Mazraoui zet in op buitenlands avontuur: 'Ik ben transfervrij, dat is een feit'

door Jesse ter Haar 74

Bron ESPN

Mazraoui zet in op buitenlands avontuur: 'Ik ben transfervrij, dat is een feit'

door Jesse ter Haar 74

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Noussair Mazraoui zet in op een zomers vertrek bij Ajax, zo geeft hij toe voor de camera van ESPN. De back geeft aan ook met een langer verblijf zeker niet ontevreden te zijn, maar hij voelt de kriebels om een buitenlands avontuur aan te gaan.

Allereerst gaat hij in op de met 0-2 gewonnen wedstrijd tegen PSV. Hij zag een weinig gestructureerd duel. 'Het was een hectische wedstrijd. Twee teams die echt gevochten hebben. Het was meer een vechtwedstrijd dan een voetbalwedstrijd. Als je een slechte aanname had, stond er gelijk iemand op je en verloor je de bal. Er was geen ruimte voor slordigheden en juist daardoor komen nog meer slordigheden.'

Het hoogtepunt was zijn doelpunt, waarbij hij de bal met zijn linkerbeen knap in het doel krulde. 'Aannemen, niet nadenken en schieten', reageert hij. 'In de aanname denk je al na. Ik ga expres niet naar mijn rechter, want dan worden de opties kleiner. Ik pak hem naar mijn linker en ik weet al dat ik hem ga krullen in de korte hoek. Voor het aannemen ben je al aan het kijken naar je beste optie.'

Een vertrek van Mazraoui dreigt

Dan gaat hij in op zijn contractstatus en toekomst als voetballer. Hij kan nog niet met zekerheid zeggen waar hij na de zomer zal spelen. 'De status is dat ik transfervrij ben. Dat is een feit. Het is nooit helemaal uitgesloten dat ik bijteken, maar de kans is nihil. De kans is klein, tenzij er iets gebeurt. Je kunt het ook niet uitsluiten.'

Wel geeft hij aan zeker open te staan voor een stap in zijn carrière. 'Ik speel hier al zestien seizoenen, dus het is een mooi moment om te vertrekken. Dat heb ik ook gezegd. Het is niet zo dat ik weg moet, maar de situatie en het feit dat ik transfervrij ben, maken het makkelijker om te vertrekken. Mijn voorkeur is om een avontuur op te gaan zoeken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Lories +371

Respect voor Mous !

Jaren geleden kwam hij binnen bij jong Ajax, en vroeg of hij mee mocht doen.
Hij had immers geen contrakt.
Bestuur en trainers waren niet onder de indruk en mocht hij weer vertrekken. hij koos om te blijven.
Ajax heeft jaren plezier van hem gehad en nu vertrekt hij netjes via de voordeur.

26-01-2022 20:48

Eriksen10 +4805

Gakpo speelt al 15 jaar bij psv en tekent wel gewoon (weer) bij.

24-01-2022 13:28

Ozark +355

Geef die jongen wat hij wil en laat hem tekenen. Blijf niet zelfde fout maken door steeds maar "eigen" jongens voor weinig of gratis de deur uit te laten lopen om daarna te zien hoe anderen ze voor een fortuin verkopen.

24-01-2022 12:37

Juan62 +46419

Hij wil weg, een andere omgeving zien. andere tegenstanders
Tekengeld, meer loon etc
Gewoon weg

24-01-2022 12:46

Web +178830

@Ozark
Zijn allemaal jongens die bij Raiola zitten
Overmars gaat echt niet de spelers maar zo de deur uit laten lopen. Er speelt zich veel meer af

Toen ik het hem gisteren voor de camera zag zeggen
Wist ik genoeg
Alleen met zich zelf bezig ( EGO ) niets mer de club die hem dit mooie podium in Europa geeft

Als er goede spelers worden gehaald met een toptrainer, word het team sterker van, en kan hij zich beter ontwikkelen
Had hij bv bij Feijenoord gezeten? Was het anders gegaan
Waardeer je mooie club eens

24-01-2022 13:05

Jeyson.R +1773

ene kant snap ik het wel. nous heeft een tijdje bij jong ajax gespeeld op amateur basis. hij is ook de 1 van de weinigen die het ook heeft gered achteraf.

kreeg pas zijn contract toen die naar het eerste ging onder keizer.
nous is van nature een middenvelder.

wie weet hoe die zich ontwinkeld.

blessures. langste blessure die hij heeft gehad was met zn oog. dat is echt ongelukkig.

ik gun het hem van harte. als die niet bij teken.

24-01-2022 12:03

Web +178830

Dan moet je toch juist blij zijn?
Ajax geeft je een gigantisch podium in Europa
Haalt goede speler om hem een, waardoor het een goed team word
Individueel vallen ze bij de Europese clubs behoorlijk door de mand toch?
In het Ajax systeem is heel wat anders
Laat hij dat maar eens aan Donny vragen

24-01-2022 13:08

Lagasj +2905

Ook Mazraoui gaat het net als veel Ajax spelers erg moeilijk krijgen in het buitenland.
Zijn kracht is om naast verdedigen te "zwerven" en vaak op het middenveld aanspeelbaar te zijn.
Daar wordt hij door de achterhoede vaak aangespeeld, en goed ook.
In het buitenland gaat hij de eerste maanden hetzelfde doen, het middenveld in, maar nu krijgt hij de bal niet. Dat is nml een Ajax tactiek.
Dat leert hij dus binnen een halfjaar af want dat kennen ze, op de ploeg van Pep na, in het buitenland niet.
En dan is Mazraoui ineens een heel gewone verdediger die het zwaar gaat krijgen om niet op de bank te belanden.
Hetzelfde zal gebeuren met veel van de huidige Ajax spelers, niet omdat ze niet goed genoeg zijn maar door het specifieke Ajax spelletje dat in het buitenland, waar dan ook gewoon niet gespeeld (kan) worden. De Ajax paplepel ontbreekt.
Misschien op Bayern en City na.
Het gaat domweg om de centjes, echt niet om de waardering of het voetbal.
Zo eerlijk moet men maar eens leren te zijn.
Niets mis met geld verdienen.
Ik vraag me wel af of er dan nog wel iets van eergevoel overblijft als je vernederd weer eens op de bank moet plaats nemen.
Of erger.
Maar ja.... eergevoel, wie heeft het daar nog over?

24-01-2022 01:17

Indy073 +8967

Verwacht ook niet dat nous zo goed gaat presteren in het buitenland, gisteren was hij voetballend goed, maar verdedigend vond ik hem de hele wedstrijd al aan het verdrinken.

24-01-2022 09:38

Web +178830

Sterker nog
Hij moet het van het Ajax systeem hebben
Veel opkomen aan de binnenkant van het veld
Waar zie je dit bij backs?
Blind en Mazraoui zijn extra middenvelders bij Ten Hag

24-01-2022 13:09

Zlataninho +846

Ajax maakt een gruwelijke fout.
Nous heeft recht van spreken dat hij 4 miljoen wil verdienen, had hem die 4 miljoen gegeven en volgend jaar verkocht voor 15 a 20 miljoen, beide partijen blij. Nu laat je nous lopen om een verschil van 2 miljoen.

Ajax zal een vervanger moeten halen (10 miljoen?) Plus salaris van rond de 2 miljoen..

Doet gewoon pijn.

23-01-2022 21:45

Jaridebeste1 +6682

Het blijft een heel lastig verhaal. Aan de ene kant snap ik Nous heel goed. Hij wil na zo lang Ajax wel eens wat anders. Ik weet de ins en outs niet qua aanbod wat hij gekregen heeft en misschien is dat wel magertjes in vergelijking met spelers die net binnenkomen. Terwijl Nous wel heel belangrijk voor ons is. Aan de andere kant is hij ook veel geblesseerd geweest dus dat Ajax iets voorzichtig is, kan ik ook begrijpen. Het feit dat hij straks transfervrij de deur uitloopt is natuurlijk een slechte zaak voor Ajax. Vooral ook omdat hij de zoveelste is. Als elke speler dit zo gaat doen, is dat de doodsteek voor het verdienmodel van Ajax en dus ook voor ons allemaal als Ajax supporter, althans wat het aanhaken in Europa betreft.
Daar maak ik me wel zorgen om maar daar is Ajax ook zelf bij. En misschien moet Ajax hier strakker in gaan zitten.
Waar ik de meeste moeite mee heb wat betreft deze spelers en dan met name die onder Raiola, is dat elke keer maar dan ook echt elke keer hetzelfde riedeltje wordt afgespeeld. Ik wil blijven, ik blijf, zeker weten, ja het duurt wel lang, eh hoe langer het duurt, eh dat laat ik aan mijn zaakwaarnemer over, ehhhhhhhhhhh. Ik ben weg.
Dat eeuwige aan het lijntje houden, gelieg en gedraai vind ik persoonlijk waardeloos. En voor diegenen die roepen dat spelers dit niet gezegd hebben, zoek het maar op.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/mazraoui-duidelijk-ik-wil-echt-bij-ajax-blijven

23-01-2022 21:24

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25437

Dit is toch wel de schuld van Overmars niet acteren wanneer dat moet. Veel suc6 Nous waar dat ook is.

23-01-2022 20:53

Aldinho_nl +1061

Wat nou als een speler en een makelaar daar op inzetten? Wat moet Overmars dan doen?

Nous is een geweldige speler en hoop dat hij blijft, maar gratis de deur uitlopen is niet netjes na alles wat hij via Ajax heeft bereikt. We doen nu ook net alsof 1,5 tot 2 miljoen een schoktherapie is, maar dat is het toch niet? Hij is enorm vaak geblesseerd en dan krijgt hij ook zijn centen.

Weet niet of ze een creatieve oplossing hadden bedacht. Bijvoorbeeld wel een topsalaris, zoals 3 miljoen, maar dan niet volledig uitbetalen bij een blessure.

Vergeet niet dat Ajax niet in de positie is om iedereen 4 miljoen te geven. Dat is voor spelers als Tadic, een leider en iemand die nooit geblesseerd is.

23-01-2022 22:25

Drukwerk1968 +7112

Wie wil er niet na 16 jaar verder kijken? toen het contract verlengd had moeten worden was hij steeds niet fit en speelde Rensch. Samenloop van omstandigheden. Ik wens Nous een mooi afscheid van een club waar hij zich 16 jaar voor ingezet heeft.

23-01-2022 20:21

noppenkoning +41477

Jammer dat het zo gelopen is, hij speelt vaak goed in topwedstrijden, maar ook veel momenten dat hij nonchalant is vooral in de kleine wedstrijden. Hoop op een mooie carrière voor hem, gelukkig breken er veel rechtbacks door bij ons.

23-01-2022 20:12

Ajacied1981 +17412

Lekker op de tribune dus. En voordat mensen gaan klagen....zonder transfersom geen inkomende transfers dus denk goed na welke trend ingezet wordt / is als we dit gedrag gaan accepteren

23-01-2022 20:11

Kleineui +559

Ik vind het echt ongelooflijk dat zoveel mensen Overmars hier de schuld van geven.

Nous is hartstikke goed en in mijn ogen een echte Ajacied. Maar deze situatie komt echt door hem zelf. En ook bij hem durf ik te zeggen dat hij hier spijt van gaat krijgen. Als voetballer, niet voor zijn bankrekening.
Iemand die zo snel blessures en pijntjes heeft gaat het bij een topclub met nog 2 hele goede backs achter de hand ook gewoon niet redden. Ajax past perfect bij hem en hij past perfect bij Ajax..

23-01-2022 20:08

OdjePils +6320

Jammer voor ons en voor Ajax. Ik hoop dat Nous een mooie club vindt en dat Rensch zich ontwikkelt tot een beter RB dan Nous.

23-01-2022 20:02

NeeI +107936

Doodzonde. Echt.

23-01-2022 19:52

MrMartinez +2990

Echte clubliefde...

23-01-2022 19:38

Yeshyeshyall +10983

De beste moeten spelen dus banken lijkt me niet handig. Wel waar mogelijk Rensch en Regeer inpassen zodat die alvast kunnen wennen.

Nous heeft de afgelopen jaren gemiddeld iets meer dan de helft van de wedstrijden mee kunnen spelen. Dat is over drie seizoenen, als dat de norm is gaat hij het heel zwaar krijgen in het buitenland. Zeker ook als ie een minder aanvallende rol zou krijgen. Ik denk dat Ajax en Mazraoui echt een top match zijn en snap best dat hij eens naar het buitenland wil maar hoop dat hij het redt

23-01-2022 19:28

Ajacied1995 +10789

Weer n miljoentje of 20 in rook op zien gan

23-01-2022 19:14

Ajacied1995 +10789

Weer n miljoentje of 20 in rook op zien gan

23-01-2022 19:14

Medoz +4322

Dan heb je het al gauw over 40 miljoen!

23-01-2022 19:50

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Allemaal Raiola acties. Wat een voorspelbare reactie.

23-01-2022 19:05

JohnSnow +2975

Loopt al veel langer met deze gedachte rond, maar gezien hij nu openlijk mag praten met andere clubs komt het nu pas naar buiten.

23-01-2022 18:56

AFCA-1983 +17746

Zeer zorgwekkende ontwikkeling wat hier gebeurd.
Lekker banken en wegwezen. Ondankbaar figuur. Hij gunt Ajax dus geen vergoeding voor alle zorg die hij gehad heeft. Ik ik ik!!! Om te kotsen!

23-01-2022 18:45

DT10 +366

Waarom moet Ajax een vergoeding hebben? Heeft Mazraoui de laatste 16 seizoenen niet genoeg arbeid geleverd?

23-01-2022 18:53

AFCA-1983 +17746

Dat is het verdien model van Ajax.
1 van de zaken waar Ajax van leeft!
Ajax heeft hem ontwikkelt, dus daar mag wat tegenoverstaan

23-01-2022 18:59

KBouter +4122

Met dit soort gedachtengang gaat Ajax dus naar de kloten. Wat een wous.

23-01-2022 19:10

Artemio +32157

Ajax zal nooit naar de klote gaan. De volgende rechtsback staat alweer klaar>>> Regeer en Rensch mogen bepalen wie de volgende rechtsback gaat worden.

23-01-2022 19:22

TheRiviera +5478

Daarnaast speelt hij wel al 16 seizoenen bij de club en krijgen andere spelers die recent zijn gehaald een veel hoger salaris vergeleken met hem. In plaats van gelijk conclusies te trekken probeer de situatie ook eens van beide kanten te bekijken. Het is ook aan Ajax om ervoor te zorgen dat zulke spelers zichzelf gewaardeerd voelen bij de club.

23-01-2022 18:53

Sjaakie +5827

Die jongen is 24, kent het Ajax-systeem als z'n broekzak, moet z'n hoogtepunt nog krijgen (en het is maar de vraag of dat bij een andere club gaat lukken): dan moet je daar toch samen uit kunnen komen. Het zou heel dom zijn om hem te laten vertrekken.

23-01-2022 18:43

Web +178830

De spelers leren het schijnbaar nooit?
Alle Nederlandse Ajax spelers van de laatste jaren die een stap willen maken
Worden er niet beter op

Ze zijn nergens onomstreden
Spelen stuk voor stuk minder
Frenkie, Ziyech, De Ligt, Schone, Donny. Passen heel goed in het Ajax systeem. De manier van voetballen

Enorm sterk in de CL met Ajax
En nu op het Europees podium
Ken je ze niet weer.

Spelers hebben geen zelfreflectie
Waar speel je zo vrij als bij Ajax
Zegt ook genoeg over Ten Hag

Brobbey heet in 110 minuten meer plezier in zijn spel, dan daar in Duitsland
En ook gelijk goed spelen

Wanneer gaan de ogen hopen
Gravenberch de volgende?

23-01-2022 18:37

YRGI +32964

Aan de andere kant kun je er bij Ajax ook opeens naast staan, zie Nico. Ik snap wel dat Maz een keer naar het buitenland wil. Alleen dat hij Ajax niks oplevert, steekt wel. Had liever gezien dat hij Ajax, de club die hem heeft opgeleid, nog iets had opgeleverd.

23-01-2022 18:41

TheRiviera +5478

Je kan oordelen dat hij Ajax al meer dan genoeg heeft opgeleverd. Hij speelt hier al 16 seizoenen lang en is absoluut van waarde geweest in recente seizoenen. Dat zal heus meespelen bij het besluit van Mazraoui dat hij niet perse vind dat Ajax een transfersom voor hem moet hebben.

23-01-2022 19:03

diamanti +3194

Er is meer in het leven dan alleen voetbal, leven in een ander landen en een leuk salaris oa.

23-01-2022 18:43

TheRiviera +5478

Waarom zou Marzraoui zichzelf druk maken om andere spelers die momenteel niet de sterren van de hemel spelen in het buitenland? Het feit dat spelers zoals Ziyech niet volledig uit de verf komen bij Chelsea is voor hem geen reden om af te zien van een transfer.

Meeste spelers hebben ambities die niet waar gemaakt kunnen worden bij Ajax. De club is nog ver verwijderd van een positie als de elite van Europa. We mogen dan wel groot zijn qua naam maar qua voetballend en financieel vermogen kunnen we niet strijden tegen de grootste clubs.

Het is pijnlijk om te realiseren maar Ajax is nou eenmaal NOG niet een club waar spelers willen en kunnen blijven.

23-01-2022 19:00

TheRiviera +5478

Alsnog geef je geen sterke argumenten waarom dit de ambities van Mazraoui in de weg zou moeten staan. Dat andere spelers gaan en terug komen omdat ze in het buitenland gefaald hebben is niet een reden voor hem om voor altijd bij Ajax te blijven.

En dat er ergens anders meer lovend over Ajax word gepraat laat me volledig koud. Clubs die regelmatig als kleiner worden gezien worden altijd de lucht in geprezen zodra het een ''grotere club'' uit een sterkere competitie weet te verslaan. Maar hier in Nederland zijn we iets realistischer en snappen we dat Ajax absoluut nog niet op de plek is waar het moet zijn.

24-01-2022 14:52

michaellaudrup +4660

Jammer hoor, Rensch is er nog lang niet

23-01-2022 18:33

Mocrodammerr +23061

Er is geen speler bij Ajax1 die zo ondergewaardeerd is dan Nous.. dan bedoel ik financieel. Hij is niet stom..hij weet wat zn collega's verdienen..ze halen Berghuis binnen met een topsalaris maar je eigen product geef je slechts een fooitje. Hij maakt, terecht, gebruik van zn status. Ga maar lekker 20+ miljoen willen uitgeven aan die verrader Bergwijn terwijl je eigen spelers gaan vertrekken. Heb et al maanden geleden hier geroepen.. heel weinig binnen die selectie die gaan bijtekenen.

23-01-2022 18:32

Web +178830

Jij vecht heel erg voor Marokkaanse spelers
Dat valt wel heel erg op

Wat heeft Bergwijn nu met Mazraoui te maken?

Die niet tekenen zitten bij Raiola

23-01-2022 18:42

stefanwillem +12156

Ik denk eerder dat het met z’n zaakwaarnemer te maken heeft. En op basis van welke constante prestaties had mazraoui recht op een topsalaris? Misschien heb je het gemist maar onze vriend is vrij vaak geblesseerd geweest.

23-01-2022 18:45

TheRiviera +5478

Maar hij speelt hier wel al 16 seizoenen in tegenstelling tot Berghuis die hier niet eens een seizoen speelt met wel een veel hoger salaris ontvangt vergelijken met Mazraoui. Acht jij dat rechtvaardig?

Dit is een klassiek voorbeeld waar vele topclubs problemen mee hebben. Een hoog salaris word tegenwoordig gezien als een vorm van waardering. Als er meerdere spelers in de selectie zitten die korter bij Ajax spelen en ook minder van waarde zijn geweest dan verwacht je wel dat je meer verdient dan je medespelers.

Als de informatie die ik heb gelezen correct is dan verdient Mazraoui schandalig weinig vergeleken met zijn medespelers. En als ik heb gezien hoe Overmars er zwaar op tegen is om sommige spelers een serieuze salaris verhoging te geven voelt de informatie wel redelijk geloofwaardig.

23-01-2022 19:06

Andersen de man +2002

Hij heeft toch wel een paar verbeteringen afgeslagen. Marc heeft met m rond te tafel gezeten, had ie tot de subtopcategorie behoord.

Verder wel eens qua belonen eigen jeugd. Moet zeggen dat er wel gevaar zit in een soort hellend vlak: nu al zie je dat spelers met hogere salariswensen met Raiola in zee gaan. Als je heel makkelijk iedereen die zijn kont in de krib gooit opwaarderen, wil iedereen dat. Geldt wel meer voor Graaf dan voor Nous. Maar dan krijg je snel een onverantwoorde salarishuishouding, die eerlijk gezegd op dit moment al op flinke voet is.

23-01-2022 19:01

KBouter +4122

Mocros maken overal problemen, jij hier ook al op deze site. punt is gewoon dat Mocro Nous nu op de tribune moet en in kleedkamer 4

23-01-2022 19:14

ck69 +13126

Lastig. Je speelt zo'n 50 wedstrijden per seizoen, waar Nous er maar 15-20 van kan spelen. Wat voor topsalaris geef je een man van glas?

23-01-2022 19:31

Ajax1114 +19393

Hopelijk kunnen we Gravenberch verkopen maar clubs in het buitenland zijn ook niet gek, die jongen heeft een slecht schot, geen doelpunten en nog 1 jaar contract. Gaat geen club 18 M of meer voor betalen. Clubs weten ook dat je makkelijk kan wachten totdat spelers transfervrij zijn bij Ajax.

23-01-2022 18:31

Andersen de man +2002

Hoop dat hij een kentering inzet door gewoon voor twee jaar en een nette vooruitgang in centjes bij te tekenen. Tis nog niet de constante leider en daarin nog te trainen, evenals aanvallend dwingender zijn. Daar zijn goede trainers voor aan boord bij de club

23-01-2022 20:25

ajax4perez +9565

Mazraoui, Tagliafico, Gravenberch, Antony en Haller raak je sowieso kwijt.

Dan wordt het komend seizoen lastig om dit allemaal op te vangen..

23-01-2022 18:24

AFCA-pride +17394

Anthony ga je niet kwijt raken hoor….Fritz-Jim misschien wel😜

23-01-2022 18:51

Schip +23578

Ik heb het idee dat Ajax weer een beetje op de oude toer is gegaan qua verlengingen. Namelijk de houding aannemen dat men blij mag zijn dat Ajax ze wil verlengen en dat daar dus wel even vanuit wordt gegaan. Je hoorde dit soort opmerkingen al bij de jeugd en ook bij Onana waren ze zelf aanvankelijk niet geinteresseerd en toen hij aan de plaspil ging, was het inmiddels te laat. Vanaf dan komt het allemaal voor rekening van onze pillenpakkert, maar daarvoor hebben ze het al laten liggen.

Er komt best veel onrust van die aflopende contracten en misgelopen transfersommen. Kan wel gewezen worden naar de financieel directeur die streng is, maar het is de TD die voor onvoldoende inkomsten zorgt.

23-01-2022 18:24

Knalpot +3625

tja ik zie vooral een nieuwe methode van zaakwaarnemers om waarschijnlijk nog meer geld te verdienen, waaraan een club als ajax vooral niet teveel mee moet gaan in dat getraineer van die rasoppurtunisten.

23-01-2022 18:42

Schip +23578

Daar is niets nieuws aan. Ajax heeft een batterij aan juristen en professionals, die weten hoe de markt in elkaar zit. En dat tekengeld moeilijk te weigeren is door transfervrije spelers. Wees dat voor zou ik zeggen. Als eerdere contractverlengingen nou ook zijn afgeslagen door een speler, is het een ander verhaal.

Juist dat slachtofferrollerig gedoe maakt dat Ajax er niet van leert. En waarom hebben ze in godsnaam die Hamstra aangetrokken. Heb nou niet het idee dat het beter gaat op contractengebied.

23-01-2022 19:07

Knalpot +3625

Dat slachtofferig gedoe overkomt ook Barca, Man C, Milan, Madrid en Liverpool etc. Voor een club als Ajax is dat ook nog eens extra moeilijk omdat we in het algemeen een doorgeefluik zijn, die andere clubs zijn doorgaans eindstations tenzij je je financieel nog even flink wil verbeteren. En het is wel een ander soort variant je ziet steeds meer ook 'tevreden' clubspelers dit jaar op deze manier clubhoppen.

23-01-2022 20:27

Schip +23578

En Barca heeft me toch de zaken contractueel op orde....Niet echt een goed voorbeeld zeg...

Verder weet je niet of dat zo is. Namelijk of een club aanbiedingen heeft gedaan. Ik denk dat er bij AJax wel extreem veel kapitaal verdampt is met Nico, Neres, Onana, Mazraoui. De Brobbeys zullen er altijd blijven, maar eerste elftal spelers die zoveel kapitaal vertegenwoordigen is best een financiële ramp.

23-01-2022 20:53

Knalpot +3625

Nico en Neres is natuurlijk wel een apart verhaal die had je zeker wel kunnen slijten eerder (na '19) maar dan had je ook helemaal opnieuw weer moeten beginnen, wellicht hadden we dan die seizoenen erna niet eens CL gehaald wat je ook weer geld en mogelijkheden tot versterken had gekost. Dat ze nu dan uiteindelijk door concurrentie die 'waardes' niet meer vertegenwoordigen is misschien zonde maar niet zozeer een ramp.

En Barca dan doel ik op Dembele die hetzelfde kunstje gaat flikken, hoewel die jongen veel geblesseerd is geweest en het ook echt niet heeft laten zien gaat ie daar toch waarschijnlijk gratis de deur uitlopen om een grote klapper te maken.

23-01-2022 21:01

Schip +23578

Ja, wel mee eens dat Dembele en Mazraoui enigszins op elkaar lijken. Maar blessures zijn gelijk ook weer een kans om te verlengen natuurlijk. Een speler zal minder snel nee zeggen en minder hoge eisen hebben, er zal minder interesse zijn, alleen neem je wat meer risico.

Maar transfervrij de deur uitlopen is veel, veel kostbaarder.

Nico is pech hebben, maar gebruik hem dan potjandorie. Dat vergroot de kans dat hij blijft verlengen, totdat hij wordt weggekocht. Nu zijn de rapen gaar: daar krijg je niets meer van gedaan.

Hoe het ook zit, ik ken die opstelling van Ajax uit de pluche tijd en ook daarvoor. Het is enorm schadelijk. Een keertje lopen spelers gratis weg, maar dit is een redelijk patroon met de jeugd erbij.

23-01-2022 21:08

TheRiviera +5478

Vooral de situatie van Onana stoort me want het schijnt dat hij zelf na zijn laatste contract verlenging heeft aangeboden om zijn contract nog een keer te verlengen. Als Ajax er gewoon op in was gegaan dan had hij nu niet gratis de deur uit gelopen.

23-01-2022 18:43

Asociaal +2803

Die is dus weg. Ik zal het combineren van hem en de rechtsbuiten missen als het echt zover is. Maar goed, zijn eventuele vertrek bied kansen voor Rensch, ook al zie ik hem liever als CV, maar het centrum staat goed.

23-01-2022 18:22

Trainer23 +1434

Het is je gegund Nous! Echte Ajacied

23-01-2022 18:19

xxxsince85 +1581

Een echte Ajacied had ten minste een jaar bijgetekend en in de zomer voor een transfersom weggegaan.

Iedereen gunt Nous een transfer, maar hij is een jeugdspeler en Ajax leeft van deze inkomsten. Wanneer iedereen dit voorbeeld gaat overnemen van Nous en Brobbey (Gravenberch miss ook nog wel) dan zijn onze Europese ambities van korte duur.

23-01-2022 18:31

Maik +423

Wat is hem dan precies gegund? Na al die mooie jaren een aftocht via de achterdeur? Toch ongelooflijk dat je zo egoïstisch bent dat je niet even een krabbeltje kunt zetten zodat je eigen clubbie nog een miljoen of tien pakt 🙋🏼‍♂️🤷🏼‍♂️

23-01-2022 18:38

TheRiviera +5478

Omdat dit zijn kansen op een transfer verminderd natuurlijk. Clubs zijn altijd meer bereid wanneer ze een speler gratis kunnen oppikken en spelers zullen altijd handelen in belang van hunzelf en niet het belang van Ajax en dat is hun goedrecht van Ajax zal altijd het eigen belang boven het belang van haar spelers zetten.

23-01-2022 19:12

VoorOnzePloeg +5132

Banken. Weg ermee

23-01-2022 18:16

MNJ7 +8717

Tjaa wat moet je zeggen , je snapt het vanuit Nous oogpunt maar blijft eeuwig zonde. Wat een kapitaalvernietiging de afgelopen 2 seizoenen Brobbey,Onana,Nous,Gravenberch,Neres,Tagliafico.

Timber moet je nu ook gaan verlengen , die heeft voor hij basisspeler werd zn co track verlengd, dus die zal ook niet heel veel verdienen waardeer dat contract op en tot 2026/27.

23-01-2022 18:15

sebastiaan1900 +5351

Ja, tientallen miljoenen.

23-01-2022 18:23

Ajax1114 +19393

Ja en dan vinden mensen het gek dat Ajax er financieel niet goed voor staat. Nou met dit kamikaze beleid begrijp ik dat heel goed. Mogen blij zijn dat Bergwijn niet is gekomen. Moeten nu met deze selectie gewoon kampioen worden tenzij de gemakzucht weer in de ploeg gaat komen.

23-01-2022 18:32

Artemio +32157

Wanneer Mazraoui fit blijft hoort hij in mijn ogen tot de beste 10 rechtsbacks van de wereld.

23-01-2022 18:13

ToekomstTalent +9550

Ik ken geen betere zelfs

23-01-2022 18:14

PH2BOT +40494

Wèl voor het Ajax systeem maar als pure back zeker niet.

23-01-2022 18:15

hakimziyech +18246

Zeker. Ik durf zelfs top 8 te zeggen.

23-01-2022 18:18

ajax4perez +9565

AS het is 1-2 en geen 0-2

23-01-2022 18:10

AdK +1661

Tadaaa het hoge woord is eruit…
Zoals verwacht, na die zogenaamde zoethoudertjes/berichten in het begin van het seizoen. I don’t wanna say I told you so…

Nu Gravenberch nog, weten we weer precies hoe we ervoor staan.

Alsnog Nous alvast bedankt voor de mooie wedstrijden!

23-01-2022 18:10

MVG +16475

Ajax had dit gewoon kunnen voorkomen door hem twee jaar geleden een verbeterd contract aan te bieden. Deze jongen heeft relatief weinig verdient altijd en die wil een klapper maken. Dat is begrijpelijk. Hij heeft genoeg aan Ajax gegeven en het is niet alsof hij op zijn 20ste al weg is.
Ik vind het jammer want ik zie hem graag spelen.
Het gaat je goed na dit seizoen

23-01-2022 18:07

Mocrodammerr +23061

Precies. Ajax gaat pas onderhandelen in het jaar dat zn contract afloopt.

23-01-2022 18:09

Juichtoon +32678

Men is al 2,5 jaar met Nous bezig. Hij wil niet bijtekenen. Helaas. Met zachte druk vanuit kamp Mino.
Dat hij transfervrij vertrekt is niet goed, zelfs voor de club heel erg verkeerd. Maar dit is niet alleen aan Nous te wijten.
Maar het is mij wel duidelijk dat de toekomst van Ajax hem geen niks kan schelen. Ik zal dan ook niet voor hem applaudiseren of gaan staan bij zn laatste thuiswedstrijd.
Mijn held was een man die terwijl hij doodziek was Ajax nog kwam helpen. Daar komt Mazraoui niet bij in de buurt.

23-01-2022 18:16

Ajax1114 +19393

Echt he, ik roep al een jaar dat Overmars veel te laat gaat praten. Onana en Mazraoui zag ik een jaar geleden al aankomen. Het erge is dat ik vermoed dat Overmars er niets van leert.

23-01-2022 18:34

Amp +37936

Die jongen is veelvuldig geblesseerd. Waarom moest ajax toen zn contract verbeteren terwijl hij het seizoen ervoor ook maar voor 1 jaar verlengde. Toen hij nakhli opzij zette was duidelijk wat zn intenties waren: een klapper maken en niet verlengen. Zijn goed recht, 100%. Maar beetje simpel om alles naar ajax te schuiven

23-01-2022 18:14

MVG +16475

Ik schuif helemaal niks op Ajax af. Ik constateer alleen hoe dit voorkomen had kunnen worden. Ajax committeerde zich niet aan Mazraoui (misschien begrijpelijk gezien zijn blessures) en andersom doet Mazraoui dat nu ook niet naar Ajax . 1+1=2
Ik vind dan niet dat Mazraoui hier weggezet moet worden als ondankbare hond. That’s all

23-01-2022 18:20

Amp +37936

Je schrijft zelf dat het voorkomen had kunnen worden, en vervolgens wijs je één kant op. Hoezo niet naar ajax? Naar wie wijs je dan als je het hebt over deze situatie te voorkomen? Dat hij hier als ondankbare hond wordt neergezet slaat idd nergens op. Maar voor van velen hier had je dit kunnen verwachten. Die reageren ook maar zo als t ze uitkomt. Vergelijk dit maar bvb met een situatie als labyad (zijn ze liever kwijt dan rijk, maar zullen ze vast geen depressie aan overhouden als hij transfervrij weg gaat)

23-01-2022 18:26

MVG +16475

Er staat toch dat Mazraoui nu hetzelfde doet naar Ajax. En als ik zeg dat Ajax het had kunnen voorkomen dan wil dat nog niet zeggen dat Ajax het had moeten voorkomen…. Waarschijnlijk was hij dan alsnog nu vertrokken alleen dan met een transfersom. Daar heeft Ajax niet op willen gokken.
Volgens mij is er geen man overboord als Mazraoui weg gaat. We hebben Rensch en Regeer.

23-01-2022 18:37

ToekomstTalent +9550

Overmars dus, dat roep ik hier allang. Maar velen hier zijn nog te stom om te poepen.

23-01-2022 18:15

stefanwillem +12156

Hou toch eens op man zeikwijf

23-01-2022 18:27

ToekomstTalent +9550

Omdat jij dat zegt doe ik er nog een schepje bovenop

23-01-2022 19:13

hakimziyech +18246

4 jaar trouwe dienst. Jammer van de blessures. Komt daardoor niet aan de 200 wedstrijden. Maar 150 is meer dan prima. Bedankt voor alles Nous. Een van de sierlijkste rechtsbacks in de wereld. Slangenmens. Vandaag super belangrijk ondanks zijn matige pot. Het ga je goed topper.

23-01-2022 18:06

Mocrodammerr +23061

Ajax faalt gewoon keihard met het tijdig verlengen van contracten. Nous is altijd eerlijk geweest. Nous heeft in de jeugd ook altijd tegen een mager contract mogen blijven..die knult wilt waardering en dat is terecht. Ik hoop toch dat ie kan blijven

23-01-2022 18:04

ToekomstTalent +9550

Overmars was toch zo geweldig ?

23-01-2022 18:16

Mocrodammerr +23061

Heb ik nooit geroepen?

23-01-2022 18:20

ToekomstTalent +9550

Dat zou kunnen maar ik bedoelde de meeste gappies hier wel.

23-01-2022 19:13

Web +178830

Jij zal het altijd opnemen voor Ziyech, Labyad en Mazraoui
Dat ligt er zo dik op telkens

Nooit op de knieën voor een speler
Ziyech was al net zo bij Oranje
Graag of niet
Anders weg wezen

Gaat lekker hè met die 2 bij Marokko toch?
Van Basten had het ook heel goed door

Goede voetballers maar dat verschrikkelijke EGO

23-01-2022 18:19

Mocrodammerr +23061

Hahahahahahaahahha kan ik er wat aan doen dat zij de beste spelers bij Ajax zijn of waren? Ga maar lekker kapot van je haat

23-01-2022 18:27

Artemio +32157

Labyad is/was gewoon een miskoop.

23-01-2022 18:30

Ajax1114 +19393

En dat is nog zwak uitgedrukt hahaha. Wat een kapitaal vernietiging is er afgelopen jaren geweest, niet normaal meer. Hopen op een gelukje met Magallan dat Anderlecht hem overneemt voor 5 M.

23-01-2022 18:37

KBouter +4122

Je moet wel begrijpen dat Nous een verdediger is...geen middenvelder en geen aanvaller. Dit soort voetballers hebben nooit het beste contract.

23-01-2022 20:54

Juichtoon +32678

Ajax faalt zeker voor een deel, maar het is kennelijk nu ook een trend onder bepaalde spelers om je uit je contract te laten lopen. Dit gebeurt ook in het buitenland.
Dat je dat als kind van de club ook doet is voor mij onbegrijpelijk. Kennelijk kan het Nous niet schelen in welk bedje toekomstige Nousjes komen. Daar wringt voor mij de schoen. Een deal waarbij Ajax nog 10 mln transfergeld ontvangt, omdat dat de levensader van Ajax is, had prima mogelijk geweest. Dat Nous daar met zn volle verstand niet voor kiest reken ik hem aan en vind ik een klap in het gezicht van al die supporters die Ajax met hun laatste cent achterna reizen.
Wij maken Ajax met zn allen sterker...

23-01-2022 18:28

Msc +14160

Nu moet Ajax het netjes afwikkelen… wellicht kan hij over 2 jaar dan weer terug voor een bescheiden bedrag nadat hij een tijdje gebankt heeft

23-01-2022 18:04

RN +14719

Ajax moet er echt voor gaan waken dat niet alle toppers gratis de deur uit lopen

23-01-2022 18:03

Juichtoon +32678

Het is al te laat. Ook Gravenberch en Timber gaan na Nous en Brobbey niet bijtekenen....

23-01-2022 18:31

Elayais +5082

ik zie een trend, Raiola. Halen we Mazraoui ook na half jaar weer op?

23-01-2022 18:02

ajaxamst1 +864

WAAROM verlengen ze bij Psv (Gakpo) wel tot 2026 en zien al meerdere spelers gratis de deur uitlopen. Echt strenger aanpakken. Regeer laten verlengen en samen met Rensch op RA zetten. Nu is het een keer klaar

23-01-2022 18:01

AlexLitmanen10 +14429

Ik mis je nu al, held 🥲

23-01-2022 18:01

Spectre +2306

Het is zijn goed recht hoor maar als je de hele jeugd hebt doorlopen zorg je toch dat je Ajax in de vorm van een transferbedrag iets kan teruggeven.

23-01-2022 18:01

Qifesh +24917

Misschien moet ie beter dan een Alvarez betaald krijgen.. juist omdat ie een stukje Ajax DNA heeft ingebakken..

23-01-2022 18:06

laling +2329

Met Gravenberch gaat precies hetzelfde gebeuren. Die wil alleen bijtekenen als er een (lage) transfersom in z'n contract komt.
Dit tast het verdoenmodel van Ajax aan.
Als investering voor de toelomst -als ze signaal naar anderen- Gravenberch niet meer opstellen totdat hij bijteknt of weggaat. Desnoods anderhalf jaar. Dit is miscchien kapitaalvernietiging, Maar nodig om nog meer kapitaalvernietiging in de toekomst te voorkomen.

23-01-2022 18:00

Msc +14160

Als hij voetbal als vandaag dan betaalt iedere andere club idd een laag bedrag ja

23-01-2022 18:01

Redlum +1707

Hoop dat hij de rest van dit seizoen blessurevrij blijft dan kan hij nog 1 klapper maken, die daarna van blessure naar blessure ben ik bang….

23-01-2022 18:00

Artemio +32157

Ik ben benieuwd wat Overmars en zijn luitenant deze maand gedaan hebben qua werkzaamheden omtrent contractverlengingen.

Wanneer dit zo doorgaat is Gravenberch na dit seizoen weg voor een spotprijs.

23-01-2022 18:00

ToekomstTalent +9550

Overmars was toch zo geweldig? Ik mocht daar niks tegenin brengen van al die ventjes hier.

23-01-2022 18:17

Henkjanklaas +20661

Oprotten nous… ajax onwaardig., gravenberch mag van mij ook oprotten, speelde weer als een krant vandaag. Moet eens leren schieten en de juiste keuzes maken, gewoon een gemankeerde voetballer en als je dan een gebrekkige voetballer als alvarez iedere tegenstander ziet opvreten. Dat is pas mentaliteit, heeft veel minder talent dan gravenberch maar brengt 2 x zo veel.

23-01-2022 17:58

Turbo +42112

Wat was Alvarez weer goed vandaag inderdaad.. Kom op zeg. Mazraoui rost de winnende op weergaloze wijze binnen, Alvarez staat te slapen bij de tegengoal maar Alvarez is de geweldenaar en Mazraoui moet oprotten. Lekker man.

23-01-2022 18:00

Web +178830

@Turbo
Heb je het met de goal ook al een keer over Timber gehad
Of heb je stront in je ogen?

23-01-2022 18:24

Turbo +42112

Timber maakt een fout. Doet niks af aan het zwakke verdedigen van Alvarez.

En hou aub op met die stoere taal telkens. Als iemand ook maar enigzins direct naar je is begin je al te janken en kruip je je slachtoffer-rolletje in. Gedraag je een beetje volwassen. Weet dat het moeilijk voor je is, maar niemand zit te wachten op een 70 jarige keyboard warrior.

23-01-2022 18:41

robertomalone +1185

Jij moet gewoon fan worden van Heracles. Daar lopen er 11 die de tegenstander opvreten.

23-01-2022 18:01

Henkjanklaas +20661

Domme opmerking. Gravenberch heeft karrenvracht aan talent tov alvarez maar laat geen reet zien in zo n wedstrijd als vandaag!

23-01-2022 18:22

robertomalone +1185

Weet je wie helemaal niks liet zien. Die Alvares van je. PSV liet hem zwemmen in de eerste helft en Alvares maar zoeken hoe hij zijn rol moest invullen. Pakt weer een gele kaart op een plek dat het niet hoeft en op een moment in de wedstrijd dat je het liever niet ziet. Maar goed, hij heeft ook goede dingen gedaan. Dat in koor zingen dat Gravenberch zo slecht is, is onzin. Ja er gaan dingen fout en ja onder druk maakt hij soms de verkeerde keuze, maar hij doet ook veel goede dingen. Jammer dat jij dat gewoon niet wil zien.

23-01-2022 19:36

Ajaxadam1 +31670

Sneu dat we zongen bij Dortmund uit voor m. Hij wist toen al dat ie weg zou gaan.

23-01-2022 17:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.