NB: 'Als je jongens als Taylor nu niet meer minuten geeft, wanneer dan wel?'

door BadembaBarrie 44

Bron Ajax Showtime

NB: 'Als je jongens als Taylor nu niet meer minuten geeft, wanneer dan wel?'

door BadembaBarrie 44

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, kijkt Ajax Showtime normaal gesproken met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Met de aftrap van het Wereld Kampioenschap valt die eer ook (tijdelijk) te beurt aan Oranje. Vandaag: Nederland boekt zakelijke overwinning op Qatar en plaatst zich als groepshoofd voor achtste finale. Ditmaal met hoofdredacteur Bart Veenstra. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: het is nog altijd maar amper te zeggen hoe het Nederlands elftal ervoor staat.

‘Daar ben ik het mee eens. Je bent, vind ik, nog niet echt getest door een groot land. Nederland had in de tweede wedstrijd wel moeite met Ecuador, maar het echte topland moet nog komen en dat gaat in de achtste finale ook nog niet gebeuren, denk ik. Daardoor heb ik bij Oranje ook een beetje het idee dat het WK nog écht moet beginnen. Spanje heeft tegen Duitsland gespeeld en Frankrijk tegen Denemarken, dat waren in mijn ogen echt topwedstrijden. Tegen dat soort landen moet Nederland nog spelen. Dat draagt er ook aan bij dat het lastig te zeggen is hoe goed of slecht Oranje is.

‘Wat Nederland tot nu toe heeft laten zien, vind ik daarbij dan niet hoopgevend met het oog op een wedstrijd tegen een echte toptegenstander. Ik denk dat in het mindere spel ook wel meespeelt dat je nog geen echte toptegenstander hebt gehad. Het ging in deze groep wel redelijk eenvoudig en bij Oranje zullen ze ook denken we moeten nog. En dan zullen ze misschien niet vol gas geven, omdat ze de krachten nog willen sparen voor de andere wedstrijden. Het heeft dan ook geen zin om volle bak tegen Qatar te gaan. Ik had het idee dat dat tegen Ecuador misschien onbewust ook wel een beetje meespeelde, omdat een gelijkspel daar geen heel slecht resultaat was. Uiteindelijk gaat het erom dát je eerste wordt en niet per se hoe je dat doet.’

Wie vond jij tegen Qatar de beste Ajacied aan Oranjezijde?

‘Ik vond Timber wel oke, hij deed zijn ding en had een paar goede dribbels. Verder was hij niet heel opvallend. Ik vond Blind denk ik de beste Ajacied. Hij vulde zijn rol als wingback, zeker in de eerste helft, goed in. Hij kwam vaak mee op, en had een aantal goede passes naar de laatste fase van het veld. Ik vond Klaassen ook goed spelen. In zijn manier van druk zetten, in het ballen afpakken, door regelmatig net even het juiste tikje meegeven en hij is ook gewoon weer betrokken bij de doelpunten.’

Daarop inhakend, Klaassen stond weer in de basis en was dus weer belangrijk bij de goals. Hoe verklaar jij dat hij in Oranje wel zo belangrijk wordt geacht en wat vind je daarvan?

‘Ik moet zeggen dat hij bij Ajax vaak ook wel een hoog rendement haalt, Dat is dit seizoen misschien iets minder, maar in Oranje is het systeem anders, dat speelt wellicht een rol. Ik denk echter bovenal dat het voor Klaassen belangrijk is wie er in de spits staat. In Memphis staat er bij Oranje een spits die veel zwerft, waardoor er ruimte voor Klaassen ontstaat waar hij in kan duiken. Daar heeft hij profijt van en dat is niet voor het eerst. In de kwalificatiewedstrijden heeft hij ook al regelmatig laten zien dat hij als tien voor Nederland heel belangrijk kan zijn.’

Jurriën Timber en Daley Blind stonden samen achterin. Wat voor indruk vond je hen maken?

‘Ik vond bij Timber dus niet heel veel bijzonders te melden. Hij wist wel een aantal keer goed in te dribbelen, waardoor hij voor een man-meer-situatie zorgde op het middenveld. Hij werd verdedigend niet echt getest, dus dat is het enige dat je over hem kan zeggen, ook omdat Qatar niet heel veel in te brengen had. Blind werd eindelijk een keer goed bereikt als wingback. Dat viel in de eerdere wedstrijden een beetje tegen en dat kan aan hem liggen, maar ook aan de rest van het elftal. Het scheelt denk ik wel dat het Nederlands elftal als geheel beter was aan de bal. Qatar zakte in, daardoor kreeg Oranje meer tijd en ruimte aan de bal en konden ze de wingbacks ook vaker bereiken. Dumfries deed vaak dan niet veel met de bal, Blind wel. Als Nederland in de achtste finale echter tegen Iran of de VS speelt en die zitten er net als Ecuador fel bovenop op het middenveld, moet ik nog maar zien of het Nederland dan ook lukt.’

Steven Berghuis moest het andermaal doen met een plek op de bank. Hoe kijk je naar die keuze van Louis van Gaal?

‘Zeker tegen een tegenstander als Qatar, waartegen je verwacht veel de bal te hebben en op de helft van de tegenstander te spelen, mag je meer lef hebben. Dan zou ik ook liever meer voetballers, dus iemand als Berghuis, op het middenveld zien staan. De Roon is echt een breker, dus daar heb je wellicht meer aan tegen de wat zwaardere tegenstanders. Tegen een tegenstander als Qatar moet je mijns inziens zoveel mogelijk voetballers op het veld hebben en geen brekers. Anderzijds snap ik ook dat Van Gaal voor zichzelf graag het duo De Jong en de Roon wilde zien en dat hij daar deze wedstrijd voor gebruikt. Ik kreeg ook wel de indruk dat Van Gaal deze wedstrijd deels beschouwde als een veredelde oefenwedstrijd, waarin hij een aantal dingen kon uittesten. Wellicht dat hij daar zelfs de hele groepsfase voor gebruikt heeft, gezien de vele wijzigingen op het middenveld.’

Nu was Nederland – Qatar in veel opzichten ook wel dé wedstrijd om te wisselen. Hoe vond je dat Van Gaal daarmee omging?

‘Ik baalde wel een beetje van de wissels. Ik had Taylor bijvoorbeeld eerder willen zien, in plaats van Koopmeiners, die we de vorige wedstrijd al hebben gezien. Zeker toen Oranje 2-0 voorkwam, was het hét moment om te wisselen en zo wat jonge talenten de kans te geven. Ik kan me voorstellen dat je voor het ritme bepaalde spelers wil blijven gebruiken, maar ik had graag gezien dat jongens als Lang, Simons, Frimpong en dus Taylor (meer) minuten hadden gekregen. Daar kiest Van Gaal nu dus niet voor en dan vraag ik me toch een beetje af, wanneer ga je het dan wel doen?’

Tot slot: hoe groot acht jij na de groepsfase de kans dat Nederland wereldkampioen wordt?

‘Als je heel eerlijk bent, is Nederland niet de favoriet. Ik vind Brazilië en Frankrijk de twee favorieten op het moment. En daarnaast doen landen als Engeland, Spanje, Duitsland, Portugal en Argentinië ook nog mee. Dat zijn allemaal landen die aanspraak maken op de titel en ik zie het voor Nederland, eerlijk gezegd, niet gebeuren. Ik snap echter wel dat Van Gaal blijft roepen dat hij wereldkampioen wil worden, want je moet op het WK zijn om elke wedstrijd te winnen. En als je dat doet, word je uiteraard wereldkampioen.

‘In 2010 had Van Marwijk het ook telkens over wereldkampioen worden en in 2014 had Van Gaal het er volgens mij ook over en toen kwamen ze dus ook heel ver. Dus ik denk wel dat het in de hoofden van de spelers moet gaan zitten en dat ze het vertrouwen moeten hebben dat ze de finale kunnen halen en winnen.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Meer WK-Nabeschouwingen:

#senned: 'De Jong en Berghuis zijn in potentie een duo van wereldklasse'
#nedecu: 'Oranje moet zo snel mogelijk switchen naar een 4-3-3-systeem'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7054

Taylor is bij vlagen geweldig maar ook bij vlagen waardeloos. Taylor heeft nog wel wat te leren.

01-12-2022 06:56

vanreenen +10338

Oranje hoeft maar 5 goals te maken, telkens met 1-0 winnen volstaat om WK te worden.

30-11-2022 17:24

SjakiedeWit +2636

Op basis van wat zou Taylor een plek verdienen? Heeft nog niets gepresteerd. Heeft wel al arrogante trekjes zoals een vingertje voor de mond na een van zijn zeldzame goals..

30-11-2022 16:09

Ajaxfan31183 +16391

Nou en wat denk je wat hij bedoelde met dat vingertje.

30-11-2022 18:58

SjakiedeWit +2636

Ik accepteer geen vingertjes. Punt uit…

30-11-2022 19:18

YRGI +32977

Taylor hoort geen minuten te krijgen om heel eerlijk te zijn. Zelfde met Xavi Simons. Hebben nog niets laten zien voor een langere periode. Gravenberch had er gewoon bij moeten zitten, achteraf gezien. Middenveld is echt een drama op het moment.

30-11-2022 14:01

Tinus +10430

Hoe vaak hebben we bij Ajax Gravenberch het verschil zien maken? Echt niet vaker dan Taylor.

30-11-2022 22:43

YRGI +32977

Het klopt dat Gravenberch ook heel veel slechte wedstrijden heeft gespeeld. Dat heb je met erg jonge spelers. Maar Gravenberch heeft aangetoond op CL niveau mee te kunnen. Taylor en Simons nog niet.

01-12-2022 12:54

Tinus +10430

Gravenberch heeft dat idd enkele wedstrijden bewezen. Maar een paar wedstrijden top vind ik geen basis voor een selectie. Taylor heeft het niet op het hoogste niveau laten zien, maar heeft in veel meer wedstrijden een hoog niveau gehaald.

01-12-2022 13:56

DePitbull +2718

Waarom zet je in godsnaam Jansen erin als je 2-0 voor staat tegen Qatar?

30-11-2022 13:59

Multi +33391

Zeker als je nagaat dat je dan met Janssen en Weghorst gaat spelen. Statischer kan het niet voorin.

30-11-2022 15:22

Ajaxfan31183 +16391

Jansen ,Weghorst en Luuk de Jong zijn alleen geschikt in een 4-3-3 systeem. Ik vond het gewoon een lachertje om ineens Jansen en Weghorst samen voorin te zien staan , totaal geen snelheid en ze werden aangespeeld op plekken waar ze met de bal niets kennen en voorzetten kwamen er ook niet. Die moeten juist aangespeeld worden in de 16 daar zijn ze goed in

30-11-2022 19:03

Modric36 +8224

Berghuis had in 24 minuten net zoveel balcontacten en aangekomen passes als Klaassen in 68 minuten

!!!!!!!

30-11-2022 13:11

Ozymandias +159568

Wanneer hij goed genoeg is voor Oranje lijkt me het antwoord op die vraag. Taylor is de afgelopen jaren van overschat naar onderschat naar weet overschat gegaan.

Bij Ajax krijgen talenten nu meestal te laat speeltijd in het eerste maar krijgen ze daarna te vroeg een bijna zekere basisplaats. Taylor had het hele vorige seizoen met het eerste mee moeten draaien maar zou nu niet al bijna zeker moeten zijn van een basisplaats. Fitz-Jim zou nu als volwaardige concurrent van Taylor mee moeten draaien maar je zult zien dat hij het hele seizoen nauwelijks speeltijd krijgt en volgend seizoen dan als vaste basisspeler in het diepe wordt gegooid.

Laat Taylor en Fitz-Jim concurreren om een basisplaats en geef ze pas een vaste basisplaats wanneer ze voldoende consistentie in hun spel en ervaring hebben om samen in de basis te beginnen. Hetzelfde geld voor Regeer die nu as concurrent van Rensch en Álvarez/Grillitsch ervaring zou moeten opdoen in het eerste maar ook door de technische staf van het eerste niet naar om wordt gekeken tot hij nodig is als basisspeler. Als een talent pas bij het eerste wordt gehaald omdat hij NODIG is dan is hij te laat bij het eerste gehaald.

30-11-2022 12:15

Qifesh +24917

geldstroom is belangrijker dan doorstroom.. en zo wordt ajax weer een jakkes club..

30-11-2022 12:59

linksbinnen +8210

Precies. Zo breng je geen jonge spelers, dat moet veel geleidelijker gaan. En dat kan alleen als je ze eerder kansen geeft als de wedstrijd het toelaat. Op die manier hebben ze ook wat meer tijd om op het vereiste niveau zich eventueel in de basis te spelen. Ik vond Ten Hag daar al niet zo sterk in, om over Schreuder nog maar te zwijgen.

30-11-2022 20:26

Joryajax +1089

Voor de jeugdspelers (o.a. Taylor & Simons) is het natuurlijk al een geweldige ervaring dat zij mee zijn naar Qatar. Van deze ervaring worden zij al volwassener, dus enkele minuut die wordt meegepakt is een mooi meegenomen.

Deze jongens spelen nog geen half jaar op hoog niveau (lees: Eredivisie), heel veel minuten óf zelfs een basisplaats is natuurlijk nergens op gebaseerd!

Voor het volgende EK en met name het volgende WK moeten deze jongens klaarstaan.

30-11-2022 11:44

twynestar +28610

Is er iemand in de pers die durft te benoemen dat dit Nederlands elftal tot nu toe slechter speelt dan 2 jaar geleden onder Frank de Boer? Zo zie je maar wat je met een hoop goodwill van de pers, een gouden pik en een grote bek kunt bewerkstelligen.

Het is bijzonder sneu antivoetbal. Misschien leeft het op als we tegen betere tegenstanders mogen maar de VS zit kwalitatief onder Ecuador en Senegal dus zal het net zo'n zaadpartij worden waar we blij mogen zijn om niet tegen een counter aan te lopen.

30-11-2022 11:42

YRGI +32977

Heb de VS gezien. Spelen wel veel directer dan de tegenstanders die Oranje tot nu toe heeft gehad. Ze staan misschien lager dan Senegal en Ecuador, maar er zit echt een fris tempo in dat elftal. Leuk om te zien. Die geven echt 120%. Weet dus niet of je eenzelfde schaakspel gaat krijgen.

30-11-2022 14:04

DEELM +11891

Simons heeft nog geen minuut gemaakt. Waarom heb je hem dan meegenomen? Qatar was de wedstrijd om hem een keer aan 't werk te zien. Kon de wedstrijd ook wel gebruiken.

Dit toernooi dreigt net zo dramatisch te worden als het seizoen van Ajax tot dusver. Slecht voetbal maar in het begin nog met resultaten. Daarna neemt het chagrijn de overhand en is het tij niet meer te keren. We vliegen er helaas uit met een enorme sof tegen de VS.

Ach ja, misschien maar beter ook, want nu zit ik me alleen maar te verbijten voor de televisie in de ijdele hoop op beter spel, want daar kijk je uiteindelijk voetbal voor toch? Spelvreugde, tempo, acties, combinaties, diepgang, afjagen etc is wat je wilt zien. Niet het inspiratieloze tikkie breed wat we nu voorgeschoteld krijgen.

30-11-2022 11:31

Masz +3731

"Ik vind Brazilië en Frankrijk de twee favorieten op het moment. En daarnaast doen landen als Engeland, Spanje, Duitsland, Portugal en Argentinië ook nog mee."
Als Polen en Frabkrijk niet verliezen treft Nederland deze landen pas in de halve finale.
NL moet dan nog wel effe winnen.

30-11-2022 11:30

stopperspil +11208

Nieuwe bezems vegen schoon, dat deed Van Gaal ook in het begin met het toen nog inbrengen van nieuwe spelers: ik verlang al naar Ronald Koeman

30-11-2022 10:29

DePitbull +2718

Welke malloot neemt er dan ook Luuk de Jong, Jansen en Weghorst mee?

30-11-2022 09:36

BokkieBokstra +11345

Brobbey had meegemoeten, heel jammer dat hij er niet bij is. Maar hij had meer moeten spelen bij Ajax in plaats van dat gegoochel.

30-11-2022 09:44

DePitbull +2718

En bijvoorbeeld een gravenberch

30-11-2022 09:45

BokkieBokstra +11345

Die had ook gewoon bij AJax moeten blijven net als Gakpo wel slim gedaan heeft. Nu speelt hij niet.

30-11-2022 09:48

debetweter +10114

Ik denk dat Brobbey voetballend niet slim genoeg is. Bij Ajax zie je ook een aantal wedstrijden waarbij hij totaal vast werd gezet. Dan is hij ook gelijk onzichtbaar. Dat is de enige reden waarom ik kan bedenken dat je Kudus spits zet en Brobbey niet opneemt in de selectie van Nederland.

Al zou het bovenstaande waar zijn, vind ik de keuze om zowel Jansen, Weghorst en Luuk de Jong boven de Brobbey te verkiezen opmerkelijk. Want Brobbey's specifieke spel trekt het spel heel erg naar voren, iets wat Nederland mist.

30-11-2022 10:15

BokkieBokstra +11345

Denk dat Brobbey goed oog heeft voor de combinatie en kan scoren. Ik had hem graag eens een paar weken onder van Gaal gezien, ik denk dat iedere speler dan stappen maakt. Als je inderdaad die andere namen lees dan is Brobbey niet minder. Maar dat hij nie gekozen is is ook weer niet gek, daarvoor speelde hij te onregelmatig hij had even een paar maanden vaste man moeten zijn. Dan had hij meegegaan.

30-11-2022 10:52

YRGI +32977

Klopt. Brobbey kan de bal goed vasthouden. Aan de andere kant: dat leek Janssen de eerste wedstrijd die hij speelde ook te kunnen, maar lijkt nu niets meer van over.

30-11-2022 14:40

SjakiedeWit +2636

Klopt en welke achterlijke gladiool neemt nou Blind mee die op de bank zit bij ons…

30-11-2022 11:20

YRGI +32977

In het systeem dat Oranje speelt, kan nog wel. Hij is tot nu ook altijd redelijk geweest i.t.t. andere spelers.

30-11-2022 14:42

roodwit007 +14213

Van Gaal is tactiek niks anders van top naar flop , let maar op as zaterdag die yank wordt totaal kapot gespeeld..
En ze hebben allemaal pijntjes hier en daar en dat zal men merken zaterdag , zaterdag zal ook als je de tactiek ken simons er in komen de 11 worden opgeschud

30-11-2022 08:54

Ajax27 +19238

Taylor moet gewoon heel blij zijn dat ie bij z'n eerste seizoen in de basis van Ajax direct mee mag naar een WK. Lekker 5 weken genieten van de trainingen met de beste spelers van je land om je heen. Genieten van het WK en de paar minuten die hij krijgt.

Ja het is allemaal leuk voor jonge spelers om ze nu te brengen in een wedstrijd die al gespeeld is. Maar je hebt ook nog een heleboel andere spelers die het ontzettend goed bij hun club doen of wellicht hun laatste WK spelen. Die wil je wellicht ook wat speeltijd gunnen wanneer je voor staat.

30-11-2022 08:20

Schip +23589

Eens hoor. Het is echt doorgeslagen om een WK te gebruiken om talenten ervaring op te laten doen onder het mom van 'wanneer dan wel...'

Je speelt enkel als je zo goed bent, dat het team jou nodig heeft.

Maar ik vind het tot nu toe beschamend wat oranje aan de Nederland en aan de wereld laat zien. Het is schaamteloos resultaatsvoetbal geworden. De afbreuk aan de hollandse school is weer ingezet onder Van Gaal. Terwijl juist hij beter hoort te weten.

Met zulk voetbal wil je niet eens ver komen, omdat iedereen ziet wat voor zaadvoetbal je speelt. Ga dan met frivool voetbal en een spelopvatting met kloten eruit. Dit wordt weer een bevalling tegen de VS, waar de kans meer dan flink is dat je er tegen uit vliegt zoals we ook tegen Tsjechie eruit vlogen zonder enige eer.

30-11-2022 09:49

Ajax27 +19238

Klopt Schip, maar heel eerlijk... we zitten toch gewoon even in een fase met een matige lichting? En dan met name een matige lichting in de voorhoede.

Je moet Depay opstellen omdat het je 'ster' is, maar hij zit wekelijks 90 minuten op de bank en is een hele tijd geblesseerd geweest. Je moet Bergwijn opstellen terwijl ie al tijden uit vorm is.

Gakpo is de enige in vorm, maar die zou 10 jaar geleden mogen ruiken aan een WK en hier en daar minuten maken. Dat zou zo'n talent zijn waarvan je zegt... kijk, hij doet het al goed bij de top van NL, mooi om hem nu 10-30 minuten te kunnen brengen.

10 jaar geleden zouden we het niet eens raar vinden dat zelfs grote talenten als Gakpo nog geen basis zouden staan, want dan had je jongens in de internationale (sub)top die wekelijks stonden te shinen. Robben, Sneijder, van Persie... de lichting die je daarvoor had met jongens als Bergkamp, Kluivert, Cocu... dat waren gewoon andere tijden voorin.

Dus ja zonder spectaculaire kwaliteit snap ik wel dat van Gaal zich meer op resultaatvoetbal richt en hoopt op een bevlieging van 1 van de paar jongens voorin.

30-11-2022 11:52

Schip +23589

Ik vind er geen excuus mogelijk. Ze hebben met 4-3-3 in een hele sterke pot met pressie en vleugelspel gewonnen van Frankrijk, later van Duitsland en Engeland. In de huidige formatie van België.

Je kunt je als bondscoach verder niet verschuilen achter een matige voorhoede als je Danjuma en Brobbey thuislaat voor mensen als Weghorst, De Jong en Janssen. Een van die drie had ik nog begrepen.

30-11-2022 15:35

Ajax27 +19238

Haha true, dat is zeker waar. Al is Brobbey thuislaten ook als je de roze ajax bril afdoet een logische. Ook hij was bij Ajax bij lange na niet in vorm, speelt z'n eerste seizoen als talent, lang niet altijd basis.

Dan snap ik wel dat je jongens als Weghorst, die iedere week speelt in Turkije en Janssen die alles speelt in belgie en met z'n 28 jaar simpelweg wat stabieler is meeneemt. Het zijn niet je eerste keuzes, maar mensen die iets kunnen forceren. Luuk de Jong... tjah echt een simpele gast, maar op een of andere manier flikt ie het toch iedere keer met z'n kop als wapen. Breng 'm in de laatste 5 minuten in e hij legt er zomaar eentje in. Dat doet Brobbey ook nog niet.

Dus ja, puur naar kwaliteit/potentie kijkend, zou Brobbey zeker mee moeten. Maar kijkend naar wat je in je selectie hebt en welke andere spits-profielen je dan wil toevoegen in verschillende situaties binnen een 2-spitsensysteem... dan valt Brobbey daar op dit moment gewoon een beetje buiten.

30-11-2022 15:49

Schip +23589

Ik had verwacht en gehoopt dat Van Gaal zijn 5-3-2 zo zou gebruiken, dat het 3-4-3 zou worden. Juist die vleugels zijn cruciaal als je een defensie echt onder druk wilt zetten en uit elkaar wilt spelen. En dan ga je Danjuma niet meenemen...

En als Brobbey thuisblijft wegens vorm, waarom gaan Daley en Stevie dan wel mee.

Brobbey laat wegdraaiacties zien, waar Janssen en Weghorst al een been breken als ze in hun hoofd die actie naspelen.

Brobbey kan bij uitstek in een 2 spitsensysteem terecht, en ook als 4-3-3 spits.

Ik zei al bij de selectie dat Van Gaal een hele flinke misser maakt. Gravenberch had er ook bij moeten zitten. Niemand heeft zijn dynamiek, wellicht Taylor op een andere manier.

Hij heeft een lekkere kleffe kliek geselecteerd en te weinig gekeken naar de specifieke kwaliteiten. Zo ken ik Louis niet. Wijnaldum vond ik ook al zo'n rare actie, nog voor zijn blessure.

Ik zie tig keer liever een aanvallend oranje dat in een vroeg KO stadium verliest en zich desnoods niet kwalificeert, dan deze bende bouwvakkers die op geen enkele manier te herkennen zijn als in Nederland opgeleide spelers.

30-11-2022 17:04

Siemjo +7918

Blind kreeg weer een dikke onvoldoende.

30-11-2022 06:52

Schip +23589

Het is juist heel duidelijk hoe het Nederlands elftal er voor staat. Namelijk belabberd. Na drie belabberde wedstrijden kun je dat best zeggen.

29-11-2022 21:36

Web +178830

Blind heeft de meeste ballen vooruit gegeven, en ook het vaakst Frenkie in stelling
gebracht
Het spel is niet om aan te zien, snel vergeten
Nu zullen ze beter moeten spelen, de tegenstanders worden beter, met dit spel lig je er snel uit
Zeer vermoeiend naar een half zwaar Ajax jaar

29-11-2022 19:36

SjakiedeWit +2636

Waarom laat je ook al die Ajax-spelers mee gaan die niks presteren bij ons….

30-11-2022 16:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.