Van Hooijdonk hard voor Henderson: 'Vermogen betaald voor een speler die het verschil niet gaat maken'

door Jari Perridon 136

Bron Studio Voetbal

Van Hooijdonk hard voor Henderson: 'Vermogen betaald voor een speler die het verschil niet gaat maken'

door Jari Perridon 136

Bron Studio Voetbal

Laatst geüpdatet

Pierre van Hooijdonk en Theo Janssen begrepen er niks van toen Jordan Henderson achter de bal ging staan voor een vrije trap tegen Sparta. De twee analisten geven bij Studio Voetbal aan helemaal niets te begrijpen van de beslissing.

Ajax keek tegen een 1-0 achterstand aan toen het een vrije trap kreeg die net buiten het zestienmetergebied lag. Vervolgens ging Henderson achter de bal staan, iets waar Janssen niets van begreep. 'Toen heb ik de televisie bijna uitgezet. Dit was echt een kans. Het is de ideale afstand, dat weten Pierre en ik. De bal heeft genoeg tijd om te dalen. Van den Boomen is een speler met een aardige trap.'

Janssen denkt dat hij dit niet had geaccepteerd als speler. 'Als speler pak je die bal en zeg je: wegwezen. Het verbaast me sowieso. Henderson wordt bij Ajax overal neergezet om hem maar op het veld te zetten, daar lijkt het een beetje op. Hij neemt alle corners en vrije trappen. Volgens mij is het gewoon een speler die meedoet, maar ook niet meer dan dat. Er wordt gedaan alsof Maradona op het veld staat', concludeert de oud-prof.

'Henderson maakt niet het verschil'

'Hij krijgt de aanvoerdersband en gaat zich bemoeien met dode spelmomenten, terwijl je met Van den Boomen gewoon een specialist hebt', voegt Van Hooijdonk er aan toe, die het schandalig vindt dat dit gebeurt bij Ajax. 'Ik vind het zoveel zeggen over zijn rol bij Ajax. Mensen laten het allemaal maar gebeuren. Je hebt een vermogen betaald voor een speler van wie iedereen kan zien dat hij het verschil niet gaat maken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ArnoAjax +1691

NPO betaalt ook een vermogen om jou Pierretje te laten praten, maar er komt niks zinnigs uit!

21-03-2024 09:53

Aurelius1 +19736

Ja, maar dat was al duidelijk toen De Lange aangesteld werd. Er is een miljoen keer gezegd: de TD is de belangrijkste functie. Wat doet Ajax? Net als United niet de focus leggen op de TD. Onbegrijpelijk, de TD is nota bene verantwoordelijk voor het succes van de club.

20-03-2024 08:53

Bensco +7178

Ik snap het sowieso niet. Er wordt voor de winter een mooie reeks voetbal neer gezet. Men draait een voorbereiding, krijgt er een top voetballer op een cruciale positie bij en ineens dondert alles in elkaar. Wat gebeurt er nu precies?

19-03-2024 19:57

Rentokill +4609

Het psst Pierre, kom s…. Ja dichterbij. Ja stop maar. Das dichtbij genoeg engerd. Ok luister ik zeg t je een keer op dit geluidsniveau.

HIJ!!!!
WAS!!!!
GRATIS!!!!!!!

Zo en nu naar de kapper.

19-03-2024 16:52

JS16 +2966

Sukkeltje pier. Laten we die conclusie niet na 6 wedstrijden trekken terwijl er alleen maar bagger om hem heen staat

19-03-2024 16:14

Juichtoon +32777

Jordan doet de simpele dingen goed en helpt veel anderen. Heeft echt wel meerwaarde...

Dat ie niet als een jonge Davids sleurt....dat heeft ie nooit gedaan .

19-03-2024 15:21

MichelBoerebach +29286

Dus hij doet eigenlijk alleen simpele dingen goed, en helpt veel anderen (wat in het veld overigens niet te zien is). Lekker.

19-03-2024 17:32

Juichtoon +32777

Simpel is moeilijkst..

19-03-2024 17:37

AlexIbarra +19330

Hoe is het nou de bedoeling dat je een ervaren speler aantrekt van zeg maar Europees niveau, zonder dat het geld kost?

Dat soort spelers hebben meestal een hoog salaris dat je overneemt als je iemand huurt. Mag je hem voor de helft vh salaris huren dan zit hij vrijwel zeker al tijden op de bank / tribune. (Dus niet wedstrijdfit.)
Dan kun je nog kopen, misschien een lager salaris bieden maar dan betaal je een transfersom voor een speler zonder restwaarde.

Natuurlijk heb je altijd de kans om een keer tegen een koopje aan te lopen (zoals Bayern vorig jaar met Blind) maar ervaren internationals met leiderschapskwaliteiten zijn nou eenmaal duur.
Als je dan NU zo'n speler wilt hebben, moet je bereid zijn te betalen.

19-03-2024 14:22

Jeratino +780

Heeft gewoon opnieuw een assist te pakken, wat er makkelijk 1 meer had kunnen zijn als de kopbal van Brobbey had gehangen. Hij is geen Modric of Cruijff, maar hij is wel degelijk goed en bruikbaar. Dat gezeik om het zeiken, een beetje vermoeiend.

19-03-2024 13:21

FCDuivendrecht +5487

Gewoon uitgebluste grijze middelmaat die door excellentie van andere spelers bij Liverpool nauwelijks opviel en op de valreep een Champions League meepakte. Die gozer zit hier enkel omdat hij terug wil naar Engeland maar een jaartje moet overbruggen i.v.m. een fiscaal voordeeltje. Pakt hier ondertussen een volkomen belachelijk salaris voor een speler van zijn kunnen en doen. Echt pijnlijk dat dit werd (en wordt) gezien als een aanwinst.

19-03-2024 12:41

Henkjanklaas +20673

Zelfs Cruijffie zou als speler dit elftal niet redden….

19-03-2024 10:57

brullie +7054

De media heeft Henderson op een niveau gebracht alsof hij Ajax in zijn eentje ging redden. Die teksten komen allemaal van journalisten en droplullen maar niets daarvan komt uit het Ajax kamp. Gelul dus. Henderson doet het prima vanaf dag 1. Doen maar weinig spelers die nieuw binnen komen. Prima speler voor nu.

19-03-2024 06:45

ReconditeNL +6480

Vind eerlijk gezegd Henderson ook te weinig toevoegen. Je had veel meer een topper op 10 of op rechtsbuiten nodig dan nog een middenvelder aangezien Mannsverk en Vd Boomen ook gewoon een prima koppeltje geweest was. Nu moet je telkens geforceerd Henderson erin zetten.

Lijkt to dusver net zo'n miskoop zoals meeste andere aankopen dit seizoen.

19-03-2024 03:07

Jarikoning +7349

Valt idd vies tegen

18-03-2024 22:13

Aram +18196

Ik had gehoopt dat Henderson de over het paard getilde DNA-kleuters op het rechte pad kon krijgen door ze hard aan te pakken.

Dat is hard nodig want Oom John blijft de jongens verwennen met onterechte basisplaatsen.

Dit lijkt Henderson niet te lukken, zie de wanprestaties van Hlynsson, Gooijer (op 1 wedstrijd na) en Taylor (op een halve wedstrijd na). Ik weet niet of je dit Henderson kunt aanrekenen maar ik ben wel teleurgesteld.

18-03-2024 21:43

microfoonannabool +5849

Ik schreef hier direct al dat komst Henderson totaal onnodig was, kost je nu weer miljoenen!

18-03-2024 20:52

Heimwee +6766

In plaats van te gaan lopen zeuren over die onterecht afgekeurde goal van twente tegen psv, wat de druk op psv had kunnen vergroten voor hun clubje feyenoord om nog aanspraak te kunnen maken op het kampioenschap, nee toch nog zich over Ajax uitlaten dat al een totaal verloren seizoen draait. gefeliciteerd

18-03-2024 18:42

Hans Verhagen +14155

En de volgende hype is weer opgang gebracht. Henderson neemt inderdaad de rol van leider op zich en dat was nodig ook. Hij hoeft van mij die vrijetrap niet zo te nemen, maar dat zal hem ook intern wel duidelijk gemaakt worden. Daar hebben we Perez en van Hooijdonk niet voor nodig.

18-03-2024 18:31

KaleBalzak +1474

Die Rotterdammers zijn wel goed in lullen hoe het hun uit komt he
Dat stukkie van Van Hanegem is ook al zo hilarisch. Wij hemelen Kaplan direct op en ondertussen doet hij hetzelfde bij Beelen wat volgens hem een geweldige speler is.

18-03-2024 17:23

eenAjaxfan +20419

Niets menselijks is Van Hanegem vreemd... Laat gaan, joh.

18-03-2024 17:38

rich67 +6687

Negeren is in deze het beste….veranderen doe je het toch niet

18-03-2024 22:49

JanBiesbos +29271

Blablablabla

18-03-2024 17:20

Turbo +42159

Waardeloze aankoop. Hopelijk kunnen we hem in de zomer lozen.

Geeft een kleine en kortstondige stabiliteitsboost en verbetering in communicatie. That's it. Die zaken zijn ook prima trainbaar. Verder is het een sta in de weg die voetballend geen enkele positieve impact op het spel heeft.

18-03-2024 14:52

Rob1976 +9558

Ajax maakt bij Henderson dezelfde fout als met Tadic. Een leider in het veld is meer dan goed, maar maak een duidelijke rolverdeling met wie doet wat. Henderson heeft bij vrije trappen en corners niks te zoeken.

18-03-2024 14:51

Mung +1757

Pi-air is verlengstuk van het anti Ajax sentiment. Man heeft werkelijk niets te melden. Categorie Driessen dit. Ophoepelen met die fop kakkerlak.

18-03-2024 14:29

Ajax1114 +19393

Ze mogen dus niets negatiefs zeggen over Ajax omdat juist alles geweldig gaat bij Ajax ?

18-03-2024 14:58

Mung +1757

In de regel is van Hooijdonk negatief over Ajax. Wat hij zegt is: vermogen betaald voor een speler die het verschil niet gaat maken. Kortom ook in die toekomst ga je niks aan Henderson hebben. Ik weet niet welke verwachtingen men heeft, maar een messias is het zeker niet. Wel een leider met een berg aan ervaring. Alleen heeft hij wel spelers om hem heen nodig die het verschil kunnen maken. Kortom niet onderbouwd negatief gelul.

18-03-2024 16:40

Nadamesmo +2266

Henderson, 9 wedstrijden meegedaan om Ajax uit het slop te halen en slechts eentje ervan gewonnen.
Moge deze onsterfelijke Godenzoon vermeld worden in de Ajax annalen als de grootste roerganger ooit van de club.

18-03-2024 13:12

Juichtoon +32777

Trol alert....bosje bloemen bij Kooij afgeleverd neem ik aan?

19-03-2024 15:23

myway25 +2451

Wat al die ezels dus niet begrijpen is dat hij is gehaald voor zijn ervaring en mentaliteit. Als je komend jaar een paar spelers koopt die wat kunnen en hij wordt ontlast, kan hij steeds van meerwaarde zijn en jonge spelers trekken zich aan hem op. Iedereen wilt net als hem CL winnen en jarenlang bij een grote club spelen. Daarbij was hij in 2022 WK nog aanvoerder van Engeland dan ben je geen koekenbakker. Maar iedereen kan natuurlijk weer van alles vinden.

18-03-2024 13:06

Jeugd +24909

Henderson gaf toch een strakke assist of niet?
Wat lachwekkend is, is dat alle analisten over elkaar heen struikelen om te zeggen dat Henderson geen Maradona of Messi is. Werkelijk niemand heeft gezgd dat hij dat wel is. Het valt mij nu juist op dat iedereen vanaf het heeft gezegd heeft dat Henderson in zijn eentje ook niet alles kan oplossen.
Het wordt nu een soort self fulfilling prophecy dat Henderson als een soort Maradona gehaald zou zijn omdat de niet al te intelligente analisten dat maar blijven herhalen naar elkaar maar niemand heeft gezegd dat hij het wel is, in tegendeel.

Henderson is gewoon een hele goede, en was ook.nog eens transfer vrij. Zodra je weer een fatsoenlijke selectie hebt dan heb je er gewoon een hele goede aan.
Henderson is wel de laatste om wie ik me zorgen maak.

18-03-2024 12:56

31xAjax +7981

Henderson was geen aankoop van Mislintat maar heeft wel 1 ding gemeen met de meeste ervan, hij voldoet namelijk niet.....

18-03-2024 13:18

w86 +9492

Precies dit. Het was allemaal ruk en met 1 aankoop ga je dat niet oplossen. Met meerdere misschien wel maar je moet ergens beginnen.

Tevens wisten we dat Henderson geen bepalende speler is, maar wel een aanvoerder. Dat is precies wat ontbrak, althans wat dezelfde analytici zo vaak wisten te melden als Bergwijn de band om had.

En wat het niet functioneren van zelfs een Henderson misschien nog wel het meest aan het licht brengt, is het ontbreken van teamdiscipline en tactische afspraken. Van een Sosa of Mannsverk kan je dan zeggen dat het prutsers zijn, die ken je niet. Henderson is geen prutser, zelfs niet als hij op z'n retour is.

En dat hij nu achterin stond, had wellicht ook te maken met alle blessures? Als we Dies Janse in zo'n wedstrijd hadden laten debuteren was het vast ook niet goed geweest.

Ajax blijft gewoon onderwerp nummer 1 om altijd op te zeiken. Helaas is er dit jaar veel reden toe om daadwerkelijk te slaan...

18-03-2024 13:41

AlexIbarra +19330

VdBoomen heeft een mooie trap in de lange passing maar is hij nou echt een vrije trappen specialist? Ik zou hem ook die bal laten nemen maar de keren dat hij nam vlogen ze bij mijn weten niet in het kruis.

En Henderson is niet bijzonder maar vergooit ook niet in 6 minuten je kansen in Europa zoals (de verder aardig spelende) Mannsverk. Pakt niet 2x geel in een helftje invallen zoals Vos. Kopt niet 2 keer in 2 wedstrijden een balletje onhandig achter zijn eigen verdedigers waardoor je een spits alleen op Ramaj afstuurt (zoals Boomen).

Hij kwam met wat achterstand uit Saoedie-Arabie maar speelt bijna alles, en met meer intensiteit dan Berghuis, Sosa of Sutalo.
Ik had geen kruising tussen Frenkie, Kanté en Maradona verwacht.
Wat mij betreft is dit niet het moment om te klagen over iemand die elke week een 5,5 scoort in een elftal dat verder aan alle kanten rammelt. Ook doordat veel spelers van blessure naar schorsing gaan.

Als je Tadic vorig seizoen zag dacht je ook niet "Wauw, wat een held!"
Maar dan kijk je naar de aanvoerders in deze eerste seizoenshelft en
bedenk je dat hij waarschijnlijk op 8 vd 11 posities in de basis had gekund.

18-03-2024 12:26

Sies +4521

Zo makkelijk scoren voor Pi-air...ga er maar aanstaan.. veel respect voor die die Ajax op dit moment willen helpen

18-03-2024 12:12

YugoVik +33331

Altijd maar de excuus ja hij helpt ajax.. Ja hij helpt ajax de vernieling in met zijn keuze's.. Ongelooflijk dat er een slechte trainer als van 't schip voor de groep mag staan bij ajax..

18-03-2024 12:25

Sies +4521

Hebben we het nu over schip of Henderson

18-03-2024 16:25

Sies +4521

Artikel gaat toch niet over schip maar Henderson..

18-03-2024 17:59

Raoul14 +3092

OMG Helpen? Voor hoeveel miljoen?

18-03-2024 14:09

B2tob4 +12084

Ze kunnen de naam “studio Voetbal” beter wijzigen in “klaagmuur voor ex-spelers”!

18-03-2024 12:05

Sies +4521

Of de beste stuurlui staan aan wal...

18-03-2024 12:10

Richard Suurd +91

Los van het feit of van Hooijdonk gelijk heeft vindt ik alles wat die lelijke afgekeurde kipnugget zegt niet interessant…

18-03-2024 12:04

JWVD +206

Sorry maar ik begrijp de bedragen niet zo goed. Er wordt hier 7 miljoen genoemd, of meer dan 20 miljoen, of dat bedrag alleen al aan salaris, maar hij heeft 1.5 miljoen tekengeld gekregen en 2.5 jaar 4.5 miljoen salaris toch?

Dus over 2.5 jaar kost hij dan 12.75 miljoen. Stel dat je hem volgend seizoen laat vertrekken, dan heeft hij dit seizoen alleen de helft van die 4.5 miljoen en 1.5 miljoen tekengeld, is 3.75 miljoen gekost toch? Je kunt erover debatteren of hij dat waard is of niet maar een "vermogen" klinkt toch wel als veel meer voor mijn gevoel.

18-03-2024 11:49

LukaLitmanen +82282

Bergwijn is wel vermogen. 32mil plus jaarlijks 5milsalaris

18-03-2024 13:06

musicradio +3893

die klere ratten komen weer uit hun holen v hooidonk en die raddraaier perez

18-03-2024 11:44

Steffenhagen +38077

Het ergste was weer schip : dat moeten ze zelf maar uitmaken de jongens . Wat een trainer is dat … vergelijk hem nou eens met Slot . wat een verschil

18-03-2024 11:40

DEELM +11891

Maar wat had iedereen verwacht dan? Dat een speler die een half jaar in de zandbak ongelukkig is geweest in no time en in z'n eentje dit Ajax even op rails gaat zetten? Dan hadden er afgelopen winter minimaal nog 2 ervaren spelers gehaald moeten worden en dan nog hadden ze tijd nodig gehad.

18-03-2024 11:35

B2tob4 +12084

Kan zijn, maar hoe verklaar je dat “dit team” tegen middenmoters ED nauwelijks gelijk weet te spelen, en in grotere wedstrijden wel weet te presteren? Heeft veel zoniet alles met instelling en mentaliteit te maken. Blijkbaar weet een trainersstaf dat niet echt op deze groep over te brengen..!

18-03-2024 12:10

DEELM +11891

Ik oordeel daar nu niet over, maar nu je de vraag stelt. Vanaf afgelopen zomer is het al één grote teringzooi en is er enorm veel kritiek op alles. De spelers krijgen dat ook mee en horen de hele tijd dat ze er geen zak van kunnen en het slechtste Ajax ooit zijn. Dat gaat natuurlijk tussen de oortjes zitten. Als trainers met veel meer levenservaring de druk van Ajax al niet aan kunnen dan kun je op je vingers natellen dat 't ook een enorme impact heeft op de mentaliteit van de spelers. Bij de minste geringste tegenslag knakken ze en spelen ze ver onder niveau. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit team veel beter kan, maar de negativiteit is ze gewoon teveel geworden. Van 't Schip kon ze als people manager een tijdje soort van opkrikken, maar nu er telkens weer tegenslagen zijn en blijkt dat Van 't Schip niet echt een goede trainer is en zeker geen tacticus geloven ze er gewoon niet meer in. Hopelijk komt er komende zomer een toptrainer die echt een staat van dienst heeft. Dat aangevuld met gerichte aankopen (ervaring en creativiteit) en jeugd moet ervoor zorgen dat we vanag komende zomer weer kunnen bouwen aan iets. Verwacht komend seizoen alleen nog geen titel.

18-03-2024 16:28

komopajax777 +13320

Henderson is een goede aankoop, maar kan het als dienende leider niet alleen.Hij is niet verantwoordelijk voor de vele fouten die er gemaakt worden door zowel medespelers als staf.Bij vrije trappen moet hij voortaan wel wegblijven, want dat is duidelijk niet zijn sterkste punt.
Hij roeit met de riemen die hij heeft.

18-03-2024 11:35

RuffRhythim +24837

Heeft Henderson een transfersom gekost dan?

18-03-2024 11:28

Ajaxfan31183 +16391

Dat vraag ik me eigen dus ook af, maar betweter Pierke zal het wel beter weten ...

18-03-2024 11:36

RuffRhythim +24837

Zal vast wel iets van tekengeld mee gemoeid zijn geweest. Nouja, logisch...
Maar voor de rest volgens mij transfervrij overgekomen en een salaris wat nog onder dat van Bergwijn zit.

18-03-2024 11:40

Odysseus +14340

Salaris en tekengeld? Gerucht gaat over 14 miljoen over 2 jaar. Serieus geld wel.

18-03-2024 11:48

RuffRhythim +24837

Serieus geld ja. Als dat de juiste bedragen zijn.
Maar dan nog steeds een heel stuk minder dan diverse spelers waar wel een transfersom voor is betaald plus hun jaarsalaris natuurlijk.

18-03-2024 11:53

Odysseus +14340

Ik denk het niet. Je schrijft op Henderson 7 miljoen per jaar af. Dat haalt geen enkele andere aankoop. Bij lange na niet. Zowel de afschrijvingsperiode als de restwaarde maken dit onmogelijk.

18-03-2024 12:06

RuffRhythim +24837

Nou, een Bergwijn kostte 32m voor een 5-jarig contract en heeft een jaarsalaris van 4,6 miljoen. Die komt daar wel boven. Het is te hopen dat je die bij verkoop nog redelijk kan slijten....

18-03-2024 12:13

Odysseus +14340

Fair enough, die is gelijk wanneer de verkoopprijs niet boven de 20 miljoen uitkomt. Ik dacht dat de aankopen van afgelopen zomer werden bedoeld. Die blijven daar ver vandaan.

18-03-2024 13:01

Ans B +20010

Ik heb me ook doodgeërgerd aan die vrije trapsituatie en ik begrijp de reactie van Theo Jansen volkomen.
Dit is m.i. niet alléén op het conto van Henderson te schrijven, maar ook aan die soms belachelijke hiërarchie in de soms archaïsche voetbal'cultuur': de macho-cultuur en de leiderschapcultus.

Alsof een specialist in dit soort situaties niet ALTIJD vóór de leider gaat - ongeacht status van wie ook, en ongeacht leeftijd. En heeft een trainer niet het leiderschap om dit aan te geven?
Heb me daar altijd al aan doodgeërgerd bij o.a. Tadic en nu bij leider doch (in mijn ogen) meer dienende voetballer Henderson.

18-03-2024 11:18

RuffRhythim +24837

Ja maar eigenlijk meer aan de uitvoering van die vrije trap, mijn God zeg....

Dat was echt de staat van dit Ajax in alle opzichten, facetten en invalshoeken tegelijkertijd.....

18-03-2024 11:44

Ans B +20010

Dat kwam er nog bij, ja maar onderschrijft voor mij meer dan dat het een incident op zich is. Maar dat komt óók omdat ik me al jaren blijf verwonderen en soms ergeren aan het conservatisme in het voetbal. Het is een miljoenenindustrie en by far de grootste (commerciële) sport ter wereld en nog steeds wordt er bij de koepelorganisaties, de nationale bonden, de clubs en de spelers veel te vaak verschrikkelijk conservatief gedacht. Vooral van de clubs valt me het geweldig tegen dat ze niet ALLES uit de kast halen om beter te worden. Bij Ajax in het bijzonder, want zij hebben/hadden wel het geld om daaraan te werken.
Het is, kortom, voor mij één van de symbolen van het 'ouderwetse' denken/werken.

18-03-2024 11:52

daslogisch1 +10199

Dacht dat PiAir nog wel lovend was over Henderson toen hij er net was. Er is niets veranderd na zijn komst. Hij doet het gewoon goed en is veel beter dan de alternatieven die je voorhanden hebt op die positie. Ook al heeft hij een slechte dag zoals gisteren, dan nog is hij beter op die positie dan een andere speler en in zijn rol als leider.

18-03-2024 11:17

Edwin Oud +2327

@daslogisch Hij doet het goed?

18-03-2024 14:44

daslogisch1 +10199

Ja. Het probleem bij Ajax zit er niet in of Henderson een mindere dag heeft. Dat zit wel wat dieper. Nog zijn we beter met hem dan zonder hem. Henderson scoort altijd een voldoende tot nu toe. Alleen die vrije trap was niet zo slim, dat had Van de Boomen moeten doen.

18-03-2024 14:45

Edwin Oud +2327

Voordat hij kwam speelde we nog om Az in te halen en ging het juist wel beter. Door Hendo is de samenstelling weer veranderd en loopt het juist minder.

18-03-2024 15:03

daslogisch1 +10199

Beste wat je kon doen, want de tegen doelpunten vlogen ons om de oren met het 4-3-3 systeem.

18-03-2024 15:49

Simpelishetmoeilijkst +25387

Boonen is ookgeen Lasse, dus vind ik het niet iets om me druk over te maken. Misschien moet vanaf nu Circus Rensch de vrije trappen nemen, zodat we een mooie discussie krijgen.

18-03-2024 20:13

YugoVik +33331

Voetbal is een team sport en aangezien wij onsamenhangend spelen als team is het voor henderson ook moeilijk.. Er niks aan systeem te zien, geen patronen te herkenden of tactiek..

Dit seizoen is al verloren toen steijn nog de trainer was en met van't schip is het alleen maar slechter geworden..

18-03-2024 11:17

Ajaxfan31183 +16391

Tsja er is niets veranderd met zijn komst, ik ben van mening dat ze hem tot de winterstop hadden kunnen laten zitten en vanaf dat moment met een andere trainer aan de slag had moeten gaan die de komende jaren aan het roer staat

18-03-2024 11:37

YugoVik +33331

100 procent

18-03-2024 12:22

RadheAjax2021 +17927

Ergste nog was dat het een vreemde variant was wat Henderson probeerde uit te voeren. Het is echt ideeloos.

18-03-2024 11:11

Wobbo +11517

Komt volgens mij door die Griek. Die komt uit een cultuur waar hierarchie overdreven belangrijk is.

18-03-2024 11:05

MrIvez +3516

Hij krijgt de aanvoerdersband?? Wie anders (miss Hato)? Toen onze captain erin kwam, stond die gelijk de band af

18-03-2024 10:54

trodat4030 +97193

Ik heb het idee dat Hendo de boel forceert, dat hij iets teveel zijn meerwaarde wil bewijzen en dus dingen gaat doen die hij minder beheerst dan anderen, puur om zn salaris, waar iedereen naar zit te wijzen, waar te maken. Ergens begrijpelijk, maar het werkt natuurlijk averechts.

18-03-2024 10:45

HJC +8078

Laat van Hooijdonk zich met zijn eigen kakkerlak club bemoeien . Hij begint met zij gestook een beetje op van Hanegem te lijken

18-03-2024 10:39

Rolo +13828

Kun je nagaan wat de grootste club van NL is.

18-03-2024 11:04

Ajaxfan31183 +16391

Sinds wanneer is nac een 010 club ....

18-03-2024 11:38

musicradio +3893

en AS BEGINT STEEDS MEER OP EEN ONDERDEEL VAN DIE LEUGENKRANT TE LIJKEN DE ECHTE AJAX FANS HAKEN NU VANZELF WEL AF BEDANKT VEENSRA EN CO

18-03-2024 11:48

cantharel +3527

Ik was wel optimistisch toen hij kwam maar stelt erg teleur. Een beetje obligaat de bal opeisen en heen en weer spelen kan elke redelijk voetballende eredivisie speler maar snelheid mist Ajax dus men had beter een handige vleugelspeler kunnen halen die meer snelheid in de aanval had kunnen brengen. Hij eist alle ballen op , pakt ze zelfs af , en doet er niets mee. Zonde van zoveel geld.

18-03-2024 10:12

komopajax777 +13320

Als je medespelers niet goed vrijlopen of kwaliteit missen is het ook voor Hendo lastig.

18-03-2024 11:40

FlyingDutchMan +17318

Met die vrije trap ben ik wel eens met de heren dat als je Branco hebt staan en Hendo, dat Hendo heel snel weg moet stappen in plaats van te denken dat hij de rechtsbenige Roberto Carlos is.. Die standaard situaties daar is Branco beter in dan Hendo, dus dat moet men ook zo laten.. Dat Johnny dat toe laat zegt inderdaad veel over de grip en kennis van Johnny op de selectie..

18-03-2024 09:54

QueSera +1706

Van de Boomen moet gewoon opeisen en dat deed hij niet. Henderson neemt de verantwoordelijkheid en dat ging met kort edoch duidelijk overleg.

Kan je t beter? Laat maar zien, bewijs je het tegendeel? Is de volgende aan de beurt. Alleen maar goed.

18-03-2024 09:50

FlyingDutchMan +17318

Je kon wel zien toen de camera inzoomde dat Branco door Hendo werd weggestuurd en teleurgesteld afdroop aan zijn gezicht te zien..

18-03-2024 09:55

QueSera +1706

Dat zag ik ook. Henderson eiste de vrijtrap dus op. Dat heet hiërarchie. Dat lijkt me alleen maar goed.

18-03-2024 17:58

FlyingDutchMan +17318

Wel als je er iets mee kan ja, maar ik ben pro Henderson alleen vrije trappen is niet zijn ding, bovendien is hij zelf ook nog één van langere kopsterke mannen..

18-03-2024 20:55

QueSera +1706

Zijn voorzetten en corners zijn anders best goed. Werd nog uit gescoord ook. En dit was pas z’n tweede vrije trap geloof ik. Niet dat ik denk dat hij beter is dan vd Boomen hoor. Wordt een interessant dingetje om te volgen!

18-03-2024 23:07

FysioPat020 +26177

Reken er maar op dat de voorbereiding onder de nieuwe trainer niks gaat worden zonder de kroatische internationals, Henderson, Brobbey, Berghuis en Bergwijn.
Er is zo ontzettend veel in te halen qua fysieke gesteldheid. Iets wat vorig seizoen al bagger was, en dat ga je in een jaar met een tournooi niet goedmaken.

18-03-2024 09:41

Dolblij +45572

Dit weekend kwam nog een Kroaat vrij.

18-03-2024 09:43

GAjax31 +16276

Ik geloof dat Henderson absoluut nog wel belangrijk gaat zijn voor Ajax met zijn ervaring. Als we volgend seizoen in de voorbereiding beginnen met een trainer die er dichter op zit en spelers zoals Henderson, kunnen we hopelijk weer een fitter Ajax zien.

Echter als je zoals Ajax weinig te besteden hebt, is het dan verstandig om een speler te halen op een positie waar je al meer dan genoeg spelers voor hebt die, los van de ervaring, niet per definitie minder zijn? Ik denk van niet. Kortom, Henderson wel een nuttige speler voor Ajax, maar het geld had mijn inziens beter geïnvesteerd kunnen worden in andere posities. Een creatieve 10 of een buitenspeler.

18-03-2024 09:31

Mokum31 +6177

Henderson kan alleen verschil maken als hij kwaliteit om zich heen heeft lopen. En die is er niet zoals we weten.
Dan kan hij gewoon doen wat hij al jaren gewoon goed doet.
Of je daar dan hoop salaris voor moet betalen is andere vraag.

18-03-2024 09:28

Ans B +20010

Als dat zo zou zijn (wat ik niet geloof) dan zou hij niet eens zijn gehaald.
Hij is gehaald om twee dingen: omdat hij op de 6-positie ervaring en voldoende voetbalkwaliteit heeft, en vanwege zijn leiderschapskwaliteiten.
Vanuit de gedachte dat hij vanuit die sleutelpositie zowel de rest kan aansturen als meer stabiliteit in het elftal brengt.

Dat voortdurend roepen dat Ajax kwaliteit mist, is m.i. verre van waar. Dat het zo kan LIJKEN, oké, maar dat is omdat slechts weinigen hun eigen gemiddelde niveau halen. Maar dat is voor een groot deel te wijten aan context: een mengelmoes van onevenwichtigheid, trainers, geen fatsoenlijke voorbereiding, te veel nieuwelingen, te weinig ervaring, blessures, desorganisatie, (bar) slechte resultaten, onrust en pure pech (geluk dwing je deels af maar pech ook) - en uit dit alles voortvloeiend: een gebrek aan vastigheden, vertrouwen in elkaar, veel onzekerheid.

Vanaf het begin is gezegd dat Henderson het niet alléén kan. En dat is duidelijk gebleken helaas - mede omdat de twee creatievelingen (Bergwijn en Berghuis) wegvielen en mede omdat Van 't Schip geen toptrainer is die tactisch en anderszins tekortschiet voor een team met zoveel problemen.

Voor veel fans is het kennelijk heel lastig te accepteren dat er momenteel niet veel meer te doen is dan afwachten tot het beter gaat. Het zoeken naar oorzaken verwordt m.i. veel te veel tot het zoeken naar zondebokken.

18-03-2024 11:33

komopajax777 +13320

Wat Hendo brengt qua leiderschap en professionaliteit is een meerwaarde voor elke club en zeker voor Ajax.

18-03-2024 11:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.