'Ajax richt zich komende zomer op een nieuwe rechtsbuiten'

door Timo Suur 521

Bron Voetbal International

'Ajax richt zich komende zomer op een nieuwe rechtsbuiten'

door Timo Suur 521

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax richt zich tijdens de komende zomer met name op het halen van een nieuwe rechtsbuiten. Dat schrijft Freek Jansen, Ajax-watcher van Voetbal International. Komende zomer gaat de bezem door de selectie van de Amsterdammers en zodoende moeten er ook spelers aangetrokken worden. Naast een rechtsbuiten staan ook een centrale verdediger en twee middenvelders op het wensenlijstje van directeur voetbalzaken Sven Mislintat.

Volgens Jansen is de erfenis van Antony groot gebleken bij Ajax en dus ligt de prioriteit van de Amsterdammers komende zomer bij een nieuwe rechtsbuiten. Trainer John Heitinga lost het verlies van Antony op door Mohammed Kudus op te stellen, terwijl zijn voorganger Alfred Schreuder afwisselend koos voor Steven Bergwijn en Dusan Tadić als rechtsbuiten. Voor laatstgenoemde wacht er wellicht een gesprek over zijn rol en perspectief voor komend seizoen, maar de nieuwe hoofdtrainer zal hierin leidend moeten zijn, zo meent de clubwatcher.

Naast een rechtsbuiten staat er dus ook een centrale verdediger op het wensenlijstje bij Ajax. Verder wil de Amsterdamse club tijdens de komende transferzomer nog twee middenvelders halen. Een controleur en ook een aanvallende middenvelder worden als belangrijk geacht. Naast deze posities is de club van plan om 'karakters' toe te voegen aan de selectie, die een boost kunnen geven aan het team.

Van der Sar zit allerminst rancuneus in elkaar

Naast het plan om door te selecteren komende zomer, staat ook de trainersvacature nog open in Amsterdam. Peter Bosz wordt door veel mensen naar voren geschoven als de ideale man. Volgens Jansen heeft algemeen directeur Edwin van der Sar zich niet meer uitgesproken over deze mogelijkheid en hij heeft de technische sleutels van Ajax aan Mislintat gegeven. Daarnaast wordt door de omgeving van Van der Sar gezegd dat hij allerminst rancuneus in elkaar zit. De verwachting is dat Mislintat zich niet laat afremmen als hij in Bosz de gewenste trainer ziet.

Lees meer over:
Plaats reactie

jordy0605 +218

kayembe-joris speler van chaleroi linksback
transfervrij

12-05-2023 17:12

Aldek +5080

Prio ligt bij een nieuwe trainer! En heel snel!

En VdSar rap vervangen!

12-05-2023 11:56

Nr.10 +110979

‘Daarnaast wordt door de omgeving van Van der Sar gezegd dat hij allerminst rancuneus in elkaar zit.’

Volgens zijn vrouw is Edwin gewoon een hele lieve man, en klopt er niets van alle negatieve dingen die over hem worden geschreven.

12-05-2023 09:30

barry1988 +23997

Hopelijk geen dure oud Ajacieden. Veel van hun kosten een vermogen en hebben de laatste jaren relatief weinig gespeeld. Ook zal er door het mislopen van de CL bezuinigd moeten worden op de salarissen, die behoorlijk zijn gegroeid de laatste jaren.

Ik verwacht en hoop dat ze niet teveel aankopen doen maximaal 5-6 gerichte aankopen. Ook komen er spelers terug van verhuur. Verder zou ik in de breedte vooral veel jeugd doorschuiven. Dan kan er met een goede trainer een mooi seizoen ontstaan.

Hopelijk haalt Ajax Barco van Boca, Pizarro en Palacios van Colo Colo. Barco doet mij denken aan een mix van Blind en Tagliafico en is pas 18. Pizarro is ook 18 en lijkt kwa spel wat op Luis Suarez. Hij is fysiek sterk en een goede inzet. Palacios is ook een jong talent die meer op 10 speelt maar vaak ook op de flank uitkomt. Technische goed ook goede passing en voorzet en brengt grinta. Deze 3 ruwe diamanten zullen gezamenlijk niet heel veel kosten. Barco heeft naar het schijnt een clausule van 10 miljoen en de Chilenen zullen niet zo duur zijn. Zeg max 8,5 miljoen per stuk.

Als je dan nog een goede centrale verdediger en 6 en Manhoef goedkoop kan halen dan ben je wel klaar. Manhoef dan gelijk verhuren als er geen plek in de selectie vrijkomt. Voor achterin moet er iemand komen die kan koppen en de verdediging kan leiden. Dan nog een 6 met voetballend vermogen en klaar is je selectie.
Realistisch wat betreft uitgaven (65-70 miljoen) je doet mee om het kampioenschap en de jeugd stroomt weer door.

Het zal vast wel iets anders gaan van de zomer maar hopelijk geven we niet teveel uit, wat moet kunnen en krijgt de jeugd weer genoeg de kans.

12-05-2023 07:49

Ajax4proud +10808

Volgens Marc Overmars was het 8 jaar bouwen om de Champions League te bereiken. De nieuwe TD gaat dat wel even doen met zijn Duitse netwerk. De betere spelers gaan nu wel komen met de toernooi waarin Ajax het volgend seizoen in speelt. Heerlijke vooruitzicht!

12-05-2023 07:26

ArnoAjax +1680

Geloof je dit zelf?

12-05-2023 07:53

Ferd +38321

8 jaar als je financieel niets te besteden hebt, maar het Ajax van nu is wel ff wat anders dan het Ajax van toen Overmars begon

14-05-2023 04:16

Siemjo +7864

Zorg eerst eens voor fatsoenlijke spelers op het middenveld. Wil je van achteruit opbouwen zal je daar toch spelers moeten hebben die het spel kunnen verdelen en een bal vast kunnen houden i.p.v. het eeuwige naar elkaar toespelen van de bal achterin omdat ze die op het middenveld niet kwijt kunnen.

12-05-2023 06:52

Okocha078 +13684

We moeten weer naar de scouting luisteren en geen aankopen ala Bergwijn doen. Of het moet Hakim zijn, die moet je altijd halen mocht dit mogelijk zijn.
In Argentinie loopt bv Augustin Giay rechtsback 19 jaar, type Nico die maar blijft gaan. Jean-Phillipe Krasso, topscoorder Ligue 2, technische sterke spits van 25 en over een paar maanden transfervrij.
In Uruguay Santiago Mourino cv die net als Timber speelt, is alleen wat langer en kan beter koppen.

Dit zijn maar een paar voorbeelden, maar dit soort gasten zijn betaalbaar en verkoop je over een paar jaar wss voor een goed bedrag weer door.
Sowieso mis ik dit jaar het temparament in het team wat Nico en Licha wel hadden. Alleen Alvarez heeft dit, maar die kan dan weer niet voetballen.

Vd Beek en Sanchez zie ik veel voorbij komen, maar zijn gewoon mislukt in het buitenland en was Donny nou echt zo goed of paste hij naadloos in het team destijds. Bij Sanchez krijg je hetzelfde als Bassey, veelste duur en kan niet opbouwen.

12-05-2023 06:50

roodwit007 +14204

tja ze hebben de bejaarde blind gevraagd voor een terugkeer ,het gat wat men graaft wordt steeds dieper

12-05-2023 06:24

Ferd +38321

dat schijnt dus een verzinsel van Verweij te zijn, de familie Blind ontkent

14-05-2023 04:17

MichelAngelo66 +22194

Het niveau is weer hoog. Hoepel op met die tien. Punt naar achteren met een goeie zes… dan wordt het weer wat. Qua aankopen komen mensen met vd Beek. Die beste jongen heeft drie jaar amper gevoetbald. Hij gaat ons echter verlossen…. Ziyech met een dik transferbedrag en een nog dikker salaris en nul komma nada restwaarde. Absurd. Sanchez, die is helemaal mooi! Werd hier vervloekt voor de manier waarop hij opeens bij ons vertrok. Is in Londen ook meer toeschouwer dan speler en kan niet opbouwen en laten we die nu juist nodig hebben. Dan zie ik nog Kluivert en Traore voorbij komen. Op basis van wat?Dat ze hier ooit gespeeld hebben?

Laten we iedereen die hier ooit gespeeld heeft en waarvan we blij waren dat ze ophoepelden lekker terughalen.

12-05-2023 02:46

ST +23060

Kom zelf dan eens met alternatieven.

12-05-2023 06:52

thomas079 +99

Verkopen: Kudus, Alvarez, Sanchez, Klaassen, Wijndal, Bassey, Grillitsch, Lucca

Kopen: D. Sanchez, Kerkez, Tete, Reijnders, Donny, Ziyech, Dolberg (transfervrij)

Klaar ✅

12-05-2023 02:40

Nr.10 +110979

Bijna klaar.
Nog ff 2 minuutjes in de magnetron zetten, lekker plekje maken op de bank, tv aan, en het BORDJE OP SCHOOT!

12-05-2023 09:32

Ferd +38321

Tete is een Sanchez, kan niet voetballen alleen maar een beetje rennen en slidings maken
Reijnders is een overschatte typische AZ speler, niet van Ajax niveau
Donny heeft 3 jaar niet gespeeld
Dolberg is een natte theedoek qua mentaliteit

oh, en een gehuurde speler verkopen, man, jij moet in de tweedehands autohandel gaan

14-05-2023 04:19

GvanAchteren +868

Het enige wat Ajax volgens mij nodig heeft is een hele goede trainer en een kei van een 6. De rest een beetje afhankelijk van wie er weg gaat. Het liefst zou ik dan weer met twee controleurs spelen, een dubbele 6, zodat er én beter voetbal van achteruit ontstaat én een betere restverdediging.

12-05-2023 01:52

MichelAngelo66 +22194

Met twee zessen ontstaat er geen beter voetbal van achteruit.

12-05-2023 02:27

A Kind of Magic +582

Met Lasse en Frenkie speelden we aardig voetbal toch? Normaliter ook meer fan van de "enkele" 6, maar goed :-)

12-05-2023 08:30

Eurysaces +29499

Dat kwam niet door de dubbele 6 natuurlijk, verander de naam Frenkie door Alvarez en je hebt een heel ander verhaal.

12-05-2023 10:56

GvanAchteren +868

Met twee goede zessen wel.

12-05-2023 12:12

godlike +3806

Ajax moet meer focussen op het halen van goede jeugdspelers. Daaromheen enkele goede aankopen. Visie houden en uitgaan van de kracht van Ajax. Opleiden. Bij jeugdspelers van buitenaf is de voorkeur halen tussen 10 en 15 zodat ze het Ajax systeem leren beheersen.

12-05-2023 01:38

EeuwigeBankzitter +1524

Belachelijk! Chico Conceição is in potentie een van de beste rechtsbuitens die we ooit hebben gehad. Tenminste zo goed als Antony, maar tot nu toe nauwelijks de kan gehad. Doodzonde!

12-05-2023 00:21

arufred +9723

Inderdaad deze jongen moet veel meer spelen. Laat hem de komende 3 wedstrijden starten. Met Brobbey als spits en Kudus erachter.

12-05-2023 01:02

Aldek +5080

Zet spelers is gewoon op plek waar ze horen..

Kudus dus middenveld!!

12-05-2023 12:34

LukaLitmanen +81962

0 goals in 19 eredivisie wedstrijden...

12-05-2023 01:47

MichelAngelo66 +22194

Hoeveel minuten elke wedstrijd? Vijf?

12-05-2023 02:29

LukaLitmanen +81962

4 wedstrijden in de basis gestaan

12-05-2023 02:51

Ajaxlee +5560

Maar goed dat de mensen op AS geen TD zijn. Wat een matige suggesties zeg. Mensen komen aan met: van de beek, Davidson Sanchez, Kluivert. Alsjeblieft zeg! Kunnen we nou echt niet verder denken/kijken? Zelfde als het geroep om jongens uit de Eredivisie als: Rijnders, sugara of van Ewijk. Ik snap echt niet dat mensen daar vrolijk van worden. Kunnen we niet weer opzoek naar een mooi balans van ervaren jongens en ‘buitenlandse’ pareltjes. Het jaar dat we tadic, blind, ziyech hadden.. met jongens als Martinez, Antony, neres, dolberg. God wat mis ik die tijd! Zeker als ik dit soort reacties lees ben ik al bang voor wat de toekomst ons gaat brengen.

12-05-2023 00:14

ST +23060

Kom zelf dan met alternatieven

12-05-2023 06:54

Ajaxlee +5560

Cv: mavropanos, Sutalo
Rechtsback: Kadioglu
Linksback: Ian Maatsen, Borna Sosa
Cm: Andre, Alan varela
10: Guler, El Khannous
Rechtsbuiten: Ziyech, Angelo Gabriel
Spits: Milik

12-05-2023 15:43

Jonasajaxdenmark +215

If Ajax is searching for a right wing I think we should definately go for Ernest Nuamah from FC Nordsjælland.

Always a threat to the opponent. especially his dribbling skills and speed are impressive. always challenging in his game. He reminds me of Kamal Deen, but with better professionalism and self-control which can bring him further. Huge talent!

In Conceição and Nuamah We would have two of the biggest talents for this position in european football. A shame that both players are Playing the same position! I also really like Conceição who I think deserve to be a starting player! He represents the Ajax DNA!

11-05-2023 23:45

Altijdindestraat +39848

Denmark in the house 🇩🇰 We need a new Danish players like Schöne, Eriksen, Laudrup, Olsen, Lerby etc.

12-05-2023 00:01

1991 +7787

Eriksen is welcome to replace Klaassen :)

12-05-2023 00:05

Ajacider +4893

Ajax moet weer Ajax voetbal spelen. Combinatiespel, opkomende backs, centrale verdedigers op de middenlijn en tikken maar. Dat kan niet met:

Alvarez op het middenveld, verkopen
Klaassen op het middenveld, verkopen
Bassey in de verdediging, verkopen
Tadic op het veld, verkopen of hij moet genoegen nemen met een reserve rol
Sanchez op het trainingsveld, verkopen
Rensch, als Arsenal echt geïnteresseerd is ook verkopen.
Grillitsch niet verlengen


Kudus en Timber proberen te behouden. Willen ze echt weg ook verkopen. Teamgevoel is zo belangrijk geeft net die 1 a 2 % extra die in topsport het verschil kunnen maken


Bergwijn Brobbey Aankoop

Kudus
Aankoop Aankoop

Salah Edinne Hato Timber Sugawara

Rulli

Bank
- Berghuis
- Tadic
- Godts
- Taylor
- Vos
- Gooijer
- Fitz Jim
- Conceicao
- Wijndal
- Unuvar

11-05-2023 23:42

arufred +9723

Waar is Kaplan? Tadic teammanager.

12-05-2023 01:06

Ajacider +4893

Zit niet echt in m'n geheugen. Vooral geblesseerd geweest

12-05-2023 12:27

arufred +9723

Zyech een van de aankopen en Vos op het middenveld.

12-05-2023 01:08

arufred +9723

Bergwijn Brobbey Conc.

Vos Kudus Zyech

Salah-E. Hato Timber Kaplan

12-05-2023 01:10

Mijnclub33x +9783

Ik ben niet zo fan van Kudus. Voetballen kan hij zeker maar ook zie ik veel balverlies en slordigheden in zijn spel. Een goede trainer kan hem beter maken maar niet Heit'.

12-05-2023 02:24

Sterretje73 +5219

Krijg een beetje een "Sean Bean" gevoel bij die Sven.

11-05-2023 23:29

johanisajax +8825

We hadden geen Duitse TD hoeven halen, er lopen er genoeg rond op AS.

11-05-2023 23:26

AFCA-1983 +17723

https://twitter.com/rinzinho/status/1656772152006254600?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

Dortmund serieus voor Alvarez!

11-05-2023 23:26

afca1985 +21212

Gaan nooit 50M neerleggen

11-05-2023 23:57

PaulEast +7840

Ik mag toch hopen dat Ajax voor een rechter wing back gaat.

11-05-2023 23:13

Vurnon San Beni +6

Optioneel;
Centrale verdediger: Zeno Debast van Anderlecht of Murilo van Palmeiras
Spits: Artem Dovbyk van Dnipro of Bruno Petkovic van Dinamo Zagreb
Aanvallende middenvelder: Hakim Ziyech of Donny v/d Beek
Verdedigende middenvelder: Tijani Reijnders of Morten Hjulmand van Lecce
Rechtsbuiten: Bertrand Traoré of Justin Kluivert

Ik zou er ook minimaal een sterke tweede doelman bijhalen zoals Noppert of Olij, en een rechtsback als Kadioglu of Valentino Lazaro van Torino.

Spelers als Sánchez, Grillitsch, Daramy doorselecteren, naast het waarschijnlijke vertrek van Álvarez en Timber. En er veel aan doen om Kudus te behouden.

11-05-2023 22:36

PaulEast +7840

Aub geen Kluivert. Ik heb hem onlangs bij Valencia in actie gezien maar hij maakte ondanks een doelpunt geen indruk.

11-05-2023 23:16

Ajax_026 +3049

Kluivert is een linksbuiten

11-05-2023 23:33

1991 +7787

Bergwijn/Godts - Brobbey/Mauro Icardi - Conceicao/Nuamah of Angelo
Larsson/Reijnders of Torre - Arda/Berghuis of Ziyech
Vos/Andre of Miramon
Wijndal/Salah - Medina/Hato/Kaplan - Mavropanos/Rouault - Rensch/Boey
Rulli/Pasveer

Icardi, Ziyech & Mavropanos zijn stevige namen die direct op hun linie er zullen staan.

Erbij halen voor jong:
Prestianni
Claudio Echeverri
Kees Smit
Rijkhoff

11-05-2023 22:36

thomas079 +99

FM team 😝

11-05-2023 23:34

1991 +7787

Ben je lekker aan het Trollen.

11-05-2023 23:35

ST +23060

Goede suggesties

12-05-2023 06:57

DUDE92 +3018

Als je Reijnders kan ophalen voor max 10 miljoen, zou ik het toch doen. Denk dat hij goed bij ons zou passen.

11-05-2023 22:30

Hamstelaar +14919

Dat denken we altijd bij een speler van AZ maar valt vaak vies tegen bij ons

11-05-2023 22:41

DUDE92 +3018

True, maar zijn grootste kwaliteit is imo zijn overzicht, en dat lijkt me nou niet iets dat opeens minder wordt.

11-05-2023 22:54

AFCACruijff14 +161006

Vd Sar is niet rancuneus...sure. Maar hoe verklaar je dat Schreuder boven Bosz werd verkozen? Dat Heitinga als interim aanstellen logischer was dan de werkloze Bosz aan te stellen? Dat je ook nu met Bosz easy een prima trainer binnen kan halen waar Mislintat zelfs al ooit aan had gedacht? Er waren zoveel kansen maar Bosz is geen enkele keer zelfs benaderd, terwijl de man Ajax in een finale bracht. Je maakt mij niet wijs dat Bosz bij andere mensen buiten vd Sar niet hoog op de priolijst zou staan.

11-05-2023 22:18

3sterren +20205

Dit seizoen is er helaas niets logisch bij Ajax, en is bijna alles onverklaarbaar, maar het zal mij niet verbazen als Bosz volgend seizoen alsnog voor de groep zal staan.

11-05-2023 22:35

1991 +7787

Kan er weer een trainer komen van wie niet het zijn selectie is.

11-05-2023 23:19

NoPants +7470

Ik zie bosz ook graag komm, maar alleen al het feit dat de meningen hier op AS al zo verdeeld zijn zorgt dat ik me best kan voorstellen dat de rest van de mensen bij ajax ook verdeeld zijn over bosz.

11-05-2023 23:23

thomas079 +99

Verkopen: Kudus, Alvarez, Sanchez, Klaassen, Wijndal, Bassey, Grillitsch, Lucca

Kopen: D. Sanchez, Kerkez, Tete, Reijnders, Donny, Ziyech, Dolberg (transfervrij)

Als Timber weggaat dan de Vrij (transfervrij)

Rulli
Tete Timber Sanchez Kerkez
Reijnders Berghuis
Ziyech Donny Bergwijn
Dolberg

Wissels: Pasveer, Hato, Kaplan, Taylor, Vos, Fitz-Jim, Conceicao, Tadic (assistent/speler), Godts, Brobbey

11-05-2023 22:16

Jeremias +1661

Dolberg was bij Ajax op zn best.
Ik heb ook vertrouwen in hem.
Graag terughalen.

11-05-2023 23:17

ProfessorX +19827

Güler , Rojas , Salah Eddine , aan Timber vragen of hij nog jaartje kan blijven kan je kijken hoe Kaplan het gaat doen .

Verder een spits , buitenspeler erbij voor naast Conceição.

11-05-2023 22:12

DEELM +11891

Hakim is wat mij betreft de perfecte optie omdat je dan een technisch zeer begaafde speler erbij hebt met onwijs veel kwaliteit. Daarnaast heb je dan met Conceicao ook nog een totaal ander type speler in de selectie. Maar wel alleen als hij niet teveel kost en geen 5 mln wil verdienen. We kunnen geen 10mln per jaar gaan afschrijven op 'm.

Maar eigenlijk hebben de andere linies veel meer urgentie. Het middenveld ontbeert het aan dynamiek en flegmatiek en de verdediging komt op Timber na gewoonweg kwaliteit tekort.

Het wordt een drukke zomer!

11-05-2023 22:08

MarcelvTol1971 +15302

Zyech is leuk bedacht maar als het er echt op aankomt zal hij voor iedere andere aanbieding meer geld binnen harken en dus daarvoor kiezen. Er gaan zelfs al zandbakgeruchten.
Maar ik hoop met je mee....

11-05-2023 22:15

DEELM +11891

Maar zou zeker mooi zijn!

11-05-2023 22:33

MelleAfca +14302

Ziyech was bereid heel veel geld in te leveren aan het begin van dit seizoen, als Ajax hem een gewoom gekocht had.

11-05-2023 23:47

ProfessorX +19827

Volgens Freek Jansen 😂😂😂😂

11-05-2023 22:08

KVF +995

In mijn optiek moeten er op 4 posities iemand bij komen.

- Rechtsback
- Centrale verdediger (rechtsbenig)
- Rechtsbuiten
- Middenvelder ( “8”)

- Voor rechtsback zal ik gaan voor Kadioglu. Er ontbreekt voetballend vermogen aan de rechterkant. Dit wordt hiermee opgelost.
- Ervan uitgaande dat Timber vertrekt moet je een directe vervanger halen. Die Griek van Stuttgart hoor ik vaak voorbij komen, ik heb geen idee hoe goed hij is maar als je op safe wil spelen moet je De vrij halen. Brengt de nodige ervaring en rust. De vraag is hoe haalbaar dit is I.v.m. salaris en Feyenoord verleden.
- Op de rechtsbuiten positie zal ik gaan voor een type á la Antony. Een groot talent waar best geld voor betaald mag worden. Denk hierbij aan een Angelo Gabriel ( mits onder de 25 M), Nuamah of Giovanni.
- In mijn ogen is Vos de opvolger van Alvarez. Hierdoor is de 6 positie al opgevuld. De laatste weken valt het mij op dat er weinig voetballlend vermogen op het middenveld aanwezig is. Daarom zal Ik Reijnders van Az er graag bij hebben. Is een laat bloeier maar doet het echt heel goed bij Az. Ik ben normaal gesproken geen fan van spelers van Az maar voor hem maak ik een uitzondering. Hij zal het uit moeten vechten met Taylor en of Berghuis.

- buitenkansen
- Güler (. Clausule van 5 en anders Max 10/15 miljoen)
- Ziyech ( onder de 15 miljoen)

11-05-2023 22:04

ProfessorX +19827

Je kan ook kijken hoe Kaplan het gaat doen 🤗

11-05-2023 22:08

KVF +995

Wil hem zeker als Linker centrale zien! Alleen zie ik hem niet als rechter centrale met zijn linkerbeen.

11-05-2023 22:12

ProfessorX +19827

Hij is rechts en speelde vaak links

11-05-2023 22:13

KVF +995

Net nog ff gecheckt, hij is linksbenig 😄

11-05-2023 22:16

ProfessorX +19827

Volgens kenners rechts maar oké boeiend , wat ik zag was dat hij koppend en verdedigend sterk is ook naar voren voetballend .

14-05-2023 10:49

ajaxwestland09 +28932

As leden hakim ziyech komt niet volgens kale en kokkie

11-05-2023 22:02

appiehappie +3023

Ik zou ook maar eens kijken naar 2 backs, die begrijpen wat er heden ten dage in het moderne voetbal speelt,
We hadden 2 hele goeie teweten: Nico en Nous.
Met de kneuzen die we nu hebben, breken we geen potten.
OK Hato heeft talent maar bestrijkt niet de linker kant.
2 inventieve middenvelders die het spel naar hun hand kunnen zetten, die duels winnen en het spel kunnen verleggen zou ook geen luxe zijn.
Alvarez gaat weg.
2 centrale verdedigers die ook kunnen voetballen ook zeer welkom. Types a la Bassey heb je niks aan. Te beperkt.
Kortom op vele posities in dit elftal komen we nu zwaar te kort.
Figuren zoals Grillitsch per direct in de etalage, die gaan ons niets brengen.
Ziyech halen lijkt mij het proberen waard.

11-05-2023 21:58

smerter +2046

Hakim de verlosser!

11-05-2023 21:57

JohanCruijf +2959

Suguwara halen voor rechtsback!

11-05-2023 21:46

S.Ajacied +5193

Heb medelijden met Conceicao..

11-05-2023 21:38

UwSchipper +5591

Volkomen mee eens.
Uw Schipper vindt San Francisco geweldig.
Moet gewoon opgesteld worden!

11-05-2023 22:05

AFCACruijff14 +161006

Het is topsport. Medelijden telt niet.

En dan nog. Conceicao is een hele leuke speler, maar zonder enkel rendement. Daar kan je niet serieus een nieuw seizoen mee in gaan als enige serieuze optie. Daar moet een kanon bij kopen die er meteen staat en die je wel voor minstens 10 goals en 10 assists kan inschalen. Doet verder niks van Conceicao af, die komt er vanzelf wel.

11-05-2023 22:19

Matzet +5346

Rendement is afhankelijk van meerdere factoren. Krijg jij ballen in een positie vanwaar je assists en goals kan maken en schieten je medespelers je voorzet ook daadwerkelijk binnen? Wat je ook niet in data terugziet is dat hij meerdere tegenstanders bezig houdt, waardoor er ruimte voor anderen ontstaat.

Ben het verder wel met je eens hoor, alleen Conceicao is wel wat magertjes. Hij is nog geen dragende speler en heeft nog wel 1 of 2 jaar nodig om echt van meerwaarde te zijn. Krijg qua ontwikkeling Sinisterra-vibes, die had ook een lange aanloopperiode nodig om echt belangrijk te worden voor de Rotterdammers.

12-05-2023 08:38

3sterren +20205

@S.Ajacied
Waarschijnlijk om de positie dubbel bezet te kunnen houden.
Na een eventueel vertrek van Kudus niet onverstandig ...

11-05-2023 22:39

S.Ajacied +5193

Ja oké, maar zou zonde zijn als Conceicao weer tweede keus zou zijn. Die moet komend seizoen gewoon de kans krijgen. Heeft het dit seizoen bijna alleen maar met korte invalbeurten moeten doen.

11-05-2023 23:24

3sterren +20205

Helemaal met je eens. Deze Portugese druistige dribbelaar wordt onze nieuwe publiekslieveling …

12-05-2023 08:33

peterVKV +6419

Dat worden dus Kluivert, Ziyech, Donny en de Vrij of Sanchez of Denswil. Simpel.

11-05-2023 21:35

peterVKV +6419

de transferVrij

11-05-2023 21:38

PH2BOT +40050

Logisch...onze verdediging is tenslotte zo solide als wat.

11-05-2023 21:30

Dirigent +6854

Waarom een rechtsbuiten? We hebben Conceicao al!

Maar als je dan toch een rechtsbuiten wil kijk een naar Angelo Gabriel!

11-05-2023 21:27

KVF +995

Mee eens! Al denk ik dat die al veel te duur zal zijn.

11-05-2023 21:32

Jake the Snake +17336

Opvallend stukje in VI pro waarin staat dat de zoon van Peter Bosz, Sonny Bosz, scout voor het eerste van Ajax is.

11-05-2023 21:24

AFCAjax +17839

laat sar er maar niet achter komen, dan is ie zo ontslagen.

11-05-2023 21:40

Jake the Snake +17336

In hetzelfde stukje wordt gezegd dat Sar niet rancuneus is en de vrije hand bij Mislintat neerlegt. Als hij voor Bosz kiest gaat Sar er niet tussen zitten. Mislintat zou eerder dit seizoen Bosz nog als ideale kandidaat hebben gezien voor Stuttgart.

11-05-2023 21:52

Krullen +8040

Neem aan dat ze dan op rechtsbuiten beginnen en vanuit daar richting linksback gaan werken?

11-05-2023 21:20

ST +23060

Wanneer je er vanuit gaat dat je ongeveer de helft van de aankomende transferinkomsten mag uitgeven voor directe versterkingen:

Kudus 45M -> Aankoop 22,5M (Ziyech)
Alvarez 50M -> Aankoop 22,5M (André)
Timber 45M -> Aankoop 20M (Davinson Sanchez)
Rensch 15M -> Aankoop 15M (Kadioglu)
Bassey 20M -> Kaplan
Berghuis 12M + Klaassen 10M -> Aankoop 12M (Güler of El Khannouss)
Fitz-Jim verhuren -> Huur (Vd Beek)
Lucca -> Transfervrije spits (El Haddadi)
Sanchez 5M -> Aankoop 8M (Van Ewijk)
Regeer 2M -> Gooijer
Tadic 7M -> Godts

211M in, 100M uit.

Basiselftal:

Bergwijn --- Brobbey ------ Ziyech
-------- Güler / El Khannous -------
----- Taylor -------- André ---------
SAE* - Hato - D. Sanchez - Kadioglu
------------- Rulli ----------------
*Salah-Eddine

Schaduwelftal:

Godts ---- El Haddadi -- Conceicao
------------ Vd Beek ------------
-------- Grillitsch - Vos ------------
Wijndal - Kaplan - Gooijer - Van Ewijk
------------ Gorter ----------------

11-05-2023 21:07

VIC.A +49

Was het maar zo makkelijk als FIFA spelen

11-05-2023 21:09

ST +23060

Makkelijker dan jouw reactie wordt het in ieder geval niet ;)

11-05-2023 21:11

Ajacider +4893

12 miljoen voor Berghuis en 10 miljoen voor Klaassen. Dat krijg je ook in FIFA niet voor elkaar

11-05-2023 23:12

ajaxwestland09 +28932

Ziyech komt niet volgens kale en kokkie

11-05-2023 21:15

ST +23060

Dan is misschien Kluivert(tje) een optie. Maar volgens mij is die beter op links dan op rechts. Of anders Doku van Rennes.

11-05-2023 21:24

peterVKV +6419

speelt bij Valencia op rechts

11-05-2023 21:32

ST +23060

Wat mij betreft neemt ie vanavond nog een prive-vliegtuig vanuit Amsterdam naar Londen en neemt ie een harem mooie vrouwen mee om hem in de watten te leggen.

11-05-2023 22:05

Sjaakvaak +26578

Ga je bij Ziyech niet ver mee komen ST ;)

12-05-2023 02:03

Vik86 +42397

De spelers wie jij opnoemt zullen nooit komen.. Mislintat vist uit een ander vijfer..

11-05-2023 21:26

ST +23060

Ik geef ook vooral mijn eigen voorkeur aan. Uit welke vijVer Mislintat gaat vissen is nog niet te zeggen denk ik.

11-05-2023 21:31

Vik86 +42397

Jaa.. Als je al hoort dat hij niet veel verteld aan mensen..we gaan voor verassingen staan..

11-05-2023 21:33

Vik86 +42397

Ben je moe?

11-05-2023 21:37

Vik86 +42397

We hebben een andere TD nu.. Die zal zijn eigen voorkeuren hebben, dat wil ik ermee zeggen..

11-05-2023 21:37

Redandwhitesuper +647

En toen werd je wakker… wie geeft die man 33 likes???? Dat geld gaan we na dit dramaseizoen echt niet vangen hoor

11-05-2023 21:38

ST +23060

Dan zou ik de laatste berichten over de waarde van deze spelers en transfermarkt maar eens checken. Daarnaast, je moet toch ergens van uit gaan? Al zou je 25% minder voor ze krijgen houd je nog genoeg over. Er vertrekken ook veel grootverdieners. Daarnaast, iedereen kan wel kritiek leveren op mijn voorstel qua inkomende en uitgaande transfers, maar kom dan zelf eens met iets? Het is altijd erg makkelijk om alleen te zeggen dat iets niet kan zonder met alternatieven te komen.

11-05-2023 21:42

godofajax1900 +4171

Jongens stop met zoeken we hebben de nieuwe Marc gevonden

11-05-2023 21:52

ST +23060

En ik maak weinig indruk met mijn dickpics, dus de kans dat de dames ervan schrikken is klein!

11-05-2023 22:03

godofajax1900 +4171

Hahahaha ik ga stuk

13-05-2023 16:37

ProfessorX +19827

Rojas transfer vrij 28 jaar betere versie van Alvarez en Argentijn .

En ideaal voor vos zo een speler naast hem

11-05-2023 22:17

ST +23060

Is een Paraguayaan. Als je op je 28e nog bij Racing Club in de Argentijnse competitie speelt, ben je sowieso geen betere versie van Alvarez. Heeft ook weinig interlands gespeeld. Als hij echt zo goed was geweest denk ik dat hij allang in Europa had gespeeld.

11-05-2023 22:27

ProfessorX +19827

Toch is het een goede speler voor Ajax en transfervrij

11-05-2023 22:31

Altijdindestraat +39848

Uitvoerige analyse! Of het allemaal klopt of realistisch is is een tweede, maar waardeer dit soort bijdrages enorm.

11-05-2023 23:56

Ajaxlee +5560

Mooie suggesties wel. Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van te veel oud spelers terughalen, maar voor Ziyech maak ik graag een uitzondering. Sanchez daarentegen zou ik niet doen. Ik denk dat we betere opties zijn, bijvoorbeeld: Sutalo van Dinamo Zagreb of Mavropanos van Stuttgart. SAE is voor mij ook nog geen zekerheid, die staat bij Twente niet eens basis, en als hij speelt staat hij op het middenveld. Daarom zou ik kijken naar Ian Maatsen, die heeft zich goed ontwikkeld in Engeland, of Borna Sosa ook van Stuttgart. Oude bekende van Mislintat. Zeker al Stuttgart degradeert zijn zij misschien voor een mooie prijs op te halen. Guler en El Khannous zijn hele goede suggesties. Verder zou ik nog een ervaren spits halen voor achter Brobbey, zeker omdat er in de jeugd qua spitsen nog niet veel aankomt. Misschien Rijkhoff? 1 of 2 leuke Braziliaanse talenten erbij en je hebt weer een mooie mix van talenten en ervaring.

12-05-2023 01:53

Amsterdam4ever +2358

Davinson Sanchez en Van Ewijk, brrr. Ook opnieuw 100m uitgeven, risico is enorm. Pak je niet de absolute hoofdprijs komend seizoen, ben je echt helemaal terug bij af, en heb je zulke hoge afschrijvingen en dito salarissen, dan heb je jaren nodig om daarvan weer te herstellen.

Ook bedragen zijn enorm rooskleurig. Of Ten Hag moet perse deze spelers willen en het is laatste week augustus.

Kudus 45m -> 40-45m denk ik
Alvarez 50m -> 40m
Timber 45m -> 40m
Rensch 15m -> 10m
Bassey 20m ok
Berghuis 12m -> 8m
Klaassen 10m -> 4m (1j contract nog)
Sanchez 5m -> 2m
Regeer 2m -> 7,5t
Tadic -> 3m (1j spelerscontract en 34j oud)
= 168m totaal.

Zelf denk ik dat het niet realistisch om dat allemaal te verkopen.
Ik denk/ hoop op:
- Stekelenburg, Timber, Alvarez, Kudus, Grillitsch, Lucca, Sanchez, Klaassen, Daramy (9m).
= 135m totaal

Aankopen;
Rechsback - Yan Couto - 8m. Dit is een rechtsback die heel goed aan de bal is, en ook als middenvelder kan spelen. Die kan Mazraoui rol aan. Van Ewijk is snel, maar te weinig comfortabel aan de bal, past niet bij Ajax imo. Krijg je Wijndal scenario.
RCV - Anthony Rouault - 7m - heeft nog 1j bij Toulouse. Kan prima verdedigen, koppen en ook uitstekende lange pass in huis. Sanchez is sterk, maar voetballend is het drama. Daarmee kan je niet opbouwen.
Controleur - Andre - 19m - ideale controleur voor Ajax, eens.
10 - Guler - 18m - ideale 10 voor Ajax. Eens.
Rechtsbuiten - Silas - 15m - snelle rechtsbuiten van Stuttgart. Kan goed afmaken, dribbelen en is ook sterk.

Verhuren aan ED club: Rasmussen, Baas, Fitz-Jim, Regeer.

Dan krijg je dit (eerste naam basis):

Keeper: Rulli, Gorter, Pasveer
Rechtsback; Couto, Rensch
RCV: Rouault, Aertssen, Gooijer
LCV: Hato, Kaplan, Bassey
LB: Salah-Eddine, Wijndal
6: Andre, Vos
8: Taylor, Berghuis
10: Guler, Unuvar, Hlynsson
Rechtsbuiten: Silas, Conceicao
Spits: Brobbey, Tadic
Linksbuiten: Bergwijn, Godts

12-05-2023 04:31

PJS +4991

Zet ff door naar Sar. Ik zeg afronden.

13-05-2023 20:47

Gaza +4367

Ach ja, wat is nou een prioriteit als je zoveel posities in te kleuren hebt. Als je het toch op een volgorde perse moet zetten, prima dan. Kwaliteit s.v.p.

Oja, verkoop de helft van onze bassiebasis ook!

11-05-2023 20:51

GarciaDeLaTorre +22893

Hoewel de rechtsbuiten een zorgenkindje is, hebben we pas echt een rechtsback nodig… waarom staat dit er niet op het wensenlijstje? WTF???

11-05-2023 20:45

ajaxwestland09 +28932

Centrale verdediger hebben we nodig iemand die de lijnen uitzet

11-05-2023 20:55

Martje +2928

Ik weet niet of er hier mensen zijn die de Turkse competitie volgen, maar ik hoorde dat Kadioglu tegenwoordig rechtsback is. Normaal was hij toch altijd een middenvelder/aanvaller, zou hij dan niet precies zijn wat we zoeken in een back?

11-05-2023 20:31

vandenhaas4 +15047

Middenvelders begrijp ik, maar ik verwacht eigenlijk nieuwe backs en een nieuwe spits.

11-05-2023 20:29

NoPants +7470

Tadic en brobbey voor de spits is genoeg vind ik. Brobbey op dit seizoen afrekenen is niet eerlijk. Als we de selectie op dit seizoen afrekenen wil ik 3 nieuwe verdedigers, 3 nieuwe middenvelders, en 3 nieuwe aanvallers. Rulli en hato mogen blijven;)

11-05-2023 20:38

Gaza +4367

Je mist een type Haller gewoon. Kopsterk, meeverdedigend, neus voor de goal, maatje 52.

11-05-2023 20:53

afct +8925

Als timber en kudus blijven. Vooral richten op een links en rechts back. En vooral eerst wat oude garde en slechte aankopen zien te lozen.

11-05-2023 20:19

4-3-3 +3511

Conceicao is er denk ik ook nog niet klaar voor om de eerste rechtsbuiten te zijn, dus die snap ik wel. Toch heeft Ajax, naar mijn idee, vooral echte ervaren kanonnen als CV en CVM nodig.
Het hart van het elftal (posities 3, 4 en 6) moet echt flink versterkt worden. Zowel defensief als opbouwend moet de kwaliteit een aantal stappen omhoog. Ook mist Ajax een echte afmaker en daarmee maakt het zichzelf vaak erg lastig. Eigenlijk zou Ajax, naast het halen van een bewezen toptrainer, wéér bijna een heel elftal moeten verkopen en er 6 kwaliteitsinjecties voor terug moeten halen. Mislintat hoeft voorlopig in ieder geval niet op zoek te gaan naar klusjes.

11-05-2023 20:19

onderkantlat +1768

Ajax moet weer gaan voetballen als Ajax. Hato en Timber enige Ajax verdedigers momenteel, dus technisch voetballende links- en rechtsback met enige duel- en kopkracht zijn nodig. Ik hoop volgend jaar Kudus op het middenveld te zien en een nieuwe nummer 6 + 10. Als je verdediging en middenveld weer kan voetballen is Bergwijn - Brobbey - Conceicao zo slecht nog niet, denk ik. Waar het kan oplossen met eigen jeugd.

11-05-2023 20:15

Brooklyn +4136

Voetballen als Ajax is niet eenvoudig. Kost een seizoen om het erin de slijpen. En we hebben geen seizoen, want aajax moet minimaal tweede worden terwijl (ingespeeld) PSV en Feyenoord ook gaan investeren. Zie hier de achilleshiel van Ajax.

11-05-2023 20:47

Andronixos.c +8140

Begin achterin RB CV
Daar zijn we heel zwak met Rensch en Bassie 🤡

11-05-2023 20:08

ajaxwestland09 +28932

waarom ga aub voor een centrale verdediger en een spits

11-05-2023 20:04

ck69 +13061

Ik weet niet of je Tadic op rechtsbuiten nog kan herinneren 😂

11-05-2023 20:25

ajaxwestland09 +28932

chico kan daar toch ook spelen

11-05-2023 20:37

ck69 +13061

Chico heeft net z'n eerste balhaar en zo speelt hij ook. Je wilt toch niet dat je eerste keus wisselvallig is?

11-05-2023 20:49

ajaxwestland09 +28932

Hoevaak heeft hij daar gespeeld wordt volkomen genegeerd. Top prio is een centrale verdediger het is zo lek als een mandje achterin

11-05-2023 20:54

ck69 +13061

Het loopt nergens, dus top prio is iedere linie versterken.

11-05-2023 21:00

Flipper33 +6826

Ajax is van achteruit heel slecht in opbouwen en de backs zijn ook matig en maar 1 spits die eigenlijk een schaduwdspits is !

11-05-2023 20:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.