Ajax kan Noors talent Skaarud spoedig in Amsterdam verwelkomen

door Wessel Kroon 139

Ajax kan Noors talent Skaarud spoedig in Amsterdam verwelkomen

door Wessel Kroon 139

Laatst geüpdatet

Ajax kan Daniel Skaarud spoedig verwelkomen in Amsterdam. Het zestienjarige talent zal de overstap van zijn club Lillestrøm naar Ajax op korte termijn afronden. Ajax heeft enkele tonnen over voor de linksbuiten die ook uitkomt voor Noorwegen O17.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Skaarud zag een overstap naar Ajax zelf al langere tijd zitten. De jongeling zal naar alle waarschijnlijkheid beginnen in de jeugdopleiding van de Amsterdammers. Momenteel bevindt zijn club Lillestrøm zich in de zomerstop, die in de Noorse competitie halverwege het seizoen valt. Daardoor speelt men een aantal oefenwedstrijden tegen andere Scandinavische clubs. Skaarud was afgelopen donderdag afwezig in de wedstrijdselectie van Lillestrøm voor het duel met het Zweedse IFK Göteborg. Mogelijk vanwege de aanstaande transfer naar Ajax.

De naam van Skaarud zong al langere tijd rond bij Ajax. Eind mei maakte het Noorse medium TV2 bekend dat de Amsterdamse club al in onderhandeling was met Lillestrøm over de mogelijke transfer van Skaarud. Voor die tijd onderging de voorhoedespeler al een trainingsstage, waarbij hij dusdanig veel indruk maakte dat Ajax hem definitief wilde inlijven.

De transfer van Skaarud is niet alleen voor Ajax een mooie opsteker. Zijn club Lillestrøm kan de gemoeide enkele tonnen goed gebruiken. Niet voor niets tekende Skaarud na de trainingsstage bij Ajax zijn eerste profcontract bij de Noorse club. Hierdoor houdt de Eliteserienclub een transfersom over aan het talent. Volgens TV2 kan het bedrag een financiële impuls betekenen voor Lillestrøm.

Ajax zit niet stil op gebied van talenten

Naast de aanstaande transfer van Skaarud lijkt Ajax ook op zeer korte termijn centrumverdediger Jorthy Mokio vast te leggen. De - eveneens - zestienjarige Belg van KAA Gent zal maandag een driejarig contract tekenen in de hoofdstad. Het plan is om Mokio, die ook begeerd werd door PSV, tijdens de voorbereiding te laten meedraaien met Ajax 1.

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Win 50 of 100 keer je inzet als Nederland scoort tegen Frankrijk! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Joodhannus73 +3579

Ajax haalt elk jaar buitenlandse talenten. 90% daarvan haalt het eerste niet. Vind het niet zo spannend. We hebben aankopen nodig die er gelijk staan.

24-06-2024 16:58

TeringHenkie +28645

Ook meer dan 90% Nederlandse jongens die in de opleiding spelen halen het ook niet!!!

24-06-2024 17:02

OpNaarNummer4 +2006

Mooi, de jeugd is onze levensader, de enige manier om tot de subtop van Europa te behoren. De problemen daar moeten sowieso eerst worden opgelost, aangezien je met goede aankopen enkel aan symptoom bestrijding doet. De kwaliteit spelers om tot de subtop van Europa te behoren zijn namelijk niet te betalen, als je voor alle spelers die je kwijtraakt een nieuwe moet kopen. Een steady stroom van goede jeugdspelers is daarom essentieel en de jeugdopleiding is de laatste jaren aardig verwaarloosd. Een aantal jaar geleden speelde Donny van de Beek, F. de Jong, Nouri en Eiting nog wekelijks in Jong Ajax. Afgelopen seizoen hadden we soms maar de helft van de bank gevuld, speelden 16 jarigen noodgedwongen mee en speelden spelers op posities die hen niet de eigen waren. Met Beuker lijkt er weer echt visie en daadkracht te zijn. Hopelijk blijken zijn trainingsmethodes ook briljant te zijn op de midden-lange termijn.

24-06-2024 12:27

Ferd +38603

Skaarud gaat natuurlijk wel goed met ‘One step beyond’ na een doelpunt.

24-06-2024 10:46

Arjuna +3732

Nee dat is die andere SkaRuud

24-06-2024 14:43

JanBiesbos +29271

Dat gaat goed

24-06-2024 08:31

ajaxcied4life +26091

Tygo Land?

24-06-2024 04:07

AjaxHoorn +32989

Ja dat gerucht gaat ixd.

24-06-2024 08:50

xstaniox +15204

Waar haal je dit nou weer vandaan?

24-06-2024 11:34

afca1985 +21509

Op Twitter

24-06-2024 11:38

xstaniox +15204

Van wie?

Journalist of een random iemand?
De geruchten over Misehouy komen volgens mij ook van een random iemand, aangezien meerdere mensen het er over hebben, maar niemand een bron kan noemen en het nergens terug te vinden is

24-06-2024 13:59

fc Barcelona_ke +19255

ik las hier gerucht ook dat Misehouy zijn aflopende contract alsnog verlengen na goed gesprek met Farioli. maar ik kan de bron niet vinden!

24-06-2024 15:48

xstaniox +15204

Zeer waarschijnlijk omdat het fake news is

24-06-2024 17:57

ajaxfanmarcel +1469

Heb ik ook meer vertrouwen in dan in Hlynsson op 10.

26-06-2024 15:51

MosesD +14704

Wat is daarmee?

24-06-2024 14:47

Dapperestrijders +4692

Intussen heeft ajax een heel jeugdelftal gekocht maar niets voor het eerste.

23-06-2024 23:23

AmsterdamsTrots +2014

Dus? Toch de levensader van de club en een bewezen cash cow.

24-06-2024 00:27

Eurysaces +29553

Jij verwacht dat we Ajax na dit seizoen op kunnen doeken en de jeugd daardoor niet meer nodig hebben? Of moeten we gewoon stoppen met investeren in de jeugd en alleen nog maar kopen?

24-06-2024 10:38

Dapperestrijders +4692

Dus de ĥuidige selectie doet er niet toe? Je wilt nog zo'n jaar als de vorige? Die jonge gasten hebben drie vier jaar nodig om het eerste te
halen. Dat wordt dan zeker drie vier jaar zonder CL.
Dat deed Overmars beter, die haalde spelers die er klaar voor waren met als resultaat een paar mooie jaren, kampioenschappen en winnen van grote clubs en tevreden supporters.

24-06-2024 21:34

036AFCA97 +146682

Fijn dat ze de opleiding aan het versterken zijn. Steur behouden, Mokio erbij, deze jongen erbij. Top. Jong Ajax moet weer gaan winnen en vlammen.

23-06-2024 21:33

mokumajax87 +231

Steur gaat aankomend seizoen nog niet in jong spelen. Denk dat deze jongen ook gewoon in de o19 start. Mokio begint wel in jong

23-06-2024 22:15

AjaxHoorn +32989

Ik denk dat we Steur wel in Jong gaan zien spelen maar nog niet regelmatig.

23-06-2024 22:25

mokumajax87 +231

Ik denk van niet. Fysiek moet hij groeien, ondanks dat hij veel voetballend vermogen heeft om dit te verbergen, gaat hij het tegen kkd ploegen niet redden.

24-06-2024 13:04

Dirigent +6889

Komt op mij over als een type Lasse Schone! Alleen had Schone wel een traptechniek van absolute wereldklasse!!

23-06-2024 21:25

DankzijCruijff +48731

Echt totale nonsens.

23-06-2024 21:48

DankzijCruijff +48731

Hoe kun je hem nou weer vergelijken met Lasse? Twee compleet verschillende types…

23-06-2024 22:09

AjaxHoorn +32989

😂 het is echt niet te filmen

23-06-2024 22:25

Dirigent +6889

Kijk dan hoe hij voetbalt, ik zie daar dingen van Schone in terug, je weet dat Schone vroeger aanvallende middenvelder was he...

23-06-2024 23:06

DankzijCruijff +48731

Beiden aanvallende mids en beiden Scandinavisch, dus lijken ze op elkaar ofzo? Met de beste wil van de wereld zie ik de gelijkenis nog steeds niet, maar zal vast aan mij liggen.

23-06-2024 23:22

Dirigent +6889

Ik denk het!

23-06-2024 23:35

ouweman +5050

Ik vind Brobbey ook wel wat weg hebben van Rijkaard. Allebei uit Amsterdam, allebei donker.

24-06-2024 09:28

DankzijCruijff +48731

Hahahaha, dit idd. Ligt niet helemaal aan mij dus.

24-06-2024 09:32

Ferd +38603

Beide Scandinaviërs, dus prima te vergelijken 😉 zo leken Bergdolmo en Dolberg ook sprekend op elkaar, net als Petri Pasanen en Lukas Andersen

24-06-2024 10:48

3sterren +20205

@ouweman
''Ik vind Brobbey ook wel wat weg hebben van Rijkaard. Allebei uit Amsterdam, allebei donker.''

Alleen hun moeder kan hen uit elkaar houden ...

24-06-2024 20:16

FlyingDutchMan +17318

Gelukkig, ik ben dus niet de enige die Brobbey een type Rijkaard is. Nu ik meerdere reacties zie, durf ik me wel uit te spreken!

25-06-2024 09:58

Breuk +25365

Linksbuiten?

23-06-2024 20:54

Nr.10 +111573

Ik hoop dat we ook wat versterking voor Jong gaan zien, of een aantal jongens die daar al paar jaar meedraaien maar het eerste niet halen, wat langer daar houden, want dat elftal was veel te jong afgelopen seizoen.

23-06-2024 20:38

Opnaardevijfdekeer +0

Vraag me toch af hoe het zit met onze jeugdopleiding. Vind het toch altijd veel aankopen uit buitenland.

23-06-2024 19:47

nightgoat +31293

Noren?
Oprotten!

-de Norenhater

23-06-2024 19:47

Nr.10 +111573

Noorse invasie!

23-06-2024 20:41

Amsterdamnoord +6155

Fjordenneukers!

23-06-2024 20:52

nightgoat +31293

Wat is dat eigenlijk, een fjord?
Een iets te groot uitgevallen zee inham... oké maar een zee inham!
Dat interesseert toch niemand maar nee, de hele wereld weet wat een fjord is hoor!

23-06-2024 21:08

Ferd +38603

🤣 nightgoat gaat los, heerlijk

24-06-2024 10:49

Kryptonite +76987

Fuck you darphins and fuck you whares!

23-06-2024 21:23

eros +4823

Nusa van Brugge en Hypan van Rosenborg zijn leuke Noorse talenten. Pik die ook maar op!

23-06-2024 18:59

DD +6421

Jij speelt FM ;)

23-06-2024 19:00

Wietze0605 +180

Of voetbalkennis

23-06-2024 21:39

eros +4823

Nee, al een jaar of 4 niet meer.

Nypan vond ik tegen Hearts een van de weinige spelers die opviel in een verder kansloze wedstrijd.

Nussa z’n statistieken zijn niet heel best, maar als ik hem zie spelen vind ik dat hij iets speciaals heeft.

23-06-2024 23:11

AjaxHoorn +32989

Nusa is te duur verwacht ik. Nypan moet lekker daar blijven.

23-06-2024 22:26

VoorOnzePloeg +5132

Nusa is veel te duur. Was er geen transfer naar Sheffield in de maak van de winter voor 30 miljoen ofzo?

24-06-2024 00:49

xstaniox +15204

Schijnt dat er ook nog een of andere Haaland bij City rondloopt

24-06-2024 11:36

Sunny +9567

Van het ene YT filmpje dat ik net zag wordt ik niet bepaald warm.
Zie geen bijzondere dingen / klasse.
Iemand die meer info heeft over deze jongen?

23-06-2024 18:28

twynestar +28607

Het is dan ook een 16-jarige jongen die ze al tussen de mannen laten spelen daar, dat zou bij onze toptalenten ook tot teleurstelling leiden (al zien niet al onze jeugdwatchers dat zo in).

Voor een knul van die leeftijd houdt hij zich toch wel knap staande. Ik denk dat het beter is als hij zich met betere jeugdspelers kan meten, dat kun je hem in Nederland bieden.

Overigens wel vermoeiend dat ze in Scandinavie ook een beetje er een gewoonte van lijken te maken om talenten jong te laten debuteren, hopend op een hype en een mooie verkoop. Ik weet dat ze daar nuchter zijn, maar het lijkt toch een beetje het 'Odegaard'-effect daar. En die had ook nog gewoon een lange weg te gaan.

23-06-2024 19:41

Craain +4975

Wat het me opvalt is dat hij echt tweebenig is. Heel kalm aan de bal. Meer kan ik hierover niet beoordelen. Het filmpje is ook te kort.

23-06-2024 20:33

AjaxPositivo +6962

Laten we een keer iemand van boven de 18 halen voor Ajax 1

23-06-2024 18:04

Robertini +39768

Dat heeft helemaal niks met elkaar te maken.

23-06-2024 18:15

twynestar +28607

ja want het 1 sluit het ander uit.

23-06-2024 19:38

Soccerskins v2 +43474

Benieuwd waar hij gaat beginnen. O19 of sluit hij meteen aan bij Jong Ajax? Heeft in Norwegen wel minuten gemaakt op het hoogste niveau, maar dat had Jeppe Kjaer ook.

23-06-2024 17:45

Amp +38000

O-19 las ik ergens, dacht op vz

23-06-2024 18:40

lexy88 +8830

Jeppe Kjaer.. wat een sof. Daar had ik nou echt wel wat van verwacht.

23-06-2024 19:44

Gerard36 +1550

goed beleid, met die Noor erbij voorkom je dat je de komende 2 jaar voor deze spelers miljoenen uit moet geven, door deze spelers nu al aan te trekken verdien je misschien wel (bij eventuele verkoop binnen een paar jaar) enkele miljoenen, regeren is vooruit kijken

23-06-2024 16:39

Wendy.H +7128

Lees liever nieuws over nieuwe spelers voor Ajax 1

23-06-2024 16:15

DrFootball +15189

Dat is al jaar en dag later in de transferperiode, vanaf juli. Spelers staan standaard niet in de rij om in NL te spelen, als je dan ook geen CL speelt is de interesse niet groter, Ajax brengt de salarishuishouding op orde. De verwachtingen zijn weer te hoog bij supporters. Kroes moet shoppen met een lege portemonnee.

23-06-2024 17:05

Amp +38000

Beetje andersen-vibes bij die jongen. Niet uitzonderlijk snel ofzo, wel behendig en zwervende speler. Leek ook niet per se een buitenspeler, meer beetje aanvallende middenvelder die nu aan de buitenzijde wordt geposteerd. Wel benieuwd of de tonnen goed besteed zijn voor hem

23-06-2024 15:05

Yaeron +6381

Abildgaard ook zo.

23-06-2024 18:59

Amp +38000

Geen idee, heb hem eigenlijk nooit echt zien spelen. Hopen dan dat het bij beide mentaal lekkerder in elkaar steekt. Was wel fan van andersen zijn kwaliteiten. Een van de grootste talenten die ik bij ajax niet heb kunnen zien slagen, zonde

23-06-2024 20:08

ach ja +5801

Giminez naar Spartak Moskou, gaan die kakkerlakken dat bloedgeld gewoon incasseren?

23-06-2024 14:53

ajaciedje90 +60457

Spartak Moskou? Dacht dat hij naar Real Madrid of Manchester City zou gaan😂😂😂

23-06-2024 15:02

YugoVik +33331

Er is interresse, die gaat niet naar Rusland

23-06-2024 15:03

Koningtoto +60663

Hoe weet jij dat?

23-06-2024 15:54

Ferd +38603

Natuurlijk, net als Twente. Ze huurden twee seizoenen terug toch ook iemand van een Russische club?

Alleen als het om Ajax gaat mag er geen handel gedreven worden met Rusland

23-06-2024 15:51

401Middenweg401 +6057

Voor mijn part verkopen we heel Rotterdam aan die Russen. Zijn we daar ook vanaf.

23-06-2024 21:15

Ajax4proud +10912

Een nieuwe linksbuiten kan Ajax goed gebruiken. Niet zelf opgeleid maar wel in de jeugd rondlopen. Daar tegenover staat wel weer dat er een aantal talenten zijn vertrokken. Hopelijk houdt Ajax een balans.

23-06-2024 14:46

AJAXINMYHEART +21987

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-strikt-jeugdinternational-noorwegen

23-06-2024 14:15

YugoVik +33331

Qua talenten is ajax goed bezig, maar bij de eerste potentiële aankopen doen de gedachte ervan al pijn..

23-06-2024 14:39

andre.s +0

Nog meer kinderen

23-06-2024 14:10

Vossig +403

Blijven gokjes deze spelers.
Bij elke jonge buitenlandse speler hoop je dat dit de parel is. Helaas valt het 9 vd 10x tegen.

23-06-2024 14:02

Mitchjo +6222

Tsja, de kunst is om dit (bij wijze van) naar 7 van de 10 te krijgen. Financieel gezien kan het dan natuurlijk al snel uit. En wij genieten een paar jaar van toppers in het 1e.

23-06-2024 14:07

Slang3 +46102

klopt, kijk het lijstje hier onder maar. Alleen 1 Hlynsson maakt dan bijna alle namen financieel goed. Dus nu is het de bedoeling om naar 2 of 3 Hlynsson's te gaan

23-06-2024 14:23

xstaniox +15204

Eerst moet Hlynsson nog verkocht worden he.

Als die straks transfervrij de deur uitloopt, schiet je er alsnog niets mee op.
Heeft een contract tot 2026, dus moet eigenlijk verlengen of nu verkocht worden

23-06-2024 14:30

Vossig +403

Sommige jeugdspelers kosten een paar ton of een miljoen. Denk hiernaast aan salarissen, onderdak en overige kosten van al die jeugdspelers. Weet niet of de verkoop van een Hlynsonn dit gaat dekken.

Moeten er idd minstens 3 vd 10 worden om het financieel aantrekkelijk te maken.

23-06-2024 14:34

Slang3 +46102

een veel scorende 10 van Ajax, dat levert wel een bedrag van 10M+ op. Dus ik denk dat het geen gekke gok is om te zeggen dat de kosten zijn gedekt. Maar inderdaad eerst verlengen, dacht dat ze daar mee bezig waren

23-06-2024 14:38

DrFootball +15189

Ze praten na de huidige transferperiode verder. First things first.

23-06-2024 17:13

Robertini +39768

Toch betaalt die ene soms voor die negen anderen. Dolberg bijvoorbeeld was niet eens volledig geslaagd, maar toch 20 mil opgebracht, daar kun je aardig wat Skaarudjes voor halen.

23-06-2024 18:23

Danielson +50617

Wie is de laatste (aangetrokken) buitenlandse 'jeugdspeler' die in het eerste terechtkwam? Dolberg?
Kan me niet voorstellen dat het uit wil met dit model.

23-06-2024 13:59

JohnDylan +22671

Hlynsson. Van de buitenlandse jeugdspelers die de afgelopen tien jaar zijn aangetrokken zijn tot nu toe Onana, Dolberg, Traoré en Hlynsson (als hij na zijn blessure weer in dr basis staat) de enige die zijn “geslaagd” (en Traoré dan alleen omdat hij voor tien miljoen is gekocht):

1996: Muric en Onana
1997: Dolberg, Leyder, Cerny, Bay en Karlsson
1998:
1999: Danilo, Antonucci, Ylätupa, Pasquali, Thethani en Solomons
2000: Jensen, Méndez, Kühn, Horváth, Farcaș, Schön, Trograncic, Gorski en Kotarski
2001: Traoré en Frei
2002: Giovanni en Pynadath
2003: Rasmussen en Dall
2004: Hlynsson en Kjær
2005: Idumbo en Godts
2006: Bounida, Faberski en Butera
2007: Abildgaard
2008: Henrion

23-06-2024 14:01

JohnDylan +22671

Ik kijk naar doorgebroken jeugdspelers en ik zie Godts nog niet als een doorgebroken jeugdspeler (maar als een jeugdspeler die ze aan het eerste hebben laten ruiken). Anders zou bijvoorbeeld ook Martha gelden als doorgebroken jeugdspeler. Hlynsson heeft een redelijke periode vast in de basis gestaan dus reken ik nog net mee.

23-06-2024 14:07

Kryptonite +76987

Onana? En, weliswaar ietsje ouder dan 10 jaar geleden doorgebroken, ook Boilesen, Serero, Fischer. Verder nog een aantal spelers die mogelijk ook waren geslaagd maar door blessures werden geteisterd, zoals Cerny. En waarschijnlijk/hopelijk binnenkort ook Godts.

Het is allemaal niet heel veel, maar je moet het wel in perspectief plaatsen. Er breken überhaupt weinig talenten door, want de laatste stap naar het eerste is een lastige. Percentueel gezien zal het aantal doorgebroken/geslaagde Nederlandse en buitenlandse talenten ongeveer gelijk zijn.

Edit: je hebt je reactie aangepast en aangevuld (met o.a. Onana) zie ik.

23-06-2024 14:08

JohnDylan +22671

Onana staat er toch bij?

“Er breken überhaupt weinig talenten door”

Maar dit zijn niet zomaar talenten. Die zijn talenten die door Ajax uit hun vertrouwde omgeving worden weggerukt met hulp van Ajax omdat Ajax ze als toptalenten ziet.

“Percentueel gezien zal het aantal doorgebroken/geslaagde Nederlandse en buitenlandse talenten ongeveer gelijk zijn.

Niet als je kijkt naar het percentage van geslaagde Nederlandse talenten die door Ajax van een andere BVO zijn gekocht omdat ze als toptalenten worden gezien.

23-06-2024 14:11

Kryptonite +76987

Onana heb je er later pas aan toegevoegd, ik was al bezig met m'n comment (maar werd afgeleid).

Dit zijn spelers die op het punt staan om professionele topsporter te worden. Voetballers beginnen op jonge leeftijd en gaan ook vroeg met pensioen. Een gemiddeld jochie van 16 is qua ontwikkeling, discipline, wereldbeeld heel wat anders dan een toptalent van 16 dat aan de deur klopt van het eerste. Ik ben het met je eens dat de begeleiding beter kan en moet. Maar zo dramatisch is het allemaal niet.

"Niet als je kijkt naar het percentage van geslaagde Nederlandse talenten die door Ajax van een andere BVO zijn gekocht omdat ze als toptalenten worden gezien."

Dit volg ik niet. Wat is je punt?

23-06-2024 14:26

Moooo +3990

Cerny was toch een ster tot aan zijn blessure/verloren titel race.
Beetje weggepest op jonge leeftijd, te veel kritiek aangezien hij niet scoorde.

23-06-2024 14:27

JohnDylan +22671

“Maar zo dramatisch is het allemaal niet.”

Als Dolberg het grootste succes van over 30 buitenlandse jeugdaankopen is dan is dat wel degelijk een drama.

“Dit volg ik niet. Wat is je punt?”

De kleine minderheid van de Nederlandse talenten bij Ajax hoort bij de grootste talenten van het land. Terwijl bijna alle buitenlandse talenten die Ajax haalt bij de grootste talenten van hun land hoorden. Je zou dus veel meer moeten kunnen verwachten van die tweede groep. Je kan de komst van Hlynsson vergelijken met de komst van Fenkie, Fitz-Jim of Hato maar niet met het gemiddelde Nederlandse talent van Ajax.

23-06-2024 14:29

xstaniox +15204

Frei hebben we nooit aangetrokken.
Die was gehuurd met optie tot koop, maar precies dat seizoen kwam corona en daarna is het er niet meer van gekomen en is hij dus weer teruggekeerd bij z'n andere club

23-06-2024 14:31

ronnievanajax +222

Giovanni. Die was me een partij slecht

23-06-2024 14:37

Kryptonite +76987

"Als Dolberg het grootste succes van over 30 buitenlandse jeugdaankopen is dan is dat wel degelijk een drama."

Ik heb het over dat sentiment dat die kinderen worden weggerukt uit hun oude vertrouwde omgeving. Dolberg is niet het grootste succes, dat is Onana.

"De kleine minderheid van de Nederlandse talenten bij Ajax hoort bij de grootste talenten van het land. Terwijl bijna alle buitenlandse talenten die Ajax haalt bij de grootste talenten van hun land hoorden. Je zou dus veel meer moeten kunnen verwachten van die tweede groep. Je kan de komst van Hlynsson vergelijken met de komst van Fenkie, Fitz-Jim of Hato maar niet met het gemiddelde Nederlandse talent van Ajax."

Huh? Misschien ben ik traag van begrip vandaag, maar ik volg je nog altijd niet. Ajax haalt de grootste talenten des lands. Ajax haalt ook de grootste talenten uit het buitenland. Dus: grootste talenten des lands = grootste talenten uit het buitenland. Er is geen verschil. Het slagingspercentage van buitenlandse talenten is ongeveer 10-15%. Dat zal bij de Nederlandse talenten niet anders zijn, als je alle Nederlandse talenten die bij Ajax spelen in ogenschouw neemt. En ook als je je specifiek focust op het slagingspercentage van buitenlandse talenten en dat van talenten van andere BVO's. Voor iedere Frenkie, Fitz-Jim en Hato heb je een Martha, Jermoumi en Aertssen.

23-06-2024 15:04

Matzet +5421

Jij hebt ze nu op geboortejaar gerangschikt, maar het had ook wel aardig geweest als je ze op jaar van aantrekken had gerangschikt. Dat geeft ook iets meer beeld van het beleid uit het verleden.

In deze discussie met Kryptonite -leuk om te volgen ovrerigens- moet één ding niet worden vergeten: Per jeuglichting heb je zo’n 16 spelers. Alleen al in de categorie 16-20 hebben we al meer dan 50 spelers en met een A-selectie van 25 man, weet je per definitie dat meer dan 50% het niet gaat redden, zelfs al speel je met alleen ‘eigen jeugd’.
Als je dat in acht neemt, dan heb je tot 2004 (de rest is te jong) van de 30 spelers zo’n 12 spelers die het eerste elftal van een profclub heeft gehaald, waarvan 7 Europees voetbal hebben gehaald. Kijkend naar de Nederlandse spelers bij Ajax haal je dat niet. De laatste jaren alleen Ekkelenkamp, D de Wit, M. de Wit, Regeer(?), van Gelderen, Hillen, Hansen, de Waal, Raatsie, Llansana, Q. Timber, Kemper, Botman, Matusiwa, Sierhuis en Schouten hebben het in meer of mindere mate gered in de afgelopen 5 jaar. Percentueel doen de buitenlanders het zelfs iets beter dus.

23-06-2024 19:49

DEELM +11891

Winterstop? 😂

23-06-2024 13:57

Slang3 +46102

voor de U19 lijkt me?

23-06-2024 13:50

Mitchjo +6222

Volledig eens met de toppost. Ajax draait uiteindelijk toch om opleiden-opleiden-opleiden. In mijn ogen moet Ajax zich profileren als het Harvard/Oxford etc. van de voetbalclubs. Met de beste voorzieningen/coaches/mogelijkheden etc. ter wereld. Bij Ajax word je klaargestoomd als topvoetballer. Natuurlijk zijn er zat voorbeelden te noemen van jongens die het uiteindelijk niet redden. Zo ben ik nog steeds verbaasd dat Jeppe Kjaer het een tijdje terug niet heeft gered, die stond echt te boek als wereldtalent, Google hem maar eens. Maar dat terzijde. Een aantal van hen red het wel in de absolute top, en een aantal zien we alsnog terug op een respectabel niveau. En van die toppers die het wel redden, hoop ik dan een paar jaartjes te kunnen genieten bij ons cluppie.

23-06-2024 13:48

Odysseus +14340

Helemaal eens met deze visie!

23-06-2024 14:06

SpursAjax +6724

Ben blij dat Ajax vol inzet op de jeugd!! Beuker is goed bezig! Veel jeugdinternationals aangetrokken, En het lijkt erop dat de meeste ajax talenten blijven gelukkig!

23-06-2024 13:43

daansonafca +2223

Breuker is lekker bezig zeg ! Investeren in de toekomst.

23-06-2024 13:40

daansonafca +2223

Beuker had wel verwacht dat jij wist wie ik bedoelde, beetje makkelijk scoren na een typ foutje ! Geniet van het weertje vandaag !:)

23-06-2024 15:13

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25452

Doe ik en voortaan je berichtjes controleren voor je ze verstuurd anders schiet ik de bal er weer met mijn ogen dicht in.

23-06-2024 16:50

MosesD +14704

Van het Willem Breuker Quartet?

23-06-2024 13:46

wijzijndebeste123 +165329

We gaan lekker!!

Beuker beast mode!

23-06-2024 13:33

MosesD +14704

Wat voor een speler is dit? Toch niet de Noorse Messi, zoals Kjear de Deense variant was?

23-06-2024 13:46

Michael 1974 +22035

Dit is een kruising van messi, mbappe, ronaldo, en emma wortelboer. Het is de vraag wat het meest naar boven komt

23-06-2024 13:51

JeffreyJacksonAFC +281

Laten we dan maar met ons alle hopen dat van Emma Wortelboer het minste naar boven komt

23-06-2024 14:53

FlyingDutchMan +17318

Wel een winnaar!

23-06-2024 23:43

Mitchjo +6222

Ja toch? Ik weet dat jij ook vaak kritisch bent, maar dit geeft wel vertrouwen toch?

23-06-2024 13:49

wijzijndebeste123 +165329

Ik ben hier heel blij mee. Toptalenten vroeg binnen halen is goed beleid.

23-06-2024 13:57

mokumajax87 +231

Iemand die weet of dit een groot/speciaal talent is?

23-06-2024 13:32

AFCACruijff14 +162534

Hij is de Carlos Forbs van Noorwegen zeggen mensen. Dat belooft heel wat moois!

23-06-2024 13:43

komopajax777 +13320

Goed dat er op de toekomst gericht gehandeld wordt.Als er spelers vertrekken bij het eerste dan horen er meteen vervangers met kwaliteit klaar te staan en Skaarud en Mokio hebben dat.

23-06-2024 13:30

Dolblij +45554

Moest eerst zoeken......linksbuiten. Ben benieuwd, en succes natuurlijk.

23-06-2024 13:29

ajaciedje90 +60457

The Voice of Ajax met in de hoofdrol Beuker die elk talent naar Ajax weet te halen. #talentjacht is geopend!

23-06-2024 13:29

Dapperestrijders81 +2111

Lekker investeren inde toekomst. Top

23-06-2024 13:28

mokumajax87 +231

Mooi al die talenten, maar graag directe versterkingen voor het eerste!

23-06-2024 13:26

ajaciedje90 +60457

Waarom is het elke keer zo´n topic dat als er een jeugdspeler gekocht wordt dat er dan gelijk om versterkingen voor het 1e elftal gekrijst wordt? denk je dat het 1 het ander uitsluit ofso?

23-06-2024 13:28

mokumajax87 +231

Nee tuurlijk niet, maar ik zie nog weinig voorbij komen voor het eerste. Dat lijkt mij nu de prioriteit. Als je daarnaast dit soort talenten aan kan trekken, is dat natuurlijk top!

23-06-2024 13:29

GinoAFCA +14969

Joh komt wel goed!

23-06-2024 13:30

ajaciedje90 +60457

Rosario & Weghorst zijn transfertargets voor het 1e elftal. Dat zijn al 2 namen. Hoeveel verwacht je dat er gebeuren gaat?

23-06-2024 13:31

Bky +56798

Hij had het over directe versterkingen.

23-06-2024 13:33

mokumajax87 +231

Ik verwacht dat je veel spelers laat vertrekken. Dan horen er ook veel spelers terug te komen.

23-06-2024 13:33

DonQ +6030

Er is nog niemand verkocht, dus kan er gezien de financiële situatie van Ajax ook nog weinig worden gehaald. Vrij logisch..

23-06-2024 13:37

Piet Henk Kippenhof +2726

Het is zo onnozel. Stel je voor dat we nooit iets met de jeugd deden, totdat het eerste team helemaal in orde was. Dan was het helemaal een zootje daar

23-06-2024 14:34

Hersenspinsel +8278

Ja.
In mijn en onze wereld kan je je geld maar 1maal uitgeven.
Ajax moet daarom voor kwaliteit gaan, zowel vij de jeugd als bij Ajax1.
Vanwege de prijzen voor de gearriveerde topvoetballers zal het aantal aantrekbare spelers gering zijn.

23-06-2024 16:07

AjaxHoorn +32989

Omdat er sommige blijvende schade hebben en alleen Biiiiieeer kunnen roepen.

23-06-2024 16:52

JS16 +2966

Gaat lekker zo

23-06-2024 13:25

patje0527 +1340

Talentenjacht

23-06-2024 13:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.