Ajax start onderzoek na aankoop Mislintat via Duitse zakenrelatie

door Jesse ter Haar 1203

Bron NOS

Ajax start onderzoek na aankoop Mislintat via Duitse zakenrelatie

door Jesse ter Haar 1203

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Ajax start een onderzoek naar aanleiding van een aankoop die Sven Mislintat deed op de slotdag van de transferperiode, zo meldt de NOS. De directeur voetbalzaken kocht Borna Sosa via een Duits zaakwaarnemerskantoor, dat beschikt over aandelen in een bedrijf dat door Mislintat zelf werd opgericht.

Het bedrijf Matchmetrics GmbH is eigendom van Mislintat. Het gaat om een commercieel datasysteem om voetballers mee in kaart te brengen. De bestuurder richtte het bedrijf met vier anderen op, waarna de aandelen evenredig werden verdeeld. Vijf weken na zijn intrede bij Ajax echter, kwam er meer aandelen in het bezit van Mislintat. Hij werd plots de grootste aandeelhouder met een totaal van 35 procent van de aandelen.

Tegelijkertijd, zo zouden stukken uit het Duitse handelsregister hebben laten zien, kreeg een Duits zaakwaarnemerskantoor (AKA Global) ook aandelen in het bedrijf. Arthur Beck en Kerim Cerit runnen het makelaarskantoor en met eerstgenoemde sprak Mislintat meermaals tijdens de transferperiode. Eerst rond de transfer van Eduard Spertsyan, maar die transfer ketste nog af. Later volgde hetzelfde rond de transfer van Borna Sosa en toen werd de transfer wel afgerond.

'De handelswijze staat op gespannen voet met de eigen corporate governance verklaring van de club. Daarin staat dat een directeur van Ajax geen besluiten kan nemen over onderwerpen waarbij deze een tegenstrijdig belang heeft', zo schrijft men bij de NOS. Dreigt zoiets toch plaats te vinden, dan moet de directeur in kwestie om goedkeuring vragen bij de Raad van Commissarissen. De RvC moet vervolgens naar buiten toe verklaren hoe de betrokkenen zich tóch aan de governance code hebben gehouden.

In een reactie laat Ajax weten niet op de hoogte te zijn geweest van de aandelen van AKA Global in Matchmetrics. De club besprak de kwestie met Sven en kreeg een uitgebreide toelichting. 'Sven heeft verklaard dat in 2020 een investeringsronde heeft plaatsgevonden waarbij verschillende partijen in Matchmetrics geïnvesteerd hebben. Bij het maken van de afspraken ter zake de investering is meteen ook afgesproken dat deze lening op een later moment omgezet zou worden naar een 3% aandeelhouderschap, aldus Sven.'

Ajax start onderzoek

Toch laat Ajax het er nog niet bij zitten en start men vanuit de club zelf een onderzoek naar de transfer. 'Ajax is dit uiteraard nader aan het bekijken en wordt daarbij geassisteerd door externe adviseurs. Sven verleent daarbij volledige medewerking, waaronder het delen van alle relevante documenten', laat de club nog weten.

Lees meer over:
Plaats reactie

Sunny +9558

Ik weet het niet met Mislintat hoor want m.b.t. de aankopen
- meeste overtuigen (nog?) niet, integendeel
- kwamen veeeeel te laat binnen
- lijkt erop dat er veel teveel is betaald
- vreemdelingenlegioen (teveel)

Wat hij wel prima gedaan lijkt te hebben en credits voor verdient
- selectie flink opgeschoond
- salariskosten dik teruggebracht

Ik wacht de onderzoeken af maar mijn gevoel zegt mij dat er "iets" niet in de haak is.
Er gebeuren teveel vreemde dingen

21-09-2023 17:24

AjaciedForLive +74

De selectie opgeschoond? Hoe ben je tot die conclusie gekomen.. de prestaties spreken je namelijk tegen.

25-09-2023 13:29

JanBiesbos +29223

Mijn gevoel zegt ook:

“is er door fey en psv supporters bij de NOS publiek geld gebruikt om een “onderzoek” te doen naar Ajax (in dit geval sven) om Ajax verder in negatief daglicht te zetten en zo feitelijk de competitie te vervalsen?”

-wat is er nog meer aan onderzoek gedaan met publiek belastinggeld naar Ajax?
-welk publiek belang is hierbij gebaat?

Of is er een breder journalistiek onderzoek gedaan, met publiek belastingsgeld door de NOS, in het betaalde voetbal naar vermeende belangenverstrengeling? En zijn daarbij alle 18 eredivisieclubs onderzocht? Om de schijn van belangenverstrengeling bij de NOS te voorkomen en wie controleert dat?

20-09-2023 17:32

SteviePienaar078 +3795

Je kunt jezelf beter afvragen of het geen tijd wordt voor antipsychotica

20-09-2023 17:36

JanBiesbos +29223

Tja met kroes kunnen we dan geen zaken doen met SEG? En al zijn andere vriendjes? Dat sven meer aandelen in zijn eigen bedrijf terugkoopt vind ik niet vreemd.(word wel zo gebracht )
Dat andere andelen nemen in je bedrijf (kan ajax ook doen staat je vrij) dat lijkt me prima, die hebben belang bij dat je databedrijf het goed doet.(word ook als verdacht gebracht)

Blijft over dat sven speler sosa koopt als ajax van de club stugart , die speler heeft een makelaar . Die makelaar heeft aandelen bedrijf sven (wellicht ook ajax geen idee) . Ik zie even niet wat die aandelen dan meer waard zouden worden?
Wat zou er dan zijn? Duister dealtje? Maar dat kan met elke makelaar.
Welk dealtje dan? Iets hogere makelaars fee? Tranfergeld gaat naar stutgart, salaris naar sosa blijft de fee over?
Of is er een deal gemaakt met sven van: die lening ruilen we in tegen tegen aandelen en je regelt daarnaast via ons een transfer met mooie fee, in dit geval sosa? (Die fee zo nog steeds hetzelfde geweest kunnen zijn als met zijn oude zaakwaarnemer). Dit onder mom van sneller kunnen regelen?

20-09-2023 17:12

AjaxDUde123hk +595

Ajax moet die gewoon goed afhandelen anders staan aantal instantie klaar voor die Ajax gaan aanpakken dus a.u.b handel dit goed af niet een matje oom hoog en alles eronder schuiven. zorg nou maar dat er geen sanctie gaat komen!

20-09-2023 16:53

Diana KLaverweide +1761

Erickson lomers heeft in 20 wedstrijden 15 eigen doelpunten gemaakt. Sven biedt 50 miljoen. Treurnis

20-09-2023 10:43

JanBiesbos +29223

Waar heb jij het over?

20-09-2023 17:15

Balou +1830

Dan moet Mislintat indien hij ontslagen wordt de mislukte aankopen overnemen tegen de prijs die Ajax betaald heeft en via zijn eigen bureautje ze maar zien te verkopen 😉😉

20-09-2023 08:06

roodwit007 +14212

Het is zelfs mogelijk door deze constructie de club te laten degraderen , zal wel niet gebeuren ivbm met rellen maar het is een mogelijkheid zie vitesse ect ect , heb altijd gezegd koop de aandelen terug en haal de club van de beurs ,maar dat zal never nooit gebeuren de RvC is gek op zon bij baantje

20-09-2023 07:48

Sense of.H +5463

Van der Sar is de architect van de huidige situatie bij Ajax. Na het vertrek van het duo Overmars/ten Hag stond hij min of meer op eigen benen. Toen bleek direct al dat hij voor de functie AD volledig te kort schoot. In plaats van op dat moment te bedanken voor de functie - hij wist zelf al langer dat hij niet de kwaliteit had voor een AD - ging hij toch door, en van kwaad tot erger. In amper iets meer dan een jaar Ajax geleid van topclub naar tobclub. Wat nog erger is, toegestaan door een werkloos aan de zijlijn staande RVC. Tja, vrouwtjes en nog een paar verdwaalde heren zonder amper voetbalkennis als leden, is nou niet direct een juiste kwaliteitsnorm voor die club. En nu is er echte daadkracht nodig. Maar daarvoor heb je een juiste persoon, of meerdere, nodig. En die is/zijn er niet. Want wie gaat Mislintat op straat zetten?

20-09-2023 07:27

roodwit007 +14212

Die kan als men de bewijzen heeft , en die zijn er , gewoon op straat schoppen zonder snoepjes maar kaal en geschoren

20-09-2023 07:50

JanBiesbos +29223

Klopt helemaal

20-09-2023 17:20

MaxC14 +452

En zo wordt de puinhoop groter en groter en groter… heel pijnlijk allemaal

20-09-2023 06:54

karlhof +4718

M had het in ieder geval moeten melden. Hij heeft dat niet gedaan en heeft nu de schijn tegen. Hij kan zich niet verbergen achter enig excuus. Wat heb je aan een gemankeerde technisch directeur voor de toekomst.

20-09-2023 06:25

Noahdepoah2021 +4863

Het is gewoon een valse mof. Niets meer, niets minder. Exit. En neem die nep Duitser Van Halst ook gelijk maar mee.

20-09-2023 06:07

Harold +10579

We maken ons druk. Maar heet Ajax zelf al naar buiten gebracht dat er een onderzoek naar hem is gestart? In de media word t het we erg opgeblazen allemaal.

20-09-2023 05:33

DoorVriendschapVerenigdAjax +3179

Hoe groot is die gifbeker wel niet?

20-09-2023 01:53

Joodhannus73 +3579

Is gewoon niet meer te handhaven. Misschien achteraf een geluk bij een ongeluk. Ik had wel vertrouwen in hem. Maar dat heeft hij na Twente wel beschaamd. Ik heb geen kwaliteit kunnen constateren op het veld en de trainer is ook niets. Absolute middelmaat. In alles! Behalve Hato. Dit gaat jaren duren en als de kakkies en PSV goed beleid voeren met de CL miljoenen, zelfs meer een decennium. Dat financiële gat overbrugd je niet zomaar. Zijn wij het Feyenoord geworden. Ergste nachtmerrie.

20-09-2023 00:42

Vik86 +42397

Altijd maar dat f*cking geld. Daar draait het om voor de meeste fans hier op AS.. Ik wil ajax zien schitteren!!

20-09-2023 00:50

Harold +10579

Donderdag avond weer. Heb geduld

20-09-2023 05:31

Joke +6791

Mijn gevoel zegt wel, dat deze man aan het eind van deze week nog weg is.

20-09-2023 00:32

Jeremias +1661

Ik hoop het voor jouw gevoel Joke.

20-09-2023 02:46

Joke +6791

Als er ook maar iets van waar is, per direct op staande voet.
Maar ik wacht het ff af, ik ben niet heel erg fan van de beste man. Echter ga ik niet direct mee in alles wat er nu geroepen en geschreven wordt.

20-09-2023 00:31

Henk de Vries +11133

Deze malle eppie is binnen een week pleite. Ajax blijft met zijn rotzooi achter...

20-09-2023 00:28

Jeremias +1661

Liever achter blijven met zijn rotzooi dan verder gaan met die Duitser.

20-09-2023 02:47

Harold +10579

Hij heet Mislintat. Waarom moet zijn afkomst steeds vermeld worden

20-09-2023 05:32

Ajax_026 +3057

Ik erger me er ook kapot aan het is discriminerend en heeft niks met zijn prestaties te maken.

20-09-2023 07:39

Momo +16233

Wat is er discriminerend aan het is een duitser dat js gewoon een feit

20-09-2023 08:40

JanBiesbos +29223

Wel je brengt het alsof jij als Nederlandse superieur bent aan deze “duitser”

20-09-2023 17:21

Jeremias +1661

En dat zegt het geweten van de Hollander die Harold heet?

22-09-2023 11:11

Jeremias +1661

Juist Momo. Maar dat zegt het geweten van die ander die hierop reageert.

22-09-2023 11:16

Jeremias +1661

Ik heb niets tegen Duitsers. Dat jij dat zo ziet zegt meer over jou.

24-09-2023 15:40

Dumoulin +833

Mijn gevoel hier

- Niet veel aan de hand
- Hij heeft echt goede moedige dingen gedaan
- Raar dat dit lekt - normaliter een intern onderzoek naar compliance
- Er wordt karaktermoord gepleegd - al vanaf t begin. Van data Duitser tot corrupte TD.

Kan Ajax en wil Ajax voor deze man gaan staan. Willen ze m wellicht offeren ( bezwijken onder de druk van de praattafels foute kranten en t politiek gekonkel) Dat laatste zou weerzinwekkend zijn.

20-09-2023 00:26

JanBiesbos +29223

Goed verwoord ik zeg het anders:
“is er door fey en psv supporters bij de NOS publiek geld gebruikt om een “onderzoek” te doen naar Ajax om Ajax verder in negatief daglicht te zetten en zo feitelijk de competitie te vervalsen?”

20-09-2023 17:25

twynestar +28524

Ik denk dat de RvC vooral een stok zoekt om mee te slaan. Want let wel: Mislintat heeft geen aandelen in het kantoor van Sosa, nee de zaakwaarnemers van Sosa hebben belangen in hetzelfde bedrijf als Mislintat. Dat kan nog problematisch ogen maar alleen als je problemen zoekt.

Dat gezegd hebbende: ik snap best dat de RvC een stok zoekt om mee te slaan, want de kans is dat er (zeker met de komst van Kroes) schoon schip moet worden gemaakt. En dat zou ik ook niet onterecht vinden: ik vind dat Mislintat heel veel goed doet maar hij heeft ook een paar cruciale fouten gemaakt en als die fataal blijken te zijn dan word je bij en verenging als Ajax bedankt, dat is ook het gevolg als je iemand zo de vrije hand geeft.

Het jammere is dat dankzij deze stok om mee te slaan de RvC leden die Mislintat de vrije hand hebben gegeven hiermee buiten schot blijven. Ze kunnen hem ontslaan om iets wat waarschijnlijk een technicaliteit is en geen daadwerkelijke zelfverrijking.

20-09-2023 00:20

Bijlmerboy93 +2521

Omderzoek is terecht, maar wacht ff dat resultaat...

19-09-2023 23:55

AjaxAddicted +2997

Ik neem dat deze gast binnen 24 uur op transport naar Duitsland is?

19-09-2023 23:39

AFC.Ajax +301

Mislinrat

19-09-2023 23:37

AjaxAddicted +2997

Misluktrat

19-09-2023 23:39

Mv9494 +16639

AlcoholAddicted

19-09-2023 23:44

AjaxAddicted +2997

Huh? Ik lust wel een biertje ja. Jij ook?

19-09-2023 23:49

Henkjanklaas +20657

Niet meer te handhaven zeker nu ook nog blijkt dat Sosa gedwongen werd het bedrijf van de Duitser als zaakwaarnemer te gebruiken en eigen zaakwaarnemer weg te sturen. Hendriks, en Eringa ook weg wezen want dit kan gewoon niet bij een beursgenoteerde onderneming.
Van Halst krijgt t druk als het hele zooitje weg is gestuurd.

19-09-2023 23:33

twynestar +28524

Van Halst heeft Mislintat toch ook de vrije hand gegeven?

20-09-2023 00:21

Michiel Kapteijns +5372

Dus hij zal Mislintat willen beschermen al is het alleen maar vanwege zijn eigen hachje.

20-09-2023 02:36

twynestar +28524

Precies dat

20-09-2023 10:43

Henkjanklaas +20657

Van Halst is voor mij niet de hoofdrolspeler in dit drama. Kwam pas laat binnen en pas zeer recent als ad interim in de dagelijkse leiding. Laat ons niet van de hoofdzaak afleiden nml de bevindingen van de onderzoeksjournalist van de NOS

20-09-2023 10:48

Suavimani +12038

Menno Pot verwoord het mooi op zijn Twitter account:

"Tja, afwachten. Sven werkt mee, geeft openheid van zaken. Slotsom kán zijn dat hij onhoudbaar is. En wat moet, dat moet.

Ik zou 't jammer vinden, want ik vind dat hij de puzzel best knap gelegd heeft. Selectie kan weleens beter zijn dan velen denken, eenmaal ingespeeld.

De talkshowtafels zullen een ontslag vieren als hun gelijk, maar dat is het niet hoor. Een karaktermoord op iemand die je geen eerlijke kans gunt, omdat hij spelers haalt die jij niet kent, is nooit achteraf terecht".

19-09-2023 23:02

luigi_murciano +1489

Menno Pot is by far the only rational and honest journalist out there, from many years now
Cheers Menno

19-09-2023 23:09

Copa077 +2761

Wat een onzin slechtste selectie in tijden. Zeker voor 110 mil had je veel beter kunnen kopen

19-09-2023 23:13

Suavimani +12038

Wat zou jouw lijstje met aankopen zijn geweest voor dat bedrag? Voor het gemak mag je uit gaan van de transfersommen op Transfermarkt.de, dat doet Verweij immers ook 😉

19-09-2023 23:17

Ajax026 +228

Nuamah 25 miljoen
Almada 30 miljoen
Sutalo 23 miljoen
Sosa 8 miljoen
Schouten 15 miljoen
Totaal: 101 miljoen

19-09-2023 23:22

Suavimani +12038

Almada mag niet weg tot komende winter, Nuamah had zijn zinnen gezet op Lyon. Bovendien waren beiden geen garantie op instant succes. Ook had je geen dubbele bezettingen gehad, als het bij deze aankopen was gebleven.

Een lijstje maken is makkelijk, kunnen we allemaal. Maar de spelers daadwerkelijk losweken en vastleggen is echt niet zo makkelijk als sommigen hier willen voorspiegelen.

19-09-2023 23:25

luigi_murciano +1489

indeed. in this list no right back, no defensive backups, no alternative to brobbey.
not even counting nuamah and almada were not really available.

19-09-2023 23:29

Devid87 +3535

@leonleon Almada is al 10000000 keer uitgelegd waarom die niet kwam. En waarom men steeds Dest noemt??! Ik durf te wedden als die gehaald was, dat hij net zo door het slijk was gehaald. Dan was het weer een tweederangs voetballer die niet gepresteerd heeft de afgelopen jaren.

19-09-2023 23:34

Suavimani +12038

Dest? Really? Almada was niet haalbaar. Lang had je dan in plaats van Forbs willen hebben neem ik aan? Valt wat voor te zeggen op dit moment. Maar dan benoem je slechts 3 spelers. Terwijl er inclusief verhuurperiodes zo'n 18 spelers zijn vertrokken.

Hadden we dan voor de rest met Gooijer, Aertssen, ASE, Vos, Misehouy, Godts, Hlynsson en Axel-Dongen moeten gaan spelen? Romantische gedachte, maar die hebben het (op Misehouy na) in de KKD al lastig zat. En dan hadden we het allemaal schandalig gevonden dat Mislintat geen versterkingen had gehaald (dat was immers de tendens voor 1 augustus hier).

En dat is ook een beetje het probleem. Linksom of rechtsom kon Mislintat het niet goed doen, terwijl hij de ondankbare taak had om de puinhopen van 22/23 op te ruimen.

De meeste aankopen worden nu al afgeserveerd, terwijl ze nauwelijks 180 min hebben gespeeld. Dat is gewoon niet reëel en bijzonder unfair. Zowel naar Mislintat als naar die spelers toe.

Wat dat betreft snap ik echt niet op basis waarvan iedereen instant succes lijkt te verwachten.

19-09-2023 23:35

VluggeJaapie +2046

Dest, die kan niet verdedigen... zelfde opleiding als die Rensch gehad en Lang had gekund maar opdat moment was Tadic en Bergwijn er nog en Lang haal je niet voor de bank plus hij is te vaak geblesseerd en heeft identiteitscrisis. Almada had je moeten halen ipv die Akpom en die transfer gaat ook nog een staartje krijgen!

20-09-2023 06:47

Henkjanklaas +20657

Zelden zo veel onzin gelezen. De regels binnen een beurs genoteerde onderneming zijn glas helder. Er is maar 1 uitweg en dat is de uitgang. Hendriks en Eringa idem dito. Heel dom van Mislintat want hij had dit kunnen weten dat een dergelijke constructie uit den boze is. Is geen enkel excuus voor

19-09-2023 23:35

Volh1983 +743

Daarom snel van die hoerige beurs af!

20-09-2023 00:11

Henkjanklaas +20657

Nu wordt bekend dat een dergelijke constructie niet alleen met Sosa is gedaan maar ook met die Duitse keeper die gehaald is. Volgens de compliance van beursgenoteerde ondernemingen is dit dodelijk en streng verboden.

20-09-2023 00:18

Rock69 +8411

Ik verwacht dat Mislintat gewoon aan blijft. Hij kreeg het volste vertrouwen vanuit de club. Ook het salaris systeem is onder hem verandert. De scouting wordt geprofessiona liseerd. Ik kan het me niet voorstellen dat bepaalde mensen binnen Ajax nu willen dat deze sympathieke Mislintat eruit moet. Wat schiet Ajax hier trouwens mee op. NIKS

20-09-2023 01:31

AjaxDUde123hk +595

Ajax kan hem hand boven de hoofd houden maar of de knvb / fifa / uefa / daar blij mee zijn is de vraag!

20-09-2023 17:14

GekkeGerrit +1725

Ik vind het merkwaardig hoeveel mensen verrast zijn met deze puinhoop …

19-09-2023 22:59

AjaxAddicted +2997

Nou ja dat er nog supporters zijn die me de huid volschelden omdat je vind dat het een puinhoop is, hahaha. Nee? Wat is dit dan?

19-09-2023 23:38

AjaxMiddelburg +2954

Denk dat het vrij simpel is. Bij het aanstellen van Mislintat had hij duidelijkheid moeten verschaffen over zijn privé zaken die gerelateerd zijn aan de bedrijfstak waar hij werkt. Zeker als je bij een beursgenoteerd bedrijf werkt. Ook Ajax had hier naar moeten vragen. Als Ajax het wel heeft gevraagd en dit gebeurt nu dan is het einde verhaal Sven. Hoe spijtig ook. Het heeft te lang geduurd voor we een td hadden. Gelukkig is de transferperiode over zodat het iets rustiger is op dit vlak. En je kan zoeken naar een opvolger. Zou toch effe met az in gesprek gaan wat het moet kosten om Kroes eerder te laten beginnen. Dit is vind ik ook een tekortkoming van Van Halst als controleur vanuit de RVC.

19-09-2023 22:35

Cello +52979 moderator

@AjaxMiddelburg

Eens grotendeels met je verhaal hoor....maar je gaat mij niet vertellen, dat bij het aanstellen, beter nog in de aftastende gesprekken het bedrijf van Mislintat nooit ter sprake is gekomen. Het is ook niet zo, dat dat een geheim is binnen de voetbalwereld, ik geloof zelfs dat de meesten binnen de voetbalwereld wel weten of gehoord hebben over dit bedrijf.
Die bevriende zaakwaarnemer, tevens dus aandeelhouder in het bedrijf van Mislintat, heeft die deal gegund gekregen van Mislintat. Ik zie niet direct in op welke manier Mislintat hierbij profijt heeft gehad.
Kijk.... was het omgekeerde het geval geweest, dat Mislintat aandelen had in het bedrijf van de zaakwaarnemer......tsjah, dan kan je niet anders concluderen, dat ie er direct profijt van heeft en dat het duidelijk belangenverstrengeling is. Nu zie ik dat eigenlijk niet, anders dan dus, dat ie een bevriende zaakwaarnemer de deal heeft gegund. En zolang niet aangetoond kan worden, dat er dan desondanks Mislintat geld toegeschoven is geworden......blijft er weinig tot niets over van de beschuldigingen.

19-09-2023 22:50

AjaxMiddelburg +2954

Snap je reactie volkomen. Volgens mij gaat het niet om wie er voordeel uit haalt. Het gaat om de regels dat je dus moet aangeven dat je zaken doet met een bevriende zakenpartner. Dat is verplicht om te melden. Het gaat om integriteit. Je schend je eigen corporate governance.

19-09-2023 22:57

Cello +52979 moderator

@AjaxMiddelburg

En daarom doen ze ook of laten ze ook onderzoek doen. Waarbij, de uitleg die Mislintat heeft gegeven onder het vergrootglas komt te liggen òf het idd klopt wat ie heeft gezegd.
Doordat ie niet gelijk 'de laan uit is gestuurd' òf op non-actief is gesteld, doet mij vermoeden dat zijn uitleg wel als plausibel gezien wordt.....maar dat ze dat natuurlijk wel gaan checken. Zal, mits ze niks vinden, wel met een sisser aflopen, denk ik.

19-09-2023 23:07

Henkjanklaas +20657

Mag gewoon nooit bij een beurs genoteerde onderneming punt uit.
Business rules. Ook de dwang richting Sosa zijn zaakwaarnemer aan de dijk te zetten ten faveure van de collega van Mislintat is ongehoord

19-09-2023 23:39

AjaxMiddelburg +2954

Ben bang dat door de media dit niet met een sisser gaat aflopen al zou dat feitelijk misschien wel moeten. Ajax ligt nu eenmaal onder een vergrootglas. Dat is waarom we groot zijn. De lusten en de lasten. Zo’n discussie is gewoon onprofessioneel je moet hier uit willen blijven. Maar het is zoals het is. De tijd zal het leren. Graag focus op aanstaand weekend! Europa geloof ik wel. Zondag komt Feyenoord. De wedstrijd die het sentiment kan doen kantelen.

19-09-2023 23:39

Jake the Snake +17351

Vind het wel makkelijk om Van Halst hier de kop van jut voor te maken. Vind hem ook geen hoogvlieger, maar hoe had hij moeten weten van de mogelijke belangenverstrengeling? Het dossier zou in mijn ogen eerder bij een commissaris met Compliance/Risk in zijn/haar portefeuille thuis horen.

19-09-2023 23:02

AjaxMiddelburg +2954

Dat is ook zo. Mocht Mislintat niet hebben voldaan aan de corporate governance dan is hij de Sjaak. Alleen kon hij die regels tot in detail weten? Het is de rvc denk ik die hem moeten corrigeren dan wel de huisjurist. Maar idd wat Cello zegt eerst hoor en wederhoor. Dan pas conclusies. Het is in ieder geval weer iets waar je niet op,zit te wachten.

19-09-2023 23:32

Henkjanklaas +20657

Goed en juist verhaal. Wegwezen en kroes zo snel mogelijk binnen. RvC ook opkrassen

19-09-2023 23:37

AjaxAddicted +2997

Oké dus hij koopt voor 100 miljoen troep, schopt iedereen tegen de schenen, haalt een kuttrainer, Maakt ruzie met hem, wil hem eruit hebben, en nu de boel lopen flessen. En dat moet een club leiden? Donder op man!

19-09-2023 22:31

Devid87 +3535

Troep ja? Jij weet dat nu al? Ze moeten jou anders aanstellen als TD!

Typische reactie weer dit. En dit is precies waarom de artikeltjes van de Telegraaf worden geschreven.

19-09-2023 23:10

AjaxAddicted +2997

Haha, misschien moeten ze jou aannemen. Zelfs als we op de degradatiegrens staan, weet jij het nog mooi te praten. Complimenten

19-09-2023 23:16

Devid87 +3535

Ik praat niets mooi, maar je kan ook mega overdrijven. Alles is kut en ze kunnen er allemaal niets van! Jij kende vast en zeker iedere speler al. Ik ben blij dat jij meteen overal de pannen van het dak zou spelen in een compleet nieuw team.

19-09-2023 23:32

AjaxAddicted +2997

Ja, sorry hoor maar dit ziet er nu niet echt uit alsof het allemaal zo vlekkeloos verloopt wat er na het vertrek van Overmars en Flappie allemaal rondloopt . Mogen wij daar ff een kutmoment van maken? Ben er nou niet echt trots op wat hier wordt neergezet…en dat is een understatement

19-09-2023 23:35

Henkjanklaas +20657

Hekel aan de Telegraaf . Maar dit keer hebben ze het bij het rechte eind. Mislintat wegwezen nu. Dit kan niet bij een beurs genoteerde onderneming. Integriteit mag nooit een vraagteken zijn.

19-09-2023 23:41

AjaxAddicted +2997

Precies! Als je Marc ontslaat, moet je Sven ook direct ontslaan.

19-09-2023 23:44

Allegriadopovo +1119

Ik vind eigenlijk het feit dat onze TD een eigen bedrijf heeft dat handelt in spelersdata veel schokkender, dat lijkt mij toch ook al een tegengesteld belang.

19-09-2023 22:27

michaellaudrup +4660

Ik zag het verdomme helemaal zitten, heb je dit gezeik weer.

19-09-2023 22:25

Cello +52979 moderator

Velen hebben, zoals wel vaker, gelijk hun oordeel klaar. Ajax zou onderzoek doen.... zullen we eerst eens dat onderzoek afwachten?. Begrijp uit het verhaal dat Mislintat uitleg heeft gegeven hoe het zit met de aandelen, die dat makelaarskantoor in het bedrijf van Mislintat heeft. Logisch, dat Ajax dat laat onderzoeken of er malversaties hebben plaatsgevonden.
Ik moet nog maar zien of er überhaupt wat uit het onderzoek komt, want ik heb wel er moeite mee gelijk te geloven dat die mensen (incl Mislintat) idd grove fouten hebben gemaakt, zich verrijkt hebben (wo Mislintat) wetende dat veel onder het vergrootglas ligt en toch wel naar buiten komt.
En je weet ook, dat je zoals Mislintat schijnt te hebben gedaan, uitleg geven, dat je niet moet liegen, want het gaat toch gecheckt worden.
En voor zover bekend is ie niet op staande voet ontslagen, niet op non-actief gesteld en dus zal die uitleg op zich voor Ajax bevredigend geweest zijn. En dat zullen ze dus controleren. Afwachten dus.

19-09-2023 22:21

Pantelinho +2606

Kunnen jullie die walgelijke lui met hun Mislintat met een kruis avatars niet bannen? Puur chaos creëren en de boel opstoken, voegen verder niks toe.

19-09-2023 22:23

AFCAHoorn +22717

Valt inderdaad wel op. Vooral dat Steeph figuur of hoe die ook mag heten, alleen maar blindelings Mislintat bashen. Meer doen ze niet.

19-09-2023 22:24

FoensaiFC +2471

Telegraaf heeft voer gekregen vanaf midden vorig seizoen tot nu... de puinhoop van vorig jaar. De voorbereiding van een Nieuwe TD (pas laat begonnen) door de (vele veelal terechte en soms late) verkopen, daarbij de late aankopen kunnen doen. Weinig tot geen voorbereiding met de nieuwe samenstelling, het aantal punt verlies, slechte spel en de woord keuzes van Stein tijdens de praat sessies voor de camera's. De bestuurlijke onrust (met alles wat er speelt ook vanuit de leden etc) is dus een cocktail die ruimte geeft aan de fucking telegraaf. Ik heb echt niks met PSV en Feyenoord... maar die tyfes telegraaf en die macht vanuit de media.... doet echt heel veel met mijn emoties de afgelopen periode... ik heb echt gewoon nog geloof in Sven en co. Maar krijgen ze de tijd?

19-09-2023 22:35

lodeiro +614

Tijd voor Jordy Cruyff

19-09-2023 22:20

aschja +20588

Als het verhaal van de telegraaf klopt ben ik bang dat dit einde oefening is. Want hoe valt dat recht te praten?

19-09-2023 22:19

Henkjanklaas +20657

Valt niet recht te praten. Nu snel afwikkelen en deze man ontslaan. En alles op alles zetten Kroes binnen te halen.

19-09-2023 23:43

Pantelinho +2606

Doe mij maar meer van deze dealtjes als dat betekent dat we spelers van het Kaliber Sosa voor 7 miljoen kunnen krijgen.

19-09-2023 22:17

MrMalandro +1757

De echte complotvraag is natuurlijk, heeft iemand de NOS getipt om dit onderzoek te doen?

19-09-2023 22:14

MarkP +21766

Maurice s. te den haag.

19-09-2023 22:16

NipeB +15835

De NOS doet helemaal geen onderzoek. Ajax doet dat. Is een standaard onderzoek. De hele Ajax DNA goegemeente wist het al. Zal wel uit de koker Witschge komen schat ik zo in. Lekker ook tegelijk met artikel van Freek om Steijn te helpen nadat afgelopen weekend onze nieuwe opper rat Kroes al met AD sprak. Fijn die echte Ajacieden allemaal.

19-09-2023 22:17

ElSandrini +18198

Jij brengt het als een ouwe Duitse krimi.... Derrick ofzo

19-09-2023 22:22

MrMalandro +1757

Volgens mij is dit nieuws nu naar buiten gekomen door een publicatie van een onderzoeksjournalist van de NOS?

19-09-2023 22:27

NipeB +15835

Nee hoor. Als iedereen dit gisteren al weet zal het wel een onderzoek geweest zijn, poeh zeg. Er verschijnen al dagen lang enorm negatieve artikelen vooral over Mislintat. Als je weet dat Freek en Steijn goede vrienden zijn en Kroes en bepaalde leiden uit de AD redactie ook, dan is het allemaal niet zo moeilijk. Dan schuif je alles af op de man die weinig vrienden heeft in NL. En doe je net of het spel niet al 13 weken lang niet om aan te zien is. Wat veel langer is dan dat er aankopen waren. Bijzonder van de sportpers. Het ligt eigenlijk allemaal aan de TD. Tuurlijk. De TD heeft ons met deze trainer opgezadeld. Stuur de TD weg, we hebben al geen AD. Laat Steijn lekker alles runnen.

19-09-2023 22:30

NipeB +15835

Raar zeg, dat Andy het gisteren al vertelde dan. Dat nieuws van een onderzoeksjournalist 😂

19-09-2023 22:34

Henkjanklaas +20657

Is deze Mislintat wel een echte Ajacied ? Met zijn particuliere belangen

19-09-2023 23:44

NipeB +15835

Hij heeft een bedrijf al jaren geleden opgericht met anderen. Dat weet Ajax ook. Die wisten alleen maar niet dat het makelaarskantoor aandelen heeft van 3% in dat bedrijf. De eigenaar dus. Niet Beck, de werknemer bij dat makelaarskantoor die de transfer heeft begeleid. Heeft niks met Ajax te maken. Ik word erg moe van al die zgn echte Ajacieden die op TV klagen en allemaal al jaren geen reet doen om de club te helpen. Dik betaald worden om Ajax af te kraken. Zijn dat Ajacieden dan?

20-09-2023 07:45

Pantelinho +2606

Marjan Olfers

19-09-2023 22:18

jollie18 +9911

Helaas het nieuws is dat Sosa van zaakwaarnemer moest wisselen anders kon de transfer niet door gaan

19-09-2023 22:11

Mosquito +4268

Belangenverstrengeling dus.

19-09-2023 22:15

YRGI +32962

Ligt eraan wat hij bedoelt. Moest hij van zaakwaarnemer wisselen om belangenverstrengeling tegen te gaan of juist het tegenovergestelde?

19-09-2023 22:16

Mosquito +4268

Precies dit.
En die Beck heeft dus aandelen in zijn privé bedrijf.

Stinkt aan alle kanten..

19-09-2023 22:22

Cello +52979 moderator

@Mosquito

Dat alles is totaal niet verboden. En zo zijn er in de voetbalwereld, zo kan ik me voorstellen, vele dwarsverbanden.

Het enige wat telt is eigenlijk de vraag: hoeveel profijt en dan vooral financieel heeft Mislintat persoonlijk òf zijn bedrijf bij deze deal gehad??. Als het antwoord negatief is...wat blijft er dan nog over van de oordelen die nu geveld worden??. Niet veel, eigenlijk niets!. Sja.... je kunt het moreel misschien niet juist vinden, dat Mislintat een bevriende zaakwaarnemer de deal gunde, okay. Maar dat is niet verboden.

19-09-2023 22:35

Mosquito +4268

AKA Global had een lening gedaan van 160k, heeft hier 3% aandelen voor terug gekregen. Nu staat Sven er op dat een speler van zaakwaarnemer wisselt naar dat bedrijf waar Sven een ‘schuld’ heeft staan. Hiermee krijgt die zaakwaarnemer, dat geld in zijn bedrijf heeft gestoken, een x % van de transfersom.

Het maakt niet uit of Sven direct voordeel haalt uit de relatie, het is een relatie dat investeert in zijn bedrijf. Als Sven hem dan helpt met dit soort acties kan er belangenverstrengeling ontstaan.

“Wanneer er mogelijke belangenconflicten spelen moet dit gemeld worden bij de RvC van de club en dat is niet gebeurd. Er moet eerst goedkeuring plaatsvinden voor de situatie en die is op voorhand niet gegeven. De RvC moet op zijn beurt dan naar buiten treden over hoe de zogeheten governance code is nageleefd“

19-09-2023 23:10

YRGI +32962

Waar haal je dit vandaan?

19-09-2023 22:15

036AFCA97 +146682

Telegraaf

19-09-2023 22:18

Sti Jn +3101

Succes met bewijzen

19-09-2023 22:16

Sti Jn +3101

Zeer rare inside info ook

19-09-2023 22:16

Sti Jn +3101

Ik geloof best dat dit soort dingen gebeuren, bijv omdat een familielid (oude zaakwaarnemer) te veel week oid

19-09-2023 22:17

036AFCA97 +146682

Telegraaf meld dit

19-09-2023 22:19

NipeB +15835

Dat meldt de TG. En dan klopt het natuurlijk. 😂 Sommige mensen hier. Die geloven echt alles wat ze maar uitkomt.

19-09-2023 22:18

036AFCA97 +146682

Sommige mensen geloven ook alles niet wat ze niet uitkomt. Net zo dom.

19-09-2023 22:21

NipeB +15835

Ik geloof niks wat in de Telegraaf staat. Dat is niet zo dom. Die hebben geen bronnen. Behalve Rob Jansen, Richard Witschge. Dat niveau.

19-09-2023 22:25

Henkjanklaas +20657

Klopt. Sosa werd gedwongen door kamp Mislintat. Onaanvaardbaar dit

19-09-2023 23:45

Bky +56678

Man. City 0-1 achter thuis tegen Crevna. Guardiola opvolger Steijn?

19-09-2023 22:07

mvdk +44153 moderator

Ja die geeft gewoon 2 miljard uit

19-09-2023 22:19

PH2BOT +40456

Jammer dat John van ' t Schip geen zin had in het coachschap bij Ajax. Met Marcel Keizer als assistent...beiden 100% Ajax.

19-09-2023 22:06

Barra +5529

John is een leuke vent, maar als trainer toch wel een beetje een zacht ei. Lijkt me veel meer de eeuwige assistent.

19-09-2023 22:57

Been +12520

Nou nou nou na onderzoek van de nos sport redactie. Ik hoor die Vermeulen nog blaten na de rel rondom Pierre. “Jaaaaa we gaan er eens heel goed in graven hoor”. Die kwamen als redactie de laatste tijd niet bijster lekker in het nieuws, hebben hier het hele team op gezet, en eindelijk eindelijk hebben ze wat gevonden hoor. Niet over Steijn, maar wat maakt t uit. Bloed aan de paal willen ze!

19-09-2023 22:05

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Alle aankopen terug draaien transfer markt voor ajax 1 week open ik zeg doen

19-09-2023 22:04

Babangida83 +23933

Ai, dat is inderdaad conflictief. Anderzijds kun je misschien niet zonder zo'n partij. Als de vergoeding proportioneel was, dan hoop ik dat hij er met een waarschuwing vanaf komt. We kunnen niet ineens zonder TD. Dan hebben we geen TD en geen AD. Daar zal t niet beter op worden.

19-09-2023 22:02

Sti Jn +3101

Hoezo is dit zomaar conflictief??

19-09-2023 22:06

NipeB +15835

Goh dus een zaakwaarnemer mag geen zaken doen met een directeur. Bijzonder dat dat conflictief is volgens jou. En vorig jaar Dusans zaakwaarnemer die al onze transfers deed en zelf zijn inkomsten bepaalde, dat was dik in orde?

19-09-2023 22:20

dp92 +11265

Toevallig geen kritisch woord over Steijn. Sterker nog de hele selectie staat achter Steijn, dezelfde Steijn die ze al 2 weken afvalt in de media.

Geen woord over dat Steijn lekker op vakantie gaat na de 2 slechste wedstrijden van Ajax ooit.

Mmmh wie zou de bron/lek toch zijn.

19-09-2023 22:02

PH2BOT +40456

Pierke...?

19-09-2023 22:04

dp92 +11265

Of straatvechter Steijn probeert Sven weg te werken...

19-09-2023 22:06

AjaxAddicted +2997

Waar rook is..sinds die kerel in onze Arena staat, is het een klerebende. Direct weg met die gast! En neem Steijn mee. Zet Jordy er neer en ga op zoek naar een normale trainer. Als Kroes komt, kan hij de zaken weer even goed zetten. Mix van jeugd en ervaring. Zoals we gewend zijn van Ajax

19-09-2023 21:59

YRGI +32962

Daarvoor was het ook al een teringbende hoor.

19-09-2023 22:03

AjaxAddicted +2997

Klopt maar soms moet je een duwtje geven om het nog erger te laten lijken. Erg eigenlijk hè? 2 jaar geleden wordt je simpel kampioen en doe je nog simpel mee met de CL

19-09-2023 22:11

NipeB +15835

Het is sinds Overmars al een tering bende. En Kroes moet je niet meer nemen na dat interview afgelopen weekend. Die wil zelf ook al niet meer. Over 6 maanden beginnen 😂

19-09-2023 22:22

Gouda +2058

Andy zei toch ook dan Mislintat de komst van Isco geblokkeerd heeft... Hoe staan jullie daar tegenover?

19-09-2023 21:56

ajaxminimax +5471

Daar geloof ik niet zoveel van hoor...

19-09-2023 21:56

AFCAHoorn +22717

Boeit me niet echt, om eerlijk te zijn.

19-09-2023 21:57

ajaciedje90 +60232

Blij dat die niet gekomen is.

19-09-2023 21:57

036AFCA97 +146682

Onzin. Die verdient 10 miljoen bij Betis.

19-09-2023 21:59

YRGI +32962

Misschien daarom wel dan...

19-09-2023 22:04

Sti Jn +3101

Hier is de prijs voor het juiste antwoord! Ongelooflijk dat zo’n terug verhaal gaat leven.

19-09-2023 22:08

mvdk +44153 moderator

Onzin. Isco krijgt 1 miljoen netto. Ruim het dubbele bruto.

19-09-2023 22:09

stefanAFCA5 +2255

Mvdk, ff gegoogled maat? Ik namelijk ook haha. Na de eerste link zeggen alle websites 10 miljoen inclusief the daily mail. Kennis ook niet in pacht verder. Was alleen nieuwschierig na de comments
Maar dan kies ik voor het bedrag wat het vaakst genoemd word

19-09-2023 22:18

mvdk +44153 moderator

10 miljoen tekengeld

19-09-2023 22:54

brancoo +6228

Oke, sosa had ik niet verwacht eerder ramajj

19-09-2023 21:54

MPAjax +8437

Telegraaf zegt wel meer, zelfde als een biertje teveel

Kotsen 🤮

19-09-2023 21:51

Cesc88 +6202

Het is klaar met Mislintat.

19-09-2023 21:50

Berven +277

Logisch, niet alleen voor Mislintat, maar ook voor RVC, directie, Van Halst en Steijn.

19-09-2023 21:51

YRGI +32962

Weer iedereen eruit. En gaan die 'echte' Ajacieden dan eindelijk instappen? Of moet Ajax weer anderhalf jaar op zoek naar mensen?

19-09-2023 22:05

NipeB +15835

Ja joepie. Nu krijgen we Wesley en Marco wordt TD en Andy conditie trainer. Dan halen we Halilovic want dat is een ras voetballer. Van der Vaart gaat de scouting doen. Nu al zin in. 🤮

19-09-2023 22:23

mvdk +44153 moderator

Het loopt natuurlijk nog niet, maar onze verdediging is in potentie echt sterker dan vorig seizoen hoor. Nu moet het team vooral op elkaar in gespeeld raken.

Sosa___Hato___Sutalo___Gaaei

Vs

Wijndal__Bassey__Timber__Rensch

Zeg het maar...

19-09-2023 21:48

Berven +277

Bassey. Wijndal, Timber zijn al weg.

19-09-2023 21:50

Ajacied1981 +17412

Lees je ander eerst ff of brul je altijd meteen onzin?

19-09-2023 21:51

Mv9494 +16639

Berven misschien moet je leren lezen

19-09-2023 22:01

mvdk +44153 moderator

Daar hebben erg veel mensen moeite mee.

19-09-2023 22:02

Bky +56678

Legendarisch dit.

19-09-2023 22:08

Jehebtnietaltijdbalbezit +1793

Ik zei het gisteren al: deze trol moet blijven. Amusementswaarde top met hem erbij 🙈

19-09-2023 22:44

Mokum'sTrots +151

Ja, maar het middenveld is zwakker.. Tahirovic heeft nog niets goed gedaan, Mannsverk eveneens. Het is totaal niet in balans. Met deze jongens gaan wij het niet redden

19-09-2023 22:52

036AFCA97 +146682

Genee zegt net dat de Telegraaf zometeen met nog meer nieuws over Mislintat komt.

19-09-2023 21:46

RN +14719

Maar wat voor nieuws denk je?

19-09-2023 21:46

036AFCA97 +146682

Geen idee. Het zou over een zaakwaarnemer en een deal gaan.

19-09-2023 21:48

MrMalandro +1757

Mislintat heeft het vast met de vrouw van onze treinmachinist gedaan.

19-09-2023 22:11

AFCAHoorn +22717

Als het de Telegraaf is denk ik wel dat we weten wat voor "nieuws" dat zal zijn..

19-09-2023 21:47

GNBL +90100 moderator

Je doet het jezelf aan hé door die bagger te kijken.

19-09-2023 21:51

036AFCA97 +146682

Ik kijk elke avond VI. Hoort er inmiddels een beetje bij.

19-09-2023 21:54

jollie18 +9911

Mislintat.op non actief gezet hoop ik

19-09-2023 21:57

Pantelinho +2606

Ze hebben elke dag wel iets tegen Mislintat. Hoe kan je zo een walgelijke propagandamachine stoppen

19-09-2023 22:21

LOCAmpos +10509

Denk dat het allemaal wel meevalt. Wordt Ajax nou grootafnemer van dat datasysteem is het weer een ander verhaal. Maar dat zal nu zeker niet meer gebeuren denk ik

19-09-2023 21:45

Bky +56678

De grote vraag natuurlijk is waar Lemic om de hoek komt kijken bij deze dealtjes.

19-09-2023 21:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.