Rondom: Farioli heeft opnieuw mooie boodschap voor supporters

door Ajax Showtime 262

Bron AS

Rondom: Farioli heeft opnieuw mooie boodschap voor supporters

door Ajax Showtime 262

Bron AS

Laatst geüpdatet

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kun je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen.

Farioli heeft opnieuw mooie boodschap voor supporters

Francesco Farioli heeft via Instagram opnieuw een mooie boodschap gedeeld voor de supporters van Ajax.'125 jaar geschiedenis, glorie en erfgoed. Het was geweldig om Ajax samen met zijn legendes en fans te vieren. Als trainersstaf zijn we trots dat we deel uitmaken van deze legendarische instelling, die de club proberen te helpen terug te vinden naar waar Ajax thuishoort. Toen we bij Ajax kwamen, wisten we welke situatie we aantroffen en hebben we ons ingezet om het beste uit deze groep spelers te halen. En de spelers zetten zich in om de club terug te brengen waar hij thuishoort', schrijft de Italiaanse oefenmeester.

'Ajax-fans begrijpen en steunen ons altijd. De sfeer tegen AZ was geweldig. Je voelde de energie, saamhorigheid, empathie en verbinding', dankt Farioli de fans. 'We delen met onze fans deze vechtlust, iets dat ons echt aanzet om alle problemen, moeilijkheden en obstakels door te komen. En het hielp ons om weer terug te komen. Bijna 55.000 mensen vechten met ons, “met de helm”, bij de ArenA. Dat is de mentaliteit die we moeten behouden tot het einde. De top van de berg is de voet van de volgende, dus laten we verder klimmen!'

Ajax Legends maandag live te volgen tijdens Beckenbauer Cup 

De Ajax Legends spelen maandag op uitnodiging van Bayern München om de Beckenbauer Cup. Net als Ajas viert de Duitse recordkampioen zijn 125-jarig bestaan en dus zijn afvaardigingen van Duitse en Europese topclubs uitgenodigd om tegen elkaar te voetballen.

Het toernooi is maandag te zien via het YouTubekanaal van Bayern München. De Amsterdammers spelen onder meer tegen de koploper van de Bundesliga en Real Madrid en worden vertegenwoordigd door onder meer Maarten Stekelenburg, Siem de Jong en Urby Emanuelson. Danny Blind is de coach.

'Ajax-AZ hoorde minimaal 12 à 13 minuten blessuretijd te krijgen'

De wedstrijd Ajax-AZ had slechts vijf minuten blessuretijd, maar dit hoorden er volgens FCUpdate meer te zijn. Het besluit van Dennis Higler leidde dan ook tot verbazing bij een hoop mensen.

In de tweede helft kregen Anton Gaaei en Alexandre Penetra een rode kaart. Het moment van Gaaei werd nog uitvoerig bekeken door de VAR. Na de rode kaart van Penetra was trainer Maarten Martens (en Wouter Goes, red.) boos en dreigde van het veld te stappen met AZ. Het geruzie tussen Ajax en de Alkmaarders hield een paar minuten aan.

FCUpdate komt met een aantal feiten op een rijtje: 'Na de overtreding van Gaaei lag het spel circa 2 minuten stil; na de rode kaart van Penetra volgde een onderbreking van 3 minuten en 50 seconden. Verder lag het spel in totaal zo’n 4 minuten en 30 seconden stil als gevolg van doelpunten.'

Daar bleef het niet bij: 'Daarnaast waren er vier wisselmomenten in de tweede helft. Uitgaande van de vuistregel van dertig seconden per wisselmoment, had de blessuretijd dus in ieder geval minstens 12 à 13 minuten moeten bedragen, nog los van alle andere momenten waarop de wedstrijd stil lag', wordt geconstateerd.

Tekst gaat verder onder de foto.

anton gaaei ajax az
Gaaei kreeg in eerste instantie een gele kaart, maar deze werd na een VAR-check gepromoveerd tot een rode kaart. De wedstrijd zou hierdoor ongeveer twee minuten hebben stilgelegen.

'Leek zondagavond wel een boos jeugdspelertje'

Wouter Goes kan rekenen op kritiek van Sjoerd Mossou. In het Algemeen Dagblad schrijft de columnist dat hij een extreem gefrustreerde speler zag. 'Wouter Goes leek zondagavond wel een boos jeugdspelertje. Bij 14- of 15-jarigen zie je het ook weleens op zaterdagmiddagen: de puberwoede zit hoog. Het testosteron spuit uit allerlei onvermoede gaten, het onrecht voelt zo overweldigend, dat boos weglopen eventjes de enige overgebleven oplossing lijkt.'

Mossou kon de actie waar Goes van het veld wilde lopen dan ook niet waarderen. 'Na afloop gaf Goes zelf een creatieve draai aan zijn actie ('Ik wilde de jongens even bij elkaar roepen'), maar de AZ-verdediger wilde écht van het veld stappen na de rode kaart voor Alexandre Penetra', concludeert de columnist.

Toch kon Mossou zich iets voorstellen bij de woede van de AZ-spelers. 'Penetra speelde duidelijk de bal. Dennis Higler had ook even kunnen wachten met het trekken van de tweede gele kaart, de VAR of de vierde official hadden hem subtiel tot rede kunnen manen, maar de scheidsrechter wist niet hoe snel hij de AZ-speler weg moest sturen.' Tot slot ziet Mossou dat bij veel clubs de overtuiging heerst dat Ajax gematst wordt door de arbitrage.

Tekst gaat verder onder de foto.

klaassen goes ajax az
Mossou zag dat Goes tegen Ajax een gefrustreerde indruk maakte en dat kon de columnist niet waarderen.

Spaan spreekt harde woorden uit over AZ: 'Bij hen is de clubcultuur anti-Ajax'

Henk Spaan is onder de indruk van Josip Šutalo, zo schrijft hij in zijn column in Het Parool. De Kroaat maakte indruk tegen AZ (2-2). Tegelijkertijd kon de columnist zich ergeren aan AZ-verdediger Wouter Goes. 'Het wordt tijd om Sutalo zijn verdiende credits te geven. Zo vaak is hij de stille kracht achterin bij Ajax. Hoe vaak ik ook moet lachen om de tackles van Goes, geef me toch maar het overzicht en het gebrek aan hysterie van Sutalo.'

Spaan gaat verder over Goes: 'Ik hoorde Clasie beweren dat Higler de druk van de wedstrijd niet aankon, maar kon Goes dat wel dan? Dat hij er voor rust zonder geel van afkwam, was naastenliefde van de scheidsrechter.'

De columnist zag dat de spelers van AZ en ook de trainer zich vreemd gedroegen. 'Doet de scheids iets fout? Dan gaan we met zijn allen het veld af. Ook hier speelde Goes een hysterische hoofdrol, geholpen door zijn trainer. Bij AZ is de clubcultuur anti-Ajax. Dan word je vanzelf Calimero', sluit hij af.

goes brobbey ajax az 16 3
Goes was tegen Ajax betrokken bij een aantal bedenkelijke momenten.
Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders +4548

Prima verwoord. Altijd al fan geweest van Spaan zijn stukjes in het Parool. De enige ECHTE Amsterdamse krant.

01:16

Dapperestrijders +4548

Zelfs bij een potje tafelvoetbal geeft Higler nog een verkeerde kaart🥴😁

01:12

HJC +8002

Farioli Ajax Held !

00:23

henkie58 +2038

Geweldig verwoord zeg! Chapeau!

00:16

Hijosdedioses +6579

“Geen dag gaat mij voorbij zonder Ajax aan mijn zij, dan zingen wij vanuit ons hart…”

“Ajax de grote trots van Mokum. Altijd geniaal en amusant. Dat is toch niet zomaar zo gekomen…”

“125 jaren lang. Voor onze club uit Amsterdam. Gekkenhuis op de tribune…”

“3 little stars above my club crest, singing sweet songs…”

Gefeliciteerd iedereen met het 125-jarige jubileum verjaardag van ons Aller Ajax!🤍❤️🤍

Ajax for the future!❌❌❌

00:04

wijzijndebeste123 +163323

Wat ga ik deze man enorm missen als hij vertrekt eind van t seizoen. Een absolute geweldenaar.

17-03-2025 23:29

Patrick78 +51759

Farioli blijft bij Ajax

Geen paniek mate

17-03-2025 23:37

Artemio +31831

Aan alles komt een einde.

00:25

Aram +17867

L’elmo di Scipio?

17-03-2025 23:23

Patrick78 +51759

Ahahaha klopt

17-03-2025 23:26

afca1985 +21235

Mooi gesproken van onze filosoof uit Italië🥰

Ten alle tijden een eenheid uitstralen.

❌❌❌

17-03-2025 23:15

Patrick78 +51759

Farioli sei un grande!!!!

Grazie a te per tutto quello che stai facendo per noi!!!!!

Je bent een echte Ajacied!

17-03-2025 23:03

vandenhaas4 +15053

Op het WK een paar geleden hadden ze de blessuretijd beter geregeld. Toen werd er goed bijgehouden hoeveel tijd er verspeeld was en dat werd toegevoegd. Kreeg je meestal tussen de 6 en 10 minuten.

17-03-2025 22:47

AFCArjen +427

Niemand kijkt dus naar de Beckenbauer Cup? Ik kan het jullie niet kwalijk nemen. Alsof ze vergeten zijn de muziek uit te zetten na de rust, en zó hard. Is dit een beetje volgens Piqué stijl of zo? Kleine veldjes met boarding etc.

17-03-2025 21:27

Mokumnorth +356

Jawel heb het even gekeken, uitgeschakeld na 2 wedstrijden.... Op zich leuke opzet.

17-03-2025 22:43

Ajacider +4897

Past allemaal niet in het ESPN en NOS narratief dat AZ is benadeeld. Voor de studio sport kijker was het sowieso verrassend dat penetra moest vertrekken. De eerste gele kaart met daarop de 2 tegen 1 situatie werd buiten beschouwing gelaten.

17-03-2025 20:31

Heimwee +6689

AZ het was niks het is niks en zal nooit iets worden.

17-03-2025 20:00

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25303

AZ = Altijd Zeiken

17-03-2025 23:21

Moneyball +726

Het gaat terecht heel veel over Higler, die ook dramatisch was, maar vergeet onze sneaky Brabantse vriend Pol van Boekel niet. Deze man heeft Ajax in de loop daar jaren heel vaak punten gekost met discutabele beslissingen, als scheids en als VAR. Vaak heel subtiel, door naar bepaalde dingen juist wel of niet te kijken. Gisteren ook weer genoeg voorbeelden van.

17-03-2025 19:19

ricky10 +5880

Licht eens toe, want ik heb genoeg gezien, maar ben benieuwd welke voorbeelden je hebt.

17-03-2025 20:15

PH2BOT +40112

Geel van Gaaei moest rood worden van Van Boeklul.....de forse duw overtreding op Matheus door AZ speler nr 21 op moment dat de corner van de 1 - 2 werd genomen en zo zijn er al velen dubieuze ingrepen van brabo Van Boeklul geweest. EN Higler durfde tegen de hoger in de scheidsrechters pikorde staande Van Boeklul niet bij zijn besluit van 'geel voor Gaaei' te blijven en maakte er snel rood van ...om maar in het gevlei te kunnen blijven bijn zijn 'meerdere'.

17-03-2025 23:36

Petterson +24902

Maar gaat het arbitraire viertal hier zich nog voor verantwoorden? Ieder zinnig mens wist gisteren toch zonder turven al dat het minimaal 10 minuten had moeten zijn!? Hoe kun je nu ooit op 5 minuten uitkomen? Dat ruikt naar moedwillig marchanderen met de richtlijnen.

17-03-2025 18:57

w86 +9383

Dat is het toch al met de huidige vorm van blessuretijd. Het is alsof wielrenners de mont ventoux laten beklimmen en dan als ze zijn afgestapt bepalen waar de finishlijn lag.

17-03-2025 20:13

Ajaxbrl +13690

Higler verdient staande voet ontslag

17-03-2025 18:49

Nr.10 +110990

Iedereen zag toch meteen dat 5 minuten compleet idioot was? Die Higler verdient echt degradatie naar de KKD vanwege deze wedstrijd, wat een wanprestatie.

17-03-2025 18:44

ajaxminimax +5421

Zelf dacht ik eerst aan een fout bij espn.. dat ze per ongeluk er +5 neer hadden gezet. Maar niet dus.. echt heel bizar dit. Maar denk wel dat espn gelijk kon hebben in het volgende: Higler is er klaar mee en wil er zsm een eind aanmaken. Die heeft voor de zoveelste keer laten zien dat hij een wedstrijd fluiten niet aan kan. Ook kleinere wedstrijden lopen bij hem uit de hand, maar ze laten hem gewoon ajax az fluiten.. het is echt idioot.

17-03-2025 18:57

Cruijffthebest +13347

Tja, Johan Cruijff Arena is niet die badkuip van 010, want daar hadden ze waarschijnlijk zomaar 15 minuten gekregen om ze te laten winnen.
Dat hebben we al zo vaak gezien!

17-03-2025 18:40

superajax +11424

En dan nog steeds KNJB roepen daar.

17-03-2025 20:15

Ron6 +3507

Ook de geringe eztra tijd wordt als nadeel van Az bestempeld, hoe is het migelijk.

17-03-2025 18:40

Ron6 +3507

Trouwens. Eerlijk is eerlijk, Mike Verwey van de TG is behoorlijk obejctief in de podcast over hoe Hilgers floot. Stipt allerlei punten aan die ten nadele van Ajax waren.

17-03-2025 18:39

The Future +5566

Ja, maar Hilgers floot niet... Dus wat hebben we daaraan?😜

17-03-2025 22:35

Akpom +626

Doet de media nou bewust zo achterlijk? Of zijn ze achterlijk? Welke club heeft het meeste nadeel van de scheids gehad gisteren? Az tweede gele kaart was dubieus. En verder? Ajax: spelers van Az ontsnappen verschillende keren aan geel of tweede geel ( Taylor kreeg hem gelijk). Speler Az krijgt geel voor doodschop op Taylor. Geen var. Gaaei gelijk var. Ajax met 2-1 op de keep af, geen voordeel. NL is knettergek.

17-03-2025 18:10

Ron6 +3507

Zo is het. Az had eerste helft 4x geel moeten hebben, waaronder Goes en Belic. Dan spelen ze echt wel anders na een gele kaart, met minder risico en minder intensiteit.

En het geval dat er geen voordeelregel werd gegeven hoor je geen az’er over.

17-03-2025 18:38

Cruijffthebest +13347

NL is tegen Ajax, dat weet je toch!

17-03-2025 18:41

Petterson +24902

Echt hoor. Ajax moet vooral zichzelf verwijten dat het deze wedstrijd niet gewonnen heeft. Maar dit is wel weer zo’n voorbeeld van een wedstrijd die je bij normaal toepassen van de regels gewoon wint. Dit kost je gewoon regelmatig punten; en heel NL maar doen alsof Ajax systematisch bevoordeeld wordt. Bizar.

17-03-2025 18:59

Moneyball +726

Wanneer Pol van Boekel de VAR is bij Ajax weet je vooraf al dat je benadeeld gaat worden wanneer dat kan. Zeker nu hij indirect PSV kan helpen.

17-03-2025 19:22

Tadic020 +1885

Ja minimaal deze clown van scheidsrechter

17-03-2025 17:39

Tinusz +1651

Kijk ik dan echt door een Ajax-bril? Ik heb vandaag meerdere neutrale podcasts gehoord, maar er is er geen een die over duw bij de 1-2 begint. Maar dat is toch gewoon een overtreding?

17-03-2025 17:33

Grub +1329

Jij kijkt echt door een Ajax-bril

17-03-2025 18:05

Tinusz +1651

Een heel grote. Maar zelfs als ik hem afzet vind ik het nog een overtreding, haha.

17-03-2025 18:16

AFCA22 +2447

Werd in het stuk van voetbalzone wel benoemd. Ging over 7 discutabele momenten van de scheidsrechter.

17-03-2025 18:38

Cruijffthebest +13347

Precies, dat was het ook.

17-03-2025 18:41

Petterson +24902

Was heel licht. Zou er zelf niet voor fluiten. Maar de regel is wel dat je een keeper in de 5-meter niet mag aanvallen. Dus daar valt over te discussiëren. In ieder geval meer dan over dat zogenaamde duwtje dat ruim voorafging aan de 1-1 van Ajax waarover Clasie zo over de kook ging. En daar wordt dan wel aandacht aan besteed. Dat toont de partijdigheid v/h NL voetbal journaille.

17-03-2025 19:02

Duke3D +3617

En de grootsheid van ons Aller Ajax 💪🏼

17-03-2025 19:07

Tinusz +1651

Dat Higler het ontgaat kan ik volledig begrijpen. Dat is heel erg moeilijk te zien bij een corner. Maar de VAR had hem hier moeten helpen, vind ik. Het is licht, toegegeven, maar doordat hij hem hindert en zelfs licht wegduwt ontneemt hij Matheus de kans om nog naar de bal te komen. En dat mag volgens de regels niet, als ik mij niet vergis. Helemaal niet binnen de vijf meter. Licht vergrijp, maar mijns inziens wel echt een overtreding als er uit wordt gescoord en je de keeper blokt.

Ik zag het vanmorgen pas, het viel mij tijdens de wedstrijd niet eens op. Toen was ik vooral geïrriteerd om het matige verdedigen van Henderson. Maar de VAR moet dit toch ten alle tijden zien? Daar zijn ze juist voor aangesteld.

17-03-2025 19:11

Stamhoofd +11527

Ajax - AZ werd blijkbaar niet als een topwedstrijd gezien. Ajax mag het de KNVB best kwalijk nemen dat ze zo'n jubileum wedstrijd niet serieus nemen.

17-03-2025 17:31

Chalana1984 +4462

De belachelijk korte extra tijd is wel te verklaren: Hilger wilde er zo spoedig mogelijk van af zijn want hij had zelf ook wel in de gaten dat hij er een potje van gemaakt had.

17-03-2025 17:24

Jww +2306

Ajax-AZ hoorde ook een betere scheidsrechter te krijgen.. ook niet het geval

17-03-2025 16:59

Juichtoon +32384

Ajax doe je mond eens open...

17-03-2025 16:47

Raymond.V +2713

Laten zich zelden horen…

17-03-2025 17:00

Juichtoon +32384

Is de oorzaak van dit probleem.

17-03-2025 17:57

Juichtoon +32384

De 3-2 is ons dus onthouden.. :-).

17-03-2025 16:44

OpaHooligan +3663

Wij waren beter en doelpunten vallen vaak in de laatste zeg 10 minuten. Niks gelogen. We hadden kunnen winnen.

17-03-2025 17:30

AINIESTA +44559

AZ was veel meer aan het pushen voor een goal dan wij.

17-03-2025 17:58

OpaHooligan +3663

Jij zou nog willen dat ze verliezen ook omdat ze geen 'mooi mooi' voetbal spelen ook nog denk ik onderhand.

17-03-2025 18:02

Juichtoon +32384

En toen werd je wakker ....

17-03-2025 22:09

Jelluhafca +3389

Benieuwd welke scheidsrechter PSV-Ajax mag gaan fluiten..

17-03-2025 16:43

Marcw1972 +16547

Allemaal lood om oud ijzer. Allemaal matige tot slechts scheidsrechters.

17-03-2025 16:46

Baco123 +6154

Zal wel Danny Makkelie gaan worden, die krijgt alle grote wedstrijden tegenwoordig

17-03-2025 16:46

JariJari +15182

Enige juiste zou een arbiter uit het buitenland zijn

17-03-2025 16:58

Stamhoofd +11527

Verfrissend idee

17-03-2025 17:29

Tinusz +1651

Makkelie of Gozobuyuk. Zal wel Gozobuyuk worden aangezien Makkelie een verleden heeft met Bosz.

17-03-2025 17:32

AFCAjaxJP9 +1377

Ik zit met smart te wachten op de reacties van de KNVB, die kunnen deze scheidsrechter toch niet meer laten fluiten zoveel hij fout doet?
Of zitten ze in Zeist achter de laptop om te kijken wat er fout ging en gaan ze de beslissingen nog zo draaien dat hij er goed vanaf komt?
KNVB is ook 1 grote aanfluiting wat dat betreft

17-03-2025 16:42

JariJari +15182

Iedereen is zo hard aan het huilen dat AZ te weinig heeft gekregen.

Prima! Spelen we de pot over met een niet Nederlandse arbiter (toparbiter uit Engeland of Duitsland ofzo). Wedden dat AZ niet durft?

Want die weten ook dat ze liegen en dat ze er met een eerlijke scheidrechter met 5-0 afgaan.

17-03-2025 16:38

OpaHooligan +3663

Bovendien dikke mazzel gehad: Iets van twee kansen twee doelpunten.

17-03-2025 16:39

Rob.B32 +473

Werkelijk niks klopte er van de arbitrage. Je zou bijna geen denken dat het bewust was.

Ik ben er van overtuigd dat als de wedstrijd niet zo dood was gefloten. En bepaalde spelers van AZ gewoon geel hadden gehad in 1ste helft.

Dat wij dan bij rust voor hadden gestaan.
Want Ajax begon gewoon hartstikke goed aan de wedstrijd. Vol druk op AZ. Maar elke doorgebroken speler werd neergelegd. En dat zonder consequenties. Dus daar konden die hypocrieten gewoon mee doorgaan.

17-03-2025 16:30

Juichtoon +32384

Ja en dat doet Higler echt altijd...al jaren..

17-03-2025 16:44

Tobber +465

Wat te denken van de overtreding op Bobby?
De scheidsrechter had voordeel moeten geven aan Fitz Jim en Godts.
Konden zo doorlopen naar het doel…….

17-03-2025 16:47

MaxPower +2590

Inderdaad, ik snapte niet waarom er niet meer om dit moment te doen was.

17-03-2025 17:24

Hamstelaar +14968

En hier hoor je bijna niemand over. Gaat alleen maar om de rode kaart van Penetra. Dit was werkelijk schandalig dat maar 5 minuten erbij kwam. Besef PEC-Ajax was uiteindelijk ook 5 minuten en daar was bijna niets in gebeurd.

17-03-2025 16:29

JBM +2597

Dat anti Ajax complex werpt wel z'n vruchten af, winnen is in alle gelederen al jaren een zeldzaamheid geworden

17-03-2025 16:16

AFCA22 +2447

Nooit meer laten fluiten deze man

17-03-2025 16:07

Oxxer +163874 moderator

Blijft bijzonder in een wedstrijd waarin de sportieve en financiële belangen groot zijn de scheidsrechter zo een cruciale rol speelt. Taylor krijgt een kaart terwijl vooral Goes een vrijpas had voor overtredingen maken. Slechts 5 min blessuretijd was een grote schande, stel Iemand had met stopwatch het oponthoud gemeten was dat minimaal 10 min geweest. Zou bijna pleiten voor een wedstrijdsupervisor die scheids en VAR kan overrulen en elke wedstrijd 2 challenges per ploeg.

17-03-2025 15:55

Sportvolgert +40272

Gele kaart van Taylor was prima. Maar dan moet hij er idd ook 2 of 3 aan spelers van az geven.

17-03-2025 16:28

Artemio +31831

Belic had wel een rode kaart kunnen krijgen.

17-03-2025 18:09

insectenverdelg +23393

Alle fouten die Higler maakte?

Heel veel gele kaarten niet / wel gegeven (was geen touw aan vast te knopen
Clasie kreeg als aanvoerder geel voor protesteren, terwijl Penetra ernaast stond (met geel op zak) minimaal net zo hard klaagde, maar geen geel kreeg.

Koopmeijners zijn tackle met 2 benen op Taylor stond gelijk ana die van Gaeei, maar as slechts geel

geen voordeel toegepast bij overtreding op Brobbey zijn moment.

Zowel de 1-1 als de 2-1 hadden afgekeurd kunnen worden voor overtredingen (hendo loopt in de rug en Poku blokt Mattheaus in het 5 meter gebied)

de 2e gele kaart voor Penetra

de blessuretijd

en natuurlijk de rotkop van Higler.


Ik denk dat we HIgler dit jaar alleen nog in de KKD zien fluiten.

17-03-2025 16:32

Cello +52905 moderator

@Oxxer

Dat met die overtredinkjes was ook de reden, dat die assistent uiteindelijk uit zijn plaat ging (ook niet goed, maar op een gegeven moment begrijpelijk).
Kijk maar. Eerst trekt Goes heel opvallend Brobbey hard aan zijn arm achteruit, die dan ook valt. Higler ziet het, fluit en Ajax vrije trap. Geen geel voor Goes. Taylor trekt aan een AZ-speler.... Higler fluit en vrije trap en direct geel voor Taylor. Niet veel later is Godts via een passeerbeweging Koopmeiners voorbij, die trekt ook aan hem, Godts valt, Higler ziet het fluit, vrije trap Ajax en je raadt het al... geen geel Koopmeiners. En dan zal ik nog wel wat vergeten zijn, maar dan zie je wel een trend in de wedstrijd, die gewoonweg oneerlijk is. Taylor moet de rest van de wedstrijd op zijn tellen passen en die van AZ kunnen onverstoorbaar doorgaan op de manier waarop ze bezig zijn. Dat geeft een voordeel voor één patij tov een andere partij, waarbij voetballers het heel goed aan voelen dat zij dus meer mogen dan de ander (en omgekeerd). En dat staat nog los van die keren dat de ene club bij balverovering wordt teruggefloten en de ander niet, waardoor een scheids kan zorgen dat het momentum bij één team blijft...die dan mede door die reden wel lekker in de wedstrijd komt te zitten en het kan gaan draaien/lopen bij dat team.

Vaak zijn het voor het oog kleine dingen, waaraan je nauwelijks aandacht besteed tijdens een wedstrijd, maar die wel degelijk grote gevolgen kunnen hebben.... helemaal als teams doorgaans wel redelijk aan elkaar gewaagd zijn.

17-03-2025 16:45

Tobber +465

Buitenlandse scheidsrechters aanstellen en het probleem is over.

17-03-2025 16:49

Petterson +24902

Vergelijk ook de 2x geel voor onze assistent vlak na elkaar omdat hij een beetje opgewonden reageerde naar arbiters .. met 0 gele kaarten en 0 consequenties voor dat 4minuten durende toneelstuk dat geheel AZ (staf + spelers) opvoerde na de rode kaart voor Penetra.

En dat voor een doodnormale gele kaart (dat hij hem niet met gestrekt been raakt doet er in feite niet toe als je kijkt hoe hij er in komt vliegen). Echt bizar dat daar niet tenminste de aanvoerder (Clasie) en/of de grootste instigator (Goes) geel voor kregen.

17-03-2025 19:08

AFCAjaxMidNineties +12682

Die korte blessuretijd was voor mij echt het toppunt van een bizarre wedstrijd qua arbitrage. Ik vond echt dat er nog een winnende in de lucht hing.

17-03-2025 15:55

Sportvolgert +40272

Ik vond het jammer dat brobbey en Taylor er af gingen.

17-03-2025 16:29

TontoKarnaggel +42433

Opvallende tendens: eerst nijhuis die opzichtig baalt als hij Ajax een volkomen terechte strafschop moet geven en zich daarvoor uitgebreid excuseert bij zwolle spelers. Nu higler die stoïcijns 8 fouten in het nadeel van Ajax maakt, protesten hiertegen hautain wegwuift of zelfs geel en rood hier voor geeft aan een terecht boze assistent, om vervolgens bij het eerste foutje in het nadeel van az zich zichtbaar kapot te schrikken, elke az speler zijn excuses aanbied en zegt dat hij het enorm erg vind dat hij het niet terug kan draaien en ook nog even de voledige bank van az 4 minuten het veld laat bezeten zonder ook maar te denken aan een kaart.
Higler heeft gisteren wel 10 grote fouten gemaakt maar slechts spijt van 1, en geloof me, dat is er niet van eentje in het nadeel van Ajax...

17-03-2025 15:52

Petterson +24902

Perfect verwoord!

17-03-2025 19:10

BokkieBokstra +11297

Spaan heeft gelijk over het ajax complex bij az. Het zit heel diep, veel az wedstrijden bezocht en dat viel altijd op.

17-03-2025 15:48

OuweDibbes +11827

Mijn neefje heeft jarenlang in de jeugd van AZ gespeeld, het anti ajax sentiment is knap zielig. 1 of andere manier geloven zij daar in Alkmaar / Zaanstad dat ze onze concurrent en aardsvijand zijn.

17-03-2025 15:53

EuforischeRealist +15524

Gelukkig ligt de competitie nu een week stil, kunnen we het extra lang hebben in alle voetbalpraatprogramma's over die ene gele kaart die wel gegeven werd en dan vergeten we voor het gemak alle gele kaarten die AZ niet kreeg.

17-03-2025 15:47

OpaHooligan +3663

Wie bepaalt eigenlijk hoeveel blessuretijd er is? De Var, de vierde man, het scheidsrechtershorloge?

17-03-2025 15:45

OpaHooligan +3663

En niemand die hem daarop kan corrigeren dan? Want dit was wel erg mis.

17-03-2025 16:36

OuweDibbes +11827

Het is bekend dat de KNVB alles doet om Ajax tegen te werken, vraag maar aan ome kakkerlak Willem.. In plaats van een sociaal ethisch man je kind opvoeden, houdt hij zich de hele dag met Ajax bezig en laat hij zijn gezin in de steek. In elk land kotsen zo n laagfiguur uit, behalve in Nederland, waar elke zwakzinnige een podium krijgt en iedereen daarmee moet rekening houden en zielig vinden.

17-03-2025 15:42

95 +2165

Hi was bang dat een van de twee zou winnen. Dan was het hek van de dam.

17-03-2025 15:32

superajax +11424

Ben benieuwd hoeveel blessuretijd er was bij gekomen als het Feyenoord was in de Kuip.

17-03-2025 15:28

GAjax31 +16055

Minimaal 12.

17-03-2025 15:40

Torcida +5605

De wedstrijd zou nu nog gespeeld worden.

17-03-2025 17:28

GAjax31 +16055

Tenzij Feyenoord voor zou staan, dan wordt er meteen afgefloten haha

17-03-2025 17:28

Artemio +31831

Slot in zijn periode bij Feyenoord deed dat ook altijd. Ijsberen langs de zijlijn en klagen over de hoeveelheid blessuretijd bij de 4e man en als overtreffende trap het tijdens de interviews na de wedstrijd nog even benadrukken.

17-03-2025 18:11

Altijdindestraat +39877

Grappig hoe ant-Ajax lobby werkt in NL, alleen maar over hoe AZ benadeeld zou zijn.
Ajax kon met twee man doorlopen naar het goal. Goes had al paar keer geel mogen hebben. En blessuretijd was een grap.

17-03-2025 15:21

Jeugd +24655

Ja die 5 minuten sloeg in ieder geval nergens op

17-03-2025 15:15

Cohiba +2208

Hoe pijnlijk ook, achteraf mogen we blij zijn met een gelijkspel. Al worden het zeer spannende wedstrijden de komende weken waar ik mijn hart vasthoud.

17-03-2025 15:13

AFCAjaxMidNineties +12682

Kampioen worden we echt niet meer. Vergeet dat maar.

17-03-2025 15:57

Mokum2018 +2104

Ben ik ook bang voor

17-03-2025 16:11

ajaxfm +1778

Lekker optimistisch, we staan 6 punten voor en niet achter hè? Tuurlijk wordt het zwaar, maar niet verliezen in eindhoven en je bent echt heel dichtbij. PSV gaat never nooit alles winnen, overschatten zichzelf enorm. Zelfs als ajax daar verliest kan het gewoon nog.

17-03-2025 16:38

Cohiba +2208

Het kan zeker. Daarom ben ik ook blij met de 2-2. Had uiteraard liever gewonnen. Maar met ons vertoonde spel kan het nog best lastig worden de laatste potjes.

17-03-2025 16:59

Baco123 +6154

Zou kunnen toch
Ik zie psv ook niet alles winnen, sterker nog denk dat het over 2 weken gelijk gaat worden.

17-03-2025 19:07

Baco123 +6154

Dan kan het zeker nog want wat je al zegt ook ik zie psv niet alles winnen

17-03-2025 19:07

AFCAjaxMidNineties +12682

Ja dat is hem nu juist de crux. Je gaat altijd verliezen van psv. Dat voel jij toch ook wel van een kilometer aankomen mag ik hopen!?

17-03-2025 19:55

Ajaxajax1985 +586

Ik denk niet dat die meer opgeroepen wordt in topwedstrijden voorlopig...

17-03-2025 15:10

Willem-Ajaxander +894

Alleen maar topwedstrijden van Ajax want volgens mij is het altijd gezeik en vaak toch ook puntverlies met hem

17-03-2025 15:40

Rodsje +14695

Toch denk ik dat de kans aanwezig was dat eerder Az zou scoren in de laatste minuten. Ajax kreeg de bal amper in de blessure tijd, maar goed nog zo een fout van de kut scheids.

Overigens is keeper aanraken in 5 meter gebied altijd een overtreding

17-03-2025 15:05

eenAjaxfan +20305

Aanraken niet, je mag best tegen hem aanstaan, maar Matheus werd hier duidelijk tegen gehouden.
Ach, laten we het maar snel vergeten en ons focussen op die lampjes.
Al ben ik wel benieuwd hoe het "scheidsrechterkorps" op de afgelopen wedstrijd gaat reageren. Ik ben bang dat we de twijfelgevallen voorlopig even niet mee krijgen....

17-03-2025 15:15

Rodsje +14695

Jaa hij duwde hem waardoor hij al uit balans was om uit te komen. Bij de lampjes lekker deur op slot houden en lekker counteren

17-03-2025 16:11

Torcida +5605

Als de VAR maar een beetje z'n werk doet. Alhoewel, dan wordt het waarschijnlijk volgend seizoen afgeschaft.

17-03-2025 17:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.