Van 't Schip: 'Toch had er misschien nog wel meer ingezeten'

door Bram Bark 155

Bron ESPN

Van 't Schip: 'Toch had er misschien nog wel meer ingezeten'

door Bram Bark 155

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John van 't Schip is tevreden met het Ajax dat hij gezien heeft zaterdagavond, zo vertelt hij aan ESPN. De Amsterdammers speelden in de Johan Cruijff ArenA met 1-1 gelijk tegen koploper PSV. Er had volgens de oefenmeester meer in gezeten, maar gezien de situatie waar Ajax vandaan komt, kan hij niet anders dan tevreden zijn.

'Jazeker. Zij hadden kansen en wij hadden kansen', antwoordt Van 't Schip stellig op de vraag of hij tevreden is met de uitslag. Toch had er misschien nog wel meer ingezeten. 'Wij hadden wel de betere kansen.' Van 't Schip beseft ook dat het zaterdag de koploper was die op bezoek kwam. 'Het is een goede ploeg waar je tegen speelt. Ik denk dat we vandaag in ieder geval in het meegaan weer een stap hebben gezet. Je kunt hem ook winnen, maar je moet ook eerlijk zijn. PSV is een goed team. Als je kijkt waar we vandaan komen, dan denk ik dat het een hele goede prestatie is.'

Ajax kreeg met name in de tweede helft een aantal grote mogelijkheden. In de eerste helft werden de Amsterdammers vaak ver teruggedrongen door PSV en dat zag Van 't Schip liever niet gebeuren. 'We willen natuurlijk thuis hoog druk zetten, daar gaan we voor. Maar je speelt ook weleens tegen ploegen die sterker zijn. In de eerste helft waren zij aan de bal vaster. Als wij de bal hadden verloren we hem te snel. Een paar keer dat we de bal hadden, waren we wel meteen gevaarlijk. Toen scoorden we ook de 1-0.' Toch ziet Van 't Schip ook het positieve in van het terugzakken. 'Dan moet je gegroepeerd staan en dat deden we goed', vertelt de oefenmeester aan de NOS.

Van 't Schip tevreden over 'vechtersmentaliteit'

Van 't Schip kijkt dus met een tevreden blik terug op de wedstrijd tegen PSV en gaat met goede moed richting het duel met sc Heerenveen van volgende week. De goede moed van de trainer is niet alleen maar gebaseerd op het resultaat, hij was ook te spreken over een ander aspect van zijn ploeg. 'Ik ben tevreden over de vechtersmentaliteit die we hebben getoond', vertelt Van 't Schip.

Lees meer over:
Plaats reactie

joepie +104

Wellicht eens je wisselbeleid tegen het licht houden.
Begint een beetje op ten hag te lijken en die andere man waar ik de naam niet eens meer wil uitspreken

06-02-2024 06:59

3sterren +20205

Wie had dat drie maanden geleden durven dromen ? Een Ajax-trainer, ook al is die slechts ad interim aangesteld, de woorden horen spreken: “Toch had er misschien nog wel meer ingezeten” na een enerverende pot voetbal tegen PSV.

We kwamen van ver en nu moeten we verder.

Alles zelf winnen blijft een moeilijke opgave, maar kapitein Schippie met eerste stuurman Hendo gaan die klus klaren.

Ik heb er het volste vertrouwen in dat Ajax op ramkoers blijft, met minimaal de derde plaats als eindbestemming. Vanaf de huidige plek 4 is dat doel binnen handbereik, dus laat de voeten maar spreken …

05-02-2024 14:37

Robertini +40029

Als je aanvallender gewisseld had wel ja.

05-02-2024 10:08

brullie +7063

100% en dat weten ze bij pisvee ook. De Jong was niet tevreden met de uitslag. Lullo heeft gewoon mazzel gehad met 1-1.

05-02-2024 08:10

supporter sinds +7914

We hadden wat meer risico’s met de wissels mogen nemen. Forbs / akpom hadden als aanvallende impuls gebruikt moeten worden.
Sosa viel me de tweede helft positief op. Bakkiechoko niet meer gezien. Scheidsrechters wederom zwak. Hato vasthouden geel. 5 min later dest vasthouden niks, ramalho vasthouden niks (pas laat in de tweede helft na reactie van Brobbey)

04-02-2024 10:59

Ajax34 +4119

De laatste 10min had Schip Chuba wel mogen inzetten.

04-02-2024 10:44

Ferry.B +270

PSV was beter aan de bal. Ajax had meer kansen. Bergwijn, Brobbey 2x, Taylor 2x. Jammer maar ik ben tevreden. We speelden dichter op elkaar en speelde op de counter. Niet echt des Ajaxs maar tijden veranderen

04-02-2024 09:45

Godenzonen83 +1013

Ramaj
Gooijer sutalo Hato Sosa
Van de boomen. Henderson
Hlynsson
Berghuis. Brobbey. Bergwijn
Dit zou zomaar een mooi elftal kunnen worden

04-02-2024 09:39

Ferry.B +270

Jazeker op maar plaats 3.

04-02-2024 09:48

31xAjax +8013

Schip wilde niet winnen gezien zijn wissels....

04-02-2024 09:05

Ferry.B +270

Meer bang om te verliezen. Goed gedaan JvS. Deze wedstrijd was zeer belangrijk op dit moment voor de groep. Verliezen mocht dus niet
JvS zag dat goed en als we er voor wat meer hadden ingeschoten had het al klaar geweest.

04-02-2024 09:52

31xAjax +8013

Niet des Ajax. Ook gezien de stand, je had 3 punten in kunnen lopen op AZ of Feijenoord of idealiter 2 op allebei. Dat een Cruijff adept meermaals verdedigend wisselt en voor 4-4-2 kiest is bedenkelijk en zorgelijk....

04-02-2024 11:44

Cello +52981 moderator

@31xAjax

Totaal niet bedenkelijk!. Het laatste kwartier, 20 minuten zag je over en weer bij beide ploegen krampverschijnselen. Wij konden niet zien wat spelers zelf hebben aangegeven hoe ze er voor stonden, maar wat wel duidelijk werd naast de krampverschijnselen, dat PSV wat meer de overhand kreeg richting het einde. Dan ga je wisselen, want je kunt niet op het verkeerde moment en al helemaal niet op de verkeerde plek iemand hebben die in de kramp schiet en je daardoor alsnog verliest. Dan accepteer je dat dat ene punt belangrijker is dan helemaal geen punt.

04-02-2024 12:15

31xAjax +8013

Dan kun je toch ook een aanvaller brengen voor Berghuis....

04-02-2024 12:39

3sterren +20205

@31xAjax
Plek 18 is al helemaal niet des Ajax.
Men kijkt vaak teveel van wat had kunnen zijn, in plaats van wat is wat je hebt.
We staan momenteel op een gedeelde vierde plaats en de eerste topploeg wist niet de volle winst te pakken in Amsterdam.

John van ‘t Schip levert tot nu toe puik werk.

Ik zeg: “vooral doorgaan” …

05-02-2024 14:49

Ajax1969 +4171

Ik had het idee dat hij verrast werd door de blessure/kramp bij Gooijer en toen vergat naast Gooijer voor Gaaei nog iemand te wisselen. Het was doodzonde dat Akpom er niet in stond, dan hadden ze de bal aan het eind gewoon hoog voor kunnen gooien. Nu had je daar geen goede koppers.

04-02-2024 19:04

31xAjax +8013

Precies, of zelfs Forbs met z'n snelheid gezien de enorme ruimte die PSV weggaf....

04-02-2024 19:51

inhatowetrust +1777

Ik snap de kritiek op het wisselbeleid in deze wedstrijd niet zo. Er moest 2 of 3 keer vanwege een blessure gewisseld worden... ik had alleen Taylor er nog afgehaald deze wedstrijd, die krijgt wel erg veel krediet.
Forbs had misschien nog kunnen invallen, maar ik snap wel dat Schip het niet deed

04-02-2024 05:15

mvdk +44600 moderator

Klopt ik snap die kritiek ook niet. En je hebt ook niet zo veel smaken momenteel. 1-1 tegen een ongeslagen ploeg is gewoon netjes op dit moment. Een aantal mensen zijn de realiteit verloren. We stonden nog niet zo lang geleden onderaan omdat Mislintat en Steijn ons bijna de nek omdraaiden.

Bovendien is ook de ploeg van Van 't Schip inmiddels 12 competitiewedstrijden op rij ongeslagen. Dat is met de huidige selectie gewoon heel goed. De meesten dachten dat we zouden verliezen, maar we hebben een punt overgehouden waar meer in zat. Daar hadden een iets meer geluk en ervaring voor nodig, maar dat ontbrak.

04-02-2024 08:59

GGXIII +6516

Dat is het dus ook. Taylor had in de rust eraf gemoeten en Tahirovic toen moeten brengen. Dan had je voor Berghuis gewoon een aanvaller kunnen brengen.

Oftewel, slecht wissel beleid dan toch. Het niet tijdig wisselen van een speler en zo een wissel moment niet goed kunnen benutten.

04-02-2024 10:40

MarkP +21836

Hoop op een andere coach volgend seizoen. Vh schip heeft het prima gedaan maar vind hem niet de coach om weer op het oude level te komen. Te soft (bep spelers teveel beschermen) en matig wisselbeleid.

04-02-2024 02:43

Mikki02 +2319

Eens, tactisch kan het sterker. Al is dat begripvolle denk ik juist precies wat er nu nodig was. Karakter tonen maar tegelijk sfeer en vertrouwen creëren en de scherven van een paar maanden Steijn opruimen.
Dat doet hij uitstekend vind ik, en we mogen in onze handjes knijpen dat hij de klus in deze fase van z'n leven heeft opgepakt. Die verbinding met de club voel je ook vind ik.

04-02-2024 07:07

3sterren +20205

Van ‘t Schip te soft noemen, daar kan ik niet over oordelen want ik ben nooit bij de besprekingen.

Omdat hij streeft naar vastigheden en daarmee spelers vertrouwen schenkt, vind ik niet hetzelfde als beschermen.

Zijn aanpak is uiterst effectief, want we zijn nog steeds ongeslagen onder zijn coaching en dat is ook goed terug te vinden op de ranglijst, gezien de huidige plek vier …

05-02-2024 14:58

wim_wenderson +1412

Heel simpel ......het nieges zit op Taylor, kan ie verder niks aan doen!

04-02-2024 02:37

Ferry.B +270

Als hij die bal van Brobbey er in knalt maakt hij zich onsterfelijk
Wat een misser. Maar ik vond zeker in de achterhoede dat er meer rust is gekomen. Korter op elkaar spelen bleek de oplossing voor al die gaten in de verdediging. Sossa en Thahirovic goed ongevallen. Brobbey was omgelukkig met zijn aannames . Wat een beer ook

04-02-2024 09:30

Spelvreugde +4659

Heel veel progressie geboekt onder Schip en met Hendo erbij zal dat proces zicht voortzetten. Met wat meer scherpte voor de goal win je vandaag nog ook, maar laten we niet vergeten dat PSV zonder Lang, Veerman, Tillman en nog wat anderen speelde.

04-02-2024 00:58

Danielson +50645

Nou en? PSV wordt enorm bewierookt maar volgend seizoen houden wij minimaal gelijke tred.

04-02-2024 01:45

Kryptonite +77066

En wij zonder Branco, Mannsverk, Vos, Godts en Amo.

04-02-2024 02:18

Spelvreugde +4659

Goed punt.

04-02-2024 03:53

4-3-3 +3515

Met wat vers bloed had er inderdaad misschien nog wat meer ingezeten, maar te veel spelers zaten er doorheen. De trainer durfde het blijkbaar niet aan om Forbs en/of Akpom erin te gooien om eventueel, het eveneens vermoeide, PSV het vuur nog nadrukkelijker aan de schenen te leggen. Jammer, maar ondanks dat kan ik toch redelijk goed leven met een punt onder de huidige omstandigheden. Op naar Heerenveen, met weer een volledige week om te trainen op vastigheden. Bovendien hoop ik, tegen beter weten in, dat Tahirovic volgende week in de basis staat op 6 en Hendo gewoon op zijn sterkste positie mag spelen.

04-02-2024 00:52

Ferry.B +270

Het bleek gisteren dat Gaie , Sossa Thahirovic gewoon goed kunnen voetballen ballen.

04-02-2024 09:33

ajax4perez +9614

Als je ziet hoe je speelde (en het resultaat) in Eindhoven en dan hoe je nu speelt heb je echt goede stappen gezet.
Ik zie ons met dit elftal en deze mentaliteit echt nog wel ver komen in de CoL en ik heb er echt alle vertrouwen in de derde plek en misschienien zelfs wel de tweede plek

04-02-2024 00:41

ben_de_koning +7

Volgende keer Taylor op de bank, dan win je gewoon.

04-02-2024 00:16

MPAjax +8475

Vond het jammer dat ze niet scherp waren in de afronding en dat de aanvallers niet voldoende de verdedigers van PSV het leven zuur maakte. PSV was rijp voor de sloop maargoed gelet op waar Ajax stond dit jaar is dit een goed resultaat. John van t schip is een goede coach en met hem moeten ze zeker verlengen.

04-02-2024 00:08

Cello +52981 moderator

@MPAjax

Een goed punt!. We moeten zeker het in het perspectief van dit seizoen zien èn dan vooral van waar we vandaan komen.

04-02-2024 00:20

Tommyshelby +130417

Wisselbeleid was wederom niet top. Ik had Forbs zeker speeltijd gegeven, Dest zat dramatisch in de wedstrijd. Die kwam eindelijk een keer in z'n zwaktes.

04-02-2024 00:07

Ferry.B +270

Ja dat is waar maar JvS wilde dat puntje pakken en bracht Thahirovic die overigens iedere week beter gaat spelen

04-02-2024 09:35

daslogisch1 +10199

Die krampaanvallen waren tekenend, nog niet eerder gezien. Ik denk dat hier ook een reden voor is en dat is Henderson, die eist gewoon veel meer van zijn mede spelers. Dus dat is alleen maar goed dat dit gebeurd. Er wordt tenminste echt gewerkt, en dat zijn de jongetjes niet gewend!

04-02-2024 00:01

MVG +16480

Vooraf had ik er niet op gerekend dat we zouden kunnen winnen van PSV. Ajax speelde goed en gaf niet heel veel weg. Voorin mistte helaas de scherpte van oa Brobbey en Taylor en dat nekt je uiteindelijk.
Ik vond Gooijer wederom sterk spelen. Bergwijn was de eerste helft goed maar zakte ver weg in de 2e helft. Dan snap ik niet dat je Forbs niet brengt met zijn snelheid. Rechtsbuiten missen we ook nog steeds.
Verder geen grote uitschieters naar boven of naar beneden. Sutalo speelde best goed voor zijn doen. Sosa blijf ik matig vinden.

03-02-2024 23:55

Ajaxbrl +14003

John je bent een topper

03-02-2024 23:48

paulis +10342

John van het Schip, een echte Ajax held.

03-02-2024 23:39

Johan1 +3032

Grootste drama: Taylor. Wat een verstoppertje speelt hij.

03-02-2024 23:38

401Middenweg401 +6083

Ach gos. Voor het zelfde geld maakt hij er twee. Maar goed, we hebben weer een pispaaltje nodig.

04-02-2024 00:12

ck69 +13180

Yep, als.. helaas bij Taylor nooit het geval

04-02-2024 00:13

401Middenweg401 +6083

Hoezo? Sinds Davy weg is zijn Rensch en Taylor ALTIJD de pispaaltjes. Vrijwel altijd het geval.

04-02-2024 00:15

Amp +38181

Voor hetzelfde geld ja, dat hoor je elke week bij Taylor en nooit komt dat "voor hetzelfde geld" eens in de kassa terecht

04-02-2024 00:22

401Middenweg401 +6083

Ja, dat soort pisopmerkingen hoorde je bij Klaassen ook altijd

04-02-2024 00:25

Ferd +38681

voordat Davy weg ging ook al. En voordat zij het waren kreeg Daley overal de schuld van, daarvoor was het Joel Veltman etc etc. Ajax supporters zijn wat dat betreft echt het meest kloterige volk op de tribune geworden.

04-02-2024 04:23

ck69 +13180

Volgende week weer 90 minuten 👍

04-02-2024 00:13

AjaxSoCal +2049

Taylor werkte keihard en kwam tot drie keer in aan kansrijke positie voor de goal.
Het is een beetje vergelijkbaar met Brobbey in het begin van het seizoen, een of twee goals en hij gaat weer met meer vertrouwen spelen. Een beetje steun van de eigen fans zou trouwens ook geen kwaad kunnen.

Ajax fans doen niets liever dan een eigen speler compleet de grond inboren. Ieder seizoen weer, nu Taylor daarvoor Klaassen, daarvoor Blind, daarvoor Veltman etc..

05-02-2024 00:00

emieltjuhh +18146

Probeer Ross brakley te halen betere versie dan Taylor

03-02-2024 23:37

mokumnorth82 +2362

Zeker een goede, als Luton degradeert dan lijkt hij me op te pikken!

04-02-2024 14:17

Tim.S +4003

Akpom moest je er gewoon inzetten laatste minuten.
Maar John ging gewoon voor safe.

03-02-2024 23:33

Cello +52981 moderator

@Tim.S

Ik weet niet of je het zag, maar de vele krampaanvallen (aan beide kanten) vertelde genoeg om in te schatten dat de meesten 'op hun laatste benen liepen'. Dan ga je niet, hoe graag of wij dat ook zouden willen zien, risico lopen dat je in de laatste pak 'm beet 10 minuten alsnog het deksel op de neus krijgt. Er valt dus wel degelijk iets te zeggen om dan maar 'op safe te gaan'.

03-02-2024 23:38

AFCAjaxMidNineties +12817

Gewoon minimaal net zo goed als de ongeslagen koploper. Daar zijn ze in Eindhoven ook een beetje van geschrokken. Weet ik zeker. Ze zijn teleurgesteld want hadden verwacht dat de schade van dit kutseizoen vele malen groter zou zijn en veel langer zou duren. We are back!!

03-02-2024 23:30

Ferd +38681

PSv heeft zo'n enorme voorsprong, die zijn niet geschrokken. Maar in Alkmaar, Enschede en zelfs Rotterdam Zuid maken ze zich nu wel zorgen.

04-02-2024 04:25

AFCAjaxMidNineties +12817

Psv dacht mijlenver weg gelopen te zijn. Maar nu blijken ze gelijkwaardig na onze valse start. Ze hoopten c.q. dachten dat we ingestort waren en jaren last zouden houden. Spel was gelijk . Zorgwekkend dus voor Eindhoven e.o.!!!

04-02-2024 09:47

Ferd +38681

bij PSV weten ze echt wel dat Ajax geen jaren last zou houden van de inzinking van het begin van het seizoen. Diep van binnen weten ze dat ze altijd tweede viool zullen spelen achter Ajax.

07-02-2024 05:40

RadheAjax2021 +17998

Schip wisselde puur voor een punt en dat is jammer. Denk dat Forbs met z’n snelheid nog wat schade had kunnen richten achterin bij Psv. Taylor moest eruit voor Tahirovic en Forbs voor berghuis. Al met al was ik echt te spreken over Henderson die aan de bal goed was en geen fouten maakte. Hato en sutalo die rushes naar voren durfde te maken was ook iets wat we een lange tijd niet gezien hadden. Onze backs blijven een probleem. Gooijer kan niet aanvallen wel verdedigen en Sosa kan niet verdedigen maar wel aanvallen.

Dan komen we bij Hlynsson en Taylor. Hlynsson liet nog wel wat dingen zien maar kwam tekort. Het moet nu toch een keer gaan gebeuren dat Taylor uit de basis 11 verdwijnt. Irriteerde me mateloos aan zijn bal aanname dat de bal van z’n schoen springt, 2 schoten 1 in de handen van Benitez en 1 bijna het stadion uit slappe zak.

Brobbey een belangrijke kans gemist maar voor de rest was hij weer genieten hoe moeilijk Ramalho het had met hem. Bergwijn…weer niet laten zien en berghuis maakte een mooie doelpunt.

Al met al zit er progressie in bij ons maar alsjeblieft zeg dat middenveld met Taylor en Hlynsson nee….

03-02-2024 23:25

Juupie +2585

Dit middenveld is onvoldoende inderdaad.
Maar het alternatief waar mensen mee aankomen (Henderson, Tahirovic & Van den Boomen) is dat net zo goed.
Veel te weinig creativiteit.

03-02-2024 23:37

RadheAjax2021 +17998

Dank je wel fijn dat iemand het eens is met me. Je hebt gelijk we hebben niet veel creativiteit. Van de zomer moet dit echt gehaald worden.

03-02-2024 23:40

4-3-3 +3515

Naar mijn bescheiden mening, zou Berghuis eigenlijk op 10 moeten spelen, met Tahirovic en Henderson als blok daarachter. Forbs op rechts tot Godts weer fit is en dan moet Bergwijn maar eens gaan laten zien dat hij het echt verdient om te spelen.

04-02-2024 01:07

GNBL +90573 moderator

Moet vaak denken wat als een Slot of Bosz vanaf de zomer met deze groep had gewerkt. Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat we dan 2e hadden gestaan boven Feyenoord en op een niet al te grote afstand van PSV.

03-02-2024 23:25

driehoekjes +3668

Wat een gelul. Janken om trainers van de concurrent.

03-02-2024 23:26

Mikki02 +2319

Meer tégen Steijn lijkt me. Met direct Schip hadden we ook gelijkwaardig aan fey gestaan nu.

04-02-2024 07:13

AFCAjaxMidNineties +12817

Slot valt ook aardig vaN zijn sokkel dit seizoen met feyenoord hoor. Geen wonderdokter.

03-02-2024 23:31

Cello +52981 moderator

@AFCAjaxMidNineties

Precies!. En volgend seizoen valt Bosz van zijn sokkel, als ie niet voor die tijd op een voorbij rijdende trein springt....al geloof ik in dat laatste niet zo heel erg.

03-02-2024 23:42

Stiftje +1562

Ms als Ajax voorbij komt 😉

04-02-2024 07:52

markk +8923

Ik denk dat het weinig had uitgemaakt met een TD die zijn eigen gang gaat en zelfs nadat het seizoen al begonnen is, met meerdere "versterkingen" aan kwam. Sven heeft veel maar dan ook veel te lang gewacht met het halen van versterkingen. Hij was simpelweg niet berekend op het vertrek van groothouders.

03-02-2024 23:51

Kryptonite +77066

Die wissel van Berghuis voor Tahirovic. Ik snap nog steeds niet wat Schip dacht. Tahirovic voor wat meer verdedigende stabiliteit in het laatste deel van de wedstrijd snap ik nog. Maar breng hem dan voor Taylor, waar je echt helemaal niets aan had, en wissel Berghuis voor Forbs. Beide ploegen waren moegestreden en er lag super veel ruimte achter de zwakke backs en verdediging van PSV. Die had Forbs kunnen benutten.

03-02-2024 23:24

driehoekjes +3668

Je bent toch zo'n fan van tahi

03-02-2024 23:27

Kryptonite +77066

Ben ik ook, maar wat heeft dat te maken met wat ik zeg? Kan jij begrijpend lezen?

03-02-2024 23:30

BillSplate +9750

Niet alle driehoekjes zijn even logisch krypto. In dit geval heb je er bal niet teruggehad 😜

04-02-2024 01:27

Ferry.B +270

Ik vind Tahi in deze groep het meest gegroeid. Speelt met zelfvertrouwen. De komst van Henderson had daar natuurlijk ook mee te maken. En de nieuwe rechtsback lijkt mij nu wel bekend. Gooier ik houd van jouw brutaliteit aan de bal. Niks wegrossen. Uitkappen. Veel risico in zijn spel. Dat is wat Ajax supporters willen zien.

04-02-2024 10:06

Ferry.B +270

JvS wilde gewoon een punt. Zeer belangrijk voor de groep op dit moment. En als onze aanvallers hun kansen hadden benut was het al klaar geweest.

04-02-2024 10:02

jerryisthename +32155

Eens. Foutje van Johnnie.
Hij doet het goed, maar niet perfect.
Ik heb echt het idee dat Taylor echt ALTIJD moet spelen, indien mogelijk. Was onder elke trainer zo, sinds augustus 2022. Bizar...vreemd...waarom? Ik weet het niet. Niemand weet het en bijna niemand snapt het. 😂

05-02-2024 08:29

Robertini +40029

Helemaal mee eens, dat zeg ik ook al het hele weekend. Rare beslissing, want Hlynsson is totaal geen rechtsbuiten.

05-02-2024 10:09

EinSteijn +4838

Denk dat Forbs er nog in had moeten komen voor Bergwijn. Op snelheid had je PSV op het eind denk ik nog kunnen pakken.

03-02-2024 23:23

DamskoStrijderss +9804

Had je niet zo laf moeten wisselen

03-02-2024 23:22

driehoekjes +3668

Dan hadden we totaal andere wedstrijd gehad, nou goed. Wat een gejank

03-02-2024 23:25

DamskoStrijderss +9804

Niks gejank. Accent op de verdediging leggen in plaats van voor de overwinning gaan is wat hij deed. Aanvallend wisselen had makkelijk gekund laatste 20 minuten vandaag. Vooral na de kramp wissel van Dest.

03-02-2024 23:27

Cello +52981 moderator

@DamskoStrijderss

Ook bij Ajax zag je krampverschijnselen en zaten er ene paar doorheen. Ik kan wel leven met dat vhSchip, die dat ook ziet en hoorde van spelers, dan niet alles op alles gaat zetten om te winnen en dan op safe gaat. Want een krampgevalletje op het verkeerde moment en al helemaal op de verkeerde plek op het veld en je verliest alsnog. Dus dan begrijp ik het wel. Beter een punt dan helemaal niets. Taylor schiet ze er toch niet in....en kwa afwerken had Brobbey het vandaag ook niet helemaal.

03-02-2024 23:48

Ferry.B +270

Dat is helemaal niet laf. Niet verliezen was het belangrijkste en als onze aanvallers de kansen hadden benut was het al klaar geweest. Ergo: Goed gedaan JvS.

04-02-2024 10:12

036AFCA97 +146682

Als John meer heeft geleerd van vandaag en Sosa gewoon in de basis zet de volgende keer en Taylor er ook uithaalt.

03-02-2024 23:22

Oxxer +165702 moderator

Wat er ook gebeurd, Taylor staat de volgende wedstrijd in de basis.

03-02-2024 23:23

wijzijndebeste123 +166576

Taylor gaat onder Schip nooit banken. Hebben ook dezelfde zaakwaarnemer

03-02-2024 23:24

036AFCA97 +146682

Schandalig als dat meespeelt.

03-02-2024 23:34

401Middenweg401 +6083

Jij bent echt zielig met dit soort insinuaties.

04-02-2024 00:18

Wendy.H +7211

Daar geloof ik niks van, john wil dat Ajax wint met de beste spelers met of zonder taylor

04-02-2024 18:51

wijzijndebeste123 +166576

Met de beste spelers zoals Martha en geen Sosa bedoel je?

04-02-2024 18:54

AjaxSoCal +2049

@wijzijndebeste123 - Sosa was toch geblesseerd de afgelopen weken? Wie had jij op linksback gezet toen Sutalo, Sosa en Avila allen niet beschikbaar waren? De andere opties Rensch en Hato speelden centraal, en Kaplan is op het moment nog niet klaar voor Ajax 1 na twee jaar blessureleed.

05-02-2024 00:04

Kryptonite +77066

Taylor zal niet alleen basis spelen, maar hij zal de wedstrijd ook (bijna) vol mogen maken. Van de 20 Eredivisie wedstrijden die Taylor heeft gespeeld heeft hij er VIJFTIEN uitgespeeld. De volle 90 minuten. En als hij wordt gewisseld, dan is het doorgaans in de 80e of 85e minuut. Gewoon voor de show dus. Misschien wel onze slechtste speler speelt altijd en alles en is totaal onaantastbaar.

Nee, er zijn 3 zekerheden in dit leven. De dood, belasting betalen en Taylor die na een kut optreden weer in de basis mag beginnen.

03-02-2024 23:28

Orangesoul +5997

Taylor wordt gewoon een hand boven zn hoofd gehouden en is zo slecht dat t gewoon pijn aan je ogen doet. Wat een klaploper is dat zeg.

03-02-2024 23:33

Ferry.B +270

Tahirovic mag ook wel in de basis. Maar het meest genoten van Gooier. Wat een lef gozer.

04-02-2024 10:14

JGAjaxx +1212

Hij had zeker Forbs kunnen brengen maar die voert geen verdedigende taken uit. Komt vooralsnog ook te kort in het druk zetten.

03-02-2024 23:22

Oxxer +165702 moderator

Er valt veel aan te merken op Forbs, niet mee verdedigen hoort daar niet bij.

03-02-2024 23:25

Simpelishetmoeilijkst +25482

Vond het best zo met een gelijkspel. We zijn aan het bouwen, en je ziet dat het steeds beter gaat. Vond het verdedigend al heel behoorlijk vsndaag. Gooier en Rensch deden het goed, en zelfs hun vervangers scoorden een voldoende.

03-02-2024 23:19

Ferry.B +270

Forbes mist het zelfvertrouwen. Elke keer bal verlies omdat hij de bal te ver voor zich uitspeelt. Maar heeft wel potentie.

04-02-2024 10:16

Simpelishetmoeilijkst +25482

Hij kan hard rennen, maar ik denk dat hij technisch tekort schiet.

04-02-2024 19:23

FidoDido +4144

Schippie, een echte Ajacied die zijn cluppie uit de sleur naar boven trekt!
Respect man!

03-02-2024 23:18

Rikkie66 +22896

5 jaar geen kampioen.Ajax heeft er zooi van gemaakt. Feijenoord minder dan vorig seizoen. Psv profiteert optimaal. Prima. Niet meer niet minder. In Eindhoven denken ze dat ze de CL gaan winnen en dat ze beter zijn dan het Ajax van 2019. Sorry hoor 😂

03-02-2024 23:12

RuffRhythim +24837

Ja die twee halvies van die vdKerkhofjes die paar dagen geleden zeiden dat psv de top van Europa gaat kunnen zijn 😂😂

👴🏻👴

03-02-2024 23:17

401Middenweg401 +6083

Echt? Hahahaha, de laatste keer dat zij wat voorstelden speelde Romario nog in Nederland

04-02-2024 00:21

Ferry.B +270

PSV heeft een achterhoede dat in onze mini competitie voldoet maar internationaal een lachertje is. En ja natuurlijk gaat PSV winnen van ManC, Real Madrid, PSG. en nog een paar toppers. Die clowns vd Kerkhofs zijn met een slaapmuts op geboren.

04-02-2024 10:22

LukaLitmanen +82518

Had dan niet zo dom gewisseld

Berghuis laten staan en dan Forbs of Akpom erbij

Veel te behoudend

03-02-2024 23:12

wijzijndebeste123 +166576

Hele rare wissel idd.

03-02-2024 23:15

Goldenlastra +1744

Ja vond het ook raar, maar Berghuis gaf aan dat hij niet meer kon.. Ik hoopte ook op Forbs, maar ik denk dat het met de wissel van Gooijer/Gaay te maken heeft en veel te bang was dat het daardoor te open zou liggen.. Ik vond Gooijer echt behoorlijk goed trouwens.

03-02-2024 23:18

Cello +52981 moderator

@LukaLitmanen

Berghuis laten staan?. We weten helemaal niet de reden, waarom Berghuis eraf ging. Kan best een legitieme wissel zijn als Berghuis ergens last van had of gewoon er doorheen zat.
En dan nog...velen op AS riepen vóór de wedstrijd, dat ze Tahirovic wilden. En dat kregen ze en schoof Hlynsson naar rechts. Op rechts zijn zowel Forbs (meer linksbuiten) en Akpom (meer centraal, eventueel achter de spits of in de spits) niet direct keuzes die je dan maakt. Dus Hlynsson naar rechts kan ik wel mee leven.....was ook niet voor niets dat de meesten (terecht) om de aankoop van een rechtsbuiten vroegen.....

03-02-2024 23:23

Wendy.H +7211

Berghuis was van de week licht door zijn rug gegaan en kreeg daar weer last van, dat is de reden dat hij er af ging zei schip tijdens het intervieuw na de wedstrijd

04-02-2024 18:56

AJAX020ADAM +7000

De kansen voor de 2-1 waren zeker aanwezig. Maar vergeet die kopbal op de kruising van die jankmuil niet hé 🫣

03-02-2024 23:11

DD +6423

Voor mij was deze wedstrijd de definitieve doorbraak van Gooijer

03-02-2024 23:11

Bergkomp +1399

Ja hij heeft z'n vaste basis diploma wel binnen. Geen idee waar Rensch moet gaan spelen Gooijer is gewoon beter.

03-02-2024 23:18

Juupie +2585

Mazraoui > Orejuela
Dest > Kristensen
Gooijer > Gaaei

03-02-2024 23:22

AFCAjaxMidNineties +12817

Beter dan Hartman. Waar heel de NOS altijd op geilt als hij een bal 5 meter vooruit speelt.

03-02-2024 23:34

Ferd +38681

hartman is gewoon een prima back, dat hij bij Feyenoord speelt doet daar niets aan af. Hij zou bij Ajax gewoon ook in de basis staan

04-02-2024 04:28

Ferry.B +270

De instelling van Hartman is in de hele Ajax selectie niet te vinden. Af en toe denk ik dat hij gestoord is zoals hij er in gaat
Goede back. Zeker Ajax waardig.

04-02-2024 10:27

Ferry.B +270

Wat een lef gozer. Legt veel risico in zijn spel. Ik denk dat er een nieuw toppertje aankomt. Sorry hoor Rensch.

04-02-2024 10:25

Oxxer +165702 moderator

Er lagen mogelijkheden achterin bij PSV, een paar spelers zaten naar adem te happen, Schip had snelheid in de ploeg moeten brengen maar deed het niet, viel mij tegen.

03-02-2024 23:10

wijzijndebeste123 +166576

Gewoon n doorsnee trainer die vooral zich als de Ajax DNA coach wil profileren

03-02-2024 23:11

Oxxer +165702 moderator

Precies zelfs de coach van FC Frikandel 5 had die wissel doorgevoerd.

03-02-2024 23:14

Danish_dynamite +1595

Ik denk dat Schip heel goed is voor de ploeg, vooral op persoonlijk vlak. People manager trainer. Maar tactisch mist er inderdaad wel wat, verwacht bij hem niet veel omzettingen etc.

03-02-2024 23:16

Oxxer +165702 moderator

Hij is een typische doorsnee KNVB trainer, voor nu is het ok, voor de lange termijn is het niet voldoende.

03-02-2024 23:21

wijzijndebeste123 +166576

Top 3 selectie eredivisie is niet doorsnee. Koos Koets

03-02-2024 23:30

Oxxer +165702 moderator

😂😂😂😂doorsnee team.

03-02-2024 23:33

GNBL +90573 moderator

Koos is een troll.

03-02-2024 23:36

wijzijndebeste123 +166576

Door Steijn. Sinds hij weg is staan we gedeeld eerste met grote afstand van de nr3. Dat is op basis van 12 wedstrijden.

03-02-2024 23:37

Ferd +38681

nee Koosie, als je troll opmerkingen maakt ben je je troll volgens de moderator. Je mening geven mag prima

04-02-2024 04:29

Wendy.H +7211

Eerder koos hopeloos

04-02-2024 18:59

Wendy.H +7211

Verwijder m dan gnbl

04-02-2024 18:59

Nr.10 +111766

Precies, ik zat te wachten op Forbs.

03-02-2024 23:11

Oxxer +165702 moderator

Dit soort momenten laat zien dat Ajax volgend seizoen een betere trainer dan Schip nodig heeft.

03-02-2024 23:17

Ferry.B +270

Goed gedaan JvS. Dit was een heel belangrijke punt. En zolang die voorzetten van PSV op het hoofd komen van die huilbak moet Ajax voorzichtig zijn. Ik had de commentaren wel willen zien als Forbes er in gekomen was en wij alsnog verloren hadden.De koe in de kont kijken is het makkelijkste wat er is. Nogmaals John goed gedaan. Deze punt geeft vertrouwen en dat is het enige wat dit Ajax nog mist. Ik bedoel. Er werden 5 dotten van kansen gemist. Laten we het daar over hebben.

04-02-2024 10:34

#WZAWZDB +2574

Ik had zelf echt het gevoel dat als je de 2-1 maakt dat het gewoon klaar was voor psv. En dan had ik die 3-1 zelfs niet uitgesloten... jammer genoeg viel die niet. Vond Henderson een verademing op het middenveld. Ik denk dat hij super goed duo kan vormen met Branco.

03-02-2024 23:09

401Middenweg401 +6083

Ik had ook het gevoel dat als zij de 2-1 maakten, de 3-1 er nog bij zou komen. Kan hier wel mee leven

04-02-2024 00:23

ajaxfan1972 +2526

Zei die niet Taylor bij far de beste bij ons vandaag?

03-02-2024 23:08

Hakim22 +7462

onacceptabel dat Taylor oneindig veel krediet heeft, zal wel zijn omdat hij dezelfde zaakwaarnemer als Schip heeft

03-02-2024 23:08

Juupie +2585

Hij krijgt teveel krediet en complimenten van trainers en onevenredig harde kritiek van supporters.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

03-02-2024 23:19

wijzijndebeste123 +166576

Dat Schip maandenlang Martha opstelt ipv Sosa en Taylor blijft opstellen is n grove schande

03-02-2024 23:08

GNBL +90573 moderator

Hopelijk gaat er ook een andere trainer komen volgend seizoen.

03-02-2024 23:08

Eurysaces +29583

Grove schande inderdaad, wint met Martha 7 van de 8 wedstrijden die hij start en speelde er 1 gelijk.

De keuze voor Sosa in deze wedstrijd was logisch, maar alle Jezus, wat is dat een hopeloos verhaal aan de bal.

04-02-2024 00:34

JanTa +15870

Ach Bosz zei ook al er had misschien meer ingezeten maar ik kan met die 1-1 leven. Wat ik veel belangrijker vindt is dat Ajax jangzaam maar zeker aan het opkrabbelen is.

03-02-2024 23:07

ach ja +5802

Zei Bosz dat, pfff qua expected goals zaten wij gelijk 1.05 tegen 1.07

03-02-2024 23:09

Simpelishetmoeilijkst +25482

Met die laatste zin ben ik het helemaal eens, en ik heb weer een beetje genoten vsndaag.

03-02-2024 23:21

Cello +52981 moderator

@JanTa

Ook Bosz beseft, dat Ajax méér dan een handvol kansen heeft gehad in de tweede helft en gelukkig voor hem en PSV het vizier niet scherp had staan. Daar stonden 2 kansen van PSV tegenover (waar onder de kopbal van Luuk op de kruising).

03-02-2024 23:29

JesusZoonVanGod +5943

Ja John, ik mag je graag. Maar Sosa laten banken voor gelegenheid linksback Rensch is niet OK. Sosa is by far je beste speler op links achter.

03-02-2024 23:06

GNBL +90573 moderator

Je had ook Forbs kunnen brengen. Lag enorm veel ruimte achter de verdediging van PSV.

03-02-2024 23:05

Rikkie66 +22896

Van het Schip ongeslagen psv de kampioen van de armoede.

03-02-2024 23:04

Intec2.0 +12442

Kampioen van de armoede sorry vriend wat een onzin ze zijn van de 20 wedstrijden allemaal ongeslagen. Spelen mooi voetbal en hebben een goed team gewoon eerlijk zijn is op zijn plaats in deze

03-02-2024 23:08

Breuk +25522

En ze missen vanavond gewoon een 5 tal basis spelers

03-02-2024 23:17

Bergkomp +1399

Ik wordt niet echt bang van dat lijstje. Lozano is toch net zo goed als lang bijvoorbeeld ..

03-02-2024 23:21

Cello +52981 moderator

@Rikkie66

Je hebt gelijk hoor. In het verleden, wanneer een club met grote voorsprong onbedreigd kampioen werd en de rest dus gewoonweg te zwak was heette het idd altijd dat je kampioen van de armoede was. Daar doet goed spelen en een goed team helemaal niets aan af....het gaat dan ook meer over de rest van de competitie dan de uiteindelijke kampioen. De kampioen van de armoede competitie.

03-02-2024 23:33

insectenverdelg +23600

had beide kanten op kunnen vallen. denk dat gelijkspel terecht was.

03-02-2024 23:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.