Rondom Ajax: Tadic produceert 105e assist en is MOTM tegen Heerenveen

door Gino Haverkamp 39

Bron AS

Rondom Ajax: Tadic produceert 105e assist en is MOTM tegen Heerenveen

door Gino Haverkamp 39

Bron AS

Laatst geüpdatet

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kun je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen.

Tadic produceert 105e assist en is MOTM tegen Heerenveen

Een goede wedstrijd voor Dusan Tadic, zaterdagavond tegen sc Heerenveen. De Serviër gaf twee assists en was dus bij alle goals betrokken en werd daarvoor beloond met de titel 'King of the Match'

Ajax met Bob Marley-shirt én drie vogeltjes tegen sc Heerenveen

Ajax zal het zaterdagmiddag om 18.45 uur opnemen tegen sc Heerenveen in het Bob Marley-tenue, zo maakt Ajax Life bekend. Ook zullen de drie vogeltjes op de rug te zien zijn van de spelers. Deze moeten er op het Europese toneel weer eraf door UEFA-reglementen.

Dest scoort prachtgoal namens de Verenigde Staten

Sergiño Dest heeft donderdag een prachtgoal gescoord voor de Verenigde Staten. De rechtsback van FC Barcelona speelde met zijn land tegen Costa Rica en zette de VS na 25 minuten op 1-1, nadat het in de eerste minuut op achterstand kwam. Vanaf rechts kwam de oud-Ajacied naar binnen en waagde hij een schot met links. De bal zou in de verre kruising belanden.

Aanvoerders betaald voetbal spelen dit weekend met regenboogband

De aanvoerders in de Eredivisie en de Eerste Divisie spelen dit weekeinde met een speciale regenboogband. 'Ons voetbal is van iedereen', schrijft de Eredivisie op Twitter. 'Leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur, het maakt ons geen bal uit! Dit weekend staan de Eerste Divisie en Eredivisie in het teken van LHBTI plus acceptatie.'

Makkelie arbiter tijdens sc Heerenveen - Ajax

Danny Makkelie is door de KNVB aangewezen als scheidsrechter voor het competitieduel tussen sc Heerenveen en Ajax. Het duel in Friesland wordt aankomende zaterdagavond (18.45 uur) gespeeld. Vorig seizoen wist Ajax met 1-2 te winnen in het Abe Lenstra Stadion.

Van Gaal laat blijken bij welke club zijn hart ligt

Louis van Gaal kreeg na afloop van Nederland - Gibraltar tijdens de persconferentie op het laatste moment een vraag van RTV Rijnmond. Het medium wilde iets weten over de wisselwerking tussen Van Gaal en zijn assistent Henk Fraser, de hoofdtrainer van Sparta. Van Gaal wilde daar niet echt antwoord op geven, waarna hij bij het verlaten van de perszaal nog wel even liet weten bij welke club zijn hart ligt. Zie hieronder de beelden!

Berghuis krijgt fluitconcerten tijdens Oranje-interland in De Kuip

Steven Berghuis krijgt maandagavond een allesbehalve warm onthaalt in De Kuip, het stadion van zijn oude club. Tijdens de interland Nederland - Gibraltar krijgt de Ajacied tijdens min of meer ieder balcontact fluitconcerten over zich heen. Het is de eerste keer dat hij in het stadion speelt sinds zijn transfer van Ajax naar Feyenoord, maar clubbelangen tellen maandagavond niet.

Lees meer over:
Plaats reactie

Silentskill +2860

Wat een statistieken van onze aanvoerder. Zoveel impact

17-10-2021 08:33

ajax4perez +9568

Oké K heb echt iets gemist / onder een lawine van stenen gelegen….

Waarom mogen “The little birds” niet achterop het shirt staan in Europese duels?

16-10-2021 18:37

AFCAMM +11392

In Europa mag het niet (vd UEFA) omdat het een ‘andere uiting’ is dan het club logo of een sponsor of zo.

17-10-2021 08:27

Indy073 +8967

Van mij hoeven ze dat inter milan shirt ook helemaal niet meer te dragen, maarja, dat is mijn persoonlijke mening.

16-10-2021 14:02

GeorgeAdamski +3583

Bob Marley vs Blauhúster Dakkapel... tsja😄

16-10-2021 13:03

WZAWZDB14 +4620

Veeeel mooier dan die blauwe tenues

16-10-2021 11:23

SR83 +1765

We hebben gewoon 4 tenues dit seizoen😂

16-10-2021 11:06

hakimziyech +18246

IJzersterke invalbeurt Antony op nummer 10. Deed vrolijk mee en Neymar wilde hem ook laten scoren. Leuke dynamiek voorin. Ook die Raphinha is echt fantastisch. Trots dat ie dit bij ons heeft bereikt.

15-10-2021 04:34

hakimziyech +18246

Beiden op de bank gebleven, Antony is net ingevallen. Heeft veel fans in Brazilië, maakt een goede indruk opnieuw.

15-10-2021 04:11

hakimziyech +18246

Nico op de bank tegen Peru. Ook Licha eindelijk van de tribune af. Mocht de stand het toelaten, afscheid met een paar speelminuten hopelijk. Op zich wel prima. Alvarez en Antony hebben ook niet alles gespeeld dus ze zijn niet uitgeknepen zoals een Klaassen en Blind dat wel zijn.

15-10-2021 01:24

kampioenenjood +5076

Ik word een beetje ziek van deze symboolpolitiek. Iedere aanvoerder in de eredivisie een bandje, en wat trots de organisatie is op dit succes. Aan de andere kant, koopt Qatar corrupte FIFA leden om en verdiend hiermee een WK. Vervolgens sterven er 6,500 mensen door het slavenbeleid bij het bouwen van de stadions, maar het Nederlands voetbal komt niet verder dan een statement "Football supports change" (wat ik meer opvat als, "iedereen moet zijn bek houden, we gaan toch wel naar Qatar").

14-10-2021 12:30

Ajax_026 +3088

Dat het beter is om niet naar Qatar te gaan zullen de meeste het wel eens zijn en de grotere voetbal landen (waar ik Nederland ook onder schaar) hadden hier een duidelijke punt kunnen maken.

De regenboogarmbanden vind ik ook een veelste klein niks zeggend gebaar. trek gewoon tijdens de rust een regenboogdoek over het hele veld en niemand in het stadion ontkomt er aan. Als dan de media volgt heb je nationale erkenning.

Dan is het alleen nog wachten op Derksen om het te bagatelliseren. Met belachelijke uitspraken als: "er zitten geen homo's op voetbal". Nare man is het.

14-10-2021 13:07

AlexIbarra +19330

Lekker doelpuntje wel, buitenkant links..

14-10-2021 11:38

afca85meer4ever +2955

Statistisch gezien zou er binnen de selectie minimaal 2 man gay/bi moeten zijn. Wie verdenken jullie?

14-10-2021 01:03

Ferd +38603

maakt het uit? Als zijn ze allemaal gay/bi en houden ze heftige orgies onder de douche na de wedstrijd, who fucking cares? Zolang ze maar presteren op het veld.

14-10-2021 05:04

afca85meer4ever +2955

Dat klopt. Ik zou graag willen zien dat voetballers gewoon voor uit durven komen. Laten wij als Nederlandse en progressieve club dit omarmen en de eerste zijn die helpt voetballers er voor uit te komen. We ons wereldwijd wegzetten als Gay vriendelijk club/merk. Kan commercieel ook interessant zijn.

14-10-2021 05:24

Ferd +38603

waarom vind je het dan zo interessant om te speculeren wie bij Ajax gay of bi zou zijn? Het maakt toch geen flikker (pun intended) uit.

14-10-2021 05:29

Ajax_91 +1031

Nee en dat is precies de reden dat het hele regenboog gedoe moet opdonderen. Nobody gives a fuck. Tot het moment dat je de kinderen op scholen met deze propaganda gaat opzadelen

14-10-2021 17:29

Ferd +38603

zolang er nog heel veel geweld en haat is tegen homos is het juist nodig dat kinderen op jonge leeftijd tolerantie wordt aangeleerd. Jouw geschreeuw dat het propaganda is toont ook aan dat er meer aandacht aan moet worden besteedt.

Problemen negeren lost ze niet op. Educatie is wel een oplossing.

15-10-2021 03:42

MickS +6257

@afca85meer4ever: ik snap je gedachte maar tegelijkertijd, wie er dan ook wel of niet gay/whatever is binnen de club: diegene wil misschien wel juist gewoon alleen in de picture staan vanwege zijn voetbal, en niet vanwege zijn geaardheid. Het zou namelijk geen flikker (jaja) uit moeten maken. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij niet bijzonder gemaakt wil worden omdat hij toevallig niet-hetero geaard is omdat het niet-hetero geaard zijn gewoon normaal zou moeten (kunnen/mogen) zijn en niet iets bijzonders.

16-10-2021 09:55

pietvanvliet +4438

Tsja.

Dit is weer pure virtue signalling en daar kan ik niks mee. Hartstikke leuk zo'n bandje hoor maar op het moment dat er straks echt een homoseksuele voetballer in bescherming genomen moet worden omdat hij door een of andere inteeltclub achternagezeten wordt, blijft het doodstil vanuit Zeist. Daar durf ik een lief ding op in te zetten en dat is heel jammer, want waarom zou het boeien op wie je valt. Het gaat erom dat je lekker voetbalt. We zijn al gewend aan homo's in het elftal sinds fucking all stars.

Laat die watjes in Zeist dan iets ludieks doen en alle stadions verzoeken om na ieder doelpunt John de Bever te laten horen. Dan heeft er tenminste iemand wat aan de 'actie' van de KNVB, want Buma-Stemra zal vast namens John een rekening sturen.

Aan dat slappe gelul met bandjes heeft niemand wat en als ik mijn adem moet inhouden tot er daadkracht wordt getoond in Zeist, word ik wereldkampioen Smurf.

14-10-2021 00:43

Simpelishetmoeilijkst +25385

Wat een complete kolder.

13-10-2021 21:51

Ajax_91 +1031

Laat je hier niet voor lenen AJAX!

13-10-2021 19:35

nightgoat +31293

Roeping

Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord:
dat hij vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet savonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.

-Gerard Reve-

En dan voor de gezelligheid ook het onvolprezen lied 'Mien' opzetten van Robert Long, uit de tijd toen een dubbeltje nog een dubbeltje was.

13-10-2021 19:09

Edski +329

Ik vermoed dat je de ironie in dat lied niet begrepen hebt...

14-10-2021 12:19

nightgoat +31293

Ik heb niet eens een vermoeden maar weet wel zeker dat jij mijn ironie niet begrepen hebt, (de ironie van de ironie, 'voor de gezelligheid') maar aan jou moet men blijkbaar alles serieus uitkauwen en uitleggen.
Dat is waarschijnlijk verspilde moeite en de lol is er toch al vanaf met zo'n slim lachebekkie als jij, voorwaar een echte aanwinst hiero, veel plezier ahaha.

14-10-2021 12:48

hakimziyech +18246

Op deze manier blijf je eeuwig bezig. Straks een aanvoerdersband met een euroteken voor de slachtoffers van de toeslagenaffaire. Laat zulke dingen buiten het voetbal joh, laat meneer de president met zo'n ding rondlopen.

13-10-2021 18:56

Cello +52979 moderator

Prima actie!. Ik kan er goed mee leven!. Geen probleem.
Je ziet het niet alleen met de LHTB groep, maar ook met de donkere medemens of mensen die een ander geloof aanhangen, dat er nog heel veel intolerantie is. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd.

Zolang deze groepen niet over straat kunnen zonder nagekeken, uitgescholden, geslagen te worden, laat staan vermoord worden (ook dat gebeurt) is het noodzakelijk dat er aandacht voor is.

Iedereen moet kwa geloof, ras èn sexuele voorkeur kunnen zijn wie ze willen en daar als ze willen uitting aan kunnen geven.

Hier gaat het dan specifiek over de LHTB groep. Stel je eens voor, dat je met je vriendin na het uitgaan naar huis loopt. Jouw arm om haar heen en ergens onderweg geeft je haar een zoen. Dan loopt er achter je een groepje dat daar helemaal niet van gediend is en achtervolgen je en slaan toe op een moment in een stil en verlaten steegje. Jij krijgt klappen, je vriendin ook en je kan haar niet eens beschermen. Stel je dat eens serieus voor.....dan weet je heel misschien in wat voor angst mensen uit de LHTB groep bijna dagelijks leven. Dit terwijl ze verder niemand er kwaad mee doen en eigenlijk hetzelfde willen als hetero's, zich kunnen uitten zoals zij dat zelf willen.

En zolang niet iedereen zich kan uitten op de manier zoals hij/zij dat wil zal het zeker wel belangrijk zijn om hier aandacht aan te schenken.
En ja....als je iets niet wil zien dan kijk je toch de andere kant op. Niemand dwingt je om te blijven kijken.....

13-10-2021 17:31

Ajax_91 +1031

Weekje media pauze zou je goed doen

13-10-2021 19:37

JaapStam +137665

Hahaha echt hè 🤣🤣🤣

13-10-2021 20:11

Cello +52979 moderator

@Ajax_91 en @TerrorJaap

Ja het is "heel grappig" allemaal. Zo zonde, jullie reactie. En wellicht het bewijs dat er idd nog steeds aandacht nodig is voor sommige groepen die een minderheid zijn in de samenleving.

13-10-2021 20:51

Simpelishetmoeilijkst +25385

Wanneer eens aandacht voor de meerderheid, naar wie niet geluisterd wordt?

13-10-2021 21:53

Cello +52979 moderator

@Simpelishetmoeilijkst

Met betrekking tot wat.....?

13-10-2021 22:21

Ferd +38603

een jaartje media pauze zou jou goed doen.

14-10-2021 05:05

TontoKarnaggel +42547

Krijg steeds meer het idee dat de bedenkers en initiatiefnemers van dit soort acties ons als asociale, primitieve holbewoners zien, vol met haat enzo. Alsof ik hun regenboogbandje nodig heb om te weten dat iedereen meetelt. Alsof er geknield moet worden om ons te leren dat we mensen met een donkere huidskleur niet mogen discrimineren. ALSOF IK DAT NOG NIET WEET!!!

Ik vind het onderhand eigenlijk pleuris beledigend worden.....

13-10-2021 17:02

Royloy +34

Ik heb er niets meer aan toe te voegen, de mensen slaan helemaal door. Van de week op de TV werd er gezegd dat James Bond een keer door een actrice moet worden gespeeld en gisteren op de radio werd er geopperd dat Superman een homo moest worden in de strips.

13-10-2021 17:15

Cello +52979 moderator

@TontoKarnaggel

Nee...jij hebt dat wellicht niet nodig, omdat je het allemaal allang wel weet en je ook nergens schuldig aan maakt. Maar dat ben jij.
Teveel anderen staan er niet zo in als jij dat doet èn om die mensen gaat het dus.....

Daarom moet jij het je niet zo erg aantrekken, zelfs niet zo dat het beledigend is voor jou, immers het gaat dan niet om jou.

Maar.... als je het ziet gebeuren, in je directe omgeving, dat mensen met andere sexulele voorkeur òf een andere huidskleur dan wel geloof, belaagd worden.... trek je dan je mond open?. Zeg je er wat van?. Probeer je het te stoppen als één van je vrienden dergelijk gedrag vertoond?. Immers.....jij weet het dat het niet zo moet. Corrigeer je dan je vriend?.
Want als we dat niet doen, als we niet onze afkeuring laten zien dan weten we één ding zeker.....dan gebeurt er dus niks en blijft het maar doorgaan. We moeten met zn allen veranderen.

13-10-2021 17:45

TontoKarnaggel +42547

Probleem is, ik trek het me wel aan. Want laten we eerlijk zijn, als je de media en de linkse politiek moet geloven dan leven we toch in een land dat bol staat van racisme en intolerantie. Dan hebben homo's en allochtonen het toch verschrikkelijk hier? En ja, dan voel ik me als nederlander aangesproken en beledigd. In Nederland kan en mag bijna alles, wil je met een struisvogelveer in je reet op de bar dansen? Prima, dat kan en mag hier gelukkig. En nee, ik heb geen vrienden of kenissen die mensen om geloof, afkomst of geaardheid belaagen, sterker nog, ik heb dat nog nooit een nederlander zien doen. Waarom dan elke keer weer suggereren dat dergelijk gedrag schering en inslag is bij nederlanders?

13-10-2021 18:31

Cello +52979 moderator

@TontoKarnaggel

"In Nederland kan en mag bijna alles....".
Met dat ben ik ook opgegroeid, dat we een enorm tolerant volk zijn. Misschien moeten we ons tegenwoordig afvragen of dat nog steeds opgaat?.
Ik las, niet lang geleden, dat ruwweg vanaf haverwege de jaren 80 tot eind jaren 90 het inderdaad zo was dat we enorm tolerant waren, getuige de vele gay-uitgaansgelegenheden en veel uitgaansgelegenheden waar het publiek echt gemend was wbt geaardheid. Echter schijnt dat ruwweg na de milleniumwisseling al bergafwaards te gaan en is dat terug te vinden in een steeds minder tolerant Nederland. En dat kan je ook niet helemaal los zien van toch ook meer migratie vanuit veelal minder tolerante, vaak niet-westerse landen.

Dus ja. We denken vaak dat we een tolerant volk zijn en een tijdje was dat ook zo, maar of het dat nog steeds zo is?. Ik denk ook dat we de laatste 15-20 jaar gewoon minder tolerant zijn geworden emt alle gevolgen van dien. Ja zelfs als we het dagelijks niet allemaal meemaken....maar de bewuste groepen in de samenleving naar het schijnt dus wel....

13-10-2021 19:01

TontoKarnaggel +42547

Echt, Nederlanders zijn veel toleranter geworden tegenover homofilie of andere geaardheden de laatste decenia, snap serieus niet hoe mensen het tegenovergestelde beweren. Wat wel een feit is is dat er ook bevolkingsgroepen in Nederland zijn waar deze trend niet zichtbaar is. Ik durf zelfs te stellen dat de intolerantie en de problemen die de lhbti groep ondervind voor het overgrootte deel afkomstig is van de allochtone bevolking hier, en dan praat ik dus over meer dan 90% van de problemen. Spreek dus die groep aan en doe alsjeblieft niet of de autochtone nederlander een doorgewinterde homofoob is

13-10-2021 20:05

Ferd +38603

Tonto, Nederland is minder tolerant geworden. Ik woon niet meer in Nederland en schrok me te pletter toen ik afgelopen maart een paar weken terug was in mijn geboorteland. Zoveel haat, zoveel intolerantie, zoveel polarisatie. Ik voelde me niet meer thuis, niet meer op mijn gemak. En dat is zo jammer. Het plan was altijd om na m'n pensioen samen met m'n vrouw terug te keren naar Nederland, maar daar twijfel ik nu enorm aan.

14-10-2021 05:08

TontoKarnaggel +42547

Ok, ik ervaar het anders. Mijn hele leven in de randstad gewoond maar ik zie geen haat om me heen. Ik zie dat de lhbti groep in mijn omgeving kan doen en laten wat ze willen. Ik zie een overheid die er alles aan doet om minderheden te steunen. Ik zie een medialandschap die een dagtaak heeft aan het doodknuffelen van minderheden ( prima ) en het keihard veroordelen van iedereen die hun progresieve denkbeelden niet onvoorwaardelijk steunt ( minder prima ) Ik zie een autochtone bevolking die weliswaar veel klaagt en zeurt maar die absoluut geen keihard racisme of intolerantie accepteerd. Ja, Nederland is gestresster en harder (imo door de overbevolking) geworden maar laat je niet gek maken door de media, social media of een hard schreeuwende minieme minderheid, we zijn nog steeds een extreem tolerant volk waar elke minderheid zich prima kan en mag manifesteren

14-10-2021 06:53

InOost +1073

Nederland is duidelijk door rechts amerikaanse propoganda een stuk minder tolerant en harder geworden.

14-10-2021 07:05

TontoKarnaggel +42547

Harder wel, minder tolerant niet. Of denk je dat het 20 of 30 jaar geleden makkelijker was om uit de kast te komen dan nu? Dat er toen meer begrip was voor transgenders dan nu? Hou op met me hoor, dat hele " nederland is minder tolerant en de bevolking racistisch" verhaal is een mindfuck uit de linkse hoek om hun progressieve agenda er makkelijker door heen te kunnen drukken. Ik laat me niet aanpraten dat ik in een asociale en intolerante samenleving woon omdat ik en andere met mij niet met hun politiek correcte en overdreven goeddoenerij mee doe. Ik kijk hoe ik leef en hoe andere om mij heen dat doen, en dan zie ik een hardwerkende, open en tolerante maatschappij waar door andere flink misbruik van wordt gemaakt. Daar baseer ik mijn mening op en niet op wat linkse indoctrinatie....

14-10-2021 08:42

InOost +1073

Je klinkt net precies zoals iemand die te veel rechtse bullshit leest klinkt.

14-10-2021 11:57

TontoKarnaggel +42547

Dus omdat ik niet geloof in een homofobe en racistische nederlandse samenleving, omdat ik in mezelf en mijn omgeving geen intolerante klootzakken herken, ben ik in rechtse bullshit praatjes getrapt? Mijn god, wat maken jullie jezelf toch allemaal wijs? En waarom?

14-10-2021 14:11

Cello +52979 moderator

@TontoKarnaggel 08:42

Ja. Nederland was 20 tot 30 jaar geleden wel degelijk toleranter en ja, destijds kon je makkelijker "uit de kast komen" dan nu het geval is.
Dat jij zegt het niet om je heen te zien, dat kan, maar het betekent tegelijkertijd niet, dat het er niet is.

14-10-2021 14:25

InOost +1073

Precies wat Cello zegt. Helaas is jouw mening wel degelijk vatbaar voor wat de rechtse propaganda machine de wereld in kotst. Al dat anti links shit blind je tot wat er eigenlijk echt aan de hand is. Homo's zijn nog steeds niet veilig in dit land, trans en non-binaries ook niet, ons klimaat gaat naar de klote, corona is echt en vaccinaties werken, de immigrant is ons vijand niet, en ga zo maar door je word gemanipuleerd terwijl je er bij staat.

14-10-2021 15:39

TontoKarnaggel +42547

Hèhè, eindelijk kan je je statement kwijt, namelijk het welbekende: De rechts georienteerde blanke nederlander is de schuld van alles!!!! Het zijn homofobe, racistische, klimaatontkennende, ongevacineerde coronawappies. WEG MET ONS!!!
Hahaha, en dat allemaal omdat ik van mening ben dat de autochtone (!) nederlander in het algemeen behoorlijk tolerant is voor de lhbti gemeenschap. Haha, nou, gelukkig ben jij in tegenstelling tot mij niet vatbaar voor propaganda van enigerlei zijde....mijn god zeg.
Maar weet je wat? Ik ga je een plezier doen en zeggen wat jij zo graag wilt horen. Komt ie...Ik en heel mijn rechtse, blanke familie en vrienden, haten homo's, buitenlanders en alles wat afwijkt!!! (ooh, behalve mijn allochtone, linkse en homofiele vrienden natuurlijk, die accepteren we nog net.) Alsjeblieft, nu kan je weer rustig slapen met de wetenschap dat je aan de goede kant staat en dat wij toch echt heel erg fout zijn, see if i care....

14-10-2021 17:28

InOost +1073

Nee dat zeg ik niet idioot….
Precies jouw argument is wat de Amerikaanse christelijk rechtse orgaan de wereld in helpt. Zucht….
Nuances bestaan in het leven, ook realiseren dat we niet perfect zijn en we allemaal kunnen veranderen is een zegen. Maar ja je bent erg defensief aan het doen zonder te realiseren wat se boodschap eigenlijk is.

14-10-2021 18:35

TontoKarnaggel +42547

Goed, even de discussie recapatuleren ( zonder schelden graag ) Er komt een zoveelste actie aan, dit keer regenboogarmbanden. Ik meld dat ik er een beetje moe van wordt en dat ik het bijna beledigend vind worden. Namenlijk continu in mijn oor schreeuwen dat homohaat verkeerd is. (Hoe zal mijn moslimbuurman reageren als ik om de 2 dagen tegen hem zeg: hey buurman, denk erom, terrorisme is heel erg fout ) Vervolgens wordt er gezegd dat nederland steeds intoleranter wordt en ik reageer daarop door te zegen dat ik dat mee vind vallen. Dan verschijn jij met iets over rechtse amerikaanse propaganda en rechtse bullshit en dat mijn mening vatbaar is voor amerikaanse propaganda (hè??), om vervolgens rechts ook nog te koppelen aan klimaatontkenning, discriminatie en corronaontkenners. Ook je laatste post weer. Mijn argument is precies wat de rechtse christelijke orgaan de wereld in helpt?? Wtf??? Welk argument? Dat ik de intolerantie hier mee vind vallen? Dat is geen argument, dat is een mening. En is dat wat christelijk amerika de wereld in toetert? Help me out, ik ben je helemaal kwijt...
Waar je wel gelijk in hebt is dat ik totaal mis wat je boodschap is. Dat ik/we moeten veranderen? Zoja, waarom? Wat doe ik dan precies fout?

Bottomline is, ik wordt het kotsbeu dat de nederlandse samenleving continu de maat genomen wordt. Steeds in het verdomhoekje word getrapt als zijnde homofoob, racistisch, egoistisch en asociaal. Tuurlijk zijn er figuren die niet sporen maar dat is zo een minimale groep dat ik er als samenleving niet de hele tijd op aangesproken dien te worden.
Nog 1 keer de vergelijking met mijn moslimbuurman/islam. Hoe lang zullen die het leuk vinden als ik elke dag met een groot spandoek "STOP TERRORISME" voor hun moskee ga staan? Die boodschap klopt an sich ook maar is natuurlijk ronduit beledigend voor hun.
Nou, dat dus....
Niet mee eens? Echt helemaal prima, even goede vrienden

14-10-2021 20:26

Psychevore +21187

Dan zal de boodschap wel niet aan jou gericht zijn, denk je ook niet?

13-10-2021 17:45

Simpelishetmoeilijkst +25385

Uitstekende reactie!

13-10-2021 21:53

Ferd +38603

Tonto, die acties zijn helaas nodig omdat er teveel asociale primitieve holbewoners in de maatschappij rondlopen.

14-10-2021 05:06

Robertini +39771

Leuk hoor, maar wel allemaal naar Qatar waar holebi's als ik nog steeds gestenigd worden...

13-10-2021 16:43

DeMeervanweleer +7588

Hierbij wil ik een pleidooi voeren voor een bruine aanvoerdersband. Bruin staat hier voor saai. Het zijn saaie jobs die de maatschappij draaiend houden, door de dagelijkse zwoegers, de kantoorpikkies die met hun broodtrommeltje met een appeltje en een mandarijntje achterop de fiets braaf elke dag naar de baas gaan. De bouwvakkers die voor dag-en-dauw opstaan om in weer-en wind te buffelen op de bouwplaats, de politieagent die onderbetaald de meest complexe functies moeten uitoefenen, de leraar, met al die onwillige pubers, de verpleegkundige, et, etc. Deze mensen maken het al-met-al mogelijk dat er zoiets als een regenboogbeweging kan bestaan. Er is een vreemde trend gaande om alles wat maar een beetje marginaal is een bovengemiddelde hoeveelheid aandacht toe te kennen. Transgender? prima, maar het zijn er niet zoveel dat het hele wc landschap in Nederland gerenoveerd moet worden. Donker? prima, maar als je de reclamewereld mag geloven bestaat minstens de helft van de samenleving uit vrolijke donkere krullenbollen. Marokkanen en Turken zie je dan weer minder, die zijn minder mediageniek of zo. Opgelegde diversiteit werkt averechts en roept alleen maar weerstand op.

13-10-2021 16:39

Dolblij +45556

Verkrampt gedoe.

13-10-2021 16:21

Wessss +349

Al stopt degene zijn/haar lul iedere ochtend in de vaatwasser, boeit mij echt helemaal niets.

Deze overdreven gedoe moet stoppen.

13-10-2021 16:17

JaapStam +137665

Alsof zo'n regenboog band het verschil gaat maken in de maatschappij 😂😂😂

Hou het voetbal en dat transgender gedoe is gescheiden joh!!! Flauwekul!!!

13-10-2021 16:06

Redrum +96286

Iedereen die dit aanmoedigt is gay.

13-10-2021 16:02

behangdelul +32850

Oepsiewoepsie, wat zeg je nu!?!

13-10-2021 16:07

Ferd +38603

iedereen die hier een probleem mee heeft is een homofoob (en veel homofoben zijn stiekem gay)

14-10-2021 05:10

mgtow +22319

Je kunt tegen dat geforceerde diversiteitsgebeuren zijn en gewoon homolievend zijn. Geloof me. Vergelijk het met iemand die constant aan een ander het woord van God verkondigd. Op gegeven moment kan je stapelgek van zo iemand worden zonder dat je een oprechte hekel krijgt aan de hele groep.

14-10-2021 05:19

Ferd +38603

kijk naar de uitspraak waar ik op reageer …….. dit is gewoon een spiegeltje naar Redrum en z'n gezwam

14-10-2021 05:27

KBouter +4122

We worden steeds gekker in dit land. Regenboog vlaggen, aanvoedersbanden, wat een dom dom gedoe.

Neem zo`n Wijnaldum..groete bek over respect en apartheid, maar hij wil wel heel graag voetballen in Qatar. Hypocriete lul!

Ik doe niet mee aan die waanzin.

13-10-2021 15:19

Lazell +17005

Ik doe ook niet mee aan zulke zaken. Het is triest dat er onderscheid gemaakt wordt en dat moet tot een minimum beperkt worden, maar ik denk dat het nooit 100% opgelost gaat worden. Waar mensen anders zijn, zullen mensen anders behandeld worden. Dat zit in het karakter van de mens, maar ook bij veel dieren. Je ziet het door de gehele geschiedenis, over alle continenten en volkeren. Zelfs volkeren die nog nooit andere volkeren hebben ontmoet.

Maar niemand vraagt toch of jij met een regenboogvlag naar de wedstrijd komt? Als het ook maar een paar gevallen aan discriminatie scheelt, is het die kleine moeite wel waard geweest, toch?

13-10-2021 15:59

behangdelul +32850

Wist je dat de meeste homohaat voorkomt uit religieuze overwegingen? Denk je dat het dragen van vlaggen en bandjes iets aan dat geloof of geloven gaat veranderen? Dit zijn mensen die geloven in 2000 jaar oude geschriften.

13-10-2021 16:04

Lazell +17005

Dat is wat ik in andere bewoording ook aangeef, het zal nooit opgelost worden. De afgelopen 100.000 jaar niet, nu niet en de komende 100.000 jaar niet. Of het nou door religie komt of niet.

Jij zegt dat veel mensen religieus zijn, maar vaak zijn het (daarnaast) zwakzinnige nalopers. Bijna al die veroordeelden krijgen een andere straf omdat ze minderjarig zijn, minderbegaafd zijn, of een lichte verstandelijke beperking hebben. Als die opeens de aanvoerder van hun team met zo'n band zien lopen, zal dat misschien een of een paar bedreigingen/schoppartijen schelen. En als dat bereikt wordt door 1x een andere kleur band om je arm te doen, vind ik dat dikke prima.

13-10-2021 16:25

Ferd +38603

wist je dat dit meer een steun in de rug is voor de LHTB+ groep is dan dat het is bedoeld om die gebrainwashte geloofsgekkies te overtuigen?

14-10-2021 05:11

Koningtoto +60663

Dolletjes!

13-10-2021 15:15

behangdelul +32850

Voorheen was het alleen van de hetero's maar nu zijn de poorten geopend hoor. Laten we dit nog eens lekker benadrukken. Superman is intussen ook van de herenliefde dus alles moet maar benoemd en open!

13-10-2021 15:14

eenAjaxfan +20414

Dát zal ze leren....🤪

13-10-2021 13:50

036AFCA97 +146682

Ach, prima. Zo lang er maar geen regels komen dat elk team straks verplicht één transgender moet aannemen vind ik het prima ;)

13-10-2021 13:49

mgtow +22319

Zolang er maar een pot met goud aan het eind van de regenboog gloort voor ons aller Ajax.

13-10-2021 13:44

arufred +9837

Waarom spelen we die wedstrijd niet op zondag? Zijn onze Argentijnen en Mexicaan en Braziliaan erbij en dan dinsdagavond tegen Dortmund. Van zondagmiddag tot dinsdagavond is voldoende tijd om te herstellen.

12-10-2021 23:08

Rondo64 +3392

Omdat je altijd zoveel rusttijd als mogelijk moet proberen te geven voor europees spelende clubs. Dat wij nu geen gebruik kunnen maken van onze latino strijders is jammer, maar dat is niet anders. Als we zondag hadden gespeeld was er nog een kans dat Ten Hag ze op de bank had gezet

13-10-2021 14:13

AlexIbarra +19330

Dinsdag CL

13-10-2021 14:50

Linkspoot +422

Omdat deze spelers ook een jet-lag kunnen hebben. En het is Ajax, geen club van beneden de rivieren die uitstel van een wedstrijd vraag omdat ze een Conference wedstrijd hebben. En met deze selectie zou je het ook gewoon moeten redden.

13-10-2021 15:48

vanreenen +10338

Ik hoorde Louis een paar weken geleden nog roepen.....Telllllstarrrr

12-10-2021 18:31

WillyBrokamp +11117

Prima, DM is de beste op dit moment (dat ik het ooit zou zeggen...)

12-10-2021 16:16

erwtenpeller +2045

Prima scheids als hij Feijenoord-Ajax maar niet fluit hij heeft altijd een voorkeur voor die Rotterdammers verleden jaar die bal tegen de schouder van Alvares hij is onbetrouwbaar hij heeft het niet op Amsterdam

12-10-2021 15:57

Keizer020 +1583

Blij dat die interlands straks weer klaar zijn

12-10-2021 12:42

AFCAWormerveer +4457

Wat heeft t NL elftal met die club te maken en de lege plaatsten ?

12-10-2021 09:51

Juichtoon +32770

Schrijft de media ook nog iets over de lang niet uitverkochte Tobbe? Dit is de slechtst bezochte wedstrijd van het NLs elftal in jaren.

12-10-2021 09:10

Drukwerk1968 +7112

Jij denkt dus dat het in de arena wel vol zou zitten? ik denk het namelijk niet. a: het toegangsbewijs, b: geen aansprekende tegenstander. Nederlands elftal publiek loopt niet warm voor zoiets.

12-10-2021 09:19

Hollister +12626

De JC Arena is zelfs nog uitverkocht met kozakkenboys als tegenstander... dus wat bedoel je? Gewoon nooit uitverkocht die badkuip, O ja sorry, alleen als wij langskomen

12-10-2021 09:24

Juichtoon +32770

@Drukwerk1968
Ja dat tonen de toeschouwersaantallen van het NLs elftal in de Arena al jaren aan. Er is de laatste 10 jaar geen wedstrijd in de Arena met minder dan 30.000 toeschouwers van het NLs elftal..
Maar media meldt dit niet. En jij gelooft die onzin van de verslaggever. Ja Gibraltar trekt niet. Zelf nadenken graag. Als de commentator in kwestie begint dat de 30.000 de Kuip laten trillen zouden alle alarmbellen bij je moeten afgaan. Vroeger zaten er in dit zelfde stadion bijna 70.000 (!). Maar nu het half vol is het een veel betere sfeer. .
Als dit de Arena was zou deze man eindeloos over de lege vakken fulmineren.

12-10-2021 09:31

Ajax27 +19238

Dat mag ik hopen dat er de laatste 10 jaar in de Arena niet minder dan 30.000 toeschouwers waren, er passen er 50.000+ in.

12-10-2021 12:13

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25455

010 0 support 1 hersencel 0 sociaal

12-10-2021 08:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.