AC Milan schrijft oud-Ajacieden Ibrahimovic en Dest niet in voor Champions League

door Bart Veenstra 40

Bron AS

AC Milan schrijft oud-Ajacieden Ibrahimovic en Dest niet in voor Champions League

door Bart Veenstra 40

Bron AS

Laatst geüpdatet

AC Milan heeft voormalig Ajax-spelers Zlatan Ibrahimovic en Sergiño Dest niet ingeschreven voor de tweede fase van de Champions League. Dat meldt onder meer de Italiaanse journalist Fabrizio Romano.

Ibrahimovic, inmiddels 41 jaar oud, was voor de groepsfase van de Champions League ook al niet ingeschreven. De Zweedse oud-Ajacied kwam vanwege een blessure aan zijn knie nog niet in actie dit seizoen en dat zal hebben meegespeeld in de afweging van AC Milan om hem niet in te schrijven.

Ook Dest is niet ingeschreven voor het vervolg in de Champions League. De voormalig rechtsback van Ajax wordt gehuurd van FC Barcelona, maar in Milaan lijkt hij geen toekomst meer te hebben. Eerder kwam al naar buiten dat de Italiaanse topclub hem niet definitief wil overnemen van Barça. Zodoende lijkt de rol van Dest in Milaan uitgespeeld, in ieder geval in de Champions League.

AC Milan tegen Tottenham Hotspur in Champions League

AC Milan neemt het in de achtste finales van de Champions League op tegen Tottenham Hotspur. Beide clubs maken een lastig seizoen door. AC Milan is in de Serie afgezakt naar een vijfde plaats, waarbij de achterstand op koploper Napoli inmiddels vijftien punten bedraagt. Tottenham Hotspur staat in de Premier League eveneens op de vijfde plaats.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

ibra is idd een OUD ajacied

04-02-2023 23:41

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Bayern wilde hem ook indertijd. Hebben ze bij alle topclubs dan stront in hun ogen?

04-02-2023 12:32

Bijlmerboy93 +2521

Ibra, je mag best pensioen. Mijn toestemming heb je.

03-02-2023 16:18

MarcHogervorst +35303

Hoeft hij niet hoor, maar als ik hem was zou ik dan wel accepteren dat het allemaal wat minder wordt, en je ook leuk kan voetballen op een iets lager niveau. Tahamata ging ook door tot zijn 40ste.

04-02-2023 19:08

Bijlmerboy93 +2521

Hij is 41 en al twee jaar geblesseerd...

04-02-2023 19:15

MarcHogervorst +35303

Ah, ja, da's wel een verschil.. Maar in ieder geval, ik ben 58 en sport nog drie keer per week fanatiek! Als je het leuk vind, zeg ik, gewoon doorgaan.

04-02-2023 19:17

AFCACruijff14 +162542

Mazzel dat Ajax Dest zo fors nog wist te verkopen. Nooit 1 seconde gemist.

03-02-2023 13:29

TeringHenkie +28645

Die was nog slechter dan Sanches.

03-02-2023 13:32

Oxxer +164957 moderator

Zijn nog steeds fans die hem terugwillen bij Ajax, hij kan totaal niet verdedigen,aanvallend is het vooral naar voren rennen zonder een idee wat te doen. Ajax, Barca en Milan staat geweldig op zijn cv alles wat nu komt is veel minder. Ik zie hem snel in de MLS opduiken.

03-02-2023 14:15

Duggoutdennis +6413

Is ook een beetje een trend hier, alle spelers die weg zijn gegaan moeten terug en alle spelers die het nu ergens anders goed doen hadden we ook nooit moeten laten gaan.. Vooral niet denken aan variabelen als ontwikkeling...

03-02-2023 14:19

Oxxer +164957 moderator

De verkoop van Dest voor dat bedrag was een geweldige deal van Overmars.

03-02-2023 14:22

Bijlmerboy93 +2521

Dat is de kracht van Ajax. Iedereen staart zich blind op successen als Frenkie en De Ligt, maar we zijn juist groot geworden door het oppoetsen van middelmaat als Antony en Van de Beek etc en daar buitenlandse clubs mee op te lichten.

In de tijd van De Boer lukte het ons bijvoorbeeld niet om gasten als Boilessen te slijten aan een club in een topcompetitie, zelfs nadat we hem aanvoerder hadden gemaakt (de Wijndal truc).

03-02-2023 16:21

Keizer +30267

Nee oprecht, slechter dan Sanchez kan niet 😅

03-02-2023 16:48

Ferd +38603

nee Henkie, je verward Dest nu met Tete. Dest was iets beter dan Sanchez.

04-02-2023 07:43

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Nu overdrijf je echt

04-02-2023 12:29

Noam +4127

Gevalletje Royston Drenthe

03-02-2023 12:00

behangdelul +32850

Technisch verschrikkelijk vaardig, matige verdediger en hoef hem ook niet meer bij Ajax te zien. Ook niet voor een half jaartje huur. Dan maar eens met Regeer proberen.

03-02-2023 11:14

Ozymandias +159568

De 25 miljoen die hij door Barcelona zal verdienen (vijf seizoenen een contract met een salaris van vijf miljoen) zal waarschijnlijk meer dan de helft vormen van het salaris wat Dest in zijn gehele leven zal verdienen. Kan me niet voorstellen dat hij hierna ooit nog eens meer dan 2/3 miljoen per seizoen zal verdienen. Soms is kiezen voor het vroege grote geld de verstandige keuze.

03-02-2023 11:05

wladimir +3059

Ajax heeft terecht het geld gepakt in 2020 en Dest ook. Blijft een belachelijke transfer van Barcelona waar Koeman toen al trainer was, toch? Als Amerikaans International zal hij wel weer een nieuwe club vinden.

03-02-2023 12:43

DonAdam +2360

Philip Max verdient al 2 miljoen per jaar bij PSV. Een goede zaakwaarnemer zet Dest gerust ergens aan het werk voor een topsalaris bij een subtopper in een grote competitie, in Turkije of de zandbak, omdat hij nu eenmaal Ajax, Barca en Milan als clubs heeft gehad. Misschien zelfs in de VS, omdat hij international is en die markt ook enorm aan het groeien is.

Daarnaast is Dest nog lang niet klaar in zijn ontwikkeling; hij is pas 22 en ondanks zijn ervaring feitelijk nog neo-prof. Ik zou het niet wagen te stellen dat hij te hoog gegrepen heeft, want hij zou over 3-4 seizoenen zomaar kunnen verbazen.Er zijn spelers genoeg die pas op 25-27 jarige leeftijd de grootste stappen maken.

Blijft staan dat hij een prima keuze gemaakt heeft om zo vroeg naar Barca te vertrekken, net zo goed dat ik het vertrek van Brobbey naar Leipzig begreep. Dat zijn salarissen waar men als 27-28 jarige al tevreden mee moet zijn en dat heb je alvast verdiend. Hoewel die mannetjes vaak te jong zijn om verstandig met geld om te gaan, maar dat is een ander verhaal.

Ik heb overigens de keuze van Barca ook niet begrepen omdat ik destijds aan Mazraoui had gedacht als ik Barca was. Hoewel blessuregevoelig een gruwelijk goede aanvallende back in mijn ogen.

03-02-2023 15:01

AjaxSoCal +2042

Dest is Amerikaans international, Nous Marokkaans. Barcelona koos voor Dest met het oog op de Amerikaanse markt. Hij was sowieso een breedte aankoop die zijn minuten met name zou maken tegen de mindere teams in La Liga.

03-02-2023 22:22

Bijlmerboy93 +2521

Barca was toen platzak. Mazraoui konden ze niet betalen (en zat in de lappenmand), dus gingen ze voor onze reserve rechtsback.

Koeman is echt een held.

04-02-2023 00:35

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ze waren niet platzak want dan was Dest daar niet heen gegaan. Bayern wilde hem ook toen

04-02-2023 12:31

DonAdam +2360

Voor die 30-35 miljoen hadden ze Mazraoui ook gekregen, hoor.

Overigens zou ik best een dagje platzak willen zijn terwijl ik 30 miljoen mag besteden;)

04-02-2023 17:08

koppensneller +5108

Heeft Dest toch prima gedaan. Matige back , tweede keus bij Ajax maar wel voor een godsvermogen naar een Europese topper en nu weer bij een grootmacht. Veel geld verdiend en met zo'n CV neemt altijd wel een Europese (sub) topclub een goedkoop gokje . Als hij bij Ajax was gebleven was hij nu een stuk slechter afgeweest.

03-02-2023 10:22

Ajax27 +19238

Totaal niet mee eens. Ik kon echt van 'm genieten als jonge back. Ja hij had nog z'n ups en downs, maar welk jong talent heeft dat niet. Met de juiste begeleiding en het juiste ritme aan wedstrijden had ie echt meer dan genoeg in huis om de een belangrijke moderne back in de (sub)top te kunnen worden.

Te snel stappen genomen echter... het euvel van veel jonge talenten. Hij is nog steeds pas 22 jaar. Onze Sanchez is 23 jaar, en die is toch echt wel 10 klassen minder dan Dest.

03-02-2023 13:16

AlexIbarra +19330

Geen goed teken voor Dest.
Toch een bruikbaardere back voor Ajax dan Rensch en Sanchez imo.

Soms zou ik bijna willen dat Sanchez nóg slechter was aan de bal en Rensch nog minder scherp. Als daar dan ook tegenover staat dat Sanchez echt onoverwinnelijk is in de duels en Rensch aan de bal veel meer van waarde is.

Nu brengt Sanchez weinig verdedigende zekerheid en Rensch weinig voetbal. Van beiden weet je nooit echt wat je kunt verwachten.
Hopelijk gaat dat onder Heitinga iets beter.

03-02-2023 10:17

nelkboyzz +670

Rensch is in potentie beter dan dest. Dest was al tweede keus achter nous en rensch had ook destijds voorang.

03-02-2023 12:11

AlexIbarra +19330

Mazraoui is uiteraard beter dan zowel Dest als Rensch.
Toen Rensch debuteerde in november 2020 was Dest al speler van Barcelona dus ik weet niet wat je bedoelt met Rensch had voorrang.

03-02-2023 12:29

noppenkoning +41541

Verdedigend te matig, misschien weer als rechtsbuiten gaan proberen?

03-02-2023 09:30

BaasBaas +8410

Dit was toch wel een geweldige verkoop van Overmars destijds. Geniaal veel te veel gekregen naar mijn mening. Net als Van de Beek.

03-02-2023 09:28

Ajax27 +19238

"net als van de beek..." waar slaat dat nu op? Een speler die hier jaren bij 1 van de betere van het veld hoorde, op allerlei vlakken veel en veel beter was dan Klaassen. Technisch, tactisch, een vechter, neus voor de goal... vd Beek moet snel weer naar Ajax komen en hier nog eens 5 gloriejaren erbij plakken als aanvoerder van het nieuwe Ajax.

03-02-2023 13:18

manvanglas +1336

Sneu voor de rest van het seizoen, maar met Ajax, Barça en AC Milan op z'n cv vindt hij zo weer een ander mooi clubje

03-02-2023 09:16

tdecler +3324

Zie PSV hem wel huren volgend seizoen, dus zo'n mooi clubje is dat niet.

Of Ten Hag moet het nog in hem zien zitten.

03-02-2023 09:49

manvanglas +1336

Haha ja het is immers een oud-ajacied hè. Maar nee daar ben ik niet zo bang voor, Denk dat ie a la Kluivert jr. een beetje de subtop afgaat in de grote competities

03-02-2023 10:25

tdecler +3324

Ben er ook niet bang voor als ie wel bij PSV terecht komt ;)

03-02-2023 10:30

voorkennis +2101

Dest ook weer het zoveelste voorbeeld.....en maar weg willen bij Ajax, zo snel mogelijk om vervolgens op de bank/tribune te komen en totaal geen perspectief te hebben......ADIOS

03-02-2023 09:10

EricAjax1 +7564

Is een fc utrecht back, niks meer

03-02-2023 10:12

El Grande Ghacied +1363

als supporter helemaal mee eens, maar Dest kon hier zoveel geld pakken. Dat had ie nooit bij elkaar kunnen verdienen bij Ajax waar hij niet eens onomstreden was, dus in dit geval snap ik zijn keuze wel. Dan heb ik meer moeite met Gravenberch bijvoorbeeld.

03-02-2023 12:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.