'Ihattaren werd gezien op bezoek bij crimineel in gevangenis'

door Ajax Showtime 399

Bron De Telegraaf

'Ihattaren werd gezien op bezoek bij crimineel in gevangenis'

door Ajax Showtime 399

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Mohamed Ihattaren zou een bezoek hebben gebracht aan 'een behoorlijke crimineel' in een gevangenis. Dat meldt misdaadverslaggever John van den Heuvel op de website van De Telegraaf.

De misdaadjournalist liet zondagavond al weten dat leden van het Marengoproces met de auto van Ihattaren kwamen rijden naar De Bunker in Amsterdam. Volgens Van den Heuvel is het voor de recherche een raadsel waarom de auto van de Ajax-speler werd gebruikt. 'De familie, waartoe de verdachte in het proces behoort, onderhoudt goed contact met Mo Ihattaren. Hij heeft hem ook ondersteund in een fase waarin hij terug wilde komen op zijn oude niveau.'

De familie ging ook met Ihattaren mee naar Marbella en Dubai, waar ze trainingen hebben geregeld. Later ging het mis tussen de desbetreffende familie en Ihattaren. 'Uiteindelijk is er een conflict ontstaan. Het lijkt erop dat die dreiging ertoe heeft geleid dat hij niet meer op het trainingsveld mocht en kon verschijnen.'

Afgebrande auto al langer geleden

Dat er een auto van Ihattaren in brand is gestoken, is volgens Van den Heuvel al langer geleden. 'Hij heeft inderdaad al eerder problemen gehad op het gebied van veiligheid. Wat er nu gebeurt en er bovenkomt aan de connecties van Ihattaren... Ik benadruk dat hij zelf niet verdachte is in het onderzoek, maar men maakt zich zorgen over zijn contacten met anderen.'

Volgens de misdaadverslaggever bezocht Ihattaren recentelijk ook een gevangenis. 'Ihattaren is ook op bezoek geweest bij behoorlijke criminelen in de gevangenis. Afgelopen week, toen hij op dinsdag de training hervatte, is hij gezien in een penitentiaire gevangenis in Alphen aan den Rijn. Ik weet niet wat hij daar deed.'

Ihattaren speelt op dit moment op huurbasis bij Ajax. De Amsterdammers huren de speler van Juventus. Ihattaren begon goed aan de voorbereiding, maar na het trainingskamp in De Lutte heeft de creatieveling geen minuten meer gemaakt voor Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

Catenaccio +2752

Waarom Mo? Je weet zelf ook dat dit niet handige moves zijn van je… Focus op het voetbal!

09-08-2022 13:53

Skajhigh +2280

#FreeKuku

09-08-2022 12:40

Stamhoofd +11548

Familie kies je ook niet zelf uit. En de familie Taghi is in de regio Utrecht dominant aanwezig. Dus kans is al gauw groot dat je daar wat jongens of handlangers van kent. Of het verstandig is om als profvoetballer je in die omgeving te blijven begeven? Nee! Maar het is ook niet makkelijk om er uit te komen.

09-08-2022 12:01

Jutter1 +4316

Wat er precies/exact speelt rond deze speler weet men alleen intern bij Ajax. Feit lijkt mij gezien alle media aandacht dat dit zaakje mogelijk door blijft etteren. Deze jongen heeft ontegenzettelijk voetbaltechnische kwaliteiten die hem onderscheiden t.o.v. veel andere spelers, ook bij de Ajax selectie. Echter, het kwaad is reeds geschied, zie ook Ihattaren's recente verleden bij andere clubs. Het lijkt mij daarom het beste voor zowel Ajax als Ihattaren om afscheid van elkaar te nemen en hem medio December weer af te leveren bij Juventus, en hem niet voor 2 miljoen o.i.d. over te nemen. Bij Juventus hebben ze wel meer met dubieuze zaakjes te maken gehad, laat ze dit probleem dan ook maar oplossen!.

09-08-2022 11:40

Ans B +19890

In principe is alles wat Mo wel of niet doet of gedaan heeft (zou hebben) dat met criminelen samenhangt is noninterpretabel door de dreigingen. Want dat laatste is het enige dat - bij mijn weten - werkelijk is gebeurd.

Neemt niet weg dat dit een hele vervelende situatie is, nog los van wat er waar is en waarom het gebeurt. Ik heb heel veel vragen, maar (nog) geen antwoorden. Wel zorgen helaas.

09-08-2022 11:13

Robbie en de Kock +11212

Ik zeg dit wordt einde verhaal bij Ajax.

Over een paar jaar kunnen we wellicht de documentaire op Netflix zien : Wat gebeurde er met Mo Ihatteren?

09-08-2022 09:49

Noahdepoah2021 +4843

Tja, de politie die PIsvee supporter John wat “vertrouwelijke” informatie toespeelt wat John maar al te graag in de media gooit. De privacy van een individu schadend maar alles voor de “goede zaak”. Belachelijk hoe dit geframed wordt maar vooral zorgwekkend hoe John, een oude politie infiltrant, dit maar allemaal op straat gooit en het dan maar vreemd vinden dat ie bewaakt moet worden. Ik ben geen crimineel maar als hij dit over mij zo in de krant gooit zou ik ook boos op hem zijn. Bij mij zal hij het niet doen vanwege “privacy” maar bij Mo zo te zien heeft hij daar maling aan.

09-08-2022 09:07

Ferd +38536

John Van de H wordt ook regelmatig in de gevangenis gespot met grote criminelen.

10-08-2022 06:49

MankeNeliss +9814

Waar is de zaakwaarnemer in dit verband?

09-08-2022 08:42

Icu +1360

Die is druk met valentijn en mike bellen dat Ajax zich hierin hypocriet opstelt en h2 en schreuder niets meer van zich laten horen.

10-08-2022 13:01

Het_Olympisch_Stadion +5631

Als je zelf helemaal nergens van verdacht wordt.... Ik vind eigenlijk dat daar de grens moet liggen: Die voetballers laten zich allemaal in met boeven, de zaakwaarnemers etc. Nu wordt het een soort Story/Privé/Juicekanaal en wordt iemands privé-leven op straat gelegd. Dat gun je niemand, zeker hem niet, omdat hij het volgens mij toch al niet te makkelijke heeft. En nou doen wij er aan mee. Ik zou zeggen: AS stoppen met deze suggestieve berichtgeving in het belang van ons aller Ajax.

09-08-2022 08:01

Ajaxadam1 +31669

Het punt is dat haar hierdoor wekenlang afwezig is. Volgens mij is dat ook een behoorlijke grens.

09-08-2022 08:23

ST +23080

Gebed zonder end. Ik zeg kappen ermee. Er is altijd wat.

09-08-2022 07:23

AjaxHoorn +32989

Ik lees vooral randzaken. Ik vind het niet zo shocking dat er een crimineel opgezocht wordt in een penitentiaire instelling.

Dat van die auto vind ik vervelender. Maar ook daarvan kan je onder druk gezet zijn.

09-08-2022 08:25

Oldstar +5270

Vrees dat dit iets van jou zegt als je dit niet shocking vindt.

09-08-2022 08:56

AjaxHoorn +32989

Want je bent zelf crimineel als je iemand opzoekt ofzo? Leg even uit.

Wat zijn er toch veel roomscher dan de paus hier zeg. Gadverdamme. Ik bezoek ook geen mensen in zon inrichting omdat ik er sowieso niets mee te maken wil hebben. Maar stel mijn beste vriend waar ik al 20 jaar mee om ga, dan zou ik zo iemand best kunnen bezoeken.

09-08-2022 21:49

Ferd +38536

die auto hebben ze in de fik gestoken, het lijkt me niet dat ze dat doen bij iemand die ze als vriend zien.

10-08-2022 06:50

AjaxHoorn +32989

Nu is het dit weer.

Ook hiervan zeg ik. Dus omdat je een vriend opzoekt die crimineel is, ben je slecht ofzo?

Wat een hetze. Kom op Ajax, breng iets naar buiten.

09-08-2022 07:06

Psychevore +21186

Wat is het nou, John? Vorige week ging het nog om een vrouw. Gisteren reden lui die terecht staan in het Marengo proces in zijn auto (wat fucking onmogelijk is, die lui zitten vast) en nu gaat ie slechts op visite.

Morgen blijkt een vriend van een vriend van een kennis van Mo via via een handtekening van Mo op de wc te hebben hangen ofzo.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat er niets aan de hand is, dat zou echt waanzinnig zijn om te beweren. Maar John staat nu wel heel erg in de picture met zijn via via verhalen en dat doet hem vast geen slechts.

09-08-2022 03:11

Capocapo +12001

Ja zitten ze allemaal vast? Of heeft John van der Heuvel betere info dan wij?

09-08-2022 08:08

Qifesh +24917

Vaker gebleken dat hij minder correcte informatie toch naar buiten brengt

09-08-2022 09:56

Capocapo +12001

Lijkt en sterk dat dit volledige verhaal is gelogen

09-08-2022 10:56

Psychevore +21186

Je denkt dat lui in zo'n groot proces in alle vrijheid hun proces af mogen wachten?

Toe nou even.

09-08-2022 11:23

Capocapo +12001

De kopstukken niet, maar er zijn er zat die niet vastzitten.
https://www.ad.nl/binnenland/verdachte-zaki-razzouki-mag-liquidatieproces-marengo-in-vrijheid-afwachten~ad6210ca/

09-08-2022 12:42

Murdoink +2058

Je verwacht het niet he

09-08-2022 01:38

Cello +52978 moderator

Even wat anders....
Hoe is het met de keuring van Sanchez?.
Ik heb zelfs Antony39 nog niet eens horen eisen dat ie nieuws wil horen?.

Trouwens.....hoe lang gaat het duren voordat zijn werkvergunning geregeld is?. Hoe lang duurde dat destijds bij Alvarez??. Iemand?

09-08-2022 01:17

Robertini +39405

Lijkt me niet zo sjofel dit. Jammer, want giga talent, maar mentaal zit het niet goed en dat is ongeveer even belangrijk.

Ik denk dat Ajax hem niet gaat kopen, wie weet sturen ze hem zelfs vervroegd naar turijn terug.

Het zou best zo kunnen zijn dat het niet direct zijn schuld is, maar hij houdt er sowieso rare betrekkingen op na en als bn-er moet je dat niet doen.

Verder best prima dat Ajax het geprobeerd heeft, het was een gokje, maar als het goed was uitgepakt had het miljoenen opgeleverd.

09-08-2022 00:54

Ajacied1995 +10789

Miljoenen mensen op deze aarde zouden er van dromen om het voetbaltalent van mo te hebben.. en dan doet ie er dit mee, in en in triest

09-08-2022 00:08

Kingoffdatoilet +17191

Ja man, als ik dat talent nou eens had. Wat zou ik op zijn leeftijd al ver geweest zijn in mijn carriere.

09-08-2022 00:42

RSM +3918

Heel weg jammer maar ik denk dat er geen toekomst meer in zit bij Ajax.

09-08-2022 00:01

kampioenenjood +5062

Het wordt met de dag sterker, die verhalen. Ik denk dat de potentie van Ihattaren enorm is, maar het risico op imagoschade van Ajax van nog zo'n verhaal is ook wel enorm. Uiteindelijk denk ik dat als dit niet snel afgehandeld is en hij zich weer op voetbal kan concentreren, het einde verhaal gewoon terug naar Turijn is. Wie weet kan hij het best gewoon lekker in Japan gaan voetballen ofzo.

08-08-2022 23:47

Libero +19165

'Hij bezocht 'behoorlijke criminelen', maar wat hij daar deed weet ik niet'?
Dus geen idee wie hij bezocht, maar kennelijk wel wat ze op hun kerfstok hebben. Right.

08-08-2022 23:46

NeeI +107804

En iedereen maar denken dat Mo gevaarlijke homies heeft. Wat te denken van Blind? Zijn mattie Roderick laat zijn labradoodle zonder riem loslopen in aangelijnd gebied én weigert daarna de drol van zijn viervoeter op te ruimen.

Ik zou dus maar oppassen met Blind.

08-08-2022 23:39

Artemio +32019

Blind kan wel wat pit gebruiken. Misschien gaat hij dan wat harder rennen. En anders sambal eten.

08-08-2022 23:40

Tufono +4195

Dit is een zeer vervelende etter die aan het etteren is, Ajax kan beter er afscheid van nemen!

08-08-2022 23:34

Ferd +38536

Ajax heeft al afscheid genomen van Van de Heuvel

10-08-2022 06:51

WijZijnAjaxAmsterdam +11631

Het is gewoon over en uit met Mo vandaag of morgen krijgen we het definitieve bericht!

08-08-2022 23:31

Henk de Vries +11133

En de soap dendert door....

08-08-2022 22:05

twynestar +28364

Dat soort lui helpen je nooit zomaar, die willen altijd iets terug. Ik denk oprecht dat Mo hier onbedoeld in is gerold met de beste bedoelingen. Je helpt een vriend, zijn familie helpt jou, je komt er stap voor stap achter hoe diep die lui erin zitten en hoppa, god weet wat ze nu van Mo willen.

Maar daar mag Ajax geen boodschap aan hebben. Voor je het weet wurmen die lui zich de toekomst binnen. Of worden er pilletje gevonden in een woning die nog op naam staat van Mo. Dat kunnen we niet gebruiken als club en onderneming.

08-08-2022 21:12

Bonno1978 +6480

Dit denk ik dus ook. Je bent toch niet zo stom dat wanneer de hele wereld je in de gaten houdt, je even gezellig een vriend gaat opzoeken in de gevangenis. Dan ben je OF heel dom OF je wordt gedwongen. Ik hoop het eerste…

08-08-2022 22:46

DankzijCruijff +48712

Een genuanceerde reactie over hoe hij door een ongelukkige samenloop van omstandigheden in dergelijke situaties terecht gekomen zou kunnen zijn zonder dat hij direct voor rotte vis wordt uigemaakt. Fijn dat dat ook nog bestaat hier.

08-08-2022 22:52

AjaxAdam1900 +3676

Ik zie trouwens ook dat Ihattaren ‘morethangoals’ recent is gaan volgen. Dat is ook het management van Vanenburg. Hoop dat Vanenburg hem weer kan helpen net als in Januari.

08-08-2022 21:07

deeftherave +1048

Ja, dat geeft geholpen ook blijkt nu.

09-08-2022 01:13

PH2BOT +40347

Die mocromaffia dacht zeker via Mo wedstrijden van Ajax te kunnen manipuleren en er fors gokgeld aan te verdienen ......Mo zit te diep in die mocromaffia shit.....daar krijgt zelfs een club als Ajax 'm niet meer uit. Blijft over Fc Molenbeek.

08-08-2022 21:06

twynestar +28364

RWDM, bestaan die nog?

08-08-2022 21:09

PH2BOT +40347

Yep...spelen 10 augustus tegen Stade Everois

08-08-2022 21:16

twynestar +28364

Tof. Lekker stadion, korte zijde open, knoeperts van tribunes aan de lange zijdes.

08-08-2022 21:39

Duif63 +10793

Het Edmond Machtensstadion, spelen ze daar nu weer?
Stadion stond al op instorten toen Jan Boskamp daar speelde.

08-08-2022 22:07

Jaze +275

Eigenlijk hadden we al genoeg kunnen weten toen in het statement van Ajax stond: “we gaan na deze periode met Mo zitten om het vervolg traject te bepalen.” Dat is in HR jargon bedekte taal voor: over en uit.

Diep triest, ik had er aan het begin van de voorbereiding nog zo’n goed gevoel over. Maar dit is niet meer te redden, Ajax heeft al genoeg “smetjes” met dit soort (vermeend) gedrag.

08-08-2022 21:03

Skajhigh +2280

Hij heeft toch maar mooi 10 minuten in Ajax 1 mogen spelen, Mo gaat de geschiedenisboeken in

08-08-2022 20:45

meerschehelden +2318

Heb je een godsgeschenk gekregen met je talent. Ben je mentaal niet in staat er wat mee te doen. Een ander woord dan Treurig kan ik niet bedenken.

08-08-2022 20:21

YRGI +32950

Zonder dat talent zat hij zelf waarschijnlijk in de bajes. Dus misschien heeft het hem alsnog gered.

08-08-2022 20:52

PH2BOT +40347

Dat zie je wel vaker bij jeugd die gek wordt gemaakt met geld. Wat zijn vader kon kan de rest dus duidelijk niet: Mo uit de klauwen van die mocroshitmaffia houden. Blijft toch zielig voor zo'n piepjonge gast. Maar Ajax kan zich geen 2e Promes permitteren dus over en sluiten.

08-08-2022 21:09

3*stars*3 +23461

Wil niet mijn reactie van een ander topic kopiëren.
Maar we leven in 2022, toppunt van social media tijd.
Waar blijven de foto’s dan van die Mocro maffia lid in auto van Mo/Ajax?
Waar blijft die foto van Mo die uit de gevangenis loopt?

Begrijp me niet verkeerd want ik ga hier geen advocaatje van Mo spelen, waar rook is is natuurlijk vuur.
Maar blijft apart verhaal, zeker in tijdperk waar wij nu in leven waar dingen snel breaking zijn of viral gaan en ook met beeld…

08-08-2022 20:05

YRGI +32950

Als het niet zo is, kan Ajax de roddels inmiddels wel ontkrachten toch? Want dan is het gewoon karaktermoord.

08-08-2022 20:53

3*stars*3 +23461

Laten we aub afwachten.

08-08-2022 21:06

Psychevore +21186

Als Ajax alle flauwekul die de wereld ingeslingerd wordt moet ontkrachten dan kunnen ze wel een hele nieuwe afdeling oprichten. Daarnaast geef je aandachtsgeile roddelkonten daarmee echt veel te veel aandacht.

09-08-2022 03:17

Professor +11151

Verweij en Valentijn zijn over het hoofd van Ihattaren, Ajax de les aan het lezen hoe en wat Ajax moet of juist niet moet doen. Dit vind ik erg eng. Daar moet Ajax wat aan doen.

08-08-2022 19:49

3*stars*3 +23461

Wat moet of kan Ajax hieraan doen?
Volgens mij is De Telegraaf zelfs nog steeds mediapartner van Ajax.
Met zulke vrienden heb je iig geen vijanden nodig.

08-08-2022 20:07

PH2BOT +40347

De Telegraaf was fout, is fout en zal altijd een foute krant blijven. Ze hebben geen andere norm dan intrigeren, zieken en zuigen om overal op die manier het zg nieuws voor hun lezertjes te kunnen blijven genereren. Het kan niet verrot genoeg dun gelardeerd met niet zelf gemaakt nieuws. Maar wie weet dat nu niet?

08-08-2022 21:14

Nick14 +25889

Ik vind het inderdaad ook fout dat ze vinden dat Ihattaren nog een kans moet krijgen.
Jij ook dus?

08-08-2022 22:41

Zlaat +2418

Echt cruciaal in dit verhaal is het om duidelijk te krijgen in hoeverre het gaat om dwang dan wel vrije wil. En dat zal lastig genoeg zijn. Als vrienden uit de buurt langzaam foute pad op gaan en jij niet, dan zal het lastig zijn om alle relaties te verbreken en als je dat doet, zal dat je niet in dank worden afgenomen. Dat zijn oude auto in de fik gestoken is, en zijn nieuwe wordt gebruikt om naar het naar de meest in het oog springende rechtzaak van deze tijd te rijden lijkt meer op dwang dan vrije wil. Want zo gek is niemand. Ik hoop dat het duidelijk wordt en ik hoop dat we kunnen uitstellen voor die tijd al een oordeel te vellen. Kost mij ook moeite, eerlijk gezegd.

08-08-2022 19:38

Multi +33305

Misschien moet Ajax Vanenburg eens vragen of Ihatteren niet bij hem in kan trekken. Die jongen moet je helemaal uit zijn situatie trekken waar hij nu woont wil je een kans hebben om hem echt te helpen. Hij beschreef Vanenburg eerder al als een soort vader, dus als er iemand is die tot hem door kan dringen is hij het. Lukt het hem ook niet dan is het sowieso een verloren zaak.

Die jongen moet je gewoon een heel strikt houden en begeleiden, zowel binnen als buiten het veld. Op het moment dat hij dan alsnog een regel breekt, dan moet je hem ook er direct uitgooien. Maar wil je dit project echt een kans geven van slagen, dan moet hij ook echt helemaal fris kunnen beginnen en uit de huidige situatie gehaald worden waarin hij zit.

08-08-2022 19:37

deeftherave +1048

Ja, misschien moet Mo bij Gerald intrekken. Misschien moet Ajax Gerald bellen en vragen of Mo bij ome Gerald mag wonen. Kan ome Gerald Mo z'n broodjes hummus smeren voor de training en dan direct weer naar huis en niet z'n auto uitlenen aan stoute mensen. Hou toch op man, Ajax is geen sociale werkplaats. Die jongen kan toevallig goed voetballen. Maar voor de rest kan die niks. Dat is toch wel duidelijk zo? Klaar, wegwezen en tijd steken in gasten die voor onze club door het vuur van ipv kansloze hangjongeren uit Utrecht en podium geven. Opflikkeren!

09-08-2022 01:22

Biss +10230

Ihattaren speelt volgend jaar bij Antwerp, onder van Bommel en Overmars. Dan is het cirkeltje wel rond lijkt me.

08-08-2022 19:30

S_020 +4104

Wordt steeds gekker. Nog even en hij was betrokken bij de liquidatie van Peter R.

08-08-2022 19:24

Cello +52978 moderator

@S_020

Was ie toen nog bij PSV of zat ie al in Italie?.

08-08-2022 19:54

Nick14 +25889

Hij was nooit in Italië. Hij zat altijd bij Stengs en Boadu in Nice en Monaco.

08-08-2022 23:00

S_020 +4104

Doet het ertoe?

08-08-2022 23:44

Musica Merlo +8207

Dit is waar ik vanaf het begin me zorgen over heb gemaakt: omgaan met foute vrienden.
Denk dat Ajax gaat zeggen dat hij zich daarvan moet distanciëren anders einde traject.

08-08-2022 19:14

Bonno1978 +6480

Stel je bent directeur van een bedrijf. En dat bedrijf is niet Ajax. En je werknemer is er vaak niet. En die werknemer is niet Ihattaren. Dan is het simpel toch? Trouwens, bewezen of niet, als het al ruikt naar dit soort praktijken moet je er al van wegblijven als organisatie. Niet alles zal inderdaad waar zijn, maar ook niet alles zal zijn verzonnen. Iedereen hoopt dat alles waar hij nu van wordt beticht niet waar is , omdat hij ons mogelijk later 50 miljoen oplevert, waaronder ik, maar denk dat even weg en er is maar één juiste beslissing: exit…

08-08-2022 18:58

Delaney +14784

Een directeur van een bedrijf zet die desbetreffende persoon waarschijnlijk op non-actief totdat alles is uitgevogeld. 😉

08-08-2022 19:01

Delaney +14784

Als je alles terugleest dan weet je dat die maand afwezigheid met toestemming van Ajax was.
In meerdere artikelen kun je namelijk het volgende teruglezen:

''De Amsterdammers geven de speler de ruimte om de zaken in zijn privé-omgeving op orde te krijgen, alvorens weer aan te sluiten bij de selectie.
Zijn afwezigheid heeft overigens niets te maken met een gebrek aan discipline of motivatie bij de jongeling.''

Dit werd overigens ook bevestigd door Ajax zelf.

08-08-2022 19:07

JariJari +15255

Wel als de werknemer unieke vaardigheden heeft hoor.

08-08-2022 19:58

Berghuis4ever +1260

Op staande voet zelfs.

08-08-2022 21:16

Jeugd +24816

Het zal allemaal wel maar ik denk dat Ajax in het gesprek in ieder geval duidelijk moet maken dat er full focus op voetbal moet zijn. Alles wat voor afleiding of schade voor het imago van Ihattaren en of Ajax zorgt radicaal mee stoppen.
Dat betreft posts op social media, bezoekjes aan criminele vriendjes in de gevangenis of welk ander gedrag dan ook dan voor afleiding zorgt.
Ja hij mag een criminele vriend bezoeken en daarmee is hij geen crimineel maar het zorgt allemaal voor onrust.
Kappen ermee. Leven voor het voetbal en anders niks, voorlopig.

08-08-2022 18:51

Orangesoul +5988

Zijn meerdere voetballers die op bezoek komen in de gevangenis om hun vrienden op te zoeken. Vaak geboren en getogen in kansarme wijken van de grote steden en tot profvoetballer geschopt. Dan heb je je roots liggen in de wijken en familie die er nog wonen incl vrienden waar 1 de verkeerde afslag heeft genomen.

08-08-2022 21:49

oudzuid2 +7292

ik wacht nog op een duckface selfie van Mo bij de EBI

08-08-2022 18:50

Aetim +1368

Voor je het weet wordt Ihattaren zelf ook een zware jongen...

08-08-2022 18:49

Henk de Vries +11133

Haha, duimpje!

08-08-2022 18:50

Oeroeboeroe +18384

Hij was er net vanaf 🙈

08-08-2022 19:48

Superieur +880

Oeps en wie had er hier ongelijk ???

08-08-2022 18:44

Delaney +14784

Vertel, wie had er hier ongelijk?

08-08-2022 18:47

Oldstar +5270

Toch bijzonder dat de manier waarop men over iemand denkt wordt bepaald door het shirtje waarin hij speelt. Wat hadden al die "het valt wel mee / niets aande hand" types van meneer Ihattaren gevonden als hij bij pakweg Utrecht of Feyenoord had gespeeld?.

08-08-2022 18:42

Nick14 +25889

Is wel zo ja.

08-08-2022 18:47

Delaney +14784

@Oldstar

Dan had ik nog steeds hetzelfde gedacht, onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. 😉
Tevens hoor je mij niet zeggen dat er niks aan de hand is of dat het wel meevalt, ik zeg alleen dat ik eerst het verhaal van Ihattaren zelf wil horen voordat ik echt een oordeel kan vellen over deze jongen en de situatie waarin hij zich op dit moment in bevind.
Overigens vind ik al dit wat er nu geschreven word niet meteen als bewijs dat Ihattaren op het slechte pad is beland.
Niet per se omdat John van Heuvel liegt of iets dergelijke, maar eerder omdat ook een gerespecteerde journalist/misdaadverslaggever het wel eens bij het foute eind kan hebben of verkeerd kan zijn ingelicht door zijn bronnen/informant.

08-08-2022 18:56

Cello +52978 moderator

@Oldstar

Hetzelfde. Zonder onomstotelijk bewijs, feiten dus, moet je niemand veroordelen.

Helaas gaat dat voor velen niet op, die hebben genoeg aan geruchten en 'van horen zeggen'. Ik hoop oprecht dat als zij ooit in een situatie komen, dat anderen moeten gaan oordelen, er wel gewacht wordt op vaststaande feiten.

Maar het publieke gerecht op AS heeft zijn oordeel al uitgesproken (de meeste leden) op basis van geruchten en 'horen zeggen'. Op feiten en bewijs wachten is voor velen te veel gevraagd.

08-08-2022 19:09

Oldstar +5270

@ Cello en Delany. Als dat zo is dan siert dat jullie echt. Respect. Maar als ik hier de meest liederlijke verwensingen leest aan het adres van onze rivalen, soms alleen al omdat ze de euvele moed hadden om een wedstrijd te durven winnen, dan vrees ik dat jullie tot een kleine minderheid behoren. Ik hoop nu oprecht dat ik er naast zit.

08-08-2022 19:48

Delaney +14784

Zo denk ik er 100% over! 😉
Om eerlijk te zijn ben ik ook bang dat wij in dit geval tot de kleine minderheid behoren, ik moet er namelijk niet aan denken om elke dag met bijvoorbeeld PSV of Feyenoord bezig te zijn.
En zeker niet op een negatieve manier.
Een klein grapje of sarcastische opmerking moet kunnen, maar om nou een tegenstander van bijvoorbeeld PSV of Feyenoord een ziekte of iets dergelijks te moeten toewensen gaat mij toch echt te ver.

08-08-2022 20:09

Oldstar +5270

Mij uit het hart gegrepen.

08-08-2022 21:52

Jeyson.R +1772

Hij wordt nergens van verdacht. Laat die jongen gewoon voetballen. Hij zit nu toch ook niet ondergedoken ofzo.

08-08-2022 18:35

ajaxwestland09 +29002

Laat Mo of ajax het zelf kenbaar maken dan speculeren

08-08-2022 18:30

gwn_rj +3057

Oké... maar wanneer gaat Timber verlengen 🤐

08-08-2022 18:29

ajaxcied4life +26056

Dit gaat van kwaad tot erger.

08-08-2022 18:26

Harrier Du Bois +38908

Ik weet de details niet, geen idee wat er zich afspeelt omtrent Mo. Dus ik geef geen mening of oordeel, waarom een ander dat niet kan is me een raadsel. Doelend op krantjes, podcasts, AS gebruikers etc, wacht gewoon lekker af.

08-08-2022 18:24

barry1988 +24037

Ihattaren heeft in iedergeval de schijn goed tegen.
Er zijn twee uitkomsten van hieruit:
1) het is (voor een groot gedeelte) waar en het val Ihattaren aan te rekenen. Dan is het klaar met Ihattaren.
2) het is (voor een groot gedeelte) niet waar en er valt Ihattaren niks aan te rekenen en dan moeten zowel Ajax als Ihattaren de Telegraaf en die kale lampenkap verantwoordelijk houden voor de imago schade.

08-08-2022 18:19

Cello +52978 moderator

Hij zou gezien zijn, dit keer bij een bezoek in een gevangenis.
Net als al die andere keren 'zou hij dit, zou hij dat....'. Steeds weer van horen zeggen.

Maar ben ik dan de enige, die dit allemaal maar vaag vind?. In een tijd dat zo goed als iedereen een telefoon met camera bezit?. Hoe dan....dat er tot op heden van niks dat beweerd wordt ook maar enig bewijs is?. Dus niet eens een fotootje?.

Vd Heuvel ook.... komt met van alles. Nu weer dat ie op bezoek zou zijn geweest in een gevangenis, maar tegelijk bewerende dat ie nergens van wordt verdacht en onschuldig. En ondanks dat laatste toch maar doorgaan. Wetende, al helemaal nu, hoe de publieke opinie hiermee wordt beïnvloed.

Begint aardig op iets van 'karaktermoord' te lijken. Want ook als straks blijkt dat er eigenlijk weinig of niets aan de hand is..... er zal altijd iets van dit alles aan hem blijven kleven omdat de mening van velen al zo goed als bepaald is nu. Zonder enig bewijs op dit moment voeg ik er nogmaals aan toe.

08-08-2022 18:15

FCDuivendrecht +5475

Natuurlijk, John van den Heuvel zuigt het allemaal uit z'n dikke duim omdat John voor PSV is. Die auto die in de fik is gevlogen komt omdat er een steenmarter een paar kabels in z'n auto heeft doorgeknaagd.

Allemaal heel vaag als je een infantiel voorstellingsvermogen hebt ja.

08-08-2022 18:20

Cello +52978 moderator

@FCDuivendrecht

Weet je wat infantiel te noemen is?. Iemand veroordelen zonder te beschikken over vaststaande feiten......

08-08-2022 18:30

Wieno +9248

Het was dezelfde van den Heuvel die zei dat Mo niks te verwijten viel en werd bedreigd vanuit het criminele circuit.

08-08-2022 18:30

FCDuivendrecht +5475

Jij zit in deze hele discussie rondom de persoon Ihatarren over verschillende pagina's incoherent te brabbelen over "feiten en bewijs". Wat bedoel je daar eigenlijk mee? Moet die gast veroordeeld worden door een rechter voordat een ontbinding van de huurovereenkomst is te rechtvaardigen? Moet jij een foto zien van de mocromaffia in z'n auto voordat hij uit de club getrapt kan worden? Moet een derde journalist het factchecken?

08-08-2022 18:41

Cello +52978 moderator

@FCDuivendrecht

Ja bijvoorbeeld.

Als nu, bij wijze van spreken, de meerderheid van AS van alles over jou gaat roepen, waar nog maar moet blijken of het waar is, maar jij weet dat het niet waar is. Moeten dan moderators maar overgaan tot actie om je verwijderen omdat 50+% jou van alles beschuldigt?. Dus zonder feiten of bewijs?.
Gezien het bovenstaande zou je het er eigenlijk mee eens zijn....

Alleen zouden wij als moderators dat gelukkig niet doen.

08-08-2022 18:50

FCDuivendrecht +5475

Als ik deze redenering volg had jij het dus ook geen probleem gevonden als Marc Overmars nog bij Ajax werkzaam zou zijn? Ik vraag me dan een ding af: Wat had jij tegen ABN Amro en Ziggo gezegd die er klaarblijkelijk wel problemen mee hadden?

08-08-2022 18:53

4Ever14 +6613

"Moeten dan moderators maar overgaan tot actie om je verwijderen omdat 50+% jou van alles beschuldigt?. Dus zonder feiten of bewijs?."

Wellicht als mensen het zelf ervaren dat ze er anders over praten? Zie inmiddels bij elke artikel omrent Ihattaren al een grote groep die hun vooroordelen, aannames en conclusies al klaar hebben staan zonder enige feiten, met als enige basis zijn verleden. Maar zou het zo zijn dat er helemaal niks aan de hand is, hij weer normaal aansluit en aan de lopende band scoort, dan slikken ze hun woorden al snel in.

08-08-2022 19:04

nightgoat +31034

@Cello

Jij stond/staat bij nare en gevoelige zaken opvallend vaak hijgerig vooraan om zonder "vaststaande feiten" op betweterige wijze erop los te speculeren en te fantaseren terwijl je anderen de maat neemt en ze adviseert vooral niet hetzelfde te doen.
Daar is een woord voor en dat is niet "tsjah".
Oh well.

08-08-2022 19:04

Cello +52978 moderator

@FCDuivendrecht

Dat is minder moeilijk. Daar was vaststaand bewijs. Mailtjes en foto's.
Of ie nog bij Ajax zou hebben gewerkt?. Het had wel een mogelijkheid kunnen zijn, omdat wat hij geflikt heeft toch net even wat andere orde betreft dan fysiek sexueel geweld. Misschien, als de lastig gevallen dames en ook die sponsoren akkoord waren gegaan (incl Overmars zelf), dat een oplossing zoals met die redacteur van ik dacht de TG, die op therapie werd gestuurd, een oplossing had kunnen zijn en dus Overmars had kunnen aanblijven.
Maar dat zullen we nooit meer weten.

08-08-2022 19:29

Delaney +14784

@FCDuivendrecht

Die vergelijking is ook onlogisch, bij Overmars was er namelijk al bewijs dat hij die dingen had gestuurd/gedaan.
Meerdere mensen hadden zich eerder ook al beklaagd bij Ajax daarover, tevens gaf hij zelf ook meteen toe dat hij fout zat.

08-08-2022 19:30

Cello +52978 moderator

@nightgoat

Dat zie je verkeerd. Als je negatief wil speculeren, zoals velen doen, laat ik ook zioen dat je de andere kant op kan speculeren. Waarmee alleen maar aangegeven wordt dat je moet wachten op de feiten alvorens je gaat oordelen en veroordelen......

08-08-2022 19:31

nightgoat +31034

@Cello

In jouw ogen zie ik het verkeerd, dat kan.
En nogmaals, ik heb jou meer dan eens erop los zien speculeren zonder de feiten te kennen wat in mijn ogen ook negatief speculeren is.
Of dat ook oordelen/veroordelen is laat ik maar in het midden maar een en ander komt op mij nogal over als zijnde "scheef".

Edit & ps;
Overigens kreeg ik wonderlijk genoeg geen melding van jouw reactie op de mijne.

08-08-2022 20:25

JariJari +15255

Dat hij een medewerker is van Ajax en niet abn/ziggo.

09-08-2022 09:08

Wieno +9248

Ik deel je mening en w8 rustig af wat er na het gesprek door Ajax bekend wordt gemaakt. Toch jammer dat nog altijd veel mensen de media klakkeloos geloven.

08-08-2022 18:22

Masz +3731

Ik wou ook rustig afwachten maar het aantal artikelen met geruchten die hier als feiten geinterpreteerd worden is mij te veel geworden.
Ik denk dat ik nu wel voldoende weet om een plausibel verhaal te kunnen bedenken waarin Mo weinig te verwijten valt ondanks zijn afwezigheid.
Ik deel dat niet want het zijn ook weer speculaties.

08-08-2022 18:39

Ajaxadam1 +31669

De huisadvocaat van Mootje is er weer.

Karaktermoord zelfs hahaha. T begint echt trieste vormen aan te nemen.

08-08-2022 18:42

Carrerdecasp +8167

Wat de Telegraaf doet is zeer suggestief, niet journalistiek en draagt bij aan guilt by association. Hij mag iemand opzoeken in de gevangenis. Hij mag zijn auto uitlenen. Hell, hij mag zelfs bevriend zijn met criminelen. Het gaat erom wat hij zelf doet. Daar hebben we tot nu toe weinig over gehoord. Als hij zich naar Ajax toe als een slechte werknemer opstelt, moeten er maatregelen volgen. En helaas wellicht een afscheid.

Laat die suggestieve sensatiezoekerij van dat rioolblad daar geen rol in spelen.

08-08-2022 18:09

AFCACruijff14 +161799

Even los alles wat hij doet of niet doet. Hij is al een week of 4 afwezig geweest in de belangrijkste periode van het seizoen voor een sporter.

08-08-2022 18:11

Carrerdecasp +8167

Ja dat moet meetellen. Maar wie zijn vrienden zijn of er in zijn auto rijdt is wat mij betreft privé.

08-08-2022 18:12

Daa +2708

Die auto is eigendom van Ajax.

08-08-2022 18:14

MosesD +14683

De auto is van Ajax sponsor Mercedes. Dat Ihattaren mogelijk in een auto van hem zelf criminelen laat rijden is al fout genoeg, maar dat zou wel privé zijn.

08-08-2022 18:18

Carrerdecasp +8167

Als dat tegen de regels is, dan is het voor mij even erg als hij daar pakweg zijn buurjongen in laat rijden, of een crimineel. Ik vind gewoon dat suggestieve van “het omgaan met criminelen” niet zo belangrijk. Alsof Ihattaren daarmee zelf ook crimineel is.

08-08-2022 18:19

AFCACruijff14 +161799

Dat is zeker niet privé als het om zware criminelen gaat. Die er ook nog eens voor zorgen dat Mo niet kan trainen of spelen.

08-08-2022 18:36

Carrerdecasp +8167

Die bedreiging is natuurlijk ernstig en Ajax moet afwegen of Ihattaren daar iets te verwijten valt. Zo ja, dan is afscheid inderdaad mogelijk de enige optie. Zorgvuldigheid is heel belangrijk, want dit zou zijn carrière definitief kunnen breken. Ik erger me aan zo’n Telegraaf die willen scoren met sensatie.

Ik vind het wel een verschil of hij die gasten bewust opzoekt, of dat hij ze al van jongs af aan kent, bijvoorbeeld. Nu is het op voorhand een probleem dat hij “gezien” wordt met criminelen en daar ben ik op tegen.

08-08-2022 18:57

FCDuivendrecht +5475

Tuurlijk, en Ajax mag er voor kiezen om z'n huurovereenkomst te ontbinden of hem te verbannen van De Toekomst omdat er zweem van negativiteit rondom Mohammed Ihatarren hangt.

08-08-2022 19:14

Carrerdecasp +8167

Dat mag, maar dat zou ik onverstandig vinden van Ajax en mogelijk ook oneerlijk voor Ihattaren, als die zweem niet onderzocht wordt.

08-08-2022 19:18

FCDuivendrecht +5475

Een afgefikte leasebak en een gemist trainingskamp lijkt me voldoende.

08-08-2022 19:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.