Naar verluidt: 'Schuurs kan toptransfer maken naar Internazionale'

door Bart Veenstra 73

Bron AS

Naar verluidt: 'Schuurs kan toptransfer maken naar Internazionale'

door Bart Veenstra 73

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels weer geopend en dat betekent dat de geruchten over Ajacieden en oud-Ajacieden toenemen. In Naar Verluidt lees je de laatste transfergeruchten rondom oud-Ajacieden, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Dinsdag 10 januari

'Schuurs kan toptransfer maken naar Internazionale'

Perr Schuurs zou een toptransfer naar Internazionale kunnen maken. Dat meldt Tuttosport dinsdag over de huidig verdediger van Torino. De voormalig verdediger van Ajax staat op de voorpagina van de sportkrant uit Turijn. Bij Internazionale zou Schuurs de opvolger kunnen worden van Milan Skriniar. Laatstgenoemde loopt na dit seizoen uit zijn contract en eerdere onderhandelingen over een contractverlenging liepen vooralsnog tot niets uit.

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8257

Schuurs of Bassey dat scheelt een jas.

10-01-2023 21:39

PH2BOT +40642

Ajax speelt nu met 2 centrum verdedigers ( Timber en Circus Rensch) die alleen met hoge hakken boven de 1m80 uitkomen. Martinez was weliswaar ook geen reus maar onderscheidde zich door een enorme sprongkracht waarover zeker Rensch niet beschikt. Met Bassey dacht iedereen het lek verdedigend boven te hebben maar nu is gebleken dat Bassey slecht verdedigd en bovendien niet kan voetballen. Impulsieve aankoop omdat Martinez z.n. nog verkocht moest worden terwijl seizoen reeds begonnen was. Martinez en Antony pas na het WK verkopen ...daar had voorzittertje Leen geen zin an...dus mocht trekpop Edje 'sufkop' Kadetje niet dwars gaan liggen. Dat werd dus de portemonnee dik gevuld maar dubbele doei voor sportief Ajax. En dan 111M uitgeven voor pure middelmaat. Alleen Conceição en Lucca voldoen feitelijk. Grillitsch krijgt niet eens de kans en Pas40 krijgt niet de aandacht die hij verdient. Zou goed uitkomen wanneer Fc den Bosch morgen alvast het ganglicht uitdoet waarna Twente zaterdag de stoppen er uit mag draaien.

10-01-2023 16:57

Ferd +38681

Bassey is op blote voeten 1m85.

Bassey moet nog leren maar heeft wel enorm veel potentie.

Martinez vertrok op 16 juli, dus nog voor het seizoen begon.

Korton, je lult zoals gewoonlijk weer eens zuur uit je nek

11-01-2023 04:58

PH2BOT +40642

Botman bij NU,...straks Schuurs bij Inter. Allemaal niet goed genoeg voor ons want wij hebben Zorge(n) Sanchez, Circus Rensch en Bassey Emmentaler ...een verdediging met een voor Ajax ongekend aantal tegengoals. Lekker bezig daar bij onze clubleiding....nou ja..'leiding'...dat is me nogal een eufemisme zeg.

10-01-2023 16:43

Sjaakvaak +26610

Botman past voor geen ene meter in het Ajax systeem. Schuurs al iets meer maar ook hij heeft toch echt heel veel kansen gehad en niemand ooit volledig weten te overtuigen. Maar nu hij weg is, is het opeens een goede speler? Nee. Lekker van die roze wolk afklimmen.

De huidige selectie is verdedigend niet genoeg, maar met Schuurs en Botman was het ook niet genoeg.

11-01-2023 01:22

Ferd +38681

Deze bot is alleen maar zuur aan het zeiken en hemelt spelers op als ze weg zijn. Als Sar straks naar Manchester United gaat dan krijgt hij veren in z'n reet van de bot, en Schreuder is de trainer die we nooit hadden mogen laten gaan zodra hij 3 keer wint bij z'n volgende club. Het is allemaal zo doorzichtig.

11-01-2023 04:59

Oxxer +165741 moderator

Ik heb veel wedstrijden van Torino gezien omdat ik wilde weten of Schuurs beter was geworden, dus niet. Precies wat jij zegt, hij is weg en wordt door AS users zonder dat zij een sec hem zien spelen naar een supervedette, missing link status geschreven. Hilarisch, niet alleen bij Schuurs, het gebeurt bij veel spelers die zijn vertrokken. Dit is de speler die van zichzelf vond dat hij 100% geslaagd was bij Ajax.

11-01-2023 08:04

Bijlmerboy93 +2521

Één domme kracht kan prima. En liever in de verdediging dan op het middenveld (alvarez).

13-01-2023 19:26

Bijlmerboy93 +2521

Jah joh die Schuurs kan er geen kut van.

13-01-2023 19:26

vanreenen +10359

Lijding past beter en dan nog één voor de afvoer......

11-01-2023 16:54

LukaLitmanen +82518

Schuurs is gewoon een prima verdediger die nooit echt de credits heeft gehad

10-01-2023 15:27

Oxxer +165741 moderator

Nee dat is hij niet, een kulverhaal in een dikke duim krant en deel op AS denkt dat Ajax Per Baresi heeft verkocht. Mensen geloven werkelijk alles wat er in de media verschijnt.

10-01-2023 20:52

Henkjanklaas +20683

Korte termijn geheugen. Schuurs dekte altijd op 2 meter. Was af en toe zijn man gewoon kwijt en was inderdaad niet goed genoeg voor de CL. Dat onze nieuwkomers dat ook niet zijn is ook een feit maar dat maakt Schuurs niet ineens een geschikte verdediger voor ons.
Botman idem dito. Ik herinner mij Lille Ajax maakte toen een zeer zwakke indruk zowel verdedigend als aanvallend.

11-01-2023 05:07

henkie58 +2062

Heerlijk weer! Al die mensen die het beter weten!! Ga doorrrrrr!

10-01-2023 15:27

Erik20 +7441

Niet vergeten dat Schuurs bijna elke wedstrijd wel een grote fout maakte wat tot een doelpunt had kunnen leiden. (En wat regelmatig dus ook gebeurde) Dat we terugverlangen naar spelers als Schuurs en Botman zegt veel over het huidige slechte aankoopbeleid.

10-01-2023 14:39

PH2BOT +40642

Met Martinez naast hem maakte hij minder fouten....en ging minder onbeheerst te werk. Je ziet trouwens dat Timber zonder Martinez naast hem nu ook beduidend minder is.

10-01-2023 16:44

Henkjanklaas +20683

Ware woorden ja

11-01-2023 05:08

Oxxer +165741 moderator

Tuttosport is troep vergelijkbaar met the Sun en Mundo Deportivo, Skriniar loopt uit zijn contract en dit soort sites gaan spelers linken aan clubs ,zolang betrouwbare bronnen Sky Italia / Sky Sports, de Marzio en Romano er niet over beginnen met een grote korrel nemen.

10-01-2023 14:19

4bier +31367

Schuurs en Botman hadden veel en veel beter bij Ajax gepast dan Magallan en Bassey

10-01-2023 13:40

Ferd +38681

Botman zeker niet.

11-01-2023 05:00

Henkjanklaas +20683

Onzin komen alle vier fors te kort . Bepaald geen CL materiaal

11-01-2023 05:08

Oxxer +165741 moderator

Botman speelt niet onverdienstelijk bij Newcastle Utd en zij spelen meer wedstrijden op CL niveeau per seizoen dan Ajax in een goed CL seizoen. Daarom ben ik het wat Botman in deze voorlopig niet eens. Het kan dat hij een goede fase heeft en boven zijn kunnen spelen, te snel om te zeggen Botman is een topaankoop net als het te snel is om Antony te zien als miskoop wat ik regelmatig voorbij zie komen.

11-01-2023 08:20

Leo Valk +1366

@Henkjanklaas... waarvoor hebben "wij" dan CL-materiaal nodig?

24-04-2023 02:54

Ajax27 +19263

Zijn wij nou zo scheel, of geven wij onze verdedigers gewoon veel te complexe taken mee?

Hoe komt het toch dat de ene na de andere (beetje overdreven.. ik weet) lange fysiek sterke verdediger slaagt in veel grotere buitenlandse competities, maar bij Ajax niet?

Hoe zeer ik jongens als Timber en Martinez ook toejuich. Ook ik als oud centrale lange verdediger heb persoonlijk toch een voorkeur voor lange sterke verdedigers in het centrum. Laat het voetbal maar over aan de andere 8 veldspelers. De CV's moeten gewoon goed kunnen stoppen en daarna snel de bal afgeven aan de backs of de middenvelders die vanuit daar beginnen met de opbouw.

Maja, dat is ouderwets... niet des Ajax zeggen ze dan. Misschien moeten we af en toe iets minder Ajax zijn om Europees te blijven schitteren.

10-01-2023 13:32

Sjaakvaak +26610

Maar wie dan nog allemaal? Botman, die overduidelijk geen Ajax-speler is, ja die is goed geslaagd. Dan heb je nu Schuurs alleen is hij pas een half jaar weg dus eerst zien dan geloven.

Als je dan verder terugkrijgt hebben we in de recente jaren een Magallan gehad, verhaal bekend. Hoever, die weet zelfs bij PSV geen potten te breken. Dest, bakt er buiten het nationale elftal ook helemaal niets van. Zelfs Sanchez heeft het lastig (en die wilden we gewoon houden). Spelers als De Ligt en Nico/Licha (niet lang doch goede verdedigers) wilden we natuurlijk ook houden.

Ik zie vast nog wat spelers over het hoofd maar volgens mij valt het wel mee met hoeveel 'goede' verdedigers we hebben laten lopen.

11-01-2023 01:31

Ajax27 +19263

Daarom schreef ik al... "beetje overdreven". Ik weet ook dat het maar een paar voorbeelden zijn. Van Dijk is nog wel een goed voorbeeld. Die kon minder goed voetballen dan de betere voetballer Mike van der Hoorn. Al is dat ook weer een slecht voorbeeld, want in die tijd had niemand gedacht dat van Dijk ooit zo'n wereldverdediger zou worden. Door de juiste stappen te zetten is ie geleidelijk naar de top gegaan. Altijd alles gespeeld... dikke prima gewoon.

Nee ik kijk dan ook gewoon een beetje naar het buitenland en naar m'n eigen persoonlijke sentiment. Als ik naar de huidige top-5 (UEFA ranking) kijk dan hebben zij allemaal in de basis centrale lange sterke verdedigers... niet 1 uitzondering... ja misschien Silva met 1.81 de 'kleinste':
Manchester City: Ruben Dias (1.86m), Laporte (1.90m)
Bayern Munchen: Upamecano (1.86m), De Ligt (1.89m)
Liverpool: van Dijk (1.95m), Konate (1.94m)
Chelsea: Silva (1.81m), Koulibaly (1.86m)
PSG: Marquinhos (1.83m), Ramos (1.84m)

11-01-2023 09:36

Henkjanklaas +20683

Je weet best dat Schuurs regelmatig in de fout ging bij Ajax en botman ook geen hoogvlieger is. Blijkbaar zijn deze Italiaanse clubs toch ook geen top uitgezonderd Napoli

11-01-2023 05:10

Ajax27 +19263

Zeker, dat weet ik ook, zou 'm ook echt niet weer terug willen zien.
Maar je kunt jezelf wel de vraag stellen: maken onze CV meer fouten doordat ze meer voetballende taken hebben?

11-01-2023 09:38

TontoKarnaggel +42610

Stel nou dat je alvarez gewoon wel voor die 50 (!) miljoen verkocht had, en stel dat je wel goed gescout zou hebben en bergwijn en bassey dus niet gehaald zou hebben, en dat je Schuurs nu eens echt de kans had gegeven (want itt botman wel een Ajaxverdediger die gewoon prima kan meevoetballen). Dan had je nu 55 miljoen minder uitgegeven, 40 miljoen meer gevangen en een centrum gehad met Timber, Schuurs met Grillitsch op de nummer 6, plus een aanval Tadic (LiNKs!!!) Brobbey, conceinçao. ( zonder gezeik dat bergwijn ten koste van alles moet spelen ) Ik zou het gelijk inruilen voor de huidige situatie.

Okay, een beetje de koe in de kont kijken maar toch ook niet helemaal.....

10-01-2023 13:30

Sjaakvaak +26610

Die kont staat zo ver open dat je zo erdoorheen kan kijken naar de andere kant. Met zoveel aannames kan je ook beredeneren dat Ajax 18/19 de CL had moeten pakken. En nu ook al 3 jaar op rij iedere wedstrijd in de Eredivisie had moeten winnen enzo.

Eens dat Schuurs meer een Ajaxverdediger is dan Botman maar vergeet niet dat Schuurs ook gewoon bijna 100 wedstrijden heeft gehad en noch trainers noch supporters heeft weten te overtuigen. Grillitisch heeft ooit wat leuks in Duitsland laten zien maar voorlopig hier nog niets. Weet niet of die twee gasten nou voor een zoveel beter Ajax zouden zorgen.

11-01-2023 01:33

TontoKarnaggel +42610

Het is idd meer dan een kiertje ;)
Maar toch, ik had Alvarez voor 50 echt wel verkocht, van bergwijn ben ik nooit fan geweest ( zeker niet voor 30 miljoen ) en Schuurs...tsja, werd soms helemaal gek van zijn slippertjes maar zag/zie echt wel potentie in die jongen en ik had hem na al die uitgaande transfers toch binnenboord gehouden denk ik. Denk oprecht dat we voetballend dan beter af waren en we nog een shitload geld hadden om rustig eens bv een goeie back te halen. Dus een helemaal ondenkbaar en onrealistisch scenario was het imo niet maar hoe het echt had uitgepakt weet je natuurlijk nooit....

11-01-2023 09:31

Juan62 +46779

Zoals mijn opoe wel een sprak; De wonderen zijn de wereld niet uit

10-01-2023 13:19

Ferry.B +270

Miljoen of 50 de deur uitgegooid. Neres, Lang, Botman, Schuurs. Beleid van lik mijn l.l.

10-01-2023 11:58

trodat4030 +97468

Je had voor Botman nooit meer dan die 8 gekregen, die had nog minder gespeeld dan Schuurs heeft gedaan (zou ook gewoon Martinez voor zich hebben moeten dulden, die amper wedstrijden heeft gemist) en had zich nooit ontwikkelt tot een sterkhouder in de PL. Hij heeft de beste stap gemaakt die je kan bedenken door naar Lille te vertrekken. Zie ook de reacties na de dubbele confrontatie van Ajax en Lille waar zelfs de grootste Botman aanbidders erkenden dat hij er totaal niet aan te pas kwam en dat ze allemaal erg teleurgesteld waren, hadden veel meer van hem verwacht. Overduidelijk zijn dat geen jeugdvolgers, want álle jeugdvolgers konden je dit voorspellen.

Schuurs heeft 4 jaar lang alles gedaan om een plek te veroveren en dat is niet gelukt, dan wordt het tijd om verder te kijken, ook voor hem lijkt dat uitstekend uit te pakken. Beide hebben het ook duidelijk moeten doen met een niet-topclub (ja, Lille had 1(!) geweldig seizoen in het seizoen dat PSG hard faalde, een soort Feyenoord dat in 16/17 de titel pakte zeg maar), zegt wat dat betreft best veel..

Als jij denkt dat Schuurs via Ajax naar Inter had gekund en Botman via (de bank van) Ajax naar NU, dan snap je er knap weinig van.

Lang is de enige die ook daar had kunnen zijn waar hij nu is als hij was gebleven (en werd gepruimd door zn medespelers en trainer). En als je eens goed kijkt, hij is nu gewoon invaller bij Brugge, zeker geen vaste waarde. Iig onder die voormalige trainer niet.

Neres zit er een beetje tussen, vooral blessures en ook een periode vrij pover gespeeld. Met alle concurrentie had hij niet heel veel gespeeld ben ik bang.

10-01-2023 12:40

Lazell +17016

Eens, Schuurs heeft ook gewoon 95 wedstrijden voor Ajax achter zijn naam. Nooit een onuitwisbare indruk achter gelaten. Dan is het gewoon klaar. Bij Torino kan hij nu op een zwaarder niveau meer spelen, mag hij meer fouten maken en kan hij dus ook veel meer leren. Daarbij twijfel ik nog steeds of hij nou echt die reuzenstappen heeft gezet of niet...

10-01-2023 13:02

BokkieBokstra +11372

Dat kan je nou wel makkelijk zeggen, hadden ze bij Ajax gespeeld dan had het hier volgestaan met 'geen Ajax materiaal'. Net is ook Blind al weggejaagd door de aanhang. Had je ook prima kunnen gebruiken. Schreuder is nog het minste probleem van Ajax.

10-01-2023 14:25

PeterLarsson +13355

Ook goed voor Ajax als jonge spelers als Schuurs maar ook een Botman via een omweg in staat zijn om bij een topclub te spelen.

10-01-2023 11:18

trodat4030 +97468

De mensen die hier nog steeds gillen dat we Botman nooit hadden moeten laten gaan zijn tactische onbenullen en hebben totáál niet in de gaten dat Ajax op een relatief onorthodoxe manier verdedigd tov vele clubs in het buitenland. Hier staat 50k man te fluiten als Ajax domweg met de kont in eigen 16 blijft hangen en met lange ballen vooruit gaat counteren. Want dát is het spelletje waar Botman bij Lille mee is opgevallen, niet in het hoog drukzetten tot zomaar 10-15 meter over de middenlijn en met verzorgde opbouw aanvallen over 10-15 schijven. Zoals wij doorgaans doen als alles loopt zoals het hoort te lopen (en nee, dat doet het nu idd niet).

10-01-2023 10:55

HallelujahAmsterdam +10647

Ja , helemaal mee eens.
De stijl van verdedigen is niet te vergelijken waar een Botman of Schuurs punten mee scoren , dan wat wij verwachten bij AJAX in ons systeem.
Voetballend wordt er bij AJAX veel meer verwacht , voetballen wordt verdedigers juist afgeleerd in Italië of Engeland.

10-01-2023 11:28

EeuwigeBankzitter +1557

Schuurs daarentegen was voetballend misschien wel onze allerbeste verdediger. Verdedigend had hij echter moeite met al die ruimte. Heb wel eens geopperd om hem een tijd als CVM de kans te geven. Daar heeft zijn afstandsschot ook meer waarde.

10-01-2023 11:50

Daa +2708

Bassey is honderd keer slechter dan Botman en Schuurs en die halen ze gewoon voor 25 miljoen. Man man man wat een wanbeleid. Trouwens, zo iemand als Timber mag de schoenveters van Botman niet eens strikken.

10-01-2023 10:33

trodat4030 +97468

Haha, Jur zegt gewoon tegen Sven, ga jij ff heel snel je eigen veters leren strikken, kleuter..

10-01-2023 10:40

Daa +2708

Idd, wat een sukkel..

10-01-2023 14:10

Barra +5531

Timber is veel meer Ajax verdediger dan Botman, zo zou Timber ook beter bij Barca uit de voeten kunnen dan Botman. Wat je zegt slaat dus nergens op. Botman maakt vooral een goede indruk bij teams die wat teruggetrokken spelen en vanuit de omschakeling. Nu bij Newcastle doet hij het ook heel goed, maar spelen met enorme ruimtes in je rug zoals bij Ajax is echt niet voor elke verdediger weggelegd.

10-01-2023 11:05

Daa +2708

Dan heb jij Newcastle niet zien spelen dit seizoen vriend. Frivool, met veel druk naar voren en Botman houdt zich keurig staande. Zo iemand als Timber zou in de Premier League TOTAAL vernietigd worden.

10-01-2023 14:09

Barra +5531

Nee hoor Timber zou helemaal niet TOTAAL vernietigd worden, dat zeiden ze ook over Veltman. Ik heb Newcastle weinig zien spelen, dus daar kan ik niet veel over zeggen al hoor ik dat Botman het heel goed doet. Maar bijna altijd de bovenliggende partij zijn en heel hoog op het veld staan, is niet voor elke verdediger weggelegd. Daarbij moet je ook nog eens voetballend wat kunnen brengen.

10-01-2023 20:53

EeuwigeBankzitter +1557

Bassey is voetballend veel beter dan Botman, wat nu eenmaal van belang is voor het Ajax-spel. Verdedigend is hij tenminste vergelijkbaar als Schuurs, maar wel een klap sneller. In tegenstelling tot die twee ex-Ajacieden heeft hij wél alles in huis om zich te ontwikkelen tot een complete Ajax-verdediger. Hoop dat hij daarvoor de kans krijgt.

10-01-2023 12:00

Rockanje23 +37212

Het wordt hier steeds gekker. Bassey kan helemaal niet voetballen ! Bassey kan helemaal niks ! Bassey zou bij Helmond sport nog door het ijs zakken.
Met Timber, Schuurs, Botman had je een topverdediging gehad. Was Blind ook perfect tot zijn recht gekomen.
Maar ja, probeer dat hier maar eens uit te leggen.

10-01-2023 12:14

EeuwigeBankzitter +1557

Botman die kan voetballen. Hierbij de trofee voor het meest idiote comment op AS ooit. Chapeu!

10-01-2023 16:44

GNBL +90608 moderator

Niet goed genoeg voor Ajax, maar leuk dat hij in Italië wel goed bezig is. Dat kan gewoon beiden hé mensen.

10-01-2023 10:30

RadheAjax2021 +18005

Knap van hem. Helaas was het probleem dat er bij Ajax een trainer is die gatenkaas voetbal speelt. Welke verdediger je ook neerzet bij Ajax onder schreuder niemand zal in staat zijn fatsoenlijk te kunnen verdedigen.

10-01-2023 10:17

GNBL +90608 moderator

Onzin. Schuurs kwam ook onder ten Hag te kort.

10-01-2023 10:30

tdecler +3331

Hij heeft iets van 50 minuten gespeeld onder Schreuder. Je kan ook alles bij hem in schoenen schuiven.

10-01-2023 10:48

PowNed +843

Dit heeft niets met wanbeleid van Ajax te maken. Dit heeft vooral te maken met de manier van verdedigen van Ajax (en veel andere Nederlandse ploegen). Bij Ajax spelen wij over het algemeen heel hoog en zetten wij heel hoog druk... Oftewel heel veel ruimte in de rug van verdedigers....

En laat dat nou net het zwakke punt van Per zijn... Daarom niet geschikt voor Ajax (helaas...). Wel geschikt voor het Italiaanse voetbal. Waar een verdediger vak gewoon op de rand van zn eigen 16 staat.

Het is je gegund Per! Blijf lekker in Italië, daar kan je een held worden!

10-01-2023 09:37

PowNed +843

Kleine toevoeging nog wel... Onder Schreuder kan niemand meer verdedigen... maar dat heeft vooral te maken met de organisatie.

10-01-2023 09:39

Yaeron +6382

Precies, Perr doet het uitstekend in Italie, maar past niet binnen de verdediging van Ajax in z'n prime. Datzelfde geldt voor Botman. Dat worden dan twee leuke invalkrachten, maar voor hun ontwikkeling is het beter om na een aantal te seizoenen naar een andere club te gaan. Het enige wat je zou kunnen doen is een mooie doorverkooppercentage opnemen.

10-01-2023 10:14

Daa +2708

Nee, dan haal je Bassey!! Ahahahahahaha!!

10-01-2023 10:34

hoolimike +2463

En dan lees je dat Ajax op zoek is naar verdedigers. Wat een wanbeleid!

10-01-2023 09:33

Engeltje +7368

Schuurs Botman, maar wij hebben jarenlange met mallejan opgescheept gezeten, waar gaat het fout

10-01-2023 09:19

trodat4030 +97468

Schuurs heeft toch gewoon 4 jaar de tijd gehad om een basisplaats te veroveren? Dat hij nu naar Inter zou kunnen, doet er niets aan af dat hij hier gewoon nooit onomstreden is geweest. Wij zijn Ajax, geen Inter. Botman zou na 3 jaar tussen bank en basis gezweefd hebben en vervolgens naar niveau Utrecht zijn vertrokken, want die kan niet voetballen, hoe vaak dát nou nog uitgelicht moet worden.. Dat is bij AJAX gewoon enorm van belang.

10-01-2023 10:37

Rob.C +8417

Oprecht leuk voor Perr.

10-01-2023 09:11

Asociaal +2805

Mocht het daadwerkelijk waar zijn, heeft ie het goed voor elkaar. Op de bank bij Ajax heeft hem dan toch geholpen.

10-01-2023 09:11

Concrete +3246

Stellen wij eigenlijk als Ajax zijnde niet absurd hoge eisen aan een verdediger, met Botman en Schuurs hadden wij nu twee top verdedigers gehad..
Voelt een beetje als aandelen die te vroeg verkocht zijn.

10-01-2023 08:28

Sluk +2593

Deels met je eens, maar tegelijkertijd moet je het hoogste nastreven zoals Chivu, Grygera, Sanchez, De Ligt, Martinez etc

10-01-2023 08:39

Breuk +25523

En vervolgens komen ze aan met Bassey en Kaplan.

10-01-2023 09:10

goajaxgo +14180

Helemaal eens!
Elk foutje wordt onder een vergrootglas gelegd. En intussen trekken we wel spelers als Sanchez aan.

10-01-2023 10:10

trodat4030 +97468

Ja so? Sanchez zn hele transfer ligt onder de Hubble telescoop zelfs..

10-01-2023 10:34

Stamhoofd +11555

Net als Veltman, die doet het nu ook prima in de premier league.

10-01-2023 10:20

trodat4030 +97468

Nee, eisen zijn prima.

10-01-2023 10:33

TooGoodToBeTrue +1943

Ja en nee. Het verschil tussen Inter en Ajax in dit geval is dat Inter met ervaren spelers rondom in dit geval Schuurs zou spelen. Bij Ajax speelde Schuurs met slechts 1 ervaren speler en dat was blind. De rest moest hij zelf sturen en dat lukt niet op die leeftijd. Daarnaast moet je jezelf ook afvragen of die niet gewoon voor de bank gekocht wordt.

Jonge spelers presteren gewoon beter als ze in het veld gecoached worden door spelers die meer ervaring hebben.

Het resultaat is dus dat wij deze spelers eigenlijk laten verdrinken en afschrijven op de fouten die ze maken door hun onervarenheid. Dit hebben we in het verleden vaker gezien toen bijv. Blind nog jong was en naar Groningen ging, Vertonghen naar RKC etc.
Maar toen werden ze in ieder geval verhuurd aan een eredivisie club waar ze genoeg te doen kregen en waar ze niet afgebrand werden op elk foutje wat ze maakte. Dan bouwen ze als ze het juiste koppie erop hebben zitten ervaring op en verbeteren ze zichzelf.

Je hebt in elke linie eigenlijk een paar ervaren spelers nodig die ook nog eens kwaliteit hebben in mijn optiek. Nu heb je alleen Tadic. Destijds toen Frenkie, De Ligt, Donny etc. ingepast werden had je Schone, Blind, Tadic, Ziyech en Nico toch ook wel. Dan kan je veel meer sturing geven aan die gasten en hun trekken zich op aan hun niveau.

10-01-2023 10:33

CruijffLegend +4976

Er worden andere prioriteiten gesteld omdat wij anders spelen. Bijvoorbeeld met veel ruimte in de rug. Daarnaast aan de bal wat kunnen. Wat dat betreft eigenlijk meer halve middenvelders.

10-01-2023 11:30

Jeroen.P +356

Leuk voor Perr! Had niet verwacht dat hij zich zo zou ontwikkelen. Altijd wel een enorme gunfactor gehad bij Ajax

10-01-2023 08:24

AFCA-Driebergen +22419

Ik gun het Perr wel. Echt een prima gozer. Misschien is hij alleen te lief. Voetballen kan hij sowieso wel.

10-01-2023 08:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.