Van 't Schip blij met invalbeurt Sosa: 'Hopelijk blijft dat zich verder ontwikkelen'

door Jon van Dam 498

Bron Persconferentie ESPN

Van 't Schip blij met invalbeurt Sosa: 'Hopelijk blijft dat zich verder ontwikkelen'

door Jon van Dam 498

Bron Persconferentie ESPN

Laatst geüpdatet

John van 't Schip is blij met de invalbeurt van Borna Sosa tegen PSV, zo laat de oefenmeester weten op de persconferentie na het duel met PSV. Verder was Van 't Schip erg te spreken over Tristan Gooijer en ging hij in op de fitheid van Devyne Rensch en Steven Berghuis.

De Kroaat begon aanvankelijk op de bank zaterdagavond. Omdat gelegenheid-linksback Rensch na 28 minuten geblesseerd uitviel, kwam Sosa als zijn vervanger binnen de lijnen. Van 't Schip was tevreden over zijn optreden. 'Ik vond dat Sosa goed inviel, hij was agressief en verdedigde goed. Maar goed, het zijn allemaal momentopnames. Dit was weer een wedstrijd op zich, waarin hij het goed deed. Hopelijk blijft dat zich verder ontwikkelen op die wijze.'

Ook Gooijer kan rekenen op complimenten van zijn coach. 'Ik denk dat hij echt een hele goede wedstrijd heeft gespeeld. Met durf aan de bal, verdedigend goed. Het is een jongen met heel veel potentie. Voor hem is het nu belangrijk dat hij ook negentig minuten gaat volmaken. Het is ook logisch, dit was een wedstrijd met veel spanning. Je zag meerdere spelers met kramp, ook bij PSV. Op het laatst is de tank leeg, bij hem wellicht wat eerder dan bij een ander. Dat is iets waar hij doorheen moet. Maar ik ben zeer tevreden over hoe hij gespeeld heeft.'

Fitheid Rensch en Berghuis

Zoals vermeld viel Rensch in de eerste helft uit met een blessure. Van 't Schip heeft weinig bruikbare informatie over de fitheid van zijn speler. 'Ik kan er nog niet veel over zeggen. Het was iets met zijn lies, geloof ik. Wat het precies is gaan ze verder onderzoeken.' Berghuis leek ook wat aangeslagen het veld te verlaten tegen PSV. Volgens zijn trainer kampt de linkspoot met rugklachten. 'Steve was afgelopen week licht door zijn rug gegaan. Maar dat ging vrij snel beter, al had hij er een beetje last van. In de tweede helft kreeg hij er toch weer last van. Hij had teveel pijn, dus hij moest eruit.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DEELM +11891

Off topic: lees net dat het contract van Sergi Roberto bij Barca niet verlengd gaat worden. Is dat niet de ideale voetballende rechtsback met ervaring, maar die met zijn leeftijd (31) nog wel een paar jaartjes mee kan? Zal qua salaris niet goedkoop zijn, maar je hoeft er geen transfersom voor te betalen. Iets met nooit schieten...toch?

06-02-2024 16:51

1991 +7787

Dan liever Nous een jaartje huren als Rensch weggaat...

06-02-2024 23:00

DEELM +11891

Ja maar die verdient momenteel 8mln per jaar.

07-02-2024 00:29

1991 +7787

Dat is wel pittig.

07-02-2024 02:01

Pas +1622

Die Gooijer kan me wel bekoren. Heb vrij snel vertrouwen in hem gekregen. En Sosa moet gewoon vanaf nu de eerste keus zijn voor linksback.
Hopelijk laat Schippie Gooijer en Sosa eens een paar wedstrijden starten op de back posities.

05-02-2024 13:11

debetweter +10153

Rensch eerste keuze linksback ik vind kaplan daar ook niet zo gek als met gaaei of gooijer op rechtback speelt. Beide zijn het sterkst op aanvallend gebied. Gooijer kan wel verdedigen...

05-02-2024 18:51

Daneman +1387

En zo'n Sosa en ander LB staan langs HATO. HATO is natuurlijk een enorm talent. Maar nog zo gruwlijk jong. kan lastig voetballen zijn, met zo weinig ervaring naast je

05-02-2024 10:07

GNBL +90745 moderator

Wat?

05-02-2024 11:20

brullie +7063

Sosa viel goed in. Paar goede slidings en fel op de bal. Wel slap meelopen met de Jong. Die was al meters terug voor hem gekropen en dat liet hij toe, dat moet er dus echt uit. Trek hem gewoon terug of ga een beetje hangen om zijn balans eruit te halen. Nu tikt hij hem redelijk (niet te enthousiast zijn) in.

05-02-2024 08:37

Pakschaal40 +2733

Sinds wanneer is Sosa de bewaker van de Jong? Dit was een fout van het centrale duo, niet van Sosa.

05-02-2024 10:06

JanBiesbos +29458

Nou dat duszz en een kutgoal

05-02-2024 11:03

Nozempie +711

Het lijkt mij dat het centrale duo nergens te bekennen was. Als Sosa ervoor moet zorgen dat De Jong daar niet mag scoren dan zit het tactisch niet goed...

05-02-2024 11:15

debetweter +10153

Sutalo trok naar de verkeerde speler. Hato stond te hoog om het nog in te halen. Bal is altijd sneller, en Sosa stond daar gewoon goed. Alleen is de Jong gewoon killing vanuit die positie met zo'n bal. Ramaj kan er ook niet perse iets aan doen. Had misschien er vol in moeten gaan, maar had daarmee ook geblesseerd kunnen raken. Een kat-achtige reflex vind ik ook niet dat je mag verwachten van een keeper. Misschien van eentje met wat meer ervaring.

05-02-2024 18:58

sirfugy +540

Ik vind dat je dat echt Sosa niet mag aanrekenen daar. Sutalo en Hato zijn weg uit het centrum en Taylor staat op een meter van De Jong, maar besluit zomaar ineens naar voren te lopen waardoor Sosa plotseling opeens naar De Jong moet knijpen.

05-02-2024 22:50

Sampaoli +39410

Sosa vandaag met interessant interview. Wat zou het prettig zijn als deze knappe invalbeurt de ommekeer is.

05-02-2024 08:32

ajaxfan1972 +2526

Alles wat door sven is gehaald eruit en met hoe meer verlies hoe beter kan het kliekje nog veel harder roepen kijk eens hoe waardeloos hij het gedaan heeft
En dat heeft hij natuurlijk zijn transfer periode + 60 miljoen en t salarishuis een eind naar beneden wat nodig was echt slecht gedaan dus

05-02-2024 07:51

debetweter +10153

Ramaj mag prima blijven. Voor RCV moet eerst een vervanger komen, sutalo is te duur. Maar heeft de kwaliteit die bij ons op de bank hoort te zitten (maar dan 3 a 4 jaar jonger).

05-02-2024 08:31

NoPants +7536

Niet alles wat hij gehaald heeft is brandhout, maar als TD (en enige directeur op dat moment) was hij gewoon verantwoordelijk voor de selectie. Vond jij de selectie inclusief trainer goed samengesteld of juist niet?

Overigens is dat winst maken niet super moeilijk als je timber, alvarez, en kudus verkoopt. Ook geen bijzondere bedragen voor die spelers. Daramy en bassey wel knap verkocht.

05-02-2024 09:00

Aurelius1 +19736

De prijs wordt bepaald door de markt, niet door Sven Mislintat.

05-02-2024 09:09

NoPants +7536

Aurelius, stop maar gewoon. Echt, ik weet dat je jezelf hebt aangepraat dat je een wetenschappelijke achtergrond hebt maar iedereen die je ooit je reacties heeft gezien weet beter.

Overmars verklaarde vorige week nog dat hij verbaasd was dat mislintat akkoord ging met het eerst genoemde bedrag voor avila. Een perfect voorbeeld waar je bijvoorbeeld een paar miljoen eraf had kunnen onderhandelen.

05-02-2024 10:00

DankzijCruijff +48731

Wat blink je toch weer uit in oneindige domheid, Aurelius.

05-02-2024 11:45

ajaxfan1972 +2526

Ik vond de selectie goed samengesteld zeker ook omdat hij erbij zei het zal niet in 1 jaar gaan
De ervaring in de ploeg die er ook is bergwijn berghuis hebben daarin niet gebracht wat van ze verwacht werd berghuis gedeeltelijk wel denk ik maar bergwijn bandje om verder niet thuis
En de trainer nou die wilde sven absoluut niet hoor!
En ik vind het altijd gaaf als eigen jeugd doorbreekt zoals hato en gooijer klopt ook op de deur
Ik heb respect voor John dat ie erin stapte terwijl we 18e stonden alleen hij hoort bij t kliekje alles wat sven heeft gehaald is niks heeft hij op espn ook gewoon letterlijk gezegt
Alles voor ajax dna en niet de besten in het veld want rensch en Taylor hebben allebei niks te zoeken in ajax 1 en dat zijn de eersten die op t wedstrijdformulier gezet worden terwijl dr aankopen zijn die wel functioneren maar das van sven de man die niet lekte naar de telegraaf enzo

05-02-2024 12:19

NoPants +7536

De selectie goed samengesteld? Ik ben niet van het clubje dat alles wat sven gehaald heeft volledig wilt afbranden, en vind veel van zijn aankopen individueel niet slecht. Maar de samenstelling van de selectie was drama.

3 spitsen, 4 linksbacks, geen enkele rechtsbuiten.

15m uitgegeven aan een talent dat op linksbuiten speelt, terwijl daar onze captain speelt met daarachter nog een toptalent uit de jeugd. Hadden we dat niet beter aan een rechtsbuitn kunnen uitgeven en godts en VAD de minuten achter bergwijn geven?

23 miljoen aan 2 linksbacks/lcv’s terwijl je allergrootste talent daar loopt. Dan moet een van de twee aankopen sowieso banken.

Je weet dat brobbey eerste spits is. Dan haal je akpom of mikautadze om de concurrentie aan te gaan. Niet beide.

De trainer wilde sven absoluut niet? Wie heeft steijn aangesteld dan? Dat doet de TD en er was op dat moment verder geen directie. Dat Steijn niet zijn eerste keus was betekent niet dat hij hem niet wilde. Sven is met Steijn aangekomen. Sven heeft steijn aangesteld. Wie is volgens jou verantwoordelijk voor de aanstelling van Steijn?

Wanneer heeft john dat letterlijk gezegd? Ik gok dat jij een interpretatie foutje maakt, maar ik laat me graag verrassen.

Wie zou je ipv rensch en taylor opstellen dan? Gaaei heeft echt kansen gehad maar pakt ze niet. Laat gewoon zien niet beter te zijn dan rensch.
Taylor speelt inderdaad veel, mede doordat er 4 middenvelders geblesseerd waren. Mijn voorkeur gaat uit naar Vos of tahirovic op het moment, maar het ontloopt elkaar niet zoveel dat dit doorgestoken kaart moet zijn ofzo.

05-02-2024 13:35

debetweter +10153

Lekker makkelijk om achteraf te lullen voor Overmars. Nu heeft Mislintat het natuurlijk verschrikkelijk gedaan, maar het is ook zorgwekkend dat niemand echt in heeft kunnen grijpen. P.s. leuke woordspeling in de eerste zin.

05-02-2024 19:00

Marko9 +902

Ahhahaha

06-02-2024 12:03

ajaxfan1972 +2526

De meesten hier zullen zich met de aanstelling van kroes geen zorgen meer hoeven te maken hij zal veel bellen met Valentijn en Mike
En Rob en Guido zullen als van ouds lekker hun zakken weer kunnen vullen

05-02-2024 07:45

debetweter +10153

Welke idioot zegt dat we zonder kroes geen zorgen moeten maken? Ik denk overigens wel dar De Lang zich politiek correct heeft opgesteld, ik denk wel dat De Lang en/of Kroes er iets van zullen vinden als er een vreemd beleid wordt gevoerd. Je mag een collega best wel aanspreken als hij zijn werk niet goed doet, daar heb ik zo'n hekel aan dat wegkijken of ja-knikken van personeel als de leidinggevende iets verkeerd doet. Een maar ik begreep het niet is geen excuus, dan kan je gewoon vragen stellen volgens mij.

05-02-2024 19:04

AlmightyAjax +5889

Was hij niet betrokken bij de tegen goals? Sosa en Sutalo bakken er nog steeds niet veel van. Het gaat een klein beetje beter.

Laat ze maar spelen en bewijzen

05-02-2024 07:33

DaNaRWaL +4368

Ik heb zelf maar één tegengoal gezien 😉

Šutalo liet inderdaad zijn man lopen, evenals Hato. Dit gat probeerde Sosa nog te dichten maar helaas had De Jong weer een hoop geluk bij zijn actie.

05-02-2024 07:37

debetweter +10153

Taylor kwam ook nog terug. Die zat aan zijn vriendin te denken ofzo.

05-02-2024 19:05

Kryptonite +77100

Sutalo stapt in, Hato sluit niet aan, Taylor zit met zijn hoofd al bij zijn Netflix en chill date met zijn golddigger en Sosa moet een keuze maken en komt net te laat. De schuld van onze Kroaten idd. Wat zeg ik, de schuld van heel Kroatië met Ivana Knoll voorop.

05-02-2024 10:07

DaNaRWaL +4368

Hahaha, mooi analyse! Ga stuk hiero 🤣

Je hebt inderdaad gelijk; Šutalo stapt te vroeg in waardoor Saibari weg is en Hato loopt vervolgens een beetje half/ half mee met Saibari waar hij even daarvoor te ver van Lozano stond opgesteld. Sosa probeert er nog tussen te komen maar is net te laat.

Ik vind ook dat Taylor wel wat meer had mogen doen maar wat is zijn rol verdedigend? Is Henderson niet de 6 en hij de 8? Al met al een mooi uitgespeelde actie van PSV en niet heel handig ingegrepen door ons centrale duo

05-02-2024 12:10

Marko9 +902

Ik vind sosa ook helemaal niks. Verdedigend dramatisch. Primaire taak voor een back. Weinig snelheid

06-02-2024 12:05

Frans.M +341

Ik denk dat dit een mooi ontbrekend stukje voor nu ideaal is, het hele team heb ik beter zien presteren dus er gebeurt zeker wel wat en dit gebeuren dat je ziet dat het eindelijk wat beter gaat moet een ajax hart toch goed doen. De mijne in ieder geval wel.
Ik geloof ook echt dat wanneer Branco en Vos der weer bij zijn dat het zeker stabieler gaat worden mits je Taylor even een tijd gaat laten banken, want dat is toch echt wel nodig.

05-02-2024 02:46

DaNaRWaL +4368

Helemaal eens! Ik heb, afgezien van Rensch, geen rare dingen in de verdediging zien gebeuren waar dit de voorgaande wedstrijden dit seizoen schering en inslag was en dat tegen PSV!

Dit was de eerste wedstrijd dit seizoen dat er rust heerste in de verdediging en dat Šutalo én Sosa meer dan prima speelden.

Ik denk dat als je Henderson op 8 (of eigenlijk de 10 positie) zet en Branco samen met Vos daarachter dat je echt niet weet wat je meemaakt, dit geeft hoop! 🙂

05-02-2024 07:35

Hollister +12628

Heb je net weer een goede 6 aangetrokken wil jij hem weer op 10 of 8 zetten...

05-02-2024 08:35

debetweter +10153

Ik denk dat Henderson op 10 echt raar is. Als je met Henderson op 8 speelt zou ik juist voor een aanvallend en verdedigend type kiezen. Zelf zou ik meer neigen naar Mannsverk (6) en Hlysson (10). Vos ik ook een prima optie op 6. Maat lijkt mij knap lastig om echt de verdediging mee neer te zetten. Met Mannverk lijkt mij dat makkelijker, zeker als je niet met Rensch speelt.

Hato is te jong dus kan nog wel eens een foutje maken, sosa is erg aanvallend ingesteld, maar mist het positiespel om op 6 te spelen, Gooijer is een beest, maar staat erg vaak hoog. Tegenstanders die met 4 man een aanval aanzetten is zwaar. Voor Gooijer om op tijd terug te zijn is gewoon heel lastig. Sutalo kan onvoldoende anticiperen als hij zonaal moet verdedigen. Wellicht dat hij beter kan mandekker, maar dat heb ik tot op heden ook nog niet gezien.

05-02-2024 08:38

DaNaRWaL +4368

Gelukkig ben ik de trainer niet @Hollister 😉

05-02-2024 09:28

DaNaRWaL +4368

@debetweter, het is niet zo zeer raar want hij kan het wel. Maar ik ben het met je eens dat er voor de balans beter gekozen kan worden voor een Henderson op 6, ik heb geen betere gezien. Vos zou kunnen maar die is nog te onervaren, dus ik zou hem idd laten staan zo.

Śutalo is in de zone inderdaad niet de beste maar ik vond hem zeer sterk tegen PSV, een klein (gezamenlijk) foutje maken kan dan gebeuren maar hij was zeker niet de enige die in de fout ging.

05-02-2024 09:32

ajaxmastery +1439

Sutalo en Sosa doen nog steeds basisdingen fout.
Zijn weer direct betrokken bij de tegengoal.
Scherp afgestraft door Saibari en DJong.
Hoop dat ze ervan geleerd hebben.

In mijn ogen nog steeds zwakkelingen.
Die nog tot puntverlies zullen leiden.

05-02-2024 02:20

AjaxYahudi +3291

Haha de enige die echt zorgde voor een tegengoal door niet te letten op de lijn van de defensie is precies degene die je niet noemt, omdat die uit de eigen jeugd komt?

05-02-2024 06:31

ajaxfan1972 +2526

De tegengoal was de schuld van hato en Taylor maar das ajax dna dus mag je niet zeggen

05-02-2024 07:31

DaNaRWaL +4368

Precies! Veel mensen zien alleen het moment zelf en geven dan de verdediging of vaak zelfs de keeper de schuld. Als je goed en verder terugkijkt dan zie je waar het echt fout gaat. Daarbij vond ik dat De Jong ook wel erg veel schijtgeluk had met zijn goaltje, meer geluk dan wijsheid.

05-02-2024 07:44

Lazell +17018

Vooral van sutalo. Dat creëert een domino effect. Hato moet daardoor naar de flank waardoor De Jong vrij komt wat Sosa nog probeert te voorkomen. Als je als centrale verdediger zo ver van je post komt, moet je hem hebben.

Heb al vaker gehoord dat Taylor wat verkeerd doet, maar die snap ik niet.

05-02-2024 09:55

ajaxmastery +1439

Op dat moment spelen we 1-op-1.

Het enige wat Sutalo hoeft te doen is compact staan.

In ieder geval niet doorstappen/-dekken.
… Lijkt wel alsof hij omgekocht is.

05-02-2024 10:57

4-3-3 +3515

Het begon volgens mij eigenlijk bij Berghuis die te slap blockte op de dieptepass. Hato laat zijn man weglopen en kaatsen, maar kan zelf de voorzet er ook niet uithalen. Sutalo wordt veel te makkelijk uitgespeeld omdat hij te vroeg instapt, Sosa neemt De Jong eigenlijk net even te laat over en kan daarom misschien niet helemaal optimaal blocken. Maar De Jong heeft inderdaad daarbovenop erg veel geluk in de afronding. Als hij tien keer hetzelfde zou proberen, zou het niet heel vaak een doelpunt opleveren, denk ik. Maar de bal ging precies overal tussendoor. Die mazzel kan je een keer hebben als je dat soort dingen vaker probeert, zoals De Jong.

05-02-2024 17:18

debetweter +10153

Sosa, omdat hij bij De Jong stond? Zo simpel is het niet.

05-02-2024 08:38

Lazell +17018

Idd. Als Sosa uberhaupt op De Jong komt is er al vanalles misgegaan.

05-02-2024 09:56

AjaxSoCal +2049

Snap niet waarom iedereen hier zo negatief is.
Sosa en Sutalo waren de afgelopen weken geblesseerd, daarnaast is ook Avila geblesseerd.
Naast Martha had Van 't Schip Rensch en Hato als opties op linksback, die speelden echter beiden in het centrum. Blijft alleen Martha over..

Wie hadden jullie dan linksback gezet?

04-02-2024 23:50

Aram +18288

Sosa want die was niet geblesseerd.

04-02-2024 23:58

AjaxSoCal +2049

Die was wel geblesseerd afgelopen weken. Zat vorige week pas weer bij de selectie en was blijkbaar nog niet kaar voor een basisplaats. Begrijp me niet verkeerd hoor, net zoals iedereen vind ik Sosa een betere voetballer dan Martha. Maar vt Schip had niet veel keus. Snap heel goed dat hij koos voor Rensch gisteren.

05-02-2024 00:08

Aram +18288

Ik niet.
Vorige week en deze week zat Sosa ten onrechte op de bank. En dat was niet voor het eerst.

Schip doet ook veel goed. Maar dit dus niet.

05-02-2024 00:11

DaNaRWaL +4368

Misschien dat de balans met Henderson beter was gisteren en dat hij dat eerst wilde zien gisteren. Sosa overtuigde verdedigend niet echt de voorgaande wedstrijden. Ik vond hem nu zeer sterk spelen en een paar keer heel goed ingrijpen tegen de zo de hemel in geprezen speler van PSV.

05-02-2024 07:47

AjaxSoCal +2049

@Aram - volgens mij kon Sosa nog geen hele wedstrijd spelen. Durf zelfs te zeggen dat als Rensch eerder was uitgevallen hij waarschijnlijk voor Martha had gekozen.

Gelukkig kon Rensch nog even doorspelen en viel uiteindelijk Sosa in.
Sosa was wat mij betreft de beste speler aan Ajax kant en ik hoop dat hij tot het eind van het seizoen zo blijft spelen.

05-02-2024 16:14

Marko9 +902

Hahahaha
Welke wedstrijd heb jij gekeken da ? Wtf

06-02-2024 12:08

AjaxSoCal +2049

De eerste wedstrijd waarin we punten tegen een top 5 team hebben gehaald omdat Gooijer en Sosa de gevaarlijkste spelers van PSV onschadelijk maakten.

Welke wedstrijd heb JIJ gekeken.. hahahaha da wtf

06-02-2024 18:13

barry1988 +24100

Laat Sosa gewoon eens een paar wedstrijden staan zoals ook met Sutalo is gebeurd. Dan leeft ook Sosa helemaal op. Sosa is in principe je beste linksback.

Van der Meijde wordt ook steeds lachwekkender. Ajax moet blij zijn dat ze de dure Dest niet gehaald hebben, helemaal wanneer je naar die gare deal kijkt die PSV heeft gesloten.
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/van-der-meijde-ajax-wilde-hem-terughalen-maar-die-hond-mislintat-wilde-niet/430351

04-02-2024 22:52

Aram +18288

PSV gaat financieel ten onder.
Dat is op zich geinig.
We hebben het niet eens nodig, onze selectie is nu al beter dan die van de teringlampjes en we kunnen nog wel wat bijkopen deze zomer.

04-02-2024 23:57

DaNaRWaL +4368

Dest was inderdaad echt lachwekkend slecht zaterdag, die missen we niet hoor.

05-02-2024 07:48

RonaldMcDonald +5072

Stop met die Martha, hij is in niks een linksback.

04-02-2024 22:46

ck69 +13221

Is in niks een Ajax 1-speler

04-02-2024 23:31

appiehappie +3120

Geef Sosa het vertrouwen. Is toch veel beter op li.back dan Martha of Rensch. Snap dat niet. Als 't kan haalt hij ook de achterlijn met goeie voorzet. Schippie dit is niet zijn 1e goede optreden

04-02-2024 22:36

Jasper.W +58

Vind de samenstelling Rensch op LB en Gooijer op RB wel echt beter dan links Sosa en rechts Rensch. Nou speeldde die wel oke tegen PSV maar t was eig niet genoeg nog. Goeie voorzet heeft die ook niet. Vind dat ook een opmerking van niks van je. Zijn voorzetten doen we altijd denken aan Heiko Westermann zn voorzet. Prachtbal waar eigenlijk helemaal niemand staat. Sosa slingerd de bal blind rondom penalty stip en dat is t. Daarbij vind ik zijn omschakeling naar achteren toe erg slecht en geen agressie of intensiteit hebben.

05-02-2024 00:10

Dirk +7070

Sosa ,op je 26 mag je als prof ( international) komende uit een streken compititie toch wel weten hoe je moet verdedigen.

04-02-2024 22:18

JJFajax +3565

Ja dan geef hem ook het vertrouwen de komende wedstrijden en met de coaching van Henderson kan het alleen maar beter gaan

04-02-2024 21:43

Oxxer +165749 moderator

Forza Inter.

04-02-2024 20:46

Ton.B +1648

Zet die man nu eens in de basis voor langere tijd.
Kan hij net als het elftal groeien.

04-02-2024 20:20

JanBiesbos +29458

Hij is toch positief over sosa?

04-02-2024 20:04

Web +178830

Ik lees het ook
Maar hier schijnbaar niet?
Elk woord/zin van Schip word bekritiseerd hier
En die John levert maar
Nog geen wedstrijd verloren in de competitie, en het spel word beter

Overal wat verkeerds achter zoeken, want ben je dan wantrouwig mens

04-02-2024 20:14

gi0vanni +7381

Dit is nog niet het niveau dat we willen maar Schip haalt wel het maximale uit de selectie. Jammer dat sommige posities kwaliteit te kort komen en dat de bezetting van de posities nog niet op orde is. De 3e plek is nog steeds ver weg mede dankzij Taylor die niet snapt dat je een bal nooit te ver aan de onderkant moet raken. Maar er zit nu zoveel vooruitgang in dat de 4e plek en 3e plek wel in zicht zijn. Alleen je moet de topwedstrijden wel winnen. Brobbey was prima in het vinden van spelers maar niet geheel scherp in de afronding wat jammer is.
Maar hopen dat als de nieuwe directeur en technisch directeur transfers er zijn we in de zomer wat spelers kunnen verkopen zodat het team nog versterkt kan worden. Met om te beginnen een rva.

05-02-2024 00:06

afcas +3836

Maar waarom die kanttekening over "momentopname"? Dat is toch helemaal niet nodig? En waarom doet hij dat niet bij andere spelers? Daar moet je gewoon rechtlijnig in zijn.

04-02-2024 20:53

AjaxYahudi +3291

Ik heb zo het idee dat die is verteld binnen de club dat ze zo snel mogelijk van alle Mislintat aankopen af willen en dat Schippie ervoor moet zorgen dat ze in de zomer ook daadwerkelijk willen vertrekken..

05-02-2024 06:34

afcas +3836

Hij kraakte zelf alle aankopen af voordat hij terugkeerde. Dus ik twijfel of het hem is verteld.

05-02-2024 08:24

RSM +3924

Ik denk dat Sosa 10 wedstrijden moet wennen. Als het goed staat moet hij toch wel kunnen renderen. Ik vind hem matig mede doordat hij niet snel is maar naar voren spelen ziet er goed uit bovendien heeft hij een mooie voorzet. Hoop alleen dat Taylor nog die laatste stap kan zetten. Ik gun het hem wel alleen baal ik wel dat hij kansen mist en soms zijn man laat lopen. En in de snelle combinatie moet hij nog veel stappen zetten.

04-02-2024 19:55

BarryJanssen +14600

Ik hoop vooral dat Taylor de laatste stap richting de bank kan zetten..

04-02-2024 19:56

RSM +3924

Whaha, begrijp het wel. Maar er schijnt toch iets te zijn waardoor Schip hem laat staan, maar wat?

04-02-2024 19:58

BarryJanssen +14600

Ja, hij moet iets weten over Schip of over Ajax, iets wat wij niet weten.

Hij staat er in ieder geval niet vanwege zijn voetballende kwaliteiten.

04-02-2024 20:00

Web +178830

Een lopende speler die gisteren tegen de beste ploeg uit de eredivisie 3 keer een scorings kans afdwingt, hij maakt het nog niet af
Probeer het maar eens

04-02-2024 20:16

BarryJanssen +14600

Wat moet ik precies proberen?

Ballen de tribune in schieten?

04-02-2024 21:05

jellejanssen +120

Elke lopende Ajax speler moet in scoringspositie een goal kunnen maken. Taylor laat keer op keer zien dit niet te kunnen. Naar de bank en snel.

05-02-2024 11:23

4-3-3 +3515

Helaas is dat een stap die ik JvhS niet zie maken.

05-02-2024 17:33

Oxxer +165749 moderator

Arsenal vs Liverpool heeft pundits Gael Clichy, Ron Keane en Jamy Carragher, bij Ajax vs PSV zitten in de ESPN studio Hugo Borst, Tommy van de Leegte en Jan Joost.

Koekoek

04-02-2024 19:52

eenAjaxfan +20425

Verschil moet er zijn...🤪

04-02-2024 19:56

Oxxer +165749 moderator

Niet normaal toch, dat verschil, Keano was heel erg hard in zijn oordeel over van Dijk

04-02-2024 19:59

gaatjeniksaanpet +117

Idd, who the f is ook tommy van de leegte

04-02-2024 19:58

Oxxer +165749 moderator

Volgens mij is hij een ex speler van PSV.

04-02-2024 20:00

Lars93 +941

Een abonnement op Sky Sports is binnen de UK 35 pond per maand. Da’s ca. 41 eu. En dan heb je ongeveer de helft van alle PL wedstrijden live. Nou is dat ESPN-abonnement hier niet gratis, maar zo duur nog niet.
Reken dan voor het gemak even 3 keer zoveel Engelsen als Nederlanders + nog een zwik Schotten, Welshmen en Noord-Ieren. (Dan reken ik de rest van de wereld nog niet eens mee.) Dan lijkt me dat er iets meer budget is voor de heren die daar aan tafel aanschuiven.

(Nog afgezien van het feit dat de oud-topvoetballers die hier aanschuiven ook niet echt worden gewaardeerd, omdat er meestal weinig verheffends uit komt. Sneijder, Van der Vaart, Ronald de Boer, Van Basten.)

04-02-2024 22:02

Spelverdeler +4664

We worden heus nog wel 3e. Twente en AZ draaien behoorlijk moeizaam.

04-02-2024 19:41

Oxxer +165749 moderator

OT: Arsenal maakt de PL weer spannend 3-1 vs Liverpool, met dank aan Comedy Capers van VvD en zijn keeper.

04-02-2024 19:29

GNBL +90745 moderator

City de lachende derde. Kunnen 'gewoon' weer de eerste plaats overnemen als ze de twee inhaalwedstrijden winnen.

04-02-2024 19:31

Oxxer +165749 moderator

Natuurlijk wordt City weer kampioen, zijn nog niet eens echt goed in vorm, straks met Haaland weer terug en KdB op stoom, echt scary. Vind het top dat Chelsea heel matig draait mag van mij nog slechter dan slecht gaan in West London.

04-02-2024 19:36

Danish_dynamite +1595

Misschien had Sosa dit wel even nodig, gepasseerd worden door Martha en Gooijer (Rensch is altijd basisspeler) en weten dat je beter bent maar niet speelt. Hopelijk komt hij nu gewoon terug in de basis. Ik zou met Sosa, Gooijer en Rensch als backs het seizoen afmaken.
Ben wel heel benieuwd naar Kaplan een keer, misschien een van de komende wedstrijden als we ruim voor staan kan Hato wat rust krijgen ook.

04-02-2024 18:51

Aram +18288

Misschien heeft Taylor het wel nodig om keer op keer gebankt te worden. Of Rensch. Of Bergwijn.

Oh nee da’s toch anders want het zou terecht zijn.

Sosa is een held omdat hij ondanks de voortdurende beledigingen (want dat is hef als ze Martha kiezen ipv hem), professioneel is doorgegasn.

04-02-2024 21:56

Schip +23639

Aanvallend en qua trap heeft hij duidelijk kwaliteiten, maar het blijft een matige verdediger. Dus ik zou nog steeds voor een verkoop gaan en dan proberen Malacia te halen.

En verder zou ik proberen Huijsen te halen van Roma. Mourinho was heel blij met hem, maar De Rossi neemt het over en prompt wordt hij niet ingeschreven voor Europees. Als dat wegens een gebrek aan vertrouwen is, zou je een mooie slag kunnen slaan voor de centrale positie, al heeft hij weinig ervaring. Maar goed, je weet ook niet of Hato hier nog speelt volgend seizoen.

04-02-2024 18:43

wijzijndebeste123 +166684

Een matige verdediger die de beste rechtsbuiten uit de Eredivisie totaal uit de wedstrijd speelt. Ik kan mn lach niet inhouden. Sorry 🤣

04-02-2024 18:52

Schip +23639

Dan lach je toch lekker wijffie😁

Dat Sosa het nu hield, kwam doordat Ajax achterin compact stond en er (eindelijk eens) rugdekking door onder meer Henderson of Hato werd gegeven. Of heb je dat gemist? Niet je make up doen, terwijl de wedstrijd bezig is hè.

Ook alle vorige defensieve wanvertoningen gezien, waar ook al duidelijk werd dat Soda een prima trap heeft en nog weleens een assist kan geven? Dat was al duidelijk hoor. En ook dat Martha geen linksback is.

Maar ok, ik begrijp het. Jij wilt je verpulverde ego na je Sven kruistocht weer wat renoveren en dus ga je een aankoop naar de gouden schoen praten. Hoe vond je Sutalo? Of Ajax met Henderson ipv Tahirovic?

04-02-2024 19:03

wijzijndebeste123 +166684

Hahaha. Kijk hoeveel t ons hysterische pubermeisje doet. Prachtig. Het is zo duidelijk als wat: Jouw ego kan t niet hebben dat Sosa verdedigend ijzersterk was in de duels met Bakayoko. Dat toegeven ben je n te klein persoon voor dus maak je jezelf wijs dat Sosa al zn persoonlijke duels van Bakayoko won omdat de verdediging goed stond. Gek genoeg werd Rensch in t eerste halfuur desondanks weggespeeld door Bakayoko. Die vlieger gaat dus overduidelijk niet op. Jammer joh. 🤡🤣

04-02-2024 19:16

BarryJanssen +14600

Vreemd dan dat Rensch Bakayoko totaal niet kon bijbenen terwijl Henderson toen ook al op het veld stond..

04-02-2024 19:17

GNBL +90745 moderator

Zielige reactie Schip.

04-02-2024 19:23

Oxxer +165749 moderator

@Schip

Totaal niet eens met wat jij beweert, Rensch werd alle hoeken opgestuurd door Bakayoko, behalve Sosa stonden de zelfde spelers in het veld.

04-02-2024 19:27

GNBL +90745 moderator

@Oxxer

En Hato die daardoor al heel snel geel moest pakken.

04-02-2024 19:29

WantAmsterdam +116442

Het grappigste is dat hij dan nog met Malacia komt.

04-02-2024 19:32

Schip +23639

Je groeit in je rol als Mod GNBL.

04-02-2024 19:39

GNBL +90745 moderator

@Schip

Bedankt. Jouw reactie van 19:03 was erg volwassen.

04-02-2024 19:40

Oxxer +165749 moderator

@GNBL

Klopt, met geel op zak deed Hato het fantastisch, nog niet foutloos met 17 jaar, dan nog veel potentie.

04-02-2024 19:40

Schip +23639

Nou, over hysterisch gesproken.

Rensch was half geblesseerd poepie. Speelde voor het eerst in tijden weer op linksback. Dan kom je wel een stapje te laat. Dat Sosa niet goed speelde wordt niet gezegd hoor. Maar verdedigend blijf ik hem inderdaad zwak vinden. Een enkele goede wedstrijd maakt dat niet anders.

Zit je make up nog goed?

04-02-2024 19:41

Oxxer +165749 moderator

@WantAmsterdam

Malacia is een blinde schopper, kan er helemaal niks van , Dean Huijssen is opgegroeid in Spanje, heeft weinig binding met Nederland gaat never nooit niet naar Ajax komen. Hij wil zelfs voor Spaanse vertegenwoordigende XI tallen spelen.

04-02-2024 19:45

BarryJanssen +14600

Rensch raakte geblesseerd toen hij voor de zoveelste keer voorbij werd gelopen door Bakayoko. Maar waarschijnlijk kan hij Henderson gewoon niet verstaan en Sosa wel, als ik jouw woorden moet geloven.

04-02-2024 19:52

Web +178830

Schip ik snap je goed
Heeft geen nut kerel
Ze vallen boven op je met z’n allen
Aankopen bekritiseren is verboden

04-02-2024 19:57

Capocapo +12001

Ja daarom heeft man United hem gekocht en is die International, Malacia kan niks.

Denk alleen dat die niet naar Ajax wil, volgens mij wel een echte feyenoord jongen.

04-02-2024 20:03

Web +178830

@GNLB
De oudjes zijn er klaar mee
Dat gejank over ook maar iets te mogen zeggen over aankopen
Wij komen uit een andere tijd,

04-02-2024 20:03

Web +178830

Zo ongelofelijk jammer dat ze boven op je vliegen als je ook maar iets van kritiek levert op spelers
En wat lees ik dan hysterische pubermeisje
De eerste goede wedstrijd van Sosa,

04-02-2024 20:11

afcas +3836

Jij komt uit de tijd waar je alleen maar kritiek mg hebben op de aankopen. Omdat alles van buiten eng is.

04-02-2024 20:13

Web +178830

Had ik kitiek op de aankopen voor de laatste 2 jaar
Ook jij doet dus mee met LIEGEN
Na apen is het hier
Maar Jullie doen maar
Ik niet
Ik ben een Ajacied die meerwaarde wil kopen en niet jongens die dit niet hebben

04-02-2024 20:21

Web +178830

Hysterisch pubermeisje lees je mee Oxcer??
Of maak je WEER onderscheid

04-02-2024 20:25

WantAmsterdam +116442

Als aankopen bekritiseren verboden was, was jij allang gebanned, jij kunt alleen met hele grote moeite toegeven dat een aankoop het goed doet.
Je kunt hier alles schrijven maar als het feitelijk onzin is, dan gaan we dat ook zeggen hoor.

04-02-2024 20:39

Rymesyt +8201

'Wij komen uit een andere tijd, hier mag je niets zeggen'. Wat een onzin. Natuurlijk mag dat. Je doet dat toch? Ik bekritiseer aankopen hier constant, en ik heb 0 verwijderde berichten en 0 bans. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dat niet mag? Omdat je reacties krijgt van mensen die het niet met je eens zijn? Dat is ten eerste iets heel anders dan niet mogen. En ten tweede zullen er altijd mensen zijn die het niet met je eens zijn, dat is niet iets van deze tijd. Dat er mensen hier elkaar uitmaken voor vrouw en meisje is ietwat onnodig naar mijn mening, maar dat is het enige.

Dan inhoudelijk: Dit was letterlijk de eerste wedstrijd van Sosa waarin hij goed was. Dus de kritiek is zeer terecht, en nu zeggen dat hij deze pot goed was moet je ook gewoon kunnen zeggen. Nu mag hij laten zien dat hij vaker dit niveau kan halen.

04-02-2024 20:56

Capocapo +12001

Huijsen staat toch onder contract bij Juve? Is verhuurd aan Roma.

04-02-2024 20:04

DankzijCruijff +48731

Wat laat jij je ontzettend kennen, Schip. Treurig.

05-02-2024 09:24

Milan95 +3610

Sosa strompelde net met z’n broek op de enkels door Amsterdam. Leek me nogal verontrustend maar blijkbaar zat er nog ene Johan in z’n broekzak.

04-02-2024 18:26

Professor +11258

Sosa gewoon in de basis deze jongen kan echt wel wat.
Schip moet niet zo moeilijk doen en koste wat het kost een speler uit de opleiding voorrang willen geven. Kijk wie het beste is en dat is Sosa.

04-02-2024 18:22

Sunny_Boy +871

Geef die jongen een paar wedstrijden het vertrouwen. Pas dan kunnen we een oordeel geven.

04-02-2024 18:13

henkie58 +2063

Hele goede invalbeurt! Hou vast!!!!!

04-02-2024 18:05

Harrier Du Bois +39200

Sosa deed het beter als Rensch en vele malen beter als Martha. Die Bakayoko is haast niet meer in het spel voorgekomen toen Sosa kwam.

04-02-2024 17:50

DankzijCruijff +48731

Groot voorstander van eigen jeugd maar Martha ten koste van Sosa kansen geven als linksback blijft een schande. Hopelijk is die onzin nu echt voorbij.

04-02-2024 17:50

Web +178830

Ik denk en hoop dar Sosa zich gisteren heeft waar gemaakt bij John.

04-02-2024 17:53

DankzijCruijff +48731

Hopelijk kan Sosa deze intensiteit vasthouden, want dan wordt hij binnen mum van tijd onomstreden op zijn positie. Gooijer vind ik meer indruk maken op rechtsback dan Rensch in zijn eerste seizoen. Sutalo krabbelt op. Heeft iets neerslachtigs over zich qua uitstraling, maar dat kan nog steeds een hele goede verdediger voor ons zijn. Normaal gesproken is een verdediging met Gooijer, Sutalo, Hato en Sosa simpelweg de beste van de Eredivisie. Rensch en Kaplan nog achter de hand voor het centrum. Dat zit echt goed.

Maar nogmaals, hopelijk kan Sosa het ook in andere wedstrijden opbrengen. Daar heeft het wel eens aan geschort.

04-02-2024 18:05

BattieSr +2470

Dat zegt hij alleen niet Web

04-02-2024 18:17

Web +178830

Precies deze Sosa verdiend een basis plaats
En het elftal krijgt steeds meer vorm
Hato een fantastisch talent, zo goed blijven spelen in mindere tijden zegt alles over hem
Gooijer heeft in Jong Ajax zich laten zien, en betaald het ook uit
Mooie ontwikkeling

04-02-2024 20:08

Chrismokum020 +16522

Vertrouwen geven en eens 5 potten laten staan, dan gaan we hier echt nog wel plezier aan beleven. Technische speler, goede voorzet en gisteren ook echt fel in de duels. Naast Henderson nog een goede 8 opstellen en een nieuwe rechtsback, moet je zien wat voor stappen we dan alweer kunnen zetten

04-02-2024 17:49

Rockpotje +9678

Ik hoop echt dat we volgend seizoen een coach hebben die de lat weer wat hoger legt. Die jeugd de kans geeft als ze die verdienen. En vooral een coach die er zonder bepaalde vooroordelen in gaat. Tegen Heracles was Tahirovic misschien wel de beste speler op het veld. Zonder hem waren we helemaal overlopen op het middenveld. Hoe kan je dan de volgende wedstrijd gepasseerd worden? Het is niet alsof er verder gevestigde namen op het middenveld staan die hun krediet al langer verdiend hebben.

Kaplan laat echt goede dingen zien bij Jong maar heeft nog geen minuut in het eerste mogen maken. En nu zien we ook dat Sosa veel meer kan brengen dan ons wordt voorgehouden. Terwijl hij constant geslachtofferd wordt voor een jeugdspeler die fout na fout mag maken.

04-02-2024 17:47

Web +178830

Eens Thairovic was goed
Maar zie jij Thairovic als een loper, diepte zoeken
Dat heb je nog meer mensen achter de bal

04-02-2024 17:52

Rockpotje +9678

Dat was wel de rol die hij bij Roma had. Bovendien draagt hij meer bij aan het creëren van kansen dit seizoen dan Taylor

04-02-2024 19:37

AjaxAdvocaat +12687

Zou Bakayoko nogsteeds in het zakje van Sosa zitten?

04-02-2024 17:25

WillyBrokamp +11117

Ja Sjonnie iedere wedstrijd is een momentopname?! Of zoek je weer een excuus om Martha weer op te stellen??

04-02-2024 17:15

Daniii +246

Je merkt gewoon dat Sutalo en Sosa wel goede spelers zijn maar ze in situaties komen waarin ze nooit gekomen zijn, Als je Bonnuci bij Ajax/een team met hoge lijn neerzet dan stuntelt hij ook omdat het niet z'n stijl is.
Maar het dramatische vind ik Rensch dit kan toch niet meer

04-02-2024 17:12

superajax +11654

Laat hem dan ook eens wat wedstrijden staan ipv elke week een andere back.

04-02-2024 16:51

Merrick +6788

Dat moet hij wel eerst verdienen. De laatste tijd speelde hij ongeinspireerd en als een natte krant.

04-02-2024 17:03

stefanwillem +12251

Want Martha deed het lekker?

04-02-2024 17:27

Tommyshelby +130540

Sosa speelde gisteren met de intensiteit van een niet nader genoemde Argentijn.

Laat hem dit volhouden aub.

04-02-2024 16:30

Rodsje +14965

Sosa was top! En dat vond ik ook van Sutalo, hij durfde meer en verdedigend zat ie er lekker op! Al was de tegendoelpunt wel ook klein beetje zijn fout maar dat hoort erbij, geen enkele verdediger speelt foutloos. Ik ben groot fan van Hato maar vind wel dat ie een beetje zichzelf overschat in bepaalde situaties. Moet veel beter!

Over Schip wil ik het volgende wel kwijt; Ik ben Schip echt dankbaar en het is echt een top uithangbord voor de club, hopelijk kan hij nog ene functie vervullen in de staf volgend seizoen. Als trainer is het waarschijnlijk niet goed genoeg en dat weet hij zelf ook wel.

04-02-2024 15:59

Ricoteb +53178

Hato maakt minstens net zo veel verdedigende fouten als Sutalo. Verschil is dat Hato meer bravoure heeft, jonger is en uit de opleiding komt. Daarom hoor je mensen daar minder over.

04-02-2024 16:42

Merrick +6788

Hato heeft simpelweg meer kwaliteit.

04-02-2024 17:04

Ricoteb +53178

Meer kwaliteiten die we bij Ajax graag zien. Sutalo is weer beter in andere dingen zoals koppen en daadwerkelijk mandekking. Daarnaast heeft Sutalo ook beter defensief inzicht en gevaarherkenning. Allemaal geen sexy kwaliteiten, maar wel belangrijk.

04-02-2024 17:30

Web +178830

Met alle respect
Hato is 17 jaar en een gigantische talent
Sutalo komt nog niet in de buurt van zijn kwaliteiten

04-02-2024 17:55

Ricoteb +53178

Ja Hato is 17 en een veel groter talent dan Sutalo. Wat heeft dat precies met huidige kwaliteiten te maken? In het eerste gaat het niet om leeftijd of potentie. Hato is nu al heel goed, maar maakt ook nog heel veel fouten.

04-02-2024 18:06

Web +178830

De huidige Hato is klassen beter dat de huidige Sutalo
Mag toch hopen dat je dit ziet?

04-02-2024 20:28

AjaxDeBesteClub +18786

Ik vind Sutalo beter.

04-02-2024 21:03

WantAmsterdam +116442

Het niveau dat Sutalo gisteren haalde was imo hoger dan dat van Hato, al vond ik ze allebei erg goed.

04-02-2024 21:13

Ricoteb +53178

Laat ik het zo zeggen. Als je moest kiezen, zou je vanuit een Ajax-oogpunt altijd Hato kiezen. Maar ik weet zeker, een trainer van een club in een willekeurige topcompetitie, zou op dit moment voor Sutalo kiezen.

04-02-2024 21:44

Mofson +8220

Sosa heeft denk ik gewoon vertrouwen nodig.
Gisteren heeft hij laten zien dat hij het wel degelijk kan.
Heel sterk verdedigend. Maar het helpt natuurlijk niet als je 1 potje mag spelen en het niet goed doet dat je gelijk 4e keus bent en iemand als Martha zelfs de voorkeur krijgt .
Hopelijk zet ie dit door. Gooijer ook sterk trouwens.

04-02-2024 15:52

Web +178830

Misschien heeft Schip wel het beste opgeroepen bij Sosa

04-02-2024 15:53

fredajax +1138

Ik hoop het echt.

04-02-2024 16:01

Kryptonite +77100

Schip heeft het beste bij Sosa opgeroepen door altijd negatief over hem te zijn, hem 3e linksback te maken, hem nauwelijks een kans te geven en een Griekse linksback die over zn eigen benen struikelt te willen halen. Haha ja tuurlijk. En als Sosa dan weer kut speelt, bijvoorbeeld omdat hij hierna weer moet banken en maar geen serie wedstrijden mag spelen, dan mogen we Schip zeker niet bekritiseren? Als Sosa het goed doet is het deels de verdienste van Schip en als hij het slecht doet dan valt dat alleen Sosa aan te rekenen.

🤡

04-02-2024 16:09

WantAmsterdam +116442

Sosa haalde het niveau van gisteren heel vaak bij zijn vorige club en het nationale elftal. Het is niet “het beste”, gewoon de normale Sosa die geen vertrouwen kreeg van deze matige trainer.

04-02-2024 16:11

Web +178830

Morgen een interview
En zegt Sutalo
Wat ben ik enorm blij met deze trainer, wat heeft die mij over het dode punt gehaald
Alles is aannames ook met die Griek
Je bent nog erger dan de Telegraaf
Wat sta je dan voor lul
En je betoog over Henderson bizar
Ik moest vanmorgen drie keer lezen
Doorslaan is aan jou HEEL erg toevertrouwd

04-02-2024 16:17

Web +178830

Waarom laat Stuttgart hem zo makkelijk gaan?
Hoe vaak kijk jij Stuttgart
Graag een eerlijk antwoord

04-02-2024 16:21

Kryptonite +77100

Web snel, vertel ons hoe oud je bent in de hoop dat we zo jou en je warrige hersenspinsels serieus nemen.

04-02-2024 16:21

Ajacied1981 +17412

Web is 1 van de weinige normale mensen hier die een ander niet gelijk neersabelt. Zouden velen hier van kunnen leren.
De omgangsvormen zijn ver te zoeken, vrees dat velen niet eens dat woord kennen

04-02-2024 16:25

WantAmsterdam +116442

Ik keek Stuttgart 20/21 en 21/22 wel vaker, hoevaak kan ik niet zeggen, zeg maar zeker 10 wedstrijd per seizoen?
En daarbij ken ik wat Stuttgart supporters die elke wedstrijd kijken en die waren altijd zeer lovend over hem.
Daarbij heb ik uhem bij Kroatië ook vaker zien spelen.

04-02-2024 16:25

Kryptonite +77100

Haha dan ken je Web niet goed genoeg. Hij heeft een aantal usual suspects, waaronder ondergetekende, waarbij hij altijd zuur reageert. En om z'n gelijk te halen vervolgens doet alsof hij zo wijs is omdat hij 70+ is, wat ironisch gezien juist heel kinderachtig is.

04-02-2024 16:34

robbertvd +2415

Keek Stuttgart met regelmaat, Sosa speelde altijd, er was geld nodig en wellicht clausule in Sosa zijn contract, zou zomaar kunnen

04-02-2024 17:04

WillyBrokamp +11117

Dan gaan kijken wie er linksback staat tegen Heerenveen volgende week...

04-02-2024 17:16

Web +178830

Dat krijg je als ze het niet meer weet
Dat krijg dit geblaf
Echt kerel over Henderson haal het er af, doe verstandig

04-02-2024 17:40

Web +178830

@Ajacied1981
Ik maak fouten zoals alle mensen, maar dat in alle bochten wringen om bv onze trainer de grond in de grond in te boren, kan ik niet met de pet bij
Natuurlijk maakt John ook fouten ( gelukkig ) teken van een gewoon mens

04-02-2024 17:44

Web +178830

@WantAmsterdam
Ok dat geloof ik
Maar bij Ajax hield het tot gisteren niet over
Als ik nu nog zou zeggen hij was gisteren kut, dan ben ik zeer ongeloofwaardig
Gisteren en vandaag hier meerdere keren gezegd
Hij was goed

04-02-2024 17:47

Web +178830

@WillyBrokamp
Sosa staat er tegen Heerenveen en dat verdiend hij nu ook

Iets anders
Leuk je profiel naam, ik vond Brokamp een bijzondere leuke speler uit Limburg, goede vent was het

04-02-2024 17:49

WantAmsterdam +116442

Punt is dat hij heel weinig vertrouwen kreeg van zowel Steijn als ook Schip.

04-02-2024 17:57

Web +178830

Ga je nu ook nog mensen proberen te overtuigen dat ik een ander mens, dan wat hij vind
Niet dat ik dit erg vind, zou erg zijn als mensen die mij kennen het zouden zeggen
Hier loopt nu eenmaal een grote groep die moeijk tegen weerstand kunnen,

04-02-2024 18:00

AjaxDeBesteClub +18786

Dat intervieuw gaat Sosa echt niet geven. Die heeft helemaal niks meer met Van het Schip. En terecht. Stuttgart heeft hem laten gaan omdat hij eenjarig contract had. Hij had uiteraard keuze zat. Maar koos voor Ajax omdat het zo een warme club is. Inmiddels weet hij wel beter.

04-02-2024 21:06

Oxxer +165749 moderator

@Krypto

Schip gaf op tv toe dat er contact was geweest over de Griekse linksback van Norwich, waarschijnlijk is hij intern teruggefloten.

05-02-2024 10:54

Stefansuarez +19109

Duidelijk dat lieveling Martha terug naar Jong mag.

Oja en Schippie haal a.u.b Taylor uit de basiself is het niet en wordt het ook nooit niet.

04-02-2024 15:51

ajaxfan1972 +2526

Schip begint in wat hij zegt al met zoeken naar iets om sosa aankoop van sven toch weer op de bank te kunnen zetten

04-02-2024 15:42

Web +178830

Die Schip toch

04-02-2024 15:48

RadheAjax2021 +18028

Sosa heeft een goede voorzet in de benen maar hij kan niet verdedigen. De 1-1 van Luuk de Jong stond hij verkeerd in plaats van hem goed af te dekken.

04-02-2024 15:39

Gouda +2067

Hou toch op! Hij moest er alles aan doen omdat Hato en Šutalo totaal uit positie waren. Absoluut niet zijn fout. Ik heb zijn duels geteld. 5 met bakayoko, 1 met Teze, 6 gewonnen. Speelde verdedigend geweldig.

04-02-2024 16:06

WantAmsterdam +116442

Had Bakayoko helemaal onder controle en de 1:1 stond hij helemaal niet verkeerd, het was al knap dat hij zo snel reageerde dat hij daar kwam staan.

04-02-2024 16:40

4Ever14 +6657

“ De 1-1 van Luuk de Jong stond hij verkeerd in plaats van hem goed af te dekken.”

Dan heb je de wedstrijd niet gezien, ten eerste stapte Sutalo al uit waardoor hij niet in positie stond, ten tweede heft Hato buitenspel op bij de voorassist, ten derde liep Taylor te slapen en liet hij de Jong gewoon lopen, waardoor Sosa (die verder van hem stond) terug moest sprinten om hem te dekken en was hij dus te laat.

04-02-2024 16:45

robbertvd +2415

Niet goed gekeken dus, Sosa moest aan komen rennen, cv's waren weg en wat deed Taylor?

04-02-2024 17:06

036AFCA97 +146682

Toch gek dat de haat naar Mislintat zo groot is bij veel mensen dat zijn aankopen veel kritischer bekeken moeten worden dan andere aankopen of eigen jeugd.

Kale & Kokkie, Andy vd Meijde, Vd Vaart. Ze doen er allemaal aan mee.

Uiteindelijk vind ik Avila een échte miskoop (en die wilde Overmars zelfs naar Ajax halen) en zit Gaaei er dicht tegenaan voor m’n gevoel, maar we zien nu ook dat jongens als Sosa, Ramaj en Tahirovic steeds beter worden. Akpom kon een paar dagen geleden met winst weg. Medic was zo goedkoop, die boeit niet en Mannsverk kunnen we nog niks over zeggen.

Tuurlijk, de balans ontbreekt in de selectie en met Henderson wordt dat opgelost, maar ik denk dat als je de huidige selectie tactische handvaten geeft je een prima selectie hebt.

04-02-2024 15:22

BungTahamata +1977

Bij Kale & Kokkie is het vooral kale, Ramaj had 1 mindere wedstrijd en hij ging los, de laatste tijd keept hij meer dan prima en hij kan geen goed woord spreken over hem.

04-02-2024 15:27

GNBL +90745 moderator

Omdat ze waarschijnlijk af en toe wat informatie kregen van Gorter durven ze niet kritisch te zijn op hem. Was met Klaassen precies hetzelfde. Simpele lui.

04-02-2024 15:28

WantAmsterdam +116442

Het grappige erbij is dat Ramaj zelfs in zijn minste wedstrijden nog steeds ver boven Gorter zijn gebruikelijk niveau speelde.

04-02-2024 15:34

WantAmsterdam +116442

Die twee waren feil tegen de komst van Bosz als trainer puur omdat hij een verleden bij Feyenoord had. Die twee zijn het boegbeeld van simpele zielen.
Edit: Ja Web, weer een reactie weghalen.

04-02-2024 15:54

driehoekjes +3699

Jij hebt brobey en gooijer tot in den treure afgekeurd, dat is pas simpel

04-02-2024 16:04

BungTahamata +1977

Dat was echt heel eng, zijn naam werd gewoon niet eens genoemd.

04-02-2024 20:44

ElSandrini +18250

De miskopen Bassey, Bergwijn, Sanchez, Ocampos zijn meer debet aan onze achteruitgang. Toen die kwamen hadden we flinke financiële mogelijkheden.

Blijven vergelijken met ons team uit 2019 is niet helemaal eerlijk.
Sosa is geen Nico, Forbs is geen Antony/Neres, Tahirovic is geen Frenkie en Sutalo is nog geen Timber of De Ligt.

Key blijft onze jeugdopleiding maar daar gaat het inmiddels toch ook best mis..... Misehouy en Idumbo Muzambo zijn wel spelers die je beter maken. Als dat soort gasten al gaan vertrekken voordat ze Ajax 1 halen dan is de levensader van de club ( ook financieel) op spanning te staan

04-02-2024 15:31

Barra +5531

Grote lijnen eens. Het grote probleem was natuurlijk ook het inpassen van 10 nieuwe aankopen die er direct moesten staan. Tel daarbij op een nieuwe trainer zonder topclub ervaring en er was ook geen basis van vorig jaar waar op verder gebouwd kon worden. Dit was van alle kanten gedoemd om te mislukken.

04-02-2024 15:44

afcas +3836

Die 10 moesten er niet direct staan. Medic werd in principe gehaald als backup omdat aertssen aan alle kanten voorbij gelopen werd. Zelfde geldt voor gaaei. Die moest er alleen opeens in belangrijke wedstrijden staan na blessure bij onder andere rensch. Ook een forbs werd gehaald als jong talent achter bergwijn en berghuis voor beide posities. En er werden 3 spelers voor de 6/8 posities gehaald, dus daar zit ook al minimaal 1 bankzitter tussen.

04-02-2024 20:24

Dondy +1879

Ik heb het idee dat het bij Kale en Kokkie wel meevalt? Kan zijn dat ik iets heb gemist hoor maar tot voor kort was Ramaj de enige speler die echt goed speelde, laatste tijd pas beginnen Sutalo, Sosa en Tahirovic ook eindelijk wat te laten zien.

04-02-2024 16:58

Rst +5242

Aan de reacties van sommige Ajax supporters (Kale, Sjaak Swart, Raf, Wes, Andy etc) op Mislintat kun je precies afleiden waar de 5e collone binnen Ajax uit bestaat. En iedereen heeft een band met de T en NL’se zaakwaarnemer en Steijn heeft ze gebruikt (of is zelf ook gebruikt door de T).

Ik hoop en denk dat de bestuurders binnen Ajax dat ook doorzien hebben en precies weten hoe ze de dit in de toekomst kwijt kunnen raken.

Het gekke is nu dat de Sjaak Swart en de T volledig Louis van Gaal steunen terwijl ze vroeger niks van hem moesten weten.

Als uit het onderzoek naar Mislintat en Ajax blijkt dat er niks fouts is gegaan heeft Ajax een enorm PR probleem.
Mislintat zal misschien wel of geen interviews geven, er zullen zeker wel artikelen in de internationale media verschijnen (de zaakwaarnemer van Sosa zal ook wel reageren) en Maurits Hendriks heeft ook 1,5 jaar bij Ajax binnen kunnen kijken dus zal er ook wel iets over te zeggen hebben.

Vindt dan als Ajax maar eens een buitenlandse TD of coach.

04-02-2024 17:10

YRGI +33019

Sosa hoorde inderdaad tot de beste backs van de Bundesliga, maar wel in een 5-3-2 systeem.

04-02-2024 15:15

Ajacied1981 +17412

nooit meer Martha en je bent al een heel eind op weg

04-02-2024 15:11

fredajax +1138

Als je de woorden van John naast elkaar legt over Gooijer en Sosa is hij toch echt een stuk kritischer over Sosa dan over Gooijer en krijgen die jonkies (Gooijer en Martha) meer krediet.
Best raar eigenlijk. we lopen te klagen over te weinig ervaring maar Sosa heeft die ervaring wel. En die jongen verdiend ook gewoon vertrouwen zoals bij Martha.

Als John op Martha gaat terugvallen vind ik dat een behoorlijke tegenvaller.

04-02-2024 14:51

YRGI +33019

Aan de ene kant snap ik het. Naar de betere en meer ervaren spelers kijk je kritischer. Aan de andere kant moet dat niet doorslaan in het geven van kansen aan spelers die dat helemaal niet verdienen, enkel omdat ze uit de jeugd komen (Banel, Martha o.a.).

04-02-2024 15:16

AjaxDeBesteClub +18786

Ja alleen het veranderd als hij de betere ervaren speler continue op de bank zet.

04-02-2024 21:21

linksbinnen +8270

Sosa speelde gisteren goed en gedreven. Het laatste zag ik voor het eerst van hem in een Ajaxshirt. Dat verbaast me dan wel weer. Maar deze Sosa kunnen we goed gebruiken.

04-02-2024 14:43

Rolo +13843

Je zag Bergwijn goed bijsluiten gisteren wat het voor Bakayoko lastiger maakt. Zo hoort het ook.

Berghuis wil dat nog wel eens laten lopen, zag je ook bij de 1-1. Gooijer wordt weggetrokken waardoor Sutalo uit het centrum moet en Sosa te laat bij de Jong is.

04-02-2024 14:35

Web +178830

Viel heel erg op ja
Zelfs een paar keer rugdekking als buiten speler

04-02-2024 14:38

jokers +1195

Had onze nr 8 bij de tegen goal iets meer kunnen doen. Iets met achterom kijken en overnemen. Met de nadruk op kunnen want doen zal nooit gebeuren..

Zet het beeld op 33.46 stil. En je ziet dat onze 8 totaal geen oog heeft wat om hem heen gebeurd.

04-02-2024 15:37

Web +178830

Zie eerst maar eens als Ajax een top trainer kan strikken?
Dit word heel erg onderschat denk ik?
Staan ze voor Ajax in de rij?
Als Ajax bv een trainer van de kwaliteit Klop aan kan trekken, ben ik de eerste die zegt direct doen

Koester nu voorlopig deze trainer of je nu wel of niet met een of twee posities niet eens bent

Hier is een groep die hem daar op afrekent
Elke trainer zelfs in de top heeft er een speler in staan waarvan je denkt
Moet dit nu?
Zelfs de grote Cruijff had dit, soms onnavolgbaar

Ik vind ook dat hij met het plan Martha moet stoppen en hij zelf denk ik ook sinds gisteren?
Deze Sosa verdiend een basis plaatst
En dat zegt John ook tegen zijn assistenten, ben ik van overtuigd

Waardeer hem nu eens wat hij in die 5 maanden heeft klaargespeeld
Een ploeg die gelukkig weer plezier uit straalt
Hij heeft nu zijn verlengstuk Henderson in het veld die de jongens scherp gaat houden
Brobbey, Hato en Hilysson die zich blijven ontwikkelen

04-02-2024 14:34

GNBL +90745 moderator

Er zijn zoveel trainers die minder dan Klopp zijn en beter dan Schip.

04-02-2024 14:38

Web +178830

Zeker
Maar dan blijft het nog steeds het is Nederland
Spelers als Henderson komen ook niet als ze nog midden in de carrière zitten, en geld ook voor top trainers
Misschien zit daar buitenkansje tussen

04-02-2024 14:40

Aurelius1 +19736

De supporters hebben toch gekregen wat ze wilden? Dat Ajax richting plek 3 ging (wat trouwens een regressie naar het gemiddelde is en niet het gevolg van van der schip, maar goed). En nu willen ze wéér een nieuwe trainer. Het houdt nooit op voor deze mensen. Het is een dwanggedachte/fixatie om om de drie weken om een nieuwe trainer te roepen (sowieso de meest overschatte functie in de voetballerij).

04-02-2024 14:42

AFCAHoorn +22758

Over dwanggedachten en fixaties gesproken...

04-02-2024 15:20

WantAmsterdam +116442

Ik heb totaal niet gekregen wat ik wilde. Ik wilde een trainer a la Knutsen maar heb Schip gekregen.

04-02-2024 15:36

Web +178830

Volg jij dus ook knudsen
Bijzonder hoor, ik kijk heel veel maar geen Knudsen

Ajax heeft gekregen wat het wil

04-02-2024 15:40

WantAmsterdam +116442

Ik heb Knutsen intensiever gevolgd toen hij in beeld was bij Ajax, heeft me toen helemaal overtuigd.

04-02-2024 15:56

fredajax +1138

In heel veel dingen ben ik het met je eens, maar zoals een Martha is gewoon klaar bij Ajax 1 waarom niet wekelijks laten spelen bij jong ?
En Gaai moeten we ook beschermen. Die heeft 1000 volt op zijn voeten staan.

04-02-2024 14:54

WantAmsterdam +116442

Ajax hoeft geen toptrainers te strikken, er zijn zoveel haalbare trainers die beter dan Schip zijn. Ik ben er 100% zeker van dat Vos zonder echte ervaring als hoofdtrainer het in iedere geval niet minder zou doen, eerder duidelijk beter.

04-02-2024 15:37

BattieSr +2470

Jij bent ook heel goed

04-02-2024 18:26

WantAmsterdam +116442

Dankje, maar ik denk dat Ajax niet snel op mij komt.

04-02-2024 18:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.