'Mislintat adviseerde Sosa over te stappen naar zaakwaarnemer Beck'

door Jesse ter Haar 863

Bron De Telegraaf

'Mislintat adviseerde Sosa over te stappen naar zaakwaarnemer Beck'

door Jesse ter Haar 863

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat heeft Borna Sosa op de slotdag van de transfermarkt aangeraden om van zaakwaarnemer te wisselen, zo schrijft De Telegraaf. Eerder was Thies Bliemeister van CAA Stellar zijn agent, maar de directeur voetbalzaken van Ajax raadde hem aan om over te stappen naar Arthur Beck - de man met aandelen in het eigen bedrijf van Mislintat. Alleen op die manier zou de transfer kunnen worden afgerond. Dat gebeurde, via Mislintats zakenrelatie Beck.

De bestuurder is medeoprichter van het bedrijf Matchmetrics GmbH. Aanvankelijk deelde hij de aandelen evenredig met vier aandelen, maar kort na zijn aanstelling bij Ajax kreeg hij plots 35 procent van de aandelen in handen. Tegelijkertijd kreeg ook Duits zaakwaarnemerskantoor AKA Global aandelen in de organisatie. AKA Global wordt gerund door Kerim Cerit en de genoemde zaakwaarnemer Beck.

Mislintat had contact met Beck inzake de transfer van Eduard Spertsyan, maar dat ging niet door. De transfer van Sosa echter wel. Het grote probleem hierbij is het feit dat de handelswijze van Mislintat niet samengaat met de corporate governance van de club. Volgens deze bepaling mag een directeur van Ajax geen besluiten nemen over onderwerpen waarbij deze een tegenstrijdig belang heeft. Gezien de aandelen die Beck heeft, kan het zo worden beoordeeld dat er sprake is van een dergelijk belang.

Aanvankelijk was Bliemeister dus de zaakwaarnemer van Sosa. Op 31 augustus echter, kreeg de back een bericht van Mislintat. Daarin stond de vraag of Sosa wilde videobellen, wanneer hij via de beeldverbinding niet alleen de Mislintat maar ook Beck trof. Op een ander moment vertelt Sosa aan Bliemeister dat hij de transfer naar Ajax enkel kan maken wanneer hij overstapt naar Beck. Mislintat zou immers alleen zaken willen doen met zijn landgenoot en niet met een zaakwaarnemer van CAA Stellar. Sosa stond niet te springen om de overstap van Bliemeister naar Beck, maar wilde graag naar Ajax en besloot het toch te doen.

Het werk van Beck in de transfer van Sosa ging verder dan alleen het opstellen van het contract. Namens Ajax ging hij de onderhandelingen in met VfB Stuttgart en kwam hij tot een te betalen transfersom. 'Het heeft ermee te maken dat Mislintat en zijn oude werkgever Stuttgart op slechte voet met elkaar staan. Maar ook bij de uiteindelijk afgeketste deal van Eduard Spertsyan werd Beck er door Mislintat tussen geschoven.'

Vragen aan Van Halst

Naar aanleiding van het verhaal rond Mislintat zijn er aan Jan van Halst - de tijdelijke algemeen directeur van Ajax - elf vragen gesteld. Voorbeelden zijn of er voor de aanstelling van Mislintat is geïnformeerd bij zijn vorige werkgevers Arsenal, Dortmund en Stuttgart, waarom Ajax toestemming heeft gegeven dat Mislintat bij zijn in dienst treden twintig procent van de aandelen van Matchmetrics GmbH behield en waarom Mislintat niet op non-actief wordt gesteld. De reactie van Van Halst: 'Wij waren voordat Sven Mislintat werd aangesteld reeds op de hoogte van zijn aandeelhouderschap in Matchmetrics. Hierover zijn destijds contractuele afspraken gemaakt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JanBiesbos +29223

Allemaal leugens en karaktermoord van die ontust stokers de TG en Rob Jansen en NOS vriendjes die zijn vriendjes en hebben “belangen”. Gewoon een suggestief stuk om ajax kapot te maken bah. Vanaf dag een omdat we bosz niet hebben aangesteld zijn ze gepikeerd

20-09-2023 22:17

debarbaar +8250

Nou en? Is er ooit onderzoek gedaan hoe het kwam dat er onder Overmars achterlijk hoge bedragen naar zaakwaarnemers gingen? En hoeveel mensen moesten er overstappen naar Rob Jansen? Koeman let zelfs Alfred Schreuder overstappen naar Jansen anders was Barcelona geen optie. Het is van alle dag. Je had er elke transfer uit kunnen pikken maar nu net niet die van Sosa met 8 miljoen.

20-09-2023 12:37

JariJari +15260

Hadden ze in de tijd van die Rioolrat moeten doen als voorwaarde van speeltijd bij Ajax. Bij de rioolrat? --> tribune op

20-09-2023 12:03

tripleA +3915

Maakt het wat uit of de deal al in voorbereiding was? Er hebben onafhankelijke ogen naar gekeken van een nieuwe zaakwaarnemer dus de deal is daarmee gewoon waterdicht.

20-09-2023 11:41

Ajax The Best +16621

In Engeland, Spanje en Italië gebeurt het nooit dat een TD een speler koopt vanuit zijn netwerk...

20-09-2023 10:37

Sentinel +8957

Daar mag je als club een miljard in de min staan en nog kopen.

Ja het is scheef in de wereld. Maar dat is geen reden.

20-09-2023 10:57

YRGI +32962

Lol. Hoeveel schuld heeft Barça inmiddels?

20-09-2023 11:06

JanBiesbos +29223

Sarcastisch? Dus ETH heeft bij manu niks uit zijn netwerk gekocht bij ajax?

20-09-2023 22:21

AjaxPositivo +6958

Niet echt fris maar ik reken Mislintat liever af op aan- en verkoopbeleid.
Als de helft van z'n aankopen laat zien een meerwaarde te zijn en we ons kwalificeren voor CL aan het einde van het seizoen, heeft hij het goed gedaan.

Salarishuis heeft een facelift gehad door dure spelers te laten gaan (Tadic en Klaassen) en alle spelers die overbodig waren (Bassey, Sanchez, Chico, Wijndal, Pierie enz) zijn vertrokken. Nu alleen nog zien dat de trainer (of het nou Steijn of een ander is) een succesvol team kan smeden met deze spelers. Ik houd hoop op dat Mikautadze, Forbs en Akpom opeens geweldenaars zijn. En dat spelers als Mannsverk. Avila, Soda, Gaaei enz ook beter zijn dan hun voorgangers.

20-09-2023 09:49

Sentinel +8957

Weinigen beseffen dat dit salarishuis ook in je nadeel kan werken. Bij tegenvallende prestaties zakken de salarissen dan wel maar dan wordt het makkelijker voor spelers om zich sportief en financieel te verbeteren en daardoor (desnoods) een transfer af te dwingen.

In slechte tijden kun je dus je beste spelers verliezen tegen een lage transferwaarde.

Ik ben niet zo blij met Sven. Nu dit weer...en dit is vrij ernstig te noemen.

20-09-2023 10:02

hetje +2173

Dan was het beter geweestom de salarissen te verlagen voor nieuwe spelers en de bonussen hoger te maken

20-09-2023 10:17

HendrikAjax +16862

Dat is misschien een nadeel maar de salarissen waren nou eenmaal veelste hoog bij Ajax. Dat konden we niet rond krijgen. De lagere salarissen zijn op zeker een verbetering.

20-09-2023 10:18

Balgevoel +30902

Mwah, denk niet dat het verschil dusdanig is dat je bij, bijvoorbeeld een arbitragecommissie, ineens wél op grond van financiële positieverbetering zomaar een transfer kunt afdwingen. We hebben minder grootverdieners, maar Ajacieden zullen ten opzichte van leeftijdgenoten elders en zeker in Nederland, toch echt geen mager salaris verdienen.

20-09-2023 11:10

Sentinel +8957

Mwah, ik herinner mij nog een zaak met Silooy, en een zaak met Frank en Ronald de Boer. En nog tig andere zaken...

Het is zeker een argument en het gaat zeker gebeuren.

20-09-2023 11:11

niquedegraaff +5292

Bizar. Ze zijn er net 3 weken. Waarvan 1 week interland. Hoe kan je ze nou al afschrijven!?

20-09-2023 10:48

Balgevoel +30902

Ik snap niet waarom je zou moeten overstappen van makelaar om een transfer rond te krijgen. Daar zijn die lui toch voor? Het enige dat ik kan bedenken, is dat een makelaar allicht al te druk is met andere spelers. Het lijkt me niet dat het te maken heeft met (vaak contractueel vastgelegde) percentages. Zaakwaarnemers lijken me slim genoeg om te regelen dat een speler niet zo vlak voor een grote transfer overstapt en ze geld mislopen...

20-09-2023 10:57

JariJari +15260

Als Ajax geen zaken doet met een bepaalde zaakwaarnemer (cowboy) dan zal dat toch echt noodzakelijk zijn.

20-09-2023 12:06

Balgevoel +30902

Klaarblijkelijk is het omdat z'n contract met dat andere bureau afliep en iemand anders (maatje van Mislintat) 'goedkoper' kon fixen. Ik had even geen rekening gehouden met die mogelijkheid, dat zo'n contract precies t/m 31/8 zou zijn... Dus dan is het ergens wel logisch.

20-09-2023 12:08

Schip +23518

Prima dat ze zoiets uitzoeken, maar het raakt totaal de kern van het figuur Misliintat niet. Hij flatert en experimenteert erop los, communiceert niet en heeft zijn eigen trainer met een pak middelmaatjes en vreemdelingen op pad gestuurd, waarbij hij een jeugdspeler van City aantrekt die er nog niet klaar voor is. Om Ziyech te laten lopen. Om vervolgens zijn zelf gekozen trainer bizar snel voor te dragen voor ontslag, om zijn eigen stek veilig te stellen.

Laat ze hem daarop aanspreken.

20-09-2023 09:33

Sentinel +8957

Vergeet Tagliafico niet, Noa Lang en Vreeman.

20-09-2023 10:03

Vik86 +42397

Noa no 7 k op je feestje..wat wil je met de spelers wie je opnoemt.

20-09-2023 11:16

Sentinel +8957

Doe eens een wilde gok.

20-09-2023 11:48

JariJari +15260

Ajax naar de tering helpen?

Sven doet het prima.

20-09-2023 12:07

Sentinel +8957

Klopt, Sven doet dat inderdaad prima.

20-09-2023 12:21

niquedegraaff +5292

Van Halst lekt naar telegraaf en Andy. Laat dat duidelijk zijn.

20-09-2023 09:09

AjaxPositivo +6958

Denk je niet dat het bij de scouts ligt die zich gepasseerd voelen? Of die eigenlijke zaakwaarnemer van Sosa?
Mislintat had kunnen verwachten dat zij zouden gaan klagen en lekken.
Mja als we succes hebben kan niemand dit wat schelen. Nu het een bende is, duiken we er allemaal op.

20-09-2023 09:51

tripleA +3915

Volgens mij een onzinverhaal dat de scouting gepasseerd zou zijn. Mulsintat heeft wel gezegd dat het beter moet en dat lijkt me op basis van vorig jaar geen hele rare mening.

20-09-2023 11:43

JariJari +15260

Ik denk zelf Steijn

20-09-2023 12:07

musicradio +3893

dat was ook ene vriendjespolitiek

20-09-2023 08:58

PetrusKeizer +10739

vHalst niet helder, roept al weer vragen op over geschikt als AD zelfs al is t maar interim: '20% was bekend, hierover zijn contractuele afspraken gemaakt' . Wat zij dan die afspraken, want deze platitude zegt me niks. En wat als Mislinstats zn aandeel zou vergroten (van de hand doen is natuurlijk n nonissue tenzij er iets aan de hand is met een schimmige-deal-overnemer).

20-09-2023 07:46

VoorAltijdNummer14 +25427

“The day after”

Is er al iemand die mij kan vertellen hoe Sven zichzelf concreet verrijkt en Ajax ermee geschaad heeft?

De enige die hooguit ‘verneukt’ is, is de vorige agent van Sosa. Sven en Beck hebben met deze actie Sosa, Ajax en zelfs Maurice “Wijndal en ASE voldoen niet” Steijn een dienst bewezen.

Uit dit onderzoek kan toch niks anders komen dan “het is niet tiptop volgens de communicatierichtlijnen gegaan op deadlineday, maar Ajax is er beter uitgekomen” en dan weet Sven wat er vervolgens anders moet.

Te bizar voor woorden hoe de Nederlandse voetbalpers Steijn te hulp schiet met dit soort berichten, sinds Freek Jansen ‘alarm sloeg’.

20-09-2023 07:43

musicradio +3893

dat zijn ook een stelletje hufters die hele medis verbannen uit de arena

20-09-2023 08:59

Balgevoel +30902

Tsja, als er een onevenredig hoog bedrag betaald is voor de makelaarsdiensten, moet worden gecheckt of dat geld niet via dat bedrijf weer ergens is doorgesluisd, of zo. Dus het lijkt me dat je vrij simpel kan zeggen: er is wel of niet buitensporig veel betaald, waarna het stopt of je verder onderzoek moet doen. Het is natuurlijk wel zo dat Ajax als NV héél erg onder de loep ligt, dus onhandig tot gewoonweg dom zou ik dit wel noemen. Maar ja, ik ben ook érg blij met Sosa...

20-09-2023 11:02

VoorAltijdNummer14 +25427

Dat ben ik overigens geheel met je eens hoor, maar de hele insteek om met Beck in zee te gaan, is om de enorme fee van Stellar te omzeilen, wat de transfersom richting Stuttgart en commissie voor Sosa weer te hoog had gemaakt voor het resterende budget.

Daarom lijkt het mij dat hieruit komt dat er niet buitensporig veel betaald is. En mocht het wel zo zijn; dan mag Sven ook van mij vertrekken.

20-09-2023 11:05

Balgevoel +30902

Aha, om die reden dus de overstap, helder. Dus zaakwaarnemers kunnen ook genaaid worden, dat stemt me stiekem wel tevree... ;-) Mislintat zocht dus de grenzen op om Sosa binnen te kunnen halen. Gevalletje: liever sorry zeggen dan niet gedaan. Ben benieuwd, al gaat de storm toch niet liggen als dit onderzoek met een sisser afloopt.

20-09-2023 11:08

VoorAltijdNummer14 +25427

Sterker nog: Sosa had een contract tot 31 augustus bij de vorige zaakie. Dat liep af en op 1 september werd er pas officieel getracht te kopen. Met Beck dus als nieuwe behartiger, tevens tussenpersoon tussen Sven en Stuttgart.

Behalve dat het misschien sneaky is (van Sosa en Sven), is dat niet illegaal.

20-09-2023 11:12

Balgevoel +30902

Haha, gevalletje 'past precies'. Daarom kon-ie dus ook niet eerder komen. Interessant inkijkje in een transfer, trouwens, even los van de verder erg vervelende bijvangst.

20-09-2023 11:15

JariJari +15260

Dus juist om de kosten voor Ajax lager te maken.

20-09-2023 12:10

JariJari +15260

Voetbalpers in NL is puur tabloitpers.

Problemen bij Ajax zijn het meest winstgevend voor ze dus fabriceren ze die.

20-09-2023 12:09

Ajax The Best +16621

Misschien kan van Halst ook de TD waarnemen. In Jan we trust...

20-09-2023 07:35

Mv9494 +16639

Van Halst moet lekker een andere baan gaan zoeken. Net zoals alle andere RvC leden

20-09-2023 07:37

Jarivanheumen +5684

Een spelers dwingen over te stappen naar een zaakwaarnemer waar jij belang bij hebt. Sorry hoor maar dit is gewoon niet goed te praten. Of hij er nu wel niet mee heeft verdiend.

20-09-2023 07:30

GNBL +90100 moderator

Dwingen nog wel.

20-09-2023 08:08

JariJari +15260

Die andere zaakwaarnemer had schijnbaar een hogere fee voor Ajax. Toch prima dat hij hem laat switchen naar een goedkopere? Bespaart Ajax geld.

20-09-2023 12:13

hoolimike +2459

Auf wiedersehen

20-09-2023 07:23

Zlaat +2419

Wat een details allemaal. Lijkt wel of de journalisten aan de bestuurstafel zitten.

20-09-2023 07:13

DeMeer1976 +3095

Het wordt steeds meer een soap met die Sven. Als Ajax deze man gaat handhaven dan zijn we nog verder afgezakt dan ik al denk.⚽️

20-09-2023 07:10

d'n 1e +186

Oprotten die Mislintat om te beginnen met Hendrikx en dan zullen er nog vele andere volgen

20-09-2023 07:10

Mv9494 +16639

Mocht Mislintat ontslagen worden hierdoor, kan iemand dan uberhaupt nog Steijn ontslaan omdat er dan geen TD is

20-09-2023 06:50

kevinyfz0299 +15

Schreuder is toch ook ontslagen zonder td

20-09-2023 06:55

Mv9494 +16639

ja, dat is waar was ik ff vergeten

20-09-2023 07:02

Jake the Snake +17351

Tuurlijk. Dan wordt de TD waargenomen door andere directieleden. Zoals Van der Sar langer dan een jaar deed met ondersteuning van H2.

20-09-2023 06:59

Ajaxfan16 +27446

Wat ik wel merk, is dat door het negatieve gedoe het hier op AS er niet gezelliger op wordt. In dit soort tijden moeten we juist met zijn allen achter de club gaan staan, ipv elkaar allemaal uit te maken voor wappie en complotmarmot. Iedereen heeft zijn eigen mening over deze situatie, maar het gaat nergens over om elkaar allemaal uit te schelden.

20-09-2023 06:08

Mv9494 +16639

dan moet AS ook stoppen met elke poep en scheet mening over Ajax te plaatsen

20-09-2023 06:08

Ajaxfan16 +27446

Dat heb ik ook al een tijdje gezegd hier. Ik word er gek van dat al die rioolstukjes van Verweij, Driessen en Freek Jansen hier geplaatst worden. Vooral ze nu bijna niks meer weten binnen Ajax. Vanaf dag 1 is er een hetze gevoerd richting Sven.

20-09-2023 06:14

IRBaboon +6852

Dan kan AS zichzelf beter opheffen. Bij al die rioolstukjes (waar wij gretig op reageren) worden namelijk advertenties getoond.

20-09-2023 06:58

JariJari +15260

Het probleem is dat een deel hier erg dom is en de anti-Mislintat propaganda gelooft. Die zijn dus (zonder het te begrijpen) mee aan het gelpen Ajax aan te vallen.

Logisch dat Ajax supporters die het wel begrijpen vervolgens hun club hiertegen verbaal in bescherming nemen.

20-09-2023 12:15

Joodhannus73 +3579

Bij een BV is het verboden, maar als Ajax elke andere rechtspetdoon had gehad niet. Corporate governance is een boekje van een aantal bladzijden. Daar hebben we het over. Wat is nu écht het probleem? Hoe gaat Mislintat hieraan verdienen? Bewijs dat dan! Hoe verdienen presidenten van Italiaanse of Griekse clubs van transfers overigens? Hoe bij PSG? Vergelijk dat eens! We zijn weer het braafste jongetje van de klas. De Telegraaf sabelt hem neer, omdat Ajax en hij de banden hebben verbroken. Vanaf dag 1. Is hij een Data Duitser. Bedenksel van Driessen. Wie heeft die strijd nu gewonnen? Dat is nog het ergste. De RvC heeft Sven veel beperkingen opgelegd. Hij heeft uitstekend verkocht (Bassey vergeten?) en goede bedragen gevangen. Hij mocht geen dure aankopen doen en salaris plafond moest naar beneden van RvC. En eerst moest er verkocht worden alvorens te verkopen. Lachwekkend! Dan heeft hij het nog redelijk gedaan. Alleen beseft hij dat hij met Syeijn een mispeer heeft na zijn uitspraken in de media (schuld afschuiven op TD en spelers). Bovendien zet hij veel spelers op de verkeerde posities en er zit totaal geen lijn in het spel. Dat wil Sven nu vlug rechtzetten met zijn ontslag. Maar hij krijgt de tijd niet meer. Denk dat veel aankopen écht wel kunnen ballen en de leeftijdspreiding is goed, maar het heeft gewoon tijd nodig. Dat zal later blijken. De Telegraaf heeft gewonnen. Na vorig seizoen (zeer matige selectie) en alle RvC beperkingen, een nieuwe TD, een nieuwe trainer en zoveel nieuwe spelers, die zo laat bij elkaar zijn, had je moeten accepteren dat dit de consequentie is. Tot de winterstip is het gewoon niet veel. Absoluut tussenjaar. Je moet gaan bouwen en alle verwachtingen moeten naar beneden. Haal de druk weg. Anders kunnen we net zo goed niet meer naar het stadion gaan. Natuurlijk is het klote en ongelooflijk! Maar na het ontslag van Overmars (lul!) is er teveel fout gegaan onder Van der Sar en de RvC. Daar kun je Sven nu (nog) niet op afrekenen. Die is pas net begonnen. Als Sven weggaat worden de problemen alleen maar groter. We gaan het zien....

20-09-2023 05:51

fluwelenlinker +11849

"De RvC heeft Sven veel beperkingen opgelegd"

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ze hebben hem 11 (? ben de tel kwijt) spelers laten aankopen waarvan een heel aantal niet aantoonbaar beter zijn dan wat je zelf al hebt rondlopen.
Ze hadden hem enkel mogen toestaan om in eerste instantie vervangers voor Timber, Alvarez en Kudus te halen. Het is echt de spuigaten uitgelopen omdat er in de RvC veel te weinig voetbalkennis zit die zijn aankopen kunnen aftoetsen aan de bij Ajax gewenste kwaliteiten.
Nu zit Ajax met 11 spelers met 5-jarige contracten... geraak ik er maar eens vanaf. De RvC heeft Mislintat Ajax met een enorme erfenis laten opzadelen.

20-09-2023 07:06

Davidovski +1296

Aantoonbaar? Ze hebben net 2 wedstrijden gespeeld..

20-09-2023 08:12

fluwelenlinker +11849

Forbs heeft bijvoorbeeld al veelvuldig laten zien dat zijn aannames, simpele passes en overzicht heel erg slecht zijn.
Mannsverk idem dito. Akpom idem dito.
Je gaat mij niet vertellen dat zij zoveel beter zijn dan Godts, Vos en Misehouy bijvoorbeeld. Gaaei heeft ook nog niets laten zien dat mij overtuigt dat hij beter zou zijn dan Regeer of Gooijer.
Basisdingen die je meteen kan zien. Daarvoor heb je geen meerdere wedstrijden nodig.

20-09-2023 09:31

JariJari +15260

Dat ga ik je wel vertellen.

20-09-2023 12:18

JariJari +15260

Kijk jij snapt het. Kan jij niet van Halst z'n rol even op je nemen en Sven ondersteunen/uit de wind houden tot het eruit komt :)

20-09-2023 12:17

SpursAjax +6706

Mislintat op rapport-

Ramaj- Had een meer ervaren keeper verwacht! Gorter heeft ons nu al veel punten gekost..

Gaaei - Speelt Rensch er niet uit dus snap deze aankoop 0.0 ! Goeie rechtsback hoorde top prioriteit te zijn!

Medic - prima goedkope back up CV

Sutalo - Goeie aankoop

Sosa - goeie linksback die zichzelf al jaren heeft bewezen in duitsland en international met ervaring. Voor 8 miljoen topaankoop!

Avila - Dure back up linksback nu terwijl hij nog maar half jaar basis speler was bij Antwerp.

Van Boomen - gratis en kan hopelijk zijn vorm terug vinden.

Tahirovic - leuke speler wel nog erg jong en onervaren.

Manssverk - goeie speler maar onervaren.

Forbs - Een hele hele hele dure jeugdspeler. Wel talentvol maar heeft tijd nodig.

Akpom - prima spits en concurrent voor Brobbey.

Mikautadze - snapte niets van deze aankoop. Hadden toen al duidelijk een creatieve 10 en rechtsbuiten nodig. En halen een derde spits voor heel veel geld?!?!

Uiteindelijk heeft hij op 3 posities echt gefaald. We hebben geen basis waardige rechtsback, En geen enkele rechtsbuiten in de selectie. Missen ook een creatieve 10!

Spelers die er direct staan - Sutalo - Sosa. 2 Spelers maar dat is schandalig!

Het verdere lijstje is talentvol. Maar missen zoveel ervaring in het team dat deze talenten nu verzuipen.

Dus misschien over paar jaar maken we winst op al deze talenten. Maar op dit moment is het team niet in belans met ervaring en talent en missen we een nummer 10 en rechtsbuiten!

Zware onvoldoende dus voor Mislintat!!

20-09-2023 05:44

Gooseman +11884

Aldus meester SpursAjax.

20-09-2023 06:09

Mokum'sTrots +151

Dit is toch gewoon de waarheid? Deze man is volledig geflopt bij Arsenal. Miskoop na miskoop en hield komst van Arteta tegen. Maar wij gaan lekker in zee met deze man...

20-09-2023 06:38

Wambertoho +1072

Je uiteindelijke conclusie volgt niet echt logisch uit het (veel positievere) lijstje.

20-09-2023 07:06

niquedegraaff +5292

Dit is hetzelfde als een kind van 7 afbranden op zijn schrijfkunsten enkele weken nadat hij is gestart in groep 3.... Geef ze eens wat tijd

20-09-2023 10:51

JariJari +15260

Ik zal eerst alleen op je eerste punt reageren:

Maar Steijn stelt Ramaj niet op! Wat kan Sven daaraan doen? (Behalve Steijn lozen).

20-09-2023 12:19

Copa077 +2761

Sven out hoe sneller hoe beter

20-09-2023 03:54

dp92 +11265

Ja en dan lekker met van Halst en Steijn als technische leiding door. Geweldig.

20-09-2023 06:46

PaulEast +7913

Wat is hier nu verkeerd aan? Kroes, de nieuw beoogde CEO heeft ook een spelersmakelaar bedrijf. Sterker hij wordt geroemd om zijn netwerk en bedrijfsvoering.

20-09-2023 02:35

Johan4ever +10914

Kroes is niet meer verbonden aan SEG...

20-09-2023 03:51

Henkjanklaas +20657

Hij adviseerde Sosa niet over te stappen maar dwong de speler in feite. Zonder verandering van zaakwaarnemer geen overgang naar Ajax zo blijkt uit onderzoek.
Ook aan de overgang van die Duitse reserve keeper zit een luchtje en verliep ook via belangen die Mislintat zelf had.
Volgens de compliance van een beursgenoteerde onderneming zijn dergelijke zaken en constructies ten strengste verboden zeker als deze info ook nog eens wordt achtergehouden. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt eer hij zijn biezen moet pakken.
E.e.a. Is onder de verantwoordelijkheid geschied van Sar (al weg) Hendriks en de complete RvC.
Dit moet duidelijk gevolgen hebben als de club ten minste nog serieus genomen wil worden. Het is vervolgens zaak dat Ajax alles op alles zet om Kroes versneld binnen te halen zodat hij aan damhage control kan gaan doen ook inzake de bepaald niet op orde zijnde spelersgroep.
Hoe is het toch mogelijk dat 1 persoon zo eigenhandig heeft kunnen optreden binnen en beursgenoteerd bedrijf en nadat hij enige spelers had verkocht, zijn gang kon gaan zonder steeds vooraf Steijn erin te kennen. Dat Steijn ten tijde van het tekenen van het contract alle bevoegdheden qua aantrekken van spelers aan zich voorbij liet gaan, was al een teken aan de wand. Steijn was denk ik niet in de positie om zeggenschap te eisen maar toch…. Bosz accepteérde dit niet en dat zal een van de redenen zijn waarom Peter niet werd aangetrokken.
Onderling overleg vooraf met veto aan beide partijen is veel logischer.

20-09-2023 02:24

jerryisthename +31902

Juist. 👍🏼 Helemaal eens.

20-09-2023 03:11

BxM +4079

Exactly.

Waar zijn de capabele mensen gebleven, even serieus. Het is toch niet moeilijk om de denkstap te maken dat het handig is om een trainer wel degelijk te betrekken in een transferwindow. Die moet er uiteindelijk wat van maken. In goed overleg kom je veel verder.

Vorig jaar was het ene extreme waarbij iedereen maar kon binnenlopen en nu is het het andere extreme waarbij trainer niets te vertellen heeft. Beiden zijn even fout en gedoemd te mis(lin)lukken. *zucht*

20-09-2023 07:59

JariJari +15260

Dat is toch goed?

Als je niet naar deze zaakwaarnemer switched die Ajax een lagere fee vraagt halen we je niet klaar.

Is in het belang van Ajax.

20-09-2023 12:21

Spielmacher +10763

Het is mij een beetje te ingewikkeld allemaal. Wat heeft Mislintat nou precies verkeerd gedaan?

20-09-2023 01:48

Rockanje23 +37099

Hij heeft de regels geschonden die voor een beursgenoteerd bedrijf gelden. Belangenverstrengeling. Was Ajax niet beursgenoteerd geweest was er niets aan de hand. Hooguit wat vraagtekens over zijn handelswijze. Nu is het einde oefening voor Mislintat. Staat verder los van de discussie over de kwaliteit van zijn aankopen.

20-09-2023 06:37

JariJari +15260

Stelt de TG (foutief).

20-09-2023 12:21

Whatever +382

Als ik voor een bedrijf als operations manager werk en ik neem personeel aan via een uitzendbureau waar ik erg tevreden over ben. Vervolgens wordt ik gebeld door een headhunter die een aanbieding heeft voor me van een ander bedrijf uit de branche. Ik wissel van werkgever. Ik krijg de taak mee te snijden in de kosten van de directie. Dat doe ik grootverdieners eruit, goedkope goede krachten ern. Ik ben het uitzendbureau waar ik voorheen mee werkte en benader heb weer voor goed personeel vanwege mijn eerdere goede ervaring, wat is er mis mee? Uitzendbureaus vragen een steeds hogere commissie. Bij het voor mij bekende uitzendbureau heb ik een vastgestelde commissie. Ik adviseer Sosa te wisselen van uitzendbureau want is de laatste dag laatste paar uur en we hebben geen uren de tijd om te babbelen over commissies. We moeten handelen voor de deadline dus stap over. Ik denk dat het met een sisser afloopt want Beck heeft als zaakwaarnemer aandelen in het data bedrijf van Mislintat om middels data potentiële toppers te benaderen om in zijn stal te komen. Mislintat heeft geen aandelen in het bedrijf van Beck en verdiend hier ook niet aan. Heeft vanaf begin aangegeven aandelen te hebben en elke transfer is gemeld.

20-09-2023 01:38

PetrusKeizer +10739

Lijkt n goed verhaal. Maar je gaat voorbij aan t feit dat een lening, schuld dus, weggepoetst is door die conversie in aandelen. De gang van zaken wekt de schijn op dat Mislinstats hier een wederdienst tegenovergesteld heeft.

20-09-2023 02:22

Henkjanklaas +20657

Domweg omdat het een beursgenoteerd bedrijf is zijn volgens de compliance regels dergelijke constructies zoals Mislintat heeft toegepast niet toegestaan.

20-09-2023 02:27

JariJari +15260

Zegt de TG en geloof jij blind. Dit is onzin.

20-09-2023 12:23

Henkjanklaas +20657

Ik oordeel zelf daar heb ik de TG niet voor nodig. Mijn krant is het zeker niet.ik geloof trouwens nooit iets blind.

20-09-2023 12:51

Rodsje +14769

Ik ben niet voor kamp Mislintat of Kamp Steijn, ik ben voor Kamp Ajax. Ik wil dat het goed gaat met mijn club na vorig seizoen. Dus ik ben daarom ook helemaal klaar met al die hetze van de kutkranten en alle azijnzeikerds op AS, je moet juist achter je club staan en achter de mensen die er iets van proberen te maken.
Maar nee hoor je hebt kinderen op AS die de media geloven en lekker meegaan in het gekut

20-09-2023 01:20

FransHoek +8979

Ajax stelt toch zelf een onderzoek in ? Als alles helder en transparant was binnen Ajax, dan was een onderzoek niet nodig lijkt mij

20-09-2023 05:50

NIO +3048

Overmars was ook niet vies van schimmige deals vergeten we de deadweight die mee kwam rondom Davinson Sanchez?

Of de deal rondom Maggalan..

20-09-2023 01:18

Johan4ever +10914

@nio, wat heeft Overmars met deze zaak te maken of wil je even een van Hooidonkje doen...

20-09-2023 01:45

afca1985 +21421

Dat Overmars ook of Orejuela of Cassierra erbij moest nemen (bij de Sanchez deal), dat is een verhaal dat gaat. En met Malle Jan was ook iets vaags, weet niet meer precies wat, iets vergelijkbaars of iets met korting op de volgende transfer naar Ajax ofzo zoiets.

20-09-2023 02:16

Sander31 +7845

En lodeiro bij suarez?

20-09-2023 05:07

YRGI +32962

Vraag me overigens af of we dit hadden gehoord bij 12 uit 4.

20-09-2023 01:14

Martin Schokker +797

jazeker, dit is overtreding van alle zware regels die gelden bij beursgenoteerd bedrijf, het is gewoon oliedom

20-09-2023 01:22

YRGI +32962

Ik weet niet of er echt een overtreding is begaan. Ruikt natuurlijk wel naar belangenverstrengeling.

20-09-2023 01:24

Martin Schokker +797

het is belangenverstrengeling

20-09-2023 01:25

Cello +52979 moderator

@Martin Schokker

Je zegt het zo overtuigend....maar goed, leg dan eens uit wat Mislintats belang hierbij is, beter gezegd, wat is zijn voordeel?. Behalve dan dat ie een bevriende zaakwaarnemer de deal gunt......iets wat ontelbare keren in het hedendaagse voetbal gebeurt. Laat ik het nog specifieker stellen, welk financieel voordeel levert het Mislintat op, ook wetende dat Mislintat geen aandelen in het makelaarskantoor bezit?. Hoe dan?.

20-09-2023 01:32

Martin Schokker +797

makelaar bezit 3% van aandelen in bedrijf van ome sven sinds eind juni

20-09-2023 01:38

ShiekTakTiek +5980

Mislintat sinds 19 Mei officieel bij ons in dienst als TD. Heel vaag allemaal.

20-09-2023 02:00

Sti Jn +3101

Op basis van een financiering van jaren geleden. Nu omgezet in aandelen.

20-09-2023 02:06

Sander31 +7845

En ineens is sven grootsandeelhouder na een paar weken van indiensttreding

20-09-2023 05:07

Martin Schokker +797

?? Geen grootaandeelhouder maar 35%

20-09-2023 07:38

NIO +3048

Weten we ook welke bedrijven Alex Kroes heeft opgericht?

20-09-2023 01:13

AjaxDeBesteClub +18786

Zo een makelaarskantoor SEG. Het zou overigens ook kunnen dat Kroes zelf technisch directeur wilt worden. Net als die gozer bij Feyenoord.

20-09-2023 01:53

PetrusKeizer +10739

Het geval Ramaj toont aan dat Mislinstats denkt ook de opstelling te kunnen bepalen. Het zal ook in het belang van Mislinstats zijn als Ramaj speelt. Speelt hij namelijk niet, dan werkt dat een negatief beeld van Mislinstats in de hand. Het kan ook zijn, dat komt er dan nog eens bij, dat Mislinstats Gorter gewoon niet goed genoeg vindt. Zelfs als er genoeg reden is om tot die conclusie te komen gaat de opstelling Mislinstats niets aan. Dat is zn werk niet.

20-09-2023 01:10

Sti Jn +3101

En daar mag een bestuur op toezien. Die bekangentegensteing bestaat altijd in enige mate.

20-09-2023 02:08

jerryisthename +31902

Juist. Er zitten me hier teveel mensen diep in de kont van onze Duitse 'vriend'. 😂
Alsof het Overmars betreft; een echte Ajacied. Dan had ik het nog kunnen begrijpen.
Nee...dit is een buitenlander, waarvan ik en de meesten nog nooit van gehoord hadden en die helemaal niks met Ajax heeft...dat blijkt maar weer nu. Het interesseert hem allemaal geen reet, als hij maar succes kan hebben op zijn manier met hier en daar extra inkomsten. Lekker, man. Meteen eruit donderen zo'n parasiet en geleden kosten verhalen op hem.

20-09-2023 03:17

Oxxer +164594 moderator

ETH , Jan van Halst en Alfred Schreuder, 3 van FC Twente, de eerste heeft Ajax veel geld opgeleverd, nog bedankt voor de €100M voor Antony, dankzij de 2e is het verdiende geld door de 1e door de plee gespoeld en de 3e krullenbol, Conehead 2.0 had FC Twente bijna naar de klote geholpen durft geen harde beslissingen te nemen, had wat mij betreft bij wat vaker bij Ziggo kunnen aanschuiven. Bij Ajax waren zij zo slim deze man als RVC lid binnen te halen.

20-09-2023 01:09

YRGI +32962

Is toch logisch dat je de trainer er niet uit gooit na 3 trainingen met een volledige selectie?

20-09-2023 01:15

Oxxer +164594 moderator

Normaal niet maar nadat hij eerst zijn leidinggevende en daarna meer dan 1 x de spelersgroep voor de bus gooit, op vakantie naar Ibiza gaat terwijl hij zijn spelers niet zegt te kennen. Ik vind dat onacceptabel er zijn clubs die trainers voor minder ontslaan.

20-09-2023 01:18

Cello +52979 moderator

@YRGI

Juist daarom, al wil ik niet beweren, dat het niet zou kunnen, heb ik wel wat moeite om te geloven dat op dit moment al Mislintat Steijn zou willen ontslaan. Het kan wel, maar lijkt tegelijk zo onwerkelijk vanwege wat jij schrijft.

20-09-2023 01:18

dp92 +11265

Misschien vind Mislintat het bizar dat Steijn lekker op vakantie ging en Akpom moest maar voor zichzelf trainen terwijl er crisis is.

Dat zou mij iig in het verkeerde keelgat schieten. En als toppunt kraakt hij de motivatie en inzet van de spelers terwijl meneer zelf op vakantie is gegaan.

20-09-2023 01:21

YRGI +32962

Ook omdat Mislintat 2 weken geleden nog het tegenovergestelde zei. Steijn zou de tijd krijgen, er was zeker 2-3 maanden nodig etc. Geloof dat deel ook niet echt, tenzij hij inderdaad gevallen is over de uitspraken van Steijn over de selectie en hemzelf.

20-09-2023 01:22

Oxxer +164594 moderator

Over 2,5 maand is de winterstop, gezien de omstandigheden is zijn timing om er tussen uit te gaan zeer onhandig.

20-09-2023 01:25

Michiel Kapteijns +5372

Mislintat is zelf ook op vakantie geweest. En natuurlijk staat het in de beeldvorming slecht, maar Steijn is 3 dagen naar Ibiza geweest tijdens een interlandperiode waarin bijna de hele selectie afwezig was. Had ie dan vanwege Akpom op de club moeten blijven?

20-09-2023 01:59

echtgras +824

Ja hij had moeten blijven op het moment dat het crisis is

20-09-2023 04:46

valkl01 +2621

Bijna de hele selectie?schei uit man en ken je feiten!! Meer dan de helft van de selectie was er nog!!

20-09-2023 05:45

Oxxer +164594 moderator

@Michiel Kapteijns

Wat Valk terecht schrijft, wat jij zegt klopt niet.

20-09-2023 08:25

Dusbaba +15418

Ik ga de media een tijdje mijden denk ik. Ik heb hier geen zin in allemaal.

20-09-2023 01:08

Rock69 +8411

Ik denk er net zo over. Het is een grote hetze van zielige mannetjes die zo gefrustreerd zijn en zich zo buitengesloten voelen

20-09-2023 01:11

Rodsje +14769

Cristian Willaert bij ESPN legt het heel goed uit. Het is normaal dat een TD liever werkt met zijn eigen bevriende zakenwaarnemers.
Ook liep het contract met de zakenwaarnemer van Sosa op 31 augustus af. Dus er is helemaal niet door Sven gedwongen om een ander zaakwaarnemer te nemen.

Maar nee hoor blijf vooral de TG geloven met hun hetze tegen Sven

20-09-2023 01:07

Mv9494 +16639

het wordt idd veel groter gemaakt dan het is

20-09-2023 01:10

Henkjanklaas +20657

Je doet aan cherry picking in de uitspraken van Chris.
Hij is een journalist van het milde soort maar tussen de regels door kon je duidelijk van hem horen dat dergelijke praktijken bij althans een beursgenoteerd bedrijf niet door de beugel kunnen. Dit heeft dus consequenties en heeft niks te maken met welke hetze dan ook. Hier speelt naast compliance ook nog eens het integriteitsvraagstuk.

20-09-2023 02:31

Bjorn +12624

Sven heeft niets gedaan wat gek is in de voetbalwereld, maar de factor beursgenoteerd is gewoon cruciaal in deze. Dan is het simpelweg verboden. Je doet zaken met bedrijven (direct of via-via), waar je zelf ook direct aandelen en dus belang in hebt.

Dat maakt het anders dan Overmars-Rob Jansen, enzovoort. Die maken natuurlijk ook allemaal gebruik van bevriende netwerken, maar Overmars had geen aandelen in Rob Jansen B.V. en werd er direct rijker van.

Het nieuws wordt gebracht alsof hij een crimineel is, maar het is enkel nieuws omdat Ajax toevallig op de beurs staat met een notering.

20-09-2023 00:58

WantAmsterdam +116198

Hij heeft (zoals het op dit moment schijnt) geen zaken gedaan met een bedrijf waar hij zelf aandelen heeft. Hij heeft Sosa geadviseerd een zaakwaarnemer te nemen die heel weinig aandelen in zijn bedrijf heeft, zonder dat dat bedrijf daarin is betrokken.
Dat mag gewoon.

20-09-2023 01:03

Sti Jn +3101

Onzin, beursnotering maakt niet uit.

20-09-2023 02:11

Henkjanklaas +20657

Juiste uitleg maar dit moet daarom gevolgen hebben voor de TD. Dat kan niet anders om de geloofwaardigheid nog enigszins te herstellen.

20-09-2023 02:33

Vik86 +42397

Is het niet toevallig dat sneijder een opleiding gaat volgen...ik zie het al helemaal voor me..

20-09-2023 00:58

afca1985 +21421

Schei uit hoor, breng ze aub niet op gedachten, man ik moet er niet aan denken. Een beginneling die niet weet wat, wanneer, en hoe hij het wil, maar, wel op 1 van de belangrijkste posities van de grootste club van het land. Nee dank je

20-09-2023 02:20

Vik86 +42397

Ja ik moet er ook niet aan denken...

20-09-2023 09:23

dp92 +11265

Als ze bijvoorbeeld morgen Mislintat op non actief zetten.

Hebben dan in praktijk van Halst en Steijn de technsiche leiding? God oh god. Dan ben je echt maar dan ook echt topclub af.

20-09-2023 00:56

Cello +52979 moderator

@dp92

Nee. Dat worden niet vHalst en Steijn..... Nee, nee.
Dan pakt Hendriks zijn lang verwachte kans.... let maar op!. Half AS komt in opstand en ik durf zelfs te beweren, dat voorstanders van een vertrek van Mislintat dan ineens roepen, dat eigenlijk Mislintat niet weg had gehoeven. Want ja, God verhoedde, nu zit je ineens opgescheept met een hockeyman als TD. Het zou me niet eens verbazen, dat uiteindelijk Hendriks zijn kans ziet.....

20-09-2023 01:13

Michiel Kapteijns +5372

Snap niet dat Ajax er niet alles aan doet om een deal te maken met AZ zodat ie per direct kan beginnen.

20-09-2023 02:06

Henkjanklaas +20657

Als het verhaal het einde betekent van de TD dan volgt Hendriks snel daarna want de controle op TD ontbrak.

20-09-2023 02:34

barry1988 +24064

Misschien is dit verhaal zelfs wel bij de media en van der Meyden terecht gekomen via Hendriks?

20-09-2023 06:46

KleineReus +6539

Timing is alles. Iemand had dit feitje bewaard voor een goede dag

20-09-2023 00:52

LukaLitmanen +82151

Één ding is vrij zeker;

Óf Steijn óf Mislintat haalt oktober niet

20-09-2023 00:49

Vik86 +42397

Grote kans allebei niet..als ik Mislintat was zou ik het nog even aankijken en anders mijn ontslag indienen.. Het is onmogelijk om bij ajax te werken..je moet knetter gestoord zijn om bij ajax td te willen worden na dit gezeik..

20-09-2023 00:51

dp92 +11265

En dan. Wie gaat de nieuwe trainer aanstellen? Van Halst?

20-09-2023 00:57

Vik86 +42397

Hahaha sneijder als hij klaar is met zijn opleiding leidinggevende..

20-09-2023 00:57

arufred +9816

Ik denk allebei niet.

20-09-2023 00:51

SteviePienaar078 +3795

Auf wiedersehen Sven, 2 geweldige maanden. Wij zitten nog jaren met de ellende die deze man veroorzaakt heeft opgescheept.

20-09-2023 00:49

AFCAHoorn +22717

Welke ellende? Kan je dat even benoemen?

20-09-2023 00:50

SteviePienaar078 +3795

7 punten achter na 4 wedstrijden, de 13e plek en het slechtste voetbal wat we deze eeuw hebben vertoond. Genoeg?

20-09-2023 00:52

Ajax114 +1706

Oh jij vind het lekker lopen allemaal ? Afgelopen zondag nog een puike partij gezien met al die topaankopen .

20-09-2023 00:52

AFCAHoorn +22717

Ik wist niet dat de TD voor resultaten moest zorgen, dacht dat dat de trainer was. Interessant.

20-09-2023 00:54

dp92 +11265

Ja want dat lag ook totaal niet aan Steijn en zijn tactisch gebrek.

20-09-2023 00:57

SteviePienaar078 +3795

En wie heeft Steijn aangesteld, lieve knul?

20-09-2023 00:58

AFCAHoorn +22717

Volgens mij, als de verhalen kloppen, had Steijn al gesprekken met van der Sar, en toen van der Sar wegging had hij Mislintat geadviseerd om Steijn als trainer te nemen.

Een beetje van beide kanten dus. Misschien kon Mislintat ook de trainer die hij oorspronkelijk wilde niet halen, waardoor de keuze op Steijn is gevallen. Er zijn veel mogelijke scenario's.

Maar, mocht het zo zijn dat Steijn de keus van Mislintat alleen was, dan is Mislintat daar terecht op af te rekenen.

20-09-2023 01:02

Martin Schokker +797

normaal wel, maar nu komt TD met allerlei vage namen die trainer niet kent en op 31 augustus mag starten, lekker bezig Ajax... deze man is volledig onbekwaam

20-09-2023 01:24

Henkjanklaas +20657

Als je rommel aangeleverd krijgt en dat op het laatste nippertje is het wel erg goedkoop de trainer eruit te gooien.

20-09-2023 02:36

Johan4ever +10914

@AFCAHoorn

´Ik wist niet dat de TD voor resultaten moest zorgen´

Een TD moet een technisch beleid maken waar de club resultaten mee kan behalen. En het belangrijkste zorgen dat er een goed elftal staat met een goede trainer! Dus indirect is hij ook verantwoordelijk voor goede resultaten...

20-09-2023 03:06

Martin Schokker +797

pfff, drama, hele club naar de kloten door deze clown

20-09-2023 01:24

036AFCA97 +146682

Ik ben echt geen voorzitter van de Mislintat fanclub hoor. Ik had Akpom, Branco, Avila en Forbs niet persé hoeven hebben, ik had liever nog een échte backup spits zien komen, een échte rechtsbuiten en een creatieve, lichtvoetige 10. Verder had ik hem liever een betere trainer zien halen dan lichtgewicht Steijn.

Alleen ik voel wel de drang om Mislintat te verdedigen. Ik zie mensen hier zeggen dat die “klootzak moet oprotten” en ik zie dingen over “moffen”. Dat is toch vreemd? Niemand weet of de aankopen van Mislintat miskopen of toppers worden. Net zoals we dat van tevoren niet wisten van Antony, Nico en Martinez.

Mislintat heeft misschien spelers gehaald bij een bekende zaakwaarnemer. Net zoals vorig seizoen gebeurde met die zaakwaarnemer van Tadic en net zoals Overmars deed met SEG, Essel en Rob Jansen. Het is totaal niet bewezen of er geldstromen van transfers bij Mislintat terecht zijn gekomen en tot die tijd weiger ik hem een oplichter te noemen. Mocht het wel zo zijn neem ik al m’n woorden terug.

Ik heb gewoon heel erg het idee dat als Overmars de zaakwaarnemer-wisseltruc van Sosa had uitgevoerd mensen het geniaal hadden gevonden en nu Mislintat het heeft gedaan wordt het gebruikt als stok om mee te slaan. Onder leiding van De Telegraaf die hem al vóór z’n officiële aanstelling aan het afzeiken waren.

Nogmaals, als hij dingen heeft gedaan die écht illegaal zijn moet hij eruit, maar daar moet onderzoek naar gedaan worden. Laat je nou niet helemaal gek maken. Volgens Ajax werkt Mislintat mee en geeft hij volledige openheid van documenten, dus we zullen het wel horen.

20-09-2023 00:46

Ajaxadam1 +31670

"Alleen ik voel wel de drang om Mislintat te verdedigen."

Dit is denk ik puur en alleen omdat je her gevoel hebt dat De Telegraaf hiervan geniet en hun gelijk zal gaan halen. Los van eventuele fraude zijn er welgeteld 2 logische aankopen gedaan: Sutalo en Tahirovic. De rest is werkelijkwaar lachwekkend en zelfs schandalig. Snap dus oprecht niet hoe Ajacieden voor hem opkomen.

"Ik heb gewoon heel erg het idee dat als Overmars de zaakwaarnemer-wisseltruc van Sosa had uitgevoerd mensen het geniaal hadden gevonden en nu Mislintat het heeft gedaan wordt het gebruikt als stok om mee te slaan."

Snap deze vergelijking serieus niet. Het gaat toch niet om bevriende zaakwaarnemers? Clubs betalen altijd geld aan de makelaars, als Ajaxzijnde wil je dit bedrag zo laag mogelijk hebben. Makelaar heeft echter aandelem bij Mislintats bedrijf. Dus Mislintat heeft er juíst persoonlijk baat bij als dit bedrag juisf veel hoger is. Reinste vorm van belangenverstrengeling. Waarom vertelde hij dit niet zelf meteen aan de directie? En waarom kon hij niet onderhandelen met de toenmalige zaakwaarnemer van Sosa? Stuttgart is sowieso degene die bepaalt of er 8 miljoen of 12 zou mketen worden betaald dus dat kan het niet zijn.
Maar Overmars had nooit belang bij de hoogte van het bedrag dat naar de zaakwaarnemer ging. Dat is dus totaal niet hetzelfdd mijns inziens.

20-09-2023 01:02

Henkjanklaas +20657

Je maakt gebruik van een jij-bak overmars en dat is nooit een sterk argument.

20-09-2023 02:37

musicradio +3893

hopelijk gaat die leugenkrant kapot

20-09-2023 09:21

Ricoteb +53174

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat Mislintat echt geld heeft verdiend aan deze transfer. Ten eerste, die vent heeft zat geld. Dat bedrijf van hem verdient echt meer dan genoeg geld, waarom dan je baan riskeren voor een transfer met vrij lage transfersom. En ten tweede, Steijn stond vanwege het Pierre verhaal in de spotlights voor het mogelijk geld verdienen aan transfers. Hoe stom moet je dan zijn als TD om diezelfde zomer bij dezelfde club dan stiekem geld te gaan verdienen aan een transfer.

Dat gezegd hebbende, het ziet er toch wel heel vreemd uit zo. Hij “dwingt” dus een speler van zaakwaarnemer te wisselen. Een zaakwaarnemer die een aandeel heeft is Mislintat’s bedrijf. Voor de mensen die niet snappen waarom dat verschillend is van Te Kloese-Van Kooperen: het bedrijf van Mislintat kan financieel baat hebben als 1 van de aandeelhouders een financieel aantrekkelijke deal maakt. Dan zou Mislintat er dus indirect aan kunnen verdienen. En zeker omdat dit soort deals bij Ajax gemeld moeten worden en dus blijkbaar niet is gebeurd, is het op z’n minst verdacht of anders extreem onhandig en slordig.

Wat er ook met Mislintat gebeurt, wat toch afhankelijk zal zijn van de resultaten van het onderzoek, ik hoop dat dit binnen Ajax toch los wordt gezien van de situatie met Steijn. Steijn moet er echt uit wil je nog iets van het seizoen proberen te maken.

20-09-2023 00:43

Johan4ever +10914

@Ricoteb

´´En ten tweede, Steijn stond vanwege het Pierre verhaal in de spotlights voor het mogelijk geld verdienen aan transfers. Hoe stom moet je dan zijn als TD om diezelfde zomer bij dezelfde club dan stiekem geld te gaan verdienen aan een transfer.´´

Wat een rare vergelijking. Want wat Mislintat zou hebben gedaan was voor de uitspraken die van Hooijdonk heeft gedaan over Steijn. Dus Mislintat wist toen nog niks over de uitspraken die Pierre heeft gedaan over Steijn...🤔

20-09-2023 01:07

Ricoteb +53174

De transfer van Sosa, waar het hier om gaat, was op 31 augustus. De uispraken van Pierre begin augustus

20-09-2023 03:04

Johan4ever +10914

Je hebt helemaal gelijk! Ik dacht dat de transfer voor de affaire Steijn was. Laten we hopen dat er niks aan de hand is we hebben sportief en op het veld al genoeg problemen...

20-09-2023 03:28

Henkjanklaas +20657

Juist ja … niet eens indirect aan verdienen maar direct via zijn belang (aandelen) in die onderneming.

20-09-2023 02:41

Mv9494 +16639

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12610646/ajax-directeur-mislintat-kocht-sosa-en-ramaj-via-zakenrelatie

Volgens Chris wou Mislintat idd Steijn ontslaan, maar wou Van Halst dit niet

20-09-2023 00:42

Vik86 +42397

Gvd van halst is alien head 2.0. Dacht je vorige jaar 1 gehad te hebben dient zich de volgende alweer aan..

20-09-2023 00:45

Tommyshelby +129533

Had je kunnen verwachten. De waarschuwingen uit Enschede waren er al.
Al was hij niet eens de slechtste naam in het rijtje van 5 (ben ff vergeten wie allemaal).

20-09-2023 00:47

dp92 +11265

De club is in crisis. Ajax speelt het slechtse spel ooit. Steijn gaat gewoon lekker op vakantie, Akpom mag lekker naar Engeland en voorzichzelf trainen. En dan vervolgens verbaasd zijn dat de spelers geen inzet tonen.

20-09-2023 00:41

roodwit007 +14212

als je als TD hier een half jaar bij Ajax rond loopt en je haalt pas op het laatste moment spelers dan ben je gek als je op een stoel sit duimen te draaien er was geen spelers om te trainen die waren er niet

20-09-2023 00:44

GNBL +90100 moderator

Weet je ook waarom Mislintat pas op het laatste moment spelers haalde? Nee zeker? Werkelijk waar te dom om te poepen.

20-09-2023 00:46

JesperOdeTovenaar +1211

Als je niet bekend bent met de berichtgeving over Ajax en voorwaarden voor het doen van aankopen kun je je beter stil houden. Je zet jezelf voor schut.

20-09-2023 01:00

roodwit007 +14212

Ik vindt dat men ook de rol van de RvC eens moet doornemen zij gaven groen licht en zit van Halst bij Sven op de schoot een van Halst die bijna Twente naar de klote had geholpen en Dan Sven die helemaal geen ervaring had als TD dat is tie voor het eerst bij Ajax ergens is er iets fout gegaan en dat ligt bij de gene die hem heeft binnen gehaald zowel Sven of Steijn hebben eigenlijk beide geen schuld want niemand maar dan ook niemand weigert zomaar een baan bij top club Ajax want iedereen vergeet dat de club nog steeds zeer hoog staan aangeschreven in europa daar doet een jaartje pech niets aan

20-09-2023 00:37

Joke +6791

Ik ga hier niks negatiefs over van Halst neer gooien, want dat leverde mij een aantal maanden geleden behoorlijke scheld partijen op.

20-09-2023 00:39

roodwit007 +14212

van Halst is de grootste lul die rond loopt bij Ajax dat is een feit

20-09-2023 00:40

Ajax114 +1706

Goed zo, dat dat maar weer eens duidelijk is gezegd.

20-09-2023 00:45

JesperOdeTovenaar +1211

In reactie op Ajax114. Onder de voorwaarde dat dit cynisme is, wat ik denk, lach ik me slap. Geniale ironie dit LOL!

20-09-2023 01:03

MosesD +14687

Mislintat was gewoon TD bij Stuttgart.

20-09-2023 00:43

Ajax114 +1706

@Roodwit007 , RVC heeft al een fout gemaakt bij zijn aanstelling door te accepteren dat hij de aandelen in zijn voetbal data bedrijf mocht houden. Het tekent het amateurisme in de RVC die moeten opstappen maar ja dan zitten we nog steeds met Van Halst opgescheept die net twee weken geleden directeur is geworden. Wat een klucht zeg....

20-09-2023 00:48

Henkjanklaas +20657

Klopt. Door de handelwijze van Sven heeft hij zichzelf onmogelijk gemaakt maar de gehele leiding en toezichthouders treffen blaam en dienen de gevolgen te aanvaarden.

20-09-2023 02:43

Ajax114 +1706

Ik wist dat de transfer van Ramaj ook stonk. Waarom betaalde Ajax zoveel voor een reservekeeper en moest per se deze keeper komen voor miljoenen terwijl hij maar net 2 wedstrijden had gespeeld in drie jaar ?

20-09-2023 00:30

Koekie87 +21009

Waarom betaalde Overmars eigenlijk zoveel voor een houthakker als Mallagan.

20-09-2023 00:32

freak31 +5676

Precies, en daar hoor je niemand over.

20-09-2023 00:35

Ajaxadam1 +31670

Omdat Overmars een mens is en fouten maakt. En voor 1 Magallan, een stuk of 10 Martinezjes, Antonytjes en Neresjes haalde.

20-09-2023 00:35

036AFCA97 +146682

Nja die haalde ook gewoon Klaassen, Klaiber, Daramy, Labyad, Magallan, Kristensen, Orejuela, Marin, Idrissi en Bande.

Wie zegt dat de aankopen van Mislintat geen Neresjes en Martinezjes worden?

20-09-2023 00:38

WantAmsterdam +116198

Haha een Magallan 10 Martinezjes?

Magallan, Orejuela, Casierra, Kristensen, Labyad, Marin Daramy, Dijks, Duarte, Zimling, Klaassen, Klaiber, Promes en ga maar door…

20-09-2023 00:38

dp92 +11265

En 11 miljoen voor Daramy...

20-09-2023 00:38

Vik86 +42397

Ajaxadam hoeveel bier heb je op..

20-09-2023 00:40

Vik86 +42397

Babel heeft hij ook nog gehuurd

20-09-2023 00:42

Koekie87 +21009

Mislintat is ook een mens en dus ook niet foutloos.

20-09-2023 00:43

MosesD +14687

9 mio. Nog altijd krankzinnig

20-09-2023 00:45

MosesD +14687

Ajaxadam heeft blijkbaar last van geheugenverlies

20-09-2023 00:46

Henkjanklaas +20657

Een jij bak. Ja, ook overmars had net als zo veel TD’s een aantal misperen maar heeft ook zo veel klasse spelers binnengehaald anders reik je natuurlijk niet tot in de halve finale CL. Qua verkopen deed overmars het ook niet “onaardig” trouwens. Dit deed Sven ook prima. Verkopen bedoel ik. Aankopen niet echt.

20-09-2023 02:46

Henkjanklaas +20657

Omdat je dat nu al kan zien als je een beetje kijk op voetbal hebt en volgens Sven hebben we maanden de tijd om dit uit te vogelen. Bij geen enkele topclub krijg je evenwel die tijd.

20-09-2023 02:48

Mv9494 +16639

wat heeft Ramaj hiermee te maken

20-09-2023 00:34

Ajax114 +1706

Zie reactie hieronder. Via zelfde zaakwaarnemer binnengekomen

20-09-2023 00:37

MarcHogervorst +35302

Ja die constructie ging toch niet via dat bedrijf van Mislintat? Als die te duur is, is dat een slechte prestatie van Sven, maar niet een corrupte poging tot zelfverrijking.

20-09-2023 00:37

Ajax114 +1706

Het gaat erom dat hij twee transfers heeft gedaan met een bevriende aandeelhouder van zijn eigen bedrijf.

20-09-2023 00:38

dp92 +11265

Dus als bijvoorbeeld Shell ook aandeelhouder is van zijn bedrijf. Mag hij niet meer tanken bij Shell? Of hoe moet ik dit nu zien?

20-09-2023 00:43

MichelBoerebach +29216

Precies. Dan moet 'ie electrisch gaan rijden, of met de trein (tenzij hij daar ook aandelen in heeft, natuurlijk)

20-09-2023 01:38

MosesD +14687

Ramaj koste 4 mio en niet de 8 die de slecht geïnformeerde Telegraaf suggereert.

20-09-2023 00:44

Henkjanklaas +20657

Gaat om de constructie en even niet over de hoogte van de transfersom

20-09-2023 02:50

LukaLitmanen +82151

Één ding is zeker;

Mislintat werk als een rode lap op een stier voor velen op AS.

Voor mij hoeft Mislintat niet weg! Maar die ziekelijke adoratie en weigeren ook maar een beetje kritisch en realistisch naar Mislintat te kijken, is echt te absurd voor woorden.

Sommigen gaan hier zo ver hierin dat je wordt uitgescholden.

20-09-2023 00:30

Ajaxadam1 +31670

Het is gewoon de eeuwige Ajaxsupporters-ziekte. Iedereen haat ons, iedereen wil ons omlaag halen en maar wegkijken voor de problemen.

Mislintat is hét probleem.

20-09-2023 00:32

freak31 +5676

Falentijn en Verweij zullen trots op je zijn dat je hun sprookjes geloofd.

20-09-2023 00:36

Ajaxadam1 +31670

En ik ben trots op mezelf dat ik zelf objectief mijn mening kan vormen en niet begin te schuimbekken en om me heen begin te slaan als iemand kritisch is over Ajax.

20-09-2023 00:38

MarcHogervorst +35302

Dat valt nog te bezien. Heeft Mislintat goede spelers voor een goede prijs aangetrokken of niet.? En dat kan ik nog niet beoordelen.

20-09-2023 00:39

Henkjanklaas +20657

Lees eerst het onderzoek van de NOS. Dan wordt het snel duidelijk dat dergelijke praktijken en constructies ten strengste verboden zijn bij een beursgenoteerde onderneming. Daar is alles mee gezegd.

20-09-2023 02:52

Torcida +5745

Het is gewoon nog te vroeg voor kritiek, al zeker gezien de uitzonderlijke omstandigheden. Een TD verdient gewoon 2-3 transferperiodes de kans, vooral ook als hij geacht wordt een enorme puinhoop op te ruimen bij een stuurloze club.

Nu al Mislintat eruit gooien, is volledig irrationeel. Al is dat natuurlijk niet wat jij zegt, maar vele anderen wel.

20-09-2023 00:34

YRGI +32962

Wat Torcida zegt. Ook Steijn verdient langer de tijd. Je kunt de trainer en/of TD er wel weer uitgooien, maar wat dan? Denken jullie dat het elftal dan in paar dagen de sterren van de hemel speelt? Veel supporters reageren vanuit de onderbuik. Als het er over 2 maanden nog niet uit ziet, kun je ze er uit gooien. Maar nu?

20-09-2023 00:36

freak31 +5676

Dus dat, nog meer chaos zijn we niet van gediend zeker niet als dit wordt opgeblazen door de media die hier nu de grootste oorzaak van zijn door lulkoek te verkondigen met zwakke argumenten en z.g.n. bevindingen die nergens op gestoeld zijn alleen maar om Mislintat kapot te maken. Smerige teringleijers.

20-09-2023 00:38

Cruyffie +2403

2-3 transferperiodes? Als het dan niet werkt, is je club compleet naar de klote. Tuurlijk hoeft Ajax niet direct de hakve finale CL te halen, maar enige progressie moet toch wel vrij snel zichtbaar zijn. Alsoog enig talent bij de gehaalde spelers. Dat is nu inderdaad nog erg vroeg, maar komende maanden wordt dit echt wel duidelijk

20-09-2023 00:39

MarcHogervorst +35302

Precies, we moeten gewoon nog zien wat al die aankopen van Mislintat nu waard zijn. Als hij dan eigenlijk een hele goede via zijn eigen bedrijf .... enfin ik val in herhaling.

20-09-2023 00:41

Vik86 +42397

Luka en zijn berghuis adoratie.. Jij loopt waarschijnlijk te rukken op hem.. Ik en vele vinden dat Mislintat een knap staaltje werk heeft afgeleverd.. Maar als het blijkt dat hij op een onrechtmatige manier iets gedaan heeft dan zal hij kritiek krijgen..

20-09-2023 00:38

LukaLitmanen +82151

Kom je weer aan een off-topic argument...
Zwak wel vik.

Voor de zoveelste keer;

Ik vind dat Berghuis na volgend seizoen ook doorgeselecteerd moet worden

20-09-2023 00:45

MichelBoerebach +29216

Een knap staaltje, hè? Avila voor 12 miljoen, een Portugees jochie dat nooit met grote mannen heeft gevoetbald voor 16 miljoen, een reservedoelman van Frankfurt voor 5 miljoen, een KKD Georgiër voor 14(?)miljoen? We zijn FC Utrecht niet!

20-09-2023 01:44

GNBL +90100 moderator

Ik zie ook genoeg kritiek op Mislintat. Ik ben zelf ook van mening dat hij sommige zaken beter of anders had kunnen aanpakken. Dat neemt echter niet weg dat er een enorme hetze tegen deze man gaande is, zelfs voordat hij officieel begon bij Ajax. Iedereen met een beetje fatsoen zou dat gedrag keihard moeten veroordelen. Het is ziekelijk dat er blijkbaar heel veel mensen zijn die klakkeloos alles overnemen wat de TG schrijft over Mislintat, terwijl de Telegraaf al voor zijn aantreden begon met het kapotmaken van zijn reputatie.

20-09-2023 00:38

LukaLitmanen +82151

Van de NOS en NRC is toch geen hetze aan de gang? Gewoon feitelijke journalistiek.

Geef Steijn dan ook se kans ipv alleen Mislintat...

20-09-2023 00:46

GNBL +90100 moderator

Steijn heb ik een kans gegeven, maar die heeft nu al laten zien niet het vereiste niveau te hebben.

20-09-2023 00:47

LukaLitmanen +82151

Dat wist je toch al bij de aanstelling, GNBL?

Wat een idiote keuze was dat

Dat Steijn niet kan fixen, is hem amper kwalijk te nemen.

20-09-2023 00:51

JariJari +15260

In NL is alle media hetzelfde. Ander l9go zelfde propaganda. Zie de Corona BS, zie de Rusland leugens etc etc

20-09-2023 00:51

NIO +3048

Middel om de stemming te beïnvloeden ipv transparant en onpartijdig nieuws te delen. Snap ook niet waarom zo genaamde journalisten hun mening als nieuws gebracht wordt.

20-09-2023 01:34

MosesD +14687

Geloven alles wat de Telegraaf roeptoetert

20-09-2023 00:47

Torcida +5745

Gezien de berichten van de laatste paar dagen, is het onderhand wel duidelijk dat het jachtseizoen op Mislintat is geopend. De vijfde colonne binnen Ajax heeft op de trompet geblazen, en de roedel pers-terriërs staat fel te blaffen. Ik weet wel voor wie ik ben.

Succes, Sven!

20-09-2023 00:29

freak31 +5676

Zo is dat, de dood aan de media! Watch your backs!

20-09-2023 00:39

MalleEppie +15157

Vorige transferzomer zeiden Verweij en Co ook niets over Malenovic toen die alle transfers regelde achter de schermen. Het is ongelofelijk hoe selectief ze zijn en laat ook zien dat ze alleen maar bezig zijn met een hetze.

20-09-2023 00:22

YRGI +32962

Op zich maakt het voor de Telegraaf niet uit wie er aan de touwtjes trekt, zolang diegene maar lekt. Als overigens Mislintat zich wel heeft verrijkt via deze transfer, is het einde verhaal. Stel: een deel van dat geld is in dat bedrijf terecht gekomen. Maar ik denk dat Ajax dat nu onderzoekt.

20-09-2023 00:26

MalleEppie +15157

Lijkt mij dat Mislintat dat wist voordat hij deze deal sloot. Ik verwacht dan ook dat uit het onderzoek zal blijken dat Mislintat niets verdient heeft aan de transfer, en alleen de zaakwaarnemer van Sosa, en ook dat bedrag zal alleszins meevallen en minder zijn dan de gemiddelde commissie die Overmars lapte.

20-09-2023 00:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.