Schreuder: 'Word er niet nerveus van om grote namen te passeren'

door Bart Veenstra 177

Bron AS

Schreuder: 'Word er niet nerveus van om grote namen te passeren'

door Bart Veenstra 177

Bron AS

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder wil vrijdagmiddag nog niet verklappen wie er zondagmiddag in het thuisduel met FC Groningen in de spits staat. Vorige week speelde Ajax voor rust met Tadić in de spits, waarna de Amsterdammers na rust met Brian Brobbey in de punt van de aanval speelden.

'Dat gaan we zondag zien', zegt Schreuder tijdens de persconferentie als hij wordt gevraagd wie er zondag tegen FC Groningen in de spits staat. De trainer koos eerder tegen PSV en in de eerste helft tegen Fortuna Sittard voor Tadić als spits. 'Tegen PSV hebben we goed in balbezit gespeeld. Tegen Fortuna hebben we dat ook geprobeerd. Je legt andere accenten om meer mensen in de zestien rondom Tadić te krijgen. Dat lukte niet en toen hebben we ingegrepen.'

Na rust speelde Ajax met Brobbey als diepste spits en dat ging een stuk beter. De vraag is dan ook: moet Ajax tegen defensieve ploegen spelen met een targetman en tegen de grotere tegenstanders - als er meer ruimte is - met Tadić in de punt van de aanval? 'Zo zou je het kunnen zien. Maar je wilt sowieso een echte negen in de selectie hebben.'

'Bij Ajax is veel concurrentie'

Met de huidige selectie heeft Schreuder de spelers voor het uitkiezen. De trainer vindt het niet per se moeilijk om keuzes te maken. 'Nee, ik word er niet nerveus van om grote namen te passeren. Dat is mijn job. Het is altijd vervelend om iemand er naast te zetten, maar het maakt niet uit of diegene jong of wat ouder is. Bij Ajax is er veel concurrentie. Zeker op het middenveld en in de aanval is de concurrentie ten opzichte van vorig jaar misschien wel toegenomen. Als trainer maak je keuzes op basis van wat het beste voor Ajax is en daar heb ik geen moeite mee.'

Schreuder geeft aan dat sommige spelers - zoals Tadić - krediet hebben opgebouwd, maar dat ook zij gewisseld kunnen worden. Tegen Fortuna Sittard bleef de Serviër echter staan. 'Ik keek naar wat het beste was voor het elftal. Ik heb hem achter Brobbey laten spelen en hij leverde een assist. Ik haalde nu Berghuis eruit, terwijl hij in de weken ervoor goed speelde', aldus Schreuder, die met sommige spelers een gesprek zal moeten voeren als hij ze wissel zet. 'Als je eerst in de basis stond en je ernaast komt te staan, zal ik dat uitleggen.'

Een aanval met Tadić, Brobbey, Bergwijn en Antony hoeft volgens Schreuder geen plan-B te zijn. 'Je kijkt altijd naar posities en wat bij elkaar gaat passen. Dat gaat niet in één of twee weken. Soms moet het ook in elkaar vallen. Het kan misschien ook anders. Met spelers op andere posities. In de tweede helft deden we het goed. met daarbij ook de rol van Taylor op zes en de rol van Klaassen daartussen was ook goed.'

Remko Pasveer

Schreuder sprak tot slot ook over de keeperskwestie. Eerder koos hij nog voor Jay Gorter, maar vorige week stond Remko Pasveer op doel. 'We gaan het zondag zien. Remko heeft het vorig seizoen als nummer 1 fantastisch gedaan. Hij is nu weer fit. Voor de Johan Cruijff Schaal vond ik het te vroeg. Vorige week hebben we de keuze gemaakt om hem wel te laten spelen. We zijn tevreden over hetgeen hij ons brengt.'

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

De bookmaker verwacht veel doelpunten bij Ajax - FC Groningen! Verwacht jij dat er minimaal vier doelpunten vallen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

robertomalone +1185

@alfredschreuder: Lijkt me een goed plan deze opstelling van Intec2.0

14-08-2022 10:50

RijkdeGooier +2879

Uiteindelijk weet de trainer het altijd het beste

14-08-2022 10:22

Dolblij +45460

Als hij een keer de Johan Cruijff Arena voorbij rijdt heeft hij een grote naam gepasseerd.

13-08-2022 20:26

mido1988 +4298

Ik lees best wat kritiek op Schreuder. Waarom eigenlijk? En begin niet over de JC schaal vind ik totaal niet belangrijk. Dus vanaf fortuna tot de aanloop naar Groningen. Hoewel ik ook van de freekudus beweging ben, vind ik zijn interviews prima overkomen. Dus nog geen reden tot grote kritiek.

13-08-2022 13:33

Joko +5063

Babels, welke grote naam heeft ie op de bank gezet dan?

13-08-2022 11:15

tijssenajax +13995

Nou stoertje, dat zullen we nog wel eens zien.

13-08-2022 10:29

Ajaxtrouw +6356

Echt mensen, ik snap het gevoel bij velen over Tadic en Blind, zeker nu ze ouder worden. Maar het feit dat Schreuder ze nog laat staan toewijzen aan angst om hen te wisselen is te makkelijk

13-08-2022 00:12

Ajax34 +4064

Dan begin daar maar zondag a.s mee.

12-08-2022 23:33

michaellaudrup +4660

Ik geloof er geen ene moer van, Tadic,Blind en Berghuis staan gewoon weer in de basis.

12-08-2022 21:38

YRGI +32964

Berghuis durft hij nog wel te wisselen. Die andere 2 niet.

12-08-2022 22:30

Maikel +6862

Ben al blij als Blind niet meer opduikt.

12-08-2022 22:47

SjakiedeWit +2636

Klopt. Tadic gaat hij never nooit wisselen…

13-08-2022 13:47

Aurelius1 +19736

Dit is trainersgelul. Het gaat erom: wat doet Schreuder in de praktijk? In de praktijk durven trainers spelers die een bepaalde status in de groep hebben niet te wisselen. Dus als we straks weer zien dat Blind en Tadic niet tot nauwelijks gewisseld worden na slecht spel, weten we wat zijn woorden waard zijn.

12-08-2022 21:22

Bonno1978 +6494

Exact dit. Al vind ik wel dat deze boys ons heel veel gegeven hebben de afgelopen jaren, dus krediet mag best. Zeker Tadic heeft het team als echte aanvoerder voldoende op sleeptouw genomen om deze status te hebben. Dus dat je hem en Daley de eerste potjes het vertrouwen geeft is te billijken. Echter wanneer is het genoeg? Dat zullen we idd gaan zien..

13-08-2022 11:42

Intec2.0 +12430

Blind voor Bassey en dan kunnen we beginnen.

Bergwijn—Brobbey—Antony
——————Tadic——————
———Kudus——Alvarez——-
Wijndal-Bassey-Timber-Sanchez
——————geen idee———-

12-08-2022 20:57

BasseyAdriaan33 +13709

Bassey is nog geschorst…

12-08-2022 22:24

Intec2.0 +12430

Weet ik deze is voor na zijn schorsing.

13-08-2022 00:17

YRGI +32964

Blind gewoon op linksback. Wijndal is subtoppertje.

12-08-2022 22:31

Intec2.0 +12430

Blind is ook niet meer wat hij is geweest.

13-08-2022 00:18

OwenStevenDalberg +27551

Ja lekker blijven schuiven met deze spelers om ze maar op te kunnen stellen. Dan worden ze ook niet boos. Nog even en dan staat Blind op de goal, omdat hij zo lekker kan opbouwen en omdat we toch maar weinig doelpogingen tegen krijgen.

Maar zonder gekheid, laat het ook zien dat je het durft. Jongens als Kudus zijn een gemakkelijk slachtoffer, maar ook mensen. Als zij zien dat ze altijd de sigaar zijn ook spelen de grote jongens slecht, dan krijg je zwaar ontevreden bank. Ten Hag durfde het duidelijk niet. Ben benieuwd hoe dat bij United uit zal pakken.

12-08-2022 20:48

PuurGeluk +4810

Ik ben niet benieuwd hoe dat bij United uitpakt. Ben wel benieuwd hoe groot de ballen van Alfred zijn..

13-08-2022 17:57

vanreenen +10321

Support betekent ondersteunen, maar sommigen hier denken dat het afkraken van je club of spelers betreft. Nou, nee dus. Kritiek, opbouwend mag, maar trainer of spelers afkraken na 1 wedstrijd zoals menigeen hier al schreef, slaat nergens op.

12-08-2022 20:19

BasseyAdriaan33 +13709

Veel kritiek is gewoon reeël. Je kan het zien als afkraken, maar als ik zeg dat Magallan er niks van kan en nooit meer een Ajax shirt zou moeten dragen, dan zit daar gewoon 99,9% waarheid in, heeft weinig met afkraken te maken.

12-08-2022 22:26

RuffRhythim +24837

Ja dat Magallan er weinig van kan is niet bepaald hogere wiskunde om tot die conclusie te komen, maar om Tadic en Blind tot de grond toe af te fakkelen wat hier dus gebeurt slaat nergens op.

13-08-2022 13:05

ProfessorX +19827

Ff off topic maar Roda VS jong staat april bij ook bij jullie?

12-08-2022 20:06

BattieSr +2455

Bergwijn Brobbey Antony
Taylor Tadic Klaassen
Blind Rensch Timber Regeer
Pasveer

Als Sanchez er is dan Regeer eruit. Verder in CL Klaassen eruit en Alvarez erbij.

12-08-2022 19:33

FTS95 +16091

Geen Kudus...en wie is Anthony?

12-08-2022 20:12

BattieSr +2455

Waar moet Kudus staan volgens jou?

12-08-2022 23:36

FTS95 +16091

Op het veld...Maar serieus, liefst op 10, maar hij kan op elke positie op het middenveld

13-08-2022 06:43

vanreenen +10321

En als Bassey zijn rode kaartschorsing na zondag heeft uitgezeten, Rensch eruit en Bassey erin.

12-08-2022 20:21

Ozhan +1532

Bassey? Je weet wel, die speler waar ze meer voor hebben betaald dan Haller? Op een na duurste aankoop ooit in ere divisie?

12-08-2022 21:15

BasseyAdriaan33 +13709

Jij wil een speler opstellen die geschorst is? Je weet wel, een regel waaraan je je moet houden? Je weet wel, op de hoogte zijn van je club.

12-08-2022 22:27

Ozhan +1532

Hij heeft toch ook over "als Schansez beschikbaar komt" ? Volgens mij is Bassey sneller terug

13-08-2022 12:16

BasseyAdriaan33 +13709

Belachelijke opstelling, je schrijft namen verkeerd.

12-08-2022 22:26

BattieSr +2455

Treurige reactie

13-08-2022 08:20

Muddy +2444

Je vindt de opstelling niet goed omdat hij de namen verkeerd schrijft?

13-08-2022 08:27

Maikel +6862

Geen Kudus?
Jij bent helemaal af.

12-08-2022 22:46

BattieSr +2455

Waar moet hij staan dan volgens jou?

12-08-2022 23:38

Jariking +5445

Bang wezel dit. Daarom een buitenlander die boven alle partijen staat.

12-08-2022 19:32

Robertini +39636

Blind lijkt me de eerste, als Bassey weer mag spelen, is hij op geen enkele positie de beste, jammer, maar helaas.

12-08-2022 19:16

BattieSr +2455

Ja, want Wijndal heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op LB?

12-08-2022 19:34

NeeI +107935

Drie assists in twee officiële wedstrijden is niet slecht, toch?

12-08-2022 19:50

Robertini +39636

Wijndal wordt hier echt ontzettend onderschat, met zijn loopvermogen, voetballende kwaliteiten en voorzet is hij echt een betere optie dan Blind.

12-08-2022 20:27

ProperFootball +14699

Betere voetballende kwaliteiten in vergelijking tot Blind? Zo ja: haha.

12-08-2022 20:54

michaellaudrup +4660

Die is idd aanvallend goed en verdedigend nog wat tegenvallend.

12-08-2022 21:40

YRGI +32964

Blind is een veel betere voetballer. En verdedigen kunnen ze allebei niet.

12-08-2022 22:33

BattieSr +2455

Nee, zeker niet slecht. Alleen is niet beter in de opbouw dan Blind en verdedigend ook niet veel beter.

12-08-2022 23:34

Robertini +39636

Ik zeg niet dat hij betere voetballen kwaliteiten dan Blind heeft, ik zeg enkel dat hij voetballende kwaliteiten heeft en het totaalpakket beter is dan Blind op linksback.

13-08-2022 02:56

Web +178830

Wat een afschuwelijk negatief gezeur hier
Een competitie wedstrijd onderweg
Schreuder moet er alweer uit

En 100 procent zeker
Niemand hier weet wat het beste team is

Ik heb een goed Ajax gezien tegen PSV op Rensch en Gorter na

Geef het de tijd

12-08-2022 19:01

swing +2356

Geef het idd tijd en dat negatieve gezeur is helaas de standaard op AS, best triest!

12-08-2022 19:12

BasseyAdriaan33 +13709

Je kan een hoop zeggen van schreuder, maar hij greep na 45 minuten in, wat ik ten Hag nog nooit heb zien doen in al die jaren.
Alleen moet hij echt Kudus gaan opstellen, en als Ajax als de sodemieter zorgt dat Sanchez speelgerechtigd is, kan er best wel wat mooist ontstaan.

12-08-2022 22:29

Psychevore +21186

Ajax heeft geen enkele invloed op de speelgerechtigdheid van Sanchez.

13-08-2022 05:07

Daa +2708

Waarom zou Schreuder in hemelsnaam onze beste speler, Tadic, op de bank moeten zetten?

12-08-2022 18:51

mickey2602 +4790

Omdat er een aantal supporters zijn die dat graag zouden zien. Omdat ie niet snel genoeg meer is etc etc.

12-08-2022 18:56

Robertini +39636

Op de bank lijkt me ook niet, het middenveld lijkt me de oplossing, omdat we onze duurste aankoop op links niet gaan passeren

12-08-2022 19:17

michaellaudrup +4660

Omdat Tadic misschien niet zijn beste potten speelt?

12-08-2022 21:41

BasseyAdriaan33 +13709

Volgens mij wil iedereen Tadic op 10 zien…

12-08-2022 22:30

Dennis129 +11888

Nee hoor ik niet. Maar “iedereen” komt er nog wel achter dat Tadic op 10 in een 4-3-3 niet (meer) kan

12-08-2022 22:45

willem1958 +8848

@Daa ; ik weet niet waarom Schreuder Tadic op de bank zou moeten zetten maar waarom zou Schreuder Kudus die elke keer scoorde tijdens de voorbereiding incl de JC schaal op de bank zetten, je hebt toch doelpunten nodig om te winnen?

13-08-2022 09:57

WillyBrokamp +11117

Een spits die eigenlijk naar het middenveld moet: Tadic
Een verdediger die eigenlijk naar het middenveld moet: Blind
Een middenvelder op de bank die eigenlijk opgesteld moet worden: Kudus
Succes Alfred... !!

12-08-2022 18:48

Robertini +39636

Blind is als middenvelder niet snel genoeg, zoekt altijd de veilige oplossing, mag op de bank. Handig voor als je een voorsprong moet vasthouden (cm) of als Bassey niet fit is (cv).

12-08-2022 19:18

ProperFootball +14699

Blind zoekt altijd de veilige oplossing? Wederom echt grappig. Een van de weinigen die risicovolle passes midden door de linies aandurft, is continu bezig te zoeken met afspeelopties naar voren.

12-08-2022 20:56

Moooo +3981

Als cvm is snelheid niet zo relevant aangezien er altijd een Timber of Bassey achter loopt of één van de backs.

Blind is een cvm moet weer wennen in deze rol, voetballend brengt hij meer als een Alvarez.
Zeker tegen clubs waar Ajax de overwicht in heeft.

Tegen een ManCity, Bayern, Liverpool dat is weer andere koek.
Ik zal ook het liefst een sterke gozer met voetbal kwaliteiten zien op de cvm.
Een Sangaré is een stuk beter.

Ik zie liever een type die het spel versnelt, iemand met een geweldig trap techniek, de ballen van links naar rechts strak ingespeeld worden.. echt een voetballer die goed kan verdedigen, in de lucht de baas is.
Ajax moet vol zijn scouts aan het werk zetten en heel Europa afgaan.
ManCity heeft zo'n baas in de controlerende functie staan.
Daardoor kan een de Bruyne in zijn kracht komen te spelen assist, gevaar en goals maken.

Misschien zou uiteindelijk een Bassey daar goed passen?
Speelt bij zijn land ook meer aanvallend..

13-08-2022 00:23

Robertini +39636

Als CV doet hij dat wel, maar als CM kan ik hem daar zelden op betrappen.

13-08-2022 02:47

Robertini +39636

Ik heb het over spelsnelheid, niet over fysieke snelheid. Hij versnelt het spel juist totaal niet, vertraagt alleen maar. Ik zie dan liever Taylor, die het spel echt kan versnellen.

13-08-2022 02:48

ProperFootball +14699

Goed verwoord, dat is inderdaad het probleem in een notendop.

12-08-2022 20:57

Steffenhagen +37945

Ha ha die Alfred . Ik denk juist dat hij enorm nerveus is om namen als blind en tadic te moeten wisselen . Dat gaat hij dan ook niet doen .

12-08-2022 18:18

Cello +52979 moderator

@Steffenhagen

Je kan er idd om lachen misschien. Maar we zijn net begonnen, één competitieduel in de benen. We zullen gaan zien wat er gaat gebeuren èn of ie idd de daad bij het woord durft te voegen.....

12-08-2022 18:42

Steffenhagen +37945

Ik lach om de kop van het artikel . En ja Alfred is mede op voorspraak van blind en tadic gekomen en die ga je dus niet makkelijk wissslen

12-08-2022 18:56

Web +178830

Jij zit echt heel dicht bij het team
Bij jou maar vragen hoe het zit

12-08-2022 19:03

Cello +52979 moderator

@Steffenhagen

Op voorspraak van Blind en Tadic......?. Kom maar op met het bewijs.

12-08-2022 19:13

Steffenhagen +37945

Bewijs , bewijs . Het is geen rocketscience maar we snappen allemaal dat de belangrijkste spelers worden betrokken . Het is niet voor niets dat Tadic liet weten Schreuder met Ten Hag de allerbeste trainer te vinden . Was zelfs een beetje opzichtig

12-08-2022 19:18

Cello +52979 moderator

@Steffenhagen

Natuurlijk bewijs, bewijs....
Jij beweert iets. Maar nu blijkt het al....het is op basis van dat Tadic liet weten Schreuder en Ten Hag de beste trainers te vinden. Duidelijk.

12-08-2022 19:24

Steffenhagen +37945

Nee helemaal niet duidelijk . Jij kan toch ook nadenken . Met wie denk je dat de leiding van Ajax gesproken heeft over de opvolging ? Wat een kul redenering van jou ; je moet wel zelfstandig blijven nadenken .

12-08-2022 19:33

Steffenhagen +37945

Alsof jij alles beweert met zogenaamd bewijs . Pfff.., wat een bedenkelijk niveau

12-08-2022 19:34

ProfessorX +19827

Heer cello klopt niet bij jong tegen Roda is van april

12-08-2022 20:07

willem1958 +8848

Ben benieuwd, we gaan het zien zondag of er gerouleerd gaat worden, zeker met 30 plus aan temperatuur zou dat een verstandige beslissing zijn lijkt me.
Het zou mij verbazen en als ie echt een paar belangrijke spelers wisselt dan neem ik m'n petje af en heb er nog goede hoop op dat iedereen dit seizoen aan de beurt komt.

12-08-2022 18:12

Robertini +39636

Ik denk dat hij dat pas doet als Bassey fit is. Nu zal Blind gewoon op cv staan. Ik hoop Taylor, Tadic en Kudus op mid.

12-08-2022 19:21

Bonno1978 +6494

Iedereen voelt en weet het toch. Rangorde in de kleedkamer bepaalt de opstelling. Tadic en Blind zijn zeker van hun plek, Kudus, Berghuis, Brobbey en Taylor zijn makkelijker te passeren op basis van hun status. Antony en Bergwijn vertegenwoordigen teveel waarde voor de bank. Dat is hoe het is…en als er straks Europese wedstrijden komen, dan krijgen Blind en Tadic in de competitie ineens ‘rust’. Het is een hele stoere tekst en ik zou niet in zijn schoenen willen staan, maar je weet al hoe het gaat lopen en Schreuder moet het maar gaan managen. Ik hoop dat hij er hecht team van kan maken, want het zijn wat grote ego’s binnen een paar m2…

12-08-2022 17:51

Redrum +96213

Hij wordt er niet nerveus van, hij doet het gewoon niet.

12-08-2022 17:41

Cello +52979 moderator

@Redrum

Geweldige reactie!.

13-08-2022 00:12

Brakkenelis +3528

Iedereen weet dat hij Tadic en Blind buiten beschouwing laat. Misschien dat hij ze eerder wisselt voor rust maar echt niet uit de basis haalt voor een wedstrijd.

Die spelen gegarandeerd 60-70 minuten ook al zie je dat het niet loopt achterin of voorin.

12-08-2022 17:41

12eman +5887

Luxeprobleem. Mooi man. Ik zou het zelf al lastig vinden, zeker als je ook de jongens die er net achter zitten (kudus, Taylor, berghuis, Klaassen) tevreden moet houden

12-08-2022 17:37

Nr.10 +111508

Hmm maar als ik AS zo lees, dan is het toch wel van essentieel belang dat iedereen ‘tevreden’ is, en dat een goede speler niet gaat ‘banken’.
😂😂😂

12-08-2022 17:34

Slang +14994

90 min Tadic, Berghuis er in de 60e min uit, Blind weer in de basis

12-08-2022 17:18

Juan62 +46417

Ik ben bang dat de popi jopie pers ( Kraay Derksen etc) problemen gaan creeren
Suggestieve vragen aan de wissels gaan stellen, doorzeiken over iets
Hun eigen mening nieuws maken
Maar ja eigenlijk niets nieuws onder de zon

12-08-2022 17:16

akaj2021 +2101

Dat Feyenoord krijgt ook echt een heel sterk team nu hoor
Wordt echt een leuke strijd in de top 3 dit jaar
Dat is ff lang geleden zeg

12-08-2022 16:57

Oxxer +164714 moderator

Ken jij al die nieuwe spelers van Feyenoord goed?

12-08-2022 17:01

akaj2021 +2101

Goed nee
Maar kwa beelden en de reacties van de mensen uit dat land kan je toch wel een beeld creëren
En dan heb je een Aursnes en een Kokcu die gaan blijven

12-08-2022 18:19

Maikel +6862

Off-topic:

Vanavond een lekkere pot
Freiburg - BVB
Freiburg is een mooie club die uit heel weinig heel veel halen. De jeugdelftallen presteren ieder jaar heel goed om de Deutsche Meisterschaft.
Attractief, aanvallend voetbal met spelers uit de eigen opleiding.
Zelden tot nooit degradatiekandiezorgen. Een laatste beetje Nostalgie in het mooie Schwarzwald.

12-08-2022 18:56

Oxxer +164714 moderator

Ik zie het 8:30 pm, heb sports apps waar deze op stond , dan nog bedankt voor de tip.

12-08-2022 19:24

fc Barcelona_ke +19255

omdat ze hele elftal heeft ingekocht? veel spelers werden goedkoop gehaald. Hancho wil ze ook graag hebben, maar feyenoord wil niet verder dan 6,5 miljoen terwijl Sparta minstens tien miljoen ervoor willen hebben.
Feyenoord zal zijn zin wel krijgen als Hancho zelf een stap wel willen maken

12-08-2022 17:02

Rock69 +8411

Je vergeet AZ en Twente.

12-08-2022 17:09

Juan62 +46417

De top 2 tm 5 word leuk
Wij staan natuurlijk op 1
En wij staat voor Ajax

12-08-2022 17:48

AINIESTA +45215

Wordt waarschijnlijk:

Bergwijn Brobbey Antony

Taylor-Tadic-Alvarez

Wijndal-Blind-Timber-Rensch

Pasveer

Kudus waarschijnlijk 4de keus na Tadic, Berghuis en Klaassen.

Die jongen kan beter vertrekken.

12-08-2022 16:51

Web +178830

Kudus is gen vijfde keus
Hij moet meer om zich een kijken
Niet FC Kudus
Dan word hij geniaal

12-08-2022 17:07

Web +178830

Ik weet nog zo goed dat Johan trainer was en het liep niet
Vanenburg ging er ten koste van Wouters af
Ik dacht dat ik gek werd
Ook te veel echte voetballers op het middenveld
Hij kreeg wel gelijk

12-08-2022 16:48

NeeI +107935

Wouters was een VEEL betere voetballer dan Alvarez ooit zal worden. Althans, ik neem aan dat je doelt op de Mexicaan. Dit is echt een belediging voor Wouters.

12-08-2022 17:02

Web +178830

Zeker een veel betere speler
Maar Taylor kan het ook
Die speelt Alvarez er dit jaar uit

12-08-2022 17:04

Kingoffdatoilet +17246

Taylor is dan wel weer een echte voetballer

12-08-2022 18:06

Web +178830

Ik ben er zo van overtuigd dat Blind bij Cruijff het eerste in het team staat
Het is aan de staf om zijn minpunten te onderdrukken en zijn pluspunten optimaal te gebruiken

12-08-2022 16:42

Ricoteb +53174

Het minpunten onderdrukken is alleen wel erg veel, zeker als je ook nog de vele minpunten van Alvarez weg moet werken. Het is eigenlijk een onmogelijke puzzel, want Blind opstellen brengt je een hele hoop, maakt kost je ook heel veel andere dingen.

12-08-2022 16:53

Web +178830

Ga maar eens 5 wedstrijden aan de kant zetten
Dat schrik je van de opbouw achter in

12-08-2022 17:03

Ricoteb +53174

Dat zeg ik toch ook. Hij brengt je een hele hoop in de opbouw, maar als je de bal niet hebt is het huilen met de pet op. Dat maakt het zo’n moeilijke keuze

12-08-2022 17:08

davy14 +1701

Cruijff heeft in één van zijn laatste columns nog benoemd dat Blind de enige was binnen het Nederlands elftal met een echt goede traptechniek

12-08-2022 19:39

AFCACruijff14 +162318

Ik zou gaan voor Pasveer, Wijndal, Blind, Timber, Rensch, Alvarez, Kudus. Tadic, Bergwijn, Brobbey en Antony zondag.

Gewoon per pot kijken naar wat je nodig hebt en wie in vorm is.

12-08-2022 16:29

Web +178830

Rench mag toch wel eens wat meer drive laten zien
Slecht spelen kan, maar niet bij de les gebeurt hem te veel

12-08-2022 16:44

AFCACruijff14 +162318

Zodra Sanchez mag spelen is Rensch uit de ploeg.

12-08-2022 17:07

tnrg +1169

Niet voor lang. Al snel zal iedereen terug verlangen naar Rensch of Regeer die nog veel kunnen groeien. Uit alle info die er over hem te vinden is blijkt hij voetballend nog minder dan Alvarez. Die wil je dan echt niet in de basis tegen een verdedigend team (90% van onze tegenstanders). En zeker niet beide Mexicanen!

12-08-2022 18:20

AFCACruijff14 +162318

Goed verhaal. Doen we niks mee.

12-08-2022 18:46

Web +178830

En is Wijndal zoveel beter dan Blind?

Ik zou het zondag zo proberen
Maar of het goed uitpakt moet je afwachten

Pasveer, Sanchez, Timber, Bassie en Blind
Kudus, Taylor, Alvarez
Antony, Tadic, Bergwijn

Tadic een helft
Brobbey een helft
En dan Brobbey de tweede helft

12-08-2022 16:28

AFCACruijff14 +162318

Bijzonder dan krijgt Ajax 3 minpunten omdat Bassey illegaal speelt.

12-08-2022 16:30

Web +178830

Jij hebt gelijk
Blind centraal en Wijndal

12-08-2022 16:31

Ricoteb +53174

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Kudus een fantastische voetballer maar dat gegeil hier op hem wordt wel erg vermoeiend. Hij is in veel aspecten je beste middenvelder, maar hij heeft nog steeds grote minpunten. Tactisch is die jongen vrij zwak en het is nog steeds een speler met oogkleppen op. Wat Kudus op de tactische trainingen laat zien, is blijkbaar voor zowel Ten Hag als voor Schreuder genoeg reden hem niet op te stellen. Ja ik zou hem ook graag eens een paar wedstrijden in de basis zien, maar Schreuder zal vast een goeie reden hebben om dat niet te doen. En kom alsjeblieft niet met dingen als racisme aankakken.

12-08-2022 16:26

Web +178830

Daarom zou ik hem er eens inzetten
Kudus is in potentie een van de besten
Na kwa inzicht en gogme
Misschien wel de minste?

12-08-2022 16:30

Ajaxisart +18774

Ben het met je eens dat Kudus tactisch nog veel moet leren, maar dat leer je niet op de bank. Kudus kan zó veel meer dan Klaassen, dat je het middenveld ook kan aanpassen, waardoor je veel meer dreiging en creativiteit krijgt. Klaassen is vaak onzichtbaar, omdat hij zelf niks kan creeren, dat kan Kudus wel.

12-08-2022 16:32

Web +178830

Klaassen zou ik ook niet direct meer opstellen,
Maar word hier niet op waarde ingeschat
Het lijkt soms een niks nut hier

12-08-2022 16:35

Nr.10 +111508

@ricoteb. Precies. Sommige dingen worden hier ook irritant veel herhaald. Als je vind dat Klaassen op de bank moet, of Kudus in de basis, prima. Maar als je een artikel leest en je ziet dat 100 man dat al gezegd heeft, en je hebt het zelf ook net onder een ander artikel al gezegd, dan hoef je het niet iedere keer weer te doen. Het lezen van het commentaar hier (wat ik nou eenmaal graag doe) wordt er behoorlijk eentonig van. Dit verhaal van jou is veel beter, alleen al omdat je werkelijk probeert te begrijpen wat er nou achter zo’n keuze kan zitten, in plaats van te doen alsof de trainer een idioot of een lafaard is oid, omdat die niet doet wat jou als buitenstaander het beste lijkt.

12-08-2022 17:25

willem1958 +8848

@Nr.10

het is niet zo moeilijk waarom Schreuder de voorkeur geeft aan andere spelers ipv Kudus.
Hij wil bepaalde vaste patronen zien op het veld, dat vindt Schreuder belangrijk daarom kiest ie liever voor Taylor of Berghuis want Kudus is een creatieve speler die soms onvoorspelbare dingen doet die soms geniaal zijn en soms verkeerd uitpakken alleen bij Berghuis en Taylor gaat ook niet alles goed uiteindelijk.
Antony mag dat naar hartelust doen aan de rechterkant en mag z'n kunstjes vertonen maar op het middenveld vindt Schreuder dat risicovol en da's begrijpelijk.
Maar tegelijk is het voor tegenstanders ook veel fijner als er voorspelbare patronen zijn waar ze zich op kunnen instellen, gewoon de bus parkeren en de bal tegenhouden.
Dus als Schreruder graag wil dat tegenstanders verrast worden en soms niet weten wat ze moeten doen dan moet ie Kudus opstellen en wil ie meer veiligheid en voorspelbaarheid dan laat ie 'm op de bank.
Het zou jammer zijn als in het tegenwoordige voetbal er geen plaats zou zijn voor een echte rasvoetballer, het publiek wil ook vermaakt worden uiteindelijk maar ik ben er bang voor dat echte pareltjes niet de kans krijgen bij Ajax.

13-08-2022 10:32

BattieSr +2455

Precies dit.

13-08-2022 00:02

RSAB +1152

@Ricoteb

Ben het meestal volledig met je eens, maar dit keer niet. Ja, Kudus moet misschien tactisch beter worden. Maar hebben Klaassen, Alvarez en Berghuis dan geen grote minpunten? Met name Klaassen en Alvarez hebben in mijn optiek veel meer en grotere minpunten dan Kudus. Waarbij tevens de pluspunten van Kudus t.o.v. die andere 3 van veel grotere waarde (kunnen) zijn in het voor ons zo geliefde Ajax spel.

Ik denk dat bij de meeste fans ook meespeelt dat Kudus wel eens de missing link op het middenveld kan zijn. Kudus is de enige middenvelder die een mannetje kan passeren en die uit het niets iets kan creëren. Geen van onze overige middenvelders bezitten deze specifieke kwaliteiten. Ook ben ik bang (en ik denk vele met mij) voor een voortijdig vertrek van Kudus. Ik moet er niet aan denken om deze fantastische speler bij een een andere club te zien schitteren.

“Ja ik zou hem ook graag eens een paar wedstrijden in de basis zien, maar Schreuder zal vast een goeie reden hebben om dat niet te doen”.

Net zoals Ten Hag een goede reden had om Martinez een half jaar op de bank te laten verpieteren? Terwijl hij het seizoen daarvoor fantastisch speelde en bij je beste spelers hoorde? Voor het zelfde geld had hij er de brui aan gegeven en was hij ook voortijdig vertrokken.

13-08-2022 03:26

Ricoteb +53174

Ik ben het ook met je eens. Zoals ik zei, persoonlijk zou ik Kudus ook opstellen, zeker die tegenstanders die zich ingraven heb je zijn creativiteit wel nodig. Alleen is Kudus tactisch gezien zwak, dus staat hij soms verkeerd tijdens het drukzetten, en loopt hij in balbezit regelmatig met oog kleppen op. Dat zijn voor trainers vaak gevoelige punten. Maar mocht het middenveld over een paar weken nog steeds een puinhoop, dan is het inderdaad onbegrijpelijk dat Schreuder het niet eens met hem probeert. En met Martinez was de situatie ook anders, dat duurde ruim een half jaar. En dat terwijl hij dat hele halfjaar zat aan te modderen met Promes op 10 en Gravenberch/Klaassen op 6 en Schuurs en Blind centrum. Maar je hebt zeker gelijk, Kudus verdient een eerlijke kans en die kreeg hij nog niet. Probeer me alleen te verplaatsen in de trainer waarom hij zoiets beslist, en ik zie opzich wel waarom al ben ik het er niet perse mee eens. Gezien zijn kwaliteiten ben ik ervan overtuigd dat die kans echt nog wel gaat komen.

13-08-2022 08:35

RSAB +1152

Ja, eens met je argumenten. Laten we inderdaad hopen dat hij alsnog een eerlijke kans krijgt. Denk dat zijn kwaliteiten en zijn positieve inbreng zwaarder wegen dan zijn minpunten.

13-08-2022 16:26

YRGI +32964

Blind werd niet gewisseld toch?

12-08-2022 16:26

Ricoteb +53174

Speelde de tweede helft toch ook prima? Schuurs was slechter dan Blind en werd dus terecht gewisseld.

12-08-2022 16:27

Web +178830

Als Blind uit de basis zou gaan
Staan de clubs in de rij voor hem
En niet de minsten
Moet ik niet aan denken

12-08-2022 16:37

YRGI +32964

Geweldige speler en Ajacied maar speelde een belachelijke eerste helft. Kon het niet belopen op het middenveld. Schreuder zegt dat hij ook grote namen durft te wisselen, maar dat heb ik niet gezien.

12-08-2022 20:35

YRGI +32964

Eerste helft wad Blind vele malen slechter. Hij heeft krediet, maar dat betekent niet dat je over het veld kunt strompelen.

12-08-2022 20:36

Omar +17186

Antony kan er ook wel eens een keer af als hij geen knikker raakt, dan Tadic terug naar de linkerkant, Bergwijn op Rechts, Brobbey in de spits met Kudus erachter, dat is ook heerlijk voetballen

12-08-2022 16:21

Ajaxisart +18774

Geloof er niks van. Voordat Kudus in de basis mag starten, moeten Berghuis, Klaassen, Tadic en Taylor allemaal geblesseerd zijn en dan pas durft Schreuder het aan. Laffe trainer.

12-08-2022 16:20

Web +178830

Wat een negatieve opmerking

12-08-2022 16:22

YRGI +32964

Maar wel waar.

12-08-2022 16:25

Web +178830

Waarom?
Een wedstrijd gespeeld

12-08-2022 16:29

Web +178830

Ik ben er zo van overtuigd dat ook hier op AS geen een zo maar kan zeggen wat de beste 11 zijn
Ik kan mij niet heugen dat ik al die Ajax jaren zo moeilijk gevonden heb
De staf is er ook nog niet uit

12-08-2022 16:13

AjaxIsBeast +5975

Begin eens Kudus voor Berghuis te wisselen!!

12-08-2022 16:12

fc Barcelona_ke +19255

nope! Brobbey voor Berghuis!

12-08-2022 17:04

NeeI +107935

Wie zijn de "grote namen" in de huidige selectie?

Tadic, Blind, Bergwijn, Antony, Timber en misschien Berghuis op basis van zijn prestaties in t verleden.

En wie van deze spelers moet vrezen voor zijn basisplaats?

12-08-2022 16:03

thepower1990 +35726

Blind en Berghuis.

12-08-2022 16:06

Web +178830

Dat zijn de grote name
Maar ik denk? Dat het gaat om
Blind, Tadic, Berghuis’ en Klaassen

12-08-2022 16:18

AINIESTA +45215

Berghuis was bij Feyenoord misschien een grote naam maar bij ons echt niet. Eigenlijk gewoon een miskoop. Leuk half jaartje vorig jaar maar gewoon zonde van het geld(5,5 mio + enorm salaris.

12-08-2022 16:33

Web +178830

Kijken hoe aardig hij blijft als hij op bank komt

12-08-2022 16:39

WantAmsterdam +116198

“Grote namen” zijn denk ik niet op basis van prestaties maar status/salaris en evtl ervaring. Dus tel ik Klaassen en Alvarez ook bij.

12-08-2022 18:36

31xAjax +7969

Net zoals het op voorhand aanvoerder maken van Tadic, zal deze uitspraak hem ook blijven achtervolgen dit seizoen....

12-08-2022 16:03

Web +178830

Van mij niet hoor
Ik heb zoveel dingen in het leven gedaan die anders uit pakken

12-08-2022 16:19

31xAjax +7969

Wie niet, maar Schreuder vraagt er om dat de pers hem aan zulk soort uitspraken zal blijven herinneren....

12-08-2022 16:38

DeKes +3204

Hij wordt ongeloofwaardig als hij Kudus maar NIET blijft opstellen!!
Niemand begrijpt er ook maar iets van…………??

12-08-2022 15:59

Web +178830

Een wedstrijd achter de rug
Want PSV zie ik als voorbereiding
En hij heeft in de voorbereiding heel veel gespeeld
Dat gaat echt wel goed komen

12-08-2022 16:15

De3mos +12082

Nu daad bij woord voegen want ik geloof je voor geen meter.

12-08-2022 15:56

robbertvd +2415

We zullen zien alfred

12-08-2022 15:49

Pinohelmond +5823

Aan de hand van de opstelling aanstaande zondag kun je al invullen welke kant hij op wil en of hij inderdaad een snelle leerling is. Heel benieuwd komende weken met de terugkeer van Alvarez, Bassey en die nieuwe rechtsback.. Er zijn heel wat lastige beslissingen te maken en alleen winst kan kritiek op hem weglaten/verstommen.
Ajax manager, ondanks alle kwaliteit een ontzettend moeilijke job dit jaar.

12-08-2022 15:39

Simpelishetmoeilijkst +25357

Lijkt me altijd een moeilijke baan.

12-08-2022 15:53

V12 +867

Tadic op 10 betekent een bank met Berghuis, Kudus en Klaassen of Alvarez en Blind of Bassey of Wijnaldum. De kwaliteit op de bank neemt enorm toe. Gruwelijke aanval met Bergwijn, Brobbey en Anthony. Blind kan het beste Linksback. Bergwijn heeft toch meer ruimte nodig als Tadic en Wijaldum loopt die te vaak dicht naar mijn mening.

12-08-2022 15:38

Oxxer +164714 moderator

Wijnaldum is middenvelder en speelt bij AS Roma.

12-08-2022 15:43

Maikel +6862

Heel scherp geanalyseerd.

12-08-2022 16:28

Oxxer +164714 moderator

Ik ben toch niet onaardig?

12-08-2022 16:29

NeeI +107935

Één van de weinige dingen die wél goed is gegaan, is de wisselwerking tussen Wijndal en Bergwijn. Geen enkele reden om dit weer te veranderen dus.

12-08-2022 15:44

stopperspil +11203

Grote namen spelen tot nu toe ALTIJD, dus…

12-08-2022 15:38

Tijntjee +694

Flikker Kudus er is in vanaf minuut 1

12-08-2022 15:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.