Molenaar verwacht zware Klassieker: 'Ajax moet vanuit de counter gaan voetballen'

door Bart Veenstra 340

Molenaar verwacht zware Klassieker: 'Ajax moet vanuit de counter gaan voetballen'

door Bart Veenstra 340

Laatst geüpdatet

Keje Molenaar verwacht dat Ajax zondag een zware wedstrijd tegemoet gaat tegen Feyenoord. De oud-speler van beide clubs ziet de rivaal uit Rotterdam als de grote favoriet voor de kraker in de Johan Cruijff ArenA en om een goed resultaat te halen, zal Ajax het zondag veel compacter moeten houden dan in de afgelopen wedstrijden. Daarnaast gaat Molenaar in het interview met Ajax Showtime uitgebreid in op de huidige beleidsvoering van de club.

Ajax verloor vorige week van FC Twente (3-1), waarna op donderdag een 3-3 gelijkspel volgde tegen Olympique Marseille in de Europa League. Molenaar zag tegen de Franse opponent in ieder geval weer wat 'lichtpuntjes'. 'Maar het is te weinig. Achterin wankelt het aan alle kanten en dat is gewoon niet goed', zegt de oud-speler van Ajax, die zodoende geen al te hoge verwachtingen van Ajax heeft richting De Klassieker van zondag. 'Ik denk dat Ajax zondag verliest. Het zou mij hooglijk verbazen als Ajax zich zodanig herpakt dat je nu van Feyenoord zou winnen. Het is een aparte wedstrijd, maar ik denk dat het verschil in niveau tussen Ajax en Feyenoord op dit moment zodanig is dat je dat (een goed resultaat, red.) eigenlijk niet kunt verwachten. Het zou mij bijzonder verrassen, laat ik het zo zeggen.'

Molenaar zag dat trainer Arne Slot in de afgelopen jaren bij Feyenoord heeft kunnen bouwen aan een 'prachtig team'. 'Hij is er ook in geslaagd om de meeste jongens bij elkaar te houden. Zij weten ook wat Slot van ze verlangt. Zelfs als ze niet goed voetballen, zoals afgelopen dinsdag tegen Celtic, geven ze gewoon heel weinig weg.'

Voor Ajax is dat op dit moment wel anders. Zowel FC Twente als Olympique Marseille konden drie keer scoren en kregen volop kansen. 'Het is verdedigend bijzonder kwetsbaar. Als je die eerste goal, wat een mooie goal was, ziet: hij (Jonathan Clauss, red.) kan zo tussen drie, vier man de zestien in lopen. Dat kan niet, hè', zegt Molenaar, die uitlegt op welke manier Ajax voor een goed resultaat kan gaan. 'Als je achterin kwetsbaar bent, moet je korter op elkaar voetballen. Je moet in een ruimte van 25 tot 30 meter dicht bij elkaar gaan spelen. En dat klinkt lullig, maar je hebt een paar hele goede counterjongens: Bergwijn, Berghuis, Brobbey en Forbs. Je zult gewoon vanuit de counter moeten gaan voetballen. Want als je ruimtes laat tegen Feyenoord - zoals zij nu voetballen - dan ga je eraan. Als ik Steijn was, zou ik het gewoon dichttimmeren en zorgen dat je zo min mogelijk ruimtes laat vallen tussen de linies.'

Chaotische periode bij Ajax

Een week eerder sprak Ajax Showtime met Molenaar over de huidige situatie bij de club. De oud-speler van de Amsterdamse club sprak - en dat was nog voordat het nieuws over directeur voetbalzaken Sven Mislintat naar buiten kwam - zijn zorgen uit. 'Kijk, Ajax zit volgens mij nog niet eens op zijn diepste punt. Ajax heeft vanaf het vertrek van Marc Overmars nagelaten om het voetbal en het Ajax-DNA op de eerste plaats te stellen. Er zijn allemaal mensen binnengekomen die helemaal niets met voetbal hebben.'

Molenaar legt uit dat die mensen op allerlei posities bij Ajax zijn terechtgekomen. 'Ik denk dan van: hoe is dat in godsnaam mogelijk? De RvC van Ajax bestaat uit allemaal mensen die echt niet weten of er lucht of zand in een bal zit. Dat kan natuurlijk niet. Dan vraag je om ellende en dat is gebeurd bij Ajax. Ik noem geen personen, dat doe ik nooit. Mensen denken altijd dat ik dat doe, maar ik noem nooit personen. Ik heb het over het beleid. Ik constateer dat er bij Ajax gewoon geen aandacht geweest is voor voetbal-know-how en het Ajax-DNA. En dat gaat je op een gegeven moment gigantisch opbreken en dat is nu gebleken.'

'Alles wat opgebouwd is ten tijde van de Cruijff Revolutie is sinds Overmars weg is allemaal afgebroken'

De gifbeker rondom Ajax lijkt bovendien nog altijd niet leeg, zo denkt Molenaar. 'We zijn nog lang niet bij de bodem. Dat gaan we de komende jaren wel merken. Het gaat nog minder worden, zeker. Het gaat gewoon weer een paar jaar duren. Dat wat opgebouwd is, via de Cruijff Revolutie en in de opleiding, dat is allemaal in de tijd sinds Overmars weg is afgebroken. Dat gaat je jaren kosten om dat weer terug te krijgen.'

Voormalig directeur Marc Overmars zei al eens: 'Ik geloof in zeven vette jaren en zeven magere jaren'. In die tweede fase is Ajax, na een uitstekende periode met ook Europese successen, nu beland. 'Zo kun je het zeggen', zegt Molenaar, die wel van mening is dat het niet zo ver had hoeven komen. 'Maar ik denk dat als Marc er nog had gezeten, we niet zo ver waren afgezakt.'

'Voor mij onbegrijpelijk dat Mislintat deze bevoegdheid krijgt van een RvC die gewoon 0,0 voetbal-know-how heeft'

Over de huidige selectie van Ajax wordt ook veel gezegd en geschreven. Mislintat haalde liefst twaalf nieuwe spelers, waarvan veel spelers bij het grote publiek nou niet bepaald bekendheid genoten. 'Voor mij is het onbegrijpelijk dat Mislintat deze bevoegdheid krijgt van een RVC, die gewoon 0,0 voetbal know-heeft. Dat ze de sleutel geven aan iemand, die twaalf spelers haalt. Als ik de RvC was geweest, had ik gezegd: jongens, laten we dit beschouwen als een overgangsjaar en laten we niet de hele spaarpot leeg schudden. Wat er nu is gebeurd, is voor mij één groot raadsel. Dat dit bestaat binnen een club. Dat zomaar iemand van buitenaf, die we met z'n allen niet kennen, de bevoegdheid krijgt om twaalf nieuwe spelers te halen.'

Wanbeleid dus, zo zegt Molenaar. 'Ik kan het niet anders duiden', zegt de Volendammer, die de vraag krijgt of het nog steeds wanbeleid is als de aankopen toch weten te slagen bij Ajax. 'Dan is het nog steeds wanbeleid. Dan heb je gewoon mazzel. Dit zijn toch geen spelers waarvan wij het gevoel of de overtuiging hebben dat het Ajax beter gaat maken. Dan kun je beter vanuit je jeugd gaan putten in plaats van de hele schatkist leeggooien.' Voor jeugdspelers lijkt het daarnaast moeilijker om door te breken als de club steeds vaker aankopen doet. 'Dat ook. Het is demotiverend. Ik hoop dat de aankopen mij in positieve zin gaan verrassen, maar ik heb het nog niet gezien.'

'Je moet Mislintat juist schorsen'

Een week na het eerdere interview met Molenaar spreken we de oud-Ajacied, die al jaren advocaat van beroep is, opnieuw. De afgelopen dagen stonden volop in het teken van de kwestie-Mislintat - de directeur voetbalzaken zou Borna Sosa via een zaakwaarnemerskantoor dat aandelen in zijn eigen bedrijf heeft gehaald hebben - en we vragen Molenaar naar deze zaak. 'Ik heb Pier Eringa gehoord tijdens de Buitengewone Algemene Ledenvergadering en het slaat nergens op wat die man zegt. Hij zegt dat hij niet kan worden geschorst, maar je moet hem juist schorsen. Dit om te voorkomen dat hij allerlei handelingen kan verrichten waarmee hij bewijsmateriaal en dergelijken eventueel zou kunnen bewerken of verdonkeremanen.'

'Ik snap dus het hele argument - we hebben advies ingewonnen en we kunnen hem niet schorsen - niet', gaat Molenaar verder. 'Je kunt hem niet direct ontslaan, dat is evident. Maar in het kader van het onderzoek moet je hem schorsen. Dan moet je zorgen dat je het onderzoek op voortvarende wijze afrondt en als dat negatief is voor deze man, dan kun je hem op staande voet ontslaan.'

Supporters bij Klassieker

Terug naar De Klassieker. Ook dit seizoen zullen er geen uitsupporters aanwezig zijn bij de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord en volgens Molenaar is dat enorm jammer. 'Of het opgelost kan worden? Het móét opgelost worden. Hoe? Door daar mensen aan het werk te zetten die aan de slag gaan met dit probleem. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat dit voortduurt. Ik denk dat we het enige land zijn waar we dit hebben. In andere landen zijn er gewoon overal uitsupporters bij. Het moet op te lossen zijn en ik vind dat daar mensen zich voor moeten gaan inspannen.'

Molenaar noemt Engeland als voorbeeld. 'Het is nergens erger geweest dan in Engeland. En zij hebben het gewoon opgelost. Waarom kunnen wij dat dan niet? Ik kom er regelmatig en er is helemaal geen scheiding tussen de supporters. Het gaat gewoon prachtig en soepel en het loopt in elkaar over. Dat is toch fantastisch?'

Carrière bij Ajax én Feyenoord

Zelf speelde Molenaar in zijn carrière voor zowel Ajax als Feyenoord. Met Ajax won hij eens met 8-2 van Feyenoord (waar hij met deze site al uitgebreid over sprak), terwijl hij voor de Rotterdamse club uiteindelijk meer Eredivisiewedstrijden zou spelen dan voor Ajax. Toch heeft Molenaar, zo vertelt hij, bij Ajax de meeste gevoelens. 'Dat is wel duidelijk. Daar heb ik ook nog de meeste contacten. Maar ik draag Feyenoord ook een warm hart toe, daar moet ik eerlijk in zijn. Vaak zeggen mensen dat dat niet kan. Wat is dat voor onzin? Ik heb dat gevoel helemaal niet. Natuurlijk ben je elkaars tegenstander zondag, maar ik gun het Feyenoord als zij straks ver komen in het Europese voetbal. Het is gewoon een prachtige club, net als Ajax.'

'Ik heb warme herinneringen aan Ajax en aan Feyenoord. Bij Feyenoord heb ik mijn beste voetbaltijd gehad, dat durf ik wel te zeggen. Maar ik koester beide clubs heel erg', aldus Molenaar, die bij Ajax meer mensen kent en spreekt. 'Sjaakie (Swart, red.) spreek ik dagelijks. Dat is gewoon een vriend van me. Zo heb ik bij Ajax nog een heleboel mensen met wie ik echt heel goed omga. En mijn kinderen, niet te vergeten. Dat zijn bijna F-Siders, die twee, haha. Zij moeten niets van Feyenoord hebben. Zo kan het ook, als er maar niet te veel haat is.'

Waar er rivaliteit is tussen supporters van beide clubs, valt dat tussen de spelers van de club juist wel mee, zo vertelt Molenaar. 'Op het veld wil je natuurlijk winnen en dan ging je tot het gaatje. Maar daarna was het gewoon "oude jongens krentenbrood". Het klopt dat spelers van Ajax en Feyenoord vaak bevriend zijn met elkaar. Het is alleen zo bizar dat de supporters niet over hun schaduw kunnen heen stappen. Ik vind dat echt bizar.'

Het maakt de wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord volgens Molenaar iedere keer weer 'tot een hel'. Ik kan zelf niet naar Feyenoord toe. Dat kan ik gewoon niet. Dat is toch vreselijk? Ik wordt daar gezien als Ajacied, terwijl ik ook vier jaar voor Feyenoord heb gespeeld. Het gaat gewoon niet. Die mensen kunnen dat gewoon niet uit elkaar trekken. Ik vind dat erg jammer.'

De wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord begint zondagmiddag om 14.30 uur. Ajax staat op dit moment op plek twaalf in de Eredivisie, terwijl Feyenoord op de vierde plaats staat. De achterstand van Ajax (vijf punten uit vier duels) op Feyenoord (elf punten uit vijf duels) bedraagt zes punten, al hebben de Rotterdammers een duel meer gespeeld. PSV is de koploper: de Eindhovenaren pakten twaalf punten uit vier wedstrijden.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)
Niels Opdam (email: n.opdam@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

trodat4030 +97192

Irritant kutartikel, pleur op met die blaaskaak bovenaan steeds. Nu hebben jullie eindelijk mijn click AS, gaarne weer helemaal naar onder tot het verdwijnt!

24-09-2023 12:35

AlexIbarra +19330

Om de crisis en tweespalt bij Ajax helemaal compleet te maken, moeten we eigenlijk 6-3-1 spelen, slechts 8 keer met de bal over de middellijn komen en 4-0 winnen.

24-09-2023 11:47

mvdk +44331 moderator

Nou gelukkig maar de Molenaar geen functie heeft gekregen.

24-09-2023 11:26

Joke +6791

Wat ik vooral hoop is dat we vooruitgang zien vandaag, of we nou winnen of verliezen. Maar dat je ziet hey, het niveau gaat omhoog er zijn patronen te zien.
We kunnen wel met 1-0 winnen en dan vervolgens 90 minuten op de eigen helft te staan en scheel getikt worden maar daar schiet je voor de toekomst van dit seizoen weinig mee op.

Progressie zien is voor mij het allerbelangrijkste vandaag en daarbij een overwinning zou natuurlijk een hele geile bedoeling zijn. Dan worden wij en ja Joke zegt het. Kampioen!

24-09-2023 11:14

Slappe +4548

Molenaar?? Spekgladde paling

24-09-2023 10:22

Craain +4975

Counter? Gezien de historische verliest Ajax altijd de wedstrijd wanneer ze van achteruit speelt.

Voorbeeld: Ajax onder Frank de Boer hebben ze in het Europees geen succes. Onder Frank de Boer voetbalden ze echt van achteruit. Totaal geen aanvallend voetbal.

Onder Bosz, Slot hebben ze wel succes, hoe? Door hoog druk zetten.

24-09-2023 09:44

Mariodona +536

Molenaar had in het bestuur moeten zitten bij ons

24-09-2023 09:35

mvdk +44331 moderator

Vroeger dacht ik daar ook over, maar om eerlijk te zijn hoef ik hem niet meer bij Ajax in een functie te zien. De beste man is een schoolvoorbeeld van "de beste stuurlui staan aan wal". Hij heeft altijd een mening, maar als puntje bij paaltje komt, komt hij niet.

24-09-2023 11:31

Danielson +50622

Waarom heeft nooit iemand het over Feyenoord of PSV DNA als het bij die clubs niet loopt?
Ja oke, PSV heeft geen DNA, maar de huidige hysterie slaat wel erg ver door.

23-09-2023 23:16

TheRiviera +5478

De reden waarom alles doorslaat is omdat iedereen realiseert dat problemen bij Ajax een probleem is voor het Nederlands voetbal. Ajax is en zelf nog voor vele jaren de grootste club van Nederland zijn. Iedereen kijkt naar Ajax om de eer van Nederlands voetbal hoog te houden. Mensen verwachten dat niet van PSV of Feyenoord. Zo simpel is het.

24-09-2023 04:28

B2tob4 +12084

Keje Molenaar, wederom van de vele “stuurlui die liever aan wal blijven”, in plaats van een functie binnen Ajax op te willen pakken! Wordt stilaan heel wat (voormalig) voetballers, die langs de kant van alles roepen, maar het uitsluitend bij zeiken en roepen laten. Verantwoording nemen ho maar. Ben je gek, veel te makkelijk vanuit een studiootje of microfoontjes je kritische mening geven, en dan weer duiken om te zien wat die mening veroorzaakt heeft. Dat heeft clubliefde en betrokkenheid anno nu. Veel simpeler je checkje opstrijken bij ESPN of Rondo, ongezouten daar je kritiek op spelers of club spuien, en de volgende dag in de krant lezen dat de oerdomme columnist je “ongezouten teksten” letterlijk hebben verwerkt in hun krantjes. Gevolg dat talloze fans hier op AS je mening ook nog een op een oppakken en als enige waarheid ervaren..!

23-09-2023 23:09

Danielson +50622

Molenaar hoef ik nooit bij de club te zien

23-09-2023 23:13

Oeroeboeroe +18511

Vind je het gek met zulke supporters! Bij Ajax word je direct neergesabeld, zonder dat je ook maar iets gedaan hebt. Spelers worden na 1 wedstrijd "beoordeeld" en afgeserveerd. En trainer is kut na 1 verloren wedstrijd. Ipv dat iedereen de club ondersteunt lees je (niet alleen hier) alleen maar negativiteit. Verwende irrealistische nesten.

24-09-2023 11:03

Tiberio +242

Tegen wie spelen we morgen de kakkis of Manchester City

23-09-2023 17:36

Bky +56799

Denk het Barca met Xavi - Iniesta - Busquets

23-09-2023 17:43

MosesD +14704

Deze Keje Molenaar is advocaat, zal dus toch ergens een stel hersens hebben, maar hier braakt hij alleen maar onzin uit.Zo stelt hij dat na het vertrek Overmars heeft nagelaten Ajax DNA (daar gaan we weer) toe te voegen. Na het vertrek va Dick Overmars had men Alex Kroes als diens vervanger, echter heeft van der Sar (met Ajax DNA) dit totaal verkloot waarna Kroes naar AZ vertrok.
Dan over dat Ajax DNA in de RvC. Daar zat eerst Blind, later van Halst in voor de voetbal know-how. Weet zo'n Molenbaar hoeveel ex-voetballers er in de gezamelijke RvC's zitten van goed geleide clubs als Psv, Fnoord en AZ? Vermoedelijk niet, want dat is er welgeteld eentje, te weten Hans van Breukelen. Bij Fnoord 0 ex-voetballers net als bij AZ.
Het gaat erom dat iemand een beetje iets van voetbal begrijpt. Een beetje populair geleuter dat de RvC niet weet of er lucht of zand in de bal zit. Wat een populistische drek. Op de tribune zitten supporters, waarvan minimaal 99% niet bij Ajax heeft gevoetbald. Die hebben er dan ook 0,0 kijk op? Wat een geleuter dat DNA. Voetballers met veel kennis van zaken o.a. hoe je een club moet leiden, die e.e.a. goed kunnen verwoorden, die zijn gewoon heel, heel schaars. Maar kijk bij AZ is een honkballer de AD. En een hele goeie ook. So what? Dat DNA is gewoon een zielig verzinsel. En dat er niets over is van de zogenaamde revolutie is ook onzin. JC was fel tegen een TD, juist toen Overmars TD werd, ging het de goede kant op met Ajax.
Tja, het is allemaal apenkool wat deze beste man verkondigd. En iedereen papegaait elkaar maar na.

23-09-2023 17:18

Vik86 +42397

Steijn zijn laatste wedstrijd morgen..

23-09-2023 17:09

TeringHenkie +28645

Dat hoop ik wel.

23-09-2023 18:05

Cosey2 +7115

Als we stappen vooruit zien als team, en er komt er weer een lichtpuntje bovendrijven in de vorm van een van de nieuwelingen zoals eerder Sosa en Forbs moeten we tevreden zijn.
Het is niet realistisch te denken dat je morgen Feyenoord van de mat tikt maar het zou wel heel lekker zijn!

23-09-2023 20:32

ZwartNazareth +1412

Wanbeleid is vooral: spelers aanstellen en denken dat het goede bestuurders zijn. Dus ik volg Keje helemaal niet. Denk ook dat Overmars destijds gewoon veel geluk heeft gehad. Ziyech wilde op het laatste moment blijven en toen begon het te draaien.

23-09-2023 16:55

401Middenweg401 +6057

Mensen die Feyenoord een warm hart toedragen zijn iet te vertrouwen

23-09-2023 15:21

Ramon19792101 +2044

Op de counter... ga liever aanvallend op de bek..zijn geen Pisvee!!!
We gaan winnen voel het... waarom geen idee

Vlammen morgen,,❌❌❌

23-09-2023 15:03

komopajax777 +13320

Molenaar trekt voor een advocaat wel heel makkelijk conclusies en ze deugen ook niet eens.
Het is clichedenken!Zo meent hij dat onbekende spelers geen goede spelers kunnen zijn en
stelt hij dat ook al zouden ze het goed doen dat dat dan puur geluk is...Hij noemt het beleid
wanbeleid terwijl Sven juist samen met de andere bestuurders goed gestructureerd beleid
nastreeft.Zoals op het vlak van de salarishuishouding.Het wanbeleid waar hij over spreekt
is echter gevoerd door hun voorgangers.

23-09-2023 14:45

serero25 +1374

Zegt hij hier iets geks? Ik geloof van niet. Ajax is dusdanig afgegleden en pas begonnen met opbouwen.
Ik ben er op tegen, maar kan de gedachte wel begrijpen.
De snelste weg omhoog is om eigenwijs te blijven slijpen aan het team in de formatie die uiteindelijk het beste gaat zijn. Counteren past hier nooit bij. Op korte termijn kan het wel veel gezeik opleveren.

Cambuur werd door ajax vernederd omdat ze 'naïef' voetbalde. Met hetzelfde spel pakte ze in de tweede seizoenshelft voor hun doen veel punten!

23-09-2023 13:58

OuweDibbes +12006

Feyenoord laat morgen Ajax het spel maken. Ze hebben punten voorsprong en Slot kan met een gelijkspel thuis komen.

Ajax moet er een vechtwedstrijd maken, met publiek erachter.. Randje zoeken en het thuisvoordeel uitbuiten en scheidsrechter bewerken. Doen ze dat morgen.. winnen ze..

23-09-2023 14:10

Medoz +4322

Molenaar schiet altijd in de verdediging. Lijkt wel een advocaat!

23-09-2023 13:49

Ozymandias +159568

Sommige mensen willen dit "Ajax-DNA" in de RvC om de cultuur van de club te beschermen. Zoals ik elke keer maar herhaal zijn de meeste mensen met Ajax-DNA juist de eerste die roepen om "realistisch" voetbal. Molenaar is daar een van vele voorbeelden van.

23-09-2023 13:38

musicradio +3893

AS moet die arrogante tg aanhangers geen plaats meer geven is het allerbeste

23-09-2023 13:35

waayop +882

De mening van Molenaar, gaap.

23-09-2023 12:47

willem1958 +8873

Hoe moeilijk kan het zijn met die restverdediging?
Als de ene back gaat blijft de andere wat behoudend en knijpt wat naar binnen zodat je altijd drie man over hebt.
Verder sluit je aan zowel bij aanvallen als verdedigen zodat het compact blijft en de ruimtes niet te groot worden, niemand mag verzaken.
Ze doen alsof het hogere wiskunde is?
Ik heb wel 'ns gelezen toen Adriaanse bij AZ kwam had ie een soort van groot touw had waar iedereen aan vast zat zodat als de voorhoede naar voren ging de rest mee moest en bij verdedigen precies omgekeerd, zo leerden ze als een team compact te spelen.
Er werd in het begin om gelachen maar men zag al gauw dat AZ als team veel beter ging opereren.

23-09-2023 12:24

Caparzo +4256

Joh Keje! Je verwacht een zware Klassieker ja? Dat had werkelijk echt nog niemand verzonnen, wat een onwaarschijnlijk voorspellende analyse, dat geeft werkelijk hele nieuwe inzichten! Trouwens, werk je tegenwoordig op de afdeling open deuren intrappen i.p.v. in de advocatuur?

23-09-2023 12:16

Voetballover +3083

Feyenoord is morgen licht favoriet, maar ik zie Ajax best winnen.

23-09-2023 12:12

Omar +17193

Wil gewoon het mes tussen de tanden zien tegen 010, en geen zelfmoord tactiek met backs die bij de opbouw over de middenlijn staan waardoor je bij balverlies meteen in een ondertal staat

23-09-2023 12:04

Harald Inen +6

ach Keje, grote onruststoker, ajax vanuit de counter laten spelen en dan roepen dat het geen Ajax is zeker.

23-09-2023 11:52

nightgoat +31293

Jullie hebben allemaal enorm gelijk.

Hup Ajax.

Ofzo.

23-09-2023 11:38

Red Devil +3604

Ajax heeft mensen als Keje Molenaar,Wim Jonk en Bogarde nodig.

23-09-2023 11:11

Slang3 +46102

zijn er nou echt geen Ajax DNA mensen te vinden die 1) geen gezeik hebben gehad in hun carrière, 2) bewezen prestaties in een belangrijke rol hebben buiten Ajax

23-09-2023 12:04

Ozymandias +159568

Ajax heeft iemand nodig die wil dat Ajax een countervoetbal speelstijl gaat hanteren tegen Feyenoord?! Die man moet heel ver van de club vandaan blijven.

23-09-2023 13:39

komopajax777 +13320

Alleen Bogarde graag...

23-09-2023 14:49

b.hulshof +3783

Met Taylor en Berghuis op het middenveld gaat het een half uur goed. Na ca 30 minuten verdedigen ze nauwelijks meer mee en wordt je overlopen.

23-09-2023 11:08

Berryhupajax +703

Ik kan momenteel geen speler in onze selectie opnoemen die weet wat deze wedstrijd betekend .

23-09-2023 11:05

Aeneas +1202

Berghuis Brobbey, Taylor, maar ook bijvoorbeeld Bergwijn, Rensch, Pasveer en Vos. Er zijn er echt wel genoeg bij die weten wat een klassieker betekent. Hopelijk zijn in elk geval een aantal van hen in staat om zich daarom maximaal te motiveren en dat ook over te brengen op hun teamgenoten.

23-09-2023 11:54

95 +2176

Ik denk dat Berghuis dat beter weet dan jij

23-09-2023 12:39

AFCACruijff14 +162542

Ik denk dat Ajax-Feyenoord een Europees en wereldwijd fenomeen is, net als The Old Firm, El Clasico of de derby van Istanbul. Die wil je spelen.

Hoop dat de mannen eergevoel hebben en de weg omhoog nu eens in gaan zetten.

23-09-2023 13:48

Ruud2010 +266

Dat ophemelen van Feyenoord word ik zo moe van! Ik heb ze vreselijk slecht zien voetballen tegen Fortuna, Sparta en Celtic.
Van de laatste wonnen ze enigszins simpel, maar waren ze de eerste helft zelfs de mindere partij. Na een zeer gelukkig goal en later twee rode kaarten kwamen ze beter uit de verf, niet gek natuurlijk. Dat heet mazzel.
Tegen Fortuna gelijk gespeeld, net als Ajax. Dat is gewoon een pittig team en daar uit gelijk spelen, dat kan. Feyenoord speelde thuis gelijk tegen ze. Sparta speelde Feyenoord gewoon zoek, kwamen ze met wat geluk terug tot een gelijkspel.
En de wedstrijden tegen Almere, Utrecht en Heerenveen….de weerstand was ze abominabel slecht, Almere kan echt niet voetballen, die gaan er keihard weer uit. Utrecht en Heerenveen hebben vooraf besloten de punten aan Feyenoord te geven, toonden geen enkele inzet en dat heeft niks met de kwaliteit van Feyenoord te maken.
Ajax heeft daarentegen simpel van Heracles gewonnen, waarvan iedereen zei: logisch, waardeloze ploeg gaat keihard degraderen…hahaha de twee daarop volgende wedstrijden wonnen ze.
Tegen Excelsior was Ajax ook heer en meester en hadden ze zeker 5 keer vaker moeten scoren. Tegen Twente was het gewoon niet goed, maar Twente heeft ook een goede ploeg en ze gingen met een mentaliteit het veld in alsof hun leven op het spel stond. Dat is wat anders dan de weerstand die Feyenoord kreeg van Heerenveen en Utrecht….
Mensen, hou eens op Feyenoord te bewieroken. Ik verwacht morgen gewoon een spannende pot van 2 teams die om uiteenlopende redenen niet echt goed zijn: Feyenoord mist gewoon kwaliteit en bij Ajax moet het team nog ingespeeld raken (en we weten niet hoe goed die jongens werkelijk zijn).
Moet zeggen dat ik had verwacht dat Forbs een vette miskoop was, maar speelde donderdag toch een goede pot…
We moeten het allemaal afwachten.

23-09-2023 10:52

TJHooker +3938

Gelijk een functie aanbieden binnen de club!

23-09-2023 10:35

DonadoniR +168

Molenaar mag ff niks meer zeggen denk ik.Zelfs als het schip dreigt te zinken stapt ie nog niet in. Lekker in Volendam blijven..

23-09-2023 10:34

Aurelius1 +19736

Is een poseur.

23-09-2023 13:02

Rob1976 +9541

Onze backs blijven de zwakke schakels, dankzij Gaaei kregen we tegen Marseille 2 goals om de oren en dankzij Sosa nog 1. Deze backs kunnen totaal niet verdedigen en hebben geen spelinzicht wat ze met de veldbezetting doen. Hopelijk verbeterd dat heel erg snel, anders gaat feyenoord ons daar slopen.

23-09-2023 10:20

pedder12 +1468

Qua analyse van donderdag is het spijtig hoeveel er nog misgaat bij sutalo. Heb het idee dat het gaaei ook niet ten goede komt! Ik verwacht de organisatie per wedstrijd beter zal staan en er niet meer van die grote fouten worden gemaakt. Ik weet ook niet hoe Gorter coach's van achteren..... of keertje proberen met >ramaj, nou Vind ik Gorter het wel verdienstelijk doen! Goede reflexen iig. Het volgende puzzelstukje valt ook op zijn plaats, in de naam van ene vos. Hopelijk kan en mag hij dat weer doen tegen Feyenoord. Helaas zal Bergwijn er niet afgaan, maar 1 helft wisselen voor godts zou ik ook wel is willen proberen. Brobbey en akpom zou ik ook allebei een helft laten spelen omdat ik taylor en Berghuis zou laten staan.. tweede helft wanneer Berghuis leeg is Mika nog een half uurtje laten ballen. En dan heb je wel een redelijke wedstrijd denk ik..💪

23-09-2023 09:59

Concrete +3218

Laat die molenaar tarwe gaan malen, krijgt hij er nog een klap van de molenwiek bij, rancuneus mannetje uit dat palingdorp.

23-09-2023 09:50

AFCAHoorn +22726

Doe even normaal.

23-09-2023 13:28

jake1972 +493

Leuk en aardig. Moeten Ajax spelers in functies komen. Alleen als je ze vraagt Van Basten, Rijkaard en deze Molenaar bedanken ze ervoor. Vanaf de zijlijn roepen dat niet goed gaat is makkelijk, maar neem dan een keer de verantwoording. Zie liever Molenaar dan die hockeijer of Eringa.

23-09-2023 09:41

Aankoper +1778

Telegraaf artikel incoming in 3, 2, 1 ….

23-09-2023 09:16

WeirdAJAX +12366

Ik krijg meer en meer het idee dat Steijn prima weet hoe hij aanvallend wil voetballen maar dat de spelers het nog niet helemaal zo invullen. Zie de wissel van Vos.en zijn opdracht om naar voren te spelen. Zie zijn uitspraak voorlopog met een redelijk vaste basis te willen spelen om hrt concept en automatismen erin te krijgen.

Druk zetten hoort daar ook bij. Er is onzekerheid en dan gaan sommigen niet vol doordekken. Logisch. Daar zal hij bovenop moeten zitten.

23-09-2023 08:46

HallerAkbar +915

Gwn eens 442 proberen met akpom en brobbey hoog, bergwijn en forbs aan de zijkanten, branco en taihirovic/vos daarachter. Lekker hangen, en die 4 snelle gasten gwn diep sturen bij elke kans die je hebt. Voetbal op resultaat

23-09-2023 07:59

Sense of.H +5472

Iets in me zeg dat Ajax gaat winnen zondag, en daarna weet ik het niet meer

23-09-2023 07:49

ajax4ever001 +18652

Op basis van wat?

23-09-2023 11:29

Sense of.H +5472

Sixth sense

23-09-2023 11:59

PetrusKeizer +10739

Vreemd. Molenaar zegt nooit mensen bij naam te noemen, maar heeft t over mensen in de RvC. Als je mensen in hun functie noemt kan ik de namen er wel bij googlen. Keje was trouwens wel n prima back in zn actieve voetbaltijd, ik noem mensen graag bij de naam. Keje Molenaar, dus.

23-09-2023 06:22

Terugnaardemeer +10644

Wat hij bedoelt, is dat het hem niet om de personen gaat maar om de situatie.

23-09-2023 06:39

PetrusKeizer +10739

Ja, die draai probeert hij er aan te geven. Rare indirecte manier, zogenaamd conflictvermijdend. Hij impliceert wel degelijk de personen zelf, juist door te zeggen die niet bij naam te noemen.

23-09-2023 08:03

Aurelius1 +19736

Een engerd eerste klas die Molenaar.

23-09-2023 04:38

daansonafca +2223

Uit zeer betrouwbare bron: rvc gaat eruit, telegraaf komt morgen weer met bewijzen tegen mislintat.

23-09-2023 03:18

Mijnclub33x +10030

Ah, Valentijntje heeft weer nieuws......

23-09-2023 04:04

JanBiesbos +29271

“Bewijzen”

23-09-2023 07:37

FelixGassenlicht +8986

Ik lees het net ja😂

23-09-2023 07:38

HallerAkbar +915

Hahaha ik weet niet of ik moet lachen als je dit serieus bedoelt of juist omdat het zo sarcastisch is

23-09-2023 08:00

daansonafca +2223

Denk dat jij hem wel snapt 🤪

23-09-2023 14:14

Redrum +96286

De Telegraaf..

23-09-2023 09:18

C14 +22468

Ongelooflijk, het is vooralOvernars die ervoor gezorgd heeft dat Plan Cruijff alleen maar op papier bestaan heeft wat het eerste betreft.

Door zich meteen al niet aan de afspraken te houden en schijt te hebben aan het Technisch Hart. Hij greep steeds meer de macht, maakte de organisatiestructuur tegengesteld aan wat Cruijff wilde, gaf de trainer , een passant, enorm veel macht, negeerde de jeugdopleiding en maakte van Ajax een koopclub zonder clubvisie en -beleid. Met als gevolg geen continuïteit bij zijn vertrek, waardoor crisis.

Bizar dat zo'n Molenaar dat niet ziet. Overmars heeft meer kapot gemaakt dan ons lief is.

23-09-2023 02:49

Mijnclub33x +10030

Dacht je dat? Dus winnen van Real, Bayern, Juventus, en noem al die grote clubs die er van langs kregen met een mix van eigen jeugd en doordachte goede aankopen en het mooiste voetbal dat we speelden, is de schuld van Overmars? Hoe dom ben jij gezakt!

Degene die er een puinhoop van gemaakt heeft is vd Sar die toen hij de macht kreeg, Schreuder aanstelde, een bataljon miskopen goedkeurde en later Mislintat aanstelde.

23-09-2023 03:39

driehoekjes +3442

Zitten er een keer voetballers in het bestuur, worden die afgezeken. Mischien moeten supporters ook eens verantwoordelijk nemen voor wat er allemaal geschreven wordt

23-09-2023 05:09

JanBiesbos +29271

Je bedoelt in de tuin van falenteiltje gaan staan?
Met de fside ?

23-09-2023 07:39

HallerAkbar +915

Plan Cruyff is niet heilig..

23-09-2023 08:00

vandenhaas4 +15120

Technisch hart was een slecht idee.

23-09-2023 18:23

Henkjanklaas +20673

Molenaar zou het kunnen een rol spelen bij Ajax maar er zitten lieden in de top die Molenaar niet moeten. Waarom is mij niet duidelijk. Ik vraag me af wanneer hij echt zijn nek zou uitsteken hij toch binnen zou kunnen komen. Hij speelt echter geen enkele rol bij Ajax en heeft ook geen invloed meer. Vandaar dat zijn mening niet echt relevant is. Iedereen die deze soap bij Ajax volgt weet ook wel waar de angel zit.

22-09-2023 23:34

Nummer 9 +1205

Die s niet lekker

22-09-2023 23:19

Artemio +32216

Ik gun Feyenoord alleen een faillissement zonder doorstart. Je hebt adequate vervanging met Sparta.
Ik heb dit al vaker gezegd, maar ik meen dit echt.

22-09-2023 23:18

AjaxYahudi +3171

Dat gun ik alleen PSV eerlijk gezegd. Zonder de rivaliteit met Feyenoord is de competitie niet veel aan vind ik zelf ook al vind ik 95% van de supporters simpele kinderachtige zieltjes daar.

23-09-2023 07:44

Alexander40 +6114

Op de counter is wat overdreven maar vol druk zetten met een team dat niet op elkaar is ingespeeld lijkt mij zelfmoord. Ik zou op balbezit spelen en gedoseerd aanvallen. Keeper wel wisselen want anders krijg je alleen maar lange ballen (en minimaal 1 blundertje)

22-09-2023 23:04

AFCACruijff14 +162542

Zoals jij het beschrijft speelde Ajax gister. Gedoseerd aanvallen en balbezit willen (lukte alleen vaak niet). Hoop dat de spelers zondag wat slimmer spelen, want de gatenkaas van gister straft Feyenoord af met hun spelers. Restverdediging klopt nog steeds niet.

22-09-2023 23:09

wijzijndebeste123 +165340

Er zit nog steeds 0 structuur in. Tis kip-zonder-kop werk. Je geeft enorm veel ruimte weg terwijl Steijn geen druk wil zetten. Gek dat t niet lukt om in korte tijd te zorgen dat de linies kort op elkaar staan en enigszins op elkaar afgestemd.

22-09-2023 23:23

AFCACruijff14 +162542

Klopt. Ik mis het Ten Hag voetbal, gezamenlijk druk zetten. Of daarvoor nog Bosz zijn 5 seconden-regel.

22-09-2023 23:24

Alexander40 +6114

Het was toch wel al wat beter tegen OM dan tegen Twente? Wedstrijd tegen Twente kon natuurlijk ook niet slechter. Misschien zie ik wat verbetering omdat ik het wil zien. Ik denk in ieder geval niet dat Ajax Steijn ontslaat na de klassieker. Daar vinden ze het nu al te onrustig voor op andere fronten en het publiek roept nog niet om zijn ontslag. Wellicht bij een afstraffing wordt dat nog anders

23-09-2023 07:47

Henkjanklaas +20673

Tegen Marseille gaven ze ook al druk vanaf slechts de middenlijn en niet vol op
de helft tegenstander . Dat zal denk ik tegen Feye ook zo gaan. Het is wel de bedoeling dat ze in een paar dagen tijd die gatenkaas achterin ‘ dicht smelten ‘ kort dekken en geen ruimte laten aan Feye.
Lukt dat en ik betwijfel dit dan maken ze een kans. Anders zijn ze kansloos.
Ik hoop dat hij het aandurft meteen Vos te brengen. Was een openbaring vergeleken met de rest. Forbes deed het op rechts ook goed. Zet hem anders op links en Bergwijn banken . Ook Godts mag van mij worden opgesteld. Achterin met drie aangekochte spelers dat valt om de donder nog niet mee. Chaos nog !

22-09-2023 23:50

Alexander40 +6114

Heel belangrijk wordt dat de centrale spelers zuiver zijn in hun passing. Berghuis en in mindere mate Hato verspeelden de bal een aantal keren zeer risicovol terwijl de backs hoog stonden. Eigenlijk moet er tegen Feyenoord een 10 in die betrouwbaarder is maar die is er niet. Dan kan je beslissen slechts 1 back hoog te laten staan maar de backs lijken beiden verdedigend niet sterk. Best een lastige puzzel

23-09-2023 07:52

Henkjanklaas +20673

Vos erin zou al veel schelen . Wel absurd dat een 18 jarige je dan moet redden op het middenveld maar goed …

23-09-2023 10:21

Mundus +1241

Ben wel klaar met Keje. Langs de zijlijn staan schreeuwen maar geen verantwoordelijkheid nemen. Echt te makkelijk man !

22-09-2023 22:46

afct +8980

Is gewoon een interview omdat hij bij ajax en de kakkies heeft gevoetbald. Wat doet de beste man nu weer fout dan.
Lijkt mij een hele capabele man zou van mij best een advies functie mogen krijgen binnen ajax.

22-09-2023 22:55

MichelAngelo66 +22289

Moet hij zeggen “ik mag geen interview geven van Mundus , sorry”?

23-09-2023 00:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.