Bergwijn hoopt snel op duidelijkheid: 'Zou lekker zijn als ik met een gerust hart op vakantie kan'

door Bart Veenstra 79

Bron De Telegraaf

Bergwijn hoopt snel op duidelijkheid: 'Zou lekker zijn als ik met een gerust hart op vakantie kan'

door Bart Veenstra 79

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn hoopt nog voor zijn vakantie duidelijkheid te hebben over zijn voetbaltoekomst. De aanvaller, die in de nadrukkelijke belangstelling van Ajax staat, wil sowieso vertrekken bij Tottenham Hotspur en een vertrek lijkt dan ook aanstaande.

Of hij naar Ajax vertrekt, is nog maar de vraag. Volgens Bergwijn zelf hebben meerdere clubs zich voor hem gemeld. Zelf hoopt hij dat er snel duidelijkheid komt over zijn nabije voetbaltoekomst. 'Het zou wel lekker zijn als ik met een gerust hart en een leeg hoofd op vakantie kan gaan. Het is fijn om zekerheid te hebben', aldus Bergwijn, die tot en met 14 juni actief is bij Oranje, tegenover De Telegraaf.

Bij het Nederlands elftal voelt Bergwijn zich als een vis in het water, maar dat is bij zijn huidige club Tottenham Hotspur wel anders. 'Elke keer goed spelen bij Oranje en dan terugkeren naar de club waar niet naar je wordt omgekeken, is gewoon lastig', aldus Bergwijn, die weet van de interesse van Ajax. 'Natuurlijk krijg ik wel dingen mee van de gesprekken tussen de clubs. Ik hoop gewoon dat ze er snel uitkomen, maar nu focus ik me drie wedstrijden op Oranje.'

Dat Bergwijn Tottenham Hotspur gaat verlaten, is volgens de aanvaller een zekerheid. Hij wil hoe dan ook een transfer maken. 'Ik moet nu gewoon voor mezelf een oplossing zoeken waar beide partijen beter van worden. Ik ga weg.'

Geen problemen met Antonio Conte

Een vertrek bij Tottenham Hotspur heeft volgens Bergwijn overigens niet met Antonio Conte, de manager van The Spurs, te maken. De Italiaan beloofde Bergwijn in de winter nog veel speeltijd, maar dat kwam er eigenlijk nauwelijks van. 'Ik respecteer zijn keuzes en ik heb totaal geen moeite met hem. In de wedstrijden waarin ik inviel, heb ik laten zien wat ik kan, mijn doelpunten gemaakt en assists gegeven. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer wat ik wél moest doen om in de basis te komen. Ik heb echter nooit problemen gemaakt. Maar nu is het wel de tijd om te vertrekken. Je kunt het wel zó zeggen dat mijn koffer al is ingepakt. Nog zo’n seizoen kan ik me niet permitteren. En mentaal is het ook zwaar.'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Bergwijn kan hier zelf de hand in hebben. Als hij per se naar Ajax wilt en CL wilt spelen kan hij dit toch afdwingen? Dat is helaas gebruikelijk tegenwoordig. Contract is niets waard helaas. Of nog 4 jaar deze rol aanhouden en zijn carrière zien verdampen. De andere clubs die interesse zouden hebben leggen en kunnen 30Mi op tafel leggen voor 1 speler en gaan ze toch echt niet doen. Ajax is de enige concrete club die een bod hebben gedaan. Ik lees nergens dat er meer clubs een bod hebben gedaan.

08-06-2022 07:15

pietvanvliet +4414

Als Stevie met gerust hart op vakantie wil, moet ie even op de rekening kijken als spurs zijn salaris heeft gestort. Gewoon rustig blijven Stevie. Alles komt goed.

Het kan alleen zo maar zo zijn dat je niet naar Ajax komt. Das heel vervelend, maar ik heb een heel goed gevoel bij een directieteam dat zich niet gek laat maken door boze stukjes in de telegraaf en het parool (want kènonne, wat stond die spaan daar weer in het luchtledige te raaskallen zeg. Met z'n 'angst'. Wij zijn Ajax, voor wie moeten wij bang zijn dan?!)

07-06-2022 18:31

Rentokill +4607

Ajax en vooral Bergwijn spelen dit erg open. Dit stevent af op gedwongen medewerking van Tottenham. Die kunnen 25M mislopen voor een bankzitter. Daarnaast kan het ontbrekende perspectief voot Bergwijn ook een goede reden zijn voor arbitragevoordeel. Newcastle en Crystal Palace doen niet mee, ook al kunnen zij wel 30 neerleggen. Het gaat ook om wat de speler wil. Al Ten Hag mee gaat doen wordt het een ander verhaal, al zou Steven ook wel met argusogen hebben gekeken naar de situatie van Donny (en Hakim in mindere mate).

07-06-2022 17:07

Jeffsajax +1895

25 Miljoen binnen hengelen, 5 jarig contract en je zit gebakken.
Restwaarde+
Diepgang +
Kracht+
Goals+
Internationale ervaring+

07-06-2022 15:56

debarbaar +8235

Je maakt duidelijk dat lezen een vak is. Daar heb jij nog een hoop te winnen. Nee Verweij maakt NIET duidelijk dat het probleem bij Hamstra ligt. Verweij maakt eigenlijk helemaal niets duidelijk. Verweij is een man die graag de schuld in de schoenen van Lenderink schuift en hier ook. Niet te serieus nemen die Verweij. Die begon ook drie maanden geleden al te brullen dat H2 genoegen moest nemen met 16 miljoen voor Gravenberch. Verweij i nogal snel zenuwachtig. VI heeft overigens een hele andere lezing, die zeggen gewoon dat er hard wordt onderhandeld.

07-06-2022 15:52

Rentokill +4607

Wat VI zegt is natuurlijk zoals het is. En mannetjes als Verweij laten zich maar wat graag voor een karretje spannen als pion in dit spelletje. Het gaat tenslotte om krantjes verkopen.

07-06-2022 17:10

Pietsnot +15019

3 Weken geleden meldde Mike Verwij al dat Ajax volop aan het werk is Wijndal binnen te halen.

Urgent, spoed moord en brand

Wat een absolute SCHIJTKRANT is het geworden sinds Ratje Valentijn en consorten daar bivakkeren

07-06-2022 15:39

Nick14 +25889

Wonen ze huurvrij in je hoofd?

07-06-2022 16:36

Lazell +16989

Die duidelijkheid gaat er niet snel komen, tenzij Ajax de absolute hoofprijs gaat betalen. Spurs gaat rustig afwachten welke clubs er gaan bieden en zullen pas begin/midden augustus langzaam wat zakken. Ajax gaat nooit 25-30 mio betalen aan 1 speler, terecht.

07-06-2022 15:34

Pietsnot +15019

Vakantie???? Wat zou je er van zeggen om keihard door te trainen om het gebrek aan speelminuten te compenseren???

07-06-2022 15:15

brullie +7031

@Pietsnot
Je hebt kennelijk zijn laatste interland wedstrijd niet gezien.

08-06-2022 07:21

Pietsnot +15019

Ik speel 5 interlands per week en die wedstrijden duren een stuk langer dan 90 minuten

Maar ff serieus, hij heeft gewoon bar weinig gespeeld dit jaar, hij mag van mij prima op vakantie, maar laat 'ie wel die tijd gebruiken om zijn conditie top te krijgen en houden

08-06-2022 09:38

AlexIbarra +19238

Ik geef toe, ik ben bevooroordeeld en heb al tijden een superslecht gevoel bij Bergwijn.
(Tenzij hij gratis komt en voor een kratje bier wil voetballen natuurlijk.)

Maar wat ik niet begrijp: We hebben een nieuwe trainer die misschien bepaalde dingen wil. We verliezen Gravenberch, Mazraoui, Onana, Steek, Nico voor weinig geld. Van het rijtje Klaassen-Taylor-Schuurs vertrekt er vast wel eentje en ook nog wel 1 sterkhouder.
Dat moet allemaal nog gaan gebeuren, en kan op heel veel manieren aflopen.

Dan zou ik op dit moment even lekker blijven zitten op mijn transferbudget en kijken wat er komen gaat. Niet meteen al een recordbedrag uitgeven aan 1 speler waarvoor we op al zijn mogelijke posities voorlopig nog een minimaal gelijkwaardige optie hebben.

07-06-2022 13:45

Freddy +11391

Mazraoui gaat omgevangen worden door Regeer, Rensch en Klaiber.
Onana is al opgevangen door Pasveer, Stekelenburg en Gorter. Eventueel Setford.
Gravenberch is opgevangen met Taylor.
Voor die spelers komt er geen externe vervanger. Na de blessure van Antony is juist gebleken dat Ajax voorin een kwaliteitsinjectie nodig heeft.

07-06-2022 13:55

AlexIbarra +19238

Ik ga ervan uit dat Steek stopt dus je verliest 2 keepers en vangt niets op.
Taylor is wel een stukje minder ver dan Gravenberch, en Rensch, Regeer en Klaiber zijn allemaal een stap terug tov Mazraoui.

Dus mag er voorin kwaliteit bij? Zeker.
Maar we betalen meer voor Bergwijn dan voor Nico, Martinez en Kudus samen.
Terwijl hij 2 jaar heel weinig heeft gespeeld en toch nog 6 kleine blessures heeft weten op te lopen.

Ik vind het een flink risico.

07-06-2022 14:14

Freddy +11391

Stekelenburg gaat bijtekenen voor een jaar. Het is al jaren dat Ajax zijn beste spelers kwijtraakt. Dat ga je vrijwel nooit kunnen oplossen met aankopen die gelijkwaardig zijn.

07-06-2022 15:01

2008totheden +789

Met Taylor, Kudus en evt Berghuis kan je Gravenberch toch prima opvangen? Ihatarren is komend seizoen een optie op 10, alsmede Unuvar.

Regeer en Rensch kunnen daarnaast prima het gat opvangen wat Mazraoui achterlaat. Niet één op één, want mits fit is Mazraoui wss een van de betere in Europa, maar je kan er gerust mee aankomen lijkt me.

Ik verklaar de jeugdopleiding zeker niet heilig (vind het ongelooflijk mooi als spelers doorbreken, maar het blijft een mix) maar rechtsback en linksmidden moét je intern oplossen naar mijn mening. Keepers zal afhangen van hoever men Gorter vindt denk ik. Want met een goede Gorter en Pasveer kan je gewoon beginnen, Stekelenburg idd als derde keeper. Anders zullen ze een nieuwe nummer één zoeken toch?

Zolang Hansen en Van Axel Dongen nog geen stabiele opties zijn, lijkt mij ook een buitenspeler op niveau wel van belang, zeker als Haller weggaat of Brobbey niet komt.

Kern van elk scenario: Timber, Anthony en Martinez moeten behouden blijven. Als één of meer vertrekt, zal daarvoor vervanging moeten komen.

07-06-2022 17:15

AlexIbarra +19238

Goede reactie, op zich hadden we dit jaar idd een brede selectie en kunnen we best wat intern opvangen.

Maar Kudus, Brobbey, Ihattaren, Rensch bleken tot nu nog niet in staat om een heel seizoen degelijk en constant te presteren en van Taylor, Gorter, Regeer, Unuvar zou het een enorm snelle ontwikkeling zijn als het ze lukt.
De ervaren Klaiber komt fysiek van ver, Schuurs wil misschien wel weg, etc.

Als alle spelers dolgraag willen blijven, iedereen een fantastische indruk maakt op Schreuder, hij al 5 opstellingen voor zich ziet waarmee we weer indruk gaan maken in de CL, etc. dan is er niet zo veel aan de hand.
En ik las dat Steek nog een jaartje doorgaat dus dat scheelt ook weer 1 keeper.

Maar na 2 coronaseizoenen denk ik dat we niet meer aan transfers mogen uitgeven dan er binnenkomt. Als je dan in 1 keer 30 miljoen voor Bergwijn neerlegt, kun je daarna vrij weinig meer doen. (Tenzij je zelf een klapper maakt.)

Als je Bergwijn een klasbak vindt, die in 1 keer het hele team een stapje beter maakt en bijv. ook als rechtsvoor moeiteloos Antony kan vervangen, is het een flinke investering die je kunt overwegen.
Maar ik vind Bergwijn 'een goede speler' zoals we met Berghuis, Antony, Haller, Tadic al goede spelers voorin hebben. Hij heeft ook 2 jaar niet basis gestaan.

En dan vraag ik me af of je straks niet 2 versterkingen kunt halen voor die 30 miljoen, als blijkt dat er op bepaalde plekken toch kwaliteit bij moet.

08-06-2022 14:12

Pietsnot +15019

Ik stoor me vooral aan die getto, wannabe maffia bewegingen van zijn handen na een doelpunt

07-06-2022 15:15

eenAjaxfan +20314

Ik verwacht na de interlands toch wat meer concreter nieuws, als Bergwijn aangeeft met een gerust hart op vakantie te willen.
De twee genoemde club zijn qua naam nou niet echt concurrentie voor Ajax.
Ajax speelt CL , dat is een pluspunt.
En hier speel je, hoewel in een mindere competitie, om de prijzen.
Dit is gewoon het bekende spelletje van de verkopende partij, om de prijs op te drijven.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het binnenkort rondkomt.
Geduld hebben is moeilijk als supporters, maar er zit niets anders op.

07-06-2022 12:49

vandenhaas4 +15076

Ik denk niet dat het op lange termijn houdbaar is om spelers als Bergwijn (die volop concurrentie zou hebben voor een basisplaats als iedereen blijft) voor 25-30m te kopen als je spelers als Timber (wat je grootste talent is en die altijd speelt) voor 30-35m verkoopt.

Ik hoop dus dat Ajax òf Berwijn voor minder haalt/doorschakelt, òf veel meer gaat vragen voor spelers als Timber (waarbij ik uiteraard hoop dat Timber behouden blijft).

07-06-2022 12:33

FreeThulli +6029

Is Timber al voor 30-35 verkocht? Wat vreemd dat ze daar geen topic over maken hier.

07-06-2022 13:09

vandenhaas4 +15076

Nee. Vandaar de voorwaardelijke constructie.

07-06-2022 13:21

2008totheden +789

Als Sanchez in 2017 voor 40mln gaat, is 35 mln voor Timber toch simpelweg onrealistisch?

Ik snap wat je wil zeggen, maar dit is op idiote scenario's speculeren vind ik. Als de eerste zes keepers hij been breken, zullen we misschien Van der Sar op goal moeten zetten, maar daar discussiëren we ook niet over :)

07-06-2022 17:18

036AFCA97 +146646

Ik lees echt dagelijks veel Dortmund/Haller geruchten op Twitter. Echt, wat hoop ik dat het waar is. Laat hem aub daarheen vertrekken en haal Bergwijn. Je gaat er dan zo ongelofelijk op vooruit.

07-06-2022 12:25

trodat4030 +96478

Twitter.... Daarmee heb je ook wel alles gezegd haha!

07-06-2022 12:44

036AFCA97 +146646

Op Twitter zitten ook alle serieuze journalisten hoor. Maar idd, ook veel troep.

07-06-2022 12:51

thelordjoshua +10641

30 miljoen is gewoon veels te veel en onnodig. max 22

07-06-2022 13:19

Pietsnot +15019

Naar verluid ontvangt Ajax van Dortmund 60 miljoen voor Haller.
Kan ook 30 zijn, pin me er niet op vast

07-06-2022 15:17

NW23 +5043

Haha 60.. daar inderraad nier op vast pinnen. Ben blij als iemand hem koopt voor 30+. Boven de 40 zie ik niet gebeuren.

07-06-2022 15:20

Pietsnot +15019

Denk dat 30 idd een mooie prijs zou zijn als je Brobbey achter de hand hebt
Maar kan ook zomaar dat hij nog een jaar blijft en beter speelt dan dit jaar en wel komend jaar voor een dergelijk bedrag vertrekt

07-06-2022 15:27

AjaxNr1 +1685

Bergwijn max 25. Miljoen, snap ik nog. Goede aanvaller. Koopmeiners 30 miljoen niet aan beginnen. Zo'n middenvelder kunnen we zelf wel opleiden

07-06-2022 11:30

Markopantelic007 +3893

Haller uit voor € 35 miljoen, Bergwijn in voor € 22 miljoen. Iedereen blij denk?

07-06-2022 09:22

Slang +14994

Natuurlijk, maar gaat Haller wel.. dat is helemaal geen zekerheidje

07-06-2022 09:33

Ajax27 +19111

Niets is een zekerheid. Maar als Ajax meld dat er komend seizoen minder plek voor m is en hij mag gaan, dan kunnen ze m echt wel ahv beelden vN afgelopen seizoen ergens slijten.

07-06-2022 11:26

Slang +14994

Slijten zal geen probleem zijn. 35 miljoen er voor vangen wel

07-06-2022 11:31

Hetzijnmaar +5453

Wie betaald er 35 voor Haller ??
En dan iemand van 1.60 in de spits die geen bal kan koppen
Bergwijn heeft ruimte nodig en dat krijgen Aanvallers van Ajax bijna nooit
Gelukkig gaat Ajax niet mee met die belachelijke Bergwijn hype van de Telegraaf Antony Timber en Martinez binnenboord houden is nu ff belangrijker dan 30 miljoen over de balk smijten terwijl Ajax een gat in de begroting heeft van 50 miljoen door corona

07-06-2022 09:49

Markopantelic007 +3893

Wie wil jij in de spits zetten dan, Nico? Die kan overigens uitstekend koppen ondanks zijn lengte. Tadic kan prima in de spits, die kan ook nog eens goed een bal vasthouden.

07-06-2022 11:01

Nick14 +25889

Is Tadic 1,60?

07-06-2022 12:43

Maxwell_5 +6977

Volgens mij kan je de inkomsten van Gravenberch, 24 mil. gelijk afschrijven naar Bergwijn. Waarvan ik denk dat ze ongeveer op uit zullen komen.

07-06-2022 10:20

Slang +14994

Gravenberch is 18,5

07-06-2022 10:31

Maxwell_5 +6977

Met oplopende bonussen naar 24,5.

07-06-2022 10:33

BillSplate +9693

Misschien ja. Die Duitsers daar zijn gieriger dan de gemiddelde Hollander.

07-06-2022 11:02

Slang +14994

Die bonussen heb je dus nog niet. Dan kan je daar geen beleid op houden

07-06-2022 11:32

Kingoffdatoilet +17147

Als Haller alleen al weg gaat voor dat bedrag ben ik uitermate tevreden

07-06-2022 11:40

AlexIbarra +19238

Nope, zeker niet iedereen blij.
Minimaal 45-50 voor Haller.

07-06-2022 13:47

Ajaxbrl +13693

Zou er niet op rekenen

07-06-2022 09:14

Harold +10572

ik zou er niet om treuren als Bergwijn voor een andere club kiest dan Ajax.

07-06-2022 09:12

Dave +5845

Komt goed Bro wordt geregeld

07-06-2022 09:11

Jake the Snake +17349

Everton, Crystal Palace en Brighton schijnen dus serieus in de race te zijn. Wel zou Bergwijn zelf voorkeur voor Ajax hebben uitgesproken.

07-06-2022 09:07

Harold +10572

Wat is jou bron voor wat betreft de voorkeur van Bergwijn voor Ajax?

07-06-2022 09:13

Berghuis +14331

Dat hoeft hij niet uit te spreken. Elke speler wil Champions League spelen en dat is bij die andere clubs sowieso aankomend, maar ook vrijwel in andere seizoenen uitgesloten. Bij Ajax kan hij weer gaan werken aan zijn status, zich laten zien in het grootste club toernooi ter wereld en dan rond z'n 26 of 27e wéér een dikke transfer maken. Bij die andere clubs zal dat gewoon véél moeilijker worden en de PL is duidelijk niet zijn competitie.

07-06-2022 09:46

frenkiedejong53 +9792

Ook daar krijgt hij niet automatisch een basisplaats...

07-06-2022 09:45

Rasmussen +25823

Eerst verkopen van oud waar. Haller, Schuurs, Klaiber, Bande, Pierie, Kotarski, Magallan staan nog steeds onder contract. Zodoende zijn transfers als die van Bergwijn niet mogelijk.

07-06-2022 08:58

Harold +10572

Vind ik ook hoor, eerst maar spelers verkopen die het bij Ajax het niet gaan redden.

07-06-2022 09:13

RuffRhythim +24837

Oke prima, maar dan moet er ook niet gejammerd worden waarom "er nog steeds geen KANONNEN zijn aangekocht door H2" of dergelijk gepraat, die daar aan de andere kant maar even gauw mee moeten opschieten he?

07-06-2022 09:33

thelordjoshua +10641

De transfermarkt is nog jiet eens open… mij hoor je niet zeuren

07-06-2022 13:21

RuffRhythim +24837

Mooi toch Joshua?

07-06-2022 15:28

AFCA-1983 +17723

https://twitter.com/mikeverweij/status/1534060748523159552?s=21&t=q_UpPUq5803GV415GcOCpg

22 milj dus plus 3

07-06-2022 08:47

VoorAltijdNummer14 +25336

"De verwachting is"

Enge gozer die Medium Mike

07-06-2022 08:50

RFHK +12873

Ik geloof Mike alleen niet meer

07-06-2022 08:50

JOHANisGOD +18498

OFF

GERUCHT: Ajax wordt wederom in verband gebracht met Rony (27/🇧🇷) van Palmeiras.

Bron : @Brunoandrd


Palmeiras: Rony está na lista de reforços avaliados pelo Ajax; clube holandês tem prioridades mais jovens para o setor, mas camisa 10 do Verdão está sendo acompanhado de perto desde o começo do ano https://t.co/tEqpUOgsSl

07-06-2022 08:25

Oxxer +163880 moderator

Toevallig had ik van het weekend naar Palmeiras vs Atletico Mineiro opstaan. Behalve het begin kwartier niets gezien, viel in slaap, saai begin en spelen op kunstgras, ik zag hem uiteraard wel in de spits lopen. Dit soort geruchten zou ik niet al te serieus nemen.

07-06-2022 08:34

AFCA-1983 +17723

Ik zag het net voorbij komen.. maar als ik de reacties lees is het een magallan x2!

07-06-2022 08:43

VoorAltijdNummer14 +25336

Zal niet lang meer duren Steven!

Huisvriend Mike Verweij heeft (in opdracht van Van Kooperen) maar eens even flink duidelijk gemaakt dat de besluiteloosheid van Hamstralaar de club de das om gaat doen.

De directiekamer staat sindsdien in lichte laaien en morgen wordt er zonder blikken of blozen 30 mil afgetikt!!!!! En om te laten zien dat ze ervan geleerd hebben tikken ze ook 15 voor Brobbey en 10 voor Wijndal af!!!!

Nee maar even serieus hoor: Ik zie hier de afgelopen dagen relatief veel AS’ers meegaan in dit ‘transfergeweld’. Het technische duo zijn bij voorbaat zogenaamd lichtgewichten en Lenderink die keurig dr werk doet, heeft de club ineens in de houdgreep. En dat allemaal door wat vlees noch vis stukjes uit de Teletoeter….

Get a grip guys! Verstandig beleid voeren, is essentieel voor Ajax! Zomaar even 55 miljoen aan alleen 3 spelers uitgeven, is gekkenwerk!!!

07-06-2022 08:21

De Stift +7045

Top reactie. Relativeert mijn eigen ongeduld. Want ik voel het ook! Ik erger me nu al aan de sensatiestukjes elke dag. Ik wil daadkracht. Hup, in een klap doorpakken met Bergwijn, Brobbey en Wijndal. Gooi die 50 miljoen die we met de CL-plaatsing en kampioenschap hebben gepakt er tegenaan! Maar je hebt gelijk: de risico’s zijn te groot. Ajax is geen Barcelona, dat blind met de middelen smijt en tot nu een Europese is vervallen. We moeten het hebben van de eigen jeugd en gedegen aankoopbeleid.

07-06-2022 08:57

VoorAltijdNummer14 +25336

Hoe je het wendt of keert, zijn transfergeruchten gewoon de 'nieuwsberichten' die het meest los maken. Dus het is wel begrijpelijk dat je je zo voelt!

Ik vind Bergwijn en (in mindere mate) Wijndal ook echt wel mooie versterkingen voor dit Ajax! En hoewel Brobbey ons een loer heeft gedraaid, ben ik bereid om hem na deze 2e seizoenshelft echt wel weer in mijn armen te sluiten.
(Kan knap lastig worden met mijn beperkte spanwijdte en zijn bonkige lijf)

Het is natuurlijk een prikkelend idee dat je begin juni een paar (top) aankopen doet en rustig naar de JC Schaal en competitiestart kan cruisen, maar verre van reëel. Je hebt immers met marktwerking te maken en de markt kan op bepaalde momenten gewoonweg niet gunstig genoeg zijn.

Maar los daarvan vind ik dat je als Ajax verplicht bent om in zo'n voorbereiding iets bij de transferstrategie voor het eerste in te calculeren. En dat is:

DE JEUGD

Jaar in jaar uit staan we weer versteld van jonge spelers die zich na een voorbereiding moeiteloos in de roulatie en soms zelfs basis spelen. Voor elk van die posities worden er eerst van allerlei namen genoemd en in sommige gevallen ook zelfs gehaald. Maar puntje bij paaltje komt de jeugd toch altijd weer als winnaar uit de bus. En dat is geen toeval. Het zit hem namelijk echt in dat specifieke DNA van onze club en diens levensader.

We hebben sinds 18/19 meer dan ooit te voren de portemonnee getrokken en na een jaar of 3 nu, kunnen we zeggen dat het maar met wisselend succes is geweest. Zeker de duurdere namen. Daarom moet het budget ten allen tijde gericht gespendeerd worden. En daarbij moet dus rekening gehouden worden met de invloed op kostbare vlieguren van talenten!

De Ligt, De Jong, Van de Beek, Neres en Onana hadden in 18/19 echt niet een dergelijk niveau gehaald als ze niet in 16/17 en 17/18 zoveel speeltijd hadden gekregen. Als talenten nooit de kans krijgen t.o.v. het halen van buitenaf, zullen ze altijd maar 'Taylortje' blijven die 'nooit het niveau van Ajax 1 aan gaat kunnen'.
(Totdat ie 6 wedstrijden voor het einde door blessures en schorsingen in de ploeg komt en Ajax voetballend bij de hand neemt)

07-06-2022 09:54

Lazell +16989

Eens qua jeugd. Die hebben ook zo'n belachelijk goede basistechniek. Zo'n Promes, Haller, Alvarez, etc. hebben ontzettend veel moeite om daarbij aan te haken. Of Schuurs die moet leren verdedigen met 50m in de rug, slaapmomentjes eruit moet halen, enz. Zulke dingen worden te weinig meegenomen in de scouting.

07-06-2022 16:15

Oxxer +163880 moderator

''Huisvriend Mike Verweij heeft (in opdracht van Van Kooperen) maar eens even flink duidelijk gemaakt dat de besluiteloosheid van Hamstralaar de club de das om gaat doen ''

Deze zin omschrijft alles , top gedaan, 👍🏾.

07-06-2022 09:23

VoorAltijdNummer14 +25336

Thanks oxxer!

Het is eigenlijk zo doorzichtig allemaal. Inmiddels wijlen Raiola en cornuiten en Van Kooperen zijn echt kind aan huis bij die sensatiezoekende kutkrant en kunnen via zo'n inhoudsloze buikspreekpop als Mike Verweij 'de meute' van alles wijsmaken.

Echt waar, hoe je van verstandig met geld omgaan 'wijfelend optreden' kan maken, is echt beyond me!

07-06-2022 09:57

Oxxer +163880 moderator

Klopt, ik schreef gister de beknopte versie van jouw reactie , het is niet de 1e keer dat van Kooperen de Telegraaf gebruikt om Ajax onder druk te te zetten.

07-06-2022 09:59

VoorAltijdNummer14 +25336

Is natuurlijk hun goed recht, maar chique kan ik het niet noemen.

De manier ook waarop andere huisvriend Henk Spaan zo selectief kritisch ten faveure van Van Kooperen spelers, is ook echt stuitend!

07-06-2022 10:20

Oxxer +163880 moderator

Volgens mij heeft Spaan nog niets gezegd over zijn oogappeltje Bergwijn , ik bedoel dat niet disrespectvol naar Bergwijn, slaat uiteraard op Henk Spaan.

07-06-2022 11:55

De3mos +12082

Liever 55 miljoen aan 3 kanonnen, dan 55 miljoen aan 5 tweede keus spelers. Verstandig beleid voeren is na mijn idee kanonnen aantrekken en eromheen je talenten opstellen ( en op de bank zetten) ipv half half aankopen als klaiber, magallan, daramy, labyad, marin, schuurs etc. Dan schrijf je al een hoop jeugdspelers af of ontneem je ze de kans om zich goed door te ontwikkelen en dat vind ik pas echt onverantwoord beleid wat niet bij de identiteit van ajax past.

07-06-2022 13:07

jerryisthename +31737

Ik hoop het ook voor hem, dat hij bij onze prachtige club mag spelen. Maar niet voor boven de 20 miljoen. 😅

07-06-2022 07:42

frenkiedejong53 +9792

Vroeg wakker Jerry 😅😉

07-06-2022 07:46

jerryisthename +31737

Haha. Klopt, FdJ53! 😉😅

07-06-2022 09:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.