Perez heeft geen medelijden met Gorter: 'Je doet mee bij de grote jongens'

door Jesse ter Haar 76

Bron ESPN

Perez heeft geen medelijden met Gorter: 'Je doet mee bij de grote jongens'

door Jesse ter Haar 76

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Kenneth Perez heeft geen medelijden met Jay Gorter, zo liet hij zaterdagavond duidelijk merken in de uitzending van ESPN. Collega-analisten Marciano Vink en Kees Kwakman hebben met de goalie - die tijdens Ajax - PSV ongelukkig voor de dag kwam - te doen, maar de Deen beoordeelt hem als een volwaardig lid van Ajax 1 en dus worden fouten aangestipt.

'Ik denk dat heel veel Ajax-supporters nu zullen zeggen: misschien iets meer uitgeven aan een goede keeper dan aan al die aanvallers', aldus Perez, die vervolgens van Vink te horen krijgt dat hij het sneu vindt voor Gorter. 'Waarom is het sneu? Bij de 1-2 komt hij ook te laat... Je doet mee bij de grote jongens. Dat is zoals het is. Zo gaat dat in het voetbal.'

Vink verdedigt de jonge goalie nog enigszins door de situatie waarin hij vorig seizoen zat te schetsen. 'Vorig jaar zat hij natuurlijk achter twee oudere keepers bij Ajax 1. Hij heeft in Jong Ajax gespeeld en moest daar ook nog rouleren met andere keepers. Dan krijg je de kans - en in principe was er in de eerste helft niks aan de hand. Als je een wedstrijd verliest doordat jij zo'n blunder maakt, dan is dat natuurlijk pijnlijk.'

Voormalig voetballer Kwakman heeft ook te doen met Gorter. Bij zijn voornaamste fout, het afstandsschot van Armando Obispo, is hij van mening dat Gorter hem simpelweg weg had moeten boksen. 'Ja, dat probeerde hij ook, maar met de vlakke hand', reageert Perez weer. 'Dit is niet sneu, want het is onderdeel van het voetbal. Het zijn moeilijke ballen en dan gaat het erom of je net wel of net niet de goede beslissing neemt.'

Zwakke plek Ajax

Tot slot vertelt Vink over een ander verbeterpunt dat hij zaterdag zag bij Ajax. 'Het eerste half uur had PSV het heel zwaar en speelde Ajax toch wel heel goed. Vanaf de 1-1 kwam PSV beter in de wedstrijd en had Ajax toch wel veel moeite met het koppel Luuk de Jong-Guus Til. Dat is toch iets waar Ajax over na moet denken, want tegenstanders hebben weleens lange spitsen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AJAXPOWER +1857

Hij heeft wel een punt.....🤷 dus Pasveer erin, maar zal toch eens kijken voor wat erbij, Pasveer is natuurlijk wel een ICOON!

02-08-2022 18:16

HStorm +3167

Wel opvallend dat keepers vaak floreren boven de +/- 25 jaar. Misschien goed voor keepers te gaan die daar net voor zitten ipv te jong opleiden/opstellen of je beleid hierop aan te passen? Er zijn weinig natuurtalenten en opleiden van recente jonge jongens lijkt (nog) niet te werken, zonder dat die potentie tot wasdom is gekomen voor zover het nog gaat komen natuurlijk. Roer om denk ik wat dat betreft als hier geen verandering in komt.

Zie het liever anders en Jay, Charlie mijn ongelijk bewijzen. Zou toch mooi zijn?

01-08-2022 14:20

mokum007 +6523

Mee eens met Pérez.
Je wilt 1e keeper van Ajax 1 zijn dan moet je ook voor staan

01-08-2022 13:49

meerzicht +939

Heerlijk. Het seizoen is begonnen en het TenHag syndroom is er ook gelukkig weer. Verlies; hij kan er niks van met dat boerengelul van hem. Winst: top trainer en hij begint ook beter te communiceren. Kortom, het is alleen goed als er gewonnen wordt, de rest is bullshit.
PS: ik ben benieuwd wat er over blijft van die Lucca als hij er een stuk of wat inlegt.
De huidige mening ken ik.

01-08-2022 12:16

Icu +1360

Idem dito voor die mexicaanse back. Als die er in wedstrijd 1 twee omver schopt en continu mee op komt, is het de nieuwe held.

01-08-2022 16:48

Jariking +5445

Tuurlijk hoef je geen medelijden te hebben met een tosporter. Kritiek hoort erbij.
En Pasveer maakte hem nog kleiner met dat troosten.

01-08-2022 12:04

Oldstar +5270

Ik weet niet hoe het komt maar ik moet steeds denken aan die trainer van Achilles als ik Gorter zie.

01-08-2022 11:21

Oxxer +164717 moderator

De koeienuier waar die grap uit komt is als jaren uitgedroogd en inmiddels een dorre vlakte.

01-08-2022 11:25

Oldstar +5270

Maar nog steeds geweldig passend in deze.

01-08-2022 11:26

Oxxer +164717 moderator

Ik zei vooraf Gorter een goede wedstrijd te gunnen en achteraf dat het niet goed was. Ik zou de woorden van die trainer nooit gebruiken voor de Ajax keeper. Ieder zijn eigen ding.

01-08-2022 11:29

Jariiii +22212

Eens met Perez. Ja, het is keihard, maar dat weet je gewoon als je naar Ajax komt.

01-08-2022 11:19

willem1958 +8848

Sommige zeggen dat je 'm moet laten staan omdat ie anders onzeker wordt maar Ajax moet niet meteen de komende wedstrijden punten gaan verspelen want dan is het ook niet goed.
Bij Ajax z'n status en belangen moet je gewoon een ervaren doelman achterin hebben en de ander rustig brengen.
Gewoon pasveer op doel en Gorter in de kleinere wedstrijden zo nu en dan laten invallen als de stand het toelaat.
Ik zou het niet graag zien zodra Ajax aan de CL begint en Gorter staat op doel, het is achterin al zo onrustig momenteel doordat er vaste jongens zijn weggegaan

01-08-2022 10:19

wim_wenderson +1412

Een nederlaag door persoonlijke fouten en redelijk goed voetbal spelen is het beste wat je kan overkomen in het begin van het seizoen!

01-08-2022 09:58

Ferd +38589

het is lullig voor die jongen, maar ergens heeft Perez wel gelijk

01-08-2022 09:51

DrFootball +15154

Dus een jongen van 16 jaar die zijn debuut in het 1e maakt mag je ook met de grond gelijk maken, omdat hij met de 'grote jongens' meedoet. Wat een gezever!

01-08-2022 11:08

vandenhaas4 +15105

Natuurlijk mag je kritiek hebben op een speler ongeacht zijn leeftijd. Je mag ook kritiek hebben op een trainer die een speler van 16 erin zet die er niet klaar voor is.

Goed genoeg is oud genoeg. Maar ook: niet goed is niet goed.

01-08-2022 13:28

Ferd +38589

Volgens mij draai jij een beetje door. Perez zegt "geen medelijden hebben" en niet "maak maar met de grond gelijk".

Plus Gorter is geen 16 he, hij heeft al een paar seizoenen betaald voetbal achter z'n naam. Hij zit bij een topclub en als je daar fouten maakt dan krijg je die voor je kiezen

02-08-2022 03:08

Rentokill +4609

Een 'topkeeper' koop je niet zomaar. Is nu ook niet nodig. Kijk naar Pasveer. 5 goals tegen tot de winterstop. Dat is geen toeval.

01-08-2022 08:49

DeHeerVanDeMeer +25199

Een kille man die Perez met zijn stoere praatjes

01-08-2022 07:51

Newbee34 +6739

Ik vind Perez echt een vreselijke analist. Komt eigenlijk nooit iets positiefs uit.

01-08-2022 10:19

Mijnclub33x +9991

Gorter, snel verkopen. Bij de amateurs lopen betere keepers rond. Met Gorter ga je geen kampioen worden. Dus Schreuder, geen onzin roepen dat je geen extra keeper nodig hebt, heb al vaker op deze site geplijt dat ze Unnerstall van Twente moeten kopen. Gewoon een topkeeper. Het verbaast me ook dat een ervaren trainer als Schreuder zulke beginnersfouten maakt met het opstellen van bepaalde spelers, dan heeft hij zich niet genoeg ingeleefd in zijn spelers waar ten Hag een meester in was. Berghuis maakt ook niets klaar, lekker terug naar Fnoord, Rensch krijgt geen vat op Gapko en Wijndal is geen versterking. Tijd om weer eens goed in Zuid-Amerika te gaan scouten, types als Martinez en Tagliafico hebben we nodig. Zet Blind op de linkshalf plaats daar is hij nog heer en meester. Achterin die nieuwe jongen Bassey hoewel nog niet ingespeeld is zou hij daar meer rendement kunnen opleveren dan Blind.

01-08-2022 07:49

trodat4030 +97099

Elke speler die een keer slecht speelt verkopen? Krankzinnig wat sommigen hier uitkramen....

01-08-2022 13:08

Ajax14AMS +25205

Dit is echt een klap voor Gorter. Perez heeft geen medelijden, ik denk dat dit Gorter zijn grootste zorg is momenteel.

01-08-2022 03:44

-Wes- +2831

Maar je kunt toch én constateren dat dit er nu eenmaal bijhoort, want je speelt mee met de grote jongens. Én medelijden hebben met een jonge jongen die twee blunders maakt?
Het een sluit het ander toch niet uit?

31-07-2022 22:30

thepower1990 +35726

Waarom zouden we medelijden met Gorter moeten hebben? Ik heb meer medelijden met mezelf en alle andere Ajax supporters die erg graag na die 0-4 afgang van vorig jaar dit seizoen wel met een prijs waren begonnen en dan bedenkt het debiele neefje van Ten Hag dat het wel een lekker idee is om iemand tegen PSV op doel te zetten die in de voorbereiding al genoeg liet zien dat hij hoogstens Keuken Kampioen Divisie niveau is. De laatste 3 finale wedstrijden met PSV 2 keer JC Schaal en 1 keer bekerfinale hebben we nu allemaal verloren en dat is niks meer dan om je flink voor te schamen.

31-07-2022 22:36

trodat4030 +97099

Vind jij jezelf oprecht zieliger dan Gorter? Misschien heb je eigenlijk wel gelijk, want ik vind jou nu ook zieliger dan Gorter.

31-07-2022 23:27

Beer +1652

Geen medelijden, maar het is ook geen makkelijk beroep, keeper.

31-07-2022 22:09

Mijnclub33x +9991

Nee, trainer ook niet. Maar je wordt aangesteld bij de grootste club van Nederland en dan verwacht je dat je als trainer niet zulke stomme beginnersfouten maakt en voor Pasveer had moeten kiezen.

01-08-2022 07:56

waayop +882

Precies. Pasveer heeft gewoon goed gekeept vorig seizoen, waarom is hij nu opeens een probleem? Probleem zit in de spelers voor hem, Rensch is het na zijn blessure kwijt en Wijndal kan niet koppen zo bleek zaterdag. Daarbij is Timber ook nog niet zo scherp als hij vorig seizoen was.

01-08-2022 11:33

Op_een_oude_slof +4359

Inderdaad geen medelijden. Je speelt bij niet bij een B club...je speelt bij AJAX! Je weet dat je bij Ajax niet 100 maar 200% concentratie nodig hebt!....

Ik hoop voor Gorter dat dit de zenuwen waren....anders gaan wij nog heel wat mee maken als hij op doel sta...haha

31-07-2022 21:35

Amp +37936

Prima toch? Medelijden is t ergste wat je kan krijgen, helemaal in topsport.

31-07-2022 21:19

Ronald de Boer +791

Dus Gorter kan er helemaal niks van??? Bassey pakt na een kwartier al rood op de helft van de tegenstander, Bassey speelt tegen Almere een bal veel te kort terug waar bijna een goal uit valt........ Schrijven we die nu ook meteen maar af dan?
Hoeveel fouten heeft Onana in het begin gemaakt (en later in zijn carrière trouwens ook nog). Als je nu Gorter afschrijft, is het gedaan met die jongen. Geef hem even de tijd en misschien verbaasd hij ons nog.

31-07-2022 20:59

Ajax1114 +19393

Bassey heeft wel wat meer track record en al een EL finale gespeeld. Gorter heeft alleen KKD gespeeld.

31-07-2022 21:04

Amp +37936

En dat is de schuld van gorter?

31-07-2022 21:20

eenAjaxfan +20406

Vallen is niet erg, het gaat erom dat je opstaat en er van leert... Ik hoop dat Gorter dat doet.
Vond het ook mooi hoe die ouwe rot Pasveer naar hem toe ging en hem gelijk toesprak.
Laat hem de volgende wedstrijd alsjeblieft gewoon weer starten, anders kun je hem meteen afschrijven.

31-07-2022 20:13

Oldstar +5270

Afschrijven kan je hem al, op basis van ontbrekend talent.

01-08-2022 11:28

Ajaxtrouw +6356

Dat troosten door Pasveer voor de camera’s maakt het alleen maar pijnlijker voor Gorter. Had hij beter in de kleedkamer kunnen doen.

03-08-2022 06:38

31xAjax +7969

Gorter zou de JCS en de beker gaan doen, dus hij wist al dat Pasveer eerste keeper zou worden. Dus zoveel is er niet aan de hand. Maar gisteren was nou niet bepaald een sollicitatie.....

31-07-2022 20:08

Aurelius1 +19736

Gorter komt nooit meer terug in Ajax 1. Zie Scherpen. Dat is over en sluiten.

31-07-2022 20:00

BattieSr +2455

Heb je hem weer, alleen maar negatief

31-07-2022 21:50

Hziyech15 +2197

Het was niet best gister nee, maar keepen is een ervaringsvak. Dit was zijn 1e echte wedstrijd in het 1e en meteen een wedstrijd waar de druk er vol op staat. Als je dan bij de 2-1 een fout maakt, dan sta je onder druk, want je wil je te graag laten zien. Daarna maakte hij weer een domme fout, maar om hem nu al meteen op tegeven?

31-07-2022 22:12

gebakkenperen +3126

Ongeschikt. Kopen kopen kopen

31-07-2022 19:58

14 +847

Ik ben van mening dat je inderdaad geen medelijden moet hebben. Dit soort momenten word je alleen maar sterker van en neem je mee als ervaring in je nog niet zo gevulde rugzak. Top sport is vallen en opstaan, mooie momenten en pijnlijke.

Iemand steunen en support geven zie ik niet als medelijden en moet je ten alle tijde kunnen voelen vanuit je team.

Kop op jongen, dit zal je niet snel nog eens gebeuren(hopelijk)

31-07-2022 19:47

4Ever14 +6636

Aan de ene kant beter dat hij dit nu heeft meegemaakt, aangezien het een grote leermoment is dat hem kan breken of sterker maken. Of hij hier sterker van terug komt of niet zal aantonen of hij geschikt is als de toekomstige nummer 1.

31-07-2022 21:18

14 +847

Inderdaad, stukje mentaal aspect heb je ook nodig om de eerste te zijn

31-07-2022 21:43

Sambavleugels +18734

Zou me uberhaupt verbazen als Perez het vermogen tot medelijden bezit.

31-07-2022 19:40

In Bassey we trust +15361

We moeten gewoon spelen als volgt.
Pasveer
(Aankoop) Timber Bassey Wijndal
Taylor Alvarez
Tadic
Antony Brobbey Bergwijn.

31-07-2022 19:36

arigold +7870

Ik maak mij zorgen over de opbouw in deze opstelling. Timber, Bassey Alvarez in de as voor de opbouw, ik vind het niks. Martinez missen we echt, hij had echt een goede pass in huis.

31-07-2022 19:57

waayop +882

Blind zal er voorlopig nog wel in staan.

01-08-2022 11:35

In Bassey we trust +15361

Helaas wel. Dat kan echt niet meer.

01-08-2022 11:37

Snellejapie +11401

Ik heb ook geen medelijden met Perez. Maakt voor Gorter ook niet uit.

31-07-2022 18:41

frenkiedejong53 +9792

Unnerstall halen.

31-07-2022 18:38

DeHeerVanDeMeer +25199

Inderdaad, Unnerstall 1 of 2 jaar huren en Gorter verhuren aan Fc Twente en daar laten rijpen, prima deal.

31-07-2022 20:39

frenkiedejong53 +9792

Goed idee DeHeerVanDeMeer
Off-topic, wat is jouw naam klo.. om te schrijven 😂😉😉😉😁😁
Alhoewel je met Unnerstall voetballend inlevert, zou ik ervoor gaan. Met die jongen kun je niks fout doen.

31-07-2022 20:51

DeHeerVanDeMeer +25199

Zeker, met unnerstall koop je tijd om Gorter ervaring op te laten doen, prima goalie heb je dan naast Pasveer.
Je kan een koosnaam verzinnen of dhvdm, als het beestje maar een naam heeft 😆

31-07-2022 21:33

RadheAjax2021 +17911

Zo leer je wel het beste als Gorter zijnde. Daarom is het verstandig voor hem om constant te keepen. Beste zou zijn hem te verhuren een jaar in de eredivisie. Dan het spel van Ajax is duidelijk te zien dat het middenveld niet functioneert. Constant met de opbouw komt de verkeerde man aan de bal. Berghuis loopt steeds zichzelf vast in de wedstrijd. Taylor was alleen maar aan het pingelen en ging voor eigen succes. Ik zou toch liever willen zien dat het middenveld gerenoveerd wordt met Tadic op 10 Berghuis linkshalf en blind op 6. Zolang Brobbey niet fit is kan kudus makkelijk de spits positie bemannen.

31-07-2022 18:37

Sopje +30

Als we de beelden van de eerste wedstrijden van van Vd Sar en Onana nog is terug kijken dan beloofd dit veel goeds. Was namelijk ook hopeloos in het begin. Dat is het lot van een keeper. Aanvallers kunnen 10 keer voor open doel missen…en dat vinden we dan jammer. Ik zou hem gewoon 5 wedstrijden laten staan.

31-07-2022 18:30

leeke +10406

Je wordt alleen beter door te spelen.zet er een fatsoenlijk middenveld en verdediging voor ,scheelt ook weer voor een keeper

31-07-2022 18:58

036AFCA97 +146682

Een van onze zwakke plekken is Edson Alvarez.

Je mag hier nooit wat zeggen over zijn voetballende onvermogen want hij is een zogenaamde balansbewaker. Toch krijg je er 5 tegen in eigen huis, waaronder een hattrick van onze grintastrijder zijn directe tegenstander.

Heel benieuwd hoe het gaat lopen. In mijn ogen moet Timber - Bassey het centrale duo worden met Wijndal linksback.

En dan gaan we kijken hoe groot het lef van Schreuder is en of hij Blind, Alvarez of Wijndal het kind van de rekening maakt. Of in het ergste geval Taylor. Maar als Schreuder met Alvarez én Blind op het middenveld gaat spelen ga ik echt janken ;)

31-07-2022 18:27

afcas +3803

Middenveld Alvarez blind klaassen. 😂 Maar inderdaad, 3 goals van de directe tegenstander van alvarez...

31-07-2022 18:32

Sambavleugels +18734

Ik zie 'm Berghuis of Taylor nog best slachtofferen 😢

31-07-2022 19:42

Ricoteb +53174

Dat blijft ook het grootste punt. Zelfs als balansbewaker vind ik hem nou niet echt uit blinken. Als ik dan zo’n Sangare bij PSV zie bikkelen en iedereen van de bal af duwen, kan je toch stellen dat hij toch een stuk beter is dan Alvarez. Een balansbewaker is prima, maar zorg dan in elk geval dat ie wel dingen bewaakt.

01-08-2022 07:50

Mudjie.M +1790

Gorter is nog te wild en onervaren...daarom is het nou eenmaal beter een oude en ervaren doelman te hebben ..Voor mij is Pasveer de nummer 1. Hij brengt rust in de verdediging en coach goed mee van achteren.
Schreuder maakt zijn beginners fout...beter nu dan later.
De spelers op de juiste plekken te zetten kost nou eenmaal tijd.. Geen paniek guys, we worden worden gewoon weer kampioen.

31-07-2022 18:23

Tinus +10408

Ik denk eerlijk gezegd dat Schreuder juist geen fout heeft gemaakt, maar bewust heeft gekozen om Gorter te zien in een volle ArenA tegen een concurrent. Dat is hele andere koek dan oefenwedstrijden op een bijveldje. Goeie actie dus van hem. De beurt van Gorter is helaas even voorbij. Pasveer eerste keeper nu en hopelijk kan Gorter in de toekomst alsnog schitteren.

31-07-2022 19:27

Bc te P +22130

Vandaag nog steeds geen behoefte aan espn meningen

31-07-2022 18:22

Keizer +30247

Gorter moet minimaal een jaar eredivisie spelen voordat hij klaar is voor een basisplaats bij Ajax. Hij heeft nu alleen KKD gespeeld en dat verschil is gewoon te groot, laat staan CL. Mijn voorkeur zou zijn om hem te verhuren aan vitesse oid. Hij heeft zeker wel potentie maar nadeel van keepers is dat fouten gelijk fataal zijn.

31-07-2022 18:16

AlexIbarra +19293

Maar dat jaar Eredivisie heeft hij dus al gehad bij GA Eagles.
Vervolgens een jaar bij (Jong) Ajax en trainen met ervaren topkeepers om aan de details te schaven.
Nu is hij 22 en straalt de onrust van een 19-jarige debutant uit.

Het is een beetje als met Schuurs, je ziet dat hij wel kwaliteiten heeft maar het aantal onnodige schoonheidsfoutjes / foutjes / fouten / blunders blijft te hoog.
Ik wil graag dat hij het goed doet en schrijf hem nog niet af maar hij moet nu ff de schroom van zich af gooien en normaal (naar vermogen) gaan presteren.
Wat hij gisteren liet zien is niet beter dan wat Steek of Setford zouden laten zien, en ook niet genoeg voor een club als Vitesse.

Het beste zou zijn als hij zich tegen Fortuna (en evt. Groningen) goed herpakt.
Maar ik zie hem niet trainen dus weet niet of hij de kans daarvoor verdient, en krijgt.

31-07-2022 18:39

Keizer +30247

Hij heeft met Eagles alleen kkd gespeeld.

31-07-2022 18:43

AlexIbarra +19293

Sorry, je hebt gelijk. My bad..
Als hij die 25 clean sheets met Go Ahead in de ED voor elkaar had gekregen, woonde hij nu ws al in Manchester of Madrid. ;)

31-07-2022 18:47

DrFootball +15154

Gaan we nu jonge jongens afschrijven na 1 wedstrijd... WTF? Hoop dat deze azijnzeikers wat meer kansen krijgen van hun omgeving dan 1.

31-07-2022 18:10

stopperspil +11203

Bijlow is vandaag extreem en permanent aan het blunderen dus als Pasveer weer zo gaat keepen zoals vorig jaar dan is hij naast Ajax1 ook kandidaat voor het Nederlands elftal, we zullen zien!!

31-07-2022 18:00

Slang +14994

Pasveer zelf is ook niet vies van een blundertje

31-07-2022 18:15

Slang +14994

Had na zijn seizoen bij GAE in de Eredivisie moeten spelen, desnoods op huur. Nu een jaar stil gestaan en lijkt op een 2e jaar te worden zo.

31-07-2022 17:59

3*stars*3 +23546

Kut voor Gorter is ook dat hij een echte Ajacied is , z’n familie bestaat uit veel Ajacieden en voor hem is het een droom om in Ajax1 te staan.

Maar topsport is ook zakelijk en sentimenten tellen niet.
Ik hoop dat hij zich door blijft ontwikkelen en er komt maar hij is er nog niet klaar voor.
Pasveer liet vorig seizoen zien, dat hij de beste man is en ook voor organisatie en rust in achterhoede.

31-07-2022 17:54

Ajaxadam1 +31670

Gorter deed ook veelste popiejopie. Die verongelijkte blik en stoerdoenerij zonder iets bereikt te hebben zijn heel irritant.

Dat is alleen leuk als je het op het veld ook laat zien. Niet als je erop los blundert

31-07-2022 17:52

Maxwell_5 +6978

Ik zit in deze ook weer in Team Vink. Soortgelijke optredens als van Gorter heb ik in het verleden wel vaker meegemaakt. Nieuwe generatie supporters willen net als Perez gelijk de poten onder hem vandaan zagen. Met welk doel vraag ik mij af? Zelfs op zijn eigen Instagram is die jongen niet meer veilig. Triest. Hij heeft een kans gehad en gefaald. Het is niet dat hij nu uit de selectie gezet gaat worden. Bij Ajax heeft de jeugd de toekomst. Terug naar de tekentafel en wanneer Schreuder hem er weer klaar voor acht, opnieuw voor de leeuwen. De top halen gaat nou eenmaal met vallen en opstaan.

31-07-2022 17:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.