Naar verluidt: 'Ziyech biedt zichzelf aan bij FC Barcelona'

door Brent Tomassen 75

Bron La Gazzetta dello Sport

Naar verluidt: 'Ziyech biedt zichzelf aan bij FC Barcelona'

door Brent Tomassen 75

Bron La Gazzetta dello Sport

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels weer geopend en dat betekent dat de geruchten over Ajacieden en oud-Ajacieden toenemen. In Naar Verluidt lees je de laatste transfergeruchten rondom oud-Ajacieden, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zaterdag 21 januari

'Ziyech biedt zichzelf aan bij FC Barcelona'

Hakim Ziyech zou zichzelf hebben aangeboden bij FC Barcelona. De oud-Ajacied is volgens Sport bang dat hij door de vele aankopen van Chelsea nog minder speeltijd zal gaan krijgen. De Londense club versterkte zich deze transferperiode al met aanvallers Noni Madueke, Mykhailo Mudryk en Joao Felix. Daarnaast beschikt Chelsea nog over genoeg andere aanvallers.

Vrijdag 20 januari

'AC Milan vooralsnog niet van plan Dest definitief over te nemen van FC Barcelona'

AC Milan is vooralsnog niet van plan om de optie tot koop in het huurcontract van Sergiño Dest te lichten, weet La Gazzetta dello Sport. De Amerikaan weet nog niet te overtuigen in Italië. Dest wordt verhuurd door FC Barcelona en kan na dit seizoen voor een bedrag van 20 miljoen euro definitief overgenomen worden van de club uit Catalonië. De rechtsback heeft echter zijn prijskaartje nog niet waar kunnen maken, zo vindt AC Milan.

'Tottenham wil deze transferperiode nog afscheid nemen van Sánchez'

Davinson Sánchez lijkt op weg naar de uitgang bij Tottenham Hotspur. De ploeg uit London wil deze transferperiode nog afscheid nemen van de oud-Ajacied, zo schrijft Express Sport. The Spurs willen graag hun selectie versterken om een topvier-klassering veilig te stellen en daarvoor zullen een aantal spelers ruimte moeten maken, waaronder Sánchez. De Colombiaan stond dit seizoen pas zes keer in de basis en heeft daarmee geen garantie op een plekje in de selectie van manager Antonio Conte.

'Kasanwirjo in nadrukkelijke belangstelling van Feyenoord'

Neraysho Kasanwirjo staat in de nadrukkelijke belangstelling van Feyenoord, zo weet 1908. De Rotterdammers `zijn na de wedstrijd tegen FC Groningen van afgelopen weekend overtuigd geraakt van de oud-Ajacied en hebben zodoende hun oog laten vallen op de verdediger. Feyenoord zou de interesse deze week al bekend hebben gemaakt aan FC Groningen, Kasanwirjo en zijn management. De Trots van het Noorden heeft deze transferperiode al drie nieuwkomers weten te strikken. Technisch directeur Mark-Jan Fledderus lijkt dus mee te kunnen werken aan een transfer, weet het medium.

Dinsdag 17 januari

'Ziyech kan carrière vervolgen bij Newcastle United'

Hakim Ziyech kan mogelijk zijn carrière vervolgen bij Newcastle United, zo meldt The Telegraph. De Marokkaans international kan niet altijd rekenen op speelminuten bij zijn huidige werkgever Chelsea en zou zodoende een vertrek bij The Blues niet uitsluiten. Chelsea zou daarnaast openstaan voor een permanente transfer. De club uit London moet ruimte maken in de selectie om onder meer nieuwkomers Benoit Badiashile, João Félix en Mykhailo Mudryk in te kunnen schrijven voor de Champions League. Newcastle United kan met deze interesse Chelsea mogelijk uit de brand helpen, zo schrijft het medium.

Lees meer over:
Plaats reactie

OwenStevenDalberg +27711

PSV blijft hopen op Ziyech. Wat zou het verschrikkelijk zijn, dat hij ook nog gaat omdat het z'n laatste optie dan is en omdat Alfred zo eigenwijs is om te denken dat hij hem niet nodig is.

21-01-2023 20:33

Ferd +38681

Alfred en Ziyech zijn close, als Alfred de kans krijgt (lees: groen licht vanuit het bestuur en de rvc) dan is Ziyech vanavond nog Ajacied.

24-01-2023 05:43

goajaxgo +14180

Zo'n club als Chelsea, dat is toch gewoon ziek?

21-01-2023 18:59

JaapStam +137844

Bosz en Bogarde terug!!! Ziyech en Sanchez terug!!! Mag ik dromen???!!!

21-01-2023 18:51

Stefansuarez +19102

Pelova er ook bij Jaaapie👊💦💦

21-01-2023 19:24

brullie +7063

@Terror Jaap
Behalve Bosz, die gast wint nooit iets en schiet Ajax geen reet mee op. Die wilde de volledige regie van de club en Ajax weigerde godzijdank!. De rest is een optie.

24-01-2023 07:22

GNBL +90598 moderator

Mensen we zijn 2x weggespeeld door Napoli en die hebben met Kim en Rrahmani twee spelers centraal achterin die ook niet sterk zijn in de opbouw. Probleem ligt op het middenveld, zet daar nou eens mensen neer die een bal durven te vragen onder druk. Zet daar nou eens echte voetballers neer ipv houthakker Alvarez en houtenklaas Klaassen.

21-01-2023 18:38

Altijdindestraat +40395

Sanchez kon voor geen meter opbouwen

20-01-2023 16:05

fcbalophetdak14 +1360

Sanchez naast timber zou ik wel mooi vinden. Iemand met lengte en kracht erbij. En iemand die kan scoren uit corners

20-01-2023 15:33

CruijffLegend +4976

Wijndal - Bassey - Sanchez - Sanchez, droomverdediging. Alvarez en Klaassen ervoor.. foebele maar!!

20-01-2023 15:13

Ferd +38681

Timber?

24-01-2023 05:43

CruijffLegend +4976

Waarom zou je voor voetbal van achteruit kiezen? Ben je gek ofzo? ;)

24-01-2023 11:38

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Zou een prima optie zijn op rechtsback, maar zie het niet gebeuren. Wel het type offensieve back die we goed kunnen gebruiken.

20-01-2023 13:47

Oxxer +165716 moderator

Nee man, Dest bakt er helemaal niks van bij Milan, een blind paard wat aan acties begint en halverwege niet meer weet wat te doen. Dest kan nog steeds niet verdedigen, daar heeft Ajax niks aan.

20-01-2023 14:57

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Ja je moet ook zeker niet in de buurt komen van het verkoop bedrag, uiterlijk 10 a 12 miljoen lijkt me. Zal net als bij japanners/engelsen wel iets duurder zijn omdat hij voor amerika speelt ivm marketing opbrengsten. Maar als je dest + sanchez hebt lijkt me dat een prima bezetting voor rechtsback. Heb je er een voor een aanvallend plan en eentje voor een verdedigend plan. Ben vanwege hetzelfde principe wel fan van (het type) lucca. Niet dat hij zo bijzonder is maar geeft je wel mogelijkheden tactisch dingen te veranderen via wissels.

20-01-2023 15:07

Oxxer +165716 moderator

Dus als ik jou goed begrijp wil jij miljoenen investeren in een rechtsback die niet kan verdedigen met een matige voortzetting. Dest speelt als een kip zonder kop, bij Milan hebben zij laatst gezegd zich af te vragen of hij weet waar hij mee bezig is in het veld. Hij speelt nauwelijks en kreeg afgelopen woensdag een paar min toen het al 0-3 stond.

20-01-2023 16:14

debetweter +10151

Dest is goed genoeg. Maar is gaan vliegen. Veel te snel weggegaan bij ons en te grote stap voor dat moment. Down to earth en terug in de eredivisie zou voor zijn carrière of nodig zijn of het einde. Als hij het bij ons goed doet, kan hij het nieuw leven inblazen. Anders lekker naar de zandbak gaan en daar zakken vullen

20-01-2023 17:10

Oxxer +165716 moderator

''Dest is goed genoeg''

Voor wat?

20-01-2023 17:27

Simpelishetmoeilijkst +25487

Zou Davidson Sanchez geïnteresseerd zijn in een terugkeer bij Ajax? Zou wel wat toevoegen met een goede voetballer naast zich.

20-01-2023 13:46

Ozymandias +159568

Het lijkt me onverstandig om een slechte opbouwer te kopen op een moment waarop Ajax juist al veel te veel slechte opbouwers in de spelersgroep rond heeft lopen (waaronder Álvarez, Sánchez, Wijndal en Bassey). Ajax heeft juist iemand nodig die Ajax opbouwend op sleeptouw kan nemen.

20-01-2023 14:54

Simpelishetmoeilijkst +25487

Daar heb je wel grlijk in. Misschien kijk met teveel weemoed terug naar de tijd dat we Matthijs hadden.

20-01-2023 16:26

barry1988 +24096

Krijgt Ajax nog een gedeelte van de transfersom?
Als ik hem was zou ik daar niet heen gaan voor je het weet gaan ze hem ook bedreigen en met dartpijlen naar hem gooien🤣

20-01-2023 13:02

RN +14719

Is er hier iemand die denkt dat Feyenoord kampioen wordt?

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we zover achter staan op deze pure middelmaat

20-01-2023 11:13

Ajaxhartt +10766

Arne Slot vs Alfredo

20-01-2023 12:18

fc Barcelona_ke +19255

hopelijk vraagt FC Groningen zoveel als FC Twente, dan haakt de kakerlakken af!

20-01-2023 10:40

trodat4030 +97461

Lekker bij Groningen blijven Nana, je hebt er geen moer aan om nu in Rotje weer te gaan banken. Kijk in de zomer maar of je een mooie stap omhoog kunt maken waar je daadwerkelijk kans maakt om te spelen, daar heb jij de aankomende 2-4 jaar veel meer aan dan goedbetaald 3e, 4e keus te zijn bij Feyenoord. Probeer eens een middenmoter, zeg een Utje of iets in die trend.

20-01-2023 09:59

Delaney +14924

Dan vond ik destijds de interesse in Brenet een stuk logischer.
Overigens betwijfel ik of hij van meerwaarde kan zijn voor Feyenoord.
Maar goed, mij hoor je niet klagen.

20-01-2023 09:27

Oxxer +165716 moderator

Feyenoord wordt steeds meer PSV2 met het halen van ex Ajax, de gestoorden van TBS12 gaan dit niet leuk vinden, AFC Rotterdam Zuid😂

20-01-2023 09:26

PeterLarsson +13355

Kasanwirjo altijd wat wild en druistig dus lekker halen. Hopelijk sleept Groningen er nog een mooi bedrag uit.

20-01-2023 08:57

ajaxcied4life +26111

Zolang het maar uit Amsterdam komt, is het altijd een optie voor onze samenscholers uit de Kuip.

20-01-2023 08:56

Nr.10 +111766

Tuurlijk. Danilo in de spits, Quinten Timber op het middenveld. Kasanwirjo erbij. Maar Berghuis is zijn leven niet zeker als hij voor ons komt spelen.
Het is ze gegund hoor, die spelers, ik vind het alleen maar leuk voor Danilo en Timber, en zelfs voor Feyenoord, dat ze weer eens een beetje draaien. Maar het is zo hypocriet dat die snuivers dan als barbaren tekeer gaan met Berghuis.

20-01-2023 08:40

S.Ajacied +5231

Deze gast maakt zoveel foutjes dat is ongekend. Hoe is het mogelijk dat Feyenoord geïnteresseerd is.

20-01-2023 08:34

AjaxPositivo +6972

Ziyech is daar te goed voor

17-01-2023 20:40

Jarenfan1 +10

Niets aanpassen,inpassen,je weet wat je haallt
Onzin spelers als Bassie worden zomaar voor een hoop geld gehaald.
Is nu al een miskoop

17-01-2023 20:35

Jarenfan1 +10

Wordt eens wakker bij ajax

17-01-2023 20:31

Jarenfan1 +10

Let op vd sar

17-01-2023 20:30

wendoo9 +8147

Lekker naar Newcastle gaan en daar lekker de bank warm houden voor veel geld.

17-01-2023 19:24

Barra +5531

Ik snap de roep om Ziyech, maar lijkt me totaal niet verstandig. We hebben al Berghuis die op eenzelfde manier speelt en ook voor dezelfde posities in aanmerking komt. Hij is wel minder dan Ziyech, maar voor het geld wat Ziyech moet kosten plus salaris vind ik het echt niet waard. Dan heb je nog Conceicao die het nu op rechts leuk doet. Daar komt bij dat de komst van Ziyech alleen echt geen garantie is dat het allemaal ineens gaat lopen. Ik zie liever achterin een (ervaren) man komen, die de verdediging neerzet. Kijk naar Bergwijn waarvan bijna iedereen dacht dat hij de eredivisie aan gort zou schieten, loopt er bijna verloren bij.

17-01-2023 16:55

MarkP +21836

Te duur en te oud voor ajax, mega salaris en geen doorverkoopwaarde meer. Plus geen garantie dat hij gaat uitblinken.

17-01-2023 14:32

Rolo +13842

Te oud en geen dooverkoopwaarde.... is dat zo? Wil je hem wel doorverkopen als hij zijn carriere af wil sluiten bij Ajax?

Het zou een ideale combinatie zijn van spelers als Ziyech en Tadic gemengd met jeugd. Ze kennen het klappen van de zweep en kunnen vastigheid en sturing brengen. Dan kan je als Ajax zijnde doen waar je goed in bent, opleiden en inpassen van jeugdspelers ipv continu de zak geld te trekken.

17-01-2023 15:38

josajacied +3547

Als de keeper de bal heeft komt diezelfde bal via Bassey, Rensch en Sanchez toch nooit voor

17-01-2023 15:49

MarkP +21836

Ajax is een voetbalclub maar ook een beursgenoteerd bedrijf, zyech zou een zeer slechte investering zijn vanuit een financieel oogpunt als ze de hoofdprijs betalen plus chelsea salaris, geen doorverkoopwaarde. Het is meer sentiment bij jou en dat mag.

17-01-2023 22:51

gi0vanni +7381

Inderdaad spelers van rond de 30 die rond de 40 mil kosten en een salaris van rond de 10 mil verdienen zijn niet haalbaar. We zijn geen olieclub. Ik ga er vanuit dat Ziyech voor een hoog salaris wil spelen nu hij wat ouder is geworden en zijn loopbaan langzaam richting de laatste fase gaat. Veel spelers hebben het op hun 34e a 35e wel gezien.

17-01-2023 16:08

Mokum87 +2435

Wie zegt dat hij 30-40milj moet kosten. Chelsea heeft net nieuwe speler aangetrokken van 100m. Las ergens dat Ziyech rond 20milj moet kosten. Als hij aangeeft naar Ajax te willen dan gaan zullen ze echt wel overstag gaan. Die zijn gedwongen ruimte te maken in selectie. Salaris drukt idd maar als hij beetje water bij de wijn wil doen oftewel 7mill dan valt er denk ik wel wat te regelen. Hij weet wat hij bij Ajax treft en een Ziyech met vertrouwen is niet te stoppen. Je hele selectie wordt met hem ook beter. Tadic is aan het afbouwen dus je hebt een nieuwe ervaren leider nodig. Zie niet zo snel iemand anders die rol op zich nemen.

17-01-2023 18:27

gi0vanni +7381

Naast de transfersom is zijn salaris een probleem. Kijken of hij van 10 mil terug naar 3 mil wil. Maar ook zijn positie is een probleem. Achter de spits hebben we al genoeg of we moeten Kudus verkopen...

18-01-2023 03:04

Bruno04 +15850

Geen garantie dat hij gaat uitblinken? Kom op zeg. Een Ziyech die zich vertrouwt en thuis voelt weer in Nederland haalt met gemak ons niveau en daarboven.

17-01-2023 16:10

Schip +23638

Zeker, maar met zijn inbreng is goed voetbal en CL kwalificatie wel een stap dichterbij. En Ziyech vertrekt dus niet meer, zodat dat geen risico is.

Als je de miljoenen van Sanchez, Ocampos en Bassey aan de afkoopsom en salaris van Ziyech had besteed, was dat een forse verbetering geweest. Dan had je met Blind en Timber weliswaar een klein duo gehad, maar wel bol van voetbalkwaliteit. Blind evt op 6 voor de beste opbouw, Rensch centraal waar hij in de jeugd uitblonk.

Dat is geen koe in de kont kijken verder, dit werd vooraf al gezegd door sommigen.

17-01-2023 16:24

Babangida83 +24004

Met Ziyech koop je het kampioenschap. Maar ik vind dat je hem dan wel voor de 10-positie moet kopen. Want op de rechtsbuiten hebben we nu Conceicao. En dat is onze enige speler met diepte... En natuurlijk niet voor de hoofdprijs.

17-01-2023 16:30

ST +23098

Met een verdediging als die van ons is dat geen garantie hoor...

17-01-2023 22:22

wendoo9 +8147

Ajax moet gaan verjongen en geen veteranen team worden.

17-01-2023 19:20

ÁlvaroRecoba +13695

Niet doen, niet naar Newcastle... Als Ajax hem niet kan betalen en de eredivisie te klein is, zou ik hem graag in de Italiaanse top of Spaanse subtop zien.

17-01-2023 14:27

tijssenajax +14209

Snap niet dat ie niet liever ergens anders gaat voetballen dan in die renjerot competitie. Of heeft het dan toch met geld/status te maken bij hem?
Ander puntje, persoonlijk vind ik dat Zyech tegenwoordig veel te veel rent op het veld ipv energie te bewaren voor die goede actie. Maar kan aan mij liggen.

17-01-2023 14:16

TeringHenkie +28801

Martin Brozius in de spits!

17-01-2023 16:04

tijssenajax +14209

haha, ja die ken ik nog.

17-01-2023 16:59

HendrikAjax +16917

Ziyech was bij Ajax vaak ook al de speler of een van de spelers die de meeste meters aflegde. Toen ging dat niet ten koste van zijn acties

17-01-2023 17:54

tijssenajax +14209

Ja, dat kan kloppen. Misschien is het mijn beleving. Tijdens de WK zag ik hem ook zijn longen uit zijn lijf rennen. Maar misschien deed hij er een schepje bovenop omdat hij voor Marokko speelde.

17-01-2023 20:32

HendrikAjax +16917

Het kan goed dat je gelijk hebt hoor. Ik herinnerde me alleen dat hij bij Ajax ook altijd al hard werkte. Maar misschien is dat harde werken in combinatie met de fysiek zwaardere premier league net over de grens.

17-01-2023 21:10

Michiel Kapteijns +5372

Maar vond jij Ziyech op 't WK dan zo goed? Vond het in alle eerlijkheid wel meevallen.

19-01-2023 21:21

ErikAjax1983 +717

Ik vind the Magpies eigenlijk wel een hele vette stap voor hem. Kan hij echt nog wel 2/3 jaar vol gas geven. Spelen misschien volgens seizoen als CL. Club lijkt ook niet zo maar miljoenen weg te smijten.

17-01-2023 14:03

HendrikAjax +16917

Iedereen had verwacht dat ze na de overname als een Chelsea met geld zouden gaan smijten maar tot nu toe voeren ze eigenlijk heel verstandig beleid.

17-01-2023 17:56

Oxxer +165716 moderator

Klopt helemaal, zij haalden de beste Engelse manager, die erg goed is het kneden van een team.

17-01-2023 21:48

Chrismokum020 +16496

Is een fantastische speler, maar voor ons helaas ook niet de oplossing momenteel. Goed voetbal begint van achteruit..

17-01-2023 12:31

leeke +10411

Beter gezegd van bovenaf,want daar zit het fout

17-01-2023 12:40

tijssenajax +14209

Ja, dat is ook zo. Het speelt allemaal samen. Juist visie binnen de organisatie (Ajax DNA) en goede trainer. Zit dit goed, dan is er ook een goede selectie op het veld.

17-01-2023 14:13

JaapStam +137844

Zo'n jongen zou ik een overstap naar Man U of Arsenal wel gunnen, dat zijn mooie clubs!!! Weg blijven bij Chel$ki en Newcastle United!!! Werken onder Erik Ten Hag is toch fantastisch man!!!

17-01-2023 12:24

Adam24 +39409

Ziyech is helaas niet de speler die United nu nodig heeft. Ze hebben met Fernandes en Eriksen al twee vergelijkbare types in huis.

17-01-2023 12:30

JaapStam +137844

Tja, daar heb je zeker een punt!!! Ajax of Arsenal zou ik doen als ik Ziyech was!!!

17-01-2023 12:34

Oxxer +165716 moderator

@Jaap

Behalve de afkomst van het geld vind ik Man Utd al jaren niet veel anders dan clubs als Chelsea. Het uitgavepatroon is net zo hoog, Newcastle lijkt goed beleid te voeren, dat hoofdstuk zijn zij bij Chelsea vergeten te lezen.

17-01-2023 13:51

Barra +5531

Arsenal heeft ook beter lopen momenteel met Saka en Martinelli op de flanken en Odegaard op het middenveld. Hij zou daar ook niet verzekerd zijn van een basisplaats. Gun hem vooral veel speelminuten. In dat opzicht kan een club als Newcastle misschien uitkomst bieden, nog onder de top maar in opkomst. Weet alleen niet wat zij op de flanken hebben lopen.

17-01-2023 15:46

HendrikAjax +16917

Meestal Almiron en Joelinton. Daarnaast hebben st Maximin daar ook nog rond lopen maar hij speelt dit seizoen niet veel. Volgens mij was hij ook lang geblesseerd geweest.

17-01-2023 18:00

JaapStam +137844

Niet doen idd, zoals @Breuk al zei!!! Nooit doen 'The Wizard'!!! Ajax is je thuis front man!!!

17-01-2023 12:23

RuffRhythim +24837

Onhaalbaar voor Ajax, de afgelopen maanden is dat altijd al geweest, ook al dachten we anders

17-01-2023 13:35

Breuk +25523

Niet doen. Wordt ook weer banken.

17-01-2023 12:10

Balgevoel +31353

Of wel, pikken wij 'm met een jaartje op en bindt hij qua eisen allicht wat in... Maar eens, ik zou zeggen: probeer naar Spanje te gaan.

17-01-2023 12:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.