NB: 'Ajax moet op zijn tellen passen als het aanspraak wil maken op zilverwerk'

door Jon van Dam 159

Bron Ajax Showtime

NB: 'Ajax moet op zijn tellen passen als het aanspraak wil maken op zilverwerk'

door Jon van Dam 159

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Een matig Ajax wint nipt bij Almere City en zet PSV op acht punten achterstand. Ditmaal met redacteur Brent Tomassen. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: in dit soort wedstrijden mag je voetballend meer verwachten van Ajax. 

'Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Natuurlijk gaat het dit seizoen om het resultaat, maar je laat zoveel mogelijkheden liggen om wel goed te voetballen door Almere City te lokken en er dan uit te komen. Wat zij dan goed deden was Ajax dwingen om de back in te spelen en dan vol te pressen. Dit leverde constant balverlies en kansloze lange halen op. Daarbij moet wel gezegd worden dat het veld dramatisch was en er amper snel op gecombineerd kon worden.'

Steven Berghuis kreeg de voorkeur boven Bertrand Traoré tegen Almere City. Hoe vond jij hem spelen als rechtsbuiten?

'Ik snapte die keuze wel, omdat je met Berghuis makkelijker kan combineren tegen een compact spelende tegenstander. Maar ook hij had enorm veel last van het veld en kreeg amper bruikbare ballen. Op de momenten dat hij de bal wel kreeg, speelde Berghuis af en toe snel door, maar liep het elders in de aanval al snel spaak.'

'Met Traoré had je misschien iemand gehad die in de kleine ruimte iets meer kon bewerkstelligen, maar de afgelopen weken hebben we allemaal gezien dat Traoré al heel snel opgeeft als het veld niet meezit. Ik denk dat Berghuis dan voor nu de beste keuze was, omdat hij iets meer vanuit zijn taak speelt.'

Wie was de beste Ajacied tegen Almere City?

'Jorrel Hato. Hij onttrok zich bij tijd en wijlen aan de malaise op het veld door de bal bij een middenvelder te krijgen, waardoor je onder de druk van Almere uitkwam. In de tweede helft had hij een slippertje, maar die herstelde hij gelukkig zelf. Daarnaast oogde Youri Baas ook vrij stabiel vandaag. Matheus vond ik ook een paar keer sterk ingrijpen bij hoge ballen, al had een inschattingsfout je zomaar twee punten kunnen kosten vandaag.'

Welke speler(s) viel(en) er tegen? 

'Dat is makkelijker dan de uitblinker kiezen, maar dan ga ik zelf voor Godts en Fitz-Jim. Eerstgenoemde had twee momenten voor rust waar hij in mijn ogen de verkeerde beslissing nam door een schot te blijven uitstellen. Bij dat eerste moment schiet Taylor hem nog goed in, maar op slag van rust oogt het zo besluiteloos.'

'Fitz-Jim lijkt net als Traoré een fatsoenlijk veld nodig te hebben om een beetje in de wedstrijd te groeien, maar het oogde daarnaast behoorlijk apathisch bij hem. Ik denk dat Farioli dat ook wel zag, want hij wisselde hem al in de rust voor Mokio, die sterk begon aan de tweede helft, maar daarna ook meeging in de sportieve malaise.'

Tekst gaat verder onder de foto.

NB: 'Ajax moet op zijn tellen passen als het aanspraak wil maken op zilverwerk'
Mika Godts werd al snel in de tweede helft gewisseld voor Oliver Edvardsen. 

Na de openingstreffer van Kenneth Taylor kwam Ajax weinig in het spel voor tijdens de eerste helft. Hoe verklaar jij het tamme optreden van de Amsterdammers voor rust?

'Het veld is absoluut een grote factor, maar daarnaast moet je veel sneller en misschien wat opportunistischer de aanvallers zoeken om de druk van Almere te omzeilen. Je zag dat wanneer Brobbey wel een keer aan de bal kwam dat de ruimtes enorm waren, maar het vervolg was er nauwelijks door slechte aannames, passes of de bal die steeds afremde op het veld.'

Direct na rust bracht Francesco Farioli Jorthy Mokio binnen de lijnen voor Kian Fitz-Jim. Wat denk jij dat de reden achter deze wissel was?

'Ik snapte dit volledig, maar misschien was het in zo'n wedstrijd beter om voor Henderson te kiezen, al weet ik niet hoe lang hij precies kon spelen. Mokio had een paar goede passes aan het begin van de tweede helft, maar vanaf de zestigste minuut wist hij bijna geen bal meer vast te houden en kwam hij nog wat tekort in de duels. Dat is geen schande voor een jongen van net zeventien jaar, maar wel een ontwikkelpunt.'

Na driekwart wedstrijd bracht Farioli met Henderson een extra middenvelder in de ploeg. Wat kan jij daaruit concluderen? 

'Je verloor in die fase zo'n beetje elk duel op het middenveld, waardoor Almere steeds de back vrij kon kroegen en voorzetten kon geven. Met Henderson hoopte ik op wat meer overwicht op het middenveld en het oogde weliswaar iets stabieler, maar de energie om vooruit te verdedigen leek al snel weg te ebben, waarbij Henderson er al snel voor koos om als vertrouwd terug te zakken als extra verdediger.'

Tot slot: Ajax slaat door de overwinning in Flevoland een gat van acht punten naar PSV. Hoe kijk jij naar de huidige stand van zaken in de titelrace?

'Ik denk dat Farioli het heel goed zegt dat je van wedstrijd tot wedstrijd moet kijken en niet te veel met die ranglijst bezig moet zijn. Anders leg je jezelf alleen maar druk op en is de teleurstelling groter als je misschien geen kampioen wordt. Het worden nog tien zware wedstrijden in de Eredivisie, met nu PEC-uit, AZ-thuis en PSV-uit voor de boeg. Het zou geweldig zijn om met acht punten voorsprong naar Eindhoven te gaan, maar ook vandaag hing een zege weer aan een heel dun draadje. Ajax moet absoluut nog op zijn tellen passen als het daadwerkelijk aanspraak wil maken op zilverwerk.'

Jon van Dam (X: @DamVanJon | E-mail: j.dam@ajaxshowtime.com)

Brent Tomassen (X: @Brent_Tomassen | E-mail: brent.tomassen@gmail.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort'

#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'
#heraja: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'
#qaraja: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'
#ajawil: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'
#feyaja: 'Farioli is veel meer dan een simpele Italiaanse trainer'
#ajapsv: 'Het zou gek zijn als Ajax geen rol gaat spelen in de titelrace'
#ajamac: 'De 2-0 van Taylor toont aan dat Ajax het geweldig kan doen tegen teams met een laag blok'
#tweaja: 'Henderson kreeg het tempo er niet in tegen FC Twente'
#ajapec: 'Ajax' kinderziektes van vorig seizoen komen af en toe nog aan de oppervlakte'
#rsoaja: 'De diepgang en het loopvermogen van Taylor en Klaassen werden gemist'
#necaja: 'NEC heeft tegen Ajax vanaf de eerste tot de laatste minuut de dienst uitgemaakt'
#ajautr: 'Het is voor Ajax te hopen dat Godts tegen AZ weer wedstrijdfit is'
#azaja: 'Berghuis voegt op rechtsbuiten niks toe aan het spel van Ajax'
#ajalaz: 'Aan de bal is Baas de laatste tijd behoorlijk slordig'
#ajaalm: 'Je ziet dat Taylor Farioli's vertrouwen graag wil uitbetalen'
#ajatel: ‘Veelzeggend dat Ajax via een kopbal uit een corner op 1-0 moet komen’
#spaaja: 'Taylor is voor mij de belichaming van Ajax in 2024'
#ajarkc: 'Fitz-Jim moet in de pikorde altijd boven Klaassen staan'
#azaja: 'Je moet Brobbey laten staan als je echt met een slotoffensief wilt komen'
#heeaja: 'Ajax als titelkandidaat neerzetten is echt te vroeg’
#rfsaja: 'Fitz-Jim liep te sjokken en leverde de ene na de andere bal in'
#ajagal: ‘Ajax moet Henderson gewoon behouden en de poot stijf houden’
#ajafey: 'De Ajax-supporters mogen hardop hopen op een nieuwe landstitel'
#foraja: 'Weghorst heeft al meerdere wedstrijden voor Ajax over de streep getrokken'
#usgaja: ‘Door slimmigheid van Mokio voetbalde Ajax onder de druk uit’
#ajaher: 'Ajax speelt een stuk dominanter dan in de voorgaande weken'
#ajausg: 'Pasveer heeft van twijfelachtige verdedigers ware vechtmachines gemaakt'
#ajagae: 'Ik zou de koopoptie in contract Matheus blind lichten na dit optreden’

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7049

Dit is zeker, opletten maar niet met anderen bezig zijn. Enkel je eigen prestaties. psv en Fnoord, k*t clubje uit Alkmaar, ze doen er niet toe....

05-03-2025 07:01

ovopiet +1503

Ik denk ook dat een club hun veld niet zomaar mag be-invloeden.
Dat ht een beetje hobbelig is, is tot daaraan toe, maar dat je niet sproeit wordt gewoon bewust gedaan. Ik dacht dat een club hun veld tot een kwartier voor het begin van de wedstrijd kan sproeien.
Dit riekt naar vervalsing.

04-03-2025 15:27

Rock69 +8411

Deze NB is nog steeds niet bij de les. Wat zei Farioli precies? Ik zal het nog even langzaam gaan herhalen. Vooraf aan de aanstelling van Farioli is besproken dat een plaats bij de eerste 3 goed zou zijn. Dat het geheel op de manier van Farioli zou gebeuren. Daarom.staat Farioli ook zo sterk. Iedereen van de leiding binnen Ajax staat achter Farioli, zijn staf en het team. Ajax staat op plek 1. Maar voor rechtstreekse plaatsing is plek 2 ook prima. Ook plek 3 geeft nog de kansen voor plaatsing CL via een achterdeur. Doelstelling is op dit moment gewoon gehaald en de weg duurt nog 10 wedstrijden naar het einde vd competitie. Loopt Ajax uit naar ca 15 punten verschil, dan gaan de vlaggen uit in geheel Nederland en Amsterdam als er nog 4 -5 wedstrijden te spelen zijn

03-03-2025 15:35

pedder12 +1465

Aanspraak maken op: staat niet in het vocabulair van farioli🤣

03-03-2025 15:17

Sentinel +8963

Ajax moet op zijn tellen passen? PSV is in vorm ofzo? Die kunnen nu gewoon een potje of drie nog verliezen?

03-03-2025 13:56

Balgevoel +30951

@Sentinel

Precies. Ik acht de kans dat Bosz bij PSV nog in de dug-out zit tegen Ajax op 50%.

03-03-2025 15:00

Henkjanklaas +20661

Worden veel te veel woorden vuil gemaakt aan dit potje. We weten nu toch wel hoe Ajax speelt in dit soort wedstrijden. Goaltje maken, weinig tot niks weggeven door de pot dicht te houden en veel inzet tonen en focus. Daarmee is toch wel alles gezegd…

03-03-2025 13:21

JantjeBeton +3009

Manmanman, gevalletje oud-Hollands Gereformeerd maaiveld-denken dit hoor, pfffff... Brrrr!!! |=_=| Bij die zielloze clib in Eindhoven zouden ze gelijk tekenen voor zo'n titel, maar snap wel dat dit onze eer te na zou zijn, vind ik dan ook wel weer mooi. :-)

03-03-2025 12:11

Babangida83 +23951

Ik vind wel dat het spel volgend seizoen echt beter moet. Je hebt er het spelersmateriaal voor, zeker in de Eredivisie. Een creatieve middenvelder, vind ik dan wel ook echt een vereiste nog erbij. Die heb je nodig voor het bespelen van de kleine ruimte en de beslissende passjes.

Het fysiek en de mentale staat van de selectie vind ik nu nog een valide excuus. Maar volgende zomer zijn we weer een stap verder met deze selectie. Ook al gaan er een paar sterkhouders vertrekken. Sterker, het vertrek van die sterkhouders, zal de club alleen maar weer sterker maken omdat er dan doorstroom is en er weer veel geld binnenkomt. Al moet het geen volksverhuizing worden.

03-03-2025 11:50

tMuurtje +971

Er loopt er een rond bij RKC die eindelijk bij zinnen lijkt te zijn gekomen. Ik zou 'm terughalen. Geen idee wat z'n contractsituatie is, maar hij zal geen vermogen kosten. Goede creatieve middenvelders zijn duur. Ajax is nog steeds arm.

03-03-2025 12:03

Amsterdam Loyals +2020

Die speler zou al tijdens de warming up van Ajax afhaken. Gewoon Steur en Bounida de kansen gaan geven.

03-03-2025 12:08

Babangida83 +23951

Contract loopt af ;-). Maar kleeft wel een risico aan. Ook omdat de kans dat hij naast zijn schoenen gaat lopen bij Ajax groter is, dan bij RKC. Nu komen er toch revanchegevoelens bij hem bij. Wellicht dat je hem kunt huren van RKC voor een jaar met koopoptie, terwijl hij dan zijn contract bij RKC met 2 jaar verlengt.

Anderzijds heb je Bounida met creativiteit. Ik vraag me af hoever hij al is na de zomer. Maar wellicht ook goed om twee creatieve middenvelders te hebben lopen.

03-03-2025 13:06

Balgevoel +30951

@tMuurtje

Ben echt een groot fan van Ihattaren, maar tegelijkertijd kunnen we toch ook wel stellen dat een speler van 23 die bij RKC nou ook weer niet wekelijks de grote man is, niet 1, 2, 3 een logische aankoop is en dan heb ik het nog niet eens over z'n recente of minder recente verleden. Geweldenaar, maar mist voor de échte top toch ook explosiviteit, snelheid en veelzijdigheid? Ik voorspel een carrière zoals die van Halilovic, maar hopelijk zit ik ernaast.

03-03-2025 15:04

tMuurtje +971

@balgevoel

Natuurlijk zou ik er helemaal naast kunnen zitten. Ik denk wel dat ie met betere voetballers en staf om hem heen beter uit de verf zou komen dan nu bij RKC, maar het blijft een gok, zoals de meeste aankopen trouwens. Hij lijkt het persoonlijk iig op de rit te hebben nu. Hij zal zeker nog fitter moeten worden.
Wellicht heb je gelijk, we gaan 't zien.

03-03-2025 16:39

kukuuuu +1103

Stay humble...

Ookal worden we geen kampioen, is het knap wat we neergezet hebben na zon ramp jaar als vorig jaar

03-03-2025 11:50

JantjeBeton +3009

Vorig seizoen hoop ik echt nooit meer mee te hoeven maken als rasAjacied, was een ongekende ramp (qua selectie, maar zeker ook qua trainers en staf).

03-03-2025 12:15

tMuurtje +971

Ik begrijp niet dat in de media wordt gezegd dat Ajax de titel eigenlijk niet meer kan mislopen.
Er liggen volgens mij nog genoeg beren op de weg.
Bovendien zei men hetzelfde over PSV, nog niet zo lang geleden.
Het kan zomaar nog wel eens heel spannend gaan worden.
De (verreweg) belangrijkste doelstelling lijkt wel gehaald. Het zou wel heel raar moeten lopen om dat CL ticket nog uit handen te laten glippen.

03-03-2025 09:58

Danielson +50581

Dat laatste is inderdaad vrijwel onmogelijk; als we enkel de wedstrijden tegen PEC uit en Sparta, NEC en NAC thuis winnen zou dat al voldoende moeten zijn.

03-03-2025 11:31

LL +1313

Snap ik ook niet van de media. Heel opportunistisch allemaal. Farioli heeft groot gelijk om het wedstrijd per wedstrijd te bekijken. Moeten de media maar mee dealen.

03-03-2025 17:56

Hijosdedioses +6691

Wordt nog keihard werken voor het kampioenschap. Zeker als je wedstrijd van gister ziet. En bij psv kan het alleen maar beter gaan. Wat verder cruciaal gaat zijn is de fitheid van de selectie. Je ziet nu en de laatste weken dat er toch meer blessures en twijfelgevallen komen. Desondanks ben ik positief gestemd! 👍🏼

03-03-2025 09:27

markk +8909

De speling is gewoon heel dun. Als je nog 5 wedstrijden speelt als gisteren en het zit even niet mee, dan verliest Ajax gewoon 10 punten en ben je het voordeel en momentum kwijt. Het is dan ook ongepast om na een wedstrijd als gisteren over het kampioenschap te praten. Ik zie wel of ik over 2 maanden op het Museumplein sta.

03-03-2025 09:34

Hijosdedioses +6691

Klopt, ik denk alleen wanneer je bij psv wint een grote stap maakt. Maar tot die tijd moet je natuurlijk ook je meeste wedstrijden blijven winnen.

03-03-2025 10:30

Danielson +50581

Als je niet van AZ en PSV verliest ben je al een heel eind.

03-03-2025 11:32

Duggoutdennis +6394

Spelen we al niet bijna het hele seizoen zoals gisteren met hier en daar goede wedstrijden tegen de betere tegenstanders? Ja hier en daar zat er een stijgende lijn in maar verder is het toch het hele seizoen al niet best... Je moet net als we het hele seizoen al doen keihard werken..

03-03-2025 09:36

Hijosdedioses +6691

Klopt maar gister was wel 1 van de slechtste wedstrijden en met alle respect voor Almere, tegen de nummer laatst mag je meer verwachten.

03-03-2025 10:31

Duggoutdennis +6394

Klopt maar vaak tegen teams die niet willen en op een slecht veld is er ook weinig mogelijk..

03-03-2025 10:40

Balgevoel +30951

Berghuis is geen rechtsbuiten. Nooit geweest ook. Tuurlijk, hij kán daar spelen. Als verkapte 'tien', die naar binnen trekt en vanuit een vrije(re) rol probeert zoveel mogelijk aan de bal te komen. Een beetje zoals Ziyech die positie ook ooit invulde. Maar hij heeft nooit de explosiviteit en snelheid gehad om buitenom te gaan en een voorzet vanaf de achterlijn kan ik me niet heugen. Hem daar neerzetten om vervolgens van 'm te verwachten dat hij achter lange ballen aanrent, is een konijn vragen om eieren te leggen. Dit leek meer op strafwerk dan op voetbal en Ajax speelde eigenlijk met tien man.

En dáár zat voor mij het grootste punt van zorg, gister. Niet zozeer in de spelaanpak, die inderdaad pijn deed aan je ogen, maar aan het gebrek aan energie bij sommigen, verklaarbaar of niet. Ook Klaassen vond ik relatief mat en tam en bij Brobs meende ik hetzelfde te zien. Hij stak z'n energie in het winnen van duels, maar niet in het doorlopen of echt de diepte zoeken. Potjes zoals gistermiddag zullen er ieder seizoen een keer of wat zijn. Maar dan zie ik echt honderd (ja, echt) keer liever een Rasmussen op rechtsbuiten met iets van snelheid en 'power' dan dat je een speler als Berghuis daar 'misbruikt'.

Potje om snel te vergeten en gelijk een waarschuwing: Ajax compenseert een gebrek aan voetballend vermogen met energie. Als ook dát wegvalt, blijft er weinig over...

03-03-2025 09:16

Techno303 +2624

Dus het veld was het probleem 😂
Ik zag vooral een lamlendig en sjokkend elftal die het meer als oefenpotje plichtmatig en dwangmatig uitspeelde en hoopte op een bevlieging in de 2e helft.

Maar goed snel vergeten en je maar instellen op dit soort velden, je had dit toch kunnen zien aankomen?

03-03-2025 08:58

AFCAjaxMidNineties +12756

Iedereen die denkt dat we kampioen gaan worden kan nog wel eens bedrogen uit komen. Een beetje realistisch gezien laten we met het spel van de afgelopen maanden nog 8-10 punten liggen. Psv nog 2. En ons geluk houdt een keertje op natuurijk. 7 punten minder dan nu was ook echt niet vreemd geweest. Wordt nog een hele zware dobber!!!!

03-03-2025 08:42

Hijosdedioses +6691

Ja, het glas is halfvol of halfleeg.

03-03-2025 09:25

Rock69 +8411

Ik lees even vluchtig wat krantjes, analytici, Ajax haters en echte supporters van Ajax. Het is allemaal niet zo moeilijk na de Almere winst. Farioli bepaald wat hij belangrijk vindt per wedstrijd. De wedstrijd in Almere dus niet omdat Frankfurt eraan zit te komen. Na 8 minuten was de wedstrijd gelopen. Vlak voor de rust het het 0-2 moeten zijn. Maar de wedstrijd tegen Frankfurt is allesbepalend voor Ajax. Heel benieuwd naar donderdag hoe Ajax voor de dag gaat komen. Verder zijn er drie punten toegevoegd aan het klassement. Het allerbelangrijkste! De rest is geen nieuws!

03-03-2025 08:18

Mokum2018 +2113

Donderdag is minder belangrijk dan de zondag er op, alles voor plek 1 of 2

03-03-2025 08:29

AFCAjaxMidNineties +12756

Eens. Die EL ga je toch never winnen en doorgaan kost je op zeker punten in de competitie.

03-03-2025 08:44

Techno303 +2624

Zou ik niet te hard roepen, alles is met onze kleine generaal mogelijk

03-03-2025 09:00

Mokum2018 +2113

Onze Italiaanse generaal! :P

03-03-2025 11:00

VertonghenDeKoning +382

GOEDEMORGEN KAMPIOENEN

ps:
🖕🏻 Telegraaf
🖕🏻 Volkskrant
🖕🏻 AD
🖕🏻 PSV

03-03-2025 08:02

DeBankzitter +2596

Nog 10 wedstrijden te spelen. Win je er 5 ben je gegarandeerd van CL, win je er 7 dan ben je kampioen. Dat is toch een enorme luxepositie zo op de vroege maandagochtend 3 maart.

03-03-2025 07:29

robtjeajax +640

En dan te bedenken dat psv dan nu alles moet winnen

03-03-2025 22:03

brullie +7049

Het is begonnen....alle journalisten zullen zich op Ajax storten en de niet Ajax fans van deze gasten zullen er alles aan doen te verstoren, irriteren, spelers gek schrijven. We zijn het gewend maar deze groep niet allemaal.

03-03-2025 07:16

jerryisthename +31942

De redacteur vergeet even te vermelden dat Brobbey zo Blind was als een koe aan de linkerkant in de tweede helft.
Als hij Berghuis (volgens mij?) had gezien en direct aanspeelt, dan staat hij alleen voor de keeper en is het zomaar 0-2 en is het klaar.
Maar nee, hoor...Brian heeft al moeite met de bal snel controleren (veld slecht, maar heeft gewoon een mindere techniek) en loopt vaak met oogkleppen op dan. Wil zo graag scoren en voelt dat hij moet scoren.
Is goed, maar als iemand er veel beter voor staat, dan moet je hem afgeven. Maar goed, hij zag dat ook gewoon niet helaas. En anders veel te laat.

Ik zie volgend seizoen graag een eerste spits met meer techniek en overzicht. Word ook erg moe van dat eentonige saaie spel van hem. Is gewoon geen Ajax-spits. Basta.
Lekker verkopen in de zomer en investeren in een nieuwe betere spits met meer techniek, overzicht en die goed kan koppen.
Ik zou nu eerder gewoon Traoré in de spits zetten.
Die gaat het veel beter doen, is technischer en onvoorspelbaar, passeert makkelijk een man én kan beter koppen.

03-03-2025 06:47

DeWijsneus +25750

Wat mij persoonlijk weer opviel was dat Brobs in de 13e minuut al helemaal met tong op zijn schoenen rondliep en zweette alsof hij een marathon in de sauna erop had zitten. Ik vraag me af of dat wel goed zit. Verder wel beetje ongelukkig wedstrijd. Enige waar ik mij echt aan stoor is dat hangen en sleuren. Kan ook een proberen te kaatsen en doorbewegen. Het is wel heel erg voorspelbaar inmiddels.

03-03-2025 07:55

jerryisthename +31942

Klopt. Misschien beetje ziekjes of niet helemaal fit?
We weten het niet helemaal natuurlijk.

Ja, daar stoor ik mij dus ook aan. Wordt een beetje eentonig en vermoeiend om naar te kijken. Voor hem zelf ook vermoeiend. Gewoon wat simpeler spelen, vooral als je maar niet in vorm bent of beter kunt.

03-03-2025 08:31

Balgevoel +30951

Brobs gaat nooit méér zijn dan een 'inzakker' waarmee je lekker doorvoetbalt als de aansluiting er is, inclusief diepgang op de flanken. Zonder dat, zoals gister, en je kunt de beelden rustig verkopen als softe WWE. Ajax gebruikt Brobbey op deze manier omdat we ook met een tekort aan balvastheid en creativiteit kampen op het middenveld. Met Brobbey kan de lange bal worden gehanteerd en veel meer zit er niet achter, of in. Dit is, helaas, even wat het is. Brobbey is 23, die gaat niet meer leren een balletje rustig in de verre hoek te leggen of een penalty ijskoud in de kruising te schieten. Wat ik wel eens zou willen zien in dit soort wedstrijden, is iemand als Edvardsen die centraal om Brobbey heen 'fladdert', iemand die slim tussen de linies kan spelen, wat snelheid meebrengt en (wél) een neusje heeft voor de goal. Brobbey is een geweldige kerel, maar geen échte spits en in de verste verte geen afmaker.

03-03-2025 09:23

jerryisthename +31942

Klopt. Het is wat het is.
En als hij een keer in de diepte wordt aangespeeld, waar hij zijn snelheid kan gebruiken, dan heeft hij weer niet het killers instinct en de rust, wat een topspits moet hebben.
Jammer. Het is verder een prima jongen.
Maar imo niet goed genoeg voor Ajax. Past niet.

Ik snap je, maar Edvardsen zou ik zelf rechtsbuiten zetten (Godts linksbuiten) en Traoré juist in de spits. Die is meer een spits dan Brobbey, met meer techniek, onvoorspelbaarheid, in de combinatie, heeft een actie in huis en kan een mannetje passeren op techniek. Ook een prima kopper verder.
Hij voerde dit echt perfect uit tegen St. Gilles. Ze werden echt gek van hem.

Dan hebben wij echt een hele gevaarlijke voorhoede, die alle verdedigingen kapot speelt. Berghuis op 10. Met veel goals tot gevolg. 100%.

03-03-2025 14:46

Cruijffthebest +13441

Laten we rustig blijven en eerlijk, de titel is nog heel ver weg als je de wedstrijd tegen Almere zag, wat een armoede weer.
PEC Zwolle zondag gaat een stuk moeilijker worden en daarna AZ thuis en PSV uit.
Haal je hier uit deze 3 wedstrijden 7 punten, dan ben ik zeer tevreden, maar laten ze die eerst maar eens zien te pakken!

03-03-2025 05:33

jerryisthename +31942

Waarom gaat PEC, die slecht speelt ook, moelijker worden? Hebben tevens een beter veld.
AZ thuis gaan we echt niet verliezen, hoor. Wordt een heel ander verhaal dan in Alkmaar. PSV uit zie ik ons ook zomaar winnen. Daar moet je minimaal gelijkspelen, maar dat gaat wel lukken. Onze verdediging is gewoon de beste van de Eredivisie.

03-03-2025 06:53

Mokum2018 +2113

Ik vrees dat wij p$v op een voor ons slecht moment treffen.

03-03-2025 08:30

jerryisthename +31942

We zullen zien.
Ik verwacht dat we daar gaan winnen. Ja, echt waar.
Wij hebben nogmaals een veel betere verdediging en keeper + we hebben een plan A, B en C.
Bosz is veel te eigenwijs en kan niet anders blijkbaar dan plan A. Was overal zo en is overal zo.
Wij gaan daar winnen en definitief het kampioenschap, het zij virtueel, pakken! ❌❌❌

03-03-2025 08:35

Rock69 +8411

Jij maakt er weer een mooi verhaal van. Almere was niet belangrijk op een veel te droog veld. Blessures moesten voorkomen worden. Na 8 minuten was de wedstrijd al gedaan. Frankfurt is belangrijk. Maar Ajax mist Sutalo. Rugani is een totaal andere speler. Weghorst mis je ook met Rasmussen. Zijn twee andere smaken dan Brobbey. Maar donderdag gaan we zien wat de wedstrijd in Almere heeft opgeleverd. Ik verwacht of Sutalo terug of dat Kaplan in de basis staat naast Baas.

03-03-2025 08:24

Breuk +25325

PSV is pas na de interland break. Wellicht is Weghorst dan weer terug.

03-03-2025 09:02

Cello +52979 moderator

Het worden nog tien zware wedstrijden in de Eredivisie, met nu PEC-uit, AZ-thuis en PSV-uit voor de boeg, zegt Brent. En dat kan heel goed mogelijk zijn, maar tegelijkertijd kan het ook te zwaar ingezet worden, dat het 'zware wedstrijden' zullen worden. Op dit moment gaat het, toevallig bij alle drie (PEC/AZ/PSV), ook niet echt van een leien dakkie, hè?. Alle drie verloren afgelopen weekend!. Wat duidelijk is, dat Ajax echt beter moet en ook zeker kan dan wat het tegen Almere liet zien!.

03-03-2025 01:09

Dapperestrijders +4686

Het gaat dit seizoen nu om het resultaat, niet om mooi voetbal dat komt volgend seizoen wel weer als we de CL hebben veilig gesteld en Ajax dan geld voldoende heeft om betere spelers te halen.

03-03-2025 00:35

jerryisthename +31942

Jij snapt het. 👍🏽
Volgend seizoen heeft Ajax een betere selectie overall met een nog betere balans en meer individuele kwaliteiten.
Ben ik van overtuigd, na verkopen van Brobbey en nog wat anderen (Taylor?) en de CL miljoenen.
Hopelijk is Farioli verstandig en blijft hij nog een jaar.
Dan gaat hij er weer een goed team en moeilijk verstaanbaar Ajax van maken in de Eredivisie en CL, waar we ook beter en mooier voetballen met een betere selectie.

03-03-2025 06:36

SneekAjax +2096

Hahahaha die Ibrahim appelvlaai weer met z'n zure bek.

02-03-2025 22:43

Jarikoning +7325

Wat moest is nou weer?

02-03-2025 23:37

jerryisthename +31942

Blijven hameren op dat het voetbal niet goed is. 😂
Klopt, maar dat moet ook beter volgend seizoen.
Nu is het gewoon noodzakelijk, aangezien we uit een dal kwamen, die zijn weerga niet kent.
Ik kan er dan nu ook niet zoveel mee, met die zeik-analisten. Hebben gewoon een hekel aan Ajax en hebben het steeds over het mooie Ajax-voetbal uit betere tijden. 😂
Nou, dan heb ik nieuws voor die gasten; dat komt vanzelf volgend seizoen met een betere selectie als kampioen en in de CL. 👊🏽
Wen er maar aan, zure pruimpjes. 👍🏽

03-03-2025 06:56

AFCACruijff14 +162321

Denk dat vandaag wel duidelijk maakte dat je het per potje moet bekijken. De marge is heel prettig maar je hebt nog niks. Zwolle en AZ winnen en uit bij PSV ieder geval niet verliezen. Als je dat is gelukt vlieg je wel op de schaal af.

Maar het voetbal is veel te power om te denken dat het wel zo even goed gaat komen. Scheelt wel dat deze ploeg karakter heeft, op de nul kan spelen en altijd wel een keer scoort.

02-03-2025 22:34

rich67 +6687

Het is momenteel wat pover met de power

02-03-2025 22:39

jerryisthename +31942

Klopt, maarr je hebt gewoon al de tweede plek, hoor.
Dat is wel zeker nu. CL is binnen.
Dat gaan we nooit meer weggeven.
Bovendien gaan die nummers 3 t/m 6 nog veel punten verliezen.
Hoorde gister een interessante statistiek op de radio, dat de koploper - 10 wedstrijden voor het einde van het seizoen - met acht punten voorsprong, het dan niet eerder weg heeft gegeven.
Gaat nu ook niet gebeuren. En voor PSV geldt ook weer dat ze nog punten gaan verspelen deze maand. 100%.

03-03-2025 07:03

Kale +1206

3 punten erbij, 8 punten. Prachtig dat we hier zijn, de rest zien we wel

02-03-2025 22:33

FarioliTactiek +611

Farioli moet vooral lekker zo doorgaan voor dat zilverwerk waar ze t over hebben

02-03-2025 22:31

HV178 +2813

Volgende week 11 punten verschil.
Heerenveen is ook los nu.

02-03-2025 22:15

Jarl1989 +4396

Je wint vandaag en dat is het enige positieve en belangrijke. Maar kom op. Je kan slechte wedstrijden er tussen hebben maar dit was gewoon geen inzet. Spelers die geen sprint trekken om een bal te halen, pass over 2 meter die niet eens aankomt. 1 grote aanfluiting qua inzet en dit mag gewoon echt niet. Je speelt tegen de laatste. Zet je inzet op 50% meer en je wint gewoon 3-0. Echt een schandalige vertoning. Hier mogen ze echt op gaan ingrijpen want speel je tegen een iets betere tegenstander en je gaat nat.

02-03-2025 22:08

jerryisthename +31942

Maar dat is nou juist het verschil; tegen een betere tegenstander spelen ze sowieso beter en heb je te maken met een beter veld.
Dan komt het vaak gewoon goed dit seizoen. No problemo.

03-03-2025 07:06

Jarl1989 +4396

Veld mag geen excuus zijn. Dit was een pure inzet weigering. Lamlendig ellende bij elkaar.

03-03-2025 07:43

jerryisthename +31942

Veld is wel degelijk van invloed, hoor.
Dan kun je een veel mindere dag hebben l, maar dan makkelijker winnen van de nummer laatst.
Inzet weigering...? Geldt niet voor iedereen dat ze lamlendig waren + het zijn geen robots, hè? 😂

03-03-2025 08:28

SneekAjax +2096

Ja, het voetbal was vandaag erg slecht.
En niet een vandaag, maar slechte wedstrijden spelen we ook in de seizoenen als we wel goed voetbal spelen. Echter verliezen we dit soort wedstrijden dan vaak.
Nu trekken we ze wel over de streep.
Volgende week tegen pec zal het voetbal er weer een stuk beter uit zien en maken we een winning streak van 10.
Man wie had dat gedacht!

02-03-2025 21:56

GNBL +90153 moderator

Ik vind Mokio nu al beter dan FJ.

02-03-2025 21:41

Mokum10 +805

Vanaf het begin tot aan de wissels, iedereen was slecht, niks positiefs gezien, werkelijk 1 aanfluiting.

02-03-2025 21:57

Odysseus +14334

Absoluut. Zeg zelfs ik, zelfbenoemd voorzitter van FJ fanclub. Kian lijkt zijn belofte niet te gaan inlossen en wordt eerder slechter ipv beter.

02-03-2025 22:16

AFCACruijff14 +162321

Nou, niet vandaag. Heb zelden iemand zo slecht in zien vallen als Mokio vandaag.

02-03-2025 22:34

jerryisthename +31942

Mokio wordt uiteindelijk wel beter ja.
Dat is wel duidelijk.
FJ pakt zijn kansen helaas niet genoeg. Jammer.
Want potentie heeft hij wel degelijk.
Moet gewoon nog meer strijden en minder laks spelen soms. Heeft te maken met scherpte en ook het veld uiteraard. De techniek, inzicht en overzicht plus dynamiek in zijn spel heeft hij genoeg.
Moet zich nu wel meer ontwikkelen. Maar komt goed.
Farioli ziet meer dan wij en geeft hem niet voor niets zoveel kansen. Je moet niet vergeten dat hij in Ajax 1 en in de Eredivisie überhaupt,nog nooit zoveel heeft gespeeld in een seizoen.
Mag ook wel fysiek sterker worden. Komt vanzelf.

03-03-2025 07:11

Brooklyn +4149

Ik zeg maar: Tayler werd ook uitgefloten de laatste twee seizoenen

03-03-2025 08:25

JS16 +2950

Hé mensen, heeft iemand een PSV shirt te leen? Ik wil morgen bij carnaval als een soort clown voor lul lopen..🤡

02-03-2025 21:37

Kale +1206

Ik zou ff in een vuilnisbak in Deventer graven

02-03-2025 22:34

eros +4820

Ik miste opnieuw Henderson/Berghuis op het midden. Met hen op het middenveld spelen we zoveel makkelijker.

02-03-2025 21:35

Stamhoofd +11548

Toen Henderson er in kwam werd het gelijk wat stabieler

02-03-2025 23:00

Ajaciedbrad +8856

Zolang we winnen hoor je mij niet

02-03-2025 21:28

FoensaiFC +2473

Berghuis op de rechtsbuitenpositie zie ik echt niet meer zitten. Aanvallende middenvelder nog wel. Dan liever Faberski rechtsbuiten als Traore niet kan.

02-03-2025 21:25

The Future +5628

Leuk spelertje, maar ook hij is een lichtgewicht dat incidenteel boven Jong Ajax uitstijgt... Daar moet je echt nog niks van verwachten.

02-03-2025 21:31

The Future +5628

Leuk spelertje, maar ook hij is een lichtgewicht dat incidenteel boven Jong Ajax uitstijgt... Daar moet je echt nog niks van verwachten.

02-03-2025 21:31

JoshuaSmits +9707

Exact. Berghuis mist de explosiviteit en snelheid voor de vleugel, maar met zijn overzicht en passing kan hij nog prima op het middenveld. Tegen Heracles speelde hij ook nog een sterke pot op het middenveld.

02-03-2025 21:31

Stamhoofd +11548

Je zou Berghuis bijna in een schöne rol zetten, die was immers eerst ook rechtsbuiten. Echter is het verdedigend dan wel matig als hij op 6 moet

02-03-2025 23:01

jerryisthename +31942

Eens, alleen zou ik dan Edvardsen rechtsbuiten zetten, als Traoré niet kan en Godts linksbuiten staat.
Berghuis kan idd echt niet meer op rechtsbuiten.

03-03-2025 07:13

Chalana1984 +4642

Afgezien van die ene reemde actie - die ons idd twee punten had kunnen kosten - viel mij op dat Matheus voetballend sterk is en betrouwbaar bij hoge ballen. Hij plukt hoge voorzetten makkelijk uit de lucht. Tegen ploegen die opportunistisch gaan spelen een kwaliteit die goed van pas komt.

02-03-2025 21:06

MNJ7 +8717

En had een assist moeten hebben maar hoe Godts met die bal omgaat...

02-03-2025 22:26

Rob.C +8412

Zoals pvc?

02-03-2025 23:27

Stiftje +1546

Je creeert zo weinig omdat je achterin te weinig voetbal hebt. Je kunt niet onder de druk uit voetballen met Gaaei, rugani en Klaassen. Dat is te veel van het goede. Of van het slechte…met de cl miljoenen een goede rechtsback, een 6 en een rechtsbuiten halen. De rest zoveel bij elkaar houden en dan denk ik dat je weer aan voetballen toe komt.

02-03-2025 20:37

DanieldaCruz +1026

Vergeet een zeer makkelijk scorende spits niet.

02-03-2025 21:01

Stiftje +1546

Check, ook geen overbodige luxe.

02-03-2025 21:51

The Future +5628

Tsja, nu mis je ook wat spelers he... Voeg Sutalo en Henderson toe en het lukt al veel beter. Maar wat je zegt klopt; qua spel valt of staat alles afhankelijk van je beschikbare spelers.

02-03-2025 21:32

4EVERAJAX +8409

Blijf het een noodverband vinden met Berghuis rechtsvoor. Je mist gewoon een rappe behendige voorhoedespeler.

02-03-2025 19:57

jerryisthename +31942

Edvardsen.

03-03-2025 07:15

RuudKroket +1035

3 Punten en op weg naar de titel. Mooi voetbal komt volgend jaar wel.

02-03-2025 19:45

DanieldaCruz +1026

Dan moet er wel nog heel veel gebeuren!
( volgend jaar bedoel ik dan)

02-03-2025 21:02

Cosey2 +7088

Belangrijker, kan of wil deze trainer anders (Ajax voetbal) spelen, of is dit nou eenmaal zijn visie.

02-03-2025 21:24

The Future +5628

Hij heeft toch meermaals laten zien dat wanneer het kan hij ook goed voetbal kan en wil brengen?

02-03-2025 21:34

DanieldaCruz +1026

Heeft ie toch helemaal het materiaal niet voor?!

02-03-2025 22:30

DanieldaCruz +1026

Dus vandaag kon of wilde hij het niet brengen?

02-03-2025 22:31

KarimB +11712

Denk je dat echt?>

03-03-2025 00:42

YugoVik +33301

So ik ben in slaap gevallen tijdens de wedstrijd dat komt niet vaak voor.. 🤭

Wij spelen onaantrekkelijk sober voetbal wat waarschijnlijk de kampioenschap gaat opleveren.

Het kan verkeren. Entertainment 0,0.

02-03-2025 19:34

Yaeron +6381

Daar stond Farioli dan ook om bekend bij zijn voorgaande clubs.

02-03-2025 23:22

Kreugerrand +852

Ze moeten voorin het simpel houden doen ze dat sta je 0-3 voor eerste helft , maar domme keuzes .
Ik begrijp Brobbey boosheid

02-03-2025 19:32

AlexIbarra +19293

Het was weer een draak vandaag, toch ben ik blij.
Soms mis je de kwaliteit (en vandaag ook de omstandigheden) om op hun helft te voetballen en de druk er daar op te houden bij balverlies.
En een wedstrijdje heen en weer rennen tegen van die 'boerenploegen' (Go Ahead, PEC enz.) is ook niet wat je wilt. Dat zagen we vorig jaar.

Daarom is het fijn dat we tegenwoordig tenminste op eigen helft redelijk compact kunnen verdedigen en zonder veel kaarten, blessures en kansen weggeven, de tegenstander kunnen opvangen.
Als zij dan moeten voetballen, blijkt het allemaal nog niet zo makkelijk.

Behalve die blunder van Matheus en die handsbal van Hato via zijn dijbeen waardoor het geen hands is, zag ik weinig kansen voor Almere.
Ik las net een comment a la 'dat die bal bij hun er niet een keer invliegt is een wonder', maar dat vond ik totaal niet.

Sta je niet 85 minuten met 1-0 voor dan hadden we natuurlijk niet hetzelfde wedstrijdbeeld gezien maar jammer dat er geen middenweg is tussen solide verdedigen en zelf ook een beetje voetballen.
Tegen Frankfurt zal alles ff drie tandjes sneller moeten dan vandaag, hopelijk nemen we dat gevoel een beetje mee naar PEC en AZ (thuis).

02-03-2025 19:31

FarioliTactiek +611

Goede analyse !

02-03-2025 22:39

JohnDylan +22605

Ajax wordt kampioen met anti-voetbal.

02-03-2025 19:17

Kreugerrand +852

Dan hebben we die titel ook binnen 🤗
Ajax win alles

02-03-2025 19:29

WantAmsterdam +116198

Wat niet anti voetbal is, heb je Rensch zijn assist gezien, JD?

02-03-2025 20:42

JohnDylan +22605

Ja, die was mooi. Trouwens, die gehele aanval was mooi.

02-03-2025 21:57

WantAmsterdam +116198

Zeker. Perfect uitgevoerd.

02-03-2025 21:58

Leo Valk +1364

@WantAmsterdam... De hier zo verguisde Rensch?

02-03-2025 22:17

WantAmsterdam +116198

Yep. Hele goeie voetballer.

02-03-2025 22:24

b.hulshof +3774

Je had vandaag zomaar twee onnodige punten kwijt kunnen zijn door alleen naar achteruit te lopen. Een voorhoede die geen druk zet, Klaassen die als vijfde verdediger speelt en dat tegen nr 18.

02-03-2025 19:14

Kreugerrand +852

Je had en je heb 🤔

02-03-2025 19:30

Leo Valk +1364

@b.hulshof...dat had al in veel eerdere wedstrijden gekund, maar het gebeurde niet....

02-03-2025 22:19

Amp +37936

Steeds dat wijzen naar t veld is ook wel bullshit he. Almere moest er ook op spelen en konden ook gewoon wel normaal passes over vijf meter geven. Als je zag hoe ze bij ons zo vaak ballen achter de man gaven of ballen op balzak-hoogte gaven dat sloeg echt helemaal nergens op

02-03-2025 19:10

Henkje +3519

Ik ben slechts 28 heb zovaak meegemaakt dat PSV er met onze titel vandoor ging en hoe klote dat voelt. Hopelijk voelen ze zich in Eindhoven nu ook kut en maken wij het waar deze keer en pakken we die schaal.

02-03-2025 19:03

twynestar +28580

Onder de Boer steevast andersom en onder Ten Hag ook 1 keer

02-03-2025 19:09

Suarez16_ +9304

Onder Ten Hag toch 3 keer terecht. Slechtste seizoen was 21/22. Toen had je 98 doelpunten voor en 19 tegen. 85 punten mits je geen kampioen was (laatste pot om des keizers baard gelijk tegen vitesse). 6 keer winst groepsfase CL. Een 5-0 tegen psv. Die zelf 86 doelpunten voor en 42 tegen hadden. Kan me nog wel herinneren dat we toen wel een keer 5 hele slechte wedstrijden hadden en goed weg kwamen, maar overall wel terecht. Wel een groot verschil met 1ste seizoenshelft net als psv nu. Alleen wij bleven wel winnen. Ook veel beter elftal.

Overigens vond ik psv in tijdperk De Boer ook niet de uitdager. Volgens mij werd feyenoord 2 keer tweede en natuurlijk een keer twente met die kampioenswedstrijd. Het jaar dat psv 2de werd met mertens, wijnaldum en strootman hadden ze wel meer kwaliteit en kwamen we ook van ver terug. Al moet ik zeggen dat een verdediging met waterman, manolev, hutchinson en dat soort figuren ook wel meehielp. De verdediging van psv is al sinds alex en gomes de achilleshiel van psv. Wat opmerkelijk is, want toen het wel goed stond onder cocu met moreno, guardado en arias toen werden ze wel kampioen. Echter blijft het wel bijzonder daar met de baumgartls, ledezma's en schwaabs. De verdediging pakken ze nooit aan, maar dan hebben ze voorin wel lozano, perisic, saibari en pepi op de bank.

02-03-2025 23:40

WantAmsterdam +116198

Sinds 2010 zijn we in 14 seizoen 7 keer kampioen kampioen geworden plus eerste tijdens Covid. Dus quasi 8. PSV 4 keer.

02-03-2025 20:41

Professor +11201

Echt we staan er fantastisch voor kwa punten.
Maar het voetbal is echt schandalig maar ja voor de rest zit alles mee.
Maar mocht het een keer gaan tegenzitten dan kan het ook hard de verkeerde kant opgaan.
Zullen echt beter moeten gaan spelen en ook niet alleen maar op de verdediging vertrouwen.
Dus meer spelen met de intentie om de wedstrijd eerder te beslissen.

En niet meer zeuren over slechte omstandigheden!

02-03-2025 18:55

willem1958 +8852

Ik vind wel dat Ajax als je zo snel op 1-0 komt wat meer opportunistisch mag spelen en wat meer de lange bal zodat je toch probeert op 2-0 te komen want als Almere in het laatste kwartier met een gelukje gelijkmaakt dan heb je een probleem.

02-03-2025 18:53

Hwb +1478

Je moet gewoon je eigen spel blijven spelen. Je hoeft niet opportunistischer te gaan spelen.

02-03-2025 19:01

Amp +37936

Nog meer de lange bal dan vandaag?

02-03-2025 19:10

willem1958 +8852

In ieder geval lukte het opbouwend niet, Almere dekte vrij kort en Ajax kwam er moeilijk doorheen.
Maar dat Ajax wat meer inzakt na de 1-0 dat vind ik niet okay, ze moeten dan toch meer aanzetten om op 2-0 te komen, het werd toch wat gezapig allemaal.

Met 2-0 geef je Almere het gevoel dat de wedstrijd gespeeld is en dan heb je tenminste niet als er een foutje wordt gemaakt achterin en Almere scoort zoals bijv met die bal op de lat dat je dan nog onnodige risico's moet nemen om dan nog op voorsprong te komen.

02-03-2025 19:24

Amp +37936

Probleem was juist dat we snel de lange bal speelden én we heel heel heel bizarre passes gaven in t korte spel. Merendeel had al moeite een bal aan te nemen, passen over drie meter was voor menigeen ook al teveel gevraagd

02-03-2025 19:29

valentino88 +2568

Was dat kunstgras dan toch niet zo slecht?😅

02-03-2025 18:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.