Berghuis uit zorgen: 'Over twee weken staat Heracles voor de deur'

door Wessel Kroon 506

Bron Algemeen Dagblad

Berghuis uit zorgen: 'Over twee weken staat Heracles voor de deur'

door Wessel Kroon 506

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Steven Berghuis maakt zich zorgden over de kwaliteit van de selectie van Ajax. De 31-jarige Ajacied heeft zijn zorgen geuit in een gesprek met trainer Maurice Steijn. In gesprek met het Algemeen Dagblad bespreekt Berghuis onder andere het verlies van aanvoerder Dušan Tadić.

Berghuis beleefde een teleurstellend seizoen met de Amsterdammers en wil de fans dit seizoen iets moois laten zien. Echter weet ook Berghuis dat dat lastig kan gaan worden. 'Er zitten straks 50.000 mensen in de Arena. Die hebben hoge verwachtingen, en dat moet ook. Dat hoort bij Ajax. Maar ik vraag me af of dat realistisch is.'

De 31-jarige middenvelder annex buitenspeler wil benadrukken dat het binnen de selectie niet ontbreekt aan individuele kwaliteit. 'Iedereen hier kan goed voetballen. Het gaat om de balans in de selectie. Die was er vorig seizoen totaal niet. Je moet verschillende kwaliteiten toevoegen om die groep weer competitief te maken. Het is nu te broos. Vooral achterin, het fundament van je elftal.'

Het vertrek van Tadić zorgde dan ook voor teleurstelling bij Berghuis. 'Het is nogal een signaal als zo’n belangrijke speler de aanvoerdersband afdoet, het shirt met nummer 10 neerlegt, het shirt van zijn droomclub, en de deur achter zich dichttrekt. Hij was onze absolute leider, een geweldige captain. Het was een grote klap voor ons.'

Ervaring

Berghuis zegt zelf niet in de voetsporen te gaan treden van Tadić. 'Dat zit niet in mijn karakter. Ik ben een verbinder in de selectie, probeer de jonge jongens, de Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse spelers op hun gemak te stellen. Leiderschap moet op natuurlijke wijze ontstaan, maar je kunt niet van iedereen een dergelijke rol verwachten. Sommige spelers kunnen op basis van hun individuele kwaliteiten voor ons het verschil maken, maar dat wil niet zeggen dat zij de boel ook binnen en buiten het veld op sleeptouw kunnen nemen.'

In gesprek met Steijn deelde Berghuis zijn gevoel over de huidige situatie. 'Ik heb hem precies verteld wat ik nu tegen jou zeg. Ik ben twee jaar geleden door Marc Overmars, Erik ten Hag en Edwin van der Sar naar Ajax gehaald. Ik ben gekomen om te voetballen met Daley Blind, Dusan Tadic, Sébastien Haller, Antony, Lisandro Martínez, Noussair Mazraoui en Nico Tagliafico. Ze zijn allemaal weg. Wie had dat kunnen bedenken? Ik ben blij in Amsterdam, de familie ook. We willen zo lang mogelijk blijven. Maar ik wil niet nog zo’n seizoen als het vorige.'

'Het gaat om connectie in het veld. Ajax moet een selectie samenstellen waarin spelers elkaars zwaktes camoufleren en elkaars kracht optimaal kunnen benutten. Die samenhang is er nog niet. Vooral voor de jonge spelers is dat moeilijk. Zij verdienen een solide groep. Ryan Gravenberch en Jurriën Timber hebben ook die hulp gehad. Die balans is nodig en die is er nog niet. Over twee weken staat Heracles voor deur. Dat is vrij snel', besluit Berghuis.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Velibor30370 +4155

Beetje klaar met dit soort gejank….nog steeds heeft deze groep meer talent dan de rest van de ED. Onder t mom van hard work beats talent when talent doesn’t work hard is t wmb gewoon een kwestie van keihard werken en achterblijvers loslaten. Dan kan r best om plek 1 gestreden worden.

01-08-2023 11:51

GAjax31 +16064

Ik word een beetje moe van Berghuis. Ja, je bent gekomen toen Blind, Tadic, Martinez, Antony, etc. bij Ajax speelden. Maar elk jaar vertrekken de beste spelers en dat geeft weer de kans voor nieuwe spelers om op te staan.

Toen Ajax Milik verkocht kreeg Dolberg de kans. Toen Cillessen wegging stond Onana op. Dat is Ajax en ook dit jaar zullen de beste spelers (Timber, Kudus, Alvarez, etc.) vertrekken. Dat geeft jeugdspelers deze voorbereiding de kans om zich te laten zien. En ja, iedereen begrijpt dat dit aangevuld moet worden met aankopen, maar ik vind het niet netjes richting de huidige selectie om meerdere keren in interviews te klagen over kwaliteit. Ook een beetje misplaatst gezien zijn eigen prestaties.

31-07-2023 12:05

wimdep +1298

Berghuis kan ook gewoon zeggen dat hij weg wil!

31-07-2023 11:49

jaripettersson +9468

Berghuis rendeert bij een slecht draaiend team. Dan kan hij zich het meest onderscheiden. Een ziekelijke karaktertrek. Anderen op sleeptouw nemen zit er ook niet in het pakket. Over anderen klagen des te meer. Bij een goed lopend elftal komt hij nauwelijks mee. Was bij Feyenoord net zo. Toen hij daar vertrok ging het lopen. Hem wegdoen is een belangrijke sleutel naar succes voor ajax.

31-07-2023 07:41

soewares +2502

Onzin. Hij vraagt hier juist om versterkingen. Daarnaast was Berghius juist op zn best toen jongens als antony tadic en haller het op hun heupen hadden

31-07-2023 11:35

36 +8620

Geen punt tussen te krijgen

31-07-2023 07:41

brullie +7031

Hij heeft groot gelijk, zo lijkt het nergens op.

31-07-2023 07:05

Jeremias +1661

Er zullen velen misschien niet met mij eens zijn maar ik heb veel meer met Dolberg dan met Brobbey.

31-07-2023 00:54

wijzijndebeste123 +163586

Ik heb 0.0 met Brobbey. Ik vind t n uiterst beperkte spits met n waardeloze mentaliteit.

31-07-2023 02:37

4bier +31367

Brobbey is en blijft een smerige tyfus rat.

31-07-2023 04:36

Jeremias +1661

Het lijkt wel alsof hij betaald wordt om niet te scoren. Verschrikkelijk. Belabberde voetballer.

31-07-2023 10:12

Balgevoel +30849

Haha. Mits fit en in vorm, zijn ze gecombineerd de ultieme spits, met 10% van Huntelaars 'geilheid op de goal', dan... Van Dolberg viel technisch een heel stuk meer te genieten, Brobbey vind ik voetballend echt bijzonder matig. Maar goed, hij is er en Dolberg niet... Eigenlijk hebben we nog 2 spitsen nodig. Idealiter, qua types, heb je naast Brobbey met een rommelaartje (Douvikas qua Eredivisie) en een aanspeelpunt (Lauritsen, uiteraard ook qua Eredivisie) best een aardige spitsbezetting. Maar met alleen Brobbey wordt het niks en Rasmussen heeft vlieguren nodig...

01-08-2023 09:12

Jeremias +1661

De keiharde realiteit is inderdaad dat we helaas Brobbey hebben en geen Dolberg, wat mij betreft, juist schrijnender maakt. Deze blonde Deen heeft nauwelijks zijn groeiende techniek bij Ajax helaas niet voldoende kunnen etaleren. Met regelmaat een kop-/traptechniek waar ook Haller een puntje aan kan zuigen . Bovendien zat de zeer jonge Dolberg in de lift om tot een succesvolle spits te worden juist bij Ajax. Het was bovendien met die groeiende lichting een mooie chemie.

En nu terug bij Brobbey.... Ach laat ook maar. Pfff

01-08-2023 21:14

036AFCA97 +146646

Morgen om 11:45 vertrekt er een Cessna 525 (privejet) vanuit Zagreb naar Schiphol 👀
Bron: FlightRadar24

Dit is wat een dag zonder inkomende transfergeruchten met me doet.

30-07-2023 23:59

wijzijndebeste123 +163586

Ivanusec op weg naar Rotterdam.

31-07-2023 00:07

036AFCA97 +146646

Privejet zou dan wel in Rotterdam zelf landen, toch?

31-07-2023 00:16

wijzijndebeste123 +163586

Je hebt gelijk! Ik krijg nu weer n beetje hoop. Ook omdat user MosesD gister meldde dat hij van n jeugdcoördinator had gehoord dat Ajax komende week 2 grote namen zal presenteren (zonder dat deze werknemer wist welke namen of posities). Nu ben ik nooit van AS-users geloven maar MosesD is n oudgediende op AS (loopt al ruim 10 jaar mee) en geen praatjesmaker. Ik grijp alles aan in deze barre tijden. Deze week moet t gebeuren.

31-07-2023 00:18

036AFCA97 +146646

Ik hoop dat hij gelijk heeft!

31-07-2023 00:19

LukaLitmanen +81980

Net als dat Guler huizen kwam kijken in Amsterdam? (;

31-07-2023 08:35

AFCA020! +6095

Zou mooi zijn ouwe en ik hoop het van harte…

Enig kritisch puntje is dat ik mij afvraag in hoeverre een jeugdcoördinator wordt meegenomen in dit soort zaken.

Doet niets af aan het verhaal van Moses overigens, maar vraag me af in hoeverre die jeugdcoördinator dit weet of dit hoopt (net als de meeste van ons)

31-07-2023 08:41

jeffrey_van_der_sluis +30372

Sutalo en Hato wordt natuurlijk wel Suhato he

31-07-2023 00:14

Opperhoofd +12571

Dat hebben we nodig, een beetje hoop

31-07-2023 03:04

RN +14719

Marc Overmars, Erik ten Hag en Edwin van der Sar naar Ajax gehaald. Ik ben gekomen om te voetballen met Daley Blind, Dusan Tadic, Sébastien Haller, Antony, Lisandro Martínez, Noussair Mazraoui en Nico Tagliafico. Ze zijn allemaal weg. Wie had dat kunnen bedenken?

Dit stukje is zo pijnlijk. Gvd wat hadden we een kwaliteit zeg

30-07-2023 23:14

10Sneijder10 +3031

Zeker... nu hebben we over het paard getilde jochies als Brobbey en Taylor rondlopen. Het verval is enorm...

30-07-2023 23:31

Jeremias +1661

Een oud probleem van onze geliefde Ajax. Wanneer de grote clubs aankomen en met hun flappen beginnen te zwaaien dan zijn de jongens gauw weg uit Amsterdam voor het grote geld.

31-07-2023 00:52

Harold +10572

Het is logisch dat er voetballers komen en gaan. Net als trainers. Maar Ajax moet altijd zo nodig zijn beste spelers verkopen, omdat zogenaamd een hoog bod niet kan worden geweigerd. Flauwekul natuurlijk!

31-07-2023 08:55

4bier +31367

Wel bijzonder inderdaad dat Gimenez alweer dagen traint en speelt, bij ons zijn ze bij zijden shirtjes aan het kopen op Ibiza.

30-07-2023 22:45

Cello +52925 moderator

@4bier

Heb me laten vertellen, dat het verschil 'm zit in het feit dat Gimenez vooral bankzitter was itt de ajacieden, die vrijwel ieder duel vanuit de basis waren gestart.

30-07-2023 22:53

marty21 +461

he he eindelijk iemand die niet alleen plaatjes kijkt. Hier hebben we wat aan.

30-07-2023 23:15

DannyAdam2 +3386

Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat alle eerste keuzes niet door gaan uiteindelijk.

30-07-2023 22:34

Cello +52925 moderator

@DannyAdam2

Daar zou je zo maar gelijk in kunnen hebben of kunnen krijgen. Denk dat in het beperkt vrijgekomen salarisbudget er lang niet genoeg ruimte is om alle wensen mbt eerste keuzes werkelijkheid te laten worden. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden....ga je voor kwantiteit (ga je alle gewenste posities versterken) of ga je voor kwaliteit en heb je niet genoeg budget om alle gewenste posities te versterken. In het eerste geval, als je voor kwantiteit gaat zal je dik waarschijnlijk niet alle eerste keuzes kunnen nemen, omdat die tesamen teveel aan salaris gaan kosten. In het tweede geval, wanneer je dus wel voor eerste keuzes gaat, dan is er te weinig salarisruimte om alle benodigde posities te kunnen bezetten met de gewenste spelers.
Daar hebben ze dus wel zeker een dilemma. En nu reeds inspelen op een mogelijk vertrek van Kudus, Alvarez is moeilijk. Gaan ze wel, dan heb je meer ruimte en kan je wèl mogelijk alle eerste keuzes halen, maar vertrekken ze niet en haal je desondanks (omdat je denkt te anticiperen) wel die spelers die je eerste keus zijn dan kom je wellicht dik boven je nieuwe salarishuis uit en heb je een financieel probleem. Een nog groter tekort als dat men nu al heeft....
Dus al met al zit het veel complexer in elkaar en is men intern op het punt gekomen dat men niet dat risico wil lopen, immers alles wat je nu doet dat werkt de komende jaren ook door op je begroting (afschrijvingen en salarissen over lengte van contractduur).

30-07-2023 23:09

DannyAdam2 +3386

Ja precies. We kunnen altijd nog de eerste de beste zaakwaarnemer, voor 100 miljoen aan spelers aan laten dragen zonder scouting of wat dan ook. Laten we voor kwaliteit gaan idd.

30-07-2023 23:24

Cello +52925 moderator

@DannyAdam2

Hoorde ook in het interview Steijn zeggen, dat aankopen er al hadden kunnen zijn, maar dat het dan de tweede of zelfs derde keus zou zijn. En zei hij, we willen toch echt voor onze eerste keus gaan....ja zelfs als dat betekent dat het meer tijd kost òf zelfs dat ze pas kunnen komen als de competitie gestart is.

Dus de huidige situatie is gewoon goed overwogen en gelijk werd ook duidelijk, dat de voornaamste reden, dat Mislintat ook in Duitsland is, dat is dat hij daar makkelijk en snel kan overleggen met Steijn mbt ontwikkelingen die zich voor doen op transfergebied. Daar maak ik uit op, dat de onderlinge communicatie goed is en dat men transparant naar elkaar toe wil zijn en men gelijk duidelijkheid heeft.

30-07-2023 23:34

DannyAdam2 +3386

Ja klopt, ik heb het ook gelezen. Ja ze hebben dit met het hele team besloten. Het is uiteindelijk denk ik ook de juiste keuze. Maar niet eentje zonder risico. Je hebt kans dat de eerste keuze niet doorgaat, zodat je door moet schakelen en je zo laat in de transferwindow bij de derde of vierde keuzes uit komt. Die dan ook nog de hele voorbereiding hebben gemist. Daarbij snap ik de situatie van Satuolo, maar waar zijn de andere drie spelers dan waar Steijn het over had..

Het is gewoon vreemd om nu enkel Hato als centrale verdediger te hebben. Dat zelfs de stand-in er nog niet is. Maargoed, iedereen is het daar mee eens als ik de berichten zo lees. Hopelijk voor de competitie begint, de selectie op orde.

31-07-2023 00:07

GvanAchteren +868

Alles wat je nu te weinig doet werkt dubbel zo hard op de begroting. Als we volgend jaar weer geen CL spelen dan hebben we weer een gat van 100 miljoen (?), en dan geen of weinig toppers meer om te verkopen

31-07-2023 02:39

LukaLitmanen +81980

Wat een achterlijke reacties hier !!

Hij is met gevaar voor eigen leven door die doorgesnoven Rotterdammers naar ons toegekomen om hier te schitteren en hij krijgt dan als dank een bak stront over zich heen !!

Hij wil alleen het beste voor Ajax en daarom spreekt hij zich uit. Net als Steijn ook waarschuwt

30-07-2023 22:15

Vik86 +42397

Nja 4 miljoen redenen om bij ajax te tekenen...

30-07-2023 22:17

LukaLitmanen +81980

Leg mij dan eens uit;

Als Berghuis bang is voor zijn plekkie, waarom zou hij dan opperen voor meer spelers?

Dan zou hij pleiten voor meer concurrentie voor hem

Dus dat is niet de reden

30-07-2023 22:25

Cello +52925 moderator

@Vik86

Heb je post, waarin je iemand Willem Engel noemt verwijderd. We gaan niet zonder enige reden iemand verdenken iemand anders te zijn. Stop daarmee.

30-07-2023 22:34

Vik86 +42397

Ok.. Prima..

30-07-2023 22:37

AFCACruijff14 +161156

Je hebt door dat die Vik elke dag probeert om te irriteren bij andere users he?

30-07-2023 22:40

Cello +52925 moderator

@AFCACruijff14

Een andere mening hebben kan idd best irritant zijn, maar dat is nog steeds niet verboden. Maar zelfs dan kan hopelijk iedereen wel zoveel mogelijk respectvol blijven naar elkaar. En als dat te moeilijk is/blijkt, ook nadat je er op aangesproken bent dan volgt er vanzelf een sanctie.
En wbt de irritante mening van een ander..... je kunt het ook negeren of er voor kiezen dus om niet te reageren.

30-07-2023 22:49

deMeester +11450

@ LukaLitmanen en Ruli, en Tadic. Ik vind dat wat er ook gebeurt het niet zo kan zijn dat Steijn en Maduro straks de rekening gaan betalen voor falend aankoop beleid.

30-07-2023 22:49

thepower1990 +35726

Volgens het AD is Ajax nu weer bezig met Diant Ramaj een 21 jarige keeper van Eintracht Frankfurt.
De Telegraaf meld in de ochtend de ene keeper, het AD komt 's avonds met een andere keeper.
Kennelijk is het grote gokken in de krantjes ook begonnen.

30-07-2023 22:11

jo1 +4584

Die doen meer dan Sven. Sven moet verkoper worden op een woonboulevard en geen inkoper, want dat gaat niet al te best

30-07-2023 22:12

LukaLitmanen +81980

"In gesprek met Steijn deelde Berghuis zijn gevoel over de huidige situatie. 'Ik heb hem precies verteld wat ik nu tegen jou zeg. Ik ben twee jaar geleden door Marc Overmars, Erik ten Hag en Edwin van der Sar naar Ajax gehaald. Ik ben gekomen om te voetballen met Daley Blind, Dusan Tadic, Sébastien Haller, Antony, Lisandro Martínez, Noussair Mazraoui en Nico Tagliafico. Ze zijn allemaal weg. Wie had dat kunnen bedenken? Ik ben blij in Amsterdam, de familie ook. We willen zo lang mogelijk blijven. Maar ik wil niet nog zo’n seizoen als het vorige."

Berghuis is de enige basisspeler die nog over is na de legendarische wedstrijd tegen Dortmund thuis en CL-groepsfase.

Mag hij balen?
Kijk even hoeveel gigantisch veel kwaliteit we zijn kwijtgeraakt joh.

Tadic nu ook weg

30-07-2023 22:04

jo1 +4584

Ja maar het salarishuis is nog te hoog whaha en de meeste sukkels hier trappen er nog in ook.

30-07-2023 22:10

BasseyAdriaan33 +13620

Dit is wel echt een pijnlijke tekst en pijnlijk om te constateren😭
Zo gigantisch veel mooie CL momenten meegemaakt afgelopen jaren, de geweldige sfeer, de opkomsten, het mooie voetbal, de toffe gasten in de selectie.

Alles is kapot pffffffff

30-07-2023 22:32

AFCACruijff14 +161156

Nogmaals, ook Pasveer is nog over van Ajax-Dortmund.

30-07-2023 22:41

Opperhoofd +12571

Zie het scenario nu al voor me,
Ajax gaat voor 3e keuze Muyamba voor achterin.

En hier moeten wij het mee doen.

Als Kudus en Alvarez blijven dan kan ik hier nog mee leven ook.

30-07-2023 21:37

Davidovski +1296

Ik vind Muyamba als 2e RCV een prima optie, goed om er bij te halen.

30-07-2023 21:56

Opperhoofd +12571

Me 2, maar ben je ook tevreden als dit het hele verhaal is ?

30-07-2023 22:07

thepower1990 +35726

Week geleden kwam op zondag begin van de avond een artikel waarin Steijn vertelde dat ze heel dichtbij een versterking waren. Iedereen als een gek hier tot een stuk in de nacht de F5 aan gort geslagen en nu zijn we gewoon een week verder en is er behalve het vertrek van Bassey weer een hele week 0,0 niks gebeurd.
Iets of iemand zit serieus met onze kloten te spelen.

30-07-2023 21:17

Patrick67 +9624

"puur en enkel op de man spelen" en dan met "zit er iemand met onze kloten te spelen" aankomen??
Met die van mij dus niet. Niet voor anderen praten jij.

30-07-2023 22:06

jo1 +4584

Je hebt helemaal gelijk thepowr1990, we worden serieus genaaid. Alle seizoenkaarten voor dik geld verkocht en je zit met een verdediging die niet zou misstaan op de amateurvelden.
Gebeurt geen hol en straks lopen we vanaf dag 1 achter de feiten aan. Heel die top moet snel weg en zet er voetbalmensen in aub

30-07-2023 22:18

RN +14719

Het gekke is dat Overmars al zei: Er komen mindere jaren aan. of die het allemaal al aan zag komen

30-07-2023 21:16

Richard van W +1255

Daar is niks bijzonders aan, dat is het leven.

30-07-2023 21:31

dp92 +11232

Is Berghuis nu ook al TD? Hou gewoon je mond, werk je de pleuris en wees een leider. Alsof je aankopen nodig hebt om thuis van Heracles te winnen.

30-07-2023 21:03

NickOoms +2606

Met zo’n droevige verdediging, op Hato na, ja

30-07-2023 21:20

dp92 +11232

Met Rensch / Alvarez / Hato / Wijndal hoor je ook gewoon van Heracles te winnen.

Maar voor die tijd zal er heus wel een RCV zijn gehaald.

30-07-2023 21:39

BasseyAdriaan33 +13620

Met rensch Taylor brubbey Aertssen Klaassen Wijndal heb je in de eredivisie het tegen iedere fucking tegenstander zwaar!!!!

30-07-2023 22:34

dp92 +11232

Brobbey heeft vorig seizoen bijna even veel goals gemaakt als Giminez met minder speeltijd. Brobbey is een ruwe diamant en wanneer hij die 100% kansen gaat omzetten in goals wordt hij gemakkelijk topscorer.

31-07-2023 08:15

Davidovski +1296

Als je wilt dat hij een leider is, moet hij juist zijn zorgen uitspreken. Als hij niets zegt is het geen leider maar een volger.

30-07-2023 21:58

dp92 +11232

Maar doe dit dan intern en niet via de media. Voor je het weet staat morgen in de telegraaf dat Berghuis zijn medespelers slecht vind.

30-07-2023 22:04

RN +14719

Ik ben twee jaar geleden door Marc Overmars, Erik ten Hag en Edwin van der Sar naar Ajax gehaald. Ik ben gekomen om te voetballen met Daley Blind, Dusan Tadic, Sébastien Haller, Antony, Lisandro Martínez, Noussair Mazraoui en Nico Tagliafico. Ze zijn allemaal weg. Wie had dat kunnen bedenken? Ik ben blij in Amsterdam, de familie ook. We willen zo lang mogelijk blijven. Maar ik wil niet nog zo’n seizoen als het vorige.'

dit stukje; Godverdomme wat hadden we een kwaliteit lopen zeg. Zowel op als naast het veld met Marc en Erik

30-07-2023 21:01

barry1988 +24000

Als alternatief voor Spertsyan:
Carlos Palacios hij zal een stuk minder kosten zowel transfersom als salaris. Wel nog eigendom van Vasco da Gama

En een spits: Damian Pizarro

Gezamenlijk ben je voor max €12 miljoen zn beetje klaar of zelfs minder als je goed onderhandelt.

https://youtu.be/ijmmZY3mrgo

https://footballtalentscout.net/2023/05/17/damian-pizarro/

https://www.transfermarkt.nl/damian-pizarro/profil/spieler/950593

https://twitter.com/PanoScout/status/1656681343261048835?t=dAo7sLkAHgLHnOFgcLjlqA&s=19

https://www.transfermarkt.nl/carlos-palacios/profil/spieler/571219

30-07-2023 21:00

95 +2165

Ajax moet gewoon terug grijpen naar het Yadic/Blind concept. 2 oudere rotten met veel ervaring kopen of desnoods huren. Taglifico bijvoorbeeld. Pin me niet vast op een naam maar wel een of twee personen die de groep in het veld aansturen. Denk dat deze groep dan veel beter gaat spelen.

30-07-2023 20:58

Bergkomp +1399

Ik vind dat Ziyech terug moet komen. Betaal dat salaris maar gewoon. Dan heb je heus nog wel meer spelers nodig maar met zo iemand erbij ziet het leven er echt wel wat vrolijker uit.

31-07-2023 02:15

YungInternet +3866

Iemand nog een leuk Twitter geruchtje?

30-07-2023 20:56

Jariiii +21890

Ben zeer gecharmeerd van de speler en de persoon Steven Berghuis, vind hem al een paar seizoenen in potentie de beste speler die we hebben rondlopen, maar mijn eerste reactie is dan toch: dan had je er zelfs ook wel wat harder aan mogen trekken.

30-07-2023 20:48

Kingoffdatoilet +17138

Ik hoop echt dat er maandag een cv tekent. Mijn supportershart krijgt het moeilijk.

30-07-2023 20:41

GiiaAfca +9070

Begin ook hele agressieve gedachtes te krijgen, gebeurd niet heel snel maar duurt erg lang zo

30-07-2023 20:43

Kingoffdatoilet +17138

Gelukkig ben ik niet agressief en acht ik de kans dat ik agressief wordt 0

30-07-2023 20:49

dp92 +11232

Dat hoop ik al 3 weken. Maar als straks Sven 3 toppers binnenhaalt is alles weer goed.

30-07-2023 20:56

GiiaAfca +9070

Praten we voorlopig nergens meer over

30-07-2023 21:44

Jeffsajax +1895

Gaan we nu allemaal om en om zeggen dat er speler bij moeten?
Je moet gewoon leveren en je best doen, er zit meer in dan dat men nu doet lijken

30-07-2023 20:36

S.Ajacied +5193

Feyenoord is op dit moment kampioenskandidaat nummer 1. Weinig spelers hebben Fey verlaten deze zomer. Dat team is al op elkaar ingespeeld. Bij Ajax en PSV is het afwachten wat er nog bijkomt. Beide clubs zijn zoekende. Op dit moment gaan we het Feyenoord niet lastig maken. Als er aankopen bijkomen is het nog afwachten of ze aan het beoogde niveau voldoen en heeft het elftal tijd nodig om aan elkaar te wennen. Dat probleem heb je bij Feyenoord niet. Zowat alles bij elkaar gehouden deze zomer en twee aankopen gedaan (Stengs en Zerrouki), waarvan je weet dat ze weinig tijd nodig zullen hebben om zich aan te passen. Dit omdat ze Eredivisie-ervaring hebben en Nederlands spreken etc. Ze weten wat er van ze verwacht wordt.

Wordt een moeilijk seizoen dit… Hoop dat m’n vertrouwen nog een boost krijgt door goede aankopen. We gaan het meemaken.

30-07-2023 20:34

Betuwe85 +20547

Blijft vreemd dat we al 8 dagen horen dat er kwaliteit bij moet maar en we steeds horen voor de eerste keus te willen gaan maar er nog niks rond is als je 4 speler als 1ste keus voor een positie op het oog hebt had je toch al minstens 1 speler mogen verwachten van Sven

30-07-2023 20:28

wijzijndebeste123 +163586

Ruim n week geleden zei Steijn dat we ver waren met n speler. Nu 8 dagen verder hoor je er niks meer over.

30-07-2023 20:30

dp92 +11232

Dit zou Sutalo kunnen zijn en dat ze met Zagreb hebben afgesproken dat die pas komt na voorronde CL

30-07-2023 20:57

wijzijndebeste123 +163586

Maar welke voorronde is dit dan? 2e voorronde, 3e voorronde, 4e voorronde/play-offs?

30-07-2023 20:58

Nr.10 +111023

En het gaat niet over één positie, we zijn hopelijk zeker met vier posities tegelijk bezig. Wel bijzonder dat er niks doorkomt nog ja.

30-07-2023 20:32

GiiaAfca +9070

En als Bassey vertrekt zouden we ons goed kunnen versterken volgens Steijn. Je bent nu een week verder

30-07-2023 20:39

sexyajaxgirl +924

Ajax heeft er voor gezorgd dat er volgend seizoen TWEE teams direct Champions League mogen spelen. En zal je zien dat we eigenlijk de door 'ons' geregelde tweede CL plek niet eens halen.

Wanneer je je realiseert dat je door nu te investeren je 1e of 2e wordt en je daardoor volgend seizoen CL hebt, dan heb je toch geen keuze en ga je toch investeren? Okay, als we nu een armlastig clubje waren, was het wat anders geweest.

Verder zie je bij andere teams met mindere voetballers gewoon beter voetbal. Het is de hele mentaliteit van Bergwijn en anderen. Hij straalt ook uit zo van 'joh wat kan mij het schelen, ik pak mijn geld wel en mijn sushi staat wel klaar vanavond'. Koptelefoontje op, tranquilo. Nou nee, niks tranquilo, jullie helpen onze club in 2 jaar naar de gallemiezen, evenals die vrouw die moord en brand schreeuwde na een foto op d'r mobieltje dat Overmars de kop kostte. Al met al een hele dure foto geweest!

Goed, de heren zitten in een Sushi bar en wij als fans zitten ons thuis te verbijten en maken ons terechte zorgen. Op zich kan het soms slecht gaan, maar het is gewoon niet nodig en ik heb niet het idee dat er nu actie wordt ondernomen en er capabele mensen aan het stuur zitten die de trein weer op de rails gaan krijgen, eerder nog meer van de rails...

30-07-2023 20:28

Amsteraaij +2235

Ja dus moet je juist dit seizoen wel de portemonnee trekken met 1 hoge salarissen en 2 dure aankopen. Desnoods dikke spelers huren. Je moet even korte termijn denken dit seizoen. Zodat je die CL plek hebt. Kun je het seizoen erna weer richting dat zuinige kut beleid wat er nu aan zit te komen

30-07-2023 20:36

Fredschuit1 +1527

Het gaat echt een kut seizoen worden..

30-07-2023 20:24

Aldek +5080

Berghuis zegt gewoon wat de meeste van ons denken.

Zeer reeel wat hij zegt.

Er staat gewoon een erg armoedige selectie… terwijl Timber en Bassie verkocht zijn.

En er gebeurt niks..


We zouden juist moeten investeren willen we 1e of 2e willen eindigen.

Vorig seizoen was selectie ook Kwalitatief arm.

Dus loop niet zo simpel te zeiken op zijn tekst of zijn prestaties. Papegaaien

Zgn Ajacieden / zeikerds zijn jullie 👎

30-07-2023 20:18

Ajax1inVuurenVlam +1233

Zelf een stap harder lopen misschien? Altijd maar kijken naar anderen.... matig karakter.

30-07-2023 20:16

036AFCA97 +146646

Wel lekker dat Steijn en Berghuis het ook gewoon uitspreken. Dan kunnen alle “kop in het zand” Ajacieden ook stoppen met anderen “paniekzaaiers” te noemen.

30-07-2023 20:16

BakkalBijter +11628

Er mag inmiddels wel wat vaart achter komen met in ieder geval een verdediger en 2e spits maar dat neemt niet weg dat sommigen al weken aan het jammeren zijn om aankopen en Kudus en Alvarez er nog steeds zijn. Met die 2 erbij is de selectie helemaal zo slecht nog niet(op misschien de verdediging na).

30-07-2023 20:53

BattieSr +2411

Diskwalificeert zichzelf hiermee volledig als potentiële aanvoerder. Het vinden mag nog, maar dat uit je dan alleen intern!

30-07-2023 20:15

Betuwe85 +20547

Of juist niet wie zegt niet dat Steijn een voorzet heeft gegeven aan Steven in de druk op te voeren

30-07-2023 20:29

jo1 +4584

Intern wordt er niet geluisterd. De media luistert gelukkig wel. Er zitten nu teveel gasten op belangrijke posten met 0 % gevoel voor voetbal. Wat boeit mij het nu of ze 20 miljoen verlies draaien het volgende jaar corrigeren als we ons wel plaatsten. Wat ze nu doen is echt een bedrijf runnen. Ze kijken niet meer naar het voetbal maar naar de centen

30-07-2023 20:30

BattieSr +2411

Dat baseer je op wat precies? Weet jij precies wat liquiditeitspositie is? Etc?

30-07-2023 22:05

jo1 +4584

Jahoor ik kan een jaarrekening lezen. Is mijn werk. Ziet er prima uit

30-07-2023 22:08

BattieSr +2411

Jaarrekening lezen; das wel knap idd. Dan heb je wel inzage in de actuele positie en prognose. Anyway: volgens mij zeg jij sowieso iets anders dan Berghuis. Je wilt je eigen punt gewoon graag maken.

30-07-2023 22:26

jo1 +4584

Actuele positie zekers. Je hebt nog 3 spelers uit je cl campagne over. De rest heeft echt geen dik salaris. Of denk je dat Hato , Godts 3 miljoen pakken elk jaar. Alle kwaliteitspelers zijn vertrokken. Je salarishuis is niet veel hoger dan Psv die dure krachten hebben als de Jong, Benitez etc

30-07-2023 22:32

BattieSr +2411

Ok, maar wat is nu precies je punt? Er moet meer uitgeven worden? Of ?

30-07-2023 22:47

jo1 +4584

Misschien je gedragen als een voetbalclub en zorgen dat je selectie in balans is. Nu is hij totaal niet in balans. Je weet al een jaar dat Timber weggaat als bonus gaat Bassy nog weg en nog doe je niks

30-07-2023 22:50

Amp +37595

Berghuis is in helemaal niks een aanvoerder, nooit geweest ook, ook in Rotterdam niet. Laat m dus maar lekker roepen, het is een meevoetballer, geen leider

30-07-2023 20:39

stopperspil +11174

Voor 12 augustus zullen er wel aankopen bekend zijn en anders die dag bij de thuiswedstrijd een luidruchtige actie/demonstratie in de Arena!

30-07-2023 20:15

GiiaAfca +9070

Bassey was eind deze week rond toch? Zitten nu wel erg diep in het eind van de week…

30-07-2023 20:14

Klemmen +2616

Is al lang op de website van Ajax officieel bekend gemaakt….

30-07-2023 20:16

GiiaAfca +9070

Dan kunnen we ons gaan versterken want als Bassey ging konden we ons goed versterken volgens Steijn

30-07-2023 20:20

Betuwe85 +20547

Was so avond al rond

30-07-2023 20:30

tijssenajax +13925

Mag misschien niet, maar ik dacht laat ik eens samenvatting Feyenoord-Benfica kijken om te zien hoe de concurrent ervoor staat. Nou, ik schrok wel. Feijenoord voetbalde dynamisch, veel inzet en leken conditioneel wel sterk en klaar voor de competitie. Toen ik ons zag tegen Augsburg was dat toch een ander niveau helaas.

30-07-2023 20:12

Orangesoul +5986

Zag een stukje maar Feyenoord is 2 stappen verder dan Ajax. Stengs viel wel op in positieve zin op op de 10 positie..

30-07-2023 20:15

tijssenajax +13925

Ja, Stengs kan in ieder geval voetballen. Niet onhandig als 10.

30-07-2023 20:17

Orangesoul +5986

Clubs ruiken bloed bij Ajax met dit soort uitspraken. Berghuis, Steijn doet t.. Denk dat eredivisie clubs in hun handen wrijven als Ajax op bezoek komt.. Ajax is momenteel de te kloppen ploeg...

30-07-2023 20:12

hoolimike +2455

Als je eigen spelers er al niet meer in geloven. Dodelijk dit!

30-07-2023 20:11

JaapStam +136705

Spertsyan weer belangrijk geweest vandaag met een assist!!!

Waar wacht Ajax in godsnaam op!!!

30-07-2023 20:04

Orangesoul +5986

Geen geld bro..

30-07-2023 20:08

leeke +10393

Man er is wel geld,gesanneerd in salarissen 2 spelers verkocht.Maar blijkbaar worst er weer gewacht tot ze de hoofdprijs gaan vragen of er meerdere clubs komen.kijk naar kakkies halen gewoon een goede spits voor 8 milj.....of hebben we dat ook niet in huis 8 milj

30-07-2023 20:13

GiiaAfca +9070

Moet toch kunnen, bedragen onder de 10 moet je toch met 2 vingers in de neus op tafel kunnen leggen?

30-07-2023 20:15

BakkalBijter +11628

Tahirovic gaat er nog vanaf en van die 60 miljoen komt er 45 miljoen ook echt binnen. We moeten verdedigers halen en geen Spertsyan. Het is nu niet handig om 50 miljoen te gaan uitgeven, maar 20 a 30 moet wel te verantwoorden zijn om volgend jaar minimaal de CL te halen. 2 aanwinsten van 15 miljoen voor achterin halen en vervangers voor de posities van Kudus en Alvarez(indien nodig).

30-07-2023 21:02

Amp +37595

Spertsyan? Die komt toch al elke week naar ajax volgens jou? Hoezo wacht ajax dan?

30-07-2023 20:41

YRGI +32921

AD en De Telegraaf voeren de druk op.

30-07-2023 19:59

Gewoon Gijs +18359

en terecht, na vorig seizoen moest je doorpakken to the max. Toch, blind met geld smijten voor mislopen zoals vorig jaar werpt je nog verder achteruit. Resultaat is echter nu een waardeloos, kansloos en kleurloos seizoen

30-07-2023 20:11

tijssenajax +13925

Geen woord aan gelogen. Ik waardeer jouw teksten Steven.

30-07-2023 19:58

Harold +10572

Berghuis kan beter zijn voeten laten spreken. Alhoewel hij gelijk heeft had hij dit beter niet in de media kunnen roepen. Je valt je medespelers af namelijk.

30-07-2023 19:57

Aldek +5080

Pff wat een BS… gewoon zeggen hoe het is.

Het hoort top voetbal te zijn.. het zijn professionals

30-07-2023 20:12

JaapStam +136705

Ik heb een nieuwe Armeense speler toegevoegd aan het rijtje; Zakharyan en Spertsyan!!!

Het gaat om linksback van Lokomotiv Moskou, genaamd; Tiknizyan!!!

5 goals in 6 wedstrijden, voor een LINKSACHTER!!! Per direct halen, Sven Mislintat!!!

Wijndal weg doen uiteraard!!!

Tiknizyan kost maar 5 miljoen euro!!!

Uit betrouwbare bronnen kan ik zeggen dat Jan Van Halst is getipt hiervan!!!

30-07-2023 19:57

Slang3 +45802

Spertsyan draait net een corner ineens in de goal, cv tikt de rebound in. Jammer dat de TG de transfer wil verpesten

30-07-2023 19:50

mistert +117

Ik vraag me met de dag meer af wie die nummer een op de lijstjes zijn en waarom het zolang duurt.

Sutalo daargelaten

30-07-2023 19:38

Josey Wales +11658

Ik heb hem ff tegen den bosch gezien maar toen had hij er ook niet erg veel zin in.
Lekker wegwezen als je niet met je hart kan voetballen.

30-07-2023 19:36

linksbinnen +8131

Viel mij ook op ja.

30-07-2023 19:43

KudusDream +12972

We hebben er met Klaassen, Sanchez en Alvarez een paar teveel die lekker met hun hart voetballen. Nu graag een paar die met hun voeten kunnen voetballen.

30-07-2023 19:53

deMeester +11450

Nee ik zou me vooral geen zorgen maken over komend seizoen en Berghuis en Tadic lekker gaan bashen omdat ze terecht hun bezorgdheid uiten.

Vooralsnog kan Ajax niet winnen van de nummer 15 van Duitsland terwijl Feyenoord "gewoon" even wint van Benfica.

30-07-2023 19:23

Flipper33 +6826

Gelijk heb je Berghuis wordt niks dit seizoen

30-07-2023 19:20

josajacied +3547

Heracles thuis en Excelsior uit kunnen we gelukkig nog zonder aankopen en met Jong Ajax winnen. Als je Europees ook een makkie loot kun je inderdaad tot 31 augustus wachten.. Mis je alleen de nodige tijd om spelers in te slijpen

30-07-2023 19:19

Ajax95Duivendrecht +24105

Heracles knijp ik nu al, hoor. Altijd lastig hebben we het tegen hen en onze voorbereiding biedt nou nog niet echt de houvast om te zeggen dat dit een zekere winstpartij gaat worden.

30-07-2023 19:21

Flipper33 +6826

Nou als we tegen een 3e klasser uit Duitsland al 5-3 winst tegen spelen zal het me niks verbazen dat we de eerste wedstrijd al punten laten liggen

30-07-2023 19:21

deMeester +11450

de eerste 3 wedstrijden zou me nog geeneens verbazen.

30-07-2023 19:34

goajaxgo +14124

'Europees een makkie loten'.... Bij sommigen hier moet er wel heel veel gebeuren voordat de oogjes open gaan.

30-07-2023 19:25

josajacied +3547

Met Alvarez erbij centraal achterin moeten we van de nummer 3 van Slovenie kunnen winnen ;)

30-07-2023 19:31

deMeester +11450

Haha we verliezen al van de nummer 15 van Duitsland en van de nummer 11 van België.

Heracles, Excelsior en Fortuna kan wel eens een vervelend begin worden

30-07-2023 19:28

AJAX020ADAM +6927

Eagles ook niet makkelijk

30-07-2023 19:31

Erik20 +7365

Ben je vorig seizoen nu al vergeten? Dit Ajax heeft moeite met alle tegenstanders in de Eredivisie, er zijn geen zekerheidjes meer.

30-07-2023 19:30

Simpelishetmoeilijkst +25155

Het einde van zijn loopbaan komt mrt 31 snel dichterbij.

30-07-2023 19:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.