TG: 'Juventus verhoogt bod naar 67 miljoen'

door Finn Dekker 116

TG: 'Juventus verhoogt bod naar 67 miljoen'

door Finn Dekker 116

Laatst geüpdatet

Juventus heeft het bod op Matthijs de Ligt verhoogd. Althans, dat beweert De Telegraaf woensdagavond. De Italianen boden eerst vijftig miljoen euro, maar zouden nu 67 miljoen euro hebben gecommuniceerd richting de Amsterdamse club.

Met dit bedrag komen de kampioenen van de Serie A al een stuk dichterbij de vermeende, gewenste 75 miljoen euro van Ajax. Of 67 miljoen euro genoeg gaat zijn, is vooralsnog onduidelijk. Wel wil De Oude Dame het liefst voor zaterdag een deal met Marc Overmars en co. Dit omdat men graag voorkomt dat De Ligt met Ajax mee naar Oostenrijk gaat voor het aanstaande trainingskamp.

'Omdat Raiola open kaart speelde, zei dat De Ligt niet zou muiten, zich gewoon op de eerste training van Ajax zou melden en nooit een arbitragezaak zou beginnen, wist Juve waar het aan toe was', geeft de krant als reden van het verhoogde bod. De Ligt meldde zich inderdaad begin deze week bij Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

Daneman +1387

Ik heb sterk m'n twijfels over de huidige transfer periode bij ajax. Er komt zo veel geld binnen dat bij redelijk tot goed scouting werk ajax op z'n gemak kampioen moet kunnen worden.
Het begon eigenlijk al met de aanschaf met Kik Pierie. Wat een compleet nutteloos aankoop. Mijn insziens had behoorlijk bedrag van Frenkie geinvesteerd dienen te worden in een CV die bijna gegarandeerd een zeer waardig vervanger van De Ligt zou zijn. Dat is wel duur. En beinvloed onderhandelingspositie een beetje. Maar nou is de kans weer behoorlijk groot dat de seizoens start niet vlekkeloos gaat. En dat kan pas duurkoop zijn.

12-07-2019 11:00

Saanchez +3117

Kun je onderbouwen waarom je Pierie een compleet nutteloze aankoop vindt? Ik snap namelijk wel wat ze in hem zien, plus hij heeft al veel ervaring op Eredivisie niveau voor zijn leeftijd.

En qua bijna zeker een zeer waardige vervanger voor de Ligt vinden is nogal een risico he. We zullen never nooit hetzelfde niveau terug kunnen kopen en net eronder is ook uitgesloten. We kunnen niet even een grote naam uit de hoed toveren en dus lijkt een Alvarez een van de best mogelijke opties, al is dat ook een risico natuurlijk. Je weet nooit hoe een jongen vanuit de andere kant van de wereld het gaat doen.

En we hebben deze transferperiode Martinez en Pierie als CV gehaald wat icm Magallan en Schuurs echt wel voldoende moet zijn voor de voorrondes CL. Als de Ligt vertrekt en we halen Alvarez, lijkt het mij dat Ajax goed werk heeft gedaan.

12-07-2019 14:30

Ajax114 +1706

Hoeveel onzin kan je posten zeg . Pierie was dramatisch bij Heerenveen afgelopen jaar. Daarom is het een compleet onbegrijpelijke nutteloze aankoop. Magllan en Schuurs ook allebei volkomen ongeschilkt maar daar kom je straks wel achter. Martinez wel een goede aankoop maar helaas een linkspoot.

12-07-2019 16:54

Ajax114 +1706

Je hebt helemaal gelijk. Het is een grote blunder dat er nog steeds geen topverdediger is aangetrokken als vervanger. Liggen weer het hele jaar te slapen en komen met Magallan en Pierie aanzetten.

12-07-2019 16:50

nicholas87 +818

75mil vast en geen cent minder

12-07-2019 09:01

Babayaka +7

Tijd dringt voor juve.

12-07-2019 06:48

witchmaster11 +4

bijna half 2 en nog geen witte rook (lolz) en morgen de presentatie ? ik denk dat Overmars geen centimeter toegeeft anders was de ligt al lang vertrokken nee die staat op zijn strepen en als je 14 miljoen bruto kan betalen dan kan je ook de transfer som betalen denk eerder dat het probleem niet bij juve ligt maar bij hun geldschieter want zonder bankgarantie gaat het feest ook niet door

12-07-2019 01:30

OlympischStadionDeMeer +13

Ben eerlijk gezegd wel klaar met De Ligt, haal Alvarez maar gewoon en dan creëren we een "VirgilvanDijk-situatie".

12-07-2019 01:09

Cello +52979 moderator

Ook opvallend, dat in zekere zin Raiola wel Ajax aanvalt, als zouden de Amsterdammers zich niet aan de afspraken houden (waarheid valt nog maar te bezien), maar dat ie niet tegen de heren van Juve weet te vertellen, dat we het hier hebben over Mathijs de Ligt, in potentie één van de beste verdedigers ter wereld...als ie dat al niet is, maar dat zeker binnen 'no-time' gaat worden. En dat je dan niet moeilijk moet doen en moet betalen. Kwaliteit kost namelijk geld, heel veel geld. En anders gaat ie wel naar een andere club....die wel aan Ajax' voorwaarde wil voldoen.

Maar nee....dat doet Minootje niet, want Mino is bijna de huismakelaar van de Italiaanse clubs. Clubs die hem maar wat graag met torenhoge vergoedingen spekken als ie er maar voor zorgt dat de rest van de transfersom laag blijft.

Vergeet niet, als je zaken doet met vooral Italiaanse clubs en Mino is erbij betrokken, dan draagt Mino 'twee petten'. Die van zaakwaarnemer, in dit geval, De Ligt en Juventus.

11-07-2019 22:06

Keizer11 +930

En die andere 67 miljoen in 2020.
Hoop dat Overmars niet trapt in de Raiola spelletjes.

11-07-2019 21:49

Cello +52979 moderator

Als we zien dat Virgil van Dijk al ruim 80 mio heeft gekost, ik dacht 86 mio of zo, dan mag De Ligt zeker niet voor minder vertrekken naar een andere club.
Mathijs is minimaal gelijkwaardig aan Virgil, misschien zelfs beter en ook nog eens jonger, wat dus uiteindelijk een grotere restwaarde gaat zijn op het moment dat ie doorverkocht gaat worden.
Daarbij heeft Mathijs een nog 2 jaar doorlopend contract.

In perspectief gezien is dan een bod van eerst 50 mio, nu 67 mio, wat op zich veel geld is, uiteindelijk toch een lachertje. Zelfs een soort van belediging voor de kwaliteiten van Mathijs en minachting van de club Ajax. Men zal wel denken, dat Ajax financieel een 'kleine speler' is op het Europese toneel, wat klopt, en dat het daarom wel snel op het ruggetje zal gaan voor een toch grote transfersom van nu 67 mio.
Nou....niet meer dus.
Zelfs een aantal van onze eigen supporters zijn bereid om accoord te gaan met deze transfersom, omdat ze vooral nog vastzitten in het verleden. Een verleden, waarin we vooral onze handen dicht moesten knijpen als we al 27, 30 mio mochten ontvangen voor onze spelers. Waren ze overdonderd. Denk terug aan het vertrek van Sneijder, Hunter, Suarez, Eriksen, Alderweireld, Vermaelen en Vertonghen. Destijds hebben we die al te makkelijk en zeker voor te weinig laten vertrekken.
Weten we het nog?. Na die transfers lachten de supporters van die kopende clubs Ajax uit voor het 'koopje' wat ze hadden gedaan.
En zo kijken ze bij de top in Europa. Ajax is de club waar ze toppers in spé, sommigen zelfs wereldtoppers, voor een relatief koopje konden ophalen.

De tijden zijn veranderd, helaas sommigen supporters niet, want die zijn nu overdonderd door 67 mio.
Ik hoop dat Overmars 'gewoon' van De Ligt de duurste verdediger ter wereld gaat maken. Het wordt eens tijd dat óók Ajax het grote geld gaat pakken. Plak een prijssticker van 90 mio excl. bonussen op Mathijs en we zijn aardig op weg om ons óók in d etoekomst niet meer te laten piepelen op de transfermarkt.

11-07-2019 21:45

Saanchez +3117

Zucht, de vergelijking met van Dijk is niet eerlijk. Van Dijk is op dot moment een nog betere verdediger dan Matthijs, en dat is natuurlijk totaal geen schande gezien het leeftijdsverschil. Bovendien heeft Van Dijk veel meer ervaring, waaronder in de sterkste competitie die er is. Daarbij betalen Engelse clubs een stuk meer geld aan andere Engelse clubs, mede omdat ze daar toch allemaal ieder jaar weer belachelijk veel geld krijgen.
De Ligt zal binnen niet al te lange tijd de beste verdediger vd wereld denk ik maar op dit moment, met slechts een 2-jarig contract en een afspraak met Ajax waardoor we godzijdank nog een seizoen van hem mochten genieten, is 75miljoen gewoon een realistische deal. Dat is bijna 2x zoveel als wat ons transferrecord was een half jaar geleden.

Natuurlijk is het jammer dat we niet nog meer voor Matthijs krijgen maar we moeten onszelf ook weer niet gaan overschatten. En een bedrag van 75 miljoen niet onderschatten.

12-07-2019 10:35

skinny hein +0

wat een gelul man, met je supporters die Ajax uitlachten om de koopjes. Andere tijd, andere contracten, en weleens andere "koopjes "gezien in Europa ? ELKE club heeft dat, klaar. En ben je Milik, Babel, Kluivertje en Klaassen vergeten ? Gigantische bedragen, voor euh...wat eigenlijk ?
Huntelaar was 27 miljoen : 10 jaar geleden ja. Sneijder hetzelfde maar 11 jaar terug.
Klaassen 27 miljoen...mijn god. Leuke jongen, maar totaal geflopt.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Laat staan als we de rest van Europa even onder de loep nemen.

12-07-2019 13:46

pizzapunt +0

Dear Juve,

We won in Turijn
And want no ongein.
I want to see 90 mil,
Before I the horn optil.

Regards,
Marc.

11-07-2019 15:58

EricAjax1 +7564

Kan marc niet gewoon zeggen dat ze pas terug hoeven te komen met 100 miljoen?

11-07-2019 15:08

witchmaster11 +4

Ik begin haast te denken dat die 78 miljoen schoon aan de haak is dus dat er nog een bonus bij moet komen anders hadden we toch allang witte rook moeten zien ? Hoe wel ik liever de ligt ik nog liever een jaar bij Ajax zou willen zien ik weet ijdele hoop maar slechts 19 jaar dan heb je toch de tijd nog van je leven

11-07-2019 14:57

Ajaxio +0

Pas praten als ze de 6 en 7 van positie wisselen. 76 ex bonussen dan kunnen we praten!

11-07-2019 14:52

pizzapunt +0

Gewoon terugpakken en een serieus bod van €6 miljoen ex bonussen neerleggen voor Keane, en de handgebaartjes vanuit Italië afwachten.

11-07-2019 14:32

kaashaas +4

Titel had moeten zijn : juve komt met weer een laag bod

11-07-2019 13:49

Rentokill +4609

Niet verkopen en voortaan het proces omdraaien in geval van Raiola: De clubs moeten er onderling uit zijn. Daarna krijgt de speler toestemming om er met de club uit te komen.

Ajax heeft deze regel soms wat laten vieren wanneer het toch wel duidelijk was dat er sprake was van een op harde zijnde verkoop. Raiola heeft van deze coulance misbruik gemaakt door eerst de concurrenten weg te spelen en bewust informatie achter te houden (mondelinge uitspraak). Daarna heeft hij de enige (door hem gewenste) koper, iets voorgeschoteld wat niet waar blijkt (niet rechtsgeldig). Hij bespeeld de media, ten nadele allemaal van Ajax.

Ook duidelijk zijn naar de spelers: Wil je Raiola als zaakwaarnemer? We snappen het maar reken er wel op dat we met hem andere afspraken maken dan met andere zaakwaarnemers.

11-07-2019 13:37

BrandjeXL +81

Helemaal niks aan toe te voegen.

11-07-2019 13:46

BrandjeXL +81

Je eerste zin geeft al aan dat een arbitragezaak kansloos is. Verder bestaat je verhaal alleen maar uit jouw onderbuikgevoelens.

11-07-2019 13:58

Rdk1983 +4

Ja maar keerzijde is; als je erin meegaat geef je malafide zaakwaarnemers de macht dit soort spelletjes te spelen. Overigens heeft De Ligt zich altijd sportief opgesteld. Laten we hopen dat we de vingers van Raiola van ziin strot kunnen pellen en er gewoon normaal bedrag komt zonder gedoe.

12-07-2019 07:55

Klaasforever +0

Niks aan toe te voegen.

11-07-2019 14:56

Bjarkos +13

100 miljoen. Iedere dag een miljoen erbij.

11-07-2019 13:29

PJSM +0

We hoeven ook niet te verkopen. Kunnen geldwolf De Ligt ook gewoon aan contract houden.

11-07-2019 12:30

EKS +5

Geldwolf?? Daarom is hij het afgelopen seizoen bij ons gebleven natuurlijk.

11-07-2019 12:38

BrandjeXL +81

Wow! Hij is alleen gebleven omdat hij meer kon verdienen en omdat Marc heeft belooft niet de hoofdprijs voor hem te vragen.

11-07-2019 12:49

Rentokill +4609

Wat een onzin. Clubs die minder betalen kunnen vaak ook minder salaris betalen.

11-07-2019 13:30

Web +178830

En wat is daar mis mee?
Als dat zo is.
Had Ajax zonder de Ligt zo ver gekomen in de CL
Nee.
En daar bij beuren ze nog steeds rond de 70 miljoen, want daar zullen ze wel op uit komen.
Het mes snijd aan twee kanten zo

11-07-2019 14:01

EKS +5

Hij is vooral gebleven omdat hij eerst prijzen met Ajax wilde pakken.
En ja, uiteraard hoort een salaris wel enigszins marktconform te zijn en evenwichtig binnen de club.

11-07-2019 15:17

BrandjeXL +81

Lees het stuk van Freek Jansen. Daar staat heel duidelijk dat hij vorig jaar al weg wilde en alleen bleef omdat Overmars de toezegging deed dat Ajax bij een transfer niet de hoofdprijs zou vragen.

11-07-2019 15:27

Web +178830

De Ligt geldwolf
Dan had hij veel beter eerder kunnen vertrekken
Wat een waardeloze reactie weer.

Frenkie doet alles goed want die gaat naar Barcelona
De Ligt doet alles fout want die gaat naar Juventus
Het is onderhandelen en daar komen ze wel uit.

11-07-2019 13:59

DrD3k +40

Hij was al fout toen hij voor Raiola koos. Dat is de grootste Ajax naaier aller tijden!
Als je bij Raiola tekent heb je maar 1 ding voor ogen. Zo rijk mogelijk worden. Vorig jaar naar Juventus? Never nooit aanspraak op basis mogen maken natuurlijk. Dat is een appel en een peer vergelijken. Als de Ligt echt een clubman was blijf je nog een paar jaar en leide hij Ajax naar europese top.
Frenkie is geen Ajax man, en die heeft er nooit doekjes omgewonden zo snel mogelijk naar Barca te willen als hij vind dat hij het nivo heeft om aan te haken. En Frenkie heeft alles heel erg netjes gedaan omtrent zijn transfer. Dus appels en peren

11-07-2019 14:13

Web +178830

zou de Ligt ook vinden dat hij het niveaue aan kan van Juventus?
Ik durf te stellen dat De Ligt meer gaat spelen bij Juventus dan Frenkie bij Barcelona
Wie doet het dan goed
Frenkie of De Ligt
Zeg het maar.
Ik weet het wel

Was Johan ook geen clubman, die ging van Ajax naar Feyenoord?
Nog een stukje erger of niet?
En waarom, omdat hij mee wou dingen in de resette
Over geld wolf gesproken

11-07-2019 14:26

DrD3k +40

Ik zeg nergens dat Frenkie meer gaat spelen of de Ligt niet voor de basis gehaald is. Ik heb het over de manier van handelen.

Serieus weer dat Johan verhaal?
Daar krijg je een minnetje voor.

Johan heeft Ajax groot gemaakt en hij had groot gelijk om dat te doen.
Hij was op leeftijd en wilde opkomen voor spelers rechten. Hij heeft daar 1 seizoen gespeeld en dat na zijn terugkomst bij zijn grote liefde. Daarna kwam hij terug als coach. Denk dat ze zich bij Ajax nog wel eens achter de oren hebben gekrabt toen hij zijn kunstjes liet zien bij de rivaal. Dát was Johan! Niet lullen maar poetsen.

11-07-2019 14:44

Web +178830

Johan wou mee dingen in de resette, al die verhalen die jij aan kaart klopt niets van
Dat is het ware verhaal
Ik had in die tijd een seizoen kaart

12-07-2019 14:09

Liam +12

Je haalt wat zaken door elkaar. Frappant hoe mensen toch nog het gedrag van een Raiola durven goed te praten. Ik steek er geen energie meer in, prima hoor.

11-07-2019 15:50

Vertonghen +15

Johan ging puur uit rancune naar de kakkerlakken
Niet omdat hij het zo mooi vond of dacht sportief vooruit te gaan...

11-07-2019 18:10

Web +178830

Ja, en waarom, war ik heer boven schrijf
Ik had een seizoen kaart man, weet het maar al te goed

12-07-2019 14:07

Web +178830

Ik stond toen voor 100 procent achter Ajax
Recettes mee dingen nooit doen, ook niet met Johan
Ajax had volkomen gelijk

12-07-2019 13:57

MichelAngelo66 +22270

Als ik jou was zou ik een ander geen onzinnigheden verwijten....

11-07-2019 19:55

Web +178830

Jouw ergernis heeft alles te maken dat ik het niet zag zitten met Bosz, zo kleinzielig ben jij

12-07-2019 14:02

IslandBwoy +454

75 miljoen exclusief bonussen, anders oprotten gierige Italianen.

11-07-2019 12:09

trainerdv +2

Geen haast Marc, geen haast.... Eerst maar eens kijken of Barca Neymar binnenhaalt. Zo niet, dan zijn ze ook weer in de markt voor de Ligt. Reken maar... Nee verkopen aan Juve, simpelweg omdat de juiste prijs niet wordt geboden, is ook nog steeds een reële optie. Eentje die elke zaakwaarnemer ook begrijpt.

11-07-2019 12:00

PJSM +0

Natuurlijk is 67 mln niet voldoende stelletje spagettievreters. 75 mln ex bonus oplopend tot 90 mln. Begin daar maar eens mee.

11-07-2019 11:58

PJSM +0

Precies en dan waarschijnlijk ook nog in 29 termijnen.

11-07-2019 12:28

pizzapunt +0

Dat Mag, elke dag 4 miljoen.

11-07-2019 12:51

wendoo9 +8125

Mathijs mag niet ver onder de prijs verkocht worden !! Dat is heling, en heling is fraude straks Juve weer in de tweede liga !!!! LOL

11-07-2019 13:41

MM1974 +1451

Ze moeten niet zo zeiken en boos zijn op overmars,slaat nergens op 67 is gewoon een lachertje 75 ook eigenlijk.

11-07-2019 11:48

DrD3k +40

Waarom mogen wij Mathijs niet bashen?
Hij neemt Raiola, terwijl hij weet dat die gast corrupt is.
Hij zegt tegen Raiola, ik verlaat Ajax alleen voor het hoogste salaris.
Hij gaat akkoord met de belachelijke fee die Raiola vraagt en ziet een club als Barca door zijn neus geboort worden.
De enig reden dat ik kan bedenken dat je voor dat ouwe wijf wil spelen is omdat hun centraal duo bejaard is en de competitie maar een klein stapje omhoog is zodat je zeker weet dat je basis staat.
Natuurlijk word hij er niet voetballend minder van. Maar waarom bij Ajax wel dan? Hier was hij aanvoerder en wás hij immens populair.

11-07-2019 11:20

Web +178830

Omdat hij voor Juventus kiest ipv een andere club?
Zijn die clubs allemaal zo netjes en correct dan?
Hij blijft populair

11-07-2019 11:32

DrD3k +40

Nee omdat hij voor een corrupte zaakwaarnemer kiest die een corrupte fee vraagt die alle andere clubs corrupt en zo afzien van een transfer en Matthijs wel voor de meest corrupte club moet kiezen. Het is zo corrupt dat Matthijs wel corrupt moet zijn.
En ja hij blijft populair maar zonder dat immense. iig voor mij dan

11-07-2019 11:37

MitsjollAjax +1241

Wat is er corrupt?

11-07-2019 11:43

DrD3k +40

iemand die Mitchel zo schrijft Mitsjoll.
Of iemand die meningen disliked maar niet beargumenteert.

11-07-2019 11:44

Web +178830

Matthijs is niet corrupt
Of zijn zakenwaarnemer corrupt is weet ik niet.
Wel dat hij het beste er uit haalt voor een speler, ben je dan corrupt?
Niet dat het mijn persoon is, laat dat duidelijk zijn.

11-07-2019 11:49

DrD3k +40

Hij speelt clubs tegen elkaar uit en zet spelers tegen hun club op en praat die jongens de gekste dingen aan. Verprutst carrières van oa Justin Kluivert en Ouasim Bouy.

11-07-2019 12:20

Ajax27 +19236

67 miljoen... zal wel iets van 70 miljoen worden met variabele bonnussen waardoor het tot 80-85 miljoen kan groeien, afhankelijk van speeltijd, prijzen, etc. Voor een zelfopgeleide kerel ben ik hier als Ajacied ontzettend trots op!!

Dat we alles met Virgil vergelijken en middenvelders/aanvallers qua prijzen.. ondanks dat het een absoluut wereldtalent is, komt ie van de eredivisie vandaan. Hoe zal hij zich houden wanneer hij ipv 10-15 wedstrijden op hoog niveau 30+ wedstrijden op hoog niveau moet voetballen in een lange 50+ wedstrijden durend seizoen? Als deze transfer rond komt is ie na Virgil & Hernandez de duurste verdediger ooit. En dat op 19 jarige leeftijd.

11-07-2019 10:40

Spuit11 +1288

Ik twijfel niet aan Mathijs zijn kwaliteiten en zijn zelfredzaamheid binnen het grote voetbal.

Voor zijn 19 jaar oogt hij al zo volwassen.

11-07-2019 10:44

pieke +521

Maar het is nog maar een jeugdspeler.

11-07-2019 11:15

tMuurtje +971

Helemaal mee eens.
Door te blijven vorig seizoen heeft hij Ajax bovendien meer geld opgeleverd dan alleen dat transferbedrag.

11-07-2019 10:53

Spuit11 +1288

Die Italianen zijn of doof, of hebben spontaan last van dyscalculie.

11-07-2019 10:32

Victor +0

gewoon zeggen of voldoen aan onze prijs of oprotten geen midden weg graag of niet

dat gezeur van deze gasten heeft lang genoeg geduurd

11-07-2019 10:22

pieke +521

Ga jij het zeggen? Succes hè.

11-07-2019 11:16

HenryVakH1972 +1018

Zoveel mogelijk vragen aan een club als Juve, dat is duidelijk.

11-07-2019 10:20

Aspers73 +3241

Ja idd, de club die de CL zo wil veranderen dat Ajax niet meer mee doet. En wij voor een habbekrats onze beste speler verkopen?

11-07-2019 10:35

Ar +104

Veel en veel te weinig

11-07-2019 10:20

Babangida83 +23955

Juve wist altijd al waar t aan toe was en probeert nu voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Vrij vertaald, zeggen ze: "Ik wil ook wel een appel en een ei voor m betalen, maar dan wil ik hem wel morgen hebben... , want anders moet ie op trainingskamp" Tja, zo werkt t niet. Voor deze prijs had Barça die twee miljoen salaris per jaar wel overbrugd.

Dit laat ook maar weer zien dat die Raiola echt iedere voetballer gek kan krijgen.

11-07-2019 10:17

AjaxHoorn +32989

Wat een respectloos volk zit hier toch. De Ligt geeft elke wedstrijd 100 procent en heeft een oprechte liefde voor Ajax.

Is hij nu ineens de boeman omdat hij voor het beste contract wil gaan en dan ook nog eens naar de verdedigend beste club van de wereld wil gaan?
Ik had hem liever met Frenkie in een team gezien, of bv met Van Dijk. Ook bayern is mooier dan Juve, maar dat is zijn persoonlijke smaak. En ja, Raiola die zal hem vast een kant op duwen, zoals hij bij al zijn spelers doet.

11-07-2019 10:12

EKS +5

Ja, De Ligt krijgt ws. een absolute hoofdrol en kan daarin gaan excelleren.

Verder overvraag je niet snel als je weet dat er weer vele honderden miljoenen door jouw toedoen zullen binnenrollen bij zo´n club, die uiteindelijk toch gewoon maar een werkgever is. Waarom zou je die gaan matsen terwijl je een van de meest begeerde spelers ter wereld bent.

Al dat sentiment is voor jeugd- en amateurvoetballers, voor oudere voetballers die hun carrière afsluiten, en voor lui langs de zijlijn.

11-07-2019 10:27

Schwalbino +11

Dat zijn trollen. Misschien trollen met een Ajax hart maar het blijven toch trollen.

11-07-2019 10:59

Web +178830

Ik ben het met jouw eens
De Ligt is een echte Ajacied
Kiest voor een club waar hij graag wil spelen, en als verdediger is er toch geen beter land dan Italië?
Als of Barcelona het allemaal zo netjes doet. Daar gebeuren toch ook vreemde dingen

11-07-2019 11:28

BrandjeXL +81

Je bent geen Ajacied door te eisen dat als je een jaartje blijft dat Ajax dan niet de hoofdprijs vraagt. Je bent geen echte Ajacied als je op je 18e eigenlijk al weg wil. Over zijn prestaties ben ik tevreden maar zijn manier van handelen is niks dat hij een echte Ajacied is.

11-07-2019 12:56

Web +178830

Wat ben jij ongelooflijk naïef
Weet je nu nog niet hoe het werkt in de voetbal
Cruijff loopt van Ajax naar Feyenoord is dat geen Ajacied?
De Ligt is door Overmars omgepraat om nog een jaartje te blijven.
Het kamp De Ligt heeft er mee ingestemd, mits??????

Het mes snijd aan 2 kanten
Ajax zonder de Ligt hadden nooit zo ver gekomen in de CL
Wat heeft dit ook alweer opgeleverd???

11-07-2019 14:09

BrandjeXL +81

Ach daar is de vergelijking met JC weer. Maar wel grappig dat juist JIJ mij naïef noemt maar iemand wel een echte Ajacied noemen die op zijn 18e het liefst was vertrokken en alleen bleef door toezegging van Overmars. In feite verschilt MDL niet zoveel van Kluivertje en die laatste wordt door iedereen verketterd.

11-07-2019 14:25

Web +178830

O dat mag niet gezegd worden
Johan was een geldwolf, niets minder
Kluivert geen verschil met De Ligt
Dan snap je het echt niet
Stop er maar mee

11-07-2019 14:30

BrandjeXL +81

Hahahahaha ga je schamen man. Je weet dus helemaal niet waarom JC naar Feyenoord ging maar heeft dus niks met geld te maken.

11-07-2019 14:36

EricAjax1 +7564

Echt he.. Hoe kan je JC nou vergelijken met een snotaap van 19 die nog niet eens 20 wedstrijden basis heeft gestaan in Ajax 1? Alsjeblieft zeg

11-07-2019 16:02

Web +178830

Doe nou niet alsof jij de enige bent die de geschiedenis weet, ik loop al wat langer mee dan jou

Johan is naar Feyenoord gegaan omdat hij mee wou dingen in de resette
Ajax had 100 procent gelijk, dat ze daar niet mee instemmen

12-07-2019 14:06

Ajax68 +10

Die spagettie boeren denken zeker dat Ajax een OUT-LET is of zo, en dat ZIJ kunnen bepalen wat een Ajax-speler moet kosten. En dan die smerige geldwolf Raolie, moesten ze bij Ajax NOOIT meer binnen laten, en nérgens niet.
Houdt je aan de gestelde vraagprijs van MINIMAAL 75 miljoen, exclusief bonussen Mark, want JIJ BEPAALD en niet hun !

11-07-2019 10:09

carlo30 +115

als het doorverkoop percentage nou heel hoog ligt kan ik er vrede mee hebben.
maar ik zie eigenlijk niks dat de ligt fout doet hoor.
hij lijkt niks tegen ajax te doen, het is alleen juventus dit het zich erg moeilijk maakt door laag te bieden.

11-07-2019 10:07

DrFootball +15164

Denk dat Marc Nedved keurig heeft bedankt voor het bellen en weer heeft opgehangen.

11-07-2019 10:06

de_pitbull +0

Wat bezielt mensen om hier zo te reageren? Wat heeft de Ligt misdaan? Hierboven staat duidelijk dat hij niet gaat muiten en ook nooit een arbitragezaak wil beginnen. Wat willen jullie nog meer? Dat hij naar PSG gaat, puur en alleen omdat die het meeste betalen?

11-07-2019 10:05

MichelAngelo66 +22270

Beschamend. Zoiets verwacht ik niet van een aanvoerder die altijd zo'n correctheid staat uit te stralen. Zijn hoofd is volledig op hol gebracht en blijkbaar is er geen moeder of vader die hem terug op aarde zet. Wil je eerst naar je droomclub en dan wordt je bij zo'n maffia club gezet omdat je zaakwaarnemer daar het meeste pakt. Juventus een grote club, maar met een heel dubieuze uitstraling en verleden. Zelfs hun mooie tenue is naar de kloten geholpen dit jaar.

En de schoonfamilie..... zelfs een Keije Molenaar die zelf advocaat is, uit de voetbalwereld komt, houdt zijn schoonzoon niet op de grond. ik verdenk hem er zelfs van om dit te stimuleren. Volendammers zijn niet vies van twee knaken meer. Dochterlief heeft het niet van een vreemde. En dan te bedenken dat Keije steeds aan de zijde van Johan Cruijff liep..... Johan die dit soort zaakwaarnemers als Raiola wel kon dooien. Triest.

Ik snap zeker dat je voor je belangen opkomt als speler, maar er is ook nog zoiets als fatsoen, trots en principe. Mathijs is van zijn voetstuk gevallen en Keije blijkt de glijer die het wiel kiest wat het meeste opbrengt.

Dit had zoveel mooier en netter gedaan kunnen worden. Dit is waarom veel mensen zich steeds meer afkeren van het Modern Football. Ik wel in ieder geval.

11-07-2019 10:00

Babangida83 +23955

Dit is wel een heel fantasierijk perspectief op de zaak.

11-07-2019 10:20

Spuit11 +1288

Eeuuuuuh.... wat heeft Molenaar nou te maken met de keuze van De Ligt?

Mijn schoonvader gaat mij ook niet vertellen wat ik wel of niet mag doen op mijn werk. Of is dat bij jou wel anders?

11-07-2019 10:42

MichelAngelo66 +22270

Nee, dat is niet anders bij mij. Maar als 19 jarig pikkie laat je je wel leiden door je vriendinnetje en die staat iets anders tegenover haar vader.

Maar misschien heb je gelijk en zoek ik teveel naar andere schuldigen. Ik heb het niet meer zo op die Keije Molenaar, ik vind het een gladjakker. Misschien is Raiola wel de enige die deze soap regisseert. Ik vind het gewoon allemaal niet zo chique en had dit niet bij een vertrek van zo'n ogenschijnlijke verstandige gozer verwacht. Maar goed, misschien leef ik teveel in een droomwereld.

11-07-2019 11:08

AlexIbarra +19317

De Ligt heeft hier toch geen rol in man, je maakt het veel te groot.

Hij kan niet bellen naar Juve en zeggen dat ze ff 87 ipv 67 moeten bieden om de Ajax supporters tevreden te houden.

Hij heeft bij Ajax aangegeven open te staan voor een top-8 club in Europa en Raiola probeert er een dik salaris uit te persen.

Verder is het gewoon aan de clubs op welke dag voor hoeveel euro een bod wordt uitgebracht en of dit bod wordt geaccepteerd.

En tot dat laatste het geval is blijft De Ligt lekker Ajacied, helemaal geen ramp.

11-07-2019 11:05

Web +178830

Het word steeds gekker, iedereen word er bij betrokken, nu zelfs Keije Molenaar zijn schoonvader, en die stond aan de zijde van Cruijff en is nu ook triest
Wat een onzin bedenk je allemaal.

11-07-2019 11:06

DrD3k +40

Wat een vieze ongegeneerde kutclub is het toch.

Juist door dit soort dingen ga ik ook anders naar de Ligt kijken.
Ik dacht altijd dat het een liefhebber pür sang was.
Wat blijkt....een liefhebber van money en cheap ass chickies. Mathijs je bent een sukkel door zo met je reputatie om te laten gaan.

11-07-2019 09:55

Esthas +8

Denk er net zo over, het is gewoon een ordinaire geldwolf.. en ja dat moet hij lekker zelf weten maar ik kots van dat soort mensen. Geef mij Frenkie maar, die gaat voor een sportieve carrière.

11-07-2019 10:01

Johan14Cruijff +573

De kans is groter dat De Ligt bij Juventus volgend jaar basis speelt dan Frenkie. De Ligt kan na drie jaar Juventus alsnog de stap maken naar een Barca, Real Madrid of een Manchester City met een vertrekclausule van 150.000.000, dan is hij nog steeds pas 23 jaar. Drie jaar spelen bij Juventus als verdediger word je niet slechter van lijkt me. Niks mis mee.

11-07-2019 11:07

afca95 +1309

90 Miljoen. Dat is gewoon markt conform.
19 Jaar, CL ervaring, Internationale ervaring, vaste basis plek bij Ajax. Gewoon dokken!!

11-07-2019 09:51

Harrie Nak +4

Onze "fans" zijn ook weer bezig geweest... https://spectator.sme.sk/c/22165235/football-fans-had-a-fight-in-downtown-bratislava.html

11-07-2019 09:38

afca95 +1309

Dat zijn geen fans

11-07-2019 09:52

PJK54 +1

Ik heb gelezen dat ze de gevraagde 75 miljoen gaan betalen dus heeft onze Marc het goed gespeeld oké we raken een topper kwijt maar wel tegen een goed bedrag.

11-07-2019 09:34

Mokum2018 +2114

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er eerst wordt onderhandeld tussen speler en club en pas daarna tussen de clubs. Dit moet toch andersom zijn???

11-07-2019 09:05

Dubbelvla +8519

ja.. dit. daar stoor ik me al de hele tijd aan. blijkbaar is dat toch meer een gentlemen agreement.

11-07-2019 09:22

PJK54 +1

Ik denk dat dat aan dhr. Rioolrat ligt die speelt het zo om een speler helemaal gek te maken met een salaris zodat die hoe dan ook weg wil bij zijn club, ik noem dat achterbaks!!

11-07-2019 09:32

Schip +23586

Ajax heeft daarmee ingestemd. Misschien is het anders zonde van de tijd om met allerlei clubs te onderhandelen, wat moeizame processen kunnen zijn die maandenlang kunnen duren, terwijl de speler totaal niet geïnteresseerd is of er uiteindelijk niet uitkomt.

Dan onderhandel je dus voor spek en bonen.

Waarschijnlijk zeggen ze daarom: ga maar kijken of jij er uit komt, dan zijn wij aan de beurt. Maar Raiola is natuurlijk zo'n smeerlap, dat hij de vraagprijs bij de derde club opeens in twijfel trekt, terwijl hij die van Ajax had moeten doorgeven en de eerste twee clubs dat wilde ophoesten. Althans, dat laatste beweerde de Telegraaf of AD geloof ik. Klinkt ook plausibel.

Eigenlijk moet een zaakwaarnemer zeggen: twee clubs bieden de vraagprijs al, ik ga alleen met jullie in gesprek als jullie dat ook willen. Anders haakt Ajax af en onderhandelen wij voor niets. Maar mr Smeerlap heeft eerst het loon voor Mathijsje en hemzelf geregeld en daarna Juve op Ajax afgestuurd. Waardoor door tijdsdruk ivm CL voorronde en het vooruitzicht met een teleurgestelde speler te blijven zitten die mogelijk niet verlengt als gevolg en dus verkocht moet worden volgend jaar, Ajax wel 'moet' zwichten.

Dat is echt een reden om de volgorde voortaan weer volgens de regels aan te houden: eerst een akkoord met de kopende club. Speler zoekt het daarna maar uit.

11-07-2019 09:40

JariJari +15275

Had ik nu al gedaan. Dit zie je toch aankomen? Zeker met Raiola ...

11-07-2019 11:35

oudzuid2 +7294

wanneer is deze fokking soap es ten einde... en 67 is veel te weinig natuurlijk

11-07-2019 09:01

MankeNelis +7

Ben benieuwd of die deegroller nu met stront gaat gooien. Als er iets niet lukt is hij de eerste die de vuile was buiten hangt.

11-07-2019 09:01

Sjakio +2388

we gaan akkoord en als Juve landskampioen wordt komt er 10 miljoen bij

11-07-2019 09:00

Web +178830

We, wij hebben helemaal niets te vertellen
Gelukkig

11-07-2019 09:01

Web +178830

67 miljoen voor een speler die Ajax NOOIT een cent gekost heeft buiten het opleiden.
Hier zien ze liever de weg die Kluivert ging, of nog erger Redan ( als voorbeeld )

Frenkie leverde niets meer op, daar gaat een percentage van naar Willem 11 en RKC

Hier zijn ze nog erger dan die pizza bakker, ik lees bedragen van 100 miljoen, doe normaal man
De Ligt heeft zijn contract open laten breken op verzoek van Ajax.
Denk je nu echt dat er toen geen afspraken zijn gemaakt?
Als De Ligt dat niet had gedaan, had hij echt kunnen cashen nou.

Maar ik zal wel weer naïef zijn, ook ik had hem nog graag bij Ajax gezien, maar de realiteit is, dat spelers naar een grote competitie willen, wekelijks op het hoogste niveaue spelen, en niet op kunstgras veldjes, of (en ) potjes tegen Emmen en RKC.

11-07-2019 08:59

MankeNelis +7

Hoogste niveau Italië? Met een straatlengte kampioen worden. Het is nog net geen Schotland.

11-07-2019 09:04

wladimir +3059

Mathijs wil vooral gewoon 14 miljoen netto binnen harken. Allemaal prima. Juventus moet gewoon een marktconforme prijs betalen. Die 75 miljoen klinkt redelijk.

11-07-2019 09:51

JariJari +15275

Open laten breken? Hij staat maar tot zijn 21ste onder contract omdat hij jaren terug al voorsoorteerde om te vetrekken.

Hij is gewoon 120M waard. Waarom denk je dat het boeit wat we ervoor betaald hebben? Als jij een huis erft of krijgt waar je niet wil wonen, ga je het dan 40% onder de marktwaarde verkopen omdat je het maar gekregen hebt?

Mafketel

11-07-2019 11:38

Web +178830

Wat ben ik blij dat jij niet Overmars bent
Hadden wij geen speler meer

11-07-2019 11:57

Ajax34 +4070

Als ze de 6 en de 7 omdraaien in volgorde dan komen ze in de buurt.

11-07-2019 08:49

Shardo +47

Voor minder dan marktconform en cash in 1 keer gewoon hakken in het zand en niet buigen.

11-07-2019 08:47

Marcao +27

Nog steeds veel te weinig. Dan blijft hij nog maar een jaartje. Beledigend laag bod van die corrupte pizzabakkers.

11-07-2019 08:45

DeMeervanweleer +7588

75 + bonussen en 15-20% doorverkoop percentage dan je het goed gedaan. Wat me steekt is dat Juve en Raiola in een gluiperig onderonsje proberen Ajax een poot proberen uit te draaien. In de trant van : wij gaan die brave Noord-Europeanen, die zich altijd zo keurig opstellen eens een lesje in Italiaans zaken doen leren. Dat de Ligt zich daar dan in mee laat voeren vind ik jammer maar reken ik maar toe aan zijn jeugdigheid, misschien dat zijn schoonfamilie daar ook nog invloed op heeft. Die Molenaar, heb m`wel eens gezien rondom jeugdwedstrijden, blonk toen op het eerste gezicht al niet uit in sympathie.

11-07-2019 08:43

Shardo +47

Doorverkoop percentage zal niet gaan omdat de Ligt een gelimiteerde afkoopsom heeft bedongen.

11-07-2019 08:45

Ferd +38601

Dat wil niet zeggen dat er geen doorverkooppercentage afgesproken kan worden. Een gelimiteerde afkoopsom wil ook niet zeggen dat De Ligt voor dat bedrag verkocht wordt. Het is alleen een maximumbedrag.

11-07-2019 10:02

BrandjeXL +81

Is geen maximumbedrag. Clausules zijn minimumbedragen waar een club geen "nee" tegen mag zeggen. Zo heeft heeft Felix een clausule van 120 miljoen maar gaat voor 126 miljoen naar AM.

11-07-2019 10:32

Ajax34 +4070

De Ligt speelt dit jaar dus gewoon bij Ajax en volgend jaar bij Barca.

11-07-2019 08:40

Web +178830

Geloof je in sprookjes

11-07-2019 09:02

Cruijffthebest +13448

Bod naar de prullenbak en 80 miljoen vragen exclusief bonussen. De tijd dat we ons als Ajax door andere clubs laten pakken is echt voorbij.
Als ze De Ligt echt zo graag willen hebben, dan gaan ze niet moeilijk doen over wat extra geld, ze hebben meer dan genoeg en in 1 keer betalen die maffioso!!!
Anders gewoon oprotten!

11-07-2019 08:35

Hollister +12626

Neem aan dat Overmars zijn lesje wel geleerd heeft nu... iedere club die nu eerst meteen speler wil gaan onderhandelen, en zeker Raiola, eerst heel helder vermelden, welk bedrag Ajax minimaal eist van de club voordat een transfer beklonken kan worden... zo niet dan lekker maar eerst clubs met elkaar om de tafel... Weet niet of iedereen het opvalt... bijna alle mislukte en moeilijke transfers is deze pizzarat bij betrokken... Ajax moet vanaf nu net als Barca en nog een aantal clubs, een hele andere houding aannemen op het moment Raiola weer betrokken raakt bij een mogelijke transfer... snap echt niet dat dit soort smeerlappen zoveel macht blijven houden..

11-07-2019 08:35

Knalpot +3642

Man waar maak je je druk over, het zijn je eigen centen niet en dit is gewoon een spelletje onderhandelen. Wordt overal op de wereld gespeeld in alle geledingen. Die rat zoekt gewoon een compromis tussen vraag en aanbod en probeert daar voor zichzelf en zn client zoveel mogelijk uit te slepen, en waar anderen eerder tevreden zijn probeert hij gewoon het onderste uit de kan te halen, Natuurlijk is dat irritant maar elke zakenman in de wereld probeert dat te bewerkstelligen.

11-07-2019 10:04

Ferd +38601

een minimale prijs noemen is nooit slim.

11-07-2019 10:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.