'Berghuis gaat niet spelen als Ajax een hele goede rechtsbuiten gaat halen'

door Brent Tomassen 234

Bron Voetbalpraat

'Berghuis gaat niet spelen als Ajax een hele goede rechtsbuiten gaat halen'

door Brent Tomassen 234

Bron Voetbalpraat

Laatst geüpdatet

Kenneth Perez ziet dat de huidige staat van de spelersgroep van Ajax onvoldoende is en vreest ervoor dat het lang zal duren voordat het beter wordt. Ook spreekt de analist zijn verbazing uit over de eerder gedane uitspraken van Steven Berghuis over de selectie.

‘De situatie is duidelijk, want er zijn geen nieuwe spelers', opent Perez bij Voetbalpraat. 'Ze hebben deze selectie en ze blijven zeggen dat er mensen bijkomen, maar dat duurt zo lang, omdat ze voor de nummer één op hun lijstje gaan. Daar vind ik iets voor te zeggen, dat je niet in paniek voor de nummer twee of drie op het lijstje gaat. Maar dan moet je wel hopen dat de nummer één komt, want als je voor de nummer twee of drie gaat, al zijn ze daar misschien op de achtergrond mee bezig, dan duurt het nog langer. Het lijkt mij niet handig dat het zo lang duurt om je selectie rond te krijgen. Alleen, omdat je minder geld hebt doordat je geen Champions League speelt, zit je nog lager in de voedselketen en moet je wachten wat andere clubs en spelers gaan doen.’

De afgelopen dagen hebben zowel Maurice Steijn als Berghuis hun zorgen geuit over de huidige staat van de Ajax-selectie. ‘Dat vind ik gek', is Perez van mening. 'Als alles op rolletjes zou lopen, zou Steijn geen trainer zijn van Ajax. Maar dat hij roept om spelers, snap ik wel. Berghuis gaat niet spelen als Ajax een hele goede rechtsbuiten gaat halen, dus eigenlijk hoopt hij dat er niet te veel spelers bijkomen. Eigenlijk is het zo dat wanneer spelers zich hierover uitspreken, dat ze willen dat er op andere posities betere spelers gehaald worden.’

'Berghuis maakt zich zorgen en dan mag hij dat best uitspreken'

Martijn Krabbendam, Feyenoord-watcher namens Voetbal International, is het niet helemaal met de Deense analist eens. ‘Het is toch alarmfase één als Berghuis dit soort teksten uitspreekt? Bij Feyenoord deed hij het ook. Dit was de Berghuis die ik bij Feyenoord zag. Toen was er ook geen kwaliteit, geen leiderschap. Als dat wordt gezegd over je club, moeten alle alarmbellen afgaan. Berghuis maakt zich zorgen en dan mag hij dat best uitspreken. Steijn doet hetzelfde.’

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Jariiii +21838

Wat weet Perez nou.

03-08-2023 17:51

FrancescosRavioli +15145

Berghuis gaat genoeg minuten krijgen op het middenveld en de buitenpositie.

Dit zal vooral ten koste van Klaassen gaan. Want Berghuis op het middenveld is 3 klassen beter dan Klaassen.

02-08-2023 19:44

brullie +7031

Volgens mij geldt dat voor iedere positie op het veld. Als er een betere speler komt op die positie, speelt deze. Open deurtje.

02-08-2023 07:03

Babangida83 +23827

Nou Berghuis heeft inmiddels spijt van zijn uitspraken, denk ik.

01-08-2023 21:33

Jeremias +1661

Ik zie Berghuis nog weggaan...
Hij heeft er geen zin meer in.
Laat hem dan maar gaan.

01-08-2023 20:33

Tabbink +1535

“Brobbey gaat niet spelen als Ajax Haaland haalt” wat een onzinnige kop weer!

01-08-2023 19:51

SwissAjaxFan +3972

Berghuis lekker verkopen. Laat als te snel zijn koppie hangen als het tegenzit.

01-08-2023 18:46

Lavie +2260

Berghuis naar Antwerp?

01-08-2023 16:09

HJC +7998

Vorig jaar voor 200 miljoen verkocht (Haller, Martinez, Antony, Gravenberch, Mazzroui, Tagilofigo, Schuurs) Dit jaar onze laatste goede spelers laten gaan (Timber, Alvarez, Kudus). Dan mag je toch wel eens iets goeds terug kopen.
Stel dat de bijna 32 jarige Berghuis onze beste speler zou zijn, dan is onze selectie slechter dan die van Feijenoord 4 jaar geleden. Dat zegt wel wat.

01-08-2023 14:07

Heldhaftig +11443

Berghuis is gewoon een goede voetballer, die prima rechtsbuiten kan staan. Maar dan moet er links wel iemand staan met diepgang, en een rechtsback die er af en toe overheen kan gaan.

01-08-2023 13:55

WeirdAJAX +12113

Die linksbuiten, ✅️

02-08-2023 01:52

Alberto +805

Dit zeg al 2 maanden, jeugd kans geven en enkel spelers die beter zijn halen en dat duurt tot iedereen weg is die wegwil. Als Alvarez blijft wordt 1 cv minder gehaald. Dus klote dat niemand Alvarez wil. Zo slecht als vorig seizoen wordt het niet, behalve als ongemotiveerde Berghuis of overgemotiveerde Klaassen meedoen

01-08-2023 13:34

Henk de Vries +11124

Maar Ajax haalt helemaal niemand...

01-08-2023 12:54

MarcHogervorst +35302

Als ze spelers halen, heeft de verdediging toch de prioriteit lijkt me. Dat is echt een zooitje, behalve Hato, maar ja, zeventien en zo.

01-08-2023 13:18

Jariiii +21838

Sowieso is Berghuis nu de beste speler die Ajax in de selectie heeft.

01-08-2023 12:38

vanreenen +10234

Volgens mij heeft Ajax een jaar of 2, 3, ook al eens de openingswedstrijd tegen Hercules gespeeld. Toen ook niet gewonnen, maar de spelers waren toen van een grotere kwaliteit dan ze nu (nog) zijn.

01-08-2023 11:25

onderkantlat +1768

Klopt volgens mij Armenteros die scoorde

01-08-2023 11:28

AlexLitmanen10 +14361

En de ligt uit een corner?
1-1 toch?

01-08-2023 11:53

MarcHogervorst +35302

Klopt! Rottig begin wat dan toen, was ik behoorlijk pissig over!

01-08-2023 13:19

vanreenen +10234

Ik heb een naamwoord een hele goede linksback van 17 jaar. Blinkt nu al uit en zal het goed doen naast onze linker CV Hayo. De naam is Brugts, linksback van ons dames elftal in Australië

01-08-2023 11:21

AjaxYahudi +3017

Heeft in ieder geval een beter schot dan Brubby

01-08-2023 11:24

AlexLitmanen10 +14361

Behalve dat dat een linksbuiten is die als wing-back speelt

Zou zeker een mooie toevoeging zijn voor het dames team van Ajax 1. 😇
De vrouwelijke versie van Gakpo een beetje

Ter verduidelijking. Zet wijndal in het Nederland vrouwen elftal en hij wordt speler van het tournooi, topscorer en Wereldkampioen 😂

01-08-2023 11:51

wimdep +1298

Berghuis gaat niet spelen want vertrekt!

01-08-2023 11:07

Sense of.H +5436

He oliebollen verstand Tuurlijk niet, hij is momenteel een van de beste in dit team

01-08-2023 11:47

AlexLitmanen10 +14361

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/berghuis-wil-ajax-op-31-jarige-leeftijd-niet-meer-inruilen-voor-buitenland/amp

01-08-2023 11:52

OwenStevenDalberg +27480

Tadic zou ook afsluiten bij Ajax.....

01-08-2023 12:59

MPAjax +8392

Feyenoord watcher zegt en toen haakte ik af, de mening van een watcher van de concurrent doet alleen maar afbreuk aan het toch al in verval zijnde Ajax... ze doen het erom heb ik het idee... Zo jaloers als ze waren op het team van 2018/2019, is er jaren lang een hetze gevoerd door de concurrentie/ KNVB/ media met dit als resultaat.

01-08-2023 10:53

Ferd +38316

Krabbendam is Feyenoord watcher maar zegt meer zinnige dingen over Ajax dan Ajax-watcher Mike Verweijfd

02-08-2023 06:31

johanisajax +8825

Hebben we al een speler aangetrokken? Oh nee... zzzzzzzzzz

01-08-2023 10:35

onderkantlat +1768

Zon komt net tevoorschijn. Ik heb een goed gevoel. Vandaag komt er een kanon.

01-08-2023 10:16

Muddy +2433

Nieuwe maand, nieuwe kansen. Sven op handtekeningenjacht door de Europa. Vandaag terug uit Zagreb met z'n camper, Sutalo achterin.

01-08-2023 10:28

onderkantlat +1768

Precies, dat is de energie. Misschien heeft onze surfdude nog iemand extra in de kofferbak gestopt?

01-08-2023 10:52

HendrikAjax +16830

Ik zou hem afraden om met zijn camper naar Rusland te rijden voor Spertsyan maar op de terugweg van Zagreb kan die best even langs Praag gaan en Vitik oppikken.

01-08-2023 10:55

Renato +972

Iedereen speler komt aan de beurt, hier wat jammer is
In plaats van kijken naar de RVC en Co de centjes dus.
Ook met het vertrek van Timber, Bassy, en Tadic geen doorpakken rem erop. Zelfs als de trainer aangeeft dat
er spelers moeten komen, De TD en Co spreken over een tussenjaar....... begroting op orde enz. De overige clubs in NL spelen met een lagere begroting en kopen redelijk in
dus ........ wij weten het fijne er niet van, maar niet alle bobo's de samen de aanleiding van de malaise waren zijn vertrokken....... daar gaat iets niet goed in beleid van een voetbalclub. ...........

01-08-2023 10:15

robbertvd +2403

Adama Traore is transfervrij, de gea ook

01-08-2023 10:12

Nr.10 +110979

Haha De Gea was grootverdiener bij United man, die kunnen wij nooit betalen. Traoré zal wel naar een subtopper in Spanje gaan.

01-08-2023 10:47

robbertvd +2403

weet ik ook maar aangezien er waren die om Sanchez riepen, dacht ik, doe ook even duit in het zakje

01-08-2023 10:50

Nr.10 +110979

Okay dan zeg ik Haaland.

01-08-2023 10:56

Nr.10 +110979

Mitchell Dijks

01-08-2023 11:00

robbertvd +2403

ruud geels

01-08-2023 11:04

Nr.10 +110979

Hyun-jun Suk

01-08-2023 12:13

soewares +2502

Adama traore is een counterspeler pur sang die nog druistiger is dan Ocampos..

01-08-2023 10:55

WeirdAJAX +12113

Bergkamp!!

02-08-2023 02:06

Yaeron +6379

Berghuis moet dan ook gewoon op 10 of op de plek waar Gravenberch speelde. Daar speelde hij echt zijn beste wedstrijden en is hij ontzettend gegroeid. Veels te statisch voor op rechtsbuiten.

01-08-2023 10:07

ElFlaco +3644

Berghuis gewoon op 10 svp. Geweldige speler op die positie.

01-08-2023 09:57

vanreenen +10234

Een hele goede rechtsbuiten kopen? Koop liever 2 hele goede verdedigers en een goede rechtsback. Maar men lult er alleen maar over, maar er komt niets!!

01-08-2023 09:56

kampioenenjood +5043

Ik zie Berghuis zelf ook liever op het middenveld dan op rechtsbuiten, waar hij met zijn creativiteit meer kan bijdragen. Hij is niet traag, maar voor een rechtsbuiten heb je toch liever iemand met wat meer snelheid.

01-08-2023 09:48

Momo +16233

we gaan alleen niks halen

01-08-2023 09:37

Altijdindestraat +39848

Kratje bier op wedden dat dat niet gaat gebeuren, onmogelijk dat er niemand wordt gehaald.

01-08-2023 09:53

Nr.10 +110979

De vraag is wel wanneer jij dan eindelijk een biertje uit dat kratje kan trekken.

01-08-2023 10:47

Altijdindestraat +39848

Zal berichten zodra die opgedronken kan worden.

01-08-2023 13:50

Balgevoel +30817

Als Ajax Nuamah en Spertsyan binnen weet te halen, zie ik Berghuis inderdaad Van den Boomen er niet uitspelen op 8. Van den Boomen heeft ook gewoon een betere trap en is in de duels sterker. Ik heb echt geen idee of Berghuis als valse spits kan spelen, maar misschien is dat nog wat?

01-08-2023 09:15

LukaLitmanen +81962

Niet zo wispelturig opeens

Berghuis wordt gewoon de (vice) aanvoerder en de nummer 10. Al 2 seizoenen lang basisspeler.
Zeker nu tadic weg js

01-08-2023 10:39

Balgevoel +30817

Op welke positie dan? Berghuis speelde bij Ajax op 8 als Gravenberch er niet was/Taylor uit vorm, op 10 als de keuze op hem viel en niet op Klaassen en op rechts als Kudus of Antony er niet was. Op welke plek is hij nou écht een seizoen lang vaste basisspeler geweest? Dat ik hem een erg fijne voetballer vind, haalt voorgaande volgens mij nog steeds niet onderuit...

01-08-2023 10:44

LukaLitmanen +81962

Je hebt een slecht geheugen man..

Berghuis stond in het eerste seizoenshelft steevast op 10 in de basis. Pas toen Antony geblesseerd raakte, moest hij rechtsbuiten spelen want Deef moest blijkbaar 10 iov Kudus.

Afgelopen seizoen heeft Berghuis altijd 10/8 gespeeld. Afhankelijk van Alvarez of Klaassen basis stond...

Stond alleen even rechtsbuiten toen Kudus geblesseerd was.

01-08-2023 11:19

Balgevoel +30817

Je zegt het zelf al: een half seizoen. Wat de omstandigheden ook zijn geweest, een seizoen lang op één plek spelen, is nooit gebeurd. Terecht of onterecht: dat zijn feiten. Mijn geheugen is prima, maat.

01-08-2023 13:55

GAjax31 +16037

Als Berghuis zo speelt als de tweede seizoenshelft komt hij sowieso weinig aan spelen toe.

Ik denk dat Berghuis zijn perspectief vooral minder zal worden als Ajax besluit een aanvallende middenvelder te halen, zoals die Armeen. Een goede rechtsbuiten zal weinig invloed hebben op Berghuis aangezien dat toch niet zijn goede positie is. Verder wel eens met wat Perez allemaal zegt.

01-08-2023 09:07

soewares +2502

Denk als we de tweede seizoenshelft als maatstaf nemen alleen Alvarez nog speelt

01-08-2023 10:56

GAjax31 +16037

Daar heb je gelijk in. Ik vind het alleen een beetje raar om te klagen over de kwaliteit van de selectie als je zelf langdurig niet goed hebt gespeeld. Maar goed, laten we hopen dat de spelers weer in betere vorm komen. En wat betreft Berghuis hoop ik dat hij zijn niveau van zijn eerste seizoen weer haalt.

01-08-2023 11:06

AlexLitmanen10 +14361

Dus onze nummer 10 gaat niet spelen als we een rechtsbuiten halen.

Logisch.. (?)

01-08-2023 08:04

Lars.v +3039

Maar ajax gaat helemaal niks halen.. Dus hij kan gewoon op rechtsbuiten gezet worden

01-08-2023 07:29

Rock69 +8411

Berghuis komt gewoon op het middenveld te spelen. Mocht Spertsyan toch komen, dan.lost het zich ook op. Spertsyan kan namelijk rechtsvoor spelen. Maar Ajax kan ook met vier middenvelders gaan spelen. Wat ik ook zomaar zie gebeuren onder Steijn. Meer verrassingen in je spel. Boomen, Berghuis en Spertsyan leggen een bal op je stropdas. Taylor en Klaassen, die moeten zich zorgen gaan maken, want die zitten straks vast op de bank.

01-08-2023 06:05

Laudrup10 +17050

Taylor laat zich prima zien deze voorbereiding. Klaassen kan er inderdaad niks van.

01-08-2023 07:05

LukaLitmanen +81962

Jij vond dat hij tegen Anderlecht, Duitse amateurs en Augsburg zondag (door zijn fout een goal) wel lekker gaan?

Geen slechte speler hoor, maar wel vaak een 6

01-08-2023 08:52

Harrier Du Bois +38678

Zie het wel zitten in Taylor, maar vind hem deze voorbereiding dus niet zo best, begint goed vaak, maar altijd is de tank compleet leeg de tweede helft en dat maakt z'n spel niet beter, zelfs heel slordig. Moet flink aanpoten om nu een gegarandeerde basisplek te krijgen, zelfs in dit verzwakte team

01-08-2023 09:09

Rock69 +8411

Ik denk dat Steijn Taylor er wel bij houdt. Maar ik twijfel enorm bij Taylor.

01-08-2023 11:39

trodat4030 +96403

Spertsyan heeft 1 helft(!) in zijn carriere op het hoogste niveau op rechts gespeeld. Hoe komen mensen er toch bij dat hij een rechtsbuiten is? Die 4 potjes in o23 en 2 in o19?

01-08-2023 07:11

RepoocElad +9880

Dat gezeik op Berghuis de hele tijd. Hij zegt gewoon waar het op staat, daar houden we in Amsterdam toch van? Wij vinden allemaal toch dat de selectie zwaar ondermaats is? Berghuis trekt tenminste zijn bek open. Kun je van de rest niet zeggen, makke schapen in onze selectie. Maar nee, Berghuis moet "eerst zelf maar eens presteren". Ben blij dat hij zo uitgesproken aan de noodbel trekt

01-08-2023 05:12

Ajax95Duivendrecht +24072

Roep ik iets geks als ik zeg Ajax ook best wel bizar veel pech heeft qua wedstrijdverlopen deze voorbereiding?

Zowel tegen Anderlecht als Augsburg was Ajax - ondanks dat het spel stroperig was - qua kansenverhoudingen echt dik in het voordeel ten opzichte van de tegenstander. Het euvel is alleen: je maakt je eigen kansen niet af, en elke halve kans van de tegenpartij is op dit moment zowat een doelpunt (al dan niet door fouten van je verdedigers of keeper). Dat van de 7 schoten op doel tegen je er 5 tegen krijgt, daar valt bijna niet tegenop te trainen als coach, net als dat Brobbey en Chico twee 100% één-op-één-kansen recht op de keeper rammen. Die twee samenvattingen terugkijkend, is het echt bizar dat je twee keer ruim verliest met 3-0 en 3-1. Qua spel- en kansenbeeld was tweemaal 3-1 voor Ajax veel meer in lijn van het spelbeeld geweest, en dan speel je nog niet eens goed.

Wat ik probeer te zeggen: elk kwartje dat maar fout kan vallen, valt ook fout deze voorbereiding. Het onderliggende spel qua kansen voor en tegen is zo slecht helemaal nog niet. Deze pech (of gebrek aan kwaliteit, zo je wilt) kan ook zomaar omdraaien in het tegenovergestelde, dat die kansen er tegen Heracles/Excelsior wél ineens ingaan en die paar schoten op doel tegen wél gepakt worden door je keeper of geblokt door een verdediger.

01-08-2023 01:25

Laudrup10 +17050

Helemaal mee.eens. Geluk is in het voetbal een belangrijke factor. Verschil tussen ene wedstrijd dik winnen of verliezen zit hem vaak in momenten. Kom je op voorsprong en krijgt iedereen er vertrouwen in rol je een Anderlecht op. Nu ging het de andere kant op.

01-08-2023 07:08

ajaxrosenberg +1359

Klopt wel een beetje, en hard getraind dus wellicht worden ze voor de goal wel wat scherper als het om het echie gaat. Achterin heb ik het idee dat het ook wel gewoon met kwaliteit te maken heeft. Wijndal bakt er gewoon helemaal niks van en verdedigt altijd slap. Aertssen is er gewoon nog niet aan toe en als Rulli dan ook nog gaat blunderen. Het zijn gewoon heel veel persoonlijke fouten, maar ja als spelers die blijven maken win je weinig wedstrijden. Overigens vond ik wel dat Anderlecht en Augsburg nog wel wat kansen kregen naast de goals maar de score deed zeker geen recht aan het spelbeeld.

01-08-2023 09:52

Simpelishetmoeilijkst +25118

Ze mogen schreeuwen wat ze willen, en dat maakt de financiële situatie er echt niet beter van.

01-08-2023 01:15

Qifesh +24917

Mss nooit meer een Feijenoorder halen... Ongelukkige combi

01-08-2023 00:35

ajax4ever001 +18407

En jijj gelooft allemaal in deze stemmingsmakerij van de media? Wake up ze(de media) is continu alleen maar onrust aan het stoken.

01-08-2023 00:36

DannyAdam2 +3386

De media liegt vrienden.

Het is een fascistisch spel dat er gespeeld wordt. We worden tegen elkaar opgezet. Kleine bedrijven worden stuk gemaakt en grote bedrijven worden alleen maar groter. De rijken betalen naar verhouding minste belasting. Er worden in de achterkamertjes handen geschud en de draaideur draait maar door. De tegenstellingen worden vergroot. Zijn we niet allemaal voetballiefhebbers, ook die schuimbekken van 010. Zijn we niet allemaal mensen van vlees en bloed. Willen we niet allemaal een mooi leven voor onszelf en onze kinderen. Kom op jongens, wakker worden! Dit is het verhaal van deze tijd, zorg dat je nu eens aan de goede kant van de geschiedenis staat. En niet bij de verraders en zwijgende meerderheid. Denk je echt dat de leiders van Europa het beste met je voor hebben. Ze proberen je te redden, door al je vrijheden af te nemen. Tot de eerste psychopaat langskomt en zo de knop omzet en we zitten allemaal in een totalitair regime. Wees niet dom mensen! Dit spel wordt nu gespeeld. Op dit moment. Vertrouw niemand op zijn woorden, kijk naar hun daden. Vrijheid is wat we nodig hebben. Decentralisatie van macht. Uit de handen van de idioten, die denken het voor een ander te kunnen bepalen.

Allah, god, jehova, brahman. Allemaal hetzelfde, met een ander boek.

Leef met je kop omhoog vrienden!

01-08-2023 00:49

Qifesh +24917

Sinds Steven erbij zit is het helemaal naar de klote gegaan met ons 😂 geen kar maar karmatrekker jk

01-08-2023 01:01

Qifesh +24917

Was gewoon cynische grap maar ben het met je stelling en strekking eens. Gadverdegadver wat een wereldplanners lopen er rond op deze planeet..

Btw..Niets persoonlijks Steven!

01-08-2023 01:03

Babangida83 +23827

Berghuis moet vooral het team naar een hoger niveau dragen, met zijn ervaring. Prima als je dit soort teksten in de media gooit, maar dat verwacht ik dat je zelf de pannen van het dak speelt. En dat is/was bij allemaal: Tadic, Klaassen, Berghuis & Rulli niet het geval. Dan zijn het gewoon klagende modale voetballers met een te hoog salaris.

31-07-2023 23:48

Ozymandias +159568

Het beleid is fout gegaan toen ze spelers die op het hoogste niveau (Champions League) geen dragende spelers (meer) konden zijn wel gingen of bleven betalen alsof ze dat konden. Tadić en Blind waren afgelopen seizoen hun salaris niet meer waard en Berghuis, Rulli en Klaassen zijn hun salaris nooit waard geweest. Ik zou het daarom ook prima vinden als ze Rulli verkopen en Gorter een kans geven. Net als Rulli zal die een paar blunders maken en een paar ballen eruit halen die 99% van de doelman er niet uit zouden hebben gehouden maar dan voor een salaris van meerdere miljoenen minder en met het potentieel omzich door te ontwikkelen.

01-08-2023 00:32

Qifesh +24917

Yep en ff bonus geven aan Gorter bij clean sheets

01-08-2023 00:36

LukaLitmanen +81962

Vind je dat Brobbey en Bergwijn wel hun salaris waard zijn dan? Bergwijn verdient het meeste van allemaal

01-08-2023 00:43

Ozymandias +159568

Nee ook die niet. In relatie tot die twee is het te hopen dat Steijn ze dit seizoen topfit krijgt en houdt en Ajax ze komende zomer voor samen minimaal 50 miljoen euro kan verkopen. Als dat Steijn en Mislintat lukt zou dat Ajax komende zomer een grote vrijheid geven op de transfermarkt.

01-08-2023 00:46

Lavie +2260

Sven is al lekker bezig, hè? Klaassen, Rulli en Sanchez lijken ook nog eens te gaan vertrekken, terwijl hij voor Alvarez en Kudus de hoofdprijs wil. Met de huidige selectie houden we een kans om bij de eerste twee te eindigen, maar dat is niet zo'n hele grote kans.

01-08-2023 01:05

AjaxFannn +484

De grote schoonmaak. We gaan zien wat er voor terugkomt. Klaassen is voor mij wel toe aan een exit.

01-08-2023 01:17

Sven Heida +1384

Ze over schreeuwen zich allemaal uit angst dat AJAX gewoon weer de titel pakt , kijk wat Feyenoord tegen Benfica heeft neer gezet een afstand schot en een buitenspel doelpunt nou nou .En dan Psv ook niet denderend dus maar schreeuwen over AJAX dan valt het niet zo op .

31-07-2023 23:45

MrIvez +3504

Als ik eerlijk ben, vind ik de selectie van feyenoord sterker.

Hun verdediging is echt best wel heel erg goed, miss dat Hato daar een plekje kan afsnoepen maar de rest echt niet. Hun keeper is ook beter. Middenveld, te vroeg om te oordelen en aanval hebben wij veel potentie maar komt er nog steeds niet goed uit (en hun spits is beter dan de onze)

01-08-2023 03:07

LukaLitmanen +81962

Ondanks dat ik fan ben van Berghuis, vind ik wel dat hij dit seizoen Ajax bij de hand moet pakken. Het seizoen van de waarheid voor hem;

Gezien zijn kwaliteiten, ervaring en leeftijd hoop ik ook dat hij zijn best daarvoor gaat doen.
In vorm behoort hij al 6 jaar bij de beste spelers in de eredivisie en is bij Feyenoord ook al aanvoerder geweest, dus laat het nu maar lekker zien.
Hopelijk met de hulp van Boomen en Bergwijn.

En oja, laat hem aub gewoon op 10 of 8 spelen zoals hij vaker aangeeft!! Als hij serieus alleen als rechtsbuiten gezien wordt door Steijn dan heb ik liever dat hij ook net als Tadic de eer aan zichzelf houdt en vertrekt.

Dat zegt veel als ik dat zeg

31-07-2023 23:23

Oeroeboeroe +18312

Dus jij hoopt op BBB 😜

31-07-2023 23:36

Cello +52869 moderator

@LukaLitmanen

Ben ik het wel mee eens. Je mag idd wel van iemand als Berghuis verwachten, dat hij Ajax bij de hand gaat nemen. En hij is inmiddels ook wel één van de meest ervaren spelers in de selectie.

31-07-2023 23:42

TeringHenkie +28261

Maar als de trainer hem rechtsbuiten zet..heeft hij dat gewoon te doen met zijn 5 mio salaris op jaarbasis. Waar lullen we over!!

De eer aan zichzelf houd!!! Wat een dwaas!!

31-07-2023 23:48

LukaLitmanen +81962

Klopt Cello

Qua statistieken is hij de beste na Tadic.

Maar snap dat hij baalt; is de enige basisspeler met Alvarez die nog over is van de legendarische cl groepsfase en wedstrijd tegen Dortmund thuis

31-07-2023 23:57

Steffenhagen +37784

Onzin , berghuis is geen dragende speler en
zal dat ook nooit worden

01-08-2023 00:51

mokum007 +6522

Berghuis kan op rechtspelen maar wel met een vrijerol....

31-07-2023 23:52

AlexLitmanen10 +14361

En een aanvallende rechtsback achter hem die het veld breed houdt / aansluit

Hopelijk is Gaaei dat (dan sanchez verhuren/verkopen)

01-08-2023 08:06

4-3-3 +3511

Ik denk dat Berghuis juist hoopt dat er een goede rechtsbuiten komt, zodat hij daar niet meer hoeft te spelen. Een betrouwbare linksback zou ook welkom zijn. Maar sterkhouders voor RCV en spits lijken mij een iets hogere prioriteit hebben op dit moment.

31-07-2023 23:21

Ajaxlee +5560

Mensen die hier zeiken op Berghuis, zijn jullie je ervan bewust dat als berghuis niet onze nummer 10 wordt, we dus gaan spelen met Klaassen of taylor. Even ervan uitgaan dat kudus gaat, en als kudus wel blijft is dat wss onze rechtsbuiten. Ik ben het er mee eens dat hij niet altijd levert, maar ik zie hem altijd nog liever dan die andere 2. Dit heb ik ook een beetje met Rensch en ASE. Tuurlijk zou ik graag 2 andere spelers zien (Jelert en Barco), maar ben bang dat we zo afgezakt zijn dat we het hier mee moeten gaan doen.

31-07-2023 23:16

valkl01 +2621

Als spetter Jan komt gaat Berghuis niet op het middenveld spelen denk ik

31-07-2023 23:59

AjaxNWH90 +1854

Ruli
Aankoop - aankoop - Hato
Alvarez
Tahirovic. Kudus
Berghuis
Godts. Brobbey. Bergwijn

31-07-2023 23:14

Harold +10572

Berghuis moet eerst eens in de spiegel kijken. Als hijj echt goed was en een dragende speler zou zijn mag hij van mij kritiek hebben, anders niet .

31-07-2023 23:07

ajax4ever001 +18407

Dus jij neemt alles over wat de media schrijft? Wake up de media is alleen maar bezig met stoken van onrust

01-08-2023 00:38

Harold +10572

Ik heb het interview zelf gehoord:

01-08-2023 17:49

AFCA-Driebergen +22102

Vorig seizoen je beste speler, het seizoen ervoor op 2 achter Martinez.

01-08-2023 09:04

BokkieBokstra +11291

Hoor net Arno Vermeulen (AZ) puinhoop bij Ajax, zelfde verhaal van Jack van Gelder (AFC) net op TV. Klopt niets van bij Ajax. Las ook al iets over AD podcast, ook een titel die niet veel goeds belooft. Nu Kenneth Perez en vooral Feyenoord Watcher Krabbendam is heel duidelijk: alarmfase 1. Dan komt daar nog bij het dagelijk portie gejammer en geklaag van de Telegraaf journalisten. Wie niet voor me is is tegen me.

Ik ben geraakt door oprecht zorgen voor Ajax.

Ben tevreden met een plek in het rechterrijtje volgend jaar.

Edit: sorry, bedoel natuurlijk het linker rijtje!

31-07-2023 22:44

Haarlemmer +20589

We zijn ten dode opgeschreven!

31-07-2023 22:47

4EVERAJAX +8371

Jong AJAX streeft ons voorbij

31-07-2023 22:53

Harold +10572

Nou dan is het simpel. Dan stel je de spelers van jong Ajax op. En het zooitje ongeregeld van Ajax1 laat je degraderen naar jong.

31-07-2023 23:08

TeringHenkie +28261

Zeker weten..berg je maar.

31-07-2023 23:49

TeringHenkie +28261

De ark van Arena is drijvende!!

31-07-2023 23:50

Web +178830

Dat zijn dezelfden die vorig jaar gezegd hebben dat Ajax met afstand kampioen zou worden

31-07-2023 22:47

BokkieBokstra +11291

Nou waar het mij om ging allerhande mensen die helemaal niets met Ajax hebben, integendeel, nu heel dramatisch doen over Ajax. Is toch helemaal niet dramatisch? Vind het wel goed een strak beleid en geen gekkigheid met geld en begroten op de CL. Dan word je ingehaald. Ben helemaal niet zo somber vond de oefenwedstrijden niet slecht. Hele domme goals tegen. Leuke jonge spelers en AJax moet van grote salarissen af. Hoop en op een leuke en enthousiast elftal wat mooi voetbal speelt.

01-08-2023 09:49

champhead +14308

Berghuis is op dit moment de beste 10 die we hebben. Voor alles onder de 10 miljoen krijg je geen betere tegenwoordig.

31-07-2023 22:43

Gewoon Gijs +18338

het is een grote farce

31-07-2023 22:41

Web +178830

Voorlopig heeft Ajax nog steeds Kudus en Alvarez, en dan kun je heel goed team opstellen

Al denk ik nog steeds dat Sven voor de beste optie gaat, en dat die eerst nog in de wachtkamer zitten voor grote clubs

Niet meer zo als afgelopen jaar

En wie er nou op 10 komt Berghuis of Taylor zal blijken, ik snap echt dat je dit met zekerheid kan zeggen

31-07-2023 22:25

DannyAdam2 +3386

Klopt!

Rulli
Rensch/Sanchez - Alvarez - Hato - SE/Wijndal
Tahivoric - vd Boomen
Berghuis/Taylor
Kudus - Brobbey - Bergwijn

Moet er nog wat bij, ja dat wel.
En 1:1 vervangers voor vertrekkers.

31-07-2023 22:33

Web +178830

Dat is gewoon een heel goed team en heb je ook nog jonge spelers achter de hand
Deze 11 zijn niets minder dat het team van Feyenoord
Ook niet als je Taylor, Godtz of Vos er in zet

31-07-2023 22:37

4-3-3 +3511

Dit is qua verdediging toch veel te matig?

31-07-2023 22:54

AFCACruijff14 +161006

Ben je bijziend, Web? Een heel goed team? Kijk naar die achterhoede. 2 matige backs, een middenvelder en een jong jochie. Dat gaat een groot drama worden.

Alvarez is geen verdediger. Zal hij ook nooit zijn. Hoogstens een potje als noodmiddel.

31-07-2023 23:13

TeringHenkie +28261

Niemand, maar ook niemand weet nog hoe Tahirovic en vd Boomen zich houden in topwedstrijden. Tegen amateurs ziet het er heel anders uit dan straks tegen europese top.

31-07-2023 23:52

DannyAdam2 +3386

Zeker waar. Je ziet wel kwaliteit iig. Zal nog niet top zijn, want er is nog geen afstemming. Ik ga ervan uit dat de komende tijd Vos een plek zal opeisen. Maar er komt nog wel een middenvelder bij denk ik.

01-08-2023 00:40

MrIvez +3504

LB/RB moet je door selecteren. ASE is ook niet goed genoeg denk ik

01-08-2023 03:11

MrIvez +3504

Gelukkig ontwijken we de top dit seizoen :D

01-08-2023 03:12

SpursAjax +6669

Berghuis moet gewoon op 10 komen te spelen!

31-07-2023 22:22

behangdelul +32501

Denk dat Berghuis er uit gaat bij de volgende saneringsronde....winterstop of volgend seizoen.

31-07-2023 22:00

wijzijndebeste123 +163203

Denk ik ook. In de volgende ronde sneuvelen Wijndal, Brobbey en Bergwijn ook.

31-07-2023 22:19

Ozymandias +159568

Het zou prachtig zijn als Bergwijn het gehele seizoen topfit blijft en volgend jaar voor 30+ miljoen wordt verkocht en daarmee ruimte maakt voor de doorbraak van Godts.

31-07-2023 22:31

Haarlemmer +20589

En dan speelt Ajax uit nood met aertssen in de spits?

31-07-2023 22:34

Ricoteb +53174

Met de huidige selectie gaat iedere speler met een salaris boven de 2 miljoen volgend jaar de deur uit. Puur al omdat we dan geen CL halen en we wel moeten verkopen.

31-07-2023 22:28

Haarlemmer +20589

Dus Klaassen ook? Tijd voor champagne!

31-07-2023 22:34

Ricoteb +53174

Klaassen gaat deze zomer nog wel weg. En ik wil zelf ook heel graag van Klaassen af, net als van gasten als Sanchez, Wijndal en Alvarez trouwens, maar als je er toch niks voor terughaalt, heb je er ook weer niks aan.

31-07-2023 22:37

Melle.v +1552

Sowieso mag ik hopen dat Berghuis niet meer als rechtsbuiten gaat spelen.

31-07-2023 21:59

AINIESTA +44540

Lekker verkopen. Te sloom als rechtsbuiten en zie inmiddels liever Kudus, Misehouy, Taylor en Bergwijn liever op 10 dan Berghuis. Ook totaal geen middenvelder. Kwetsbaar in de kleine ruimte en daarom soms compleet anoniem.

31-07-2023 21:46

BattieSr +2411

Oei, zelfs Taylor?

31-07-2023 21:50

LukaLitmanen +81962

"Ook totaal geen middenvelder" en dan met aanvaller pur sang Bergwijn als optie voor 10 aankomen haha

En vandaar dat toptrainer Ten Hag berghuis hele seizoen op 10 zette.

31-07-2023 21:52

AINIESTA +44540

Als 4de optie en is wel aanspeelbaar onder druk in tegenstelling tot jouw idool. Ten Hag stelt ook Klaassen op en Alvarez. Dit zegt mij bijzonder weinig.

01-08-2023 08:17

ajax4ever001 +18407

Tuurlijk lekker blijven verkopen. Ben je gek ofzo

01-08-2023 00:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.