Sosa erkent negatieve energie rondom Ajax: 'Dit is tot op heden natuurlijk een shitseizoen'

door Bart Veenstra 184

Bron Ajax Life

Sosa erkent negatieve energie rondom Ajax: 'Dit is tot op heden natuurlijk een shitseizoen'

door Bart Veenstra 184

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Borna Sosa erkent in een interview met Ajax Life dat hij de negatieve energie rondom Ajax voelt. De Kroaat kwam afgelopen zomer over van VfB Stuttgart en is in het slechtste Ajax van de afgelopen decennia terechtgekomen. Sosa hoopt het moeilijke seizoen af te sluiten met een ticket voor Europees voetbal in het komende seizoen.

'Druk van supporters is er altijd wel, maar dit is tot op heden natuurlijk een shitseizoen', begint Sosa zijn verhaal. 'Normaal gesproken doorbreek je de negativiteit alleen door succes met een paar zeges op rij. Lukt dat niet, dan wordt elke wedstrijd zwaarder', aldus Sosa, die samen met Jordan Henderson, Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Devyne Rensch en Gerónimo Rulli de spelersraad van Ajax vormt.

Met die spelersraad werd onlangs gesproken met een supportersdelegatie. Belangrijkste agendapunt: het uitfluiten van de eigen spelers. 'Een goed gesprek', vat Sosa het samen. 'Ze gaven onder andere aan dat het voor hen moeilijk is de gehele sfeer in het stadion te beïnvloeden. Je kunt met tweeduizend man wel positief blijven aanmoedigen, maar het lukt niet altijd om iedereen daarin mee te krijgen.'

Moeilijke eerste seizoenshelft Sosa

Als Kroatisch international en basisspeler van een ploeg die derde werd op het EK heeft Sosa nog niet laten zien wat hij écht kan. In mentaal opzicht kende hij naar eigen zeggen een zware eerste helft van het seizoen. 'Toen ik kwam, belandde ik al snel in een neerwaartse spiraal. Ik begon goed, maar nadat Sven Mislintat werd ontslagen en de beschuldigingen rondom belangenverstrengeling bij mijn transfer gingen spelen, verdween ik voor mijn gevoel ook uit beeld.'

Nu, ruim een halfjaar later, gaat het iets beter met Ajax, maar is er nog altijd genoeg ruimte voor meer verbetering. 'Met de komst van John van ’t Schip hebben we de slechte seizoenstart een beter vervolg kunnen geven. John managet de groep goed. Als je gaat restaureren, moet je honderd procent overtuigd zijn van de keuze voor een trainer, want die moet het restauratieproces van het elftal dagelijks begeleiden. Dit seizoen restaureren we het team met twee verschillende trainers. Daardoor begon het proces halverwege het seizoen grotendeels opnieuw.'

Sosa geeft aan dat hij progressie ziet bij Ajax. Eerder stond de club nog tijdelijk laatste in de Eredivisie. 'Het feit dat we daar stonden, gaf lange tijd veel negatieve energie. Dat is andersom bij de ploegen boven ons. Zij leven het hele seizoen veelal in positivisme. Wat we dit seizoen ook bereiken, het is in de ogen van supporters onvoldoende. De ranglijst liegt niet. Het enige wat we nog kunnen doen, is alles geven om er het maximale uit te halen. Ajax moet Europees voetbal halen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Aldek +5080

‘ we staan stabiel in de eredivisie’…. Plek 5

Pffff Sosa

15-03-2024 21:50

Wobbo +11199

Ik vind er niet veel aan die hele Sosa. Het is allemaal te vrijblijvend wat ie doet. Hij is 1.87 maar doet helemaal niets met zijn lengte. Het is gewoon een 532 wingback en ja we gaan niet bij Ajax gelijk de hele clubcultuur omgooien omdat mijnheer Sosa beter in een 532 systeem speelt. Er zit weinig urgentie in zijn spel. Weinig gif. Aardige voorzet maar ook niet veel meer dan dat. Gewoon een miskoop. Een Wijndal is niet slechter hoor.

Maar goed aangezien Huiswijn maar aan blijven modderen met blessures hebben we voorlopig geen vleugelspelers totdat misschien Godts en Van Axen-Dongen helemaal fris zijn dus heeft Sosa voorlopig geluk. Al zou ik 442 gaan spelen nu we weten dat Mannsverk en Kaplan redelijk goed het niveau aan kunnen.

14-03-2024 19:14

NipeB +15790

Wat een akelige reactie. Meneer Sosa heeft ondanks weinig vertrouwen van de coaches toch aardig wat assists. Gaat wel in de spelers raad zitten als enige Mislintat aankoop. Dat betekent dat hij zich wel inzet. Van onze vleugelspelers komt al jaren geen voorzet meer want die komen liever naar binnen, vooral op links. Alsof de 17 jarige Godts of altijd geblesseerde Amo een belangrijke bijdrage leveren aan Ajax. Laat Sosa een tijdje staan. Heb het idee dat hij wel beter wordt. Misselijkmakend zoals aankopen hier het hele jaar al worden afgekraakt. Jij hoort vast bij het deel dat iedereen uitfluit, als je al in het stadion komt.

14-03-2024 19:25

Wobbo +11199

Het is een wingback, simpel zat. Dus een miskoop omdat Ajax niet met wingbacks speelt normaal gesproken. De hele jeugd speelt 433 zodat jeugdspelers uiteindelijk makkelijker in kunnen stromen bij het 1e. En iedereen kan toch met zijn eigen ogen zien dat hij maar wat doet? Van een speler die al international is mag je veel meer verwachten. Van de huidige selectie is hij denk ik de minst slechtse keuze dat wel. Maar ja dat zegt niet zo heel veel omdat de selectie gewoon best wel ruk is.

Godts is een groot talent en die kan zeker al het verschil gaan maken. Ik zeg niet dat we de nieuwe Arjen Robben in huis hebben maar hij heeft zeker wel potentie om snel uit te groeien tot basisspler. Van Axel-Dongen had die potentie 2 jaar geleden al toen die liet zien 2 klasses beter te zijn dan Daramy. Maar ja helaasch een beetje van glas. Maar als die zijn vorm te pakken krijgt en heel blijft en Godts ook dan kunnen we daar wel veel plezier aan beleven.

Wat ik pas misselijkmakend vindt is dat wanbeleid wat al jaren aan de gang is bij Ajax omdat er jaren lang heel veel figuren het beleid van Ajax hebben mogen bepalen die daar totaal geen recht op hebben. Het heeft niets met het besturen van een voetbalclub te maken. Als je incapabele mensen binnenlaat, die laten alleen nog meer incapabele mensen binnen die er ook niets te zoeken hebben. Dan kom je dus met halve garen aanzetten als Hendriks en Van Halst enzo en die via een of ander bureau die Mislintat aanstellen die dan gewoon zonder toezicht (want er zit daar bovenin geen voetbalverstand) voor 110 miljoen een hoop kutspelers kan halen waarvan het grootste gedeelte naast dat ze de kwaliteit missen ook totaal niet passen bij het Ajax systeem.

14-03-2024 19:42

NipeB +15790

Het probleem is niet de buitenstaander als Hendriks (waarvan je de functie kennelijk nog steeds niet kent) of Mislintat. Het is Ajax zelf en de eindeloze vriendjespolitiek. Daardoor kijkt iedereen weg bij gedrag van Overmars, de exorbitante commissies aan zaakwaarnemers (verdienen de vriendjes zelf ook aan) of zijn amateuristische werkwijze waardoor de succesvolle basis vorige zomer weg mocht en Ajax dat niet eens wist. Er waren niet eens scoutinggegevens en hij kende de jeugdopleiding evenmin. Nu heeft de bestuursraad een nitwit als Kroes kunnen pushen als AD. Kardinale vergissing. Ajax heeft niemand anders nodig om heel diep te vallen. Doen ze helemaal zelf. De Ajax DNA colonne is conservatief en niet de weg naar nieuw succes. Maar ach, ik ben maar supporter en kan het wanbeleid en de gebrekkige organisatie niet verbeteren. Deze crisis gaat nog jaren duren en is echt nog niet op het dieptepunt.

14-03-2024 20:11

MokumsParadijs +2236

Dus het is volgens jou ‘misselijkmakend’ als je aankopen (lees: miskopen) afkraakt, maar het is prima als je Kroes (nog voor hij is begonnen) een nitwit noemt? En de Ajax DNA colonne(?) conservatief? En verder vooral klaagt over wanbeleid en gebrekkige organisatie? En een crisis voorspelt die nog jaren gaat duren en nog veel erger wordt? En dan een ander ervan beschuldigen dat hij ‘iedereen uitfluit’.

14-03-2024 20:53

Gaza +4367

Sosa zou eens de bal aan moeten nemen wanneer hij open draait. Maakt zichzelf in balbezit vaak te moeilijk waardoor hij vaak niet anders kan dan tikkie terug of tikkie breed.

14-03-2024 19:08

nightgoat +30887

Laten we het vanavond dan vooral pósitief houden.
Ofzo.

14-03-2024 19:00

FransHoek +8964

Hij zit in de spelersraad en stond laatst ook te trainen met die 13 anderen op zijn vrije dag. Dit soort dingen zijn wel kleine hints dat hij betrokken is bij de club. Zijn verhaal is verder duidelijk.
Ik vind dat hij meer moet laten zien op het veld, maar ik zie hem liever dan Wijndal of Martha.

14-03-2024 18:55

B2tob4 +12078

Mee eens! Zowel Wijndal als Martha op de transferlijst. Niet het niveau wat je als Ajax nastreeft.

14-03-2024 19:22

Nr.10 +110981

Denk dat hij inderdaad wel veel beter kan dan wat hij tot nu toe heeft laten zien. Je zag bijvoorbeeld in die wedstrijd tegen PSV tegen Bakayoko ook dat hij wel degelijk goed kan verdedigen.
Maar ik heb toch wel veel twijfels bij hem. Vergelijk het eens met een Kaplan die ook in een matig elftal z’n entree maakt. Sosa heeft dat soort mentaliteit en focus niet. Ik zeg niet dat het makkelijk is, in de situatie van dit seizoen, maar ik mis bij hem toch een soort scherpte, en ik zou toch verder kijken als je een goed bod voor hem krijgt denk ik.

14-03-2024 18:45

tdecler +3302

Ik zie bakayoko niet vaak, dus misschien zit ik er finaal naast. Maar heb het idee dat hij elke keer zelfde doet en misschien makkelijk te verdedigen is. Hopelijk kan sosa zich in de kijker spelen in dit systeem. Zie hem in een 4-3-3 niet renderen en ik neem aan dat ze dat volgend seizoen wel weer willen gaan spelen

14-03-2024 19:02

Nr.10 +110981

Bakayoko is makkelijk een van de beste aanvallers van de Eredivisie, en de meeste verdedigers hebben hele grote moeite met hem (als hij er zin in heeft, en dat had hij wel, want hij had Rensch al een paar keer stof laten happen).

14-03-2024 19:06

NipeB +15790

Gisteren was Bakayoko helemaal niks. Is een mannetje dat in de eredivisie soms goed is, maar natuurlijk geen echt talent. Snap dat je dat in dit Ajax vergeten bent, hoe echt talent eruit ziet. Beetje Kaplan idee die in 1,5 wedstrijd meer laat zien dan Hato.

14-03-2024 19:31

tdecler +3302

@ramaj

In Nederlandse competitie is het vaak leuk. Maar zodra ze naar de grote competities gaan zakken ze vaak door de mand

15-03-2024 07:06

NipeB +15790

Kaplan heeft 1,5 wedstrijd goed en 1 wedstrijd mwah gespeeld. Sosa heeft 4 assists, ballen op de paal gehad terwijl hij grote delen van het seizoen niet speelde. Verdedigend kan het zeker beter maar hij is de beste linksback die we hebben en met vertrouwen wordt hij vast nog beter. Positief dat hij extra traint en in de spelers raad zit. Dat toont dat het hem kan schelen.

14-03-2024 19:29

wimdep +1298

115 wedstrijden voor Stuttgart, hoe is het mogelijk!

14-03-2024 18:40

Gaza +4367

Alsof Stuttgart een Bayern is.

14-03-2024 19:01

Henkjanklaas +20606

Juist deze Sosa is niet altijd gefocussed en speelt te vaak zomeravondvoetbal. Dat hij niet kan verdedigen en normaliter de kwaliteiten mist waar ajax1 om vraagt is een feit maar ook een feit is dat hij zelden tot het gaatje gaat. En dit laatste mogen we van iedere speler verwachten dus ook van hem. Snel
verkopen deze Flankengott einde seizoen samen met tal
van andere ‘ Mislintat aankopen ‘.

14-03-2024 18:25

Ricoteb +53174

Toch bijzonder dat Sosa juist in de spelersraad zit. Tijdens wedstrijden lijkt het vaak genoeg dat hij het allemaal wel best vindt, maar het zegt genoeg dat hij daar dan toch bij zit. En dan bijvoorbeeld een Van den Boomen, eerst toch mogelijke kandidaat als aanvoerder, juist weer niet.

14-03-2024 18:03

Nr.10 +110981

Kan ook te maken hebben dat je een balans in die raad wil, niet alleen maar NL spelers maar ook een van de nieuwe buitenlandse jongens.

14-03-2024 18:46

NipeB +15790

Maar hij is dan wel degene van de 12 verguisde spelers die zijn vinger opsteekt. Misschien kun je dat eens waarderen? Of is dat ook al te moeilijk en ben je ook al de hele dag boos omdat Mislintat in september een borrel dronk met collega’s.

14-03-2024 19:32

Musica Merlo +8197

Zo slecht nog niet? Ok. Maar niet goed genoeg voor het Ajax shirt. Dus naast een aantal andere miskopen zo snel mogelijk verkopen of verhuren. Alles (op Mannsverk en Ramaj na) van Mislintat maakt mij kotsmisselijk. Hoe haal je het in je hoofd alles op eigen houtje te doen en een prachtige club naar de klote te helpen.

14-03-2024 17:48

Ricoteb +53174

Met wie moest hij het samendoen dan? Steijn, die ook Sepp van de Berg en Kitolano wilde? Of de scouting die met Avila op de proppen kwamen?

14-03-2024 18:00

FysioPat020 +25603

Ajmo Hrvatska 🇭🇷

14-03-2024 17:31

Jarikoning +7201

Ik had veel.meer vam Sosa verwacht. Was toch een bekend gezicht.

14-03-2024 17:27

Sense of.H +5436

Hij moet meer naar zichzelf kijken... En over de harde kern een kroaat is niet de ander Kroaat he

14-03-2024 17:22

Okocha078 +13684

Gebruike hij maar eens wat sos, had hij misschien wat peper in zn reet

14-03-2024 17:21

debetweter +10061

Ik weet niet hoe jij je neus poedert of daarna allemaal doet.....

14-03-2024 18:01

Dusbaba +15337

Ik weet nog dat ik zijn skills had bekeken toen hij werd gehaald en ik was laaiend enthousiast. Ik weet dat het maar skills zijn, maar toch. Helaas is het er nog bepaalt niet uitgekomen, maar ik heb nog steeds hoop.

14-03-2024 17:12

Henkjanklaas +20606

Kan niet verdedigen en dat leer je ook niet 1,2,3
Heeft een instelling van een zak patat.

14-03-2024 18:26

Tommyshelby +128463

Rensch en Sosa zitten in de spelersraad…..?

14-03-2024 17:07

debetweter +10061

Rensch raar? Sosa en Rulli misschien. Maar rensch niet. Taylor, Brobbey en Pasveer (ja die laatste is er ook nog) hadden meer sense gemaakt.

14-03-2024 18:04

BokkieBokstra +11291

Wat dat betreft veel respect voor van het Schip die in de failliete boedel is gestapt en de jongens die er zomaar bij zijn gehaald er bij heeft gehouden en weer een beter gevoel heeft gegeven.

Edit: en het uitfluiten kom ook aan bod daar heb je als ploeg helemaal niets aan, integendeel

14-03-2024 16:59

Breuk +25061

Het heeft bij Taylor wel degelijk geholpen.

14-03-2024 17:32

OpNaarNummer4 +1974

Correlatie ≠ causatie. Heeft na het uitfluiten overigens ook gewoon slechte potjes gespeeld, dus de correlatie gaat nieteens geheel op.

14-03-2024 17:36

BokkieBokstra +11291

Dat geloof ik niet, denk dat het vertrouwen van van het schip belangrijker is.

14-03-2024 18:18

stopperspil +11156

FlankenGott verkopen

14-03-2024 16:59

Hersenspinsel +7996

Bij Ajax hebben ze een constructie bedacht om het team te lijden. We hebben nu al 2 jaar een top waar delen niet ingevuld zijn. We krijgen nu morgen Kroes maar dan ontbreekt er nog steeds een manager.
Zou dat invloed hebben op ons team?

Het seizoen kan nog gered worden als we vanavond tegen AV winnen en later de CL winnen. Maar is ons team goed genoeg?
Antwoord van de spelers op het veld gewenst, geen bla, bla in spelersraden, je klasse laten zien, dat is Ajax.

14-03-2024 16:56

Rodsje +14678

Het gaat om de eerste indruk bij velen, ik vind Sosa vaak goed maar hij zal altijd de aankoop van die “duitser” blijven volgens de media en supporters. Daarom lijkt het mij het beste dat eigenlijk al die aankopen verkocht worden behalve aantal basis spelers natuurliik

14-03-2024 16:48

FysioPat020 +25603

Als er iemand vanavond de winnende maakt hoop ik dat het Sosa of Šutalo is, en geen ander.

14-03-2024 16:45

FysioPat020 +25603

Nog beter

14-03-2024 17:16

Aram +17854

Dat zou fantastisch zijn.

14-03-2024 17:42

Gaza +4367

Is hem van harte gegund.

14-03-2024 19:05

Merrick +6739

Interessert ne geen reet wie hem maakt als hij maar wordt gemaakt.

14-03-2024 17:58

appiehappie +3023

Sosa is op dit moment de beste linksback van deze selectie. Laat m spelen en geef m vertrouwen.

14-03-2024 16:37

myway25 +2441

Even serieus wat een onzin praten deze jongens allemaal. Het is een topsportklimaat bij Ajax. Als je slecht bent hoor je dat en als je goed bent ook. Als je niet tegen dergelijke dingen kan moet je lekker bij een andere club gaan voetballen met minder ambitie. Het is niet perse dat de Ajax supporters en de mensen in Ajax verwend zijn. Ze verwachten het beste en dat eisen ze ook. En als je shit bent dan hoor je dat ook zoals het in het zakenleven ook gaat. Dus kap met het gejank en als je het niet aankan vraag een transfer aan en rot op.

14-03-2024 16:26

FysioPat020 +25603

Er heerst juist het tegendeel van een topsportklimaat.

14-03-2024 16:46

myway25 +2441

Je mag het met me oneens zijn en we kunnen hierover discussieren. Maar om meteen te zeggen dat het een domme reactie is is het bijzonder.

Buiten dat feit om reageer jij op wat het nu is en dat is niet mijn punt. Als Sosa dit al zwaar vindt dan is hij als mens/voetballer niet datgene wat we zoeken. Iemand moet ook ruggegraat hebben.

Daarbij heerst er in ieder geval een sfeer van topsportklimaat bij Ajax. Dat het er niet naar gehandeld wordt ben ik het met je eens.

14-03-2024 17:05

FysioPat020 +25603

Heb hem bewerkt 😉

14-03-2024 17:09

myway25 +2441

Dank je wel en ik waardeer het.

14-03-2024 18:54

FysioPat020 +25603

Sorry, was niet zo bedoeld.

14-03-2024 18:57

myway25 +2441

Topper ben je.

14-03-2024 19:27

afcaveenendaal +1966

Ja als je dat niet erkend ben je ook wel een echte bladmongool

14-03-2024 16:21

LukaLitmanen +81962

Keizer Sösa, the usual suspect

14-03-2024 16:19

ajaxfan1972 +2473

Sosa is bij ajax door t kliekje gewoon gesloopt was één vd beste linksbacks van de bundesliga
En het ajax dna gelul morgen gaat kroes beginnen das pas een ramp

14-03-2024 16:10

Hersenspinsel +7996

Jij hebt zeker diamantenauge.

14-03-2024 17:00

MokumsParadijs +2236

Was een van de beste van de Bundesliga maar kan in de eredivisie niet meekomen.

14-03-2024 17:36

paulis +10224

tikkie breed tikkie terug Sosa

14-03-2024 16:05

wijzijndebeste123 +163218

De meeste aankopen hebben eerder laten zien prima spelers te zijn. Bij Ajax onderperformen ze enorm en spelen zonder enige zelfvertrouwen.

Zou dit misschien door de twee waardeloze trainers die geen enkele organisatie en structuur in weten te slijpen icm t zeer giftige anti-aankoop klimaat komen? Tis maar n idee.

14-03-2024 16:04

Turbo +41825

Elke aankoop heeft bij een vorige club positieve dingen laten zien, anders koopt een grotere club ze niet. Spelers moeten ook compatible zijn en aan kunnen haken op een hoger niveau. Verder kun je betwijfelen hoe "goed" spelers als bv een Medic, Akpom, Benji, Gaaei en Forbs zijn geweest bij hun vorige clubs.

Het is leuk dat ze aardige dingen laten zien ergens in een 2e divisie, jeugdcompetitie of degradatiezone, maar dat betekent niet dat je automatisch ook een goede speler voor een club als Ajax bent.

14-03-2024 16:09

wijzijndebeste123 +163218

Haha! Gewoon mijn hele post negeren.

N waardeloze trainer maakt spelers niet slechter? Je ongewenst voelen heeft geen invloed op prestaties? N gebrek aan zelfvertrouwen speelt geen rol? Jij beantwoord deze vragen kennelijk met nee aangezien je dit totaal negeert bij je beoordeling.

Je kan doorgaans pas beoordelen of n speler voldoet als de omstandigheden om te presteren aanwezig zijn. N goede speler lijkt slecht door n waardeloze trainer, net als n slechte speler goed lijkt door n goede trainer. N goede speler lijkt slecht door n gebrek aan zelfvertrouwen en zich ongewenst voelen.

Iedereen die dit ontkent is niet serieus te nemen.

14-03-2024 16:15

4Ever14 +6593

"Zou dit misschien door de twee waardeloze trainers die geen enkele organisatie en structuur in weten te slijpen icm t zeer giftige anti-aankoop klimaat komen? Tis maar n idee."

Iemand met verstand van voetbal zou zeggen: ja.
Echter hebben sommige supporters geen verstand van voetbal, dus is het makkelijker om te zeggen dat het aan die duitser ligt en de spelers van het niveau kkd zijn.

14-03-2024 16:12

FysioPat020 +25603

Spijker op de kop.

14-03-2024 16:47

Beachboy +2900

Dit is gewoon een goede speler, ik durf het wel aan om dat te stellen. Zeker niet een van degenen die weg moet komende zomer.

14-03-2024 15:57

Aram +17854

Over negativiteit gesproken. 90% van de supporters en voetbalbabbelaars ziet vooral veel negatieve kanten aan Sosa. Dat zal aan zijn uitstraling liggen want objectief gezien doet hij het behoorlijk goed. Zeker als je weet hoe hij keer op keer door Schip is beledigd als die Martha opstelde.

Daarom even een ander lijstje:
- speelt meer direct dan elke andere Ajacied dit jaar, heel veel 1 keer raken
- maakt geen blunders die doelpunten kosten
- is voor een back sterk in de eigen 16, kopt en werkt daar veel weg
- creëert heel veel kansen en heeft een hoog aantal assists
- wint veel duels
- laat verbetering zien, oa bij het terugrennen
- knijpt goed en op tijd (en idioot genoeg wordt dat dan door sommigen uitgelegd als “dekt op afstand”)
- doet het beter dan eerdere linksbacks

Wat ik ook zie is:
- kan best dribbelen maar durft dat niet omdat ie toch al zo veel kritiek krijgt
- afstemming met Hato klopt vaak niet, die geeft geen rugdekking en ze nemen elkaars man niet goed over
- afstemming met Taylor en Bergwijn was in het begin een ramp, ook omdat die zich beiden verstopten, maar hier zit verbetering in (goed zo heren!)

14-03-2024 15:51

Slang3 +45772

verbetering is dat hij meer diep moet gaan als de bal niet bij hem in de buurt is, die Kaplan pass, assist op Brobbey is wat hij 5x per wedstrijd moet doen. Maar dan moet Taylor ook uit zijn zone blijven

14-03-2024 15:54

El Grande Ghacied +1316

ik vind dat hij dus best een interessante connectie heeft met Brobbey. Die assist laatst tegen Utrecht was geen geluk bijvoorbeeld en ook best wat voorzetten die Brobbey met zn hoofd had moeten maken...
Als vanavond ergens het gevaar vandaan moet komen, dan is het wel van hun.

14-03-2024 16:23

1991 +7787

Hetzelfde euvel als vorige seizoen met de voorzetten van Chico op Brobbey dus..

14-03-2024 16:41

Slang3 +45772

die assist tegen Hannover ook. Zo'n voorzet heb ik een back van Ajax de afgelopen jaren niet zien maken. Als hij in de zomer weg wilt prima, maar hij zou niet bij de eerste 5 staan die ik weg wil hebben

14-03-2024 16:41

MokumsParadijs +2236

- Loopt regelmatig de bal over de zijlijn

14-03-2024 17:40

Aram +17854

Dat is Gooijer.
Die is gelukkig geschorst.

14-03-2024 18:40

JaapStam +136680

Ben niet zo onder indruk van deze Kroaat!!! Wel fan van dezelfde film; The Lord of the Rings!!! Daar is alles mee gezegd!!! Maar iemand uitfluiten is het laagst van allemaal!!! Helaas heb je zulke paupers er tussen zitten bij iedere voetbalclub!!! IQ van een doperwt!!!

14-03-2024 15:44

AFCAMM +11335

Ik ben ook nog geen fan, maar ik wil tegelijkertijd nog niet iedereen afschrijven. Als ze vanaf het begin een goede trainer hadden gehad, met een duidelijk verhaal, dan had ik ze nu wel veroordeeld.

14-03-2024 15:53

LukaLitmanen +81962

Kaiser Sösa, The Usual suspects, kevin Spacey

14-03-2024 16:19

Dave +5840

Rot op man

14-03-2024 15:27

Mattie +890

Kan je dat onderbouwen?

14-03-2024 15:38

behangdelul +32502

Dave, is that you?
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=WmLMSw_h5Vk&

14-03-2024 15:59

Dave +5840

Yip uit Maaskantje jonge BAM

14-03-2024 19:10

Artemio +31797

Ik had meer verwacht van Sosa, maar hij blijkt toch wat beperkt te zijn. Aanvallend is het prima heeft een goede voorzet en daar is alles ook wel meegezegd. Verdedigend doet hij het nu wel beter dan voorheen, maar het is over het algemeen te weinig.

14-03-2024 15:17

pedder12 +1450

Het is af en toe om te janken, maar bij vlagen denk ik🤔 als je zo constant speelt dan ben je een hele goede linksback.... Morgen start Kroes,, hopelijk is de wederopstanding begonnen.. goede trainer plus Jordan die weer mentaliteit met zich mee brengt... Mocht ten Hag komen, was hij iig wel van de discipline.. ik zeg vanavond speelt Sosa weer een hele goede wedstrijd.... En lust hij villa rauw

We will see

14-03-2024 15:15

Turbo +41825

Had verwacht dat hij meer zou toevoegen in het huidige systeem. Hoeft nauwelijks te verdedigen of op te bouwen, wat ie beide niet kan, en kan zich eigenlijk puur op z'n aanvalsspel richten. Alsnog is ie in de laatste 5 wedstrijden als wingback nauwelijks van waarde. Je mag blij zijn als ie tot 1 of max 2 geslaagde aanvallende bijdragen per wedstrijd komt, en dat is voor een wingback die het niet moet hebben van dynamiek, snelheid of een individuele actie echt veel te weinig.

Doorselecteren in de zomer.

14-03-2024 15:15

FysioPat020 +25603

Kansloos verhaal man.
Heb jij hem gevolgd in de BL waar hij de een vd beste linksbacks was?
Hij heeft alweer een trainer die er helemaal niks van snapt. Dan heb je er toch helemaal geen zin in., net als Šutalo

14-03-2024 15:25

Turbo +41825

Je zegt een hoop dingen die nergens op slaan.

"Heb jij hem gevolgd in de BL waar hij de een vd beste linksbacks was?"

Buiten het feit dat dit niet relevant is, aangezien bij een andere club een ander verwachtingspatroon, een andere dynamiek, en een ander spelsysteem van toepassing zijn, ben ik ook benieuwd hoe je gaat onderbouwen dat hij "één van de beste linksbacks van de Bundesliga" was. Wijndal was ook "één van de beste" linskbacks van Nederland. Betekent helemaal niks als je niks laat zien in Ajax shirt.

"Dan heb je er toch helemaal geen zin in., net als Šutalo"

Dit zou betekenen dat beide spelers de mentaliteit van een patatje hebben. Net nieuw bij een club en "geen zin" hebben..

Verder ben ik benieuwd wat er niet klopt aan mijn verhaal. Kan Sosa volgens jou wél goed verdedigen en opbouwen? Is hij wél snel en dynamisch? Waar ben je het nou eigenlijk niet mee eens? Want je geeft typsiche inhoud-ontwijkende onzin argumenten.

14-03-2024 15:32

FysioPat020 +25603

Reageer jij maar eerst op mijn reactie wat Gaaei betreft pik.

14-03-2024 15:45

Turbo +41825

Haha serieus? Dat topic van 4 dagen geleden waar je een discussie aanging en vervolgens niet meer op me reageerde? Kom op zeg. Dit is nu de 4e keer deze week dat je je uit een discussie probeert te draaien met ontwijkende bullshit.

Edit: ik heb het bewuste Gaaei topic opgezocht en je hebt ook daar nog steeds niet op me gereageerd. Je lult dus gewoon uit je nek 😂

14-03-2024 15:51

AjaxHoorn +32989

Sosa is niet zo goed voor de lange termijn. Matig aan de bal, matige snelheid, matig in verdedigen maar wel een enorm wapen met zijn voorzet.

Uitfluiten is trouwens heel triest.

14-03-2024 15:14

RonaldMcDonald +5072

De Kroatische zombies.

14-03-2024 15:12

WeirdAJAX +12114

Soms doet ie me een beetje aan Blind denken. Altijd denken naar voren, goede traptechniek en ziet het wel.
Soms ook lijkt hij zo flegmatiek, nonchalant. Maar dat past dan wel weer bij AJAX.

Aan de buitenkant bij een 5 mansverdediging voor mij een meerwaarde. Bij 4 achterin is hij verdedigend kwetsbaar.

14-03-2024 15:11

Aram +17854

Klopt in het combinatiespel speelt hij als Blind. Heeft wel als nadeel dit seizoen dat de mensen voor hem zich slecht aanbieden en vaak in de weg lopen. Is minder vast aan de bal dan Blind, maar dat komt ook wel door alle kritiek, durft daardoor minder (en ja mensen dat is logisch, dat veroorzaken wij zelf). Ik vind hem verdedigend beter dan Blind.

14-03-2024 16:10

WeirdAJAX +12114

Ik ben het met je eens. Vertrouwen is zo enorm belangrijk bij voetbal.

Moet wel zeggen dat je in de top ook wel een bepaalde mentaliteit nodig bent. Zo'n Sutalo komt vanaf dag 1 zo onzeker over; er is wel een bepaalde basis nodig.

14-03-2024 16:35

JoeBlow +8162

Best apart dat iemand als Boomen niet in de spelers raad zit. Niet altijd basis maar wel een Ajacied met kennis van de club, Nederlander, goede leeftijd en met wat internationale ervaring.

14-03-2024 15:06

Slang3 +45772

lijkt me juist goed dat er niet alleen maar NL in zitten, we hebben iets van 5 spelers met balkan roots. Dan is het niet gek als de meest ervarene daarvan hun vertegenwoordigd

14-03-2024 15:52

JoeBlow +8162

In plaats van Rulli bijvoorbeeld. Of Rensch. Dat is verbaal en qua persoonlijkheid nou ook niet echt toegevoegde waarde voor zo’n rol.

14-03-2024 21:57

FysioPat020 +25603

Je ziet aan hem en Šutalo dat ze er gewoon geen zin in hebben onder Schip en eerder Steijn.
Het amateurisme in de hele club spat er vanaf.
De hele sfeer is verziekt en ik ik zou er ook geen zin in hebben op deze manier zonder een topsportklimaat.

14-03-2024 15:05

Dolblij +44937

Stel, je komt naar Ajax met bepaalde voorstellingen en het enige wat je om je heen ziet is gekonkel en amateurisme. En dan mag je je plek ook nog delen met een huppelkutje als Martha omdat je volgende trainer weet ik wat voor gedachtes heeft. Wat zou je doen? Ik zou een dikke middelvinger opsteken en een transfer aanvragen.

14-03-2024 15:46

FysioPat020 +25603

Ik zou er ook met de pet naar gooien. Sorry hoor

14-03-2024 16:04

Dolblij +44937

Ja, Sosa zal denken: als jij niet voor mij, dan ik niet voor jou. Schip was tijdens een bepaald interview nou niet bepaald zachtzinnig voor Sosa. Dat doe je binnenskamers, zeker met trotse mensen als Kroaten.

14-03-2024 16:05

El Grande Ghacied +1316

Ik vind deze kerel zo lastig te peilen. Soms laat hij alleraardigste dingen zien waar je goed mee verder kunt om vervolgens de meest vreemde dingen te doen.
Als hij de juiste focus heeft, dan vind ik het een interessante speler, maar vaak is hij ook totaal afwezig. Erg flegmatiek allemaal, maar denk dat hij in een goed draaiend team prima zou functioneren.

14-03-2024 15:04

WeirdAJAX +12114

Haha ik typte net ook zoiets

14-03-2024 15:12

thepower1990 +35726

Het verhaal dat Sutalo en Sosa bij Kroatie wel mee kunnen begint eentonig te worden en is ook vrij makkelijk verklaarbaar.
Sosa is in alles een wingback dus enkel te gebruiken in een 5.3.2. In een klassieke 4.3.3 in de huisstijl van Ajax is hij verdedigend zo onwaarschijnlijk kwetsbaar en tel daarbij ook nog eens zijn flegmatieke uitstraling bij op. Halverwege het veld staan en dan een beetje balletjes voor slingeren geen enkel probleem, maar het moment dat er omgeschakeld moet worden en er van hem vuile meters terug worden verwacht vertikt ie het gewoon. Verkeerde speler voor Ajax dus zonder twijfel weer verkopen deze zomer. Verhaal Sutalo is ook niet zo ingewikkeld, bij Ajax wordt er wat verwacht van hem in de opbouw terwijl hij bij Kroatië heerlijk veilig Gvardiol naast zich heeft staan en bij balbezit kan kiezen of hij de bal geeft aan Modric of Kovacic voor hem.
Ze passen gewoon allebei niet in het voetbal wat Ajax wil spelen en hebben daarbij zeker voor spelers van de balkan ook nog eens een vreselijke flegmatieke slappe uitstraling.

14-03-2024 15:03

GNBL +89859 moderator

Kroatië speelt 4-3-3.

14-03-2024 15:23

robbertvd +2403

Kroatie speelt 4-3-3, en je zegt het zelf, kan bij Kroatie de bal kwijt aan Modric of Kovacic, is wel wat anders als de juffrouws bij ons.

14-03-2024 15:42

Soccerskins v2 +43237

Het slechtste seizoen in 60 jaar tijd. No big deal.

14-03-2024 14:55

AFCA020! +6083

'Ze gaven onder andere aan dat het voor hen moeilijk is de gehele sfeer in het stadion te beïnvloeden. Je kunt met tweeduizend man wel positief blijven aanmoedigen, maar het lukt niet altijd om iedereen daarin mee te krijgen.'

Exact dat dus. We kunnen blijven aanmoedigen, maar er zitten teveel “Ajacieden” op de lange zijde…

Ben in elk geval blij dat de spelers, Taylor bovenal, weten dat er wel degelijk support is van de echte fans.

Resultaten bekritiseren na 90 minuten, of de groep als geheel je ongenoegen kenbaar maken is helemaal prima. Evenals het “voetballen, voetballen”.
Maar 1 speler eruit pikken is not done en past niet bij een echte Ajacied

14-03-2024 14:48

FysioPat020 +25603

Gek dat hij het lang genoeg bewezen heeft wel te kunnen in een 2x sterkere competitie dan de Mickey Mouse competitie.

14-03-2024 14:43

Francisco81 +4289

Tja daar niet alleen, ook in het Kroatisch elftal. Speelde alles op het afgelopen wk, op 1 wedstrijd na ofzo. Sutalo speelt daar nagenoeg ook altijd goed.

14-03-2024 14:47

Aurora +4549

Ik mis gewoon noodzaak bij Sosa. Hoe hij terugloopt naar zijn positie na balverlies is eigenlijk lachwekkend. Prof onwaardig. Maar Gooyer deed dat weer super onhandig tegen Aston. We hebben niet beter dus we moeten ze steunen.

14-03-2024 14:39

dennisb123 +100

Lachwekkend, Rensch in de spelersraad, nog nooit zo'n slaper mee gemaakt en Sosa slikt het zelfde slaapverwekkende drankje voor en tijdens een wedstrijd. Rooibos thee of zo...
Dit zijn geen spelers die het mes tussen de tanden hebben en niet volop in de strijd gaan om ons beter te maken.

14-03-2024 14:16

ajaciedje90 +59804

Je wilt een discussie gaan voeren of Rensch wel of niet in de spelersraad moet zitten?

14-03-2024 14:47

TheSpecialOne +8840

Als je een ''hekel'' aan iemand hebt, dan vertrouw je hem zelfs niet eens het legen van een prullenbak toe.

14-03-2024 14:59

dennisb123 +100

Ik vind het ironisch, mag dat?

14-03-2024 15:03

ajaciedje90 +59804

O ik dacht dat je het lachwekkend vond. Maar van mij mag dat best hoor. Over het algemeen wordt de spelersrraad samengesteld vanuit de spelers zelf dus Rensch zal daar zitten vanuit de selectie.

14-03-2024 15:12

AFCACruijff14 +161006

Sosa kan niet verdedigen. Best pijnlijk voor een linksback. Je kan beter een linksmidden of linksvoor van hem maken als je met hem door zou gaan.

14-03-2024 14:10

Bensco +7166

Ik vind hem aanvallend anders ook geen meesterwerk. Hij heeft wel lef en kan een mannetje passeren. Maar zijn pases komen zelden aan en zijn schoten creëren nauwelijks dreiging. Iets zegt me dat er meer in zit dan hij nu laat zien maar ik ben nog niet onder de indruk van zijn prestaties.

14-03-2024 14:34

UwSchipper +5591

Zijn voorzetten zijn heel vaak afzwaaiers...

14-03-2024 14:54

ajaxmastery +1439

Hij is geen back.
Zwakke verdediger en onzeker in opbouw.

Meer een linkshalf a la Beckham, in 442.
Geen (loop)acties, gewoon voorzetten.

14-03-2024 14:10

MPAjax +8393

Om voorzetten te doen heb je loopacties nodig, je zegt geen loopacties dus ook geen voorzetten

14-03-2024 14:14

ajaxmastery +1439

Met loopacties bedoel ik ‘achterlijn halen’.

Hij krult zijn voorzetten om de verdediger heen.

14-03-2024 14:31

noppenkoning +41111

Als je in het stadion zit zie je hem regelmatig wandelen terwijl de tegenpartij aan het aanvallen is. Als het niet lekker loopt wil je op zijn minst iemand zien die aan het buffelen is. Het is wel een beetje een mooi weer voetballer. Maarja kan hij ook niets aan doen verder, we worden niet allemaal als Tagliafico en Martinez geboren.

14-03-2024 14:06

Slang3 +45772

het helpt niet mee in het beeld dat je als speler voor jezelf creëert, tegen Bodo had bij verdedigend veel goede acties bijvoorbeeld. Maar dat blijft nu niet meer hangen door zijn gesjok.

14-03-2024 14:09

Godenzoon24 +15271

Tegen Psv viel die verdedigend ook echt prima in!

14-03-2024 14:31

Slang3 +45772

als je echt slim bent als speler juich je een paar keer extra hard na een tackle of een bal van de lijn haalt, dat eet het publiek op als warme pap.

14-03-2024 14:34

WeirdAJAX +12114

Dit. Dan heb je grinta.

14-03-2024 15:15

Slang3 +45772

Keer in een interview aangeven dat je een harde jeugd had helpt ook. Soort Idols is het

14-03-2024 15:50

1991 +7787

Als we dan toch een Argentijn op LB willen, Valentin Gomez heeft bij Valez nog een 6 maanden contract komende zomer..

14-03-2024 16:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.