'Begrepen dat Ajax gewoon van plan is om een nieuwe trainer aan te stellen'

door Bart Veenstra 357

Bron Algemeen Dagblad

'Begrepen dat Ajax gewoon van plan is om een nieuwe trainer aan te stellen'

door Bart Veenstra 357

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax zal pas over enkele maanden een keuze maken over het trainerschap van de club. Dat stelt Ajax-watcher Johan Inan in de voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad. De verwachting is dat er eerst een nieuwe technisch directeur moet komen, waarna een beslissing genomen kan worden. Volgens Inan lijkt huidig hoofdtrainer John van 't Schip zelf open te staan voor een langer dienstverband als hoofdtrainer.

Op dit moment is de situatie zo dat Van 't Schip het seizoen afmaakt als trainer van Ajax, waarna hij na het seizoen een rol in het technisch management zal bekleden. Met het oog op een nieuwe trainer voor het volgende seizoen zal 'er eerst een technisch directeur aangesteld moeten worden'. 'Vervolgens zal met hem gekeken worden naar wie de nieuwe trainer moet worden. Het is logisch dat deze vraag nu wordt gesteld.'

'Van 't Schip heeft een aardige serie neergezet en het is sowieso verstandig om de komende maanden nog af te wachten', gaat Inan verder. Hij zag dat Van 't Schip een relatief makkelijk programma kende tot afgelopen weekend en zodoende komen de grote testen pas in de komende periode. 'Daarom was dit (Ajax - PSV, red.) een interessante wedstrijd. Ajax wint al bijna twee jaar geen topduels meer in de Eredivisie. Daarom was dit een mooi meetmoment. Je krijgt nu FK Bodø/Glimt en AZ en in april nog Feyenoord en FC Twente.'

'Wat ik tot nu toe heb begrepen, is dat Ajax gewoon van plan is om een nieuwe trainer aan te stellen'

De vraag is nu of Van 't Schip een optie is als hoofdtrainer voor het volgende seizoen. Inan heeft zo zijn twijfels. 'Wat ik tot nu toe heb begrepen, is dat ze gewoon van plan zijn om een nieuwe trainer aan te stellen. Van 't Schip kan het ze wel moeilijk maken. Als hij derde wordt, wordt hij automatisch een serieuze kandidaat. Dat was tot nu toe niet de bedoeling, dat heeft hij zelf in het begin ook uitgesproken. Hij zou het seizoen afmaken en daarna een technische functie bekleden.'

Inan ziet nu in dat Van 't Schip mogelijk trainer wil blijven. 'Dat hij het openlaat - en dat is ook wat ik her en der hoor - is dat hij dolgraag nog een seizoen zou willen blijven als Ajax-trainer. Van 't Schip houdt het bewust open en dat is een gezonde ambitie. Daarmee houdt hij de selectie ook scherp. Maar of het gaat gebeuren, waag ik te betwijfelen', aldus Inan, die opmerkt dat aanstaand algemeen directeur Alex Kroes in de afgelopen maanden al met enkele trainers heeft gezeten. 'Daar zitten ook grote namen tussen. Voor een TD en een trainer kom je al snel in het buitenland uit.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ruben.H +65

Frank de boer

14-03-2024 20:08

Ruben.H +65

Jii moet peter box onslaag emen bij psv

05-03-2024 14:10

Ruben.H +65

Ik ken niuwe hoofdtrainer bij ajax of frank de boer word of Peter box

05-03-2024 14:10

Ruben.H +65

Frank de boer komt bij ajax opvolger joohn van de schip

28-02-2024 20:27

Ruben.H +65

Frank de boer komt bij ajax hoofdtrainer

20-02-2024 18:52

brullie +7054

Mocht John er zelf ook niets mee hebben dan zou ik Klopp bellen. Deze man is helemaal gek van Ajax. Henderson is er al, die moet hem eens bellen. John kan het in mijn ogen niet meer verkeerd doen. In zijn vreselijke situatie, het overlijden van Danielle, instappen in een club aan de rand van de afgrond, werkelijk held geworden!

07-02-2024 07:01

Ferd +38603

ja, want Klopp heeft natuurlijk niet aangegeven dat hij minimaal een jaar geen club wil coachen.

07-02-2024 07:06

brullie +7054

@Ferd, nee dat heb ik nergens gelezen maar het zou kunnen. Bedankt voor het wijzende vingertje...

07-02-2024 07:16

Ferd +38603

het heeft toch op heel veel sites gestaan. En graag gedaan...

07-02-2024 07:32

AJAX020ADAM +6972

Mocht Schippie toch niet door mogen gaan, dan hoop ik dat Robert Maaskant, nog geen club heeft gevonden.

07-02-2024 00:09

JanBiesbos +29271

Nwe trainer , schip moet blijven in andere rol. Als het slecht gaat kun je zon man toch niet de wacht aan zetten?

07-02-2024 00:05

AjaciedForLive +74

Een nieuwe trainer is geen zekerheid op succes, van ‘t schip heeft ons seizoen tot nu toe enigszins gered. Hij is ingestapt op een dieptepunt en heeft het tij weten te keren.

06-02-2024 23:20

JanBiesbos +29271

Dat is ook het mooie verhaal en laat dat zo, vroeg of laat wordt een trainer ontslagen wil je dat bij schip?

07-02-2024 00:06

7172AFCA7395 +10373

For Live Hij heeft nog helemaal niets gered.

08-02-2024 18:07

Balgevoel +31023

John altijd bij de club houden, maar wat mij betreft graag gaan voor een coach die wat meer in de 'lijn Van Gaal' ligt, want ik kan me nog altijd niet aan de indruk onttrekken dat deze selectie dat heel hard nodig heeft.

Kom je op een paar 'karakteristieken': iemand met oog voor de jeugd, aanvallend voetbal, scherp als een mes met tegelijkertijd oog voor de (haha) 'totale mens', ruim bekend met de Ajax-filosofie (wat niet hetzelfde is of hoeft te zijn als: ex-Ajax), z'n talen (in ieder geval Engels, met een beetje bonus ook Spaans) op orde heeft en vooral: bereid is in samenwerking met andere leden van een nog nader te formeren Nieuw Technisch Hart voor langere termijn te tekenen in de wetenschap dat hij van alles kan willen, maar dat maar één ding belangrijk is: besluiten die breed worden gedragen door de hele voetbalorganisatie heen.

Maar ja, waar vind je zo iemand...

06-02-2024 22:25

Robocop5 +2065

Die zit bij psv...(?)

07-02-2024 01:15

Balgevoel +31023

Voor mijn begrip: waarom heeft Alex Kroes de afgelopen tijd al met enkele trainers gezeten? Hij is algemeen directeur, mag ongetwijfeld z'n zegje doen, maar het lijkt mij heel gezond als de technische mensen hier uiteindelijk de grootste stem in hebben. Maar goed, ik ben dan ook vooralsnog terughoudend als het gaat om enthousiast worden over Alex Kroes.

06-02-2024 22:12

vanreenen +10338

Alex en ik zijn voorstander van Jurgen Klopp. John hebben we hard nodig in de technische commissie.

06-02-2024 20:48

Jeremias +1661

Klopp? Kan ik me nauwelijks voorstellen.

Is er überhaupt chemie tussen Klopp en Ajax? Of gaan we zowel financieel als sportief weer een fatale blunder maken?
Dat Van t Schip moet aanblijven in de staf is duidelijk. Maar Klopp bij Ajax. Neuh..

06-02-2024 21:50

Ferd +38603

alleen is Klopp een voorstander van een jaartje niets doen

07-02-2024 07:07

TheRiviera +5478

Je merkt wel dat weinig mensen voetbalnieuws lezen. Kans is groot dat Klopp met pensioen gaat. Hij stopt bij Liverpool en neemt sowieso een break van een jaar. Of hij daarna doorgaat is niet betekend.

08-02-2024 02:54

PaulC +297

Oké, in het begin had ik het idee dat van ‘t Schip wel geschikt was om voorlopig aan te blijven…..
Maar ja, toen was nog niet bekend dat Mourinho en Klopp vrij kwamen.
Mag ik dromen? 😀

06-02-2024 19:10

kakhoofd3 +4173

Mourinho bij Ajax kan echt niet..

06-02-2024 20:12

Jeremias +1661

Inderdaad
Dat wordt oorlog in Amsterdam

06-02-2024 22:06

Balgevoel +31023

Is wel echt next level 'echt helemaal niets met Ajax te maken hebben'. Goed, ik ben nogal kieskeurig en vond Suárez al geen Ajax-speler, maar Mourinho... Het zal m'n leeftijd zijn, al ben ik nog geen veertig...

06-02-2024 22:10

JanBiesbos +29271

Das met vuur spelen

07-02-2024 00:09

Jeremias +1661

Mourinho de anti Ajax trainer? Die bezorgt je alleen maar slapeloze nachten. En die Kloppgeest maakt jouw nachtmerries compleet.

06-02-2024 22:04

Ferd +38603

Klopp wil een jaar vrij, en Mourinho is geen droom maar een vreselijke nachtmerrie

07-02-2024 07:08

Robocop5 +2065

psv speelde voetbal afgelopen zaterdag met de intentie om te domineren en aan te vallen. Ajax vocht hard, maar speelde bijna als het psv zoals we dat kennen uit het verleden, vanuit de reactie dus. Rare ervaring...

Ik ben echt blij dat Schip bij ons ingestapt is, iemand die het vertrouwen weer een beetje terugbracht binnen de selectie. Maar ik vrees dat hij niet zoals een Bosz of Slot een elftal echt het overtuigende Ajax spel kan laten spelen. Dus aanvallend, over de vleugels, tegenstander geen moment rust gunnen...

06-02-2024 17:49

Tommyshelby +129827

Dezelfde plaat van vorig seizoen wordt maar weer eens afgespeeld. Vermoeiend.

Nieuwe coach in de zomer!

06-02-2024 17:18

Nr.10 +111573

Misschien Valkanis gewoon een kans geven als hoofdtrainer.

06-02-2024 16:57

maxwellstyle10 +4751

Misschien ook niet..

06-02-2024 17:17

brullie +7054

@Nr.10 ...proost

07-02-2024 07:04

JoeBlow +8222

Ook weer lekker voorspelbaar dat deze discussie nog steeds speelt.

Als Ajax nou eens duidelijk zou zijn - en meteen bij aanstelling zegt “super blij dat John ons gaat helpen, het is een interim job voor 6 maanden, er zijn geen scenario’s denkbaar waaronder Schip volgend jaar trainer van Ajax is - niet als we 5e worden en ook niet als we de EL of Conference League winnen - want we willen John in het Technisch Management hebben. We gaan dus meteen en parallel aan John’s interim benoeming op zoek naar de trainer voor 2024.

Maar wij laten het altijd half open voor interpretatie of speculatie. Ook Schip draagt daar weer aan bij door enorm vaag te zijn in interviews.

06-02-2024 16:52

GNBL +90255 moderator

Lijkt me logisch. Interim is interim. Geen Heitinga praktijken aub.

06-02-2024 15:52

Ferd +38603

ook bij Heitinga was het duidelijk, hij was interim coach, dat heeft Ajax vanaf dag 1 gecommuniceerd

07-02-2024 07:09

Ans B +20006

Beetje tegenstrijdige info: er moet eerst een TD komen vs Kroes heeft al gesproken met diverse trainers.
Het kan wel natuurlijk vanuit de invalshoek van je oriënteren, maar ook weer niet als je het bekijkt vanuit de invalshoek van de TD die dit beslist, en hele ander oriëntatie-uitgangspunten kan hebben.
Enfin, mij maakt het niet zoveel uit, maar toch valt het me op.

Dit ontsteekt wel weer mijn toch al bestaande vraag of Kroes een fikse vinger in de pap wil op het gebied van technisch beleid. In de zin dat hij mogelijk geen zwaargewicht wil op die positie, dan wel zo nauw wil samenwerken dat het de facto een tweemanspositie wordt. Of zoiets.

Wat betreft de trainer. Ik ben om verschillende redenen blij met Van 't Schip als interim, maar ik zie hem zeker niet als een toptrainer, en dus automatisch als kandidaat-trainer voor het volgende seizoen. Ik zie het liefst een toptrainer bij Ajax, maar begrijp tegelijkertijd dat dit eenvoudiger gezegd is dan gedaan. Ik was vorig jaar zeer geïnteresseerd in Knudsen, maar ook in Postecoglou (nu Tottenham), maar weet ook dat het altijd een risico is om een trainer te kiezen die slechts bij één club bijzondere prestaties heeft neergezet. Knudsen is dan weer wel een trainer die nauw samenwerkt met psychologen/mental coaches - iets waar ik zéér voor ben omdat er m.i. een wereld te winnen is op dat gebied (en ik heb ook al vaak over dit topic geschreven) maar als zoiets niet breed gedragen wordt binnen Ajax (de 'noodzaak' daartoe) dan kun je je ook weer afvragen hoe lang zo-iemand standhoudt., mochten er niet snel genoeg resultaten komen.
Wat dat betreft is de komst van Beuker en Kroes heel interessant wat betreft hun visie (Beuker heeft bij AZ gewerkt met zowel mentale als cognitieve 'hulpmiddelen'). Van Kroes weet ik niets op dit gebied.

Ik zie Knudsen dus nog steeds als een interessante kandidaat, en er zijn tegenwoordig veel trainers die 'modern' werken, met aanvallend voetbal - zoals nu de trainer van Girona (die vast niet haalbaar is, maar wie weet?). Want ja, ik ben beslist vóór een 'moderne' trainer, niet voor een 'gewone, goede vakman' (zoals ik, met alle respect, trainers zie als Van 't Schip, Jans etc.). Ajax moet altijd voor de echte top gaan als dat kan. Ik zie overigens in Maduro en Vos ook a.s. kandidaten voor de top, met de aantekening dat ik Maduro wellicht als te 'realistisch' beschouw voor Ajax.
Mocht een onbetwiste topper (ik zeg niet dat Knudsen onbetwist is, wel dat IK hem een hele interessante kandidaat vind) niet haalbaar zijn en de rest van dit seizoen de stijgende lijn in het spel blijft voortduren (vind ik nóg belangrijker dan de resultaten), dan kun je - vooral voor de continuïteit en om nóg een fiasco te voorkomen - beter een jaar doorgaan met Van 't Schip.

06-02-2024 15:30

Balgevoel +31023

Volstrekt eens met je verhaal over Kroes. Hij lijkt een soort rol in gedachten te hebben zoals Te Kloese (overigens ook ooit werkzaam bij Ajax) die bij Feyenoord heeft: een soort dubbelfunctie algemeen en technisch directeur, geflankeerd door een technisch manager. Nou heb ik van Te Kloese wel een vrij hoge pet op waar het gaat om het neerzetten van een voetbalorganisatie, maar Alex Kroes heeft op dat vlak nog alles te bewijzen. We gingen zo goed als kapot omdat één man de zeggenschap over het technische beleid kreeg, ik mag toch hopen dat Kroes inziet dat een grote club als Ajax technische mensen voor het grootste gedeelte de verantwoordelijkheid geeft over technische zaken en dat hij algemeen directeur is, geen technisch directeur... Maar ik vrees enorm voor de zoveelste one man-show...

06-02-2024 22:15

MPAjax +8458

o.O Ze hebben geen andere optie dan John en laten de coach gaan die ze omhoog heeft gebracht en notabene zelf uit de jeugd en van de club is. Vind het beleid niet getuigen van vooruitziende blik.

06-02-2024 15:14

barry1988 +24083

Als er geen echt betere kandidaat beschikbaar is dan kun je van 't Schip nog een seizoen laten doen. En nee Pascal Jansen zou ik niet als een betere optie zien.

Wel benieuwd wie er voor de TD functie inbeeld is. Hierover is het nog aardig rustig wat geruchten betreft.

06-02-2024 14:42

Delaney +14848

Is ook gewoon het meest logische.
Na die 2 slechte seizoenen onder oefenmeesters (Schreuder en Steijn) is het erg verstandig om een ervaren trainer voor de groep neer te zetten.

06-02-2024 14:20

Dolblij +45556

Als Schip verstandig is, laat hij het er gewoon bij zoals het was afgesproken. Tot einde seizoen. Hij is nu de trainer met het juiste momentum, wie zegt dat hij dat volgend jaar nog is.

06-02-2024 14:12

Danielson +50622

Liever Schip dan Pascal Jansen..

06-02-2024 14:02

Aspers Art +2772

Ik zie te weinig échte ontwikkeling om door te gaan met van t Schip als hoofdcoach. Die Griek die er naast zit ben ik ook niet zo van gecharmeerd eerlijk gezegd. We moeten een trainer hebben die helemaal bezeten is van het (positie) spelletje.

06-02-2024 14:02

4xEC1 +7756

Ik ben van mening dat als je échte ontwikkelingen wil zien dat je ook écht een goede selectie moet hebben. De vraag blijft natuurlijk wel of van het Schip het in zich heeft om Ajax naar de top te brengen, maar dat zou beter te meten zijn met een evenwichtige selectie met hier en daar gewoon een topper erin. Het zegt toch genoeg dat Hato en Ramaj vaak als enige uitblinkers na een wedstrijd worden genoemd?

06-02-2024 17:52

Arnold.L +2633

Welke functie hij ook volgend jaar gaat invullen, hij moet sowieso bij de club blijven.

06-02-2024 14:00

Lazell +17005

Vind dit een hele lastige om in te schatten. Als people manager doet hij het echt fantstisch. Hoewel het er soms niet op lijkt, zit het tactisch best goed in elkaar met veel moderne elementen. Het zit 10x beter in elkaar dan onder Schreuder en Steijn. Het mag beter, maar nu de spelersgroep meer in balans is en er veel middenvelders terugkeren, verwacht ik dat Ajax ook beter en vooral stabieler gaat spelen.

Alleen doen als je voor Ajax begrippen een toptrainer kan halen. En dan zou ik Van 't Schip een belangrijke functie in de technische staf geven. Is met zijn rust en managementkwaliteiten van enorm belang.

06-02-2024 13:56

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25455

Jammer prima kerel Jhonny

06-02-2024 13:54

Suavimani +12073

Schip komt mijns inziens beter tot zijn recht in het Technisch Management. Als trainer doet hij het voor nu prima, maar daar ligt niet zijn grootste kracht. Dit soort Ajax-mannen moet je voor de langere termijn incorpereren binnen je club, niet als passant opgebruiken op de trainerspositie.

Hij heeft de boel keurig gestabiliseerd, waardoor de nieuwe trainer op deze basis kan voortbouwen. Wat mij betreft kijken we - los van nationaliteit - naar een trainer met enige ervaring op Europees niveau die aanvallend en attractief voetbal wil spelen, met hoge druk en vanuit een solide organisatie. Dus niet aan komen zetten met Frank de Boer alsjeblieft. We hebben onze portie met Schreuder en Steijn voor dit decennium wel weer even gehad.

06-02-2024 13:54

Lazell +17005

Eens dat je zulke mensen in je organisatie moet houden, maar snap niet zo goed waarom je hem in het technisch management wil. Is juist geweldig met de spelers, omdat hij een man van de club is, snapt wat de spelers doormaken en de mensenkennis heeft om ze hierin de juiste begeleiding en vertrouwen te geven.

06-02-2024 13:59

AjaxDeBesteClub +18786

Schip komt naar mijn idee het best tot zijn rechts als fan. Hij heeft in geen enkele andere functie iets bewezen in de voetballerij. En om het nou specialisten trainer te maken op basis van die 40 goaltjes in 12 seizoenen zwart -wit tijdperk, gaat me ook wat ver.

06-02-2024 14:03

BillSplate +9739

Wat houdt voor jou bewezen in? Als je ergens kampioen bent geworden? Van ‘t Schip heeft zich gewoon bewezen in de voetballerij alleen heeft hij niet op ons niveau zichzelf bewezen.

06-02-2024 14:31

4xEC1 +7756

Het cynisme, spot en respectloosheid druipt er vanaf met deze opmerking, ik vraag me echt af op basis van wat? Over Steijn bijv. kan je zeker spottend en respectloos zijn, dat was hij zelf ook naar de (nieuwe) spelers toe, maar van het Schip verdient dit niet, ook al zie je het niet in hem zitten.

06-02-2024 15:24

AjaxDeBesteClub +18786

Volgens mij leg ik gewoon uit waarom ik hem niet geschikt vind voor een functie bij Ajax. En als je daar spot en cynisme in leest, is dat gericht naar het opportunisme en de ondoordachtheid in de voetballerij. Want Schip lijkt mij een aardige man. Ik vind het alleen niet nodig om dat continue te benadrukken voordat ik iets van kritisch ben.

06-02-2024 16:37

AjaxDeBesteClub +18786

Dat hij succesvol is geweest. Als trainer is hij ontslagen bij Zwolle en is het hem niet gelukt om zich met Griekenland te plaatsen voor het Ek. Voor de rest heeft hij alleen in Australië rondgelopen. En dat neem ik niet al te serieus. Voor zover ik weet is hij voor de de rest alleen hulptrainer geweest. En ik ben er nooit zo een voorstander van om een hoofdcoach de hulptrainer te laten worden van de volgende coach.

06-02-2024 16:40

Nr.10 +111573

Hij is volgens mij ook ontslagen bij Twente. En is eventjes trainer geweest van een Mexicaanse topclub, omdat Cruijff daar toen adviseur was.

06-02-2024 16:56

Joodhannus73 +3579

Niet doen. Van 't Schip een interne rol geven. Anders wordt hij volgend seizoen ontslagen en heb je helemaal niets meer asn hem.

06-02-2024 13:50

De Stift +7097

Geweldig uitgangspunt. Met John hebben we al een goede trainer voor komend jaar. Alleen als er een toptrainer aangetrokken kan worden, hoeven we te handelen. Misschien wil Klopp wel weer heel graag met Henderson werken ;)

06-02-2024 13:37

JorgeDeLasTresPintas +1591

Klopp gaat sowieso met sabattical. Dus tenzij hij nu per direct wordt ontslagen, wat me vrij sterk lijkt, gaat hij komend seizoen helemaal niks doen.

06-02-2024 13:50

RuffRhythim +24837

Kan echt verdomd weinig met deze info. Alleen maar suggestief gewauwel wat lekker veel vragen oproept en reuring teweeg brengt waar niemand binnen Ajax om gevraagd heeft.

Reken maar weer dat dit gelul terug blijft komen tot eind vh seizoen...

06-02-2024 13:35

Standby +10122

Het zou mooi zijn als Ajax vanaf nu intensiever gaat scouten op trainers, zodat wij nooit meer een trainer als Schreuder of Steijn gaan aanstellen. Ook moeten wij stoppen met het obsessief focussen op Nederlandse trainers. De eredivisie is namelijk niet zo speciaal dat alleen een Nederlandse coach hier kan presteren. Wat mij betreft gaan wij op zoek naar de volgende De Zerbi of in mindere mate Postecoglou. Trainers die voorheen vrij onbekend waren, maar nu indruk maken in een grote competitie.

Om een voorbeeld te noemen: Christian Ilzer, trainer van Sturm Graz die veel indruk maakt in Oostenrijk. Zij zijn de afgelopen jaren de strijd aangegaan met Salzburg (op dit moment staan zij 2de met 2 punten achter hen). Van wat ik heb gelezen en gezien (samenvattingen), kan hij best bij ons passen. Hij wilt erg hoog druk zetten en vraagt ook van zijn backs om veel betrokken te zijn bij het aanvallende spel. Wat weer voordelig kan zijn voor bijvoorbeeld Sosa. Ik zeg niet dat dit dé coach is, maar dit soort coaches hoor je te bekijken.

06-02-2024 13:34

Lazell +17005

Eens met je eerste alinea. Ajax is bezig met het structureren van de organisatie, waaronder profielen maken voor spelers waarnaar ze de scouting kunnen inrichten. Hetzelfde principe geldt voor trainers. Maakt de zoektocht veel betrouwbaarder.

06-02-2024 14:02

chriiss +276

John heeft de functie als interim aangenomen, als we een geweldig 2e seizoenshelft hebben kan je het serieus overwegen. Maar ik kan mij goed voorstellen dat ajax deze clubman in een technische functie wilt hebben. Zodra het tegenvallende resultaten zijn volgt er weer een ontslag en is er weer een clubman verloren gegaan!

06-02-2024 12:58

Nr.10 +111573

Ben wel benieuwd, er moet nog een hoop gebeuren. Nieuwe TD zijn we hopelijk ook ver mee.
Dan krijg je naast Beuker nog een TD, en dan moet van 't Schip ook nog een nieuwe rol krijgen, én Huntelaar zal toch op een gegeven moment wel terug komen. Benieuwd hoe dat er allemaal uit komt te zien.

06-02-2024 12:48

XRaY +19030

Van Geel staat al te springen om de vacature op te vullen.

06-02-2024 13:01

Nr.10 +111573

Hij is Kennedy Bakircioglu al aan het klaarstomen voor een rentree.

06-02-2024 13:02

XRaY +19030

Heerlijk. Fronsie erbij met Handrem Hennie en we kunnen los haha

06-02-2024 13:03

NIO +3072

" in de afgelopen maanden al met enkele trainers heeft gezeten. 'Daar zitten ook grote namen tussen. "

Wie dan??? Klote pers in Nederland ook altijd...

06-02-2024 12:03

AjaxDeBesteClub +18786

Dit is toch wel weer opmerkelijk. De ijdelheid en ambitie is naar het hoofd van John gestegen. Hij begrijpt dus ook niet wat interim betekent.

Vorig jaar werd Heitinga nog zwaar bekritiseerd om exact hetzelfde. Maar de heilige Schip krijgt geen millimeter kritiek. Sterker nog, het lijkt wel een taboe te zijn om kritiek te hebben op Schip.

06-02-2024 12:00

Lavie +2343

Als ´t Schip derde eindigt met Ajax is dat op zich een knappe prestatie. Lukt dat niet dan is de prestatie matig, omdat hij hoofdverantwoordelijk was toen Ajax voor de wintersop werd uitgeschakeld in het bekertoernooi door een fucking amateurteam. Hoeveel eer moet Ajax behalen in de Conference League om die schande te compenseren.

06-02-2024 12:09

AFCACruijff14 +162542

Haha echt? De man zat in Australië, hij kon niet coachen die wedstrijd. Bizar hem daar de schuld van te geven. De spelers hebben daar keihard gefaald door zonder enige inzet en beleving te spelen.

En als we 5e of 4e eindigen heeft Schip het nog goed gedaan. Hij steeg van 18 naar 5 en de ploegen daarboven stonden en staan met een hele ruime marge boven ons. 4e zou super zijn, 3e zou een mirakel zijn en bij plek 2 moet je hem heilig verklaren in Rome.

06-02-2024 12:54

Lavie +2343

Tweede?

We staan 6 punten achter FC Twente die afgelopen winter hun beste speler hebben verkocht. Ik zie het niet gebeuren dat we hen inhalen. Al is het alleen maar omdat Ajax nog wel actief is in Europa.

Ajax is voor de winterstop uitgeschakeld in het bekertoernooi door een fucking amateurteam. Dat dit is gebeurd is relevanter dan wie er verantwoordelijk voor is. Schip had zich iig met de opstelling kunnen bemoeien.

Anyhow. Ik ben groot fan van 't Schip als persoon en voetballer. Niet heel erg onder de indruk van zijn trainerscarrière. Ik hoop op een betere trainer voor Ajax.

06-02-2024 13:23

RuffRhythim +24837

Je had gewoon met elk fatsoenlijk presterend selectielid die pot tegen die amateurs met mij nog als coach winnend moeten afsluiten, maar als je vind dat de trainer die aan de ander kant vd wereld zat volledig verantwoordelijk is voor de meest ultieme kutprestatie van Ajaxspelers ooit die ik bij leven en welzijn heb meegemaakt dan moet je jezelf laten nakijken hoor....

06-02-2024 13:50

AjaxDeBesteClub +18786

Ik vind dat de trainers verantwoordelijk zijn voor de uitschakeling uit het bekertoernooi. Ze zijn met een 2e elftal begonnen en hebben ons, bij achterstand, in de rust de wedstrijd uit gewisseld. Schip heeft inderdaad de begin opstelling gemaakt. En hij is gekomen met die Griek, die hij hoofdverantwoordelijke heeft gemaakt voor die wedstrijd.

Nog los van het feit dat het een slecht signaal om na de bruiloft alvast vakantie te nemen, in plaats van terug te vliegen voor deze wedstrijd. Daarmee zeg je eigenlijk dat het niet belangrijk genoeg is.

06-02-2024 13:57

Lavie +2343

Ik vind het fascinerend hoe 't Schip in bescherming wordt genomen voor die wanprestatie. Het is redelijk normaal dat Ajax alsnog derde wordt dit seizoen. Meedoen aan kwalificatie Champions League betekent niet dat we dat ook gaan halen. Dat is een Nederlandse club sinds 2010 pas vier keer gelukt (Ajax 2010 (Jol), Ajax 2018, 2019 (ten Hag) en PSV 2023 (Bosz).

Danny Blind is een echte Ajacied die het volgens mij is gelukt om zich te kwalificeren voor Champions League en te overwinteren in het toernooi. Volgens mij heeft hij ook nog een bekertje gewonnen. Hoe kan het dat iedereen Blind een slecht coach vindt, maar wegloopt met van 't Schip?

06-02-2024 15:01

MarkP +21773

Hij is ongeslagen

06-02-2024 12:46

AjaxDeBesteClub +18786

En hij heeft punter verloren tegen Almere, Zwolle, Psv en met al het geluk gewonnen van Go Ahead Eagles. Allemaal ploegen met lagere salarishuis. In het geval van psv belangrijke blessures. En in het geval van de andere clubs zelfs een 8 keer lager salarishuis. Dan is gelijk spelen ook verliezen.

06-02-2024 13:53

MarkP +21773

Glas is half leeg bij jou kennelijk...ondanks je gejammer blijft het feit staan dat hij ongeslagen is in de competitie.

06-02-2024 14:37

Nr.10 +111573

Verschil tussen Schip en Heitinga is natuurlijk wel dat Schip tot nu toe uitstekend presteert. Als hij dat door weet te trekken dan wordt het vast wel een overweging. Ik bedoel, er is een niveau van prestatie waarbij je moet zeggen: dit is wel érg goed, hebben we echt een andere trainer nodig? Stel dat hij bijvoorbeeld 3e wordt, of zelfs 2e, en de Conference League wint. Tja...
Dat gezegd hebbende ben ik normaal gesproken voorstander van een nieuwe trainer en Schip in een andere rol.

06-02-2024 12:50

AjaxDeBesteClub +18786

In tegenstelling tot Schip won Heitinga alle wedstrijden op het begin. En hij stelde ook de juiste spelers op. Persoonlijk vind ik Heitinga de beste trainer die we na Ten Hag hebben gehad (is ook niet zo moeilijk).

Wat jij zegt is altijd het lastige met Interim. Daardoor moet zowel de club als de trainer altijd communiceren dat het echt maar voor een bepaalde periode is. Zo houd je het gezeur weg en veranderen kan toch altijd nog.

06-02-2024 13:51

TeringHenkie +28645

Lees jij wel wat er staat?

Volgens Inan lijkt huidig hoofdtrainer John van 't Schip zelf open te staan voor een langer dienstverband als hoofdtrainer.

Volgens Inan!!

06-02-2024 13:27

AjaxDeBesteClub +18786

Hij heeft zowel tijdens rondo als tijdens de laatste persconferentie geen antwoord gegeven op de vraag of hij trainer wilt zijn volgend seizoen. Terwijl hij gewoon had kunnen en moeten zeggen dat hij interim is. Nu komt dit verhaal er nog een bovenop van een Ajax watcher. En lijkt het er wel heel sterk op dat Schip niet begrijpt wat een Interim trainer is.

06-02-2024 13:45

TeringHenkie +28645

...omdat hij geen antwoord heeft gegeven!

06-02-2024 14:43

Ans B +20006

Het is natuurlijk wel een heel groot verschil of je dat via de media nadrukkelijk communiceert (zoals Heitinga deed), of 'stilletjes' die ambitie hebt.
Dát iemand de ambitie heeft vind ik geenszins storend, alleen maar menselijk. Het is hoe je er vervolgens mee omgaat, je ernaar gedraagt naar buiten toe etc. Tot nu toe heeft Van 't Schip zich netjes gedragen toch? Hopelijk blijft dat ook zo - ook als de pers daarnaar gaat vragen (want dat gaat ongetwijfeld gebeuren).
Je moet zeker niet de media gaan GEBRUIKEN om je ambities te uiten en de druk op te voeren - dat is wat mij betreft wat Heitinga hélemaal fout heeft gedaan.

06-02-2024 13:28

AjaxDeBesteClub +18786

Misschien heb ik het gemist maar ik heb nooit doorgehad dat Heitinga heel duidelijk heeft gezegd dat hij door wilde als trainer.

In rondo en tijdens de laatste persconferentie is aan Schip gevraagd of hij trainer wilt zijn volgend seizoen. En hierop wilde hij in beide gevallen geen antwoord geven. Dat komt op mij over als een ja. Want als hij dat niet wil, kan hij dat toch gewoon zeggen.

06-02-2024 13:49

Lazell +17005

Hij en zijn zaakwaarnemer hebben Ajax flink onder druk gezet die periode. En achteraf flink door het slijk gehaald. Vind ik echt wel iets anders dan Van 't Schip doet.

https://nos.nl/video/2470111-heitinga-wil-graag-hoofdtrainer-ajax-blijven-ik-geniet-hier-elke-dag-van

https://www.parool.nl/sport/john-heitinga-wil-snel-duidelijkheid-van-ajax-maak-een-keuze-die-kan-goed-of-fout-uitpakken-maar-maak-een-keuze~b85f37f7/#:~:text=Heitinga%20heeft%20Van%20der%20Sar,%2C%20maar%20maak%20een%20keuze.%E2%80%9D

“Maar duidelijkheid over mijn positie is nu belangrijk. Maak een keuze. Die kan goed of fout uitpakken, maar maak een keuze.”

https://www.ajaxshowtime.com/opinie/jansen-vindt-heitinga-klaar-voor-het-trainerschap-bij-ajax-1

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1143712/heitinga-wilde-door-als-ajax-assistent-dat-heeft-mislintat-ook-kapotgemaakt.html

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/06/rob-jansen-haalt-genadeloos-uit-mislintat-helpt-heitinga-naar-de-klote

06-02-2024 14:13

AjaxDeBesteClub +18786

Oke dankjewel. Tot nu toe heeft Schip alleen nog subtiel aangegeven dat hij wel door wil na zijn interim periode. Bij Heitinga begon het ook zo, maar heeft het op het einde tamelijk smakeloze vormen aangenomen. Laten we hopen dat dat ons dit keer bespaart blijft. Voor de leiding is het ook belangrijk om (itt tot de vorige keer) duidelijk te zijn en duidelijk te blijven.

06-02-2024 16:42

RuffRhythim +24837

Ah...daar hebben we onze vaste anti-Schip adept weer!!!

06-02-2024 13:37

AjaxDeBesteClub +18786

Inderdaad. Hij blijft maar aanleiding geven tot kritische opmerkingen.

06-02-2024 13:42

RuffRhythim +24837

Ja je vind altijd wel wat nieuws wat irrelevant is, op zich wel een kwaliteit...

06-02-2024 13:46

AjaxDeBesteClub +18786

Nou dankjewel. In dit geval is dat helemaal geen kwaliteit. Want Heitinga werd vorig jaar heel kritisch benaderd omdat hij door wilde gaan na zijn interim periode. Nu blijkt Schip hetzelfde te willen en heeft niemand kritiek. Sterker nog jij hebt kritiek dat ik die incositentie benoem. Wat dat betreft heb ik jou reactie al meegenomen in mijn verhaal: 'Het lijkt wel een taboe te zijn om kritiek te hebben op Schip.'

06-02-2024 14:00

RuffRhythim +24837

Niemand hier heeft er gezegd dat je niets negatiefs over vhSchip mag zeggen, werkelijk niemand hoor.

Maar jij doet het gewoon steeds maar voorkomen alsof vhSchip het allerslechtste is wat Ajax ooit is overkomen en dat slaat gewoon nergens op...

Het slechtst wat Ajax is overkomen zijn twee personen die een paar maanden geleden de ArenA uitgeschopt zijn en daar nooit van hun langzalzeleven meer mogen terugkeren!

06-02-2024 14:29

AjaxDeBesteClub +18786

Dan heb je mijn commentaar echt verkeerd begrepen. Ik had hem nooit aangenomen omdat hij daar helemaal niet de cv voor heeft. Anders had ik sowieso in de winterstop voor een lange termijn coach gegaan. Hij is bevooroordeeld in zijn keuzes en ik vind het ook geen goede trainer. Maar het slechtste wat Ajax ooit is overkomen absoluut niet.

06-02-2024 16:44

Lazell +17005

Het is geen taboe om kritiek te hebben op Van 't Schip. Maar mensen hoeven het niet met je eens te zijn.

Zie je het verschil echt niet tussen Hetinga en Van 't Schip? Heitinga schreeuwde het van de daken en Ajax onder druk zette in de media, op een moment dat het al onrustig was. Daar deed hij via zijn zaakwaarnemer in de krantjes nog een schepje bovenop. Dat terwijl zijn prestaties niet over hielden. Hij zorgde voor onrust binnen Ajax voor eigen gewin. Dat wordt hem niet in dank afgenomen.

Van 't Schip presteert duidelijk beter dan zijn voorganger en geeft intern aan dat hij, als Ajax hem als kandidaat ziet, dit best langer zou willen doen. Groot verschil, vind je niet?

06-02-2024 14:08

036AFCA97 +146682

Ben bang dat Ajax voor Pascal Jansen of Pepijn Lijnders gaat.

Hoop dat ze gewoon voor de beste optie gaan en niet beslissen op basis van nationaliteit.

06-02-2024 11:56

XRaY +19030

Lijnders heeft nog helemaal niks gepresteerd als hoofdtrainer. Ging met hangende pootjes terug naar Liverpool na het debacle in Nijmegen.

06-02-2024 12:08

w86 +9472

Daarom is AFCA daar ook bang voor.. Dat we weer voor een of andere middelmaat trainer gaan die zich alleen in de marge of als assistent heeft bewezen.

Dat dit bij Ten Hag goed heeft uitgepakt, zegt niet dat elke trainer die 2 plekken te hoog eindigt dat kan. Tegelijk heeft Ajax ook haast nooit ervaren toptrainer aangetrokken.

06-02-2024 12:28

Okocha078 +14068

Lijnders als hoofdtrainer nee. Misschien wel een goede assistent voor de nieuwe trainer? Al die jaren onder Klopp en het werken met grote spelers zullen hem veel gebracht hebben. Misschien kan Henderson Ajax hierover informeren

06-02-2024 12:42

XRaY +19030

Die angst deel ik niet echt. Ajax heeft zichzelf al een slechte dienst bewezen met Schreuder en Steijn. Een 3e keer zou compleet gestoord zijn.

06-02-2024 12:59

Ans B +20006

Volgens mij is het de nadrukkelijke ambitie van Lijnders om zelf hoofdtrainer te worden, en als ik hem was zou ik dat zéker niet in Nederland doen. Ik weet nu al wat de reacties op hem zullen zijn. Hij moet héél goed over zijn volgende club nadenken, en een goede people manager als assistent nemen. Hijzelf is een soort 'professor' qua gedetailleerdheid in zijn denken en doen, daar staat zeker niet elke ploeg voor open. Die maken je snel belachelijk als resultaten of voortuitgang te lang uitblijven. Hier doet de media daar maar al te graag aan mee.
Hij zou volgens mij het best passen bij een kleinere club waar de spelers al gewend zijn aan dit type trainers. En in Engeland heeft hij het grote voordeel van een goede reputatie; dat kan enorm schelen voor de beeldvorming. Bij Brighton zou hij b.v. kunnen passen als zij De Zerbi kwijtraken.

Ik moet zeggen dat ik ontzettend nieuwsgierig ben hoe hij het als hoofdtrainer gaat doen. De kennis heeft hij zeker om een goede trainer te worden, maar ik moet het nog zien of hij een ploeg kan leiden op elk gebied. En hij past zeker niet bij elke club. Als hij zich elders heeft bewezen zou hij in de toekomst iets voor Ajax kunnen zijn. Nu zeker NIET.

06-02-2024 13:34

altijdlastig +1122

Een grote naam als trainer trekt wel weer grote spelers over de streep. In combinatie met de naam Ajax en het feit dat bv Henderson ook voor Ajax koos kan dan een aantrekkingskracht op gang brengen. Met alle respect maar Schip is dan als trainer niet de naam die mede voor de aantrekkingskracht zorgt.
En het is ook geen toptrainer. Eerlijk is eerlijk. Ajax moet weer het hoogste nastreven op ieder vlak

06-02-2024 11:55

Lavie +2343

Henderson is zwaar ´over the hill´. Ajax was de enige die Henderson kon betalen afgelopen winter. Ajax moet bouwen aan een nieuw superteam. Grote spelers komen niet naar de Eredivisie.

06-02-2024 12:11

sucre +15267

Ok Lavie, jij bent af.

06-02-2024 12:57

Lavie +2343

Ben je nog steeds enthousiast over ons puntje thuis tegen een gehavend PSV? Ik vindt een Tadic-achtig salaris (6,5 miljoen per jaar) toezeggen aan een 33-jarige Engelsman vanuit de Sahara op lange termijn zeer onverstandig. We gaan zien wie er gelijk gaat krijgen ouwe!

06-02-2024 13:10

Oxxer +164957 moderator

Ajax heeft geen buitenlandse toptrainer nodig maar een vooruitstrevende trainer met een aanvallende spedopovatting, die met tactische omzettingen en wissels wedstrijden kan kantelen, het XI tal en spelers beter maakt. De beste Nederlanders zijn bezet dan is kijken over de grens een logische stap.

06-02-2024 11:53

Capocapo +12001

Wat is het verschil tussen een top trainer en wat jij omschrijft? Is toch hetzelfde?

06-02-2024 12:19

YugoVik +33331

Een aankomende toptrainer noemen ze dat

06-02-2024 12:25

w86 +9472

Een toptrainer heeft zich op hoog niveau al ruimschoots bewezen. Maar bijvoorbeeld een Ancelotti of Mourinho past totaal niet bij Ajax.

06-02-2024 12:29

Oxxer +164957 moderator

@YugoVik

Precies, zo is het, bijv Francesco Farioli was 3 jaar assistent onder De Zerbi bij Benevento en Sassuolo, heeft daarna zelfstandig 2 clubs gehad in Turkije en doet het nu uitstekend met Nice. Hij heeft het profiel wat ik eerder omschrijf, van dat soort jonge gasten zijn er meer, clubs hebben een scouting en netwerk om dat soort trainers in kaart te brengen.

06-02-2024 12:34

Ajax Mario +1625

Die hebben wij zelf toch ook lopen Ox, in de naam van Dave Vos… of vind je het te vroeg voor hem om door te ( laten ) stromen naar 1 en hem al dan niet bij ons aller Ajax als ergens anders te laten “ rijpen” ?

07-02-2024 00:32

MelleAfca +14328

Lastige kwestie. Persoonlijk houd ik meer van echte vakidioten die dat koppelen aan aanvallend voetbal, zoals Guardiola, Arteta, Bosz en ook Dave Vos. Maar je moet tegelijkertijd ook constateren dat van ‘t Schip het gewoon heel erg goed doet, en wel degelijk meer lijn in het spel weet te krijgen. Als de intentie van afgelopen zaterdag de opmaat is van het voetbal wat van ‘t Schip voor ogen heeft, dan zijn er simpelweg niet veel trainers die meer geschikt zijn voor Ajax. Het is wellicht ook onterecht dat van ‘t Schip bij binnenkomst de stempel opgeplakt heeft gekregen redelijk visieloos te zijn, terwijl we eigenlijk nog helemaal niet bekend waren met de trainer van ‘t Schip.
Als je de komende twee/drie jaar doorgaat met het duo van ‘t Schip-Vos om laatsgenoemde vervolgens het stokje te laten overnemen, dan heb je volgens mij een top langetermijn plan uitstaan.

06-02-2024 11:51

willem1958 +8873

Schip doet het met een heel jong team gewoon goed en ik verwacht nu Henderson erbij is dat die lijn wordt doorgezet.
Henderson heeft net een wedstrijd gespeeld maar ik verwacht na een paar weken dat het nog stabieler zal worden omdat die jonge jongens dan steeds beter gewend zijn aan hoe ze moeten positioneren en de automatismen worden dan steeds makkelijker.

Als Schip dan doorgaat met zoveel punten halen als hij tot nu toe heeft gedaan dan doet ie het gewoon goed en dan zou ik Schip lekker laten blijven als coach want hij zorgt voor rust, de sfeer is goed, da's ook wat waard.
En als de verschillende talenten die wel potentie hebben de stijgende lijn doorzetten en Ajax doet een paar gerichte kwaliteitsaankopen in de zomer dan staat er gewoon weer een goed team dat voor de prijzen speelt.

Alleen als er zich een bewezen toptrainer aandient dan zou je kunnen overwegen om te switchen, maar welke echte toptrainer komt naar Ajax, dat zijn er niet veel want ze kunnen in andere landen een stuk meer verdienen.

06-02-2024 11:48

NicoooTagliaficooo +1658

Waarschijnlijk ben ik de enige. Maar Oosting lijkt mij voor nu de beste optie. Heeft bij RKC en Twente bewezen dat hij met verschillende systemen verzorgd voetbal kan spelen met goed resultaat.

06-02-2024 11:46

trodat4030 +97192

Klinkt als......... Steijn!

06-02-2024 11:47

WantAmsterdam +116219

Kom op, de volgende Eredivisie trainer. Steijn deed het ook goed bij de kleinere clubs. Oosting zal dan wel beter zijn maar naar mijn verwachting lang niet goed genoeg.

06-02-2024 11:47

JesperOdeTovenaar +1212

Verschil is dat hij niet alleen goed presteerde, én presteert, maar zowel met RKC als met Twente verzorgd voetbal liet en laat zien. Terwijl onze backstabber vriend zowel bij VVV als Sparta veel de lange bal liet spelen.

06-02-2024 13:25

WantAmsterdam +116219

Dat viel bij Sparta best mee hoor. En ja, tuurlijk speel je verzorgder voetbal met een betere selectie bij Twente.
Oosting zou hier waarschijnlijk ook een grote teleurstelling worden.

06-02-2024 13:51

AjaxDeBesteClub +18786

Voor mij is dat ook een serieuze kandidaat. Voor wat ik van die man zie, vind ik hem echt een goede indruk maken. Hij is sowieso een andere categorie dan Steijn (en Schip).

06-02-2024 13:07

Hakim22 +7462

Oosting is in een gespreid bedje gekomen nadat Jans er een geoliede machine van had gemaakt. Is wat mij betreft dus de verdienste van Jans dat dat team nu goed draait

06-02-2024 13:39

RuffRhythim +24837

Geen experimenten meer met 13-in-een-dozijn trainers graag....

06-02-2024 13:40

Heldhaftig +11476

Ik zou het gewoon lekker zo laten. De spelers bouwen een band op met Schip, en er is al zo veel instabiliteit geweest de afgelopen tijd. Als het goed gaat zeker laten aanblijven.

06-02-2024 11:45

Kryptonite +76987

Op zeker dat ze hem laten zitten als hij 3e wordt. Het is super moeilijk om een geschikte trainer te vinden dus als je iemand hebt die gewoon punten pakt, dan ga je hem niet inruilen. Stel dat Kroes een andere trainer aanstelt en die mislukt, dan zal iedereen roepen dat hij Schip had moeten behouden. Deze directie en RvC gaan geen gekke dingen doen; wordt ook gewoon een Nederlandse TD.

Off: weet iemand hoe het zit met de CL tickets volgend jaar? Hebben we wederom 2 directe tickets en 1 indirecte ticket te verdienen? Of kan dat nog niet gezegd worden?

06-02-2024 11:40

wijzijndebeste123 +165340

Maar waarom beweren AD en volgens mij ook Parool eerder dat Ajax op een buitenlandse trainer mikt? Verzinnen ze dit? Ik denk namelijk ook dat Ajax op "safe" zal spelen en Schip gewoon laat zitten. Daar zullen de media immers geen kritiek op hebben aangezien Schip de gunfactor heeft.

Kroes zou echter wel direct punten scoren mocht hij anders beslissen. Een sterke leider hoort namelijk zijn eigen koers te varen en deze niet te laten bepalen door de publieke opinie.

06-02-2024 11:48

WantAmsterdam +116219

De vraag of ze het echt als safe beschouwen. Begrijp me niet fout, ik heb ook niet erg veel vertrouwen dat er een andere trainer zal komen, maar ze weten bij Ajax ook, als Schip volgend seizoen niet in de top twee beland is hij in principe de volgende trainer die puur vanwege zijn nationaliteit en/of zijn Ajax verleden trainer van Ajax 1 is geworden, en gefaald heeft.
Op een gegeven moment gaat er wel kritiek komen.

06-02-2024 11:51

Kryptonite +76987

Ik denk dat ze nu voor de bühne alle opties open houden en zogenaamd ook kijken naar buitenlanders. Zodat ze over een paar maanden kunnen zeggen dat ze ook over de grenzen hebben gekeken maar dat er geen geschikte kandidaat was.

06-02-2024 12:13

wijzijndebeste123 +165340

Hier vrees ik ook voor. We hebben t geprobeerd maar niemand kunnen vinden die n garantie geeft t beter te doen dan Schip (garantie heb je echter nooit).

Maar waarom zouden ze zo n dwaalspoor willen uitzetten? Je kan ook zeggen dat je de opties in kaart aan het brengen bent zonder expliciet te noemen dat de voorkeur bij een buitenlander ligt. Sterker nog, als je aangeeft dat de voorkeur bij een NL-er ligt omdat deze beter bekend zijn met de Ajax-cultuur zullen weinig daar over vallen.

06-02-2024 12:15

driehoekjes +3442

ja dat verzinnen ze, omdat dat lekker veel discussie geeft en clicks op de websites.

06-02-2024 12:49

Jayq +3394

Nederland zal vrijwel zeker op plek 6 staan aan het einde van dit seizoen.

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2024.html

De exacte Access List voor 2025/2026 is volgens mij nog niet bekend, maar de kans dat er veel veranderd ten opzichte van de Access List voor 2024/2025 is nihil.

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2024.html

Dus ja, Nederland heeft in het seizoen 2024/2025 normaal gesproken weer 2 directe en 1 kwalificatie tickets voor de CL.

06-02-2024 11:53

3sterren +20205

Een zogenaamde buitenlandse top trainer zal zeker ook top spelers tot zijn beschikking willen hebben. Of in ieder geval tenminste drie ervaren spelers er bij.
Dat zal dus nog een hele grote kluif zijn, waar Alex Kroes zijn tanden in moet zetten.

Nog een jaartje met Schippie doorgaan en een gooi doen naar de titel of minimaal de tweede plaats zou mijn voorkeur hebben …

06-02-2024 11:31

3sterren +20205

Een zogenaamde buitenlandse top trainer zal zeker ook top spelers tot zijn beschikking willen hebben. Of in ieder geval tenminste drie ervaren spelers er bij.
Dat zal dus nog een hele grote kluif zijn, waar Alex Kroes zijn tanden in moet zetten.

Nog een jaartje met Schippie doorgaan en een gooi doen naar de titel of minimaal de tweede plaats zou mijn voorkeur hebben en de komstvan een top trainer en dito spelers in ieder geval aanzienlijk vergroten …

06-02-2024 11:31

ajaxfanmarcel +1469

Wie zou Ajax dan aan moeten trekken als trainer. Die beter is dan van schip. Ik zal van schip wel bij de selectie houden.

06-02-2024 11:26

YugoVik +33331

Ik kan er wel 10 opnoemen en dan de rest nog

06-02-2024 11:27

Soccerskins v2 +43474

Begin maar en kom niet aan met Klopp. Trainers die duidelijk beter zijn dan Van ‘t Schip, passen bij Ajax, naar Ajax willen komen en beschikbaar zijn.

06-02-2024 11:28

AFCACruijff14 +162542

Noem ze eens Vik.

En dan alleen haalbare opties.

06-02-2024 11:52

YugoVik +33331

Dirk kuijt

06-02-2024 12:42

ajaxfanmarcel +1469

Noem ze op dan

07-02-2024 16:15

036AFCA97 +146682

Gelukkig.

Nogmaals, alle respect voor Schip, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op een knappe tactische vondst of uitspraak.

Ik hoop dat er een trainer komt die écht een eigen manier van spelen heeft, een type De Zerbi of Postecoglou.

06-02-2024 11:25

WantAmsterdam +116219

Muziek in mijn oren. Hopelijk moet het niet weer per se een Nederlander zijn.

06-02-2024 11:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.