'Ajax moet toch vrezen en is niet volledig "in control": Farioli heeft clausule in contract staan'

door Bart Veenstra 341

Bron Voetbal International

'Ajax moet toch vrezen en is niet volledig "in control": Farioli heeft clausule in contract staan'

door Bart Veenstra 341

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli zou Ajax in de komende zomer op een 'makkelijke' manier kunnen verlaten. Voetbal International weet immers dat de Italiaanse trainer een clausule in zijn contract heeft staan, waardoor hij voor een gelimiteerde transfersom op te halen zou zijn. Het zou gaan om een bedrag van ongeveer vijf miljoen euro.

Farioli is bij Ajax hard op weg om in zijn eerste seizoen in Amsterdamse dienst de landstitel te pakken. Met nog zeven duels te gaan heeft koploper Ajax een voorsprong van negen punten op nummer twee PSV. Te lezen valt dat de clubleiding van Ajax Farioli - 'die boven verwachting presteert' - waardeert en dat gevoel is wederzijds.

De prestaties van Farioli zijn ook in het buitenland opgevallen. 'Niet in de laatste plaats omdat Farioli een clausule in zijn contract heeft', schrijft men. Farioli werd onlangs al gelinkt aan AS Roma, terwijl ook Aston Villa wordt genoemd. 'Nadat hij was opgevallen in Turkije en bij OGC Nice, waar Farioli tijdelijk de koppositie bezette en uiteindelijk een vijfde plek en dus Europees voetbal veiligstelde, kon de 35-jarige trainer al rekenen op belangstelling uit de grote competities in Europa', schrijft Voetbal International.

Ajax wist Farioli uiteindelijk met een goed verhaal te overtuigen om naar Nederland te komen. Bij Ajax tekende hij een contract voor drie seizoenen en moest hij de club uit een heel diep dal helpen. Dat lukt tot nu toe - op zijn zachtst gezegd - vrij aardig. Ajax, dat vorig seizoen nog vijfde werd en zelfs virtueel even laatste stond, koerst nu af op de 37ste landstitel. Een ticket voor de competitiefase van de Champions League is nagenoeg zeker en daarmee lijkt een belangrijke doelstelling te worden behaald.

Tekst gaat verder onder de foto.

francesco farioli psv ajax 24 25
Francesco Farioli koerst na de 0-2 zege van Ajax op bezoek bij PSV af op zijn 37ste landstitel.

Ajax meer dan tevreden over Farioli

Bij Ajax is men meer dan tevreden over het werk dat Farioli verricht bij de club. Zo liet directeur voetbal Marijn Beuker afgelopen zondag bij Goedemorgen Eredivisie op ESPN nog weten dat het 'een grote kans' is dat de Italiaan ook volgend seizoen trainer van Ajax zal zijn.

Toch is dat niet helemaal vanzelfsprekend, zo schrijft Voetbal International. Dat heeft alles te maken met de clausule die Farioli in zijn contract heeft laten zetten. Het houdt in dat de coach deze zomer voor een gelimiteerde transfersom op te halen is in de hoofdstad. 'Volgens Italiaanse media gaat het om een bedrag van om en nabij de vijf miljoen euro. Bij Nice had Farioli ook al zo’n clausule in zijn contract', wordt geschreven.

Tekst gaat verder onder de foto.

farioli henderson psv ajax 24 25
Francesco Farioli lijkt op zijn plek bij Ajax, maar zou dus wel 'weggekocht' kunnen worden in de zomer.

Ajax en Farioli zetten voorlopig in op langere samenwerking

Ajax is dan ook niet volledig 'in control' als er een vermogende club uit een topcompetitie interesse toont voor Farioli én als de Italiaan zelf ook oren heeft om zo snel na zijn komst alweer een stap te maken. Toch is er ook goed nieuws voor de supporters van Ajax: 'Voorlopig zetten beide partijen ‘gewoon’ in op een langere samenwerking.'

In de komende periode gaat Farioli met Ajax in gesprek over de toekomst, over de speelwijze en over welke versterkingen noodzakelijk zijn in de selectie, zo schrijft men tot slot. 'Zoals bij vrijwel alle clubs hebben de trainer en de technisch directeuren daar namelijk ietwat verschillende ideeën over.'

Farioli is bij Ajax hard op weg naar landstitel nummer 37. De trainer, die in de zomer overkwam van OGC Nice, bracht de topsportmentaliteit terug in Amsterdam. Daarnaast blijkt de oefenmeester over een behoorlijk tactisch vermogen te beschikken. In de Eredivisie werden de toppers tegen PSV en Feyenoord allemaal gewonnen. Met nog zeven duels te gaan heeft Ajax een voorsprong van negen punten op nummer twee PSV en dus lijkt een landstitel aanstaande, al wil de trainer daar zelf nog geen woord over spreken.

Poll: Vrees je nu meer voor een vertrek van Farioli bij Ajax?
0%
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax4proud +10884

Ajax kan ook Heitinga terug halen. Eventueel Frank de Boer voor het veilig stellen van het kampioenschap.

04-04-2025 15:41

AJAX020ADAM +6969

Doorpakken naar, Robert Maaskant of Andries Jonker, misschien heeft Adrie Koster wel interesse.

03-04-2025 12:56

JohnSnow +2963

Robert Maaskant, mijn hemel.

03-04-2025 14:06

AJAX020ADAM +6969

Hemel is van iedereen.

03-04-2025 21:10

Dapperestrijders81 +2110

Ajax kan toch gewoon nee zeggen?

03-04-2025 12:17

rafaelvandekaart +1783

Lijkt mij ook, hij heeft een contract getekend dus daar kun je hem gewoon aan houden

03-04-2025 16:11

Elayais +5078

Dan is het ook kijken in hoeverre Farioli achter zijn woorden staat in wat voor een eer hij het vind om voor een club als Ajax te werken. Met spelen voor de prijzen en volgend seizoen de CL, ligt er nog voldoende uitdaging bij Ajax lijkt mij.

03-04-2025 10:28

Pvt +864

Als Farioli vertrekt dan verwacht ik dat Ten Hag komt.

03-04-2025 08:05

AFCAPolarBear +542

Ten Hag heeft aangegeven voorlopig niet terug te willen keren de Eredivisie

03-04-2025 11:33

Petrov +99

Alsof het vertrek van Farioli wereldschokkend zou zijn? Alsof Nederland geen trainers heeft die met Ajax kampioen kunnen worden? Alsof Farioli ineens een soort halfgod is? En als Farioli graag vertrekt dan zij het zo. Hij mag vooral Ajax dankbaar zijn en niet andersom. Farioli heeft Ajax nodig, maar Ajax niet perse Farioli. De nieuwe staf van Ajax heeft bewezen dat zij Ajax in de juiste richting kunnen bewegen en dat is belangrijker dan onze Italiaanse filosoof.

03-04-2025 07:17

KleineReus +6543

Wat een dom spierballengelul zeg

03-04-2025 07:29

Petrov +99

Als Dusan Tadic nu je favoriete speler is dan heb je er weinig kaas van gegeten "Kleine Snotneus".

03-04-2025 07:49

Biss +10356

Goede argumenten ook Kleine 👍
Over dom gelul gesproken.

03-04-2025 11:36

KleineReus +6543

ok, de argumenten.

Farioli moet vooral Ajax dankbaar zijn en Farioli heeft Ajax nodig. Dat trekt natuurlijk op niets. Het feit dat men tegen de principes in een hele lading Farioli staf heeft binnengehaald en een afkoopsom heeft laten opnemen lijkt me eerder bewijs voor het feit dat men Farioli hard nodig achtte. Vervolgens de mond vol over dat we nu een staf hebben. Ja, een staf die grotendeels op voorspraak van FF is binnengeharkt, waarvan ik vermoed dat het grootste gedeelte gewoon wil mee verkassen zodra Farioli pleite gaat. Hoog wzawzdb gehalte en weinig realiteitszin.

03-04-2025 11:52

Petrov +99

5 Miljoen voor een trainer halen die nog een doorlopend contract heeft is een schijntje, dus dat is geen enkel bewijs dat men Farioli nodig achtte. Ja en de staf heeft gewoon uitstekend werk verricht, door spelers te halen die allemaal een bijdrage hebben geleverd in het herstel van Ajax en een trainer die met zijn aanpak Ajax weer op de rails kreeg. Bij het aantrekken van Farioli was namelijk nog helemaal niet zeker dat het hem zou lukken, dus de "gok" met Farioli is een prima keuze gebleken. Dus deze staf geeft mij vertrouwen in de toekomst voor Ajax zoals ik ook vertrouwen had in Overmars. Uiteindelijk maken zij de beleidskeuzes en zetten de lijnen uit. Farioli is gewoon een passant die blij mag zijn dat hij bij Ajax succes heeft, want dat geeft hem ook toekomst.

03-04-2025 15:56

ShiekTakTiek +5985

AFC Ajax Ajax
Trainer 24/25 (1 jul. 2024)
vermoed. 30 jun. 2027

OGC Nice OGC Nice
Trainer 23/24 (1 jul. 2023)
23/24 (30 jun. 2024)

Alanyaspor Alanyaspor
Trainer 21/22 (31 dec. 2021)
22/23 (27 feb. 2023)

Fatih Karagümrük Karagümrük
Trainer 20/21 (22 mrt. 2021)
21/22 (16 dec. 2021)

Alanyaspor Alanyaspor
Assistent-trainer 20/21 (13 aug. 2020) /
20/21 (19 mrt. 2021)

Niet bepaald “loyaal”. Als er een club uit de Serie A komt verwacht ik dat hij pleite is. Altijd zijn droom geweest om daar aan de slag te gaan. Rome en Juve schijnen zeer geïnteresseerd te zijn.

Enige wat hem hier kan houden is waarschijnlijk CL voetbal en de mogelijkheid om een aantal aankopen te mogen doen.

Wat hij in 1 seizoen bij ons heeft bereikt is eigenlijk ongekend, van waar we komen zo’n positie weten te bemachtigen. 2x winnen van zowel PSV als Fey, de grootste concurrenten in de competitie.

Met een matige selectie moet hij wel “behoudend” spelen, puur resultaatgericht en dat werpt zijn vruchten ook af.

Hopelijk blijft hij nog, ben echt benieuwd waar hij toe in staat is met een betere selectie. Kijk op het spelletje heeft hij zeker.

02-04-2025 22:51

cabenb +1604

Geloof me, als er een grote zak geld op tafel komt is hij weg. Ik vind zijn zgn. Clubliefde erg geacteerd. Hij heeft een prima prestatie verricht en daar moeten we hem dankbaar voor zijn, maar volgend seizoen willen we weer aantrekkelijk Ajaxvoetbal zien.

⭐️⭐️⭐️

02-04-2025 22:47

hans_van_kins +1283

Allemaal paniek/onrust zaaien. Afbranden door gevoerde tactiek werkte niet, dus nu maar onrust zaaien over een eventueel zomers vertrek. Natnekken,die journalisten, kwallen .

02-04-2025 22:20

Francesco +5850

Stoken bij Ajax zie je steeds.

Of het nou om Kroes ging, Van Praag...
voor Galatasaray over Henderson........
Nu weer Farioli....
Stoken en stoken en uitlokken..

En Sneijder zei het goed bij Rondo, ze willen dat Farioli het zegt ( kampioenn etc, gaan ervoor blabla)....want als het dan het niet lukt hebben ze een stok....

Laat die man gewoon met rust.

02-04-2025 21:47

Erwin2004 +940

Fari—-oolliii—-blijf-iieee—-in MOKI

02-04-2025 21:43

layanx +5714

Het grote probleem van de Eredivisie?
Er is geen enkele club, geen enkele trainer die écht modern voetbal durft te spelen. Ze hangen allemaal vast in achterhaalde ideeën en verouderde speelstijlen. De Eredivisie leeft in een bubbel, terwijl de rest van Europa al jaren is doorontwikkeld.

En dan die eindeloze commentatoren die blijven roepen dat "Ajax geen Ajax-voetbal meer speelt." Serieus? Dat zogenaamde 'Ajax-voetbal' is allang passé.

De tijden van tiki-taka in een vertraagd tempo zijn voorbij. Het moderne spel draait om veel meer: intensief pressen, slimme driehoekjes, hoge backs, compact terugschuiven tussen de linies, directe omschakelingen, zones afdekken dát is topvoetbal anno nu.

Farioli is op dit moment de enige lichtpuntje in deze achterhaalde competitie. Hij snapt het. Hij kijkt verder dan de Nederlandse dode visie. Zijn aanpak is fris, Europees, innovatief. Hij laat zien wat er nodig is om aan te haken bij de internationale top.

Maar laten we eerlijk zijn: Nederland is niet klaar voor iemand als Farioli. We willen vernieuwing, maar zodra het afwijkt van de romantiek van het verleden, ontstaat er weerstand. Het zou een klein wonder zijn als Ajax deze man volgend jaar nog weet te behouden.

En als dat niet lukt? Dan is het terug naar af. Terug naar slow motion voetbal, achterhaalde tactieken en dan kan het gejank weerbeginnen.

02-04-2025 21:37

NoPants +7509

Ben ik het echt niet mee eens. Dit seizoen is alles geoorloofd omdat er van ver komen en een gemankeerde selectie hebben, maar juist het eindeloos streven naar dominant voetbal met vloeiende opbouw, hoge druk, en veel balbezit is zo mooi aan Ajax. Het is iets waar we wereldwijd om bekend staan. Weet je hoe bijzonder dat is? Noem mij 5 clubs waarvan iedereen weet wat voor speelstijl ze graag spelen.

Eindeloos saai rondspelen om het balbezit hoeft niet, maar juist íets teveel aanvallen hoort erbij. Met 9 man tegen 12 can chelsea en dan toch de winnende proberen te maken en met 5 man aanvallen. Dat soort dingen.

02-04-2025 21:43

JohnDylan +22461

Inderdaad, geen enkele club heeft meer invloed gehad op de ontwikkeling van Totaalvoetbal en dat is iets waar de club nooit van af hoort te wijken. Het idee dat Totaalvoetbal verouderd is lijkt me ook vreemd aangezien veel clubs in de top van Europa vele aspecten van het Ajax spelletje in hun speelstijl hebben verwerkt.

02-04-2025 21:57

Biss +10356

Alles draait om het spelen vanuit spelprincipes. Waar sommige coaches dat al niet eens doen, heeft Ajax dit in extreme mate altijd wel proberen te doen. En niet alleen in Ajax 1, maar vanaf de jongste jeugd loopt er een rode draad door de hele club die allemaal werken vanuit deze principes.
Als Ajax 1 deze principes overboord gooit, is ook die rode draad niet meer zichtbaar. Voor de buitenwacht, maar erger nog, ook voor de jeugdspelertjes.
Deze spelprincipes komen van Cruijff en zelfs Guardiola hanteert ze tot de dag van vandaag. En daar omheen valt ook zeker eigen invulling te geven, zolang je dat principe maar in stand houdt. Dat gebeurd nu bij Ajax 1 niet.
Om het simpel te houden, zijn dit voorbeelden van Cruijff’s principes:
1 vs 1 situaties creëren, man meer/overtal situaties creëren, 3e man passing, 3 seconde regel, diepte voor breedte, etc.
Voeg daar inderdaad een goede dosis Amsterdamse branie aan toe en je hebt het ‘Ajax-voetbal’.

03-04-2025 11:50

JohnDylan +22461

Waarom copy and paste je een bericht onder meerder artikelen?

02-04-2025 21:47

layanx +5714

Waarom lijkt het alsof je gefrustreerd raakt als ik gewoon mijn mening deel en iets wil verduidelijken aan onze medefans? Daar is Ajax Showtime toch juist voor?

Ik geniet ervan om hier de discussie aan te gaan en de visies van anderen te horen. Verschillende meningen maken dit platform juist interessant. We hoeven het niet altijd eens te zijn, zolang we elkaar maar respecteren en openstaan voor nieuwe inzichten.

Maar dat wil jij niet begrijpen ;)

02-04-2025 21:52

JohnDylan +22461

Je kan dat toch doen zonder hetzelfde bericht onder meerdere artikelen te copy en pasten. Dat zorgt er ook voor dat de discussie gecentraliseerd blijft en we niet tussen meerdere artikelen hoeven te switchen op met mensen hetzelfde gesprek te voeren.

NoPants schrijft bijvoorbeeld iets waar ik wel op zou willen reageren maar ik weet nu al dat ik mezelf dan straks moet herhalen en uiteindelijk hetzelfde gesprek met verschillende mensen op verschillende plaatsen voer in plaats van dat we allemaal het gesprek op een plaats voeren. Dat is toch handiger?

02-04-2025 21:53

Biss +10356

Jammer dat je bij het andere artikel, waar je veel reacties met goede tegenargumenten krijgt, nergens meer op reageert. Lees hier dat je er van geniet discussie aan te gaan.
Merk er niks van.

03-04-2025 11:41

MichelAngelo66 +22258

Wat een onzin verhaal.

03-04-2025 01:59

WillemvH +1631

Een “behoorlijk tactisch vermogen” wordt hier gesteld. Deze schrijvende meneer heeft volstrekt geen idee wat Farioli neerzet en gezet heeft. Farioli is mentaal en tactisch een vernieuwer pur sang. Dat gaat de schrijver waarschijnlijk pas over 5 tot 10 jaar inzien.

02-04-2025 21:35

layanx +5714

De trainer van Go Ahead zal de perfect vervanger zijn, of toch maar weer een buitenlandse trainer proberen, brengt toch een bepaalde drive mee wat echt nodig is met de jeugd van tegenwoordig

02-04-2025 21:28

Bjorn +12627

Als er een Italiaanse topclub komt, is hij weg. Clausule of niet. Dat moet je hem misschien ook gunnen als Italiaan zijnde. Maar er moet wel fors betaald worden voor hem.

Ten Hag back in? :-)

02-04-2025 20:41

hoonxxx +245

Lekker meelullen met de media

02-04-2025 21:09

Lunsdale +6388

Aub geen ten Hag. Bosz 2.0

02-04-2025 21:32

Petrov +99

Geef eens een argument, dan alleen maar een loze opmerking!

03-04-2025 07:23

Lunsdale +6388

Dat doe ik toch? Ten Hag heeft net als Bosz ook geen plan b. Hoeveel echte goede wedstrijden hebben we onder hem gespeeld? Ondanks een veel sterkere ploeg dan de rest toch met de hakken over de sloot kampioen en in het begin begon het pas te lopen toen spelers als de Ligt, Blind en Tadic ingrepen.

03-04-2025 07:28

Jariiii +22187

Zo werkt het toch altijd, clausule of niet. Als een trainer echt weg wil gaat hij. Denk zelf dat hij nog wel één seizoen wil blijven, met CL en flink wat geld voor een betere selectie.

02-04-2025 20:37

hoonxxx +245

Lekker meelullen met de media

02-04-2025 21:10

Omar +17186

Farioli lijkt me iemand met ambitie, als er een club uit een grote competitie komt zie ik hem zeker vertrekken.

02-04-2025 20:33

hoonxxx +245

Lekker meelullen met de media

02-04-2025 21:10

MaxPower +2671

Maar het is toch ook gewoon zo? Net als voetballers streven trainers het hoogste na. Het is toch niet zo vreemd dat Farioli na Ajax nog een stap wil maken als komende zomer opeens een droomclub voor hem langskomt. Al denk ik dat Ajax voor hem ook een interessant project is dat hij niet zomaar zal willen laten vallen.

02-04-2025 22:30

Yeshyeshyall +10975

Dat ie vrij makkelijk van club wisselt was al bekend. Op zich als we CL halen, en daar lijkt het sterk op :) dan denk ik dat Ajax ook best een interessante optie is voor hem.

02-04-2025 20:23

Mung +1631

Z'n CV is nog geen kwart A4. Staat nog aan het begin van z'n loopbaan. Denk dat CL.met Ajax een hele mooie stap voor hem is

02-04-2025 20:27

Stamhoofd +11548

Wat een bangmakerij zeg.

02-04-2025 20:17

wijzijndebeste123 +164821

Ik hoop op een duo Heitinga en Van t Schip als opvolgers. Deze jongens hebben wel t ware Ajax DNA en maken t niet onnodig ingewikkeld. N rondootje op de training en louter n opstelling als tactisch plan. Zo wonnen we ooit de wereldcup. Terug naar onze roots. Ik pak de ossenworst, oude kaas en mosterd alvast uit de koelkast.

02-04-2025 19:37

3*stars*3 +23516

Ja daarin zijn veel mensen echt helemaal doorgeslagen.
Ook reden waarom het Ajax zo lang heeft gewacht om een nieuwe buitenlandse trainer aan te stellen, na 1997(!).

Maar media in NL is dit seizoen echt smerig bezig.
Wist trouwens niet dat Ajax zoveel fans had in NL.
Zelfs fans van Fey/PSV roepen in koor dat ze geen Ajax voetbal zien.🤣🤣🤣

02-04-2025 20:18

tMuurtje +971

Haha, echt he.
Het is de spruitjesmentaliteit, liever met mooi voetbal verliezen.

02-04-2025 23:55

RuudKroket +1017

Voor mijn part countert Farioli nog 3 jaar die hele Eredivisie weg. We zijn toch al gehaat en de zure gezichten van de zogenaamde journalisten en analisten zullen onbetaalbaar zijn. Tegen die tijd is Ajax weer schatrijk en vinden we wel ergens de nieuwe Guardiola.
Het is werkelijk stuitend dat commentaar van allerlei clubjes en mediamarionetten die al 40 jaar het betonvoetbal van onze Eredivisie tegenstanders verheerlijken en aanmoedigen. Misschien kan Farioli de thuiswedstrijden en de Europese wedstrijden lekker aanvallend spelen. Maar uit in de Eredivisie gewoon keihard op de counter.

02-04-2025 19:16

JanBiesbos +29231

Tot en met de vierde ster ⭐️ ⭐️⭐️⭐️

02-04-2025 19:40

Dapperestrijders +4658

Een speler kopen is altijd nog veel duurder dan het contract van Farioli afkopen. Dus met zijn clausule moeten we maar afwachten wat de tijd zal leren.

Verwacht ook dat er vier vijf basisspelers verkocht gaan worden maar er voor deaangekochte rommel van Mislintat geen belangstelling zal zijn.

02-04-2025 19:02

ajacieddieajaxziet +1235

Hoe kan die clausule nou weer op straat liggen? Ze schrijven hem weg en zeggen daarna nog ff extra duidelijk 'oja hij ligt in de kortingbak iedereen, nu acteren!'

02-04-2025 18:57

ajax4ever001 +18620

Ze zijn aan het stoken. De media gooit verhalen de wereld in dat is een verdienmodel en Ajax scoort daarbij dus maken ze graag misbruik van onze club

02-04-2025 21:08

A-west +5744

Als ik de naam Valentijn Driessen uitspreek met zijn verschrikkelijke tokkie accent slaan bij mij spontaan de stoppen door. En maar stoken over Farioli. Negeer die gozer. Heeft nooit gevoetbald maar doet net of hij het uitgevonden heeft. Ajax wees wijs en zorg voor een sfeer dat hij niet welkom is. Misschien hoepelt hij dan vanzelf op.

02-04-2025 18:56

ptjebel +2260

Ajax is ons al aan het voor "masseren" op nog een jaar Farioli.
Met een paar gerichte aankopen zou dat wel eens heel succesvol kunnen worden.
Het is niet mijn voetbal dat ik dit jaar gezien heb maar kan er niet omheen dat het waarschijnlijk wel de titel oplevert.
En zo verwend in die richting zijn we de afgelopen jaren niet geweest.
Alleen het gezijk hier dat het ons niet kan schelen hoe lelijk we spelen, als we maar kampioen worden kan me gestolen worden.
Ik heb ook niks met Ajax DNA maar ik heb echt pijn aan de ogen gehad van vele wedstrijden, die waren zeer on Ajax like.
Dat liever nooit meer want dan liever een andere (Simonis) trainer.

02-04-2025 18:47

JanBiesbos +29231

Simonis kom op zeg onervaren voor Ajax, heeft zelfs nog zwaar getwijfeld begin seizoen aan zijn huidige speelwijze.

02-04-2025 19:36

JanMolby +1611

"denkt u volgend seizoen bij een andere club te trainen?'
FF:"het heeft geen enkele zin om daarop vooruit te lopen, dat zeg ik steeds. Je moet de focus alleen op de eerstvolgende aanbieding houden"

02-04-2025 18:45

Maarten111 +1289

Ik geloof dat als Farioli gaat, dat Simonis perfect in het plaatje van het nieuwe bestuur past. Jong, frisse ideeen over voetbal, kan zichzelf goed neerzetten in de media.. en laat goed voetbal zien met go ahead.

02-04-2025 18:42

Dapperestrijders +4658

Kroes heeft natuurlijk goede contacten met Go Ahead waar hij zelf gewerkt heeft dus Simonis zou wel eens kunnen.

02-04-2025 18:53

YugoVik +33286

Als die gaat dan gaat ie.. Dan komt weer de volgende.

02-04-2025 18:40

Dapperestrijders +4658

Nee, echt waar??🙃

02-04-2025 18:54

Deligt1986 +673

Wat een stemmingmakerij weer allemaal gevoerd door die kakkerlakken zender espn en dat kutkrantje van falentojn

02-04-2025 18:36

Patrick1967 +1957

De wens is de vader van de gedachte maar als ie verstandig is, blijft ie.

Zit nu bij grote club waar ie het geweldig doet en weer van club veranderen spreekt niet echt in zijn voordeel. Maar als een Juventus of Milan komt waar ook een wederopbouw nodig is dan kan de verleiding te groot worden.

Hoop dat ie blijft, is iets unieks aan het presteren. Over het voetbal valt best nog wat te wensen maar voor de rest is hij een sieraad voor de club en het voetbal. Intelligent, welbespraakt, beschaafd, zoekt niet naar excuses of gaat continu tekeer tegen officials, etc.

02-04-2025 18:34

YugoVik +33286

Wat is er uniek aan met een top 3 selectie kampioen te worden?

Uniek was geweest als we alle wedstrijden sterren van de hemel had gespeelt.

02-04-2025 18:40

suarez30 +363

Met deze selectie?

02-04-2025 18:48

DonQ +6024

De wederopstanding na de afgelopen jaren is uniek, zeker gezien je met nagenoeg dezelfde selectie speelt en je alleen wat transfervrije spelers hebt gehaald. Daarnaast is het uniek dat een Ajaxcoach in zijn 1e jaar 2 keer van PSV en Feyenoord wint.

02-04-2025 19:17

YugoVik +33286

Top 3 selectie

02-04-2025 19:55

Opperhoofd +12646

Van de top 3 nog steeds wel de minste selectie aan het begin van het seizoen, of je afgelopen 2 jaar onder een steen geleefd ?

02-04-2025 20:17

YugoVik +33286

Net of de andere 2 teams denderend spelen😉

02-04-2025 20:20

31xAjax +7965

Aan het begin van dit seizoen had de selektie meer dan 15 wijzigingen ondergaan vergeleken met de selktie aan het begin van het vorige seizoen.....

02-04-2025 22:52

Opperhoofd +12646

In dat geval zou ik maar beginnen met een schaduwlijstje, waarschijnlijk staan Ten Hag dan op 1.

Farioli is momenteel hot, er zijn behoorlijk wat Italiaanse clubs op zoek naar een goeie trainer.

02-04-2025 18:32

Suavimani +12043

5 miljoen voor een trainer is een hele klap geld die niet elke club zomaar neer zal willen leggen. Dus zo makkelijk is die clausule niet. Eigenlijk betekent het: als er een absolute topclub komt, dan kan hij weg. Lijkt me ook niet meer dan redelijk. Maar waar Farioli voor moet oppassen, is dat hij geen clubhopper wordt. Heeft nog nergens langer dan 2,5 jaar gewerkt. Neem aan dat hij overtuigd is van zijn aanpak. Dan zou hij die eigenlijk eens ergens 4 jaar lang door moeten ontwikkelen, alvorens op de volgende trein te springen. Er zijn weinig plekken waar hij meer de tijd en ruimte zal krijgen dan bij Ajax.

02-04-2025 18:28

tMuurtje +971

5 miljoen is voor elke club in PL een schijntje.

02-04-2025 23:57

Ajacied33 +36807

Denk niet dat Farioli na één seizoen Ajax alweer wilt verlaten. Dan wordt de volgende club zijn 3e in 3 jaar tijd. Gewoon lekker blijven en volgend seizoen kampioen worden weer en hoge ogen gooien in de CL met wat verse jongens erbij. En gezien de 1e helft in Eindhoven geloof ik echt wel dat Farioli op de aanval kan spelen

02-04-2025 18:21

Armatof +311

Ja dat zou het beste zijn!

02-04-2025 18:27

linksbuiten14 +562

Ik denk dat hij zelf ook nog een jaar wil blijven. Project Ajax x Farioli is nog veel uit te halen

02-04-2025 18:08

Bensco +7174

Het vertrek van Farioli is 1 ding, het vertrek van zijn voltallige staf is een groot probleem. Ajax heeft de complete staf gerenoveerd en mensen na binnen gehaald op aandragen van Farioli zijn binnen gehaald. De kans is groot dat Farioli inclusief 2-3 coaches ziet vertrekken. Ik mag toch hopen dat Ajax dan met betere opties als Heitinga of van Nistelrooy ofzo op de proppen gaat komen. Want ik vrees dat ze in die categorie gaan shoppen weer.

02-04-2025 18:04

Hziyech15 +2197

Hoezo ben je daar bang voor? Farioli kwam toch ook uit de hoed van het huidige bestuur?

02-04-2025 21:40

Bensco +7174

Dat was meer geluk dan wijsheid. Ze wilden liever voor Potter gaan maar die was financieel niet houdbaar. Het zijn Beuker en de Lange geweest die Kroes er van hebben overtuigd om Farioli binnen te halen. Het gros van de stad leden die mee zijn gekomen zijn ook op voordragen van Farioli.

03-04-2025 18:23

Ajax34 +4055

Vrees je nu meer voor een vertrek van Farioli bij Ajax?
Dit is een mooi voorbeeld waarvoor de media wordt gebruikt dat is om angst aan te jagen en dat is niet alleen op voetbal gebied zo. Dat is helaas voor het grootste deel zo. Mensen met angst kun je makkelijk onder controle houden en manipuleren. En als de angst maar groot genoeg is komt het ook nog eens uit.
Ze willen weten of hun techniek heeft gewerkt, dat vragen ze duidelijk. 30% heeft vertrouwen/geen angst, 41% krijgt angst maar hoopt dat het goed komt, 29% ziet het niet meer zitten dat het goed komt.

02-04-2025 18:03

31xAjax +7965

Als je zo gemakkelijk 5M op zou kunnen halen én je kunt je publiek wellicht weer voetbal voorschotelen wat wel om aan te gluren is, dan is het een no brainer....

02-04-2025 18:00

Tadic84 +1367

Wat een stom gelul. Ik denk dat als Farioli een paar gerichte aankopen mag doen, hij Ajax voetballend naar een veel hoger niveau kan brengen. Creatief en aanvallend voetbal kan echt wel met Farioli!

02-04-2025 18:10

YugoVik +33286

Had dit seizoen ook gekund

02-04-2025 18:42

Paulios +682

Had gekund ja. Stonden we nu geen 1e…

02-04-2025 18:44

4Ever14 +6634

Met welke spelers ?

02-04-2025 19:03

31xAjax +7965

Nee hij houdt van verdedigen en countervoetbal, zo speelde hij bij Alanyaspor en Nice ook.....

02-04-2025 19:07

Myriad +7121

De clubs die voor Farioli interessant zijn maken zich niet zo druk om de transfersom. Voor trainers ligt die sowieso laag, zonder clausule was het maximaal 10 miljoen geweest.

Wat de meesten vergeten, is dat een ontevreden trainer onhoudbaar is. Als je een trainer tegen zijn zin bij de club houdt, is het risico op kapitaalverlies door slechte prestaties gigantisch. Daarom zijn trainers altijd relatief goedkoop.

Die clausule levert meer journalistiek gedoe op dan dat het echt impact heeft. De belangrijkste vraag is of een trainer er nog zin in heeft. Dat stimuleer je door goede aankopen en een topselectie.

02-04-2025 18:00

driehoekjes +3400

Ligt aan de topaankopen die gedaan worden.

02-04-2025 17:52

Slang3 +46029

Weer een masterclass van die charlatan. Een clausule voor een trainer is het meest domme dat je kan doen: doet de trainer het slecht koopt niemand hem en wordt hij ontslagen, doet hij het goed wil je hem houden en dan kan een ander hem kopen

02-04-2025 17:26

champhead +14432

Kroes houdt van onnodige (optionele) clausules: Sulemana 20 miljoen, Sosa 7,5 miljoen, Forbs 14 miljoen allemaal clausules die toch niet betaald gingen worden dus alleen maar nadelig kunnen zijn.

02-04-2025 17:37

Lunsdale +6388

Of het was een eis van Farioli en zou hij zonder niet zijn gekomen.

02-04-2025 18:00

Slang3 +46029

en wie ging er mee akkoord?

02-04-2025 18:23

Lunsdale +6388

Alle partijen. Prima toch? Uitkomst blijkt een voltreffer te zijn.

02-04-2025 21:32

Chalana1984 +4630

5 miljoen is voor een topclub peanuts. Hij moet zelf echt willen blijven want dit zal geen enkele club weerhouden.

02-04-2025 17:25

ajax2004v2 +2036

10 miljoen ook en dat zou het zonder clausule zijn geweest….

02-04-2025 18:07

AFCACruijff14 +162239

Het bizarre is dat Nederlandse media altijd heel denigrerend over de Eredivisie en Ajax doen, terwijl het buitenland er met veel respect naar kijkt. Natuurlijk blijft Farioli geen tien jaar, maar ik zou niet weten waarom hij weg zou willen. Hij wordt kampioen, er komt geld vrij voor betere spelers, hij gaat CL spelen en hij is hier mateloos populair.

Het is niet dat Man City of Bayern op hem jaagt, maar clubs als AS Roma. Nou poe poe. En dan nog, je merkt aan niks dat hij weg wil.

02-04-2025 17:21

FrancescosRavioli +15362

Dat ligt er maar net aan in hoeverre Kroes de samenwerking en afstemming met hem zoekt

02-04-2025 17:22

AFCACruijff14 +162239

Ah, het ligt weer aan Kroes nu?

Ik zag ze zondag innig knuffelen. Heb niet het idee dat er iets mis is tussen beiden.

02-04-2025 17:24

FelixGassenlicht +8979

Inderdaad, de Kroes haters gaan weer los. Aanstelling van Farioli is niet zijn verdienste, wel is de clausule zijn schuld

02-04-2025 17:34

FrancescosRavioli +15362

Nou. Dat is dan iig een verbetering. Het is niet perse gehaat hoor. Ik ben vrij mild voor hem en ik heb wel wat verbeteringen gezien dese winterstop. We kunnen hem pas echt beoordelen in deze zomer. Maar z'n geschiedenis spreekt niet in z'n voordeel.

De transfer van Regeer is het voorbeeld dat er destijds nog onvoldoende afstemming was.

Kroes haalde hem als vervanger van Rensch, maar Farioli zag hem als middenvelder. Ook wilde Kroes wachten op andere namen.

02-04-2025 18:26

Balgevoel +30951

@AFCACruijff14

Het is ook maar sterk de vraag hoeveel tijd met z'n gezin een stap naar Roma oplevert. Trainingskamp very much daar, in Italië...

02-04-2025 17:33

Suarez16_ +9293

Laten we eerlijk wezen als Juventus, Real Madrid of Arsenal (bij wijze van) komt dan was hij met of zonder clausule weg. Het is alleen te hopen dat als pak hem beet een Watford of Valencia komt die die optie wil lichten dat hij niet op de eerste trein springt.

02-04-2025 17:17

AN34. +4970

Laat me voor op stellen dat wat Farioli aan het presteren is een wereld prestatie is. Want Ajax was zo ver weg gezonken. En ik ben ervan overtuigd hoe ze nu spelen is echt door Farioli, als je zo kijkt naar een Gaaei en Sutalo en niet te vergeten Taylor wat spelen die goed. Het is gewoon echt een team dat vecht voor elkaar en dat was afgelopen jaren totaal niet zo. Alleen geloof ik niet dat Farioli een topclub gaat afwijzen om verder te gaan met traject bij Ajax. Als er een echt een topclub komt is hij gewoon weg daar ben ik echt van overtuigd wellicht heeft ten hag oren naar een terug keer. We gaan t zien mannen

02-04-2025 17:12

wijzijndebeste123 +164821

Ajax moet Farioli zijn contract zsm verlengen en flink opwaarderen zonder deze clausule.

02-04-2025 17:11

FysioPat020 +26023

Die gaat nu nadat hij de schijnwerpers op zich gericht ziet niet zn contract verlengen en eigen ramen ingooien maat. Hij was altijd al een clubhopper die nergens lang blijft.

02-04-2025 17:19

AFCA1996L +15969

of het nou 5 miljoen is of 10 miljoen maakt ook weinig uit toch. Als Farioli weg wil dan is die weg, zo moeilijk is het niet. Ik zou ook lekker afwachten als ik hem was. Taylor, Hato, Henderson, Sutalo gaan waarschijnlijk allemaal vertrekken en dan moet je afwachten wat er van dat geld beschikbaar is voor nieuwe spelers. Ik zou het hem iig niet kwalijk nemen als hij op z'n hoogtepunt vertrekt en terug naar z'n land gaat.

02-04-2025 17:10

Harrier Du Bois +38948

Ik weet nog wel dat Farioli met tranen in de ogen het publiek bedankte, ik denk dat zijn binding met onze club, mede door de geweldige fans, behoorlijk wat sterker is dan bij voorgaande clubs. Tel daarbij dat we weer de Champions League ingaan, er geld komt binnenrollen, dus ook geld hebben voor betere spelers, ik zie dus wel reden om nog een jaartje te blijven en echt naam te maken. Maargoed, je weet het nooit, hoe gemeend is de emotie, hoe goed zijn de theatervoorstellingen in woord en daad, is hij zo weg als hij aan de bak kan bij een Juve of Roma, we zullen zien.

02-04-2025 17:07

Heimwee +6764

Je neemt een zeer groot risico als je niet doorgaat met Farioli. Je weet nu zeker dat je een goede trainer hebt. Dat is met een nieuwe trainer maar weer afwachten. Enige standvastigheid is ook belangrijk. De man verdient het om met Ajax de champions league in te gaan. Als hij enkele versterkingen mag aantrekken is deze man zeer wel in staat om wat aanvallender te gaan spelen.

02-04-2025 17:00

Moooo +3975

Het is maar net of de club komt waar hij naar toe wil.

Bv een Liverpool bij een Arne Slot, dat is top 4 van de wereld.
Soms kan je geen nee zeggen, denk niet dat hij naar een Roma vertrekt of middenmoot Premier League.

Als er echt een topclub zich meld en hij heeft budget, goed gesprek, dan zal hij gaan.

Bij Ajax is er ook weinig te halen, die gaan de lijn, jeugd inpassen..

Straks Sutalo, Brobbey, Taylor weg en dan is Ajax 100+ miljoen rijker, maar begint het weer van voor af aan met een Mokio, Steur, Bounida, Bouwman, Janse, Konadu..

Kroes en Beuker willen dat en het is ook het beste om de lijn Barcelona te volgen, je jeugd heeft het potentieel die moet je dan ook inpassen.

Ajax zal de markt op gaan voor ervaring Eriksen, Tadic, Blind, Tete, Veltman..

02-04-2025 16:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.