Verweij: 'Klaassen doet heel veel water bij de wijn om zijn cluppie te helpen'

door Jesse ter Haar 293

Bron De Telegraaf

Verweij: 'Klaassen doet heel veel water bij de wijn om zijn cluppie te helpen'

door Jesse ter Haar 293

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen doet 'heel veel water bij de wijn' om weer speler van Ajax te kunnen zijn, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. De Ajax-watcher en zijn collega Valentijn Driessen bespreken verder de geschiktheid van de middenvelder - die een contract tot het einde van het seizoen tekent - voor het huidige Ajax.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Davy Klaassen doet heel veel water bij de wijn om zijn, zoals hij dat zegt, cluppie te helpen', vertelt Verweij allereerst. 'Farioli hoopt met zulke spelers in Nederland veel stabieler te zijn dan vorig jaar. Hij hoopt dat de oudjes de jonkies bij de hand kunnen nemen. Er is heel veel te doen om de derde plaats, want die kan gewoon weer veertig tot zeventig miljoen opleveren. Dan kan ik me voorstellen dat je Davy Klaassen erbij neemt.'

'Hij staat al een hele tijd stil', zet Driessen ertegenover. 'Bij Ajax maakt hij bij Jong Ajax progressie, maar dat is op dat niveau. Ajax is natuurlijk niet het niveau Inter, want Inter is kwartfinalist in de Champions League. Daar zit Ajax natuurlijk bij lange na niet aan. Misschien dat hij iets kan betekenen voor deze groep, maar het wordt ouder en ouder.'

'Ik begrijp Farioli wel: beter mee verlegen dan om verlegen. Haal hem er maar bij Maar het is niet de speler waarop ze zaten te wachten. Ze zaten op een buitenspeler en een creatieve speler te wachten. Dat is Davy Klaassen allebei niet. Hij zal wel voor ervaring zorgen, maar daar hebben ze Henderson, Weghorst, Berghuis en Pasveer ook voor. Wat dat betreft, zou je niet denken dat dit een stap vooruit is.'

Susan Lenderink

Verder komt ook het vertrek van Susan Lenderink ter sprake. De financieel directeur van Ajax verlaat de club in maart 2025. Volgens Verweij is Lenderink een serieus onderdeel van het ontstane financiële probleem. 'Zij roept dat ze alleen maar de financiële kaders heeft aangegeven, maar dat is veel te makkelijk. Zij stapte in op het moment dat Ajax in de halve finale van de Champions League stond.'

'Vanaf dat moment zijn ook Antony en Martínez nog voor honderd en zestig miljoen verkocht. Dat jaar werd er 76 miljoen euro nettowinst gemaakt', weet de verslaggever verder te vertellen. 'Ajax stond er gigantisch goed voor en dan kun je als financieel directeur niet zeggen: ik heb alleen maar de financiële kaders aangegeven en ik ga niet over de aankopen.'

Het strenge verhaal van Verweij gaat nog verder, want volgens hem had Lenderink wel degelijk in kunnen en moeten grijpen. 'Als je je oor te luisteren legt in de organisatie of daaromheen en je merkt dat er heel veel twijfel over de eerste aankopen van Sven Mislintat is, dan zeg je in ieder geval: er worden geen vijfjarige contracten meer uitgedeeld. Dat worden twee- of driejarige contracten. En dan zorg je ook dat een technisch directeur niet twaalf spelers haalt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PJS +4991

Mooi gebaar Davy. Echte ajacied.

17-09-2024 20:55

Bobje99 +7038

Er wordt steeds gedaan alsof Klaassen zo enorme veel consessies doen om een Ajax in nood te helpen, maar laten we niet vergeten dat het voor Klaassen zelf ook een enorme kans is. Lekker in je eigen stad in een vertrouwde omgeving de herfst van je carrière doorbrengen. Blijkbaar had ie geen zin in de zandbak, dan mag je in je handjes knijpen dat je weer bij Ajax aan de bak kunt en niet naar ploegen als antwerp hoeft. Mooi gebaar dat ie geld in levert, maar het mes snijdt zeker aan twee kanten in dit geval.

17-09-2024 19:12

MarcelS16 +1693

WantAmsterdam Valentijn Driessen. Je slaat dus door. Nogmaals positief zijn over je club. Niet zenuwachtig gaan worden. Gewoon je verlies nemen. Enne blijf helder denken. WAVD!

17-09-2024 18:32

Baco123 +6052

Klasse van hem
Welkom terug kerel

17-09-2024 13:53

AFCAjaxMidNineties +12621

Davy is heel goed in de directe kaats, druk zetten en neusje voor de goal. Heeft daarnaast coachende kwaliteiten en is een voorbeeldprof. En last but not least.. hij is echt supporter van Ajax! Hij juicht net zoals jij en ik bij iedere goal en vloekt en tiert bij iedere klote tegentreffer. Welkom terug held!!!!

17-09-2024 13:19

WantAmsterdam +115917

in zijn tweede periode van Ajax was daar weinig van te zien. Behalve dat neusje voor de goal, maar ook dat word hier overschat.

17-09-2024 13:43

wijzijndebeste123 +163057

Die “directe kaats” van Deef is niks meer dan de bal op goed gelukt direct door spelen omdat hij anders de bal kwijtraakt.

17-09-2024 13:47

TeringHenkie +28242

Wanneer Klaassen meedoet, speelt Ajax gewoon met 1 middenvelder minder want Klaassen staat altijd in de spits balletjes af te wachten!

17-09-2024 13:49

afc020 +503

Mister 1-0.. welkom back!!!

17-09-2024 11:57

ShiekTakTiek +5906

PSV haalt dus nog Perisic op als extra optie op links. Jammer, had hem graag bij ons gezien.

17-09-2024 10:11

Sportvolgert +40198

Je had het hier eens moeten lezen als deze speler gehaald was.

17-09-2024 12:17

AFCA020! +6083

Wat blijft men hier zuur zeg….


Ik zou willen zeggen: welkom thuis Davy! Mooi dat je je cluppie en de echte fans wilt helpen!
Je bent een echte Ajacied en altijd meer dan welkom

🤍❤️🤍

17-09-2024 10:01

OpaHooligan +3537

Geld is een ding, maar Deef moet denk ik vooral water in de wijn doen betreffende het aantal wedstrijden dat hij gaat spelen. Ontwikkeling van de jeugdige spelers gaat natuurlijk voor. Dan indien nood aan de man, kan hij best nuttig zijn vind ik.

17-09-2024 09:50

debetweter +10061

De romantiek in het voetbal is nog niet dood. Dit is hoe het heurt. Davy is misschien niet voor iedere supporter de versterking die we graag zagen komen, maar na het (in mijn ogen nog al pijnlijke vertrek), de mooie momenten war hij aan heeft bijgedragen en nu de water bij de wijn maken Davy een goed mens en echte ajacied. Nu nog een aantal supporters de mond snoeren door een mooie bijdrage te leveren. Wordt het sprookje van de man die met minder haar wegging dan dat hij mee terugkwam werkelijkheid?

17-09-2024 09:02

afcaveenendaal +1966

Iedereen loopt te zeuren maar Davy is gewoon een ras Ajacied, ja hij wil ons helpen, hopelijk kan hij het opbrengen maar kan best verrassend goed uitpakken !

17-09-2024 08:58

401Middenweg401 +5977

Het is prachtig dat de ASers die graag lopen te zeiken om te laten zien hoeveel verstand van voetbal ze hebben Davy in de schoot geworpen krijgen. Gratis pispaal erbij. Jammer is dat dit blijkbaar iets is wat de trainer graag wil, die ze zojuist wekenlang op het schild hebben omdat hij zo'n topper is. Je kan niet alles hebben.

17-09-2024 08:11

wijzijndebeste123 +163057

Lol. Dat na n rampzalige transferperiode de trainer graag een speler erbij heeft is niet verrassend. Dat dit Klaassen is ook niet gezien het feit dat er heel weinig transfervrije spelers beschikbaar zijn. Dus om aan te voeren dat omdat Farioli Klaassen wil wij niet kritisch mogen zijn slaat als een tang op n varken.

17-09-2024 12:08

401Middenweg401 +5977

Natuurlijk mag iedereen kritisch zijn. Ga vooral je gang. Ik hou je niet tegen. Wel hoorde ik gisteren hier dat er best betere en creatievere spelers beschikbaar zijn of zijn geweest en dat het dus dom was om voor Davy te gaan.

17-09-2024 14:51

DEELM +11891

Davy doet veel water bij de wijn? Gaat van nul salaris naar minimaal een half miljoen. Als het niet gewoon een miljoen is. Makkelijk verdiend met één weekje goed meespelen bij Ajax. Lucky bastard is 't!

17-09-2024 08:11

Berghuis +14292

Ow nou komt hij ons helpen.. Ik zie meer in t feit dat wij HEM helpen.

17-09-2024 07:54

TheSpecialOne +8825

Dat wordt op een houtje bijten voor Davey het komend jaar...

17-09-2024 07:47

karlhof +4700

Ik heb moeite met het woord helpen.

17-09-2024 07:03

gi0vanni +7123

Dat Klaassen het team verpest is tot daaraan toe maar van de wijn moet hij afblijven. 😉😂😂

16-09-2024 23:34

Been +12422

Je haalt geen speler voor 10+ miljoen om hem vervolgens een twee-jarig contract te geven. Beetje vreemde suggestie van Driessen.

16-09-2024 23:19

Wieno +9234

Chill, hebben jullie ook een mail van Ajax gekregen waarbij ze 250 euro op je rekening storten als Deef meedoet? Toch wel mooie regeling als water bij de wijn.

16-09-2024 23:07

Berghuis +14292

Bijna 14 miljoen voor elke wedstrijd dat hij speelt? Dan hadden we beter Mbappé kunnen contracteren, die is een stuk goedkoper, haha!

17-09-2024 07:56

kingisreal +695

Ik snap die hetze tegen 5 jarige contracten niet zo. Uiteindelijk is het logisch dat je een aankoop zo lang mogelijk wil vastleggen toch? Want je gaat ervan uit dat hij wat toevoegt, anders zou je hem niet halen.

16-09-2024 22:51

VichoWazig +3442

Helemaal in de huidige wereld waarbij onderhandelen met zaakwaarnemers standaard een gigantische kostenpost oplevert

17-09-2024 02:00

Noahdepoah2021 +4843

Ajax doet water bij de wijn….

16-09-2024 22:35

Babangida83 +23819

Volgens mij helpen Klaassen en Ajax elkaar. Klaassen en Ajax horen ook bij elkaar. Ik vind het mooi dat we deze jongen aan het eind van zijn carriere erbij hebben. Een echte Ajacied. Moet hij iedere wedstrijd spelen? Natuurlijk niet. Ik vraag mij zelfs af of hij uberhaupt gaat spelen. Maar Klaassen is blij weer bij Ajax te zijn en hij gaat minimaal zijn stinkende best doen en die jonkies helpen. Tegelijkertijd geven wij Klaassen weer zijn thuis terug. En hopelijk dat deze klasbak daarna doorstroomt naar onze jeugdopleiding om daar op wat voor manier dan ook zijn bijdrage te geven. Onze nieuwe Heini Otto voor de toekomst.

16-09-2024 22:14

RJB1979 +25486

Zelden zoveel onzin gelezen maar wil toch wel even benadrukken dat veel water bij de wijn nog steeds betekent dat wat ons stervelingen per jaar verdienen ongeveer gelijk zal staat aan wat den Deef per maand zal verdienen.

16-09-2024 22:05

Dubbelvla +8400

Dan heb je echt een goed jaarloon.

16-09-2024 23:35

RJB1979 +25486

ik ging uit van 50K

16-09-2024 23:40

Dubbelvla +8400

ik denk dat klaassen nog wel aaaardig wat meer krijgt dan 600k p/j

17-09-2024 09:08

Dubbelvla +8400

...maar goed, ik ben leuk op feestjes.

Maakt allemaal niet uit, je punt is inderdaad dat hij nog steeds een flinke bak geld verdiend en dat klopt. Maar geld en voetbal... alles is arbitrair, voetbalgeld is geen echt geld.

17-09-2024 09:14

Paul van Dorst +1571

“Zij stapte in op het moment dat Ajax in de halve finale van de Champions League stond. Vanaf dat moment zijn ook Antony en Martinez verkocht voor 60 en 100 miljoen”

Wat zal Mike zich voor zijn kop slaan wanneer hij realiseert dat beide spelers dus ook mede door Lenderink gekocht zijn.

Benieuwd of hij ooit zal doorhebben dat zowel Martinez als Antony langdurige contracten hadden en juist daarom veel geld opleverden.

16-09-2024 22:01

Simpelishetmoeilijkst +25096

Wat mij betreft is de AD verantwoordelijk voor heta beleid, maar misschien is dat anders in Nederland, en wordt het hoofd van iedere afdeling verantwoordelijk gehouden voor wat er met het geheel gebeurt.

16-09-2024 21:58

Babangida83 +23819

De CFO is gewoon verantwoordelijk voor het financiële beleid. De CEO voor het bedrijf ansich, waarbij het financiële beleid te risicovol was. De CFO is de rechterhand van de CEO. Zij had op de rem moeten stappen. Veel eerder. En anders op moeten stappen.

16-09-2024 22:16

Simpelishetmoeilijkst +25096

Misschien zo bij jullie in Nederland, maar niet bij ons.

17-09-2024 00:35

dp92 +11147

Ach hou toch op. Elk financieel beleid heeft risico's. Misschien moeten we volgende keer maar 0 spelers halen want misschien degradeer je wel.

Het probleem is dat er 2x geen CL is gehaald terwijl er jaarlijks meer dan 100 miljoen beschikbaar was, niet dat er 100 miljoen beschikbaar was. We zitten nu in de shit door H2 en Mislintat. Niet door Lenderink.

Stel je voor, een schilder krijgt opdracht van zijn baas om voor 100 euro rode verf te kopen, de schilder komt terug met groene verf. Geef jij dan de baas de schuld of de schilder die de verkeerde verf heeft gekocht?

17-09-2024 06:56

Babangida83 +23819

Het probleem is dat je weet dat je twee keer achter elkaar geen CL kan halen. Daar moet je op voorbereid zijn, financieel. Nu rijdt Ajax met redelijk harde snelheid richting afgrond. Dat zijn geen verantwoorde risico's en dat kun je prima verantwoord doen. Ongeacht welke spelers je binnenhaalt. Bijvoorbeeld door een groot deel van de contracten op basis van prestatie's in te steken. Zoals in het begin het plan was. Niet te veel hoge contracten voor spelers die nauwelijks restwaarde hebben. Dat zijn gewoon objectieve maatstaven waar een CFO mee moet kunnen werken.

17-09-2024 10:09

Babangida83 +23819

@simpelishetmoeilijkst, Nu ben ik nieuwsgierig. Want ik ben redelijk internationaal georienteerd. Ook in veel internationale bedrijven gewerkt waar dit op Europees niveau zo was. In Amerika ook, dacht ik te weten?

17-09-2024 10:12

Simpelishetmoeilijkst +25096

Vabangida83, ik ben Amerikaan, nu met pensioen, en heb hier in bedrijven gewerkt met een CFO, en decAD bepawldecuiteindekijk water gedaan werd, zelfs als de CFO het anders wilde, zoals meer uitgeven aan personeel, alhoewel hier meestal winstvheulig is. Werkte o.a. voorvHyatt Hotels, toen een privé bedrijf , en een start-up van KKR , financiële mensen, die vooral gericht zijn op hoge winst en snelle groei, om het bedrijf voor veel geld uiteindelijk te verkopen. Nu leef ik rustig, en heb daar niets meer mee te maken. Met hartelijke groeten uit de VS

17-09-2024 13:57

Babangida83 +23819

Leuke reactie. Ik zeg het eigenlijk niet heel anders, voor mijn gevoel. De AD bepaalt natuurlijk. Dat is de grote meneer en degene die visible is. Maar die kan niet zonder een goede CFO. Die in principe de tweede in lijn is. Al is hij dat officieel natuurlijk niet, maar bij wijze van spreken.

17-09-2024 22:51

Piet Henk Kippenhof +2710

Mijn buurman is echte Ajacied en geeft altijd 100%

Hij is postbode, maar dat maakt verder niet uit. Een groot gedeelte van de Ajacieden vindt bovenstaande genoeg. Ik snap niet waarom hij geen contract krijgt

16-09-2024 21:44

Sportvolgert +40198

Heeft jouw buurman ook meer dan 200 wedstrijden in ajax 1 gespeeld. Heel grappig hoor maar het slaat natuurlijk nergens op, klaassen zou op zijn minste een klein beetje respect toch wel verdienen lijkt mij.

16-09-2024 23:21

Piet Henk Kippenhof +2710

Sorry, maar ik hoor echt alleen maar slechte argumenten om Klaassen te halen
''Hij heeft veel wedstrijden gespeeld voor Ajax 1'' is er ook 1.
Klaassen is niet goed genoeg en het is gewoon een waardeloze beslissing. Dat men vindt dat hij meer respect verdient is ook leuk, maar neemt niet weg dat hij zwaar tekort komt.

17-09-2024 09:01

Sportvolgert +40198

Als je denkt dat hij de eredivisie aan gort gaat spelen dan komt hij tekort ja. Dat is natuurlijk ook onzin, als je niet begrijpt dat klaassen iets toevoegt aan deze ploeg en dit team dan begrijp je er weinig van. Zwaar tekort is natuurlijk lachwekkend!

17-09-2024 12:17

DiAngelo +2408

Postbode ? , net als Berry van Aerle, dan moet je gewoon contributie betalen.. .

16-09-2024 23:38

TeringHenkie +28242

Met de terugkeer van Klaassen heeft de Telegraaf weer een mol waar ze inside informatie van krijgen!

Klaassen zal beschermd worden door de Telegraaf en o.a. door Kale en Kokkie!

16-09-2024 21:37

Tinus +10262

En waarom is dat belangrijk? Ik mag graag naar kale en kokkie kijken, maar vind het niet echt belangrijk verder. Telegraaf hoef je al helemaal niet naar te luisteren. Is het niet belangrijker voor ons als supporter om zelf gewoon te beoordelen wat we straks op het veld zien van Davy? Hopelijk zijn dat een hoop doelpunten.

16-09-2024 23:24

TeringHenkie +28242

Dat is juist wel belangrijk ! Waar Ajax iets voor zich wil houden, lekt Klaassen die info wel door naar zijn vriendjes van de Telegraaf en die dikbuiken van kale en kokkie. Geen opstelling of iets is meer veilig met zo’n mol als Klaassen in gelederen!

16-09-2024 23:30

AlexIbarra +19215

Hoeveel gaat Klaassen dan inleveren Verweij?
Of weet je dat niet en doe je alleen ff een goed woordje voor iemand?

16-09-2024 21:34

jan_wolf +1249

Klaassen is een echte Ajacied. Altijd alles gegeven. Welkom terug Davy!

16-09-2024 21:31

Belnaarhuis +4936

Kan hij ook nog een beetje voetballen? Of maakt dat niet uit?

17-09-2024 06:26

laling +2322

Ik hou meer van Ajax dan van de Ajax "supporters".

16-09-2024 21:19

Aram +17840

“Beter mee verlegen dan om verlegen”

Tsja. Dat geeft wel aan hoe nuttig Klaassen is. Lees: niet of nauwelijks. En hij zit wel de doorstroming in de weg.

16-09-2024 21:14

Sambavleugels +18681

Ik neem aan dat de om respect voor Klaassen schreeuwende medeforumleden zich altijd respectvol uitlaten over spelers als Taylor en Rensch die de jeugdopleiding doorlopen hebben. Dat zij niet bij de kliek horen die Fitz-Jim een wijf noemden, Bergwijn anderhalf jaar lang aan de KFC hebben gelinkt, Taylor uitfloten en Brobbey (vorig jaar wellicht je beste speler) niet demoniseerden na Pana en om Weghorst en Akpom riepen. Allemaal oud-jeugdspelers overigens.

16-09-2024 21:12

Danielson +50149

Nou meestal loopt dat parallel hoor..

16-09-2024 21:18

Concrete +3127

Zullen ze die dikkop echt aan zijn neus hangen wat zijn salaris is ?

16-09-2024 21:11

henkie58 +2027

Dat noemen we clubliefde! Bij de huidige generatie voetballers, komt dat bijna niet meer voor! Denken alleen aan de pegels!

16-09-2024 21:07

WantAmsterdam +115917

Elke voetballer met de kwaliteiten van een Klaassen zou opeens „clubliefde“ hebben als ie voor een paar miljoen bij Ajax mag ballen.
Klaassen dacht natuurlijk nooit aan de pegels, speelde zelfs gratis voor Werder en Everton.

16-09-2024 21:08

TheSpecialOne +8825

Clubliefde bestaat niet. Het ene moment kussen spelers het logo van ''hun'' club en het andere moment is hun nieuwe club opeens hun droomclub geworden waar ze altijd al voor hadden willen spelen. Het gaat de spelers om zoveel mogelijk geld tijdens hun carrière bij elkaar te harken.
Conclusie: Het is één grote poppenkast.

17-09-2024 07:56

Brooklyn +4132

Fariola denkt: pakken wat ik pakken kan. En ik geef hem groot gelijk. Baart mij zorgen ook.

16-09-2024 20:59

Toramanggg +7162

Echte Ajacied

16-09-2024 20:36

Toramanggg +7162

Zoveel negatieve reacties ongekend.. Al vind je Klaassen helemaal niks ( dat kan he want ik denk ook niet dat je veel aan hem hebt op het veld ) , verdiend hij veel meer respect als Ajacied en wat hij betekend heeft voor Ajax.. Dat zijn die supporters die Blind, Ziyech en laatst ook Taylor uitfloten.. Prutsers

16-09-2024 20:48

WantAmsterdam +115917

Als je hem niks vind dan mag je dat toch gewoon zeggen? Wat is daar respectloos aan?
Ik kan voor Ajax begrippen nog minder voetballen, als iemand dat opmerkt is dat niet respectloos maar de realiteit.

16-09-2024 20:52

Toramanggg +7162

Scroll naar beneden en lees de comments.. vind je dat geen respectloze comments voor een speler als Davy Klaassen ? Gaat er niet om of je hem goed genoeg vind of niet .. Maar iedereen mag zeggen wat hij wilt en ik vind mensen die zo over Klaassen spreken prutsers.. Net als mensen die eigen spelers uitfluiten.

16-09-2024 20:55

Laudrup10 +17047

Nee hoor dat zijn juist niet de supporters die blind, ziyech en Taylor uitfluiten. De drie die je noemt zijn voetballers. De supporters die balen van de komst van Klaassen houden van voetballers en niet van spelers die enkel hard werken maar aan de bal niks toevoegen. Klaassen gaat enkel spelers in de weglopen zowel in het veld als wat betreft de ontwikkeling. Enige voordeel van de situatie van Ajax was dat spelers als Fitz-jim en Baas kansen krijgen (en pakken) door de komst van Rugani en Klaassen bestaat het risico dat de ontwikkeling straks weer wordt afgebroken omdat deef de voorkeur krijgt vanwege zijn coaching en werklust.

16-09-2024 20:55

WantAmsterdam +115917

Op welke comments doel je dan?

16-09-2024 20:59

Toramanggg +7162

Ik ben niet zo van het klikken , ik irriteerde mij gewoon aan de comments over een speler die veel voor Ajax heeft betekend.. Daar reageer ik dan op en voor de rest prima wat andere van Klaassen denken en vinden..

16-09-2024 21:07

WantAmsterdam +115917

Je kunt dus niet zeggen op welke comments je doelt?

16-09-2024 21:09

Toramanggg +7162

Denigrerende comments ? Aangezien je op elke post van Klaassen reageert , zal je toch wel weten wat ik bedoel ?

16-09-2024 21:11

WantAmsterdam +115917

Welke comments precies, wees eens concreet.

16-09-2024 21:34

jan_wolf +1249

Helemaal mee eens

16-09-2024 21:35

TheSpecialOne +8825

Even een vraagje. Heb je Bergwijn ook zo verdedigd toen hij voor alles wat lelijk is onder de zon werd uitgemaakt?

17-09-2024 07:59

TheSpecialOne +8825

Wat heeft Klaassen dan voor Ajax betekend dat zo belangrijk was?

17-09-2024 08:00

Ajax Mario +1596

Is niet naar mij toch? 😅

17-09-2024 19:44

Artemio +31675

Red bull Salzburg bewijst dat je met een gemiddelde basiself van rond de 22 jaar prima voetbal kunt spelen en prestaties kunt leveren waarbij de keeper(Blaswich) de enige is boven de 30.

Dit soort dingen horen ook bij Ajax.

16-09-2024 20:33

TheSpecialOne +8825

Ajax is in rap tempo zijn ziel aan het kwijtraken. Dat baart me grote zorgen. Ajax had een Spaanse trainer moeten aanstellen en geen Italiaanse trainer. Die hebben geen flauw idee wat ze met jonge spelers aan moeten.

17-09-2024 08:03

Sportvolgert +40198

Jammer van de zure reacties. Het is geen frivole topper, maar wel een echte ajacied en een speler met mentaliteit. Dat we dat vorig seizoen gemist hebben is wel duidelijk lijkt me. Gewoon goed om erbij te hebben.

16-09-2024 20:20

WantAmsterdam +115917

Missen we dat dit seizoen mentaliteit? Volgens mij hebben we juist veel van dat soort mentaliteitsspelers. Weghorst, Akpom, Gaaei, Henderson, Pasveer…

16-09-2024 20:24

ronnievanajax +222

Gaaei. Haha

16-09-2024 20:28

AFCACruijff14 +160831

Op een hele selectie zijn dat er niet heel veel en van jouw rijtje zijn alleen Pasveer en Henderson zekere basisspelers.

16-09-2024 20:33

Mv9494 +16610

Wat een haat op Gaaei. Als er iemand mentaliteit heeft is het Gaaei wel.

16-09-2024 20:33

WantAmsterdam +115917

Gaaei voegt meer toe dan Klaassen. Die wil echt verantwoordelijkheid nemen, neemt zelfs de beslissende pingel. Terwijl Klaassen zich continu verstopt.
AFCA, je wilt me dus zeggen dat Klaassen voor de basis gehaald wordt?
Je hebt ook niet heel veel van deze spelers nodig bij Ajax, wat je vooral nodig hebt is voetbal, niet 11 harde werkers die door hun mentaliteit uitblinken. Ik vind dat getal dat we zonder Klaassen al hebben eigenlijk al te veel voor Ajax.

16-09-2024 20:39

Laudrup10 +17047

Dat zijn er zeker wel veel. Met Klaassen erbij zit de bank er vol mee.

16-09-2024 20:44

Robertini +38975

Gaaei is niet minder dan Klaassen.

16-09-2024 20:54

jan_wolf +1249

Gaaie doet enorm zijn best. Met zijn instelling is niks mis maar is gewoon niet goed genoeg.

16-09-2024 21:37

WantAmsterdam +115917

Hetzelfde met Klaassen, al twijfel ik erover dat ie echt zijn best doet als die de hele tijd in de dekking staat.

16-09-2024 21:40

TheSpecialOne +8825

Wat is dat toch met mentaliteit?! Bij Ajax is mentaliteit alleen niet genoeg. Dan hoor je bij Heerenveen of Utrecht te voetballen en niet bij Ajax.

17-09-2024 08:09

Ajax Mario +1596

Precies dit, lees mijn reacties maar op dit nieuws… 😉

16-09-2024 20:38

Sambavleugels +18681

Je weet dat jouw beschrijving toegepast kan worden op een rits andere spelers, zoals pakweg Pelle Clement en Dani de Wit. Wat voegt Klaassen toe op voetballend vlak?

16-09-2024 20:47

Toramanggg +7162

Hij zegt niet dat Klaassen op het veld iets toevoegt , hij vindt dat er teveel zure reactie op Klaassen zijn.. Verdiend een speler als Klaassen dat ? Ongeacht of hij goed genoeg is of niet.

16-09-2024 20:51

WantAmsterdam +115917

„ Hij zegt niet dat Klaassen op het veld iets toevoegt“
Dat is nogal belangrijk als je een speler haalt, of denk je van niet?
Wat is er zuur aan om te zeggen dat Klaassen niks toevoegt?

16-09-2024 20:54

Sambavleugels +18681

Kan je definiëren wat je met "een speler als Klaassen" bedoelt?

16-09-2024 21:01

TheSpecialOne +8825

Topsport is keihard. Daar hoort geen plaats te zijn voor valse sentimenten.
Je concurrenten zullen in het veld niet denken: O Daar is Klaassen, die mag ik uit respect het niet al te moeilijk maken want hij werkt zo hard. Ik kan je op een briefje geven dat de tegenstanders hier maling aan zullen hebben.

17-09-2024 08:14

TheSpecialOne +8825

Nee, Klaassen is meer een Feyenoord speler. Klaassen mag dan wel een kind van de club zijn, maar dat betekent nog niet dat hij een typische Ajax-speler is. Een typische Ajax-speler is mijn ogen technisch onderlegd, heeft een hoge spelintelligentie en dito handelingssnelheid. Klaassen beschikt over geen van deze kwaliteiten. Door zijn rode hoofd lijkt hij hard te werken, maar dat valt allemaal reuze mee.

17-09-2024 08:07

wijzijndebeste123 +163057

Gaat Deef zichzelf straks weer wegcijferen voor de club door na n wisselbeurt direct naar de trainer en media te stappen?

“Klaassen zakt nooit door de ondergrens”
Dat gaat ook vrij lastig als je er standaard al ver onder zit. Ipv dat je er door heen zakt, zit je simpelweg al op de bodem.

16-09-2024 20:15

WantAmsterdam +115917

Zal ook weer doelpunten van jonge talenten claimen als hij erin komt

16-09-2024 20:19

wijzijndebeste123 +163057

Haha was idd n dieptepunt. Was dat met Taylor?

16-09-2024 20:20

WantAmsterdam +115917

Ja. Begin 22/23 volgens mij.
„Ik raakte hem nog met mijn noppen!“
Was nergens te zien en het doelpunt kwam gewoon op naam van Taylor.

16-09-2024 20:21

Mv9494 +16610

Davy vindt zichzelf heel geweldig heb ik altijd het idee

16-09-2024 20:29

Bruno04 +15719

Klaassen stapt nooit naar de media. De media weet dat klaassen eerlijk antwoord geeft als ze hem vragen wil je spelen?

Daarom gaan ze er elke keer naar vissen.

Geen enkele speler wil op de bank zitten ook al kent die zin rol. Je hoopt altijd op zoveel mogelijk minuten.

16-09-2024 20:34

WantAmsterdam +115917

Nee, natuurlijk, die media komt bij hem thuis.
Welke andere speler heeft dan tig interviews gegeven toen hij op de bank zat?
Ik kan me alleen Klaassen herinneren. Iemand als Schøne, die bleef gewoon hard werken zonder de media te gebruiken.

16-09-2024 20:40

AlexIbarra +19215

Wat moet hij dan zeggen, ik ben blij op de bank?
Ik ben geen fan maar dat geneuzel dat hij ooit wel of niet een bal erin genopt heeft of in de media heeft gezegd dat hij liever speelt dan bankt...

Zo heeft elke speler wel ooit eens iets gezegd of iemand scheel aangekeken. Hij is voetballend gewoon geen aanwinst, dat is het probleem.

16-09-2024 21:33

WantAmsterdam +115917

Wat hij moet zeggen?
„Daar heb ik het al over gehad, ik hoef daar niks meer over te zeggen.“
Of helemaal
„Bedankt, ik heb al genoeg interviews gegeven.“
Sjezus. Is toch niet zo alsof hij een pistool aan zijn hoofd heeft?
En als je wat zegt, dan verwoord het wat respectvoller dan „als je niet speelt is het irritant.“
„ik dacht zet me gewoon erin.“
Wat denk je wat de trainers en zijn medespelers van zulke uitspraken vinden?

16-09-2024 21:37

Ajax Mario +1596

Zei t al in een eerder topic, maar ome Deef is prima voor de trainingen en de kleedkamer, dat gelul met een goedmakertje voor Farioli… pfff hij leeft iig mee met ons cluppie, lekker jaartje afmaken op de bank en evt paar keer invallen als het nodig is en verder prima! Welkom thuis Davy! ❌❌❌💪🏻

16-09-2024 20:11

Laudrup10 +17047

Als hij een wedstrijdje of 10 gaat spelen in de laaste 10 minuten in samen met Weghorst wat te forceren heb ik er vrede mee. Ben alleen bang dat hij de eerste wissel wordt of in de plaats van Fitz Jim. In het verleden speelde Deef in de basis en zat Kudus op de bank dat heeft ons heel veel punten gekost want Kudus was veruit onze beste speler en Deef de slechtste. Later zat hij op de bank maar was hij wel de eerste die in het veld kwam. Deze zinloze invalbeurten gingen weer ten koste van speelminuten voor Chico. Ben dus bang dat de komst van Deef weer ten koste gaat van de ontwikkeling van spelers met potentie.

16-09-2024 20:50

Ajax Mario +1596

Eens, maar ik neem aan dat ze daar wel van geleerd hebben en dat Farioli dat ook wel inziet 😉

16-09-2024 21:49

JanBiesbos +28964

Echte Ajacied punt! Die twee zijn het tegenovergestelde van die vieze PSV slijmjurk Marco Timmer met zijn kut Pro artikeltjes op VI 🤢 bah

16-09-2024 20:02

WantAmsterdam +115917

Je vind de mannen van de Telegraaf prima?

16-09-2024 20:05

WantAmsterdam +115917

Ah, ik denk ik begrijp wat je bedoelt.

16-09-2024 20:09

Kuningaz +5283

Haha die Marco Timmer is idd echt een sneue vent. Als die voorbij komt op de VI podcast zet ik hem meteen uit. Heeft niks met journalistiek te maken, is gewoon fan.

16-09-2024 20:16

Ajax Mario +1596

Zo is t Jan! 💪🏻

16-09-2024 20:39

Dutch Schaefer +6098

Verweij zit weer ontzettend veel onzin te verkondigen over Lenderink. Enige wat je Lenderink wel kwalijk kunt nemen is dat de liquiditeitsbegroting niet op orde is geweest.

16-09-2024 19:57

IbraSuarezKJH +420

Liquiditeit is zo'n beetje één van de belangrijkste dingen bij een beursgenoteerde onderneming. Niet iets kleins

16-09-2024 20:06

Dutch Schaefer +6098

Dat zeg ik ook niet. Ik reageer op de beschuldigingen van onze vriend Mike.

16-09-2024 21:22

Robertini +38975

Het enige... Dat is best een groot deel van haar baan, lijkt me.

16-09-2024 20:57

Laudrup10 +17047

Zijn cluppie te helpen ? Volgens mij is het andersom. Behalve wellicht een club in de woestijn zit er niemand op Klaassen te wachten na een dramatisch seizoen bij Inter. Het liefst ging hij naar een club in Italië of Spanje begreep ik maar die clubs willen hem niet. Ajax voorkomt dat Deef in de WW komt.

16-09-2024 19:57

TicoNagliafico +1242

Haha wat een onzin. Kon gewoon een contract tekenen bij Antwerp voor een hoger salaris. Je reactie slaat dan ook kant nog wal

16-09-2024 20:06

WantAmsterdam +115917

Hoe weet je dat hij bij Antwerpen meer kon verdienen? Bron?

16-09-2024 20:17

Sambavleugels +18681

Krijg je niet

16-09-2024 20:50

LukaLitmanen +81896

Klaassen is al sinds 2021 overbodig.

5 assists in 105 competitiewedstrijden als 10

16-09-2024 20:14

JohnDylan +21782

Ik kan niet wachten tot Klaassen weer een doelpunt scoort met zijn air-bending techniek.

16-09-2024 19:56

JanBiesbos +28964

En 3 voudige flipflop door de lucht 😂

16-09-2024 20:05

Ajax Mario +1596

Dat zou wel cool zijn! 😂

16-09-2024 20:40

laling +2322

Zaak Mislintat
2 en 3 jarige contracten en hoge transfersommen betalen?
Slaat ook nergens op,
Mislintat kreeg de opdracht om dure spelers te verkopen en jonge spelers te kopen en restwaarde te creeeren. En dat doe je in principe met langdurige contracten. Verkopen lukte goed.
Of hij in het tweede deel van zijn opdracht geslaagd is is natuurlijk wat anders,
Echter het grootste verlies bij verkoop is overigens op Bergwijn. En die was niet door hem gekocht. Een verzachtende omstandigheid is dat de Ajax trainers vorig jaar toch wel spelers "misbruikt" hebben.
Op de andere verkopen valt het verlies zo te zien nog enigszins mee. Al moeten we natuurlijk nog afwachten hoe groot het verlies op Avila zal zijn.

16-09-2024 19:54

wijzijndebeste123 +163057

Zou echt geniaal zijn om spelers alleen maar kortlopende contracten te geven. Dus de nieuwe Martinez en Kudus straks voor 2-3 jaar vastleggen ipv 5 jaar zodat je nooit een (hoge) transfersom ontvangt. Dus geen 45-60 miljoen maar slechts 15 miljoen of gewoon transfervrij laten vertrekken. Dit zou echt een revolutionair (zwakzinnig) business model zijn. Heeft onze Febofiel dit zelf bedacht of heeft Alex hem ingefluisterd dat Ajax dit van plan is? Laten we aub het eerste hopen.

T mooiste vind ik eigenlijk nog dat als dit daadwerkelijk het nieuwe beleid wordt een groep Kroes believers deze volslagen idioterie goed zal praten.

16-09-2024 19:49

WantAmsterdam +115917

Hij kan natuurlijk niet zeggen dat zijn vriendje Kroes erin gefaald heeft om spelers voor een normale prijs te verkopen.
Grappig ook dat hij doet alsof alleen Mislintat dit deed, terwijl H2 en Overmars precies hetzelfde deden bij spelers als Daramy, Bassey, Jorge Sanchez en vooral Wijndal aan die we nog steeds vastzitten. Of Bergwijn die gewoon 5 miljoen verdiende en alleen met dik verlies verkocht kon worden

16-09-2024 19:53

Kuningaz +5283

Haha 'Febofiel' moest ik om lachen.

16-09-2024 20:18

Ajax Mario +1596

Hier nog 1… 😂

16-09-2024 20:40

Slang3 +45700

Het is het meest idiote kritiek punt op Mislintats beleid, en er zijn er genoeg die het zonder enige kritisch denken opslurpen. Juist die lange contracten hebben ons financieel geholpen. Anders krijg je Gravenberch transfers

16-09-2024 19:54

Mv9494 +16610

Was blij toen Kroes TD werd, maar achteraf jammer dat hij terug is.

16-09-2024 20:02

WantAmsterdam +115917

Waarom blij? Kroes heeft toch in helemaal niks bewezen een TD te zijn toen hij die rol kreeg?

16-09-2024 20:10

4Ever14 +6586

En de joke hier is dat hij als AD ook de transfers zou doen. Dan vraag ik me toch af, op basis van wat denkt hij geschikt te zijn hiervoor ?

16-09-2024 20:21

Prometheus +1003

Ik ben Klaassen-nieuws-moe. Ik wil Ajax zien voetballen!!! Nog 2 dagen…zucht…

16-09-2024 19:48

WantAmsterdam +115917

Met deze selectie en deze speler nog erbij, weet ik niet of ik dat wil. Ik zal het doen, maar niet omdat ik het per se leuk vind.

16-09-2024 20:07

mvdk +43634 moderator

Dan doe je toch iets anders? Ik kijk altijd naar wedstrijden uit, linksom of rechtsom.

16-09-2024 20:39

WantAmsterdam +115917

Ik zou wensen dat dat zo simpel was. Helaas bestaat bij mij zoiets dat noemt zich clubliefde.

16-09-2024 20:42

Web +178830

Als ik er zo in stond als jou
Keek ik geen minuut meer
Want voetbal kijk je omdat het leuk is

16-09-2024 20:50

WantAmsterdam +115917

„ Want voetbal kijk je omdat het leuk is“
Nee, voetbal is niet per se leuk. Ik kijk in principe Ajax om leuk voetbal te zien, want daarvoor staat Ajax bekend. Ik kijk Ajax ondanks slecht voetbal omdat het mijn club is.

16-09-2024 20:56

JanBiesbos +28964

Yeszz kaartje in de resale bemachtigd 5-0 winnen en biven Feyenoord staan heerlijk

16-09-2024 20:07

MarcelS16 +1693

Top dat klaassen weer terug is gehaald door ajax. Een zeer goede zet. Een echte ajacied altijd voorop in de strijd een speler die zijn medespelers altijd steund. Iemand die de jeugd bij de hand neemt . Mister 1-0. Top gedaan. En vooral, 99% van de echte ajacieden zijn zeer verheugd dat hij weer in ons rood en wit speelt. KLASSE

16-09-2024 19:43

HendrikAjax +16830

Ik denk dat je er goed naast zit met je 99%
Als je een klein stukje naar beneden scrollt kan je de reactie van Baggio020 lezen en ik denk dat er een hoop echte Ajacieden zijn die zijn mening delen.

16-09-2024 19:57

MarcelS16 +1693

We gaan het zien. Enne niet gaan juichen als hij straks weer de winnende maakt he knul.

17-09-2024 02:16

HendrikAjax +16830

Zo te zien heb je de reactie waar ik op doelde niet gelezen. Anders had je die kinderachtige 2de zin niet geschreven.

17-09-2024 17:47

Mv9494 +16610

jammer dat ik geen clown emoji kan doen op pc. Wat een hoop onzin met je 99%

16-09-2024 20:03

WantAmsterdam +115917

Steunt zijn medespelers door in de media om speeltijd te klagen of doelpunten van andere te claimen. Is logisch.

16-09-2024 20:08

MarcelS16 +1693

Een echte ajacied valt een echte ajacied nooit af! Het zijn en blijven dappere strijders voor altijd!! WantAmsterdam!!!!

17-09-2024 09:21

WantAmsterdam +115917

Ik benoem alleen maar feiten.

17-09-2024 12:08

MarcelS16 +1693

WantAmsterdam het is beter om soms je mond te houden. Je familie val je ook niet af. Triest!

17-09-2024 12:34

WantAmsterdam +115917

Ik val Klaassen niet af en jij zegt me niet wanneer ik mijn mond moet houden.

17-09-2024 13:29

MarcelS16 +1693

WantAmserdam jij praat met alle winden mee! En je geest is volgens mij niet meer zo helder. Succes verder.

17-09-2024 13:47

WantAmsterdam +115917

Mijn geest was nooit helderder, Mwah, misschien wel maar geen probleem ermee. Jij kunt blijkbaar niet tegen feiten en andere meningen.

17-09-2024 13:50

MarcelS16 +1693

WantAmsterdam jij verdraait de feiten of jij kan niet begrijpend lezen. Dat zegt genoeg!

17-09-2024 15:09

WantAmsterdam +115917

Ik verdraai geen feiten. Ik geef de feiten alleen weer neer hier.

17-09-2024 16:22

MarcelS16 +1693

WantAmsterdam zijn jouw eigen feiten meer niet. Maar droom lekker verder knul.

17-09-2024 16:28

WantAmsterdam +115917

Nee, je kunt het gewoon opzoeken. Klaassen heeft vaak in de media geklaagd toen hij op de bank zat, en hij claimde een goal dat op de naam van Taylor kwam.
Feiten, dat weet je zelf ook wel.

17-09-2024 16:29

MarcelS16 +1693

Ach WantAmsterdam hij vergiste zich eenkeer . Daar ga je nu toch veel later niet over pijpzeiken!! Kom met iets positiefs zijn er legio. ( maar dan moet je het wel/ kunnen zien!

17-09-2024 16:33

WantAmsterdam +115917

Hij vergiste zich niet. Hij wilde een doelpunt van een teamgenoot claimen.
Op voetballend vlak is er niks positiefs bij hem.

17-09-2024 16:40

MarcelS16 +1693

WantAmsterdam je kijkt nog steeds door die negatieve bril van jou. Positief vooruit kijken. En niet je ajax dna bevuilen. Je gaat anders echt verdomd veel op die Valentijn driessen lijken. Die blijft ook maar zeiken niks is goed en hij blijft net als jou maar herhalen. Daar wil je hier niet mee vergeleken worden lijkt mij. En je bent echt al heel ver opweg!!!!!!!!!!!

17-09-2024 16:47

WantAmsterdam +115917

“ Je gaat anders echt verdomd veel op die Valentijn driessen lijken.”
Die is toch vrij positief over Klaassen? Tenminste zijn vriendje Verweij is dat.

17-09-2024 17:10

Mv9494 +16610

Nou geweldig zeg.

16-09-2024 19:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.