Matig Ajax pakt eerste overwinning in 2023 en plaatst zich voor achtste finales KNVB Beker

door NielsOpdam 4068

Bron AS

Matig Ajax pakt eerste overwinning in 2023 en plaatst zich voor achtste finales KNVB Beker

door NielsOpdam 4068

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax heeft woensdagavond met 0-2 gewonnen op bezoek bij FC Den Bosch. De Amsterdammers speelden een matige wedstrijd in Stadion De Vliert, maar wonnen dankzij een benutte strafschop van Dusan Tadić en een treffer van Kenneth Taylor. Hierdoor is Ajax geplaatst voor de achtste finales van de TOTO KNVB Beker en houdt het voor het eerst sinds 10 september 2022 de nul.

Bij de Amsterdammers ontbraken er tien (!) spelers. Steven Berghuis, Steven Bergwijn en Mohammed Kudus waren er zondag niet tijdens het uitduel met NEC Nijmegen en ontbraken woensdagavond opnieuw. Het drietal is ziek en Edson Álvarez en Jurriën Timber hebben zich daarbij inmiddels bijgevoegd. Brian Brobbey viel afgelopen zondag uit met een schouderblessure en ontbrak zo ook. Verder waren Florian Grillitsch, Youri Baas, Youri Regeer en Ahmetcan Kaplan niet van de partij.

Gerónimo Rulli begon in de basisopstelling en maakte zo zijn debuut voor Ajax. Lorenzo Lucca en Kian Fitz-Jim maakten ook hun basisdebuut in het eerste elftal van de Amsterdamse club. Verder mocht Owen Wijndal in de basisopstelling beginnen. Hierdoor begon Calvin Bassey in het centrum van de verdediging.

Met een hoop jeugdspelers op de bank kreeg Ajax na zeven minuten de eerste kans van de wedstrijd. Taylor dribbelde met de bal richting het zestienmetergebied van FC Den Bosch, waarna de Ajacied op goal schoot, maar zijn inzet ging naast het doel. De Amsterdammers hadden de bal, maar kwamen tot weinig kansen in De Vliert.

Na negentien minuten kreeg Ajax een strafschop mee. Taylor kreeg de bal binnen de zestien, waarna Dino Halilović fel inkwam. Aanvoerder Dusan Tadić ging achter de bal staan en benutte de penalty. De Ajax-aanvoerder schoot de strafschop goed binnen, waardoor de ploeg van Alfred Schreuder op een 0-1 voorsprong kwam.

In de periode na het doelpunt kreeg Ajax een aantal kansen. Davy Klaassen probeerde het met een omhaal, maar zag die poging een halve meter naast gaan. Ook Wijndal kreeg een mogelijkheid, maar zijn inzet ging voorlangs. Vlak daarna kreeg Ajax via Bassey nog een goede kopkans, maar de verdediger kopte de bal over. Tijdens deze periode was de beste kans voor Francisco Conceição. Hij schoot de bal op de lat.

Ajax begon ongewijzigd aan de tweede helft in Den Bosch. Nadat de tweede helft zeven minuten onderweg was, kwamen de Amsterdammers op een 0-2 voorsprong. Taylor schoot Ajax met een droge knal op een ruimere voorsprong in De Vliert. Na zijn doelpunt kreeg de middenvelder een gele kaart wegens provocerend juichen. Kort na zijn goal werd het duel even stilgelegd. Ajax wilde ingooien, maar er werden veel voorwerpen op het veld gegooid door de fans van FC Den Bosch.

Na de korte onderbreking en nadat de stadionspeaker een oproep deed, mocht Wijndal weer gaan ingooien. In de tweede helft kabbelde de wedstrijd richting het eind en waren de hoogtepunten spaarzaam. Na 69 minuten ging Ajax nog wel drie keer wisselen. Christian Rasmussen, Victor Jensen en debutant Olivier Aertssen kwamen in het elftal voor Conceição, Rensch en Taylor.

Vijf minuten voor tijd mocht Jorrel Hato ook zijn debuut maken in Ajax 1. Het zestienjarige talent viel in voor Wijndal. Ajax wint uiteindelijk met 0-2 in Den Bosch en mag zich nu gaan richten op het competitieduel van aanstaande zaterdag. De Amsterdammers spelen dan in eigen huis tegen FC Twente.

Opstelling FC Den Bosch:

Van der Steen; Mulders, Van den Bogert, Van Grunsven, Maas; Ahannach (77' Möller), Van der Heijden; Halilović (66' Van Bakel), Hammouti (77' Leijten), Verbeek (90+3' Patoulidis); Konings.

Wissels FC Den Bosch:

Sikking, Vrolijks, Van Hedel, Ryan, Möller, Van Bakel, Leijten, Hendriks, Patoulidis, Barglan.

Opstelling Ajax:

Rulli; Sánchez, Rensch (69' Aertssen), Bassey, Wijndal (85' Hato); Taylor (69' Jensen), Fitz-Jim, Klaassen; Conceição (69' Rasmussen), Lucca, Tadić.

Wissels Ajax:

Stekelenburg, Pasveer, Rasmussen, Hlynsson, Vos, Aertssen, Warmerdam, Gooijer, Banel, Hato, Jensen.

Doelpunten:

0-1 Dusan Tadić (20', pen.)
0-2 Kenneth Taylor (52')

Bijzonderheden:

- In aanloop naar deze wedstrijd sprak Ajax Showtime met voormalig Ajax-jeugdspeler Anass Ahannach. De middenvelder van FC Den Bosch vertelt uitgebreid over zijn periode in Amsterdam.
- Bij Ajax is Brian Brobbey een twijfelgeval. Daarnaast rekent trainer Alfred Schreuder nog niet op de spelers die afgelopen zondag tegen NEC afwezig waren.
- De kans is groot dat Gerónimo Rulli woensdagavond als doelman begint.

Gerónimo. Rulli G. Rulli 6.8
6.8
3.3
3.3
5.4
Devyne. Rensch D. Rensch 5.4
5.4
4.5
Calvin. Bassey C. Bassey 4.5
4.5
4.1
4.1
6.6
6.6
5.5
Kenneth. Taylor K. Taylor 5.5
5.5
7.4
3.8
Lorenzo. Lucca L. Lucca 3.8
3.8
5.2
Dušan. Tadić D. Tadić 5.2
5.2
Totaal aantal stemmen

2151

Gemiddeld cijfer

5.2

Man of the Match

F. Conceição

Lees meer over:
Plaats reactie

Eurysaces +29544

Jong Ajax wist 4 keer te scoren tegen den Bosch in de laatste ontmoeting. Dan speelt het grote eerste elftal met jongens die per jaar waarschijnlijk de begroting van die complete club binnen halen aan salaris en dan komen ze tot 2 doelpunten?

Is dit Ajax? Het Ajax dat zich terug probeert te vechten uit een heel diep dal? Het is weer een dieptepuntje onder deze trainer, die al lang een breed vervangen had moeten worden.

12-01-2023 12:59

TeringHenkie +28612

Dat zegt niets...tegen het 1ste hebben die gasten een 200% andere instelling.

12-01-2023 13:03

Eurysaces +29544

Alsof jong Ajax niet een ploeg is die ze een pak slaag willen geven. Op dit niveau hoort de andere instelling ze alleen maar in problemen te brengen..

12-01-2023 15:48

Gewoon Gijs +18422

#Schreudermoetblijven

12-01-2023 10:06

Babangida83 +23953

Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Veel zieken. Maar zo hebben Fitz Jim en Conceicao zich toch goed laten zien de laatste twee wedstrijden en vond ik Aertssen ook prima meedoen. Ook die komt er aan. En ook goed voor het wedstrijdritme van Lucca. Die heeft zichzelf alleen geen dienst bewezen. Maar ook voor hem geldt wedstrijdritme nu nog als excuus. Hij had echter beter gewoon zijn kans kunnen pakken.

12-01-2023 09:33

A-west +5744

Alle lof voor Sanchez. Hij probeert zeker beter te worden. Hij deed het heel behoorlijk. Wijndal is een mispeer. Misschien wordt hij beter als hij meer speelt. Blind mis ik totaal niet. Van achteruit wordt er in ieder geval sneller de aanval gezocht. Met als Conceicao als geweldenaar. Wat een talent. Zeker zo goed als Antony. Lucca, ja wat moet je daar van zeggen. Ook voor hem geldt: meer spelen om hem goed te kunnen beoordelen.

12-01-2023 09:14

4bier +31367

Sanchez deed het behoorlijk? HAHAHA die man werd er telkens uitgelopen door directe tegenstander.

12-01-2023 09:17

Babangida83 +23953

Het hielp in de opbouw gisteren ook wel dat Alvarez niet meedeed en Fitz Jim het gewoon goed invulde. Wat de vraag opwerpt waarom Grillitsch in Godsnaam is aangetrokken.

12-01-2023 09:34

JanBiesbos +29236

Het is ongelofelijk maar de huidige ziekenboeg is hoogst waarschijnlijk zijn redding!
Minder keus is voor hem het beste , kan hij ze niet verkeerd neerzetten , speelt conceicao en jeugd! Alles waar wij al zolang om roepen! Waarschijnlijk heeft hij een engel op zijn schouder die hem op deze manier helpt door ze ziek te maken! Ik voorzie tegen Twente een overwinning wat een mazzelpik is hij toch!

12-01-2023 08:52

Ferd +38589

Schreuder kan nu voor altijd zeggen dat hij spelers als Fitz-Jim, Aertssen en Hato liet debuteren. En zal dat argument ook gebruiken als hij commentaar krijgt over het niet inpassen van de jeugd

12-01-2023 09:23

louis60 +11472

Zo en dan wordt het nu tijd voor onze trainer voor de eerste overwinning op een goede ploeg uit de top 5 van de ED. Twente kom er maar in. Of staan we maandag nummer 5?

12-01-2023 08:03

Gewoon Gijs +18422

Eerst competitie zege sinds herfstvakantie...

12-01-2023 09:49

VluggeJaapie +2046

Kunstgras, slecht weer en veel zieken....

Laten we deze wedstrijd heel snel vergeten!

Gaat om Twente wellicht paar zieken terug en tja als Schreuder de spelers ook zaterdag dan op de juiste plek zet, ligt het echt aan de spelersss... zij moeten het doen of je de trainer nou leuk vind of niet.

Vanaf begin van het seizoen wilde iedereen Wijndal in de basis... (want die deed het zo goed bij az) ipv van Blind, altijd gezegd ook toen blind minder speelde... altijd blind opstellen want aan die Wijfdal heb je niks, is al het hele seizoen aan het kutten, van alle mis aankopen steekt Wijfdal erboven uit. Je kan zeggen wat je wil van bv Sanchez maar je ziet wel dat hij zijn best doett en vooral vecht om een wedstrijd te winnen.

Als Ajax verliest of gelijk speelt aankomende zaterdag tegen Twente, is het wel klaar met die Schreuder... WIE WORDT ZIJN VERVANGER!!!

FdB?
Bosz?
Heitinga?
LvG (tot einde seizoen)?
Wie o Wie?????????????

12-01-2023 07:20

Koewinten +34

Wijfdal? Hoe oud ben je?

12-01-2023 09:17

Ferd +38589

en wie is Heintinga?

12-01-2023 09:25

MarcHogervorst +35302

Ik denk misschien twaalf en dan een brugklasser die zijn huiswerk niet maakt als hij de leraar een eikel vindt. ("... zij moeten het doen of je nou je trainer leuk vind of niet") 😂

12-01-2023 12:35

VluggeJaapie +2046

Oh jij bent er ook zo'n eentje... ouwehoer!

Vraag je mama, hoe oud ik ben.

12-01-2023 21:44

Ferd +38589

"Vanaf begin van het seizoen wilde iedereen Wijndal."

niet iedereen slome, lees maar terug. Ik riep vanaf dag 1 dat die gozer niet gehaald moest worden

12-01-2023 09:24

VluggeJaapie +2046

Jij bent de grootste Wijndal fan... ga je schamen slappe!!!

13-01-2023 10:38

Ferd +38589

Okay meneer de schreuder fan. Die enorme schreuder tattoo op je kale schedel ziet er overigens levensecht uit

14-01-2023 02:15

Redrum +96220

Jongens, ik zie een hoop verhitte duscussies hieronder en dat moet stoppen! Dit is precies wat Alfred wil, snappen jullie dat dan niet?!

12-01-2023 07:15

Gewoon Gijs +18422

Precies, verdeel en heers, dat wil Alfred. Laten we lief zijn voor elkaar. En als één man achter Ajax en Schreuder gaan staan

12-01-2023 09:51

Ajax4proud +10898

Ajax mag tegen Twente proberen om 3 punten te halen.

12-01-2023 06:56

Ajax4proud +10898

Wat kan je van deze wedstrijd zeggen, Francisco Conceição was weer het mannetje en Tadic knalde een mooie penalty naar binnen.

12-01-2023 06:55

DnSchel +559

Dacht niet dat ik ooit in slaap zou vallen bij een wedstrijd van Ajax..

12-01-2023 06:44

TCB +768

Het is me ook gelukt!

12-01-2023 07:51

Oxxer +164724 moderator

De nul gehouden is niet de verdienste van Ajax, had vooral te maken met het niveau van Den Bosch, de achterhoede in deze vorm en huidige trainer is bibberen bij iedere tegenaanval.

12-01-2023 06:43

PetrusKeizer +10739

Dat al die basisspelers ziek zijn is Schreuders schuld. Die heeft individuele gesprekken met die spelers gevoerd, zonder mondkapje.

12-01-2023 06:07

JantjeBeton +3009

Hahahaha, gek!!!😂

12-01-2023 06:39

DeWijsneus +25750

Het lek is boven!

Ja echt, op zolder. De loodgieter komt zo, zucht.

12-01-2023 05:00

jerryisthename +31942

👍🏼😂

12-01-2023 05:23

ShiekTakTiek +5996

Off:

Vind het opvallend dat Misehouy vandaag een foto op zijn insta heeft geplaatst met de tekst: “de tijd zal het leren”

En dat Van Axeldongen en Silvano Vos dit bericht hebben gedeeld waarmee het lijkt alsof ze achter zijn boodschap staan of iets?

Ik weet niet wat de bedoeling ervan is maar het is toch enigszins opvallend te noemen lijkt mij.

12-01-2023 03:09

Nr.10 +111511

Opvallend.

12-01-2023 04:03

DeWijsneus +25750

Opvallend.

12-01-2023 05:01

Dubbelvla +8500

Opvallend.

12-01-2023 07:58

Ferd +38589

en waarom vind je het opvallend? Wat denk je dat deze boodschap betekend?

12-01-2023 05:09

DeWijsneus +25750

Vind het vooral opvallend.

12-01-2023 06:32

Ferd +38589

waarom vind je het opvallend? Serieuze vraag.

12-01-2023 06:46

ShiekTakTiek +5996

Kan van alles zijn natuurlijk. Wellicht dat zij zich in welke zin dan ook onbegrepen voelen of verwacht hadden meer kansen gekregen te hebben OF überhaupt vertrouwen vanuit leiding/Schreuder dat ze in beeld zijn.

Wat in mijn ogen wel teveel van het goede zou zijn omdat het jonge jongens zijn die alles nog te bewijzen hebben en vooral Van Axeldongen 80% geblesseerd is de afgelopen 2 seizoenen. Echter loopt zijn contract wel af en ik zie hem niet verlengen. PSV word in de wandelgangen genoemd en ik zie hem daar zomaar heengaan kijkend naar de weg die wij ingeslagen zijn (peperduur inkopen en een trainer die zo lijkt weinig oog voor de toekomst, letterlijk en figuurlijk, heeft).

Vos ziet spelers op zijn positie ook niet altijd leveren zowel in 1 als Jong en toch word hij deels genegeerd. In de oefenwedstrijd tegen Volendam speelde hij als linksback en LCV. Tuurlijk zijn dit maar oefenpotjes en moest er wat geschoven worden. Maar dit zijn wel de toptalenten die door alles en iedereen de hemel in geprezen worden en gewoon de beste van hun lichting zijn geweest altiid, waardoor zij met het huidig beleid wel 2x nadenken om te blijven.

OF

Het kan betekenen “de tijd zal het leren” of hij uiteindelijk doorbreekt als het toptalent wat men hem toedicht. Dus in positieve zij. Ik ben gewoon bang dat onze parels weggaan door het vage beleid wat nu gevoerd word. Ik zou het dood en doodzonde vinden.

12-01-2023 07:58

YoungLeur +862

Valt lekker op toch?

12-01-2023 08:32

Denswillegeon7 +1547

De tijd zal het leren kan ook gewoon betekenen dat hij tegen de tijd zal zijn wat hij in de toekomst kan/zal bereiken en zijn vrienden vos en avad delen het zo dat er meer likes op komen niet te ver zoeken

12-01-2023 07:49

Mijnclub33x +9992

Het is droef gesteld met het niveau in de Keukenlossers kompetitie en daar is Den Bosch een goed voorbeeld van.

12-01-2023 03:00

Mijnclub33x +9992

Kom, kom, supporters, tien zieke basisspelers dat hakt er wel even in qua niveau. Zien nu dat de jeugd eindelijk een kans krijgt en die gretig pakt. Daar ligt de toekomst

12-01-2023 03:08

Mijnclub33x +9992

Stond daar zo'n beetje bijna heel jong Ajax in het veld, op Klaassen en Tadic na. Die jonge gasten hadden al eens eerder tegen die betaalde amateurs van Den Bosch gespeeld in de Keukenlossers competitie.

12-01-2023 03:36

champhead +14460

Helaas niet kunnen kijken.. wie waren de + en -en?

12-01-2023 02:19

Velibor30370 +4158

Als ik al een plus kan noemen dan zou ik zeggen Fitz-Jim, Rulli, misschien Rensch en Aertssen. Maar gezien de comments hieronder zag t r op de tv een stuk beter uit dan in t stadion…wmb eigenlijk geen enkele plus

12-01-2023 02:23

Velibor30370 +4158

Oh en Chico was eigenlijk ook best aardig, misschien de enige die echt een plus verdiend

12-01-2023 02:25

Velibor30370 +4158

Net thuis na bezoekje aan Den Bosch. Ja, Ajax is rondje verder maar wat een armoede….Van ellende meer bier gedronken dan goed voor me is…ik ben en blijf een trotse Ajacied maar wat r momenteel ten toon gespreid wordt is verschrikkelijk. Ik
kan me niet voorstellen dat dit met deze trainer nog iets gaat worden, stoppen alsjeblieft hiermee. Maakt niet uit wie er voor de groep gezet wordt, Heitinga of Peerenboom voor mijn part, alles beter dan Alfred. Zat vlak achter de dugout en t is bijna pijnlijk om de disconnectie te zien en voelen. Stoppen, stoppen, stoppen met deze trainer…

12-01-2023 02:07

jerryisthename +31942

Helemaal eens. 👍🏼
Om je kapot te schamen met deze trainer. 🙄

12-01-2023 05:27

Drummer4ever +1372

Zelfs zonder trainer zou het beter zijndan bet Schreuder....

12-01-2023 08:39

Hebbendiekip +4828

Het resultaat komt vanzelf, en zo geschiedde!
Wat een geweldenaar is het ook!

12-01-2023 01:57

Oeroeboeroe +18450

Ik snap niet dat er hier nog mensen zijn, die zeer positieve dingen uit deze wedstrijd hebben kunnen halen. Kom op hé, je speelt tegen de fucking nr 16(!) Van de KKD, die lui moet je, met alle respect, oprollen.

12-01-2023 01:16

Louis.K +2130

Met 11 voor de pot hshaha

12-01-2023 01:31

Ferd +38589

het enige positieve is dat Schreuder Hato inbracht een paar minuten voor tijd. Niet uit nood omdat Wijndal op was, maar omdat hij een jonge speler minuten wilde geven zoals bij Ajax hoort

12-01-2023 05:11

Ajax95Duivendrecht +24166

Wijndal, Bassey en Sanchez... Ik weet echt niet of ik nou moet janken, of spontaan moet lachen van stunteligheid. Tientallen miljoenen weggemikt afgelopen zomer... Om vervolgens 3 achterhoedespelers te kopen die niet kunnen voetballen, en daarnaast ook verdedigend-positioneel hun issues hebben.

Vandaag ook nog eens vergezeld van wandelende giraf Lucca en balletjeswachter Klaassen, en het feest was compleet

12-01-2023 01:14

jerryisthename +31942

Inderdaad...dat is je hele achterhoede bijna...!
Kun je nagaan hoe die geslacht gaan worden tegen Twente en Feyenoord...en Union Berlin.
Want Schreuder mag gewoon blijven, hoor.
Wat, volgend seizoen ook wel, als hij zelf wil natuurlijk, onze briljante mastermind.
Dit is mijn club niet meer op dit moment....nooit dit gevoel zo erg gehad in 43 jaar tijd...ook niet met Blind, Wouters en Jol en de irritante mensen in de leiding destijds. Kun je nagaan.

12-01-2023 05:32

louis60 +11472

Geweldig. Jong Utrecht won dan wel met 1-4 van Den Bosch maar Ajax bewijst ook dat ze van Den Bosch kunnen winnen. Wel heel goed. 0-2 is op dit moment echt heeeel goed.

12-01-2023 01:06

GvanAchteren +871

Vroeger lieten ze Jong Ajax dit soort potjes afhandelen. En die wonnen met meer dan 2-0.
Het lek is nog lang niet boven.

12-01-2023 00:52

Louis.K +2130

Bij ajax staan ze met 12 voor de pot. . Kunstgras
Slecht weer .en9 niet fit.. had jij een hoog staand ajax verwacht dan

12-01-2023 01:35

jerryisthename +31942

Praat het nog even lekker goed, Louis...🙄
Het is nu januari 2023, hè?! Geen augustus 2022 ofzo. De trainer moet gewoon opdonderen, want die maakt Ajax kapot. Hij kan er geen reet van. Maar blijf jij anders lekker in zijn warme reet zitten met dit vieze, natte, frisse weer. 👍🏼

12-01-2023 05:36

Belnaarhuis +5067

Ookal ben ik het inhoudelijk net je eens, kunnen we mensen met een andere mening toch wel even normaal benaderen?

12-01-2023 06:47

Stroeve +729

Ja, Schreuder nog steeds out, maar het valt ook niet mee met spelers als Bassey, Wijndal, Sanchez, Lucca en dan nog Ocampos, Grillitsch en god, wie vergeet ik allemaal nog? Zij zijn de Atouba’s van deze tijd. Wat een schande dat die allemaal ooit in een Ajaxshirt mochten voetballen.

12-01-2023 00:22

Dubbelvla +8500

Heeft ie die spelers niet zelf gehaald? Samen met H2?

12-01-2023 08:01

GvanAchteren +871

Zouden ook deze spelers niet beter kunnen functioneren met een goede trainer?

12-01-2023 10:15

LukaLitmanen +82165

Is Kudus wel echt ziek?

Of wil hij transfer forceren

12-01-2023 00:21

Stroeve +729

De vraag stellen is ‘m beantwoorden.

12-01-2023 00:23

Altijdindestraat +40242

Hij heeft zojuist bedrijfsarts van Ajax over de vloer gehad

12-01-2023 00:34

jerryisthename +31942

Goede voetballer, slechte instelling.
Te begrijpen ergens met die lullo als trainer.
Maar die jongen heeft ook gewoon geen leuke uitstraling. Nooit gehad. Ondankbare h.nd...
Lekker verkopen zsm. die broodvoetballer. Irritante vent. Voor mijn part worden zulke gasten (Onana idem) niet meer gehaald. Vaak toch afkomstig uit Afrika. Helaas, maar waar.
Een uitzondering was echt Haller, Hoewel hij ook zsm. weg wilde, had je bij hem nog een gunfactor, omdat het zo'n leuke lieve jongen is.
Die gun ik wel alle succes bij Dortmund en daarna. Vooral na al zijn ellende.
Eigenlijk zou er een psycholoog bij de gesprekken moeten zitten om een nieuw iemand te observeren en beoordelen, desnoods met wat belangrijke vragen. Maar ik besef dat dit ook een beetje vreemd zou zijn, haha. 😂 Maar wellicht haal je zulke rotte appels er dan toch uit bij voorbaat. 😉

12-01-2023 05:40

jerryisthename +31942

Ja, dat klopt. Daar heb je gelijk in. Heb ik ook al vaker aangegeven in meerdere comments, waarbij ik puur achter Kudus stond, door het misbruik van de trainer. En hoe hij hem behandeld heeft, naast Blind en nu ook Pasveer.
Het probleem ligt dus centraal bij onze mastermind helaas. Dus ik begrijp Kudus ook wel als hij geen zin meer heeft met Schreuder, maar tegelijkertijd wordt hij ook vorstelijk betaald natuurlijk. Dus lastig.
Maar wilde toch even kwijt ook dat er iets is bij die jongen wat mij onbewust toch al stoorde vanaf het begin. Hoe hij is en doet. Hoe hij juicht. Ik zie die trekjes nu steeds meer. Imo geen echte teamspeler ofzo.
Maar ik heb heel lang puur achter hem gestaan en voor hem opgekomen vanwege zijn kwaliteiten en het misbruik van Schreuder.

Maar nogmaals, ik begrijp je punt ook maar al te goed.

12-01-2023 06:15

Mokum87 +2435

Degenen die mij positief opvielen waren Taylor en chico. Probeerden constant onderuit te voetballen. Rensch deed ook prima maar weerstand te laag. Verder speelde Fitz-jim ook een prima wedstrijd. En laten we de keeper niet vergeten. Mooi om te zien dat ie wel degelijk durft op te bouwen en rust uitstraalt.

12-01-2023 00:10

LukaLitmanen +82165

Taylor moet stoppen met die sterallures

12-01-2023 00:21

jerryisthename +31942

Haha, eens....wat een arrogant rotjoch is dat toch. 🤮 Arrogantie hoort soms bij Ajax, maar absoluut niet bij Gaylor. 😂

12-01-2023 05:45

Ozymandias +159568

Het heden is donker maar de toekomst van Ajax zal er door de jeugdopleiding altijd zonnig uitzien. Ook vandaag weer waren Rensch en Fitz-Jim voor mij twee lichtpuntjes en hoewel Taylor beter kan spelen liet hij ook bij vlagen zien over welke kwaliteit hij beschikt.

12-01-2023 00:04

Soccerskins v2 +43429

Rensch als cv echt zoveel beter. Ik hoop enorm dat mocht Ajax een verdediger aantrekken het een rechtsback is en geen cv. Hopelijk zien we Rensch vanaf nu alleen nog als centrale verdediger.

12-01-2023 00:06

KingJames23 +11455

Ik vond Fitz-Jim echt geweldig spelen. Hij moet onze nieuwe 6 worden. Oké dit was maar tegen Den Bosch maar hij heeft zoveel rust in z’n spel, raakt niet in paniek en pakt ook nog veel ballen af door goed positioneren. Hierdoor gaat het middenveld ook veel makkelijker voetballen.

12-01-2023 00:29

ajax1roy +106

Sorry maar alles ging bij hem mis

Geen bal was op maat

Kom op zeg

12-01-2023 00:37

ajax1roy +106

Fitz-jim kon er echt niks van

Niet om aan te gluren ballen waren niet op maat helemaal niks

12-01-2023 00:37

jerryisthename +31942

Ok, je punt is duidelijk, Troy. 😂
Maar Fitz Jim is wel degelijk een goede voetballer en een echte Ajax-speler. 👍🏼

12-01-2023 05:48

LukaLitmanen +82165

Wat is er met Wijndal gebeurd?

12-01-2023 00:02

Ricoteb +53174

Wegens “vervelende priveomstandigheden” ging hij eerder naar huis

12-01-2023 00:06

MarcHogervorst +35302

Je zou zoiets te horen krijgen na de wedstrijd zeg, ik moet er niet aan denken.... :-(

12-01-2023 11:02

AFCA-1983 +17746

Wijndal veel sterkte gewenst! 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
Wellicht dat het vanavond meespeelde tijdens de wedstrijd

11-01-2023 23:53

MarcHogervorst +35302

Precies en dan toch spelen, dapper.

11-01-2023 23:54

Denswillegeon7 +1547

Heb ik iets gemist wat is er gebeurd ?

11-01-2023 23:56

AFCA-1983 +17746

Werd na de wedstrijd met spoed naar huis gestuurd ivm prive omstandigheden

12-01-2023 13:10

AFCACruijff14 +162337

Wat is er met Wijndal dan?

12-01-2023 00:03

AFCA-1983 +17746

Werd na de wedstrijd met spoed naar huis gestuurd ivm prive omstandigheden.

Zie interview schreuder na de wedstrijd.

12-01-2023 13:10

PH2BOT +40494

En Feyenoord heeft natuurlijk weer een thuiswedstrijd in de bekert. What's new.

11-01-2023 23:46

Koekie87 +21012

Die hebben de KNVB omgekocht met kroketten.

11-01-2023 23:59

Stamhoofd +11548

Maken mensen zich hier nog steeds druk om? Het is 50% kans dus ja, dan kan je vaak thuiswedstrijden loten

12-01-2023 00:21

OwenStevenDalberg +27551

Bij andere clubs is dat 50% ja.. Bij Feyenoord ligt dat rond de 80% de laatste jaren. Als ze wel een keer 'uit' moeten, dan is dat in de finale. Juist je raad het als, in eigen Kuip dus..

12-01-2023 06:33

Ans B +19983

Fijn dat er weer eens gewoon gewonnen is (en de nul is gehouden).
Nooit hoogstaand voetbal gezien, maar de omstandigheden (weer, beker, veel zieken, zondag tegen FC Twente) verklaren dat voor een groot deel. Maar ook nooit in gevaar geweest en niets weggegeven. Er is gewoon zakelijk gevoetbald en ik vind dat voor dit moment prima.

Toch heb ik wel degelijk kunnen genieten van kleine dingen.
Van Conceicao, van Fitz Jim en toch ook Rensch.
Laatstgenoemde heeft niets bijzonders gedaan, laat ik dat vooral voorop stellen, maar mij bevalt zijn snelle passing en zijn voetballend vermogen. Ook verdedigde hij rond de 20e minuut alert door rugdekking te geven en een dreigend schot te blokken. Ik wil graag meer zien van Rensch als centrale verdediger en ik zou het toejuichen als hij vaker op die positie gaat spelen.

Bij Fitz Jim kan ik erg genieten van zijn enorme actieradius en loopvermogen, gekoppeld aan een grote mate van lichtvoetigheid en technisch vermogen. Het ziet er allemaal zo makkelijk uit bij hem.
Positioneel vind ik hem ook bijzonder goed; hij is praktisch altijd aanspeelbaar.
Ook van hem wil ik graag meer zien, tegen sterkere tegenstanders m.n. en samen met b.v. Berghuis, Kudus en/of Taylor.
Over Conceicao hoef ik het nu niet te hebben.

Helaas ook mijn bedenkingen. Ik vond Wijndal erg zwak, op een enkele aanvallende actie na.
Met Sanchez heb ik zelfs medelijden. Hij werkt zó hard dat ik die jongen een succesje gun. Maar bij hem lijkt alles te veranderen in drek ipv in goud. Maar hij blijft onverstoorbaar, laat nooit het hoofd hangen en hij straalt gek genoeg juist iets onoverwinnelijks uit. Dat maakt hem bijna aandoenlijk sympathiek.

Rulli tot slot was de rust zelve en het viel me op hoe gemakkelijk hij op die manier twee hoge ballen pakte (al was die tweede inmiddels al aardig gezakt).
Maar het blijft ontzettend raar en verwijtbaar hoe Schreuder de komst van de nieuwe keeper aanpakt. Ik kan me steeds minder onttrekken aan het idee dat hij Pasveer bewust een hak zet vanwege diens uitspraak eerder in het seizoen. Al wil ik helemaal niet zo denken. (Het klonk als indirecte kritiek op Schreuder, maar ik kan het helaas niet meer reproduceren).

11-01-2023 23:46

Ozymandias +159568

"Positioneel vind ik hem ook bijzonder goed; hij is praktisch altijd aanspeelbaar."

Ik had vorig seizoen nog veel kritiek op zijn positionering bij balverlies maar daarin heeft hij een grote stap gezet. Hij is nu bij balverlies juist bijna altijd in positie om direct druk vooruit te zetten of met intercepties de bal direct terug te veroveren (die intercepties waren vorig seizoen ook al een kracht van hem maar het drukzetten nog niet). Zijn conditioneel vermogen hoort volgens mij nu al bij de top van Ajax. Ook vandaag maakte hij volgens mij samen met Sánchez verruit de meeste meters. Van mij mag hij zelfs wat minder lopen en andere middenvelders wat van die meters over laten nemen.

"Bij Fitz Jim kan ik erg genieten van zijn enorme actieradius"

Ik ben een groot voorstander van het gebruik van de term "actieradius". Wordt veel te weinig gebruikt om die specifieke kwaliteit van een speler te beschrijven.

11-01-2023 23:56

Ans B +19983

Ik zou in principe graag de jeugd willen volgen als ze in Jong spelen of bij O18 en O17. Maar ik kan zoveel voetbal gewoon niet aan, mede omdat ik zoveel meer interesses heb, en een wedstrijd zo ontzettend veel tijd in beslag neemt,
Wel volg ik alle artikelen over jeugdspelers en ik lees graag de comments om meer te weten te komen wie als grote talenten worden gezien en hoe ze momenteel spelen.

Ik kan Fitz Jim dus alleen zelf beoordelen als hij in het Ajax1 speelt en ik word steeds nieuwsgieriger naar hem. Leuk dus om jouw feedback over zijn positionering te lezen. En de progressie die hij in korte tijd heeft gemaakt.
Ik heb trouwens een hele tijd in de veronderstelling geleefd dat hij een controleur is, maar gisteren werd hij nog een 8 genoemd (en ik herinner dat iemand dat eerder ook al zei). Ik weet eigenlijk niet wat de belangrijkste kenmerken zijn voor een 8.
Mijn interesse in meer verdieping van het voetbal is relatief laat op gang gekomen.

Ik vind actieradius inderdaad ook een belangrijke kwaliteit die je zelden benoemd hoort/leest. Bij Kudus valt me dat ook altijd zo op.

12-01-2023 00:11

Ozymandias +159568

Hij zit tussen een '6' en een '8' in. Persoonlijk vind ik hem een type De Jong. Iemand die in de opbouw altijd aanspeelbaar is (zelfs onder druk), zich gemakkelijk vrij kan draaien om vervolgens middels een pass of dribbel de opbouw kan versnellen en hoger op het veld meekan in kort combinatievoetbal maar die (vooralsnog) een eindpass of schot mist.

12-01-2023 00:15

Ans B +19983

Ja, dat herken ik wel in zijn spel, hoe jij het beschrijft.

12-01-2023 00:29

jerryisthename +31942

Helemaal eens, Ozy! 👍🏼
Ik zou hem ook héél graag in de Frenkie-rol zien, vandaar dat ik dat vaker gezegd heb dat ik nog liever Fitz-Jim op de plek van Taylor zie.

12-01-2023 06:02

BokkieBokstra +11340

Een enigszins positief verhaal. Ik heb me ook prima vermaakt met hoog vrijdagavond jong ajax gehalte. Leuk interview met de keeper!

12-01-2023 00:05

Ans B +19983

Ja, ik was op de een of andere manier heel relaxt en geïnteresseerd aan het kijken. Ik was vooral heel benieuwd naar de verrichtingen van Fitz Jim, Rulli en Rensch.
Rensch omdat hij wederom als CV speelde, en daar heb ik lang naar uitgekeken. Na het vertrek van Martinez hoopte ik n.l. op een kans voor Rensch als LCV, sinds ik meermaals las dat dit zijn beste positie zou zijn. Nou snap ik best dat jeugdvoetbal echt anders is als volwassenenvoetbal en dat goede prestaties op een specifieke positie in de jeugd niet noodzakelijkerwijs representatief zijn voor prestaties in het mannenvoetbal, maar je hoopt daar natuurlijk wel op. Al heb ik op voorhand wel twijfels vanwege zijn neiging tot flegmatiek en dromerigheid, maar ben ik altijd enthousiast geweest over zijn voetballende vermogen. Ik heb het idee dat we op dat gebied nog lang niet alles van hem hebben gezien en ik denk ook zelf dat hij centraal veel beter uit de voeten kan met dat voetballende vermogen: van achteruit of misschien ook vanaf het middenveld (ik zou me kunnen voorstellen dat de 6-positie hem goed past).

Was inderdaad een leuk interview met Rulli. Sympathieke vent zo op het eerste oog; iemand die je direct raakt op de een of andere manier. Met Tagliafico had ik dat ook. En natúúrlijk toen Neres ontdooide (hij was in eerste instantie nog enorm bleu tijdens zijn 1e interview).

12-01-2023 00:27

OdjePils +6320

Twente is zaterdag gap

12-01-2023 00:12

Ans B +19983

Ja, je hebt helemaal gelijk, was ik even vergeten. Verdrongen misschien😄 want ik kijk liever op zondagochtend of -middag. De zaterdagavond reserveer ik liever voor mijn voetbalhatende (ja, echt!) lief.
Maar dank dat je me eraan herinnert.

12-01-2023 00:31

OdjePils +6320

Helemaal goed en graag gedaan. Ik snap je wel.
Zondagmiddag is het mooist!!!

12-01-2023 00:54

ajax1roy +106

Fitz Jim ga ik je echt onderuithalen

Want dat was echt 10x niks geen bal geraakt

2 of 3 x dat hij uit een tackel komt maar verder komt er niks uit half bakken passes ziekboeg kon hij nog groter maken met de ballen die die gaf


Nee het lijkt nergens op

Maar hij heeft zijn zin staat bij Ajax 1 maar daar hoort hij zeker niet in thuis na de 4-4 van Jong Ajax

12-01-2023 00:44

Ans B +19983

Ik lees vaker dat de meningen over Fitz Jim heel verdeeld zijn.
Misschien verschillen onze verwachtingen, en/of onze manier van kijken.
Ik vind niet dat hij geen 'bal heeft geraakt'. In zijn voorlaatste wedstrijd, tijdens die oefenpot, vond ik hem wél uitermate slordig in zijn passing.

Ik zie dat evenwel (nog) niet als iets écht problematisch', omdat ik - zeker nu ik met hem nog maar in de oriënterende fase ben qua observeren - veel breder kijk naar iemands spel. Ik vind hem technisch wel goed n.l. en dan beschouw ik slordigheid eerder als een focusissue - en dat is in principe relatief eenvoudig te veranderen/ontwikkelen.

Ik zie n.l. naast de dingen die ik al noemde, wel zijn overzicht, en bij zijn zo gemakkelijk ogende spel kun je die slordigheid ook interpreteren als een vorm van nonchalance. Ook dat is in principe relatief eenvoudig te verbeteren.
Dat soort, meer mentale issues, zijn lastiger naarmate het nauw samenhangt c.q. op een meer complexe manier verweven is met iemands persoonlijkheid. Dan is het nog steeds verbeterbaar, maar het kan zijn dat iemand dan mentale coaching of een psycholoog nodig heeft.
(Bij Bergwijn heb ik dat idee wat betreft zijn vormverlies; omdat het niet de eerste keer is dat dit zo lang bij hem duurt).

Kort samengevat zie ik vooralsnog een groot potentieel aan belangrijke kwaliteiten, maar ook issues waar hij nog in moet verbeteren. Gekoppeld aan zijn leeftijd (19 jaar) is er nog volop ruimte voor die ontwikkeling, en ik denk dat regelmatig spelen in één daar een belangrijke rol in kan spelen, als een pressure cooker effect.
Dus ja, ik hoop hem dit seizoen nog veel meer aan het werk te zien, zodat ik hem steeds beter leer kennen en kan inschatten.

12-01-2023 01:03

DeWijsneus +25750

Nou Ajax Showtime redactie. Knip en plak dit stuk maar in nabeschouwing. Prima stuk van Ans, mijn complimenten. Kleine toevoeging: ik zag Rulli een aantal keer heel koel meevoetballen wat mij direct een goed gevoel gaf. Smaakt naar meer!

12-01-2023 04:55

jerryisthename +31942

Helemaal eens, Ans! Goed geschreven stuk. 👍🏼

Vooral eens met Fitz Jim en je hebt het exact beschreven wbt. Sanchez - goede jongen die graag wil en heel hard werkt. Goede instelling, maar helaas niet goed genoeg. Jammer...!

En je legt de vinger op de zere plek wbt. Schreuder. Hoe hij omgaat met Pasveer is schandalig en dat toont toch een heel naar trekje bij die man, dat hij heel slecht tegen kritiek kan en vervolgens heel vals kan zijn. Geen toptrainer dus en al helemaal geen Ajax-trainer natuurlijk.
Hoe hij om is gegaan met Blind, Pasveer en in het veld met Kudus, maar ook Conceiçāo, is echt beschamend, hoor. 👎🏼 Waardeloze vent is het!
Wat hebben wij ons vergist in deze man wbt. vriendelijkheid en zogenaamde goede band met spelers....🙄
Ik moest hem bij voorbaat al niet als trainer, maar wilde hem toch een kans geven, omdat hij zo sympathiek leek. Maar ik kots inmiddels die man behoorlijk uit en velen met mij.
Dat begon al in september en je denkt dat dit niet dieper kan zakken, maar het gaat maar dieper en dieper, omdat hij mag blijven. Triest!

Die keeper btw ben ik ook heel nieuwsgierig naar geworden! Als hij zo ook kan voetballen en keepen in de topwedstrijden, dan hebben we een hele goede binnen! Eindelijk.
Maar even nog afwachten dus, maar de eerste tekenen zijn veelbelovend iig. 👍🏼
Leuke jongen ook! Goede, open en vriendelijke uitstraling. I like!

12-01-2023 05:59

Ans B +19983

Het is (nog) niet bewezen dat Schreuder Pasveer een hak zet, slechts een intuïtieve (want spontaan ontstane) hypothese, maar ik hoop dat we ooit meer te weten komen via Blind en Pasveer. Zijn benadering van Kudus is wel heel zicht- en hoorbaar, maar zou je nog kunnen zien als een verschil in inzicht. Al vind ik het heel raar om nu ineens uit zijn mond te horen dat Kudus een basisspeler is. Not on our watch! Als Brobbey speelt, zit Kudus immers op de bank!

Ik stond er exact hetzelfde in bij zijn aanstelling, en nu dus ook. Ik vind hem de grootste ramp als trainer die ik me maar kan voorstellen. Een echt Paard van Troje.

12-01-2023 11:29

jerryisthename +31942

Volgens mij heb ik het toch ergens gelezen, Ans. Dat hij dat gezegd heeft, dat Rulli gehaald is als eerste keeper. Anders had ik dit niet benoemd. 😉 Weet alleen niet meer in welk artikel.

Verder eens wbt. Kudus.
En ja, mooie benaming van onze mastermind; Paard van Troje! 👍🏼😉

12-01-2023 13:30

Ans B +19983

Ja, dat heb ik ook gelezen, maar ik bedoel dat nog niet bewezen is dat hij Pasveer bewust een hak heeft gezet.

12-01-2023 13:33

jerryisthename +31942

Oh ok, bedoel je dat. 👍🏼
Ja, dat is moeilijk te bewijzen idd.
Pasveer was ook gewoon eerlijk toen en gaf volgens mij indirect kritiek op zijn trainer. Is een goede, eerlijke jongen, Remko.
Dan komt dat nog harder aan van zo'n jongen.
Maar idd, ook mijn intuïtie (die heel sterk is 😉) zegt dat deze man een wolf in schaapskleren is. Vals en sluw. En dat is de trainer van ons aller Ajax. Gatverdamme....

12-01-2023 13:35

Ans B +19983

Mijn intuïtie is doorgaans ook heel sterk. Of we ook in deze gelijk hebben hoop ik ooit nog achter te komen. Maar ook los hiervan vertrouw ik hem gewoon niet. Jammer genoeg, want dat is geen fijn gevoel noch een prettige gedachte voor onszelf, en zéker niet voor Ajax (als dat juist is; ik houd altijd rekening met een foute inschatting o.b.v. verkeerde of niet-volledige informatie).

12-01-2023 13:40

jerryisthename +31942

Dat heb ik nou ook. Hij heeft iets schijnheiligs ofzo. Die blik ook. Die geruchten over het lekken verbazen mij daarom ook helemaal niet.

12-01-2023 14:45

LukaLitmanen +82165

Klaassen heeft NUL assists gegeven in 1,5 seizoen dus nu.

De nummer 10 van Ajax.

Normaal gesproken de speler die moet strooien met passjes, trucjes en technische vaardigheden


Klaassen op 10

Ik kan mijn hoofd wel tegen de muur smijten.

11-01-2023 23:45

OdjePils +6320

Zo zie ik het niet. In dit systeem moet de spits degene zijn met de assists en de 10, zoals in de tijd van Litmanen, juist de man die de goals maakt…

12-01-2023 00:14

LukaLitmanen +82165

Hoe kan het dat we eerst 6 wedstrijden winnen achter elkaar en vanaf Liverpool uit tientallen doelpunten tegen krijgen en meer verliezen dan winnen?

Wat is er gebeurd voor AZ en Liverpool uit?

Daar begon de malaise mee.

11-01-2023 23:42

TeringHenkie +28612

Ben benieuwd welke gasten hier nog zitten die nog steeds vinden dat Klaassen in de basis hoort.

11-01-2023 23:40

KudusDream +12972

Het uitvak was zijn naam aan het scanderen. Dat is wat coke met je doet.

11-01-2023 23:42

Ozymandias +159568

Door Klaassen kunnen we allemaal dromen dat we in het eerste van Ajax kunnen spelen. ;-)

11-01-2023 23:44

AJAXINMYHEART +21958

KudusDream

Klaassen is populair bij de "echte" supporters.

Niet bij de supporters die op de bank liggend naar Ajax kijken.

11-01-2023 23:52

TeringHenkie +28612

Dat was Blind ook..je hoort er geen hond over. Stiekem zijn ze toch wel blij dat het zo gaat.

11-01-2023 23:54

KudusDream +12972

Dat zeg ik toch? Zo strak als een snaar van Deef genieten. Hoop dst je een topavond hebt gehad. Klaassen olé olé!

11-01-2023 23:55

Ricoteb +53174

Oh kijk eens aan. We hebben weer iemand die ons komt uitleggen wat echte supporters zijn.

11-01-2023 23:59

AJAXINMYHEART +21958

Ricoteb

Echte

"Echte"

Snap je het verschil?

12-01-2023 00:13

TeringHenkie +28612

Ëchte"mannen houden niet van de kleur roze.

12-01-2023 00:19

AJAXINMYHEART +21958

Echte mannen heten geen Henkie.

12-01-2023 00:39

TeringHenkie +28612

Wat heeft dat nu met racisme te maken?

Man man man..jij behoort echt tot de groep die steeds maar weer een racisme kaart trekt.`Dat moet eens afgelopen zijn dat soort beschuldigingen. Ik zeg alleen dat vrouwen van rose houden en niet mannen.

Ga je schamen engerd

12-01-2023 11:11

AFCACruijff14 +162337

Doe eens Ozy. Ben benieuwd. En ook of je dan net zoveel goals kan scoren en zijn prijzenkast weet te winnen. Met je praatjes.

11-01-2023 23:48

TeringHenkie +28612

Prijzenkast? Ja hier in Nederland. In het buitenland is hij overal mislukt, en deze tweede periode bij Ajax is het ook geflopt.

11-01-2023 23:52

AFCACruijff14 +162337

Ja we hebben het toch ook over Ajax, Heldere Henkie.

12-01-2023 00:01

AFCACruijff14 +162337

Overigens is hij bij Bremen gewoon geslaagd. Vaste basisplek, prima prestaties. Ken de feiten.

12-01-2023 00:04

MarcHogervorst +35302

Ja ikke! Deeffie in de basis!!

11-01-2023 23:57

TeringHenkie +28612

Van jou snappen wij het. Jij wordt hier gezien als..niet de slimsten.

12-01-2023 00:00

MarcHogervorst +35302

Wij? Ben je bi-polair of heb je meer genders?

12-01-2023 00:01

BokkieBokstra +11340

Ik. Ben fan van klaassen. Hollandse school 1x raken clockwork orange. Hele grote fout om klaassen ernaast te laten tegen argentinie en te vertrouwen op die man met die leeuw op zijn rug

12-01-2023 00:07

Gerbrand +157

Maar wel heel vaak naar de tegenstander omdat het veel te snel gaat.

12-01-2023 12:00

GiannisAntetokounmpo +8426

Wat een BRANDHOUT loopt er toch rond bij Ajax, en dat allemaal binnengehaald voor miljoenenbedragen..

Ga gewoon terug naar de basis, datgene waar Ajax altijd succes mee heeft geboekt, en dat is met een gezonde mix van jeugd en ervaring, verzorgd aanvallend VOETBAL op de mat leggen..

Tuurlijk kost je dit af en toe eens punten, maar uiteindelijk win je het publiek terug, en betaalt dit zich op termijn weer uit in succes..

Als het aan mij ligt spelen we, zodra iedereen weer fit is, als volgt:

Bergwijn - Brobbey - Conceicao

Kudus
Berghuis - Fitz Jim

Taylor - Hato - Timber - Rensch

Rulli

11-01-2023 23:39

LukaLitmanen +82165

Zou Tadic voor Brobbey of Bergwijn doen.

Voor de rest prima opstelling. Linksback weet ik niet

11-01-2023 23:43

Ricoteb +53174

Ik zou wel een verdedigend betrouwbare 6 halen. Berghuis en Fitz-Jim is denk ik te preuts. Haal André uit Brazilië erbij, en dat kan prima. En dan zie ik liever Regeer als back, Rensch vind ik echt in het centrum thuis horen

11-01-2023 23:43

KudusDream +12972

Te preuts ja? Misschien kunnen we Gerard Joling dan proberen.

11-01-2023 23:44

Babangida83 +23953

@kudus, je kunt zeggen van Gerard Joling wat je wilt, maar die leidt de tegenstander wel af!

12-01-2023 13:17

Koekie87 +21012

Zo een jongen als Hato is nog helemaal niet toe aan een basisplaats bij Ajax en ondanks dat Fitz-Jim een aardige pot heeft gespeeld vanavond tegen met alle respect Den Bosch ben ik benieuwd hoe hij het gaat doen tegen clubs zoals Feyenoord en Twente die toch wel een aantal niveaus hoger zijn dan Den Bosch. Ik gun jongens als Hato en Fitz-Jim echt wel het beste maar dat soort jongens moet je echt een langere periode een bepaald niveau zien halen bij Ajax en daar vanuit kan je pas opmaken of ze geschikt zijn voor Ajax.

11-01-2023 23:46

GiannisAntetokounmpo +8426

@LukaLitmanen, Ik vind Tadic de beste aankoop van dit decenium en een absolute legende, maar echt niet meer goed genoeg voor Ajax. Te traag en voorspelbaar..

@Ricoteb, Mijn genoemde 11 is uiteraard gebaseerd op de huidige selectie. Mocht je Alvarez kunnen slijten dan kan je dat geld wellicht besteden aan een Andre of Danilo. Blijft Alvarez dan denk ik dat Ajax het geld beter in de zak kan houden en Fitz Jim de kans geven..

@Koekie87, Soms moet je gewoon jongens eens de kans geven, anders weet je het nooit.. Genoeg voorbeelden uit het verleden die het tegendeel van jou opmerking hebben bewezen :)

11-01-2023 23:47

Koekie87 +21012

Dat klopt maar ook genoeg jongens die enorm omhoog zijn geschreven in het verleden maar waar het er in Ajax 1 niet uitkwam om wat voor reden dan ook. Neemt niet weg dat ik het prachtig zou vinden als deze jongens het uiteindelijk gewoon voor elkaar krijgen om basisspeler bij Ajax te worden.

11-01-2023 23:51

OdjePils +6320

Tadic voor Bergwijn, Taylor voor Fitz, Baas voor Taylor!

12-01-2023 00:16

rodnet +10345

De lummel heeft weer een team met veel energie gezien. Telt hij Klaassen ook mee?

11-01-2023 23:38

Babangida83 +23953

Een overwinning, de nul, debuut Rulli, die echt een goede indruk maakte, Fitz Jim meer minuten, Conceicao meer minuten en nog twee debutanten. Dat is al heel wat voor nu en ben blij dat de jeugd ook gewoon 20 minuten kreeg, niet een slordige 8 minuten oid. Lucca overtuigde niet echt, wat me wat zorgen geeft voor Twente. Want je spits is één van de sleutelposities van je elftal. Misschien Tadic maar in de spits. Maar dan moet Bergwijn wel weer fit zijn...

11-01-2023 23:36

Koekie87 +21012

Leuk voor de Treffers dat ze gewonnen hebben van Cambuur.

11-01-2023 23:36

Ozymandias +159568

Verdedigend had hij natuurlijk nauwelijks iets te doen maar ik vond Rensch een van de weinige lichtpunten van deze wedstrijd. Hij was opbouwend sterk met zowel zijn dribbels als passing. Ik zou wanneer iedereen fit is achterin voor Baas, Rensch, Timber en Regeer kiezen.

11-01-2023 23:36

Babangida83 +23953

Rensch begint erin te komen. Nu hopen dat zijn dekkingsfouten er uit gaan. Tegen NEC was even een dure les. Doet me denken aan het seizoen met Keizer.

11-01-2023 23:38

YRGI +32964

Verdedigen is ook veelal inzicht en heb het gevoel dat dit niet het sterkste punt van Rensch is. Die moet het vooral van zijn kwaliteiten aan de bal hebben.

11-01-2023 23:40

Babangida83 +23953

Toch zie ik hem wel ballen ook vooruit onderscheppen. Dus in die zin heeft hij wel inzicht, in mijn ogen.

12-01-2023 09:21

Tommyshelby +129685

Hij kwam ook een aantal keer op ‘6’ terecht. Durfde door te stappen en schakelde 3-4 spelers uit op die manier.

Veelbelovend als ie hier mag blijven staan. Dat hij niet foutloos zal zijn zonder bal neem ik op de koop toe.

11-01-2023 23:41

Ozymandias +159568

Precies, de beste verdediging is balbezit.

11-01-2023 23:42

Ricoteb +53174

Rensch heeft het voordeel dat hij perfect tweebenig is. Dan kan hij bij druk met beide benen een bal inspelen. Dat is echt uniek voor een centrale verdediger

11-01-2023 23:45

Ozymandias +159568

Inderdaad, door hem als rechtsback aan een zijlijn te plakken wordt dat wapen is zijn arsenaal ook bijna onbruikbaar gemaakt. Zijn kracht is dat hij recht op een speler af kan dribbelen en op het laatste moment kan beslissen of hij naar links of rechts zal passen omdat hij tweebenig is. Of omgekeerd dat hij spelers naar hem toe kan lokken om ze uit positie te trekken om vervolgens op het laatste moment de vrije man in te spelen. Als back kan hij dat soort dingen niet of nauwelijks doen.

11-01-2023 23:47

Ricoteb +53174

Lijkt me perfect voor centraal achterin, precies het type wat we daar nu nodig hebben. Al moeten zijn slaapmomenten er nog wel echt uit. Dat heeft ie nog veel te vaak

11-01-2023 23:48

Leo Valk +1364

Is een been ook goed, of moet ie met beide benen inspelen? Dat zou wel eens een kaart kunnen kosten! 😝🤣

12-01-2023 00:19

Babangida83 +23953

@ozy, dat voordeel heb je op de back positie ook gewoon, weet ik uit ervaring. Je kunt als back namelijk opkomen en dan moet de vleugelaanvaller mee. Als je zowel de lange bal kunt geven met links en binnendoor combineren met rechts, dan heb je veel variatie en ben je ook onvoorspelbaar. Met inspelen van de bal idem dito. En aanvallend hetzelfde concept. Je kunt hem terugkappen en voorgeven of gelijk voorgeven.
Maar centraal haal je er als team natuurlijk meer voordeel uit, omdat bij een snelle wisseling van positie van de bal de tegenstander moet gaan lopen. En vanuit een centrale positie is het natuurlijk makkelijker verplaatsen. Als je dan tweebenig doet, ben je onvoorspelbaarder en sneller.
Uit de opleiding krijgen wij relatief meer van dit type spelers. Wat nog eens een extra reden is om die spelers uit de eigen opleiding maar te laten doorstromen ookal ogen ze misschien iets minder soms. In het positiespel zijn ze heel goed. En als de tegenstander de bal niet heeft... Maar goed, dat hoef ik jou niet te vertellen :-).

12-01-2023 09:26

DeKenner +9378

Zeker in wedstrijden waarin je domineert is dat een hele leuke, zelf opgeleide verdediging. Alleen tegen de sterkere ploegen (top 5 Eredivisie tot CL-niveau) is dit nu nog wel te licht. Hoe dan ook zonde dat er zulke bedragen zijn betaald voor Wijndal, Bassey en Sanchez (en dan vergeet ik er nu nog wel een paar). En wellicht nog wel erger dat deze fout misschien wordt herhaald als die Argentijn ook nog komt.

12-01-2023 00:16

Babangida83 +23953

Echt bidden dat ze die Balerdi niet binnenhalen. Dat zou een tweede Bassey zijn. En Bassey vind ik zelf eigenlijk nog wel goed. Is een kwestie van tijd. Martinez was ook niet top in zijn eerste jaar.

12-01-2023 09:27

LukaLitmanen +82165

Wijndal was begin van seizoen gewoon uitstekend, maar speelt zeer onzeker nu.

Schreuder had hem niet in de media moeten afvallen, maar moet wel echt beter

11-01-2023 23:35

KudusDream +12972

Vrijwel de hele selectie speelt met 0 vertrouwen. Allemaal dankzij Alfred. Het verschil tussen een Bergwijn, Wijndal en Bassey in hun eerste weken en nu is bizar. Kunnen we pas echt beoordelen als we een trainer hebben met een chromosoom minder.

11-01-2023 23:39

Babangida83 +23953

Komt natuurlijk door Schreuder met zijn vele wisselingen. Anderzijds ook door het feit dat je niet wint natuurlijk. En Schreuder moest ook veel wisselen vanwege de vele wedstrijden en vanwege het feit dat hij welgeteld maar 1 oefenwedstrijd heeft kunnen spelen met deze selectie. Ter vergelijking, ons meesterbrein Ten Hag had in maart vaak pas het elftal staan, en dan waren we vaak al uitgeschakeld in Europa. Dat maar met een 1 of 2 wisselingen in het elftal. Niet met een hele volksverhuizing.

12-01-2023 09:28

KudusDream +12972

Ik vond Erik ook niks hoor, dus helemaal met je eens. Al zou ik met voortschrijdend inzicht Alfred maar al te graag inruilen voor ten Hag.

12-01-2023 09:32

Babangida83 +23953

Dat weet ik nog zo net niet. Met Ten Hag hadden we niet zo'n volksverhuizing gehad. Maar was het weer in Europa nét niet geweest. En het jaar daarna ook weer. En het jaar daarna... Ik heb liever zo'n jaar zoals onder Keizer, zoals nu ook. Waarin we met een relatief nieuw elftal beginnen, met veel eigen jeugd erin dat fouten mag maken en dan het jaar erop echt meedoen in de CL. Ik denk eerlijk gezegd dat volgend jaar nog wat te vroeg is voor dit team, omdat deze jongens Europees allemaal nog niets gepresteerd hebben. Behalve Rulli en Tadic. En dat we ons volgend jaar dan via de kwalificatie moeten kwalificeren voor de CL, vind ik niet erg voor een jaartje. Volgend jaar Unuvar er weer bij, die zich in Turkije volgens mij vrij goed ontwikkelt en ik denk dat dat een goede stap voor hem is geweest tussen al die oude rotten. Dan kun je Klaassen ook gaan doorselecteren. Ideale bankspeler volgend jaar om er dan als invaller eventueel nog in te komen om wat extra's te brengen.

12-01-2023 10:16

RepoocElad +9940

Let op, de komende vier a vijf wedstrijden waar we punten verliezen, gaan we Alfred horen over dat het tegen Den Bosch wel best goed was 'voor ons doen'

11-01-2023 23:35

Newbee34 +6739

Zit nog ff na te genieten van de uitgebreide samenvatting.

11-01-2023 23:33

LukaLitmanen +82165

Klaassen is toch wel het absolute dieptepunt voor mij dit seizoen. (en vorig seizoen ook al wel)

Steevast minste balcontacten & minste passes & verliest al zijn duels & vrijwel geen keypasses.

Dat voor zijn ervaring en basisspeler bij oranje zelfs.


Het is heel erg hopen dat Berghuis en Kudus snel beter zijn.

Dan lekker met Fitz Jim erbij spelen of Taylor

11-01-2023 23:32

PH2BOT +40494

Klaassen scoort regelmatig belangrijke goals...ook op het WK, Fitz - Jim......is er nog niet.... die voorzetten en schoten....te vaak nog niveau vrouwenvoetbal= veel te vaag en te zacht.. Dat moet echt héel wat beter. Hij kan trouwens zo met de vrouwen van Ajax meedoen qua uiterlijk. Zou voor de dames overigens een flinke up-grade zijn voor hun spelniveau.

11-01-2023 23:39

KudusDream +12972

Zou het als ik jou was het ook gewoon bij vrouwenvoetbal houden, of korfbal wellicht. Was de beste man van het veld.

11-01-2023 23:40

TeringHenkie +28612

Heb je lekker voetbal gekeken op je slaapkamertje, en naast je een doosje tissues voor elke keer wanneer ( damesvoetbal wat jij zegt) Fitz-Jim aan de bal was?

Fitz-Jim was 1 van de betere kneus.

11-01-2023 23:50

YRGI +32964

Hopelijk krijgt Fitz Jim nu steeds meer minuten, ook in de Eredivisie.

11-01-2023 23:32

PH2BOT +40494

Pavlides is effectiever dan 20M 'groggy' Brobbey.

11-01-2023 23:27

LukaLitmanen +82165

20 miljoen betalen voor je eigen jeugdspeler terwijl je hem 5 maanden geleden nog gratis laat lopen

Krankzinnige aankoop idd.

11-01-2023 23:33

Chrismokum020 +16438

Schreuder is geen nare man, gun hem persoonlijk het beste en ook een onmogelijke ommekeer bij Ajax naar het niveau van de eerste paar weken.

11-01-2023 23:26

KudusDream +12972

Ik gun hem ook het beste, zsm zijn oprot premie.

11-01-2023 23:27

MarcHogervorst +35302

Ja ik ben ook geen nare man, maar Ajax 1 trainen ga ik toch maar niet aan beginnen. Hij moet ook kwaliteiten hebben heh, heeft hij gewoon niet.

11-01-2023 23:27

Gewoon Gijs +18422

niet als hoofdcoach

11-01-2023 23:28

KudusDream +12972

Wel als hoofd

11-01-2023 23:30

Chrismokum020 +16438

Eens, maar daar doel ik ook niet op. Je hebt van die trainers die je soms wat minder gunt, maar Alfred lijkt me best een prima gozer

11-01-2023 23:30

YRGI +32964

Voor dat salaris, waarom niet? Daarna je ontslagpremie van een paar ton. Lekker toch.

11-01-2023 23:30

ÁlvaroRecoba +13695

Dacht ik ook, totdat ik de persconferenties ging kijken.

11-01-2023 23:36

PH2BOT +40494

Maak er maar minstens 3 miljoen van.

11-01-2023 23:44

Koekie87 +21012

Schreuder is een beetje hetzelfde verhaal als Jan Wouters. Als assistent hebben ze echt wel hun kwaliteiten maar als eindverantwoordelijke komen ze duidelijk te kort. Schreuder lijkt mij trouwens ook geen onaardige man maar is gewoon niet geschikt als hoofdtrainer.

11-01-2023 23:39

goajaxgo +14157

Ik gun Rulli een betere trainer.

11-01-2023 23:25

Dolblij +45476

Lekker he een keertje winnen? Zegt Kraaij.

Schreuder kijkt gelukzalig in de camera en zegt ja en smelt bijna.

Je zou er plaatsvervangend schaamtegevoel van krijgen.......tegen Den Bosch of all places.

11-01-2023 23:24

trodat4030 +97100

FC Den Bosch is een club, geen plaats, maar verder heb je zeker een punt, in de media is Alfred echt extreem onderdanig (behalve na de 1-7 bij Excelsior) en gedwee. Snap niet hoe zo'n doetje de hoofdtrainer van Ajax kan zijn.

11-01-2023 23:26

Dolblij +45476

FC Den Bosch club /plaats je hebt gelijk Trodat4030. Ik zou toch zo graag iets soevereins, van mijn part 'terecht" arrogants willen zien. Ajax gewoon.

11-01-2023 23:31

TeringHenkie +28612

Maar hij zegt Den Bosch...en dat is toch echt een plaats.

11-01-2023 23:35

godofajax1900 +4171

Ik ben er geboren het is officieel
S-hertogenbosch maar ze noemen het den bosch soort afkorting maar word meer ge bruikt dan het eerste maar het is allebei het zelfde

11-01-2023 23:46

Dolblij +45476

Geheel correct, zoals 's-Gravenhage of 's-Gravenzande of 's-Gravendeel. 't is om het even en ge bedoelt het goed maar het gaat uiteindelijk om die bier gooiende massa uit Oeteldonk die 2 x 45 minuten hebben staan joelen om niets.

11-01-2023 23:49

DeWijsneus +25750

Hij is echt geen softie hoor!

12-01-2023 05:00

nightgoat +31199

"Eindelijk weer eens gewonnen Alfred, heb je je vrouw al gebeld?"
Kraay kan het soms heus wel, goed interviewen.

11-01-2023 23:23

Keizer +30247

Parodie op een trainer deze man. Jezusmina zeg.

11-01-2023 23:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.