miljoenen.

13-03-2021 10:36

Redrum +96213

Wordt gewoon een hele dure bankzitter dit. Ik neem Ajax niks kwalijk in deze zaak.

13-03-2021 08:41

AFCAMM +11380

Gadverdamme joh.. die Valentijn. Één miljoen is niet genoeg voor een 19-jarige die net komt kijken...
En als Brobbey was gebleven voor 1,5, dan had hij Overmars voor gek verklaard en geroepen dat die megalomane Ajacieden zomaar anderhalf miljoen aan een snotneus geven.

Echt, die gast wordt steeds erger.

13-03-2021 08:39

Juichtoon +32678

Vieze ooievaar is het..

13-03-2021 11:07

Opperhoofd +12664

Ajax is veel te goed geweest voor deze huichelaar en zijn entourage.

13-03-2021 08:31

Sjakio +2379

indien rekken, dan vertrekken. gratis verkopen we niet

13-03-2021 08:30

FlyingDutchMan +17316

Verschil bij Gravenberch was wel dat Ryan al de hele jeugd liet weten een groot talent te zijn, eigenlijk een zekerheid. Brobbey is een laatbloeier, zeker niet bij de grootste talenten in de jeugd genoemd. Oftewel voor buitencategorie kan ik me voorstellen dat ajax een uitzondering maakt, dat is Brobbey (nog) niet..

13-03-2021 08:23

MichelAngelo66 +22270

Bespottelijk die bedragen. Leuk die Brobbey, maar wat heeft ie laten zien dan? Paar invalbeurtjes. Het failliet van het voetbal. Dat we het normaal gaan vinden dat spelers dus gemanipuleerd worden door zaakwaarnemers. Ajax heeft te laag ingezet, mijn reet. Dan maar weg. Ajax moet hier juist van leren mbt timing van hun contracten voor de jeugd. Zich nu ook heel hard opstellen naar Brobbey. Helaas voor die jongen, alleen trainen, geen wedstrijd minuten meer, geen tijd meer in steken. Al is het maar een signaal. Brobbey naar Leipzig en die strand ergens Duitsland, pech gehad.

13-03-2021 08:19

FlyingDutchMan +17316

Zo zeker is en was ajax inderdaad niet bij Brobbey, wat heel begrijpelijk is. In de jeugd en Jong een redelijke spitsentalent, maar ook in bepaalde facetten beperkt. Als je dit soort absurde bedragen ziet voor zo'n snotneus die net komt kijken en men nog niet zeker weet of hij wel goed genoeg is, ben ik trots dat ajax zijn poot stijf heeft gehouden. Dan maar gratis weg, zonde maar domme sportieve keuze. Als je ziet wat er bij Leipzig rond loopt, kijk maar naar Kluivert. Bank van Rome verruild voor die van Leipzig. Ja je loopt korte termijn lekker binnen qua geld op deze manier, andere kant als je via ajax naar een echte topclub verkast hou je op langere termijn een goed gevulde en succesvolle sportieve carrière over..

13-03-2021 08:14

DeWijsneus +25750

Onderhandelingen waren vroeg genoeg gestart. Enige wat ik niet helemaal begrijp, is dat bij start van het seizoen Traore de voorkeur had van de trainer. Zo zeker waren zij dus niet van Brobbey zijn kwaliteiten. Lekker laten weg gaan en ook nergens meer bij betrekken. Geeft anders een zeer slecht signaal af richting onze jeugdspelers en onze andere Raiola klanten.

13-03-2021 08:01

Adam24 +39202

Brobbey had nog niet of nauwelijks minuten gemaakt bij Jong. Er is juist altijd een heel duidelijk traject geweest waarin niet Ajax centraal staat maar ook Brobbey.

13-03-2021 08:19

roodwit007 +14213

Ik hoorde een bedrag van 3 miljoen op jaar basis ik begrijp niet waar dit is op gebaseerd , de doelpunten die hij maakte in de E.L vielen in een tijd bestek van een laatste max een kwartier waar de ploeg al door ajax was kapot gespeeld tegen YB wisten de spelers niet eens meer waar ze liepen ik denk dat je nooit meer iets van die jongen zal gaan horen heeft ook nog aanleg om snel dik te worden kan hij niet aan doen maar het zijn niet allemaal spieren jammer heel jammer die gaat 3/4 jaar te vroeg weg

13-03-2021 07:42

trodat4030 +97100

Haha, dat laatste lieg je. Ik ken Brobbey al wat langer (vanaf de D1 heb ik hem minimaal 1x per maand zien spelen, live langs het veld) en heb nimmer een grammetje vet bij hem geconstateerd. Jij roept vanaf je zolderkamertje dat het niet enkel spieren zijn, nou ik heb een geheimpje voor je, dat zijn het wel.

13-03-2021 09:37

Beachboy +2920

Heb ik het toch weer laten gebeuren... Me opwinden vanwege een uitspraak van Valentijn Driessen. Hoe kun je nu met droge ogen beweren dat een jongen van 18 (zo oud was ie toen de onderhandelingen zijn gestart) meer dan een miljoen moet verdienen. Mag ik eraan herinneren dat Brobbey ten tijden van de eerste onderhandelingen nog niets, helemaal niets had gepresteerd? En dan naar het heden, de beste jongen heeft nog steeds niet veel gepresteerd. Ja, zijn invalbeurten de afgelopen weken waren indrukwekkend, des Ajax ook, lefgozertje, echt Amsterdamse bluf. Maar niet meer dan dat. De wedstrijd waarin ie als basisspeler mocht starten was matig, zeer matig. Ik heb al weinig met de door geldwolven bestuurde voetballerij, maar dat journalisten, watchers en andere aasgieren en opportunisten mee gaan zitten huilen, dat trek ik blijkbaar nogsteeds slecht.

13-03-2021 01:26

vandenhaas +3465

Haha die Valentijn. Nota bene de zaakwaarnemer van Brobbey heeft gezegd dat er niks mis is met het aanbod van Ajax maar dat Brobbey gewoon liever weg wilde.

13-03-2021 01:22

Ajax1114 +19393

Overmars heeft gefaald en wacht veel te lang met contracten waardoor ik nog wel meer spelers goedkoop zie vertrekken. Tot wanneer hebben Rensch en Timber eigenlijk een contract ?

13-03-2021 01:21

trodat4030 +97100

Bij Raiola dien je zo ongeveer met onderhandelen te beginnen zodra de handtekening van het 1e contract gezet wordt. Hopsa vanuit de presentatieruimte weer het onderhandel kantoor in, want Raiola is dán al bezig om zijn nieuwe topspeler overal en nergens onder de aandacht te brengen en gaat elke onderhandeling over een verlenging standaard anderhalf jaar rekken. Dat is zijn tactiek, blijven rekken tot de speler nagenoeg transfervrij is en vervolgens schermen met interesse van andere clubs, wat Ajax simpelweg moet evenaren of overtreffen. Kluivert moest al anderhalf milj krijgen, terwijl de club een plafond van 1 milj had. Toppers als Klaassen, Ziyech en co moesten het met 1 milj doen, maar Kluivertje moest ff anderhalf milj krijgen, want bij Roma kon meneertje 1,4 krijgen. De enige 2 spelers die bij Ajax hun 1e jeugdcontract hebben verlengd waren Tete en Graaf, beide minimaal (slechts 2 jaar). Bij Graaf was er een heel duidelijke voorkeur voor een langer verblijf bij Ajax vanuit de familie, Tete had nog nergens indruk gemaakt en kon nog nergens heen (kreeg ook pas een kans in 1 toen hij had bijgetekend).

Timber heeft in september overigens nog verlengd tot 2024, Rensch tot 2023 (verlengd als minderjarige, dus kon niet langer dan 3 jaar). Verder hebben die er weinig mee van doen, want zitten bij andere zaakwaarnemers. Raiola is echt een verhaal apart in deze. Ga het maar eens allemaal opzoeken, altijd gezeik met het verlengen van spelers van Mino, altijd eeuwig durend, altijd woorden van de speler als: Ik laat het aan mn zaakwaarnemer, komt goed (knipoog in de camera) en áls er uberhaupt verlengd wordt, heel kort.

13-03-2021 09:57

Nick14 +25889

1 miljoen salaris voor een 18 jarige (en in mijn optiek) vrij beperkte voetballer is al absurd veel.

13-03-2021 01:08

Ibuprobrimovic +4609

Raiola is de Covid in de (jeugd)voetballerij. Prima als je 25 a 26 jaar bent en wilt cashen.. maar daaronder maakt hij carrieres kapot

13-03-2021 01:12

Ibuprobrimovic +4609

We zijn als ajacied zo ontzettend aan het lijntje gehouden en in de maling genomen. Mocht er aan het eind van het seizoen een huldiging komen voor 1, 2 of zelfs 3 prijzen, ben ik benieuwd of hij de ballen heeft voor het publiek te verschijnen (als dat kan).

Huichelaar.. met kluivert exact hetzelfde verhaal. De fans melden dat het goed komt. Hij wist toen duidelijk al dat hij aan het eind van het seizoen deze keuze zou maken. Oprecht vind ik hen lafbekken. Ze weten precies iets te melden wanneer het voor de fans op grootschalig niveau kritiek geven niet meer mogelijk is.

Ikzelf werk al 8 jaar voor mijn werkgever. Hebben mij kosteloos een opleiding verzorgd. Ik heb ook genoeg kritiek op hen, maar zal ze nooit naaien. Kortom, brobbey kan een hoop negatieve reacties verwachten, maar dat heeft hij er zelf naar gemaakt.

13-03-2021 01:06

fc Barcelona_ke +19255

Ajax heeft interesse in okoye. Wie heb je liever okoye of drommel?

13-03-2021 00:56

mgtow +22318

Okoye. Drommel is Rommel.

13-03-2021 01:04

Ajax1114 +19393

Okoye lijkt mij beter dan Drommel.

13-03-2021 01:21

GdlT +1005

Veel verhalen doen de ronde. Is het waar dat Brobby tegen zijn zaakwaarnemer heeft gezegd dat hij het met AJAX rond moest maken? Heeft de zaakwaarnemer die opdracht in de wind geslagen en is voor zijn eigen portemonnaie met Red Bull verder gaan onderhandelen?
Klopt het dat Brobby nu €2 miljoen per seizoen gaat verdienen? Blijft nog steeds een goedkope investering van de Duitsers. Doet Brobby het goed, dan verkopen ze hem over een paar jaar voor een belachelijk bedrag. Maakt Brobby de verwachtingen niet waar, dan kunnen ze hem waarschijnlijk zonder verlies aan PSV slijten.
Red Bull en de zaakwaarnemers van Brobby lijken de grote winnaars van deze overstap.
In mijn ogen valt Marc Overmars weinig te verwijten, hopelijk stopt hij dit voorval in zijn zak met ervaringen en overkomt het hem geen tweede keer.

13-03-2021 00:34

4-3-3 +3515

Ik zou niet weten wat Overmars de volgende keer anders zou moeten doen.
Brobbey had nog helemaal niets gepresteerd toen de onderhandelingen begonnen en het aangeboden contract was prima, als ik de verhalen mag geloven.
Je kan een Jong Ajax speler toch niet hetzelfde betalen als de basisspelers van het eerste? Dat is financiële zelfmoord en uiteindelijk ook sportieve zelfmoord.
Dat Brobbey voor de korte termijnwinst wil gaan is heel erg dom en kortzichtig.
Dat Brobbey de club die hem alles gegeven heeft gratis verlaat is ondankbaar en egoïstisch.
Dat Overmars hem op dit moment geen miljoenen per jaar biedt is heel logisch en verstandig.
Ik kan er voor de rest niet zoveel mee en dat verbolgen kleutertje van een Driessen heb ik sowieso nog nooit op een zinnige uitspraak kunnen betrappen.

13-03-2021 13:18

Holler@Haller +734

"Hij is een potentiële spits voor het Nederlands elftal. "

hahahahahahahahhahahahaha

13-03-2021 00:33

Ajax1114 +19393

Snap de frustratie maar ik voorzie een grote toekomst voor deze speler en is zeker een potentiele spits voor het nederlands elftal.

13-03-2021 01:23

Holler@Haller +734

dan heb je er weinig kijk op.
Een potentiele nederlands elftal spits zou in de basis staan en niet achter labyad, promes of zelfs haller plaats moeten nemen

13-03-2021 03:49

Jarl1989 +4396

Wie zegt dat dit niet ging gebeuren? In die paar inval beurten van tien minuutjes liet hij toch wel donders veel zien.

13-03-2021 07:45

trodat4030 +97100

Brobbey had nog amper de inhoud om 90 min KKD te spelen begin dit seizoen. Als je roept dat een ander er weinig kijk op heeft, zorg dan dat je zelf iig snapt waar je het over hebt. Blijkbaar snap je er zelf geen hol van. Waar speelde van Nistelrooy op zijn 19e? Idd, bij FC Den Bosch. Noem je hem ook geen Oranje waardige spits? Stam speelde op zn 19e bij Kampen, ook geen topper dus.. Frenkie debuteerde bij Ajax op zn 19e. Anita debuteerde bij Ajax op zn 16e en kwam niet verder dan 5 interlands en is nu een procedure gestart om alsnog voor Curaçao uit te komen.. Puur ter vergelijking.

13-03-2021 10:03

Elayais +5082

Ik zeg niks revolutionairs aangezien iedereen die mening hier lijkt te delen, maar het slaat al nergens op dat je een jeugdspeler die weliswaar potentieel heeft, maar het nog niet bewezen heeft in de buurt van een miljoen aanbied?

Ik heb geen idee wat een Gravenberch verdient, zal vast al over de 1m zijn met Raiola als zaakwaarnemer, maar die is op een punt met zijn prestaties dit seizoen dat je zegt: we gaan je contract openbreken en belonen door bijvoorbeeld van 7 ton 9 ton te gaan, en nog z'n jaar doe je het gewoon nog een keer. Maar wel op basis van prestaties.

13-03-2021 00:20

Slang +14994

Het is een investering. Als je als club veel vertrouwen hebt in de speler zoals Gravenberch, wat is een miljoen per jaar dan? Hij krijgt dat contract niet op wat hij liet zien maar wat hij gaat laten zien. Verkoop je hem voor 50 miljoen na 3 jaar dan is het de investering meer dan waard geweest. Zelfs beter dan een breedte aankoop uit de Eredivisie

13-03-2021 00:27

markk +8909

Je kan natuurlijk niet 2 miljoen betalen aan een speler uit de jeugd die nog werkelijk niks heeft laten zien. Als je dat gaat doen dan is het hek van de dam en zullen Rensch, Timber, Gravenberch, Taylor, Unuvar etc ook hele hoge salarissen gaan eisen. Je kan dat absoluut niet maken. Ik was een voorstander van het afschaffen van het salarisplafond maar dit kan gewoon niet. Ajax heeft er goed aan gedaan om hem te laten vertrekken. Ik snap als je hem 2 miljoen geeft met een contract voor 4 jaar dat je hem wellicht volgend jaar voor 20+ miljoen kan verkopen maar dan heb je een winst van 18+ miljoen en een groot probleem met verwachtingen van de jeugd.

13-03-2021 00:18

PJS +5005

Alles waar De Rat bij is betrokken is dubieus. Maar vult keer op keer zijn diepe zakken.

13-03-2021 00:13

Talentje020 +20069

Driessen is de realiteit volledig uit het oog verloren,1 miljoen + ongetwijfeld bonussen, voor een piepjonge spits die nog niet eens een vaste basisspeler is, dat is gewoon een prima deal, als Ajax 2 miljoen had gehoden had Overmars alle zaakwaarnemers aan de lijn gehad die ook om zulke bedragen gaan vragen.

12-03-2021 23:56

mgtow +22318

We hebben het hier niet over de nieuwe Messi dat we even een shitload aan poen aan zo'n knaap overmaken.... Even de toekomst van de club op het spel zetten om een knul van 19 binnenboord te houden. We zitten hier niet bij psv ofzo he...

12-03-2021 23:51

Cello +52979 moderator

Zie je....ik wist het!. Die gasten bij de Telegraaf zijn echt he-le-maal van de ratten besnuffeld. Eén miljoen euro voor een 18 jarig talent, wat net komt kijken, geloof zelfs nog nooit een basisplaats heeft gehad, vindt Valentijn te laag???.
Ik wist het!. Die zijn compleet van het padje af!. Valentijn hoort bedragen en concludeert dat je dan niet ver bent gegaan....hehehe, in potentie spits van het NL-elftal. Ja potentie. Weet je hoe het zit met potentie?. Het kan eruit komen òf het komt er niet uit.
En wat dan als het er niet uit komt?. En je een speler 3-4-5 jaar lang 1-2 mio moet betalen.......dan zijn de rapen ook weer gaar bij het Nederlandse journaille, want zo zal het dan zijn: hoe kan je als club een tiener zoveel geld betalen, terwijl je nog helemaal niet weet of wat er in schijnt te zitten er wel uit komt?. Hoe vaak vallen ogenschijnlijke toppers in de jeugd na verloop van tijd terug??.

Weet je wie dan de gebeten hond was? Ajax en in het byzonder Overmars. Die was dan de kop van jut geweest!.

Echt..... die gasten zijn van de ratten besnuffeld. Ook makkelijk lullen als het geld niet uit jouw portomonnaie hoeft te komen.

En dan begin ik maar niet eens wat dat zou doen bij toekomstige onderhandelingen met andere talenten...wat denk je dat die willen???. Dat wat Brobbey zou hebben....

12-03-2021 23:50

Rasmussen +25823

Al had je Brobbey een miljoen gegeven en wat tekengeld dan het Raiola dat geweten... Zo doende dat hij dat meegenomen in onderhandelingen Gravenberch (2023). Had hij bij hem 3 miljoen per jaar gevraagd.

12-03-2021 23:47

TontoKarnaggel +42546

Prima Valentijn, als het dan toch allemaal zo makkelijk is, schiet jij het even voor?

12-03-2021 23:44

Ajax1114 +19393

Nee, lekker 6 M betalen voor Klaiber. Het lijkt de overheid wel bij Ajax en dan nu bij een potentiele topspits zuinig gaan doen. Je moet het geld goed verdelen maar dat beheersen ze blijkbaar nog steeds niet.

13-03-2021 01:26

Libero +19199

4,2 miljoen, mogelijk oplopend naar 7. Gezien hij nauwelijks speelt zal het maximale niet van toepassing zijn.
Zes miljoen vang je er minstens nog voor, zijn marktwaarde verdubbelde alleen al omdat hij bij Ajax tekende.
Slap geouwehoer dus dat Klaiber onnodig veel geld gekost heeft, ook al is het idd 6. Het stelde Ajax in staat om Rensch te laten spelen zonder veel risico te nemen. Die speeltijd op zo'n jonge leeftijd in 1 gaat Rensch een heel waardevolle speler maken. Los daarvan wilden ze gewoon een zo breed mogelijke selectie met het oog op het enorm drukke seizoen en mogelijke coronauitbraken. Uitstekend gehandeld.

13-03-2021 17:33

FGLJN +3889

Wat we niet moeten vergeten in deze discussie is dat het ook gevaarlijk is om als club iemand als Brobbey schandalig veel salaris te geven, want dat gaat ook effect hebben op toekomstige salariseisen van andere talenten.

12-03-2021 23:30

Freddy +11490

Moeten we dan elke jeugdspeler met potentie een miljoen gaan bieden? En na 2 jaar verlegen naar 2,5 miljoen? En eventueel daarna? Dan zat Veltman al op 4,5 miljoen. Die Verweij en Driessen hebben toch ook allebei het IQ van een baksteen.

12-03-2021 23:28

Eurysaces +29544

Moest alles nog bewijzen, als ze eerder met 1 miljoen zijn gekomen, vind ik dat een riant openingsbod. Als je dat als talent, zonder nog iets betekend te hebben voor je club weigert, heb je gewoon de verkeerde mensen om je heen.
Er is duidelijk voor een transfervrije status gegaan, zodat de zaakwaarnemer maximaal kon cashen over de rug van Brobbey.

12-03-2021 23:24

fanvooraltijd +6818

Toekomst beeld : Brobbey slaagd niet bij Leipzig ,gaat wat lager spelen ,maar geld , status en verleidingen zorgen dat zijn sportieve carriere weg zakt ook zijn bank rekening zakt weg voetbalt nog een jaar bij een tweede klasser in zwitserland en daarna horen wij nooit meer van Brobbey.

12-03-2021 23:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.