Rondom Ajax: Minuut stilte voor overleden Geels voorafgaand aan Nederland - Ierland

door Brent Tomassen 135

Bron AS

Rondom Ajax: Minuut stilte voor overleden Geels voorafgaand aan Nederland - Ierland

door Brent Tomassen 135

Bron AS

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kan je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen.

Minuut stilte voor overleden Geels voorafgaand aan Nederland - Ierland

Voorafgaand aan de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Ierland zal er een minuut stilte in acht worden genomen ter ere van de op 75-jarige leeftijd overleden Ruud Geels. Dit laat de NOS weten. De oud-spits van onder meer Ajax, PSV en Feyenoord speelde in zijn loopbaan twintig interlands voor het Nederlands elftal. Het duel tussen Nederland en Ierland wordt gespeeld in de Johan Cruijff ArenA en begint om 20.45 uur.

Hato kan op vier na jongste Oranje-debutant worden

Jorrel Hato kan tijdens de huidige interlandperiode de op vier na jongste Oranje-debutant ooit worden, zo zocht Voetbal International uit. Mocht hij debuteren tegen Ierland of Gibraltar, dan is hij zeventien jaar en 256 of 259 dagen oud. Alleen Jan van Breda Kolff, Mauk Weber, Dé Kessler en Matthijs de Ligt waren jonger toen zij voor het eerst in het Nederlands elftal uitkwamen. Voor de drie eerstgenoemden geldt wel dat zij hun debuut maakten tijdens oefenduels, waardoor in officiële wedstrijden alleen De Ligt jonger zou zijn.

Van de Beek koopt appartement op Amsterdamse Zuidas

Donny van de Beek heeft een appartement gekocht op de Amsterdamse Zuidas, zo schrijft Bekende Buren. De oud-Ajacied zou de aankoop iets meer dan een week geleden hebben gedaan. De speler van Manchester United, die in de winterse transferperiode mag vertrekken, betaalde naar verluidt een bedrag van bijna 1,6 miljoen euro voor de woning. Het is op dit moment nog te vroeg om een reden te zoeken achter de aankoop van Van de Beek. Sprake van een terugkeer bij Ajax is er dan ook (nog) niet.

Kaarten voor Lucky's Winterfestival bijna uitverkocht

De kaarten voor Lucky's Winterfestival - gehouden op zondag 7 januari in de AFAS Live - zijn bijna uitverkocht. Op dit moment zijn de kaarten voor de ochtend zelfs al uitverkocht, al zijn er nog wel kaarten voor de middag beschikbaar, zo meldt Ajax Life. Het supportersmedium omschrijft Lucky's Winterfestival als de ideale afsluiter van de kerstvakantie. 'Een fijn familie-uitje voor Ajacieden van 5 t/m 12 jaar. Ook voor jongere en oudere supporters is er wat te doen. Zie het als een soort winterwonderland in een Ajaxjasje. Check hier wat je kunt verwachten', aldus Ajax Life.

'Onzeker of Ajax-supporters aanwezig kunnen zijn bij uitwedstrijd tegen Olympique Marseille'

Het is nog niet zeker of Ajax-supporters de uitwedstrijd tegen Olympique Marseille mogen bezoeken, zo laat Ajax Fancare weten. Het is op het moment nog onzeker of de veiligheid van uitsupporters in de Franse stad kan worden gewaarborgd. 'Afgelopen vrijdag heeft er veiligheidsoverleg plaatsgevonden inzake Marseille-uit. Momenteel is het hoogst onzeker of Ajax-supporters de wedstrijd mogen bezoeken. Wij hopen zo spoedig mogelijk meer te kunnen melden', schrijft Ajax Fancare via X.

Duel met Almere City best bekeken Eredivisie-wedstrijd van het weekend

Het duel tussen Almere City en Ajax (2-2) was de best bekeken Eredivisie-wedstrijd van het weekend. Dat blijkt uit de kijkcijfers van ESPN. Gemiddeld keken er 697.640 mensen naar de wedstrijd tussen Almere City en Ajax. De topper tussen Feyenoord en AZ (1-0) werd door 634.830 mensen bekeken. Daarbij moet wel gezegd worden dat de wedstrijd van Ajax op het hoofdkanaal van ESPN werd uitgezonden, terwijl die van Feyenoord op ESPN2 werd uitgezonden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +10031

Denk dat de generatie 20gers en 30gers nog nooit van Ruud Geels hadden gehoord.

20-11-2023 08:01

Harrier Du Bois +39053

Even over Donny, maar als hij in A'dam een apartement koopt, ter waarde van 1.6 miljoen, lijkt het me dat hij van de winter vertrekt naar Ajax, of PSV zit weer te geilen op een ex-Ajax speler, wie weet. Zou ook niet in Eindhoven willen wonen natuurlijk, bedroevende stad.

En Geels, man man man, wat kon hij koppen. En gewoon het hele afwerken van hem, alles leek zo makkelijk bij hem. Wereldspits

18-11-2023 20:10

AFCAHoorn +22726

En terecht, uiteraard.

18-11-2023 19:30

YRGI +32977

VD Beek... Heeft al jaren niet gevoetbald en niet gepresteerd. En die moet Ajax dan verder helpen?

18-11-2023 13:23

Capocapo +12001

En veel geblesseerd geweest

18-11-2023 19:31

B2tob4 +12084

Voor de criticasters onder de analisten: de jeugdopleiding van Ajax levert nog wel degelijk talenten af, de pas 17 jarige Hato is immers het bewijs daarvan...!

18-11-2023 08:56

JanTa +15865

Ik vind het wat te snel gaan voor een 17 jarige die fysiek nog niet volgroeid is. Er word wegens gebrek aan beter roofbouw gepleegt op deze jongen.

17-11-2023 22:19

niquedegraaff +5292

Ik zie liever van de beek, dan Taylor.

17-11-2023 17:38

Nr.10 +111573

Ik denk dat ik dat nooit zal begrijpen. Dan heb je zoveel geld, kan je een huis kopen waar je maar wil, en dan kies je voor de Zuidas… wat een deprimerende plek.

17-11-2023 07:00

Copa077 +2761

Van de beek of Taylor man wereld van verschil

17-11-2023 01:38

MarkP +21773

Als ie gaat winkelen in amsterdam moet hij toch ergens op de bank kunnen chillen?

17-11-2023 01:30

AjaxSoCal +2042

Ik zie Donny alleen op huurbasis terugkomen, wellicht tot eind van het seizoen. Geloof dat hij iets van 8 miljoen per jaar verdient bij ManU.

16-11-2023 22:47

Ajax27 +19238

Tjah, als hij weer wilt spelen, nog wilt genieten van z'n carrière... Dan kan ie de helft inleveren en 4 miljoennper jaar hier als leider op 10 staan.

4 miljoen per jaar is niet nix en er zijn niet veel opties voor hem om naartoe te gaan waar hij meer zal verdienen.

Dit kan een signaal zijn dat Berghuis wellicht kan vertrekken. Een echte Ajacied weer terug die de concurrentie met Hlynsson aan mag gaan.

17-11-2023 00:10

Mijnclub33x +10031

Tja, wat moet je met zoveel poen. Blijf het toch een beetje van de zotte vinden die achterlijk hoge salarissen. Een minister president verdient nog geen twee ton per jaar, een quizmaster bij SBS en RTL drie tot vier keer zoveel.

17-11-2023 02:13

w86 +9472

Helemaal eens, maar als we meer belasting moeten gaan betalen voor het salaris van Rutte staat het land op z'n kop. En die laagdrempelige tv format kijken we allemaal lekker en daar betalen we dus indirect wel voor. En voor voetbal betalen we nog veel meer.

17-11-2023 16:08

Musica Merlo +8216

Donny beschikte al over een huis in Nijkerkerveen. Dus het zegt niets over een eventuele terugkeer. Lijkt me ook niet het type speler waar Ajax op dit moment echt sterker van word.

16-11-2023 20:22

Clubliefde34 +6246

Ziyech heeft ook nog een appartement in Amsterdam. Dus het zegt helemaal niets.

16-11-2023 19:45

ProperFootball +14699

Best een sfeerloos lelijk hok voor dat geld eigenlijk, weinig bijzonders aan. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

16-11-2023 19:17

twynestar +28611

Inderdaad. Al heb ik niet het idee dat voetballers overlopen van een gevoel voor smaak en karakter. Vraag ze naar hun favoriete film en het is Scarface, favoriete boek is de Heineken Ontvoering (dat ze nooit lazen maar stoer klinkt), favo artiest is de rappert van de dag en we weten op wat voor plastieke vrouwen velen van hen vallen. Dat maakt die paar voetballers met karakter en eigenheid juist zo extra leuk natuurlijk ;)

16-11-2023 20:00

AllyAjax +4081

Haha precies dit. En als vakantiebestemming komen ze nooit verder dan Ibiza, Dubai of Mykonos

16-11-2023 20:50

ProperFootball +14699

Vertonghen.

16-11-2023 20:55

Mijnclub33x +10031

Waar staat het dan?

17-11-2023 02:15

Talentje020 +20088

Zegt helemaal niets over een eventuele terugkeer van Donny dit, het kan net zo goed gewoon een vastgoed investering zijn

16-11-2023 18:53

AjaxAdvocaat +12687

Toch zie ik hem graag bij Ajax, zou top zijn als je van de winter Tagliafico en Donny kunt terughalen. Met Ramaj heb je echt een Ajax keeper, Hato een Ajax verdediger en Sutalo in principe ook. Rensch op LA blijft nog een dingetje, maar zie zo niet wie daar gehaald voor kan worden. Heb er op een of andere reden echt wel vertrouwen in dat Mannsverk de missing link gaat zijn op het middenveld tussen de 6 en de 10.

Zie Bergwijn ook graag vertrekken, gooi Godts maar gewoon voor de leeuwen als je het mij vraagt, die mag lekker samen met Forbs gaan vechten voor de linksbuiten positie. Goede rechtsbuiten is ook een must voor de winter, type David Neres? 😜

16-11-2023 18:51

1818 +1039

Voor Rensch liever Veltman aub

17-11-2023 08:59

champhead +14500

Donny is toch gewoon nog herstellende van een zware knie blessure? Lijkt me sterk dat Ajax hem haalt in de winter.

16-11-2023 18:28

Oeroeboeroe +18511

Amsterdam-Eindhoven iets meer dan 1,5 uur...

16-11-2023 17:38

Musica Merlo +8216

haahhahhahahahah

16-11-2023 20:23

Mijnclub33x +10031

Heeft Bosz al gebeld dan?

17-11-2023 02:16

Oeroeboeroe +18511

Hij zou zomaar een Appje gestuurd kunnen hebben "Hey Donny, wat lees ik nou? Weer terug naar ons Kikkerlandje? Mocht je een club uowkwn, ik ben bezig het Ajaxvoetbal van 17-20 bij PSV in te slijpen, jij kent dat als geenander. Dus als je een keer zin hebt om een bakkie te doen, dan ben je van harte uitgenodigd. Groeten, je ouwe trouwe trainer" 😝

17-11-2023 12:41

RFHK +12896

Ik zou Donny wel graag bij ons zien. Iemand die die leidersrol wel kan pakken.

16-11-2023 17:13

MarcelvTol1971 +15460

@RFHK : schei toch uit, van de Beek een leider.....

16-11-2023 19:37

RFHK +12896

Waarom niet?

16-11-2023 20:21

MarcelvTol1971 +15460

Omdat ie in niets een leider is.
Donny van den Beek heeft het in eerste instantie al druk zat met gewoon voetballen, die heeft niet de gave om daarnaast ook nog boven de rest te staan.
Ik irriteerde me altijd mateloos aan dat opgewonden standjes gedrag bij een opstootje, het is net een klein kind.
Van mij hoeft ie ook echt niet naar Ajax te vinden en zeker niet voor een belachelijk transferbedrag en dito salaris. Dat is ie gewoon niet waard.

16-11-2023 22:02

Mijnclub33x +10031

Donny is een gewone jongen uit een gereformeerd gat, Nijkerkerveen. Daar doen ze nog normaal.

17-11-2023 02:19

Mijnclub33x +10031

....met de bijbel nog op tafel bij het diner.

17-11-2023 02:20

Ajaxbrl +13882

Donny komt dus lekker terug.

16-11-2023 17:05

hoolimike +2459

Welkom thuis Donny

16-11-2023 17:04

LOCAmpos +10509

Buren van de familie van Arda Güler?

16-11-2023 17:00

GNBL +90255 moderator

Lekker in Engeland laten.

16-11-2023 16:46

Oxxer +164957 moderator

Jaarsalaris £7,280,000M

16-11-2023 17:05

JoeBlow +8222

Echt volslagen debiel dat mensen om VD Beek vragen.

16-11-2023 18:14

Oxxer +164957 moderator

Nog debieler is denken dat hij van €8M naar €1-2M wil, Ajax heeft het salarishuis aangepast, blijkbaar is dat niet doorgedrongen, zelfs 50% van zijn huidige salaris is veel te veel.

16-11-2023 18:19

eenAjaxfan +20414

Eens, Oxxer, maar hij lijkt mij toch wel iemand die graag terugkomt naar Ajax om aan spelen toe te komen.
Of hij de leider is die we zoeken vraag ik me dan weer af.

16-11-2023 18:37

Oxxer +164957 moderator

Ik zeg niet dat jij het doet, ik zie fans voor Donny beslissen terug te komen. Niemand gaat zoveel inleveren om te spelen, denken als fans is niet te vergelijken met de situatie waar Donny in zit.

16-11-2023 18:46

Tommyshelby +129829

PSV wrijft zich in de handjes.

16-11-2023 16:44

mvdk +44336 moderator

Weg:

Bergwijn 25
Berghuis 7,5
Avila 6
Wijndal (definitief)
Mikautadze (verhuur aan Metz voor speeltijd)
Rulli 10
Salah-Edine 4 (eventueel met terugkoopclaussule voor als ie ineens wel stappen maakt)
Medic 3?

Misschien is Biro van Corinthians nog interessant als rechtsbuiten.
Almada, Veltman en vd Beek halen. Unuvar en Conceicao terugroepen als concurrenten voor Almada en Forbs. Laat het maar zien!

16-11-2023 16:38

Breuk +25368

Salah Edine 4 ? Je bedoelt 4 ton zeker.

16-11-2023 17:13

mvdk +44336 moderator

De naam Ajax.

16-11-2023 17:32

Oeroeboeroe +18511

De naam Ajax is de afgelopen jaren aardig minder waard geworden.

16-11-2023 17:40

Raoul14 +3092

Anders stond er ook 8.

16-11-2023 19:52

mvdk +44336 moderator

Onzin, het team is minder waard, maar de naam Ajax is nog altijd Ajax.

16-11-2023 23:43

Oxxer +164957 moderator

Guilherme Biro speelt bijna nooit bij Corinthians, zit vooral op de bank, geen type rechtsbuiten zoals Neres of Antony.

16-11-2023 17:18

mvdk +44336 moderator

Je moet er dan ook bij zijn voordat iemand doorbreekt. Ja het is een ander type, maar wel iemand met potentie. Hij zit ook bij Braz onder 20.

16-11-2023 17:33

Oxxer +164957 moderator

Dat hij bij u20 zegt niet alles, BC's selecteren op persoonlijke voorkeuren, zo bijzonder is Biro niet.

16-11-2023 17:36

mvdk +44336 moderator

Nou ik vind het best wel een goede speler hoor. Prima techniek en snelheid, alleen kan het afwerken een stuk beter. De spelers er net boven zijn inmiddels onhaalbaar.

Heb jij rechtsbuitens waarvan je denkt dat ze in de winter haalbaar zijn? Felipe Anderson van Lazio is bijna transfervrij, maar zal aardig salaris opstrijken... Een goede rechtsbuiten kost al snel 20 a 30 miljoen ;-). Dus het beste is zelf opleiden of ergens halen en vormen.

16-11-2023 17:49

Oxxer +164957 moderator

Vind Biro allesbehalve snel, goede dribbel heeft hij wel, zie hem meer zoals Ziyech hangend op rechts of achter de spits, wat ik denk of vind over haalbare rechtsbuitens is niet relevant, ik werk niet bij Ajax. David Martinez van Venezuela onderweg naar Ajax volgens berichten is een speler die op rechtsbuiten kan, hij heeft veel potentie.

16-11-2023 18:01

ck69 +13130

Unuvar terughalen om de appelflappen te bakken? Heeft in totaal 90 minuten gespeeld dit seizoen.

16-11-2023 20:19

mvdk +44336 moderator

Heeft dus niks aan zijn verhuurperiode terwijl hij in Jong liet zien over talent te beschikken. Dan zie ik hem liever dicht bij huis.

17-11-2023 09:17

MarcelvTol1971 +15460

Die gaat naar AZ....

16-11-2023 16:13

mvdk +44336 moderator

Denk dat de hele eerste 11 niet eens verdienen wat Donny nu krijgt. Denk dat zelfs Ajax al snel 3 a 4 miljoen moet betalen als ze hem uberhaupt willen...

16-11-2023 16:40

MarcelvTol1971 +15460

Veel teveel geld voor middelmaat.
Donny was leuk met om hem heen Zyech, Frenkie etc etc maar dat wordt in deze selectie echt geen meerwaarde.

16-11-2023 17:14

freak31 +5676

Wat mij betreft mag hij terug komen. Dit kan ook weer een stimulans zijn om het hier wel goed te gaan doen, net als bij Klaassen destijds.

16-11-2023 15:49

Oxxer +164957 moderator

Donny kan een appartement van €1,6M op de Zuidas makkelijk betalen, hij had een 5 jarige contract bij Man Utd met oplopend salaris. Donny heeft al ruim €15M bij elkaar gefietst, het 1e jaar €6M, 2e jaar €7,1M, 3 en 4e jaar €8,3M, 5e jaar onbekend. Weinig tot geen voetballers willen 80% salaris inleveren, PL salarissen zijn voor Ajax niet te betalen, stel Ajax wil een move maken wordt dat financieel lastig.

16-11-2023 15:45

Breuk +25368

Ik wist niet dat hij ook bij Team Visma Jumbo zit.

16-11-2023 17:18

Oxxer +164957 moderator

Correctie Donny heeft €15M bij elkaar gezwommen 😉

16-11-2023 17:19

noppenkoning +41541

Zie hem graag terugkomen, kijk eens hoeveel belangrijke goals hij maakte in 2018-2019 zowel in CL als Eredivisie.

16-11-2023 15:38

Ajax4glory +3268

Er zijn inmiddels enkele jaren verstreken. Hij is niet topfit speelt bijna nooit. Best een grote kans dat het een teleurstelling gaat worden

16-11-2023 15:41

Breuk +25368

Inderdaad net als Klaassen. Goede beginnen en dan na een jaar steeds minder.

16-11-2023 17:19

Ajax4glory +3268

precies dat is wat ik ook dacht

16-11-2023 17:20

C14 +22468

Ik niet, met Taylor en ook Hlynsson heb je al twee spelers die die rol ongeveer hetzelfde in kunnen vullen.

Ajax heeft te weinig (op het middenveld zelf géén) spelers met een versnelling, echte handigheid aan de bal en in de kleine ruimte, een actie, etc.

Het zijn vrijwel allemaal één-tempo voetballers. Met passing kan je ook wel versnellen, maar je wil gevariëerder zijn. Je wil ook mannetjes gepasseerd zien worden. Een speler ruimte voor zichzelf zien maken voor het schot, etc.

Dan denk ik meer aan een type Misehouy.

16-11-2023 15:45

C14 +22468

Denk je werkelijk dat Van de Beek het nu in Ajax 1 beter zou doen dan Taylor in deze bende?

Van de Beek is net als Taylor een speler die ook heel afhankelijk is van teamspel. Dat is nu niet best. In deze bende kan alleen een technische begaafde dribbelaar er boven uitsteken. Iemand als Kudus bijvoorbeeld.

16-11-2023 16:11

Altijdindestraat +40290

Zuidas altijd gezellig...

16-11-2023 15:31

Web +178830

Grote fout als je Donny gaat halen
Daar krijg je spijt van, hoe aardig hij ook is

16-11-2023 15:15

Altijdindestraat +40290

Hoewel Donny in, Taylor eruit, graag.

16-11-2023 15:31

Ajax4glory +3268

Helemaal mee eens!

16-11-2023 15:36

mvdk +44336 moderator

Tja die kan geld tellen natuurlijk.

16-11-2023 15:15

Slash +1314

Dan heb je knaken genoeg om een mooi huis in de stad te kopen, koop je er één op de zuidas. Dat gaat er bij mij niet in.

16-11-2023 15:12

mvdk +44336 moderator

De Zuidas lijkt toch erg populair. Ziyech heeft er ook een appartement.

16-11-2023 15:15

Web +178830

Het is maar wat je wil
Die drukte in de stad moet je ook liggen
Hij komt zelf uit het rustige Nijkerkerveen

16-11-2023 15:17

FrancescosRavioli +15380

Misschien wil die wat anders.

16-11-2023 15:20

brancoo +6228

Voor 7,5 miljoen mag hij komen en niet minder

16-11-2023 15:06

Holadieje +5983

Laten we aaalsjeblieft niet United weer te veel gaan betalen voor Donny. Echt laag inzetten, zij hebben geld nodig en wij hebben met alle respect geen Donny nodig

16-11-2023 14:55

Breuk +25368

Zij hebben ook geen geld nodig.

16-11-2023 17:20

Red Devil +3604

Helemaal top voor die kids.

14-11-2023 11:00

S_020 +4104

Kunne we Sneijder niet in zo'n Lucky pak hijsen? Heeft ie toch nog een functie bij Ajax.

14-11-2023 09:20

Llorossi14 +1724

Zijn er pakken in zijn lengte- en breedtemaat?

14-11-2023 10:00

aequalitatem +870

Misschien heeft Lucky wel een voetbal nodig?

16-11-2023 14:59

JantjeBeton +3009

Hahaha, auwww!!!🤪

16-11-2023 15:30

JaapStam +137665

Deze Eintracht Frankfurt supporter die alle uitwedstrijden mee gaat, vertelt hier in zijn video over de misdragende fans van Olympique Marseille!!!

https://youtu.be/yiIzi5J4JIs?si=XfGEF-97GegMl377

13-11-2023 22:49

Appels34 +1613

Ik vond het ook een van de heftigste uitwedstrijden die ik heb meegemaakt. Maar ja, je kan overal neergestoken worden: Kiev, athene, sofia, Heiloo. Altijd op letten. En in Marseille nog iets meer als anders misschien

13-11-2023 23:10

AFCAHoorn +22726

Heiloo is wel heel random.

14-11-2023 01:06

S_020 +4104

Onderschat de Heiloose sloppenwijken niet, het kan behoorlijk spoken daar.

14-11-2023 09:07

kelvin_de_jong +1251

https://www.heiloo-online.nl/nieuws/12387-steekincident-in-heiloo-politie-op-zoek-naar-jonge-verdachte

16-11-2023 14:53

Ajax The Best +16639

Ik dacht dat de UEFA vorig seizoen had aangegeven dat als er ergens geen uitsupporters welkom zijn de wedstrijd ergens anders gespeeld moest worden.

Ben benieuwd waar we gaan spelen.

13-11-2023 22:30

Jojo.14 +3658

De UEFA en daad bij woord voegen...

13-11-2023 23:51

RuffRhythim +24837

De pauperstad onder de paupersteden hoor, daar wil je niet voor je plezier heen, zelfs als er geen voetbal is

13-11-2023 21:46

Broodjebal44 +5727

Wel vreemd dat ze andersom wel gewoon welkom waren. Zullen wij dan maar AEK weren? Elke keer wat.

Het is toch heel simpel, de club die zich niet kan gedragen is niet welkom, of het nou uit of thuis is. Nu wordt Ajax dus gestraft omdat de thuis supporters zich misdragen.

13-11-2023 20:06

TontoKarnaggel +42547

Aaah, lekker genieten van die gezellige franse multiculti samenleving, wat is dat toch een verrijking......

13-11-2023 20:02

EuforischeRealist +15633

De vraag is of je het moet willen? Je bent je leven niet zeker in die stad

13-11-2023 20:00

damskowest +574

Het is gevaarlijker om geen supporters toe te laten dan wel. Paar honderd man heeft al geboekt en zal daarom gewoon afreizen. Blijf bij elkaar als
Je gaat want de Algerijnen zullen massaal op jacht gaan.

13-11-2023 19:50

burwatti +14389

Beter geen supporters erbij, alleen maar problemen daar in die tokkie buurten in Marseille

13-11-2023 19:13

ajaxwestland09 +29069

Eigenlijk is dit een soort van competitie vervalsing, hun supporters waren wel in de JC Arena . Moet ajax niet mee akkoord gaan , zal wel weer gebeuren daar is de leiding te slap voor

13-11-2023 18:41

Ajax The Best +16639

Welke leiding?

13-11-2023 19:18

JaapStam +137665

Gewoon gaan!!! Gedragen ze daar niet, dan moet de UEFA gewoon Olympique Marseille uit de Europa League zetten!!!

13-11-2023 18:38

AFCA-Driebergen +22293

Dit dus. Toch debiel dat er laatst een trainer van Lyon daar gewond raakt door die debielen die de bus moeten bekogelen.

Buiten dat, zij zijn hier geweest. En wij mogen niet komen, omdat zij zoch niet kunnen gedragen? Logisch ja...

13-11-2023 19:44

JaapStam +137665

Hey tijger, je bent goed op de hoogte over Olympique Marseille - Olympique Lyon!!! Wist je trouwens dat die wedstrijd gewoon door gespeeld gaat worden met (jawel) gewoon met thuis publiek 67.000!!! Schandalig te voor woorden!!! Zelfs in Frankrijk durven ze Olympique Marseille niet hard aan te pakken!!! Niemand snapt dit, werkelijk niemand!!! Er hadden gewoon dooie mensen kunnen vallen door die stenen door de ruiten in de bus van Olympique Lyon!!! Fabio Grosso had gewoon een oog kunnen verliezen door glasscherven!!!

13-11-2023 20:54

JanBiesbos +29271

Criminele daar

13-11-2023 18:24

Jojo.14 +3658

Het is toch ongekend dat zowel Brighton als AEK daar welkom waren en de Marseille fans de JC Arena mochten bezoeken, maar wij straks misschien niet welkom zijn in Marseille.

Even los nog van dat we met ik denk al een paar honderd man alles geboekt hebben...

13-11-2023 18:15

NW23 +5070

Als je doodgestoken wil worden moet je vooral gaan. Maar dan kun je ook gewoon gaan zonder dat je het stadion in mag. Daar heb je geen ticket voor nodig. Die gasten zijn knettergek en volgens mij zijn die Marseille fans hier ook aangevallen. Die zinnen uiteraard op revanche.

Het gaat verder ook nergens meer om. Ajax doet voor spek en bonen mee in deze poule. Geen reden om mensen in gevaar te brengen. Lijkt me prima dat Ajax fans niet gaan. Dat de hooligans er schijt aan hebben begrijp ik, maar die kunnen prima alsnog gaan. Rellen kun je ook zonder toegang tot het stadion.

13-11-2023 18:25

Appels34 +1613

Er zijn ook supporters die graag bij alle wedstrijden aanwezig zijn en met name europees uit. Dat is geen harde kern, dat zijn Ajax fundamentalisten. Die plannen hun leven voor een groot gedeelte in rondom Ajax wedstrijden. Wij sparen geld en vrije dagen hiervoor.

Ongeacht hoe kut het team speelt.

Opmerkelijk hoe makkelijk dit soort zaken besloten worden. Moet wel zeggen dat Ajax van kiet af aan al had gewaarschuwd hiervoor, net als met Athene uit. Maar ja, als je dan wel naar Athene mag (onder strikte vrijheidsbeperkende voorwaarden) en bovendien mogen die Engelsen wel naar Marseille.. snap ik dat je er vanuit gaat dat je wel veilig kan boeken.... (Ik had al van tevoren besloten dat ik evt met de bus zou gaan ivm geld en vrije dagen...zuur als je al geboekt heb.)

Chelsea uit was ook zo kut. Dat dat allemaal maar kan. Als de overheid zoiets flikt in het bedrijfsleven, worden ze voor de rechter gedaagd

13-11-2023 18:44

Ajax The Best +16639

Vele honderden hebben hun reis al geboekt. En die zijn er echt niet om te rellen, zoals jij denkt.

13-11-2023 19:23

Jojo.14 +3658

Precies. Iedere Ajax supporter die naar Europese uitwedstrijden gaat weet bovendien ook hoe snel de prijzen stijgen als je niet bij voorbaat boekt. Een klein gokje, dat klopt. Maar toen duidelijk was dat Marseille fans ook in grote getalen in Amsterdam welkom waren, mochten we er wel vanuit gaan dat dit andersom ook het geval zou zijn.

Daarbij heeft de voorzitter van de supportersvereniging in een interview met NOS aangegeven dat dezelfde uitrechten regeling zou gelden als in Athene.

13-11-2023 19:26

Appels34 +1613

Als ik heel eerlijk ben, ben ik met het verstrijken van de jaren steeds meer gaan begrijpen waarom burgemeesters er geen zin meer in hebben. (laatste keer marseille uit toen was toch ook wel best heftig in mijn beleving) Maar zeg dat dan gewoon in de zomer: Luister UEFA, wij kunnen onze eigen supporters niet in toom houden en daarom verbieden we alle uitsupporters.

Zou ik ook kut vinden, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. (En eigenlijk vind ik dat je dan uit de competitie gehaald moet worden omdat je geen volwaardige wedstrijd kan organiseren....)

13-11-2023 19:32

NW23 +5070

Tsja, Ajax fundamentalisten. Maar er zijn ook andere belangen. Het gaat niet alleen om die paar mensen. Ajacieden zullen gewoon in gevaar zijn in Marseille. Het gaat om een eerste ronde wedstrijd in een poule waar we kansloos zijn.

Ajax heeft er helemaal geen baat bij als er straks 10 supporters neergestoken worden. Ajax heeft er al helemaal geen baat bij dat Ajacieden zich gaan misdragen (wat ook nogal eens gebeurt). In dit geval zijn Marseille supporters al geprovoceerd door hoe ze hier aangevallen zijn. Daardoor is iedere Ajacied daar bij voorbaat in gevaar. Juist zij die er 'voor het voetbal' naartoe gaan (want die zijn er niet op voorbereid/uitgerust om zich te verdedigen).

Deze wedstrijd heeft weinig belang. Ik zou het heel verstandig vinden als Ajax zelf de stekker eruit trekt en voorkomt dat er straks een nieuw drama rondom supporters plaatsvindt. Zoals ik zei, Ajax heeft ook al voldoende zorgen. Deze wedstrijd is niet meer zorgen waard. Nogmaals, er zijn grotere belangen dan de belangen van 'Ajax-fundementalisten'.

14-11-2023 11:50

ajaxwestland09 +29069

Ach maakt toch niet uit deze pot verlies je toch kan je incalculeren net als NEC uit

13-11-2023 18:08

Ajax The Best +16639

Okay dus je staat alleen achter je club als ze winnen?

13-11-2023 19:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.