Salah-Eddine wil graag minuten maken: 'Ik hoop dat het bij Ajax kan'

door NielsOpdam 69

Bron Ajax Life Podcast

Salah-Eddine wil graag minuten maken: 'Ik hoop dat het bij Ajax kan'

door NielsOpdam 69

Bron Ajax Life Podcast

Laatst geüpdatet

Anass Salah-Eddine wil graag minuten gaan maken en hoopt dat dat bij Ajax kan, zo vertelt de linksachter in de Ajax Life Podcast. Salah-Eddine komt als linksback weinig aan spelen toe en kijkt dan ook naar posities op het middenveld. Verder spreekt de Ajacied ook over de online haat waarmee hij te maken krijgt.

Salah-Eddine vertelt dat hij altijd zijn best doet en dat blijft hij ook doen. 'Het seizoen is nog lang, dus je weet nooit wat er kan gebeuren. Het is natuurlijk even kijken wat er gaat gebeuren, maar ik hoop dat ik mijn kans ga krijgen.' Het Ajax-talent vertelt dat er veel spelers zijn die op de linksbackpositie kunnen spelen. 'Ik ben jong en ik moet gewoon spelen. Ik wil heel graag spelen en ik hoop dat het hier kan.' Naar eigen zeggen kan Salah-Eddine ook als nummer zes uit de voeten. 'Op de trainingen sta ik wel eens op het middenveld, dan probeer ik gewoon mijn beste kant te laten zien.'

Een paar weken geleden speelde Ajax met drie stippen op de rug. Het was een campagne tegen online haat. Salah-Eddine vertelt dat hij ook regelmatig te maken krijgt met haatreacties. 'Ze mogen over mij zeggen wat ze willen, maar als het over mijn familie gaat, is het toch wel gevoeliger. Soms wil ik dan reageren, maar achteraf heb je er zelf helemaal niks aan en benadeel je de club er ook mee. Ik heb dus nooit gereageerd.'

Dat voetballers met haatreacties te maken krijgen, vindt de Ajacied niet goed, maar wel enigszins te begrijpen. 'Wij moeten het doen op het veld. Als wij niet presteren, worden mensen boos en emotioneel. Als ze boos worden, mogen ze boos worden op mij, maar niet op mijn familie', vertelt hij. Als Ajax verliest of een slechte wedstrijd speelt, zit de hele telefoon van Salah-Eddine vol, vertelt hij. 'In de dagen na een wedstrijd komt het op je af en krijg je veel berichten. Als je een fan in de supermarkt tegenkomt, hoor je soms weleens iets. Dat is niet fijn natuurlijk.'

'Als die keuze komt, wil ik er pas over na gaan denken'

Tot slot spreekt de linksachter ook nog over de keuze voor zijn interlandcarrière. Salah-Eddine speelt momenteel in Jong Oranje, maar kan ook nog kiezen voor het Marokkaanse elftal. 'Ik heb de keuze nog niet gemaakt. Ik heb er zelf voor gekozen om er nog niet over na te denken. Ik speel nu voor Jong Oranje en daar wil ik mij op focussen. Als die keuze komt, dan wil ik er pas over na gaan denken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Oeroeboeroe +18449

Ik herhaal het nog maar eens: hoop is uitgestelde teleurstelling.

13-01-2024 02:40

thelordjoshua +10641

Blijf het echt een typische Ajax speler vinden. Slim, durvend en eigen. Heeft sinds Steijn in het begin niet meer echt de kans gehad. Ik weet dat hij gewoon veel meer kan, alleen jammer dat zn ontwikkeling een beetje stopzet nu.
Heb hem lang genoeg gevolgd om te zien wat hij potentieel zou kunnen. Iedereen onder Steijn zat in chaos en terror, kan je hem niet op beoordelen.

11-01-2024 12:42

twynestar +28580

Een half jaar geleden was hij nog de grote verlosser toen hij bij Twente (niet) speelde. Zou hij daarom zelf denken dat een interland beslissing voor Oranje ooit op zijn pad zal komen?

11-01-2024 11:49

rafaelvandekaart +1784

Verkopen, zonder terugkoopclausule, deze jongen gaat nooit Ajax1 niveau worden

11-01-2024 09:50

Ajax27 +19221

Ik snap dit soort gasten niet. Hoe duidelijk moet het zijn dat de trainer(s) geen vertrouwen in je hebben. Je bent nu achter Sosa, Martha en Avila waarschijnlijk de 4e optie. Een linksbuiten en CV krijgen de voorkeur op jou.

Je bent 21, bijna 22. Je moet alles gaan spelen nu. Wedstrijden in de benen krijgen. Het is helemaal niet erg om je via een middenmoter of laagvlieger in de kijker te spelen van een subtopper. Maar dan moet je wel minuten in de benen krijgen. Verhuren en deze zomer gewoon verkopen.

Accepteer gewoon dat je nu niet goed genoeg bent voor Ajax. Kijk naar vd Boomen. Was niet goed genoeg, kiest voor minuten op andere plekken en komt met de juiste ervaring in de benen terug. Als ie niet geblesseerd was geraakt was ie nu de vaste nummer 6 en waren we helemaal niet op zoek naar een 6 met ervaring.

11-01-2024 09:26

Qifesh +24917

"Als ie niet geblesseerd was geraakt was ie nu de vaste nummer 6 en waren we helemaal niet op zoek naar een 6 met ervaring."

Glazen bol gelul, dat weet je helemaal niet. Ik ben fan van Branco maar niet op 6.

11-01-2024 10:28

thelordjoshua +10641

Ik vind het wel mooi dat ie t blijft proberen bij Ajax, dat zegt wat over zijn karakter en liefde/loyaliteit. 22 is nogsteeds jong. Frenkie brak écht door op zijn 20/21ste.

11-01-2024 12:43

Ajax27 +19221

Niet 20/21ste... op z'n 20e was ie basisspeler. Op z'n 22e was ie al voor 85 miljoen aan Barcelona verkocht.

Dus mooie vergelijking maar Salah Eddine moet gaan voetballen. Als ie volgend seizoen nog een seizoen vergooid is ie 23 wanneer ie z'n eerste seizoen op profniveau moet gaan voetballen... dat is niet "nog steeds jong".

Ondanks dat Salah-Eddine slechts 3/4 seizoen in Jong heeft gespeeld en een mislukt verhuur bij Twente ziet iedereen echt wel dat ie te goed is voor Jong. Maar tussen Jong en Twente zitten nog een heleboel andere clubs... hij moet zich gewoon niet te goed vinden om onderin de eredivisie bij een club minuten te maken. Als ie in de 2e seizoenshelft laat zien dat ie een meerwaarde is stapt er wellicht al vrij snel een subtopper naar voren om hem over te nemen.

11-01-2024 14:29

Roel.J +127

Heb dat talent nog nooit bij hem gezien.
Zit er niet in ook,advies wegwezen.

11-01-2024 09:26

DEELM +11891

Anas is duidelijk een talent dat langer nodig heeft. Voetballen kan hij echt wel, maar fysiek en mentaal is hij er nog lang niet. Dit gewoon met 'm bespreken en deze jongen voor een langere periode verhuren aan een club als Nec oid. Daarna terugkomen als de nieuwe Schöne.

11-01-2024 09:24

Harold +10581

Zelfde als Fitz Jim, fysiek en mentaal is die er ook nog lang niet

11-01-2024 14:17

DEELM +11891

Probleem is alleen dat die jongens zelf al wel denken dat ze er klaar voor zijn met vaak als gevolg dat ze op uiterlijk hun 21e voor kiezen om de club def. te verlaten. Zelden komen ze later weer echt in beeld. Vd Boomen is wat dat betreft echt een uitzondering.

Voor deze jongens zou een slim plan gemaakt moeten worden die op termijn kan uitwijzen dat het voor deze talenten ook mogelijk is om alsnog Ajax 1 te halen. Dat kan in de toekomst jonge jongens ook weer vertrouwen geven om wat geduldiger te zijn en langer bij de club te blijven.

11-01-2024 17:45

jerryisthename +31942

Hij hoopt dat hij zijn kans gaat krijgen. Maar dat heeft hij al genoeg gehad. Hij is gewoon niet goed genoeg.
Als je al zo slecht bent op LB (ook vooral verdedigend), dan betwijfel ik dat je het op het middenveld wél goed gaat doen. Hij kan bovendien niet verdedigen, dus als 6 of 8 is hij al ongeschikt. Een 10 is hij al helemaal niet. Technisch is hij imo al helemaal niet.
Jammer, want ik vind het een sympathieke jongen die ik het wel gun, maar hij is gewoon geen Ajax-niveau imo. Beter richt hij zich op een andere club waar hij zich wél eventueel nog kan ontwikkelen en waar hij daar de tijd voor krijgt, terwijl hij gewoon speelt. Bij Ajax moet je er gewoon staan op een gegeven moment.

11-01-2024 09:00

Qifesh +24917

Ik heb m op het middenveld zien uitblinken, ook tegen Ajax dus ik kan het me dan weer wel Voorstellen

11-01-2024 10:30

jerryisthename +31942

Ok. Vind je? Ik vind hem echt géén Ajax-niveau, waar hij ook speelt.
Ja, dat kan ik dus me echt niet herinneren bij Ajax 1.
Bij Twente bedoel je vooral?
Maar goed, dat is sowieso een lager niveau dan we bij Ajax eisen. En over een paar maanden is Ajax ook weer letterlijk een hoger niveau dan Twente. 😉

11-01-2024 14:15

Qifesh +24917

Ehm we hebben dus met Ajax vorig jaar nog ff gezien hoe goed hij kan spelen op het middenveld met twente tegen Ajax.

11-01-2024 15:24

Lavie +2330

Een goede nummer 6 hebben we gewoon in de selectie. Hij wordt alleen niet opgesteld.

11-01-2024 08:04

Aram +18137

Goeie speler. Te goed voor JA ook. Aan ASE zie je hoe moeilijk het is om bij Ajax te slagen. Goeie gozer maar mist het net.

11-01-2024 00:46

thelordjoshua +10641

Heeft minder met hem te maken dat slagen gebeuren, meer met de staat van de club en onrust waarin we zaten/zitten. Onder Steijn was iedereen ruk, maar alle andere hebben nog wat kunnen laten zien aangezien ze langer hebben gespeeld. Hij heeft 2 volle potten gespeeld en dat was t, en iedereen maar oordelen op dat moment. Vrij oppervlakkig en een beetje dom zelfs. Zijn mensen sowieso hier voor groot gedeelte.
Zelf heeft hij voetbal genoeg. Heeft gewoon rust nodig, mensen onderschatten wat voor een chaos het is/was.

11-01-2024 12:45

Aram +18137

Ik ben dat wel met je eens.
Vraag is of het nog goed komt.
Misschien beter als hij nog een halfjaartje Twente doet of Heerenveen ofzo.

11-01-2024 13:25

WantAmsterdam +116198

Ik ben bereid om hem nog niet helemaal af te schrijven. Op Hato en Ramaj na overtuigd me op dit moment geen enkele speler. Maar ik denk dat hij op het middenveld beter uit de werf komt. Als linksback zie ik het hem niet maken. Maar op dit moment is die imo sws niet goed genoeg. Dan is het de vraag, nog een keer verhuren? Tja, huurlingen hebben het gewoon veel mogelijk om serieus aan minuten te komen. Zien we met FJ en Ünüvar.

10-01-2024 23:26

Ajax14AMS +25205

Brobbey...

10-01-2024 23:34

WantAmsterdam +116198

Wisselt goeie momenten met zeer matige af. Hij doet het inmiddels wel veel beter maar helemaal overtuigd ben ik nog steeds niet. Zijn aannames zijn nog steeds matig tot slecht.

10-01-2024 23:38

Ajax14AMS +25205

Begin van het seizoen was hij ook al goed, maar miste hij alles. Nu begint hij ze eindelijk ook te scoren, maar positioneel, kansen creeeren en duels winnen is hij het hele jaar al top.

10-01-2024 23:41

WantAmsterdam +116198

Een spits die alles mist is niet goed, daarbij was zijn aanname altijd matig.

10-01-2024 23:48

DEELM +11891

Iedereen beoordeelt Brobbey alsof hij al 25 is, maar hij is pas 21. Dat Ajax zoveel voor m betaald heeft verhoogt de druk ook alleen maar en maakt 't dus ook niet makkelijker voor 'm.

Was in 2023 na Bellingham de meest scorende spits onder de 22 in Europa, dus dat zegt wel wat. Daarnaast ontwikkelt hij zich dit seizoen voetballen goed en maakte hij echt spitsengoals. Zeker in december.

Wat mij betreft overtuigen Brobbey en Hato alleen.

11-01-2024 09:21

Qifesh +24917

Als je nog Brian nog steeds niet overtuigend vind spelen ben je stug hoor..

11-01-2024 10:32

WantAmsterdam +116198

Ik beoordeel Brobbey als 16.5 miljoenen aankoop die 3,5 miljoen per jaar verdient. En ja, hij speelt duidelijk beter sinds Akpom een geduchte concurrent van hem is, maar zoals gezegd, hij heeft nog steeds erg matige momenten. Zoals vaak een hele matige aanname.

11-01-2024 15:38

Ajax14AMS +25205

Hoe beoordeel je Akpom van 28 met een 5-jarig contract waar hij jaarlijks meer dan 2 miljoen verdient, waar we 13 miljoen voor hebben betaalt al had hij nog maar een 1-jarig contract bij zijn oude Championship club dan?

Dat moet zo wat de allerslechtste aankoop ooit zijn dan. (als we mikautadze nooit gehaald hadden, want die is volgens jouw logica by far de allerslechtste aankoop uit club historie)

11-01-2024 15:41

WantAmsterdam +116198

Haha, je bent echt triest aan het worden.

11-01-2024 16:07

Nr.10 +111510

Sympathieke gozer, maar helaas gewoon niet goed genoeg. Kan denk ik het beste naar een subtopper gaan en zich daar verder ontwikkelen. Wie weet kan hij dan later nog het niveau halen.

10-01-2024 23:12

NIO +3063

Nog maar 21.
Lekker naar een andere club voor minuten.
Daar veel spelen en uitblinken en dan over 5 jaar terugkeren als bankzitter bij Ajax om jezelf seizoen na seizoen de basis in te vechten.
Linksmid, links centraal, linksback maakt je niks uit. Je vecht je iedere keer basis in de basis na een succesvolle CL campagne vertrek je naar het buitenland. Waarbij technisch directeur Lasse Schone vertelt we dachten elk seizoen dat Anass het niet zou redden maar hij vocht zich continu in de basis.

10-01-2024 23:00

gi0vanni +7317

Haat is niet goed maar de waarheid niet zeggen ook niet. Hij heeft zijn kans gehad en het was niet goed genoeg. Verhuren of verkopen zou beter zijn.

10-01-2024 22:49

thelordjoshua +10641

Heeft niks met waarheid te maken, fans maken verlies of onenigheid persoonlijk. Dat is emotie en impuls, en dat hoort niet. Je kan kritisch zijn, maar nooit een gevoel erachter leggen dat het persoonlijk en haatvol is.
Waarheid = realisme.
Dat ander is niet zo zeer realisme, maar oppervlakkigheid.

11-01-2024 12:48

gi0vanni +7317

Dan heb je me niet goed begrepen. Ik geef alleen aan dat haat nooit goed is. Hij gaf aan dat mensen zeer nare dingen over hem zeiden en dat is nooit goed.
Maar hem de waarheid vertellen daar is niets mis mee. Hij geeft aan een kans te willen maar na verhuur en een kans aan het begin van het seizoen was het niet goed genoeg. Als hij minuten wil maken is daarom een verhuur of verkoop beter voor hem. Dat is de waarheid.

11-01-2024 13:24

thelordjoshua +10641

Verkeerd begrepen dan, niks gezegd.

11-01-2024 19:14

Breuk +25325

Net niet

10-01-2024 22:49

MarkP +21769

Niveau rkc, jongen heeft niks te zoeken bij de top 3, bij twente zat hij ook op de bank.

10-01-2024 22:30

champhead +14459

Ik hoop het niet.

10-01-2024 22:25

OuweDibbes +11967

Ik had hoge verwachtingen maar helaas subtop niveau.. geen schande merendeel red dat niet.. Verkopen voor een leuk prijsje.

10-01-2024 22:25

HertogH +15916

Kies voor een mooie club als SC Heerenveen zou ik zeggen. Komt voor Ajax (op dit moment) simpelweg te kort.

10-01-2024 22:23

FinidiKanu +1684

Jong Ajax dan hopelijk. Goede kerel, maar geen basismateriaal helaas❌❌❌

10-01-2024 22:02

GGXIII +6513

ASE komt gewoon te kort voor Ajax. Aardig wat discussies moeten voeren met mensen die hem als vaste linksback zagen begin van de zomer/seizoen. Die moesten echt duidelijk gemaakt worden dat ASE niet goed genoeg is voor Ajax.
Zelfs voor dit dramatisch Ajax is hij niet goed genoeg, zo slecht had ik hem dan weer niet in geschat.
Beste voor hem is inderdaad te vertrekken en op lager niveau minuten pakken.

10-01-2024 21:34

NIO +3063

Beste man was geen eens vaste linksback bij Twente.

10-01-2024 23:01

thelordjoshua +10641

Gebaseerd op 2 basisbeurten onder Steijn? Toen iedereen compleet door de ondergrens zakte in een tijd van complete chaos? Vind heerlijk hoe iedereen hier zo snel oppervlakkig oordeelt op momenten in plaats van het potentieel zien wat iemand zou kunnen met rust en ruimte. Vergis je niet hoe een speler als Mazraoui ontwikkelde en hoe dat er in begin uit zag. Maar die had steun om zich heen waardoor hij gerust stressloos kon ontwikkelen.

11-01-2024 12:53

Robertini +39639

Ik denk het niet, ik zou hem zsm verkopen voor een schappelijk bedrag. Geen Ajax 1 potentie.

10-01-2024 21:21

Dolblij +45464

Gewogen en te licht bevonden. Jammer, sympathieke jongen.

10-01-2024 20:58

Oxxer +164719 moderator

Vrees voor hem dat het bij Ajax niks wordt , linksback vind ik hem ongeschikt, op het middenveld zie ik wel mogelijkheden bij een andere club. Ik zou hem verkopen met eventueel terugkoopclausule.

10-01-2024 20:56

Ajax1969 +4166

Ja, dat lijkt me het beste. Zit volgens mij een goede kop op, zie hem wel een leuke carrière krijgen.

10-01-2024 21:53

Capocapo +12001

Als linksback niet goed genoeg nee, maar voor de breedte zou ik hem nog even houden, voor het middenveld dan.

11-01-2024 08:42

Wouter.H +11163

Ik hoop het voor hem. Altijd leuk als eigen jeugd het haalt.

10-01-2024 20:54

Tommyshelby +129683

Jammer dat ie altijd dichtklapt als ie in het eerste moet spelen. Technische fouten zijn niks voor hem.
Bij Jong Ajax is ie vaak nog wel goed.

Kan beter gewoon vertrekken vrees ik.

10-01-2024 20:43

Ajax1969 +4166

Hij heeft niet zoveel in het eerste gespeeld, maar ben het met je eens dat je dan de onzekerheid van hem af ziet druipen. Hij moet zich laten verkopen en dan via een geleidelijke weg een carrière opbouwen.

10-01-2024 21:56

Breuk +25325

Fc Utrecht incoming

10-01-2024 22:52

Kryptonite +76987

Tja.. ik ben misschien een van de enigen (of dé enige) die nog in hem gelooft. Maar dan wel op het middenveld. Geen borstklopperij (of toch een beetje) maar ik zag het ook zitten in Brobbey toen nagenoeg iedereen hem had opgegeven. Nu begint ie eindelijk zn belofte in te lossen. Hopelijk lukt het ASE ook; zijn seizoen bij Twente was goed en tegen ons speelde hij geweldig in de Arena. Ik houd hoop.

10-01-2024 20:42

Qifesh +24917

yep, dat is wel kut idd, eigenlijk staan rensch en sae verkeerd gepositioneerd en daardoor zie je toch telkens die zwakheden naar boven komen zoals: verkeerd positioneren.

10-01-2024 20:46

Sergei77 +504

Zo denk ik ook…, ASE komt het best tot zijn recht op het middenveld waar hij ook vorig seizoen bij Twente zijn beste wedstrijden speelde, net zoals Rensch centraal het best tot zijn recht komt, beide komen op die posities in hun kracht te spelen!

10-01-2024 20:52

Lavie +2330

ASE krijgt nauwelijks kansen net als Fitz-Jim en Regeer vorig seizoen. Zonde. Op links beter dan Martha en op 6 dan Tahirovic. Hij zal sowieso een gewaardeerde Eredivisiespeler worden.

10-01-2024 21:13

Mokum31 +6148

Vrees van niet

10-01-2024 20:41

AFCAHoorn +22723

Nee Anass, dat kan niet.

10-01-2024 20:37

YugoVik +33301

Hij kan beter naar PEC Zwolle gaan, want dat is zijn niveau

10-01-2024 20:37

thepower1990 +35726

We zijn het eens! Een historisch moment zou ik bijna zeggen.

10-01-2024 20:56

YugoVik +33301

We zijn het stiekem wel vaker eens met elkaar hehehe

10-01-2024 20:57

Breuk +25325

Waar wij thuis niet van konden winnen .

10-01-2024 22:54

Koekie87 +21012

Lekker verkopen deze jongen, werd van de zomer hier zelfs nog vergeleken door sommige met Mazraoui. Is ondertussen 4de of 5de keus en ben bang dat deze jongen gewoon tekort komt voor Ajax.

10-01-2024 20:36

ajaxwestland09 +29038

Dat gaat heel moeilijk worden

10-01-2024 20:34

GNBL +90153 moderator

Komt te kort voor Ajax. Geen schande, maar weer opnieuw verhuren heeft geen zin.

10-01-2024 20:31

Lavie +2330

Nooit een echte kans gehad. Vorig seizoen bij Twente was hij in de Arena de beste man van het veld.

10-01-2024 21:15

j0rnnn +5104

Bij Twente was hij vaak wisselspeler…

10-01-2024 22:02

Lavie +2330

Hij is gehaald als back-up voor Gijs Smal. Die heeft vorig seizoen alles gespeeld. Hij heeft kansen gehad op het middenveld en het daar heel behoorlijk gedaan. Hij is toch tot 14 potjes gekomen. Kijk hoe goed die Regeer het ook doet bij Twente. Ook hij kreeg vorig seizoen geen serieuze kans. Ten Hag heeft beide spelers het seizoen ervoor al een basisplaats gegund. Toen zakte ze helemaal niet door het ijs.

10-01-2024 22:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.