PSV weet opnieuw niet te winnen en biedt Ajax kans om uit te lopen; ook Feyenoord verspeelt punten

door Brent Tomassen 2674

Bron AS

PSV weet opnieuw niet te winnen en biedt Ajax kans om uit te lopen; ook Feyenoord verspeelt punten

door Brent Tomassen 2674

Bron AS

Laatst geüpdatet

PSV heeft voor de vijfde keer in de laatste zes duels puntenverlies geleden in de Eredivisie. Tegen FC Utrecht kwam de ploeg van Peter Bosz niet verder dan 2-2. Feyenoord speelde ook gelijk en deed dat met 0-0 op bezoek bij NAC Breda. FC Groningen won wel op zaterdagavond: met 1-3 bij Willem II.

Klik hier voor de actuele ranglijst van de Eredivisie!

FT | PSV - FC Utrecht (2-2)

PSV heeft in de blessuretijd tegen FC Utrecht een punt weten te pakken: 2-2. In Eindhoven creëerde de ploeg van Peter Bosz na een vroege voorsprong veel kansen, maar scoorden de bezoekers via Mike van der Hoorn en Paxten Aaronson. Toch scoorde PSV alsnog in de extra tijd via invaller Isaac Babadi. Even later kon een andere invaller, Miliano Jonathans FC Utrecht nog naar winst schieten, maar de rechtsbuiten schoof de bal van heel dichtbij naast.

Opstelling PSV:

Benítez; Ledezma, Flamingo, Obispo (46' Nagalo), Mauro; Schouten (74' Babadi), Veerman, Til (63' Saibari); Bakayoko (63' Lang), De Jong, Perisic.

Opstelling FC Utrecht:

Barkas; Horemans, Van der Hoorn, Viergevers, El Karouani; Iqbal (81' Engwanda), Fraulo, Toornstra (80' Jonathans), Aaronson; Haller, Min (80' Ohio).

Doelpunten:

1-0 Armando Obispo (11')
1-1 Mike van der Hoorn (16')
1-2 Pacten Aaronson (75')
2-2 Isaac Babadi (90+2')

FT | NAC Breda - Feyenoord (0-0)

Feyenoord heeft, in navolging van PSV, puntenverlies geleden op bezoek bij NAC Breda. In het Rat Verlegh Stadion kwamen beide ploegen niet tot scoren.. Hierdoor profiteerden de Rotterdammers niet van het onderlinge gelijkspel tussen PSV en FC Utrecht eerder op de avond.

De achterstand op nummer drie FC Utrecht, de plaats die recht geeft op voorronde Champions League, blijft zodoende drie punten. Daarbij dient gezegd te worden dat Feyenoord volgende week nog een inhaalwedstrijd speelt.

Opstelling NAC Breda:

Bielica; Busi, Greiml, Van den Bergh, Lucassen; Leemans (81' Janosek), Balard, Sauer (90+7' Fernandes), Staring (90+7' Jensen); Van Hooijdonk (71' Sowah), Ómarsson (81' Kostorz).

Opstelling Feyenoord:

Wellenreuther; Read, Beelen, Hancko, Hartman (67' Bueno); Moder, Milambo; Hadj MOussa, Ivanusec (87' Targhalline), Paixao; Carranza (74' Osman).

Doelpunten:

-

FT | Willem II - FC Groningen (1-3)

FC Groningen heeft een relatief eenvoudige 1-3 zege geboekt op bezoek bij Willem II. De ploeg van Dick Lukkie stond na 21 minuten voetbal al met 0-3 voor in Tilburg. De thuisploeg kon hier na rust slechts een treffer van Jesse Bosch tegenover stellen. Door de zege klimt FC Groningen voorlopig naar plek acht, maar de verschillen daaronder zijn klein.

Opstelling Willem II:

Didillon-Hödl; Tirpan, Behounek, Schouten (74' Joosten), St. Jago; Lambert (49' Kaygin), Bosch; Sandra (74' Sylla), Meerveld, Ahmed (87' Kehrer); Vaesen (65' Bokila).

Opstelling FC Groningen:

Vaessen; Rente, Ekdal, Blokzijl, Prins (86' Stam); De Jonge (86' Bacuna), Resink; Seuntjens (71' Postema), Valente, Kwakman (59' Schreuders); Van Bergen (86' Willumsson).

Doelpunten:

0-1 Dave Kwakman (5')
0-2 Stije Resink (17')
0-3 Tika de Jonge (21')
1-3 Jesse Bosch (49')

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax34 +4070

Het was weer een super weekend, nog 12 van die.

16-02-2025 22:44

PH2BOT +40509

..en toch ook weer 2 puntekes uitgelopen op de Domstedelingen.

16-02-2025 17:19

Evil-phantoom +911

Dit zou weer zo'n weekend voor Ajax kunnen zijn waarbij het opnieuw zou kunnen profiteren van puntverlies van concurrenten. Maar deze wedstrijd tegen heracles is heel belangrijk dat we deze dan ook winnen. Dan lopen wij weer uit en komt de 2e plaats wel heel dichtbij en kan het verzier misschien op de titel gaan.

16-02-2025 11:36

dp92 +11273

Ik heb gisteren ballen gezien van Schouten waar Branco jaloers op is. Die gast is het echt helemaal kwijt.

16-02-2025 11:32

EricAjax1 +7564

Vind Schouten een tamelijk overschatte voetballer hoor.

16-02-2025 12:59

JohanCruijf +2989

Overschat? Schouten is echt een hele fijne speler hoor.

16-02-2025 13:59

EricAjax1 +7564

Voor in de eredivisie ja. Internationaal laat ie vooralsnog niks zien

16-02-2025 14:34

Ans B +19983

Cadeautjes moet je gewoon (uit)pakken. Vorm van beleefdheid.
Mocht Ajax deze voorsprong handhaven tot de wedstrijd in Eindhoven, dan gaan ze daar ook winnen.
1. Omdat ze zelf heel moeilijk te verslaan zijn.
2. Omdat Ajax bloed ruikt.
3. Omdat ze voor elkaar door het vuur gaan en eindelijk weer in Eindhoven wil winnen.
4. Omdat dit de mooiste manier is van kampioen worden.

16-02-2025 11:13

Danielson +50598

Als Ajax in Eindhoven wint, is dat meestal als we al boven ze staan op de ranglijst.

16-02-2025 11:18

Bjorn +12716

In ieder geval niet in 2015/2016 en 2021/2022, toen pakten we de koppositie door daar te winnen.

In 2014/2015 wonnen we daar ook, maar stonden we al op verre achterstand.

Alleen in 2012/2013 was dat het geval.

16-02-2025 11:48

Danielson +50598

Kun je nagaan!😉

16-02-2025 13:14

OpaHooligan +4068

Oh vooral dat laatste! Hoe onverwachter het kampioenschap, hoe mooier voor ons, en hoe pijnlijker voor PSV.

16-02-2025 14:31

twynestar +28602

PSV speelde deze wedstrijd wel beduidend beter dan andere wedstrijden dit jaar in de ED.
Alleen maar extra gunstig dat ze dan toch punten verspillen.
Toch denk ik dat zij de rest van het seizoen kort op Ajax blijven zitten en Ajax daardoor nog geen favoriet is voor de titel, totdat je ze in de rechtstreekse topper in Ehv van een overwinning af weet te houden.

16-02-2025 11:03

AFCAjaxMidNineties +12772

Je moet wel zo rekenen dat het (Als Ajax vandaag wint) 7 punten voorsprong zijn. Omdat psv altijd nog wel ergens een keer twee punten nog erbij gaat laten liggen. Is dat genoeg voor de titel? Ik vrees het niet. Dit elftal kan tegen iedereen winnen maar ook verliezen. Dat is een pijnlijk feit. En de donderdagavondse EL gaat ook nog wel zijn tol eisen helaas.

16-02-2025 15:48

AFCAjaxMidNineties +12772

Psv uit verlies je, Utrecht uit gelijk, Willem 2/Groningen uit altijd maar afwachten. AZ/Twente thuis kan je beide zomaar verliezen. Nee.. pas bij 10 punten voor ga ik er in geloven met dit Ajax.

16-02-2025 17:24

twynestar +28602

eens, maar al die wedstrijden verliezen is wel een ineenstorting aan ajax zijde

16-02-2025 17:45

AFCAjaxMidNineties +12772

Vind ik wel meevallen. Tegen al die ploegen ligt het wel in de lijn der verwachting dat je het lastig gaat krijgen. Ons geluk houdt eens oo. Eerlijk is eerlijk.

16-02-2025 18:20

twynestar +28602

Als het iedere wedstrijd de verkeerde kant op valt, dan gaat dat verder dan geluk of pech.

16-02-2025 19:14

AFCAjaxMidNineties +12772

Ja zeker eens, dat is een van de kenmerken van kampioenen maar ik zie wat ik zie. Het zit bepaald niet tegen na de winterstop. Laten we hopen dat we net als vandaag wat gemakkelijker het net gaan vinden vanaf nu. Dat zou al een hoop spanning schelen in de potjes tegen de nummers 6 tot 18.

16-02-2025 19:49

Champy95 +1516

Wie had gedacht dat we na 4 wedstrijden sinds de winterstop er zo goed voor zouden staan?
Alleen vind ik het "goede" gevoel wel bedenkelijk. Dat gevoel is er voor 80% gekomen doordat de concurrentie het zo slecht doet. We moeten de cadeautjes nu nog uitpakken in de twee "inhaalwedstrijden", beginnend met die van vandaag.
Volgens mij heb ik nooit het gevoel gekend om mogelijk kampioen te worden terwijl we vooraf niet de favoriet zijn. Dat maakt deze titelstrijd best speciaal.

16-02-2025 11:00

linksbinnen +8206

Klopt, maar dan krijg je het goede gevoel alleen als je zelf de punten pakt. En dat doen we so far.

16-02-2025 13:27

JanTa +15865

Vanaf plaats 3 kunnen ze de titel wel vergeten. Het gaat tussen Ajax en PSV over wie de schaal pakt dat had niemand kunnen bedenken.

16-02-2025 10:38

Champy95 +1516

De straatlengte voorsprong op plek 3 is vooral van belang voor de lijntjes al uit te gooien in maart/april om de selectie voor volgend seizoen samen te stellen.
Alleen denk ik dat het dit seizoen nog wel moeilijk wordt als er straks 6 dure huurlingen terugkeren.

16-02-2025 11:04

Wobbo +11508

Gewoon niet mee laten trainen met het eerste. Andere kleedkamer. Pest ze maar weg. Als ze liever een hoger salaris opstrijken op de tribune dan ergens anders voor een lager salaris voetballen dan gaan ze hun gang maar. Die geven vanzelf wel een keer op.

16-02-2025 11:17

Champy95 +1516

Dat kost je veel tijd. Vanaf start competitie tot en met eind aug. Vervelende periode als je budget moet vrijmaken voor nieuwe spelers. Al denk ik dat er van die 6 er minimaal 1 snel zal vertrekken door interesse. Twijfel tussen Akpom en Manssverk.

16-02-2025 11:31

Juichtoon +32720

Weer verhuren scheelt 12 mln salariskosten.

16-02-2025 12:54

Dirk.v +15220

Psv'er opnieuw weggekomen door geen rood te krijgen. Dat is dus 6 wedstrijden op rij voordeel beoordelingen van de var.

MAAR DE VAR MAAKT AJAX KAMPIOEN HOOR!

https://x.com/misnooitmeerwat/status/1890812911443959941?t=7EnJci9TTUgfN84gwQEqXw&s=19

16-02-2025 09:59

Arrowtown +265

Omdat hij hem niet raakt? Dit lijkt me inderdaad bewust natrappen maar dat is al een hele tijd geen direct rood meer als je de tegenstander niet raakt.

16-02-2025 10:19

AFCAjaxMidNineties +12772

Zlatan kreeg ooit rood tegen Liverpool van Kuijpers toen hij een zwaaiende beweging met zijn arm maakte en de tegenstander hooguit met een nageltje schampte. Heel de wereld was toen vol lof...

16-02-2025 15:50

dp92 +11273

Ik vind dit op het randje, net zoals Alvarez dat constant deed. Wel grappig dat die psv supporters die moord en brand schreeuwde om Alvarez, dit nu goed praten.

16-02-2025 10:39

twynestar +28602

Grappig hoe alle supporters uiteindelijk precies hetzelfde zijn idd ;)

16-02-2025 11:04

afca4eva +5967

Sinds wanneer zit Arouna Kone weer bij de selectie?

16-02-2025 10:57

Danielson +50598

Was inderdaad geen rood. Antony deed dat soort dingen bij ons zo ongeveer elke wedstrijd en kwam er altijd mee weg.

16-02-2025 11:20

Eyongtarkaenoh +2623

Utrecht en PSV uit en AZ thuis vooral niet verliezen! dan reele kans op de titel. als ik er echt overnadenk wordt het wel spannend pff

16-02-2025 09:57

Eyongtarkaenoh +2623

plek 2 minimaal, kampioen zou geweldig zijn. Financieel om er weer bij te horen plek 2 nodig. een lelijk italiaans kampioenschap niet minder blij om overigens.

16-02-2025 09:54

Eppo.R +1143

Ik vond de ergenis van Peter na afloop in de interview het mooiste, hij wou niets weten van de feit dat hij het niet meer in eigen hand heeft

16-02-2025 09:47

ijzerchef +3160

Ze praten ook al weken alsof ze gewoon weer kampioen worden. Wellicht is dat wel zo, maar vind die instelling bijzonder aangezien de kampioensrace nek aan nek is.

16-02-2025 10:16

Mattie +901

Geweldig, dat trilstemmetje en de emoties die nog maar net binnenboord blijven. Ik dank Peter voor de finale in 2017, maar toen ik gister de persconferentie met hem zag, had ik voor het eerst het gevoel dat PSV het weleens helemaal uit handen zou kunnen geven.

16-02-2025 10:17

twynestar +28602

Kenneth Perez had hem heel goed door toen hij Bosz betichte van spelletjes spelen (zogenaamd niet tevreden zijn na een topwedstrijd, raar blijven zitten na een overwinning, roepen dat topclubs geen 2 wedstrijden achter elkaar verliezen).
Niet voor niets dat Bosz daar zo enorm boos op reageerde en het niet van zich af kon laten glijden; dat is gewoon wat Bosz doet. Het is gespeelde eigenwijsheid, een act.

Dan is het heerlijk om zo iemand gefrustreerd te zien in de persco.

16-02-2025 11:10

RepoocElad +9958

Het ideale scenario: Ajax houdt tot de uitwedstrijd tegen psv een voorsprong op ze van 5 punten. Dat betekent dat psv MOET als ze ons thuis krijgen. Daardoor gaan ze nog meer risico nemen tegen onze zeer solide verdediging, en onze snelle aanval snijdt dan door die lekke verdediging van ze als een mes door warme boter.

Wedstrijdje voor wedstrijdje bekijken, natuurlijk, maar daar zorgt Farioli wel voor.

16-02-2025 09:43

Heemskerk❌❌❌ +754

Zou heerlijk zijn!! Maar zijn wij het warme mes door de boter of het koude mes door de warme boter😉

16-02-2025 09:50

Danny.S +2278

Rasmussen die op bijna identieke wijze als Boerrigter scoort en dan Brobbey 5 minuten later de genadeklap geeft.

16-02-2025 12:30

Juichtoon +32720

Dat zet Knvb wel weer een een of andere flapdrol op de wedstrijd.

16-02-2025 12:56

12eman +5892

Dit is wel genieten. Had ik niet durven dromen voor de winterstop. Zaak om nu zelf wel te winnen. Vol gas!!

16-02-2025 09:29

Wieno +9248

Huh ze gingen het stadion toch laten kolken zoals voorheen??

16-02-2025 08:51

jerryisthename +31967

Ajax >>> PSV en Feyenoord. Basta.
We worden kampioen. ❌❌❌

Even lekker alle arrogante mondjes snoeren in die lelijke lichtstad en havenstad. 👊🏼

Plus genoeg sukkels op tv, waaronder Derksen. 😂

Heerlijk!

16-02-2025 08:51

GAjax31 +16255

Wel grappig dat de club die dacht bij kerst al kampioen te zijn, sindsdien nog maar 1x in de competitie heeft gewonnen.. met alle moeite thuis van NAC nota bene

16-02-2025 08:21

josajacied +3547

Heracles thuis, Go Ahead thuis, Almere uit, Zwolle Uit. Laten we zorgen dat we daar 12 punten pakken. Dan kunnen we de tweeluik Az thuis en PSV uit met een voorsprong in.

16-02-2025 08:05

cl=5! +5376

En als we zorgen dat we dat tweeluik ook winnen, dan kunnen we artikeltjes aanklikken die over Halsema gaan.

16-02-2025 08:28

VOETBALisOORLOG +1816

Tegen Heracles met de dezelfde 11 beginnen als tegen Union. Hopelijk schiet Rasmussen weer een paar tegen de touwen!

16-02-2025 07:54

tijssenajax +14063

Ik denk serieus dar je met een traore/rasmussen op 9 meer aan voetbal toekomt. Ze kunnen ook een bal afmaken.Traore op rechts is het ook niet helemaal. We hebben nu ook Gods/Edvardsen voor de vleugels en Berghuis als mogeljjkheid.

16-02-2025 08:37

Aurelius1 +19736

"Sinds het najaar lanceren tegenstanders van PSV steeds vaker een tactische drietrapsraket.

1. Sluit de passlijnen naar Jerdy Schouten en Joey Veerman.

2. Dwing de opbouw via de backs.

3. Zet fanatiek druk zodra een van de vleugelverdedigers wordt aangespeeld.

Zo zoeken opponenten nadrukkelijk de zwakste plek van dit PSV: de verdedigers aan de zijkant. FC Utrecht volgt deze trend. Ron Jans besluit zelfs radicaal zijn formatie om te gooien."

Lol, die Pieter Zwart is he-le-maal doorgeslagen. "Tactische drietrapsraket" haha.

Al in de f-jes zoekt iedereen de zwakste tegenstanders op, en het gebeurde op straat ook. Dat heeft helemaal niks met tactiek te maken, dat gebeurt automatisch. Deze gozer ziet achter elke grasspriet 'tactiek'. Het is krankzinnig aan het worden, en niks wordt bij de hoofdrolspelers gefactchecked.

16-02-2025 04:40

robtjeajax +646

Ook een simpele tactiek is er een. Wel overdreven uitleg

16-02-2025 08:01

burwatti +14380

Toch lees ik met veel plezier de stukken van Pieter haha.
Slaat soms wat door maar zitten ook wel een aantal zeer interessante analyses tussen 😁

16-02-2025 08:02

Jariebombarie +1019

Pedant ventje die Pieter. Denkt hooggeleerde voetbalprofessor te zijn die als enige kijk heeft op het spelletje.

16-02-2025 08:31

Koscar +5415

Pedant omdat ie ongeveer als enige analyses maakt? Wat Zwart qua analyses geeft is zo veel sterker en inhoudelijker dan 90% van de 'analisten' op TV

16-02-2025 09:08

AFCACruijff14 +162505

Ik kan niet naar PZ luisteren. Echt zo bizar saai en nietszeggend. Maar hij heeft wel tactische kennis.

16-02-2025 09:15

RepoocElad +9958

Gewoon een heel erg sterke analyst en beter dan het gros dat niet verder komt dan "die en die kan er niks van". VI staat ook met kop en schouders boven de andere voetbaljournalistiek.

16-02-2025 09:35

Aurelius1 +19736

Gaat erom of iets waar is of niet, niet dat analyses 'inhoudelijk' klinken. Ten eerste wordt niets gefactchecked. Hij denkt in het hoofd van trainers en spelers te kunnen kijken, weet precies wat hun intentie was, precies wat er besproken wordt, en dat allemaal vanuit z'n zolderkamer, zonder ooit naar trainingen te gaan, in de kleedkamer te zijn geweest, en te factchecken bij spelers en trainers dat wat ie schrijft ook daadwerkelijk zo is besproken. Ten tweede is 'tactiek' het meest geïnflateerde woord ooit. Niemand komt het veld op met in z'n hoofd: we gaan een drietrapsraket uitvoeren, lol. Ten derde: it takes two to tango. De analyses zijn altijd vanuit één perspectief, vanuit één ploeg bekeken, alsof de andere ploeg statisch, willoos en passief is. Als Ron jans zogenaamd een drietrapsraket uitvoert, wat doet Bosz dan tactisch? Het tactisch zo neerzetten dat Ron jans een zogenaamde drietrapsraket kan uitvoeren en hem zo in de kaart spelen?

It doesn't make sense whatsoever, het is allemaal bullshit.

16-02-2025 12:43

RepoocElad +9958

Als je laatste zin op je eigen voorgaande alinea slaat, ben ik het helemaal met je eens.

16-02-2025 15:11

Odysseus +14340

Jij vindt zeker ook een constructeur bij een verbouwing onzin. Gewoon paar muurtjes metselen en goede materialen gebruiken, dan komt het wel goed.

Niet alles wat jij niet begrijpt is onzin. Misschien zijn mensen op hun vakgebied gewoon slimmer dan jij.

16-02-2025 13:39

Aurelius1 +19736

Voetbal = een intuïtieve sport, heeft niks te maken met bouwconstructies waarbij je planmatig en rationeel te werk moet gaan. Denk je nou echt dat Noa Lang met een bouwconstructie het veld op komt?

"op hun vakgebied"

Het is geen vakgebied. Tarotkaarten lezen is ook geen vakgebied.

Daarnaast: geen factcheck = duimzuigerij. Jij houdt niet van feiten maar van fantasy.

16-02-2025 14:11

Odysseus +14340

Je hebt helemaal gelijk. Dat zie ik nu in. Dank je wel.

16-02-2025 15:00

fredajax +1138

Mensen blijf gewoon rustig. Je ziet het bij psv, het kan zo raar lopen soms.
Bij Ajax zit het nu niet bepaald tegen maar dat ook zo anders zijn.
Bekijk het van wedstrijd tot wedstrijd en er zijn nog zat hordes te nemen.
De mensen die denken dat Ajax even alles wint die zitten mis. Dit Ajax mag kampioen worden. Totdat het dichterbij komt. Dan gaat de druk toch toenemen.

16-02-2025 03:56

MarkP +21770

We worden gewoon kampioen calimero, psv stort als een kaartenhuis in elkaar, het bosz effect duurt nooit lang.

16-02-2025 05:41

Cosey2 +7105

Nou ‘gewoon’, er zal eerst nog wat water door de zee moeten vloeien voor dat het zover is.
Per wedstrijd alles geven, precies de manier waarop we opeens staan waar we staan.

Kortom, vanaf nu….

16-02-2025 07:52

Koscar +5415

Heb niet het idee dat je weet wat calimero inhoudt

16-02-2025 09:08

De Stift +7095

Helemaal eens. Bij PSV loopt nog altijd veel kwaliteit rond. En het zit daar behoorlijk tegen met ballen op de lat, keepers die boven zichzelf uitstijgen, ongelukkige tegengoals. Zoals Farioli zegt: we need to stay humble.
Het spel van Ajax is ook nog steeds niet om van naar huis te schrijven. Het is taai vechtvoetbal, uiterst effectief voor de goal, moeilijk om tegen te scoren. Maar elke wedstrijd is nog een worsteling. Dat moet op een gegeven moment óók beter gaan worden. Zeker nu er technisch begaafde jongens uit de jeugd, zoals Mokio, Bounida en Steur aankomen. En van de zomer kunnen ook nog Eriksen en Ihatarren daar zonder transfersom aan toegevoegd worden. Het voetbal komt weer naar Amsterdam. Tot die tijd: nederig zijn, vechten en van wedstrijd naar wedstrijd leven. Opnieuw zouden de drie punten vandaag goed waard zijn. Kom op Ajax!

16-02-2025 07:58

nlvcmn +5810

De kwaliteit zit in de lappenmand bedoel je. Met Dest, Tillman, Pepi en Boscagli heeft PSV zo ontzettend veel ingeleverd.

Even een loep onder het team van gisteren inclusief wat invallers.

Lang en Bakayoko, dat kan echt niet hoor die twee. Eeuwige talenten waar je niks aan hebt als het niet loopt.

Schouten en Veerman zijn het helemaal kwijt en het lijkt alsof ze vorig jaar boven hun kunnen hebben gepresteerd.

Die backs en Obispo zijn niet goed genoeg. Flamingo maakt geregeld foutjes.

Guus Til is een nuttige speler maar als hij niet scoort onzichtbaar (net als onze Deef).

Luuk en Perisic zijn goed, maar lopen op hun laatste benen. Met name Luuk heeft Pepi zo ontzettend nodig om hem af en toe te kunnen ontlasten.

Dan komt Saibari erin. Een speler die eens in de zoveel wedstrijden de pannen van het dak speelt, maar dit vervolgens afwisselt met matige optredens. Het zou zomaar kunnen dat hij eind maart ons verpletterd, maar in de Arena was ie dra- ma-tisch. Is inmiddels 24 dus heb niet de illusie dat dit heel veel anders wordt. Worstelt ook met zijn fitheid.

Nagalo moet je even zien verdedigen bij die gemiste kans van Jonathans, dat lijkt wel werkweigering.

Malacia heeft 2,5 jaar niet gevoetbald in Manchester dus het is maar afwachten wat hij gaat brengen. Zie de uitleenbeurten van Donny vd Beek.

Babadi speelt nooit ondanks de speld van toptalent.

16-02-2025 09:35

Jarikoning +7327

Hoeveel punten stonden we achter bij de winterstop?

16-02-2025 03:33

Ajax95Duivendrecht +24169

Ik zie AZ nog eerder 3e worden dan Feyenoord.

16-02-2025 01:41

burwatti +14380

Op dit moment zeker, zal er ook vanaf hangen hoelang wang en Timber er uitliggen.
Gebrek aan scorend vermogen is ook volledig verdwenen met de verkoop van Gimenez en die blessures.

16-02-2025 08:03

OdjePils +6320

Ik denk dat het gebrek aan scorend vermogen juist is toegenomen…

16-02-2025 08:14

Jariebombarie +1019

Ik denk niet dat het gebrek aan scorende vermogen afgenomen is.

16-02-2025 08:33

tijssenajax +14063

En Stengs had toch ook een goede rol tot voor kort in de opbouw vanaf het middenveld.

16-02-2025 08:43

Lahdo89 +429

Het scorend vermogen is afgenomen.
Het gebrek aan scorend vermogen is toegenomen. :)

16-02-2025 09:04

burwatti +14380

Haha het was nog vroeg merk ik 🤣

16-02-2025 09:37

burwatti +14380

Haha het was nog vroeg zie ik 🤣🤣🤣

16-02-2025 09:37

nlvcmn +5810

Stengs bijt af en toe maar nooit door. Voor zulke spelers hoef je echt niet bang te zijn.

16-02-2025 09:41

nlvcmn +5810

Wel knap hoe die Martens dat heeft weten om te draaien. In oktober en november ongeveer alles verloren en ontslag lag op de loer. In december en januari loodzwaar programma en bijna overal een resultaat geboekt.

16-02-2025 09:40

Robertini +39708

Als Ajax wint, kan het weer een heerlijk weekend worden!

16-02-2025 01:22

hoonxxx +245

Zeker , alleen dan is het zondagavond 18.30/45, beetje kort

16-02-2025 09:15

BakkalBijter +11704

We gaan gewoon kampioen worden zo

16-02-2025 01:22

daslogisch1 +10199

Mooi shot bij dit item. Zo zie ik het graag.

16-02-2025 01:01

Dolblij +45507

En Bosz is niet nerveus, absoluut niet.

16-02-2025 00:28

Ajax27 +19221

Het lijkt wel alsof de concurrenten willen dat Ajax kampioen wordt. Heerlijk dit.

Beide wedstrijden winnen en je staat gewoon op 5 punten van PSV en 14! punten van de nummer 3. CL voetbal is dan bijna niet meer mis te lopen en de strijd om het kampioenschap zal los barsten.

Werkelijk.... als je dit aan het begin van het seizoen had gezegd had iedereen ie voor gek verklaard.

16-02-2025 00:24

Jarikoning +7327

Heel gek eigenlijk want de psv spelers lijken beter dan die van Ajax. Ook wat invalt. Farioli verricht wonderen. Tot 30 maart alles winnen dan mag je zelfs punten verspelen tegen psv. Az is wel nog lastig voor ons.

16-02-2025 00:21

AFCACruijff14 +162505

Nou ik kan nog wel meer lastige potjes verzinnen. Gewoon per week bekijken.

16-02-2025 00:55

JanBiesbos +29262

Onze verdediging is beter en solide

16-02-2025 02:17

tijssenajax +14063

Ja, daar hebben ze echt problemen zonder Boscagli. Van enige fatsoenlijke opbouw is geen sprake meer.

16-02-2025 08:45

Koscar +5415

Het laat zo goed zien hoe belangrijk het mentale is in voetbal. Farioli zorgt vanaf moment 1 voor zo veel positiviteit en teamspirit. En bij PSV zie je nu hoe ze zichzelf hélemaal gek maken door angst en nervositeit. Dan stort t in

16-02-2025 09:10

MichaelAjacied +344

Het probleem voor PSV, en fijne voor ons, is vooral dat tegenstanders nu aan een wedstrijd beginnen met gevoel dat er iets te halen valt.

Eerlijk is eerlijk, ook hier zag in principe iedereen - ikzelf inclusief - PSV met redelijke voorsprong op de rest en dan wij strijden voor de tweede CL plaats.

Zelf dachten ze dat ook en tegenstanders dachten ook dat ze toch kansloos zouden zijn.

Wat blessures en puntverlies later en ze twijfelen opeens en tegenstanders hebben vertrouwen. Gek hoe dat werkt, want in principe zouden ze met deze selectie nooit een voorsprong van 6 of 9 of hoeveel ze ook voorstonden zo keihard weg mogen geven.

Ik zou me kapot schamen.

15-02-2025 23:44

pietvanvliet +4434

Gelijk is de meest gunstige uitkomst. Schade voor nummer twee èn drie

15-02-2025 23:37

emieltjuhh +18042

Valente goeie speler

15-02-2025 23:12

InvertedBack +362

Higler beoordeelt weer zelf nadat VAR hem niet naar het scherm roept. Mijn idee is dit ook wat gebreide bij Fortuna. Goed dat hij uitleg gaf bij ESPN. Hij komtwat zenuwachtig over en Buijs wist daar wel raad mee, maar zo fout zijn de core beslissingen niet.

Volgens mij is de knvb zelf een. Beetje de weg kwijt met scheidsrechter die bijna nooit meer geïnterviewd worden en die rare nieuwe VAR regel war de VAR klaarblijkelijk. Iet mee om kan gaan.

Een “totaal verkeerde” beslissing is klaarblijkelijk een te moeilijke instructie voor de VAR want die gaat fouten maken. Volgens mij moet je meer iets met de vraag of duidelijk beoordeeld is.

Overigens vind ik het zelf raadplegen van de VAR vrij logisch. De ref weet of hij zicht had, waar hij precies naar keek etc.

15-02-2025 22:55

36 +8715

Komende 4 potjes moeten 12 punten opleveren

15-02-2025 22:52

Puntertje +1636

Juist en dan in Eindhoven uiteindelijk de genadeslag geven
Wat zou dat mooi zijn.

15-02-2025 22:54

36 +8715

Rode loper ligt volledig uit

15-02-2025 22:51

Pizzapunt20 +10042

NIEMAND WIL KAMPIOEN WORDEN OFZO 🤣🤣🤣🤣🤣

FORZA AJAX

15-02-2025 22:48

GinoAFCA +14956

Die Vaessen van fc Groningen is en blijf een pisvlek . Wat een irrritant mannetje

15-02-2025 22:33

Patrick020 +22485

Vind het wel altijd een aardige keeper voor de lagere teams in de ED. Maar kan zeker vervelend zijn ja.

15-02-2025 22:35

Patrick020 +22485

Het is belangrijk dat je tot 30 maart die 5 punten voorsprong minimaal houd, dus je moet eigenlijk alles winnen. PSV gaat niet zoveel weggeven meer denk ik, lijken niet zo'n moeilijk programma te hebben en vandaag waren ze ook veeel beter, zat meer strijd en passie in dan de laatste weken.

Heracles thuis ga je morgen wel de 3 punten pakken, al zijn ze wel goed invorm nu.

15-02-2025 22:30

Artemio +32168

Dit is wel heel rooskleurig mbt psv.

15-02-2025 22:32

Patrick020 +22485

Het is al een godswonder dat ze van 9 punten voor na 5 punten achter gaan, dat zal toch niet door blijven gaan? Bijna alle clubs krijgen in een heel seizoen wel een dipje, maar Farioli zorgt er voor dat het solide blijft.

15-02-2025 22:33

Artemio +32168

PSV gaat zeker nog wel punten verspelen. Ajax moet eerst zorgen dat we 5 punten voorkomen op psv. Dan wordt het psychologisch al andere koek voor psv.

15-02-2025 22:35

VOETBALisOORLOG +1816

Wij hebben dat dalletje al gehad en dat kan nu alleen maar beter gaan.

16-02-2025 08:00

wijzijndebeste123 +165090

PSV moet nog naar Feyenoord, Twente, Eagles, RKC, Grunn.

Zo makkelijk is dat niet imo.

15-02-2025 22:33

Patrick020 +22485

Feyenoord uit zie ik ze zeker punten verspelen, in welke vorm PSV ook is. De rest kan lastig zijn als je niet invorm bent idd

15-02-2025 22:34

Toramanggg +7238

Psv in deze vorm kan tegen elke tegenstander punten verspelen en psv heeft een best zwaar programma nog.

15-02-2025 22:41

Patrick020 +22485

Zwaarder als Ajax, zo op het oog.

15-02-2025 22:42

De Stift +7095

Ihatarren gaat PSV slopen.

16-02-2025 08:00

Nr.10 +111558

Patrick, hun eerstvolgende wedstrijd is Go Ahead uit, die zie ik ze niet winnen. Dan Heerenveen, hebben ze in december nog van verloren. Die gaan echt nog wel meer laten liggen voor 30 maart.

15-02-2025 22:38

Patrick020 +22485

Go Ahead uit kan zeker lastig zijn, ja. Ben echt fan van hun trainer Simonis, speelt leuk voetbal. Heerenveen thuis en uit is een wereld van verschil, die zie ik PSV wel winnen.

15-02-2025 22:40

Rymesyt +8117

Ik bedoel, wat is een makkelijk programma? Ik had ook niet verwacht op voorhand dat PSV zou gaan morsen tegen Willem II, PEC en Heerenveen bijvoorbeeld.

15-02-2025 22:41

Torcida +5774

Patrick040 probeert de jinx om te draaien door Ajax-supporters tot arrogante uitspraken te verleiden. Donder toch op, man.

16-02-2025 00:04

burwatti +14380

Psv krijgt gewoon een nekslag van de uitschakeling door Juve aankomende week en daarna stort het als een plumpudding in elkaar 🤣

16-02-2025 08:06

Concrete +3218

Waarom volgende week geen volledig schema ?

15-02-2025 22:28

Danny.S +2278

Inhaalwedstrijden voor ploegen die Europees speelden en er voor konden kiezen om 'rust' te pakken tijdens de laatste groepswedstrijden.

15-02-2025 22:48

Artemio +32168

Heracles is dit kalender jaar nog ongeslagen.

15-02-2025 22:25

Cello +52979 moderator

@Artemio

En Ajax dan?. Zijn wij ongeslagen?.

15-02-2025 22:28

wijzijndebeste123 +165090

Wij verloren van Riga dit kalenderjaar.

15-02-2025 22:28

Artemio +32168

Nee. 23 januari verloren van RFS, maar goed verblindt je niet op het feit dat ze 14e staan. Ze zijn aan een goede reeks bezig en zullen vertrouwen hebben. Wordt geen walk over voor ons Aller Ajax. Dat hoop ik natuurlijk wel.

15-02-2025 22:31

Cello +52979 moderator

@wijzijndebeste123

Als we het vergelijken met Heracles dan gaat die vergelijking alleen op wbt de competitie. Dan zijn ook wij ongeslagen. Heracles speelt, zo mag duidelijk zijn, geen Europees.

15-02-2025 22:31

Patrick020 +22485

3-1 morgen.

15-02-2025 22:32

Artemio +32168

@Cello

Er zat ook beker bij. Die rekende ik mee.

15-02-2025 22:33

Artemio +32168

Met 1-0 ben ik allang blij.

15-02-2025 22:33

Cello +52979 moderator

@Patrick020

Dat is ook mijn voorspelling, al zou het me niet verbazen als het toch 3-0 wordt, omdat de nul houden toch ook heel vaak voorbij komt (dacht dat Pasveer al iets van 9 a 10 clean sheets heeft).

15-02-2025 22:35

Patrick020 +22485

Ja Pasveer doet het toch weer onverwacht goed dit seizoen, met zo'n leeftijd he. Begin dit seizoen gaf ik de voorkeur aan Diant haha.

15-02-2025 22:37

VOETBALisOORLOG +1816

Heracles 24 wedstrijden, 22 punten. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

16-02-2025 08:03

Artemio +32168

Andersom 22 wedstrijden, 24 punten. Je hoeft ook niet bang te zijn, maar wel rekening houden met hún zelfvertrouwen aangezien zij nog ongeslagen zijn.

16-02-2025 08:39

A-west +5750

Cadeautjes uitpakken is belangrijk. Dit weekend weer. Komende twee thuiswedstrijden zijn bijna cruciaal. Dan zijn we heel eind op weg.

15-02-2025 22:24

Mokum2018 +2114

In uitpakken van cadeautjes was Ajax nooit goed in

16-02-2025 12:23

Tommyshelby +129747

EuroclubIndex geeft ons nu 54.2% kans op de titel. Dit is exclusief de resultaten van vandaag.

Morgen 3 punten en je bent echt dik titelfavoriet. Over de 75% denk ik.

15-02-2025 22:21

Artemio +32168

Mooi seizoen met de dubbel in het vooruitzicht.

15-02-2025 22:36

Artemio +32168

Tuurlijk. De titel en de EL.

16-02-2025 08:33

ProperFootball +14699

Ik denk dat dat nog zónder de resultaten van gister was want op dit moment, voor de wedstrijd van Ajax geeft de index een league win % van 64.4% voor Ajax. PSV 35.5% en Feyenoord 0.1%. :-)

https://www.euroclubindex.com/leagues/netherlands-eredivisie/

16-02-2025 09:21

Bobje99 +7175

Groningen doet het behoorlijk knap dit seizoen met een vrij jonge selectie. Knap

15-02-2025 22:17

JesusZoonVanGod +5898

We gaan gewoon voor het kampioenschap, maar je kunt nu toch wel stellen dat op z'n minst de 2e plek binnen handbereik begint te geraken. Dat betekent rechtstreekse plaatsing voor de CL en dus een financiële impuls.

We moeten ons daar nooit meer van afhankelijk maken, maar met dat geld kun je echt orde op zaken gaan stellen, zodat we deze armoede achter ons kunnen laten. Steek de miljoenen die je overhoudt in de jeugd, jeugd scouting en contracten, probeer Hato er iets langer mee vast te houden, enzovoort.

We kunnen nu toch redelijk onverwacht stevig gaan bouwen aan de toekomst.

15-02-2025 22:17

VOETBALisOORLOG +1816

CL was de doelstelling met deze selectie en die lijkt nu wel te zijn gehaald. Kampioen worden is dan ook mooi meegenomen.

16-02-2025 08:06

maarten0909 +6454

Commentator snapt niet helemaal wat een aansluitingstreffer is

15-02-2025 22:11

emieltjuhh +18042

Goeie gozer bij Higler was ook geen penal

15-02-2025 22:04

wijzijndebeste123 +165090

Wat Farioli doet is zo ongelofelijk knap. Hij is zeer intelligent op elk vlak.

Voetbaltechnisch/tactisch: Elke wedstrijd heeft hij een uitgekiend spelplan waarbij hij de sterke punten van de tegenstander neutraliseert en zwakke punten accentueert.
Interpersoonlijk: Onze selectie was qua zelfvertrouwen en werkethiek een puinhoop. De Mislintat aankopen voelden zich niet welkom en meerdere spelers liepen de kantjes ervan af. Nu zijn we een vechtmachine die voor elkaar door t vuur gaat.
Fysiek: Ajax was vorig jaar t minst fitte team. De KNVB gaf aan zich rot geschrokken te zijn van de fysieke staat van onze spelers. We hadden de minste high intensity sprints en de meeste blessures. Nu hebben we t fitste team van de ED.

Dit voor elkaar krijgen in zo n korte tijd is een absolute wereldprestatie.

15-02-2025 22:03

JesusZoonVanGod +5898

Zo zie je maar weer dat een goed collectief ver boven zichzelf kan uitstijgen en dat de kwaliteiten die je hebt maximaal worden benut. Tekenend daarvoor is dat we duidelijk de minst gepasseerde verdediging van de ED hebben. Dat is echt een gigantische kwaliteit en je pakt daar gewoon punten mee. PSV scoort bijvoorbeeld veel, maar die krijgen ook cruciale tegendoelpunten, waardoor ze puntverlies lijden.

Juiste mensen op de juiste plek, dat kan onze trainer wel. Als je ziet hoe rustig de verdediging is met Pasveer er achter. Geniale zet.

15-02-2025 22:23

ajaxdna +1544

En vergeet niet dat hij de geboorte van zijn kind heeft gemist om ons niet in de steek te laten

15-02-2025 23:38

Torcida +5774

Waar anderen op Ibiza zaten en de hele wereld overvlogen voor een bruiloft.

16-02-2025 00:06

slumpf +4583

En dat in bepaalde media werd gebruikt als stok om mee te slaan.

16-02-2025 05:03

Cello +52979 moderator

Ik keek net ff op de ranglijst, maar dat gekke Groningen kan bij winst 'gewoon' van plek 15 (nu) naar plek 8 stijgen voorlopig. Zitten maar 3 punten tussen de clubs van plek 8 naar plek 15.

15-02-2025 21:55

Squadron11 +2436

Dan kijk je niet vaak op de ranglijst 😅🤪

15-02-2025 21:56

Cello +52979 moderator

@Squadron11

Nee ik kijk niet iedere dag naar de ranglijst en op speeldagen, zoals vandaag ook niet meerdere keren. En al helemaal niet iedere keer naar het rechterrijtje. Dat geloof ik als ajax-supporter normaal gesproken allemaal wel.

15-02-2025 22:07

wijzijndebeste123 +165090

Wij moeten nog uit naar Grunn. Is ook altijd een potentiële bananenschil.

15-02-2025 21:58

Cello +52979 moderator

@wijzijndebeste123

Tsjah, jij bent niet zo heel veel anders dan vele anderen hier op AS, die overal gevaar in zien schuilen. Een spook achter elke boom. En als je het zo stelt, dat van 'potentiele bananenschil' dan gaat dat eigenlijk op voor alle wedstrijden. Ik heb in tegenstelling tot dat er geen last van. Ik vertrouw op onze spelers en het geloof in goede resultaten. En dan ga ik niet denken aan bananenschillen, want daar kan je toch niets mee als supporter voorafgaand aan een wedstrijd.

15-02-2025 22:06

wijzijndebeste123 +165090

Typisch dat je het zo interpreteert. Je moet simpelweg op je hoede zijn en met de juiste focus dit soort wedstrijden in gaan. Dat heeft niks met bang zijn te maken. Maar met de juiste mindset.

15-02-2025 22:07

Concrete +3218

Misschien is Klaas Jan dan net terug

15-02-2025 22:27

wijzijndebeste123 +165090

Wat was dat een belangrijke goal zeg. Leverde ons uiteindelijk de titel op.

15-02-2025 22:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.