Van 't Schip over kritiek op verdedigende kwaliteiten Martha: 'Geen geboren linksback, dat weten we’

door Brent Tomassen 180

Bron Persconferentie

Van 't Schip over kritiek op verdedigende kwaliteiten Martha: 'Geen geboren linksback, dat weten we’

door Brent Tomassen 180

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

John van 't Schip is tevreden over de manier waarop spelers die vanuit Jong Ajax aansluiten bij Ajax 1 zich aanpassen aan een hoger team. Zo debuteerden Ar'Jany Martha en Jaydon Banel recentelijk in de hoofdmacht.

‘Hij laat zien dat hij in Jong Ajax stappen zet en op de training bij ons doet hij het goed', begint Van 't Schip op zijn persconferentie over Banel. 'Maar je brengt zo’n jongen liever in op het moment dat het 3-0 staat en dat hij meekan in een elftal dat makkelijker draait. Voor hem was het vandaag ook niet makkelijk om in te vallen, dus komt het heel erg neer op werken en dat hij een bal die over hem heen gaat binnen kan houden. Wat dat betreft is het allemaal jong en hij komt er ook nog even bij.’

Ook is de coach blij met Martha, die pas recentelijk is omgeturnd tot linksback. ‘Dit is gewoon op dit moment de selectie en hij doet het hartstikke goed. Het is een jonge jongen en ook hij maakt het mee dat hij opeens vijf, zes wedstrijden achter elkaar speelt. Als je als jonge speler begint, zijn de verwachtingen niet zo hoog. Dan gaat het vaak makkelijker. Nu komt er wat meer druk op en worden de verwachtingen iets hoger. Dat is voor hem ook weer nieuw en daar moet hij ook mee omgaan. We zijn hartstikke tevreden over wat hij nu brengt en hoe hij het elftal helpt, maar dat het geen geboren linksback is, dat weten we.’

Blessures Mannsverk en Gaaei

Tot slot praat Van 't Schip de aanwezige journalisten bij over de geblesseerde spelers. Hierbij ziet hij een goed vooruitzicht wat betreft Sivert Mannsverk. ‘Hij is goed op weg. Hopelijk kan hij mee als we op trainingskamp gaan in januari. Van daaruit gaan we kijken of hij eerst nog in Jong Ajax moet spelen of dat hij al vrij snel kan aansluiten bij ons.’ Anton Gaaei ontbrak in de selectie tegen Sparta, maar deze blessure lijkt mee te vallen. 'Niet heel serieus in de zin van dat het weken gaat duren. Hij heeft een aantal keer een tikje gehad en de laatste keer was het erger, waardoor hij er nu een paar dagen uit is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

shotaarveladze24 +1

Geef deze jongens de tijd. Jullie moeten niet vergeten dat er heel veel druk op zo een jongen komt te staan bij een eerste keer in de arena.

11-12-2023 15:19

Craain +4968

Jong Ajax kan je leren? En tijd geven? Hoe is het mogelijk dat Marha die nog lang niet klaar voor is bij Ajax mocht proberen... Kijk naar Rensch... Hoe lang mag hij blijven staan?

11-12-2023 19:27

WeirdAJAX +12270

Ook als middenvelder had Martha met zijn man moeten meelopen Schip.

11-12-2023 11:41

Godenzoon24 +15340

Geen geboren back ok. Maar bij die goal van Sparta uit gemakzucht niet met je man mee lopen vind ik zorgwekkende.

11-12-2023 06:43

Noahdepoah2021 +4856

Al die kritiek op Martha. . Feit is dat we bijna drie keer zoveel punten hebben gehaald sinds John aan het roer is. En bij bijna al die wedstrijden stond hij in de basis. En dat komt niet alleen door Martha. Maar Martha maakt deel uit van de taktiek in het elftal en kennelijk werkt dat. Dat het vaak met hakken over de sloot is. Dat klopt. Maar komt dat door Martha of door een elftal wat aangeschoten wild is. In de media, door de scheidsrechters en nu ook hier op Ajax showtime.

10-12-2023 19:04

Professor +11177

Martha en Banel vast hele leergierige en positieve jongens maar zij horen ook in dit Ajax niet thuis!

10-12-2023 18:05

Craain +4968

Klopt, omdat zebin de jeugd hebben gespeeld, het moet zo zijn. Zie Rensch... eeuwig kans geven...

11-12-2023 19:29

Frans T +7667

‘We zijn hartstikke tevreden over wat hij nu brengt en hoe hij het elftal helpt, maar dat het geen geboren linksback is, dat weten we.’
Goeie genade…. Dit gaat ons nog een heleboel punten kosten. Iedere ploeg weet dat de zwakste schakel linksachter bij Ajax loopt.

10-12-2023 17:46

RuffRhythim +24837

Tot zover niks verloren in de competitie met Martha. Geef die jongen wat tijd.
Het is ook niet mijn gedroomde LB nee, maar heel veel beter loopt er momenteel ook niet rond op die positie.

11-12-2023 14:00

Indy2 +15254

"Hij is goed op weg. Hopelijk kan hij mee als we op trainingskamp gaan in januari. Van daaruit gaan we kijken of hij eerst nog in Jong Ajax moet spelen of dat hij al vrij snel kan aansluiten bij ons."

Eindelijk een bericht over Sivert Mannsverk. Ik verwacht veel van hem.

10-12-2023 17:28

UwSchipper +5651

We hebben ASE nog.
Of vinden jullie die ook helemaal ruk?

10-12-2023 17:10

BillSplate +9710

Die heeft helaas aangetoond het niveau echt niet aan te kunnen. Moeten we afscheid van nemen.

10-12-2023 19:42

EricAjax1 +7507

Heb met verbazing gekeken in het stadion naar Martha.. waardeloze wedstrijd en bij die 2-1 moet iemand hem toch helemaal de huid vol schelden.. foutje maken is niet erg maar niet meelopen en een beetje terugsjokken kan in geen enkele competitie. Lekker banken en nog liever weer terug naar Jong

10-12-2023 17:05

Minsc +1520

Mee eens maar hij kreeg ook totaal geen steun. Waar was Taylor?

10-12-2023 17:12

eros +4813

Angelino voor 6 miljoen oppikken.
Een 6, met jeugd als Vos Tahirovic en Mansverk erachter.
Een rechtsbuiten…
Mocht er dan nog iets mogelijk zijn, zou een rechtsback ook niet gek zijn.

10-12-2023 15:35

RuffRhythim +24837

Goed plan, een 5e LB.
Daar ligt echt de prioriteit nu niet hoor.

11-12-2023 14:02

MarkP +21764

Martha is ongeschikt voor ajax 1, hij wordt voorbijgelopen en kijkt ernaar.

10-12-2023 13:07

OuweDibbes +11927

Ja.. dat stoort mij nog het meest.. sjokt er vrolijk achteraan.. Dat doe je als buitenspeler niet eens laat staan als back. Denk gewoon Avila linksback, even meer zekerheid.. En Martha doorselecteren.

10-12-2023 21:18

Jutter1 +4316

Leuk hoor die Martha maar is in feite nog een junior die zelfs werd weggeblazen, zeker in de 1e helft, door de vleugelaanvaller van Sparta in het bepaald niet van kwaliteit overlopende Sparta. Was ook laks, verantwoordelijk bij de tegengoal van het zwakke Sparta, alhoewel rugdekking voor hem ook ten enenmale ontbrak.. Dat van 't Schip pas in de 2e helft deze Martha wisselde valt hem aan te rekenen, zeker omdat tegengoals toen al bijna niet te vermijden waren, daar had een betere tegenstander dan dit Sparta ongetwijfeld gebruik van gemaakt. Ook Ajax deed weer sterk denken aan het begin van dit seizoen, met een beetje goede wel kan men zomaar een stuk of zes,zeven basisspelers van gisteren vervangen. In deze ploeg zit totaal geen toekomst, zelfs niet in onze bepaald niet goede ED, het is tenenkrommend om te zien. Dat Ajax gisteren in de 2e helft in fases het spel moest ondergaan heb ik zelden of nooit eerder tegen een dergelijke tegenstander gezien, het zegt meer dan voldoende Nee, ik ben blij dat het snel winterstop is, dan kan de technische leiding hopelijk spelers aantrekken die het algemene nivo naar omhoog gaan bijstellen. Als men nog enige illusies heeft, nationaal bedoel ik dan, lijkt mij dat absoluut noodzakelijk. We gaan het zien.

10-12-2023 12:31

Harrier Du Bois +38913

Ik vond Martha totaal niet sterk gister, zie liever Sosa. Maar dan mogen Sosa en Bergwijn wel even een paar dagen verplicht op een katten woonboot even binden, want die snappen elkaar niet

10-12-2023 12:17

trodat4030 +96916

Waarom zie je liever Sosa? Ik vind het echt lood om oud ijzer, Sosa is verdedigend ook enorm pover. Verschil is dat Sosa al 25 is en al heel lang back, Martha is 20 en net 3 maanden back, de kans dat die nog flinke stappen gaat maken in zn ontwikkeling is véle malen groter dan dat Sosa dat nog gaat doen. Ik zou zodoende eerder investeren in Martha dan in Sosa. Maar feitelijk maakt het weinig uit wie je er nu neerzet, beide hebben, vooral verdedigend, heel veel moeite. Tja, kijk in zo'n geval dan maar naar de toekomst.. Martha heeft overigens nog het voordeel van zijn snelheid tov Sosa.

10-12-2023 12:27

Harrier Du Bois +38913

Omdat Sosa een flankengott is, als hij kan brengen wat hij bracht in de Bundesliga.. smullen

10-12-2023 12:35

trodat4030 +96916

Dus dat hij een bijnaam heeft en Martha nog niet is de enige reden? Hij brengt niet wat hij in de BL bracht, en als ie dat wel doet snap ik zijn bijnaam totaal niet. Martha is aanvallend niet zoveel slechter en verdedigend net zo pover. Buiten de potentie door te groeien zie ik echt 0,0 verschil tussen de 2.

10-12-2023 12:48

Harrier Du Bois +38913

De bijnaam komt ergens vandaan he, beste back in de Bundesliga gebaseerd op assists en ook geprezen voor zijn voetbal. Martha gaat nooit de gewenste rechtsbuiten of linksback worden, maarja, investeer daar maar in en niet in hetgene wat men al jaren bij Kroatie en in de Bundesliga kon zien, wekelijks zowat.

10-12-2023 12:52

trodat4030 +96916

Hij zal niet de eerste of de laatste zijn die een reputatie niet waarmaakt (ooit LvG gehoord over 'de man die nooit omviel', Gabrich?). Ik zie het vooralsnog niet, die 'flankengot'. Volgens mij gaat het erom wat hij hier klaarspeelt en dat is vooralsnog niet veel meer dan Martha.

10-12-2023 13:40

komopajax777 +13285

Sosa kan het pas laten zien als hij opgesteld wordt en vertrouwen voelt.Nu ziet hij een Martha die mag starten en er niets van bakt en ook nooit een goede LB zal worden.

10-12-2023 18:42

Godenzoon24 +15340

Waarom niet Bergwijn gewoon een keer eraf. Die heeft oneindig krediet op basis van zijn prijs???

11-12-2023 06:47

Ajacied1981 +17412

Martha en Banel mogen wel verhuurd worden. Allemaal leuk die jeugd erin, ik ben voor, maar dan wel met meerwaarde voor Ajax1

10-12-2023 11:47

Aram +18081

Nee joh gewoon lekker laten rijpen in JA.
Over een jaar zien we of het wat geworden is.

10-12-2023 12:15

jerryisthename +31885

Beter Angeliño halen, Sosa reserve en Martha reserve rechtsbuiten of derde linksback in nood. 👍🏼

10-12-2023 11:44

trodat4030 +96916

Martha rechtsbuiten? Weet je wel waarom ze die omturnen tot back? Omdat hij als rechtsbuiten gewoon bij lange na niet goed genoeg is. Het punt is dat hij nagenoeg geen fatsoenlijke concurrentie had, anders was hij al 3 jaar geleden weggestuurd uit de opleiding.

10-12-2023 12:29

jerryisthename +31885

Ik zeg toch ook reserve-rechtsbuiten?!
Godts is geblesseerd en die Banel is 10x niks, man...
Martha is als rechtsbuiten btw echt wel beter dan Banel. Haha. Berghuis speelt weer beter, dus is dit seizoen nog prima als rechtsbuiten. Daarom Martha weer gewoon ouderwets (reserve)rechtsbuiten. 👍🏼Voor volgend seizoen een Braziliaanse samba-speler halen voor rechtsbuiten en Berghuis verkopen eventueel.

10-12-2023 13:40

Godenzoon24 +15340

Nee zelfs Banel is beter op rechtsbuiten! Martha is echt ontzettend zwak als buiten speler. Maar ook als back mager.

11-12-2023 06:50

jerryisthename +31885

Tsja, het is persoonlijk natuurlijk. Ik oordeel op wat ik nu zie als oud-buitenspeler. Niet wat hij eerder liet zien bij Jong Ajax. Hij ontwikkelt zich natuurlijk vanzelf bij het eerste, hoewel het nu nogal stokt als back. Valt nu een beetje terug helaas. Begon heel sterk.
Dan vind ik hem toch een potentiële buitenspeler, meer dan een back iig. Verdedigen is toch een aparte kwaliteit. Niet voor iedereen weggelegd.
Ik vind Martha in de combinatie als hij op stoomt als een soort buitenspeler veel beter dan Banel nu als rechtsbuiten.
Martha heeft een redelijke voorzet ook en heeft branie. Heeft in de eerste wedstrijden veel meer laten zien dan die Banel. Die valt enorm tegen nog.
Ik wil Martha nu wel een keer zien als rechtsbuiten. Dan zien we vanzelf wie er beter is op die plek als reserve; Martha of Banel. Ik zeg Martha.

11-12-2023 08:22

Rob1976 +9504

Bij geen enkele topclub kan een speler op deze manier in het eerste elftal rijpen, dat hoort via een tweede team.

10-12-2023 11:35

RichardWitschge8 +5205

Ik snap oprecht niet wat Schip in Banel ziet. Totaal geen toegevoegde waarde. Waarom niet gewoon Forbs?

10-12-2023 11:35

jerryisthename +31885

Eens. Ik vind die Babel echt niks bijzonders. Lekker bij Jong Ajax spelen en kijken of hij zich daar ontwikkelt.
Dan kun je echt nog beter Martha op die plek laten spelen.
Maar beter Forbs idd. Maar die wilt Schip duidelijk alleen als linksbuiten gebruiken. Terwijl hij het prima doet op rechtsbuiten.
Schip doet het prima als trainer, alleen iets dimmen met de jeugd de kans geven. Ik zou Sosa bijv. vaker laten spelen op linksback.

10-12-2023 11:45

Godenzoon24 +15340

Ja jeugd kans geven is leuk. Maar dan wel de goeie met toekomst! Banel gaat hem nooit worden. Ook een heel raar moment om zo'n jongen te brengen! Het ging er nog om en hij vervangt 1 van de betere!

11-12-2023 06:52

jerryisthename +31885

Klopt. Schip doet het prima, maar wil iets teveel de jeugd de kans geven.

11-12-2023 20:30

Tinus +10388

Banel heeft allerminst kunnen overtuigen idd. Maar Forbs net zo min. Ik heb Forbs nu meerdere wedstrijden gezien en vind het ongelooflijk hoe deze jongen het telkens presteert om ballen in te leveren waar dat totaal onnodig is. Ik hoop oprecht dat ik er helemaal naast zit en dat hij doorbreekt, maar behalve heel veel snelheid zie ik weinig potentie in deze jongen.

10-12-2023 11:55

komopajax777 +13285

Forbs is heel snel en koelbloeding voor de goal.Hij heeft ook wel overzicht.Hij komt momenteel alleen geen barkruk voorbij en lijdt veel te veel balverlies.

10-12-2023 18:45

trodat4030 +96916

Forbs moest Bergwijn al op links vervangen, dat was in de rust al bekend, die had wat last. Verder zijn alle smaken gewoon op. Het is echt een wegens een gebrek aan beter. Eigenlijk heb je in o18 met Faberski (overigens een middenvelder) een talent, verder houdt het gewoon op. Maar Faberski is een vlieggewicht, nog niet toe aan voetballen tegen volwassenen. Die positie is gewoon een enorm probleem binnen de hele club, niet alleen in 1 en Jong.

10-12-2023 12:44

Mark10 +1073

Ja John, ik snap dat je niet als onze vorige trainer spelers wil afvallen.
Maar de keuze van Martha bij aanvang is nog ergens te begrijpen, maar na al de wedstrijden moet je nu toch wel inzien dat hij niet het gewenste niveau is. Mochten jullie binnen de club(wie hem mee maken en zien trainen enz) de potentie zien.. "ik en vele hier met mij niet" laat hem dan eerst is een X aantal wedstrijden achter elkaar bij Jong Ajax op deze positie spelen.

Tav Banel, sympathieke jongen, maar heeft in niks de kwaliteiten om in ons Aller ajax te spelen.
Vind het altijd een mislukte kan voor andere talentvolle spelers, als ik Banel bij jong ajax in de opstelling zie.

10-12-2023 11:34

AjaxDeBesteClub +18786

John maakt zichzelf echt volkomen belachelijk door Martha en Banel speelminuten te geven. Hij is de enige Ajax fan ter wereld die dit zou doen.
Ja nu zijn er een aantal Mislintat-haters die met droge ogen beweren dat Sosa minder is dan Martha. Ik heb nog nooit zoveel flauwekul gehoord.

De eerste 2 wedstrijden eindige Schip, met zijn vele wissels, in een betere opstelling dan hij begon. Tegen Brighton wisselde hij ons juist uit de wedstrijd. Er stond op een gegeven moment bijna geen middenvelder meer op het veld. Tegen Almere stond het tactisch zo slecht dat we niet onder de druk van Almere uit kwamen. Toen dacht ik dat hij het licht had gezien want de opstellingen begonnen (eindelijk) logischer te worden tegen Vitesse, Marseille en Nec. Maar helaas blijft hij toch doorgaan met zijn dwalingen en wisselde hij ons gisteren opnieuw uit de wedstrijd. Erg matig allemaal.

10-12-2023 11:31

Aram +18081

Kort en goed: onze linkerflank is het probleem.
Rechterkant en de as staan nu wel. En er komen nog wat spelers terug van blessures.

Schip, Maduro, gaat lekker zo. Nu aan da slag met de linkerkant. Want zoals het nu staat kan echt niet. Als ik een tegenstander van Ajax was zou ik alle ballen op de rechtsbuiten gooien, daar is elke aanval een kans.

Oh en als jullie dan toch bezig zijn: let er ook op dat je wat lengte opstelt, onze defensieve corners zijn een drama. (En off topic, bij verdedigende corners lijkt Brobbey nu onze beste verdediger).

10-12-2023 11:04

trodat4030 +96916

Niet eens, beide flanken zijn een ramp.
Op rechtsback heb je een CV (heeft de laatste wedstrijden maar weer eens bewezen in de as beter tot zn recht te komen dan op de flank) en een wingback die vooral geschikt is voor 532.
Op linksback heb je een knaap die 3 maanden back is en een 'Flankengot' die amper tot niet beter is dan de knaap die er 3 maanden speelt.
Op rechtsbuiten ben je 2 linksbuitens aan het omturnen (Forbs en Godts) en heb je een 10 (Berghuis) die er vooralsnog het best uit de voeten kan.
Alleen op linksbuiten heb je iemand die er nog vrij stabiel is, Bergwijn, maar ook die houdt niet over, geregeld zeer terechte kritiek aan zijn adres.

Kort en goed: Beide flanken zijn ronduit dramatisch en hangen met houtje-touwtje oplossingen aan elkaar.

10-12-2023 13:06

Godenzoon24 +15340

Bergwijn stabiel? Stabiel nutteloos!

11-12-2023 06:56

Adam24 +39146

Het is prima dat Ajax weer wat meer jeugd de kans geeft, maar eerlijk gezegd snap ik het spelen van Martha en Banel niet echt. Martha speelde een heel erg goede eerste wedstrijd maar valt verdedigend echt te vaak door de mand. Sparta heeft momenteel geen fantastische vleugels maar hier had Martha al de grootste moeite mee. Dat is op zich niet heel erg, Martha maakt een mooie ontwikkeling door, maar met Sosa heeft Ajax een veel betere optie, die ook nog eens het gebrek aan ervaring op het veld vermindert. Laat Sosa eens een wedstrijd of 5 achter elkaar spelen, ipv hem om de haverklap te wisselen.

Ik heb het idee dat Van 't Schip , Forbs alleen nog maar als linksbuiten wil laten invallen. Dan zijn de opties op rechts wel heel erg pover, ook bij Jong is dit een probleem. Het laten invallen van Banel lijkt meer een schreeuw om een nieuwe rechtsbuiten dan een heel overtuigende keuze.

10-12-2023 10:51

Web +178830

Topreactie die past helemaal niet bij onze club
Onbegrijpelijk dat die zoveel duimpjes krijgt
Het verval van de supporters noem ik het maar
Niet weten waar Ajax al meer dan 50 jaar voor staat
En onderscheid van andere clubs

Ik heb zo vaak mee gemaakt dat aankopen aan de kant zijn gespoeld door eigen jeugd
De roep om 10 blijkt ook alweer overbodig gezien de ontwikkeling van Hiylsson

10-12-2023 10:30

ProperFootball +14684

Een deel van de supporters leert het nooit, dat houd je toch. Die zitten als we straks nog eens een paar jaar en pakweg 300 miljoen transferuitgaven en weer 3 trainers verder zijn terwijl we weer subtop eredivisie staan, nog steeds te schreeuwen om aankopen. Dat zal zo blijven.

Gelukkig weet een groter deel van de supporters wel degelijk nog waar Ajax voor staat en wat Ajax Ajax maakt, en dat zonder de inzet op een excellente jeugd niets anders meer over blijft dan:

Een modale club met een modale uitstraling, en een modaal budget en dus modale spelers, in een modale competitie.

Het zout in de pap is de jeugd, de kers op de taart die aankoop. Niet andersom.

10-12-2023 10:36

AFCAjaxMidNineties +12754

Klopt. Enige wat we kunnen gebruiken zijn 1- of 2 echt ervaren lettertypes in de as van her veld. Ik zou Joel Veltman toch nog eens polsen en anders Klaassen terug halen. Of Madueke huren voor op rechts, kan Berghuis de rol van ervaren speler in de as (midden) pakken. Verder mooi hoe Van 't Schip laat zien dat onze talenten niet minder zijn dan de aankopen. Des Ajax i.i.g.

10-12-2023 10:36

komopajax777 +13285

Banel en Martha zijn echt niet beter dan een Mikautadze en een Sosa en zelfs een Avila.Ze zijn zelfs ongeschikt voor Ajax 1 op dit moment en in het geval van Banel zelfs totaal ongeschikt.

10-12-2023 12:05

Godenzoon24 +15340

Deels gelijk. Ja bij Ajax is het inpassen van jeugd de filosofie en zijn we daar telkens groot mee geworden. De laatste keer wel met een mix van talent en aankopen. Alleen de talenten moeten wel goed genoeg zijn of iig de potentie bezitten. Dat is bij Banel bijvoorbeeld natuurlijk totaal niet zo. Op zo'n moment kun je beter je investeringen beschermen en die minuten geven. Was ook gewoon een heel vreemd moment voor deze wissels!

11-12-2023 07:14

ProperFootball +14684

Het is overduidelijk dat Martha nog heel veel moet bijleren, gelukkig ontkent zowel hijzelf als van het Schip dat ook niet. En fouten zal Martha ook nog geregeld blijven maken.

Maar ik denk dat het na een paar wedstrijden in een kwakkelend elftal nog te vroeg is om een definitief oordeel te vellen over zijn potentie als back. Schip is een Ajacied en gaat, m.i. terecht, altijd uit van voetballende kwaliteiten van de spelers, in plaats van van naam & faam, transfersom of leeftijd.

Natuurlijk is dat geen enkele garantie op succes, maar die garantie is er nu sowieso niet, wie je ook opstelt.

Kortom, laat Martha en Sosa maar lekker minuten maken op de linksback positie en beter worden. Gezien het aantal wedstrijden dat op het programma staat en de jeugdige leeftijd van Martha zul je ze allebei hard nodig hebben in de loop van het seizoen. ASE hebben we ook nog als back up (ja ik weet het...), en ook Hato kan er spelen in geval van nood, net als Avila.

Alsjeblieft niet weer een dure aankoop op linksback. We hebben de verhuurde Wijndal ook nog

10-12-2023 10:22

komopajax777 +13285

Bij die tegengoal was het geen fout van Martha maar totale lamlendigheid en onbenulligheid en tactisch onvermogen.Dat vrijblijvende sjokken dat moet hij maar bewaren voor zijn vrije tijd.Hopelijk heeft hij dan wel enige oriëntatie ...

10-12-2023 12:08

Rymesyt +8033

Tja het probleem is dat al je linksbacks gewoon niet goed zijn. Wijndal was drama, AsE is op back zwaar onder de maat, Sosa is niet goed, Martha ook niet, Avilla wil niet op back (en is daar niet goed). Eigenlijk is de enige speler die ik op linksback echt een voldoende zie halen Hato en die wil ik niet uit het centrum weg halen.

10-12-2023 10:21

ProperFootball +14684

Klopt. Omdat in het centrum precies hetzelfde geldt. We hebben eigenlijk 3 tot 5 Hato's nodig, niemand kan aan hem tippen in de defensie. Rensch toont de laatste tijd het meeste vooruitgang.

10-12-2023 10:31

Tinus +10388

Ik vind het veel te vroeg om Sosa af te schrijven. Hij speelt pas net bij Ajax en is ook nog eens gestart in een kwakkelend elftal. Hij speelt bovendien zo slecht nog niet.
Ik snap daarnaast best dat Schip het met Martha probeerde. Verdedigend nog veel te leren, maar aanvallend de technische vaardigheid die we aan de linkerkant miste. Laat Martha maar leren in Ajax1, we zijn er niet op achteruit gegaan.
Een nieuwe aankoop voor linksachter is niet alleen geen garantie, het zou ook kapitaalvernietiging in het kwadraat zijn.

10-12-2023 12:14

Hans Verhagen +14137

Martha is typisch een speler die ver boven zichzelf kan uitstijgen, maar dus ook een hele modale speler kan zijn. Dat zit hem dus in concentratie en inzet. Wat je nu ziet is dat hij te gemakzuchtig denkt en dan blijft er niet veel over. Zet Sosa erin en laat Martha na 65 minuten invallen ipv andersom.

10-12-2023 10:06

Gooseman +11884

Prima om Martha de kans te geven, maar ook als aanvaller moet je met je man meelopen en terugverdedigen. 2 wedstrijden achter elkaar (RKC niet meegerekend) waarop hij zijn man laat lopen en er een doelpunt uitvalt. Dat is gewoon onkunde.

10-12-2023 10:03

WeirdAJAX +12270

Heel goed hoe hij naar buiten toe positief voor zijn spelers gaat staan. Masr in geval Martha vraag je je soms wel even af wat zijn concurrenten ervan zullen vinden. Hier lijkt John duidelijk voor een AJAX jeugdspeler te kiezen boven aankopen.
Vind Sosa verdedigend trouwens ook niet sterk.

10-12-2023 10:01

komopajax777 +13285

Precies die wissels denken nu; waarom speelt die kluns en ik niet.Dat brengen van eigen jeugd is nu te geforceerd.Hato en Hlynson laten het zien,Martha en zeker Banel totaal niet.

10-12-2023 12:14

Eurysaces +29529

In de zomer was er een gerucht dagt Ajax interesse had in Valentin Barco, dat vond ik nou een echte Ajax back, een schot in de roos.

Nu speelt die jongen nog steeds bij Boca Juniors, ik hoop dat ze vol op deze jongen inzetten! Dit is ook een jongen waar Martha als reserve iets van kan leren, die is eigenlijk nog niet helemaal klaar voor het eerste, maar is wel de beste op die positie, geen wenselijk scenario.

10-12-2023 09:57

komopajax777 +13285

Barco is wel heel licht en klein.

10-12-2023 12:14

B2tob4 +12084

Een “experiment” als Martha op linksback is een absoluut lachertje, Banel laten invallen, terwijl die geen fatsoenlijke balaanname heeft of pass kan geven, is een ramp. Waar is van het Schip mee bezig?

10-12-2023 09:52

cantharel +3526

Banel is inderdaad onbegrijpelijk .

10-12-2023 10:55

Betuwe85 +20726

Ook als je verdedigend te kort komt moet je beseffen dat je nooit je man mag laten lopen bij de 2-1 leek wel of hij conditioneel even op was

10-12-2023 09:52

Juan62 +46287

Dit is het voorbeeld van een zichzelf likende ' topreactie '
Ik ben er van overtuigd dat het merendeel hier blij is met de vooruitgang van het team.
Dat we weer wedstrijden winnen. Dat mensen heel goed beseffen waar we vandaan komen
Dat er weer een lach te zien is bij de spelers

Ik wordt strontziek dat er geen manier is om dit zelf liken aan te pakken, want deze negatieve post zijn bs om te lezen en geven niet de mening van de realistische supporters weer.

10-12-2023 09:48

WeirdAJAX +12270

Hoezo kan je jezelf liken?

10-12-2023 09:54

Gooseman +11884

Doe ik elke ochtend. Dan kijk ik in de spiegel en dan like ik mezelf.

10-12-2023 10:01

WeirdAJAX +12270

Vrij triest als dat gebeurt. Zou wel verklaren wat ik af en toe zie hier.

10-12-2023 10:19

wijzijndebeste123 +164563

Juan62 is t voorbeeld van iemand die denkt dat een populaire mening die hij niet deelt alleen kan bestaan door zelf-liken. T toppunt van bekrompenheid en tevens vrij paranoïde.

10-12-2023 10:29

Web +178830

De hele wedstrijd zeggen dat John een spelletje speelt dat is wijzijndebeste
Schandalige opmerking

Die waardeloze aankopen maar blijven doordrammen

Wie is er beter centraal
Rensch of Sutalo
25 miljoen in de put

Juan is een echte die weet waar Ajax voor staat

10-12-2023 10:34

wijzijndebeste123 +164563

Denk aan je bloeddruk Web.

10-12-2023 11:23

Godenzoon24 +15340

En jij bent het orakel met de bevoegdheid de kwalificatie "echte" toe te kennen? En omdat je het eens bent kwalificeer je jezelf ook indirect als een "echte"?

11-12-2023 07:23

MalleEppie +15157

Sosa heeft al heel veel assists in de minuten dat hij speelt. Als je die jongen de kans geeft en meer minuten in de benen krijgt zal je zien dat hij een vaste waarde voor het elftal kan worden. Snap niet dat Martha de kans krijgt boven Sosa. Ze zullen allebei blunderen in het begin maar de ene heeft al laten zien veel meer te kunnen.

10-12-2023 09:36

Eurysaces +29529

Tot nu toe heeft Ajax elke wedstrijd verloren waarbij Sosa 45 minuten of meer speelde en heeft Ajax alle wedstrijden gewonnen dat het met Martha speelde en was het voetbal aanzienlijk beter.

Sosa is een goede back, maar geen Ajax voetballer en dat zie je terug in het team. Hopelijk kan Sosa stappen maken, maar op dit moment legt hij het volledig af tegen Martha.

10-12-2023 09:52

B2tob4 +12084

Eurysaces@: Sosa legt het volledig af tegen Martha…

Dat je zulke teksten bezigt zegt veel zo niet alles. Iedere fan heeft de afgelopen wedstrijden kunnen zien dat Martha 2 simpele doelpunten veroorzaakt door niet mee te verdedigen..! Een back staat er immers vooral in eerste instantie daar om aanvallen af te stoppen, iets wat Martha absoluut niet beheerst..!

10-12-2023 11:15

Eurysaces +29529

"een back staat er immers vooral in eerste instantie om aanvallen af te stoppen"

Dat is bij Ajax de taak van de centrale verdedigers, als je als back niet met het voetbal mee kan komen, heb je niks bij Ajax te zoeken. De focus op de verdediging is de ondergang van de afgelopen jaren geweest, we zijn volledig afgedwaald van onze eigen filosofie.

10-12-2023 11:59

Hans Verhagen +14137

Helemaal eens.. Sosa wordt wel snel het pispaaltje.

10-12-2023 10:01

gwn_rj +3057

Sosa-hato-sutalo-rensch is de enige logische verdedigende linie op dit moment.

10-12-2023 09:09

leeke +10401

Sosa ......Tja haal dan liever Wijndal terug,Sosa is gewoon een miskoop,verdedigend totaal geen meerwaarde

10-12-2023 10:31

gwn_rj +3057

Sosa zal wellicht niet het niveau zijn wat we (met name europees) moeten nastreven.. maar in deze selectie gewoon de beste optie.... (op dit moment)..

10-12-2023 21:52

leeke +10401

Gewoon dure miskoop,komt ook in deze selectie tekort. Ook op eredivisie niveau

10-12-2023 23:18

gwn_rj +3057

Zie dat je wel met goede inhoudelijk sterke argumenten komt. Ik geloof niet dat reageren nog veel zin heeft 😅

11-12-2023 07:46

leeke +10401

Is dat nodig,ik neem aan dat je ook wedstrijden kijkt. En dat je gezonde ogen hebt.

11-12-2023 08:53

gwn_rj +3057

Jij niet iig... met je wijndal 😅 lachwekkend

13-12-2023 07:41

leeke +10401

Is niets minder dan Sosa. Versedigend ook amateur niveau, en aanvallend net zo goed als Sosa.dus hoezo lachwekkend. Of vertel waarin Sosa veel beter is dan .

13-12-2023 11:41

vandenhaas4 +15103

Laten we het eens hebben over Sutalo. Deze man kan er geen klap van en lijkt onomstreden.

10-12-2023 09:08

ProperFootball +14684

Ik heb mijn hoop er maar op gevestigd dat ie zowel fysiek als voetbaltechnisch en tactisch veel bijleert op de trainingen het komende halfjaar. En dan volgend seizoen een frisse start. Maar voorlopig kan ie in geen enkel opzicht tippen aan Hato.

10-12-2023 09:43

Hans Verhagen +14137

Ja laten we met z´n allen gaan fluiten als deze man aan de bal is. Daar gaat hij beter van spelen. Ik snap wel waarom Schip in hem blijft geloven. Hij kan er heus wel wat van en wordt steeds ietsje beter. Wat rest is dat deze man ook een keer vertrouwen voelt.

10-12-2023 10:04

Ajax00001 +61

Ik was gisteren in het stadion, hoe kom je bij fluiten ik heb niets gehoord…

10-12-2023 11:56

Ajax00001 +61

Nou in mijn analyse doet hij het verdedigend wel slecht. We kunnen niet alles afschuiven op Taylor en Bergwijn. Hij wordt simpelweg te makkelijk weggedrukt omdat het fysiek niets is. Met zijn snelheid vangt hij veel op, maar staat meermaals verkeerd, loopt niet mee en op een goede sliding na is het verdedigend ondermaats. Tegen kleine clubs waar je veel aanvalt valt dit minder op, maar ook tijdens deze wedstrijden gebeurt het regelmatig. Kijk de wedstrijd nog maar eens terug. Aanvallend gezien wel een meerwaarde mede door zijn bewegelijkheid. Zelf ben ik benieuwd wat er gebeurd als je Sosa wat langer laat staan. Ik verwacht dat hij veel assist gaat geven en zeker in combinatie met Akpom als kopper lijkt me dit geen verkeerde duo. Dit betekend overigens niet dat Brobbey eruit moet, die is op dit moment onze belangrijkste speler. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

10-12-2023 08:55

Slang3 +45991

waarom laat je zon speler niet gewoon leren en fouten maken in Jong Ajax

10-12-2023 08:53

Noahdepoah2021 +4856

Als je analyseert is Martha helemaal niet zo slecht. Hij lijkt slecht omdat Taylor en Bergwijn hun taken niet goed uitvoeren en de centrale verdedigers te passief zijn. Daar waar Tahirovic op rechts af en toe (moet veel
Meer) de gaten dichtloopt in de omschakeling is dat bij Taylor niet het geval. Taylor blijft maar in die as lopen. Samen met een Bergwijn die continu bij zijn speler wegwandelt moet Martha continu een gat van 40 meter verdedigen. Dus blijft hij hangen. En hoe langer in de wedstrijd des te meer. . En ja Martha is met zijn rug naar het doel geen verdediger. Echter je ziet dat zowel Hato of Sutalo zelden uitstappen om hem te ondersteunen. Overigens bij die 2-1 moet Martha beter anticiperen maar er staan 4 Ajax spelers op de cirkel en niemand stapt uit om het schot eruit te halen. Dat zie je bij onder de 9 elftallen niet eens meer.

10-12-2023 08:10

Saudara +7062

Wat analyseer jij dan? Martha is verdedigend gewoon kwetsbaar en dat heeft heel weinig te maken met Taylor. Zo vaak hoeft hij geen keuzes te maken omdat 1 van de door jou genoemde spelers een mannetje laat lopen. Martha moet vlieguren maken om in te schatten wat een tegenstander gaat doen, hij moet beter gaan staan en sneller reageren op z’n directe tegenstanders. Niet meelopen met iemand maar op de bal verdedigen. Hij heeft genoeg potentie.

10-12-2023 09:06

Aram +18081

@noah
Lang verhaal maar het komt erop neer dat Martha niet kan verdedigen EN niet oplet EN te weinig conditie heeft, en dat we het hele elftal er dan op moeten aanpassen om die tekortkomingen te verbloemen.

Dat kan misschien, heel misschien, als hij de nieuwe Roberto Carlos is. Maar dat is ie niet hoor. Ook aanvallend brengt hij weinig. En nog iets, we zijn zeer zwak bij corners, en met kabouter Spillebeen erbij wordt dat er niet beter op.

Raar van Schip.

10-12-2023 09:36

Noahdepoah2021 +4856

Je hebt wat mij betreft ook gelijk echter John zoekt geen pure verdediger. John zoekt een aanvaller die kan verdedigen.die er met het middenveld en de vleugelspits ervoor zorgt dat de aanvallen van de tegenstander eindigen op het middenveld en als de tegenstander de bal kwijt raakt dieper op onze helft dodelijk is in de omschakeling. En Martha beheerst dat redelijk. Nog niet top maar dat komt wellicht en door gebrek aan betere voetballers die dat in kunnen vullen speelt hij.

10-12-2023 18:57

Aram +18081

Ik vind dat ie dat dan beter kan oefenen in JA.

10-12-2023 19:12

ach ja +5801

Wat een naaier die kwakjeman dat Hato rood had moeten hebben trouwens 🤮

10-12-2023 07:54

Aram +18081

Beetje raar idd.
Dat was toch geen rood?
In elk geval niet zo diepdonkerrood als die aanslag op Hlynsson.

Ik denk dan Keesje was geschrokken dat hij iets over de scheidsrechters zei in het voordeel van Ajax en dat hij dat nu goed wilde maken.

10-12-2023 09:29

wijzijndebeste123 +164563

Schip voert duidelijk een politieke agenda. T geforceerd opstellen van zwakke jeugd en t negeren van aankopen die beter zijn gaat je puntverlies opleveren. Tegen NEC en gister Sparta kroop je al door t oog vd naald. En dan gaat John dus straks ook nog eens t technisch management in. Samen met Kroes niet de beste spelers kopen maar degene aan wie hun NL zaakwaarnemer vriendjes het meest kunnen verdienen.

10-12-2023 06:39

Noahdepoah2021 +4856

Ik wil je graag volgen in je relaas maar welke aankopen vindt jij beter dan eigen jeugd?

10-12-2023 18:59

Ajax14AMS +25205

Martha is verdedigend misschien slecht, maar voegt aan de bal veel meer toe dan Sosa. Die is alleen van waarde in de allerlaatste fase van balbezit, maar hij kan zelf ook niet verdedigen.

Ik zou Martha gewoon laten staan en anders moet je de markt op.

10-12-2023 03:35

Eurysaces +29529

Ik ben het volledig met je eens, ik hoop dat John er ook zo in blijft staan. Hier op AS is een groot deel vooral bezig met de verdedigende taken van spelers, meer dan de bijdrage aan het voetbal. Met Martha worden wedstrijden gewonnen en is het voetbal beter, met Sosa niet.

Sosa en Avila is hopeloos aankoopbeleid geweest, totaal geen Ajax spelers.

10-12-2023 09:35

ajaxfan1972 +2479

Heb respect voor de mens schip maar niet voor z'n opstellingen en wissel beleid met al die eigen jeugd die dr nog lang niet aan toe zijn
Zou rob jansen bepaald hebben dat alles wat sven gehaald heeft gewoon niet mag spelen ookal zijn ze veel beter?

10-12-2023 02:44

vandenhaas4 +15103

Deze bizzare complottheorien... misschien zeg je het met een knipoog maar er zijn hier dus mensen die dat soort dingen geloven. En Sutalo speelt en schuttert er weer ouderwets op los, hoe verklaar je dat?

10-12-2023 09:40

Qifesh +24917

Sutalo kost 20m en lijkt minder te zijn dan Martha, sosa idem.. wat een toppost

10-12-2023 02:11

Rodrigo +1857

Sarcastisch neem ik aan toch? Vaste waardes van het Kroatisch elftal die het daar (en bij hun oude clubs) keer op keer laten/lieten zien het juiste niveau te hebben, alleen in een totaal andere speelstijl. Sosa is verdedigend ook geen held maar op aanvallend vlak zeer sterk met zijn voorzetten, de cijfers liegen niet. Ik heb Martha sowieso op nog geen enkel goed punt kunnen betrappen, ook aanvallend niet.

10-12-2023 02:38

Qifesh +24917

"alleen in een totaal andere speelstijl."

Yep dat hebben we gemerkt.. en dat ie vaste waarde is bij Kroatië werd altijd al overdreven want in dat elftal maakte hij zijn debuut pas bij het wk in de troostfinale tegen Marokko. Daarna ook een stuk of 10 gespeeld en ook niet altijd in de basis. De competitie in Kroatië is echt geen denderende.

"Ik heb Martha sowieso op nog geen enkel goed punt kunnen betrappen, ook aanvallend niet."

Nog een Yep, maar de vorige wedstrijden vergeet je voor het gemak wel ff.. sosa speelt verdedigend ook als een pupil en ik zie nog meer potentie in Martha die ik een betere tandem zie worden met Bergwijn dan sosa.

10-12-2023 02:59

Talentje020 +20022

Sosa is zeker geen slechte speler, maar hij lijkt moelijk zijn draai te vinden vind de wisselwerking met de linkervleugelaanvaller,( Bergwijn of Forbs) vaak ook ongelukkig,

Martha is geen geboren verdediger, maar draagt aanvallend wel zijn steentje bij, zijn goede punten zijn vooral dat hij zowel buitenom als binnendoor komt, hij had vandaag ook weer een assist/ voorassist kunnen hebben als Berghuis hem naar de verre hoek had geschoten,

10-12-2023 03:21

GGXIII +6513

Ik vind het persoonlijk nu een kul argument worden dat Martha, Bergwijn beter laat spelen. Bergwijn is nog steeds een van de eerste die verzaakt en de zwakste op het veld is. Ik zie echt geen verbetering bij Bergwijn.
Het verhaal van dat Bergwijn beter presteert komt steeds meer en meer over als een excuus om de aankopen te bekritiseren

10-12-2023 04:30

Qifesh +24917

Nee hoor, Bergwijn is zwak maar de alternatieven doen het niet veel beter. Ook Bergwijn als aankoop heb ik niet hoog zitten en vind het getuigen van gemakzucht om hem te kopen voor dat bedrag. Maar ook hij is nog niet waar hij moet zijn door een armpzalig middenveld. Antony rendeerde ook niet zonder een meevoetballende, combineren de en vaak opkomende Mazraoui bv. Men wil liever een aankoop beschermen dan een Martha de kans geven. Sosa is gewoon geen ajax voetballer, hoe graag je hem ook wil zien als een soort van topspeler met routine. Het is een routinier die ik meer als een frank verlaat zie dan een Tagliafico of een Maxwell. Het is aan de bal pover en kan zijn mannetje ook niet bijhouden. Rijp voor de verkoop als het niet binnen een maandje meer belooft. Ik zie juist vaker de tendens om onze eigen opleiding naar beneden te halen maar sosa en Avila zouden het niet eens redden bij ons op de toekomst. Aankopen telkens willen rechtvaardigen is geforceerd.

10-12-2023 07:43

Eriksen10 +4793

Sosa is toch in alles een betere back

10-12-2023 02:10

gwn_rj +3057

Absoluut wel. En niet een beetje....

10-12-2023 09:08

Robertini +39458

Ik ben bang dat hij gewoon niet goed genoeg is, zeker niet op back, maar ik denk ook niet in de aanval. Mindere versie van Urby, en zelfs hij was al niet echt een topspeler.

Ik zou toch Sosa opstellen, ook al is hij verdedigend ook niet perfect, aanvallend heb je er meer aan.

Het is toch bizar dat we vier linksbacks hebben die allemaal niet goed genoeg zijn? Vijf als je de verhuurde Wijndal meerekent.

10-12-2023 01:39

freak31 +5676

Nee, ik vond de wissels van Schip echt beneden peil, niet logisch vooral. Blijf van mening dat we beter iemand anders in de winterstop kunnen aantrekken want ik zie het tegen betere tegenstanders nog steeds genadeloos fout gaan...

10-12-2023 01:25

Aram +18081

Je beste spelers eruit halen ziet er nooit helemaal logisch uit.

Maar na het inbrengen van Sosa voor Martha werd het spel wel wat beter/minder slecht vond ik.

10-12-2023 09:26

freak31 +5676

Maar die werd veel te laat gewisseld. Snap wel dat je hem niet in de eerste helft er gelijk uit haalt maar toen kon Martha het al niet bijbenen.

10-12-2023 11:53

Steffenhagen +37880

Die commentaren van schip na afloop zijn echt erg beneden Amsterdams Peil : geen diepte , geen inhoud

10-12-2023 00:43

Eurysaces +29529

Welke recente trainer had nou goede commentaren na een wedstrijd bij Ajax? Peter Bosz, verder kom ik niet.

10-12-2023 09:59

Steffenhagen +37880

Ten Hag op zijn manier zei vaak wel inhoudelijk de goede dingen

10-12-2023 10:32

MVG +16473

Prima dat je niet zo super bent in verdedigen maar hou hij ‘meeloopt’ bij de 1-2 is echt onaanvaardbaar. Als je in Ajax1 wil spelen vind ik dat je niet zo laconiek achter iemand aan kan lopen dan mag je wel even wat inzet tonen. Het probleem met die gastjes is tegenwoordig dat als ze 3 keer aardig gespeeld hebben, ze denken dat ze het al gemaakt hebben. Martha is er nog lang niet en staat nu alleen bij gebrek aan beter opgesteld.

10-12-2023 00:31

Wobbo +11410

Hij staat erin omdat er op dit moment met deze opstelling het duidelijkst het spel kan worden gespeeld wat we allemaal graag willen zien. Dat is de afweging wat Van 't Schip maakt tussen Martha en Sosa. Als Sosa beter met het systeem om kan gaan dan zal hij in de basis starten denk ik. Martha hoort natuurlijk wel helemaal verrot worden gescholden dat hij zo zijn man laat lopen.

10-12-2023 00:38

MVG +16473

Tot nu toe valt Sosa ook elke keer als een dweil in en zie ik echt geen progressie bij hem. Ik had van de aankopen eigenlijk alleen van Sutalo en Sosa wel positieve verwachtingen. Die vallen allebei wel vies tegen tot nu toe.

10-12-2023 00:41

MichelBoerebach +29192

Ja, Sutalo had zijn oude vorm weer terug. Wat was hij slecht, vandaag.

10-12-2023 01:15

Simpelishetmoeilijkst +25280

Denk dat Martha echt wel wordt verteld wat hij fout heeft gedaan.

10-12-2023 02:22

ProperFootball +14684

@MichelBoerebach Dat is niet zijn vorm, maar zijn huidige niveau. Hopelijk helpt nog een half jaartje op Ajax-niveau trainen om het nieuwe seizoen wel klaar te zijn, anders hebben we een weer een hele dure miskoop gedaan.

10-12-2023 09:47

MichelBoerebach +29192

Die jongen is niveau Helmond Sport. Kan echt niet.

10-12-2023 01:14

Talentje020 +20022

Het probleem met die gastjes is tegenwoordig dat als ze 3 keer aardig gespeeld hebben, ze denken dat ze het al gemaakt hebben,

Ik snap je punt, maar denk niet dat het voor Martha geldt, dit was gewoon onderschatting ipv gemakzucht,, hij dacht dat hij hem wel kon laten lopen, in de KKD kom je er vaak mee weg, in de Eredivisie krijg je echter gelijk de deksel op de neus, het gaat er nu om dat de staf hem hierop wijst

10-12-2023 03:25

MVG +16473

@Talentje noem het onderschatting of gemakzucht, dat maakt niet zoveel uit.
Het is precies die laconieke houding waar ik zo super slecht tegen kan.
Ik snap dat je uit jong komt en dat daar niet altijd de urgentie is om in te grijpen, maar hij moet begrijpen dat het nu serieus is en met deze actie Ajax toch weer in de problemen brengt in een wedstrijd die eigenlijk redelijk probleemloos was tot dat moment.

10-12-2023 10:19

barry1988 +24048

Jammer dat Mikautadze geen kans krijgt. Banel ben ik nog niet helemaal van overtuigd.

10-12-2023 00:05

RFHK +12895

Helemaal niet*

10-12-2023 00:06

Jarivanheumen +5684

Zou dat misschien een reden hebben ?

10-12-2023 02:40

profoff +8383

Deze jongen is op dit moment ajax 1 materiaal. Maar dat zegt meer dan genoeg over ajax 1. Dan denk je d at het beter wordt met onze topaankoop met interlandervaring sosa op linksback. Speelt die ballen over 2.meter nog niet eens in de voeten..

10-12-2023 00:01

afcas +3791

Ik weet zeker dat het beter wordt met Sosa ja. Als je dat niet ziet dan heb ik medelijden met je.

10-12-2023 00:12

MichelBoerebach +29192

En hoezo denk je dat het beter wordt met Sosa? Leg eens uit.

10-12-2023 01:16

profoff +8383

O dat denk ik ook wel. Alleen het niveauverschil van een. Aankoop van 8 miljoen. En iemand die in jong 10 wedstrijden linksback heeft gespeeld had wel iets groter mogen zijn.

10-12-2023 09:01

Aram +18081

Het lijkt me vanzelfsprekend dat Sosa beter wordt.
Het is dan wel handig om hem gewoon op te stellen, in plaats van Martha in het eerste te laten trainen voor zijn wedstrijden in JA.

10-12-2023 09:23

ProperFootball +14684

@profoff "Aankoop van 8 miljoen" om iemands kwaliteiten te verdedigen is echt het slechtste argument dat er maar bestaat. Dat soort denken is juist wat onze club de afgelopen jaren flink de das om heeft gedaan.

Ik hoop van harte dat het nog wat wordt met Sosa. Maar dat hoop ik natuurlijk net zo hard voor Martha.

10-12-2023 09:49

profoff +8383

Ik verdedig zijn kwaliteiten daar helemaal niet mee. Daardoor ligt de lat juist hoger.

10-12-2023 13:04

Tommyshelby +129346

Tegen Volendam en PEC kun je prima met Martha spelen, echter is Sparta al te hoog gegrepen, laat maar vlieguren maken in Jong op die plek. Dat elftal heeft sowieso geen linksbacks.

09-12-2023 23:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.