Ajax wint wedstrijd met twee gezichten nipt van Sparta Rotterdam

door Brent Tomassen 3803

Bron AS

Ajax wint wedstrijd met twee gezichten nipt van Sparta Rotterdam

door Brent Tomassen 3803

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax heeft met 2-1 gewonnen van Sparta Rotterdam. In de eerste helft speelde Ajax verdienstelijk en creëerde het veel kansen. Na rust kwam Sparta dichterbij de Amsterdammers met een aansluitingstreffer, waarna Ajax een hele povere tweede helft speelde.

Ajax controleerde de eerste helft, maar de eerste kans was voor Sparta Rotterdam. Tobias Lauritsen kon redelijk vrijstaand koppen bij een corner, maar Diant Ramaj tikte de bal knap over de lat. Twee minuten later was het aan de andere kant wel raak. Kristian Hlynsson combineerde met Kenneth Taylor en een fraai hakje van laatstgenoemde belandde bij Brian Brobbey. De spits schoot uit de draai raak: 1-0.

Hierna volgde een periode van veel kansen voor Ajax, dat wel van geluk mocht spreken dat Tijs Velthuis een verlengde corner van dichtbij overschoot. Pogingen van onder meer Hlynsson, Steven Bergwijn en Steven Berghuis gingen er ook niet in. Toch kwam Ajax vlak voor rust op 2-0. Brobbey worstelde zich in een ogenschijnlijk onmogelijke positie langs de Sparta-defensie en werd uiteindelijk gevloerd door doelman Nick Olij. Bergwijn benutte de strafschop die hierop volgde.

Na rust zakte Ajax ver weg en na tien minuten kwam Sparta terug in de wedstrijd. Arno Verschueren werd vrijgespeeld op rechts en bereikte Camiel Neghli. Laatstgenoemde kan vanaf de rand van het strafschopgebied uithalen en liet Ramaj kansloos met een diagonaal schot: 2-1. Hierna werd Ajax slordiger met de minuut.

In de slotfase kreeg Chuba Akpom nog een behoorlijke kans na een één-twee met Berghuis. De Engelsman vond de vuisten van Olij. Het slotoffensief van Sparta was ook alles behalve overtuigend en zodoende won de ploeg van John van ’t Schip voor de vierde keer op rij.

Opstelling Ajax:

Ramaj; Rensch, Šutalo, Hato, Martha (77' Sosa); Tahirović, Taylor, Hlynsson (65' Banel); Berghuis, Brobbey (65' Akpom), Bergwijn (77' Forbs).

Wissels Ajax:

Rulli, De Graaff, Akpom, Forbs, Kaplan, Salah-Eddine, Medić, Mikautadze, Sosa, Ávila, Gooijer, Banel.

Opstelling Sparta Rotterdam:

Olij; Bakari, Vriends, Velthuis, Van der Kust; Kitolano, De Guzmán (79' Metinho), Verschueren; Neghli, Lauritsen, Brym (85' Eerdhuijzen).

Wissels Sparta Rotterdam:

Schoonderwaldt, Reitmaier, Rosanas, Eerdhuijzen, Meissen, Warmerdam, Serna, Metinho, El Dahri, Rosario, Bal.

Doelpunten:

1-0 Brian Brobbey (8')
2-0 Steven Bergwijn (42', pen.)
2-1 Camiel Neghli (55')

Bijzonderheden:

- Ajax speelt tegen Sparta Rotterdam met drie stippen achterop het shirt in plaats van de achternamen om actie te voeren tegen online haat. Lees hier meer!

- In aanloop naar deze wedstrijd spraken wij met Ray Clarke. Lees het interview hier!

Live Blog
Loading...

09/12/2023 20:37
90+3. Afgelopen!

Ajax wint met 2-1, maar speelde in de tweede helft erg pover.

09/12/2023 20:29
85. Kans Ajax

Rensch zet goed door en komt in schietpositie. Zijn schot wordt op het laatst geblokt.

09/12/2023 20:27
84. Kans Ajax

Akpom gaat de één-twee aan met Berghuis. Eerstgenoemde kan uithalen, maar Olij redt.

09/12/2023 20:21
77. Wissels Ajax

Forbs en Sosa komen voor Bergwijn en Martha.

09/12/2023 20:08
65. Wissels Ajax

Banel en Akpom komen voor Hlynsson en Brobbey.

09/12/2023 20:05
61. Poging Ajax

Taylor probeert het maar eens vanaf de rand van het strafschopgebied. Zijn inzet gaat naast.

09/12/2023 19:59
55. Goal Sparta

Verschueren en Neghli staan helemaal vrij en kunnen combineren. Neghli laat vervolgens Ramaj volkomen kansloos.

09/12/2023 19:57
53. Kans Ajax

De eerste poging is van Rensch. Hij wordt knap vrijgespeeld in het strafschopgebied , maar zijn schot is niet krachtig genoeg.

09/12/2023 19:48
46. Tweede helft begonnen!
09/12/2023 19:38
Veel bekende gezichten in de Engelenbak:

Lees meer over:
Plaats reactie

widmfan7 +1883

Van het Schip moet echt stoppen met Martha. Ja Sosa is ook niet geweldig maar heeft zowel aanvallend als verdedigend meer kwaliteit dan Martha wat een gemankeerde linksback en buitenspeler is en wat wellicht leuk is voor een middenmoter in de eredivisie. Jeugdspelers door laten stromen is tot daar aan toe maar kwaliteit gaat voor kwantiteit wat mij betreft.

10-12-2023 12:03

Ajacied1981 +17412

2e helft was niet best maar potverdikkie, we zaten in vak 020 zowat op de middenlijn en op het veld. Wat een heerlijke ervaring om het spel zo te mogen volgen voor een keer.
Zo werd het toch onvergetelijk

10-12-2023 11:42

Ajax34 +3996

1ste Helft prima , 2de helft zakt het in mekaar en die goal die je dan tegen krijgt zo ongeloofelijk zwak verdedigd. De Sparta speler had 2 minuten de tijd om de hoek uit te zoeken. Gauw Winston Bogarde,of een andere ervaren verdediger terug halen om Ajax goed te leren verdedigen want dit sloeg helemaal nergens op.

10-12-2023 11:19

Raoul14 +3090

Als iemand mij ooit had gezegd dat ik blij zou zijn met een 5e plek en dat ik GAE in de gaten hou als concurrent, zou ik die voor gek hebben verklaard.

10-12-2023 10:48

Dude125 +1183

Dat je gaat kijken tegen wie go ahead speelt, ik herken dat.

10-12-2023 10:51

nuff-said +1644

Dat is allemaal niet nodig. Seizoen is nog jong en uiteindelijk weten we wel wie in de gaten moeten houden. Dat zijn Twente en AZ. GAE is een non factor

10-12-2023 12:38

Juan62 +46179

Lees al weer veel commentaar op VH Schip, waarom hij dit niet dat en dat niet deed.
Zijn wisseld worden bekritiseerd, het bekende beter weten.

Ik ben dolblij met deze nieuwe trainer , bijn iedere wedstrijd zie je de jongens beter worden.
Een ijzersterke Brobbey die meer en meer zijn potentie laat zien, met een glimlach na de wedstrijd.

Ja de tweede helft liet zien dat het nog broos is, maar we winnen nu weer,( 2 maanden geleden zouden we deze pot verloren hebben ), dat is nu ff het belangrijkste.

We stonden onderaan laten we nu ff waardering hebben voor VH Schip en zijn staf.

10-12-2023 09:39

ProperFootball +14547

De winst is inderdaad dat de spelers duidelijk beter in hun vel zitten. Schippie is een fijne persoonlijkheid, laat die dit verloren seizoen de kar nog maar even trekken en de jongens de kans geven om beter te worden. Er is de afgelopen 2 jaar al meer dan genoeg aan stoelpoten gezaagd door de vijfde colonne.

10-12-2023 10:15

ProperFootball +14547

Klopt toch, het wemelt hier van de stoelpoten zagers met wilde complottheorien.

10-12-2023 10:39

ProperFootball +14547

Die zullen er vast ook zijn, maar dat zal een kleine minderheid zijn.

10-12-2023 10:49

Dude125 +1183

Dat heet de telegraaf

10-12-2023 10:52

JanTa +15833

Deze verval heeft met de fitheid van de hele selectie te maken en daar moet tijdens de winterstop heel hard aan gewerkt worden. Deze verval is al begonnen onder schreuder en tot op heden nog weinig aan gedaan en dat kan je voor dit seizoen de vorige technische staf aanrekenen die de spelers niet wedstrijdfit heeft gemaakt.

10-12-2023 09:33

AjaxMentalita +559

Ik heb nog even extra op Tahirovic gelet vanavond en ik vond hem echt een hele goede wedstrijd spelen. Hij zit er zo vaak goed tussen en waar het kan speelt die de bal goed naar voren. In de eerste helft gaf die echt een geniale bal naar Brobbey waar uiteindelijk ook een kans uit kwam. Had in de tweede helft één ongelukkig moment toen er een overtreding op hem werd gemaakt en dat blijft bij velen blijkbaar hangen, maar als je de hele wedstrijd hebt gezien zie je dat hij gewoon een goede wedstrijd speelde. Ook Taylor vond ik vrij aardig, maar de tweede helft was iedereen minder.

10-12-2023 09:05

ProperFootball +14547

Hij had de tweede helft meerdere ongelukkige momenten, het bleef echt niet bij eentje. Onder druk handelt hij gewoon te traag, zeker als ie moet draaien. Er moet bij hem echt een tandje bij. Maar goed, ik zie hem in nog een half jaartje trainen voordat het nieuwe seizoen begint nog wel stappen maken, dus heb er nog wel hoop op.

Zelfde geldt voor Sutalo, van wie je op zijn leeftijd eigenlijk meer zou verwachten. En Forbs zal ook nog heel veel bij moeten leren. Maar het is wel van de zotte dat we voor zoveel geld spelers hebben gehaald waar nog zoveel aan geschaafd moet worden om op Ajax niveau te komen. Conclusie is toch, we moeten het echt van de scouting en opleiding hebben, niet van aankopen van tien(tallen) miljoen(en).

10-12-2023 09:15

AjaxMentalita +559

Hij geeft ook ballen die Alvarez nog nooit in zn leven heeft gegeven. Ik vind ook dat we wel rekening moeten houden met jonge spelers die net bij een nieuwe club zijn gekomen. Dat vergt gewoon aanpassingstijd, zeker als je in een elftal komt dat totaal niet draait met ook nog eens de slechtste trainer in de historie van de club. Je ziet dat het met Schip al een stuk beker gaat en dat spelers ook beter in hun vel komen en beter gaan presteren, met name Sutalo. Hij begon dit seizoen heel slecht, maar de laatste wedstrijden vond ik hem wel al een stuk beter dan voorheen. Zoals je zelf al aangeeft, verwacht ik ook dat Tahirovic het komende halfjaar de nodige stappen zal maken, net als Sutalo en de overige nieuwe spelers. Als je Sutalo en Sosa bij Kroatië ziet voetballen dan zijn dat echt totaal andere spelers dan bij Ajax, dat heeft voor een groot deel ook met vertrouwen te maken.

We hebben dus wel veel geld betaald, maar dat moet je niet los zien van de potentie die de spelers hebben, want daar betaal je uiteraard ook voor. Ik ben het wel met je eens dat we het moeten hebben van scouting en opleiding en dat je alleen directe versterkingen moet halen. Echter is het ook zo dat een topspeler van 27 niet naar de Eredivisie gaat, dus dat maakt het wel lastig.

10-12-2023 09:52

ProperFootball +14547

Er zit voetballend bij Tahirovic meer potentie in dan bij Alvarez ja, maar die compenseerde dat deels wel met andere kwaliteiten.

Overigens niets dan lof voor de inzet van Tahirovic en ook Sutalo, ze gooien er echt niet met de pet naar en je ziet dat ze alles geven. Dit is op dit moment gewoon hun niveau en dat valt helaas niet mee, zelfs in de eredivisie hebben ze al een hele kluif aan hun persoonlijk duels.

De prestaties bij het Kroatisch elftal van Sutalo moeten we ook weer niet overschatten. Ja hij heeft er in een jaar ruim 10 potten gespeeld, maar dat was ook lang niet altijd bijzonder.

En je koopt er niets voor. Het gaat voor ons om zijn prestaties bij Ajax. Ik vind het opvallend hoeveel moeite Sutalo heeft in de persoonlijke duels op eredivisie niveau. En dat voor een speler van bijna 24. Waar je ziet dat Hato de 1 op 1 situatie 9 van de 10 keer meester is, is het bij Sutalo zowel fysiek als voetballend de helft van de tijd op hangen en wurgen. Dat heeft echt niet alleen maar met vertrouwen te maken, maar ook met (fysiek/technisch) niveau. Ook bij hem moet er echt een tandje bij voordat ie aan Hato kan tippen, die nog 17 is als hij 24 wordt.

10-12-2023 10:06

nuff-said +1644

Vind em te vaak gwn onnodig balverlies lijden. Dat overtreding vond ik helemaal geen overtreding. In plaats van gwn de bal mee te nemen wilt ie onnodig de man afstoppen en ik denk van waarom? Zo vaak lijdt ie balverlies in de lompste manieren. Maar hopelijk gaat ie met de tijd minder rare dingen doen

10-12-2023 13:14

Hans.D88 +3780

Toen van 't Schip begon, was mijn hoop om alles te winnen en vijfde te staan in de Eredivisie. Ieder weekend dacht ik: Drie punten, maakt niet uit hoe. Op Almere na is dat tot nu toe gelukt.

Ondertussen kon ik het niet laten me toch te ergeren aan het zeer matige spel. Er is wel wat meer rust in de tent, een paar spelers ontwikkelen zich en halen voldoendes, maar van echte progressie is nog geen sprake, vind ik.

We moeten nu vooruit kijken, na de winterstop moet de lat echt omhoog: Tweede worden met constanter en verzorgder veldspel.

10-12-2023 05:55

ck69 +13068

Er is zeker sprake van progressie. Onder dhr. Steijn schoot je soms een hele wedstrijd niet eens op doel, nu zit je gemiddeld rond de 5. Neemt niet weg dat het spel nog steeds ver onder de maat is, maar we zijn van een 1 naar een 4,5 gegaan en we pakken met matig spel 3 punten.

10-12-2023 08:57

Hans.D88 +3780

Ja, dat klopt ook wel. Maar we moeten als Ajax supporters straks niet "blij" zijn als we 4e worden onder het mom van we stonden 18e. Gewoon voor plek 2 gaan, niets minder.

10-12-2023 10:05

3sterren +20205

Het zou toch wat zijn als we met matig spel ook nog gaan komen op plek 3 ...

10-12-2023 10:14

Noxin +15475

Ik ben het laatste kwartier serieus in slaap gevallen. :-/

10-12-2023 02:38

Petterson +24957

Super blij met de punten. Maar het herstel is kennelijk nog erg broos. In de 2e helft had ik het idee dat ik opnieuw naar het elftal van Maurice aan het kijken was. Al bleef de organisatie iets beter overeind.

Brobs, Hlynson en Hato dikke voldoendes. Ramaj, Taylor en Benji nipt voldoende. De rest was erg matig. Berghuis was nog wel van toegevoegde waarde, maar opnieuw bijzonder slordig en nergens te vinden bij balverlies. Onze backs opnieuw beide extreem slap in het verdedigende werk. Bergwijn heb ik me weer kapot aan lopen ergeren. Sutalo deed af en toe weer vreemde dingen. Banel en Forbs voegen beide absoluut niks toe. Akpom redelijk. Maar vooral als ploeg was het zeker de tweede helft ondermaats. Hoop dat we de laatste drie wedstrijden op inzet over de streep gaan trekken en dan na een goede winterstop beter voor de dag gaan komen. Succes boys!!

10-12-2023 01:47

AjaxAddicted +2988

Nou inderdaad. Die tweede helft! Ohhh man. Dat je nu 5e staat met dit spel. Valt me vooral op dat ze zo slap inspelen, in de duels gaan en totaal geen compact spel. Alles zo matig. Hato vond ik ook slap. Trage balletjes hobbelend naar je tegenstander. Alsof je geen zin hebt…vuurwerk! Publiek deed mee aan het spel van Ajax…sjonge jonge…

10-12-2023 08:40

Gewoon Gijs +18359

geflatteerde zege in de zin van karige marge

de pingel vind ik discutabel

10-12-2023 00:39

Juan62 +46179

Die keeper trapt Brobbey toch onderuit?
Geloof me als Makkelie ons zonder VAR ingrijpen een penalty geeft, is het een penalty;)

10-12-2023 11:10

Gewoon Gijs +18359

ik vind hem uiteindelijk meer dan terecht en allerminst goedkoop, het is alleen een wat ongewone situatie, dus voer voor discussie, maar alsnog een pingel. En dat Makkelie hem geeft is inderdaad een extra bewijs

10-12-2023 23:07

Jari1981 +307

Kakkies, Kaaskoppen en die Boeren zien voetballen? laatse 6 wedstrijden 18 punten. Met gemak top 3 🔥🔥🔥

10-12-2023 00:03

afcsja +2452

Zou wel lekker, maar 2de helft was wel erg matig

10-12-2023 01:25

Cello +52925 moderator

Ik vond het een prima eerste helft, waarin je je als Ajax vergeet beter te belonen dan die 2 goals. Er zaten prima aanvallen bij, die dan net geen goal opleverden, maar wel verdienden!.
Tweede helft was een stuk minder, dat is duidelijk en niet in de laatste plaats door de wissels van oa Brobbey en Bergwijn.

Maar al met al, tevreden met de 3 punten, mqaar het moet echt wel beter, zeker wbt de kansen afmaken. Verder moeten we ook niet vergeten, dat we van ver komen hè...., het gaat gewoon een lang proces worden om beter en beter te worden. Zeker uitgaande van de huidige spelersgroep, waarmee we nog niet zo heel lang onnodig gelijk speelden tegen Excelsior, Fortuna en Almere en oa verloren tegen Utrecht. Sinds die tijd is duidelijk waarneembaar dat we beter worden, maar zal je ook nog wel eens mindere fases hebben.
Martha heeft nog wel even te gaan voordat ie stabiel zal spelen (hoe oud was ie ook alweer?), maar dat vhSchip hem niet gelijk wisselt kan ik wel billeken. Die jongen heeft die minuten nodig om naast zelfvertrouwen ook gewoonweg beter te kunnen worden. Ga je hem snel wisselen dan kan je hem afschrijven en dat doet vhSchip niet....ook al niet omdat ie voorlopig Martha als beste optie ziet. Zegt dan ook wel genoeg over opties als Avila, Sosa of ASE die inmiddels in de rangorde dus achter Martha staan.

Brobbey gaat lekker de laatste wedstrijden.... eindelijk, maar wie ook minstens net zo lekker aan het ballen is, dat is Berghuis. Beiden worden steeds meer bepalender..... En de wisselwerking met Hlynsson wordt ook met de wedstrijd beter en beter. Kortom....ondanks de minpuntjes zijn er ook steeds meer pluspunten.

10-12-2023 00:00

Danielson +50258

Klopt. Het was in de tweede helft niet best maar er bleef wel discipline in het team, de veldbezetting bleef redelijk in tact en kansen heeft Sparta na de 2-1 ook niet echt gehad.
Belangrijk dat we van AEK en daarna PEC winnen waarna Schip een zwalkend Ajax schip toch weer redelijk op koers heeft gebracht. Op dit moment overduidelijk de juiste man op de juiste plaats.

10-12-2023 00:35

AjaxAddicted +2988

Veldbezetting ben ik het absoluut niet eens. Heb je dat middenveld gezien? Ohhh man. Zat 30 meter tussen de linies. Taylor had geen idee meer wat ie aan het doen was net zoals Ivanovic. Als Sparta het sneller uit zou spelen, had je er nog 3 om je oren gekregen…

10-12-2023 08:44

Juan62 +46179

@AjaxAddicted

Ivanovic? Van welk Ajax ben jij addicted?

10-12-2023 11:13

Barra +5529

Ik begreep dat Misehouy er ook weer aankomt na zijn blessure, maar even voor de mensen die hem meer hebben zien spelen. Zou hij in aanmerking komen voor meerdere posities bij Ajax 1? Is natuurlijk een speler met wat extra's en kan een mannetje passeren, iets waar het bij ons echt aan ontbreekt.

09-12-2023 23:47

FrancescosRavioli +15188

Geen idee. Maar ik weet wel dat we echt een rechtsbuiten nodig hebben. Een talent is niet voldoende om dat gat op te vullen.

09-12-2023 23:49

Danielson +50258

Niet zolang hij niet wil verlengen.

09-12-2023 23:51

FransHoek +8964

Naar mijn idee is het belangrijk dat Banel inviel. Ook al speelde hij slecht. Zo ziet de jeugd namelijk weer dat ze de kans krijgen. Net als bij Martha en Hlynsson.
Onder Ten Hag gebeurde dat al veel te weinig. Zo voorkom je ook dat bijv. Q. Timber en Lang bij onze concurrenten belanden. Onder Mislintat leek Ajax helemaal een koopclub te worden.
Sontje Hansen is daardoor bijvoorbeeld vertrokken. Niet raar opkijken als hij straks bij Feyenoord speelt en het daar goed doet.
Doorstroom van de jeugd is essentieel, zeker als je weinig geld hebt te besteden. En ze moeten toch een keer getest worden op het hoogste niveau.

09-12-2023 23:36

TeringHenkie +28278

Sontje wou allang voordat Mislintat kwam al niet meer bijtekenen, dus dik de boel niet op! Dat heeft niets met Mislintat te maken! Net als Hato en andere talenten niet bij willen tekenen nog. Of ligt dat ook aan Mislintat?

09-12-2023 23:45

Danielson +50258

Hansen is voor NEC ook nog te zwak net als de ten onrechte opgehemelde Fitz-Jim voor Excelsior.

09-12-2023 23:53

TeringHenkie +28278

Klopt, ook voor FJ kreeg iemand hier een mega harde … en zweerde dat dat het talent van Nederland was. Het is niets meer en minder een redelijke kkd speler.

09-12-2023 23:58

Noahdepoah2021 +4843

Hato mag niet bijtekenen. Die is 17.

10-12-2023 07:37

FransHoek +8964

Ik zeg toch niet dat hij door Mislintat is vertrokken? Ik zeg dat Ajax onder zijn leiding nog meer een koopclub leek te worden. Iets wat daarvoor ook al aan de gang was. Weet je wel hoeveel miskopen we hebben gedaan, waar je net zo goed jeugd kon gebruiken? Ook onder Overmars en Hamstra.

10-12-2023 09:48

Pizzapunt20 +9983

Veldman is vrij na ontslag. Onze hoofd jeugdopleiding?

09-12-2023 23:19

noppenkoning +41171

200 miljoen uitgegeven in 2 jaar en we kijken naar jong spelers als martha banel hlynsson die nog enorm moeten rijpen, best krankzinnig.

09-12-2023 23:07

MichelBoerebach +29176

Klopt. Letterlijk en figuurlijk lichtgewichten. Daar kun je er misschien 1 of 2 van bij hebben, maar niet 4 of 5.

09-12-2023 23:09

Barra +5529

Had er in dit geval liever nog 4 of 5 bij gehad, had ons namelijk heel wat geld aan krankzinnige aankopen gescheeld. Waarvan er ook heel wat lichtgewichten bij zitten.

09-12-2023 23:36

MichelBoerebach +29176

Dat klopt. Het is lood om oud ijzer. Maar al die Jong-Ajax mannetjes die momenteel in het 1e rond huppelen word ik niet bepaald vrolijk van. Daar win je de oorlog niet mee.

10-12-2023 01:20

A-west +5697

Heb aan de kant van Bergwijn gezeten vanavond. Wat brengt die gozer bizar weinig zeg. Snapt hij nou echt niet dat er meer gevraagd wordt?

09-12-2023 23:06

Mark10 +1073

Wat een dramatische keuzes van onze trainer!

09-12-2023 23:05

MichelBoerebach +29176

Welke keuze hij maakt. Het is feitelijk altijd lood om oud ijzer in dit Ajax.

09-12-2023 23:06

Mark10 +1073

Nee echt niet mee eens..
Tuurlijk die Sosa is misschien ook geen wereld speler , maar zelf een blinde kan zien dat Martha niet het niveau heeft.

Laten we nog maar niet over spelers als Banel hebben!!
Van alle aanvallers van jong Ajax en jongere elftallen.. is hij de minst goede aanvaller..

09-12-2023 23:13

MichelBoerebach +29176

Wat Schip in die Martha ziet, heb ik nooit echt begrepen.

09-12-2023 23:14

Ton Uijttewaal +53

Weet mogen niet negetief zijn met DRIE WITTE STIPPEN, maar stuur Bergwijn deze winter weg, en haal meteen aanvoedersband van zijn arm. Kan geen bal aannemen of speelt de bal direct terug, is echt drama, en weer een linksback die daar niet hoort wordt voorbij gelopen, en bij doelpunt was die er niet, als Bergwijn wandeld dan ik ook maar.

09-12-2023 23:03

MichelBoerebach +29176

Iedereen speelt de bal terug! Dat is het grootste probleem. Zit totaal geen vaart of verrassing in het spel. Die verdedigers spannen de kroon. Verschrikkelijk.

09-12-2023 23:04

afcsjonnie426 +3966

Net thuis was weer gezellig, maar man man die tweede helft was weer ouderwets billen knijpen.

Nou is sparta een degelijke ploeg ,maar de eerste helft had je gewoon met 4-0 voor moeten staan.

We hebben in de winterstop echt wel wat meer ervaring nodig, drue punten en door.❌️❌️❌️

09-12-2023 22:44

MichelBoerebach +29176

Het was vanavond echt verschrikkelijk. Ook de eerste helft hadden we het niet onder controle.

09-12-2023 23:02

afcsjonnie426 +3966

Vond de eerste helft best aardig met goede kansen, maar zag t met een biertje op vanuit de tweede ring.

Door de emoties mss wat vertekend maar de tweede helft was ruk.

Wel zielsblij met de 3 punten.

09-12-2023 23:05

MichelBoerebach +29176

Neem maar van mij aan dat het het bier was! (-:. Echt iedereen was slecht, vanavond. Ook Sutalo had zijn oude vorm weer te pakken!

09-12-2023 23:07

MichelBoerebach +29176

Dan eerder 4-2

09-12-2023 23:03

afcsjonnie426 +3966

Feit is belangrijk, volgende week tegen Zwolle 3 punten.

Dan kunnen we ff op adem komen gabber.

Wat een seizoen maken we weer mee, maar 1 ding ajacied voor t leven.❌️❌️❌️

09-12-2023 23:09

MichelBoerebach +29176

Is dat Zwolle-uit?

09-12-2023 23:10

afcsjonnie426 +3966

Thuis 16.45

09-12-2023 23:13

MichelBoerebach +29176

Ik zeg weer een kutwedstrijd, die met pijn en moeite over de streep wordt getrokken! (-:

09-12-2023 23:16

afcsjonnie426 +3966

Nou ok ik zeg sprankelend voetbal met een vleugje onvermogen.

We komen altijd terug.❌️❌️❌️

10-12-2023 00:05

JariLitmanen87 +7934

Je kunt er heel veel woorden aan vuil maken maar het was gewoonweg niet goed. Ik heb 25 goede minuten gezien en alles daarbuiten was heel pover.

+
Brobbey - aanspeelbaar en een prima goal
Taylor - goed in de combinatie, verdedigend ook zijn taken uitgevoerd
Berghuis - spelverdeler en bijna elke keer de schakel tot Brobbey
Hlynsson - echt een enorm slimme speler, zonder hem is er geen middenveld

-
Bergwijn - doet alles op één tempo, geen actie, niks. Aanvoerder-/Ajax-speler-onwaardig
Sutalo - Deze man is geenszins 22 mio waard, laat staan Ajax basismateriaal. Hato-Rensch is veel beter
Rensch - Aanvallend oké, verdedigend zo enorm zwak op de flank
Martha - Kan niet verdedigen, komt fysiek tekort en geen pit. Geen Ajax-materiaal wat mij betreft
Forbs - Veel rennen, draven, maar er komt helemaal niets tot weinig uit. Ik zie het niet.

Wat verder Van 't Schip dacht door zijn beste twee mensen te wisselen is mij ook een raadsel.

Snel vergeten en door. En laat Banel ook maar thuis, die jongen is krap aan goed genoeg voor Jong Ajax..

09-12-2023 22:42

Ton Uijttewaal +53

Helemaal met je eens geen speld tussen te krijgen op 1 ding na, de aanvoedersband van zijn arm af.

09-12-2023 23:07

JohnnyDoodle +2589

Brobbey had last en moest gewisseld worden. Bij Hlynsson was de tank leeg. Ik snap de logica wel, vooral omdat je donderdag ook weer aan de bak moet. Het was natuurlijk wel zuur omdat het direct na die wissels compleet in elkaar stort. En waarom hij dan Banel brengt is mij ook een raadsel.

09-12-2023 23:41

Miskopabal +2894

Na zijn aandeel bij de tegendoelpunten van vandaag en vorige week mag Martha van mij voorlopig op de bank plaatsnemen.

09-12-2023 22:40

TeringHenkie +28278

Op de bank? Zet dan daar Wijndal maar neer, die is echt nog velen malen beter dan deze DNA!!

09-12-2023 22:59

ovopiet +1471

Kun je gewoon namen noemen in plaats van deze onzin.

10-12-2023 00:32

nightgoat +30910

Volgend seizoen met Almada erbij worden we gewoon wereldkampioen.

09-12-2023 22:40

Tommyshelby +128573

Misehouy kan morgen invallen tegen Jong Utrecht. Hij is eindelijk hersteld van z'n blessure. Leuk!

Jongens als Banel mag je gewoon bij Jong laten of zelfs verkopen, komen ruim tekort.

09-12-2023 22:37

DankzijCruijff +48682

De “doorbraak” van Banel is zowaar nóg absurder dan die van Martha.

09-12-2023 22:59

Hlynsson4ballondor +6

Dat was weer even ouderwets billenknijpen! Goddomme wat een gatenkaas, al die ruimtes tussen de linies. Gelukkig kunnen we bouwen op onze IJslandse viking, de rots in de branding, HLYNSSON!! Zijn bewegelijkheid, aanname, loopacties ... verklaar mij niet voor gek, maar ik denk dat we kijken naar de reïncarnatie van David Silva met een vleugje Litmanen. Goddomme, wat is het weer mooi om Ajacied te zijn. #HLYNSSON4BALLONDOR

09-12-2023 22:23

C14 +22341

Hlynsson heel leuk talent, alleen nog niks vergeleken met Taylor. Kan niks aan de bal, maar hoeft ook niet. Moeten wel meer creatieve spelers om hem heen met het liefst een versnelling, anders is het allemaal teveel één-tempo.

09-12-2023 22:39

JohnnyDoodle +2589

Kan niks aan de bal? Niks vergeleken met Taylor? Wauw, ik heb daar echt een heel ander gevoel bij…

09-12-2023 23:46

cl=5! +5371

Wat was die pedante flut scheids weer mateloos partijdig... ongelooflijk dat het steeds weer kan.

09-12-2023 22:15

Noahdepoah2021 +4843

Kijk. Daar zegt iemand iets verstandigs. Je kan namelijk ook gewoon de wedstrijd uit gefloten worden en dat gebeurde dan ook. Blijft bizar dat een politie medewerker uit Rotterdam Rotterdamse clubs mag fluiten.

10-12-2023 07:50

Lazell +16988

Defensief is het nog te zwak. Martha/Sosa, Tahirovic, Taylor. Rensch begint het nu ietsje beter te worden maar is ook geen topper defensief. Sutalo/Hato is redelijk tot goed, vooral Hato is voor zijn leeftijd absurd goed, maar op dit moment beide (nog) geen buitencategorie voor Ajax.

Zonder 1 of 2 goede aankopen, blijf je makkelijk goals tegenkrijgen en defensief kwetsbaar zijn.

09-12-2023 22:14

C14 +22341

Taylor? Was de felste van allemaal. Verdedigend geen steek laten vallen volgens mij.

09-12-2023 22:40

Lazell +16988

Vandaag wel. Mijn punt is dat we defensief te weinig spelers hebben die continu een hoog niveau halen. Er is altijd wel eentje die zich kinderlijk laat uitspelen als Martha, of niet meeloopt zoals Taylor wel vaker heeft gedaan dit seizoen. Die stond nog flink te schutteren tegen NEC.

Het hoeft van mij niet allemaal van Taylor te komen, maar als we defensief zo veel kwetsbare spelers hebben, loop je regelmatig tegen 1 of 2 tegengoals aan. Is het niet Tahirovic, dan is het Taylor. En dan weer Martha. Het zijn er te veel.

10-12-2023 01:36

Tegenbeterwetenin +173

Leuk dat van 't Schip er wat vertrouwen in heeft gekregen. Maar het blijft een ramp dit elftal. Wat een onooglijk slecht Ajax weer de laatste twee wedstrijden. Helaas is het nog steeds een niveau om je voor te schamen als Ajacied. Tweede helft constant achter de bal aan gelopen tegen de Vriends en de Guzmans van deze wereld.

09-12-2023 22:14

Henkjanklaas +20617

Uitstekende korte analyse. Op een enkele flitsende aanval in de eerste helft na was het weer niks. Ik kan niet aan dit niveau wennen. Sutalo weer bij tijd en wijlen onzeker aan de bal, tahirovic matig, forbes en Akpom zijn geen ajax spelers.
En als hij dan ook nog banel en martha gaat opstellen. Dat kan niet. Die moeten in jong spelen.

09-12-2023 22:26

Noahdepoah2021 +4843

Becks staan te hoog. Tahirovic en Taylor lopen die ruimte in de omschakeling niet goed dicht waardoor de tegenstander tussen de 20 en 40 meter van het doel vrij spel hebben. Taylor deed het redelijk maar de afstemming was beneden peil. Het is dat we geen tegenstanders a la Az hebben want die weten daar wel raad mee. Je zag gisteren exact hetzelfde bij Manu. Ook zij hadden geen 6 en 8 die die taak goed volbrachten samen. Essentieel voor het spel wat Ten Hag en Ajax wilt spelen. Hlynson lijkt nuttig in het mee verdedigen maar zou niet hoeven. Hlynson moet als van de Beek in 2019 meer vooruit verdedigen. Met steun van de vleugels. En dat is dus wat er ook mis gaat. Hlynson en Berghuis doen mee maar Bergwijn blijft maar wandelen. En daardoor ontstaat er altijd ruimte. Vooral aan de linkerflank. Hierdoor ziet Martha er wat slecht uit maar ik geef je het te doen iedere keer 60 meter te verdedigen. Als Taylor dan ook nog te veel naar binnen speelt is balans weg en zie al die ruimte.

10-12-2023 08:00

Frank14 +292

Vraag me al twee-en-een-half jaar af: Wanneer speelt Ajax weer?

09-12-2023 22:13

Mauro34 +12844

Wat hebben wij een vreselijke backs in de selectie. Ze zijn echt allemaal niveau Almere.

09-12-2023 22:10

Henkjanklaas +20617

Mocht het voor de mislintat lovers nu nog niet duidelijk zijn. Het is niks en het blijft niks.
Zodra brobbey en Hlysson eruit gingen was het helemaal niks meer.
Forbes, Akpom, Tahirovic, sutalo het was opnieuw niks. Daarnaast horen banel en Martha in jong.
Bergwijn viel ook weer tegen. Berghuis, taylor eerste helft echt oke en brobbey prima eerste helft met prachtige goal.
Het is allemaal nog steeds behelpen.

09-12-2023 22:10

MalleEppie +15113

Ga je nou echt zeiken om Akpom? Die doet het top met de vele goals in zijn invalbeurten. Het was ook ruk met Brobbey en Hlynsson in de tweede helft.

09-12-2023 22:16

Henkjanklaas +20617

Ja zeker. Aan alles zie je dat hij niet van Ajax niveau is. En ja die mislintat aankopen vielen weer eens door de mand vandaag zelfs tegen een toch niet geweldig sparta in de tweede helft.

09-12-2023 22:28

NatteKrant +1776

Even een apart berichtje voor Brobbey: hij was fantastisch. Hij laat met de week meer zien. Super veelzijdig. Leuk voor hem dat hij 't op de heupen krijgt.

09-12-2023 22:09

NatteKrant +1776

Van 't Schip heeft het goed opgepakt, maar draaft nu door. Hij moet minderen met experimenteren.

Brobbey en Hlynsson, de twee beste mannen bij Ajax, worden eraf gehaald met nog grofweg een half uur te spelen. Met slechts één goal marge. Dat vind ik zeer opmerkelijk. Puntverlies hing in de lucht.

Martha en Tahirovic grossieren in fouten. Kan niet op dit niveau. Je hebt een ervaren CVM nodig (bij afwezigheid Vos). En Sosa of Avila (echte verdediger) moet spelen i.p.v. Martha, en anders iemand kopen.

Forbs en Mikautadze moeten meer spelen.
Banel kan dit nog niet aan en moet je niet brengen ten faveure van een Forbs of Mikautadze.

Winterstop transfer: linksachter (of Sosa/Avila serieuze kans geven, als ze echt hun centen waard zijn), rechtsachter, C(V)M. Achterin en controlerend moet het beter staan. Aanvallend lukt het steeds beter.

09-12-2023 22:06

Henkjanklaas +20617

Plus een Verdedigende, ervaren middenvelder en rechtsbuiten

09-12-2023 22:30

C14 +22341

Martha viel wel mee, paar keer pech, goede keuzes, maar balletje valt dan net verkeerd.

09-12-2023 22:41

TeringHenkie +28278

Martha was de slechtste van het hele weekend in de eredivisie. Kan me niet voorstellen dat morgen nog edn back meer bokken maakt dan hem. Snel wegdoen, heeft totaal geen Ajax niveau. Ik begrijp steeds meer dat gasten zeggen dat onze jeugdopleiding geen fuck meer voorstellen met dit soort gasten!

09-12-2023 23:05

Ricoteb +53174

Ik begin me wel zorgen te maken om het populistische beleid van Schip. Opeens krijgen Martha en Banel, twee jongens met nul Ajax-potentie, volop speeltijd. In zijn beginperiode was er veel roep om Mikautadze, die kreeg dan ook zo nu en dan wat speeltijd. Nu is die roep er niet, komt ie er niet in. Er was roep om Akpom, met als resultaat dat Brobbey nu standaard na een uur wordt gewisseld terwijl hij je gevaarlijkste man is. Jeugd de kans geven en wat rouleren om mensen fit en tevreden te houden, prima. Maar dit riekt naar populistische, politieke statement waar Steijn nog jaloers op zou zijn.

09-12-2023 21:58

xstaniox +15070

Vind dat ook heel opmerkelijk.
Vooral dat Banel ook de voorkeur kreeg boven Godts toen hij nog fit was.

Martha zie ik het ook totaal niet in zitten.

09-12-2023 21:59

wijzijndebeste123 +163581

Schip riep half september bij Goedemorgen Eredivisie al dat de aankopen er niks van konden. De meesten hadden toen 1x of niet eens meegedaan. Schip heeft n politieke agenda. Niet verrassend is zn agent Guido Albers.

09-12-2023 22:00

wijzijndebeste123 +163581

Hahaha. Ik begin te twijfelen of je n troll bent. Zoveel onnozele dingen kraam je uit. Jij vindt dat iemand die na 0 wedstrijden als buitenstaander roept dat spelers waardeloos zijn erop wijzen dat diegene er verstand van heeft? 😂

Dan vindt je t opstellen van Martha en Banel ook n meesterzet waarschijnlijk. 😂

09-12-2023 22:06

Bobje99 +7073

Juist met kijk op het spelletje is de wissel van Banel onbegrijpelijk. Je hebt Forbs zitten, die je na een paar minuten alsnog in laat vallen. Dat je mensen misschien rust wil geven prima, maar het staat “maar” 2-1 tegen Sparta hè, alles behalve beslist en hij wisselt het helemaal kapot.

Daarbij is de toegevoegde waarde van Martha ook een raadsel. Ik ben geen fan van Sosa, maar Martha is in niks beter en voegt ook niet iets compleet nieuws toe.

Ben het met je eens over Sutalo. Vond hem vandaag ook weer erg matig ondanks dat hij geen grote fouten heeft gemaakt. Vraag me inmiddels een beetje af of het er nog uit gaat komen, iets wat ik eerder wel dacht.

09-12-2023 22:06

Ricoteb +53174

Met de naderende komst van Kroes en een waarschijnlijke stroman als TD, zullen er komende winter en zomer genoeg politieke aankopen en verkopen gedaan worden. Kijk naar de stal van Albers of Rob Jansen, en je hebt al 75 procent van de transfertargets van komende maanden. De rest wordt bijgevuld met spelers waar Essel Sports mandaat voor heeft.

09-12-2023 22:06

GNBL +89881 moderator

@Mi.a

En wie was toen de trainer?

09-12-2023 22:09

wijzijndebeste123 +163581

Hahaha. De enige die simpel “lult” ben jij. Er komt louter volslagen onzin uit. Doe je knap. Dat is dan ook t enige.

09-12-2023 22:11

Kerel +1475

Wat klopt er niet?

09-12-2023 22:22

TeringHenkie +28278

Het opstellen van Banel is de allergrootste grap dit seizoen!!

09-12-2023 23:07

ovopiet +1471

Ik heb dat nergens gehoord. zuig je dat niet uit je duim?

10-12-2023 00:36

Breuk +25095

Eens. Martha en Banel moeten gewoon in Jong.

09-12-2023 22:04

Tommyshelby +128573

Wees momenteel gewoon blij met de punten. 19 stuks na 7 wedstrijden. Eerste helft was nog best leuk ook. Voorin veel lichtpuntjes. In de winter keihard trainen zodat we een hele wedstrijd druk kunnen zetten. En dan jagen op plek 3.

09-12-2023 21:52

NeeI +107664

Het drukzetten gebeurt eigenlijk niet of nauwelijks onder schip. Dat vind ik jammer.

09-12-2023 21:57

Tommyshelby +128573

Klopt, we vangen de tegenstander op. Maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is op 'lange' termijn.

09-12-2023 21:58

Rockanje23 +37016

Die 19 punten verbloemen het probleem. Begrijp me goed, ik ben er ook blij mee, maar er is een chronisch tekort aan kwaliteit en ervaring in iedere linie. Als er niks bijkomt wordt het nog moeilijk genoeg om zelfs de vijfde plaats te halen en hoeven we het helemaal niet over plaats drie te hebben.

09-12-2023 22:01

Bobje99 +7073

@rockanje. Het voorstel van deze situatie is dat spelers van wie je het niet verwacht ineens kansen krijgen en het goed doen. Hato en Hlynsson met name.

09-12-2023 22:08

wijzijndebeste123 +163581

Moet je nagaan dat n hele simpele trainer als Van t Schip (z’n carrière onderstreept dat) 6 wedstrijden 16 punten haalt (RKC uit reken ik dan dus niet mee). Zegt alles over de grenzeloze wanprestatie van Steijn.

09-12-2023 21:52

Dennisvm +1745

Er zit wel enig verschil in het programma. Dat kunnen we niet ontkennen. Verder had Maurice natuurlijk niks bij Ajax te zoeken

09-12-2023 21:54

wijzijndebeste123 +163581

Steijn verloor tegen laagvliegers en middenmotors ook steeds punten.

09-12-2023 21:56

Dennisvm +1745

Klopt, maar daar zaten Twente, AZ, Feyenoord en Utrecht uit ook bij. En een Go ahead wat 't nu wel gewoon goed doet.

09-12-2023 22:06

GNBL +89881 moderator

Ja zonder Steijn had je er minimaal 6 punten bij kunnen op tellen en dan had je nu vlak achter Feyenoord gestaan.

09-12-2023 21:55

Canelo7 +109

Goede post, Charlie Runkle

10-12-2023 01:10

Henkjanklaas +20617

Heel andere tegenstanders. Met schip speelden we tegen bal op het dak 7 dus geen vergelijk. Tweede helft was vandaag ook onder Schip vreselijk laag niveau.

09-12-2023 22:32

AlmightyAjax +5829

Heel leuk allemaal maar je vergeet te vertellen dat het programma van Steijn wel even moeilijker was.. Psv, Feyenoord, Twente, Az, Utrecht uit.

10-12-2023 05:26

afca1985 +21247

Blij met de punten en de 1e helft, maar de 2e helft was dramatisch, en onze wissels waren nog erger. Hoop werk aan de winkel in ieder geval.

09-12-2023 21:52

Vluimscherp +1641

Op basis van de schietkansen moet je het de eerste helft eigenlijk al beslissen, maar die ballen gaan allemaal naast en over, erg onzuiver. Bergwijn als aanvoerder belangrijk met de penalty, maar begreep dat hij vooral ook belangrijk was in de kleedkamer. Daar is de laatste weken bij wedstrijden in ieder geval na rust niets van te merken.

09-12-2023 21:50

MalleEppie +15113

Vandaag eindelijk weer eens in het stadion gezeten. Wat is dat bier belachelijk duur zeg, tering..

09-12-2023 21:48

cl=5! +5371

Dan ben je lang niet geweest gap

09-12-2023 22:09

Breuk +25095

Haha klopt. Je wordt daar niet snel dronken. Maar gelukkig kost een broodje frikandel maar 4,25.

09-12-2023 22:11

erwtenpeller +2016

Slappe hap.iedereen in adem nood .ook van schip geeft niet thuis.agressie hebben we nodig. Gaat eens echt trainen.

09-12-2023 21:47

trodat4030 +96435

Oef, doet toch wel pijn als je aanvoerder moet toegeven dat de derde plek een mooie is.. Maar ja, je hebt 18e gestaan..... Toch voelt het bizar.

09-12-2023 21:46

GNBL +89881 moderator

En gisteren massaal hopen op puntverlies van Twente. Helaas is het de huidige realiteit. Plek drie vind ik een haalbare doelstelling, alleen het is zo zonde, want je had al op de derde plaats, of in ieder geval heel dichtbij kunnen staan als je Steijn niet had gehad.

09-12-2023 21:50

Dusbaba +15350

Ik hoop het, maar ben er nog niet zeker van. Vandaag had zomaar 2 punten kunnen kosten en er komen nog heel wat van deze wedstrijden.

09-12-2023 22:10

trodat4030 +96435

Wil er 1 graag in beeld ;-)

09-12-2023 21:40

DankzijCruijff +48682

Brobbey, Taylor, Rensch, Ramaj, Hlynsson en met een beetje goede wil ook Sutalo allemaal positief.

Berghuis vond ik dramatisch. Tahirovic viel me weer erg tegen. Bergwijn idem.

En Forbs…poeh. Ik moet eigenlijk wel huilen bij de gedachte dat je voor alleen Tahirovic en Forbs al zo’n 25m hebt betaald.

Verder snap ik ook echt niet dat Mikautadze niet wat meer kansen krijgt ipv Akpom. Akpom heeft vaak gescoord dus die heeft de publieke opinie nu even mee, maar Mikautadze is echt in alles een betere voetballer.

Maar toegegeven; mijn beeld is wellicht vertekend want ik zat erg dicht op het veld vandaag en dan mis je wel wat overzicht. Ga wanneer ik tijd heb e.e.a. nog eens terugkijken.

09-12-2023 21:40

trodat4030 +96435

Sutalo vond ik vandaag echt pover hoor.. Heeft beter gespeeld de laatste weken.

09-12-2023 21:41

DankzijCruijff +48682

Ja, is ook zo. Maar leek aardig wat duels te winnen op de momenten dat we het even nodig hadden. Niet dat dat de standaard moet zijn want hij bracht al met al idd te weinig.

09-12-2023 21:41

Chadd +7759

Snap het ook niet. Mikautadze moet het wel heel erg verneuken op de training.
De enige echt voetballend interessante aankoop van Mislintat.

09-12-2023 21:55

Omar +17166

Hij doet echt helemaal niks bij balverlies, dat is het probleem, wandelt gewoon over het veld

09-12-2023 21:58

Breuk +25095

Net als Taylor bedoel je.

09-12-2023 22:12

C14 +22341

Was de felste, de Taylor hetze is al een tijdje terecht gaan liggen, keep up

09-12-2023 22:42

Breuk +25095

Ik vond Hlynsson tegen vallen vandaag. Krachteloos. Berghuis speelde juist prima. Bergwijn was inderdaad vermoeid.
Over Mikautadze eens. Geef die jongen eens minuten.

09-12-2023 22:15

LukaLitmanen +81980

Berghuis dramatisch?

6 key passes en was bij elke kans betrokken. Met name 1e helft

Maar Berghuis is natuurlijk geen jeugdspeler geweest..(;

09-12-2023 23:33

DankzijCruijff +48682

Jaaaa, daar is ‘ie! Ons Berghuis-pijpertje!🤣🤣🤣

09-12-2023 23:36

ovopiet +1471

Dit is wat die drie stippen bedoelen.!!!!!!!!!

10-12-2023 00:43

ovopiet +1471

Misschien moet je dan ook pas reageren als je het hebt teruggekeken.

10-12-2023 00:42

Multi +33221

Eerste helft:
Prima aanvallend spel gezien, maar verdedigend liet het nog te wensen over. Zeker bij Martha. Brobbey speelde top, die is de laatste weken echt slimmer gaan spelen en je ziet hem met de week groeien.
Hlysson zorgde met zijn diepgang voor veel dynamiek in het spel, wat andere weer ten goede kwam.

Tweede helft:
Ik was al verbaasd dat Martha niet direct werd gewisseld, maar verbaasde me nog meer over de wissel van Brobbey en Hlysson. Toch de betere aan Ajax kant.
Het brengen van Banel, sloeg nergens op. Ook niet op basis wat hij in jong laat zien.

Had je Forbs en Sosa eerst gebracht, dan had Ajax zomaar weer op kunnen krabbelen de tweede helft. Nu werden ze gebracht toen we inmiddels al zo slecht aan het spelen waren dat het al missie kansloos was. Zeker als je dan zonder wedstrijdritme moet komen om het spelbeeld proberen te kantelen.

Tweede helft toch wel een fout van Schippie als je het mij vraagt, waarin hij te ver doorslaat naar de jeugd. Je gaat mij niet wijsmaken dat een Kroatisch international, met wedstrijdritme, niet beter kan dan wat hij tot dusver liet zien. En ook wat Martha liet zien. Geef Sosa nu maar eens echt de kans daar.

Desondanks blij met de 3 punten en het aanvallende spel van de eerste helft biedt hoop!

09-12-2023 21:39

C14 +22341

Martha was verdedigend niet zo slecht, de helft van de foutjes gewoon pech, één keer iets teveel risico, maar niet gek voor een ex-buitenspeler

09-12-2023 22:43

Omar +17166

Eerste helft goed, tweede helft door de ondergrens. Na de wissels raakte Ajax de controle kwijt

09-12-2023 21:37

danny006 +478

de wissels : ligt toch aan de van meester tactiek planner brein maduro

09-12-2023 22:17

AFCA-1983 +17723

Schippie weet niet of er een potje is voor versterkingen..
morgen gaan ze eens kijken zei die zojuist op de persco wat ze willen..

Het lijkt me echt onzin wat hij zegt dit weet je toch wel!

09-12-2023 21:32

wijzijndebeste123 +163581

Hij zei paar zinnen later dat er wel n potje is.

09-12-2023 21:33

trodat4030 +96435

Een potje kan ook leeg zijn.

09-12-2023 23:00

Web +178830

Ze zullen eerst moeten verkopen denk ik

09-12-2023 21:33

GNBL +89881 moderator

Bergwijn en Rulli.

09-12-2023 21:37

Web +178830

Zou mooi zijn

09-12-2023 21:38

Rockanje23 +37016

Waar kennen we dat van Web ? Gaan we weer wachten tot de laatste twee dagen van de transferperiode ?
2 januari zouden er gewoon drie of vier nieuwe spelers mee op trainingskamp moeten gaan.
Dan zijn we in ieder geval van dat domme geluk af dates niet ingespeeld zijn omdat de groep zo laat compleet was.

09-12-2023 22:05

trodat4030 +96435

We komen op Banel uit omdat we geen andere opties als rechtsbuiten hebben als Forbs op links moet invallen (want dat wisten ze al in de rust). Banel ís geen rechtsbuiten (is een linksbuiten of spits), maar speelt daar wel in Jong. Tja, wat moet je anders?

09-12-2023 21:31

GNBL +89881 moderator

Met Akpom en Brobbey voorop spelen en Berghuis een linie terug? Maar 4-3-3 is heilig blijkbaar.

09-12-2023 21:34

trodat4030 +96435

Schippie is zelf een rechtsbuiten, heeft die ooit zonder buitenspelers gespeeld? Ik heb het idee dat hij een 'lichte' voorkeur heeft ;-)
Weet je nog hoe hij glimlachte toen hij zei dat Martha eerst nog een rechtsbuiten was na diens debuut?

09-12-2023 21:36

Web +178830

Heeft Ajax ooit zonder buiten spelers gespeeld?
Af en toe misschien eens

09-12-2023 21:37

GNBL +89881 moderator

Guardiola heeft ook vaak 4-4-2 gespeeld met City, en Cruijff was de grootste inspiratiebron van Guardiola in zijn carrière. Ik vind het krampachtig vasthouden aan één formatie niet meer van deze tijd.

09-12-2023 21:39

trodat4030 +96435

Ajax wel Web, onder Jol.

09-12-2023 21:41

trodat4030 +96435

Das fijn voor Guardiola GNBL, wij zijn Ajax volgens mij..

09-12-2023 21:42

Andersen de man +1999

We beperken de tactische opties weg met 433 boven alles. Zodoende zoveel voorspelbaarder

09-12-2023 21:59

Rockanje23 +37016

Onder Ivic heeft Ajax bijna een heel seizoen lang 4-4-2 in uitwedstrijden gespeeld Web, dat moet jij ook nog weten. Seizoen 76/77.
Leverde wel de titel op na drie zwakke jaren.

09-12-2023 22:07

ovopiet +1471

Guardiola wil graag de verbeterde versie zijn van Cruyff

10-12-2023 00:45

GNBL +89881 moderator

@ovopiet
Dat is hij al.

10-12-2023 00:46

MelleAfca +14306

Op rechtsbuiten heeft Ajax een onbegrijpelijk gat laten vallen. Zowel in 1 als in Jong.
Ik had het persoonlijk wel verstandig gevonden om Muzambo erbij te halen, ook om hem te prikkelen voor een nieuw contract. Is ook geen rechtsbuiten, maar kan wel ietwat natuurlijker naar de as komen met een Rensch buitenom. Of natuurlijk Berghuis daar laten staan en hem op 10 brengen.

09-12-2023 21:34

trodat4030 +96435

Je kan ook gewoon Musambo op 10 zetten (of Misehouy, ook contractperikelen) waar ze horen als je ze brengt voor Hlynsson. Dan kan Berghuis gewoon op rechts blijven.

Edit, ik zag je laatste zin niet, dat lijkt me dus idd beter.

09-12-2023 21:39

trodat4030 +96435

Overigens vind ik Rensch niet een 'buitenom-back'.

09-12-2023 21:40

MelleAfca +14306

Als Misehouy fit is dan inderdaad de beste optie. Daarachter Muzambo en dan Kalokoh. Banel is op de lange of korte termijn geen toevoeging.

09-12-2023 21:41

Dirk.v +14939

Banel speelde denk ik alleen omdat hij op zijn cv 'debuut Ajax 1, wedstrijd xx' kan bijschrijven.

Taylor vond ik vandaag prima spelen (voor zijn doen).
Bergwijn.... 🍔🍟🥯

Brobbey heeft zijn vertrouwen terug én weet nu de ballen in het netje te prikken. 💪🏼

09-12-2023 21:31

LuisSuarez01 +5403

Te groot verval in 2e helft met name na de tegengoal. Tempo zakte in maar ook passzuiverheid. 1e helft vond ik ons lekker voetballen. Hoekschoppen leveren ons trouwens al tijden niets op... motm wat mij betreft (weer) Brobbey!

09-12-2023 21:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.