Driessen noemt vraagprijs van achttien miljoen euro voor Brobbey en geeft Ajax negatief advies

door Jesse ter Haar 174

Bron De Telegraaf

Driessen noemt vraagprijs van achttien miljoen euro voor Brobbey en geeft Ajax negatief advies

door Jesse ter Haar 174

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Valentijn Driessen betwijfelt of Ajax er verstandig aan zou doen om Brian Brobbey over te nemen van RB Leipzig. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf verlangt de Duitse club een transfersom van bijna twintig miljoen euro voor de aanvaller - die zelf maar al te graag terug wil keren bij Ajax.

'De vraagprijs voor hem is achttien miljoen euro. Dat vind ik heel veel geld voor een speler die je voor niets weg hebt laten gaan', aldus de verslaggever, die ook een positieve kant aan het verhaal ziet. Het valt immers niet uit te sluiten dat Brobbey in de toekomst een nog hoger bedrag oplevert. 'Hij is wel iemand met groeipotentie en dus weer geld kan opleveren. Dat is een keuze die je moet maken. Ik zou het zelf niet doen. Hij heeft zelf voor RB Leipzig gekozen.'

Brobbey is niet het enige transfertarget van Ajax. Ook Owen Wijndal wordt al enige tijd genoemd, maar Driessen voelt constante twijfel in de handelswijze van de Amsterdammers. 'Bij Wijndal voel je aan alles dat Ajax niet wil. Het salaris is bekend, de transfersom is bekend, alles is bekend. Ajax heeft het geld liggen, dus als Ajax morgen AZ belt, is het gebeurd. Ze blijven maar twijfelen, dus hij is absoluut niet de eerste keus.'

Bergwijn, de 'goudmijn' van Tottenham Hotspur

Tot slot gaat Driessen in op de situatie omtrent Bergwijn. Hij ziet in hem een absolute meerwaarde voor Ajax, maar een deal lijkt ver weg. 'Je moet Bergwijn in feite halen, alleen zolang je blijft treuzelen gaat de transfersom hoog. Er wordt nu 25 miljoen gezegd, maar dat bedrag komt niet van Spurs. Waarom zou Spurs hem verkopen terwijl ze weten dat ze een goudmijn in handen hebben, die waarschijnlijk ook nog op het WK gaat spelen? Volgens mij krijg je hem niet voor onder de dertig miljoen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +10032

Bepaalt Valentijn Driessen tegenwoordig het transferbeleid? Kom op zeg😡😠

23-06-2022 08:44

Snellejapie +11401

Gelukkig bepaalt Driessen het beleid bij Ajax. Wel bizar dat er al zo snel, zo veel gelekt wordt naar de Gele Raaf.

20-06-2022 07:29

Babangida83 +23964

Elke maand dat Tottenham Bergwijn houdt, verliezen ze 3 a 4 miljoen. Dus beter nu verkopen, dan na het WK. Want Conte gebruikt hem niet.

19-06-2022 20:18

ElSandrini +18209

Het was toch 18 miljoen voor Brobbey en Moriba samen ?

19-06-2022 19:19

Stefansuarez +19098

Dan malen maar proberen

19-06-2022 10:26

eros +4823

Nooit aan beginnen

19-06-2022 10:11

oudzuid2 +7294

18 miljoen zou krankzinnig zijn. lekker nog een jaartje huren inderdaad

19-06-2022 07:15

BillSplate +9739

In Driessen we trust

19-06-2022 00:24

glenn_van_helden +555

Nog een jaar huren

18-06-2022 21:20

gusanito +5448

Het is eigenlijk wel bijzonder dat die man nog een podium krijgt. De Telegraaf is qua sport eigenlijk niet meer dan een roddelblad geworden die persoonlijke vetes voert tegen specifieke mensen en onrust probeert te creëren met nepnieuws. Wat dat betreft zou het sportkatern beter kunnen verhuizen naar de Privé of de Story.

18-06-2022 20:41

pietvanvliet +4439

Al was het 18 Euro.

Balen hoor, dat ie niet moet komen, maar dit moet een signaal aan alle jeugd zijn: niet gratis weglopen, mislukken en dan terugkrabbelen om je voor grof geld te laten terugkopen.

Sorry Brian.

18-06-2022 20:02

pat_socialmedia +412

We verkopen Haller nog voor 35m aan een duitsert en kopen the Beast voor 15m terug.
Iedereen blij.

18-06-2022 18:18

TheRiviera +5478

Ben je helemaal gestoord. Dat is letterlijk een garantie aan doelpunten verkopen voor een fooitje terwijl je een talent terug haalt die nog nauwelijks wat heeft gepresteerd.

18-06-2022 18:32

Brakkenelis +3528

Hahaha, en dan in de voorbereiding raakt hij weer maanden geblesseerd en gaan we paniekaankopen doen voor de spitsenpositie.

19-06-2022 12:41

Starring +4706

Ik kop hem alvast in. Volgende week verlangt Leipzig 23 miljoen euro volgens Driessen.

Mochten die belachelijke hoge bedragen (+15 miljoen) uberhaupt kloppen, lijkt mij het sterk dat Ajax nog in onderhandeling is. Helaas lekt er amper iets uit dus is het vooralsnog gissen.

18-06-2022 15:22

Telamon +9192

Het z zou niet moeten uitmaken of je een speler terughaalt of er nieuw bijhaalt, gaat puur om kwaliteit en de juiste kwaliteiten. Brobbey geeft Ajax inderdaad tactisch wat mogelijkheden, en kan een goede spits voor Ajax zijn, al moet het blijken wat er van hem overblijft als zijn fysiek wat wegvalt tegen sterke Europese topverdedigers.

Maar veel teveel geld. Daarvoor te onzeker of hij ooit wel hele wedstrijden kan spelen en fit blijft. Zijn blessures en gebrek aan loopvermogen komen door die enorm korte spieren. Die zal hij altijd blijven houden.

En daarbij zie ik Tadic graag naar de spits gaan. Niet alleen uitgekeken op zijn voorspelbare maar wel effectieve spel van kappen en nog eens kappen en voorgeven, maar omdat hij in de spits voor veel meevoetballend vermogen zorgt, en weer voetbal over de grond daar uit zal lokken, dus eindelijk weer combinatiespel en uitgespeelde kansen in plaats van dat eeuwige gokwerk met voorzetten. En dan kan je op links meer diepgang erin brengen, in de vorm van Daramy of Bergwijn. Ünuvar heb je ook, al heeft hij minder diep diepgang, maar brengt wel meer 'penetratie' aan de bal en in de combinatie dan Tadic, die sneller voorgeeft.

Dus handigere, vlottere buitenspelers en een balvaste en voetballend sterke en creatieve spits in de vorm van Tadic.

Gezien zijn fitheid zal hij vast weer vrijwel alles kunnen spelen, zeker als spits, en Brobbey zou ergens basis moeten gaan spelen, voor zijn ontwikkeling. Ik zie dan liever eigen jeugd achter Tadic klaargestoomd worden, zoals Hansen en Rasmussen.

18-06-2022 15:17

mokum007 +6523

Ga een andere spits halen betaald je ook zo'n prijs, als je Brobbey haald dan weet je wat je in huis haald.... Brobbey in de spits en Bergwijn erachter aan de rechterkant Antony, Tadic aan de linkerkant, dat is toch sterke voorhoede?

18-06-2022 14:28

VakM +2196

Jammer maar op deze manier een gepasseerd station. Hij ging vorig jaar gratis weg, gunde ons geen transfersom en dan gaan we NOOIT een jaar later €18 miljoen voor hem aftikken. Wat een waanzin. Als dat gebeurt bied ik mijn drie seizoenskaarten aan op Marktplaats 😊

18-06-2022 13:35

Oxxer +164957 moderator

Valentijn raakte zijn geloofwaardigheid volledig kwijt nadat hij weigerde af te reizen naar Madrid voor de legendarische 1-4 oorwassing.

18-06-2022 13:31

Ricoteb +53178

Grappig, bij Wijndal, Bergwijn en Brobbey worden de bedragen elke keer weer duurder. Eind van de maand zijn ze allemaal €50 miljoen waard. Van die drie zou ik voor alle genoemde bedragen alleen Brobbey halen. Leipzig wil namelijk voor Moriba af, dus kan je vast wel een aardige package deal voor onderhandelen. Dan nog bijvoorbeeld Gnonto en een leuke linksback aantrekken, en je kan Haller Alvarez en Nico met een gerust hart verkopen. Dan hoef je als spelers als Antony Timber of Martinez alleen nog maar een 1 op 1 vervanger te halen.

18-06-2022 13:00

Jeugd +24909

Ajax moet dit zakelijk bekijken. De emotie telt niet.
Heb je Brobbey nodig?
Heb je een type Brobbey nodig?
Zijn er betere alternatieven voor 18 miljoen?
Dat soort redenaties.
Mijn mening is dat je naast Haller een type speler nodig hebt die iets anders brengt en/of die hem aanvult. Wat dat betreft heeft Brobbey zijn waarde bewezen maar of dat 18 miljoen moet kosten en of dat Brobbey moet zijn?
Waar investeer je je geld in? Bergwijn of Brobbey?
Ik zou Haller/Berwijn heel sterk vinden.

18-06-2022 12:42

Het_Olympisch_Stadion +5631

Zakelijk: De jeugd is onze absolute levensader. Als je 18 mln voor een zelf opgeleide speler gaat betalen; Een speler die notabene een enorm goede aanbieding kreeg op zijn 18e en er toch voor koos om transfervrij naar een k*tclub te gaan. Als je daar aan toegeeft, besta je over 5 jaar niet meer.

18-06-2022 13:07

Juan62 +46472

Precies.
Die jonge mannen met miljoenen moeten beseffen dat er consequenties zijn na aso gedrag.
We doen nu allemaal dat het aan Riola lag maar hij heeft met het volle verstand Ajax genaaid door na een jarenlange gratis opleiding transfervrij te vertrekken.
Als je hem terug gaat kopen is dat een teken naar aankomende talenten en kan je levensader De Toekomst, op slot

18-06-2022 13:26

Hans Verhagen +14150

Hij heeft niet zelf voor Leipzig gekozen en wilde op een gegeven ogenblik dat zijn zaakwaarnemer het rond ging maken om bij Ajax te verlengen. Maar die zaakwaarnemer had Leipzig al een gratis briljantje belooft. Het zou Leipzig alleen wat fee voor de zaakwaarnemer kosten en de rest is nu geschiedenis. Het is altijd vreemd dat er mensen zijn die zeggen 'daar is hij zelf bij' Maar een jongen van 18 jaar heeft juist raad en advies nodig, maar zijn raadgever handelde altijd al in eigen belang en wist dit vaak heel mooi te verpakken in een papiertje van betrokkenheid.

18-06-2022 12:36

Juan62 +46472

Ik neem aan dat er meer mensen in het leven zijn van Brobbey dan alleen een op geldbeluste zaakwaarnemer.
Hij is niet wilsonbekwaam en heeft met zijn volle verstand geld boven Ajax gekozen.
Ondanks gedane beloften
Wie zich brand moet op de blaren zitten

18-06-2022 13:31

Noxin +15610

Daarom vond ik het interview met Brobbey onlangs ook zo verontrustend. Hij wist niet of hij zou blijven, want "daar gaat mijn zaakwaarnemer over." En of hij daar zelf niks over te zeggen had? "Ik ben geen zaakwaarnemer."

18-06-2022 17:26

glenn_van_helden +555

Huurdeal met optie tot koop

18-06-2022 12:25

thelordjoshua +10641

18 miljoen maar niet doen. Leipzig speelt bluf, wil hem niet kwijt en waarschijnlijk nog een jaar verhuren en dan verpatsen voor 60 miljoen. Max 14m aan uitgeven

18-06-2022 12:08

KBouter +4122

Brobbey nooit terughalen voor dat geld. Zijn ze helemaal gek geworden? Steek dat geld maar in Bergwijn en waardeer daarmee sommige contracten maar op

18-06-2022 11:58

donkerblauw +2877

Waarom krijgt Driessen (niet eens Ajax fan) hier een paar keer per week een podium ?

18-06-2022 11:56

Rikkie66 +22856

Fijn dat Driessen meedenkt. Sympathieke man. 🖕

18-06-2022 11:24

trodat4030 +97192

De arrogantie dat Valentijn maar blíjft denken dat er bij Ajax íemand op zijn 'advies' zit te wachten is stuitend.

18-06-2022 11:06

Flipper33 +6826

18 miljoen moet wel een grap zijn

18-06-2022 11:06

rondewaart +1847

Ik heb oprecht heimwee naar Overmars, wat een stelletje amateurs hebben het nu voor het zeggen. Maak mij grote zorgen

18-06-2022 10:48

Icu +1360

Zielepoot telkens met die reacties van je

18-06-2022 11:05

Redrum +96286

Het is nog te vroeg om een conclusie te trekken over Hamstra en Huntelaar. Je weet niet waar ze achter de schermen allemaal mee bezig zijn he. Dat er weinig bekend wordt kan ook simpelweg een teken zijn dat Ajax niks lekt. Dat Overmars het zo goed deed waag ik te betwisten. Ik krijg eerder het idee dat hij er een klerezooi van heeft gemaakt de afgelopen jaren.

18-06-2022 11:12

KBouter +4122

Waar baseer je dat op, bijna de hele selectie staat er dank zij Overmars.

18-06-2022 11:55

Redrum +96286

Op alle spelers die onder zijn hoede gratis de deur uitgelopen zijn. Op het misverstand over de eenzijdige optie om het contract van Gravenberch te verlengen. Op een aantal bizarre miskopen (Pierie, Magallan, Marin). Hij heeft goede dingen gedaan, maar ook heel veel slechte dingen.

18-06-2022 12:11

Kaatje +4830

Ajax is per definitie niet één van de snelste om spelers te halen. Dat was ook zo onder Overmars. In augustus zullen we nog bezig zijn. Leert ook de ervaring.
Natuurlijk wil je z.s.m. de boel rond hebben, maar aftasten wat er op de markt nog is of komt, is niet verkeerd. Je kan geld maar één keer uitgeven.
Bovendien is opruiming overbodige of transfervrije spelers geen slechte zaak.
Eerst orde scheppen om duidelijk te krijgen wat echt nodig is.

18-06-2022 11:32

NoPants +7519

Waarom? Zolang tagliafico niet vertrokken is ga je toch geen 20 mil aan wijndal uitgeven? Bergwijn voor 30 miljoen halen terwijl tadic, haller, en antony allen basis staan? 18 miljoen voor brobbey terwijl we haller nog hebben?

Dit was onder overmars niet anders gegaan hoor. Dit is ajax, geen psg ofzo. Wij kunnen niet oneindig spelers aantrekken met salarissen van 3+ miljoen, er moeten er eerst een aantal weg.

18-06-2022 12:28

Bergkampinho32 +560

Ik maak mij ook grote zorgen. Ben ben bang dat wij aan de vooravond staan van een rampseizoen.

18-06-2022 13:59

nightgoat +31293

Nein danke.

18-06-2022 10:44

Ozark +355

Je mag Brobbey nooit terughalen. Dat is een heel slecht signaal naar je huidige jeugdspelers toe.
Haal Zirkzee voor de toekomst en Suarez voor de korte termijn.

18-06-2022 10:37

trodat4030 +97192

Zirkzee, ja! Die vertrok ook als 16 jarige zonder zijn club een transfersom te gunnen, in wat verschilt hij met Brobbey? Idd, helemaal geen ene klote.

18-06-2022 11:09

Been +12564

Blijft lastig, je dient hier emotie en historie niet mee te nemen in de keuze. De reden waarom ik het niet zou doen is de fitheid van Brobbey. Hij is te gevoelig voor blessures waardoor je niet op hem kunt bouwen. Dat maakt 18 mln teveel.

18-06-2022 10:32

Redrum +96286

Je zou eventueel voor Brobbey en uitzondering kunnen maken, maar eigenlijk is het natuurlijk te gek voor woorden dat je een speler terug gaat kopen die gratis de deur uit gelopen is. Meneer heeft vast ook een lekkere dikke tekenbonus in zijn zak gestoken bij aankomst in Duitsland. Voor een paar miljoen zou ik in het geval van Brobbey nog over mijn hart strijken als club, maar bij 18 miljoen houdt het op natuurlijk. Brobbey wordt het zoveelste voorbeeld van spelers die hun eigen carriere verwoesten door te vroeg voor het geld te kiezen. Helaas maakt het niet uit hoeveel voorbeelden er zijn, er zal altijd we weer een volgende speler komen die denkt dat hij de uitzondering op de regel gaat zijn.

18-06-2022 10:40

MrMartinez +2990

Is het sowieso interessant wat Valentijn Driessen vindt, voelt, ziet of denkt?

18-06-2022 10:02

debarbaar +8250

Je mag dat niet interessant vinden maar ik vind het niet interessant dat Brobbey graag terug wil komen. Laat meneer zijn tekengeld en dat van Raiola dan maar inbrengen. En laat de man anders wegwezen. Wat voor voorbeeld stelt het terughalen van Brobbey? Straks loopt iedereen uit zijn contract.

18-06-2022 10:08

MrMartinez +2990

Eens. Maar dat staat los van mijn reactie.

18-06-2022 10:12

trodat4030 +97192

Jij denkt dat Brobbey in het testament van Mino stond voor het bedrag dat Mino voor Brobbey's transfer heeft gekregen?

18-06-2022 11:14

glenn_van_helden +555

Haal hem terug je weet wat je aan hem hebt

18-06-2022 09:51

JanBiesbos +29271

Lullo VD geld hoort op veld te staan en niet op de bank. Als Ajax goedspreelt in CL gaan alle transfer waardes van iedereen omhoog dus ophouden met dat voorzichtige gedoe !

18-06-2022 09:39

NoPants +7519

En als ajax niet goed speelt in de CL dan zitten ze vast aan allemaal spelers met grote salarissen die niemand wilt hebben, en staan we over 3 jaar weer waar we 12 jaar geleden stonden. Feest!

Grote aankopen doen betekent niet meteen dat je succesvol in de CL gaat zijn.

18-06-2022 12:34

JanBiesbos +29271

Dat had meer met salarisplafond te maken en dat is al enige jaren losgelaten, een aankoop is eenmalig salaris zijn doorlopende kosten. Ik geloof nooit dat je op brobbery en bergwijn erg veel verlies maakt in de toekomst hun salarissen maken wel dat je cl moet halen , volgend jaar is plek 2 ook goed voor cl en waarschijnlijk zit plek 3 er ook aan te komen.

18-06-2022 13:02

NoPants +7519

Wat had met het salarisplafond te maken? Het salarisplafond werd juist toegepast omdat het financieel een puinhoop was bij ajax. Hoe zou het salarisplafond volgens jou de financiele puinhoop hebben veroorzaakt?

Brobbey is al erg blessure gevoelig. Pakt hij straks 1 of 2 keer een iets zwaardere blessure en tekent hij (weer) niet bij, dan kan je hem afschrijven. Bergwijn, tadic, haller, en antony zijn allen te goed om vast te banken, dus als je bergwijn haalt moet er een ander eerst vertrekken.

Als overmars en lenderink nou aangeven dat de financiele ruimte er niet is voor zulke aankopen, waarom denk jij het dan beter te weten?

18-06-2022 13:32

johanisajax +8844

Als Brobbey zelf de transfersom betaalt of voor een jeugdcontract weer in Amsterdam gaat voetballen met een 5 jarig contract en 100% transfersom voor Ajax - dus niks voor hem en zn zaakwaarnemer dan zou ik het overwegen. Anders lekker in het prachtige Leipzig blijven, heerlijk daar.

18-06-2022 09:24

vanreenen +10338

Leipzicht, een prachtige voormalige Oost-Duitse stad. Het moet er heerlijk toeven zijn, maar niet voor jonge mensen. Volgens mij gaat Brobbey daar vele banken uitproberen. Suc6 Brian.

18-06-2022 10:06

Robertini +39779

Veel teveel voor een speler die misschien wel een talent is, maar nog niets bewezen heeft.

Hij heeft het echt zelf verkloot, dom dom dom. Laat het een les zijn voor andere jeugdspelers, het gras is niet altijd groener.

18-06-2022 09:19

Adam24 +39240

Zou een belachelijk hoog bedrag zijn en ik vraag me af of Leipzig daadwerkelijk zo onredelijk is. Het zou mij overigens niet verbazen als Brobbey pas op het allerlaatste moment binnenkomt, tenzij Haller eerder wordt verkocht. Brobbey zou een mooie aanwinst zijn maar voor dit soort bedragen moet je verder kijken.

18-06-2022 08:59

Dirk.v +15248

En ook hier alweer een voorbeeld van een speler die zich gek heeft laten maken en daardoor nu niet meer bij zijn geliefde club kan spelen.
Jammer, maar 18 miljoen is erg veel. Liever dan wél Bergwijn erbij.

Benieuwd hoeveel toppers er blijven bij Ajax

18-06-2022 08:40

DrFootball +15191

Bergwijn, nee is onverantwoord duur
Brobbey, nee te duur
Wijndal nee wij hebben prima jeugdspelers in huis

Een groot deel van de inkomende transfers mislukt ongeacht het bedrag dat ermee gemoeid is.

Bespaar jezelf 60 miljoen en ga met de jeugd aan de slag. Die winnen het uiteindeliijk vaak van een aankoop.

18-06-2022 08:40

Michael 1974 +22035

In jouw redenering hebben we betere jeugd dan tadic, martinez, antony, etc lopen?

18-06-2022 08:51

Michael 1974 +22035

En dan heb ik het niet over potentie, maar over nu…

18-06-2022 08:52

DrFootball +15191

Je begrijpt vast wel dat ik het iets genuanceerder bedoel en niet zo zwart/wit. Uiteraard heb je af en toe een aankoop nodig. Echter niet alle aankopen zijn goed. Salah-Edinne en Baas zijn talentvolle backs die achter Blind klaargestoomd kunnen worden voor het grote werk. Waarom dan Wijndal?

In potentie is Rasmussen echt een hele goede, sneller aanvaller. We hebben van Van Axel D nog rondlopen. Ik ben van mening dat je goed moet kijken naar je jeugd voordat je een aankoop gaat doen. Ik denk ben, als een van de weinigen, geen fan van de aankoop van Bergwijn. Ik mijn ogen is de prijs/kwaliteitsverhouding niet in orde.

Daarbij moeten we echt af van het idee dat we echt kunnen meespelen om de eindoverwinning in de CL. We kunnen af en toe leuk meedoen, maar we mogen heel blij zijn als we de groepsfase overleven. Dat is gewoon de realiteit. We kunnen niet mee met het financiële geweld in het buitenland. En we moeten niet vergeten dat de jeugd onze levensader is. Dat heeft ervoor gezorgd dat we af en toe wat verder komen in de CL en waardoor we nu bijvoorbeeld een vernieuwde De Toekomst kunnen neerzetten door de verkoop van bijvoorbeeld De Ligt.

Het lijkt echt wel of mensen Football Manager willen spelen met hun eigen club en dat is totaal onverantwoord en niet nodig.

18-06-2022 09:05

MosesD +14706

Hear, hear.

18-06-2022 09:13

Nr.10 +111573

@defootball, nee wat er voor gezorgd heeft dat wij weer een beetje meedoen in de CL is juist dat we goede aankopen doen, naast de jeugd die doorkomt. Ook is het niet alleen zo dat we zoveel geld hebben verdiend de laatste jaren door de verkoop van jeugdspelers, want het is net zo waar dat wij veel geld hebben verdiend met de verkoop van spelers die we voor minder geld hebben gekocht.
Verder moet je per geval en positie kijken wat je doet, en is dit soort gelul in algemene termen zinloos, hoewel je er hier altijd goed mee scoort natuurlijk. Wat Wijndal betreft bijvoorbeeld, vind ik dat je een punt hebt, hoewel ik Wijndal zelf graag zie komen. Maar dan heb je het over Rasmussen in de spits, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Jezus wat zou het dom zijn om geen spits te halen en het met Rasmussen te gaan doen.

18-06-2022 10:18

Michael 1974 +22035

Ik ben geen fan v wijndal. Ik ben wel fan van goede aankopen en laat jeugd en aankopen dan maar zien wie de beste is.

Eens dat sed, rasmussen, baas, regeer etc het mogen laten zien, maar laat ze het maar uitvechten met iemand die al een stap verder is in ontwikkeling.

18-06-2022 11:13

NoPants +7519

@micheal1974, “laat het ze maar uitvechten met iemand die al verder is”

Nee dit is dus juist funest voor ajax. Ajax moet alleen jonge talenten met veel potentie kopen, en ervaren spelers waar je ervan uit gaat dat ze duidelijk beter zijn dan wat je hebt. Als er dan een keer een jeugdspeler zich hard ontwikkelt en die de ervaren jongen eruit speelt is het prima. Maar spelers kopen zodat ze concurreren met de jeugd moeten we nooit meer willen.

We hebben minder geld dan de financiele top clubs, dus met aankopen gaan we ons niet onderscheiden. Met de jeugdopleiding onderscheiden we ons.

18-06-2022 12:52

Michael 1974 +22035

Nee hoor, want als ze echt beter zijn (timber, de ligt, frenki, nous, taylor, gravenberch, ….) dan speel je je het elftal in. Zo niet, heb je nog een goede achter de hand. We moeten als we bij de subtop aan willen haken echt op beide inzetten wat mij betreft.

18-06-2022 18:17

Michael 1974 +22035

Volgens mij zeggen we trouwens niet zo heel veel anders

18-06-2022 18:19

Adam24 +39240

Een buitenspeler moet er zeker wel bij want daar loopt in de jeugd niet veel van rond. Alleen Van Axel-Dongen. en die komt net terug van een langdurige blessure.

18-06-2022 08:56

Altijdindestraat +40293

Driessen wil natuurlijk niet dat Ajax te sterk wordt...

18-06-2022 08:38

Laudrup10 +17185

Breng die 18 miljoen maar naar Santos. Net een filmpje gezien van een 19 jarige spits (Marcos Leonardo). Perfect voor ons.

18-06-2022 08:28

glenn_van_helden +555

Ik hoop dat ze een goede deal kunnen maken voor alle partijen

18-06-2022 08:12

pat_socialmedia +412

Aldus een journalist ..................... allemaal speculatie.
Gewoon geduld en afwachten.

18-06-2022 07:59

El Salvador +488

Brobbey wil naar Ajax.
Gewoon alles boven de 10 miljoen zelf mee laten betalen.
En Bergwijn is echt die 25 miljoen wel waard.

18-06-2022 07:40

maarten0909 +6456

Valentin Driessen, bedankt voor je advies. Doen we niks mee!

18-06-2022 07:18

El Salvador +488

Paardelul die Driessen om met de woorden van Hansie Hansie aan te geven

18-06-2022 12:34

Sjefkegeldrop +463

Ongelooflijk dat ze deze kneus nog binnenlaten bij ajax geef die man een verbod voor het leven stelt ajax altijd maar in verkeerde daglicht oprotten met hem

18-06-2022 07:17

xMilkshake +206

We hebben het toch over Driessen en niet Brobbey hè?

18-06-2022 09:34

jerryisthename +31985

Falentijn die Ajax even advies gaat geven wat te doen of wat niet te doen...moet niet gekker worden met deze kneus. Is veel te veel in zichzelf gaan geloven. 🤓
Krijgt te vaak een podium, wat hij totaal niet verdient.

18-06-2022 06:50

NouridolbergNeres34 +1912

Eerst was het 10 miljoen volgens Verweij toen werd het 15 miljoen en nu is het alweer 18 miljoen volgens de stoker driessen. Ik zou zeggen als dit waar is gesprek beeindigen en op zoek gaan naar optie 2.

Ik vind 10 miljoen eigenlijk al teveel, en dat komt vooral omdat het een eigen jeugdspeler is die zelf de fout heeft gemaakt om te vertrekken en daar leg je geen hoofdprijs voor neer.

18-06-2022 02:20

Henk de Vries +11137

Alles meer dan 5 miljoen voor Brobbey moet je gewoon niet doen. Wat hebben we nou van hem gezien? Invalbeurten en uitvalbeurten, 90 minuten kan ie nog steeds niet aan. Laat staan 2 x achter elkaar. Daar ga je toch geen miljoenen aan spenderen? Het was zijn keus om naar Leipzig te gaan. Ik wens em veel succes daar!

18-06-2022 01:37

MosesD +14706

En zo is het.

18-06-2022 09:15

DeHeerVanDeMeer +25201

Een maand geleden werd ik nog voor gek verklaart dat RB tussen de 16 en 20 miljoen voor Brobbey zou gaan vragen.
Als Brobbey nu de beste spits sinds 1995 was ok maar nu moeten we het hele Brobbey hoofdstuk onmiddellijk sluiten en verder zoeken naar een geschikte centrumspits.

18-06-2022 00:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.