PSV wint ruim van Sturm Graz in derde voorronde Champions League

door Brent Tomassen 80

PSV wint ruim van Sturm Graz in derde voorronde Champions League

door Brent Tomassen 80

PSV heeft goede zaken gedaan in het heenduel van de derde voorronde van de Champions League. In Eindhoven won de ploeg van Peter Bosz met 4-1 van Sturm Graz, waarmee het een goede uitgangspositie heeft om de volgende ronde te bereiken.

PSV begon veel sterker dan de Oostenrijkers en dat leverde binnen een paar minuten de openingstreffer van Isaac Babadi op. Diezelfde Babadi stuurde na twintig minuten Johan Bakayoko diep, die spits Luuk de Jong bediende. De spits liet oud-Ajacied Kjell Scherpen kansloos en kopte raak: 2-0.

Noa Lang stond aan de basis van de derde goal van de avond. De linksbuiten schoot hard op de vuisten van Scherpen, die een rebound niet kon voorkomen. Opnieuw kon De Jong juichen, want hij schoot het buitenkansje tegen de touwen. Vlak voor rust scoorde Sturm Graz de aansluitingstreffer. Jon Gorenc Stanković kopte de bal uit een hoekschop binnen.

Na rust creëerde PSV voldoende mogelijkheden om verder uit te lopen, maar slechts één doelpoging bleek nog succesvol: een vrije trap van Joey Veerman werd hard ingekopt door Ibrahim Sangaré, die daarmee de eindstand bepaalde op 4-1. Volgende week volgt de return in Oostenrijk.

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +9780

Sturm Graz was meer en zwak windje🤗

10-08-2023 11:48

w86 +9338

Ik hoor net de aankondiging voor volgende week. Europees topvoetbal heet het.

10-08-2023 20:48

PJS +4991

Sturm Graz niveau Spakenburg. Redelijk triest als PisVee deze pot had verloren. Waterreus had i.i.g. een stijve Johan van het spel van PisVee. Triest mannetje die Waterkneus.

09-08-2023 17:22

twynestar +28209

PSV speelde toch gewoon heel aardig. Snap ook niet waarom Waterreus niet blij zou mogen worden dat zijn club eindelijk weer leuk voetbal laat zien.

10-08-2023 11:31

PuurGeluk +4810

Het huis wat Bosz heeft laten bouwen doet vermoeden dat psv de CL gewonnen heeft. Man man wat heeft die vent een dikke keet laten bouwen!

09-08-2023 14:52

willem1958 +8740

Sturm Graz maakte niet een indruk van een heel sterk team.
Maar ik zag wel een psv wat bij balverlies er bovenop zat en een voorhoede die er vaak doorheen kwam, middenveld functioneerde goed ook, Bosz heeft het al aardig op de rit.
Op dit moment heb ik Ajax nog niet zodanig zien spelen dat ze momenteel sterker zijn dan psv, het ziet er bij ons nog te onsamenhangend uit en de verdediging is nog niet op peil als je ziet hoe makkelijk tegenstanders er doorheen komen.
Nee, Ajax moet echt doorzetten met een paar sterke ervaren spelers halen en als dan de conditie en mentaliteit op orde komt wat bij psv nu goed is dan kan Ajax weer aansluiten om mee te doen voor de prijzen.
Het is jammer en ik had het liever anders gezien maar Ajax moet nog een paar stappen maken, gelukkig hebben we in het begin een rustig programma.

09-08-2023 14:19

Suk Hyun-Jun +6279

Zo te zien krijgen er een aantal mensen hier knikkende knietjes van dit PSV. Best wel aandoenlijk, volgens mij gebeurd dit bijna elke zomer. Ze beginnen goed en gaandeweg het seizoen komen er hobbels en gaten op de weg.

Sturm Graz was onthutsend zwak, gewoon beschamend qua verdediging. Hoe ga je zo op zo'n manier een vCL in? Voor de verandering is de Nederlandse media ook gewoon eerlijk en benadrukt dat de tegenstander ze geen strobreed in de weg heeft gelegd.

De driehoek Lang - Babadi - Bakayoko zal het verlies van Simons enigszins opvangen, maar het zal ze echt niet elke wedstrijd zo makkelijk afgaan, dat durf ik wel te stellen. Sowieso weten we van Bosz allemaal dat hij nooit kampioen is geworden op het hoogste niveau en dat gaat echt niet zomaar veranderen omdat ze één makkelijke vCL wedstrijd spelen.

[EDIT: aan de likes te zien een aantal undercover lampjes op bezoek op AS.]

09-08-2023 09:49

Willem410 +3116

Lang - Babadi - Bakayoko deze spelers zullen best enorme potentie hebben maar vooral de laatste 2 zijn nog zo onstabiel als wat.
Die gaan echt geen 50 wedstrijden op niveau presteren.
Straks in de CL van het kasje na de muur gestuurd door een City of Barcelona.
Wat denk je hoe zulke spelers er dan een paar dagen later bij staan als ze op een baggerveld in Deventer ofzo op kunnen draven?
Lang is sowieso een apart verhaal, het hoeft maar iets tegen te zitten en problemen zijn gegarandeerd, dat zit gewoon in het karakter van die jongen.
Ik hoop alleen dat Sangare nog weg gaat, kwa voetbal misschien niet top maar het is wel de motor van het team waardoor het een versnelling hoger kan spelen zoals Bosz wil.

09-08-2023 10:46

Suk Hyun-Jun +6279

Precies, het zijn jonge jongens, fysiek en mentaal nog vroeg in hun ontwikkeling, die gaan alles behalve constant presteren. Zelfde geldt voor Hato, daarom hoop ik ook dat Ito komt.

Ik vind die Lang lastig te peilen trouwens. Voorheen dacht ik altijd dat hij een probleemkind was, maar nu lijkt dat minder. Al moeten we het inderdaad gewoon aanzien. Als het tegenzit gaan er misschien wel problemen ontstaan, zoals dat afgelopen seizoen ook zo was met Ruud en een aantal spelers. Ik ga me in ieder geval niet druk maken op basis van twee wedstrijden vroeg in het seizoen.

09-08-2023 11:18

Juichtoon +32337

2e plek is ook direct CL. En PSV is momenteel 2 klassen beter dan Ajax. En om te winnen van Psv is gelijkwaardig zijn aan psv niet genoeg (want dan wint psv altijd). We zullen beter moeten zijn dan Psv om ze achter ons te houden. A hell of a job dit jaar.

09-08-2023 10:47

Suk Hyun-Jun +6279

"PSV is momenteel 2 klassen beter dan Ajax"

Best knap dat je dat kan constateren op basis van 2 wedstrijden waarvan 1 tegenstander onder hun kunnen presteerden en de ander abominabel slecht verdedigde.

Ik ga het gewoon lekker aankijken de komende maanden zonder al te snel conclusies te trekken. Waan van de dag regeert weer op AS, zoals gewoonlijk.

09-08-2023 11:14

Juichtoon +32337

Ga ik natuurlijk ook doen...maar voorlopig is het allemaal bijzonder matig. Kan dat niet veranderen? Zeker wel maar niet vanzelf.

09-08-2023 11:42

Suk Hyun-Jun +6279

Ik vind oefenpotjes in de voorbereiding geen goede graadmeter, of dat nou positieve of negatieve uitslagen zijn. In 2016 was onze voorbereiding teleurstellend, in 2018 net zo. Uiteindelijk haalden we de EL finale en de halve finale CL.

De bedoeling is natuurlijk dat je als team zijnde naar een bepaalde vorm, opstelling en bijbehorende tactiek groeit. Ik heb er vertrouwen in dat dat allemaal goed gaat komen.

Dat PSV deze wedstrijd van Graz wint is prima, is alleen maar goed voor de coëfficiënt, maar het is veel te vroeg om te beoordelen dat ze verder zijn dan ons.

09-08-2023 11:46

Juichtoon +32337

Ja snap ik maar je maakt van een hoop stro...geen chocola. Tandje bij dus.

09-08-2023 12:05

Suk Hyun-Jun +6279

Komt wel goed. Ik vertrouw Sven erop dat hij nog een paar geschikte aankopen doet voor het sluiten van de markt en dan gaat Maurice er een hecht team van smeden en dan kunnen we uiteindelijk gaan swingen door de tactische ingevingen van Hedwiges.

09-08-2023 12:58

AFCAnieuwegein +567

Achterin is het wel zwak bij PSV. Zelfs tegen Sturm, wat echt een niveau NEC, Vitesse, Utrecht, etc. betreft gaven ze genoeg kansen weg. Wat me wel zorgen baard is het gemakt waarmee ze voorin rond tikken. Zoveel beweging en de Noa Lang in deze vorm had bij ons echt niet misstaan...

09-08-2023 09:34

BokkieBokstra +11291

Gefeliciteerd Ajax fans in ons Brabant met de overwinning van de Eindhovense trots!

09-08-2023 09:28

Bassey +8187

Ik zag goede patronen steeds de vier kanten die ze maakte je ziet echt de hand van bosz dat is wel knap.
Ik hoop voor Ajax dat wij nog een type sangare krijgen

09-08-2023 08:44

Vik86 +42397

We hebben tahirovic en Vos dat moet voldoende zijn..Spelers zoals sangare of alvarez wil ik echt niet zien op het middenveld bij ajax..

09-08-2023 09:28

lexy88 +8816

Wat is PSV toch ook een identiteitskoze, sneue club met dito supporters. Het mooiste vind ik altijd als ze in de pers op dezelfde zure manier worden bejegend als Feyenoord en Ajax, dan worden ze ontzettend kwaad want die Rik Elfrink is natuurlijk een verkapte supporter die alles dood nuanceert. En dan zie je dat het gewoon een provincieclub is. Ik kijk iig al van harte uit naar het moment dat de klad erin komt. Dat kan half november zijn, of eind januari, maar het gaat natuurlijk niet het hele seizoen goed

09-08-2023 08:29

PietjePrecisie +1982

Dat zijn ze wel aan het omdraaien. Brengen nu goede talenten voort (Babadi, Bakayoko) en spelen onder Bosz aanvallend in een hoog tempo.

09-08-2023 09:26

Mgarhba +1261

Gakpo, ihatarren en in mindere mate Malen (nog even jong psv gespeeld).

Psv lijkt meer aanvallend talent op te leiden

09-08-2023 09:50

Jeugd +24622

Madueke

09-08-2023 10:32

PietjePrecisie +1982

Serieus, Malen als voorbeeld van een psv-talent? Gakpo vind ik ook een voorbeeld van het oude psv, want hij zat jarenlang op de bank, terwijl ze nu jonge spelers wel sneller brengen (bijv ook Saibari).

09-08-2023 11:10

AINIESTA +44428

Gakpo zat echt niet jarenlang op de bank. Kreeg al snel de kans hoor. En terecht.

09-08-2023 14:51

MrMansell +60

PSV moet vroeg pieken, net zoals vorig jaar. En als er ook maar één tegenstander een antwoord heeft op het spel van Bosz is het afgelopen, want die heeft geen plan B. Hopen dus dat Steijn dat voor elkaar krijgt ;)

09-08-2023 08:26

Betuwe85 +20486

Lang bij psv ik raak er niet aan gewend

09-08-2023 08:10

afcagunners95 +554

Zo, wat is dat zonde he. Een jongen met clubliefde, een echte Ajacied. Compleet logische keuze voor zijn carriere ook, deze stap naar PSV. Laten we eerlijk zijn, PSV is een eeuwige concurrent en niet per se onze rivaal. Alhoewel ze dat zelf niet willen geloven volgens mij, haha!

09-08-2023 08:13

Berghuis +14293

Ajax Feyenoord (of andersom) is één van de grootste wedstrijden van Europa, ieder jaar weer. Daar komt Ajax PSV echt niet in de buurt. Hoe graag ze dat ook willen in lampengat

09-08-2023 08:59

Joko +5063

Helaas win puesvu wel 9 van de 10x

09-08-2023 14:51

Rock69 +8406

PSV heeft een mooie selectie. Zeker weten. Ze hebben hun selectie snel op orde. Met leuke spelers als Babadi, Lang en onze jonge sterke Belg.

09-08-2023 07:04

Aspers Art +2772

Ze hebben een hele matige selectie vind ik, vooral middenveld en verdediging is niet geweldig. Wel een goede aanvallende coach, zullen aardig wat open wedstrijden worden van PSV met voetbal op en neer, zoals bij Ajax in 2017. Maar een Oostenrijkse ploeg als dit win je makkelijk van.

09-08-2023 08:13

Berghuis +14293

Ik vind PSV toch behoorlijk verzorgd spelen.. Als je dit al niet goed vind, dan ben ik benieuwd wat je van ons spel vind... Ga er maar vast een woord voor verzinnen, want Feyenoord en PSV zijn kwa spel op dit moment mijlenver van ons verwijderd.

09-08-2023 09:01

PietjePrecisie +1982

Ze gaan zeker nog wel verdedigers halen.

09-08-2023 09:28

Noahdepoah2021 +4843

Bosz en Lang hadden gewoon bij Ajax moeten zitten. Bosz in wat voor functie dan ook als Ceuyff adept. Gaat niet om deze uitslag. Gaat gewoon om het feit dat de huidige directie gefaald heeft hierin.

09-08-2023 06:18

FTS95 +15964

Bosz wel, Lang niet.

09-08-2023 07:58

AFCAjax +17839

deja vu.. vorig jaar speelde psv ook goed (volgens de leden hier, ik kijk er niet naar) in de voorrondes tegen de lamme en de blinde en konden we de schaal al aan hun geven, de volgende ronde lagen ze er tegen weer andere lamme en blinden uit.

09-08-2023 01:33

JBM +2584

Doodzonde, Bosz en Lang hadden toch gewoon bij ons moeten zitten

09-08-2023 01:26

Rock69 +8406

PSV heeft een mooie selectie. Maar Ajax straks ook. PSV moet de poulefase kunnen halen zoals ik het nu zie.

09-08-2023 07:09

afca1985 +21173

Die tegenstander was van het niveau Helmond Sport.

09-08-2023 00:18

Bruno04 +15727

Zo goed was psv helemaal niet. Sturm was echt slecht. Psv prima. Maar die verdediging gaat echt een berg goals tegen krijgen. Ze staan wel hoog maar stappen helemaal niet door

09-08-2023 00:01

daveajax99 +198

Juist! Niets meer, niets minder

09-08-2023 00:18

MarkP +21533

Lijkt mij sterk dat teze en ramalho opeens betere voetballers zijn geworden onder bosz, ik vind psv zwaar overrated.

08-08-2023 23:57

Ajax4proud +10794

PSV uitlachen is makkelijk maar zelf presteren is de laatste tijd moeilijk!

08-08-2023 23:53

Rock69 +8406

Ajax komt wel goed. PSV is het verste van de top 3. Leuk team

09-08-2023 07:10

Ajacider +4882

Laat PSV zich maar kwalificeren voor de CL. Minder geld voor Feyenoord. Zwaardere tegenstanders en reeks voor onze titelconcurrenten. Plus paar keer goed vernederd worden. 6/18 kunnen beide clubs en supporters van dromen.

08-08-2023 23:52

afca1985 +21173

Minder geld? Het scheelt maar 1 of 2 Miljoen minder, omdat ze tv gelden pot moeten delen. Het is niet dat als Psv niet doorkomt dat Feyenoord het startgeld van de CL van Psv ff kan meepakken. Conclusie: laat psv maar puntjes en tonnetjes sprokkelen in de EL, echt een kutclub dat psv, ik gun ze helemaal niks

09-08-2023 00:18

Ajacider +4882

Helemaal met je eens dat PSV een kutclub is. Gun ze ook niks maar het lijkt momenteel goed te lopen. En met de huidige spelopvatting van de coach denk ik niet dat Rangers of Servette ze zullen stoppen. Dus ik probeer er maar een positieve draai aan te geven.

09-08-2023 00:24

Vik86 +42397

40 miljoen word gedeelt door 2

09-08-2023 09:03

afca1985 +21173

@Vik
Waar haal je dit vandaan? Vroeger was het als Feyenoord Cl haalt krijgen ze rond 35M of iets meer, maar das afhankelijk van hoe hoog ze staan op die coëfficiëntenranglijst, en als Psv ook Cl haalt krijgen ze ongeveer hetzelfde bedrag als Feyenoord, maar das ook afhankelijk van hoe hoog ze staan op die lijst. Of de regelgeving is laatst veranderd.

09-08-2023 09:52

Ajax4proud +10794

Ik heb de wedstrijd gemist, maar ik lees dat Sturm Graz lachwekkend zwak was. Ajax komt vaak niet voorbij de voorrondes. Daarbij is PSV verder dan Ajax en ze krijgen straks ook het geld binnen van de CL. Ajax moet nog maar is winnen in de de Europa league.. wat ik niet zie gebeuren met een lachwekkende aanvoerder..

08-08-2023 23:52

AFCAjax +17839

jij denkt nog terug aan andere tijden toen je sterkere tegenstanders kon loten in de voorrondes CL, tegenwoordig is het altijd makkelijk en een grove schande dat er niet jaarlijks 2 eredivisieploegen CL spelen.

09-08-2023 01:29

Ajax95Duivendrecht +24072

Als ik sommigen hier hoor, kunnen we PSV alvast de schaal geven en Feyenoord de beker. Nou gefeliciteerd dan maar, seizoen kunnen we dan gelijk schriftelijk afdoen. We hoeven net zo goed niet te spelen, want we gaan het toch niet worden.

Ik kan daar echt niet bij. Als je op papier de underdog bent en kwalitatief de minste selectie sinds jaren hebt, wil dat toch niet zeggen dat je niet mee kunt doen om het kampioenschap? Bij een kampioenschap komen meer dingen kijk dan alleen kwaliteit en automatismes. Ook strijdlust, spelplan, geluk kunnen heel erg bepalend zijn in een seizoen. En laten we wel zijn, met nog twee verdedigende versterkingen en een aanvallende versterking erbij heeft Ajax opnieuw een selectie die kwalitatief zeker net zo goed is als die andere 2.

Voorwaarde is echter wel dat die verdediging van ons gefixt moet worden, want die is momenteel niveau rechterrijtje. Maar als dat gebeurt, zie ik Ajax ook zomaar weer te tij snel kunnen keren.

08-08-2023 23:47

JanBiesbos +28984

Tuurlijk je hebt daarin gelijk ze kunnen bij fey niet eens met de druk omgaan en ik denk dat ze dit seizoen op 85% inzet zitten van vorig jaar simpel weg omdat dit natuurlijke reactie van mensen is. Wij zijn altijd kandidaat gaat erom dat je vooral van de kleintjes wint!

08-08-2023 23:52

JanBiesbos +28984

Psv heeft goed gedaan alleen dat steroïden voetbal gaat ze opbreken op de lange termijn in de hamstrings en de bank is niet breed genoeg voor dit voetbal denk dat fey en psv imploderen daardoor zeker met CL erbij

08-08-2023 23:42

Turbo +41801

Noa had bij ons moeten spelen. Lag voor het oprapen, makkelijk inpasbaar, creatief en multi-functioneel, en goedkoper dan bv Forbs was. Jammer. PSV ziet er ondanks het beperkte materiaal eigenlijk best prima uit. Ook hun hebben een waardeloze defensie, maar qua aanvalsspel en intentie is het wel wat anders dan wat wij momenteel laten zien.

08-08-2023 23:41

JanBiesbos +28984

Nou ik hoef die kop van lang echt niet te zien bij ons …

08-08-2023 23:43

Turbo +41801

Nee, jij mag lekker gaan genieten van Deef's rode koppie.

08-08-2023 23:44

JanBiesbos +28984

Nou en dat bekkie als ik dat taaltje van hem hoor dat bmf gelul ben ik al klaar

09-08-2023 06:16

Lello +1019

Ik heb alleen de 1e helft gekeken en PSV was zeker niet slecht, maar dat Sturm Graz was echt lachwekkend zwak.

08-08-2023 23:34

RSM +3917

De buitenspelers van PSV zijn wel heel erg goed ten opzichte van de backs van Ajax. Dus dat wordt nog wat.

08-08-2023 23:29

JTajax +10717

Andersom ook, zeker als Nuamah zou komen

08-08-2023 23:36

RSM +3917

Ja maar momenteel valt het wel mee bij Ajax. Maar als Nuamah komt dan zal dit wel beter worden.

09-08-2023 07:51

LukaLitmanen +81935

We hebben in één jaar tijd 5x van PSV verloren. Verkeerde arrogantie

Bekerfinale april 2022
Supercup finale augustus 2022
PSV thuis 2022
PSV uit 2023
Bekerfinale april 2023

08-08-2023 23:24

JanBiesbos +28984

Ook dan kun je nog kampioen worden

08-08-2023 23:39

TheSpecialOne +8830

Daar hebben veel mensen hier op AS nogal last van. Het lijkt wel alsof ze het nooit zullen leren.

09-08-2023 00:55

daansonafca +2223

Tegen de lamme en de blinden ja.. die verdediging van psv lijkt nergens op, matige bank ook.

08-08-2023 23:14

deMeester +11450

Schandalig hoe psv iedere keer de zwakste tegenstander loot. Was de laatste twee jaar met de knvb beker ook al zo.

08-08-2023 23:07

LukaLitmanen +81935

Houd met die Calimero complottheorieën man

08-08-2023 23:22

Ajax4proud +10794

Als PSV de poulefase loot dan zullen we zien hoe sterk PSV is.

08-08-2023 23:55

AFCAjax +17839

probleem is dat ze dan die miljoenen al binnen hebben. is het enige waar ze het om draait daar, vanaf dan is europees seizoen over en volle focus op de competitie om volgend jaar weer die miljoenen te krijgen.

09-08-2023 01:25

cl=5! +5368

Jammer. Maar, coëfficiëntennichten; gefeliciteerd.

08-08-2023 23:00

FlyingDutchMan +17310

Zoals Rene vd Gijp al zei, dit was niveau Utreg 3 pfff.. Iedereen lovend over de boeren en de nieuwe coach, alsof PB ze in twee wedstrijden heeft leren voetballen hahaha NOT!

08-08-2023 22:53

Ajaxisart +18768

Die hebben het goed voor elkaar.

08-08-2023 22:52

nightgoat +30875

PSV is fit, dat wel.

08-08-2023 22:50

jollie18 +9849

Ajax speelde ook leuk voetbal onder Bosz maar werd daar geen kampioen mee. Komend weekend gaat het weer beginnen jammer dat PSV tegen Utrecht moet die winnen ze wel

08-08-2023 22:50

Tommyshelby +128441

Het zou heel knap zijn als ze 2x eruit vliegen tegen Rangers. Schat de kans op zo'n 10%.

08-08-2023 22:50

Sportvolgert +40226

Dacht ik vorig seizoen ook

08-08-2023 22:56

FlyingDutchMan +17310

Alleen vorig seizoen lag het toch echt aan die boeren zelf, die konden er toen al geen zak van. Inmiddels is het elftal nog meer verzwakt en een paar eredivisie bankzitters voor terug gekomen..

08-08-2023 23:05

JanBiesbos +28984

Ik gun ze EL

08-08-2023 23:47

freak31 +5676

Lekker belangrijk...die komen zichzelf nog wel tegen.

08-08-2023 22:48

SpursAjax +6669

Doodzonde dat terwijl Bosz en Lang naar Ajax wouden komen het daar nu zo goed doen! Je had jezelf kunnen versterken. En de concurentie was niet beter geworden. Echt dood dood zonde!

08-08-2023 22:47

behangdelul +32495

Ja hadden we natuurlijk toen met Tadic, Daramy, Bergwijn en Godts ook heel hard een linksbuiten nodig. Man man man

08-08-2023 23:10

SpursAjax +6669

Lang kan ook makkelijk als nummer 10!

09-08-2023 07:59

VIC.A +49

Op naar belangrijk nieuws over onze eigen club!!

08-08-2023 22:46

Omar +17163

Scherpen prutser

08-08-2023 22:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.