Schreuder: 'Gesprekken met Ihattaren lopen, nog geen duidelijkheid'

door Bart Veenstra 214

Bron AS

Schreuder: 'Gesprekken met Ihattaren lopen, nog geen duidelijkheid'

door Bart Veenstra 214

Bron AS

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder kan vrijdagmiddag nog niet veel zeggen over de gesprekken tussen Ajax en Mohamed Ihattaren. De club en speler gingen in de afgelopen dagen met elkaar in gesprek, al is er nog geen duidelijkheid.

In aanloop naar het thuisduel met FC Groningen werd Schreuder tijdens de persconferentie op vrijdagmiddag gevraagd naar Ihattaren. 'Daar kan ik inhoudelijk niet veel over zeggen', aldus de trainer van Ajax. 'De gesprekken lopen en daar wil ik het bij laten. Nee, het hoofdstuk Ihattaren bij Ajax is nog niet afgesloten. Het enige wat ik heb gehoord is dat de gesprekken lopen, maar er is nog geen duidelijkheid.'

Schreuder geeft meermaals aan niet te veel in te willen gaan op de situatie omtrent Ihattaren. Van de voetballer Ihattaren werd en wordt Schreuder nog altijd enthousiast. 'Maar dit is een ander traject, al staat het buiten kijf dat hij een geweldige speler is.'

Schreuder had eerder deze week contact met Ihattaren

De trainer van Ajax wil en kan inhoudelijk niet ingaan op de verhalen die over Ihattaren verschijnen in de media. 'Daar zit ik niet voor. Om daar iets over te zeggen. Ik weet niet goed wat er speelt. Ik heb aan het begin van de week nog contact met hem over de app gehad. De inhoud blijft tussen ons, ik heb goed contact met die jongen.'

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

De bookmaker verwacht veel doelpunten bij Ajax - FC Groningen! Verwacht jij dat er minimaal vier doelpunten vallen?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax '69 +3831

Ik ben tóch bang dat het over en uit is met Ihattaren, er spreekt niet veel vertrouwen en al zeker geen enthousiasme uit de woorden van Hamstra en Schreuder over hem. Helaas maar deze jongen betekent problemen, links of rechtsom, direct of indirect, gewoon gedoe. Zonde, maar als het hoofd het niet aankan om voldoende stoïcijns voor topsport te leven, dan kom je er met talent alleen niet meer.

14-08-2022 01:53

Rentokill +4606

We hebben net de beste TD sinds tijden de laan uitgestuurd uit vrees voor imagoschade. Dan is het een lastig verhaal voor Ihattaren. Maar ik hoop dat t lukt.

13-08-2022 08:40

michaellaudrup +4660

Ik zou zeggen, rot maar op, kappen met die kleuter.

12-08-2022 21:43

RuffRhythim +24837

Via Ajax gaan wij toch niks over deze kwestie horen en dat snap ik heel goed

12-08-2022 21:24

RN +14719

Dit is toch gewoon klaar? Hij is wel er inmiddels alweer een maand uit. Tegen topfit aan en ineens is het weer klaar..

12-08-2022 20:10

Robertini +39020

Enorm gekke situatie, hij is toch speler van Ajax, waar moet je over praten dan? Voetballen of terug naar Italië.

12-08-2022 19:12

Masz +3731

Juist.
En dat naar aanleiding van Mo zijn afwezigheid. Mo weet waarom en Ajax moet het waarom gehoord hebben.
Afwezigheid is niet iets wat voetballers standaard doen dus er wordt nu tijd uit getrokken om dit correct en goed te bespreken en gezamelijk tot een besluit voor de toekomst te maken.
Alfred heeft deze week nog geappt met Mo en heeft ook een goed contact met Mo.
Meer weten we niet en dat vind ik goed omdat dat een privé zaak van Mo is om dat naar buiten te brengen.

12-08-2022 19:31

Superieur +880

John van de heuvel moet eens met zijn eigen zaken gaan bemoeien.

1. Hij brengt iemand onnodig in gevaar en zit zelf elke dag te huilen op tv dat hij wordt bedreigt.

2. Degene die Mo heeft opgezocht is zijn jeugdvriend dus dat contact is ook al verboden ? Het is niet slim maar je kan het ook niet tegenhouden.

3. Het mannetje wat in zijn auto reed, heeft niets te maken met Mocro maffia maar is een familielid van een Mocro maffia lid. Alleen is het oerdom om de lease auto van Ajax hiervoor te gebruiken.

4. Mo heeft domme dingen gedaan en zeker fouten gemaakt maar het gaat hier ook om zijn veiligheid.

12-08-2022 18:58

Ferd +38316

En John van de Heuvel brengt het allemaal ook heel suggestief, dat heeft natuurlijk niets met het feit te maken dat hij een fanatieke PSV aanhanger is

13-08-2022 09:29

OwenStevenDalberg +27452

Het gaat dit seizoen natuurlijk niks meer worden met Ihattaren bij Ajax. Z'n contract loopt hier in de winterstop af. 13 november is de laatste wedstrijd voor het WK. Dus er zijn nog 3 maanden te gaan. Zouden ze niet bewust een achterstand creëren, zodat die jongen niet meer op tijd wedstrijdfit wordt en zo 'netjes' via de achterdeur kan afvloeien?

12-08-2022 18:45

Daanafcak +3023

Half jaartje bij Tadic laten intrekken en het lost zich vanzelf op

12-08-2022 18:35

YRGI +32911

Komt hij alsnog met (Rolex) dieven in aanraking.

12-08-2022 19:24

Ferd +38316

nee nee, Tadic is in Amsterdam Oud Zuid gespot met criminele horlogedieven aldus Van de Heuvel.

13-08-2022 09:31

Rikkie66 +22800

Ben inmiddels Ihataren moe.. Heel simpel graag of niet!

12-08-2022 18:16

Oeroeboeroe +18312

Ik vind toch wel de leukste reacties hier van amateur psychologen/mensen die een cursus HR doen/lui die vingervlug op Wikipedia zijn/14-jarige met een beetje teveel hormonen om zonder dat ze ook maar 1 van de betrokkenen hebben gesproken, hier willen vertellen hoe het precies in elkaar steekt en daar ook nog symptomen bij gaan halen, terminologie gebruiken die ze voor het eerst gezien hebben en ineens oplossingen vinden.
Ik vind het allemaal geweldig en ik reageer er al een tijdje niet meer inhoudelijk op, maar dan nog proberen te "bewijzen" dat ze gelijk hebben. Dit zijn degene die echt voer voor psychologen zijn.
Succes mannen/jongens!

12-08-2022 18:10

Daanafcak +3023

Jij bent goed in lange zinnen

12-08-2022 18:35

DMDTagz +3247

Maar wij zijn ook goed! Met kip!

12-08-2022 18:46

FCDuivendrecht +5466

Wat een doorgesnoven, incoherent reutelverhaal. Geen chocola van te maken. Laat me raden. De sociale werkplaats was vandaag zeker gesloten vanwege de hittegolf?

12-08-2022 19:55

Andersen de man +1998

Prima leesbaar hoor. je reactie zegt meer iets over jou

13-08-2022 06:24

Ferd +38316

geen idee, was je vrij?

13-08-2022 09:32

12eman +5878

Als er geen duidelijkheid is... Dat zegt wel veel. Hoe kan er nou iets niet duidelijk zijn? Dan leveren de gesprekken onvoldoende op.

Hoop dat het goedkomt met die jongen, maar vrees dat alle onrust het spreekwoord ' waar rook is, is vuur ' van stal haalt.

12-08-2022 17:45

Kingoffdatoilet +17112

Vuur. Erg gevaarlijk met dit droge warme weer.

12-08-2022 18:15

Masz +3731

Gevaarlijk spul die rookbommen.

12-08-2022 18:57

12eman +5878

Haha zeker

12-08-2022 19:13

nightgoat +30872

Ik wil zonder kennis van feiten geen conclusies trekken en/of erop los speculeren/fantaseren maar sinds enige tijd bekruipt mij het ravenzwart vermoeden dat het niet goed gaat met Mo.

:-P

12-08-2022 17:43

ajacieddieajaxziet +1203

Ik hoop dat Mo dit alsnog allemaal weet om te keren en hier met het Ajax-shirt aan mooie dingen gaat laten zien!

12-08-2022 17:39

Koningtoto +59993

De mensen die Mo nu keihard veroordelen hebben nog nooit iets tegen gehad in het leven. Mensen zonder echte levenservaring oordelen altijd het hardst.

12-08-2022 17:36

Maikel +6862

" nog Niets tegen gehad in het leven"
Vind jij niet ook dat het één keer klaar moet zijn en iemand genoeg kansen heeft gehad? En dat de noodrem getrokken moet worden?
Er bestaat een spreekwoord, weliswaar een duits. Maar toch..
" Beter een einde met schrik dan een schrik zonder einde"...
Dit gaat een never-ending story worden anders.
Ajax is in dit eindeloze theater dé partij die het allerminst schuld heeft.

12-08-2022 19:05

3sterren +20205

Ja joh, gewoon loslaten op de A2, in een Juventus shirt, met een bord ’Turijn’ om zijn nek.
Dat zal hem afleren om Maikel te laten schrikken.

Nee, er zijn gelukkig nog Ajacieden met een hart en met gevoel.

Empathisches Gefühl ...

12-08-2022 19:49

Maikel +6862

Totdat empathie omslaat in domheid.

12-08-2022 21:04

Jariking +5445

Welk mens heeft nou nooit een tegenslag gehad.
Kom op. Dit is een gebed zonder end.

12-08-2022 21:03

Am*dammer +3183

mss moeten ze hem kopen en dan een half jaartje naar Mexico naar onze nieuwe partners sturen.. kan ie mss los komen van zun straat vriendjes...

12-08-2022 17:30

Koningtoto +59993

Ik gok dat zijn vrienden volop in contact staan met mensen in Mexico lol.

12-08-2022 18:01

Am*dammer +3183

mm.. ja daar kan je wel eens gelijk hebben..lol.. china dan maar?

12-08-2022 19:47

Nr.10 +110931

Kom op Mo, het moet in de komende maanden gebeuren, anders is het echt klaar.

12-08-2022 17:27

De-King +20184

Goed nieuws wat mij betreft. Binnenkort weer vlammen Mo. Gas geven op het veld!

12-08-2022 17:22

Cello +52828 moderator

Ajax huurt Ihattaren van Juventus. Er zitten clausules in, dat het huurcontract zo ontbonden kan worden en derhalve Ihattaren per ommegaande retour gaat naar Turijn.

Daar hoeft helemaal niet langdurig met Ihattaren over gesproken te worden. Een simpele uitleg en daaraan gekoppeld afscheid met al dan niet een handdruk voldoet.
Dat lijkt vooralsnog niet te gebeuren en Schreuder zegt ook duidelijk nee op de vraag of ie denkt aan een afscheid. Schreuder neemt dan welliswaar geen deel aan het gesprek, maar hij weet heus wel hoe of de vlag er voor hangt..... die wordt echt wel op de hoogte gehouden en weet heus wel wat er op de achtergrond speelt.
Het feit dat ie dus nee antwoord op een mogelijk afscheid kan derhalve een indicatie zijn, dat die gesprekken, die er gevoerd worden helemaal dat niet als insteek hebben èn dus dat het over andere zaken gaat, die glad gestreken dienen te worden.
Al met al....het blijft nog steeds afwachten hoe of dit verder gaat.

12-08-2022 17:14

gi0vanni +7123

Het is ook makkelijk zonder de juiste informatie conclusies te trekken. Heeft de media bewijs. Zo ja wie is de crimineel. Kan dat iemand zijn die een familielid of een vriend is. Waar zit hij voor. Zonder de juiste info kunnen we niet veel. Ik neem aan dat Ajax met een plan van aanpak komt. Eventueel naast een trainingsprogramma ook mentale hulp en regels waar hij zich aan moet houden. Normaal zet je iemand snel buiten maar bij het grootste talent zullen proberen hem op het juiste spoor te krijgen. We zullen volgende week wel weten wat ze gaan doen.

12-08-2022 17:20

VoorAltijdNummer14 +25322

Eens.

Ik zie hier nu al een paar keer voorbij komen dat Ajax het geheim houdt dat de optie niet gelicht wordt.

"Om zijn reputatie niet kapot te maken."

Weet je wat zijn reputatie kapot zou maken? Als dusdanig groot talent niet eens 2 miljoen voor je betaald krijgen door een rijke club.

Wat het verhaal ook gaat zijn, die schamele 2 miljoen zal als een paal boven water staan. En wanneer bekend wordt of dat betaald is, doet er niet toe. Of deze afgetikt is wel!

12-08-2022 17:22

Dusbaba +15322

Hij kan nu natuurlijk moeilijk ja zeggen op die vraag.

12-08-2022 17:51

Cello +52828 moderator

@Dusbaba

Hij kan ook, zoals ie al een hele tijd doet, zeggen dat ie niets weet. Ookal is dat ook niet waar, want die wordt heus wel op de achtergrond op de hoogte gehouden zonder er verder persoonlijk bij betrokken te zijn.

12-08-2022 17:53

Dusbaba +15322

Wat dan ook allemaal, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Ik was zo blij met hem. Helemaal bij kampioensfeest afgelopen seizoen waarin hij heerlijk mee zat te feesten. Niet alleen mee zat te feesten, hij was gewoon een gangmaker daar. Hij leek al echt in de selectie te zijn opgenomen. En dan prachtige beelden gezien uit de voorbereiding. En dan ineens dit. Ik baal gewoon, wat er ook speelt.

12-08-2022 17:57

michaellaudrup +4660

Je hebt goud in handen met die gozer, maar hoe lang ga je het geduld opbrengen? Hij moet het zelf laten zien, maar voorlopig zien we niets.

12-08-2022 21:53

Aurelius1 +19698

Ik geloof er eerder in dat die jongen emotioneel labiel is, en last van stemmingswisselingen en depressie heeft, en dat ie dat niet openlijk durft te uiten omdat het nog taboe is in de moslimcultuur. En dat ie uit schaamte allerlei andere smoesjes gebruikt om niet te komen.

In het interview vond ik hem al veel te gevoelig en breekbaar overkomen. Die heeft sowieso helemaal niet de hardheid om in dat criminele circuit te zitten, en als ie dat wel doet, zullen ze 'm gebruiken zoals ze met zijn auto lijken te hebben gedaan.

12-08-2022 17:06

Oeroeboeroe +18312

Tsjonge, dat zijn nogal wat aannnames en je kunt er geeneen van hard maken...

12-08-2022 17:11

Aurelius1 +19698

Hij heeft z'n vader verloren en sindsdien is het misgegaan. Er waren al signalen dat ie toen depressief was geraakt, dat zijn niet mijn woorden. Vervolgens komt ie niet opdagen bij trainingen, laat ie niets van zich horen, sluit ie zich af, verwaarloost ie z'n lichaam, etc. Zelfs Raiola kon geen contact met 'm maken. Dat zijn toch signalen dat er wat mentaal met 'm aan de hand is? Of vindt jij dat gedrag van iemand die goed in z'n vel steekt en mentaal stabiel is? En dit gedrag lijkt zich nu te herhalen.

12-08-2022 17:14

FCDuivendrecht +5466

Hij zegt toch “ik geloof”, hij probeert toch helemaal niets hard te maken? Wat een domme reactie gast.

12-08-2022 17:15

Aurelius1 +19698

Gissingen die wel degelijk gebaseerd zijn op zijn gedrag uit zijn verleden en wat er in de media werd gezegd (waar moeten we ons anders op baseren?). Als je als grootste talent al 2,5 jaar vluchtgedrag vertoont, moeite hebt om op gewicht te blijven, zelfs geen contact opneemt met je zaakwaarnemer, bij drie clubs (Juventus, Napoli en PSV uit de selectie bent gezet), dan gaat niemand mij wijsmaken dat er mentaal niets mis is met die jongen.

12-08-2022 17:21

Cello +52828 moderator

@Aurelius1

Gissingen blijven gissingen. Of er nu een verleden is of niet, ze worden niet meer waar, omdat je het maar vaak genoeg blijft herhalen.
Wat er in de media wordt gezegd en waar moeten we ons anders op baseren?. Op de feiten misschien?. En die weet de media (nog) niet te leveren. 2,5 jaar vluchtgedrag?. Dat is een leugen. Bij 3 clubs uit de selectie gezet?. De enige die jij noemt, waar dat is gebeurd is PSV en bij Napoli heeft ie nooit gevoetbald. Wel bij Sampdoria en daar is ie uiteindelijk zelf weggebleven/vertrokken.

Je bent lekker op dreef hè?. Nu nog de juiste info.

12-08-2022 17:32

Odysseus +14246

Nou, het is nogal wat wat hij allemaal veronderstelt. Gebaseerd op vrij weinig concreets, alleen eigen conclusies. Gast. Wat een domme reactie.

12-08-2022 18:57

Odysseus +14246

Zeker, het is zeer aannemelijk dat er een mentale kwestie is. Maar om nu meteen het te duiden als depressief of stemmingswisselingen. Ik zou niet zo stellig zijn als je én de feiten niet kent én het vakgebied psychologie niet beheerst.

12-08-2022 19:00

Aurelius1 +19698

Hij geeft zelf aan dat ie het moeilijk heeft gehad. Vanuit Sampdoria werd aangegeven dat ie met depressie kampte. Maar goed, wellicht zit ik helemaal verkeerd en is zijn gedrag geen vluchtgedrag en heeft ie geen mentale problemen. Kan.

12-08-2022 19:29

Odysseus +14246

Waar zijn al deze conclusies op gebaseerd, Vanlentijn?

12-08-2022 18:54

Web +178830

Lastig jongens
Ik was zo positief, weinig van over nu
Een in potentie beste speler kan maar zo in de sloot terecht komen?
Doodzonde toch ook voor hem
Niemand kiest bewust voor het verkeerde

12-08-2022 16:59

Sjefkegeldrop +463

Ben echt fan van hem hoop op nog een kans fantastische speler hoop dat hij nu het verleden achter zich kan laten en het op het veld laat zien

12-08-2022 16:49

Opperhoofd +12564

Serieus fan, meen je dat ?

12-08-2022 16:50

Trabelsi007 +1513

Dit wordt natuurlijk nooit wat. Je inlaten met een groepering die notabene ook nog eens gelinkt wordt aan de moord op een zeer grote Ajax fan (RIP Peter) zou op zichzelf al reden moeten zijn de samenwerking meteen te beëindigen. Alle verzachtende omstandigheden ten spijt, het ontbreekt Mo aan de juiste instelling en zijn moreel kompas staat totaal verkeerd afgesteld.

12-08-2022 16:48

BRAMHOUTEN +3813

Ik denk gewoon dat het een mentaal probleem is. Ajax zal er alles aan doen om hem aan het voetballen te krijgen. Ik weet zeker dat ze hem weer aan het voetballen krijgen

12-08-2022 16:46

VoorAltijdNummer14 +25322

Wat in mijn ogen ook best zou kunnen meespelen in eventuele gesprekken, is dat Mo bij een eventuele lichting van de koopclausule, misschien wel genoegen moet nemen met een 'contract van niks' of een prestatiecontract.

Ik ga hierbij puur af op de berichtgeving van zowel Ajax als John vd Heuvel. Oftewel een situatie waarin Ihattaren een slachtoffer is die verkeerde beslissingen heeft gemaakt.

Ik vind het best aannemelijk dat Ajax hem helemaal niet wil laten vallen, zeker omdat ie geen strafbare feiten heeft gepleegd. Maar hem wel onder nog veel scherpere voorwaarden wil contracteren.

Ik ga tot er meer duidelijk is uit van wat Schreuder zegt. En dat is dat het boek Ihattaren nog niet gesloten is. En dat hij van hem gecharmeerd blijft.

12-08-2022 16:46

CDS +1561

Moelijke keuze voor Ihattaren hoor. Miljoenen per jaar van Juventus inruilen voor een prestatiecontractje. Wat zal hij kiezen? 🤪

12-08-2022 16:59

Masz +3731

@Cds
Dit verklaard ook dat hij alweer gewisseld is van zaakwaarnemer.
Minder dan een jaar geleden ging hij naar de zaakwaarnemer van o.a. Frenkie en nu staat hij volgens transferworld bij de zaakwaarnemer van Gerald Vanenburg.
Vanenburg deed of doet ook de begeleiding van Mo bij Ajax.
Het lijkt dat die 2 een band hebben.

12-08-2022 19:22

Oxxer +163800 moderator

'' Genoegen moet nemen met een 'contract van niks' of een prestatiecontract ''

Wat jij oppert vind ik zakelijk een prima idee, er gebeurt teveel rondom hem, stel dat het circus weer begint zit Ajax aan een dik salaris vast.

12-08-2022 17:07

VoorAltijdNummer14 +25322

Precies!

Mo zijn grootste pré in zijn dikke periode was niet de goedkope afkoopsom of het intrinsieke talent, maar de goodwill richting Ajax als ze hem op het juiste pad zouden krijgen. Dat is tot op zekere hoogte al gelukt, maar er is sprake van een terugslag. Die, naar iedereens zeggen, Mo niet aan te rekenen is.

Waarom zou dan de eerste reflex zijn om hem meteen te laten vallen? Inclusief de eerdere moeite door de plee spoelen.

Als bij overeenkomst 1 de harde eis 'afvallen' was, kan dat bij een nieuwe overeenkomst 'geen gedoe' zijn.

Niet volle bak gaan voor afvallen -> terug naar Juve
Gedoe -> je zal het voelen in de portemonnee

12-08-2022 17:16

GvanderK +2743 moderator

We kunnen geen negativiteit meer hebben binnen de club na Overmars, Promes etc. Fan van zijn talent, maar het is beter als hij terug gaat naar Juve.

12-08-2022 16:40

RSM +3917

Gewoon weer terug naar Juventus sturen

12-08-2022 16:38

behangdelul +32495

Nog steeds allemaal even rustig blijven. We weten nog steeds niet precies wat er aan de hand is. Het enige dat we weten is dat hij er zo goed als helemaal klaar voor was en er is gebeurd is. Jammer dat zovelen hem direct al afvallen zonder volledig te weten wat er aan de hand is.

12-08-2022 16:34

Panna +5042

Heel zonde, vind het oprecht jammer, maar op een keer is de rek er wel uit!

12-08-2022 16:40

Schip +23351

Je hoef echt geen wetenschapper te zijn om vast te stellen dat dit niet goed verloopt.

12-08-2022 16:41

Burro +1321

Laat ik nu toevallig wetenschapper zijn! Wat wij doen is een hypothese opstellen, experimenten bedenken die empirisch bewijs voor- of tegen de hypothese leveren. Dit is een zeer koud objectief proces, en vaak zijn de resultaten niet wat je ervan verwacht. Leer hiervan, rinse and repeat.

Wij weten hier niets over Mo. We hebben alleen allemaal een eigen hypothese, gebaseerd op een piepklein beetje informatie.

Mo is een begenadigd voetballer, en het zou voor iedereen het beste zijn als hij dit weer kan gaan etaleren.

12-08-2022 23:31

Schip +23351

Je hoeft geen wetenschapper te zijn zeg ik en wat doet u: de wetenschappelijke methode beschrijven.

Dan heb je kennelijk de nogal duidelijk meegedeelde boodschap niet begrepen dat wetenschap geen flikker te maken heeft met deze zaak. Want als je het nog niet in de gaten hebt, anders kun je deze site opheffen.

En die informatie is trouwens niet zo beperkt hoor. Het feit dat Ihattaren bij PSV het niet kon opbrengen om professioneel te trainen en arbeid te leveren en daarom amper speelde onder Schmidt, het feit dat hij veel begeleiding heeft ontvangen en niettemin voor een vertrek naar Italie koos, daar ook amper op een trainingsveld te vinden was en ook daar zijn biezen pakte is bekend. Zelfs bij Jong oranje mocht hij niet bij de EK selectie. Feit dis ook bekend dat hij hier werd opgepikt door Ajax en een nieuwe kans kreeg. Werd een lang traject, waarbij hij mocht debuteren, hoewel de vraag is of hij er klaar voor was.

Ook een feit is dat hij niet bij een heel belangrijk trainingskamp was vanwege prive problemen. Wat voor problemen, zou je enkel kunnen baseren op vdHeuvel, wiens info meestal gewoon klopt.

Maar zelfs dat daargelaten: het gaat nogal ver om een kamp af te zeggen wegens prive problemen. Die hebben meerdere voetballers. Promes had een conflict in de familie, is in een steekincident betrokken geweest, wist dat het OM onderzoek ging doen etc. Bleef wel trainen, spelen en af en toe scoren.

En ik acht het best aannemelijk dat Ajax daar pissig over is en de begeleiding van Ihattaren overneemt van Schreuder. Als er gelijk een mea culpa en zelfkritische Mo in zo'n gesprek komt, verwacht ik dat er snel een persbericht komt over verdere begeleiding onder voorwaarden. Blijkt die jongen niet onomwonden toe te geven dat hij zijn vrienden zorgvuldiger moet kiezen om de reputatie van Ajax niet te schaden, dan ga je naar een impasse. Ik ben ook niet bij het gesprek geweest, maar het magagement not amused is, Ihattaren geen rugnummer heeft gekregen en niet de standaard van professionalisme heeft laten zien waarin nu juist het voorbeeld zou moeten geven en als een flapdrol reageert en het weglacht op social media, maakt dat dit nogal een puinhoop is geworden door deze jongen en daar hoef je niet geheimzinnig over te doen.

13-08-2022 10:32

akaj2021 +2101

Zo ongelofelijk zonde wat hij met zijn carrière doet

12-08-2022 16:31

JaapStam +136640

Die gaat dus weg!!! Bye!!!

12-08-2022 16:29

Koscar +5388

Blijft een jongen van 20 jaar die als een 16 jarig ventje alle ogen op zich had, toen zijn vader heeft verloren, genaaid is door Raiola door hem maar gewoon naar Juventus te gooien, verder in een niet heel vruchtbare wijk woont en logischerwijs een depressie heeft gekregen (op erg jonge leeftijd). Veel mensen hebben het over "kans niet gepakt dus nu wegwezen" en dergelijke, maar het blijft gewoon een jochie die op veel menselijke aspecten de wind tegen heeft (gehad), ondanks de mogelijkheden daar theoretisch uit te klimmen. Daar mag w.m.b. wel meer empathie en geduld bij komen kijken.

12-08-2022 16:23

MarLuuk76 +3557

Niet vruchtbare wijk? Ze hokken daar als konijnen toch.

12-08-2022 16:32

Koningtoto +59993

Gratis geld met kinderbeslag

12-08-2022 16:45

Burro +1321

Dat mag niet meer hè

12-08-2022 23:34

Ajaxadam1 +31667

Dat jullie echt geloven dat hij een depressie had.

12-08-2022 17:15

Koningtoto +59993

Leg eens uit waarom het niet zo kan zijn.

12-08-2022 17:28

Goldenlastra +1725

Depressie komt best wel vaker voor bij topsporters. En met de druk die hij krijgt komt zga elke scheet in de krant. Een aspect die wij nooit zouden kennen.

12-08-2022 17:32

Oldstar +5268

Blijf maar vergoelijken hoor. Het is de schuld van alles en iedereen maar niet van ons Mootje.

12-08-2022 18:48

Koscar +5388

Blijf maar lekker makkelijk onderbuikdingen roepen hoor. Het is altijd de schuld van het (20-jarige) individu, er zijn nooit externe factoren.

12-08-2022 18:56

Oldstar +5268

Door deze excuuscultuur is ons land hard op weg naar de kl.ten te gaan.

12-08-2022 19:26

Koscar +5388

Heb je ook argumenten voor dit grote statement?

12-08-2022 23:26

Transvaalkade +1628

Dat zou ik ook vinden als hij er niet vorstelijk voor betaald kreeg, kiest voor topsport en dus ook zo dient te handelen en behandelt wordt en hoe afschuwelijk cliché ook, verdriet ook een drive kan zijn om te bewijzen naar zijn wijlen pa dat hij het kan. Nee ik ben niet positief gestemd.

12-08-2022 23:19

Koscar +5388

Maar met zijn talent + iedereen om hem heen die zegt dat hij er voor moet gaan en clubs die je financiele onafhankelijkheid bieden is het echter weinig echt "kiezen" denk ik. Je wordt/bent er vooral gewoon ingeworpen en dan verwacht vervolgens iedereen dat je er ook naar leeft. Zo ook Vanenburg tegen Ihattaren, blijkbaar: "Hij heeft me gezegd: spelers met jouw kwaliteiten kunnen niet stoppen, dat bestaat niet, haal dat maar uit je hoofd." Het heeft meer moed nodig om te stoppen met voetballen dan om er mee door te gaan.

12-08-2022 23:40

ajax4ever001 +18395

Zullen we allemaal eens niet telkens naar al die aannames luisteren die worden geschreven? Dat is veelste gemakkelijk om daar iemand op af te vallen wat hier een aantal doen

12-08-2022 16:20

YRGI +32911

Wel triest dat niemand grip lijkt te hebben op deze jongen, behalve z'n overleden vader kennelijk. Toch zonde. Dit zal wel vaker gebeuren bij een tiener die een ouder verliest. Alleen nu zien we het gebeuren bij een voetballer met veel potentieel.

12-08-2022 16:13

Caparzo +4219

Ik heb die jongen helaas al nagenoeg afgeschreven, want het duurt nu per saldo al 2 jaar dit gezeik en bij alle clubs en dan lijkt het me zo snel niet meer goed te komen. Dood- en dood- en doodzonde en triest, want die jongen is topfit en met spelritme echt de buitencategorie, 100% zeker een basisspeler. Meer kan ik er niet over zeggen en ik hoop vurig dat ik ernaast zit, maar vrees echt van niet..

12-08-2022 16:12

zander +68

Gewoon bij de groep halen en mee laten trainen het blijft een top speler.
Geeft mo ook weer motivatie om nog meer zijn best te doen. :-)

12-08-2022 16:07

ajax4ever001 +18395

Jij begrijpt het

12-08-2022 16:20

Opperhoofd +12564

Ajax is gek en jullie begrijpen het ………sure

12-08-2022 16:53

Harrier Du Bois +38623

Dacht dat we hier wel hielden van een beetje moeilijke jongens met ontzettend veel potentieel, ervan houden hoeft van mij niet, maar het complete afschrijven van anderen kan ik me niet in vinden, ook omdat het gewoon niet duidelijk is wat er precies aan de hand is. Straks kom je het te weten en kan Mo er weinig tot niks aan doen, je weet het niet, maar dan heb je al wel even afgeschreven! Toe maar!

Laat ik het nogmaals zeggen, je weet niet wat er speelt en je weet niet in hoeverre Mo enige blaam treft

12-08-2022 16:06

PetrusKeizer +10739

Houd dan helemaal je mond, zeg. Tenenkrommend.

12-08-2022 16:04

Delaney +14696

Het is ook nooit goed.

12-08-2022 16:14

Ajacider +4882

Even de feiten op een rij:
- maand niet getraind
- geen rugnummer
- apart / ander traject.

Ik denk dat Ajax, en dat siert de club, hem in bescherming neemt door zijn contract niet per direct te ontbinden. Maar jezus, je hoort vaak over kansarmen. Deze gast heeft kansen zat en dan nog niet thuis geven. Ook wel ironisch dat je bang bent voor labradors maar je wel lekker laat inpalmen door mensen die betrokken zijn in het Marengo-proces. Vrees dat er van deze jongen niet veel terecht gaat komen.

12-08-2022 16:03

DeHeerVanDeMeer +25164

Wellicht was het beter geweest als hij met Vanenburg ipv te trainen een half jaar in de bouw hadden gewerkt, dan had Gerald elke morgen moeten zeggen "Mo als je niet heel hard je best doet hierna in het voetbal is dit je leven voortaan"..

12-08-2022 16:02

CDS +1561

Die gaat nooit een echte baan hebben. Hij zal direct de drugshandel in rollen.

12-08-2022 17:03

afct +8921

Ik hoop nog steeds dat hij het op de rit gaat krijgen bij ajax. Echt een enorm talent voetbal heeft die jongen. Maargoed het is nu echt aan hem.

12-08-2022 15:59

MarcelvTol1971 +15297

Er is toch maar 1 partij die iets kan eisen in deze zaak en dat lijkt me Ajax, de andere partij die verschrikkelijk in zijn oren moet knopen dat dit de laatste kans is voor een toptalent dat boven de ravijn hangt.
Als dit fout gaat vrees ik dat het heel erg fout gaat met Mo.....

12-08-2022 15:55

Libero +19059

Dat Schreuder zich niet met Mo mocht bemoeien kwam dus weer eens uit de dikke duim van de Telegraf. Ze hebben het er maar druk mee.
'Falsus in uno, falsus in omnibus'

12-08-2022 15:49

Nick14 +25889

Ja er is via WhatsApp toch maar mooi intensief contact geweest tussen speler en trainer.

12-08-2022 15:57

Libero +19059

Ah een insider. Nou vertel eens hoe het zit kerel.

12-08-2022 16:01

Nick14 +25889

Geen idee kerel.
Je moet gewoon lezen wat er in de tekst staat kerel.

12-08-2022 16:06

Libero +19059

Ik KAN tenminste lezen, jij kennelijk niet. Er staat namelijk niets in over hoe uitvoerig ze geappt hebben, wel dat Schreuder goed contact met hem heeft, dat gaat dus niet om dat ene appcontact.

12-08-2022 16:13

stopperspil +11148

Ajax moet qua PR en uitstraling af van het enigszins louche stempel wat de laatste tijd is ontstaan en dan is duidelijkheid, communicatie en daadkracht wel gewenst

12-08-2022 15:49

Flipper33 +6826

Zou hem nog niet afschrijven

12-08-2022 15:42

Keizer +29960

Je kunt je inmiddels ook afvragen wat Ihattaren Ajax nog te bieden heeft. Tot nu toe bezorgd hij de club alleen maar onrust en de laatste keer dat hij op een fatsoenlijk niveau speelde is bijna 2 jaar terug. Niet echt een lekker perspectief als je het mij vraagt.

12-08-2022 15:42

Leo Valk +1362

Wat nou, onrust? Hij is er een paar weken niet, en dat geeft onrust??? Laat me niet lachen, joh! Als Ajax er nu na wat geruchten, mogelijk bedreigingen, de brui aan wil geven, waren ze ook niet echt gemotiveerd toen ze hem onder hun hoede namen! Ga achter die knul staan en laat 'm voetballen!

12-08-2022 16:21

Dusbaba +15322

Ik was zo blij dat die hele soap rond Brobbey eindelijk was afgelopen, krijgen we nu deze soap. Hoe lang gaat dat nog duren? Ik hoop niet weer 2 jaar.

12-08-2022 15:41

Keizer +29960

Hij heeft maar een contract tot eind december, maar zo ver gaat het niet komen op deze manier. Wees maar niet bang ;)

12-08-2022 15:43

3*stars*3 +23353

Grootste probleem voor Mo, is dat hij niet tot het eind van het seizoen is gehuurd maar tot het eind van het jaar.
Door het WK in de winter, eindigt het 1e deel van het seizoen al op 13 november (Emmen-Ajax).

Weinig tijd voor Mo en hoewel hij in de voorbereiding geweldig begon, lijkt mij dat te weinig om Ajax echt te overtuigen.
Misschien kunnen ze wat fixen met Juve, dat ze hem tot eind van het seizoen huren.

12-08-2022 15:35

Bonno1978 +6456

Het is dat hij een potentiële waarde van pak m beet 50 miljoen heeft, maar iedere andere ‘normale’ werknemer had al thuis gezeten met einde arbeidsovereenkomst. Wat een mensen houdt hij bezig zeg. Man man man…

12-08-2022 15:35

mees0503 +846

Zonde zonde zonde

12-08-2022 15:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.