Nederland als groepswinnaar naar achtste finale WK na zege op Qatar

door Jesse ter Haar 2058

Bron AS

Nederland als groepswinnaar naar achtste finale WK na zege op Qatar

door Jesse ter Haar 2058

Bron AS

Laatst geüpdatet

Het Nederlands elftal heeft zich vrijdag dankzij een 2-0 zege op Qatar tot groepswinnaar van Groep A op het WK gekroond. De zege kwam probleemloos tot stand, maar Oranje swingde zeker niet. De eindstand stond al na enkele minuten na rust op het bord. De wedstrijd in de achtste finale van het WK staat op het programma op zaterdag. Om 16.00 uur speelt Oranje dan tegen de Verenigde Staten.

Zoals verwacht was het Nederlands elftal meteen de ploeg met het initiatief, maar de eerste doelpoging kwam van Qatar. Marten de Roon dacht te makkelijk en leverde de bal op een gevaarlijke plek in. Wat volgde was een schot van ver, waar Andries Noppert geen moeite mee kende. Vrijwel meteen hierna werd Oranje gevaarlijk via Davy Klaassen en Daley Blind. De bal viel vanuit de kluts bij de twee Ajacieden, maar zij wisten hun voet niet lekker tegen de bal te krijgen. Nederland ging constant op zoek naar een goal, maar het spel oogde nog niet vloeiend. Na een kwartier kreeg Memphis Depay een afvallende bal voor zijn voeten. Hij probeerde het spectaculair vanuit de lucht, maar mikte over.

Na iets meer dan 25 minuten spelen ontstond er een nieuwe kans voor Memphis. Daley Blind gaf hem de bal na een goede loopactie van de aanvaller, maar Memphis raakte uiteindelijk een verdediger. Kort hierna viel de openingstreffer alsnog. Oranje combineerde goed via Memphis en Klaassen, waarna Cody Gakpo er met de bal vandoor kon. Hij speelde zich op snelheid vrij en schoot beheerst raak. Zo’n vijf minuten voor rust kon de PSV’er het nogmaals proberen vanuit een kansrijke positie, maar hij schoot vanuit buitenspelpositie – zo bleek later – over en naast. Voor rust probeerde Memphis het vervolgens nog van ver, maar zijn poging miste kracht en richting. Zodoende gingen beide ploegen rusten bij 1-0.

Na rust voegde het Nederlands elftal er al snel een tweede treffer aan toe. Na een lange pass van Klaassen schoot Memphis nog op de keeper, maar het was Frenkie de Jong die alert was in de rebound en binnen werkte. Na iets meer dan een uur wisselde Louis van Gaal voor het eerst. Memphis zou niet meer dan zestig minuten spelen en verliet het veld dus voor Vincent Janssen. Klaassen ging er ook uit, maar het Ajax-gehalte bleef in stand. Het was immers Steven Berghuis die voor hem in de ploeg kwam.

Berghuis had vervolgens niet veel tijd nodig om het net te vinden. Oranje brak uit, waarbij invaller Janssen de bal breed legde op de Ajacied, die gelijktijdig inviel. Hij schoof raak, maar het doelpunt werd na een ingreep van de VAR afgekeurd. Gakpo zou in een eerder stadium van de aanval hands hebben gemaakt. In het vervolg van de wedstrijd nam de concentratie af bij Oranje en daarmee nam de slordigheid toe. De slotfase stond vervolgens vooral in het teken van wissels aan beide kanten, maar dat veranderde niets meer aan het spelbeeld – laat staan de eindstand. Wel schoot Berghuis de bal nog met veel gevoel op de kruising en mocht Kenneth Taylor zijn WK-debuut nog maken, maar de derde treffer kwam er niet. Het Nederlands elftal eindigde de groepsfase van het WK met een 2-0 zege op Qatar.

Opstelling Nederland:

Noppert; Dumfries, Timber, Van Dijk, Aké, Blind; De Roon (Koopmeiners 82'), F. de Jong (Taylor 86'), Klaassen (Berghuis 66'); Gakpo (Weghorst 82'), Memphis (Janssen 66').

Wissels Nederland:

Berghuis, Bergwijn, Bijlow, L. De Jong, De Ligt, De Vrij, Frimpong, Janssen, Koopmeiners, Lang, Malacia, Pasveer, Simons, Taylor, Weghorst.

Opstelling Qatar:

Barsham; Mohammad, Pedro Miguel, Khoukhi, Hassan, Ahmed; Al Haydos, Madibo, Hatem; Almoez Ali, Afif.

Wissels Qatar:

Abdulsallam, Alaaeldin, Al Hadhrami, Al Hajri, Al Rawi, Al Sheeb, Assadalla, Boudiaf, Hassan, Khoder, Mazeed, Meshaal, Muntari, Salman, Waad.

Doelpunten:

1-0 Cody Gakpo (27')
2-0 Frenkie de Jong (49')

Lees meer over:
Plaats reactie

Modric36 +8224

Ik vind het niet kunnen dat ik de vader van Daley Blind assistent-trainer is..

Oneerlijk voor de concurrentie.

Vreemd dat hier geen argwaan over is

30-11-2022 10:08

jerryisthename +32155

Die achtste finale tegen Team USA wordt heel lastig, vooral de eerste helft, als USA over je helft raast als een Amerikaanse tornado! Dus je zult heel scherp moeten zijn en die eerste helft moeten overleven en vooral NIET achterover hangen. Maar ja, 5-3-2, hè...lekker veilig.

Van Gaal is heel irritant en eigenwijs bezig op dit WK met zijn soms waardeloze selectie (oa. Taylor ipv Gravenberch, Janssen ipv. Brobbey), soms waardeloze opstelling en het waardeloos wisselen...🙄
Je kon verdomme net zo goed die lul van een Schreuder daar neerzetten....dit is het WK!!!
Verheugde me zo op het WK, na alle ellende bij Ajax en het slechte vooruitzicht vanwege het bizarre aanblijven van Schreuder...
Net zoals Ajax Europees voor lul stond, sta je nu en straks (mocht je tegen Team USA al uitgeschakeld worden) WERELDWIJD VOOR LUL!!! 🤬

Wat een eigenwijze droplul is die Van Gaal geworden, joh!...! Donderstraal op met je Koopmeiners, Weghorst, Janssen, De Roon en Taylor! En als Blind, Klaassen en Dumfries niet voldoen, meteen wisselen!!!
En zet gewoon Timber op de plek van De Roon als je daar een stofzuiger wilt, want hij kan ook nog voetballen en een man passeren. De Roon is een hele sympathieke vent, maar je hebt er niets aan, want HIJ KAN NIET VOETBALLEN!!!
Voldeed al niet tijdens het WK, waar hij regelmatig zijn mannetjes liet lopen tegen Tsjechië...wat heb je dan aan die non-voetballer???
En áls je aanvallend wil spelen, zet daar Berghuis neer naast Frenkie en zet Simons op 10 voor Klaassen, die alleen maximaal mag invallen om iets te forceren in de laatste minuten vanaf 10, waar hij goed in is.
Laat die Taylor ook maar lekker zitten. 🙄
Bij Ajax was het internationaal ook 10x niks - onzichtbaar, te hoog niveau voor hem blijkbaar.
Het gaat om Simons meer kansen geven (voor Klaassen), Malacia (voor Blind, vooral tegen Dest zaterdag) en Frimpong voor Dumfries! Deze mensen VOLDOEN NIET. Dit is het WK!!!

30-11-2022 08:26

Aurelius1 +19736

Oranje is gewoon de grote negatieve dissonant op dit WK, en het wordt tijd om naar huis te gaan. Men heeft ten eerste alleen maar negativiteit meegenomen door continu het gastland te beledigen en te provoceren. Je bent daar te gast, je hoort je te gedragen. Dit terwijl de gehele wereld een positieve bijdrage levert aan het WK en de stadions op die van Oranje en enkele Europese dwarsliggers na vol zitten. Oranje is de vervelende betwetererige gast op een verjaardagspartij die over politiek begint te praten terwijl iedereen gewoon rustig wil chillen en taart wil eten. Ondertussen weet iedereen ook: je bent geen haar beter dan degene die je verfoeit.

En dan hebben we het niet eens over het spel. Terwijl bijna alle ploegen enigszins proberen om vooruit te voetballen, komt Oranje met de meest negatieve spelopvatting ooit. Het is nog nooit vertoond op een eindtoernooi, zelfs niet door Italië. Het is catenaccio de luxe met maar liefst 5 verdedigers, een defensief ingestelde controleur en een de jong die met zijn kont tegen de eigen verdediging aan speelt. Ongekend.

Het wordt tijd om naar huis te gaan, want Oranje verpest eigenhandig het WK. Daar waar ze in een ver verleden lof oogstten voor het spel, is nu de gehele wereld tegen Nederland en kotst de neutrale toeschouwer het spel uit. Er zijn zelfs nieuwe termen voor verzonnen: De Hollandse ziekte en walking football.

Dit WK moet uiteindelijk consequenties hebben. Als Oranje wordt uitgeschakeld door de VS, moet de hele knvb-top gezuiverd worden. De opleiding in Nederland is niet meer wat het geweest is en men zit teveel met z'n hoofd in het eigen achterwerk. Buitenlandse invloeden worden geweerd, men wil niets leren van anderen en denkt alles beter te weten. De knvb-opleiding levert aan de lopende band dezelfde trainers af: ze propageren de Hollandse school voor de bühne, terwijl ze in de praktijk alle risico's proberen uit te sluiten, creativiteit smoren en angsthazenvoetbal spelen. Ze maken het voetbal kapot, maar hebben een knvb-papiertje van een gelegitimeerd instantie die de creator is van het virus van de Hollandse ziekte. Het knvb-kantoor moet in principe 'platgebrand' worden om het virus te bestrijden.

En Van Gaal mag over een paar jaar het bejaardentehuis in gereden worden. Daar mogen de verpleegsters de hele dag naar z'n gebrabbel luisteren. Zijn tijd is voorbij, hij is een relikwie uit het verleden.

30-11-2022 08:19

karlhof +4727

van Gaal is gevangen door zijn eigen ideeen. Hij kan niet meer out of de box denken. Tegen USA weer een zeer verdedigend Nederland. Blind heeft niets te zoeken tegen de USA, evenmin de Roon, Koopmeinders en al onze statische aanvallers (Janssen, Weghorst en de Jong). Amerikanen moet je bestrijden met gogme en creativiteit. Dat betekent USA vanaf minuut een vastzetten op eigen helft en laten lopen. De huidige Nederlandse spelwijze is een uitnodiging voor een snelle Nexit.

Ook kritisch kijken naar Dumfries die werkelijk niets laat zien en technisch op 4e klasse niveau acteert.

30-11-2022 07:11

Altijdindestraat +40396

Had zo graag Brobbey, Danjuma, Gravenberch, Simons, Frimpong, Malacia, Rensch en Lang op het wk gezien. Nu moeten we het doen met Weghorst, Janssen, Luuk de Jong, De Roon en Koopmeiners… Waarom in godsnaam 3 dezelfde soort spitsen, waarvan alleen Luuk de Jong rendeert als pinchhitter

30-11-2022 02:52

Altijdindestraat +40396

Zweer het je dit is Schreuder in een Van Gaal bodysuit…

30-11-2022 02:44

PetrusKeizer +10739

Verschrikkelijk, die de Roon. Als je dat vergelijkt met onze 'stofzuigers', controleurs, give it a name in t verleden. Wim Jansen, Willy vd Kerkhof, Wouters enz. Die konden tenminste voetballen. De Roon is te traag en raakte gisteren onnodig ballen kwijt. Voegt helemaal niets toe, ik snap van Gaal niet

30-11-2022 02:27

YRGI +32989

Nigel de Jong en Van Bommel niet te vergeten.

30-11-2022 15:05

Tommyshelby +130423

Mooi stukje van Hugo Borst over Cruijff.
Van Gaal is in alles de anti-Cruijff, goed dat het hem is opgevallen.

29-11-2022 23:38

Dusbaba +15446

Ik probeer op Google te vinden nu, maar zie niets. Wat schrijft hij dan over Van Gaal?

29-11-2022 23:47

Tommyshelby +130423

Was op tv, einde van de nabeschouwing. Spreekt altijd zo’n raar voicemailtje in richting van Gaal, zogenaamd.

29-11-2022 23:51

WantAmsterdam +116340

De vroege Van Gaal was een evolutie van Cruijff puur als trainer. Hoe die met weinig middelen een van de beste ploegen ooit samenstelde

30-11-2022 00:21

Tommyshelby +130423

Ja, ooit wel. Hij is er steeds verder vandaan gegroeid sindsdien.

30-11-2022 00:22

Sneijdertje +2379

Dat je zo'n Borst aanhaalt om je eigen gedachte kracht bij te zetten, poeh....

30-11-2022 02:09

KingJames23 +11494

Borst kan het ook wel eens bij rechte eind hebben😂

30-11-2022 13:12

Henkje Netherlands +10255

Gaan ze niet redden met dit treurige voetbal. Alleen als v gaal durft te verassen wordt het misschien nog iets. Ik verwacht dat de usa door gaat

29-11-2022 23:28

Sneijdertje +2379

Als van Gaal durft te verassen, zal dat inderdaad spektakel geven in dat stadion. Publieke steniging ken dat volk ook, dus waarom niet publiekelijk in de hens inderdaad :)
Maar goed, het is als bij met zoveel potentiele tegenstanders, je moet ze kennen hebben, maar je vliegt er net zo goed uit. Gaat natuurlijk niet alleen voor Nederland op. Ook alle bestempelde topteams mogen absoluut welke tegenstander dan ook niet onderschatten. Maar 'wij' slaan graag een beetje door in ons afzeiken en negativiteit, puur het teken van een onzeker volk zonder ruggegraat..

30-11-2022 02:15

YRGI +32989

Aan de andere kant, is het beter dan dat voortdurende ophemelen zoals in 2008 bijv.

30-11-2022 15:07

Sneijdertje +2379

Was nx mis met dat ophemelen en enthousiast zijn. Het galbakken gehalte tegewoordig daarentegen, men slaat volledig door in een wedstrijd wie het eigen land het hardst af durft te zeiken en met een hoop poeha verkondigen dat ze hopen dat ze eruit vliegen en het ze geen bal ken interesseren, ik walg van dat soort volk en mentaliteit, grotere slappelingen stuk voor stuk dan waar ze de spelers van beschuldigen. Concluderen dat het niet lekker gaat en ons weinig plezier oplevert, prima, maar dat hysterische gedoe, men wil ze nog net niet publiekelijk aan de galg, onder de guillotine, op de brandstapel of vierendelen op De Dam, maar het scheelt niet veel. Ik vind er ook weinig aan, maar dat je dan doorslaat in het zelfs hopen dat ze eruit gaan, nee, dat krijg je er bij mij niet in...misselijk volk

30-11-2022 18:46

JSTWST +651

Straks onze wing back Blind tegen Dest..dat wordt smullen!

29-11-2022 23:05

ÁlvaroRecoba +13695

Malacia, mag ik hopen.

30-11-2022 01:14

Henkjanklaas +20683

Steeds gezeur om malacia . Een doorsnee verdediger vaak te druistig en aanvallend breekt hij totaal geen potten

30-11-2022 04:40

ÁlvaroRecoba +13695

VS gezien? Blind gezien?

30-11-2022 09:40

KingJames23 +11494

Van Dest wordt niemand bang. Die blinde renner, die denkt dat hij de Ronaldinho van de rechtsbacks is😂

30-11-2022 13:13

MarcelvTol1971 +15539

Dit is geregeld en nu voor het echie tegen het turbovoetbal van USA.
Maar alles en iedereen is fit, er is weinig energie verspild en de sfeer in de selectie is heel erg goed.
Geloof ook niet dat bij van Gaal ''mooi voetbal '' bovenaan de prioriteitenlijst maar het resultaat staat bovenaan. Dat zou voor het eerst zijn en van mij mag het.

29-11-2022 22:26

AINIESTA +45657

Sterkste land wat Nederland kan tegen komen tot de halve finale is Argentinië? Als die überhaupt doorgaan. Mocht Nederland de kwartfinale halen dan wordt het Argentinië, Polen, Mexico, Saoedi Arabië, Australië, Denemarken of Tunesië in de kwartfinale.

Al kan Nederland in deze vorm zelfs eruit vliegen tegen Tunesië.

29-11-2022 22:26

Gewoon Gijs +18455

de route en tegenstanders zal het niet aan liggen

29-11-2022 22:30

Omar +17193

Eerste degelijke tegenstander liggen ze er uit

29-11-2022 21:33

Burgie +4032

Nee want dan krijgen ze de ruimte die ze nodig hebben.

29-11-2022 22:15

MarcHogervorst +35303

In wezen was Oranje de eerste helft tegen Spanje, 1-5 in 2014, de onderliggende partij.

29-11-2022 22:32

Henkjanklaas +20683

Ouwe koeien uit de sloot halen met welk doel ?

30-11-2022 04:42

KingJames23 +11494

In 2010 waren ze in de wk finale ook de onderliggende partij en gelukkig werd Spanje wereldkampioen.

30-11-2022 13:16

YRGI +32989

Gelukkig? Geen Nederlander neem ik aan?

30-11-2022 15:08

Modric36 +8224

Dumfries en Depay weer schandalig slecht

Frenkie ook matig

Klaassen onzichtbaar uiteraard, maar was niet de slechtste

29-11-2022 21:26

Gewoon Gijs +18455

Frenkie was ziek

29-11-2022 22:16

Breuk +25523

Dan moet ie niet spelen

29-11-2022 23:17

AFCA-1983 +17805

https://twitter.com/ekremkonur/status/1597503980934168576?s=46&t=5RWwvXSp2lb40IxTD5IbAw

Kudus ook in de belangstelling van Madrid. (Als dit waar is..)
Laat ze maar flink tegen elkaar opbieden. Money!!!

29-11-2022 21:17

El Pacino +3609

Moet je nagaan hoe Schreuder Kudus gewoon verneukt.

29-11-2022 21:24

ck69 +13181

En daarna wordt de jackpot gebruikt om middelmaat te kopen

29-11-2022 23:20

El Pacino +3609

Dat wij nooit van Kudus echt hebben kunnen genieten en zijn potentie niet wordt gebruikt. Eerst bij Ten Hag laatste half jaar en nu bij Schreuder.

30-11-2022 06:34

4EVERAJAX +8432

En wie krijgen we ervoor terug

29-11-2022 22:49

Breuk +25523

Fitz Jim , Regeer etc. Wat iedereen hier altijd wil

29-11-2022 23:19

FrancescosRavioli +15454

Moeten ze wel speeltijd krijgen.

30-11-2022 00:16

SjakiedeWit +2637

Waarom in hemelsnaam niet wat frisse gasten er in? Malacia? Simons? Die zijn echt niet slechter dan dit zooitje…

29-11-2022 20:58

johanisajax +8844

Qatar was het ideale moment om fris fruitig en aanvallend voetbal te spelen, dan wel in 5-3-2 of 4-3-3 en ook een aantal jongens minuten te geven / te testen: Malacia, Simons, Taylor etc.

Nee. We winnen met 2-0 van Qatar zonder de hele wedstrijd ook maar 1 verzorgde aanval te hebben gecreëerd. Het middenveld is een gatenkaas (zeker bij balbezit) en voorin kom je minstens een man tekort. Alleen achterin staat het redelijk goed maar wat wil je met 5 man en gasten als Van Dijk, Ake, De Ligt, Timber....

Als je nou per se verdedigend heel sterk wil zijn en aanvallend beter wil spelen dan moet je gewoon met 4 centrale verdedigers spelen en de rest zijn ding laten doen, zo dus:

Bergwijn - Depay - Gakpo
--- Simons - Berghuis* --
------ F. De Jong --------
Ake-Van Dijk - De Ligt - Timber
-------- Noppert --------

*veel beter was geweest: Gravenberch LM en Simons RM. Berghuis is leuk voor de eredivisie en speelt soms goede wedstrijden maar daar ga je een wk niet mee winnen. Gravenberch moet ook nog groeien maar heeft wel de potentie wereldtop te worden.

29-11-2022 20:41

Aurelius1 +19736

Gravenberch zal nooit wereldtop worden. Maar natuurlijk een veel betere optie dan grijze muis Koopmeiners.

29-11-2022 20:44

johanisajax +8844

De jeugd heeft de toekomst.

29-11-2022 20:55

Aurelius1 +19736

Zoveel talent heeft Oranje helaas niet. Het is allemaal middelmaat (koopmeiners) of subtop (gravenberch) dat doorbreekt. Toegegeven, als Ziyech en Mazraoui voor Oranje hadden gekozen, en Ihatarren gewoon z'n belofte had ingelost, dan had het er anders uitgezien. Dan had je een stuk meer creativiteit en techniek gehad, en met Simons erbij had je wellicht een behoorlijk eind kunnen komen.

29-11-2022 20:59

johanisajax +8844

Ben ik mee eens, zat Engels commentaar te kijken en die zeiden hetzelfde.

Maar verdedigend ben je wereldtop, middenveld met Frenkie ben je ook al een heel eind en voorin is het roeien met de riemen die je hebt. Dus zie ik 100x liever jongens als Simons en Gravenberch fouten maken en beter worden dan Koopmeinders of de Roon lopen harken.

29-11-2022 21:01

Aurelius1 +19736

Timber is uit vorm. Blind is over the hill, Dumfries speelt een dramatisch WK en was sowieso nooit een topper. Ook Van Dijk vind ik bij vlagen een schijnverdediger en De Ligt blijft z'n foutjes hebben. Daarachter ern keeper die zich nooit op topniveau heeft bewezen. Dus ik vraag me af of die verdediging wel zo top is als je tegen een toptegenstander moet. En als je voorin geen bal kunt vasthouden komt de verdediging ook onder druk te staan.

29-11-2022 21:04

Sneijdertje +2379

Ik zou een therapeut gaan zoeken als ik u was...

30-11-2022 02:19

Henkjanklaas +20683

Wat een destructief gedoe. Wat zal u het moeilijk hebben in het leven en volstrekt onnodig

30-11-2022 04:46

Modric36 +8224

Haha berghuis in twijfel trekken, terwijl hij de beste speler van dit seizoen is bij Ajax.

en dan ondertussen wel Bergwijn, Timber en Simons noemen....

Bergwijn en timber maken alleen maar fouten en Simons is nog te jong

Depay speelt afschuwelijk slecht

29-11-2022 20:46

johanisajax +8844

Nee dat is Kudus en Bergwijn was anders ook zeer sterk aan het begin van het seizoen. Timber is een toptalent, als je ziet hoe sterk en atletisch hij is in de duels is niet normaal.

Berghuis is zeker een van de betere bij Ajax dit seizoen en een goede speler. Ben gewoon niet kapot van hem, misschien omdat ie in rdam heeft gespeeld of misschien omdat ik heb een subtopper vind en ik bij Ajax en NL11 altijd wereldtop wil zien.

29-11-2022 20:57

johanisajax +8844

Oh ja en Simons is niet “te jong”, wereldtalent is ie en grinta, techniek, sterk aan de bal, dreigend itt wat ik tot nu toe van oranje heb gezien.

29-11-2022 20:59

Modric36 +8224

Jij hebt duidelijk heel wat wedstrijden gemist dit seizoen van Ajax:

Bergwijn is sinds Rangers thuis echt afschuwelijk slecht. Die komt geen lantaarnpaal voorbij.

Timber? Gigantisch veel tegengoals door hem:

2 goals Vitesse, Emmen, 2 goals Liverpool, 4 goals Napoli, goal Volendam.

Allemaal doordat hij duels verloor of niet dekte.

Kudus is in potentie de beste speler inderdaad, maar speelt dit seizoen nog te weinig om belangrijker te zijn dan Berghuis.

Berghuis heeft qua assisten en goals de meeste invloed bovendien.

Tsja ik wil ook wereldtop zien, maar op dit moment is alleen Kudus in onze selectie wereldtop. Wellicht Tadic, maar ook al op retour.

29-11-2022 21:10

PetrusKeizer +10739

Hij moet wel in het team passen, vraag me af in welk middenveld die jongen tot zn recht zou komen. Maar dat is niet zijn fout, ik zou die jongen gewoon n kans geven. We voetballen niet.

30-11-2022 02:35

Henkjanklaas +20683

Tadic speelt ook prima WK wedstrijden

30-11-2022 04:48

SjakiedeWit +2637

Waarom zou mompelmurmelmwazitlekkerinmevelmurmelbergwijn er in moeten staan

29-11-2022 21:01

johanisajax +8844

Omdat we niet veel andere opties hebben sjakie…

29-11-2022 21:18

SjakiedeWit +2637

Elke keuze is beter dan mompelmurmelsluitmeaanbijdavy.nl

29-11-2022 22:31

johanisajax +8844

hahaha sjakie, hij is wel Ajacied he, en ook nog voor een tijdje… daarom zou ik ook: Jaap Stam terug dan spreekt ie binnen een paar weken vloeiend ABN

29-11-2022 23:13

Henkjanklaas +20683

Gravenberch bakte er trouwens bij Ajax al lang niets meer van of al weer vergeten ?

30-11-2022 04:44

DieNase +7176

Ik ben blij dat iedereen de polonaise loopt enzo maar tering wat een absurd slechte wedstrijd

29-11-2022 20:10

KennethVermeer69 +1899

Eerlijk is eerlijk, die Malacia had moeten komen voor Blind
En Simons had moeten komen voor Klaassen

29-11-2022 20:04

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

De 2 ‘minst slechte’ spelers vandaag.

Dumfries, de roon en depay zijn het meest aan vervanging toe

Zie die andere vervanging die je noemt alsnog graag hoor maar niet de meest broodnodige

29-11-2022 20:06

4EVERAJAX +8432

Roon bakte er heel weinig van aan de bal, zeker eerste helft. Bij dumfries denk ik vaak, niet de beste aan de bal, maar hij moet er komen, nu stond hij al vaak rechtsbuiten en dan heb je er geen zak aan.

29-11-2022 22:51

YRGI +32989

Die hadden een keer een goede wedstrijd en die wil je dan juist wisselen, haha.

30-11-2022 15:13

louis60 +11473

Zag net twee jochies van 13 jaar in Oranje kleding. Die hebben natuurlijk nog nooit een WK met Nederland bewust mee gemaakt. Alleen al voor deze generatie hoop ik op een succesvolle campagne van Nederland in Qatar.

29-11-2022 20:02

Aurelius1 +19736

Nederland verdient het ook niet. Een zeer negatieve hypocriete attitude ten aanzien van dit WK. Constant negatief gezeik en respectloos omgaan met de gastheer/host. Andere landen komen met een positieve attitude en hebben respect voor de plaatselijke gewoonten. Neem je dan ook nog het afschuwelijke voetbal mee, dan denk ik dat heel de wereld (neutrale toeschouwer) Oranje liever kwijt dan rijk is.

29-11-2022 20:48

YRGI +32989

In veel landen zijn ze conservatief en nog niet zo ver als Nederland, dus dat homoseksualiteit illegaal is, kan ik nog enigszins begrijpen. Ik ben het er niet mee eens, maar zwaar religieuze mensen hebben het vaak niet zo op met alles buiten de heteroseksuele man-vrouw norm (tegelijkertijd verwachten religieuzen dan zelf wel geaccepteerd te worden, vreemd genoeg). Die min. honderden doden bij het bouwen van de stadions is iets totaal anders. Daar is terecht veel kritiek op. De arbeidsomstandigheden van de migranten zijn echt een drama. In Nederland is op dat punt ook nog een hoop te winnen overigens.

30-11-2022 15:19

31xAjax +8017

In 2014 hebben we maximaal gepresteerd met een 3e plaats. Toen hadden we Robben, van Persie en Sneijder met daarachter o.a. N. de Jong, Kuijt en KJH.

Nu hebben we Depay, F. de Jong en van Dijk met daarachter Berghuis en voor de rest héél weinig. En dan wil Louis heel NL laten geloven dat we wereldkampioen kunnen worden.

Zou er behalve hijzelf nog iemand zijn die daarin gelooft????

29-11-2022 19:59

Aurelius1 +19736

De spelers geloven er ook niet in.

29-11-2022 20:49

A-west +5768

Ik zag Bergwijn op de bank zitten. Die was not amused. Komt balend terug bij ajax.
Goed gedaan Schreuder binnen no time zijn goede vorm eruit te slaan.

29-11-2022 19:52

Bruno04 +15850

Waarom is alles de schuld van schreuder. Word daar zo moe van.

Ik zie overigens ook tot nu toe geen enkele ajaxcied bij het NL elftal iets beter of anders doen. Zou het kunnen komen dat ze allemaal gewoon ff geen klote raken?

29-11-2022 19:55

A-west +5768

Hij rommelde maar wat aan met Bergwijn. Dan links . Dan rechts. Dan in het midden.
Dar word je niet beter van. Nog afgezien van het feit dat hij hetzelfde deed met het hele elftal.

29-11-2022 19:57

YRGI +32989

Toen Bergwijn goed speelde onder Van Gaal, speelde hij nooit bij Spurs. Dus dat moet niet uitmaken, lijkt me. Gewoon totaal niet in vorm.

30-11-2022 15:23

ÁlvaroRecoba +13695

En mevrouwtje Helder kan weer terug naar Nederland. Zinvol bezoek.

(Zou haar niet herkennen op straat. Heeft vast grote indruk gemaakt, daar.)

29-11-2022 19:52

YRGI +32989

Was het geen diplomatiek bezoek? Aangezien we afhankelijk zijn van het gas van de Qatari?

30-11-2022 15:23

ÁlvaroRecoba +13695

Dat hebben de Duitsers geloof ik wel geregeld, maar ik denk niet dat we daar Helder voor zouden inzetten...

30-11-2022 15:43

Ajax95Duivendrecht +24254

Zeg het niet graag, maar onder Frank de Boer voetbalde Oranje over het algemeen attractiever dan onder Van Gaal. Het is echt om te gapen, zo saai en tempoloos.

29-11-2022 19:51

Dusbaba +15446

Wat mij betreft zijn poule wedstrijden niet bedoelt om alles uit de kast te gooien. Je moet er doorheen komen met zo min mogelijke schade. Hoe je het ook wendt of keert, dat is gelukt. Hopelijk gaat de kooi nu open bij de knock out wedstrijden. Ik geef toe dat ook ik er een hard hoofd in heb, maar ergens blijf ik nog een beetje hopen hierdoor.

29-11-2022 19:57

PH2BOT +40642

Kijk even naar hoe zo'n Adams ( team US ofA) klasse reageert op provocerende vragen van een journalist embedded in het tirannieke regime van Iran. Toch wel van een ander niveau die Adams dan bv onze 32M 'kleuter' Bergwijn.

29-11-2022 19:51

WantAmsterdam +116340

Die reporter was ook een “tool” man, Adams spreekt het Land anders uit, en hij valt hem aan.

30-11-2022 00:26

Dusbaba +15446

Marco lijkt eindelijk een beetje het juk van zich te hebben afgegooid. Hij is eindelijk zichzelf. Ik vond dat hij lange tijd alleen maar bezig was te bewijzen geen Cruijff kloon te zijn zonder zelf met iets te komen. Verhelderend. Misschien zelfs voor een functie bij Ajax nu. Ik zie toch liever Marco als directeur van het technische beleid dan Sar.

29-11-2022 19:49

PH2BOT +40642

Marco mag ook van mij zo aan de slag daar ...alleen is Edje 'Doornroosje' Kadetje net weer voor 3 jaar herbenoemd tot AD door dat suffe AVA klapvee.

29-11-2022 19:54

Dusbaba +15446

En ik denk dat zij ook liever Sar hebben. Die is wat makkelijker kneedbaar.

29-11-2022 19:58

PH2BOT +40642

...ik ben bang van wèl ja ha ha

29-11-2022 20:29

Aurelius1 +19736

Van Basten kan met niemand omgaan, zeker niet met creatieve spelers met een eigen wil. Hij heeft al zf toegegeven helemaal niet geschikt te zijn als trainer. Heeft met iedereen in de clinch gelegen.

Als analist vind ik 'm oké. Niet meer dan dat.

29-11-2022 20:52

Dusbaba +15446

Persoonlijk vind ik dat Marco iets te veel kwaliteiten heeft om zijn leven maar wat uit te zitten ala Gullit. Als trainer dan misschien niet geschikt (al vind ik dat persoonlijk wel meevallen), maar een beleidsfunctie in de technische gedeelte bij Ajax zie ik hem zeker wel doen. Toch zonde als zo iemand zomaar verloren gaat voor het voetbal.

29-11-2022 20:58

Aurelius1 +19736

Je kiest het leven niet uit, het leven kiest jou. Van Basten heeft ook al een beleidsfunctie bij de FiFa vervuld, maar hij houdt het nooit lang uit. Omdat ie weinig geduld heeft en zich snel aan mensen stoort. Ik denk dat het ook iets is wat hem zelf frustreert. Hij doet wel z'n best, maar hij kan zich gewoon moeilijk aan anderen aanpassen.

29-11-2022 21:01

Henkjanklaas +20683

Is gelukkig als analist geen 13 in een dozijn. Mooi gister met vd Vaart. De rest van die analisten saaie pieten zoals Affelay

30-11-2022 04:53

stopperspil +11264

Na de winterstop toch maar niet Van Gaal als trainer bij Ajax: ook stilstaand tikkie breed voetbal nu

29-11-2022 19:45

Jariiii +22443

Heerlijk trouwens hoor, dat gejank online dat Taylor er in kwam en Simons niet. Genieten.

29-11-2022 19:40

PH2BOT +40642

...was ook wel een beetje gek toch?!

29-11-2022 19:55

Jariiii +22443

Ja, het was inderdaad een beetje gek. ;-) Maar toch geniet ik ervan.

29-11-2022 22:34

Ajaxadam1 +31677

Hoezo heet dat janken ipv een plausibele mening geven?

29-11-2022 20:31

AFCA-1983 +17805

Appelvlaai is wel vd de standaard teksten heh.. man man man verzin zelf eens wat joh

29-11-2022 19:40

goajaxgo +14180

Het kan niet anders of van Gaal probeert de wk-tegenstanders zand in de ogen te strooien. Anders kan ik deze waanzin niet verklaren.

29-11-2022 19:38

PH2BOT +40642

Genoeg zand daar tot aan de finale in elk geval.

29-11-2022 19:56

A-west +5768

Affelay met zijn tongetje. Voetbal is oorlog. Daar denken ze onder van Gaal toch anders over.
Pappen en nat houden.

29-11-2022 19:37

nightgoat +31369

Omdat niemand anders het doet heeft Daley Blind z'n eigen statistieken er maar eens bijgehaald, omdat 'ie heus wel best veel ballen had geschoten, ofzo.

29-11-2022 19:36

Ajax1204 +38670

Haha rellen in Ambon

29-11-2022 19:35

PH2BOT +40642

Geen rellen daar op Ambon hoor....daarvoor moet je op het Mercatorplein zijn en in die andere steden waar ze op deze wijze een overwinning van Marokko 'vieren'. Zijn er na de overwinning van Oranje op Qatar eigenlijk al zwarte Audi's, BMW's , Mercedessen en scooters door Oranje fans in de fik gestoken in West, Osdorp.en Nieuw Sloten?✊🏻😎Gaan we ff een ruïnetje zetten op die pleinoe🔥💥

29-11-2022 20:03

Louis.K +2145

mag ik lachen Gakpo in topvorm .

29-11-2022 19:34

Chris1986 +175

Lachwekkend is het! Bij dit oranje ben je al snel in topvorm.hij schiet er drie in maar verder zie je Gakpo ook niet.

29-11-2022 19:37

Louis.K +2145

Dat bedoel ik . 65 en 80 ml lees ik

30-11-2022 09:18

PH2BOT +40642

Vergeleken bij de rest van Oranje lijkt Gakpo nu wel in topvorm ja

29-11-2022 20:09

Louis.K +2145

wat liet hij zien ,naast zijn doelpunt , Of hoef je er na niet meer goed te spelen

30-11-2022 09:20

Jariiii +22443

Belangrijkste conclusie: Steven Berghuis en Frenkie de Jong zijn verrweg de beste voetballers van dit Nederlands Elftal.

29-11-2022 19:34

Ajax1204 +38670

Het is vloeken in de kerk maar onbegrijpelijk dat Weghorst en Janssen boven L. De Jong staan.

29-11-2022 19:32

A-west +5768

Ook Blind gelooft in sprookjes. Van Basten heeft gelijk. Hij zal wel kritiek krijgen. Die gasten hebben hun eigen belevingswereld.

29-11-2022 19:31

nightgoat +31369

Sjoerd en Joep gaan er samen weer een gezellige avond van maken.

29-11-2022 19:28

PH2BOT +40642

Joep heeft voor de uitzending nog even snel Iran opgezocht in zijn oude BosAtlas uit een tijd dat de sjah nog over Perzië heerste en Khomeiniekaas in een luxe appartement in Parijs van alle gemakken voorzien èn in alle vrijheid ondertussen een coup zat voor te bereiden m.a.g. dat het Iraanse volk nu al bijna 45 jaar achtereen op gruwelijk intimiderende wijze wordt onderdrukt.

29-11-2022 20:18

Ibuprobrimovic +4615

Lichtpuntjes waren Berghuis en Gakpo. Verdediging kun je weinig over zeggen. De rest, en dus wederom Depay als dieptepunt, niet best.

Prima dat vGaal spelers tijd gunt, zoals Taylor. Maar dan heb ik liever daarnaast jongens als Simons, Lang, Malacia en Frimpong in plaats van die verschrikkelijke Janssen, Weghorst en de Roon. Je speelt al met 5 verdedigers tegen een land dat niet kan voetballen. Laat dan dit soort jongens proberen iets te forceren

29-11-2022 19:26

Modric36 +8224

Dit had zo moeten zijn

Danjuma/Depay Gakpo

Frenkie Berghuis Gravenberch

Blind/Malacia Aké van Dijk Timber/Ligt Frimpong

29-11-2022 19:23

FTS95 +16160

Zeker niet, 5-3-2 is een gedrocht. Vind het een schande dat wij als Nederland zo spelen

29-11-2022 19:38

Ajacied33 +36983

Wordt een heet potje VS-Iran als je zo die voorbeschouwingen ziet

29-11-2022 19:18

Henkje Netherlands +10255

Wie bedankt het om in een 5-3-2 systeem wout weghorst en Vincent Janssen in de spits te zetten? Wat een droevige bende zeg.

29-11-2022 19:17

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Toch wel 2 leuke potten zo. Al is het niet om de kwaliteit maar de hele context eromheen. Ben benieuwd

29-11-2022 19:14

nightgoat +31369

Lang leve Lang!
Dan gaat Oranje tenminste met nog wat vermaak ten onder.

29-11-2022 19:14

Ajax1204 +38670

Denk dat Engeland wil mikken op een 2e plek, je kan beter Nederland treffen dan Senegal

29-11-2022 19:11

JaapStam +137862

Schreuder al ontslagen???!!!

29-11-2022 19:10

Modric36 +8224

Februari Jaap, nadat we zijn uitgeschakeld door Berlin

29-11-2022 19:24

Juichtoon +32941

En in de competitie 9 punten achter staan.

29-11-2022 19:47

Danielson +50645

Nee en Louis ook niet!!!

29-11-2022 19:09

WillyBrokamp +11117

Het is nu wel duidelijk dat Alfred de echte Lowie ergens in een kelderbox heeft opgesloten en zich heeft vermomd tot deze nep Lowie om ook bij Oranje zijn behoudende, geestdodende spelsysteem uit te proberen. Help !!

29-11-2022 19:07

Ajax1204 +38670

Professor Sneep zat zich al af te vragen waar zijn voorraad wisseldrank is!!!

29-11-2022 19:08

Danielson +50645

Het is me wat. Zit je je dood te ergeren aan je club en de trainer, blijkt het bij NL elftal zo mogelijk nog erger te kunnen. Hopelijk vliegen ze er tegen een C land als Iran of USA uit. Wellicht dat er dan wat ogen opengaan al ben ik bang van niet.

29-11-2022 19:07

Dusbaba +15446

Dat is vorige toernooi al gebeurt en het wordt alleen nog maar erger

29-11-2022 19:21

Ajax1204 +38670

De goed voetballende landen winnen nooit. Als het gaat tussen de twee saaiste landen dit wk wordt de finale Nederland - Portugal.

29-11-2022 19:07

AjaxHoorn +32989

Nee idd. Spanje met Xavi, Iniesta, Puyol etc die speelden kutvoetbal. Netals Brazilie met Ronaldinho, Rivaldo en bv Ronaldo. Ook Frankrijk was gewoon kut met Zidane en Henry.

29-11-2022 19:21

WantAmsterdam +116340

Spanje speelde inderdaad niet zo indrukwekkend, ondanks hun geweldig materiaal, openingswedstrijd tegen Zwitserland verliezen, en in K.O. Altijd net met 1:0, terwijl ze al in het achtste finale hadden kunnen uit liggen.

Bizar dat je Duitsland niet noemt, die waren verantwoordelijk voor de grootste vernedering van een groot voetballand ooit.

30-11-2022 00:30

Aurelius1 +19736

Duitsland was het best voetballende land in 2014 en won het WK. Spanje best voetballende land in 2008 en 2010. Italië best voetballende land in 2020.

De finale wordt Spanje - Frankrijk of Spanje - Brazilië.

29-11-2022 19:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.