'Ajax wil naast Tahirovic en Wijndal afscheid nemen van nog twee spelers uit A-selectie'

door Bart Veenstra 712

Bron De Telegraaf

'Ajax wil naast Tahirovic en Wijndal afscheid nemen van nog twee spelers uit A-selectie'

door Bart Veenstra 712

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax wil deze winter naast Benjamin Tahirovic en Owen Wijndal afscheid nemen van mogelijk nog meer spelers. Dat valt maandagochtend te lezen in De Telegraaf. Naast het genoemde tweetal mogen ook Branco van den Boomen en eventueel Chuba Akpom vertrekken.

De Amsterdamse club wil deze spelers het liefst verkopen, alleen: dat gaat niet zo makkelijk. Tot nu toe zijn er alleen clubs die deze spelers willen huren van Ajax. Technisch directeur Alex Kroes bedenkt volgens De Telegraaf allerlei constructies om van deze spelers af te komen. Zo wordt gedacht aan een (verplichte) optie tot koop of zelfs een verhuur voor meerdere seizoenen.

'Onderhandelingen met Moro en Real Valladolid verlopen moeizaam'

Voor het doen van aankopen is er nauwelijks financiële ruimte, maar Ajax zet vol in op de komst van Raul Moro van Real Valladolid. De Telegraaf schrijft dat de 22-jarige buitenspeler moet worden gehuurd met een optie tot koop. 'Zowel de onderhandelingen met de club als met de speler zelf zijn in volle gang, maar verlopen door de nieuwe Amsterdamse financiële kaders moeizaam.'

Moro kende overigens een mindere zondag: de aanvaller viel in het bekerduel van zijn club Real Valladolid met Ourense CF uit met een knieblessure. Na afloop bleek het mee te vallen met zijn blessure, al is het nog niet bekend hoe ernstig de kwetsuur daadwerkelijk is.

Tekst gaat verder onder de foto.

raul moro
De onderhandelingen met Raul Moro en zijn club Real Valladolid verlopen moeizaam.

De komst van Moro of - als de komst van de Spanjaard niet mogelijk blijkt - een andere snelle, diepgaande linksbuiten heeft prioriteit bij Ajax. Op dit moment beschikt men bij Ajax met Mika Godts over slechts één echte linksbuiten in de A-selectie. Toen de Belg geblesseerd was, stelde trainer Francesco Farioli onder meer Kenneth Taylor, Kristian Hlynsson en Chuba Akpom op op die positie, maar de voorkeur ligt nu bij andere alternatieven.

Ajax begint aankomende zaterdag aan de tweede seizoenshelft. In de Johan Cruijff ArenA komt dan RKC Waalwijk op bezoek. Later in deze maand speelt Ajax nog op bezoek bij AZ voor de beker, in de Eredivisie tegen sc Heerenveen en in de Europa League tegen Rigas FS en Galatasaray. Het duel met Go Ahead Eagles - dat gepland stond op zondag 26 januari - is verplaatst naar zondag 23 februari.

Lees meer over:
Plaats reactie

Sense of.H +5472

Kroes is een totale mislukking als TD

08-01-2025 06:14

OwenStevenDalberg +27581

Vooralsnog heel weinig actie. 8 januari en alleen het gerucht over Moro. En Kroes lekt tot nu toe zo goed als alles naar de pers, dus dat belooft weinig vuurwerk.. Het is wachten op het beruchte 'met deze selectie gaan we het doen'.

08-01-2025 06:37

afc020 +512

Liever brobbey verkopen dan akpom

07-01-2025 18:07

MarcelvTol1971 +15460

Ik denk en vrees dat ze er na de winterse transferperiode alle 4 nog lopen, die hebben het veels te goed.

07-01-2025 06:15

InvertedBack +362

Forbs valt weer in !!! Verplichte koopoptie bijna in werking toch!?

06-01-2025 22:42

Llorossi14 +1724

Nog lang niet.
Het gaat om tien basisplaatsen in de Premier League. Daar heeft hij nog maar acht wedstrijden gespeeld waarvan 1 in de basis.

06-01-2025 22:44

InvertedBack +362

Ik lees het. Werkelijk belachelijke deal die als goede deal verkocht werd : “relatief laag aantal, minimaal 10”.

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-wolverhampton-rond-over-forbs

07-01-2025 00:00

Koningtoto +60663

Lekker rustig dagje zo. Heerlijk rustig rondom mn cluppie. Geen drama, geen wilde geruchten. Gewoon werken met een selectie waarvan je weet wat je er aan hebt. Mooi man.

06-01-2025 22:09

Amsterdamnoord +6155

Je zou bijna denken dat we uitgebalanceerde selectie hebben

06-01-2025 22:31

edbe +190

ze hadden Manhoef moeten huren en Van Hooijdonk kopen en laat Tadic maar in Turkije

06-01-2025 20:30

Amsterdamnoord +6155

Van Hooijdonk 😂

06-01-2025 20:44

AFCA-pride +17433

Ongelofelijk dat dit serieus opgeschreven wordt. Is nog niet goed genoeg voor nac.

06-01-2025 23:52

Ferd +38604

ik wil hier iets schrijven nu, maar dat levert me ongetwijfeld een ban op. Dus ik hou met maar bij "Van Hooijdonk? Alleen om Steijn te sarren zeker"

07-01-2025 04:15

JohnDylan +22682

Manhoef is zwaar geblesseerd. Jij dacht de komst van de geblesseerde Sulemana was in de zomer mislukt dus halen we deze winter maar de geblesseerde Manhoef? Met Van Hooijdonk bedoel je papa toch? Want zelfs op deze leeftijd is hij een betere voetballer dan zijn zoon.

07-01-2025 11:40

Francesco +5949

Branco verdiend echt veel te veel geld voor wat hij neerzet. Bizar.
Vond het een slimme move toen; transfervrij.....
( had een marktwaarde van 12 miljoen )
Maakt het totaal niet waar qua assists, goals, vrije trappen.
Had een soort van nieuwe Schone kunnen worden.....Maar ziet er totaal niet naar uit.

06-01-2025 19:42

InvertedBack +362

Speelt ook nooit natuurlijk. Maar als je Henderson en Taylor hebt is het idd een veel te dure bankzitter die ook niet in de belangstelling komt.

06-01-2025 22:39

Ferd +38604

had een soort van nieuwe Schone kunnen worden.....maar is een soort van nieuwe Wielaert gebleken.

Branco is gewoon te traag voor de top, zelfs voor de top van Nederland. Een beetje zoals die Ryan Koolwijk altijd was. Geweldige voetballer, maar te traag en daarom nooit verder gekomen dan niveau NEC en Excelsior

07-01-2025 04:17

Yeshyeshyall +11000

Ik snap dat we niet veel kunnen verwachten maar het is zo verleidelijk dat als je 2/3 versterkingen haalt dat je waarschijnlijk zo veel sterker bent. We missen echt een beetje voetbal op de vleugels en vanaf het middenveld. Verder staat er best een fatsoenlijk team

06-01-2025 18:51

wijzijndebeste123 +165364

Moro en Schjelderup. Die laatste is wederom te huur met koopoptie.

06-01-2025 19:07

luisternaarmij +633

Hou die wijndal nou maar … Branco, Berghuis, Tahirovic , Avilla, Weghorst en Klaassen mogen wieberen

06-01-2025 18:29

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Wijndal houden? 🤣🤣

06-01-2025 19:33

luisternaarmij +633

Ja hij beschikt over een voorzet die aankomt dat schijnt zeldzaam te zijn!!

06-01-2025 20:01

B2tob4 +12084

luisternaarmij@:Ja hij beschikt over een voorzet die aankomt dat schijnt zeldzaam te zijn

Als dat jouw norm is om spelers aan te houden, droevig.....!

07-01-2025 10:23

luisternaarmij +633

Speelt gewoon goed zijn laatste wedstrijden maar dat wil je niet zien waarschijnlijk

08-01-2025 08:41

DeKenner +9385

Lol, kijk eens hoe belangrijk Weghorst al is geweest met zijn goals. Ben blij dat we die binnenboord hebben. Goede keuze geweest, zelfs ondanks het feit dat Akpom er nog rondliep.

06-01-2025 22:57

Ferd +38604

Verpats die Wijndal nou maar.....Branco, Berghuis, Tahirovic mee eens, Rasmussen en Banel mogen ook op dat lijstje. Weghorst en Klaassen mogen dit seizoen afmaken, Avila komt net terug van een blessure dus die ga je nooit kwijtraken.

07-01-2025 04:19

4-3-3 +3515

VdB verkopen gaat echt een lastig verhaal worden met zijn riante salaris. VdB heeft al vaker aangegeven dat hij in NL wil blijven voor zijn gezin en geen enkele andere club in NL gaat VdB 2,5 miljoen p/j betalen. Dus ik vrees dat hij zijn contract bij Ajax gewoon gaat uitdienen en pas daarna weer verder gaat kijken. Wat men daar ook van kan vinden doet niets ter zake, want VdB staat gewoon in zijn recht in deze omdat Ajax deze verplichting zelf is aangegaan.
Wijndal zal misschien nog wel naar het buitenland willen, hopelijk komt er een leuke club voor hem die hem wil overnemen.
Tahirovic lijkt me niet lekker in de groep liggen en zal waarschijnlijk zelf ook wel willen vertrekken. Maar als Kroes wil dat hij in januari al vertrekt zal hij waarschijnlijk zelf heel snel een geschikte club voor hem moeten vinden.
Akpom zou ik gewoon houden als stand-in voor Brobbey tot het einde van het seizoen, want persoonlijk zou ik Weghorst alleen nog maar als pinchhitter willen zien.
Al met al zou Kroes deze transferperiode in mijn ogen al een voldoende scoren als hij Tahirovic en Wijndal zou kunnen inruilen voor een basiswaardige linksbuiten en een talentvolle aanvallende middenvelder. Als hij het voor elkaar zou krijgen om VdB te verkopen, zou ik zelfs een beetje onder de indruk zijn van zijn verkoopkunsten. Als hij dan ook nog een vervanger voor Rensch zou kunnen regelen zodat die alvast kan wennen, zou hij van mij zelfs een hele dikke pluim krijgen als TD.
We gaan het zien.

06-01-2025 18:16

Rafaelajacied +86

Ik hoop dat je minimaal 2/4 van deze spelers weet te verkopen , 3/4 of 4/4 zou helemaal top zijn. Alle 4 het niveau niet wat voor Ajax vereist is en dan kom je langzaam van die "Mislintat-groep" af:)

06-01-2025 17:57

Danielson +50622

Kan Geelen Kroes geen babbelverbod opleggen?

06-01-2025 17:42

eenAjaxfan +20414

Kon hij dat maar bij een deel van onze "supporters"...

06-01-2025 21:43

Amp +38000

Als ie nou eens een keer verkoopbabbels had, dan zou je m nog wel ff zn gang laten babbelen idd

06-01-2025 23:15

Jelluhafca +3472

Dat zou toch een lot uit de loterij zijn als een van deze spelers vertrekt al helemaal alle vier tegelijk…geloof er weinig van!

06-01-2025 17:37

Hans.D88 +3780

Het begint nu irritant te worden, Kroes blijft maar zeggen wie er allemaal weg mag en moet, en wat er allemaal *niet* kan, het begint zo wanhopig te lijken. Welke club zal dan nog snel toeslaan: "Is er iets met die speler, zullen er wachten totdat de prijs verder daalt?" Het zal ook niet motiverend werken voor deze spelers, Kroes maakt hen zo onterecht de pispaaltjes van de selectie.

06-01-2025 17:35

Danielson +50622

Kroes lekt de hele dag waardoor het dweilen wordt met de kraan open.

06-01-2025 17:39

Hans.D88 +3780

Ik vind het maar niks tot nu toe. Ik volg PSV en Feijenoord niet op de voet, dus ik kan het mis hebben, maar volgens mij doet die Stewart dit bijvoorbeeld allemaal veel slimmer op de achtergrond met eens in de twee jaar een interview.

06-01-2025 17:43

Amp +38000

Kroes had voor zn aanstelling al een grote bek, en heeft zich erin geluld via zn ajax-amateurs-maatjes. Die blijft gewoon doorlullen omdat ie weet dat ie de bestuursraad achterin zich heeft

06-01-2025 23:17

Dizo +795

Dit komt uit de koker van de TG. Het is nu toch langzamerhand bekend dat ze een grote duim hebben. Het komt niet van Kroes want die wordt niet geciteerd.

06-01-2025 19:45

driehoekjes +3453

spelers op internationale transferlijsten zetten en dat geheim houden??

07-01-2025 06:35

Gonzalez75 +5889

Akpom niet verkopen. Branco gun ik nog een mooie transfer. Tahirovic en Wijndal proberen voor een goed bedrag te slijten.

06-01-2025 17:32

Maus1978 +223

Ik zou liever Brobbey verkopen. Akpom is veel beter in het afronden. Dat geworstel van Brobbey leidt nergens toe. Ligt altijd op de grond. Werkt veel te wild af. Wordt niks meer. Hij heeft het gewoon niet. Dat je als spits de meeste gele kaarten hebt verzameld zegt al genoeg eigenlijk.

06-01-2025 17:24

Gonzalez75 +5889

Ik deel jouw mening. Wellicht bij een andere club dat het wel voor hem lukt.

06-01-2025 17:30

JohnDylan +22682

Ik zou Brobbey alleen verkopen omdat hij voor 7 miljoen euro per seizoen op de boeken van Ajax staat. Door hem te verkopen kan Ajax dus in een klap 7 miljoen euro per seizoen "besparen" (mits ze hem verkopen voor minstens het bedrag waarvoor hij nog moet worden afgeschreven).

06-01-2025 17:40

StevenAFCA +3100

Er zijn ook weer nieuwe Tadic geruchten.

https://x.com/fenermarkajorg/status/1876268751106212266?t=aYMByHhrldZx7UInyzwd0w&s=19

06-01-2025 17:10

JohnDylan +22682

Tja, als het uit Turkije komt is zelfs "gerucht" een te groot woord.

06-01-2025 17:22

Pizzapunt20 +10055

Is die Manhoef (zit nu bij Stoke, speelt niet) geen speler om op te gokken? huur met koopoptie. Kan nooit slechter zijn dan wat we nu hebben.

06-01-2025 16:49

JohnDylan +22682

Manhoef is geblesseerd (dat is ook de reden waarom hij niet speelt) en wordt geloof ik pas in maart terug verwacht.

06-01-2025 17:04

Pizzapunt20 +10055

Ah tnx! Dat wist ik niet

06-01-2025 17:21

Tommyshelby +129832

Antwerp heeft net hun enige linksbenige linksback verkocht.
Overmars is fan van Wijndal en heeft hem al eerder gehaald.

1+1=2... hopelijk.

3-4 miljoen volstaat al imo. Zsm van de loonlijst schrappen.

06-01-2025 16:42

behangdelul +32854

En nog een beetje voor de goedmaak van Avila er bij...die hij overigens in de packagedeal ook kan ophalen voor 5

06-01-2025 16:54

Amp +38000

Die zijn vorig seizoen niet vergeten neem ik aan

06-01-2025 23:18

Slang3 +46102

Waarom kon elke andere voorgaande TD zijn reserve spelers verkopen, soms met winst of beperkt verlies. Maar bij Kroes ligt het aan een ander dat het niet lukt

06-01-2025 16:13

Koekie87 +21012

Kroes heeft bij sommige een soort heilige status en kan daardoor dus ook helemaal niks verkeerd doen, daarnaast spelen zaken zoals sentiment, Ajax DNA, jongen van de club en dat hij op zaterdag meespeelt bij de amateurs van Ajax gehalte ook nog eens mee. Zie je bijvoorbeeld bij Brobbey ook dat men hem constant maar in bescherming neemt ondanks dat hij er al maanden geen reet van bakt.

06-01-2025 16:25

HansKraayJr +679

Denk dat het diarra arrest ook wel meespeelt. Ziet na deze uitspraak weinig geruchtmakende transfers. Clubs spelen op safe en je ziet veel huur constructies.

06-01-2025 16:43

Slang3 +46102

Voor mij gevoel wordt dat door fans groter gemaakt hier dan dat het echt effect zal hebben op de manier dat je denkt. Dacht dat het vooral om situaties, zoals Diarra, zou gaan waar je als speler verwaarloosd wordt

06-01-2025 18:28

HansKraayJr +679

Heb het idee dat clubs wel even de handrem hebben aangetrokken door dit arrest, of dat op lange termijn ook die gevolgen blijft houden betwijfel ik idd.

07-01-2025 10:10

Slang3 +46102

Niemand ligt wakker van dit arrest, behalve commenters op Ajaxshowtime

07-01-2025 12:22

mokum410 +3299

De Telegraaf bepaald hoe mensen denken.
Zoveelste voorbeeld met kroes, moet je raden als hij een Duitser was 🤣

06-01-2025 17:01

InDeKolkendeJCA +466

Omdat deze speler Champignons league ervaring hadden en Ajax er simpelweg beter opstodan nu . Wat Svennie ‘Ikkoopeenswat’ gehaald heeft zijn onbekend (en weinig resultaten gehaald, Hercules 🤬) en dan heb je de markt die dit ook zien.

06-01-2025 17:38

barry1988 +24083

https://www.sportitalia.it/2025/01/04/esclusiva-si-ajax-tahirovic-proposto-a-tre-club-di-a/

Monza, Lazio en Fiorentina zouden Tahirovic willen. Als dit klopt dan tegen elk bod laten gaan. Net als bij van den Boomen, Wijndal, Akpom en Berghuis.

Niet te moeilijk doen maar verkopen die hap!

06-01-2025 15:38

Koekie87 +21012

Zou mooi zijn en zou me tevens ook helemaal niks verbazen als zo een jongen daar weer helemaal opbloeit.

06-01-2025 15:48

4-3-3 +3515

Precies, zijn passing is echt goed, maar hij past niet echt in het korte combinatiespel van Ajax, net als VdB trouwens. Ik gun beiden een leuke club waar ze in hun kracht kunnen spelen.

06-01-2025 16:07

MPAjax +8458

Net als Gudelj en dan twee keer de Europa league winnen xD hier niet goed genoeg maar ondertussen wel grote prijzen pakken :-o ben benieuwd de mollen en trollen smullen bij de gedachte en de eigen fans zien het niet

06-01-2025 16:54

Yeshyeshyall +11000

Inderdaad, paar prachtballen zien geven maar verder was het moeizaam

06-01-2025 17:43

Ferd +38604

of Lobotka

07-01-2025 04:21

ProperFootball +14699

Met een draaicirkel van een vrachtwagen. Dat kan alleen in de mindere competities waar je meer tijd hebt.

07-01-2025 07:36

AlexIbarra +19330

Als 3 Italiaanse clubs hem willen kun je hem toch beter alleen bij een goed bod laten gaan en niet meteen happen?

06-01-2025 18:48

barry1988 +24083

Normaal wel maar Kroes is niet heel goed in verkopen. Dus ben bang dat hij anders zijn hand overspeeld.

06-01-2025 18:53

Ferd +38604

Lazio "We bieden 8 miljoen voor Tahirovic"
Kroes: "jullie kunnen hem ook huren hoor"

07-01-2025 04:22

Pizzapunt20 +10055

@AS, misschien leuk om een artikel te schrijven hoe het nu gaat met de verhuurde spelers?
Hoe is het Medic, Sosa, Forbs, etc?

06-01-2025 15:37

Llorossi14 +1724

Als we de sfeer een beetje goed willen houden dan kan je dat artikel denk ik beter achterwege laten. Medic speelt nog redelijk veel, Bij Sosa had ik meer speeltijd gehoopt en speelt niet altijd even sterk, Forbs en Unuvar spelen zelden.

Bij Unuvar is het te hopen dat zij niet degraderen en ze hem overnemen.

06-01-2025 16:09

PH2BOT +40526

Zijn er überhaupt nog wel Europese clubs in no-goals spits Brobbey geïnteresseerd? Alleen Haggemans had dedtijds als coach van MU nog serieus interesse...maar nu ..met 2 goals in 17 kleredivisie wedstrijden...à raison van bijna €.58.000,- per week zal het vast niet stormlopen.

06-01-2025 15:24

PH2BOT +40526

Kroes...still phoning home '"Wat eten we vanavond schat?!"....maar wanneer je veel te hoge prijskaartjes aan die te verkopen spelers hangt raak je ze natuurlijk never nooit kwijt dit transferwindow...en al helemaal niet nadat je ze begin dit seizoen nog publiekelijk hebt afgebrand.

Als 2e eindigen is dè essentiële doelstelling voor deze 2e seizoenshelft Alex!! WÀKKER WORDEN!!

06-01-2025 15:16

Siemjo +7918

Zal deze transfer periode wel weer niets worden. Spelers die weg mogen raak je niet kwijt en krijgen ergens anders het salaris wat ze nu verdienen, met dank aan Mislintat. Bovendien is er geen geld er transfervrije spelers hebben lange tijd niet gespeeld en zal het zeker weken duren voordat die mee kunnen komen. Andere clubs vragen nog steeds de hoofdprijs voor hun reserve spelers.

06-01-2025 15:10

Ferd +38604

"met dank aan Mislintat" ...... Nee, met dank aan Overmars en H2. Onder Overmars zijn de salarissen spectaculair gestegen en Wijndal heeft een dik salaris gekregen van H2. Mislintat kreeg de opdracht om te snijden in de salarissen en heeft dat naar wens gedaan, alle spelers die hij contracteerde hebben een lager salaris dan toen Overmars en H2 contracten uitdeelden. Tahirovic kon overigens van de zomer naar de Championship en zou daar meer verdienen dan bij Ajax.

Mislintat heeft enorm slecht ingekocht en heeft slecht werk afgeleverd op dat gebied. Maar hem de schuld geven van de hoge salarissen is onterecht.

07-01-2025 04:25

ProperFootball +14699

Eens, Overmars, Sar, H2 zijn te verwijten dat ze hebben gesmeten met transfer- en salarisgeld en de RVC dat ze het hebben laten gebeuren. Maar die inkoop van Mislintat is toch ook echt onvergeeflijk. Zowel de prijzen die hij betaald heeft als de salarissen die hij sommige aankopen gegeven heeft, hun kwaliteiten in aanmerking genomen.

En dan te bedenken dat een groep mensen hier hem zo lang verdedigd heeft (sommigen zullen het nog doen) en werkelijk alles op de leiding schoof. Terwijl zoveel trainers en wedstrijden later inmiddels wel duidelijk is dat het gros van de aankopen echt onder de maat was (de maat is immers Ajax, niet sc Heerenveen) en geen enkele een topaankoop, de betaalde transfersommen in aanmerking genomen al helemaal.

07-01-2025 07:47

Ferd +38604

de aankopen van Mislintat, daar valt veel commentaar op te geven (en op 90% terecht, alleen Sutalom Akpom en deels Ramaj zijn waardevol geweest) maar ze verdienen allemaal minder dan ze hadden gekregen onder Overmars of H2. En de kritiek op de salarissen, daar zal ik Mislintat op verdedigen, op de kwaliteit van z'n aankopen en de betaalde prijzen echter niet, daar bekritiseer ik hem op, net als op z'n losgeslagen projectiel gedrag.

07-01-2025 11:46

JaapStam +137676

Met de huidige situatie bij Ajax lijkt het erop dat Akpom op de transferlijst komt, terwijl Brobbey al jaren niet weet te presteren. Brobbey lijkt een soort beschermde status te hebben binnen de club, vooral omdat hij wordt gezien als een sympathieke jongen. Maar waar is de tijd gebleven dat prestaties boven alles stonden? Vroeger moesten spelers die niet leverden, vertrekken. Ajax had ooit topspitsen, maar Brobbey krijgt eindeloze kansen terwijl hij te weinig laat zien.

Een spits hoort doelpunten te maken in Ajax1, ongeacht of hij uit de jeugd komt of niet. Of het nu een jeugdspeler is of iemand van buitenaf, zoals Haller, wat telt is rendement. Mikautadze is hier een goed voorbeeld van. Een speler met bewezen kwaliteiten bij FC Metz, die bij Ajax nooit een eerlijke kans kreeg onder Maurice Steijn en John Van 't Schip en inmiddels weer uitblinkt bij Olympique Lyonnais. Nu wordt hij gevolgd door grote clubs als Juventus, AS Roma en Galatasaray.

Dat Akpom een van de betere spitsen dit seizoen, nu wordt aangeboden op de transfermarkt, roept vraagtekens op. Waarom blijft Brobbey buiten schot, terwijl hij al maanden teleurstelt? Bij RB Leipzig zagen ze dit eerder in en stuurden hem snel weg. Ajax betaalde echter €16 miljoen euro (!) om hem terug te halen, een gigantisch bedrag voor wat inmiddels een van de grootste miskopen lijkt te zijn na Bergwijn.

Het lijkt erop dat Alex Kroes de verkeerde keuzes maakt. Als iemand moet vertrekken, is het Brobbey, niet Akpom.

........

Helemaal eens met de topcomment van @wijzijndebeste123. Ik snap dat Alex Kroes met beperkte financiële middelen iets moet doen op de transfermarkt, maar als ik nu lees dat Akpom mag vertrekken, ben ik klaar met hem als directeur. Hij kiest wat mij betreft de verkeerde speler om weg te doen. Akpom scoort, ligt goed in de groep met jongens als Godts, Hato en Fitz-Jim, en was in Dubai keihard aan het trainen tijdens de kerstvakantie, terwijl anderen thuis aan de oliebollen zaten. Deze beslissing slaat echt nergens op.

06-01-2025 15:09

PH2BOT +40526

Zo is het maar net Japio.

06-01-2025 15:18

Sies +4521

Maar dat gezever over die Georgiër moet een keer afgelopen zijn...past helemaal niet bij Ajax en een geweldenaar is het ook niet ...Brobbey is pas 22 die heeft nog tijd , maar het mag langzaam...

06-01-2025 21:17

AINIESTA +45381

Snap ergens wel dat ze van de 3 spitsen Akpom gaan verkopen. Brobbey is op dit moment weinig waard. Ga je die nu verkopen dan maak je gigantisch verlies. Die kan veel beter dan dit en uiteindelijk kom je dan op een goeie transfersom uit. Als die ooit weer de vorm krijgt natuurlijk.

Akpom als spits is ook niet veel natuurlijk. Weghorst prima pinchhitter en levert geen miljoenen op zoals een Akpom.

06-01-2025 16:31

TeringHenkie +28645

Heel simpel, Ajax heeft geld nodig, dus uitgaande transfers. Brobbey ligt nergens in de markt en niemand wil Brobbey kopen.

Maar ik snap wat je bedoelt.

Akpom is een Engelsman en daar zijn ze in Engeland wel gek op, die verkoop je eerder dan Brobbey.

06-01-2025 16:32

Hebbendiekip +4830

Jaren niks gepresteerd, vorig jaar nog speler van het seizoen. Dat Brobbey dit seizoen niet lekker presteert, dat lijkt me duidelijk. Maar kom op zeg. Akpom 1 van de betere spitsen? Op basis van wat? 1 doelpunt meer. Gaat helemaal nergens over dit.

06-01-2025 16:41

Godenzoon24 +15394

Vorig jaar was hij niet heel goed. Minder slecht dan de rest. Brobbey rendeert juist beter in een achteruitlopend team. Dan krijgt hij ruimte. Maar ook toen was hij in afwerking wild en onbehouwen. Zit geen greintje verfijning in.

06-01-2025 16:46

TeringHenkie +28645

Brobbey heeft geen techniek, kan niet voetballen en al helemaal niet koppen. Beetje worstelen tegen de laatste man aan en dan jankend naar de grond!

Dat is Brobbey!

06-01-2025 16:50

Hebbendiekip +4830

Bij 26 goals betrokken in 30 eredivisie is nou niet echt slecht, toch?
Zeker in een historisch slecht Ajax.

Het zal nooit een killer worden, maar wel een geweldig kapstok in de 16. Creëert zoveel ruimte en mogelijkheden voor zijn buitenspelers en diepgaande middenvelders, dat wordt even voor het gemakkie over het hoofd gezien. Als hij gewoon zijn intikkertjes weer gaat maken komt het helemaal goed met m.

06-01-2025 16:53

Hebbendiekip +4830

Bekrompen idee van een voetballer heb je wel Henkie. Ik zie ook liever een van Basten in de spits, gaat m alleen nu niet worden.
Mag ik kiezen tussen Wout, Akpom of Brobbey. Dan zal ik altijd 100% voor Brobbey gaan.

06-01-2025 16:55

AlexIbarra +19330

Knap om dan toch het NL elftal te halen en Ajacied van het jaar te worden.

06-01-2025 18:56

Hebbendiekip +4830

Zo slecht is die dus.

06-01-2025 20:09

Ferd +38604

Henkie, al net zo populistisch als Jaapie. Brobbey heeft al een aantal kopgoals gemaakt. En met hem speelt Ajax stukken beter dan zonder hem

07-01-2025 04:28

ProperFootball +14699

Brobbey is niet verfijnd wordt hier gezegd, dat klopt. Maar bij Akpom zit er natuurlijk ook geen greintje verfijning in, dus wat dat betreft schiet je er weinig mee op. En ook Akpom is geen veel scorende spits. Weghorst is iets meer een pure spits, een killer voor de goal, maar scoort natuurlijk ook niet aan de lopende band. En wat verfijning betreft zullen we er bij Weghorst ook maar geen woorden aan vuil maken...

Ik snak naar eindelijk weer eens een wendbare, goed voetballende, slimme spits. Je kan er wel eentje pispaal maken (bij AS-ers is het meestal Brobbey, zal wel zijn omdat het eigen jeugd is), maar dat zijn ze alledrie gewoon niet.

07-01-2025 07:50

AlexIbarra +19330

Brobbey scoort dit seizoen niet maar is nog steeds onze beste spits omdat je de wedstrijd nou eenmaal met 11 man speelt.
In de eerste wedstrijden vh seizoen liep iedereen te huilen omdat hij net als Bergwijn ook recht had op vakantie, en schoot Akpom er ook niets in waarbij hij ook nog minder duels won.

Ik heb het toen nog af en toe voor Akpom opgenomen omdat iedereen maar liep te zeiken dat een spits met 15 kilo minder spieren niet dezelfde slappe ballen kon vasthouden. 'Brobbey weet al jaren niet te presteren' vind ik dan ook onzin.

Het is ook gewoon niet slim om spelers na een slechte periode te verkopen, dat kun je beter na een goede periode doen. Of een periode waarin ze niet goed spelen maar wel veel scoren.

06-01-2025 18:54

Ferd +38604

'al jaren', vandaar dat hij vorig seizoen 18 goals maakte in een vierkant draaiend elftal...... Jaap, zoals altijd is je populisme erg kortzichtig, overdreven en ver van de waarheid

07-01-2025 04:26

Koekepeer +1466

For the record: Brobs was ook in Dubai aan het trainen.

07-01-2025 11:42

Turg +1175

Kroes heeft tot nu toe niets gepresteerd als technisch directeur. Een goede algemeen directeur maar een waardeloze technisch directeur.

06-01-2025 15:06

Koekie87 +21012

Vraag me alleen wel af wat hij dan allemaal gepresteerd heeft als Algemeen directeur, heb v.d. Vaart, Boulahrouz, Derksen ook weleens horen zeggen dat hij zoveel goede dingen gedaan zou hebben als Algemeen directeur maar gaven daar voor de rest geen concrete voorbeelden bij!!! Bleef meer van horen zeggen etc.

06-01-2025 15:11

Amsterdamnoord +6155

Zou hij zich al zorgen maken om zijn baantje?

06-01-2025 15:31

Oxxer +164957 moderator

@Turg

Waaruit blijkt Kroes een goede algemeen directeur te zijn voor Ajax ?

06-01-2025 15:54

Slang3 +46102

Zijn rol zou het mannetje naast Geelen moeten zijn, geen technische positie. Kroes is een luxe club mascotte die als uithangbord de media kan bespelen.

06-01-2025 16:17

Oxxer +164957 moderator

@Slang3

De best passende functie voor Kroes binnen Ajax bestaat niet meer, titulair operationeel directeur, de oude functie van Rutger Arisz. Wel met een spreekverbod , zijn optredens in de media zijn vaak ongunstig voor Ajax.

06-01-2025 16:27

AlexIbarra +19330

Ik vind het moeilijk in te schatten hoe Kroes zijn werk doet maar in de media vind ik hem juist matig.

06-01-2025 18:57

Slang3 +46102

Feit dat hii zoveel momenten in de media krijgt en verhalen deelt, geeft mij iig het teken dat zijn relatie met de media meer dan goed is

06-01-2025 20:39

Amp +38000

Dat zn relatie met de media geloof ik best. Die smullen er wel van. Vraag js vooral of die relatie ook ten goede komt van ajax zelf

06-01-2025 23:24

Ferd +38604

waarom zou hij een goede algemeen directeur zijn?

07-01-2025 04:28

Bky +56799

Ik begrijp echt mijn god niet waarom mensen Akpom willen behouden. Snappen die niet dat het of Akpom is of een Moro? Wie heb je liever? De een behouden gaat ten koste van een broodnodige buitenspeler.

06-01-2025 14:41

ProperFootball +14699

Mensen snappen nog steeds niet hoe de financiële situatie is. We moeten dure spelers (salaris) verkopen om nieuwe spelers te kunnen kopen, en überhaupt om op termijn het hoofd boven water te houden moet het salarishuis naar beneden. Dus je mag blij zijn als je (het salaris van) Berghuis loost, Rensch (aflopend contract), vd Boomen, Wijndal, Tahirovic maar zeker ook Akpom (ivm zijn salaris) voor een redelijk bedrag kan verkopen. Je zal echt moeten investeren in jong, betaalbaar talent.

Net zoals de afgelopen jaren tientallen, nee honderden, miljoenen blijven investeren in nog meer middelmaat die bij Ajax een heel mooi salaris wil ontvangen (ze spelen immers voor Ajax, dan willen ze ook een goed salaris zien) brengt je alleen maar verder in de neerwaartse spiraal.

07-01-2025 08:00

Suavimani +12073

Branco snap ik, komt aan alle kanten tekort. Maar Akpom zou ik in de zomer pas laten gaan.

06-01-2025 14:37

Jorehn +810

Hij heeft dit seizoen amper tot niet in de spits gespeeld, maar altijd als buitenspeler. Als je een buitenspeler kunt halen, als Akpom vertrekt, lijkt me dat een stuk logischer

06-01-2025 14:41

Suavimani +12073

Ja, die snap ik. Maar je wil niet in de situatie komen dat je Akpom verkoopt, terwijl die buitenspeler uiteindelijk toch niet komt. Dan wordt het helemáál broos voorin. Moet je dadelijk 4-4-2 gaan spelen met Brobbey en Weghorst naast elkaar. Daarom liever pas in de zomer of ten minste pas nadat de inkomende transfer is afgerond.

06-01-2025 15:44

Ferd +38604

je moet rond zijn met de buitenspeler, dan Akpom verkopen. Je kan met zowel de verkopende als met de kopende club afspreken dat de deal pas rond is als alle voorwaarden voldaan zijn, en de voorwaarde voor de komst van de buitenspeler is dat Akpom vertrekt, en voor het vertrek van Akpom dat de buitenspeler bevestigd is

07-01-2025 04:30

Pizzapunt20 +10055

Er zal best interesse voor die mannen zijn, maar ze verdienen stuk voor stuk een top salaris. Die gaan er bijna allemaal gegarandeerd op achteruit dus ze blijven lekker hun contract uitdienen. Branco 2,6m per jaar, wijndal rond de 1,8m, als ik de lijstjes mag geloven.

06-01-2025 14:29

AFCA020! +6130

Idd Pizzapunt.

Mislintat (en daarvoor Hamstra met Wijndal) hebben die jongens veeeeel te hoge salarissen gegeven voor de kwaliteiten die ze hebben. Daarnaast ook nog eens langlopende contracten. En wat te denken van de transfersommen die die mafketel betaald heeft. Veeel te veel als je ziet welke kwaliteiten er tegenover staan.

Het is heel moeilijk om die jongens te slijten. Wat dat betreft vind ik dat Kroes en de zijne al aardig werk hebben verzet.

Maar je kan het metaforisch zien vergelijken met een Wibra openen in de PC met dito prijskaartjes.
Het winkelend publiek in de PC Hooft kan die prijzen betalen, maar verwachten er meer kwaliteit voor. Terwijl de Wibra klant die deze kwaliteit goed genoeg zou vinden, de prijskaartjes van de PC niet kunnen betalen. De winkel blijft dus met z’n voorraden zitten, tenzij ze grote verliezen accepteren.

Blijft bizar wat er de afgelopen 2 jaar gebeurd is

06-01-2025 14:38

Noam +4131

Oef, ik schrik van deze bedragen. Vandaar dat Wijndal er altijd zo gelukkig uitziet op de trainingen.

06-01-2025 15:08

Armatof +311

Beste wensen iedereen, op naar een goed en succesvol 2025. Ben benieuwd wie komen en gaan!

06-01-2025 14:28

DoorVriendschapVerenigdAjax +3184

Die foto van Kroes is ook echt in de zomer gemaakt. Deze transferperiode (of in de maanden ervoor) hebben ze geen foto van hem, al bellend, kunnen vinden.

06-01-2025 14:17

DTM1970 +1506

Blijf erbij dat je Wijndal nog nodig hebt voor plek2.
Hij speelt steeds beter en hij is nuttig als stand-in.

06-01-2025 14:16

Kluivert95 +1343

Idd beter afscheid nemen van Berghuis deze winter en evt Rensch daar hij niet wil verlengen (Tete, Veltman ?)

06-01-2025 14:39

Ferd +38604

geen Tete, die is niet beter dan Gaaei

07-01-2025 04:31

Jorehn +810

Steeds beter? Ik zie 'm alleen maar domme kaarten pakken

06-01-2025 14:42

Yeshyeshyall +11000

Twee niet verschrikkelijk slechte invalbeurten. Ik weet dat we niet echt verwend worden momenteel maar toch

06-01-2025 17:48

Nr.10 +111573

Het blijft opmerkelijk dat het nu alsmaar gaat over hoe moeilijk het wel niet is om spelers te verkopen. Een Akpom, gewoon een speler die op is geleid bij Arsenal, recent nog topscorer en beste speler van de Championship, die bij Ajax ook z’n goaltjes meepikt, m.n. in Europees verband. Hoe is zo’n jongen nou zo moeilijk te verkopen? Tahirovic is gewoon international. Kom op jongens. Dat verkopen moet echt beter.

06-01-2025 14:14

NeeI +108046

Absoluut. Een beetje TD met netwerk krijgt deze jongens echt wel verkocht.

06-01-2025 14:19

afct +8980

Hij moet zelf ook willen.

06-01-2025 14:22

Ron6 +3522

Heeft misschien ook wel te maken omtrent nieuwe transfersysteem wat er is (of aan zit te komen)? Clubs wachten denk ik af, zijn er niet gerust op om nu 10m af te tikken als de kans bestaat dat straks het systeem echt anders wordt

06-01-2025 14:37

Nr.10 +111573

Alsof er geen transfers worden gedaan.

06-01-2025 19:40

De Stift +7097

Inderdaad vier spelers waarvan het mooi zijn als ze vertrekken. Hebben allen ook nog enige waarde.
Van de Boomen. 5M
Tahirovic: 5M
Wijndal: 3M
Akpom: 10M

Met een beetje geluk krijg je er nog zo’n 20 miljoen voor, plus de besparing in salaris.

Overigens alle vier spelers die zich als voorbeeldige profs opstellen en imo niets te verwijten valt, behalve dat ze ja hebben gezegd tegen slecht inkoopbeleid vanuit Ajax.

06-01-2025 13:52

afct +8980

Dit zou geweldig zijn alleen ben ik bang dat je al blij moet zijn als ze gaan.

06-01-2025 13:55

Bky +56799

Ik zou vd Boomen, Tahirovic en Wijndal echt tegen elk bod lozen, al is het alleen maar om salariskosten weg te werken. Die bedragen die jij voor ogen hebt krijg je er sowieso niet voor.

06-01-2025 14:11

AFCACruijff14 +162546

Ik denk eerder 2, 4, 5 en 7 miljoen.

Niemand lapt nog 10 voor Akpom laat staan 5 voor Branco.

06-01-2025 14:13

AlexIbarra +19330

Alpom heeft toch prima cojfers bij Ajax voor een reservespits? Heeft ook in Engeland aardig gepresteerd.
Zou ik niet voor onder de 10 laten gaan want hij is gewoon nuttig voor ons.

06-01-2025 14:21

AFCACruijff14 +162546

Leeftijd, reserverol hier en hij is technisch gewoon niet zo best.

Enige wat mee kan helpen is zijn Engelse nationaliteit. En de naam Ajax.

06-01-2025 14:23

chriseverhard +3637

Voor akpom moet je zeker nog wel 15 tot 17 miljoen krijgen h9or

06-01-2025 14:39

stopperspil +11210

Huh Brobbey mag niet vertrekken? Zit verkooptechnisch ook niet in zijn beste fase

06-01-2025 13:41

DeWijsneus +25798

Deze week komen de kaarten voor de tweede seizoenshelft weer te koop.

Maar wat is nou beste tactiek met die vreselijke website van Ajax?

Half uur van te voren klaar zitten of om 10 uur proberen in te loggen?

06-01-2025 13:39

champhead +14500

Maakt geen enkel verschil in mijn ervaring

06-01-2025 13:44

DeWijsneus +25798

Je moet maar blij zijn dat je geen vage errors krijgt, dat is nog het meest vreselijk.

Zucht.

06-01-2025 13:45

SpursAjax +6724

Half uur van tevoren in wachtrij staan is best!

06-01-2025 13:47

DeWijsneus +25798

Ik ga het proberen, dankjewel!

06-01-2025 14:15

de echte causio +2311

Ter informatie. Als Ajax (Kroes) een speler wil verkopen, moet er ook een koper zijn. Als geen enkele club Wijndal wil hebben, kan Kroes niets doen. Dan heb je ook nog de speler. Als je een koper hebt, maar de speler wil niet vertrekken, dan kan je ook niet veel doen. En dan heb je ook nog de makelaars met hun belangen
Als verkoper ben je dus afhankelijk van veel anderen. Als de te verkopen speler dan ook nog voor te veel geld is gekocht, en een veel te hoog salaris heeft, ben je als verkoper nog machtelozer. Vooral dan krijg je te maken met de penningmeester. Die wil haar straatje schoon hebben en eist (te) hoge opbrengsten van spelers.
Dat is het krachtenveld van Kroes. Kan het beter? wellicht. Doet hij het slecht? Wellicht. Maar wat meer begrip voor zijn situatie verdient die man volgens mij wel.

06-01-2025 13:36

wijzijndebeste123 +165364

Dus als ik het goed begrijp:
1. Als Kroes niemand verkoopt dan ligt het aan de spelers.
2. Als Kroes een 3e spits haalt en geen buitenspelers terwijl we daar zwaar onderbezet zijn ligt dat ook niet aan Kroes?

Dus Kroes kan er allemaal niks aan doen. Arme Kroes.

06-01-2025 13:37

Opperhoofd +12712

1. Dan ligt het aan de markt.

06-01-2025 13:38

ajaxfan83 +3526

Nou welke 3de spits heeft kroes gehaald , Oh ja Weghorst en je weet dat kroes daar vrij weinig mee te maken heeft?? Jij weet dat ene heer van Gaal daar bijna zelf verantwoordelijk voor is, zelfs ook voor die deal van die Noppert die gelukkig niet door is gegaan . En zo gaan er nog meer spelers komen uit de koker van van Gaal , maar kroes is uiteraard de boosdoener terwijl hij geen zak te zeggen heeft zoalng dat onderzoek nog loopt , het enige wat ze hem kunnen verwijten is dat hij toen dingen in dat boek van Menno de Galan heeft gezegd

06-01-2025 13:51

wijzijndebeste123 +165364

Haha Kroes heeft er weinig mee te maken? Kroes reed persoonlijk naar het EK in Duitsland om Weghorst te overtuigen. Dus Kroes had er idd niks mee te maken.

Jouw Van Gaal verzinsel over Weghorst heb je geen enkele bron voor.

06-01-2025 13:58

de echte causio +2311

Je begrijpt er echt helemaal niets van.

06-01-2025 14:01

JohnDylan +22682

"Jij weet dat ene heer van Gaal daar bijna zelf verantwoordelijk voor is, zelfs ook voor die deal van die Noppert die gelukkig niet door is gegaan."

Zelfs als dit waar zou zijn is dat toch alleen maar een teken dat Kroes ongeschikt is omdat hij zijn oren laat hangen naar een adviseur van de RvC? Dat lijkt me juist nog een veel grotere reden om afscheid van Kroes te nemen dan als hij zelfs had bedacht om Weghorst en Noppert te kopen.

06-01-2025 14:07

Koekie87 +21012

Tja dan kunnen ze net zo goed van Gaal technisch directeur maken van Ajax als dat echt zo is dat Kroes zijn oren laat hangen naar diezelfde van Gaal. Vraag me daarnaast ook af hoe dat netwerk van Kroes eruit ziet, of zou zijn netwerk toevallig alleen maar bestaan uit zijn vriendjes bij SEG waar hij als TD er geen zaken mee kan doen omdat je anders de schijn tegen je krijgt mbt vriendjespolitiek en belangenverstrengeling.

06-01-2025 14:23

AlexIbarra +19330

Dit is wel een heel zielig verhaal.
Kroes is toch TD? Als vGaal iets wil maar de rest niet, heeft vGaal pech.
Niks tegen Kroes verder maar als je als TD wordt overvleugeld door iemand zonder officiele functie, zou ik lekker opstappen.

06-01-2025 14:24

GAjax31 +16275

Eens dat je als TD afhankelijk bent van anderen. Maar dat geldt ook voor zijn voorganger(s), waar hij niet bepaald mild over was. Dat mag hoor, maar dan kun je zelf ook wat minder genuanceerde kritiek verwachten.

Mislintat heeft bijv. genoeg fouten gemaakt, maar ook hij was afhankelijk van anderen.
Volgens de geruchten wou hij bijv. Guirassy als spits halen. Die had er vorig jaar 28 gemaakt in de Bundesliga, maar dat ging niet door en het werd Mikautadze wiens transfer ongelukkig uitpakte.

06-01-2025 13:55

de echte causio +2311

Is ook zo. Mislintat kon ook niet vrij zijn gang gaan. Hij kwam uiteindelijk bij B en C spelers uit.

06-01-2025 14:05

GAjax31 +16275

Precies, dat zag je ook met de keuze van de trainer. En dat is allemaal prima, uiteindelijk is de TD verantwoordelijk en als het slecht uitpakt, krijg je kritiek. In het geval van Mislintat werd ie ontslagen.

Nu is Kroes als TD verantwoordelijk, en hoewel niemand zal ontkennen dat er allerlei verzachtende omstandigheden zijn waarom het tot nu toe tegenvalt, is in mijn ogen wel volkomen logisch dat hij nu kritiek krijgt. Net zoals hij de complimenten zal krijgen als hij goede spelers weet te halen of spelers weet te verkopen voor goede bedragen.

06-01-2025 14:50

MelleAfca +14328

Mijn Ajax hart zou zwáár verlicht zijn als van den Boomen en Wijndal zijn geloosd in februari.
Tahirovic prima en Akpom zou logisch zijn, maar stiekem onterecht. Ik kan niet anders concluderen dan dat hij eigenlijk je beste spits is op het moment. Idealiter zou ik Brobbey dan voor een mooi bedrag verkopen en Akpom, Weghorst, Traoré als opties in de punt behouden.

06-01-2025 13:29

PuntNaarAchterSVP +5442

Weghorst én Akpom is gewoon een enorm domme beslissing geweest. Het zijn dezelfde types, en daarbij is Weghorst ook eens veel minder dan Akpom. Brobbey heeft tenminste nog voetballend vermogen en snelheid achter de laatste linie wat in wedstrijden met meer ruimte goed van pas komt (daarin zijn Akpom en Weghorst weer vrij waardeloos)

06-01-2025 13:36

Opperhoofd +12712

Akpom en Weghorst hebben scorend vermogen …. Ook niet onbelangrijk

06-01-2025 13:40

linksbinnen +8210

Alleen zie ik Brobbey dat nooit doen, gebruik maken van zijn snelheid achter de laatste linie. Het is alleen maar vrij worstelen wat ik zie.

06-01-2025 13:51

El Grande Ghacied +1363

Ben op zich fan van Brobbey, maar hij parasiteert idd erg op het vrij worstelen. Zonde, want die diepgang heeft/had hij wel degelijk.

06-01-2025 14:39

TweeBenig2 +16371

Hier een heel verhaal uit de Telegraaf: https://archive.ph/PnxqM
Als Kroes het maar uit z'n hoofd laat om Akpom in deze transferperiode te verkopen. Niet de meest verfijnde voetballer, maar als hij op zijn plek in de spits staat (of daar net achter) meestal wel een neusje voor 'de goal', althans lijkt minder vaak te missen dan Brobbey en Weghorst.

06-01-2025 13:25

Bky +56799

Nee joh, verkoop onze 3de viool houten klaas spits lekker niet om ruimte te maken voor een buitenspeler die we echt nodig zijn. Laten we lekker aan blijven kutten met Akpom op de linksbuiten, in de spits komt hij namelijk toch niet te staan. Goed plan!

06-01-2025 13:32

wijzijndebeste123 +165364

Beter Brobbey verkopen. Is de minste van de 3.

06-01-2025 13:35

Bky +56799

Best, maar dat gebeurt toch niet en Akpom is makkelijker te verkopen.

06-01-2025 13:37

TweeBenig2 +16371

Als we het over houten klazen hebben.... Vergeleken bij Weghorst is Akpom een lenige sambadanser. Brobbey lijkt op dit moment niet een grote 'killer' te zijn, terwijl Akpom ook zijn kansen mist, maar er in ieder geval van al zijn kansen er meer inprikt en, niet onbelangrijk, fysiek goed in elkaar steekt en kan koppen. Maar goed, daarom is het hier op AS ook mooi om allerlei bespiegelingen erop los te kunnen laten.

06-01-2025 13:42

Bky +56799

Akpom heeft een adoratie hier op AS gekregen van ongekende proporties. De argumentatie dat hij "beter is" dan die andere twee die maar wat aan prutsen is geen argument om hem te behouden. De enige potjes die hij goed speelde was als een verkapte vleugelverdediger om een rechtsback uit te schakelen. Hij heeft daar lekker hard kunnen werken, sleuren en beuken en dat blijft blijkbaar in het geheugen van mensen gekerfd staan. Dat hij geen bal fatsoenlijk aan kan nemen of vaak genoeg over zijn eigen benen struikelt vergeten we hier maar weer.

Akpom is het makkelijkst te verkopen, wordt het minst gebruikt door de trainer op de positie waar hij eigenlijk moet spelen en met zijn geld kun je een speler halen die we wel nodig zijn op de positie waar hij misbruikt wordt op dit moment. Pure win-win-win.

06-01-2025 13:51

TweeBenig2 +16371

Ik adoreer de man zeker niet, maar het bewieroken van Weghorst en Brobbey en het afzeiken van Akpom staat mij tegen, terwijl onze eerste spits weinig doeltreffend is. Überhaupt, vind ik het afbranden van spelers niets, hoewel ik tijdens wedstrijden daar ook wel op te betrappen ben.

06-01-2025 14:03

Bky +56799

Al onze spitsen voldoen niet op dit moment. De discussie die de meesten nu voeren is "wie is het minst slecht". Ik zou er geen traan om laten als één van de drie gaat. Bij Brobbey weet je echter nog dat de potentie een stuk hoger ligt dan bij de andere twee gezien zijn afgelopen seizoenen. Weghorst had van mij niet gehaald hoeven te worden. Akpom hadden we allang moeten verkopen, wie weet wat voor leuke speler we nu niet hebben op de flanken omdat je met hem opgescheept zit.

06-01-2025 14:07

Turbo +42159

Dat neusje voor de goal staat op 15 basisplekken dit seizoen, waarvan ie er 13 afsloot zonder goal of assist. Voetballen kan ie ook niet. En hij wordt dit jaar 30.

Akpom heeft weer de typische vlaag van populariteit hier die hardwerkende aankopen wel vaker genieten maar nooit ergens op gebasseerd is. T.e.a.b. lozen.

06-01-2025 13:37

TweeBenig2 +16371

Hoe vaak stond hij op zijn eigen positie bij die basisplaatsen? Lijkt een 'detail' dat je over het hoofd ziet.

06-01-2025 13:45

Turbo +42159

8 keer basis in de spits. 6 van die 8 wedstrijden geen enkel rendement. Was in die 8 wedstrijden samen bij welgeteld 2 kansen betrokken en was qua veldspel een dood element.

Het is geen "detail". Het is gewoon dezelfde beperkte Akpom.

06-01-2025 13:49

TweeBenig2 +16371

Mooi dat je die statistieken bij de hand hebt (ik niet). Dus nog wat vervolgvragen mijnerzijds; hoe vaak werd hij gewisseld (dus minder kans op doelpunten in het laatste kwartier waarin Ajax vaak lijkt te scoren)? En dan de statistieken van Brobbey en Weghorst, mede in acht genomen dat zij altijd in de spits mogen starten. Vooral omdat ik zelf vind dat Akpom verdedigend vrijwel nooit verzaakt in tegenstelling tot Brobbey en (vooral) Weghorst.

06-01-2025 13:58

Hebbendiekip +4830

Lijkt me dat de gegevens die je gepresenteerd kreeg voldoende zijn om te concluderen dat ook Akpom niet het beoogde niveau heeft. Je bent nu what if’s aan het zoeken.

06-01-2025 16:49

TweeBenig2 +16371

Nope, Ik heb die statistieken van Brobbey en Weghorst niet, maar misschien heb jij ze in dit draadje wel gezien (dan is het my bad) en dus kan ik niet vergelijken. Simple as that.

06-01-2025 17:37

Jeugd +24909

Wijndal kun je gewoon weggeven joh. Tahirovic behouden, niks mis mee.

06-01-2025 13:18

OpaHooligan +4084

Dan moet Wijndal zelf ook nog willen en een vergelijkbaar salaris kunnen verdienen. Ik denk dat dat meer het probleem is.

06-01-2025 13:20

Jeugd +24909

En als we er een strik omheen doen?

06-01-2025 13:26

OpaHooligan +4084

En als we hem met de fiets brengen?

Nee, maar sowieso heeft hij een aantal wedstrijdjes meegepikt, misschien komt er een club. Als hij uit het salaris huis weg is, is het al een winst, tjsah.

06-01-2025 14:09

Ajaxsupporter02 +14351

Wat moet je met Tahirovic?

06-01-2025 13:28

Giovanni36 +1080

Kroes schijnt achterlijke bedragen te vragen voor tahirovic en vd boomen. 5 mil en 7,5 mil. Geen enkele club legt dat neer voor
Die gasten. Pas de prijs aan en werk het salaris weg.

06-01-2025 13:17

Dutch Schaefer +6150

Waar lees je dat?

06-01-2025 13:19

OpaHooligan +4084

Okay dus eerst lees ik kritiek dat Kroes alles voor een appel en een ei weg wil doen, en nu wil hij ze te duur slijten? Natuulijk niet dezelfde mensen die dat dan posten, maar het is 1 van de twee.

06-01-2025 13:21

Giovanni36 +1080

Kroes wil helemaal niks goedkoop laten gaan. Ajax heeft deze zomer een bod gehad van 5 mil op vd boomen, is afgewezen door kroes. Hij weet ze juist niet te slijten omdat de beste man hoog in de boom zit

06-01-2025 16:22

AINIESTA +45381

Kroes is een stageloper, maar geloof niet dat hij van den Boomen zo graag wilde behouden dat hij 5 miljoen liet liggen. Misschien dat Farioli er een stokje voor stak maar als het aan Kroes lag werd elke Mislintat aankoop voor appel en ei verkocht.

06-01-2025 16:27

JohnDylan +22682

Ik zou Vd Boomen transfervrij bij clubs aanbieden. Dat bespaart Ajax meer dan 6 miljoen euro aan salaris tot zijn contract in 2027 afloopt. Tahirovic zou ik voor anderhalf seizoen verhuren. Ik denk dat Ajax daarna nog best wat aan hem kan verdienen.

06-01-2025 13:23

El Grande Ghacied +1363

Moet die club wel met een vergelijkbaar salaris komen. Anders blijft ie gewoon lekker zitten waar ie zit.

06-01-2025 14:42

PuntNaarAchterSVP +5442

Ongelofelijk hoe sterk de PR voor 'sterke leider' Kroes door blijft werken. De man maakt blunder na blunder maar toch is elke kritiek op zijn functioneren voor sommigen hier teveel. Wat is er voor nodig om wél je mening over die man bij te stellen?

Misschien nog drie talentvolle LCV's aantrekken? En dan onze enige rechtsbuiten verkopen, een te dure, ongeschikte en geblesseerde vervanger aan proberen te trekken en zelfs dat niet rond krijgen? Waarschijnlijk weet men zelfs dan zich weer in een bocht te wringen en de schuld aan Mislintat te geven.

06-01-2025 13:16

AFCA. +3283

Mislintat kreeg spelers tenminste nog verkocht....

06-01-2025 13:10

Freddy +11504

Klaassen transfervrij, Tadic transfervrij. Spelers die hij verkocht hadden geen gigantisch salaris tov de kwaliteiten.

06-01-2025 13:13

Rockpotje +9618

Wat zou Bassey verdiend hebben?

06-01-2025 13:14

JohnDylan +22682

Bassey en Daramy hadden wel degelijk een "gigantisch salaris tov de kwaliteiten".

06-01-2025 13:15

Bky +56799

Doe nou even leuk mee.

06-01-2025 13:17

Freddy +11504

Bassey is gewoon een prima speler voor Engeland (home grown) die echt geen 2,2 / 2,8 miljoen verdiende bij Ajax zoals vd Boomen. Daramy paste niet bij Ajax maar had ook geen salaris zoals een Wijndal.

06-01-2025 13:49

Koekepeer +1466

Als Mislintat Klaassen en Tadic niet transfervrij had laten gaan, maar stel dat die gebleven waren dan ben ik bang dat wij financieel er nog slechter voor hadden gestaan.

06-01-2025 16:08

wijzijndebeste123 +165364

Volgens de mensen hier krijgt Kroes geen spelers verkocht door Mislintat. Volgens dezelfde mensen lukte het Mislintat overbodige/mislukte spelers te verkopen door de spelers. Gelukkig is er geen dubbele standaard.

06-01-2025 13:14

OpaHooligan +4084

Zeker dat dat dezelfde mensen zijn? Je observatie dat het 't een of het ander is, dat klopt wel.

06-01-2025 13:23

wijzijndebeste123 +165364

Ik kan de namen van deze gebruikers zo oplepelen. Maar dan speel ik op de man dus dat doe ik niet.

06-01-2025 13:25

El Grande Ghacied +1363

Beetje flauw... Maar andere markt. Men vergeet nogal gemakkelijk dat er met dat arrest iets boven de markt hangt. Zolang daar geen helderheid over is, gaan er geen dikke transfersommen betaald worden. Kijk maar naar Engeland momenteel waar vooralsnog ook niet veel gebeurt.

06-01-2025 14:44

Masterdamxxx +900

Kroes is aan het puinruimen, wat mislintat heeft achtergelaten. Ik neem deze vent niks kwalijk. En farioli is een prima trainer lijkt mij.

06-01-2025 13:06

wijzijndebeste123 +165364

Puinruimen? Hij heeft afgelopen zomer met zn halfgare huurdeals de puin onder het bed geveegd en een nog grotere puinhoop gecreëerd door een totaal onevenwichtige selectie samen te stellen.

06-01-2025 13:19

Lavie +2343

Forbs, Medic, Sosa en Ünüvar krijgen we deze zomer weer terug idd. Het is wel gelukt om de peperdure Bergwijn te verkopen met een zeer bescheiden transferwinst. Met Axel Dongen hebben we nog een zeer getalenteerde linksbuiten onder contract, maar die is geblesseerd.

06-01-2025 13:34

de echte causio +2311

Ik begrijp er echt niets van. Afgelopen twee jaar was er bijna elke week onrust in de tent. Trainers, spelers, management, de pseudo TD, rolden vechtend over straat. De resultaten waren dramatisch, de spelers hadden de slechtste conditie van de eredivisie, ze liepen de minste meters. JA bakte er niets van, en de opleiding functioneerde onvoldoende. En niet onbelangrijk het geld ging met bakken naar de spelers die het niet waard waren.
En nu, onder de bezielende leiding van de nieuwe TD, wordt de jeugdopleiding (naar mijn mening zeer goed) herzien, speelt JA heel redelijke wedstrijden, wordt er veel bezuinigd op spelers salarissen, is er onderling veel (professioneel) overleg, zijn de resultaten van het eerste boven verwachtingen, is het voetbal matig, maar effectief. En elke euro wordt drie keer omgedraaid voordat het wordt uitgegeven.
En nu moet de man die als TD verantwoordelijk is voor dit alles, ontslagen worden omdat hij Weghorst heeft gekocht.
Kan het nog gekker?

06-01-2025 13:04

Jeugd +24909

Okay Alex 😅👍

06-01-2025 13:08

Bky +56799

De enige reden dat er rust is komt door de resultaten van Farioli. Kroes zorgt alleen maar voor onrust met z'n grote bek, interviews en raar handelen.

Als Kroes 1 jaar geleden dit had geflikt terwijl we in het rechterrijtje stonden werd de Arena nu afgebroken.

06-01-2025 13:11

afct +8980

Kroes heeft Farioli aangesteld, onze ja triest maar waar 3 topscorers gehaald. Nee ik ben zeker niet tevreden alleen na de afgelopen jaren gaan we weer langzaam draaien naar beter.

06-01-2025 13:23

fluwelenlinker +11905

Voor welke onrust zorgt Kroes dan precies? De onrust onder supporters die denken dat Fifa Manager de echte wereld is?

06-01-2025 14:15

Yeshyeshyall +11000

Onrust groot woord maar met zijn aandeeltjes, klap in de nek en opmerkingen over nivo van de spelersgroep ook nog niet echt van veel meerwaarde

06-01-2025 17:55

hatodetoekomst +579

De telegraaf, laat maar

06-01-2025 13:00

Newbee34 +6739

Natuurlijk hebben we een buitenspeler nodig maar we zitten nog steeds met verhuurde spelers zoals Forbs die weer terug gaan komen. Ik snap wel dat je eerst overbodige spelers kwijt wilt raken maar tegelijkertijd misschien de 2e plaats hierdoor kan verspelen. Beetje een gok.

06-01-2025 12:58

jaripettersson +9531

Staat ie weer te bellen als een geslaagde zakenman.

06-01-2025 12:55

stefanwillem +12180

Zo stond overmars ook op elke foto.

06-01-2025 13:09

Jeugd +24909

Keer een fotootje met z'n handen in het haar zou wel helpen. Of misschien beter nog krabbelend op z'n hoofd met 1 hand, een wat verdwaasde blik.

06-01-2025 13:16

4X4 +3

Welk haar!? Denk dat je even moet bedenken hoe je je over Ajax voelde een jaar geleden. Beste aankoop was Farioli, en wie was daar verantwoordelijk voor?

06-01-2025 13:32

Jeugd +24909

Ik denk dat je even mijn posts moet volgen🤣😂

06-01-2025 13:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.