[Update] Ajax bevestigt contractverlenging Gooijer; verdediger tekent voor meerdere jaren bij

door Bart Veenstra 131

Bron Voetbal International, Ajax

[Update] Ajax bevestigt contractverlenging Gooijer; verdediger tekent voor meerdere jaren bij

door Bart Veenstra 131

Bron Voetbal International, Ajax

Laatst geüpdatet

Ajax gaat het contract van Tristan Gooijer verlengen, zo schrijft Voetbal International vrijdagochtend. De twintigjarige verdediger, die op dit moment herstelt van een zware knieblessure, gaat bijtekenen tot de zomer van 2029, aldus het medium.

Voetbal International schrijft dat Ajax als blijk van vertrouwen de geblesseerde Gooijer heeft beloond met een nieuw contract. In de zomer werd Gooijer - met het oog op meer speelminuten - verhuurd aan PEC Zwolle. Al in de eerste wedstrijd ging het mis voor de talentvolle verdediger. Gooijer scheurde tegen FC Utrecht al na 23 minuten zijn kruisband af.

Op dit moment is Gooijer nog altijd aan het herstellen van zijn zware knieblessure. Het is echter niet uitgesloten dat hij nog deze jaargang zijn rentree kan maken. 'Zijn situatie weerhield Ajax er niet van om hem een nieuw contract te geven. Tot 2029 dus, zijn oude contract liep nog tot 2026', schrijft Voetbal International.

Gooijer doorliep bij Ajax de jeugdopleiding en maakte vorig seizoen onder trainer John van 't Schip in december 2023 zijn debuut in het eerste elftal. Inmiddels heeft de verdediger negen keer mogen opdraven voor Ajax in de Eredivisie.

Gooijer over blessure en toekomst bij Ajax

Gooijer sprak in november tegenover De Stentor nog over zijn blessure. Het was een grote schok voor hem, zo vertelde hij destijds. 'Op het moment dat ik het hoorde, besefte ik nog niet helemaal wat de gevolgen zouden zijn. Ik wilde gewoon herstellen en er tegenaan gaan. Ik was helemaal niet zenuwachtig voor de uitslag, omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen.'

Tekst gaat verder onder de foto.

gooijer pec zwolle 24 25
Tristan Gooijer in actie namens PEC Zwolle. Mogelijk kan hij dit seizoen nog zijn rentree maken.

Na zijn operatie is Gooijer gaan revalideren. Hij sprak destijds al zijn hoop uit dat zijn seizoen nog niet helemaal voorbij zou zijn, al wilde hij niets overhaasten. 'Ik wil de mensen wat teruggeven, ze hebben mij erg gesteund. Tegelijkertijd wil ik niet te veel op speelminuten hopen, want dan kan het alleen maar tegenvallen.'

Tot slot sprak Gooijer ook nog over zijn toekomst bij Ajax. Uiteraard hoopt hij in de toekomst definitief door te kunnen breken, maar vanwege zijn blessure heeft hij twijfels. 'De blessure heeft natuurlijk impact op je toekomst. Wil Ajax dan wel met me door? Is er een club die me komend seizoen wil huren na zo’n blessure? Dat is een klein stresspuntje. Ik hoop echt dat ik dit seizoen nog kan laten zien dat ik fit ben en kan spelen.'

Mark Verkuijl 

Ajax hoopt volgens Voetbal International ook snel de verlenging van Mark Verkuijl (19) bekend te maken. De middenvelder van Jong Ajax, wiens contract vooralsnog in de aankomende zomer afloopt, zal voor meerdere jaren gaan bijtekenen bij Ajax.

Tekst gaat verder onder de foto.

mark verkuijl jong ajax
Mark Verkuijl lijkt eveneens te gaan bijtekenen bij Ajax.

Verkuijl liet onlangs bij ESPN al weten dat een contractverlenging aanstaande is. 'Het ziet er goed uit. Ik kan er nog niet heel veel over vertellen, maar het ziet er goed uit', vertelde Verkuijl tegenover ESPN, doelend op de contractverlenging die eraan komt. De negentienjarige Verkuijl ziet nog genoeg mogelijkheden om zich bij Ajax verder te ontwikkelen. 'Ik merk gewoon dat ik bij Ajax nog heel veel kan leren. Nu ook, ik zit net bij Jong Ajax.'

'Ik merk dat ik in de Keuken Kampioen Divisie tegen volwassen mannen heel anders moet voetballen en dat ik daar stappen in kan zetten', vervolgde de jongeling. 'Ik moet gewoon lekker fit blijven en meer ballen opeisen. Ik moet dominanter worden, dat is voor mij denk ik het belangrijkste.'

Update - Ajax bevestigt contractverlenging Gooijer; verdediger tekent voor meerdere jaren bij

Ajax heeft de contractverlenging van Tristan Gooijer bevestigd, zo is te zien op Ajax.nl. De talentvolle verdediger heeft tot en met 30 juni 2029 bijgetekend. Het eerdere contract van Gooijer liep nog tot medio 2026.

Technisch directeur Alex Kroes geeft een korte toelichting op de contractverlenging van Gooijer. 'We zijn blij dat Tristan zijn toekomst langer aan Ajax verbindt. Hij is een multifunctionele verdediger die al de nodige ervaring heeft opgedaan in het eerste elftal. We wilden hem een nieuw contract aanbieden, zodat hij in alle rust kan herstellen van zijn blessure, waarna hij voor zijn kans in Ajax 1 kan gaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax_026 +3053

Nog meer middelmaat dit gaat het probleem worden van de zomer. Er komen heel veel spelers terug van verhuur die simpel weg niet goed genoeg zijn.

12:03

widmfan7 +1883

Snap ik helemaal niks van. Hele matige verdediger die in bijna alles tekort komt

22-03-2025 23:27

ElSandrini +18095

Off topic

Ezechiel Banzuzi, een 20-jarige middenvelder, staat op het punt om deze zomer te vertrekken bij OH Leuven, waar hij sinds zijn transfer van NAC Breda voor 1,2 miljoen euro in 2023 uitgroeide tot een belangrijke speler. Borussia Dortmund toont interesse, maar heeft een eerste bieding van meer dan tien miljoen euro afgewezen gekregen. De club uit Duitsland wordt gevolgd door PSV en Ajax, die naar verwachting ook in de race zijn om de talentvolle jeugdinternational te verwerven.

Databronnen van SciSports suggereren dat Dortmund, met zijn hoge concurrentie op het middenveld, mogelijk geen ideale keuze is voor Banzuzi wat betreft speeltijd, terwijl de kansen bij Ajax (Club Fit 76) en PSV (Club Fit 78) aanzienlijk beter lijken. PSV, waar Jerdy Schouten zou kunnen vertrekken, ziet in Banzuzi een geschikte opvolger, gezien de gelijkenis in speelstijl. OH Leuven staat open voor een transfer en verwacht dat er uiteindelijk een akkoord over de prijs zal worden bereikt. De aandacht voor Banzuzi benadrukt zijn groeiende status in de Europese voetbalscene.

22-03-2025 05:44

HendrikAjax +16832

De bron hier is footballtransfers. De minst betrouwbare bron van Nederland.

22-03-2025 09:14

Suavimani +11952

Klinkt misschien cru, maar een flinke blessure is eigenlijk het perfecte moment om te verlengen met een speler waarin je het ziet zitten. Zo'n speler heeft een flinke tik gehad en is op zoek naar zekerheid. Eerder geneigd om tegen een normaal salaris en een wat langere contractduur bij te tekenen.

Nu hopen dat hij nog wat speelminuten kan pakken dit seizoen. En dan in de voorbereiding de strijd aan met Gaaei, Rosa en Alders.

21-03-2025 22:42

MrIvez +3505

Dacht precies hetzelfde, zakelijk gezien een goede move. Ook omdat je hem waarschijnlijk tegen jeugd voorwaarden of iets daarboven verlengt en mocht die toch een aantal ajax 1 halen en spelen weer zul je een goede winst op hem kunnen pakken. Overigens ben ik altijd gecharmeerd geweest van Gooijer en hoop ik dat hij meer speeltijd gaat krijgen in het volgende seizoen

22-03-2025 01:42

433 +248

Even off-topic: Hoe groot achten jullie de kans dat ik nog 2 tickets kan halen voor Ajax - NAC in de resale? Komen die vaak nog beschikbaar 1/2 weken van te voren? Of gaat dat lastig worden?

21-03-2025 20:24

Ajax The Best +16487

Als je het gewoon regelmatig checkt kom je wel aan tickets. Maar als je wacht tot er per se 2 naast elkaar zijn, dan kan het lastiger worden. Ik zou gaan voor 2 tickets in hetzelfde vak en ter plekke regelen dat je naast elkaar zit.

09:48

Aram +17904

Eigenlijk is dit vreemd. We hebben daar met Gaaei 1 van de sterkhouders als onze top-5 weg is. En daar achter nog Alders.

Wel blij met Verkuijl.

21-03-2025 19:31

FTS95 +16042

Hij kan ook RCV

22-03-2025 08:08

HendrikAjax +16832

Gaaei heeft een aardige comeback gemaakt maar hij zal nooit een sterkhouder voor Ajax worden.

22-03-2025 09:17

Bramble1988 +9261

@mods(of wie dan ook); kunnen we deze site niet adfree maken? Damn wat irritant!

Uit leedvermaak begeef ik me soms op FR12, maar 1 ding moet ik toegeven; die site werkt echt 10x beter dan de onze..

Dat mag toch nie🙈

21-03-2025 18:50

3GoudenSterrenAjaxAmsterdam +256

Echt top, vooral als het in 010 niet loopt is Fr12
echt doodlachen om ff kwartiertje doorheen te lezen

22-03-2025 09:38

Bramble1988 +9261

Yes, maar hoe fraai die site loopt(vergeleken AS) is best tenenkrommend..

22-03-2025 15:35

Sjaakie +5808

Verstandig. Is de opvolger van Sutalo.

21-03-2025 17:43

Artemio +31910

Naja wanneer hij net zo’n zelfde traject kan doorlopen als Baas. Dan zou het prima zijn.

21-03-2025 17:01

1337manen +119

Ik woon in Zwolle en ben toen speciaal voor hem naar pre-season wedstrijden gegaan en het viel mij direct op dat hij één van de betere spelers was die op het veld stond. Ik vond hem vooral als CV een goede indruk maken. Ik zou hem volgend seizoen de kans geven als back-up voor Sutalo.

21-03-2025 16:03

Ajaxsupporter02 +13995

Eens. Als CV heel veel potentie. Als RB vind ik hem niet heel bijzonder.

21-03-2025 16:40

Libero +19109

Ik begrijp dat dit een moment is dat die jongen niet veel interesse geniet, maar waarom zo lang verlengen? Ging men met Van Axel Dongen ook aardig de mist mee in, die zie ik om eerlijk gewoon niet het gewenste fysiek te hebben voor topsport; ook al werd hij ook weer de laatste keer héél voorzichtig gebracht bleek het niet voorzichtig genoeg en is hij alweer een seizoen niet inzetbaar.
Kruisbandblessures zoals bij Gooijer zijn weliswaar wat anders, maar daar zijn toch zeer vaak terugvallen of verwante blessures bij te betreuren.

21-03-2025 15:56

DeKenner +9292

Ik vind het heel oneerlijk om - welke speler dan ook - te vergelijken met Van Axel Dongen. Ik ken geen speler die fysiek zo instabiel is als VAD. Erg slechte vergelijking dus. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die volledig herstellen van kruisbandblessures en daar zelfs beter uitkomen. Ik heb even geen zin om voorbeelden op te zoeken, maar ik denk bijv. aan Van Nistelrooij.

21-03-2025 18:22

Libero +19109

Ik gaf al aan dat het om andere situaties ging, de grote gemene deler is echter wel dat er een groot risico vastzit aan zo lang verlengen. Bij VAD gezien zijn blessuregeschiedenis en bij Gooijer omdat hij nog amper op een veld gestaan heeft. En het is zelfs vaak voorgekomen dat spelers pas een terugval krijgen op het moment dat ze fit verklaard zijn en er om het echie gespeeld word.

21-03-2025 18:33

DeKenner +9292

Dat zou kunnen gebeuren, maat laten we hopen van niet. Ik hoop/ga er vanuit dat Ajax zo’n jongen tussendoor eerst medisch checkt en niet zomaar blind zijn contract langdurig verlengt.

21-03-2025 18:56

Libero +19109

Ik hoop uiteraard van niet en dat Ajax hier inderdaad vanuit een redelijke hoeveelheid wetenschap gehandeld heeft. Maar de realiteit wil ook dat er genoeg spelers gecheckt en opnieuw gecheckt en vervolgens de wei ingestuurd zijn en alweer snel (zij het dan of in eerstvolgende wedstrijden) jankend van het veld gedragen zijn. Kruisband is a bitch.

21-03-2025 19:09

Okocha078 +13765

Goed nieuws. Vind Gooijer en Verkuijl typisch 2 spelers die we normaal gesproken te vroeg laten gaan en die elders opbloeien. Zoals Salah-Edinne en Regeer bv.

Vind die back van Nac ook echt heel interessant: Cherrion Valerius. Komt ook net terug van een blessure, maar maakte daarvoor echt indruk. Fysiek al een beest en kan alleen maar beter worden.Voordeel is dat hij ook als cv uit de voeten kan. Als je die laat lopen is het een volgende Banzuzi, die nu ook in de belangstelling van grote clubs staat.

21-03-2025 15:47

barry1988 +24000

Benieuwd hoe hij terugkomt van zijn blessure. Wel goed dat Ajax hem op tijd verlengd heeft want het blijft een talentvolle speler. Volgend seizoen weer verhuren zodat hij minuten kan maken.

21-03-2025 15:45

Oxxer +163880 moderator

Als Steijn en TD Nijkamp er niet zaten, zou ik een hernieuwde samenwerking met Sparta erg interessant vinden , Gooijer en anderen uit JA kunnen daar rijpen in de Eredivisie.

21-03-2025 14:36

JohnDylan +21973

Onder leiding van Roks was de jeugdopleiding van Sparta de beste van Nederland. Ik vind het jammer dat hij nu de technisch manager van de Ajax Vrouwen is en niet bij de jeugdopleiding van Ajax betrokken is.

21-03-2025 15:34

Oxxer +163880 moderator

Klopt, Roks stond hoog aangeschreven, zat heel lang bij Sparta totdat hij werd weggepest door Henk van Stee.

21-03-2025 15:42

mvdk +43875 moderator

Sparta wil zelf niet meer. Ze hebben ambities om zelf weer te groeien.

21-03-2025 15:36

Oxxer +163880 moderator

Zonde, Almere zou een interessante partner kunnen zijn, maar eerst 600K terug van Maduro en Eredivisionist zijn.

21-03-2025 15:44

mvdk +43875 moderator

Ik heb het vermoeden dat 600k snel verdampt is bij zo'n clubje.

21-03-2025 17:09

Oxxer +163880 moderator

600K is peanuts voor Lesley😉

21-03-2025 17:19

KleineReus +6448

Lijkt me goed nieuws. Startte vorig seizoen wel aardig maar viel in de algehele malaise nogal terug. Evengoed kon je wel zien dat hij op voetballen zit.

21-03-2025 14:20

Patrick1967 +1638

Prima dit. Spelers vertegenwoordigen hoe dan ook een waarde zo, ook als ze het niet redden. Al hoop ik van wel.

21-03-2025 14:17

JohnDylan +21973

Van meerdere van de ‘AZ hervormingen’ in de jeugdopleiding ben ik verre van een fan maar het geduld wat Beuker met talenten heeft is wel iets wat hij van AZ heeft meegenomen waar ik zelf al lange tijd voor pleitte. Niet elk talent die een toekomst bij Ajax heeft is als 19 jarige al goed genoeg voor het eerste. Ajax moet meer talenten tot ze 23 jaar oud zijn bij de club houden zodat de kans kleiner wordt dat we talenten als Salah-Eddine en Regeer te vroeg laten gaan en geld door de WC spoelen voor de komst van spelers die niets bij Ajax te zoeken hebben zoals Sosa en Rosa.

Ouaali vertelde me dat ze in de jeugdopleiding ontevreden waren over de individuele begeleiding die talenten kregen nadat ze de stap naar Jong Ajax hadden gezet. Elk talent werd met een ontwikkelingsplan de jeugdopleiding uitgestuurd maar daar werd vervolgens helemaal niets meer mee gedaan. Soms kwamen spelers opeens op een andere positie te spelen en kregen ze nauwelijks enige individuele begeleiding daarin. Dit lijkt onder Beuker beter te worden gedaan en dat zal zich zeker uit gaan betalen op de niet zo lange termijn.

21-03-2025 14:02

Holadieje +5926

Off-topic: Tilman erbij tegen Ajax, daar moet je enorm fel op gaan zitten. Die zal als de dood zijn dat die een nieuwe blessure oploopt dus vanaf minuut 1 lekker op 't randje spelen zodat die met poep in de broek gaat spelen. Zelfde met Dest. Op de bal, en daarna per ongeluk op de enkels door

21-03-2025 13:53

fcbalophetdak14 +1338

En dan perongeluk op zn knie door

21-03-2025 14:16

AjaxDordt +14035

Balen, is hun beste middenvelder

21-03-2025 15:44

gi0vanni +7163

Een lichte overtreding maken kan maar daar moet je mee oppassen. Trap je iemand uit de wedstrijd dan kun je gewoon rood krijgen.
In principe is PSV beter als Ajax maar wij hebben een coach die een wedstrijd tactisch kan winnen.
Ik blijf van mening dat hij gezien de huidige kwaliteit van de selectie hij het echt fantastisch doet.
Zijn we waren we willen zijn? Nee maar we zijn aan het bouwen. Als er financieel meer mogelijk is, er voldoende spelers zijn vertrokken, er talenten zijn ingepast en aankopen zijn gedaan kan Ajax stappen maken. Maar dat kan onmogelijk allemaal in een zomer. Ook kost het beter maken van talenten tijd.

21-03-2025 15:57

Bjorn +12411

Komt tekort, denk ik. Hopelijk bewijst hij het tegendeel.

21-03-2025 13:53

emieltjuhh +17841

Rosa mag alweer weg?
Gaaei rechtsbuiten volgendjaar?

21-03-2025 13:21

mvdk +43875 moderator

Rosa kan ook op linksback.

Gooijer is van origine een cv en geen back. Hij wordt er alleen gebruikt. Wellicht dat ze hem nog een jaar verhuren.

21-03-2025 13:45

JohnDylan +21973

Rosa kan op geen enkele positie goed genoeg spelen voor Ajax. Hij is opbouwend en aanvallend slecht en verdedigend middelmaat. Hij verdedigd zoals Rensch toen die net op rechtsback was komen te staan en dekt structureel aan de verkeerde kant van zijn man. Ik dacht dat Collins en Sánchez de slechtste backs waren die Ajax ooit zou kopen maar Rosa doet een gooi voor die titel.

21-03-2025 13:50

TeringHenkie +28294

" Hij wordt er alleen gebruikt."

Dat "misbruik" gebeurd in de jeugd erg veel!!

21-03-2025 15:40

mvdk +43875 moderator

Hij is er natuurlijk ook nog maar net. Het begin is inderdaad erg slecht. In Spanje leek hij beter te zijn dan dat we nu zien. Misschien communicatieproblemen? Priveproblemen in een nieuw land? Maar hoogst waarschijnlijk gegokt en verloren.

21-03-2025 15:41

mvdk +43875 moderator

@TeringHenkie

Klopt. Ajax schuift heel snel met spelers.

21-03-2025 17:10

daslogisch1 +10150

Maar begrijp dat hij nu klaar is bij PEC en dus weer terug komt naar ons om hier te herstellen en mogelijk dit seizoen nog in te kunnen vallen?

21-03-2025 13:20

Jake the Snake +17349

De truc van Beuker. Spelers verlengen als het individueel even wat minder gaat door bijvoorbeeld een blessure, zodat Ajax daardoor een betere onderhandelingspositie heeft.

21-03-2025 13:17

behangdelul +32551

Nee je kan ze beter laten vallen als een baksteen, dat is wel een gave actie.

21-03-2025 13:35

linksbinnen +8134

Gaaei, Alders en Gooijer. Ook hierom snap ik de aankoop van Rosa niet.

21-03-2025 13:00

DeKenner +9292

Ik verwacht met aangrenzende zekerheid dat Alders en/of Gooijer nog wel een jaartje verhuurd gaan worden. Maar los daarvan, van wat ik tot nu toe van Rosa heb gezien, snap ik zijn aankoop ook nog niet helemaal. Maar we hoeven hem ook nog niet af te schrijven, want het is nooit makkelijk om midden in een seizoen aan te sluiten.

21-03-2025 13:17

AFCA020! +6096

Eens DeKenner!

Je zag dat vorig jaar ook een aantal mensen met een zeer kortzichtige kijk Sutalo helemaal de grond in trapte, terwijl de scouting hem toch goed had ontdekt (tuurlijk blijft het jammer dat Mislintat slecht onderhandelde en veel te veel betaalde, maar je zag dat de scouting gelijk had). Hetzelfde kan gezegd worden van de “fans” die Taylor oa de grond in trapte. Geef Rosa tijd.

Je kan er ook niet direct al te veel van verwachten daar die als backup is gehaald voor een zeer laag bedrag (waar je je ook geen buil aan kunt vallen dus prima 👌🏻).

Van mij had het niet per se gehoeven, daar je met Gaaie en Alders 2 prima opties hebt voor de eredivisie. Maar goed, Farioli wilde per se een extra speler, dus heel goed van een TD dat hij zo nu en dan naar z’n trainer luistert. Alleen maar te prijzen, want lang niet iedereen doet dat (zie Mislintat bijv).

En door deze constructie is iedereen blij. Farioli heeft meer speelruimte en Kroes en de FD zullen minimaal breakeven spelen op deze jongen (en waarschijnlijk zelfs een (klein?) plusje schrijven, wat ook bittere noodzaak is na de rampzalige “investeringen” van oa vorig jaar)

21-03-2025 13:55

Altijdindestraat +39970

Als ik Rosa zie spelen snap ik het al niet

21-03-2025 13:23

Brooklyn +4136

Rosa moet nog wennen. Speelt iets te geforceerd. Begrijpelijk. Ajax staat bovenaan en blijft kwetsbaar in de omschakeling.

21-03-2025 13:42

Toni21 +3533

Goed nieuws dat Gooijer heeft verlengd. Zit echt nog wel potentie in. Off topic: vraag me af hoe het met Silvano Vos gaat in Milaan. Had hij het echt slechter gedaan op dit middenveld dan Fitz-Jim?

21-03-2025 12:56

RoelDijkstra8 +380

Zeker want Fitzie is een topper in wording!

21-03-2025 12:57

Freddy +11393

Hele andere type speler

21-03-2025 13:25

behangdelul +32551

Mag je zelf invullen. Veel wedstrijden in Jong Milan zijn het ook niet (13)
https://www.transfermarkt.nl/silvano-vos/profil/spieler/738476

21-03-2025 13:37

Ajaxsupporter02 +13995

Ja, Vos heeft het inzicht en overzicht niet.

21-03-2025 13:50

Nr.10 +111034

Nou mooi. Toch een jongen waarvan ik denk: als die het niet redt om bij ons een degelijke selectiespeler te worden, dan kan je hem nog wel verkopen aan een subtopper. Sowieso kan het geen kwaad om dit soort jongens wat langer de tijd te geven (zie Regeer, Q Timber, Lang, Botman).

21-03-2025 12:52

KarimB +11458

Ik las Gaaie en schrok mij t lazerus

21-03-2025 12:35

Aeneas +1198

Het is inderdaad wel altijd even schrikken als onze eigen fans de namen van onze spelers niet kunnen spellen.

21-03-2025 12:56

axelAFCA1996 +817

Daar hebben we Wilfred Genee weer 🤣

21-03-2025 13:33

KarimB +11458

Hahaha ik zat te scrollen maat. Niet zo lullig.doen

21-03-2025 15:39

AjaxNWH90 +1856

Krijg een beetje Liam van Gelderen vibes bij deze jongen.. hoop toch echt op een andere en betere carrière dan Van Gelderen..

21-03-2025 12:31

Ajaxsupporter02 +13995

Van Gelderen was niet eens echt goed bij Jong.

21-03-2025 13:56

Artemio +31910

Van gelderen is nu wel 1 van de betere bij RKC als centrale verdediger.

21-03-2025 17:04

Ans B +19823

Goede zaak. Heb veel vertrouwen in Gooijer.

21-03-2025 12:24

Musica Merlo +8202

Goed dat Ajax zijn beste talenten voor meerdere jaren vastlegt. Wel hoop ik op meer aanvallende talenten voor de toekomst want het valt nu op dat Ajax genoeg verdedigende talenten heeft maar aanvallend valt het wat tegen.

21-03-2025 12:09

Picasso +6609

In zijn eerste paar wedstrijden in het eerste maakte hij een goede indruk op me. Daarna steeds minder omdat hij misbruikt werd als wingback.

21-03-2025 11:58

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25327

Prima speler voor zijn blessure beter als Rensch op zijn leeftijd

21-03-2025 11:54

tnrg +1168

Toen Rensch de leeftijd van Gooijer tijdens zijn debuut in Ajax 1 had was Rensch al international en speelde al een paar jaar in het eerste. Ik ben ook fan van Gooijer maar dit is natuurlijk onzin.

21-03-2025 12:09

Sjaakie +5808

OK, Diefijn speelde meer en was al international, maar Gooijer is toch beter. Zeker als RCV.

21-03-2025 19:20

Hersenspinsel +8009

Dankje voor je waardevolle les Nederlands.
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/beter-als-beter-dan/

21-03-2025 12:46

axelAFCA1996 +817

Neee beter hé! 🤪

21-03-2025 13:34

AFCAjaxMidNineties +12707

Ik hoop dat je teentjes niet gekneusd aanvoelen nu je er overduidelijk op getrapt bent...

21-03-2025 13:37

AFCAjaxMidNineties +12707

Nnn nn nul tien...

21-03-2025 13:37

behangdelul +32551

@axelAFCA1996 u kent uw klassiekers!

21-03-2025 13:38

RJB1979 +25586

Wat zal zo'n jongen per jaar verdienen? 75K? 100K? Of ben ik oud aan het worden en lachen die jongens de ballen uit hun broek als je ze een contract geeft voor 350-500K voor 4/5 jaar?

21-03-2025 11:52

Ajaciedachtig +412

Hahahaha als je denkt aan 75k 100k ben je echt oud aan het worden😂hij gaat sws tussen de 350 - 500k per jaar verdienen dats is tegenwoordig best normaal bij een topclub op deze leeftijd

21-03-2025 12:06

RJB1979 +25586

Ja zo'n vermoeden had ik al. Wel lekker als huurspeler van Zwolle. Waarschijnlijk de best betaalde selectiespeler en hij speelt niet eens.

21-03-2025 12:11

Mitchjo +6179

Zoveel verdient hij echt niet.

21-03-2025 12:20

RJB1979 +25586

Vandaar dus dan ook mijn vraag. :D

Edit: als deze site beetje betrouwbaar is dan kunnen die bedragen wel kloppen:
https://m.aiscore.com/nl/salary/player-tristan-gooijer-ezk96iypvxosekn

21-03-2025 12:21

TeringHenkie +28294

€156,832

21-03-2025 12:23

JohnDylan +21973

PEC Zwolle heeft spelers die meer dan een half miljoen per jaar verdienen dus dat lijkt me sterk.

21-03-2025 13:57

RJB1979 +25586

Ja ze hebben natuurlijk wat non EU spelers. Toch heeft Bram van Polen volgens mij nooit meer dan 3 ton verdient in zijn tijd bij PEC.

21-03-2025 14:02

Ajaciedachtig +412

Dat is echt niet veel hoor😂

22-03-2025 20:26

twynestar +28253

Een ton of drie per jaar.

21-03-2025 12:31

JohnDylan +21973

Het gemiddelde salaris van een Eredivisie speler is zo’n 350 duizend euro en ik neem aan dat Gooijer minstens een gemiddeld Eredivisie salaris gaat verdienen.

21-03-2025 13:56

josajacied +3547

Zijn salarisonderhandelingspositie met zijn knieblessure zal niet geweldig geweest zijn. Voor een laag salaris tot 2029 vastleggen is geen verkeerd idee denk ik

21-03-2025 11:38

noppenkoning +41174

In de lijn met Baas en Regeer snap ik deze verlenging wel, sommige spelers hebben paar jaar nodig en kunnen niet gelijk met 18 in Ajax 1 staan. Bovendien zijn de rechtsbacks die we kopen vaak ook geen wereldspelers.

21-03-2025 11:38

DnSchel +551

Die was ik al bijna vergeten.. 😅

21-03-2025 11:31

Gizcobar +364

Gooijer heeft potentie, jammer van zijn blessure

21-03-2025 11:30

JC14forever +837

Ik ken hem niet goed genoeg om te oordelen hoe goed hij precies is, maar tot nu toe vallen de meeste aankopen als rechtsback over het algemeen tegen, dus is het een goed teken dat ze nu weer een speler uit eigen jeugd de kans geven!

21-03-2025 11:28

JoshuaSmits +9363

Gooijer ben ik niet zo kapot van, maar wie weet. Verkuijl vind ik wel een interessante speler. "Al" 19, maar ik zie wel potentie in hem als voetballende zes. Mag van mij ook best eens bij het eerste invallen.

21-03-2025 11:28

trodat4030 +96499

Slim moment, hij is nog niet echt doorgebroken, geblesseerd en dán verlengen. Dat is vanuit het oogpunt van de club wel hét juiste moment, nu kan hij relatief weinig eisen stellen. Daarbij is het ook wel een flinke steun in de rug, zo laat je ook zien dat je vertrouwen hebt in zo'n jongen.

21-03-2025 11:25

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25327

Deze jaargang of dit seizoen AS? Is wel een verschil toch.

21-03-2025 11:25

trodat4030 +96499

Je weet toch wat men met 'jaargang' bedoelt op een voetbalsite? Als we het hier over een CV hebben, hebben we het doorgaans toch ook niet over een curriculum vitae?

21-03-2025 11:34

Prometheus +1018

Centrale verwarming? 😉

21-03-2025 12:47

willem1958 +8750

Gooijer heeft wel potentie, goed dat er verlengd is.

21-03-2025 11:23

Masterdamxxx +869

Leuk goed nieuws, de nieuwe Rechter Centrale Verdediger.
Joepie joehoe

21-03-2025 11:17

Steffenhagen +37821

Gooijer is totaal ongeschikt en meer een speler voor de categorie Heerenveen en nec

21-03-2025 11:17

Ajaxsupporter02 +13995

Schrijf je hem af op basis van wedstrijden onder een hele matige trainer die hem op de verkeerde positie zette?

21-03-2025 11:17

trodat4030 +96499

Ken je Stefje nou nóg niet? Niks en niemand is goed genoeg, alles is altijd kut, niks is leuk en hij vind dat hij het nog enorm genuanceerd brengt ook want eigenlijk is het nog véél negatiever dan hoe hij het stelt.

21-03-2025 11:20

Steffenhagen +37821

Nee heb hem vaak zien spelen in jong en ik denk dat hij niet goed genoeg is . Die kleine Alders heeft veel meer potentie op rechtsback .

21-03-2025 11:48

Ajaxsupporter02 +13995

Ik vind dat Gooijer centraal beter is dan als back.

21-03-2025 11:59

jeffrey2022 +8177

Toevallig staat er nu iemand bij ons links centraal achterin van het “ niveau nec “ dus laten we positief blijven en hopen dat hij zich flink mag ontwikkelen.

21-03-2025 11:24

CDX +3164

Liever Gooijer op de bank dan Rosa (of Klaiber, Sanchez...)

21-03-2025 14:19

johanisajax +8831

ik wil niet zeiken hoor maar waarom niet meteen tot 2030? 5 jaar is: 3 voetballen bij Ajax en dan nog 2 om te verkopen.

21-03-2025 11:16

wijzijndebeste123 +163598

Prima. Rosa id zomer direct weer verkopen. Gaaei samen met Gooier en Alders laten concurreren voor rechtsback.

21-03-2025 11:15

BlueDuke +4473

Of we geven Rosa een kans in de voorbereiding

21-03-2025 11:21

wijzijndebeste123 +163598

Dan heb je 4 rechtsbacks. Gaaei maakt een geweldige ontwikkeling door dus die moet je zeker houden. Alders en Gooijer zijn talentvolle jongens. En backups horen imo jeugdspelers te zijn. Je zou Alders en Gooijer kunnen verhuren maar dat is dit seizoen voor beide uitgelopen op een fiasco.

21-03-2025 11:22

BlueDuke +4473

Rosa kan ook links en Jetten is nog lichtjaren verwijderd van het eerste en bij Alders en Gooijer mort je maar afwachten hoe ze terug komen van hun blessures. Misschien een nieuwe verhuur periode wel de beste optie voor ze

21-03-2025 11:24

fluwelenlinker +11708

Het is misschien nog wat vroeg om Rosa al te beoordelen maar ik snapte deze aankoop zowiezo al niet zo goed. Je had Alders nog en Regeer kon er eventueel ook nog spelen. Rosa huren met optie tot koop had ik nog enigszins begrepen maar definitief vastleggen is een vreemde keuze.

21-03-2025 12:34

Sterretje73 +5231

Netjes Ajax ! Zo doe je dat !

21-03-2025 11:14

Ajaxsupporter02 +13995

Goede speler, mooi nieuws. Hoop dat hij doorbreekt, want die kwaliteiten heeft hij.

21-03-2025 11:14

Louis.K +2115

Heel netjes

21-03-2025 11:14

Sportvolgert +40326

Mooi, goed gedaan van ajax

21-03-2025 11:14

Rensch4life +30

Is hem gegunt hopelijk lapt farioli hem net zo op als fit-jim en baas

21-03-2025 11:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.