Ajax maakt geen indruk: 'Ze worden geen kampioen, ze krijgen het kampioenschap cadeau van PSV'

door Brent Tomassen 145

Bron Vandaag Inside

Ajax maakt geen indruk: 'Ze worden geen kampioen, ze krijgen het kampioenschap cadeau van PSV'

door Brent Tomassen 145

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Valentijn Driessen en Johan Derksen hebben zich maandagavond opnieuw behoorlijk kritisch uitgelaten over de prestaties van Ajax. De ploeg van Francesco Farioli kan in de ogen van het tweetal weinig goed doen en beide heren laten dit maar al te graag weten. Ondanks alle negatieve uitspattingen moeten de analisten wel toegeven dat Ajax op dit moment titelkandidaat nummer één is.

Driessen is er bij Vandaag Inside van overtuigd dat Ajax kampioen van Nederland gaat worden. Na de 0-1 zege op bezoek bij Almere City en de 3-2 nederlaag van PSV op bezoek bij Go Ahead Eagles bedraagt het verschil tussen de koploper en de nummer twee van de Eredivisie maar liefst acht punten. ‘Honderd procent. Acht puntjes. Nog tien keer 1-0 en dan ben je er ook’, stelt de journalist enigszins cynisch na het optreden van de Amsterdammers van zondag.

Derksen gooit er nog een cynischer schepje bovenop. De besnorde analist is al maanden niet te spreken over de prestaties van Ajax en steekt dat ook maandag niet onder stoelen of banken. ‘Ze worden geen kampioen. Ze krijgen het kampioenschap cadeau van PSV, want PSV heeft onbegrijpelijk veel betere spelers. PSV speelt ook leuker, want ik heb Ajax tegen Almere zitten kijken… Op de counter spelen tegen Almere…’, verzucht Derksen. ‘Het is geen prestatie van Ajax. Ze krijgen het van PSV.’

Matheus kan Derksen wel bekoren

Presentator Wilfred Genee wil het hierna nog een keer uit de mond van De Snor horen: wordt Ajax kampioen? ‘Dat moet ik nu ook toegeven, ja. Ik had nooit verwacht dat PSV in zo’n dip zou raken.’ Waar Derksen weinig sympathie heeft voor Ajax in het algemeen, daar maakt doelman Matheus wel indruk. ‘Dat is trouwens een goede keeper die Ajax heeft.’

René van der Gijp is het met zijn collega eens, maar plaatst wel een kanttekening bij de Braziliaan, die tegen Almere City een lelijke inschattingsfout maakte, maar gered werd door de lat. ‘Maar het is wel een keeper die denkt dat hij goed kan voetballen en de gekste fouten maakt. Maar die moet je hem dan maar laten maken.’ Toch maakt Matheus op de heren een betere indruk dan Remko Pasveer, door Derksen 'die veteraan' genoemd.

Tekst gaat verder onder de video.

matheus almere ajax
Matheus maakt op Johan Derksen een betere indruk dan 'veteraan' Remko Pasveer.

Brobbey maakt geen indruk

Ook worden aan tafel de prestaties van Brian Brobbey besproken. Genee is benieuwd waarom de transfer van de spits naar West Ham United afgelopen winter niet is doorgegaan. ‘Dan moet je even de beelden laten zien van de wedstrijd tegen Almere. Dan weet je wel waarom ze in Engeland zeiden: doe maar even niet’, stelt Driessen.

Ook op Derksen kan Brobbey geen indruk maken. ‘Ik zie hem alleen maar struikelen en in de kluts. Hij kan gewoon niet goed voetballen. Ik begrijp ook niet dat Leipzig hem toen gekocht heeft, niet dat Ajax hem teruggenomen heeft en al helemaal niet dat West Ham United hem wilde hebben. Het is een speler voor RKC of NAC.’

‘Ten Hag wilde hem ook graag hebben bij United, maar die heeft natuurlijk wel meer verkeerde aankopen gedaan', vervolgt de Telegraaf-verslaggever. 'Onder andere die Nederlanders die er nu allemaal zitten. Maar dit wordt hem ook niet in Engeland, denk ik. Koeman kijkt natuurlijk niet voor niks naar Depay.’

Lees meer over:
Plaats reactie

MarkP +21773

Aldus anti ajax inside.

05-03-2025 18:56

Kingoffdatoilet +17273

Als Pasveer geen goede indruk op je maakt dan heb je er geen kaas van gegeten.

05-03-2025 07:26

ajaxdna +1544

Arsenal won niet van PSV, ze kregen de goals cadeau

04-03-2025 23:10

Amp +38000

Die hoopt nog steeds dat psv kampioen wordt. Prima. Zolang die snorremans loopt te raaskallen weet je dat t goed gaat. Haren liepen ze ten hag ook te zagen die iets meer ajax-spel liet zien dan we nu zien, en als ik t mij goed herinner hoefden ze ook niet veel van bosz en keizer. Die laatste liet ons misschien het meeste des ajax' spelen

04-03-2025 22:15

afcaveenendaal +1966

Ik ben nu wel echt Johan Derksen moe, bah bah. Zoiezo dat hele vandaag inside goed klaar mee! Afschaffen het is leuk geweest mannen

04-03-2025 21:59

Squadron11 +2436

Hoezo kijk je nog dan? Ik kijk al jaren niet meer

04-03-2025 23:22

robtjeajax +646

hier t zelfde 18 jaar terug oid vrijdag met vrienden pizza & VI kijken , nu binnen d minuut al wegzappen als die al per ongeluk aan gaat

05-03-2025 07:43

tdecler +3324

Ik hoop echt dat we onze wedstrijden met 1 doelpunt verschil blijven winnen. Hopelijk ook nog met een paar var beslissingen in ons voordeel.

Dan vanaf volgend jaar iedereen weer van de mat af spelen aub.

04-03-2025 17:58

pedder12 +1468

Volgens mij heeft hij zijn punt al een stuk of 20 keer gemaakt. Pff zuurpruim 🤮

04-03-2025 17:25

S_020 +4104

Dat Pisvee het laat liggen is een feit. Wat ook een feit is, is dat Ajax wél zijn wedstrijden wint.. anders schiet je niks op natuurlijk. De wijze waarop is ook niet des Ajax maar dat komt wel weer.

04-03-2025 16:41

TeringHenkie +28645

Afwachten...we moeten oa nog tegen Az, Twente, Psv. Zondag uit tegen Pec zal ook een lastige worden!

04-03-2025 16:50

S_020 +4104

Het mag niet meer fout gaan. Pisvee gaat ook niet alles winnen, kunnen we wel stellen.

04-03-2025 22:22

4Ever14 +6636

En het kampioenschap van vorig seizoen heeft Ajax cadeau gedaan aan PSV en het jaar daarvoor aan Feyenoord, het is geen hogere wiskunde.

04-03-2025 16:20

Rickje28 +277

Ongelooflijk, het meerendeel van de fans staat met beide beentjes op de grond, de selectie en spelers volgens mij ook. niemand probeert het over een eventueel kampioenschap te hebben, behalve.. de media. Nu MOET Ajax uitspreken dat ze kampioen gaan worden, om als het toch niet lukt datzelfde Ajax volstrekt belachelijk te maken om de eerdere uitspraken die gezegd zijn.

Persoonlijk: We zijn er nog lang niet. 8 punten is natuurlijk heel erg prettig en je kunt dus wat misstappen veroorloven, en ik ben er van overtuigd dat psv echt niet alle 10 wedstrijden gaat winnen. Maar gezien het spel van Ajax loopt men wel op een dun lijntje, het gaat natuurlijk straks ook nog een keer mis en dan wil je niet in een negatieve spiraal komen.
Als Ajax de komende 3 competitie wedstrijden enigszins goed doorkomt, dan gaan we andere dingen uitspreken, maar tot dan. Beide beentjes op de grond.

04-03-2025 16:02

gi0vanni +7331

Nog maar een wedstrijd en daarna komen gewoon AZ en PSV dus de voorsprong zou op zijn ergst daarna maar 2 punten kunnen zijn of gewoon helemaal weg want in 3 wedstrijden kun je maximaal 9 punten verspelen.
Daar staat tegenover dat bij winst op PSV de zaken er natuurlijk beter uit zien. En er zijn geen garanties.
Is het in de laatste speelronde niet beslist dan mag Ajax nog een potje tegen Twente. Zolang Ajax minimaal 2e wordt zou dat al een groot wonder zijn.

04-03-2025 19:49

Turbo +42159

We stevenen af op een puntje of 80. Dan speel je gewoon voor de titel en krijg je niks cadeau.

Betonvoetbal is één ding. Doen alsof Ajax evt kampioen wordt door iets anders dan haar eigen puntenaantal is een compleet ander verhaal. En gewoon nergens op gebasseerd. Ja, PSV heeft een inzinking, maar ook zonder die neerwaartse spiraal zou Ajax met dit puntenaantal nu voor de titel spelen.

PSV heeft betere spelers en speelt leuker en aanvallender voetbal. Ajax pakt de punten met resultaat- en overlevingsvoetbal. Het is jarenlang precies andersom geweest en toen heb ik dit soort dingen niet gehoord maar was PSV "volwassen" en Ajax "naief".

Er is niks "naief" aan aanvallen. En niks "volwassen" aan resultaatvoetbal. Simpelweg verschillende speelstijlen. Ieders voorkeur daargelaten.

04-03-2025 14:45

JJFajax +3560

Dus dan heeft psv altijd de kampioenschappen cadeau gekregen van Ajax want die werden altijd met slecht voetbal kampioen behalve vorig jaar dan. Kampioen wordt je niet over 1 wedstrijd kampioen wordt je over een heel seizoen. Ajax is het meest stabiel geweest dit jaar en ja dan wordt je meestal kampioen

04-03-2025 14:40

Opnaarde4eSter +1592

De haters zijn begonnen met hun sloopwerk.
Maar ze krijgen het niet kapot: want WZAWZDB.
Nummertje 37 inmiddels komt eraan

04-03-2025 14:17

Barric +771

PSV doet Ajax helemaal niks cadeau....Ajax wint gewoon wél zijn wedstrijden. Ook dat is kwaliteit. En nogmaals...de PSV selectie is gewoon minder dan dat de mainstream wil doen geloven, en de Ajax selectie gewoon sterker als wat de mainstream ons wil laten geloven.
Kortom, als Ajax kampioen wordt zijn ze de zéér terechte kampioen!!

04-03-2025 12:32

Evil-phantoom +923

Wat een zielige man is dat . Hij zal wel in eenzaamheid sterven.

04-03-2025 12:04

Hollister +12626

Zelden zo n bijzonder seizoen meegemaakt... een Feyenoord dat tegen City niets te vertellen heeft maar in 20 min van 3-0 naar 3-3 komt... Datzelfde Feyenoord dat Bayern met 3-0 verslaat, een PSV dat met de winterstop nog 9 punten voor staat op ons en nu er 8 achter staat... een City dat 7 wedstrijden niet weet te winnen en 4 x op rij verlies.. een Liverpool dat een op seizoen draait onder een nieuwe trainer die bijna niemand in Engeland kende... bijna een beker finale tussen Go ahead en Heracles .... United dat bijna tegen degradatie moet strijden ... een Dortmund dat 10e staat ... en een Ajax wat misschien kampioen gaat worden terwijl plek 3 vooraf al heel knappe prestatie zou zijn... zoals Bredero het ooit mooi zei: "het kan verkeren"

04-03-2025 11:41

AlexIbarra +19330

Op deze manier ga je bijna hopen op weer een 1-0 overwinninkje tegen PEC met 42% balbezit.

Ik vond het een mooi moment tegen Heracles toen we 4-0 voor stonden. Zij speelden achterin de bal rond om de laatste 10 minuten zonder kleerscheuren door te komen en ik zag Traoré om zich heen kijken van: Wil je nou dat ik me hier helemaal leegloop om druk te zetten, of mag ik me sparen voor belangrijkere momenten?

Conditioneel vind ik onze aanval te zwak om 2x 90minuten per week hoog druk vol te houden. Godts, Berghuis, Brobbey, allemaal geen spelers met een derde paar longen. Voor Brobbey hadden we genoeg backup, voor Godts en Traoré niet.

Met Edvardsen erbij, Berghuis weer fit(ter) en hopelijk gauw ook Weghorst terug, denk ik dat we wel weer genoeg energie in de aanval hebben om wat langer hoog druk te zetten.
Nu ben ik vooral blij als iedereen weer heelhuids het eindsignaal (of wisselmoment) haalt.

04-03-2025 11:17

Hollister +12626

We lopen met zijn allen iets teveel vooruit op de muziek en dat probeert de zgn media maar al te graag in onze schoenen te schuiven zodat ze straks weer kunnen roepen dat we arrogant zijn. Ik ben er nog niet op gerust.. laten we eerst ff de komende 3 competitie wedstrijden afwachten... dat zal een heel betere kijk geven op de kansen van het behalen van de schaal. Plek 2 ben ik inmiddels wel van overtuigd, gezien geen enkele club achter ons ongeschonden de laatste 10 wedstrijden gaat doorkomen. Ons spel is nog gewoon te wankel on onzeker om nu al te stellen dat je maar even kampioen wordt

04-03-2025 10:40

Elayais +5088

Het was eigenlijk heel erg goed te verwachten dat PSV zou instorten, je hoeft alleen maar naar de carriere van Bosz te kijken. Vorig seizoen was eigenlijk de enige uitzondering in zijn carriere.

04-03-2025 10:26

OuweDibbes +12006

Hahaha heerlijk die afgunst van het nationaal kakkerlakken knuffel programma.. Nog even en hopelijk dan kunnen alle ajacieden na 2 zware klote jaren genieten van ons kampioenschap.

04-03-2025 10:19

Raymond Wolters +81

Kado? Hij vergeet erbij te zeggen dat Ajax niet alleen 19x gewonnen heeft maar daarbij ook PSV zelf over de knie heeft gelegd.

04-03-2025 10:17

Tadic84 +1368

Het word Ajax door alles en iedereen wel erg gegund dat we misschien straks kampioen mogen worden 😂. Wat een trieste figuren hebben we toch, met voorop in de Ajax haat van Meneer Driessen!
Hopelijk houdt Ajax dit vol, wat zou dat lekker zijn zeg 💪

04-03-2025 09:47

Jeugd +24909

Ajax maakt inderdaad geen indruk en ik wordt ook doodziek van het spel dat deze Italiaan ons voorschotelt.
Ajax wordt echter als het kampioen wordt wel terecht kampioen en heeft dat dan zelf afgedwongen. Dat is een knappe prestatie die credits moet je gewoon geven.
Het is alleen jammer dat het gebeurt op een manier die niets met Ajax te maken heeft.

04-03-2025 09:46

4Ever14 +6636

Daarvoor ben je afhankelijk van het spelersmateriaal en aangezien onze TD een amateur is, hoef je daar ook niet veel van te verwachten. Betwijfel of hij überhaupt goede aankopen kan doen met de CL miljoenen. Dus grote kans dat we hetzelfde voetbal volgend jaar gaan krijgen, mits het niveau van de aankopen hetzelfde blijft.

04-03-2025 10:44

AlexIbarra +19330

Ik denk dat Kroes ook met CL plaatsing weinig budget krijgt.
De financiële tak vd club wil volgens mij nog steeds bezuinigen.

04-03-2025 10:51

Hollister +12626

Ik deel je mening over het spel, maar voor mij staat het financiele nu even boven het sportieve... CL groepsfase levert minimaal 50 a 60 miljoen op waardoor we sneller weer kunnen aanhaken... weer een jaar EL of erger had ons minimaal 2 jaar extra gekost.
Vanaf volgend jaar mogen we iets meer verwachten qua aankopen en hopelijk ook aantrekkelijker voetbal... first things first

04-03-2025 10:44

Jeugd +24909

Je gaat wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat we nota bene tegen tegenstanders als Almere City zo spelen.
Ajax moet gewoon zijn salaris huis op orde krijgen en het organisatorische kind met waterhoofd afschudden. Verder veel meer focus op eigen jeugd.
Die CL inkomsten zijn vooral gegaan naar overbetaalde middelmatige spelers en naar onverantwoorde aankopen met mega salarissen.
Dat is allemaal gebeurd nadat we in 18/19 dachten structureel aan te halen bij de Europese top. Dat is vanuit de Nederlandse competitie echter niet mogelijk op een uitzoderingsjaar na met mega talenten. Dat gebeurd eens per 20 jaar.
Ajax is Ajax en niet afhankelijk van de CL inkomsten als je je megalomane gedachten aan de kant zet.

04-03-2025 12:39

Hollister +12626

Je hebt het hierboven over oorzaak en gevolg... iets wat trouwens nu PSV en Feyenoord aan het doen zijn. Mocht Feyenoord geen 3e worden zal je zien dat daar de boel ook instort.. en zij hebben veel minder reserves. Dus het klopt dat Nederlandse clubs geen begroting en salarishuis moeten handhaven wat op CL inkomsten gebaseerd is.
Maar je ziet dat ons huidige bestuur juist weer inzet op een gezonde begroting, salarissen naar prestatieniveau (van ruim 100 miljoen naar max 60 a 65 miljoen) en weer meer inzetten op de eigen jeugdopleiding. Beide doelstellingen hierboven kosten echt nog wel wat tijd voordat dit helemaal gerealiseerd is. Mislintat en het vorige bestuur hebben langdurige contracten uitgedeeld en voordat je weer van al die overbodige spelers af bent, ben je wel nog minimaal 2 a 3 jaar bezig. Dan mag je de huidige leiding pas beoordelen op hetgeen ze aan structureel gezond beleid bereikt hebben.
Maar terugkomend op de CL... die zijn broodnodig om dit hele proces te versnellen.
vergeet niet dat er grote veranderingen gaan plaatsvinden op het transfergebied...
Ajax is doorgaans goed voor minimaal 125 miljoen aan vaste inkomsten... Europees voetbal en inkomsten uit transfers moeten ook zeker de 50 kunnen opleveren... Met dat bedrag moet Ajax gemakkelijk in staat zijn om in Nederland 6 van de 10 x kampioen kunnen worden. De post afschrijvingen (als resultaat van aankopen) en Salarishuis naar 60 a 65 miljoen en we zijn een heel stuk verder. Voor nu ff geduld. Tel daarbij dat er een best goede lichting jeugdspelers aan zitten te komen.
En ten tijden van Van basten, Tadic, Cruijff hadden we ook zaadpotten tegen De Graafschap en RKC. Ja Ajax is nu niet het Ajax waar het voor staat... maar zie dit als een soort van tussenjaar om de opgelopen achterstand versneld weer in te lopen. De gaat echt goedkomen, daar ben ik zeker van. Ik heb wel degelijk vertrouwen in de mensen die nu aan het roer zitten

04-03-2025 13:07

Jeugd +24909

De mensen die nu aan het roer zitten hebben hopelijk al besloten dat we heel snel van Farioli af moeten.
Resultaat behalen is 1 ding maar Ajax kan tegen Almere en al die andere zwakke broeders veel meer laten zien dat het nu doet, ook zonder deze laffe Italiaanse tactiek die bij Ajax nooit mag worden geaccepteerd.

04-03-2025 13:36

cantharel +3527

In de Arena mooi voetbal laten zien maar in uitwedstrijden zou het mij een rotzorg zijn als ze maar winnen.

04-03-2025 19:21

RoelH +193

ja lekker he , seniele sukkel

04-03-2025 09:34

Vienna95 +999

Zal me een worst wezen..

04-03-2025 09:26

GAjax31 +16275

Tja, dat kan je elk jaar dan zeggen omdat er altijd een ploeg meer punten moet verspelen zodat de ander eerste staat. Maar ook al had PSV niet zoveel punten verspild in 2025 en stonden zij nog steeds bovenaan, dan stond Ajax alsnog tweede met 14 punten meer dan de nummer 3. Hoe kunnen ze dat verklaren, met een buitenlandse trainer en een elftal vol 'miskopen'?

04-03-2025 09:23

AlexIbarra +19330

Omdat we het ook kado krijgen van Feyenoord, AZ, Twente en Utrecht natuurlijk. Allemaal puur geluk...

04-03-2025 10:52

Ajax Mario +1625

🤣🤣 ja je weet toch

04-03-2025 18:59

JC14forever +1094

Vast geen populaire mening hier, maar er zit deels wel een kern van waarheid in natuurlijk...

Wie had er nou in de winterstop verwacht dat PSV in de komende 9 wedstrijden 17 verliespunten zou hebben? Als zij gewoon op dezelfde weg waren doorgegaan hadden zij nu nog steeds bovenaan gestaan...

En ja, natuurlijk doen wij het zelf na de winterstop qua resultaten ontzettend goed en winnen we alle wedstrijden! Alleen is het jammer dat er nog steeds wedstrijden zijn die niet om aan te gluren zijn...

Maar uiteindelijk draait het erom dat degene die na 34 wedstrijden de meeste punten heeft de terechte en verdiende kampioen is! Alleen reken ik mezelf nog steeds niet rijk, die voorsprong van 8 punten met dit voetbal kan heel snel verdwenen zijn... En als dat gebeurd, ben ik heel benieuwd hoe de stemming hier dan op AS zal zijn richting Farioli...

Natuurlijk hoop ik ook dat we de voorsprong vasthouden en landskampioen worden, maar dan hopelijk wel met iets leuker voetbal!

04-03-2025 09:09

Rymesyt +8141

Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, dat maakt deze opmerking zo vilein. Het is namelijk altijd zo dat je kampioen wordt omdat je concurrenten punten laten liggen, nog nooit is het voorgekomen dat iemand kampioen is geworden terwijl de concurrent alles won. Dat kan namelijk niet. Dus ja, je kunt altijd stellen dat je kampioen bent bij de gratie van je concurrenten. Net zoals zeggen dat je de 'minst slechte' was in plaats van de beste. Die dingen zijn precies hetzelfde, alleen het ene is (zonder dat het niet waar is) een negatieve manier om het uit te leggen.

Hetzelfde geldt voor het 'als PSV op dezelfde weg was doorgegaan' verhaal. Als Ajax de reeks vanaf januari al eerder had ingezet hadden ze ook alles gewonnen. Daarom is een competitie 34 wedstrijden, dan heeft iedereen zijn goede reeksen en dipjes gehad en zie je uiteindelijk wie de beste was dat jaar.

Niemand had het er over dat PSV kampioen van de armoede ging worden toen zij bovenaan stonden. Niemand vond dat PSV het cadeau kreeg van Feyenoord of Ajax. Maar nu de rollen omgedraaid zijn worden alle zure klaagkreten uit de kast gehaald. Het puntenaantal van Ajax lijkt voorlopig helemaal niet op een kampioen van de armoede. De reden dat iedereen zo zuur is, is dat niemand er op had gerekend, onze selectie gezien werd/wordt als zwak en ons spel ook geen indruk maakt. Ik begrijp het wel, ik ben het er alleen niet mee eens. Voorlopig spreken de resultaten gewoon.

Over het leuke voetbal geef ik je wel volledig gelijk, en over het nog niet rijk rekenen ook.

04-03-2025 10:15

JC14forever +1094

Misschien heb ik het niet zo duidelijk omschreven als jij nu doet, maar eigenlijk bedoel ik precies hetzelfde...😉

Natuurlijk kan je alleen maar kampioen worden als de concurrentie meer punten laat liggen, alleen is nu het verval van PSV wel heel extreem en snel, dat had echt niemand verwacht...

Maar dat doet inderdaad niets af aan onze prestatie en resultaten!

We zijn het dus eigenlijk overal over eens...☺️

04-03-2025 10:23

AlexIbarra +19330

Je kon van tevoren uittekenen dat PSV ook niet alles makkelijk zou blijven winnen. Ook bij onze betere teams, zat er altijd wel een fase in het seizoen dat je ineens niet langs Heracles of de Eagles wist te komen.

Dus ik had in de winterstop goede hoop dat de wedstrijd in Eindhoven nog spannend zou worden. Zoveel puntverlies dat die wedstrijd misschien niet meer spannend is omdat WIJ zover voorstaan, had ik echter ook niet verwacht. :)

Maar goed, we moeten nog bijna 1/3 van de competitie. Ronde 1 was voor PSV, ronde 2 voor Ajax.
Nu de 3e en beslissende ronde.

04-03-2025 11:03

JC14forever +1094

Je hebt volkomen gelijk dat iedere ploeg wel eens een dip krijgt en dat ook PSV daar last van zou krijgen, maar het blijft wel heel bijzonder hoe groot hun dip nu is... En daarnaast zijn onze prestaties natuurlijk heel erg goed qua resultaat!

Je laatste alinea is heel mooi omschreven en daar sluit ik me volledig bij aan! 👌

04-03-2025 11:34

hans_van_kins +1285

Dus Ajax krijgt van PSV, dat wat Ajax 2 jaar aan PSV heeft gegeven?! Bij Ajax was het wanbeleid van hogerhand, twee jaar lang. Bij PSV is het een dip van 3 maanden. Wat betreft Driesen, weer die man gewoon uit het stadion. Andere journalisten zijn óók kritisch, maar deze zuurstengel loopt gewoon te ondermijnen.

04-03-2025 08:51

FelixGassenlicht +8986

Interessant, maar gaat u verder

04-03-2025 08:45

Jebale +90

De tweede plek en champignonsleague daar ging en gaat het om. Weer aanhaken en geld binnenharken. Dat het niet des Ajax is? Neee, vorig jaar ging het lekker om zn ajax. Dat we opeens kampioen drijgen te worden is een vette bonus maar ook weer niet bijzonder als je naar het puntenaantal kijkt. Heeft niet zoveel met psv te maken. Wel met een kwartje wat soms net lekker de goede kant op valt.

04-03-2025 08:41

SchipAhoy7 +1194

Een kampioenschap krijg je nooit cadeau. Na 34 wedstrijden staat de beste bovenaan. Dat die zeiksnor dat op zijn leeftijd nog niet in de gaten heeft verraadt veel over zijn (gebrek aan) voetbalinzicht. Hij lult maar wat. Zegt iemand 'wit', dan zegt hij 'zwart'. En andersom.

04-03-2025 08:38

Rock69 +8411

Jij maakt zelf ook een uitgebluste indruk, idioot. Priske is al weg. Straks Bosz ook.nog weg. En als het aan jullie ligt gaat Farioli ook weg. En dan. Afgeven op de nieuwe coaches. Keer op keer. Tot deze ook weer vertrekken. Herhaling op herhaling.

04-03-2025 08:24

Zollner +1593

Prima jongens, blijf dit soort teksten gebruiken. Mooi te gebruiken door Farioli voor de laatste wedstrijd tegen PSV om nog maar eens te vlammen en ze ook in eigen huis onderuit te spelen.
Natuurlijk is het Frank de Boer achtig voetbal, al is dit voetbal nog reactiever. Het is een aspect dat altijd in het ajax voetbal ontbroken heeft.
Volgend seizoen uitbouwen met dominantere- en aanvallende impulsen.
Dan praten we verder. In de tussentijd geniet ik van al het gemekker.

04-03-2025 08:19

SneekAjax +2096

Ik heb alleen Theo Jansen zinnige dingen horen zeggen over dit ajax.
Het is toch logisch dat na die kut jaren, het nu even niet uitmaakt hoe er gewonnen wordt?
Het gaat om veel meer dan 1 jaartje voetbal.
Het gaat om het financieel opnieuw kunnen aanhaken bij de nlse top, zodat we de komende jaren kunnen concureren voor de titel.
Daarvoor was een CL-plek nodig, dat je misschien wel meer krijgt dan dat is alleen maar winst.
Dat dit betekende dst je af en toe hele lelijke wedstrijdje speelt moet je dan voor lief nemen...
Ajacieden krijgen altijd het verwijt arrogant te zijn, nu zijn we met z'n allen bescheiden na een aantal kut jaren en is het weer niet goed.
Het is eigenlijk nooit goed volgens de media als het om ajax gaat, dat zal nooit veranderen.
Behalve dus volgens Theo, die kan gewoon benoemen hoe het is. Die heeft gelukkig geen behoefte om ajax constant in een kwaad daglicht te stellen.

04-03-2025 08:13

analist2399 +702

Aan het einde van de rit is degene met de meeste punten kampioen. Die krijg je niet cadeau.

04-03-2025 08:11

insectenverdelg +23555

toch knap dat Aakx dan wel kampioen wordt en PSV, Twente en Feyenoord niet. Want die zijn allemaal veel beter dan Ajax....

04-03-2025 08:08

AFCA-Driebergen +22293

Ze worden geen kampioen, ze krijgen het kampioenschap cadeau van psv.

Oké.....

04-03-2025 08:08

Newbee34 +6739

Gelul natuurlijk ondanks het slechte spel. In theorie kunnen we nog op 90 punten uitkomen en normaal gesproken is 80+ al voldoende (op vorig seizoen na). Dus niks geen cadeau ouwe zeur.

04-03-2025 08:04

Cosey2 +7115

Derksen, v Hanegem en Driessen hebben zo’n hekel aan Ajax dat ze ervan maken dat het de schuld van Ajax is dat Feyenoord en PSV instorten.

04-03-2025 07:49

LarryHoover +174

Vergeet, vn Basten, PvH, Kieft en vd Gijp niet.

04-03-2025 08:17

LarryHoover +174

Oja en Gullit natuurlijk!

04-03-2025 08:18

Redrum +96286

De tranen van een clown, doen je beseffen dat je leeft.

04-03-2025 07:46

AlexIbarra +19330

Haha, mooi!

04-03-2025 11:05

ouweman +5050

60 punten, net zo veel of meer als Ten Hag in zijn succesjaren hier. Haal je 60 uit 24, dan komt dat door de concurrent. Apart.
Hoe harder het gejank van half Nederland, hoe mooier het feest straks. Tyfus jankvolk, oh wat gaan ze slecht allemaal.

Bestaat er niet ergens een opblaasbare middelvinger van een meter of 20 hoog? Zetten we die op het Museumplein. Of we rijden er een week lang rondjes mee door het hele land. Kunnen ze nog meer janken.

04-03-2025 07:30

GinoAFCA +14969

Derksen maakt op mij geen indruk. Stop maar zeiksnor

04-03-2025 07:28

InDeKolkendeJCA +466

Domme populistische zendtijd verspilling!
Ongevraagd betaald door iedere inwoner die in Nederland zijn boodschappen doet.

04-03-2025 07:46

TweeBenig2 +16365

Alles over die twee volidioten is hier de revue al gepasseerd, dus doe ik het maar af met 🤡🤮

04-03-2025 07:27

JaapStam +137665

Huh? Een paar weken geleden werd Brobbey in jullie media nog een 'steraanvaller' genoemd, en nu ineens is hij niets meer waard? Maar waarom werd hij in februari nog verkozen tot speler van de maand bij ESPN?

04-03-2025 07:26

nightgoat +31293

*Stop making stupid people famous*

04-03-2025 07:22

eenAjaxfan +20414

Daar zijn er inderdaad al genoeg van...

04-03-2025 07:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.