Boeve: 'Als ik zie wie er zijn gehaald als vervangers, dan komt het niet meer goed ook'

door Bart Veenstra 58

Bron De Telegraaf

Boeve: 'Als ik zie wie er zijn gehaald als vervangers, dan komt het niet meer goed ook'

door Bart Veenstra 58

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Peter Boeve maakt zich zorgen om de huidige situatie bij Ajax. De voormalig speler en assistent-trainer van de Amsterdamse club ziet met lede ogen aan hoe Ajax achteruit is gegaan sinds de afgelopen zomer.

Tegenover De Telegraaf laat Boeve kort weten hoe hij over de huidige situatie bij Ajax denkt. 'Ik ben heel erg geschrokken van wat ik de laatste maanden heb gezien. Het is alleen maar minder geworden. Al het voetbal is eruit gehaald bij Ajax', aldus Boeve tegenover de krant.

In de afgelopen zomer vertrokken veel belangrijke spelers bij Ajax en daar houdt Boeve rekening mee in zijn oordeel. Toch vindt hij dat er meer van Ajax verwacht mag worden. ' Natuurlijk zijn er veel spelers vertrokken in de zomer, maar als je meer dan honderd miljoen euro uitgeeft en de hoogste begroting hebt, hoor je in de winter op de eerste plek te staan. Als ik zie wie er zijn gehaald als vervangers, dan komt het niet meer goed ook', klinkt Boeve weinig positief richting de tweede seizoenshelft.

'Tijd voor schoon schip in leiding Ajax'

Volgens Boeve is het tijd voor actie, ook in de bovenkamer van Ajax. 'Tijd voor een schoon schip ook in de leiding, want er is geen kennis van zaken in de top en we hebben geen "td" meer als Overmars', doelt Boeve tot slot op het feit dat Ajax sinds het vertrek van Overmars in februari van dit kalenderjaar nog altijd geen nieuwe technisch directeur heeft aangesteld. Afgelopen vrijdag liet de RvC van Ajax weten geen haast te hebben met de aanstelling van een nieuwe technisch directeur.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jos.L +105

Spijker op de kop

14-11-2022 19:12

CruijffLegend +4976

Boeve for president.

14-11-2022 18:39

Telamon +9192

Hoe oud-voetballers met rijke carriers er alsnog geen enkel zicht op hebben.

Al het voetbal eruit gehaald? Wanneer zat er nog voetbal in dan? Juist, alleen in het successeizoen, daarna niet meer. En hij ook weer Overmars noemen, die maar wat raak gekocht heeft met ook de helft aan miskopen everbodige spelers, alleen uitgerekt over meerdere jaren, en dan valt het niet zo op. Overmars die zijn trainer alle macht en zijn zin geeft, van Ajax een koopclub heeft gemaakt, etc.

Overmars heeft die technische alleenmacht gegrepen en zichzelf zo belangrijk gemaakt, in zijn eentje samen met zijn bevriende trainers beleid en visie bepaalt. Vind je het gek dat Ajax dan zo stuurloos is als hij wegvalt? Buiten hem was er niemand bij Ajax met wat macht die beleid voerde. Van der Sar keek het allemaal maar aan.

14-11-2022 14:30

Gewoon Gijs +18438

1e helft vorig seizoen zat er heel veel voetbal in, Sporting, Dortmundt en Psv op een hoop gespeeld.

14-11-2022 14:36

thepower1990 +35726

Feit is wel open en eerlijk dat de tweede seizoenshelft dit jaar onder Ten Hag ook al belachelijk slecht was. Hoeveel last minute ontsnappingen op de PSV manier hebben we wel niet gehad zodat we op het einde nog net de titel eruit konden persen? De hele harde conclusie die je over 2022 mag trekken is dat we dit complete kalenderjaar amper 1 goeie wedstrijd hebben gespeeld. Schreuder is een radar in de problemen maar er moet heel veel meer gebeuren. Teveel veteranen over hun top ( Pasveer, Blind, Klaassen en Tadic) en veel te veel middelmaat binnengehaald met Sanchez, Bassey en Grillitsch, Wijndal en ga nog maar even verder.

14-11-2022 14:41

Web +178830

Als je 5 jaar voor een groep staat, en je vraagt heel veel van spelers, dan houd het een keer op
Hele normale gang van zaken hoor
Feiten zijn
Dat Ten Hag enorme resultaten met Ajax heeft geboekt
Vooral Europees

14-11-2022 14:46

Telamon +9192

@Gewoon

Sporting is meer een EL ploeg, waar ook onrust heerste, en Dortmund (dat ook dik verloor van Rangers) was een totaal uitgebluste ploeg die hun tegenstanders geregeld lieten lopen, los zand was. Deze clubs, en Besiktas, lieten ook veel ruimte en tijd voor Ajax om in te voetballen. Precies zoals Ajax het wil en waar het op ingericht was; het grove positiespel, en dat alleen langs de flanken. Het compactere Benfica komt voorbij, en meteen eruit.

In de eerste seizoenshelft al enorme moeite met clubjes als Go Ahead, en andere die het voorbeeld van Go Ahead volgend in het pakken van Ajax op zijn zwaktes. En meteen een kansloos seizoen in de eredivisie, ondanks het net behalen van het kampioenschap, puur op individuele kwaliteit.

14-11-2022 14:47

Telamon +9192

@Web

Één successeizoen, daarna tot tweemaal toe totaal onnodig en door keuzes van de trainer uit de CL groepsfase, en daarna ook meteen uit de EL. Vind ik niet bepaald Europees succes, maar falen.

Afgelopen seizoen het slechtste Dortmund in vele, vele jaren getroffen, totaal uitgeblust en verloor ook dik van Rangers. En Besiktas en Sporting zijn veredelde EL ploegen, waar het ook nog eens onrustig was. Speelden allemaal ook relatief open, precies zoals het Ajax uitkwam. Het compacter en meer gedreven Benfica komt voorbij, en meteen eruit.

In die zin heeft Schreuder veel pech. Hele belangrijke spelers weg, miskopen er voor terug (ook deels zelf schuldig aan?), en een extreem fel en hoog drukzettend Liverpool treffen, en Napoli net zo, dat ook nog eens in absolute topvorm is. Tegen hen had Ten Hag ook dik verloren. Zij pakten namelijk eindelijk Ajax aan op zijn zwakste plek, het onder druk uit voetballen en opbouwen onder enige druk.

14-11-2022 14:53

Web +178830

@Telamon
Soms mag je ook een keer zeggen dat het ook wel eens goed was
Alles bagatelliseren is ook weer niet nodig
Ajax onder Ten Hag heeft van vele grootmachten uit Europa gewonnen

En spelers hebben zich individueel enorm ontwikkeld
Dat heeft Ajax bizar veel geld opgeleverd

14-11-2022 14:54

thepower1990 +35726

@Web

Dit was ook niet specifiek kritiek op Ten Hag maar was als reactie op Gewoon Gijs dat er vorig seizoen de 1e seizoenshelft wel heel veel voetbal in zat. Dat is waar maar daar was de tweede seizoenshelft ook helemaal niks meer van over, toen zag je Ajax in verval geraken en dat is met het transferbeleid van afgelopen zomer alleen maar nog erger geworden. Buiten het feit dat Ajax zo snel mogelijk afscheid moet nemen van Schreuder staat er een veel grotere klus te wachten om de puinhoop in deze selectie op te ruimen. Alle hierboven genoemden veteranen + het aangekochte zooitje wat duidelijk kwaliteit tekort komt zal zo snel mogelijk vervangen moeten worden. Ik denk dat we voor komende zomer een misschien nog wel grotere transformatie zullen moeten ondergaan qua transfers dan de afgelopen zomer.

14-11-2022 14:58

Telamon +9192

@Web

Er zijn goede wedstrijden geweest, of in ieder geval leuk. Die wedstrijden in de CL vorig seizoen waren ook leuk, maar niet goed. Althans, wetende dat je dat alleen op de mat kan leggen als de tegenstander geen druk zet, en relatief veel ruimte laat, vind ik het niet goed. Dan ben je dus heel afhankelijk van je tegenstander, en heel eenzijdig. En dat was het spel ook, er werd niet via en op het middenveld gespeeld, maar alleen via de flanken.

14-11-2022 14:59

PH2BOT +40523

Haggemans heeft het Europees juist weten te verkloten door op blamerende wijze de finale CL 2019 te missen met 3 doelpunten voorsprong en nog 34 minuten te spelen. Vervolgens heel veel essentiële CL/EL potjes niet over de streep weten te trekken...merendeels in de JC Arena ook nog 'ns. Ik ga ze niet opnieuw allemaal weer opnoemen..Ten Hag was niks meer dan een Fc Utrecht coach die Ajax mocht coachen. 2x 8e finale CL.gehaald...nou nou zeg...wát een prestatie. Maar vooral.1x de CL finale gemist...en hóe!!!

14-11-2022 15:00

Web +178830

Waarom willen Martinez en Antony zo graag met Ten Hag mee
En wat hebben ze zich ontwikkelt onder Ten Hag
Dat geld ook voor Nous, en zo kan ik nog even door gaan
Het allerbeste uit Schone gehaald

14-11-2022 15:05

Telamon +9192

Mee eens PH2

14-11-2022 15:08

Web +178830

@PH2BOT
Ik noem er wel wat op
Bayern, Real, Juventus, Dortmund
En als Blind en De Ligt oerdom naar voren lopen met een 2-0 stand

Knap dat je al bij die wedstrijd uitkomt
En hoe ze daar gekomen zijn geen woord over
Cijfers onder Ten Hag
Europees het beste ooit

14-11-2022 15:09

Telamon +9192

@Web

Die wilden naar een Europese topclub en het driedubbel verdienen.

Schöne was al op zijn top onder Bosz. Kwam daarna naast Frenkie te spelen, met De ligt daarachter, Mazraoui erbij, dat is heerlijk voetballen.

Martinez heeft het seizoen voor vorig seizoen gewoon een half jaar op de bank gezeten he, ten faveure van Blind. Pas toen hij er eindelijk in kwam, stond het meteen veel beter, en sindsdien speelt Martinez gewoon sterk, dus is niet ontwikkeld door Ten Hag, maar door speeltijd, die hij veel te lang niet kreeg.

Ten Hag heeft Mazraoui en Antony ook niet beter gemaakt, die worden beter bij speeltijd en vertrouwen, zoals elke speler.

14-11-2022 15:11

Telamon +9192

@Web

Allemaal tegenstanders uit het successeizoen, met de beste Ajaxselectie sinds '95. Hoe lang kan je teren op één seizoen, dat was al weer 3 jaar terug? Als het daarna 3 jaar lang ondermaats was, wat is dan goed? Bayern en Real zetten ook nauwelijks druk, lieten Ajax voetballen, dat moet je nooit doen. Ajax had het dan ook veel moeilijker met het op papier veel mindere Benfica, dat wél druk zette.

14-11-2022 15:13

31xAjax +7980

@Web
"En als Blind en De Ligt oerdom naar voren lopen met een 2-0 stand."

Terechte opmerking en heel goed gezien. En wie stond er zo dicht aan de zijlijn dat Blind bijna over zijn voeten struikelde bij datzelfde oerdom naar voren lopen? Juist ja, die stond er bij en keek er naar....

14-11-2022 17:49

Ozark +355

Al degenen die verantwoordelijk zijn voor de zomerse aankopen zouden op staande voet ontslagen moeten worden vanwege hun wanbeleid.
Totaal geen kennis van voetbalzaken en schrikbarend slecht met geld omgegaan.
Of hebben ze alleen die spelers gehaald waar ze zelf de meeste provisie voor opstreken ??

14-11-2022 14:27

Gewoon Gijs +18438

Alle spelers zien er slecht uit onder deze trainer. Ik heb meer vertrouwen in van Bronkhorst als het gaat over Bassey, dan in alle zogenaamde kenners. Met een betere trainer en Bogarde weer terug, gaan we ons denk ik nog verbazen in Bassey. Hij heeft wel degelijk bepaalde kwaliteiten, maar Alfred krijgt ze er niet uit.

14-11-2022 13:23

Web +178830

Ik hoop dat je gelijk krijgt
Want dat ze onder Schreuder niet goed spelen is duidelijk

14-11-2022 13:29

MarkP +21773

Hij zegt al meer zinnige dingen in 1 kort interview vanuit zijn auto dan wat clown schreuder uit barneveld wekelijks uitbraakt tegen de voltallige pers.

14-11-2022 13:18

Telamon +9192

Maar ook weer net zoveel onzinnige dingen.

14-11-2022 14:30

El Pistolero +4932

Peter Boeve geeft ook zijn mening. Ik zie het moment nog voor me waarop hij zoals gewoonlijk weer eens in het veld stond te slapen en zijn aanvoerder Ruud Krol dat op een gegeven moment zo zat was dat hij hem een geweldige por in de rug verkocht. De hele voetbalgoegemeente sprak er schande van, maar hij mocht nog blij zijn dat Krol hem niet over het hek flikkerde. En zo een figuur gaat professionals die de club uit het slop hebben getrokken waar ze door door middelmatigen als hij was ingetrokken even vertellen hoe het moet. Hilarisch! Dan overschat je jezelf schromelijk.

14-11-2022 13:13

Rockanje23 +37128

Fout jongen helemaal fout, dat was niet bij Boeve maar bij Cees Zwamborn. Uit bij Roda. Ken je feiten voordat je een mening geeft.

14-11-2022 13:22

Web +178830

Zwamborn kreeg er voor langs bij Krol en Brands van PSV in Oranje
Ruud Krol was een winnaar

14-11-2022 13:26

El Pistolero +4932

"Ken je feiten voordat je een mening geeft".

Wellicht is het een idee om voortaan eerst je eigen adviezen op te volgen voor je een ander de maat neemt.

https://www.redpers.nl/2021/04/10/de-voorzet-de-kroketten-van-krol/?contact-form-id=30979&contact-form-sent=60558&contact-form-hash=5cc3234bd0e7a2a58731f2c6176dc3e09cf2dd4e&_wpnonce=51567b7ce8#contact-form-30979

https://issuu.com/sportamerika/docs/4613

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/het-schavot~b394de3e/

14-11-2022 14:16

Web +178830

Beetje zoeken
Een duwtje ( volgens de Volkskrant)
Maar bij Zwamborn was het echt een opdonder

14-11-2022 14:35

El Pistolero +4932

"Een duwtje ( volgens de Volkskrant)".

Ik kan je vertellen dat het veel meer was dan "een duwtje", de dagen erna werd er in de media schande over gesproken. Helaas is het al zo lang geleden dat er niet zo veel meer over is terug te vinden. Ik weet helaas ook niet meer welke wedstrijd het was alleen dat het in De Meer was. Henk Spaan heeft er destijds nog een mooi stukje over geschreven in het Parool nav de enorme uithaal van Tadic naar Dest. Dat werd destijds breed uitgemeten in de pers en dat was na het akkefietje van Krol met Boeve ook het geval. Helaas valt er niet zoveel meer over terug te vinden.

https://www.parool.nl/columns-opinie/voor-louis-van-gaal-heb-ik-waardering~b39acbc5/

14-11-2022 15:02

Rockanje23 +37128

Slap verhaal. Je zut er compleet naast.

14-11-2022 16:06

Web +178830

Klopt
Boeve vond ik ook niet bijzonder
Matige back
Maar of hij kijk en inzicht heeft over aan trekken van spelers, kan ik niet beoordelen

14-11-2022 13:24

Dolblij +45556

Hier is iemand aan het woord die gezien zijn uitspraken direkt aan de slag zou mogen!

14-11-2022 12:36

El Pistolero +4932

"Hier is iemand aan het woord die gezien zijn uitspraken direkt aan de slag zou mogen!".

Bij de plantsoenendienst.

14-11-2022 13:17

PH2BOT +40523

1+1 blijft doorgaans 2...maakt niet uit wie het zegt of op wat voor wijze. Dat is nu het aardige aan pure feiten: die staan. En wat Boeve stelt over de bestuurlijke kliekzooi bij het Ajax management zijn nu eenmaal pure feiten. Heeft allemaal bar weinig met Ruud Krol's actie van destijds te maken dus Pistolero.

14-11-2022 15:07

El Pistolero +4932

"En wat Boeve stelt over de bestuurlijke kliekzooi bij het Ajax management zijn nu eenmaal pure feiten".

Ik zou eens een encyclopedie uit de kast trekken en daarin opzoek wat het begrip "feit" inhoudt. Wat Boeve hier allemaal uitkraamt, heeft werkelijk helemaal niets met feitelijkheid te maken, maar zijn niets meer dan niet onderbouwde meningen en aannames. Er staat zelfs geen enkel feit in. Volgens hem is er geen kennis van zaken in de top, maar dat kan iemand die zelf niet over aantoonbare kennis van zaken beschikt, natuurlijk nooit beoordelen. Dat is sowieso onmogelijk op afstand te beoordelen en het is een teken aan de wand dat hij alleen maar in staat is om te roeptoeteren, zonder iets in te brengen dat zelfs maar in de buurt komt van een argument. Natuurlijk heeft het wel iets te maken met destijds, iemand met een beetje persoonlijkheid zou dat nooit zijn overkomen. Die heeft Boeve nooit gehad en zal hij ook nooit krijgen, hij is gewoon een meeloper van wie er 13 in het dozijn gaan. Hij heeft zelfs niet eens een eigen mening, maar papegaait alleen maar anderen na.

14-11-2022 15:44

Telamon +9192

Juist niet, als je Overmars en zijn praktijken goedkeurt, en dat waarschijnlijk ook zo zou doen, en blijkbaar vorig jaar er wel veel voetbal in zag zitten, kan ie beter heel ver van Ajax wegblijven.

14-11-2022 14:32

Gewoon Gijs +18438

#SchreuderOut

14-11-2022 11:43

Web +178830

Als je spelers 3 tot 5 keer heb zien spelen, moet je de kwaliteit kunnen zien
Daar heb ik zelfs geen 5 keer voor nodig
En als je dit ook nog met meerdere scouts doet, dan kan er mag dit niet gebeuren
Wijndal, Sanchez en Bassey zijn allen miskopen
Dat ga je als Ajax een talentvolle linksback uit lenen aan Twente, waar de beste linksback van Nederland speelt Smal
Haal die dan ( onbegrijpelijk)

Bergwijn was ik een grote voorstander van, die laat het ook niet zien, maar ik heb vertrouwen dat het met hem wel goed gaat komen

En vergeet vooral niet dat Schreuder de spelers geen enkel zelfvertrouwen geeft
Constant een ander team binnen de lijnen
Spelers doen ook maar wat
Timber overdrijft enorm met in dribbelen , raakt het overzicht kwijt en verspeelt de bal. Rest verdedigen is er niet, alles staat dan open
Als je veld klein houd ( goed aansluit) kan je de bal weer snel veroveren
Het klopt van geen kant bij Ajax

14-11-2022 11:23

Odysseus +14340

Bassey wil ik nog wel een kans geven. De rest mee eens.

14-11-2022 11:37

Web +178830

Daar hoop ik ook op
Maar 23 miljoen is veel te veel geld
Voor dat bedrag moet je er direct staan

14-11-2022 11:42

Ajaxfan31183 +16391

Alfred wilde Bassie al naar brugge dus vandaar dat hij kwam alleen 20 mil teveel betaald. Ik hoop dat ze slim zijn en Bogarde terug halen zodat hij aan het werk kan met die man, gaat hij trouwens naar het wk of niet. Want anders zou hij twee maanden alleen maar kunnen trainen om beter en beter te worden

14-11-2022 12:25

MrMalandro +1757

Ik ook! Het is een jonge, talentvolle jongen die goed getraind en begeleid moet worden en een sterk team en goede voorbeelden om zich heen nodig heeft. Echter, Schreuder kan hem niet beter maken en heeft de rest kapot gemaakt…

14-11-2022 12:55

Odysseus +14340

Klopt. Maar helaas hebben we het al betaald en staat hij er nog niet. Daar hebben we het mee te doen. Betekent evenwel niet dat hij niet van (grote) waarde kan gaan worden.

14-11-2022 13:24

MarkP +21773

Kan hij keepen?

14-11-2022 13:25

El Pistolero +4932

"Als je spelers 3 tot 5 keer heb zien spelen, moet je de kwaliteit kunnen zien
Daar heb ik zelfs geen 5 keer voor nodig ".

Ik heb het idee dat je jezelf een tikkeltje overschat.

"Dat ga je als Ajax een talentvolle linksback uit lenen aan Twente, waar de beste linksback van Nederland speelt Smal".

Smal was voorgaande seizoenen niet eens basisspeler bij Twente. Dat is hij uiteindelijk geworden omdat Twente Jayden Oosterwolde naar Parma liet vertrekken. Als Ajax had geweten dat Smal zich zo zou ontwikkelen, had de club Salah-Eddine wellicht niet laten gaan en wellicht had die dan voor een andere club gekozen. Ik vind deze opmerking dan ook duidelijk één uit de categorie "Achteraf kijk je een koe in de kont". Los daarvan vind ik het vrij opportunistisch om een speler die een paar goede wedstrijden bij provincieclub Twente heeft afgeleverd meteen te bombarderen tot beste linksback van NL. Voorheen werd Wijndal die eer gegund en die kan er volgens jou nu hij bij Ajax speelt ineens helemaal niets meer van. Benieuwd waarom je denkt dat Smal niet hetzelfde zou kunnen overkomen dat de meeste spelers is overkomen die vanuit een provincieclub de overstap naar Ajax hebben gemaakt en achteraf niet in staat zijn gebleken om die waar te maken? Het gras is niet overal groener aan de overkant.

14-11-2022 13:01

Web +178830

Ik heb vorig seizoen al gezegd dat Ajax Smal moest halen
Niet achteraf
Ook dat ze Eddine niet uit moeten lenen aan Twente ( daar voor )
Toen ik het mee kreeg, gelijk gezegd
Mensen die hier vaak zijn kunnen dit bevestigen
Wijndal heb ik ook vooraf gezegd dat hij geen Ajax materiaal is

Ik overschat mij zelf niet
Niets is zeker, dat snap ik ook wel
Maar soms is het wel voorspelbaar
Sanchez zag je na een wedstrijd al dat hij er niets van kan
Als je dag en nacht met voetbal bezig bent, en ik ben inmiddels 75 jaar
Dan kun je er wel een goede inschatting maken
Ik was ook HEEL erg voor Arne Slot

14-11-2022 13:18

El Pistolero +4932

"Als je dag en nacht met voetbal bezig bent, en ik ben inmiddels 75 jaar. Dan kun je er wel een goede inschatting maken".

Ik ken iemand die de nagels uit zijn lits jumeaux wipt en nog steeds kinderloos is. Dus op zich zegt dat niet zoveel. De scouts van Ajax slaagden er ondanks tientallen jaren ervaring in om naast goede spelers als Antony en Martinez ook spelers als Magelan en Christensen bij Overmars aan te bevelen. Ondanks dat ze die spelers maandenlang hebben bekeken. Als je als liefhebber denkt iets te kunnen, dat zelfs de meest ervaren professionals niet lukt, lijd je gewoon aan zelfoverschatting. Timber heeft laten zien wat hij in zijn mars heeft, terwijl hij inmiddels nog maar een slap aftreksel is van de speler die hij voorgaande seizoenen was. Als een speler als hij als hij al door de ondergrens gaat, moet je natuurlijk niet gek opkijken als een speler die minder talentvol is en van buitenaf komt, hetzelfde overkomt. Het is gezien de situatie volstrekt onmogelijk om op dit moment een objectief oordeel over nieuwe spelers te vellen.

Of Wijndal daadwerkelijk geen Ajax materiaal is, is bovendien afhankelijk van wat je daar onder verstaat en of je tot dat oordeel bent gekomen op basis van een gezonde portie realiteitsbesef. Die is nl. ver te zoeken bij menig Ajax supporter. Blind wordt voortdurend bij de enkels afgezaagd omdat hij niet kan verdedigen en bij Bassey doet men hetzelfde omdat hij niet kan voetballen. Men wil een speler die kan verdedigen als Bassey en kan voetballen als Blind, maar dan heb je het over spelers zonder tekortkomingen en die halen hun neus op voor een club als Ajax als ze ook naar een club uit één van de grote competities kunnen. Ajax is zelfs niet in staat om de grootste zelf opgeleide talenten vast te houden tot ze de tienerstatus ontgroeid zijn en als de club per ongeluk een bovenmatig getalenteerde speler voor de neus van de Europese topclubs weet weg te kapen is die binnen de kortste keren ook zo weer weg.

Het is dan ook totale onzin dat Wijndal geen Ajaxmateriaal zou zijn, iedereen die dat beweert heeft het te hoog in zijn bol en zichzelf wijs gemaakt dat zijn club tot de Europese top behoort. En dat is niet zo, dat was even zo in het seizoen 18/19, maar die selectie is minder dan 3 jaar bijna geheel weg gekocht. Daar zijn inmiddels alleen Blind en Tadic nog van over. Wijndal is geen Europese top en het is nog maar de vraag of hij dat ooit gaat worden. Maar datzelfde kan je je ook afvragen over Ajax en als Ajax geen Europese top is, is het tamelijk onrealistisch om te verwachten dat spelers die aanzienlijk beter zijn dan Wijndal de club als een serieuze optie zien. Wellicht dat er per ongeluk ééntje onder de radar van de topclubs blijft, maar als het om een speler gaat die wel van topniveau is, is hij weer net zo snel vertrokken als hij is gekomen. En dan ben je wellicht beter af met een speler die niet zo goed is, maar waar je wat langer profijt van kunt hebben. De kans dat Ajax ooit nog de CL gaat winnen, wordt ieder jaar kleiner, daarom is het streven van de club om zo vaak mogelijk de groepsfase te overleven. Om met de absolute topclubs te kunnen concurreren zijn spelers als Martinez en Antony nodig, om de concurrentie aan te kunnen gaan met clubs met vergelijkbare mogelijkheden kan je het ook met minder materiaal af. Natuurlijk moet je de kans niet laten lopen als je een talent als Antony binnen kan halen, maar dergelijke spelers zijn vanuit Ajax perspectief buitenkansjes en geen referentiemateriaal.

14-11-2022 13:54

Telamon +9192

@El Pistolero

Smal was sowieso later in het seizoen bij Twente al basisspeler, en deed dat al heel goed. Ik kijk geregeld live-wedstrijden omdat mijn pa oud-tukker is.

Men had het weldegelijk kunnen weten.

Ik vond Wijndal bij AZ al een wat nietszeggende back, heel beperkt. Vooral rennen en voorgeven. Dat kan, als je een type Dumfries zoekt, maar ik zie een Ajaxback graag ook heel goed kunnen voetballen. Het is bij Wijndal allemaal zo stijfjes, kan ook geen mannetje voorbij. Wat trage handelingssnelheid.

14-11-2022 14:40

Web +178830

Heel verhaal omdat dat in vind dat Ajax Smal moest kopen ipv Wijndal
Waar ben je nu op uit?

De zin ik ken iemand
Jij bent schoolmeester, dat kan niet anders

14-11-2022 14:40

Gewoon Gijs +18438

Sanchez is duidelijk, Bassey heb ik nog wel vertrouwen in, WIjndal is middelmatig, hadden we gewoon niet moeten halen, maar is geen miskoop wat mij betreft

14-11-2022 13:25

Telamon +9192

@Web

Zeker, al kon je bij veel aankopen, ook onder Overmars, al na 5 minuten zien dat het niks was, zoals bij Kristensen, Magallan, Bandé, Marin, etc. en nu weer Sanchez, Ocampos, Bassey (niet voor de basis), Wijndal.

Het is bizar. Ocampos en Sanchez zijn ook echt paniekaankopen denk ik, en Bassey is wellicht echt gescout, maar is men verblind geraakt door successen met vorig club, door fysiek en snelheid, en heeft men totaal niet opgelet of hij wel of niet kan opbouwen.

Met een veel beter opbouwende linksback, een veel beter opbouwende 6 erin, kan je het nog wel een beetje verbloemen, en kan het met veel oefeningen aan de bal en passing misschien nog wat worden, maar zo scout je niet voor de basis.

14-11-2022 14:36

PH2BOT +40523

Hangt wel even af tegen welke tegenstand je ziet spelen Web. Lekker ballen in de Schotse rokjes café competitie of tegen bv Napoli, Liverpool of zelfs maar PSV's bejaarde Luuk. Dat maakt dus wel wat uit.

14-11-2022 15:12

PH2BOT +40523

Boeve per direct in RvC graag!!! Je gaat ' t pas zien als je het door hebt. Boeve heb ' t dus wèl door!! Helaas komt de positie van AD pas weer per december 2025 vacant.

14-11-2022 10:49

El Pistolero +4932

"Boeve per direct in RvC graag!!! ".

Goed idee, kan die als eerste Eric Meijers aanstellen als nieuwe coach. En Pieter ‘The Champ’ de Jongh als zijn eerste assistent. Gaat alles goed komen met Ajax.

14-11-2022 14:20

Telamon +9192

@PH2

Iemand die er vorig seizoen blijkbaar wél voetbal in zag zitten, en de aanpak van Overmars goedkeurt en goed vindt, moet ver weg blijven van een functie bij Ajax.

14-11-2022 14:42

ajax4ever001 +18652

Boeve on fire

14-11-2022 10:49

Godenzoon24 +15394

Zo is het Peter! In de Rvc jij!

14-11-2022 09:23

Oxxer +164957 moderator

Boeve heeft groot gelijk, itt Keje Molenaar legt hij de vinger op de zere plek. Schoon schip in de leiding maar eerst de rare kwibus weg die Ajax de vernieling in brengt.

14-11-2022 08:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.