[Update II] 'Ajax krijgt twee mogelijkheden van Real Valladolid voor het aantrekken van Moro'

door Jari Perridon 1150

Bron AS

[Update II] 'Ajax krijgt twee mogelijkheden van Real Valladolid voor het aantrekken van Moro'

door Jari Perridon 1150

Bron AS

Laatst geüpdatet

Real Valladolid, de huidige werkgever van Ajax-target Raúl Moro, is niet bereid om de linksbuiten in eerste instantie te verhuren aan Ajax, zo meldt het Spaanse AS. De Amsterdamse club zou de 22-jarige Spanjaard het liefst op huurbasis over willen nemen van de hekkensluiter van La Liga en daarbij een koopoptie in de huurdeal willen opnemen.

De Amsterdammers zijn sinds de zomerse transferperiode dunbezet op de linksbuitenpositie. Na het vertrek van Steven Bergwijn en Carlos Forbs is Mika Godts de enige linksbuiten die echt uitzicht heeft op speelminuten in het team van Francesco Farioli. In de periode dat Godts geblesseerd moest toekijken, was Farioli genoodzaakt om een spits (Chuba Akpom) of middenvelder (Kenneth Taylor of Kristian Hlynsson) op linksbuiten te zetten.

Ajax ziet Moro volgens het medium als topprioriteit deze winterse transferperiode, maar heeft niet de financiële middelen om hem direct over te nemen van Real Valladolid. Ajax zou zaterdag een bod hebben ingediend om te huren met een niet-verplichte koopoptie - die zes miljoen euro zou bedragen - maar de Spanjaarden zouden dit niet zien zitten. Moro wordt gezien als de beste speler van de Real Valladolid.

Dit seizoen kwam Moro al zeventien keer in actie in La Liga en speelde hij 1162 minuten voor Real Valladolid. Hierin was de buitenspeler goed voor drie doelpunten en één assist. Eerder kwam Moro uit voor SS Lazio en op huurbasis voor Real Oviedo en Real Valladolid. In de zomer van 2024 betaalde zijn huidige club 2,5 miljoen euro om de rechtspoot definitief in te lijven.

Tekst gaat verder onder de foto.

raul moro
Real Valladolid zou het volgens het Spaanse AS niet zien zitten om Raúl Moro in eerste instantie te verhuren aan Ajax.

'Karlsson is aangeboden, Ajax overwoog terugkeer Forbs'

Volgens Tim van Duijn, Ajax-watcher namens Voetbal International, heeft Ajax naast Moro ook andere opties overwogen. Zo zou Jesper Karlsson, oud-speler van AZ, zijn aangeboden, maar de Zweed heeft inmiddels een nieuwe club gevonden in het Italiaanse Lecce. Ook werd geopperd om Forbs vervroegd terug te halen van zijn verhuurperiode aan Wolverhampton Wanderers, maar dit werd nooit serieus.

Update - 10.30 uur (5 januari) - 'Ajax blijft hopen op Moro: club onderhandelt nog steeds met Real Valladolid'

Ajax heeft de hoop op de komst van Raúl Moro nog niet opgegeven, zo meldt Matteo Moretto van het Spaanse Relevo op X. De journalist meldt dat de onderhandelingen tussen Ajax en Real Valladolid nog altijd in leven zijn. De Amsterdammers zouden volgens Moretto nog geen bod hebben ingediend. Moro moet bij Ajax de linksbuitenpositie komen versterken.

Update - 20.50 uur (5 januari) - 'Ajax krijgt twee mogelijkheden van Real Valladolid voor het aantrekken van Moro'

Volgens ESPN heeft Ajax twee mogelijkheden gekregen van Real Valladolid voor het overnemen van Raúl Moro. De Spaanse buitenspeler staat nog altijd hoog op het verlanglijstje van Ajax, maar vooralsnog lijkt er een groot verschil te zitten tussen de Amsterdammers en de Spanjaarden.

ESPN meldt dat de 22-jarige buitenspeler een clausule van 25 miljoen euro in zijn contract heeft staan. De Spaanse club zou voor minder dan de helft van dat bedrag ook wel zaken willen doen, zo klinkt het. Dit zou betekenen dat de Amsterdammers meer dan tien miljoen euro moeten neertellen voor de diensten van de Spanjaard.

Naast een directe transfer staat Real Valladolid ook open voor een huur tot het einde van het seizoen met een verplichte koopoptie. In dat geval zou de huursom, tot het einde van het seizoen, zo'n twee miljoen euro bedragen. Het lijkt er op de de Spanjaarden niet willen mee werken aan enkel een verhuur van de buitenspeler.

Lees meer over:
Plaats reactie

Wieno +9249

Hello Raúl this is Kroes speaking yes. We want you youknow, but yes there is no money. Can you do alsof you vedraai your knie yes, then I bied 2 million and I give you a zak of croky and bottle AA after the match....

06-01-2025 23:28

ajax4ever001 +18774

Haha Tadic taal🤣👌

28-01-2025 22:35

Rob.C +8418

Het is stil......
Erg stil.....

Mag ik dat zeggen?

06-01-2025 21:49

Delaney +14959

Zolang je het maar niet typt. 😉😜

06-01-2025 22:20

Rob.C +8418

😉😂

06-01-2025 22:57

Sies +4537

Wat is met Cerney?

06-01-2025 21:20

Delaney +14959

Vanwaar deze vraag? 🧐

06-01-2025 22:22

Sies +4537

Nou .. of hij een optie is op links ?

06-01-2025 23:04

Delaney +14959

Nee, hij is te duur voor Ajax en verder zie ik hem niet al back-up fungeren voor Ajax.
Niet per se vanwege zijn kwaliteiten, maar eerder omdat hij met zijn 27 jaar oud aan spelen toe zou willen komen.

07-01-2025 10:55

Bollenkemper +716

Ik zou alle pijlen richten op Dries Boussatta en Berry Powel

06-01-2025 20:10

Nr.10 +111834

Staat er al iemand op Schiphol op de uitkijk?

06-01-2025 19:46

DoorVriendschapVerenigdAjax +3199

Vooral bij de uitgaande vluchten.

06-01-2025 21:22

BBAFCA +9785

Dit duurt allemaal veel te lang. Straks eind januari voor we een versterking binnenhalen, als we überhaupt iemand halen. Diegene moet nog ingespeeld raken etc, we lopen weer achter de feiten aan

06-01-2025 19:22

MPAjax +8483

Is er een vak kundig bekwame technisch directeur in de zaal?

06-01-2025 19:19

emieltjuhh +18178

Als het maar niet Van den brederode wordt die ex az spelertje

06-01-2025 18:55

Danielson +50667

Waar speelt die nu? Veel te licht inderdaad in ieder geval.

06-01-2025 20:59

emieltjuhh +18178

Fortuna dusseldorf

06-01-2025 21:51

vanreenen +10370

Kopen krijgt mijn voorkeur. Maar een ernstige blessure houdt wel in dat de vraagprijs niet boven de 5 miljoen euro kan liggen. De eerste 2 maanden heb je niets aan deze speler. Tenzij de ernst van de blessure mee zal vallen. Dan kan de vraagprijs nooit boven de 6 miljoen liggen.
We gaan het meemaken of niet. Wel weer een geweldige soap, hè?

06-01-2025 18:50

Hans.D88 +3793

Lijkt me niet onredelijk van Valladolid. Ajax kan gaan doorschakelen naar de volgende optie (als ze die hebben 😅).

06-01-2025 17:40

Odysseus +14485

Haha precies. Want welke idioot zou nou ook een geblesseerde linksbuiten gaan huren met een koopoptie van 20 miljoen. Haha! Of was dat nou net niet Mislintat…? Anyways….

06-01-2025 17:31

DoorVriendschapVerenigdAjax +3199

Zijn er interessante alternatieven die goedkoop op te halen zijn?

06-01-2025 15:49

ChristianEriksen +92

Naar mijn mening Samuel Mbangula. Juve staat open voor vertrek. En Belgische nationaliteit dus Godts kan vast een goed woordje doen.

06-01-2025 17:22

mickey2602 +4804

Hoeveel zou die moeten kosten dan? En ook niet geheel onbelangrijk,wat wil die aan salaris hebben? Hij komt van Juve dus die verdient wel meer dan 2 miljoen.

06-01-2025 18:44

ChristianEriksen +92

Dat is wel weer een dingetje idd.. Geen idee wat Juve wil, maar hij is wel als ruilmiddel aangeboden bij verschillende transfers, zelfs voor Hancko. Dus wie weet kan je het proberen, desnoods huren.

06-01-2025 23:08

Amp +38326

Kent wandelt nog transfervrij rond geloof ik. Maar dat zal wel weer teveel salaris zijn of te makkelijk binnen hengelen en wacht kroes dat ie zich zelf aan komt bieden zoals klaassen

06-01-2025 23:33

Suavimani +12151

10+2 miljoen voor een speler waarvan je niet weet of hij gaat passen. Lijkt me niet het soort risico's dat we in de huidige situatie zomaar kunnen nemen. Elke aankoop voor dat bedrag moet een absolute voltreffer zijn. Dan kun je beter het geld op zak houden. Anders speel je roulette met je financiën.

06-01-2025 14:41

Jeratino +780

Klopt, al is het ergens altijd wel een risico toch? Een 100% voltreffer weet je echt nooit.

06-01-2025 21:22

Bruno04 +15863

Op basis van de beelden vind ik het niet veel. Manier waarop hij schiet is beperkt. Awareness waar de verdediger is ook maar mwah. En zo nog wel wat dingen.

06-01-2025 14:28

Mitchjo +6249

Ik heb er weinig vertrouwen in onder Kroes. De beste man is geen al te beste onderhandelaar gebleken. Daarnaast reken ik het hem ook aan dat we het seizoen überhaupt begonnen met deze onevenwichtige selectie. Nu moet dit in de winterstop worden gerepareerd, maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van.

06-01-2025 14:05

Jeremy1987 +297

vast beter dan sven.. Wat kost avila? 8 miljoen? Mag het ook 12 zijn?

06-01-2025 17:06

Ajax34 +4133

Bounida doorschuiven doet het niet onaardig als linksbuiten bij JA.

06-01-2025 12:37

Ajax1969 +4171

Moet eerst verlengen, anders krijg je een geval Brobbey die in zijn laatste jaar voor Leipzig kansen kreeg en toch gratis de deur uit liep.

06-01-2025 12:41

AFCA020! +6145

Moet hij wel gaan verlengen, anders geen energie meer in steken. Graag of niet

Maar vrees het ergste bij hem….

06-01-2025 12:42

trodat4030 +97499

Laat die jongen eerst maar eens een basisplaats zien af te dwingen in Jong. Staat op welgeteld 3 invalbeurten en in totaal op 57 min.

06-01-2025 16:36

Been +12585

Misschien dat ze 2 miljoen in 72 termijnen accepteren?

06-01-2025 11:07

Muddy +2444

De vraag is: koop je met deze speler een plek in de CL? Anders niet doen.

06-01-2025 10:50

AjaxAficionado +1489

ik hoop voornamelijk dat we de overbodige jongens mooi ergens anders kunnen strikken voor een paar miljoen zodat we er eentje in de diepte bij kunnen halen achter godts, verder denk ik dat we het met de rest moeten gaan doen. het wordt krap maar die 2e plek zouden we moeten kunnen halen gezien het schema van de concurrentie.

06-01-2025 12:02

AFCA020! +6145

In feite hebben we hetzelfde schema, alleen andere data. Iedereen heeft 17 potjes gespeeld en speelt dus nog tegen elkaar.

Daarnaast hoop ik ook dat we die 2e plek vasthouden. Zou een geweldige prestatie zijn van Kroes, Farioli, Geelen etc.

Niemand had verwacht dat het zo snel zou kunnen gaan (wel gehoopt natuurlijk). Goed omgegaan met het weinige geld dat er nog was, waardoor we toch een redelijk concurrerende selectie en staf hebben kunnen samenstellen 👌🏻👌🏻Extra knap als je ziet wat er vorig jaar september stond 👌🏻
Heel knap en hoop dat we deze stijgende lijn de komende jaren door blijven trekken zodat we weer daar komen te staan waar we horen.
Heb in elk geval vertrouwen in het huidige directie team 👏🏻

Zijn uit het juiste hout gesneden 🤍❤️🤍

06-01-2025 12:48

Brooklyn +4161

Huur hem met koopverplichting bij plaatsing CL. Weet je gelijk hoeveel vertrouwen Valladolid in Moro heeft.

06-01-2025 13:08

linksbuiten14 +565

Zijn er nog andere mogelijkheden als in spelers? of is deze Moro echt de moeite waard?

06-01-2025 10:49

Mitchjo +6249

Dat mogen we wel hopen toch (dat er nog meer opties zijn).

06-01-2025 11:04

linksbinnen +8276

Nogmaals: check Pauwels van Cambuur. Snel technisch en kan een paar mannetjes passeren. 20 jaar en heel veel potentie. Kan de hoofdprijs niet kosten imo. 12 mln uitgeven voor iemand achter Godts is waarin in onze situatie.

06-01-2025 11:33

AjaxAficionado +1489

12 miljoen is niet aan de orde, Ajax wil een half jaar huren en een koop optie van 6 miljoen wat tevens de vraagprijs is. maar omdat deze koopoptie niet verplicht is vinden de Spanjaarden het vooralsnog een te groot risico. dit lees je in ieder geval overal behalve op dit medium.

06-01-2025 12:04

CruijffiaansNouriaans +4457

Voor dat geld kan het toch nooit iets zijn? En de vraag is of ie de medical check wel doorkomt nu. Blijf me er over verbazen dat er geen jeugd is op een aanvallende buiten positie.

06-01-2025 10:36

AjaxAficionado +1489

Is er wel maar word op dit moment te licht bevonden lijkt mij, we hebben Banel bijvoorbeeld.

06-01-2025 12:04

CruijffiaansNouriaans +4457

Ja te licht is dus voor mij t zelfde als niet. Wanneer is die dan zwaar genoeg? Volgende week? Volgend jaar ? Als t bij Barcelona lukt met Jamal, Cubarski en hoe heet die gast van van de week? Dan moet dat bij ons toch ook gewoon kunnen. T is niet dat we hier tegen Madrid en Atletico ballen hè. Hier is t nec en go ahead.

06-01-2025 12:59

Ajax1998 +3342

Eindstand die komt niet haha

06-01-2025 10:23

Schippersson +2479

We hebben toch Bounida? Zorg dat die jongen volgend jaar maar de concurrentie met Godts aangaat. Dan hoef je nu alleen iemand te vinden voor een half jaar als stand in van Godts. Dan zou je wel kunnen denken aan Sulemana. Als Godts daardoor elke wedstrijd kan starten en Sulamana de laatste 20/30 minuten kan spelen is dat de beste optie als Bounida daardoor wekelijks volledige wedstrijden kan spelen in Jong. Daarnaast is dit voor Bounida ook een goed plan voor de toekomst en wellicht financieel extra ruimte als je nu niet veel geld uitgeeft aan een aankoop op linksbuiten.

06-01-2025 10:15

Freddy +11567

Bounida is geen linksbuiten maar een 10

06-01-2025 10:31

JohnDylan +23244

Bounida heeft dit seizoen veel geweldige wedstrijden als linksbuiten gespeeld.

06-01-2025 11:29

Freddy +11567

Maar het is geen diepgaande linksbuiten

06-01-2025 13:49

JohnDylan +23244

Dat is Moro ook niet.

06-01-2025 14:06

Freddy +11567

Maar wel veel meer dan Bounida.

06-01-2025 14:14

Babangida83 +24011

In principe zou je kunnen overwegen een deel van die 2 miljoen aan Bounida te geven. Ben je goedkoper uit. En op termijn beter.

06-01-2025 10:32

Pizzapunt20 +10078

Vroeger werd er nog wel eens geruild met spelers, ik verbaas mij erover dat dit tegenwoordig zo weinig gebeurt. Zou toch wel lekker zijn als je iemand als Branco of Wijndal in de deal kan betrekken.

06-01-2025 09:24

Llorossi14 +1741

Hebben wij ooit een ruildeal gemaakt?
Ik kan het mij zo niet herinneren.
Afgelopen zomer was een soort van ruil mogelijk met Gorter in de verhuur naar Heerenveen en Noppert een transfer naar ons.

06-01-2025 10:16

Pizzapunt20 +10078

Kan mij ook niet heugen, dat Ajax het ooit heeft gedaan.

06-01-2025 10:47

DoorVriendschapVerenigdAjax +3199

Gorter met noppert ging niet door omdat eerstgenoemde niet wilde.

Verder volgens mij vrijwel nooit gebeurd idd. Alleen Arnold Muhren ooit

06-01-2025 11:44

Tadic84 +1405

Moro heeft veel weg van Younes vind ik.
Ben benieuwd of het haalbaar is voor Ajax en of Moro niet ernstiger geblesseerd is geraakt dan de speler zelf denkt.

06-01-2025 09:24

Heimwee +6788

Nou dan laat hem maar daar, een tweede Younes staan we niet op te wachten.

06-01-2025 10:30

Knakworst +560

Laat staan zitten!

06-01-2025 10:47

Heimwee +6788

Ja en s'nachts liggen

06-01-2025 13:04

Koekie87 +21045

Waar blijven de geruchten over onondekte pareltjes uit Scandinavië, Zuid-Amerika, Afrika!!!

06-01-2025 08:50

RuudKroket +1060

Zelfs geruchten zijn zogenaamd te duur voor Ajax🤡

06-01-2025 08:51

HansKraayJr +684

Was laatst een gerucht over ene Antony. Schijnt op een doodspoor te zitten bij zijn huidige club.

06-01-2025 12:20

RuudKroket +1060

Dat er op dit moment financieel minder mogelijk is bij Ajax snapt iedereen .
Dat er helemaal NIETS mogelijk is blijft een raar verhaal. Elke club met een status als die van Ajax kan wel wat kapitaal genereren. En trouwens, je kan ook goedkoop en creatief scouten. De gekte om 32 miljoen voor een middelmatige speler als Bergwijn neer te tellen zijn gelukkig voorbij.

06-01-2025 08:48

Brooklyn +4161

Klopt. Maar het is natuurlijk niet handig dit aan de grote klok te hangen. Wat we wel weten is dat een miskoop op dit moment een crime is. Voorzichtigheid is geboden. Kroes weet echt wel waar hij mee bezig is.

06-01-2025 16:19

RuudKroket +1060

Ik hoop ook dat het allemaal een slimme onderhandelingstactiek is. We gaan het snel zien.

06-01-2025 21:05

barry1988 +24104

Als ze 12 miljoen willen dan mooi doorschakelen. Dat is voor nu te veel voor een backup. Hebben ze geen interesse in Tahirovic of van den Boomen? Anders 1 van hun in de deal betrekken.

06-01-2025 08:20

OwenStevenDalberg +27727

12 miljoen zou ik echt niet doen. Veel te veel geld voor Ajax momenteel. En sinds een paar jaar kunnen onze aankopen spontaan niet meer voetballen als ze bij Ajax komen. Scout dan een goedkoop talent waar veel rek in zit. Bijvoorbeeld Pauwels van Cambuur. Ik denk dat we daar weer naartoe moeten. Al voordat zo'n Moro naar Valladolid gaat, moet je hem halen. Scheelt je 10 miljoen en ook toen was het al een groot talent. We moeten ze een stap eerder zijn, als spelers nog wel te betalen zijn. Daarvoor heb je wel een goede scouting nodig, maar volgens mij is die afdeling enorm uitgekleed helaas.

06-01-2025 08:12

Freddy +11567

Wat is er zo goed aan Pauwels dat die uit de eerste divisie wat kan betekenen voor de nummer 2 uit de eredivisie?

06-01-2025 09:44

DTM1970 +1506

Een jonge speler moet ook nog eens wennen aan Ajax en ons spel. Het is bijna een garantie op geld weggooien. Niet doen. Ook niet voor 2 miljoen huur.

06-01-2025 07:36

Koekie87 +21045

Spelers huren is bij Ajax eigenlijk nog nooit een garantie voor succes geweest, kan je beter zelf een talentvolle speler inlijven die dan rustig de tijd heeft om zich te ontwikkelen en waar Ajax zelf dan op de langere termijn profijt van heeft.

06-01-2025 07:54

emieltjuhh +18178

Welk spel?

06-01-2025 08:56

michelt +796

Gewoon 6 miljoen plus Forbs. Perfecte speler voor Valladolid

06-01-2025 07:29

Chill +89

Of Rasmussen. Geen idee of hij daar past, maar dan is hij maar weg.

06-01-2025 08:00

TeringHenkie +28842

Klaassen!!

06-01-2025 10:43

Hans Verhagen +14230

Kroes heeft al meer over zich heen gekregen dan die dwaas van een Mislintat die bijv Avila voor 12 miljoen haalde zonder te onderhandelen. Die mocht 115 miljoen uitgeven en dat was meer dan alle eredivisie clubs bij elkaar. Resultaat met hangen en wurgen 5e geworden en geen CL inkomsten!!!!Nog steeds zitten we opgescheept met die enorme geldverkwisting want geen enkele speler is het waard. Farioli werd gehaald en Bertje werd gratis opgepikt. Twee namen die mede hebben gezorgd voor de nu tweede plek. Maar nee Kroes is de lul. Zelfde mensen die de dwaze barkeeper in zijn reet kropen maken een echte Ajaxsupporter met de grond gelijk. Ongelofelijk!

06-01-2025 06:27

Koekie87 +21045

Dus omdat Kroes een echte Ajax supporter is mogen we geen kritiek hebben over zijn handelen!!! Dat is pas klinklare onzin als je het aan mij vraagt en omdat hij toevallig een Ajax supporter is maakt hem dat nog niet per definitie meer geschikt voor een bepaalde functie dan iemand anders, en ook Kroes heeft afgelopen zomer gewoon gefaald hoor om de selectie op bepaalde posities niet te versterken, nee hij haalde er liever nog een spits bij wat eigenlijk gewoon totaal overbodig was en een Klaassen waar je ook nog steeds je vraagtekens bij mag zetten waarom men die heeft terug gehaald!!! Tja kan het antwoord wel raden want men moest toch wat nadat de transferzomer een zware deceptie was, dus wat kan je dan beter doen dan een jongen terug halen die zogenaamd beschikt over het oh zo heilige Ajax DNA om maar enigszins de achterban tevreden te houden!!! Want helemaal nergens mee op de proppen komen was natuurlijk al helemaal not done, en Kroes zal deze winter toch echt moeten gaan leveren door de selectie te gaan versterken op de linksbuiten positie en het liefst ook nog met een creatieve middenvelder want anders zal de kritiek alleen nog maar meer gaan toenemen aan het adres van deze echte Ajacied!!!

06-01-2025 07:20

Invincibles +5287

12 mil 🤣 Kroes heeft niet eens genoeg om 2-3 mil uit te geven aan een speler in de Eredivisie

06-01-2025 04:53

driehoekjes +3712

Kroes of Ajax?

06-01-2025 06:48

Cruijffthebest +13506

Gaat dus niets worden, want we moeten op e centen letten en er is nog niets verkocht van al die lamme zakken die er nog lopen.

06-01-2025 04:38

willem1958 +8939

Hij zou voor 12 miljoen naar Ajax kunnen, dat zou betekenen dat ie zo ongeveer net zo goed zou zijn als Noa Lang die voor 12,5 naar psv ging, zou dat effe mazzel zijn, uiteindelijk ook al 3 goals in 17 wedstrijden, ja dat heeft Kroes goed bekeken.

In plaats van in december alvast 1 of 2 voorgesprekken te houden zodat ie weet waar ie rekening mee moet houden is ie nu in onderhandeling, lekker slim en als over een week het niet rondkomt dan zijn de belangrijkste opties op z'n lijstje waarschijnlijk al verhuurd, heel doortastend met een vooruitziende blik.

06-01-2025 02:52

Spielmacher +10863

Okay, deze kunnen we dus weer vergeten. Kroes, Kroes, Kroes toch. Zo dom om niet eens over de optie Karlsson na te denken. Ben benieuwd waar Alex nu mee komt.

06-01-2025 01:45

AjaxYahudi +3291

Wie anders als good old Sulemana?

06-01-2025 02:31

Pingelaar +13346

Wie anders "dan" en hetzelfde "als"

06-01-2025 10:56

Bassey +8281

Dat weet je niet Karlsson wou niet terug naar de Mickey mouse competitie

06-01-2025 06:32

Tinusz +2181

Karlsson is aangeboden bij Ajax door zijn zaakwaarnemer. Lijkt me stug dat hij dan geen interesse zou hebben.

06-01-2025 07:27

trodat4030 +97499

Voor een optie van +- 9 milj wat alleen verplicht is bij het behalen van directe CL, een x aantal wedstrijden (niet moeilijk onder FF overigens), een x aantal goals/assists waarvan weer een x% beslissend moet zijn voor de uitkomst vd wedstrijd, is het het overwegen waard. Ik blijf denken dat zo'n constructie het hele uitgangspunt was en blijft.

06-01-2025 01:42

Spielmacher +10863

Ja maar met alle eventuele ideeën van Ajax heeft Valladolid toch helemaal niks te schaften? Die willen gewoon geld zien en zijn bereid hun beste speler te verkopen omdat ze hun begroting overschreden hebben en er problemen met de Spaanse bond dreigen. Die willen helemaal niks weten van x wedstrijden of x-kwalificatie, en terecht vanuit hun oogpunt.

06-01-2025 01:51

Mijnclub33x +10166

In de laatste week van januari worden de meeste transfers afgerond

06-01-2025 01:37

Apoc9 +1711

Gaat dus niet gebeuren, snel doorschakelen

06-01-2025 00:59

bollejan1 +2607

12 mil, ja dat gaat dus niet gebeuren

06-01-2025 00:22

Copa077 +2761

Waarom weer type Younes Conceicao misschien opzoek naar Antony of Kudus soort speler groter sterker

06-01-2025 00:18

The Future +5667

Misschien omdat we het geld niet meer hebben om in die vijver te zoeken??

06-01-2025 01:53

KleineReus +6612

Twee mogelijkheden? Waar in de tekst verwijst deze titel naar?

06-01-2025 00:00

axelAFCA1996 +833

Kopen met een afkoopclausule van 25 mil of huren met verplicht optie tot koop

06-01-2025 00:02

KleineReus +6612

ah, drie kopjes lager. Wat een puinhoop dit artikel

06-01-2025 00:06

The Future +5667

Een puinhoop? Omdat jij het niet snapt? Volgens mij is dit vrij duidelijk en snapt voor de rest iedereen hoe dit werkt. Nieuwe update is extra stukje erbij.

06-01-2025 01:54

Noxin +15673

Die afkoopclausule speelt geen rol in beide opties.

1. Directe koop van 10-12 miljoen.
2. Huur van 2 miljoen + verplichte koop voor onbekend bedrag.

06-01-2025 02:54

KleineReus +6612

Bij een update mag je verwachten dat de titel van de update de lading van de nieuwe informatie dekt. Ik als lezer word er immers op gewezen dat er een relevante nieuwe ontwikkeling is. Is allemaal geen rocket science. Maar goed, vooral denken dat het hier klopt joh.

06-01-2025 17:11

mvdk +44641 moderator

Een half jaartje geleden kostte hij dus 2,5 miljoen. Waarom hebben ze hem toen niet gehaald?

05-01-2025 23:48

AjaxMadrileen +792

Een speler kan zich ook ontwikkelen… Waarom haalde City Haaland niet toen hij nog in Noorwegen voetbalde? Waarom haalde Barcelona Frenkie niet toen hij nog bij Willem II voetbalde?

Hier precies hetzelfde verhaal: deze jongen ontwikkelt zich vreselijk goed laatste maanden en dat valt op.

06-01-2025 00:28

willem1958 +8939

Ah en daarom heeft ie al 3 goals gemaakt in de eerste seizoenshelft omdat ie zich zo goed ontwikkelt?
Zo'n gemiddelde daar zullen ze in Nederland wel bang van worden. 😂

06-01-2025 02:42

Odysseus +14485

@willem: dit is dus precies weer een goed voorbeeld van statistiek zonder context. Valladolid heeft er nl ook maar 12 gescoord. Wat vind je van een speler die 25% van de totale productie voor z’n rekening neemt en bij meer dan de helft betrokken?

06-01-2025 07:54

Schippersson +2479

Waarom heeft geen club in de top 5 competitie een half haar geleden Baas of Fitz-Jim gehaald voor 1 miljoen?

06-01-2025 10:12

Rob1976 +9643

Van 6 miljoen, naar 25 miljoen en 12 miljoen😂

05-01-2025 23:44

driehoekjes +3712

mooi he, en geen enkel bericht is afkomstig van ajax.

06-01-2025 06:33

Francesco +6024

Ik zou hem dan huren met verplichte optie tot koop.
CL halen en het kan uit.

Als je gelooft in die gozer, dan moet je er ook voor gaan.

Verder op de rechtsbuiten heb je eigenlijk alleen maar Traore.

Godts en Traore heb je. Meer niet.

Berghuis is passe, Rasmussen niet goed genoeg.

05-01-2025 23:38

burwatti +14419

Wss geen populaire mening maar wat mij betreft haal je Mo Ihattaren erbij.
Kost wss max 1 mil en qua salaris verdiend hij ook niet veel bij RKC.
Die jonge zijn mentaliteit switch is de goede kant op geslagen en blijft een voetballer die een gigantische hoog niveau kan aantikken, ben er ook van overtuigd dat Farioli een godsgeschenk voor Ihattaren zou zijn en dus voor Ajax ook.

05-01-2025 23:32

Amp +38326

Laat hem het maar eerst een seizoen volhouden. Bii ons zar ie er toen een half jaar ofzo en ging ie ook weer domme dingen doen. Dus hoezo nu al weer gaan kopen terwijl die nog nauwelijks fit is en zogenaamd nu al een switch heeft gemaakt de goede kant op

05-01-2025 23:49

burwatti +14419

Tja het blijft natuurlijk opnieuw een gok, alleen is het nu wel een relatief goedkope gok in een tijd dat er weinig geld te besteden is.
10x liever Ihattaren op rechts dan Berghuis of Rasmussen.
Kan Mo achter Traore zich weer de basis in werken.

06-01-2025 00:04

Jan Doedel +4328

12 miljoen voor een back-up voor 1 van onze beste spelers. Is er dan toch weer 100 miljoen beschikbaar voor transfers? Besteed het geld liever aan een goede creatieve middenvelder..
Dacht een goedkope back-up voor linksbuiten maar gelukkig is er weer geld zat want anders geef je geen 12 miljoen voor een back-up.
Wat een weelde :-)

05-01-2025 23:08

4everAjAx85 +766

Lees jij ergens dat ze het geld al hebben uitgegeven. Dit is wat er geroepen wordt, gaat Ajax natuurlijk nooit aan mee werken. Het is of doorschakelen. Of dit is allemaal gelul en Ajax haalt Moro binnen voor veel minder.

05-01-2025 23:31

willem1958 +8939

@4everAjAx85;

als Kroes een beetje bijdehandter was geweest dan had ie in december met Valladolid al een paar voorgesprekken gehad en dan al geweten dat ie beter kan doorschakelen zodat ie nu niet achter de feiten aanloopt.
Stel de onderhandelingen blijven muurvast en over een week gaat Kroes verder kijken dan heb je grote kans dat de andere beste opties al verhuurd zijn.

06-01-2025 02:46

Cello +53065 moderator

@willem1958

Ik vind het spelen van 'the blame game' mbt Kroes ook wel een beetje makkelijk als je het mij vraagt. Want wat weten wij nu eigenlijk als buitenstaanders - wat we allemaal zijn op AS - wat er achter de schermen gebeurt?. Precies, eigenlijk niets!.
Velen gaan er gemakshalve vanuit dat Moro de nummer 1 op het lijstje van Ajax is. Maar misschien is dat helemaal niet zo. Misschien is ie wel de nummer 3 of zo. En was de nummer 2 bijv Karlsson om maar eens een naam te noemen. Als je dan ergens in november bent begonnen met je nummer 1 op de lijst en in december met je nummer 2 op de lijst en er met beide uiteindelijk niet bent uitgekomen (of met hun clubs niet- of beide niet) Dan kan ik me wel wat erbij bedenken dat je ergens eind december overschakeld naar nummer 3 wat dan Moro kan zijn.

Kortom.... dan betekent het niet dus dat in dit geval Kroes stil heeft gezeten en per definitie iets fout heeft gedaan als nu in de eerste week van 2025 pas de vraagprijs van Moro op tafel komt.

Al met al is mijn punt, dat we dus weinig tot helemaal niets weten van wat er achter de schermen gebeurt.

06-01-2025 03:05

ajax4ever001 +18774

Als Ajax de CL plek niet haalt dan breekt de beerput los denk ik binnen Ajax en er rondom.

05-01-2025 23:00

The Future +5667

Welke beerput? Alles is toch al bekend?

06-01-2025 01:57

afca1985 +21622

Espn is absoluut GEEN serieuze bron, neem het aub niet te serieus dit.

05-01-2025 22:59

JoltTrommels +888

ESPN is niet de bron maar het doorgeefluik. De bron is anoniem naar ik aanneem.

05-01-2025 23:47

afca1985 +21622

Je hebt gelijk, Espn heeft het van Spaanse bronnen lees ik 2 uur terug, maar dit Espn is totaal niet te vertrouwen met dit soort dingen, die verzinnen werkelijk gewoon dingen, geen idee waarom maar het gebeurt.

Logisch is het ook niet mochten ze dit keer WEL een keer een scoop hebben. We moeten shoppen met een lege portemonnee dan zijn we echt niet geïnteresseerd in een speler waar 12,5 M voor moeten worden neergelegd. Tuurlijk is er voorwerk gedaan door Kroes, scouting en tussenpersonen, mocht het bedrag WEL kloppen schakel je direct door als Ajax zijnde en breng je niet eens naar buiten dat je geïnteresseerd bent in deze speler. Of het gerucht klopt in deze niet of het bedrag niet. In ieder geval vreemd verhaal dit als meerdere bronnen zeggen dat ie eerst 6M moet kosten en nu opeens het dubbele. Maargoed we zien het wel. Espn geloof ik in ieder geval niet, die Fantasten, onrustzaaiers zijn het.

06-01-2025 00:29

TooGoodToBeTrue +1943

Ik snap ze wel had hetzelfde gedaan. Draai het eens om als iemand destijds had gezegd in de winter transfer wij willen Frenkie eerst ff huren en daarna een optionele koopoptie, maar wel minder dan zijn clausule. Ik gok dat iedereen hier dan de Arena had afgebrand als Ajax daarmee akkoord was gegaan. Nou zo denkt Real Valladolid er dus ook over en terecht.
Helaas hebben wij niet dat geld beschikbaar dus gaat het helaas niet door.

Iedereen kan allemaal wel roepen het is een investering maar ook investeringen dienen op voorhand afgerekend te worden en als dat geld er niet is kan de investering niet gedaan worden.

05-01-2025 22:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.