Mislintat ziet vooralsnog weinig ruimte voor jeugdspelers: 'Nog niet rijp voor basisplaats'

door Timo Suur 340

Bron Algemeen Dagblad

Mislintat ziet vooralsnog weinig ruimte voor jeugdspelers: 'Nog niet rijp voor basisplaats'

door Timo Suur 340

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Het plan van Sven Mislintat, directeur voetbalzaken van Ajax, is om de ineenstorting van de Amsterdamse club te doorbreken met directe versterkingen. Dit schrijft Johan Inan, Ajax-watcher voor het Algemeen Dagblad, vrijdagochtend. In de zoektocht naar een nieuwe voetbalcommissaris kreeg wel elke kandidaat van de Duitser te horen dat de jeugdopleiding de basis is voor de toekomstplannen, maar op dit moment ziet hij weinig ruimte om jeugdspelers in te passen.

'De voormalige scout van Arsenal en Borussia Dortmund heeft juist al geconcludeerd dat het sportieve verval doorbroken moet worden met directe versterkingen', valt te lezen. Mislintat ziet voor nu weinig ruimte voor jeugdspelers, want volgens de Duitser heeft Ajax nu behoefte aan directe versterkingen. Het plan is om een centrale verdediger, middenvelders en een spits aan te trekken. De verwachting is dat Edson Álvarez en Mohammed Kudus verkocht zullen worden en zo komt er geld vrij om nieuwe aankopen te doen.

Mislintat was nauw betrokken naar de zoektocht van Ajax naar een nieuwe voetbalbaas en elke gegadigde kreeg te horen dat de eigen jeugdopleiding belangrijk is voor de toekomstplannen. Echter worden veel talenten nog niet gezien als basisklant bij het eerste elftal. 'Insiders en talentenkenners achten de meeste beloften die interim-coach John Heitinga al liet snuffelen nog niet rijp voor een basisplaats', schrijft het Algemeen Dagblad.

Vos en Misehouy maken indruk

Er zijn twee spelers, naast Jorrel Hato, die indruk maken op de mensen binnen Ajax. Silvano Vos wordt gezien als een 'exceptioneel talent' en Gabriël Misehouy is 'een middenvelder om in de gaten te houden', zo schrijft Inan. Mislintat heeft het doel om met Ajax volgend seizoen te landstitel binnen te slepen en op deze manier moeten de Amsterdammers zich weer gaan plaatsen voor de Champions League. Binnen dit plan kijkt de directeur voetbalzaken naar hoe hij talenten kan laten instromen bij de Amsterdamse club. De Duitser wil de talenten meer laten rijpen door bijvoorbeeld 'gelouterde Nederlandse steunpilaren' aan de selectie toe te voegen.

Lees meer over:
Plaats reactie

koen_van_der_kooij +5

Mischien gekke (of niet) gedachte
Laudrup hoofd Coach?..
Genoeg Ajax dna/ premier League ervaring

18-05-2023 15:59

niquedegraaff +5289

Het is gewoon weer 2005 ofzo. Na een goed decennium met veel geld in kas, maakt Ajax wéér dezelfde fout zoals altijd. Ineens is de jeugd niet meer interessant en wordt het een koopclub. Ik verwacht met dit beleid hele magere jaren. Totdat het geld op is en Ajax weer gedwongen moet terug vallen op jeugdspelers. En zo herhaald de cyclus zich.

15-05-2023 14:25

sapp +642

Denk ga toch een keer Wikipedia erop nahouden. Ik schrik ervan.. deze guy is een nobody!

14-05-2023 13:10

ElSandrini +18084

Gelauterde spelers aantrekken.... Zoals wie dan Sven ? Daley Blind bijv.... Come on Ajax. Haal de jonge parels Guler, chavez.... Geen veteranenelftal

12-05-2023 19:19

Ajax14AMS +25205

Chavez is 27 geloof ik hahahahha, geen jonge parel meer dus. Guler wel.

Guler mag 100% komen, Chavez ken ik niet heel goed. Kun je me meer vertellen?

12-05-2023 22:15

OuweDibbes +11724

Een voetballende bal afpakker een rechtsbuiten en een tweede spits die 20 wedstrijden kan spelen..
Een jonge tweede keeper, en 9 tal spelers afvoeren bij de selectie. De rest invullen met jeugd..

12-05-2023 19:08

AFCAjaxMidNineties +12641

Ben het er wel mee eens dat er juist nu flink geïnvesteerd moet worden. Het Kampioenschap in onze kneuterige competitie is te koop. 2 of 3 echte foppers, 2 talenten en de rest jeugd will do the job.

12-05-2023 17:07

AINIESTA +44458

Volgens mij zijn we afgelopen zomer wel genoeg gefopt.

12-05-2023 20:40

KleineReus +6427

"Was nauw betrokken BIJ"

12-05-2023 15:52

Ajax14AMS +25205

Helemaal met Mislintat eens!

Mensen roepen hier om Salah-Edinne voor de linksback???? Die jongen staat geen eens in de basis bij FC TWENTE!!! Is DAT wat we willen nastreven als Ajax-zijnde?

Ik schrik er van...

12-05-2023 15:42

MarcHogervorst +35302

De eigen jeugd een kans geven, dat was vroeger anders de Ajax cultuur. Misschien zouden we dat weer na moeten streven?

12-05-2023 21:18

Ajax14AMS +25205

Ik zeg niet: Geef de jeugd nooit meer de kans.

Ik zeg: Dit Ajax heeft behoefte aan een kwaliteitsinjectie. Deze ga je niet vinden in een speler die het bij FC Twente al lastig heeft. Hato en Vos hebben hun waarde al bewezen, dus die verdienen (en krijgen nu ook) hun kans.

Tot slot heb ik een vraag aan jou, Marc. Als Salah-Edinne onder contract zou staan bij FC Twente en dat contract loopt af, zou je hem dan transfervrij ophalen om de vaste linksback van het eerste te maken?

12-05-2023 21:24

C14 +22326

Het zou trouwens niet aan een TD moeten zijn te bepalen of er wel of niet jeugd ingepast gaat worden, en wat het plan daarmee is de komende jaren. Dat mag niet van een passant uitgaan, en afhankelijk zijn. Dat hoort clubbeleid te zijn, dat altijd gevolgd zou moeten worden, door welke TD dan ook.

12-05-2023 14:18

Slang3 +45740

TD is juist geen passant

12-05-2023 15:37

C14 +22326

Aankopen en nog eens aankopen is juist de reden van het verval, dat al meteen na het successeizoen is ingezet, door van 5 talenten in de basis en daarmee de halve finale CL te halen, het seizoen erop denken dat niveau alleen vast te houden met ineens allerlei aankopen en maar 1 eigen talent in de basis... Ineens Martinez en Alvarez op de 6-en, twee CV's, in plaats van twee heel goed voetballende middenvelders. Het combinatiespel voorin dat eruit werd gesloopt. Maar goed, ik dwaal af.

Salah-Eddine, Hato en Vos zouden minimaal basis moeten komen te spelen. Met ook Taylor, Grillitsch, Fitz-Jim heb je vier opties voor op de 6 en 8. Met Ünuvar en/of Misehouy opties op 10, maar daar zou je een top creatieve technicus voor kunnen aantrekken voor de basis.
Dus zeker geen twee middenvelders nodig, is alweer overkill en wederom totaal gebrek aan vertrouwen in talenten.

12-05-2023 14:16

AINIESTA +44458

Niks mis met aankopen. Het moeten gewoon de juiste aankopen zijn. En geen misperen zoals Alvarez, Promes of Klaassen.

Wie hadden Frenkie en Schone moeten vervangen vanuit de jeugd bijvoorbeeld?

12-05-2023 15:11

C14 +22326

@Iniesta

Zeker niks mis met (goede) aankopen, als aanvulling. Ik doel vooral op die eerste reflex, van steeds maar aan jeugd voorbij gaan en meteen voor de aankoop gaan, omdat dat meer zekerheid zou brengen.

Dat wordt schijnbaar nu gewoon wéér de insteek.

Het is juist het moment te gaan werken aan een nieuwe, jonge ploeg, met een enkele aankoop daarbij inderdaad, maar het gaat weer vele aankopen worden als je het zo leest.

12-05-2023 22:44

C14 +22326

@Eric

Alleen in niks een Ajaxspeler, en in een seizoen waarin Ajax volledig de kwijt is.

Alvarez kan niet voetballen, en niet puur verdedigen, dus is gewoon helemaal niks. Heeft alleen waarde door volle focus en discipline, maar dat is natuurlijk lang niet genoeg.

12-05-2023 22:46

Ajax14AMS +25205

Salah-Edinne is bij Twente geen eens basis... Fans als jou vind ik echt een beetje eng, lijkt namelijk een beetje alsof jeugd opstellen voor jullie belangrijker is dan winnen.

Ajax is talent inpassen, maar dat talent MOET goed genoeg zijn. ASE is dat gewoon niet gebleken.

Vos en Hato hebben wmb laten zien de kans te verdienen, maar ook hun zou ik nooit gegarandeerd een vaste basisplaats geven. Zeker niet na een jaar als deze.

12-05-2023 15:46

linksbinnen +8081

En daarom wilde Twente Salah Eddine graag kopen van ons?

12-05-2023 18:39

Ajax14AMS +25205

Omdat Salah-Edinne van Twente niveau is, niet van Ajax niveau.

De linksback die Twente nu heeft gaat waarschijnlijk weg. Ook Zerrouki, die ASE prima zou kunnen opvolgen zal waarschijnlijk vertrekken.

Het feit dat Twente hem wilt maak hem nog lang niet goed genoeg voor Ajax.

12-05-2023 19:43

C14 +22326

@Ajax14

En waarom had Salah-Eddine geen basisplek bij Twente? Omdat de heel sterk spelende Smal een contractspeler van Twente is en Twente en iedere club die huurt, de voorkeur geeft aan de eigen contractspeler, om daarin te investeren, om in de etalage te zetten voor verkoop, of om verder ingespeeld te laten raken voor komend seizoen.

Salah-Eddine is gehaald puur als backup voor als Smal door blessure of schorsing weg zou vallen.

En kijk gewoon met je eigen ogen, dan zou je gezien hebben dat het een uitstekende voetballer is. Zoveel malen beter dan Wijndal.

Alsof jeugd opstellen betekent dat je minder wint, wat is dat dan voor absurde redenatie? Helemaal nergens op gebaseerd.

Successeizoen: 5 eigen talenten in de basis. Heel matige seizoenen daarna: 1 max. 2 talenten in de basis. Ajax van '95, ook veel jong talent erin. Sterke lichting onder Koeman, veel eigen talent erin.

Het gaat om een goede mix van eigen talent, talent dat is blijven hangen (dus met wat meer ervaring), en goede gerichte aankopen.

Jij hebt ASE niet eens een wedstrijd lang zien spelen bij Twente volgens mij, gaat puur af op het feit dat hij daar niet basis stond. Dat had dus een reden.

Ajax is talenten voor de leeuwen gooien, dat is ook een vorm van wat risico nemen. Ajax = risico = lef. Dat wil je ook in het spel terugzien, dat risico en lef, dat is Ajax, bravoure.

12-05-2023 22:53

Ajax14AMS +25205

@C14
Allereerst thanks voor je inhoudelijke reactie.

Ik ben het geheel met je laatste alinea eens dat we als Ajax wel eens talenten voor de leeuwen moeten gooien, want Ajax is risico, lef. Wel denk ik dat je daar zwaar in door slaat als je denkt dat ASE basismateriaal is voor Ajax. Hij is (en ik heb zeker wel gekeken) geen Champions League niveau, en dat is toch echt het niveau dat wij nastreven.

Wat jij zegt over de voorkeur voor een contractspeler gaat alleen op als de twee dichtbij elkaar liggen in niveau. Dat zegt mij al alles wat ik moet weten. Gijs Smal is namelijk ook absoluut geen Ajax niveau, maar als ASE zoveel beter was dan had hij daar gewoon gespeeld hoor.

Mijn vraag aan jou is dan ook: Als ASE zijn hele jeugd bij Twente doorlopen had en na dit seizoem transfervrij op te halen was, zou je dat dan doen met het idee om hem de linksback te maken van het eerste elftal?

Ik wacht je antwoord graag af! :)

12-05-2023 23:15

C14 +22326

@Ajax14

Maar had je Van de Beek, Onana, De Ligt en Mazraoui ook vooraf, dus voordat ze minuten maakten in Ajax 1, ook al ingeschat als direct CL niveau? Nee toch? Toch stonden ze er meteen.

Sowieso is het natuurlijk wel extreem belachelijk en zo extreem tegen Ajax' waarden in, dat Salah-Eddine wordt verhuurd, en de vele malen minder speler Wijndal voor 10 miljoen wordt gekocht.

Vergeet niet dat Ajaxspelers over het algemeen sowieso geen CL niveau zijn, niet op het moment dat ze bij Ajax spelen, maar dat dat gebrek aan dat laatste treedje niveau deels goedgemaakt moet worden door gretigheid (wat jeugd met zich meebrengt), teamgeest en teamspel, waardoor je als team kan verrassen, en heel goed spel met veel drive op de mat kan leggen.

Ik vind ASE aan de bal enorm goed; lichtvoetig, vlot voetenwerk, handelt snel, is heel technisch, veel balgevoel, behendig, vlot/snel, combineert makkelijk, heeft een versnelling, etc. Dat heb ik in ieder geval al heel lang niet meer op de backpositie bij Ajax gezien, ook nauwelijks op het middenveld zelfs.

Gijs Smal is al wel vele malen beter dan Wijndal. En Smal deed het bij Twente echt uitstekend, dus waarom zou hij eruit moeten ten faveure van een huurspeler die na het seizoen weer weg is? Dan wil je toch het liefst bouwen op een speler die blijft, of die je na dat seizoen voor relatief veel kan verkopen. ASE levert hen niks meer op als hij speelt.

Als ASE datzelfde niveau en voetballend vermogen zou tonen zoals ik deze geconstateerd heb in Jong Ajax en bij Twente, dan zou ik hem uiteraard transfervrij halen en voor de basis. Zijn achtergrond of traject maakte me niks uit, gaat erom waar hij momenteel staat qua niveau.

Moet je zien wat zogenaamde ervaring brengt op de backs, Wijndal en Sanchez, brengen helemaal niks, voegen niks toe, opbouwend ben je niks met hen. Het draait om kwaliteit en de juiste kwaliteiten voor desbetreffende positie binnen het specifieke Ajaxspel, en ik ben ervan overtuigd dat ASE over die kwaliteiten beschikt.

13-05-2023 00:02

Ans B +19809

Dank, je hebt mij de moeite bespaard om te reageren. Ik zou n.l. in de geest exact dezelfde reacties hebben gegeven.

13-05-2023 08:34

Ajax14AMS +25205

Ik kan niet geloven dat jij daadwerkelijk een speler die bij Twente op de bank zit zou halen voor de Ajax basis... Dat is echt Confetti League mentaliteit.

Wijndal had nooit gehaald moeten worden nee, dat lijkt me duidelijk. Dat er een nieuwe linksback moet komen idem dito, maar dat dat na deze verhuurperiode niet ASE kan worden lijkt me ook duidelijk. (tenzij hij opeens een hele sterke voorbereiding draait waaruit blijkt dat hij wel die stappen gezet heeft)

13-05-2023 12:28

C14 +22326

@Ajax14

Als hij contractspeler van Twente was geweest, hadden ze Smal vast niet aangetrokken, en had ASE ongetwijfeld basis gespeeld. En trainers maken wel vaker aparte keuzes, of gewoon andere keuzes. Soms vinden ze een bepaalde type belangrijker dan de kwaliteit.

We komen hier niet uit ;), jij ziet het (nog) niet in hem, ik wel. We gaan het zien hoe het uitpakt. Ben wel bang dat jij je zin krijgt ;). Maar ja, ben jij blij, ook goed.

13-05-2023 15:31

Ajax14AMS +25205

@C14

Als hij daar al een paar jaar basis was had hij zeker interessant kunnen zijn ja, want dan was hij al verder dan hij nu is. Echter, de realiteit is dat hij nu 21 is en zich bij Twente (nog) niet onbetwist in de basis heeft weten te spelen. Ik vind, huurspeler of niet, dat iemand die in aanmerking komt om in de basis te komen bij Ajax 1 er bij Twente met kop en schouders bovenuit hoort te steken (zoals Ziyech dat deed)

Ik hoop uiteraard dat hij terug komt en in de voorbereiding zo overtuigd dat een nieuwe linksback niet nodig zal zijn, maar ik heb er sterk mijn twijfels over. Hato en Vos zie ik het dan wel weer in zitten. Die mogen van mij voor de leeuwen gegooid worden. (want dat is inderdaad Ajax)

Hopelijk heb jij het beter gezien dan ik!

13-05-2023 15:39

C14 +22326

@Ajax

Ik kijk niet naar zaken als de mate van ervaring, keuzes van een trainer, situatie. Ik kijk gewoon naar de speler en hoe deze zich in wedstrijde verhoudt tot andere spelers en het niveau. En dan kijk ik naar zijn specifieke kwaliteiten en het niveau daarvan. Hij heeft overigens ook een langdurige blessure gehad bij Ajax, waarna AJax zijn contractvoorstel wilde intrekken, waarna ASE ook lang wachtte met tekenen toen hij weer fit werd, wat ik heel goed begrijp. Dus sowieso wel een jaar of wat meer verloren gegaan.

Ziyech stak er bij Twente inderdaad bovenuit, maar die vond ik bij Ajax die eerste seizoenen dan weer bij vlagen gewoon slecht. Kansloze schotjes op doel steeds, en maar blijven proberen, door tegenstanders heen proberen te passen en kansloze acties aangaan, die hij niet kan, en door drie man heen. Hij probeerde zóveel dat er ook geregeld wel wat goed ging. Maar als alle spelers zo zouden mogen spelen...

Ging pas meer in zijn kracht spelen met Promes op linksbuiten, toen ging Ziyech meer voor het spelmaken en mooi crossballen en voorzetten afleveren. Uiteraard was Ziyech bij Twente ook wel dé creatieve, aanvallende man. Dat is ook wel een andere rol dan die van een back.

Ik hoop het ook ;)!

13-05-2023 15:46

Ajax14AMS +25205

Klopt, bij Ziyech en andere spelers die stappen als deze maken was de overgang van subtop (waar risico = meer reward 9/10x voordelig is), naar top (waar je vaak toch wel scoort, dus niet allerlei rare dingen hoeft te proberen) gewoon heel groot. Dat kost tijd om je aan te passen.

ASE heeft wel veel pech gehad inderdaad. Ik hoop op een soort Mazraoui-verhaal voor hem!

13-05-2023 15:52

C14 +22326

Ja precies, Mazraoui had op een gegeven moment niet meer dan een amateurcontact, waren flinke twijfels over. Dan zou je ook niet denken dat dat snel wat wordt. Maar snel daarna basis en topseizoen in CL gespeeld.

13-05-2023 16:03

Ajax14AMS +25205

Laten we het hopen! 😁

13-05-2023 18:34

Wobbo +11184

Prima als de spelers die gehaald worden er direct staan en daadwerkelijk beter zijn dan onze jeugd. Gevallen als Bassey, Sanchez, Wijndal kan je gewoon niet maken.

12-05-2023 14:14

C14 +22326

'gelouterde Nederlandse steunpilaren'

Dat gerucht over Blind zou dus weleens waar kunnen zijn... My god

12-05-2023 14:03

Babangida83 +23821

Beetje vaag plan, zoals het stukje geschreven is. Ben heel benieuwd naar de praktijk. Feit is dat kopen ons niet veel heeft opgebracht. Nooit. Behalve toen we heel gericht Blind & Tadic kochten. Dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar ik zie dat soort spelers nergens lopen. Gelukkig heeft Mislintat een goed databestand.

Hato was in het begin overigens ook geen basisspelermateriaal. Totdat Heitinga in hem geloofde en hem beetje bij beetje bracht. Nu hebben we ineens weer een super talentvolle verdediger erbij die tegen PSV onze beste man was.

12-05-2023 13:33

C14 +22326

Precies, men zuigt maar wat uit de duim, gaan inschatten hoever een talent is, vanuit louter optredens in Jong Ajax. Krijgen niet eens minuten in Ajax 1 om zich te laten zien, men wil ze blijkbaar ook niet eens echt zien. Zo krijg je dus ook geen beeld waar ze werkelijk staan, en hoe ze zich verhouden tot Ajax 1.

Bizar gewoon, en dan maar inschatten of een talent wel of niet klaar is voor de basis of voor reserve Ajax 1.

Datzelfde gold voor Timber, Gravenberch, Mazraoui, noem maar op, die voor het seizoen als niet basiswaardig werden beschouwd, dus weer aankopen, die niet rendeerde, en toen bleken zij tóch wel basiswaardig, en hoe. Taylor ook weer, hele seizoen op de bank. Ten Hag die doodleuk stelt nadat Taylor Ajax alsnog naar het kampioenschap speelde in die laatste potjes 'je was er tóch wel klaar voor'. Dus precies wat wij hier stellen.

12-05-2023 14:05

YRGI +32921

Taylor blijkt er dit seizoen alleen niet klaar voor.

12-05-2023 15:22

OuweDibbes +11724

We moeten ook weer naar een fase als Ajax 3 - 0 tegen Emmen voorstaat en het is de 60 minuut eerder jonge jongens debuteren. Zo kan je ook makkelijker beoordelen of een speler te kort komt of niet. En bij blessures niet het hele elftal husselen.

12-05-2023 19:28

C14 +22326

@YRGI

Afgelopen wedstrijd weer veruit de beste. En dat op een éénmansmiddenveld, want Alvarez en Klaassen zijn nergens te bekennen.

12-05-2023 22:54

C14 +22326

@Ouwe

Precies, en niet alleen pas bij 3-0 wat mij betreft, 2-0 is ook al prima, en soms bij aanvang van tweede helft. Houdt het talent zich meermaals staande, ook eens een hele wedstrijd geven wat mij betreft. Zorgt ook voor concurrentie voor de basisspeler, die dan scherper moet zijn.

12-05-2023 22:57

Eurysaces +29499

Hoe bedoel je, kopen heeft ons nooit wat opgebracht?

12-05-2023 14:33

barry1988 +23993

Benieuwd of Mislintat ook gaat proberen om Veltman transfervrij terug te halen. Hij past perfect in dit plaatje. En zou samen met nog een aan te kopen cv voor een ervaren centrum achterin zorgen. Zo kun je Hato rustig brengen.

12-05-2023 13:31

YRGI +32921

Veltman heeft al gezegd nu niet terug te komen.

12-05-2023 15:23

barry1988 +23993

Dat had ik nog niet meegekregen. Jammer zou een goede versterking zijn geweest.

12-05-2023 15:33

linksbinnen +8081

Voor lcv hebben we Hato en Kaplan. Daar zou ik graag een meer ervaren kopsterke rcv naast zien.

12-05-2023 18:42

Marcw1972 +16510

Staan ze op die foto nou allemaal voor Edje te klappen? 😅

12-05-2023 13:25

henkie58 +2030

Geef de man vertrouwen aub! Met wat gerichte aankopen, staat het zo weer op de rails.

12-05-2023 13:15

Sunny +9528

Een groot talent dat op mij dit seizoen regelmatig indruk maakte en op meerdere posities inzetbaar is en zeker betaalbaar: Manhoef.
Heeft felheid, snelheid, techniek, dribbel en er lijkt een goede kop op te zitten.
Zag hem als back zijn tegenstander opvreten en als aanvaller voor veel gevaar zorgen.
Talent dat je moet pakken

12-05-2023 12:44

Arjuna +3732

Misschien kan zijn vader eens met de verdediging aan de slag.

12-05-2023 13:18

barry1988 +23993

Kan die gelijk ook Brobbey en Bergwijn aanpakken.

12-05-2023 13:29

Sunny +9528

En de aanval

12-05-2023 13:34

debetweter +10061

Baas en FJ horen bij Ajax 1 of niet?

12-05-2023 12:38

Adt +1650

Laat ik eens een poging wagen voor volgend seizoen:

Rulli
Rensch-Nieuwe ervaren RCV - Hato - Baas
Timber (6)-Taylor (8)
Berghuis
Nieuwe veelbelovende RV-Brobbey-Bergwijn

Timber de nieuwe aanvoerder maken en omscholen naar CVM, aangezien hij als CV nooit de top gaat halen vanwege zijn gebrek aan kopkracht en een fatsoenlijke cross pass.

Schaduw team
Setford (Gorter weer verhuren)
Regeer-Nieuwe veelbelovende RCV-Kaplan-Salah Eddine
Vos (6)-Fitz Jim (8)
Klaassen
Conceicao-Tadic-Daramy

Duidelijke afspraken maken over de rol van Tadic, als mentor en reserve speler

Afscheid nemen van Bassey, Wijndal, Sanchez, Grillitsch, Lucca en je verlies nemen
Mooie bedragen incasseren voor Alvarez en Kudus

Belangrijk dat de nieuwe aankopen er meteen staan, met name de nieuwe RCV moet veel ervaring en kwaliteit meebrengen.

Van hieruit stap voor stap doorselecteren, maar wel de jeugd de tijd geven om zich in het elftal te spelen en aankopen moeten ook daarna echt een forse meerwaarde zijn

12-05-2023 12:26

AINIESTA +44458

Klaassen en Berghuis gewoon lekker afscheid van nemen. Scheelt je zo'n 7 miljoen per jaar.

12-05-2023 13:25

Adt +1650

Ik zou ze nog zeker een jaar houden, zijn allebei gewaardeerde internationals onder verschillende bondscoaches, die onder ten Hag wel rendeerden en Berghuis was dit seizoen nog regelmatig bij de beste spelers van Ajax. Je wilt niet meteen alle ervaring wegdoen en als je ze goed gebruikt zullen ze nog van grote waarde zijn Berghuis voor de basis en Klaassen als soort van pinch hitter

13-05-2023 07:47

AINIESTA +44458

Wat voor ervaring? Dit zijn de eersten die door het ijs zakken als het moeizaam gaat. Klaassen durft zich niet eens aan te bieden en Berghuis is erg kwetsbaar onder druk. Lekkere ervaring voor hun mega salaris.

13-05-2023 10:22

Kingoffdatoilet +17122

Weer de eigen gedachten van een journalist

12-05-2023 12:22

Slang3 +45740

ze moeten wel, Sven deelt alleen met die Duitse collega die Timber en Alvarez in de markt zette

12-05-2023 13:37

Duggoutdennis +6302

Beter dan een personeelslid die wel informatie deelt met een journalist. Voor ons wellicht saai maar in het beste geval horen we via de media pas besluiten/transfers als ze rond zijn. Tenzij er strategisch informatie "gelekt" zou worden.

12-05-2023 14:14

MichelAngelo66 +22184

Hato is al overgeheveld, Vos en Godts volgen over niet al te lange tijd. Die jongens moet je niet in de weg gaan staan met onnozele aankopen. Daarmee zeg ik dus niet dat het allemaal direct basisspelers zijn. Fitz-Jim gaat afvallen, net als Baas en Regeer.

Voor directe versterking met ervaring in combinatie met Nederlander kan het nog moeilijk worden. Stefan de Vrij kan, maar speelt niet veel. Dus hoe goed is hij nog? Wel transfer vrij.

Onze Sven zou ook zomaar met een of twee Duitsers aan kunnen komen zetten…. Vanuit Dortmund of Stuttgart? Dortmund in een deal met Alvarez en/of Kudus… CV Hummels (hoewel aanvoerder en hij daar waarschijnlijk gewoon lekker wil eindigen, maar aflopend contract en 34), CVM Can (in het begin niet altijd gespeeld nu wel)? AM Reus? Wellicht verdienen die gasten allemaal veel te veel. Geen idee. Stuttgart zou ik niet weten wie.

12-05-2023 12:19

Ajax14AMS +25205

Volgensmij is er vanuit Manchester interesse voor Reus, dus dat zie ik niet gebeuren.

Emre Can is daar vast in de basis nu en heeft nog een jaar comtract hierna, Hummels en de Vrij weet ik niet hoe goed ze zijn, maar een 34 jarige verdediger kan snel aftakelen dus daar zou ik niet aan beginnen.

Maar dit is inderdaad wel de vijver waaruit je moet vissen. Spelers die niet passen/net buiten de boot vallen bij clubs als Dortmund, of een sterkhouder van een degradatie(kandidaat) uit de Premier League. Genoeg interessants bij Southampton bijvoorbeeld.

12-05-2023 15:55

twynestar +28209

Ze hebben gelijk. Er zijn 2 max 3 jongens klaar voor het eerste. En dat is normaal. Als het huidige elftal moet worden doorgeselecteerd kun je dat niet grootdeels vanuit de jeugd doen.

12-05-2023 11:57

KudusDream +12972

Ben dit soort gelul ook zo zat. Alsof Sanchez, Klaassen & co er zo lekker klaar voor zijn. Een Regeer en Unuvar hadden het niet slechter gedaan. Ik waarschijnlijk ook niet, maar toch.

12-05-2023 11:52

4xEC1 +7712

Iedereen is er nu wel over eens dat je eerstgenoemde spelers niet goed genoeg zijn, maar dat staat los van de jeugdspelers die er al dan niet klaar voor zouden zijn. Twee verschillende zaken zijn dat.

12-05-2023 12:10

KudusDream +12972

Nee, is 1 en dezelfde zaak. Gewoon de jeugd de kans geven ipv troep opstellen. We hebben best wat geld, maar niet genoeg om zekere toppers te kopen. Je ziet hoe dat bij een Chelsea gaat met nog veel meer geld.

12-05-2023 12:45

4xEC1 +7712

En dan vooral Europees compleet weggeblazen worden door ploegen die wèl genoeg routine op het veld hebben. Ajax moet altijd jeugd inpassen, daar staat Ajax voor, maar routine en ervaring is nèt zo belangrijk.

12-05-2023 12:49

KudusDream +12972

Moet je voorstellen, als we jeugd hadden opgesteld waren we misschien wel weggeblazen door een Napoli. Gelukkig hadden we nu lekker veel routine en mannen die er klaar voor waren.

12-05-2023 12:50

4xEC1 +7712

En nog steeds snap je het niet hè. Ik zal het nóg een keer typen: DE SPELERS DIE GEHAALD ZIJN, ZIJN NIET GOED GENOEG. Blind en Tadic waren in 2018 echt versterkingen. Nu is er gewoon rotzooi gehaald. Heeft toch helemaal niks te maken met jeugd wel of niet inpassen? Hoe je het went of keert, onervaren jeugd heeft tijd nodig. Talenten als de Ligt, die er eigenlijk meteen stond, komen eens in de zoveel jaren voorbij. Maar jij wil alleen jeugd in het team hebben die meteen afgeslacht wordt?

12-05-2023 12:56

KudusDream +12972

Oh, nu je met capslock typt ben je ineens veel duidelijker. En nee, uiteraard niet alleen maar. Maar een stuk of 6-7, aangevuld met een paar meer ervaren mannen. Het punt is meer dat er geen enkele garantie is dat de spelers die je nu allemaal gaat halen wel goed genoeg zijn. Nogmaals, zie een Chelsea. Dus ik zou niet al te veel halen. Brobbey, Hato, Rensch, Chico, Vos, Daramy, Godts, Regeer, Kaplan, Fitz, Taylor, Unuvar. Daar kun je er gewoon 6 of 7 van opstellen. Misschien Berghuis, Bergwijn houden en koop je een paar ervaren toppers. Die ook geen enkele garantie bieden.

12-05-2023 13:09

4xEC1 +7712

Zelfs met een megafoon bij je oor gaat het er bij jou niet in denk ik.
Jeugdspelers bieden die garantie wel dan?
Garantie heb je nooit.

12-05-2023 13:14

KudusDream +12972

Dat is precies mijn punt. Maar die zijn gratis en kunnen groeien.

12-05-2023 13:15

4xEC1 +7712

Het probleem bij Ajax, vooral nu er aangehaakt wil worden bij de Europese (sub)top, er steeds minder tijd is voor de jeugd om te groeien. Bij fouten worden ze meteen afgemaakt. We zijn verwend geworden door deze wens, en al die jaren CL. Maar je ziet het: Het kan zo weer in elkaar donderen, na slecht beleid na het vertrek van vooral Marc Overmars, er moet weer bijna op 0 begonnen worden. Maar waar wil Ajax voor gaan: Jeugd meer laten inpassen en accepteren dat je Europees hierdoor niet kan aanhaken, of geld blijven uitgeven voor duurdere versterkingen, en dus minder jeugd, en dan hopen dat je weer kan aanhaken... Zeg het maar.

12-05-2023 13:41

Duggoutdennis +6302

Het probleem is ook met jeugd dat als je ze voor de leeuwen gooit en ze worden zoek gespeeld kan dat ook negatief op ze inwerken/ze verpesten. Dus of ze het minder of beter zouden doen is niet relevant, of ze er klaar voor worden geacht wel... Als ze er niet klaar voor zijn wil je ze toch niet verpesten door ze er toch in te zetten?

12-05-2023 14:16

4xEC1 +7712

Vind ik dus ook.

12-05-2023 14:38

Ajax14AMS +25205

Ik zal je uit die droom helpen:
Als je er 7 opstelt van de namen die jij genoemd hebt, dan worden we 3e of 4e en gaan we in de Europa League of Conference League geen hoge ogen gooien.

12-05-2023 15:59

Ans B +19809

@4xEC1
Altijd én én. Maar dat kan alleen met goed beleid, planmatigheid, uitstekende en voortdurende monitoring, een goede organisatie en de inzet van de juiste middelen (waaronder mensen).

Samenwerking en alle neuzen dezelfde kant op zijn ook sleutelbegrippen.
Ikzelf zou b.v. kiezen voor een soort Technisch Hart, maar dusdanig georganiseerd dat de TD de eindbeslissing neemt, maar wel overruled kan worden door een bepaalde meerderheid i.s.m. de technisch commissaris (die laatste kan sowieso overrulen).
Ook zou ik dan kijken hoe je desondanks daadkracht kunt behouden door uitzonderingsregels (als het op snelheid van handelen aankomt) en een daarbij behorende beslissingsstructuur.

Ik juich het gebruik van data ook heel erg toe. Niet alleen van beoogde spelers, maar ook van je eigen (jeugd)spelers.
Ajax zou ook kunnen nadenken over eigen databestanden, b.v. voor het scouten van scouts, (jeugd)trainers, uitleenclubs, en alle andere gebieden die belangrijk zijn voor voetbal, kwaliteit en je eigen beleidsplannen.

Het TH kan ook rouleren; nieuw bloed, andere ogen - als je er maar voor zorgt dat er continuïteit is. Als je b.v. een verdediger nodig hebt, heeft het zin om veel oud-verdedigers te laten meepraten.

Samenhangend beleid is ook erg belangrijk: als je beslist dat een aankoop nodig is voor een bepaalde positie, dan moet je al rekening houden met de jeugdspelers die op iets langere termijn in aanmerking komen voor die positie. Dat kan van belang zijn voor wat voor speler je gaat zoeken: ervaren of juist een jong talent bijvoorbeeld. Of eerst huren.

Daarom is samenwerking en elkaar vertrouwen ook zo belangrijk; en dat impliceert dat je óók moet kijken naar karakters. Als je - zoals bij het vorige TH - vooral koppige karakters hebt, dan wéét je dat er een grote kans is dat bij verschil van mening een patstelling gaat ontstaan. Dat kan en mag, maar dan moet je tevoren dus al heel goed hebben nagedacht over hoe je dat kunt voorkomen en hoe je dat formeel en informeel kunt oplossen. b.v. via een tijdelijke uitbreiding van het TH. Duidelijkheid en transparantie - daar gaat het dan om.

13-05-2023 09:32

4xEC1 +7712

Ben ik het wel allemaal mee eens Ans B. Want je ziet dat het kan, in ieder geval jarenlang aan de top blijven in eigen land, en 2 van de 4x knockout fase CL bereiken.
Planmatig handelen bijv. waar je het over had, dat is één van de dingen die in de voorbereiding van dit seizoen helemaal mis is gegaan. Spelers werden aangetrokken zonder de scouting erbij te betrekken, een zaakwaarnemer, met eigen belangen, werd gebruikt voor transfers, ongelooflijk eigenlijk. Een goede samenwerking en vooral een goede taakverdeling, wat voorkomt uit goed beleid, met capabele mensen, is funest. Ik hoop dat Ajax dit, aan de hand van Mislintat, goed opzet.

13-05-2023 11:23

Ans B +19809

@4xEC1
Nadat ik op jou reageerde las ik dit in VI Pro over Brighton, dat behoorlijk weergeeft waar ik op doelde met databases.

'Alles is daarin te vinden’, zei Paul Barber. Daarna lichtte de ceo, sinds 2011 werkzaam bij de The Seagulls, een klein tipje van de sluier op. Hij vertelde dat er een bestandje op zijn computer staat waarvan hooguit vier mensen de inhoud kennen.

Dat document kan worden beschouwd als de heilige graal van het Brighton-succes. Het is een opsomming van namen die continu wordt geüpdatet. Voor elke werknemer binnen de organisatie, dus niet alleen de voetballers, bestaat een schaduwlijst met potentiële vervangers. Bij Brighton maken ze zich geen zorgen wanneer aan hun trainer wordt getrokken. Daar weten ze allang wie succesmanager Roberto de Zerbi kan vervangen. Dat wisten ze al voordat de Italiaan was aangesteld.'

'Van paniek was daarom geen sprake toen Chelsea zich vorig jaar september meldde. Het seizoen was net een paar weken onderweg toen Todd Boehly belde of er te onderhandelen viel over het contract van Graham Potter. De Amerikaan informeerde direct of dat ook gold voor een aantal van zijn assistenten en de technisch directeur. Normaal gesproken is zo’n overval vlak na het sluiten van de transferperiode niet het meest ideale moment om de hele organisatie rond het eerste elftal overhoop te gooien. Brighton zag inclusief Potter zes mensen naar Londen vertrekken en niemand in het Amex-stadion die daar iets van merkte. Dankzij het bestandje op de laptop van de ceo ging het leven aan de Engelse zuidkust gewoon door. Om over de puinhoop op Stamford Bridge maar te zwijgen.'

'Bij de meeste clubs is het effect snel zichtbaar wanneer de beste voetballers of een succesvolle trainer een lucratieve transfer maakt. In het geval van Brighton lijkt het of ze steeds beter gaan voetballen en steeds beter worden in het scouten van spelers. Ben White, Leandro Trossard, Dan Burn, Marc Cucurella, Yves Bissouma en Neal Maupay zijn al vergeten, terwijl ze tot voor kort basisspelers waren. Hun opvolgers zijn nóg meer geld waard en in de meeste gevallen nóg beter.'
'

13-05-2023 11:50

KudusDream +12972

Beetje zoals nu dus

13-05-2023 12:17

4xEC1 +7712

Indrukwekkend. Toppunt van goed voorbereid zijn. Bij Ajax duurde het 1,5 jaar voordat er een nieuwe TD kwam, maar er zijn daarvoor genoeg voorbeelden geweest met spelers die laatste moment vertrokken.
Ik kan hier alleen maar met jaloezie naar kijken....

13-05-2023 12:18

3sterren +20205

”directe versterkingen” directe aankopen zul je bedoelen, of het versterkingen zullen zijn moet nog blijken.

De nieuwe TD werkt al drie hele dagen in Amsterdam.
Laten we hopen dat hij de rest van de week bezig is met het oppoetsen van zijn glazen oog, want momenteel schittert die niet erg fel meer.

Ben heel benieuwd wat zijn aankopen zullen brengen ...

12-05-2023 11:38

xerr +2506

Officieel loopt zijn contract vanaf 19 Mei. Die beste man gaat nu dus in zijn eigen tijd werken. Niks te klagen. En waarschijnlijk sinds zijn aanstelling is die al bezig met verschillende dingen zonder dat hij daarvoor wordt beloont want zijn eerste salaris komt pas in eind Mei voor 2 weken werk.

12-05-2023 11:58

Ron6 +3483

Godt ioort ook bij de twee genoemde jeugdspelers…

12-05-2023 11:22

Yaeron +6379

Ga voor Ward Prowse. Stop met die Nederlandse Internationals die over hun top zijn.

12-05-2023 11:17

Hziyech15 +2197

Dit vind ik eerlijk gezegd echt een goed idee. Southampton gaat degraderen en dan hebben we ook eindelijk weer een vrije trappen specialist.

12-05-2023 12:37

Yaeron +6379

Precies mijn gedachte idd.

12-05-2023 14:15

Soccerskins v2 +43203

Als je echt gaat doorselecteren en dus afscheid neemt van Sanchez, Tadic, Berghuis, Klaassen etc. begrijp ik goed dat Mislintat geen ruimte ziet in de selectie voor nog meer talenten.

In dat geval hebben we met Rensch, Kaplan, Hato, Salah Eddine, Taylor, Ünüvar, Conceicao, Brobbey en Daramy al een aardige enclave van spelers onder de 21 jaar. Daar moeten dan wel een aantal directe versterkingen bij.

12-05-2023 11:12

emieltjuhh +17801

Ik vind dit een mooi lijstje: Kluivert, van de beek, van hecke, schouten, malcom & pavon. Spelers weg: Bassy,deef,tadic,taylor,grillitsch, pasveer.

12-05-2023 11:04

Simpelishetmoeilijkst +25108

Moet Bergwijn, die miskoop, blijven met dat enorme salaris?

12-05-2023 12:43

Lazell +16983

Dus omdat Ajax een stuk of 4-5 directe versterkingen wil, is er geen plek voor eigen jeugd? Ik zou er niet gek van op kijken als er 6-7-8 spelers wegggaan. Dan is er juist méér ruimte voor jeugd.

- Timber, Alvarez en Kudus willen weg.
- Lucca wordt waarschijnlijk niet verlegnd.
- Van het rijtje Klaassen, Sanchez, Wijndal, Bassey en Bergwijn vertegenwoordigen een hoog salaris en/of restwaarde, dus het is aantrekkelijk 1 of 2 uit dat rijtje te laten gaan.
- De verrassingstransfer(s) van het jaar die niemand ziet aankomen

12-05-2023 11:01

trodat4030 +96403

Nee, de jeugd er nog niet klaar voor om op te kunnen rekenen(!) dat ze een basisplaats kunnen verdienen. Dat staat er toch vrij duidelijk? Zal vast een verrassing rondlopen waarvan men het nu nog niet verwacht, maar er op rekenen is totaal iets anders. Dat is hetzelfde gelul als dat mensen hier soms gillen dat we in de zomer van 2022 rekening hadden moeten houden met een 16 jarige LCV die van o17 naar o18 werd doorgeschoven, bij het al dan niet halen van een linksback....

12-05-2023 11:04

Lazell +16983

Dat staat er ook, maar daar ben ik het niet mee eens. Niemand mag ooit op een basisplek rekenen, dus dat vind ik sowieso al onzin.

Dat je je op directe versterkingen richt, betekent niet dat jeugdspelers geen kansen krijgen voor de basis. Spelers als Vos, Baas en Hato worden nu al ingepast. Fitz-Jim was ook lekker bezig. Als er meer spelers vertrekken dan er bij komen, wordt het alleen maar makkelijker om zulke spelers in de basis in te gaan passen.

12-05-2023 11:16

trodat4030 +96403

Nee, ik zeg niet dat ze op een basisplaats mogen rekenen, ik zeg dat ze klaar zijn om zich serieus in de strijd om een basisplaats te mengen. Daarom zeg ik VERDIENEN. Een Taylor afgelopen zomer, zo'n status, die hebben die jongens gewoon nog niet.

12-05-2023 11:29

Lazell +16983

Hato en Fitz-Jim wel imo.

12-05-2023 11:31

trodat4030 +96403

Mbt Hato verschillen we van mening dan. Die jongen is 17, die doet het nu goed, maar we weten dat jeugdspelers van die leeftijd nog enórm grillig zijn. KFJ is wel een stuk verder in zn ontwikkeling, maar Hato leeft vooral op de bekende roze wolk, we moeten nog maar afwachten hoe het gaat als die wolk verdwenen is, ik ga daar echt nog niet op rekenen. In de A selectie, helemaal prima, graag, maar zien als 'klaar voor de basis' vind ik echt een enorm risico met zulke jonge knapen. Het kan zijn dat het zo gaat uitpakken, maar ik vind niet dat je al rekening moet houden met die jongen voor zo'n status. Vergis je niet, een jaar geleden speelde die jongen nog in o17...

12-05-2023 11:39

TeringHenkie +28261

Helemaal mee eens. Wat Mislintat zegt snap ik wel, eerst zorgen met goede gelouterde spelers dat Ajax niet verder afglijd en zorgen dat we CL halen. Dus kampioen worden.

Jeugdige talenten kun je natuurlijk wel brengen bij een mooie voorsprong, maar om met hun te starten als basis is te risicovol, daar zijn ze nog niet aan toe.

Ook Hato gaat nog een mega terugval krijgen!

12-05-2023 11:50

Lazell +16983

Dat moet idd blijken. Maar ze moeten wel binnen alle realiteitszin de kans krijgen zich in de basis te knokken. Hato is net zo ver als Taylor vorig seizoen bijv. Een van de beteren op het eind van het seizoen. Wel jonger, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat het niet mogelijk is een basisplek te veroveren (De Ligt). Daar moet je niet nóg een concurrent voor halen naast Kaplan en Bassey. Zelfs niet als Kaplan of Bassey vertrekt.

Vind zelfs voor spelers als Vos dat Ajax niet heel ruim in de concurrenten moet gaan zitten. Als je een kanon voor op 6 koopt, zal hij ook veel minder half uurtjes krijgen. Zulke spelers zijn de toekomst en daar moet altijd een pad richting basis voor open blijven. Dit seizoen is de kans om weer veel eigen jeugd zich te laten mengen in de strijd om een basisplaats. We hebben heel veel talenten die klaar zijn voor meer minuten

12-05-2023 14:50

Kingoffdatoilet +17122

Van het rijtje Klaassen, Bergwijn, Sanchez, Wijndal en Bassey moeten er in mijn ogen minimaal 4 vertrekken. Zijn allemaal niet goed genoeg of presteren zo ondermaats dat ze beter kunnen gaan.

12-05-2023 12:26

Simpelishetmoeilijkst +25108

Er moeten velen verkocht worden!

12-05-2023 12:43

Talentje020 +19870

Godts, Vos, Hato zou ik het gewoon mee aandurven komend seizoen in de A selectie, en dan heb je nog jongens als Misehouy, Gooijer etc die op de deur kloppen, hopelijk vind Mislintat een goede balans hierin!

12-05-2023 10:59

trodat4030 +96403

'In de A selectie' is iets anders dan een basisplaats. Dan moet je denken aan hoe een Taylor er afgelopen zomer voorstond. Díe stond echt klaar om een basisplaats te veroveren. Een Vos en Misehouy zijn nog(!) niet op dat punt aanbeland.

12-05-2023 11:08

Ans B +19809

Ik snap wel wat je bedoelt en voor een groot deel ben ik het met je eens, maar zo duidelijk is het niet altijd. Wie had ooit zien aankomen dat Gravenberch in dat betreffende seizoen de kans zou krijgen zich in de basis te spelen?
Ik weet nog goed dat juist Taylor een uitstekende voorbereiding had dat seizoen.

Mede daarom denk ik nog steeds dat Raiola dat heeft afgedwongen toen Gravenberch verlengde, maar dit terzijde. Hoe dan ook TH wilde niet twee jonkies in de as, zodat Taylor niet meer in aanmerking kwam voor één. Is mijn indruk altijd geweest.

Maar waar het op neerkomt is dat je een jeugdspeler ook de káns kunt geven om zich in de basis te spelen. Ik zou dat b.v. volgend seizoen met Fitz Jim doen.
En met Hato.
Jij zegt dat hij vast een terugval zal kkrijgen. Dat kan, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Als je op 17-jarige leeftijd al die rust hebt en het talent om uit te blinken in een zwaar onderpresterend team, dan bén je al een uitzondering. Misschien ook op andere vlakken dus.

Om die reden zou ik Bassey zeker niet laten gaan en vol op bijtraining aansturen.
Zodat hij het wel kan overnemen van Hato. Net als Kaplan trouwens.

In principe komt ook Salah Edine wat mij betreft in aanmerking voor een basisplek.
Maar je moet ook kijken naar voldoende balans qua ervaring. Net als bij Gravenberch-Taylor gebeurde.
Veel hangt dan af van de voorbereiding, maar ook van het totaalplaatje.

Wat betreft de kans geven: het kan een jeugdspeler een enorme boost geven dat hij zoveel vertrouwen krijgt, zodat hij vleugels krijgt. Dan kan er alsnog een terugval komen, maar daar kun je ook weer op inspelen (zoals je misschien al weet pleit ik sowieso voor een vaste mental coach die er dagelijks is). Maar er zijn ook spelers die dat gewoon blijven voortzetten en - wellicht wat instabieler - toch progressie maken. Zoals Gravenberch b.v. En in het buitenland zijn meer voorbeelden van spelers die al op jonge leeftijd definitief doorbreken. Bellingham, Pedri, Gavi e.d.

13-05-2023 09:57

BryanAFC1 +3465

Rulli: Mazraoui, Timber, Davison Sanchez, Tagliafico: Kudus, Vos, VD Beek: Ziyech, Brobbey, Godts.

Bassey, Bergwijn en Alvarez verkopen om dit bedrag te investeren in behoud van de sterkhouders en aantrekken van de 5 nieuwe sterkhouders in de opstelling hierboven. Zet er een coach voor als Peter Bosz, of iedere andere coach die aanvallend speelt, hoog druk zet en spelers kan ontwikkelen. En binnen een jaar staan we weer aan de top!

12-05-2023 10:55

emieltjuhh +17801

Bergwijn sowieso houden ik lees te veel Anti bergwijn berichten daar snap ik niks van

12-05-2023 11:01

BryanAFC1 +3465

Voorspelbaar, speelt niks klaar in de kleine ruimte en is enkel dreigend in de counters. Maar ook daarin haalt hij weinig rendement dit seizoen. Past wat mij betreft gewoon niet in het Ajax systeem, dus als je hem voor 20-30 miljoen weer kunt door verkopen aan een counterploeg uit de Premier League dan kun je die centjes mooi investeren in spelers die wel kunnen renderen.

12-05-2023 11:05

Lazell +16983

Is een beetje een Promes 2.0. In vorm (!) best een goede schutter, schoot ze in het begin van het seizoen vanuit alle hoeken en standen erin. Kan best een aardige indraaiende voorzet geven en is handig voor diepgang. Maar ik zie liever wat intelligentere spelers, beter in de kleine ruimte, slimmere passing en beter in de combinaties.

12-05-2023 11:18

emieltjuhh +17801

Iedereen is drama dit jaar dit is simpel formuleren

12-05-2023 12:15

Simpelishetmoeilijkst +25108

Waarom wil je deze miskoop behouden?Hij bakt er helemaal niks van, en kost bakken geld, waarmee je Ajax zou kunnen versterken.

12-05-2023 12:53

Simpelishetmoeilijkst +25108

Zoals type .David Neres? Dat is wat ik bij Ajax wil zien.

12-05-2023 12:54

Ans B +19809

@Lazell
Het grappige is dat Bergwijn dat allemaal kan, wat jij noemt. Als hij maar goed in z'n vel zit. In Oranje was hij heel vaak betrokken bij korte combinaties, speelde hij ook in kleine ruimtes, en gaf hij goede steekpasses op Memphis o.a. Die connectie heeft hij ook met Brobbey.

Maar Bergwijn in goede doen is misschien wel een relatieve zeldzaamheid.
Hij heeft nu bij alledrie de clubs waar hij speelde langdurige inzinkingen gehad.
Dáár ligt m.i. veel meer de crux. Hij is helaas te stoer om uit eigen beweging een mental coach in de arm te nemen, want die zou hem in principe kunnen helpen om ze te voorkomen c.q. minder lang te laten duren.

O.b.v. zijn geschiedenis als speler maar zonder hem goed te kennen kan ik b.v. vermoeden dat hij 1. niet zo heel goed kan omgaan met negatieve gebeurtenissen en gedachten, en 2. geen goede copingsstrategie heeft als hij in een neerwaartse spiraal terecht komt.

13-05-2023 10:14

JJFajax +3547

Ik mis Tadic en Blind in jou opstelling

12-05-2023 11:18

trodat4030 +96403

En ik mis een 'w' achter 'jou' (bezittelijk voornaamwoord). ;-)

12-05-2023 12:27

TeringHenkie +28261

Wat is dat toch voor een gelul met vd Beek. Halen we Klaassen 2.0 binnen die altijd geblesseerd is en nergens in Engeland geslaagd is?

Of ben jij dit..Sjaak Swart?

12-05-2023 11:52

trodat4030 +96403

'gelouterde Nederlandse steunpilaren'

Tja, wie zouden daarvoor in aanmerking kunnen komen die ook nog eens het niveau hebben dat we nastreven? Dan ga je al snel kijken bij Oranje wat daar zoal rondloopt die de leeftijd heeft om zo'n rol te vervullen, dan kom ik persoonlijk uit bij van Dijk, maar ben bang dat die met n contract van nog 2 jaar en een salaris waar zelfs de ogen van Tadic uit zn kassen zouden vallen, niet te betalen is. Áls hij er uberhaupt oren naar zou hebben.. Het is wel een positie waar we een goede versterking kunnen gebruiken.. Als alternatief zou je De Vrij kunnen opperen met een aflopend contract bij Inter en een (naar verluidt) salaris van 4.2 milj, dat zou te behapstukken kunnen zijn.

12-05-2023 10:53

Yaeron +6379

Niemand, letterlijk niemand. Van Dijk, De Vrij, Depay. Maar dat wordt 'm niet.

12-05-2023 10:57

trodat4030 +96403

Depay zou in mijn ogen ook never nooit een optie zijn. Dat is een volwassen kleuter in mijn ogen en gaat echt niet een jonge ploeg op sleeptouw nemen zoals je het graag ziet. Is hij gewoon het type helemaal niet naar.

12-05-2023 11:16

Flaco +19583

Van Dijk en De Vrij inderdaad. En eventueel Schouten en De Roon(wat we niet mogen hopen). En ik zie Ziyech toch ook als een Nederlandse speler.

12-05-2023 10:58

trodat4030 +96403

Ja Ziyech, maar daar ben ik geen voorstander van gezien zijn posities, salaris en waarschijnlijk een lang contract. Op zijn posities lopen in mijn ogen spelers rond die juist over 3-4 jaar een cashcow kunnen zijn (Conceicao, Misehouy, Idumbo Musambo), míts zij de kans krijgen om zich door te ontwikkelen. Met een Ziyech die je eigenlijk altijd haalt om 3-4 jaar dé vedette te worden, gaan die spelers héél veel moeite krijgen om die ontwikkeling door te maken. En dat alles nog buiten een transfersom en (enorm) salaris voor zeg 4-5 jaar.. Dat kost enorm veel geld en hij staat juist de inkomsten van de toekomst in de weg. Neemt niet weg dat ik het een geweldige speler vind, maar misschien juíst daarom geen goede optie voor de doorstroom van de jeugd.

De Roon is wat mij betreft geen optie, van Dijk verdient nu tegen de 15 milj per jaar en heeft nog 2 jaar contract. Die ga je never nooit wegplukken bij L'pool ben ik bang. Schouten ken ik niet zo goed, maar is wel een type dat bij ons zou passen. Hij is echter nog wel wat aan de jonge kant met 26 jaar..

12-05-2023 11:15

eenAjaxfan +20273

26 jaar, maar wel ervaring in het buitenland, een beetje zoals Klaassen, niet bij een topclub maar wel in een sterke competitie.
Ik vind zijn leeftijd juist ideaal.
Maar net als jij ken ik hem niet goed genoeg...😅

12-05-2023 11:32

trodat4030 +96403

Hmja, ik denk bij dit profiel toch echt aan spelers van minstens 28+. Spelers die klaar zijn om hun laatste lange contract te tekenen en daarna kortere verlengingen tekenen van 1 of 2 jaar. Zoals een Tadic en Blind indertijd.

12-05-2023 11:42

Lazell +16983

Depay, De Vrij, Danjuma, Wijnaldum, De Roon, Hateboer, vd Beek, Weghorst, Veltman en dan houdt het wel een beetje op qua ervaren Nederlandse spelers.

Wellicht dat De Vrij iets kan bijdragen, al ken ik zijn recente niveau niet en zit hij nu vooral op de bank. Wijnaldum idem dito. Vd Beek lijkt duur met hoog salaris. Weghorst en Veltman voor de bank, al denk ik niet dat zij dat zelf willen. Er zit geen duidelijk goede keuze tussen.

Ik denk/hoop dat je Nederlands met een korreltje zout moet nemen. Volgens mij heeft Mislintat dat helemaal niet zo gezegd, maar is het een interpretatie van de journalist.

12-05-2023 11:08

vandenhaas4 +15047

Van Dijk laat inmiddels ook veel te veel steken vallen. Die is niet meer zo goed als een paar seizoenen geleden. Niet dat hij minder is dan de spelers die er nu staan, maar hij zou je teveel kosten voor een speler die niet meer boven iedereen uitsteekt.

12-05-2023 11:13

trodat4030 +96403

Dat klopt, maar ik verwacht ook niet dat de beste verdediger van de wereld als aanvoerder een absolute topclub gaat verlaten voor een leraarfunctie bij een club als Ajax. Zeker niet als die niet ook nog een duidelijk verleden bij de club heeft. Dat hij minder aan het worden is, is ook dé reden dat zijn profiel past bij hetgeen we zoeken, zeg maar zoals een Jaap Stam indertijd. Maar zoals aangehaald, zijn salaris en contractduur zitten in de weg voor deze zomer.

12-05-2023 11:50

Omar +17163

----------------------- Rulli ---------------------------
Aankoop ------- Aankoop --------- Hato ------- ASE
--------- Vos ------------ Taylor / Berghuis ----------
------------------ Kudus / Aankoop ------------------
Conceicao / Aankoop ------------ Bergwijn / Godts
---------------- Brobbey / Aankoop ----------------

Rechterkant heb je vooral versterkingen nodig, voor de rest zou ik vooral jeugd inpassen

12-05-2023 10:42

Sjakio +2366

Kunnen we nou echt niemand anders krijgen dan die Inan voor het AD?

12-05-2023 10:38

trodat4030 +96403

Doe eens gek, solliciteer zelf!

12-05-2023 11:34

Sjakio +2366

Willem Alexander gaat toch ook niet achter de vuilniswagen lopen?

12-05-2023 12:15

trodat4030 +96403

Wim laat anders nog geregeld een vliegtuig rondvliegen, die blijft bij zijn leest, maar jij bent wat? Rechter? Hersenchirurg? Waar moet ik aan denken bij de o zo grote Sjakio?

12-05-2023 12:24

Slang3 +45740

Hij zegt geen basisspeler, niet dat ze geen rol kunnen spelen. Wat een paniek

12-05-2023 10:37

Balgevoel +30817

Het is natuurlijk wel voorspelbaar wat er gaat gebeuren, want zo gaat dat vrijwel altijd bij Ajax: halverwege komend seizoen breekt een stel jochies écht door, ten koste van onze 'ervaren krachten', die op de bank terechtkomen en waar we effectief gewoon weinig aan gaan hebben. Sowieso zie ik liever dat Ajax heel erg met mate ervaren spelers vastlegt, zie bij voorkeur talenten komen die misschien wat langer nodig hebben, maar waar meer rek in zit. Ajax en ervaren krachten: behalve Pasveer, Blind, Tadic, Schöne, Galasek en natuurlijk de eindbaas Rijkaard kan ik me er maar weinig herinneren waarbij het een succes werd...

12-05-2023 10:44

Slang3 +45740

Ja maar dat wil dus niet zeggen dat je nu Alvarez en Grillitsch kan laten gaan en alleen Vos doorschuiven. En hopen op Europees success. Kijk anders hoe Taylor hier ontvangen wordt als jeugdspeler in zijn 1e echte seizoen in de basis

12-05-2023 10:47

Balgevoel +30817

Grillitsch zou ik sowieso houden, want ik verwacht niet dat Ajax zomaar spelers kan halen die heel veel beter zijn in die leeftijdscategorie en zie in Grillitsch gewoon nog altijd een hele goede 6 voor Ajax als hij het eens een tijdje mag proberen met bijvoorbeeld gewoon iedereen die niet Den Deef is en zich chronisch achter een cornervlag verstopt tenzij er wat te scoren valt. Aan Europees succes moeten we sowieso even niet denken, laat staan dat we een succeselftal kunnen kopen. Dat heeft altijd tijd nodig. Liever een tussenjaar met eigen jeugd waarvoor dat leerjaar waardevol is en die beter worden, dan met middelmaat waar we uiteindelijk net zo goed afscheid van nemen... En Taylor is een complot, begrijp ik hier vaak. ;-)

12-05-2023 10:52

Slang3 +45740

De lange hand van Albers

12-05-2023 10:55

Kerel +1475

Typisch jong talent bij Ajax. 1 goede wedstrijd en ze zijn al aan nieuwe uitdaging toe. 2 goede wedstrijden en na een wisselbeurt en 2 wedstrijden op de bank . Ik moet wel spelen op mijn leeftijd. Om vervolgens in het buitenland wel te accepteren dat ze op de bank zitten.

12-05-2023 11:02

Moooo +3962

Insiders en talentenkenners:

Beetje flauw het seizoen is nog niet voorbij en de voorbereiding van het nieuwe seizoen moet nog beginnen..
Vorig seizoen zagen er een van Axel Dongen het goed doen in de voorbereiding.
Die stond toch te boek als "the next big thing "

Ik zie Vos, Godts, Hlynsson zich etaleren.
Zeker richting het nieuwe seizoen, voorbereiding.

12-05-2023 10:34

DEELM +11891

Hlynsson? Ik vind 'm te timide en nooit echt overtuigen. Waar baseer jij je mening op?

12-05-2023 10:41

Slang3 +45740

Beste speler in Jong

12-05-2023 10:55

Moooo +3962

Kijk de laatste wedstrijd terug Jong Ajax tegen ADO.

Het is net Kevin de Witte (Bruyne), maar op een ander niveau. :)
Tuurlijk is de echte van een andere cato, is ouder, meer ervaring speelt tegen Real Madrid.

Als een Hlynsson even een half seizoen in de krachthonk actief gaat zijn dan hebben we de nieuwe nummer 10 van Ajax.

12-05-2023 11:00

Moooo +3962

Afgelopen wedstrijd(en) wel inderdaad.

12-05-2023 11:03

Lazell +16983

Die traptecniek van Hlynsson is echt geweldig. Denk beste (vrije) trap in de selectie. Maar ik zie voorlopig niet meer dan Klaassen met een prima trap.

12-05-2023 11:21

trodat4030 +96403

Ik vind Hlynsson zich juist vrij slecht ontwikkelen. Hij gaat met de week meer op Klaassen lijken, terwijl hij in het verleden heeft laten zien een véél uitgebreider pakket aan kwaliteiten te hebben. Het lijkt wel of hij zich helemaal spiegelt aan Deef, ik heb geen flauw idee waarom, misschien opdracht? Maar ik ben het totaal niet eens met die eventuele opdracht. Zie hem veel liever als 8, meer gebruik maken van zijn passing, dribbel, zijn druk zetten, dat alles zie ik nu zelden nog terug, hij gaat juist veel meer verstoppertje spelen heb ik het idee. Ik weet niet of het idd een opdracht is, maar als dat zo is, mag je van mij degene die die opdracht gegeven heeft er per direct uit trappen.

12-05-2023 12:01

Moooo +3962

Bij Feyenoord en AZ lopen ook geen geweldige spelers rond, het is gewoon een team. Allemaal voor een appel en een ei gekocht.

Daar moet Ajax in slagen niet zozeer in 100 miljoen aan aankopen. Tuurlijk heeft dat de voorkeur, maar de grote namen komen echt niet.

Je talent moet je veel laten spelen met je ervaren jongens.
Zodat het complementair wordt aan elkaar

12-05-2023 11:06

Okocha078 +13670

---Tadic/Brobbey of Dolberg----
-----Kluivert----------Traore-----
--------------Ziyech-------------
----------Taylor---Vd Beek-------
Tagliafico-------------------- ?
---------Veltman-Sanchez-------
---------------Rulli---------------

Voor de liefhebbers van het terug halen van oud spelers.
Wel een duidelijk beter team als nu :)

12-05-2023 10:32

manvanglas +1336

Dan Dest op rechtsback

12-05-2023 10:44

nelkboyzz +670

Wat een slechte opstelling die aanval alleen al....

12-05-2023 11:08

Okocha078 +13670

Ik zeg ook voor de liefhebbers om oude spelers terug te halen.
Zou ook niet mijn voorkeur zijn

12-05-2023 11:10

TeringHenkie +28261

Spring jij maar van je wolkje af met dit soort domme fantasie.

12-05-2023 11:56

Rob1706 +1678

Zou als 2e spits Sam Lammers een optie kunnen zijn? Sampdoria is gedegradeerd dus wellicht goedkoop op te halen. Vond hem altijd wel een interessante speler en passen bij het Ajax spel.

12-05-2023 10:27

emieltjuhh +17801

Heeft wel de techniek indd te technisch voor psv was hij

12-05-2023 11:04

AINIESTA +44458

Geef Vos en Misehouy maar gewoon kansen.

12-05-2023 10:22

BlueDuke +4464

Kansen ja, basisplaats is alleen nog te vroeg

12-05-2023 10:26

AINIESTA +44458

Tsja en Klaassen mag wel week in week uit anoniem meehobbelen in de basis.

Zou deze 2 jongens gewoon zien als 1 van de opties naast Taylor, Kudus(als die blijft), Grillitsch(als die wordt verlengd) en nog eventueel nog een aankoop. En dan heb je Fitz ook nog.

12-05-2023 10:35

michieltje +761

In een ander bericht was een rechtsbuiten de topprioriteit. Wat een geloel

12-05-2023 10:21

HStorm +3139

Afijn begin volgend seizoen 5 talenten toegevoegd aan de selectie 💪

12-05-2023 10:14

FWAjacied +3860

Insiders en talentenkenners. Wie zijn dat dan?

12-05-2023 10:14

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Ik geloof er helemaal niets van, maar als je dit artikel letterlijk neemt, zou je dus op de volgende horror-opstelling uit kunnen komen (ervan uitgaande dat Timber, Alvarez, Kudus vertrekken en Tadic op de bank belandt).

Rulli
Hateboer-de Vrij-Hato-Wijndal
De Roon-Taylor-Klaassen
Kluivert-Weghorst-Bergwijn

Brrrrrrrr.....

12-05-2023 10:07

j0rnnn +5096

Dit zou zomaar eens dicht bij de waarheid kunnen liggen.

12-05-2023 10:19

Balgevoel +30817

De Roon-Taylor-Klaassen, ik ga heel eerlijk zijn en het is hier nog veel te vroeg voor en zeker zonder drank... Maar ik moet hierom al bij voorbaat gewoon janken.

12-05-2023 10:24

Marcw1972 +16510

We hebben het over versterkingen he. Dat zijn Hateboer, De Roon en Weghorst niet.

12-05-2023 10:24

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

In onze ogen niet nee, maar misschien ziet de technische leiding van Ajax dat heel anders. Ze hebben immers ook Sanchez en Bassey gehaald als directe versterkingen...

Laten we maar hopen dat het bericht bullshit is, dat we lekker veel jeugd zien aangevuld met een stuk of 3 ervaren toppers of toptalenten.

12-05-2023 10:28

nelkboyzz +670

de Roon taylor Klaassen veel en veel te statisch en houterig Klaassen er uit voor Arda Güler en Kluivert ook weg conceicao veel beter of Nuamah

12-05-2023 11:11

Sunny +9528

Zijn naam komt wel eens vaker voorbij maar ik zag gisteren inderdaad een uitstekende, dynamische, technisch goed onderlegde Reijnders!

12-05-2023 10:07

vandenhaas4 +15047

Reijnders speelde inderdaad erg goed. Die zou ik wel eens bij Ajax willen zien.

12-05-2023 10:36

Rodsje +14659

Hebben we dan echt niks geleerd van al die AZ aankopen? Reijnders is niks en speelt over paar jaar bij Fortuna

12-05-2023 11:20

Sunny +9528

Ik beoordeel de speler op zijn kwaliteiten en niet op zijn omgeving.
En nadat ik Reijnders gisteren 90 min. lang zag pelen is mijn conclusie dat het een prima speler is met kwaliteiten die goed bij ons passen.
Liever een absolute wereldtopper maar ja, die liggen niet voor het oprapen
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst.

12-05-2023 12:38

Dolblij +44900

Bij nader inzien......waar haalt Inan eigenlijk zijn info vandaan. Alsof Mislintat er baat bij heeft, nog voordat hij goed en wel full time aan de slag is, zijn strategie aan de neus van een AD journalist te hangen.

12-05-2023 09:59

HertogH +15836

"De Duitser wil de talenten meer laten rijpen door bijvoorbeeld 'gelouterde Nederlandse steunpilaren' aan de selectie toe te voegen."

Waarom perse Nederlandse? Ik kan geen één haalbare 'Nederlandse steunpilaar' bedenken die van toegevoegde waarde is voor Ajax.

12-05-2023 09:55

BakkalBijter +11624

Alleen Ziyech

12-05-2023 10:00

HertogH +15836

Oké, die tellen we mee. Maar ik denk niet haalbaar gezien de prijs/leeftijd verhouding. Mocht je die voor een 'Tadic-bedrag' kunnen halen een goede optie.

12-05-2023 10:10

Lazell +16983

Dus die tellen we niet mee ondanks hij in NL is geboren, opgegroeid en groot geworden? OK, weten we dat ook weer.

12-05-2023 11:25

BakkalBijter +11624

Heeft een dubbel paspoort, dus is gewoon een Nederlander.


In denk trouwens dat hij prima haalbaar is. Ligt er alleen aan wat je er voor over hebt. Zal geen 30+ moeten kosten lijkt me en Hakim zou bests akkoord kunnen gaan met een ‘Tadic salaris’.

12-05-2023 16:03

AgeM +939

@bakkalbijter
En Ounahi

13-05-2023 23:25

Godenzoon24 +15268

Veltman, de Vrij, Koopmeiners evt.

12-05-2023 10:35

trodat4030 +96403

Van Dijk op zn Jaap Stams, maar financieel absoluut onhaalbaar deze zomer. Volgend jaar zie ik geen meerwaarde meer in zijn komst en dit jaar is ie niet te betalen.. Maar qua profiel zou hij perfect passen. Juiste leeftijd, ervaring, leiderschap, serieus (geen geinponem als Depay oid) en intelligent.

12-05-2023 12:34

GAjax31 +16009

Gister las ik dat hij eigenzinnig aan de slag ging en weinig mensen toeliet in zijn keuzes. En vandaag weten weer allerlei mensen wat zijn plannen zijn.

We zullen wel zien waar hij mee gaat komen, maar ik hoop niet dat dit bericht uitkomt. 'gelouterde Nederlandse steunpilaren' zie ik niet echt. Bovendien vind ik dat gefocus op nationaliteit onzin. Kijk alleen al hoe populair en waardevol spelers als Tadic en Tagliafico zijn (geweest).

Directe versterkingen klinkt ook altijd leuk, maar dat weet je nooit zeker van ten voren. Bassey werd ook gezien als een directe versterking, maar ondertussen krijgt Hato al de voorkeur.

12-05-2023 09:49

leeke +10378

Nou ga je Tadic en Nico toch niet vergelijken met een speler die 1 jaar bij Rangers speelt he.want dat is geen directe versterking,maar misbeleid

12-05-2023 10:02

GAjax31 +16009

Nee, ik geef aan dat Tadic en Nico het bewijs zijn (voor mij althans) dat nationaliteit niet belangrijk is in de zoektocht naar 'gelouterde steunpilaren'.

Bassey gebruik ik als voorbeeld dat spelers die als directe versterking worden gehaald niet per definitie beter zijn dat eigen jeugdspelers zoals bijvoorbeeld een Hato.

12-05-2023 10:14

GAjax31 +16009

Ik schrijf Bassey zeker nog niet af. Hoewel ik betwijfel of hij bij het Ajax spelletje past kan hij zich natuurlijk ontwikkelen (aan de bal) en wellicht dat een andere trainer het er wel uit krijgt. Ik bedoelde eigenlijk meer dat hij ook werd gehaald als 'directe versterking', maar dat je nooit vooraf weet hoe snel een speler zich aanpast.

12-05-2023 10:56

leeke +10378

Idd,puur verdedigend valt het wel mee,Ajax moet daar gewoon meer met hem mee bezig zijn,gezien zijn leeftijd zit er echt nog wel verbetering in

12-05-2023 12:29

Godenzoon24 +15268

Nou scouten zou een hoop schelen. Hebben ze afgelopen zomer volledig nagelaten en zie het resultaat.

En enigsinds een NL nationaliteit houden als club is toch wel belangrijk.

12-05-2023 10:37

GAjax31 +16009

Eens, maar ook met scouten heb je niet de garantie dat spelers er gelijk staan. Daarom vind ik de term 'directe versterkingen' altijd een beetje makkelijk.

Als je de NL nationaliteit belangrijk vindt dan moet de club meer jeugdspelers laten doorstromen. Daarvan zijn de meeste Nederlands. De 'gelouterde Nederlandse steunpilaren' waar in dit artikel over wordt gesproken is zo'n klein vijvertje om uit te kiezen dat ik het niet verstandig vind om in die categorie de nadruk te leggen op nationaliteit.

12-05-2023 10:41

Lazell +16983

Snap het wel een beetje. Bayern is de grootste club van Duitsland en probeert de beste Duitse spelers te hebben. Die spelers hebben meer binding met de club en zijn eerder geneigd langer te blijven (Muller, Kimmich, Boateng, Neuer, Goretzka, Musiala, etc.). PSG zou dat ook moeten doen, met zo veel sterren in het Franse team.

Dat zou ik ook wel graag bij Ajax wat meer willen zien. Dat zo'n vd Beek of Blind hun hele leven voor Ajax spelen en het helemaal niet nodig vinden om naar het buitenland te gaan. Of een Ziyech die vanaf zijn 25e tot einde carriere bij ons zou blijven. Maar de spelers moeten wel nog wat toe kunnen voegen. In geval is het inderdaad onzin.

12-05-2023 11:29

GAjax31 +16009

Ja ik snap het, maar het lijkt mij niet realistisch. Donny klaagde toen hij nog bij Ajax zat en 2 wedstrijdjes op de bank moest beginnen al dat hij een transfer niet uitsloot. En op het moment dat ze wel zeker zijn van een basisplaats willen vrijwel alle spelers na een aantal jaar gewoon de overstap maken naar een grotere competitie. En dat valt helaas te begrijpen. Voor Bayern ligt dat anders, die behoren zelf tot de top.

De ervaren spelers die wel lang willen blijven en binding hebben met de club zijn spelers als (met aller respect) Klaassen.. maar dat zijn niet de spelers die je kwalitatief verder brengen.

Blind was echt een uitzondering die op een niet al te oude leeftijd terug kwam en echt iets toevoegde. De meeste ervaren Nederlandse spelers willen pas terug naar de Eredivisie als ze veel te oud zijn. Als ze al überhaupt terug willen.

12-05-2023 12:31

Lazell +16983

Jep, dat is het kutte eraan. Ze menen allemaal de Europese top te kunnen halen, of ze willen het op zijn minst proberen. Hopelijk kunnen we dat in de toekomst beperken tot alleen de spelers die op hun 21, 22e al veruit de beste van de ED zijn maar dat zal wel een utopie zijn.

12-05-2023 14:45

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Komt 'ie straks met de Roon aan als gelouterde Nederlandse steunpilaar als vervanger van Alvarez...

Weet nog dat Feyenoord jaren geleden ook die kant op ging met spelers als de Cler, Hofland, Makaay, Lucius. Duur, middelmaat en geen restwaarde. Heeft ze toen bijna de kop gekost. Mag toch hopen dat we niet dat voorbeeld gaan volgen zeg...

12-05-2023 09:47

Godenzoon24 +15268

Nou met Tadic en Blind hebben we toch gouden zaken gedaan.

12-05-2023 10:38

YRGI +32921

Het AD. Moeten eerst maar eens de opstelling goed hebben voordat ze zich aan journalistiek wagen.

12-05-2023 09:47

AjaxHoorn +32989

Ook waar.

12-05-2023 10:17

AjaxHoorn +32989

Vos, Godts, Conceiçao, Hato moeten gewoon regelmatig minuten krijgen. En daaromheen ook jongens als Misehoey.

12-05-2023 09:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.